Volgens mij kún je niet upgraden naar de laatste stable, en moet je wachten op de eerstvolgende stable update. Waarschijnlijk is de beta 3 identiek aan de stable waardoor (in ieder geval bij mijn 6T) je nu nog geen update naar stable kunt doen.bresjt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:08:
Is er een verschil tussen de beta3 en de laatste stable release? Is het de moeite om te upgraden naar de stable, of zijn deze identiek?
Ik ben voornemens de update van 10.3.12 naar 11 te combineren met een factory reset. Zit er een voor-/nadeel aan mbt de volgorde? Dus eerst factory reset en dan update naar 11 of andersom eerst update naar 11 en dan factory reset?
Waarschijnlijk even switchen naar de OnePlus Launcher, en dan weer terug naar Nova, onder Instellingen|Apps en meldingen|Standaard apps|Launcher.Fugitive2008 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:26:
Vanochtend Android11 geinstalleerd op mijn 6T.
Wellicht moet ik novalauncher herinstalleren maar wanneer ik deze selecteer als standaard launcher dan slaat de telefoon dit niet op. Of ik zie weer eens wat over het hoofd dat kan ook.
(dat was in ieder geval wat ik moest doen).
Inderdaad, bij het proberen "up te graden" naar de laatste stable zegt hij dat downgrade niet mogelijk is. Voorlopig zie ik geen issues dus blijf ik gerust nog wat op de beta3 tot er een nieuwe stable is.chielmi schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Volgens mij kún je niet upgraden naar de laatste stable, en moet je wachten op de eerstvolgende stable update. Waarschijnlijk is de beta 3 identiek aan de stable waardoor (in ieder geval bij mijn 6T) je nu nog geen update naar stable kunt doen.
Ik denk dat ik op 10 blijf zitten.miicker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:54:
Gister geïnstalleerd via de Oxygen Updater. Er is amper wat veranderd en het geen dat veranderd is vind ik eerder achteruitgang dan vooruitgang. Het nieuwe lettertype is veel minder leesbaar. Die staat dus weer(?) op Roboto. Het enige 'positieve' vind ik de nieuwe icons.
De grootste ergernis zit er helaas nog steeds in: die rode 1 op het vergrendelscherm, op het ambient display kun je nu wel iets anders kiezen, maar op het vergrendelscherm niet helaas.
Heb nog geen argumenten gevonden om te upgraden en als dit het dan inderdaad is, ga ik geen risico lopen om alles opnieuw te installeren.
Hebben er meer mensen last van dat de telefoon sinds de Android 11 update significant trager is met het openen van sommige websites en apps? Amazon openen is bijvoorbeeld heel veel trager.
Ik heb ook sinds een week of twee nu Android 11, maar merk eigenlijk geen vertraging in de apps.mac1987 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:49:
Hebben er meer mensen last van dat de telefoon sinds de Android 11 update significant trager is met het openen van sommige websites en apps? Amazon openen is bijvoorbeeld heel veel trager.
Wel merk ik dat de batterij véél sneller leeg is.
Ik kan ook niet meer betalen met Google Pay.
Edit: telefoon een keer opnieuw opgestart, nu wel kunnen betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door liempie op 25-08-2021 16:46 ]
Ik heb eigenlijk het idee dat de batterij het langer volhoudt.. niet gemeten ofzo, maar voor het gevoel minder vaak aan de lader.liempie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:34:
[...]
Ik heb ook sinds een week of twee nu Android 11, maar merk eigenlijk geen vertraging in de apps.
Google pay gebruik ik niet
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Het lijkt aan de netwerkverbinding te liggen. Apps laden op zich nog even snel, alleen het opbouwen van webpagina's is soms tergend traag. Open bijvoorbeeld de Amazon app, dan duurt het 8-10 seconden totdat de link naar de reviews het doet. Scrollen door de hoofdpagina van Tweakers via de browser gaat snel, maar hele vlakken blijven een seconde wit voordat de afbeeldingen en dergelijke weer worden getoond. Überhaupt duurt het openen van webpagina's (of delen van apps die van een netwerkverbinding afhankelijk zijn) erg lang. Ook valt op dat de browser (geldt ook voor o.a. Edge) pagina's erg snel opnieuw moet laden. Alsof de hele webengine ergens moeite mee heeft.liempie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:34:
[...]
Ik heb ook sinds een week of twee nu Android 11, maar merk eigenlijk geen vertraging in de apps.
Apps zonder netwerkverbinding (of zeer beperkte datadoorvoer) werken nog even snel als voor de update.
Edit: het lijkt aan Edge en Amazon te liggen. Deze zijn tergend traag geworden. Opera en Firefox zijn nog even snel als voorheen.
[ Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 25-08-2021 01:02 . Reden: Aanvulling op oorzaak ]
Naast dat de accu inderdaad snel leeg gaat na de upgrade heb ik ook een issue met Flitsmeister. Deze start automatisch op als hij BT-connectie heeft met de auto (dat gebeurt ook, ik zie de notifcatie (FM is running o.i.d.) wel verschijnen. Echter, de flits-notificaties doen niets meer, alleen als ik de app op de voorgrond open.
Ik heb (en had) alle battery management-restricties al uit staan, maar dat lijkt niets te doen. Iemand ook deze ervaring en wellicht een oplossing?
Ik heb (en had) alle battery management-restricties al uit staan, maar dat lijkt niets te doen. Iemand ook deze ervaring en wellicht een oplossing?
Dar heb ik ook... Hoop dat het nog niet teveel boetes heeft opgeleverd...mrwolf schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:33:
Naast dat de accu inderdaad snel leeg gaat na de upgrade heb ik ook een issue met Flitsmeister. Deze start automatisch op als hij BT-connectie heeft met de auto (dat gebeurt ook, ik zie de notifcatie (FM is running o.i.d.) wel verschijnen. Echter, de flits-notificaties doen niets meer, alleen als ik de app op de voorgrond open.
Vandaag eerst op voorgrond gezet en toen deed ie het wel
Beetje offtopic, maar Flitsmeister snapt nu ook de variabele-snelheid-traject-controle op de A20 (vaak 100 soms 80)
Ik ben ook over op 11, enige waar ik me aan store is dat naar m'n gevoel de min brightness toch nog behoorlijk bright is...maar dat had ik voor de installatie van 11 ook maar 'tlijkt alsof 0 brightness toch nog wat feller is geworden.
@mrwolf ik kan me herinneren dat ik hier ook last van had en heb toen dit aangepast (gekopieerd van het FM forum):JAMF schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Dar heb ik ook... Hoop dat het nog niet teveel boetes heeft opgeleverd...
Vandaag eerst op voorgrond gezet en toen deed ie het wel
Beetje offtopic, maar Flitsmeister snapt nu ook de variabele-snelheid-traject-controle op de A20 (vaak 100 soms 80)
Heb je de "Altijd" GPS permissie geven?
Controleer even bij de app instellingen of Flitsmeister "altijd" of "wanneer de app in gebruik is" lokatie permissie heeft.
Die stond op 'only when in use', ik heb hem aangepast. Nu even wachten tot ik een keer een flitspaal of trajectcontrole tegenkom, ik laat weten of het werkt, thanks!renem schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:21:
[...]
@mrwolf ik kan me herinneren dat ik hier ook last van had en heb toen dit aangepast (gekopieerd van het FM forum):
Controleer even bij de app instellingen of Flitsmeister "altijd" of "wanneer de app in gebruik is" lokatie permissie heeft.
Dat lost het inderdaad op, tnxrenem schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:21:
[...]
@mrwolf ik kan me herinneren dat ik hier ook last van had en heb toen dit aangepast (gekopieerd van het FM forum):
OnePlus heeft OxygenOS 11.1.1.1 aangekondigd: OxygenOS 11.1.1.1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
Is ook beschikbaar via Oxygen Updater.Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11.1.1.1 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemNetwork
- Optimized the system power consumption to reduce heating
- Improved the gyro sensor sensitivity
- Upgrade Android Security Patch to 2021.09
- Improved system stability and fixed known issues
- Optimized network connection stability
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Vandaag aangeboden gekregen en geïnstalleerd.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:53:
OnePlus heeft OxygenOS 11.1.1.1 aangekondigd: OxygenOS 11.1.1.1 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T
[...]
Is ook beschikbaar via Oxygen Updater.
Look & feel is duidelijk anders!
Moet wel even wennen aan dit nieuwe uiterlijk.
Wat vinden jullie?
Ik heb nog niks anders gevonden dan bij de vorige versie.
Gelukkig ben ik niet de enige... Voelt een beetje als de "you guys are getting paid" meme dit.Skyaero schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:01:
Ik zit nog steeds op 10.3.2. Wordt versie 11 nog steeds gefaseerd uitgerold?
You guys are getting updates?
Maar goed, er zijn er dus meer die lang moeten wachten
@Dalive als je het wachten zat bent installeer je gewoon de Oxygen update app, die haalt de download binnen waarna je een paar minuten later op Android 11 zit
ja, wilde er eigenlijk mee wachten of zelfs helemáál niet installeren, na de spookverhalen van OxygenOS 11.0.Skyaero schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:36:
Speak about the devil... De update is deze avond bij mij binnen gekomen. Zit nu ook op Android 11.
Nu dit 11.1.1.1 was, durfde ik het wel aan.. heb er tot nu toe nog geen spijt van... eindelijk ambient screen! En Horizon Light glimpt mooi over het scherm bij een notificatie. Ik moest wel wat kleine instellingen opnieuw maken, die terug naar default waren gezet (scherm zoom en tekstgrootte).
Ik heb een beetje het gevoel alsof de auto brightness niet goed werkt, meer mensen hier last van?
Ik zit nog steeds op de 10.3.12. Bijzonder.Skyaero schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:36:
Speak about the devil... De update is deze avond bij mij binnen gekomen. Zit nu ook op Android 11.
Heb je een system wipe gedaan? Of gewoon geupdatet en alles draait goed?
Gewoon een system update gedaan. Het enige tot dusver dat niet goed werkte was Microsoft Launch. Die moest ik als default launcher opnieuw instellen.Netsrek schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Ik zit nog steeds op de 10.3.12. Bijzonder.
Heb je een system wipe gedaan? Of gewoon geupdatet en alles draait goed?
Hier sinds de eerste update naar Android 11 en nu de tweede update daarvan nog steeds vier issues:
- Rabo bankieren app is zeer traag
- Amazon app is zeer traag (significant trager dan de website)
- Problemen om na nacht op te starten. O.a. issues met tonen wekker en startscherm na ontgrendelen. Soms lost het probleem zich vanzelf op en soms is een reboot nodig
- Outlook ontbreekt in app store op werk account
[ Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 04-10-2021 18:13 ]
@mac1987 ik had de link met de trage Rabo app en de update nog niet gelegd, maar ook bij mij is de Rabo app tergend traag. Ik loop al een tijdje te foeteren op Rabobank die z'n zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Maar volgens jou komt het dus door de update? Heb je hier meer info over?
Vanmorgen 11.1.1.1 geïnstalleerd en ik merk dat het "gsm bereik" een stuk minder is geworden, denk ongeveer 25%-50% slechter. Althans, als ik die driehoekjes(dualsim) rechts bovenin mag gelovenMeer mensen dit opgevallen?
Hoe zou ik dit beter kunnen testen?
[ Voor 15% gewijzigd door McNutters op 05-10-2021 10:00 ]
Ik denk dat dit gewoon komt door de nieuwe icoontjes in Android 11, maar het zou inderdaad fijn zijn om dit zeker te weten.McNutters schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:27:
Vanmorgen 11.1.1.1 geïnstalleerd en ik merk dat het "gsm bereik" een stuk minder is geworden, denk ongeveer 25%-50% slechter. Althans, als ik die driehoekjes(dualsim) rechts bovenin mag gelovenMeer mensen dit opgevallen?
Over een trage Rabo app gesproken; hier geen last van. Misschien een andere app die in de weg zit?
wat ik merk is dat het bereik vaak max 50% is en soms zelfs wegvalt. Daarnaast laden websites trager, stotteren videos doordat de buffer niet snel genoeg groeit. Dit alles op plaatsen waar ik tot voor de update goed/perfect bereik had.MarcoKramer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Ik denk dat dit gewoon komt door de nieuwe icoontjes in Android 11, maar het zou inderdaad fijn zijn om dit zeker te weten.![]()
Over een trage Rabo app gesproken; hier geen last van. Misschien een andere app die in de weg zit?
De telefoon zelf en de apps reageren vlot, tenzij er gegevens van het internet nodig zijn.
Daarnaast lijkt de batterij sneller leeg te lopen. 3 uur geleden op 97% en nu op 69%, terwijl ik normaliter op dit tijdstip nog boven de 75% zou zitten.
Nog een toevoeging op de wijzigingen aan mijn toestel: het inschakelen van het werkprofiel vraagt niet langer om een code. Dit wordt echter wel verplicht vanuit onze MDM oplossing. Lijkt er op dat de functionaliteit uit oxygen os is gehaald aangezien ik nog nergens een instelling heb gevonden om dit opnieuw af te dwingen.
[ Voor 16% gewijzigd door McNutters op 05-10-2021 11:43 ]
Niet meer dan dan het op Android 10 nog prima en snel werkte en sinds de laatste twee versies op basis van Android 11 tergend traag is. Hetzelfde geldt voor de Amazon app.chielmi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:26:
@mac1987 ik had de link met de trage Rabo app en de update nog niet gelegd, maar ook bij mij is de Rabo app tergend traag. Ik loop al een tijdje te foeteren op Rabobank die z'n zaakjes niet goed voor elkaar heeft. Maar volgens jou komt het dus door de update? Heb je hier meer info over?
Het vreemde is dat bijvoorbeeld de ING app wel nog hetzelfde werkt als voorheen.
[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 05-10-2021 20:28 ]
Na de update zijn in al mijn Whatsapp gesprekken de afbeeldingen weg. Klikken op "media" zegt dat er niets meer is... Iemand dit tegen gekomen en gefixt?
Ik heb dit niet gehad.zunrob schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:33:
Na de update zijn in al mijn Whatsapp gesprekken de afbeeldingen weg. Klikken op "media" zegt dat er niets meer is... Iemand dit tegen gekomen en gefixt?
Het meest logisch zou zijn dat WhatsApp geen Media recht meer heeft op jouw telefoon.
Als je eerst kort WhatsApp start, en dan naar de Android Instellingen|Apps en meldingen|Whatsapp|Rechten
bekijkt, staat er dan bij 'Toegestaan' 'Bestanden en media|Media'?
Bij mij staat het onder Toegestaan (net als Camera, Contacten, Locatie, Microfoon, en SMS).
Als het bij jou niet onder toegestaan staat, hopelijk staat het er dan eronder bij 'Geweigerd' en kun je het recht 'aanzetten'.
Ik heb het probleem gevonden maar niet de oplossing.SanderBos schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:43:
[...]
Ik heb dit niet gehad.
Het meest logisch zou zijn dat WhatsApp geen Media recht meer heeft op jouw telefoon.
Als je eerst kort WhatsApp start, en dan naar de Android Instellingen|Apps en meldingen|Whatsapp|Rechten
bekijkt, staat er dan bij 'Toegestaan' 'Bestanden en media|Media'?
Bij mij staat het onder Toegestaan (net als Camera, Contacten, Locatie, Microfoon, en SMS).
Als het bij jou niet onder toegestaan staat, hopelijk staat het er dan eronder bij 'Geweigerd' en kun je het recht 'aanzetten'.
Op Android 10 wordt media opgeslagen in internal memory/WhatsApp/media. In Android 11 in android/media/com.WhatsApp/WhatsApp/media. Blijkbaar zou die informatie automatisch gekopieerd moeten worden. Wat bij mij dus niet is gebeurd. Alle oude media is er nog wel, maar Whatsapp heeft geen rechten meer tot die map. Enig idee hoe ik dit kan fixen, of het automatische proces triggeren?
Edit: aangezien Whatsapp elke nacht automatisch een back-up maakt, is die nu ook overschreven. Alleen de data van na de update naar Android 11 staat er nog in...
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 10-10-2021 13:39 ]
Met andere woorden, we moeten eigenlijk een one-time off-device backup maken vóórdat de upgrade wordt gedaan.
Wat ziou de makkelijkste manier hiervoor zijn? Via één of andere app de data van de telefoon afhalen, of is er wellicht een manier om een soort snapshot te maken van de backup date in de google cloud?
Wat ziou de makkelijkste manier hiervoor zijn? Via één of andere app de data van de telefoon afhalen, of is er wellicht een manier om een soort snapshot te maken van de backup date in de google cloud?
Ik heb hetzelfde probleem, bovendien heb ik een probleem met Android Auto. Het lukt niet meer te verbinden met mijn Renault R-link.zunrob schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Ik heb het probleem gevonden maar niet de oplossing.
Op Android 10 wordt media opgeslagen in internal memory/WhatsApp/media. In Android 11 in android/media/com.WhatsApp/WhatsApp/media. Blijkbaar zou die informatie automatisch gekopieerd moeten worden. Wat bij mij dus niet is gebeurd. Alle oude media is er nog wel, maar Whatsapp heeft geen rechten meer tot die map. Enig idee hoe ik dit kan fixen, of het automatische proces triggeren?
Edit: aangezien Whatsapp elke nacht automatisch een back-up maakt, is die nu ook overschreven. Alleen de data van na de update naar Android 11 staat er nog in...
Opgelost! Ik heb handmatige alle media bestanden van de oude naar de nieuwe map gekopieerd!moebius1024 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:14:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, bovendien heb ik een probleem met Android Auto. Het lukt niet meer te verbinden met mijn Renault R-link.
Sinds de update krijg ik geen meldingen meer van Gmail, pas als ik de app open. Weet iemand een oplossing?
Hier ook, nog niets over een oplossing kunnen vinden.zunrob schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:54:
Sinds de update krijg ik geen meldingen meer van Gmail, pas als ik de app open. Weet iemand een oplossing?
Heb de telefoon opnieuw opgestart, sindsdien gaat het een stuk beter!JAMF schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:14:
[...]
Hier ook, nog niets over een oplossing kunnen vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 20-10-2021 23:39 ]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze problemen. Mijn whatsapp media is ook niet meer te openen in de app. Automatisch draaien bij videos werkt niet meer. Automatische schermhelderheid werkt niet meer. De telefoon is al een paar keer gecrasht en in een bootloop gekomen en de telefoon blijft vaker hangen/stotteren.. lekkere update dus!
Ja ik werd ook niet heel gelukkig van deze update. O.a. Gmail notificaties werkten niet meer, heeft me allemaal best weer wat tijd gekost om aan de praat te krijgen. Daarentegen heb ik al 3 jaar lang last van dezelfde bugs (o.a. screen calibration die veranderd na filmen) en die zullen wss nooit worden gefixt
[ Voor 4% gewijzigd door Dalive op 21-10-2021 10:18 ]
Ik blijf dus nog maar even op 10.3.12 denk ik....voxxel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:59:
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze problemen. Mijn whatsapp media is ook niet meer te openen in de app. Automatisch draaien bij videos werkt niet meer. Automatische schermhelderheid werkt niet meer. De telefoon is al een paar keer gecrasht en in een bootloop gekomen en de telefoon blijft vaker hangen/stotteren.. lekkere update dus!

Is er een manier om die update push notification uit te zetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Netsrek op 21-10-2021 17:17 ]
Al 10 x keerzunrob schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:39:
[...]
Heb de telefoon opnieuw opgestart, sindsdien gaat het een stuk beter!
en Gmail verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Werkt ongeveer 2 mail-meldingen..
bijzonder hoeveel verschil er kan zijn in dezelfde foons.. ik ervaar de upgrade juist heel positief. Ik heb het idee dat de batterij het langer volhoudt en alles werkt zoals het hoort.. plus een paar kleine fijne features erbij gekregen, zoals ambient display bijvoorbeeld.voxxel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:59:
Ik moet zeggen dat ik deze update nu al een maand heb. Ik kreeg deze tijdens mijn reis in Griekenland begin vorige maand, maar k heb de zelfde problemen na deze upgrade :McNutters schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:18:
[...]
wat ik merk is dat het bereik vaak max 50% is en soms zelfs wegvalt. Daarnaast laden websites trager, stotteren videos doordat de buffer niet snel genoeg groeit. Dit alles op plaatsen waar ik tot voor de update goed/perfect bereik had.
De telefoon zelf en de apps reageren vlot, tenzij er gegevens van het internet nodig zijn.
Daarnaast lijkt de batterij sneller leeg te lopen. 3 uur geleden op 97% en nu op 69%, terwijl ik normaliter op dit tijdstip nog boven de 75% zou zitten.
Nog een toevoeging op de wijzigingen aan mijn toestel: het inschakelen van het werkprofiel vraagt niet langer om een code. Dit wordt echter wel verplicht vanuit onze MDM oplossing. Lijkt er op dat de functionaliteit uit oxygen os is gehaald aangezien ik nog nergens een instelling heb gevonden om dit opnieuw af te dwingen.
- Batterij verbruik gaat veel sneller. Ik heb op dat vlak zelf al liggen spelen met brightness en zo het beter in de hand kunnen houden.
- Identieke problemen met bereik. Zeker de 2de SIM kaart staat vaak met een lege driehoek, waar dit vroeger ook geen probleem was. Hopelijk is dit enkel visueel, anders ben ik met mijn werk SIM kaart heel vaak onbewust onbereikbaar, dit is enkel voor permanentie dus moeilijk te testen.
- Op vlak van laden van apps dat internet nodig hebben voel ik dat alles idd dat tikkeltje trager gaat. Ik hoop dat deze update vlug een nieuwe versie zal krijgen.
- Zoals andere aanhaalden met WhatsApp ook het zelfde probleem. Ineens nieuwe folders met zelfde naam, ik heb gewoon de oude folders opgekuist, maar toch wel crappy dat zo iets ook niet uit testen komt.
- Ook het hoofdscherm is terug veranderd, vroeger kon je de klok zonder rode 1 gebruiken, nu niet meer, wat erg irritant is omdat ik nogal gehecht ben aan mijn achtergrond dat veel rood bevat.
Als toevoeging kan ik ook nog zeggen dat de GPS werking enorm slecht is geworden. Het heeft veel moeite gekost om Google Fit terug in orde te krijgen & nog steeds heb ik dagen waarop dit niet goed werkt. Het lijkt dat de GPS effectief vaak crasht onder deze update.
Mijn OnePlus 6T is nu bijna 3 jaar en dat is het langste dat ik tot hiertoe met een toestel gedaan heb. Ik ben echter totaal niet van de OnePlus 9 overtuigd, ik had meer verwacht van de camera. Dus ik hoop dat de 10 mij kan overtuigen of ik ga nadien kijken naar een ander merk ...
[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_J op 05-11-2021 13:15 ]
Wat zijn de ervaringen met die nieuwe update tot nu toe? Ik ben nog op 10 gebleven wegens de negatieve ervaringen met 11 die hier werden gepost. Zijn de problemen ondertussen grotendeels verholpen?Netsrek schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:28:
Update 11.1.2.2 is beschikbaar!
[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 04-01-2022 10:45 ]
Mijn vriendin heeft momenteel mijn oude OP6T in gebruik, na een harde reset zag ik de update.Xandrios schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Wat zijn de ervaringen met die nieuwe update tot nu toe? Ik ben nog op 10 gebleven wegens de negatieve ervaringen met 11 die hier werden gepost. Zijn de problemen ondertussen grotendeels verholpen?
Er zijn geen bijzondere zaken waar ze zich aan stoort, behalve de wat trage vingerafdruk scanner, maar dat is één die los staat van deze update.
Ze is geen extreme gebruiker buiten wat standaard apps, dus ook niet erg representatief voor de gemiddelde Tweaker.
De 6T is nu officieel End-of-Life: https://forums.oneplus.co...813/page-48#post-23946298
Ik heb tegenwoordig ook dit probleem na de laatste update...weet iemand hoe je er vanaf komt. gelukkig gaan al die alarmen niet af haha.kosterj schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:43:
[...]
Ik heb dat alarm ook. Dwz, het icoontje. Het daadwerkelijk alarm bestaat niet. Ik heb het om 23:00 uur en om 08:00 uur. Geen idee waar het vandaan komt en hoe ik het verwijder.
Overigens had ik het al vóór de laatste update.
Dat is wel érg slecht nieuws zeg. Geen security updates meer. Dus effectief is daarmee de telefoon vanaf nu aan vervanging toe als je gebruik wil maken van dingen als online bankieren, Google diensten, 2FA, etc etc.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:12:
De 6T is nu officieel End-of-Life: https://forums.oneplus.co...813/page-48#post-23946298
Ik wist dat er een tijdslimiet zou zitten aan nieuwe Android updates... maar ook de security updates... nee, dat had ik nog niet verwacht.
Dit maakt een OP potentieel dúúrder dan een iPhone aangezien je een iPhone veel langer kunt gebruiken. In 2018 was de OP 6T 650 Euro, blijkbaar enkel bruikbaar voor 3 jaar. In 2018 was de iPhone XS 1000 euro.. maar wél bruikbaar voor 5 jaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 19-01-2022 12:00 ]
Oh? En dat zat er allang aan te komen. 3, 3T, 5 en 5T werden ook 3 jaar ondersteund. Je kan gewoon een custom ROM draaien en dat is geen garantie dat niks meer werkt. SafetyNet passed alleen niet bij sommige ROMs voor zover ik weet.Xandrios schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Dat is wel érg slecht nieuws zeg. Geen security updates meer. Dus effectief is daarmee de telefoon vanaf nu aan vervanging toe als je gebruik wil maken van dingen als online bankieren, Google diensten, 2FA, etc etc.
3 jaar is alsnog kort voor zo'n toestel, elk toestel eigenlijk. Je koopt hem vaak niet op dag 1, dus de update-teller gaat al lopen. Ik heb de 6T gekocht toen de 7 net werd aangekondigd. Dat is iets meer dan 2 jaar geleden dat ik deze had. Terwijl de telefoon nog in topstaat is.
Tja dat is de maatschappij van nu he, gewoon prima spul weggooien en een nieuwe kopen, dat terwijl de telefoon sneller is dan de meeste middenklasse telefoons die vandaag nog uitgebracht worden.
Ik ga maar eens kijken naar de S21FE, ooit weggegaan bij samsung vanwege bloatware, maar gezien de samensmelting met het Oppo OS ziet het er voor oneplus niet heel rooskleurig uit.
Ik ga maar eens kijken naar de S21FE, ooit weggegaan bij samsung vanwege bloatware, maar gezien de samensmelting met het Oppo OS ziet het er voor oneplus niet heel rooskleurig uit.
AhwwwwAnonymoussaurus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:12:

Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn 6T. Accu bijvoorbeeld is nog prima, gaat met rustig gebruik nog 2 dagen mee. De enige bug is de wekker die af en toe uit gaat. Verder een top ding.
Dus nu maar eens gaan kijken om te rooten en een custom Rom erop zetten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Toch wel jammer dat ze maar 3.5jaar updates geven... Ben supertevreden met mij 6 (non T) die ik al sinds mei 2018 heb en die het nog prima doet. Maar zo'n korte ondersteuning is voor mij de reden om 100% zeker geen oneplus meer te kopen . Ik begrijp niet goed dat mensen het goedpraten omdat er 4 jaar geleden geen premium prijskaartje aan hing en dat de ondersteuning een keer ophoud. Maar al na een goede 3 jaar?? Zitten we met zijn allen een beetje heilig te doen over milieu/duurzaamheid etc en dan wordt je verplicht om om de 3 jaar een nieuw kreng te kopen wat alleen softwarematig nodig is...
Oneplus gooit echt zijn eigen ruiten in imo.
Ik denk dat jullie even moeten relativeren. Er was een tijd dat je een telefoon kocht met wat erop stond en nooit een update kreeg. Of alleen de topmodellen af en toe. Laat staan een Android versie upgrade.Grindtegel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:04:
Toch wel jammer dat ze maar 3.5jaar updates geven... Ben supertevreden met mij 6 (non T) die ik al sinds mei 2018 heb en die het nog prima doet. Maar zo'n korte ondersteuning is voor mij de reden om 100% zeker geen oneplus meer te kopen . Ik begrijp niet goed dat mensen het goedpraten omdat er 4 jaar geleden geen premium prijskaartje aan hing en dat de ondersteuning een keer ophoud. Maar al na een goede 3 jaar?? Zitten we met zijn allen een beetje heilig te doen over milieu/duurzaamheid etc en dan wordt je verplicht om om de 3 jaar een nieuw kreng te kopen wat alleen softwarematig nodig is...
De OnePlus 6T werd op de markt gezet in 2018 met Android 9. De laatste security update is van november en we zitten inmiddels op versie 11. 3 jaar ondersteuning en 2 upgrades is in mijn ogen netjes. Koop je nu een topmodel, of heb je een 8 of hoger, dan heb je 4 jaar.
Pixel toestellen krijgen ook 3 jaar updates, en pas bij de 6 is dat 5 jaar.
Dus qua updates (3 jaar ondersteuning in 2018) zit OnePlus niet slecht. Alleen zijn we NU beter gewend. Ik ben het wel met je eens dat de 6T bij het eerstvolgende grote lek meteen e-waste is. En dat is zonde.
Een kleine check op Google leverde een berg ROMs op
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik snap de reacties op zich wel, dat het maar 3 jaar is, maar aan de andere kant kun je ook opzoek gaan naar mogelijke oplossingen. Mijn 7 Pro's ondersteuning gaat ook de slechte kant op (en is ook EOL aan het eind van dit jaar), dus ga ik in april al kijken naar LineageOS 19. Je hoeft geen nieuwe telefoon te kopen. Doet geen pijn om een custom ROM te proberen welke reliable is. Heb veel goede verhalen gelezen over LineageOS, dat je telefoon dan weer als nieuw voelt.
Het feit dat er meerdere Android updates zijn geweest was inderdaad erg netjes, ik had de upgrade naar 11 niet verwacht. Maar security updates had ik écht langer dan 3 jaar verwacht. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dat iets is van nu - want ik kan me herinneren dat in 2018 de keuze voor een 6T deels gemaakt was omdat OP zo'n goede reputatie heeft met het lang blijven ondersteunen van oudere toestellen.
Het feit dat andere Android fabrikanten ook 'maar' 3 jaar doen is geen reden om hier niet ontevreden over te zijn. Dat betekend wat mij betreft niets anders dan dat ook andere fabrikanten zich hier schuldig aan maken. Geforceerd worden om prima hardware niet meer te gebruiken enkel omdat de fabrikant geen security patches meer wil uitbrengen dat is imho not done. En ook voor mij was dit zodoende de laatste OP.
Het feit dat andere Android fabrikanten ook 'maar' 3 jaar doen is geen reden om hier niet ontevreden over te zijn. Dat betekend wat mij betreft niets anders dan dat ook andere fabrikanten zich hier schuldig aan maken. Geforceerd worden om prima hardware niet meer te gebruiken enkel omdat de fabrikant geen security patches meer wil uitbrengen dat is imho not done. En ook voor mij was dit zodoende de laatste OP.
Hoe weet je zeker dat LineageOS (of andere ROMs) geen backdoor bevat? Wellicht een beetje doemdenken maar security vind ik wel een ding met custom roms. Hoewel, van wat ik tot nu toe gezien heb, LineageOS er wel verreweg het betrouwbaarste uit ziet.Anonymoussaurus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:45:dus ga ik in april al kijken naar LineageOS 19. Je hoeft geen nieuwe telefoon te kopen. Doet geen pijn om een custom ROM te proberen welke reliable is. Heb veel goede verhalen gelezen over LineageOS, dat je telefoon dan weer als nieuw voelt.
[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 19-01-2022 19:49 ]
Even vergeleken met OxygenOS durf ik nog wel te wedden dat LineageOS beter is voor je privacy, want:Xandrios schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:47:
Hoe weet je zeker dat LineageOS (of andere ROMs) geen backdoor bevat? Wellicht een beetje doemdenken maar security vind ik wel een ding met custom roms. Hoewel, van wat ik tot nu toe gezien heb, LineageOS er wel verreweg het betrouwbaarste uit ziet.
- LineageOS is open-source, OxygenOS niet (behalve kernel trees)
- LineageOS ontvangt maandelijkse security patches, OxygenOS niet
- LineageOS is by default Google-vrij. Je kunt wel GAPPS flashen.
Wat mij betreft is die 3 jarige ondersteuning die veel (of de meeste) android aanbieders geven niks meer dan een slimme truc om meer verkoop of gegarandeerde sales om de drie jaar te genereren en daarmee een zeer, zeer kwalijke zaak. Dar er custom ROMs zijn die functioneren doet daar niks aan af.
Ik heb jaren lineageOS gedraaid en het was een prima ROM. Dat was al jaren geleden overigens. Het zou wel mijn eerste keuze zijn.
Is iemand al overgestapt op Lineage OS? Ik vraag me af of DRM content goed afgespeeld kan worden. Oftewel werkt Netflix in HD?
Werken bank apps goed?
Kan je nog steeds contactloos betalen met je telefoon?
Werken bank apps goed?
Kan je nog steeds contactloos betalen met je telefoon?
Ik heb hier de 6T van mijn vriendin nog liggen, maar mij lukt het niet om de bootloader te unlocken. Zal wel iets fouts doen maar geen idee wat lol
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Weet niet waar je vastloopt, maar t begint met de voorbereidingen, heb zelf deze hulplijn gebruikt voor de oneplus 6:Pierre schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:40:
Ik heb hier de 6T van mijn vriendin nog liggen, maar mij lukt het niet om de bootloader te unlocken. Zal wel iets fouts doen maar geen idee wat lol
YouTube: LineageOS (Lineage for microG) installation walkthrough OnePlus 6 (e...
Icm de handleiding welke voor jouw 6T geldt...op de lineageos pagina rustig alles doorlopen. (Liep in t begin vast in CMD doordat ik niet t juiste pad had gekozen ivm adb en fastboot commando's... (Laatste x dat ik lineage erop had gezet was voor de nexus5)
Alles werkt naar tevredenheid met de kanttekening, googlepay gebruik ik niet, netflix HD ook niet (netflix wordt niet geïnstalleerd via store die kun je wel downen via bv apkmirror)
Gepland in- en uitschakelen kan helaas niet meer in vergelijking met oxygenos. En bepaalde applicaties in darkmode forceren gaat helaas ook niet, maar daar kan ik mee leven.
Bankier app en credit card app van ABN werken prima
[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 21-01-2022 12:42 ]
PSA
https://opgelicht.avrotro...-software-update-vereist/
Daar gaan we, de eerste grote exploit (waar ik me van bewust ben) welke niet door oneplus gefixt gaat worden.
Tijd om over te stappen op een ander merk. Had de Oneplus in de familie cadeau gedaan omdat ik zelf een iPhone 13 kon krijgen, maar ga nu ook een iPhone SE aanschaffen om de oneplus compleet te vervangen. Apple doet 6 jaar support.
Het is mooi dat er alternatieve OSen bestaan (unsupported), maar ik vind het echt schandalig dat de officiële support zo snel is afgelopen. Begrijp dat een nieuwe Android versie niet meer uitgebracht wordt, maar geen security updates.. nee. Geen oneplus meer voor ons.
https://opgelicht.avrotro...-software-update-vereist/
Daar gaan we, de eerste grote exploit (waar ik me van bewust ben) welke niet door oneplus gefixt gaat worden.
Tijd om over te stappen op een ander merk. Had de Oneplus in de familie cadeau gedaan omdat ik zelf een iPhone 13 kon krijgen, maar ga nu ook een iPhone SE aanschaffen om de oneplus compleet te vervangen. Apple doet 6 jaar support.
Het is mooi dat er alternatieve OSen bestaan (unsupported), maar ik vind het echt schandalig dat de officiële support zo snel is afgelopen. Begrijp dat een nieuwe Android versie niet meer uitgebracht wordt, maar geen security updates.. nee. Geen oneplus meer voor ons.
Ik heb dit weekend de ROM pixelexperience op de 6T gezet. Dat was even wat secuur werk en goed lezen maar ik heb nu Android 12 met de update van juli.
Voordeel van deze ROM is geen gedoe met securenet. Dus bankieren werkt, de Authenticator doet het en ook de play store werkt meteen.
De mijne is nog even geen e-waste geworden.
Voordeel van deze ROM is geen gedoe met securenet. Dus bankieren werkt, de Authenticator doet het en ook de play store werkt meteen.
Vanmorgen overgestapt van T-Mobile naar Simpel. VoLTE in laten schakelen door Simpel, maar op de telefoon werkt het niet. Onder T-Mobile werkte het prima. Instellingen zijn gelijk, restart helpt niet. Iemand dit wel werkend?
Als ik kijk naar de Pixel Experience website zie ik alleen maar een Android versie 11 voor de 6T en dat die niet meer supported is.asing schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:47:
Ik heb dit weekend de ROM pixelexperience op de 6T gezet. Dat was even wat secuur werk en goed lezen maar ik heb nu Android 12 met de update van juli.
Heb je ergens instructies? Het is niet mijn main device, maar ligt nu een beetje in de kast en ik wil kijken of ik er nog leven in krijg en dan is het LineageOS of Pixel Experience.
Ding is nu nog volledig stock.
https://forum.xda-develop...lexperience-aosp.4367709/Hann1BaL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:08:
[...]
Als ik kijk naar de Pixel Experience website zie ik alleen maar een Android versie 11 voor de 6T en dat die niet meer supported is.
Heb je ergens instructies? Het is niet mijn main device, maar ligt nu een beetje in de kast en ik wil kijken of ik er nog leven in krijg en dan is het LineageOS of Pixel Experience.
Ding is nu nog volledig stock.
Voor de recovery image (64MB) kan je die van versie 11 gebruiken. Deze vind je hier : https://download.pixelexperience.org/fajita.
M'n dochter gaat m'n 6T in gebruik nemen, ik zou er graag de laatste Lineage opzetten zodat we up to date zijn met beveiligingsupdate. Op de website zie ik enkel nightly's, zijn die stabiel genoeg om te draaien?
Ik draai al maanden en geen enkel probleem. Ieder derde weekend van de maand een keer updaten en je hebt de laatste Android updates.superiscch schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:07:
M'n dochter gaat m'n 6T in gebruik nemen, ik zou er graag de laatste Lineage opzetten zodat we up to date zijn met beveiligingsupdate. Op de website zie ik enkel nightly's, zijn die stabiel genoeg om te draaien?
Top!asing schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:40:
[...]
Ik draai al maanden en geen enkel probleem. Ieder derde weekend van de maand een keer updaten en je hebt de laatste Android updates.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen