Maakt het nu echt heel veel uit of je een donkere of lichte wallpaper gebruikt?
Tot nu toe enigszins teleurgesteld in de batterij. Zit nu op 31% met 2 uur en 52 minuten SOT.
Ik de basis is het met Oled zo dat donker betekent minder energie verbruik. Maar hoe lang heb jij je homescreen op de voorgrond? Het zal dus verwaarloosbaar zijn.Wes88 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:06:
Maakt het nu echt heel veel uit of je een donkere of lichte wallpaper gebruikt?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat vermoeden had ik al. Dan laat ik mooi mijn 'energievrentende' wallpaper staan.l3art schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:53:
[...]
Ik de basis is het met Oled zo dat donker betekent minder energie verbruik. Maar hoe lang heb jij je homescreen op de voorgrond? Het zal dus verwaarloosbaar zijn.
Ik vraag me af wat jij uitspookt met je telefoon hahahamatsdikkie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:44:
Tot nu toe enigszins teleurgesteld in de batterij. Zit nu op 31% met 2 uur en 52 minuten SOT.
Mijn eerste sot is nu met nog 10% 8 uur en 5 min. En dan ben ik heel de dag modules aan het installeren, verwijderen, opnieuw opstarten, apps goed zetten en ondertussen whatsapp fb muziek soms een youtube break..
Voor degene die LED notificaties mist is er best een aardig alternatief in ontwikkeling: Pixel Pulse.
https://forum.xda-develop...-alternative-led-t3864582
Dat klinkt precies als hetgeen wat ik eerder beschreef. Interessant om te volgen. Al klinkt het Edge lighting ook leuk.Vledderos schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:06:
Voor degene die LED notificaties mist is er best een aardig alternatief in ontwikkeling: Pixel Pulse.
Nee volgens mij niet. Ik roteer hem handmatig achteraf. Wel vervelend inderdaad.Valandin schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:48:
Is er een manier om te zorgen dat de gcam je front camera foto's niet automatisch flipped?
Ziet er zo raar uit.
Wat staat er bovenaan je batterijlijst?matsdikkie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:44:
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Accu valt mij tot nu toe ook tegen.
Nog 3% over. 16u geleden van de lader en 3 uur 24 min sot.
Stack en Solid Explorer bijde op 6% van t verbruik.
Stack omdat ie aan t back-uppen was, solid explorer Omdat ik 60gb aan data van DCIM/Camera aan t verplaatsen was naar dcim/oud
Morgen waarschijnlijk de eerste representatieve dag.
Stack omdat ie aan t back-uppen was, solid explorer Omdat ik 60gb aan data van DCIM/Camera aan t verplaatsen was naar dcim/oud
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Grappig. Ik ben juist enorm onder de indruk van de batterij.
Zit vandaag op 4.5u screen on time, 38% over en ik heb de hele dag zitten tinderen en snapchatten, flitsmeister+google maps op de heen en terugweg naar werk.
Dat zijn wat van de meest energievretende apps die ik ken.
Zit vandaag op 4.5u screen on time, 38% over en ik heb de hele dag zitten tinderen en snapchatten, flitsmeister+google maps op de heen en terugweg naar werk.
Dat zijn wat van de meest energievretende apps die ik ken.
Als ik in bed lig vind ik het scherm op de laagste stand nog steeds iets te fel. Ik kan mij herinneren dat Nokia hier ooit problemen mee had en dat de helderheid niet lager dan 15% zou gaan.
Hoe ervaren jullie dit?
Hoe ervaren jullie dit?
Daarom vraag ik wat er bovenaan de lijst staat in de instellingen.HellStorm666 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:51:
Accu valt mij tot nu toe ook tegen.
Wat sowieso helpt, is nachtmodus aan te zetten en 'batterijbesparing'.Wes88 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:15:
Als ik in bed lig vind ik het scherm op de laagste stand nog steeds iets te fel. Ik kan mij herinneren dat Nokia hier ooit problemen mee had en dat de helderheid niet lager dan 15% zou gaan.
Hoe ervaren jullie dit?
Ik ben om enorm onder de indruk van de batterij.
Daarnaast ook heel erg van de speaker.
Het was een goede aankoop, buiten wat kleine software bugs, ga ik er de komende jaren plezier aan beleven.
Daarnaast ook heel erg van de speaker.
Het was een goede aankoop, buiten wat kleine software bugs, ga ik er de komende jaren plezier aan beleven.
Batterijbesparing maakt bij mij het scherm (vreemd genoeg) niet donkerder. Nachtmodus helpt iets maar ik denk dat ik eens in de app store kijk of daar iets staat.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 01:06:
Wat sowieso helpt, is nachtmodus aan te zetten en 'batterijbesparing'.
Is hier toevallig iemand van oneplus 6 naar de 6T gegaan? Ik ben benieuwd of het waard is om de overstap te maken. Ik mis wel heel erg de front fingerscan op de 6 ten opzichte van 3
De kleinere notch, de fps en een iets grotere accu zijn eigenljk de enige veranderingen tov de 6. Aan jou om te bepalen of het waard is om over te stappen.Waterkoker schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:13:
Is hier toevallig iemand van oneplus 6 naar de 6T gegaan? Ik ben benieuwd of het waard is om de overstap te maken. Ik mis wel heel erg de front fingerscan op de 6 ten opzichte van 3
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 10-11-2018 08:27 ]
Denk dat de meeste van jullie wel van een ander OnePlus device komen, gebruiken jullie de Switch app van OnePlus om alles over te zetten naar het nieuwe toestel.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik kom van de 6. Nee, de upgrade is het niet waard. Te weinig veranderingen. Komt ook omdat de 6 al awesome was. De 6T kies ik persoonlijk wel boven de 6, maar is het een upgrade waard voor het geld, nee.Waterkoker schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:13:
Kom van de 6 en bij instellen van de 6T kreeg ik alle opties voor back-up vanuit de Google cloud en OnePlus cloud also optie. Die Switch app niet hoeven te gebruiken. Ging mega simpel allemaal.Pierre schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:40:
Denk dat de meeste van jullie wel van een ander OnePlus device komen, gebruiken jullie de Switch app van OnePlus om alles over te zetten naar het nieuwe toestel.
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met de camera in goede en minder goede lichtstuaties🤔graag wat onderbouwde reacties
Spotify.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:43:
[...]
Nee volgens mij niet. Ik roteer hem handmatig achteraf. Wel vervelend inderdaad.
[...]
Wat staat er bovenaan je batterijlijst?
Hier ook zwaar onder de indruk van de batterij... Eergisteren ontvangen en opgeladen, sinsdien: 40u van lader, 6u42 sot en nog 35% over (wel 2x kort - 15 - aan de lader tijdens autorijden icm Waze). Geen games wel.
Enige wat ik lastig vind is dat messenger niet in geheugen blijft. Als ik andere app open is messenger weg uit Recents, enkel terug te openen in app drawer.
Enige wat ik lastig vind is dat messenger niet in geheugen blijft. Als ik andere app open is messenger weg uit Recents, enkel terug te openen in app drawer.
Yep heb ik gebruikt! Whatsapp bleef crashen maar voor de rest prima!Pierre schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:40:
Ik ben ook zwaar onder de indruk van de battery duur. Momenteel rond de 11-12% active drain. Met de Oneplus 3 was dat toch wel 25-22%. Sowieso een verdubbeling voor mij!
Batterijbesparing hoort dit in principe ook niet te doen, dit is bij sommige merken het geval. Maar deze modus gaat meer om het verlagen van processor kracht, eerder sluiten van apps in de background en dat soort kleine dingen, waardoor er minder batterij nodig is. Heel efficiënt.Wes88 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 06:12:
[...]
Batterijbesparing maakt bij mij het scherm (vreemd genoeg) niet donkerder. Nachtmodus helpt iets maar ik denk dat ik eens in de app store kijk of daar iets staat.
Bij samsung zit een batterijbesparing + functie op, waarbij kleuren zwart wit grijs gemaakt worden.
De nachtmodus moet je witte licht breken naar een warmere tint, voor zowel oog als batterijnbeter.
[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 10-11-2018 11:31 ]
Weet iemand hoe ik kan checken wanneer hij aan het fast chargen is?
als je de originele lader gebruikt: altijdTroubled schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:47:
Weet iemand hoe ik kan checken wanneer hij aan het fast chargen is?
Zou wel handig zijn als dit ergens zichtbaar is.DigitalError schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:03:
[...]
als je de originele lader gebruikt: altijd
Op je ambient display zie je dan een klein blauw charge logo. Ook komt op je lockscreen "now charging rapidly" te staanTroubled schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:16:
[...]
Zou wel handig zijn als dit ergens zichtbaar is.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Oke ik ben er net dus achter gekomen dat er 2 standen zijn!bjvdven schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:24:
[...]
Op je ambient display zie je dan een klein blauw charge logo. Ook komt op je lockscreen "now charging rapidly" te staan
Als je de usb een gedeelte in de oplader steekt laadt hij normaal op.
Als je hem er helemaal in steekt gaat hij snelladen.
Waarom zou je niet snel willen laden?Troubled schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:25:
[...]
Oke ik ben er net dus achter gekomen dat er 2 standen zijn!
Als je de usb een gedeelte in de oplader steekt laadt hij normaal op.
Als je hem er helemaal in steekt gaat hij snelladen.
Dan blijft je batterij langer gezond. Zeker als je snachts laadt is het niet nodig dat ie in 40 min vol is. Is voor mij een van de redenen om te rooten. Kun je automatisch laden aanpassen naar de tijd en je batterij percentage.DigitalError schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:27:
[...]
Waarom zou je niet snel willen laden?
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Verwijderd
Ik laad sinds mijn eerste OnePlus met fast charger nooit meer snachts
Ik laad wanneer nodig, meestal dus tijdens mijn koffie douche en ontbijt ritueel
Ik laad wanneer nodig, meestal dus tijdens mijn koffie douche en ontbijt ritueel
Precies dit, gaat al 5 jaar prima.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:31:
Ik laad sinds mijn eerste OnePlus met fast charger nooit meer snachts
Hier ook geen problemen met de batterij, 1e echte dag en nog laaang te gaan zo, zoals ik eigenlijk al sinds de OPO gewend ben van oneplus
Screenshot:
https://ibb.co/cShECq
Screenshot:
De mijne gaat ook niet verkeerd. Redelijk vergelijkbaar:Hc10cue schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:56:
Hier ook geen problemen met de batterij, 1e echte dag en nog laaang te gaan zo, zoals ik eigenlijk al sinds de OPO gewend ben van oneplus
Screenshot:
https://prnt.sc/lgpnmg
Dat klopt hier niet. Bij Oneplus zit de warmte in de lader, niet in het toestel bij snel laden. Eens vol stopt alles tot er een paar percenten weer af zijn.bjvdven schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:47:
[...]
Dan blijft je batterij langer gezond. Zeker als je snachts laadt is het niet nodig dat ie in 40 min vol is. Is voor mij een van de redenen om te rooten. Kun je automatisch laden aanpassen naar de tijd en je batterij percentage.
Nu, ik laad ook bijna nooit meer s nachts dankzij de Dash Charger. 😁
Ik kom van de 5T en vind de 6T echt een flinke stap voorwaarts.
Wat betreft de batterij merk ik dat die van de 6T langer meegaat dan mijn oude 5T.
Doe nu ruim twee dagen met een volledige cyclus, dat was met de 5T 1,5 dag max.
Nog een handige tip voor iedereen die 's nachts niet bereikbaar hoeft te / wil zijn.
Onder utilities vind je "Scheduled power on/off" Daar kun je instellen dat je telefoon om bijv. 23.15u uitgaat (power off) en om 07.00u weer aangaat (power on). Dat is voor mij ook een beetje een stok achter de deur om voordat ik ga slapen niet meer met mijn telefoon bezig te zijn en wat tijd heb om rustig in mijn slaapmodus te komen en bespaart daarnaast nog wat batterij.
Wat betreft de batterij merk ik dat die van de 6T langer meegaat dan mijn oude 5T.
Nog een handige tip voor iedereen die 's nachts niet bereikbaar hoeft te / wil zijn.
Onder utilities vind je "Scheduled power on/off" Daar kun je instellen dat je telefoon om bijv. 23.15u uitgaat (power off) en om 07.00u weer aangaat (power on). Dat is voor mij ook een beetje een stok achter de deur om voordat ik ga slapen niet meer met mijn telefoon bezig te zijn en wat tijd heb om rustig in mijn slaapmodus te komen en bespaart daarnaast nog wat batterij.
Trilt ie dan niet als ie weer aan gaat?bosaap22 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:51:
Ik kom van de 5T en vind de 6T echt een flinke stap voorwaarts.
Hoi!
56% en een sot van 5 uur en 10 min..
Ik heb 2 films gekeken, heel de dag whatsapp fb youtube en internet.
De batterij word beter en beter.
Ik heb 2 films gekeken, heel de dag whatsapp fb youtube en internet.
De batterij word beter en beter.
Hoe werkt de vingerafdrukscanner bij apps waarbij je kan inloggen met je vinger? Ik log nu bij Rabobank altijd in met mn vinger, maar hoe werkt dat als de scanner in het scherm zit? Zijn dit soort apps er op ingesteld dat er een deel van het scherm wordt gebruikt voor de vingerafdrukscanner?
Werkt net zo makkelijk 😊Frankdr schreef op zondag 11 november 2018 @ 03:02:
Hoe werkt de vingerafdrukscanner bij apps waarbij je kan inloggen met je vinger? Ik log nu bij Rabobank altijd in met mn vinger, maar hoe werkt dat als de scanner in het scherm zit? Zijn dit soort apps er op ingesteld dat er een deel van het scherm wordt gebruikt voor de vingerafdrukscanner?

De OP6T fingerprint maakt gewoon gebruik van normale FP api van Android, dus werkt identiek aan alle andere FP scanners zoals je gewend bent in apps.Frankdr schreef op zondag 11 november 2018 @ 03:02:
Yess zoals iedereen al verteld, het werkt gewoon prima. Heb zelf ook Rabo, en kan je vertellen die werkt ook gewoon.Frankdr schreef op zondag 11 november 2018 @ 03:02:
Hallo, ben van plan om deze telefoon te kopen, hebben jullie die 6 of de 8 gb versie?, welke raden jullie mij aan?
Hoe zit het met lockscreen notificaties? Kun je het zo instellen dat je berichten van apps direct leesbaar zijn? En van wie of welke app ze afkomstig zijn? Heb nu een iPhone, maar wil graag de overstap maken. Ik zou het alleen vervelend vinden als m'n telefoon voor me op tafel ligt en ik een bericht krijg, maar het toestel op moet pakken om te checken wat het is.
Beide zijn prima. Verschil ga je niet echt merken.Bakkertje_01 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:11:
Hallo, ben van plan om deze telefoon te kopen, hebben jullie die 6 of de 8 gb versie?, welke raden jullie mij aan?
Hiervoor is er Ambient display. Dat kan je zo instellen dat wanneer er een melding komt dit kort op het scherm getoont wordt en daarna het scherm weer uit gaat. Bij WhatsApp bijvoorbeeld zie je dan kort (een deel van) het bericht.Guzanni schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:45:
Hoe zit het met lockscreen notificaties? Kun je het zo instellen dat je berichten van apps direct leesbaar zijn? En van wie of welke app ze afkomstig zijn? Heb nu een iPhone, maar wil graag de overstap maken. Ik zou het alleen vervelend vinden als m'n telefoon voor me op tafel ligt en ik een bericht krijg, maar het toestel op moet pakken om te checken wat het is.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 11-11-2018 14:49 ]
Duidelijk! Hoe compleet wordt een bericht getoond bij een langere zin? Kun je daar iets over zeggen?l3art schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:48:
[...]
Hiervoor is er Ambient display. Dat kan je zo instellen dat wanneer er een melding komt dit kort op het scherm getoont wordt en daarna het scherm weer uit gaat. Bij WhatsApp bijvoorbeeld zie je dan kort (een deel van) het bericht.
En als ik meerdere berichten achterelkaar ontvang, kun je de berichten afzonderlijk lezen of staat er simpelweg '3 berichten'?
Nee die kan je dan niet afzonderlijk lezen. En de lengte, weet ik niet precies. Nooit zo op gelet wat de maximale lengte is.Guzanni schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:23:
[...]
Duidelijk! Hoe compleet wordt een bericht getoond bij een langere zin? Kun je daar iets over zeggen?
En als ik meerdere berichten achterelkaar ontvang, kun je de berichten afzonderlijk lezen of staat er simpelweg '3 berichten'?
Hier ook zeer tevreden over de accu, 35u van de lader met 6,5 u SOT
Ander vraagje. Daar ik de gsm nachts niet meer op laad en hier ook lees dat het blijkbaar niet heel goed is om hem heel de nacht in te steken, laad ik hem nu vooral op in de wagen via de originele autolozer van 1+. Zou dit kwaad kunnen als ik hem enkel oplaad in de wagen? (Ander voltage ofzo)
https://ibb.co/eyLRSq
Ander vraagje. Daar ik de gsm nachts niet meer op laad en hier ook lees dat het blijkbaar niet heel goed is om hem heel de nacht in te steken, laad ik hem nu vooral op in de wagen via de originele autolozer van 1+. Zou dit kwaad kunnen als ik hem enkel oplaad in de wagen? (Ander voltage ofzo)
[ Voor 56% gewijzigd door Cloclo100 op 11-11-2018 18:28 ]
Je kan echt wel de 3 afzonderlijk lezen, je moet dan wel even omlaag vegen over de notificaties.Guzanni schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:23:
[...]
Duidelijk! Hoe compleet wordt een bericht getoond bij een langere zin? Kun je daar iets over zeggen?
Ik denk dat notificaties op Android altijd beter geregeld zijn tov iOS. Ken iemand die van Android nu iOS heeft en hij bevestigde mijn vermoeden. Op mijn iPad vond ik het altijd rommelig. laatste update met gegroepeerde berichten maakt het wel een stuk beter daar.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Heb zelf de 8GB, maar puur voor de toekomst. Bijv. op de PC wordt voor sommige VR applicaties minimaal 8GB RAM gevraagd. Met de huidige apps zul je het verschil nog niet merken. Het gaat me vooral om de extra gemoedsrust, al zal 6 voorlopig meer dan genoeg zijn aangezien sommige 'flagships' nog 4GB hebben en de nieuwste iPhones 3GB.Bakkertje_01 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:11:
Ik denk nu ook aan de 8 gb versie, lijkt mij toekomst bestendigermac1987 schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:56:
[...]
Heb zelf de 8GB, maar puur voor de toekomst. Bijv. op de PC wordt voor sommige VR applicaties minimaal 8GB RAM gevraagd. Met de huidige apps zul je het verschil nog niet merken. Het gaat me vooral om de extra gemoedsrust, al zal 6 voorlopig meer dan genoeg zijn aangezien sommige 'flagships' nog 4GB hebben en de nieuwste iPhones 3GB.
Heb ook de 8GB versie.
Geheugen gebruik zit over 1 dag gemiddeld op een 61% (4.9GB.)
Wel een dingetje met navigeren met Sygic.
Sygic verbonden met bluetooth met de auto (telefoon modus). Tethering aan (mij verbinding naar anderen), en de gesproken teksten worden vervormd.
Zet ik tethering uit, alles weer gewoon, aanzetten van tethering en de tekst is weer vervormd.
Sygic - combi Pie issue denk ik. Ticket bij Sygic geopend. De 3T en de 5T hadden daar geen last van.
Geheugen gebruik zit over 1 dag gemiddeld op een 61% (4.9GB.)
Wel een dingetje met navigeren met Sygic.
Sygic verbonden met bluetooth met de auto (telefoon modus). Tethering aan (mij verbinding naar anderen), en de gesproken teksten worden vervormd.
Zet ik tethering uit, alles weer gewoon, aanzetten van tethering en de tekst is weer vervormd.
Sygic - combi Pie issue denk ik. Ticket bij Sygic geopend. De 3T en de 5T hadden daar geen last van.
Waarom zou dat een probleem kunnen zijn?Cloclo100 schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:09:
Hier ook zeer tevreden over de accu, 35u van de lader met 6,5 u SOT
Hoi!
Ik heb voorheen altijd Android gebruikt en ik weet inderdaad dat je de notificaties open kunt klappen op die manier. En ik vind ook dat notificaties over het algemeen beter zijn geregeld in Android.Boy schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:44:
[...]
Je kan echt wel de 3 afzonderlijk lezen, je moet dan wel even omlaag vegen over de notificaties.
Ik denk dat notificaties op Android altijd beter geregeld zijn tov iOS. Ken iemand die van Android nu iOS heeft en hij bevestigde mijn vermoeden. Op mijn iPad vond ik het altijd rommelig. laatste update met gegroepeerde berichten maakt het wel een stuk beter daar.
Maar ik vind de manier waarop lockscreen notificaties werken op iOS dan wel weer handiger persoonlijk.
Ik heb in het verleden lockscreen notifications apps op Android uitgeprobeerd, maar deze waren altijd buggy of werkten niet goed samen met een ambient display/AOD.
Ik heb de OnePlus 6T nu sinds woensdag in gebruik. Ik ben overgestapt van een iPhone 7 en een OnePlus 3T (ik gebruikte de OnePlus 3T zakelijk en de iPhone 7 privé). Ik had geen zin meer om twee telefoons mee te zeulen, maar wilde ook weer eens wat anders dan mijn OP3T.
Ik vind het tot nu toe een heerlijk toestel, al had ik met beide vorige toestellen ook niet te klagen. Het enige wat ik niet snap aan Android is dat er nog altijd geen fatsoenlijke ingebakken mailapp beschikbaar is. De mail app in iOS is zoveel beter dan de meeste mail apps op Android. Ik heb zelf voornamelijk een outlook en gmail account waarop ik mails ontvangen, ik wil dat gewoon in één app hebben zitten. In de gmail app vind ik het te lang duren voordat mijn outlook mails binnen komen en de outlook app vind ik dan weer niet helemaal prettig werken, dus daar zoek ik nog een oplossing voor.
Wat ik ook wel erg mis is een notificatie LED lampje. Een always on display zou een uitkomst zijn, maar die setting heeft OnePlus dus weggehaald. Ik weet dat je het met root weer terug kan krijgen, dus eens kijken of ik dat kan doen. Maar daarvoor zal ik naar het andere topic gaan.
Verder niets te klagen, het scherm is werkelijk prachtig, zeker vergeleken met mijn OP3T die geen OLED scherm heeft. Ik heb een paar foto's gemaakt, een beetje wat ik van OnePlus gewent ben, het is het allemaal net niet. Maar goed, voor echte foto's gebruik ik mijn DSLR.
Ik vind het tot nu toe een heerlijk toestel, al had ik met beide vorige toestellen ook niet te klagen. Het enige wat ik niet snap aan Android is dat er nog altijd geen fatsoenlijke ingebakken mailapp beschikbaar is. De mail app in iOS is zoveel beter dan de meeste mail apps op Android. Ik heb zelf voornamelijk een outlook en gmail account waarop ik mails ontvangen, ik wil dat gewoon in één app hebben zitten. In de gmail app vind ik het te lang duren voordat mijn outlook mails binnen komen en de outlook app vind ik dan weer niet helemaal prettig werken, dus daar zoek ik nog een oplossing voor.
Wat ik ook wel erg mis is een notificatie LED lampje. Een always on display zou een uitkomst zijn, maar die setting heeft OnePlus dus weggehaald. Ik weet dat je het met root weer terug kan krijgen, dus eens kijken of ik dat kan doen. Maar daarvoor zal ik naar het andere topic gaan.
Verder niets te klagen, het scherm is werkelijk prachtig, zeker vergeleken met mijn OP3T die geen OLED scherm heeft. Ik heb een paar foto's gemaakt, een beetje wat ik van OnePlus gewent ben, het is het allemaal net niet. Maar goed, voor echte foto's gebruik ik mijn DSLR.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Gebruik je de stock camera app? Die van de Pixel is stuk beter.miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Ik heb de OnePlus 6T nu sinds woensdag in gebruik. Ik ben overgestapt van een iPhone 7 en een OnePlus 3T (ik gebruikte de OnePlus 3T zakelijk en de iPhone 7 privé). Ik had geen zin meer om twee telefoons mee te zeulen, maar wilde ook weer eens wat anders dan mijn OP3T.
Nee ik heb de Pixel 3 camera. De nachtmodus is daarin beter, maar verder merk ik weinig verschil moet ik zeggen.
Op3T géén oled scherm?miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Tot nu toe hebben alle Oneplus telefoons nog een amoled scherm gehad toch?
Thunder Purple lijkt te komen
.
En...: https://www.androidauthor...lus-5g-smartphone-923797/
Elegance infused with the brilliance of thunderstorms. #ThunderPurple is coming. pic.twitter.com/wFG4LqUwe1
— OnePlus Europe (@OnePlus_Europe) 11 november 2018
En...: https://www.androidauthor...lus-5g-smartphone-923797/
Je kan toch gewoon zelf kiezen wanneer de mails binnen komen.. of push meldingen aanzetten.miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Ik vind het tot nu toe een heerlijk toestel, al had ik met beide vorige toestellen ook niet te klagen. Het enige wat ik niet snap aan Android is dat er nog altijd geen fatsoenlijke ingebakken mailapp beschikbaar is. De mail app in iOS is zoveel beter dan de meeste mail apps op Android. Ik heb zelf voornamelijk een outlook en gmail account waarop ik mails ontvangen, ik wil dat gewoon in één app hebben zitten. In de gmail app vind ik het te lang duren voordat mijn outlook mails binnen komen en de outlook app vind ik dan weer niet helemaal prettig werken, dus daar zoek ik nog een oplossing
Dat werkt gewoon voor geen meter, ik heb hem staan op ieder kwartier binnen halen, maar soms krijg ik pas na een paar uur een melding.Cloclo100 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:31:
[...]
Je kan toch gewoon zelf kiezen wanneer de mails binnen komen.. of push meldingen aanzetten.
Bizar.. daar heb ik hoegenaamd geen last van. Heb twee Hotmail-accounts en een Microsoft Exchange en die komen even snel binnen op iPad als op 6T.miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:32:
[...]
Dat werkt gewoon voor geen meter, ik heb hem staan op ieder kwartier binnen halen, maar soms krijg ik pas na een paar uur een melding.
Probeer is de Gmail app uit de batterijbesparing te halen. (dat die apps op de achtergrond killt)miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:32:
[...]
Dat werkt gewoon voor geen meter, ik heb hem staan op ieder kwartier binnen halen, maar soms krijg ik pas na een paar uur een melding.
Zou onder 'batterij' en dan 'batterij optimalisatie' staan, daar dan voor gmail disablen.
thanks, dat ga ik eens proberendemonic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:40:
[...]
Probeer is de Gmail app uit de batterijbesparing te halen. (dat die apps op de achtergrond killt)
Zou onder 'batterij' en dan 'batterij optimalisatie' staan, daar dan voor gmail disablen.
Gmail staat daar bij mij precies niet tussen, en ik heb ‘’alle apps’’ geselecteerddemonic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:40:
[...]
Probeer is de Gmail app uit de batterijbesparing te halen. (dat die apps op de achtergrond killt)
Dat het bij jou zo ook werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt.Cloclo100 schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:52:
[...]
Gmail staat daar bij mij precies niet tussen, en ik heb ‘’alle apps’’ geselecteerd
Ik heb op mijn 3T whatsapp een tijdje zo moeten gebruiken, en bij andere ging het wel goed.
Probeer BlueMail eens...miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Het enige wat ik niet snap aan Android is dat er nog altijd geen fatsoenlijke ingebakken mailapp beschikbaar is. De mail app in iOS is zoveel beter dan de meeste mail apps op Android. Ik heb zelf voornamelijk een outlook en gmail account waarop ik mails ontvangen, ik wil dat gewoon in één app hebben zitten. In de gmail app vind ik het te lang duren voordat mijn outlook mails binnen komen en de outlook app vind ik dan weer niet helemaal prettig werken, dus daar zoek ik nog een oplossing voor.
Aqua Mail is mijn favoriet. Kan lekker amoled zwart...
Gebruik de los email app. Perfecte app en kan zowel gmail als normale mail ontvangen met een minimalistisch en snel design. Deze app is ook eigenlijk bedoeld voor deze software.miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Ik haal meestal standaard de email app eraf (bij bijv samsung) omdat deze app gewoon sneller werkt.
Probeer BlueMail maar is ( http://bit.ly/29hM2Xg ).miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:08:
Ik heb een stuk of 15 apps geprobeerd een paar jaar terug.
Geen van alleen deed wat ik wilde.
Maar BlueMail doet dat dus wel.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Op welke wijze zijn lockscreen notificaties buggy / niet goed werkend? Ik ga vanuit dat je bedoelt hoe ze eruit zien als je het scherm aan zet? Ik doe daar vaak kijken naar berichten, veeg omlaag, druk op 'beantwoorden' en beantwoord daar vaak dingen in-line.Guzanni schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:45:
[...]
Ik heb voorheen altijd Android gebruikt en ik weet inderdaad dat je de notificaties open kunt klappen op die manier. En ik vind ook dat notificaties over het algemeen beter zijn geregeld in Android.
Maar ik vind de manier waarop lockscreen notificaties werken op iOS dan wel weer handiger persoonlijk.
Ik heb in het verleden lockscreen notifications apps op Android uitgeprobeerd, maar deze waren altijd buggy of werkten niet goed samen met een ambient display/AOD.
Op welke wijze is het op iOS beter? Dit is geen "aanval" of zo, het is een serieuze vraag, omdat ik er geen ervaring mee heb (de iPad heb ik alleen als ik een iOS app moet gebruiken voor info als ik een Android app ervan moet maken
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Volgens mij heeft hij het over apps die speciaal ontwikkeld zijn voor notificaties op het locksscreen weer te geven. Die waren buggy. Net even anders.Boy schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:30:
[...]
Op welke wijze zijn lockscreen notificaties buggy / niet goed werkend? Ik ga vanuit dat je bedoelt hoe ze eruit zien als je het scherm aan zet? Ik doe daar vaak kijken naar berichten, veeg omlaag, druk op 'beantwoorden' en beantwoord daar vaak dingen in-line.
Op welke wijze is het op iOS beter? Dit is geen "aanval" of zo, het is een serieuze vraag, omdat ik er geen ervaring mee heb (de iPad heb ik alleen als ik een iOS app moet gebruiken voor info als ik een Android app ervan moet maken)
Ding is denk ik dat Gmail niet bij de apps staat waarvan je kan kiezen of ze geoptimaliseerd moeten worden of niet. WhatsApp staat daar wel bij.demonic schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:54:
[...]
Dat het bij jou zo ook werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt.
Ik heb op mijn 3T whatsapp een tijdje zo moeten gebruiken, en bij andere ging het wel goed.
[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 12-11-2018 08:55 ]
Ik heb Edison mail gekozen. Simpele interface, iets overzichtelijker dan Blue mail naar mijn mening.
Wellicht domme vraag: Als ik de telefoon unlocked heb dan worden notificaties niet weergegeven. Er is het geluidje, maar ik moet het notification panel openen om te zien wat het is/was.
Kan dat ook anders? Kan ik (wellicht per app?) instellen of hij atijd notificaties moet tonen? Ben a een tijdje aan het zoeken in de settings maar kan dit nog niet echt vinden. (Maar ja, ik ben ook wel een Android novice..)
Wellicht domme vraag: Als ik de telefoon unlocked heb dan worden notificaties niet weergegeven. Er is het geluidje, maar ik moet het notification panel openen om te zien wat het is/was.
Kan dat ook anders? Kan ik (wellicht per app?) instellen of hij atijd notificaties moet tonen? Ben a een tijdje aan het zoeken in de settings maar kan dit nog niet echt vinden. (Maar ja, ik ben ook wel een Android novice..)
[ Voor 84% gewijzigd door Xandrios op 12-11-2018 11:33 ]
Als ik een oproep krijg, dan komt dat bovenaan in het klein op het scherm. Heeft iemand een idee waar ik kan instellen dat de oproep over mijn heel scherm komt? Bij oproepinstellingen zie ik niet meteen iets staan precieds.
Ik weet niet of je je telefoon op Engels hebt staan maar controleer deze instellingen eens:Xandrios schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:55:
Ik heb Edison mail gekozen. Simpele interface, iets overzichtelijker dan Blue mail naar mijn mening.
Security & Lock screen > Lock Screen Preferences > On Lock Screen.
Hier kun je aangeven welke meldingen op je lock screen zichtbaar mogen zijn.
Het betreft als ik gewoon in het beginscherm zit, of in een app.Troubled schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet of je je telefoon op Engels hebt staan maar controleer deze instellingen eens:
Toevallig Do Not Disturb aanstaan?Cloclo100 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:02:
[...]
Het betreft als ik gewoon in het beginscherm zit, of in een app.
nee nooit. Ik zal volgende keer een screenshot proberen maken.. nu moet ik bovenaan op een klein rood of groen telefoontje duwen en daarna gaat hij full screen eens als ik aan het bellen ben..
edit: screenshot kunnen maken
http://prntscr.com/lhcd9g
[ Voor 10% gewijzigd door Cloclo100 op 12-11-2018 13:11 ]
Of de game modus aan staan toevalig?Cloclo100 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:04:
[...]
nee nooit. Ik zal volgende keer een screenshot proberen maken.. nu moet ik bovenaan op een klein rood of groen telefoontje duwen en daarna gaat hij full screen eens als ik aan het bellen ben..
edit: screenshot kunnen maken
http://prntscr.com/lhcd9g
Die kan meldingen ook tegen houden.
De icoontje van de meldingen komen wel in de statusbalk te staan?
DIt al gecontroleerd? https://www.greenbot.com/...-android-marshmallow.html
Edit:
Begrijp ik het nu goed dat jij wil dat je telefoon app meteen volledig opent ipv alleen de soort van pop up? Als dat het is, zo werkt dat niet binnen Android.
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 12-11-2018 13:17 ]
Als ik gebeld wordt, komt dit nochthans over mijn hele scherm, is zoals een app die opstart dan.l3art schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
[...]
Of de game modus aan staan toevalig?
Edit:
Begrijp ik het nu goed dat jij wil dat je telefoon app meteen volledig opent ipv alleen de soort van pop up? Als dat het is, zo werkt dat niet binnen Android.
Eerst naam, dan foto en dan de slider om op te nemen of af te leggen.
Mja, ik heb hiervoor jaren een HTC10 gehad, daar heb ik nooit een pop-up gekend. Ik heb met deze telefoon ook al meerdere keren full screen gehad, game modus staat ook nie op. (is enkel als ik Clash of clans speel).l3art schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
[...]
Of de game modus aan staan toevalig?
Edit:
Ik heb een paar x naar mezelf gebeld op het werk, als het scherm ontgrendeld is dan krijg ik de pop-up, als het vergrendeld is dan krijg ik full screen.demol88 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:20:
[...]
Als ik gebeld wordt, komt dit nochthans over mijn hele scherm, is zoals een app die opstart dan.
Eerst naam, dan foto en dan de slider om op te nemen of af te leggen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tasker en/of andere tooling die werkt om Multi SIM instellingen te beïnvloeden op OxygenOS? Applicatie Dual SIM Control (mtkcontrol) werkt niet op OxygenOS zo lijkt...
Doel is om SIM 2 's avonds uit te zetten en (dus) de dataverbinding op SIM 1 te krijgen.
Doel is om SIM 2 's avonds uit te zetten en (dus) de dataverbinding op SIM 1 te krijgen.
Op zich wel logisch dat als je telefoon ontgrendeld is, en je dus veelal met iets anders bezig bent, dat je dan een popup krijgt ipv de hele telefoon app. Maar goed misschien vind ik dit logisch omdat ik het niet anders gewend ben.Cloclo100 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:26:
[...]
Ik heb een paar x naar mezelf gebeld op het werk, als het scherm ontgrendeld is dan krijg ik de pop-up, als het vergrendeld is dan krijg ik full screen.
Ander systeem, dus het werkt ook iets anders.
Zelfs als ik alle apps gesloten heb en gewoon op het startscherm sta, krijg ik de pop-up..l3art schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:33:
[...]
Op zich wel logisch dat als je telefoon ontgrendeld is, en je dus veelal met iets anders bezig bent, dat je dan een popup krijgt ipv de hele telefoon app. Maar goed misschien vind ik dit logisch omdat ik het niet anders gewend ben.
Ander systeem, dus het werkt ook iets anders.
Maar ja, als het zo is, dan is het zo
Klopt en dat is gewoon hoe het binnen Android werkt.Cloclo100 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:45:
[...]
Zelfs als ik alle apps gesloten heb en gewoon op het startscherm sta, krijg ik de pop-up..
Maar ja, als het zo is, dan is het zo
Wat misschien een optie is, als je het toch anders wil, is een andere telefoon app uit de playstore downloaden. Misschien kan daar wel mee wat jij wil.
[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 12-11-2018 13:46 ]
ik snap het ook niet goed? Als ik op mijn huawei gebeld wordt, dan komt er in het midden van mijn scherm de beller te staan( evbentueel met foto) en een rode telefoon of groene telefoon? Ook al is mijn telefoon locked? En dan moet ik naar ofwel naar de rode of groene telefoon sliden.
Ik heb het nooit anders gekend dan zo? Dus ik vraag me af waarom er hier gezegd wordt dat Android het op een andere lmanier doet?
Ik heb het nooit anders gekend dan zo? Dus ik vraag me af waarom er hier gezegd wordt dat Android het op een andere lmanier doet?
[ Voor 3% gewijzigd door Acemath op 12-11-2018 13:56 ]
Vergeet niet dat op je Oneplus een vrijwel kale android versie draait. HTC, Huawei, Samsung ed gooien er een eigen sausje overheen waardoor dingen er anders uit zien, net even anders werken, ed. Zo kunnen ze dus oa ook de telefoon app van Android vervangen voor een eigen exemplaar. Vandaar ook mijn suggestie voor het installeren van een andere telefoon app.Acemath schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:56:
ik snap het ook niet goed? Als ik op mijn huawei gebeld wordt, dan komt er in het midden van mijn scherm de beller te staan( evbentueel met foto) en een rode telefoon of groene telefoon? Ook al is mijn telefoon locked? En dan moet ik naar ofwel naar de rode of groene telefoon sliden.
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 12-11-2018 14:00 ]
Bedankt voor de uitleg. ik wist zelfs niet dat er telefoon apps bestondenl3art schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:58:
[...]
Vergeet niet dat op je Oneplus een vrijwel kale android versie draait. HTC, Huawei, Samsung ed gooien er een eigen sausje overheen waardoor dingen er anders uit zien, net even anders werken, ed. Zo kunnen ze dus oa ook de telefoon app van Android vervangen voor een eigen exemplaar. Vandaar ook mijn suggestie voor het installeren van een andere telefoon app.
Thunder Purple is nu ook beschikbaar in Nederland! https://www.oneplus.com/nl/oneplus-6t?from=6t
Het prachtige paars dat vloeiend overloopt in diep zwart, maakt de #OnePlus6T Thunder Purple uniek. Het beste van kracht en elegantie in een toestel. pic.twitter.com/V7wbEUfRJO
— OnePlus Nederland (@OnePlus_NL) 12 november 2018
Haha ja, die zijn er legio zoals bijvoorbeeld deze iPhone-look-a-like-telefoon-appAcemath schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:05:
[...]
Bedankt voor de uitleg. ik wist zelfs niet dat er telefoon apps bestonden![]()
Toch maar eens checken dan.
Thanks. In het lock screen werkt het prima, maar juist als de telefoon ulocked is dan zie ik geen enkele notificatie. Enkel als ik de notificatie-bar speciaal open, dan zie ik het overzicht.Troubled schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet of je je telefoon op Engels hebt staan maar controleer deze instellingen eens:
Ik heb de game modus aan staan op mijn google chrome, maar als je dan chrome opent komt er bovenin een melding voor de adresbalk te staan. Waardoor je dus moet wachten totdat die melding weg gaat voordat je een website kan intikken. Hebben meer mensen dit? Vind het vrij irritant maar weet niet of dit te omzeilen valt zonder de game modus uit te hoeven zetten.
Gr Kees
Gr Kees
Verwijderd
Weet iemand hoe de kleur paars er in het echt uitziet. Als je naar de verschillende afbeeldingen kijkt op internet, varieert de kleur best veel.Anonymoussaurus schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:07:
Thunder Purple is nu ook beschikbaar in Nederland! https://www.oneplus.com/nl/oneplus-6t?from=6t
[Twitter]
Ik twijfel tussen zwart en deze paarse.
Is de paarse de matte versie ?
Volgens mij zijn er alleen nog maar renders van verschenen. Edit: niet dus, zie hieronderVerwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:20:
[...]
Weet iemand hoe de kleur paars er in het echt uitziet. Als je naar de verschillende afbeeldingen kijkt op internet, varieert de kleur best veel.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 12-11-2018 21:48 ]
Staat al op YouTube. Dit geeft toch een goed idee denk ik.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:20:
[...]
Weet iemand hoe de kleur paars er in het echt uitziet. Als je naar de verschillende afbeeldingen kijkt op internet, varieert de kleur best veel.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen