• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Mede-auteur:
  • AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

AnonymousWP

OnePlus heeft zijn nieuwste smartphone 6T gepresenteerd. Ten opzichte van zijn voorganger is het scherm groter, heeft de accu meer capaciteit en zit de vingerafdrukscanner achter het scherm in plaats van achterop het toestel.

De 6T heeft een iets langer scherm dan de 6, namelijk 147,2mm in plaats van 144,2mm. De schermbreedte is ongeveer gelijk gebleven, waardoor de diagonaal van 6,28" naar 6,41" gaat. OnePlus heeft een scherm in het toestel geplaatst met een kleinere inkeping in de vorm van een druppel.

Het gaat opnieuw om een oledscherm. Achter het scherm zit de vingerafdrukscanner, bijna aan de onderkant van het oppervlak van het display. De behuizing van de smartphone is ook iets langer en komt uit op 157,5x74,8mm.

De behuizing is wat dikker, maar daar krijgen gebruikers ook een accu met hogere capaciteit voor terug. Die is nu 3700mAh in plaats van 3300mAh zoals in de OnePlus 6 en eerdere telefoons van de Chinese fabrikant. De 6T heeft, zoals OnePlus vorige maand al aankondigde, geen 3,5mm-jack meer. Op die plek zitten extra speakergrills, al zit daar geen extra speaker.

Veel componenten zijn ten opzichte van de OnePlus 6 hetzelfde, waaronder de soc en de camera's. Ook het materiaalgebruik is hetzelfde, met glas aan beide kanten en een metalen rand. Wel heeft OnePlus de 64GB-versie geschrapt, waardoor de 6T alleen beschikbaar zal zijn in 128GB- en 256GB-varianten. De 6T verschijnt voor 549 euro voor de 128GB-variant met 6GB ram en 579 voor de versie met 8GB werkgeheugen; de 256GB-variant, met 8GB ram, kost 639 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9.0 (OxygenOS)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630
RAM6 / 8 GB LPDDR4X
ROM128 / 256 GB UFS2.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C
SensorenIn-display Fingerprint Sensor, Hall, Accelerometer, Gyroscope, Proximity, RGB Ambient Light Sensor, Electronic Compass, Sensor Core
Scherm6,41" Full-HD(2340x1080px), 19,5:9 Amoled-scherm, GG6
Front CameraSony IMX37: 16MP, EIS, FF, f/2.0
Back CameraSony IMX519: 16 MP, 1,22um, f/1.7, OIS, EIS, dubbele flits
2e back CameraSony IMX376K: 20 MP, 1,0um, f/1.7
Accu3700 mAh met Fast Charge (5V/4A)
KleurMirror Black, Midnight Black
Afmetingen157,5 x 74,8 x 8,2 mm
Gewicht185 g
PrijsV.a. 559 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.029-10-2018Topic aangemaaktrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 07-11-2018 17:33]

• Shuven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-12-2022
Fp scanner werkt ook gewoon in allways on display te zien bij jerry rig everything.. Niet dubbeltappen dus en daarna unlocken.

Ik zal me gedragen :(

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:00
Weten we ook al meer over een notificatie led? Zijn het gewoon pixels die oplichten, of hebben we m niet meer?

Share and Enjoy!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 15:49
Shuven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:40:
Fp scanner werkt ook gewoon in allways on display te zien bij jerry rig everything.. Niet dubbeltappen dus en daarna unlocken.
Kijk dat maakt hem wél weer het overwegen waard voor mij.
Jammer van de geen IP-rating en notificatieled maar voor de rest is het toch wel een heel mooi toestel imo. :D
CLB schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:04:
Prijzen zijn als volgt:
6/128GB €559,00 Mirror Black
8/128GB € 589,00 Mirror Black
8/128GB €589,00 Midnight Black
8/256GB €639,00 Midnight Black

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pap3rclip
Die screenprotectors die Oneplus out-of-the-box installeert, is dat degelijk tempered glass wat dus ook tegen een stootje kan? (heb nog nooit Oneplus gehad).

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 13:41
Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:06:
Die screenprotectors die Oneplus out-of-the-box installeert, is dat degelijk tempered glass wat dus ook tegen een stootje kan? (heb nog nooit Oneplus gehad).
nee, die zul je zelf aan moeten schaffen mocht je die willen. het is een basic protector.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:46:
Weten we ook al meer over een notificatie led? Zijn het gewoon pixels die oplichten, of hebben we m niet meer?
Dit wil ik ook graag weten. Geen notification led is een mogelijke dealbreaker, voor mij nog meer als het verliezen van de headphone jack. En scherm dat aan moet staan voor fps...oef

[Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 29-10-2018 18:12]

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:52
Volg.
Notificatieled is niet aanwezig nee, heb ook nergens wat out-of-the-box in de instellingen
gevonden voor het AOD-display, dus je zult aan de slag moeten met third party-apps vooralsnog.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• bitpixl
  • Niet online
CLB schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:12:
[...]

Notificatieled is niet aanwezig nee, heb ook nergens wat out-of-the-box in de instellingen
gevonden voor het AOD-display, dus je zult aan de slag moeten met third party-apps vooralsnog.
Dan ben ik bang dat ik deze aan mij voorbij laat gaan, blijf ik nog wel even bij mijn OP5 met fps aan de voorkant, notification led, headphone jack en true 16:9 scherm ;)

• RubenSaurus
bitshady schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:14:
[...]

Dan ben ik bang dat ik deze aan mij voorbij laat gaan, blijf ik nog wel even bij mijn OP5 met fps aan de voorkant, notification led, headphone jack en true 16:9 scherm ;)
ik ook, maar mijn vriendin heeft een nexus 6 dus die is inmiddels echt wel aan vervanging toe en voor zo'n toestel is dit wel een dikke upgrade natuurlijk.

• Shuven
Balen.. Ik laat deze ook maar even voor wat het is.. Hoor in alle reviews die ik zie dat het toch wat tegenvalt en niet alles naar behoren werkt..

Nou ja, nog maar verder zoeken.. Wel een prachtige telefoon hoor! En 8+ sot is ook netjes!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 22:00
CLB schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:12:
[...]

Oef! Dat vind ik een behoorlijke dooddoener om nog deze telefoon te overwegen.
Mijn OP3 zal dus nog even een half jaar langer moeten zwoegen in afwachting tot aan de OP7 :)

• bitpixl
  • Niet online
DigitalError schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

ik ook, maar mijn vriendin heeft een nexus 6 dus die is inmiddels echt wel aan vervanging toe en voor zo'n toestel is dit wel een dikke upgrade natuurlijk.
Misschien kan je de 6 en 6t dan eens voor haar naast elkaar zetten en dan kijken waar zij voor kiest, ben wel nieuwschierig als je bv begint over notificatie led, headphone jack :)

Begin nu zelf te twijfelen of ik alsnog voor de OP6 ga, die zijn vast nu goedkoper te vinden :)

[Voor 9% gewijzigd door bitpixl op 29-10-2018 18:20]

• RubenSaurus
bitshady schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

Misschien kan je de 6 en 6t dan eens voor haar naast elkaar zetten en dan kijken waar zij voor kiest, ben wel nieuwschierig als je bv begint over notificatie led, headphone jack :)

Begin nu zelf te twijfelen of ik alsnog voor de OP6 ga, die zijn vast nu goedkoper te vinden :)
jack en led maakt niet uit, en ze wil liever een fps aan de voorkant, dus dan lijkt de keuze gemaakt :P

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 12:32
De livestream gevolgd en vond het maar matig. Vooral de tijd vollullen over de historie, hun contract met T-Mobile in de USA, over de samenwerking met Qualcomm en 5G.

Groter scherm, de camera upgrade met een soort nightshot (die overigens naar de 6 komt), Geen jack, geen led, niks over de stereo speakers, geen draadloos opladen. 500+ verbeteringen in de software? We gaan het zien.
Ik wacht wel een paar reviews af voor ik wat beslist. Niet veel wijzer geworden van de 6T presentatie. (veel wisten we al).

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

Zo en deze gaat in de bookmarks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13
Na de tweakers review begin ik steeds meer te twijfelen of de 6T een waardige opvolger wordt voor mijn 5T.
Ik ben erg gehecht aan de notificatie led. Hoe handig die fp scanner onder het scherm is ook iets wat ik me afvraag.

Maar eens rustig afwachten wat reviews en ervaringen brengen. En natuurlijk wat er verder nog aan telefoons gaat verschijnen. Ik heb geen haast om de 5T te vervangen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Het is dat ik m'n 6 al verkocht heb maar anders... :/ Geen noti-led, een grotere accu die in de praktijk net zo lang meegaat als de kleinere in de 6. Vind het maar raar.

[Voor 54% gewijzigd door Huigie op 29-10-2018 19:18]

Specs

• KA1104419
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Shuven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:18:
Balen.. Ik laat deze ook maar even voor wat het is.. Hoor in alle reviews die ik zie dat het toch wat tegenvalt en niet alles naar behoren werkt..

Nou ja, nog maar verder zoeken.. Wel een prachtige telefoon hoor! En 8+ sot is ook netjes!
Jij weet echt niet wat je wilt :') :).

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04 16:58
Zo te horen was mijn upgrade van OP2 naar OP6 geen slechte keuze geweest. Noti-led vond ik erg fijn en de headphone jack is handig om te hebben. OP6T zou dan voor mij een tegenvaller zijn geweest.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gaat hem voor mij ook niet worden, alles bij elkaar toch teveel kleine minpunten als ik Tweakers.net review lees.

- Accuduur zeer matig, zeker gezien de capaciteit.
- Draadloos laden ontbreekt
- Vingerafdrukscanner achter het scherm is op zich natuurlijk super maar dit is duidelijk nog niet de optimale techniek.
- Camera niets aan verbeterd terwijl dit hard nodig was t.o.v. de toptoestellen.
- Scherm is gemiddeld naar kan ook niet mee met de top.
- Prijs is aan de hoge kant gezien alle minpunten / compromissen hierboven.

Al met al betaal ik dan liever nog iets meer voor een echt toptoestel, ik ga dus in februari eens kijken wat de S10(+) wordt. Tot die tijd blijf ik nog wel even bij mijn S7 Edge.

[Voor 4% gewijzigd door ik222 op 29-10-2018 19:35]

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Is er iets bekend over VoLTE en VoWiFi support op Nederlandse en Belgische netwerken? :)

• Shuven
Koning-Admiraal schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Jij weet echt niet wat je wilt :') :).
Nops.. Komt erop neer dat ik maar wacht tot maart april.. Wat een teleurstelling deze batch nieuwe telefoons.. Alles mist wel iets wat ik belangrijk vind

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oneplus lijkt een beetje slachtoffer te zijn van zijn eigen releasecycle. Iets wat Samsung en Apple al gehad hebben in het verleden (en heden).

Men "moet" een telefoon uitbrengen, want het is weer de tijd van het jaar. Probleem alleen is dat er helemaal niet genoeg progressie is om wat nieuws uit te brengen. De druk van het schema en de verwachting van de markt zorgt toch voor een release. Bij Samsung hebben wij ook S modellen die geen wezenlijke wijzigingen brengen, bij Apple is het soms ook zoeken met een microscoop naar de wijzigingen.

Oneplus kan sowieso imho naar een jaarlijkse release gaan, 6 maanden is echt echt heel kort, zeker in een markt die zo doorontwikkeld is als de mobiele telefoon. Dan kan je elk jaar in ieder geval echt wat nieuws doen.

Mocht ik overigens moeten kiezen tussen een iPhone Xs, een Samsung S9 of Oneplus 6 die ik nu heb, zou ik blind weer de 6 nemen en dan laat ik prijs zelf buiten beschouwing,

• Oldblack
l3art schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:07:
Na de tweakers review begin ik steeds meer te twijfelen of de 6T een waardige opvolger wordt voor mijn 5T.
Ik ben erg gehecht aan de notificatie led. Hoe handig die fp scanner onder het scherm is ook iets wat ik me afvraag.

Maar eens rustig afwachten wat reviews en ervaringen brengen. En natuurlijk wat er verder nog aan telefoons gaat verschijnen. Ik heb geen haast om de 5T te vervangen.
Niet alleen bij de Tweakers review....
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een downgrade.

• 13art
Over de accu hoor ik ook in reviews dat deze wel beter is. Maar dat wordt dan weer niet gestaafd met cijfers.

Voor wat betreft VoLTE, ik verwacht niet dat de 6T opeens wel ondersteund gaat worden.

Verder zag ik de tip om een duim (of andere vinger waarmee je ontgrendelt) twee keer te 'registreren' hiermee werkt de scanner min of meer probleemloos.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:49
Iemand enig idee hoe het zit met micro sd, dual sim op de op 6t, kan daar niks over vinden.

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

• Jacob123
  • Laatst online: 06-02 11:43
Ik zit te overwegen om de 6T aan te schaffen maar heb mijn twijfels over een telefoon van deze grootte. Ik kom van een toestel van 68mm breedte en dat vind ik al best groot. Hoe ervaren jullie de OnePlus wat dat betreft? Is het nog een beetje met 1 hand te gebruiken?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
izzet3838 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:14:
Iemand enig idee hoe het zit met micro sd, dual sim op de op 6t, kan daar niks over vinden.
Logisch want die optie is er niet, gewoon dual sim geen micro sd mogelijkheid.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
Koen87 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:18:
[...]

Oef! Dat vind ik een behoorlijke dooddoener om nog deze telefoon te overwegen.
Mijn OP3 zal dus nog even een half jaar langer moeten zwoegen in afwachting tot aan de OP7 :)
Ik vrees dat de 7 die ook niet zal hebben 😉

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 22:35
Jacob123 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:14:
Ik zit te overwegen om de 6T aan te schaffen maar heb mijn twijfels over een telefoon van deze grootte. Ik kom van een toestel van 68mm breedte en dat vind ik al best groot. Hoe ervaren jullie de OnePlus wat dat betreft? Is het nog een beetje met 1 hand te gebruiken?
Je went er erg snel aan, ik kwam van een Oneplus X toen ik mijn oneplus 5T aangeschaft had. Persoonlijk moest ik meer aan de hoogte wennen dan echt aan de breedte. Uiteindelijk de 5T verkocht en nu dus woensdag de 6T halen..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
l3art schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:04:
Over de accu hoor ik ook in reviews dat deze wel beter is. Maar dat wordt dan weer niet gestaafd met cijfers.
Techradar en The Verge zeggen dat de accu beter is, maar de cijfermatige onderbouwing ontbreekt inderdaad. Techradar geeft nog wel enigszins onderbouwing. Ik kijk het nog even aan.
Verder zag ik de tip om een duim (of andere vinger waarmee je ontgrendelt) twee keer te 'registreren' hiermee werkt de scanner min of meer probleemloos.
Ook over de scanner lees ik wisselende dingen. The Verge vind het allemaal maar matig, Techradar is na eventjes wennen wel tevreden.

Moet ik bij aantekenen dat ik de reviews van The Verge over het algemeen matig vind.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit :)

• 13art
RoD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Ook over de scanner lees ik wisselende dingen. The Verge vind het allemaal maar matig, Techradar is na eventjes wennen wel tevreden.

Moet ik bij aantekenen dat ik de reviews van The Verge over het algemeen matig vind.
Deze reviewer vond hem ook matig, tot hij twee keer zijn duim registreerde. Lastige is dat je niet weet hoe andere reviewers hier mee om gegaan zijn.

• Pap3rclip
Dit was met de klassieke vingerafdruksensoren toch ook al? Mijn S7 edge werkt ook een stuk beter na 2x rechterduim en 2x rechterwijsvinger te registreren, evt. met wat awkward hoeken (en welke andere vingers zou je überhaupt nodig hebben ;) )

[Voor 7% gewijzigd door Pap3rclip op 29-10-2018 21:09]

• RoD
  • Niet online

RoD

l3art schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

Deze reviewer vond hem ook matig, tot hij twee keer zijn duim registreerde. Lastige is dat je niet weet hoe andere reviewers hier mee om gegaan zijn.

[YouTube: OnePlus 6T | 5 Days Review]
Lastig inderdaad, daarom nog maar eens wat doorgespit:
  • Hardware.info noemt de vingerafdrukscanner feilloos, accuduurtests vergelijkbaar met Tweakers.
  • Androidplanet.nl noemt de vingerafdrukscanner goed, maar iets trager dan normaal.
  • Wired noemt de vingerafdrukscanner "near instant most of the time", maar niet altijd betrouwbaar.
  • Mashable: works as advertised, maar wel meer failed attempts. Noemt ook dat opnieuw instellen vingerafdrukken helpt bij herkenning. Accu niet beter dan de OP6.
  • BGR zegt dat de scanner goed werkt en dat wat steviger indrukken helpt.
  • Android Police: scanner werkt 'snel genoeg', accu 'definitely better' dan OP6
  • Gizmodo: snelle scanner, maar kan niet goed omgaan met scans met een vinger die niet helemaal goed gecentreerd is geplaatst op de scanner. Accu zo'n 10% beter dan de OP6.
Iemand al enig idee hoeveel vingers je maximaal kan registreren op de OP6T?

Samenvattend gaan de reviews van "mwoah niet echt een verbetering" naar "behoorlijke verbetering" ten opzichte van de OP6. Jammer alleen dat de reviews met de beste tests (Tweakers, Hardware.info) het meest negatieve plaatje laten zien.

[Voor 8% gewijzigd door RoD op 29-10-2018 21:18]

• Pap3rclip
RoD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Lastig inderdaad, daarom nog maar eens wat doorgespit:
  • Hardware.info noemt de vingerafdrukscanner feilloos, accuduurtests vergelijkbaar met Tweakers.
  • Androidplanet.nl noemt de vingerafdrukscanner goed, maar iets trager dan normaal.
  • Wired noemt de vingerafdrukscanner "near instant most of the time", maar niet altijd betrouwbaar.
  • Mashable: works as advertised, maar wel meer failed attempts. Noemt ook dat opnieuw instellen vingerafdrukken helpt bij herkenning. Accu niet beter dan de OP6.
  • BGR zegt dat de scanner goed werkt en dat wat steviger indrukken helpt.
  • Android Police: scanner werkt 'snel genoeg', accu 'definitely better' dan OP6
  • Gizmodo: snelle scanner, maar kan niet goed omgaan met scans met een vinger die niet helemaal goed gecentreerd is geplaatst op de scanner. Accu zo'n 10% beter dan de OP6.
Iemand al enig idee hoeveel vingers je maximaal kan registreren op de OP6T?

Samenvattend gaan de reviews van "mwoah niet echt een verbetering" naar "behoorlijke verbetering" ten opzichte van de OP6. Jammer alleen dat de reviews met de beste tests (Tweakers, Hardware.info) het meest negatieve plaatje laten zien.
Check 3:47 in het filmpje dat je quoted (5 dagen dude). Ziet er uit als 5 verschillende fingerprints.

• RoD
  • Niet online

RoD

Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:20:
[...]

Check 3:47 in het filmpje dat je quoted (5 dagen dude). Ziet er uit als 5 verschillende fingerprints.
Daar lijkt het inderdaad op. Wel wat weinig als je elke vinger 2x zou willen registreren. Overigens als blijkt dat twee keer registreren beter werkt, dan zou het ook zomaar kunnen dat er nog een softwarematige verbetering wordt uitgebracht waardoor dat trucje niet meer nodig is. Je zou zeggen dat dat dan niet al te moeilijk moet zijn.

• Pap3rclip
RoD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op. Wel wat weinig als je elke vinger 2x zou willen registreren. Overigens als blijkt dat twee keer registreren beter werkt, dan zou het ook zomaar kunnen dat er nog een softwarematige verbetering wordt uitgebracht waardoor dat trucje niet meer nodig is. Je zou zeggen dat dat dan niet al te moeilijk moet zijn.
Zou niet weten waarom je meer dan 2 vingers nodig hebt. Wijsvinger als hij op tafel ligt, duim als je hem vast hebt. Met deze 2 vingers heb ik mijn S7 edge op opgevuld en dat werkt fantastisch, veel beter dan bij 5 verschillende vingers waarvan je er 3 toch nooit gebruikt.

Weet iemand trouwens of de 6t vingerafdruk nog goed werkt met een (evt. officieel) tempered glass protector? Dat is zo een geruststelling voor mij... En heb begrepen dat de inbegrepen protector gewoon een plastic lapje is (geen idee waar dat nuttig voor is).
Zelfde vinger meerdere scans;

Maar met een beetje moeite lukt een tweede scan van dezelfde vinger ook wel :)
Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:31:
Weet iemand trouwens of de 6t vingerafdruk nog goed werkt met een (evt. officieel) tempered glass protector? Dat is zo een geruststelling voor mij... En heb begrepen dat de inbegrepen protector gewoon een plastic lapje is (geen idee waar dat nuttig voor is).
OnePlus zelf raadt deze protector aan, omdat deze getest is.
Plasticje is ook heel erg fijn hoor, zit al vier maanden op mn 6, heel prima.

[Voor 42% gewijzigd door CLB op 29-10-2018 21:37]

• Pap3rclip
Dus je kunt dezelfde vingers niet meerdere keren registreren? Lame... Dat gaat bij Samsung dus wel :'(

• RoD
  • Niet online

RoD

Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:31:
[...]

Zou niet weten waarom je meer dan 2 vingers nodig hebt. Wijsvinger als hij op tafel ligt, duim als je hem vast hebt. Met deze 2 vingers heb ik mijn S7 edge op opgevuld en dat werkt fantastisch, veel beter dan bij 5 verschillende vingers waarvan je er 3 toch nooit gebruikt.
Duim + wijsvinger voor beide handen (ik gebruik mijn telefoon af en toe links en af en toe rechts), das 4 vingers die je twee keer zou willen registreren. Maar misschien ben ik gewoon raar :P

• Oldblack
Je weet nooit of die reviewers onafhankelijk zijn. Linus vond het allemaal geweldig. Maar die heeft een uitnodiging gekregen om bij Oneplus in de fabriek te filmen bij de 6. Je weet niet welke belangen ze behartigen.

Ik wacht op Flossy Carter en Whiteshoes. (als die de 6T onderhanden neemt).

Flossy is betrouwbaar en koopt z'n telefoons zelf.
Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:33:
Dus je kunt dezelfde vingers niet meerdere keren registreren? Lame... Dat gaat bij Samsung dus wel :'(
Lukt wel hoor, kost je wel wat moeite. Doelde meer op goede herkenning van je afdruk ;)

• Pap3rclip
CLB schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:31:

[...]

OnePlus zelf raadt deze protector aan, omdat deze getest is.
Plasticje is ook heel erg fijn hoor, zit al vier maanden op mn 6, heel prima.
Maar plastic doet toch niets tegen een val en gorilla glass is toch veel scratch bestendiger dan wat plastic of zie ik dit nu verkeerd?

Mijn geruststelling bij andere phones was telkens een tempered glass protector van €2 @ Aliexpress er op knallen en je scherm is praktisch onbarstbaar :+

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:49
Oldblack schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:34:
Je weet nooit of die reviewers onafhankelijk zijn. Linus vond het allemaal geweldig. Maar die heeft een uitnodiging gekregen om bij Oneplus in de fabriek te filmen bij de 6. Je weet niet welke belangen ze behartigen.

Ik wacht op Flossy Carter en Whitesocks. (als die de 6T onderhanden neemt).

Linus geeft ook inderdaad in het begin aan dat hij gesponsord is door oneplus. Ik zelf kijk nog ff de kat uit de boom. De reviews zijn inderdaad niet laaiend, en mn s7 is nu ook niet perse aan vervanging toe. Ene kant neig ik wel, want die samsung laag begint mij toch een beetje tegen te staan.

Verder vroeg ik mij nog af, als ik andere camera software gebruik kunnen die de 2de camera beter benutten zoals betere zoom dmv 2de camera?

• 13art
Modbreak:Ik begrijp het enthousiasme en de vele vragen die er nog zijn, maar vragen en antwoorden over screenprotectors horen in het accessoires topic.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Oldblack schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:34:

Ik wacht op Flossy Carter en Whitesocks. (als die de 6T onderhanden neemt).

White shoes _/-\o_ Kan nu al niet wachten op de review!

Battlenet: Gold#21419

• Valandin
  • Registratie: September 2011
Ik vind wel dat er toch een beetje een negatieve sfeer op Tweakers hangt omtrent de OP6T.
Alleen begrijp ik niet zo goed waardoor, alle reviews tot dusver geven aan dat het 'geen grote upgrade is, kleine QOL changes voor een vergelijkbare prijs'

Het is inderdaad t.o.v. de OP6 geen wereld van verschil maar de OP6 heeft in alle reviews bizar hoog gescoord. Een kleine, matige upgrade op een geweldig product zonder dat de prijs erg veel hoger wordt is toch zeer netjes?

Het lijkt me inderdaad niet de moeite waard om van een 6 naar een 6T te upgraden, wie doet dat ook na een half jaar.

Zelf stap ik af van m'n iPhone7+ // Samsung Galaxy S8 en wou graag naar een telefoon overstappen met een kleine bezel. Heb hiervoor de OP1 en OP3 gehad en was daar erg tevreden over.

De concurrentie is inderdaad wat scherper geworden met de Pocophone F1, daar schrikt de (front) camera me alleen van af. De andere android telefoons missen het mooie 'ontwerp' en de iPhones zijn toch een klap duurder.

De OP6T lijkt mij voor mij toch de meeste bang for buck geven.
(Al is de Pocophone wel véél meer bang for buck op zijn eigen manier)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PWM schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:46:
Oneplus lijkt een beetje slachtoffer te zijn van zijn eigen releasecycle. Iets wat Samsung en Apple al gehad hebben in het verleden (en heden).

Men "moet" een telefoon uitbrengen, want het is weer de tijd van het jaar.
Zo voelt de 6T wel aan inderdaad. En gezien ze vast nog niet zullen afstappen van die releasedrang... Dan pak ik wel een Oneplus 7 volgend jaar juni/juli met grotere accu, nuttigere secundaire camera, volledig notchless (zie Vivo of Oppo) en doorontwikkelde fps onder het scherm.

