Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Mede-auteur:
  • AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

OnePlus heeft zijn nieuwste smartphone 6T gepresenteerd. Ten opzichte van zijn voorganger is het scherm groter, heeft de accu meer capaciteit en zit de vingerafdrukscanner achter het scherm in plaats van achterop het toestel.

De 6T heeft een iets langer scherm dan de 6, namelijk 147,2mm in plaats van 144,2mm. De schermbreedte is ongeveer gelijk gebleven, waardoor de diagonaal van 6,28" naar 6,41" gaat. OnePlus heeft een scherm in het toestel geplaatst met een kleinere inkeping in de vorm van een druppel.

Het gaat opnieuw om een oledscherm. Achter het scherm zit de vingerafdrukscanner, bijna aan de onderkant van het oppervlak van het display. De behuizing van de smartphone is ook iets langer en komt uit op 157,5x74,8mm.

De behuizing is wat dikker, maar daar krijgen gebruikers ook een accu met hogere capaciteit voor terug. Die is nu 3700mAh in plaats van 3300mAh zoals in de OnePlus 6 en eerdere telefoons van de Chinese fabrikant. De 6T heeft, zoals OnePlus vorige maand al aankondigde, geen 3,5mm-jack meer. Op die plek zitten extra speakergrills, al zit daar geen extra speaker.

Veel componenten zijn ten opzichte van de OnePlus 6 hetzelfde, waaronder de soc en de camera's. Ook het materiaalgebruik is hetzelfde, met glas aan beide kanten en een metalen rand. Wel heeft OnePlus de 64GB-versie geschrapt, waardoor de 6T alleen beschikbaar zal zijn in 128GB- en 256GB-varianten. De 6T verschijnt voor 549 euro voor de 128GB-variant met 6GB ram en 579 voor de versie met 8GB werkgeheugen; de 256GB-variant, met 8GB ram, kost 579 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9.0 (OxygenOS)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630
RAM6 / 8 GB LPDDR4X
ROM128 / 256 GB UFS2.1
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C
SensorenIn-display Fingerprint Sensor, Hall, Accelerometer, Gyroscope, Proximity, RGB Ambient Light Sensor, Electronic Compass, Sensor Core
Scherm6,41" Full-HD(2340x1080px), 19,5:9 Amoled-scherm, GG6
Front CameraSony IMX37: 16MP, EIS, FF, f/2.0
Back CameraSony IMX519: 16 MP, 1,22um, f/1.7, OIS, EIS, dubbele flits
2e back CameraSony IMX376K: 20 MP, 1,0um, f/1.7
Accu3700 mAh met Fast Charge (5V/4A)
KleurMirror Black, Midnight Black
Afmetingen157,5 x 74,8 x 8,2 mm
Gewicht185 g
PrijsV.a. 559 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.029-10-2018Topic aangemaaktrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

• AnonymousWP
  • Niet online

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Korlean
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-05 19:33
l3art schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:07:
[...]

Dat is voor de echte tweaker niet zo'n probleem toch? ;)
Zeker bij oneplus heeft dat weinig tot geen impact. Zeker niet wanneer je dit direct doet wanneer je je toestel hebt.

Overigens zie ik alleen de link naar een APK. Om een apk te installeren heb je geen root nodig.
Toen ik vroeger (Galaxy S6) rootte werkten mijn bank apps niet meer, ik vermoed dat dit nog steeds een issue zal zijn ? of is dat tegenwoordig ook anders ? Is de reden waarom ik mijn toestel niet zou rooten...

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:19

13art

Moderator Mobile
Korlean schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:21:
[...]

Toen ik vroeger (Galaxy S6) rootte werkten mijn bank apps niet meer, ik vermoed dat dit nog steeds een issue zal zijn ? of is dat tegenwoordig ook anders ? Is de reden waarom ik mijn toestel niet zou rooten...
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en ik heb alleen de rabobank app en de moneyou app, maar beiden werken zonder problemen met root.

...

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:50

HellStorm666

S1000XR/GSX-R 1000/A4 Avant B8

[...]

In de ABN-Amro app werkt iig de vingerafdruksensor niet als je Root hebt.
Maar, met Magisk root kan je weer magisk-hide gebruiken en daar de ABN app in zetten.
Dan werkt t weer wel :)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Zawaponga
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13-06 20:27
[...]

HellStorm666 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:25:
[...]

Maar, met Magisk root kan je weer magisk-hide gebruiken en daar de ABN app in zetten.
Inderdaad, heb vroeger supsersu van chainfire gebruikt (werkte echt geweldig), maar magisk doet daar nog een schepje bovenop. Ik raad jou aan je daar eens in te verdiepen. Volgens mij doet magisk de telefoon rooten zonder de system partitie aan te passen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
HellStorm666 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:25:
[...]

Het enige wat ik met root op mijn 5T nog niet werkend heb gekregen is de Ziggo app. Die werkt op mijn 5T om één of andere reden niet (ook niet met magisk hide). Hij wil maar geen kanalen afspelen en komt met één of andere foutcode. Terwijl op mijn tablet met SuperSU als root methode werkt hij wel.

Maar om dit dan weer door te trekken naar de 6T (we zitten per slot van rekening in het 6T topic) is er dus een kleine kans dat root er voor zorgt dat een enkele app niet werkt. Maar het overgrote deel 99,9% van de apps zullen gewoon werken. Wat mij betreft geen reden om de 6T niet te rooten.

Nog even een stukje vanuit mijn mod-je zijn, ik heb de berichten over rooten even naar het roottopic verplaatst. Is hier beter op zijn plek.

[Voor 7% gewijzigd door 13art op 06-11-2018 14:42]

...

• Korlean
Ben lang niet meer bezig geweest met rooten , wat zijn voor jullie de hoofdredenen om nog te rooten ?

OxygenOS lijkt mij al vrij "compleet" & aanpasbaar ?

Op zich zou een Always On Display optie die enkel via Root kan wel iets zijn waarvoor ik zou rooten. (was mogelijk op de OP6 dacht ik ?)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Korlean schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:22:
Ben lang niet meer bezig geweest met rooten , wat zijn voor jullie de hoofdredenen om nog te rooten ?

Op zich zou een Always On Display optie die enkel via Root kan wel iets zijn waarvoor ik zou rooten. (was mogelijk op de OP6 dacht ik ?)
Voor een hoop zaken waarvoor mensen rooten is tegenwoordig niet echt root meer nodig. Advertenties blokkeren kan ook zonder root, om maar iets te noemen. Voor mij ligt het meer in de eenvoud om bepaalde systeem apps makkelijk te kunnen verwijderen en makkelijk backups te kunnen maken via de recovery en voor het draaien van xposed waarmee nog wat systeem tweaks mogelijk zijn. Heel veel meer redenen voor rooten zijn er voor mij op dit moment niet echt.

...

• Zawaponga
l3art schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:36:
[...]

Voor een hoop zaken waarvoor mensen rooten is tegenwoordig niet echt root meer nodig. Advertenties blokkeren kan ook zonder root, om maar iets te noemen. Voor mij ligt het meer in de eenvoud om bepaalde systeem apps makkelijk te kunnen verwijderen en makkelijk backups te kunnen maken via de recovery en voor het draaien van xposed waarmee nog wat systeem tweaks mogelijk zijn. Heel veel meer redenen voor rooten zijn er voor mij op dit moment niet echt.
Korlean schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:22:

Voor mij om deze redenen:

- adaway (ik zou niet weten hoe je advertenties blokkeert in al je apps zonder root, maar als het gaat zou ik graag willen weten hoe)

- youtube vanced, eenmaal vanced en je wil nooit meer zonder

- ti backup pro, beste backup app ever

- ik kan met de nova launcher als ik op mijn homescreen double tap mijn telefoon locken (ook niet mogelijk zonder root, is een gimmick maar ik vind het megavet en het is beter voor je aan/uit knop :P )

• KabouterTilly
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-06 18:33
Vraagje aan de dames en heren hier: als ik via de tools op xda mijn toestels bootloader unlock om vervolgens te rooten, dan raak ik al mijn gegevens kwijt toch? Begin je zegmaar weer met een 'schone lei', net als na een clean flash

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zawaponga schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:17:
[...]

[...]

Voor mij om deze redenen:

- adaway (ik zou niet weten hoe je advertenties blokkeert in al je apps zonder root, maar als het gaat zou ik graag willen weten hoe)

- youtube vanced, eenmaal vanced en je wil nooit meer zonder

- ti backup pro, beste backup app ever

- ik kan met de nova launcher als ik op mijn homescreen double tap mijn telefoon locken (ook niet mogelijk zonder root, is een gimmick maar ik vind het megavet en het is beter voor je aan/uit knop :P )
In Adaway zit ergens een optie voor het blokkeren van ads zonder root. Zelf niet uitgezocht want ik heb ook root, maar paar keer over gelezen. Andere apps zoals dns66 werken volgens mij via een dns aanpassing waar je dus geen root voor nodig hebt.

YouTube Vanced werkt ook prima zonder root. Apk installeren en klaar. En als je wil inloggen moet je nog een aanvullende app installeren (weet die naam even niet uit m'n hoofd).

Titanium Backup is voor mij ook de reden om te rooten.

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 06-11-2018 16:54]

...

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-06-2020
Voor mij is root vaak belangrijk voor de systeem apps.. Je kan bijv op sommige telefoons geen youtube vanced installeren, zolang er een systeemapp van youtube op staat. Ook substratum werkte volgens mij alleen 100proc met root.

En gewoon de volledige controle over je telefoon hebben zoals het hoort. Een principe dingetje.

Vroeger gebruikte ik root voor heel wat meer.

Ik zal me gedragen :(

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Basvanasperdt schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:48:
toestels bootloader unlock, dan raak ik al mijn gegevens kwijt toch?
Het is heel simpel. Op welke manier of met welke tools je het ook doet. Door het unlocken van de bootloader wordt je apparaat vollledig gewist.

• jimmypop1
  • Laatst online: 11-06 11:12
Hoe kan je meedoen aan de beta versies van oxygen os voor de 6t ?

• Korlean
l3art schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:52:
[...]

In Adaway zit ergens een optie voor het blokkeren van ads zonder root. Zelf niet uitgezocht want ik heb ook root, maar paar keer over gelezen. Andere apps zoals dns66 werken volgens mij via een dns aanpassing waar je dus geen root voor nodig hebt.

YouTube Vanced werkt ook prima zonder root. Apk installeren en klaar. En als je wil inloggen moet je nog een aanvullende app installeren (weet die naam even niet uit m'n hoofd).

Titanium Backup is voor mij ook de reden om te rooten.
Youtube Vance, had ik nog niet van gehoord, sounds nice, thanks voor de tip!

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13-06 17:04
Wat is een goede tutorial om de 6T met Magisk te rooten? Laatste telefoon die ik geroot heb was de OPO, een tijdje geleden al dus :)

• KabouterTilly
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12-06 18:33
https://www.xda-developer...t-unlock-bootloader-root/

Kwam deze tegen via xda. Zelf nog niet geprobeerd

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-06 20:57
Basvanasperdt schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:48:
Vraagje aan de dames en heren hier: als ik via de tools op xda mijn toestels bootloader unlock om vervolgens te rooten, dan raak ik al mijn gegevens kwijt toch? Begin je zegmaar weer met een 'schone lei', net als na een clean flash
Yep, daarom best direct bij ontvangst doen 😁

Is een beveiliging tegen gestolen telefoons.

• demol88
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Ben ik mis of kon je deze ook niet rooten zonder de bootloader te unlocken?

• Zawaponga
Maaark schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:13:
Wat is een goede tutorial om de 6T met Magisk te rooten? Laatste telefoon die ik geroot heb was de OPO, een tijdje geleden al dus :)
Voor magisk heb je alleen een een geunlockte bootloader en een custom recovery als twrp nodig.
Verder download je de nieuwste magisk zip (volgens mij v17.1) van xda forums en download je de nieuwste magisk manager apk (natuurlijk ook van de officiële xda).
Daarna boot je naar recovery en binnen recovery doe je install zip en installeer je de zip. Daarna reboot --> apk installeren en klaar is kees, als je dan de magisk manager opent zou het er zo moeten uitzien:

magisk

• Shuven
Ik heb de bootloader unlocked. Nu vroeg ik mij af, ga ik voortaan altijd als ik mijn telefoon opstart dat info scherm zien?

Daarop staat dat ik kwetsbaar ben voor attackers en blablabla

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11:19
Shuven schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:39:
Ik heb de bootloader unlocked. Nu vroeg ik mij af, ga ik voortaan altijd als ik mijn telefoon opstart dat info scherm zien?

Daarop staat dat ik kwetsbaar ben voor attackers en blablabla
Jep, maar hoe vaak start jij je telefoon doorgaans op elke dag/week? Je kunt het weer zoals normaal krijgen door je telefoon terug te zetten met de factory reset tool (geen factory reset zoals in je settings maar een aparte tool met image).

RX 6900XT, R5 3600X, MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, 32GB 3200cl16 Vengeance LPX, Hyper 212 EVO Black

• Shuven
bjvdven schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:45:
[...]

Jep, maar hoe vaak start jij je telefoon doorgaans op elke dag/week? Je kunt het weer zoals normaal krijgen door je telefoon terug te zetten met de factory reset tool (geen factory reset zoals in je settings maar een aparte tool met image).
Nee precies, maar het ging me er meer om dat het nieuw voor me was haha

Mijn s7 edge heeft een kleine regel tekst in de bootup screen, en mijn nexus gewoon een unlocked slotje.

Geen probleem, was alleen nieuwsgierig of het zo hoort te zijn haha bedankt!

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-06 18:00

duderuud

Sliden is koel

bjvdven schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:45:
[...]

Paar jaar geleden had je weer tools die die warning konden onderdrukken. Ik weet niet of dat nog steeds gedaan word (en of het technisch nog mogelijk is).

Motor-Forum.nl

• miicker
  • Niet online
Kan ik de OP6T ook rooten zonder custom bootloader? Ik wil gewoon in staat zijn om OTA's te ontvangen en als ik het goed begrijp kan dat niet als je een custom bootloader hebt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• 13art

13art

Moderator Mobile
miicker schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:11:
Kan ik de OP6T ook rooten zonder custom bootloader? Ik wil gewoon in staat zijn om OTA's te ontvangen en als ik het goed begrijp kan dat niet als je een custom bootloader hebt.
Nog niet heel veel ervaring met rooten zo te lezen.
Er is namelijk geen custom bootloader. Je unlocked de bootloader en je zet er een custom recovery op.

Ik heb zelf (nog) geen 6T maar een 5T, daarbij kan je gewoon updates downloaden en installeren. Echter wil je je root behouden dan moet je even wat extra stappen doen om dit te behouden, of na het flashen van de update je toestel weer even rooten.

Je bootloader blijft gewoon 'unlocked' na een update. Alleen de recovery wordt vervangen door die van oneplus en je verliest dus (tijdelijk) je root.

...

• thijm20
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-09-2019
Sinds kort toch maar een Oneplus 6T aangeschaft vanaf een iPhone 7.
Nu zie ik overal rooten staan, wat houdt dit precies in en wat kan je ermee?
Is dit een beetje gelijk aan jailbreaken? Wat voor functionaliteiten toevoegen?
Of zit ik er helemaal naast :D
Als iemand me het kan uitleggen graag.. Ik ga der blind in 8)7

• 13art

13art

Moderator Mobile
thijm20 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:08:
Sinds kort toch maar een Oneplus 6T aangeschaft vanaf een iPhone 7.
Nu zie ik overal rooten staan, wat houdt dit precies in en wat kan je ermee?
Is dit een beetje gelijk aan jailbreaken? Wat voor functionaliteiten toevoegen?
Of zit ik er helemaal naast :D
Je kan het inderdaad vergelijken met jail braiken. Met root heb je toegang tot alle systeembestanden ed, waarmee er meer mogelijkheden zijn, je custom roms kan installeren, bij roms makkelijk verschillende thema's kan installeren etc.

Veel mensen deden het ook voor bijvoorbeeld het blokkeren van advertenties, maar dat kan nu ook zonder root.

...

• AOC
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:36:
[...]
Veel mensen deden het ook voor bijvoorbeeld het blokkeren van advertenties, maar dat kan nu ook zonder root.
Oeh, ik ben dus iemand die root om advertenties te blocken, hoe kan ik dit zonder root doen :)?
thijm20 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:08:
Zelf gebruik ik xXx waarmee ik de 6T voor een groot deel ge-debloat heb. Geen Google Apps op de Playstore na. Ook zijn hierin wat wakelocks geblokkeerd en enkele services tbv privacy.

Daarnaast kan je een kernel installeren welke efficienter omgaat met bepaalde processen als b.v Smurf

In hoeverre dit allemaal beter is dan stock durf ik niet te zeggen :)

[Voor 54% gewijzigd door AOC op 17-01-2019 15:23]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waterkoker schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Oeh, ik ben dus iemand die root om advertenties te blocken, hoe kan ik dit zonder root doen :)?
Zijn verschillende apps voor maar ik gebruik zelf blokada. Ideaal met een quick toggle even uit te zetten voor bijvoorbeeld het doorlinken naar verkooppagina's wat vaak met een referral gaat wat geblokkeerd wordt. Even snel uitzetten, site laden en weer aan zetten.

...

• AOC
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Zijn verschillende apps voor maar ik gebruik zelf blokada. Ideaal met een quick toggle even uit te zetten voor bijvoorbeeld het doorlinken naar verkooppagina's wat vaak met een referral gaat wat geblokkeerd wordt. Even snel uitzetten, site laden en weer aan zetten.
Ziet er goed uit. Dezelfde werking als AdAway zie ik alleen gaat blokada via een VPN met een filter (zelfde als adaway) waarbij AdAway de hostfiles op je toestel aanpast.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waterkoker schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Ziet er goed uit. Dezelfde werking als AdAway zie ik alleen gaat blokada via een VPN met een filter (zelfde als adaway) waarbij AdAway de hostfiles op je toestel aanpast.
Er zijn meerdere filters mogelijk, dns kan je aanpassen en veel makkelijker even uit te zetten dan adaway.

...

• thijm20
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-09-2019
l3art schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:36:
[...]

Je kan het inderdaad vergelijken met jail braiken. Met root heb je toegang tot alle systeembestanden ed, waarmee er meer mogelijkheden zijn, je custom roms kan installeren, bij roms makkelijk verschillende thema's kan installeren etc.

Dank! Ik ga er even induiken!

• superiscch
De voorbije versies geen last gehad om te rooten, maar nu met 9.0.12 lukt het niet... Magisk 18.1 geflasht in twrp maar Manager installeren lukt niet. Installatie faalt altijd 😑

• Shuven
superiscch schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:55:
De voorbije versies geen last gehad om te rooten, maar nu met 9.0.12 lukt het niet... Magisk 18.1 geflasht in twrp maar Manager installeren lukt niet. Installatie faalt altijd 😑
Dat komt omdat magisk 18.1 nog niet compatible is met alles.

Je moet nog even wachten en voorlopig 18.0 gebruiken.

• superiscch
Shuven schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:08:
[...]

Dat komt omdat magisk 18.1 nog niet compatible is met alles.

Je moet nog even wachten en voorlopig 18.0 gebruiken.
Eens met 18 testen want met 17 lukte het ook niet...

Edit: root access denied. (en ja ik heb eerst de uninstaller gedaan)

[Voor 10% gewijzigd door superiscch op 15-02-2019 19:28]

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb hier met 9.0.12 geen problemen met Magisk 18.1.
Full rom geflashed, twrp opnieuw, reboot recovery om het andere slot te activeren en Magisk 18.1
De manager die had ik

• Shuven
superiscch schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:23:
[...]

Dan is het gewoon even wachten tot magisk compatible word met .12

• Maaark
superiscch schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:23:
[...]

Ik heb ook issues met magisk na update.. Gebruik Magisk hide voor de moneyou go app, maar kennelijk werkt dit niet meer..

• Shuven
Fyi:

De fp is eindelijk gefixt. Binnen no time zullen de custom roms worden geupdate met deze fp fix.

• Fevzi
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-05 09:09
Bij mij werkt de moneyou app ook niet met de nieuwste Magisk. Benieuwd of er een oplossing komt.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Shuven schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:09:
Fyi:

De fp is eindelijk gefixt. Binnen no time zullen de custom roms worden geupdate met deze fp fix.
Hebbie een bron? Zit ernstig te wachten op dit!

• Shuven
Osiris schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Hebbie een bron? Zit ernstig te wachten op dit!
Ze hebben de fix teruggeroepen sorry. De fix is ook maar van 1 dev en de andere devs moeten wachten op zijn goedkeuring helaas.

• Maaark
Fevzi schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:56:
Bij mij werkt de moneyou app ook niet met de nieuwste Magisk. Benieuwd of er een oplossing komt.
Bij mij is t gelukt door eerst in te loggen op moneyou en dan pas magisk er op te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 573712
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
l3art schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:11:
[...]

Nog niet heel veel ervaring met rooten zo te lezen.
Er is namelijk geen custom bootloader. Je unlocked de bootloader en je zet er een custom recovery op.

Ik heb zelf (nog) geen 6T maar een 5T, daarbij kan je gewoon updates downloaden en installeren. Echter wil je je root behouden dan moet je even wat extra stappen doen om dit te behouden, of na het flashen van de update je toestel weer even rooten.

Je bootloader blijft gewoon 'unlocked' na een update. Alleen de recovery wordt vervangen door die van oneplus en je verliest dus (tijdelijk) je root.
Je hebt het over dat je root kan lijven houden als je update. Ik kan hier niks over vinden. Zou je me in de goeie weg kunnen helpen?

Ik gebruik nu voor advertenties te blokkeren Adguard, deze is tevens een firewall en als je geen root hebt werkt deze via VPN. Blokkeer ook ads in apps. Heb nu geen root omdat ik niet iedere maand alles opnieuw wil installeren. Als hier een weg omheen is, ben ik zeer geïnteresseerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Glassertje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:01:
[...]
Je hebt het over dat je root kan lijven houden als je update. Ik kan hier niks over vinden. Zou je me in de goeie weg kunnen helpen?

Ik gebruik nu voor advertenties te blokkeren Adguard, deze is tevens een firewall en als je geen root hebt werkt deze via VPN. Blokkeer ook ads in apps. Heb nu geen root omdat ik niet iedere maand alles opnieuw wil installeren. Als hier een weg omheen is, ben ik zeer geïnteresseerd.
Het makkelijkste is om te updaten via de Oneplus update tool die je kan vinden in de playstore. Hierin wordt uitgelegd hoe je een custom recovery eenvoudig kan behouden. Via de recovery dan nog even snel Magisk flashen en je bent weer 'ready to go' zonder verlies van gegevens, met behoudt van TWRP en root.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 573712
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Dankje voor de uitleg. Ik heb pas een 6t.

Voor wie willen updaten en de apps niet willen kwijt raken, staat hier met afbeeldingen hoe je dat kan doen. Net getest en het werkt.

Zo te zien was ik de link vergeten: https://github.com/topjoh.../master/docs/tutorials.md

[Voor 78% gewijzigd door 573712 op 10-07-2019 12:51]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True