Bedoel als Vivo het kan met de NEX waarom kan Oneplus dit dan niet wanneer zelfs Oppo wel laat zien dat de 3,5mm jack niet hoeft te wijken ten faveure van een groter oppervlakte scherm ed? Dat icm de prijs en je kunt net zo goed een Samsung S9 of S10 dadelijk scoren.

Ik dacht even voor mijn Oneplus 3 een mooie opvolger te hebben gevonden. De 3T, 5, 5T en 6 konden me nog onvoldoende overtuigen. De 6T evenmin om te upgraden. Als Xiaomi met de Pocophone F2 volgend jaar komt kan Oneplus tussen wal en schip raken. Te duur om mee te kunnen qua bang for buck met Xiaomi. Te net niet om echt mee te kunnen met een snel afgeprijsde Samsung reguliere S/non Note serie.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 02:37
Valandin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:04:
Een kleine, matige upgrade op een geweldig product zonder dat de prijs erg veel hoger wordt is toch zeer netjes?
''Een kleine matige update'' zou nog niet eens gelaunched moeten worden…

Er is/was geen enkele reden dat de OP6 het niet kon volhouden tot Spring 2019 ( en ja ik ben me bewust dat OP al een tijd een 6monthly cycle aanhoud ), snapdragon 845 is nog steeds de snelste SoC en ram hadden de modellen ook genoeg dus het is een nutteloze release waarin je zelfs nog dingen verliest en andere dingen ruilt voor dingen die niet even goed werken.

6 maandelijkse release cycles in smartphone land zijn nutteloos, natuurlijk de bom voor wie van een oud toestel heeft van 2 jaar of meer maar wie een OP6 heeft heeft hier niets aan.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Pap3rclip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:09:
Dit was met de klassieke vingerafdruksensoren toch ook al? Mijn S7 edge werkt ook een stuk beter na 2x rechterduim en 2x rechterwijsvinger te registreren, evt. met wat awkward hoeken (en welke andere vingers zou je überhaupt nodig hebben ;) )
Ik heb hier nog nooit van gehoord dat je hem twee keer moest registreren omdat hij anders het zo slecht doet.
Met mijn midrange telefoon hoef ik het maar 1 keer te doen en werkt gewoon prima.

• Shuven
Het moet ook niet.. Het werkt alleen wel aanzienlijk sneller en in sommige situaties beter. Dat is nou eenmaal een oud en betrouwbaar trucje bij vinger afdruk scanners.

• Spikytim
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik volg de discussies rond de 6T nu al een tijdje aangezien ik hem ook zelf wil kopen. Ik zie dat een aantal mensen teleurgesteld zijn in de features.
Ik vraag mij eigenlijk af of er telefoons zijn die het voor hetzelfde geld of minder eigenlijk beter doen?
De pocophone is voor mij geen optie meer na enkele jaren Xiaomi telefoons te gebruiken.
voor de rest zie ik mij inderdaad meer geld betalen om de betere features te hebben. En dan kom ik eigenlijk bij de mate 20pro uit omwille van de camera. Maar de meerprijs is er ook naar.
Voor de 6T twijfel ik eerder of het de moeite is om in 8gb geheugen te investeren. Ik game niet en doe geen zware toepassingen. Dus ga ik verschil merken in performance met 2gb meer? Ik zoek vooral een goede allround telefoon voor max 600€. En de instapper 6T lijkt mij toch een goed compromis.
De grote vraag is dus vooral mis ik alternatieven in de prijsklasse 500-600€?

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:33
Valandin schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:04:
Het lijkt me inderdaad niet de moeite waard om van een 6 naar een 6T te upgraden, wie doet dat ook na een half jaar.
Nou ik deed dat afgelopen tijd, iedere nieuwe release kocht ik. Maar nu twijfel ik en neig ik het niet te doen. Zonder de headset aansluiting had ik hem nog wel willen hebben maar nu ook blijkt dat de notificatie led verdwenen is is het een no go voor mij. Op mijn telefoon staan alle notificatie geluiden uit (behalve de beltoon), aan de led zie ik wanneer er iets binnen is gekomen.

Maar goed, deze discussie hoort in het 6t forum

• Shuven
Spikytim schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:16:
Ik volg de discussies rond de 6T nu al een tijdje aangezien ik hem ook zelf wil kopen. Ik zie dat een aantal mensen teleurgesteld zijn in de features.
Ik vraag mij eigenlijk af of er telefoons zijn die het voor hetzelfde geld of minder eigenlijk beter doen?
De pocophone is voor mij geen optie meer na enkele jaren Xiaomi telefoons te gebruiken.
voor de rest zie ik mij inderdaad meer geld betalen om de betere features te hebben. En dan kom ik eigenlijk bij de mate 20pro uit omwille van de camera. Maar de meerprijs is er ook naar.
Voor de 6T twijfel ik eerder of het de moeite is om in 8gb geheugen te investeren. Ik game niet en doe geen zware toepassingen. Dus ga ik verschil merken in performance met 2gb meer? Ik zoek vooral een goede allround telefoon voor max 600€. En de instapper 6T lijkt mij toch een goed compromis.
Natuurlijk is de 6t een goede deal.

Over het werkgeheugen, ik zou voor 6gb gaan in jou situatie. Die komt namelijk overeen met mijn gebruik. Die 2gb extra is alleen van invloed op je batterij, niet op de snelheid van je telefoon. Met heftig gebruik, gebruik ik met mijn s7 nog maar net 3gb bijv. (muziek op, whatsappen/snapchatten, facebook aan en dat soort dingen in de achtergrond)

Je zou kunnen kijken of je de vivo nex iets vind. De mate 20 is volgens mij ook rond de 550. Maar als ik eerlijk ben, zou ik dan eerder voor de 6t gaan.

Anoniem: 736981

Spikytim schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:16:
OnePlus blijft altijd een goede deal als je de prijs erin betrekt en de geleverde hardware bekijkt.
Ik had deze ook op het oog maar ging ervan uit dat de camera weinig zou veranderen en dat is bevestigd in de review, de 6 stond al niet zo super hoog anno 2018.
Ikzelf heb dan de S9+ gehaald met cashback omdat die mij meer kon overtuigen.

Na 5 OnePlus toestellen laat ik het even voor wat het is.
Geheugen is voor mij marketing talk, heb ik niet nodig.

• RoD
  • Niet online

RoD

https://www.gsmarena.com/oneplus_6t-review-1843.php
Nog een review. GSM Arena vindt dat de accu het in zijn tests een stuk beter doet dan de OP6. FPS accuraat na goed instellen, iets minder snel dan conventionele scanners.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:40
renem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:16:
[...]

Nou ik deed dat afgelopen tijd, iedere nieuwe release kocht ik. Maar nu twijfel ik en neig ik het niet te doen. Zonder de headset aansluiting had ik hem nog wel willen hebben maar nu ook blijkt dat de notificatie led verdwenen is is het een no go voor mij. Op mijn telefoon staan alle notificatie geluiden uit (behalve de beltoon), aan de led zie ik wanneer er iets binnen is gekomen.

Maar goed, deze discussie hoort in het 6t forum
Geen notificatie led. Dat is wel heel bizar. Ik gebruik de telefoon op dezelfde manier als jou en die led is daarbij toch essentieel. Ik hoop dat ze dit samen met de 3.5 mm aansluiting weer in hun telefoons hebben zitten zodra ik weer een nieuwe nodig heb.

• Valandin
Katmi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:46:
[...]

''Een kleine matige update'' zou nog niet eens gelaunched moeten worden…

Er is/was geen enkele reden dat de OP6 het niet kon volhouden tot Spring 2019 ( en ja ik ben me bewust dat OP al een tijd een 6monthly cycle aanhoud ), snapdragon 845 is nog steeds de snelste SoC en ram hadden de modellen ook genoeg dus het is een nutteloze release waarin je zelfs nog dingen verliest en andere dingen ruilt voor dingen die niet even goed werken.

6 maandelijkse release cycles in smartphone land zijn nutteloos, natuurlijk de bom voor wie van een oud toestel heeft van 2 jaar of meer maar wie een OP6 heeft heeft hier niets aan.
Tja, smaken verschillen natuurlijk hé.
Ik vind de notifcatie led maar irritant en 3.5mm aansluiting gebruik ik niet.
Zou ik dat wel doen heb je er natuurlijk een verlengkabel voor. Als je die gewoon standaard op je vaste oortjes/koptelefoon zet heb je niet eens door dat er een verlengkabel is.

Ik vind 't erg fijn als de vingerprintscanner aan de voorzijde zit, achterkant kon ik op m'n S8 maar niet aan wennen. De nieuwe scanner is voor mij dus echt de reden om voor de 6T te gaan.

PS. Is natuurlijk wel een kutstreek van OP. Eerst blijven aanhouden dat ze de 3.5mm jack houden, lacherig doen over andere merken die hem wel weghalen en het vervolgens zelf ook gaan doen. 8)7
Notificatie led weghalen is ook een erg domme keuze gezien zoveel android liefhebbers het wél prettig vinden.

Bij de OP7 zullen ze wel;
3.5mm jack terug doen
notifcatie led terug doen
IP water resistentie
wireless charging

Hebben ze weer 2 grote features die ze kunnen aankondigen namens 'Kijk hoe wij naar onze fans luisteren!!'

Zie net pas dat dit het OP6 topic is, niet het OP6T topic. Oeps.

[Voor 18% gewijzigd door Valandin op 30-10-2018 08:56]

• Valandin
Anoniem: 736981 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:05:
[...]

OnePlus blijft altijd een goede deal als je de prijs erin betrekt en de geleverde hardware bekijkt.
Ik had deze ook op het oog maar ging ervan uit dat de camera weinig zou veranderen en dat is bevestigd in de review, de 6 stond al niet zo super hoog anno 2018.
Ikzelf heb dan de S9+ gehaald met cashback omdat die mij meer kon overtuigen.

Na 5 OnePlus toestellen laat ik het even voor wat het is.
Geheugen is voor mij marketing talk, heb ik niet nodig.
Zou je hier wat meer over willen toelichten?
Ik zie in alle reviews juist dat OP6 het erg goed opneemt tegen de Samsung, Huawei en Apples.
Ook in de foto vergelijkingen komt de OP6(T) goed naar boven. Zijn dat dan gewoon best case scenario's?
De camera is een van de redenen waarom ik juist weer terug ga naar OP.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Oneplus 6(t) camera is inderdaad wel een beetje vreemde eend in de bijt. In veel reviews en ook reacties hier lijkt het wel of dat ding gehandicapt is.

Kijk je naar cameratests zie je dat het ding altijd met gemak mee kan komen. Afhankelijk van de testmethodes schurkt hij er tegenaan, is on par of gaat er iets overheen.

Ook in dit soort testen komt hij gewoon mee: reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag

Waar toch dat idee vandaan komt dat men de schele leeuw uit Daktari als referentie voor de camera heeft genomen weet ik niet.

Ik ben elke keer weer blij verrast wat de camera in mijn Oneplus 6 weet te fabriceren.

EDIT:

Uit GSM Arena review:
Daylight images from the OnePlus 6T come very likable, which isn't remotely a surprise given the identical hardware to the OP6, whose shots we really enjoyed.

In low light, the OnePlus 6T takes very good, if not class-leading photos.

[Voor 16% gewijzigd door PWM op 30-10-2018 08:59]

• Valandin
Ik zit trouwens net deze review te kijken:

Ik zie dat ze op 2:55 een "double tap to unlock" doet.
Gister dacht ik te lezen dat dit niet kon?
PWM schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:56:
Die Oneplus 6(t) camera is inderdaad wel een beetje vreemde eend in de bijt. In veel reviews en ook reacties hier lijkt het wel of dat ding gehandicapt is.

Kijk je naar cameratests zie je dat het ding altijd met gemak mee kan komen. Afhankelijk van de testmethodes schurkt hij er tegenaan, is on par of gaat er iets overheen.

Ook in dit soort testen komt hij gewoon mee: reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag

Waar toch dat idee vandaan komt dat men de schele leeuw uit Daktari als referentie voor de camera heeft genomen weet ik niet.

Ik ben elke keer weer blij verrast wat de camera in mijn Oneplus 6 weet te fabriceren.

EDIT:

Uit GSM Arena review:

[...]
Top, thanks :)
Ben ook wel benieuwd naar die nieuwe night feature.

[Voor 84% gewijzigd door Valandin op 30-10-2018 09:02]

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05:09
Valandin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:00:
[YouTube: Oneplus 6T review]
Hierin wordt ook gesproken van een RGB sensor in de notch.
Betekend dit dat er toch een notification led aanwezig is? :9~

edit: never mind, iets verder doorkijken gaf het antwoord.

[Voor 7% gewijzigd door Odinrage op 30-10-2018 09:10]

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 23:27
Odinrage schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Hierin wordt ook gesproken van een RGB sensor in de notch.
Betekend dit dat er toch een notification led aanwezig is? :9~
Nou, nee. Je zegt het hier zelf al. Een sensor is geen led. Ze bedoelen hier gewoon de camera mee die de facial recognition doet. OnePlus zal mogelijk in een update een paar pixels naast de notch gaan aanwijzen om als notification led te dienen.

Je was me net te snel af ;)

[Voor 3% gewijzigd door bjvdven op 30-10-2018 09:12]

RX 7900XTX, 5800X3D, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, G.skill 16GB 3600cl14 b-die, Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• Valandin
bjvdven schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Nou, nee. Je zegt het hier zelf al. Een sensor is geen led. Ze bedoelen hier gewoon de camera mee die de facial recognition doet. OnePlus zal mogelijk in een update een paar pixels naast de notch gaan aanwijzen om als notification led te dienen.
Precies, kan gewoon met AOD gerealiseerd worden.
Mocht je het sneller willen zijn er ook al workarounds;
https://themrphone.com/ar...tification-led-workaround

• Shuven
Valandin schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:00:
[YouTube: Oneplus 6T review]
Op dat punt maakt ze gebruik van het aod. Wanneer je die instelt activeert het ook de fp wanneer de aod actief wordt.

Heb je de aod niet ingesteld, dan moet je eerst met dubble tap het scherm oplichten alvorens je het kan unlocken met fp.

• Spikytim
  • Laatst online: 23-11-2021
Dankjewel Trolololo en Shuven. Voor mij duidelijk, nu nog eens even naar die vivo nex kijken maar waarschijnlijk word het de 6T 128/6gb.

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:48
Shuven schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Op dat punt maakt ze gebruik van het aod. Wanneer je die instelt activeert het ook de fp wanneer de aod actief wordt.

Heb je de aod niet ingesteld, dan moet je eerst met dubble tap het scherm oplichten alvorens je het kan unlocken met fp.
Als ik het goed begrijp uit reviews / comments op internet heeft de 6t geen always on display, daarvoor zullen we dus moeten wachten op een rootmethode + magisk?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
akerssies schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Als ik het goed begrijp uit reviews / comments op internet heeft de 6t geen always on display, daarvoor zullen we dus moeten wachten op een rootmethode + magisk?
6T heeft gewoon een AOD.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06
Hoe worden notificaties weergegeven nu er geen led meer voor aanwezig is? Gewoon een paar pixels van het scherm of helemaal niet meer?

• Huigie

Huigie

coob schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:44:
Hoe worden notificaties weergegeven nu er geen led meer voor aanwezig is? Gewoon een paar pixels van het scherm of helemaal niet meer?
Als het echt een AOD heeft dan zou dat een optie kunnen zijn.

Specs

• bjvdven
coob schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:44:
Dit is 5 berichten geleden besproken. Momenteel is er nog niks voor. Gewoon je AOD die oplicht wanneer je je telefoon oppakt of lichtjes beweegt. OnePlus gaat vermoedelijk een artificial notification light toevoegen in de vorm van een paar pixels om de LED te simuleren.

RX 7900XTX, 5800X3D, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, G.skill 16GB 3600cl14 b-die, Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:48
Razer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

6T heeft gewoon een AOD.
Wat ik begrijp uit de reviews heeft het de 6t juist geen always on display maar een aantal optie mbt ambient display zoals het aanzetten van het scherm bij oppakken van de telefoon en double tap to wake.

Toevallig een bron dat het scherm always on is ? Als dit zo is zou dit wel eens mijn volgende telefoon kunnen worden :)

• Shuven
akerssies schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Wat ik begrijp uit de reviews heeft het de 6t juist geen always on display maar een aantal optie mbt ambient display zoals het aanzetten van het scherm bij oppakken van de telefoon en double tap to wake.

Toevallig een bron dat het scherm always on is ? Als dit zo is zou dit wel eens mijn volgende telefoon kunnen worden :)
Ah ik dacht dat ambient display zelfde was als aod. Sorry voor de verwarring!

Echter, gezien het een oneplus is, zal er veel software ontwikkeling zijn en is het dus makkelijk om dit te fixen lijkt me.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

Boy

App developer

Shuven schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:40:
Dit is incorrect volgens mij!

Wat je ziet volgens mij (je hebt het wss over dit: YouTube: OnePlus 6T Durability Test! - Scratch Burn and BEND Tested! ) , is het 'lift to wake' (weet niet hoe het heet), waardoor het scherm aan gaat als je het apparaat beweegt / optilt. Daarna kun je 'm dus unlocken idd.

Maar "Always On" heeft de Oneplus niet meer blijkbaar...voor mij dus echt een reden dat ik 'm wss niet neem

• Shuven
Boy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:00:
[...]

Dit is incorrect volgens mij!

Wat je ziet volgens mij (je hebt het wss over dit: YouTube: OnePlus 6T Durability Test! - Scratch Burn and BEND Tested! ) , is het 'lift to wake' (weet niet hoe het heet), waardoor het scherm aan gaat als je het apparaat beweegt / optilt. Daarna kun je 'm dus unlocken idd.

Maar "Always On" heeft de Oneplus niet meer blijkbaar...voor mij dus echt een reden dat ik 'm wss niet neem
Zie 1 reactie hierboven haha :)

• El Reino
  • Laatst online: 28-09-2022
Werkt de fingerprint scanner ook in apps? Bv de bankieren app? Op de plek van de scanner zitten op dat moment namelijk ook andere bedieningselementen (toetsenbord/numeriek)...

• Huigie

Huigie

El Reino schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:00:
Werkt de fingerprint scanner ook in apps? Bv de bankieren app? Op de plek van de scanner zitten op dat moment namelijk ook andere bedieningselementen (toetsenbord/numeriek)...
yup

Specs

• El Reino
Mooi. Kon me ook niet voorstellen dat dat niet zo was. Vroeg/vraag me af hoe dat dan werkt? Prioriteit gegeven aan FPS boven de normale schermelementen of zo?

• Oldblack
Ziin er mensen hier op Tweakers als eens eerder naar een Popup van Oneplus geweest.
Stel dat ik toch besluit om de 6T kopen wat houden de goodies in. Krijg je bv korting op accessoires?

• Huigie

Huigie

Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:15:
Ziin er mensen hier op Tweakers als eens eerder naar een Popup van Oneplus geweest.
Stel dat ik toch besluit om de 6T kopen wat houden de goodies in. Krijg je bv korting op accessoires?
Dat hangt er een beetje vanaf hoe ver je in de rij staat woensdag. Als je als 1e in de rij staat dat heb je kans op de meeste goodies. Bij de laatste popup stond ik halverwege en kreeg ik een tshirt en een stoffen tas. Kortingen worden die dag niet gegeven.

Specs

Iemand nog specifieke vragen over het device en / of specifieke vergelijkingen met OnePlus 6?

• Huigie

Huigie

CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22:
Iemand nog specifieke vragen over het device en / of specifieke vergelijkingen met OnePlus 6?
Ja, het geluid wat uit de speaker komt, beter dan bij de 6?

Specs

• bjvdven

https://www.reddit.com/r/..._engine_finally_improved/

Dit voorspelt niet veel goeds. Zijn er mensen met de OP6 die dit kunnen bevestigen? Had het idee dat het bij mijn 5T best in orde is.

[Voor 4% gewijzigd door bjvdven op 30-10-2018 10:25]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
Er zijn altijd Oneplus gebruikers die klagen over dat de notificaties vertraagd binnen komen, is dat opgelost bij de Oneplus 6t?

Ik had het zelf ook op de OPO, maar doordat ik een custom ROM gebruikte had ik er later geen problemen mee. En nu doet hij het sowieso niet meer...helaas

• Oldblack
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Dat hangt er een beetje vanaf hoe ver je in de rij staat woensdag. Als je als 1e in de rij staat dat heb je kans op de meeste goodies. Bij de laatste popup stond ik halverwege en kreeg ik een tshirt en een stoffen tas. Kortingen worden die dag niet gegeven.
Bedankt voor je reactie. Nu weet ik wat ik kan verwachten...
Als ik de 6T koop moet ik weer de volle mep betalen voor een screenprotector of covers. Heb net de 6 een paar maanden en de aanschaf van accessoires was opgeteld toch wel een aardig bedrag.
Ik hou het lekker bij mijn 6.

• Pap3rclip
Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor je reactie. Nu weet ik wat ik kan verwachten...
Als ik de 6T koop moet ik weer de volle mep betalen voor een screenprotector of covers. Heb net de 6 een paar maanden en de aanschaf van accessoires was opgeteld toch wel een aardig bedrag.
Ik hou het lekker bij mijn 6.
Zou nogal absurd zijn om de 6t te kopen als je een paar maanden geleden de 6 gekocht hebt toch?

• Huigie

Huigie

El Reino schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Mooi. Kon me ook niet voorstellen dat dat niet zo was. Vroeg/vraag me af hoe dat dan werkt? Prioriteit gegeven aan FPS boven de normale schermelementen of zo?
YouTube: How does Fingerprint Under Display work?? – OnePlus 6T

Specs

Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:23:
Ja, het geluid wat uit de speaker komt, beter dan bij de 6?
Even kort getest en klinkt wat fijner ja, wat voller, harder, minder blikkerig...
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn OnePlus 6 al 4 maanden in en uit m'n zak gaat, oftewel stof in de speaker.
Wel is het nog steeds één speaker, waarbij er wel twee 'speakergrills' aanwezig zijn, just a design-element :)
Pap3rclip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:31:
Zou nogal absurd zijn om de 6t te kopen als je een paar maanden geleden de 6 gekocht hebt toch?
Als de upgrade het waard zou zijn voor jou, why not :)
Wel voorzien van onder andere een inscreen-fingerprint, wat gewoon next-level techniek is bijvoorbeeld.

• Pap3rclip
CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

Als de upgrade het waard zou zijn voor jou, why not :)
Wel voorzien van onder andere een inscreen-fingerprint, wat gewoon next-level techniek is bijvoorbeeld.
Ik vind om de 2-3 jaar upgraden al duur :+
Dat is ieder voor zich natuurlijk.
Mbt. de notificatie led, zou een app als deze werken op het always on display (als dat er überhaupt in zit):
https://play.google.com/s...d=com.led.notify&hl=en_CA

Zag dit aangeraden worden in een Reddit thread.

• Oldblack
Pap3rclip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Je eigenlijk wel gelijk. De fingerprintscanner gebruik ik toch nauwelijks, geen jack, geen led, doen me overtuigen dat ik bij de 6 blijf. Het is en blijft een fijne telefoon...

• Oldblack
Pap3rclip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Ik vind om de 2-3 jaar upgraden al duur :+
Dat is ieder voor zich natuurlijk.
Mbt. de notificatie led, zou een app als deze werken op het always on display (als dat er überhaupt in zit):
https://play.google.com/s...d=com.led.notify&hl=en_CA

Zag dit aangeraden worden in een Reddit thread.
Haha, bestaat NoLed nog steeds. Jaren geleden gebruikt op een Sony telefoon. In mijn herinnering werkte dat maar er was door die app toch wel batterydrain. Mss in 2018 geen drain meer. Uitproberen, zou ik zeggen..

Edit: toch eigenlijk terug naar 2011 of zoiets...

[Voor 3% gewijzigd door Oldblack op 30-10-2018 10:55]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:44
Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Haha, bestaat NoLed nog steeds. Jaren geleden gebruikt op een Sony telefoon. In mijn herinnering werkte dat maar er was door die app toch wel batterydrain. Mss in 2018 geen drain meer. Uitproberen, zou ik zeggen..

Edit: toch eigenlijk terug naar 2011 of zoiets...
Jammer dat zo een functie niet door OnePlus zelf niet erin zit.

Vindt dit en een slechte trilmotor niet echt kunnen, maar ik moet een nieuw telefoon kopen en ik zie (helaas) geen alternatief buiten de OP6T.

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 21:12
Ik lees verhalen dat de camera van de T beter moet zijn dan die van de normale 6. Dit is nu eigenlijk het enige wat mij naar de T trekt (anders neem ik de 6).

In hoeverre is dit waar? Is het puur een softwarematig iets wat ook nog naar de 6 gaat komen?

• El Reino
Hij zegt in de video overigens niets over functioneren van FPS in apps, bespreekt alleen FPS als screen unlock.

Wie gaat het proberen met de abn-bankieren app? ;)

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Momenteel heb je die galaxy S9 voor dezelfde prijs. Denk dat dit een betere vervanger is voor mijn OP3 dan de 6T gezien de reviews.

Heeft iemand enig idee of de audio flink verbeterd is? Bij mijn OP3 was dit erg slecht. Zelfde geldt eigenlijk voor de camera.

• Huigie

Huigie

El Reino schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:

Wie gaat het proberen met de abn-bankieren app? ;)
Het spreekt exact dezelfde google api's aan, het werkt echt. :D

Specs

• Huigie

Huigie

dinnis98 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:
Momenteel heb je die galaxy S9 voor dezelfde prijs. Denk dat dit een betere vervanger is voor mijn OP3 dan de 6T gezien de reviews.

Heeft iemand enig idee of de audio flink verbeterd is? Bij mijn OP3 was dit erg slecht. Zelfde geldt eigenlijk voor de camera.
Je vergeet het OS, Samsung is 1 grote bloat zooi(imho, ben van de 9+ naar de 6 overgegaan). OOS is echt veel fijner en sneller.

Specs

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee