I haven’t slept for three days, because that would be too long.
De behuizing is minder, de processor is redelijk vergelijkbaar en de camera is beter. Ik vind het persoonlijk teveel een stap opzij ipv vooruit. Als ik geen 6T had en een nieuwe telefoon zou zoeken dan zou het wel een optie zijn geweest.miicker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:35:
Vraagje, ik heb nu een OP6T, ik zit te twijfelen om over te stappen op de Nord. Voornamelijk vanwege de betere camera. Maar is het verder een beetje een upgrade? Volgens mij is de processor juist trager, klopt dat?
Edit:
Overige verschillen: de GPU is minder, de accuduur beter (zeker t.o.v. een enigszins versleten accu) en de vingerafdrukscanner sneller. De hogere refreshrate vinden sommige mensen beter en anderen boeit het niet. Hetzelfde geldt voor 5G ondersteuning.
[ Voor 18% gewijzigd door mac1987 op 03-08-2020 23:58 ]
Je gaat van een 845 naar een 765.miicker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:35:
Vraagje, ik heb nu een OP6T, ik zit te twijfelen om over te stappen op de Nord. Voornamelijk vanwege de betere camera. Maar is het verder een beetje een upgrade? Volgens mij is de processor juist trager, klopt dat?
De 6T : 297.132 (v7)
De Nord : 312.455 (v8)
Dus je gaat er 5% op vooruit. Aan jou of je dat genoeg vind.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik vond zelf iets anders:asing schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:54:
[...]
Je gaat van een 845 naar een 765.
De 6T : 297.132 (v7)
De Nord : 312.455 (v8)
Dus je gaat er 5% op vooruit. Aan jou of je dat genoeg vind.
Waarom is Qualcomm Snapdragon 845 beter dan Qualcomm Snapdragon 765
19.48% hogere CPU-snelheid
4 x 2.8GHz & 4 x 1.77GHzvs1 x 2.3 & 1 x 2.2 & 6 x 1.8GHz
Heeft dynamische frequentie schaling
Gebruikt HMP
12.9GB/smeer geheugenbandbreedte
29.9GB/svs17GB/s
Heeft NX bit
2 meer geheugenkanalen
4vs2
Ondersteunt hardware-ondersteunde virtualisatie
AES
https://versus.com/nl/qua...s-qualcomm-snapdragon-845
[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 03-08-2020 23:57 ]
Het hangt een beetje van de test af (en single versus multi threaded), maar door de bank genomen zijn de prestaties vergelijkbaar. De GPU is wel wat minder.miicker schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:56:
[...]
Ik vond zelf iets anders:
Waarom is Qualcomm Snapdragon 845 beter dan Qualcomm Snapdragon 765
19.48% hogere CPU-snelheid
4 x 2.8GHz & 4 x 1.77GHzvs1 x 2.3 & 1 x 2.2 & 6 x 1.8GHz
Heeft dynamische frequentie schaling
Gebruikt HMP
12.9GB/smeer geheugenbandbreedte
29.9GB/svs17GB/s
Heeft NX bit
2 meer geheugenkanalen
4vs2
Ondersteunt hardware-ondersteunde virtualisatie
AES
https://versus.com/nl/qua...s-qualcomm-snapdragon-845
Een speedtest geeft een stabiele en snelle verbinding, dus het zit in de telefoon zelf.
Al een paar keer herstart, cache geleegd, maar helaas...
Ik heb een OnePlus 6.mrwolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:24:
Na de laatste update is de (wifi) verbinding verschrikkelijk traag, ervaren meer mensen dit? Laden van tweets in de Twitter app duurt letterlijk een minuut, websites zijn erg traag, updaten van apps in de play store duurt een eeuwigheid.
Een speedtest geeft een stabiele en snelle verbinding, dus het zit in de telefoon zelf.
Ik heb hetzelfde als jij denk ik. Ik weet niet zeker of het door de laatste update komt, zou kunnen.
Ik heb het idee dat het een DNS ding is, want als een app de niet meer wil dan eindelijk wat doet gaat het wel sneller (dus ik vermoed dan zodra de names eindelijk zijn geresolved).
Als ik de Wifi als het mis is een keer uit en aan zet gaat het wel weer goed, ik weet niet of dat ook jou ervaring is?
Yep, exact hetzelfde. Ik wilde net uit mijn mail 2 PDF-jes van 60kb printen. Downloaden in de Gmail app bleef hangen op 0%. Vliegtuigmodus aan en weer uit, en hij deed het weer.SanderBos schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Ik heb een OnePlus 6.
Ik heb hetzelfde als jij denk ik. Ik weet niet zeker of het door de laatste update komt, zou kunnen.
Ik heb het idee dat het een DNS ding is, want als een app de niet meer wil dan eindelijk wat doet gaat het wel sneller (dus ik vermoed dan zodra de names eindelijk zijn geresolved).
Als ik de Wifi als het mis is een keer uit en aan zet gaat het wel weer goed, ik weet niet of dat ook jou ervaring is?
Heeft iemand al ooit de achterkant vervangen? Wat is een goede plek voor onderdelen?
ThePhonelab is officieel reperateur voor OnePlus in NL. Ze hebben vijf vestigingen in NL. Reparatiekosten zijn betaalbaar als het niet binnen de fabrieksgarantie valt.Bakkertje_01 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:30:
Ik haal net het hoesje eens van mijn op6t af, is mijn hele achterkant verandert in een spinnenweb.
Heeft iemand al ooit de achterkant vervangen? Wat is een goede plek voor onderdelen?
Heb de update ondertussen ook geïnstalleerd. Bij mij geen VoLTE meer (eerst wel), maar ook geen VoWifi.Sypher schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:51:
Mooi, zo te zien heeft die laatste update ook opgelost dat hij nu ook met T-Mobile daadwerkelijk VoWifi prefereert over VoLTE als er een (goede) wifi verbinding is.
Heel fijn, nu is het tijdperk van SMSjes ontvangen van "U heeft een oproep gemist van ...." zonder dat hij over is gegaan eindelijk voorbij
Edit:
Hmm, de reden dat VoWifi werkt is omdat VoLTE niet meer werkt.. buitenshuis zie ik iig dat icoontje niet meer...
Edit: Na opnieuw opstarten weer VoLTE.
[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 10-08-2020 22:09 ]
Vervolgens krijg ik Chinese tekens op m'n scherm, een progressbar en... een "Welkom bij Android" scherm. Oftewel mijn telefoon heeft zichzelf doodleuk gewiped (?!!).
De "user storage" was nog wel gewoon goed maar alle apps en OS settings waren volledig verdwenen. Kostte me de halve avond om alles er weer op te zetten, in te loggen op de vele apps en de instellingen hier en daar weer recht te zetten. Ben van een aantal apps nu data kwijt, aangezien die geen sync/backup e.d. opties hebben. Echt balen!
Ja Vowifi zie ik maar heel even kort zodra ik VoLTE uit- en aanzet.. Raar gedoe.zunrob schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
Heb de update ondertussen ook geïnstalleerd. Bij mij geen VoLTE meer (eerst wel), maar ook geen VoWifi.
Ooi na de update nog steeds geen VoWiFi of VoLTEzunrob schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
Heb de update ondertussen ook geïnstalleerd. Bij mij geen VoLTE meer (eerst wel), maar ook geen VoWifi.
Niks in het instellingen>sim menu
Ook niks via de zoekfunctie bij instellingen
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Welke provider heb je?JAMF schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:47:
[...]
Ooi na de update nog steeds geen VoWiFi of VoLTE
Niks in het instellingen>sim menu
Ook niks via de zoekfunctie bij instellingen
Simyo...
En die geeft aan VoLTE en VoWiFi te hebben.
https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen
https://www.simyo.nl/klan...biel-bellen-via-wifi-2641
Op diezelfde pagina:JAMF schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:42:
[...]
Simyo...
En die geeft aan VoLTE en VoWiFi te hebben.
https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen
https://www.simyo.nl/klan...biel-bellen-via-wifi-2641
Momenteel worden alleen Samsung telefoons en iPhones ondersteund.
Op de pagina van 4g bellen staat :
Maar die optie heeft mijn toestel blijkbaar dus niet, terwijl die bij een aantal van jullie dus wel in het menu zit...Hoe kan ik gebruik maken van 4G bellen?
Bij Simyo kun je bellen via 4G als je telefoon daarvoor geschikt is. In dat geval kun je dit in het instellingenmenu van je smartphone activeren.
Wat ze bedoelen is of de combinatie telefoon + provider mogelijk is. De voorwaarden zijn:JAMF schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:00:
[...]
Op de pagina van 4g bellen staat :
[...]
Maar die optie heeft mijn toestel blijkbaar dus niet, terwijl die bij een aantal van jullie dus wel in het menu zit...
- De telefoon heeft ondersteuning
- Het netwerk van de provider heeft ondersteuning
- De provider heeft het specifieke toestel vrijgegeven voor VoLTE.
Ik ondervind dat ook. Alle updates tot nu toe altijd zonder issues verlopen. Alleen de laatste deed mijn wenkbrauwen fronsen. Niet alleen wifi is traag, maar de hele telefoon lijkt zich soms in een soort "stroopmodus" te begeven met af en toe zelfs vastlopers.mrwolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:24:
Na de laatste update is de (wifi) verbinding verschrikkelijk traag, ervaren meer mensen dit? Laden van tweets in de Twitter app duurt letterlijk een minuut, websites zijn erg traag, updaten van apps in de play store duurt een eeuwigheid.
Nu lees ik de change log terug van de laatste update en ze hebben daar iets met het optimaliseren van het RAM gedaan. Dat zou best een de veroorzaker kunnen zijn.
Nog meer gebruikers hier die dit ervaren?
Ja hier precies hetzelfde probleem. Overwoog eigenlijk een factory reset, maar wacht nu even een update af die dit fixt. Als die komt..bosaap22 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:22:
[...]
Ik ondervind dat ook. Alle updates tot nu toe altijd zonder issues verlopen. Alleen de laatste deed mijn wenkbrauwen fronsen. Niet alleen wifi is traag, maar de hele telefoon lijkt zich soms in een soort "stroopmodus" te begeven met af en toe zelfs vastlopers.
Nu lees ik de change log terug van de laatste update en ze hebben daar iets met het optimaliseren van het RAM gedaan. Dat zou best een de veroorzaker kunnen zijn.
Nog meer gebruikers hier die dit ervaren?
Maar bij mij was het wel allemaal terug te voeren op de netwerk verbinding. Als je dan ik noem maar wat de NOS app opstart dan zit je 5-10 seconden naar het start-logo te kijken, maar dat komt dan alleen omdat er geen data opgehaald kan worden.
Anders gezegd: Zijn jullie telefoons ook nog traag als je de wifi uitzet, en de mobiele data wordt aangesproken?
Zojuist de update (7.20) geïnstalleerd op de FRITZ!Repeater 3000 welke ik als accesspoint gebruikt. In dit filmpje van mijn telefoon is duidelijk te zien wat er gebeurt: niet alleen de Wi-Fi verbinding valt weg, maar ook de netwerkverbinding. Mega vervelend. https://drive.google.com/..._3KwLIPE/view?usp=sharing
Is dit ook wat er bij jullie gebeurt?
Ook hier steeds meer klachten: https://forums.oneplus.co...-data-wifi.1124610/page-7
En hier iemand met exact zelfde probleem: https://forums.oneplus.co...em.1259057/#post-21841631
[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 18-08-2020 11:27 ]
Ik het hetzelfde probleem (WiFi en mobiele data vallen uit) ook als ik op WiFi zit, minstens 1 keer per week valt het me op dat ik scherm aanzet van de 6T dat dan opeens de WiFi weer wordt verbonden en er een brei aan berichten binnen komtzunrob schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:07:
Pas plaatste ik een opmerking over het wegvallen van de simkaart verbinding op het moment dat er gewisseld werd van Wi-Fi band. Nadat ik de router terug had gezet naar de oude firmware was dit probleem verholpen.
Zojuist de update (7.20) geïnstalleerd op de FRITZ!Repeater 3000 welke ik als accesspoint gebruikt. In dit filmpje van mijn telefoon is duidelijk te zien wat er gebeurt: niet alleen de Wi-Fi verbinding valt weg, maar ook de netwerkverbinding. Mega vervelend. https://drive.google.com/..._3KwLIPE/view?usp=sharing
Is dit ook wat er bij jullie gebeurt?
Ook hier steeds meer klachten: https://forums.oneplus.co...-data-wifi.1124610/page-7
En hier iemand met exact zelfde probleem: https://forums.oneplus.co...em.1259057/#post-21841631
Had het nog niet gerelateerd aan wisselen van WiFi band!
Benieuwd welke router jij gebruikt?chielmi schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:47:
[...]
Ik het hetzelfde probleem (WiFi en mobiele data vallen uit) ook als ik op WiFi zit, minstens 1 keer per week valt het me op dat ik scherm aanzet van de 6T dat dan opeens de WiFi weer wordt verbonden en er een brei aan berichten binnen komt![]()
Had het nog niet gerelateerd aan wisselen van WiFi band!
Asus RT-AC86U.
Ik realiseer me nu echter dat ik vaste kanalen gebruik voor de 2,4 en 5 GHz (geen DFS) WiFi netwerken, elk netwerk heeft z'n eigen SSID. In mijn geval kán er dus niet worden gewisseld tussen kanalen...
Zei ik kanalen? Ik bedoelde wisselen tussen BANDEN. Dus van 2.4 GHz naar de 5 GHz, of andersom. En dus ook wisselen van accesspoint. Dit zou dus ook wisselen van SSID kunnen zijn.chielmi schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:38:
[...]
Asus RT-AC86U.
Ik realiseer me nu echter dat ik vaste kanalen gebruik voor de 2,4 en 5 GHz (geen DFS) WiFi netwerken, elk netwerk heeft z'n eigen SSID. In mijn geval kán er dus niet worden gewisseld tussen kanalen...
Overigens is er over problemen met ASUS volgens mij meer te vinden, had volgens mij te maken met QOS. Als je die uit (of aanzet) zou het probleem weg moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 19-08-2020 11:12 ]
Ik heb dus last van dat mijn mail niet meer synchroniseert via de wifi (gmail app ). Zodra ik wifi uitzet en 4g gebruik dan synchroniseert het direct. Het is ook alleen de mail (gmail, hotmail, werkmail) want de agenda's synchroniseren wel via een wifi connectie.mrwolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:24:
Zelf heb ik het originele hoesje van de 6T gebruikt maar wellicht dat met een ander hoesje geen 'paint chipping' ontstaat?
Welk hoesje en screenprotector is tegenwoordig aan te raden buiten origineel om?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Hier helaas hetzelfde sinds Android 10. Ik heb nu alleen een Ziggo modem staan, en die geeft dezelfde issues op de 6T.Skyaero schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:35:
Ik heb sinds de update naar Android 10 problemen met Wifi. Als de telefoon uit slaap komt is geregeld de wifiverbinding weg en af en toe valt de wifi ook een paar seconden geheel uit. Ik ben er nog niet uit of dit komt door meerdere AP in huis (Unifi Pro), of dat er een ander probleem is.
(Ook voor @mrwolf)Michaelg schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:08:
Mijn vrouw en ik hebben beide een OnePlus 6 en ook sinds aantal weken last van wegvallende Wifi connecties en of traag internet. Hebben mensen hier al een oplossing voor kunnen vinden?
Ik had het na de laatste update ook op mijn OnePlus 6.
Ik heb zelf het advies van iemand op het OnePlus forum opgevolgd en
Instellingen|Systeem|Opties voor resetten|Wifi, mobiel en Bluetooth resetten
gedaan. Ik had er weinig fiducie in, maar ik werd er gek van en wilde dus wel alles proberen. En bij mij werkte het, heb nu geen Wifi issues meer.
Maar het doet echt wat de optie zegt, al je Wifi en bluetooth instellingen zijn weg (en waarschijnlijk ook custom mobiel settings, maar ik heb daar niks niet-standaards). Dus voor mij was het niet leuk om te moeten doen (je zou ook hopen dat die wifi netwerken net als bij Apple iOS in de cloud worden bewaard, maar niet dus).
En iemand anders op het forum rapporteerde dat het niet voor hem/ haar werkte, dus ik geef ook zeker geen garantie. Maar het is wel minder werk dan een factory reset...
Geen last van, maar waarschijnlijk is de kans het kleinst bij hoesjes met een zacht contactoppervlak, al heb ik persoonlijk zowel hoesjes van hard plastic als zachte siliconen gehad.Waterkoker schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:54:
Zijn er mensen hier die ook last hebben van 'paint chipping' op hun OnePlus 6T. Deze image laat ongeveer zien wat ik bedoel. Alleen is het bij mij veel erger
Zelf heb ik het originele hoesje van de 6T gebruikt maar wellicht dat met een ander hoesje geen 'paint chipping' ontstaat?
Welk hoesje en screenprotector is tegenwoordig aan te raden buiten origineel om?
Ik heb het bij de randen een klein beetje. Op de power knop en volume knoppen is het vrij sterk aanwezig. Niet op de achterkant.Waterkoker schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:54:
Zijn er mensen hier die ook last hebben van 'paint chipping' op hun OnePlus 6T. Deze image laat ongeveer zien wat ik bedoel. Alleen is het bij mij veel erger
Gebruik hard plastic hoesje.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 02-09-2020 17:49 ]
Ik kan wel vingerafdrukken toevoegen. Maar wanneer ik wil unlocken dan herkent de 6T mijn vingerafdruk niet meer

Wat zou dit kunnen zijn?
Bij mij doet wifi het niet meerna update van 10.3.5. Als ik de switch omzet springt-ie vanzelf weer terug na een paar seconden. Ik heb netwerk reset gedaan, maar dat helpt nietsmac1987 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:25:
Kreeg zojuist bericht dat OxygenOS 10.3.6 uit is. Updates zijn weer algemene performance- en stabiliteitsverbeteringen en beveiligingsupdate van 1 september is opgenomen. Nog geen gekke dingen gevonden na installatie.
Ik heb inmiddels de UnbrickTool gevonden (hier) maar ik krijg deze foutmelding
/f/image/GPBIWmPEgiBMf3jxLNXilsG7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Pierre op 02-11-2020 12:22 . Reden: Extra informatie ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Doe even het volgende:Pierre schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:10:
Ik wil mijn OnePlus 6T verkopen maar ik krijg hem niet meer aan, weet iemand wat de opties zijn, ik heb volume up en power button al geprobeerd (terwijl hij aan de oplader ligt) maar hij wil niet opstarten.
Ik heb inmiddels de UnbrickTool gevonden (hier) maar ik krijg deze foutmelding
[Afbeelding]
Press Stop button in MSM tool interface
Unplug your phone, maintain power button and any volume button to get it out of EDL mode until you feel a vibration.
Wait 15 seconds.
Maintain power button for 10 seconds.
Get back in EDL mode, plug your phone to your computer, click on Enum button and click on Start button
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Helaas dat werkt niet
Het gekke is dat als ik via PowerShell adb Devices doe dan zie ik hem dus wel

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 02-11-2020 13:13 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan heb je je toestel dus aan staan. Zit ie wel in EDL mode?Pierre schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:09:
[...]
Helaas dat werkt niet
Het gekke is dat als ik via PowerShell adb Devices doe dan zie ik hem dus wel
Het toestel is uit, ik zie hem nu ook niet meer in ADB devices, (als hij zou zijn) dan moet het scherm toch ook aan zijn?Anonymoussaurus schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:18:
[...]
Dan heb je je toestel dus aan staan. Zit ie wel in EDL mode?
Er trilt niks, ik heb bovenstaande methode gedaan, maar zonder resultaat.Press Stop button in MSM tool interface
Unplug your phone, maintain power button and any volume button to get it out of EDL mode until you feel a vibration.
Wait 15 seconds.
Maintain power button for 10 seconds.
Get back in EDL mode, plug your phone to your computer, click on Enum button and click on Start button
Hoe staat de telefoon in Apparaatbeheer? Iets als "QDLoader 9008" zou er moeten staan.Pierre schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:24:
[...]
Het toestel is uit, ik zie hem nu ook niet meer in ADB devices, (als hij zou zijn) dan moet het scherm toch ook aan zijn?
[...]
Er trilt niks, ik heb bovenstaande methode gedaan, maar zonder resultaat.
Dat staat er inderdaad. Maar goed nieuws, het toestel heeft vanaf 15.00 aan de lader gehangen en ik dacht net laat ik het nog eens proberen. En wat denk je hij doet het weer.Anonymoussaurus schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:36:
[...]
Hoe staat de telefoon in Apparaatbeheer? Iets als "QDLoader 9008" zou er moeten staan.
Dus volume up en power button hij begon te trillen en startte op.
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.7 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemGame Space
- Newly added "Hide silent notifications in status bar" feature to filter unimportant notifications, making the app notification management easier( Route: Settings>Apps & Notifications> Notifications> Advanced> Hide silent notifications in status bar )
- Fixed the small probability issue that Screenshot may fail
- Updated Android Security Patch to 2020.11
- Improved system stability and fixed general bugs
- Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
- Newly added quick reply feature in a small window for WhatsApp and INS (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
- Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb al geprobeerd met lucht uit te blazen maar het heeft niet geholpen.
Weet iemand iets om het op te lossen ? Het bellen word echt een probleem zo ...
Ik ben bang dat er naast het schoon blazen van de speaker weinig mogelijk is zonder de telefoon open te maken. Mogelijk is de speaker beschadigd, de opamp niet goed meer of moet er een weerstand of condensator worden vervangen.picardo schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:25:
Ik heb de laatste tijd het probleem dat het volume te zacht is als ik met iemand bel ( Volume staat max ). Het is langzaam zachter geworden in de jaren.
Hier zelfde probleem helaas. Krijg het ook niet goed opgelost.picardo schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:25:
Ik heb de laatste tijd het probleem dat het volume te zacht is als ik met iemand bel ( Volume staat max ). Het is langzaam zachter geworden in de jaren.
mac1987 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:09:
[...]
Ik ben bang dat er naast het schoon blazen van de speaker weinig mogelijk is zonder de telefoon open te maken. Mogelijk is de speaker beschadigd, de opamp niet goed meer of moet er een weerstand of condensator worden vervangen.
Dus de enigste oplossing is eigenlijk een nieuwe telefoon of laten repareren wat misschien in verhouding te veel kost .GrasshopperNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:04:
[...]
Hier zelfde probleem helaas. Krijg het ook niet goed opgelost.
De telefoon zal in ieder geval open moeten als schoonmaken echt niet helpt. Je kunt bij OnePlus en bij je lokale telefoonboer navragen wat dat kost. Vaak valt dit in vergelijk met een nieuwe telefoon nog best mee. Zo kost een officiële nieuwe accu maar €69.picardo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:45:
[...]
[...]
Dus de enigste oplossing is eigenlijk een nieuwe telefoon of laten repareren wat misschien in verhouding te veel kost .
Bij mij waren de gaatjes dicht gaan zitten.. opgelost door voorzichtig met een speld open te peuteren.. volume is weer normaal.GrasshopperNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:04:
[...]
Hier zelfde probleem helaas. Krijg het ook niet goed opgelost.
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 6T (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6T!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
dashboard (als je naar links swiped) laat de weersituatie zien als achtergrond.. ziet er mooi uit :-)
Changelog
System updatesOnePlus Store
- Updated MemberShip to 1.2.0.2
- Updated Android Security Patch to 2021.01
- Updated GMS package to 2020.09
- An intuitive and convenient way to manage your OnePlus account, get easy-to-access support, discover exciting members-only benefits, and shop for OnePlus products. (Please note that it can be uninstalled)
Fikse update van 2GB is zojuist binnengehaald. Ben benieuwd.Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:54:
OnePlus heeft OxygenOS 10.3.8 aangekondigd: OxygenOS 10.3.8 for the OnePlus 6 and 6T
[...]
Ik heb precies hetzelfde gedaan en hij klinkt voorlopig weer pirma.DeCo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Bij mij waren de gaatjes dicht gaan zitten.. opgelost door voorzichtig met een speld open te peuteren.. volume is weer normaal.
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Dan heb je de volledige ZIP binnengehaald ipv de incrementele update.Fugitive2008 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:04:
[...]
Fikse update van 2GB is zojuist binnengehaald. Ben benieuwd.
AH ok deze werd door mijn telefoon aangeboden en als een mak schaapje ben ik achter 't bericht aangelopenAnonymoussaurus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:03:
[...]
Dan heb je de volledige ZIP binnengehaald ipv de incrementele update.
Heb je een unlocked bootloader? Via System Updater trouwens, of via Oxygen Updater?Fugitive2008 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:27:
[...]
AH ok deze werd door mijn telefoon aangeboden en als een mak schaapje ben ik achter 't bericht aangelopen
Gewoon via de Oxygon OS updater,Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:28:
[...]
Heb je een unlocked bootloader? Via System Updater trouwens, of via Oxygen Updater?
Na enige tijd gebruik bevriest het scherm. Tot dat ik iets doe om het scherm te refreshen (bijv pull down van settings/notificaties), dan wordt het scherm geupdated.
Bijvoorbeeld in de settings app. Ik klik op "Wifi & Internet" en er gebeurd niets. Ik doe een pulldown van de notificaties en het "Wifi & internet" scherm wordt zichtbaar. Dit gebeurd in bijna elke app. Een reboot verhelpt het...tijdelijk.
Maar zelfs als je de power button enkele seconden indrukt om hem uit te zetten dan worden de opties (shutdown, restart, etc) niet weergegeven tot je een pulldown doet van dat notificatie menu.
Snap er helemaal niets van eigenlijk. Enige dat ik recentelijk anders doe dan voorheen is dat ik nu vrij intensief gebruik maak van de hotspot functie omdat mijn internet down is momenteel..
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? Kan via Google niet echt iets vinden..
Busje perslucht en daarna elke dag die schuif een paar keer heen en weer. Ik heb hier alleen last van als ik bijvoorbeeld de 'Stil' stand lange tijd niet gebruik.zunrob schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 00:49:
Mijn schuifschakelaar aan de zijkant heeft de laatste tijd wat moeite. Als ik hem helemaal naar boven schuift selecteert ie niet altijd de bijbehorende stand, maar blijft op "trillen" staan. Nog eens schuiven/wat harder duwen is meestal de remedie. Ik denk dat er wat vuil in/tussen zit. Hebben jullie tips hoe dit schoon te maken?
ik ervaar hetzelfde, maar heb helaas ook geen oplossing gevonden voor deze lag ...Xandrios schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:56:
Ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd gedrag met mijn OP6T.
Na enige tijd gebruik bevriest het scherm. Tot dat ik iets doe om het scherm te refreshen (bijv pull down van settings/notificaties), dan wordt het scherm geupdated.
Bijvoorbeeld in de settings app. Ik klik op "Wifi & Internet" en er gebeurd niets. Ik doe een pulldown van de notificaties en het "Wifi & internet" scherm wordt zichtbaar. Dit gebeurd in bijna elke app. Een reboot verhelpt het...tijdelijk.
Maar zelfs als je de power button enkele seconden indrukt om hem uit te zetten dan worden de opties (shutdown, restart, etc) niet weergegeven tot je een pulldown doet van dat notificatie menu.
Snap er helemaal niets van eigenlijk. Enige dat ik recentelijk anders doe dan voorheen is dat ik nu vrij intensief gebruik maak van de hotspot functie omdat mijn internet down is momenteel..
Ik weet niet zeker of het hetzelfde is, maar bij mij wordt/blijft het scherm zwart. Na vergrendelen en ontgrendelen met de knop is het opgelost.Xandrios schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:56:
Ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd gedrag met mijn OP6T.
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.9 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
System
- Updated Android Security Patch to 2021.02
- Updated GMS package to 2020.12
- Fixed known issues and improved system stability
Eerder vanmiddag de full update netjes via Oxygen Updater kunnen binnenhalen.
En de wederhelft is ook happy. Update komt as we speak nu binnen.Anonymoussaurus schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:53:
OxygenOS 10.3.10 wordt uitgerold voor de OnePlus 6T en wordt zo snel mogelijk aan Oxygen Updater toegevoegd.
[Afbeelding]
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.10 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
System
- Updated Android Security Patch to 2021.04
Q: When will the OnePlus 6 and 6T receive the OxygenOS 11 update?
A: The Android 11 Open Beta version for the OnePlus 6 & 6T is scheduled to be released at the end of August, please stay tuned for our Community posts for more details.
Vandaag ook de notificatie via Oxygen updater gekregen voor de full backup update. Deze zonder problemen gedownload en geïnstalleerd.Anonymoussaurus schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:15:
OnePlus heeft nu de update officieel aangekondigd voor de 6T: OxygenOS 10.3.10 for the OnePlus 6 and 6T
[...]
[ Voor 1% gewijzigd door Lizard op 02-05-2021 22:18 . Reden: oop, typo ]
De full back-up? Bedoel je niet de volledige update ipv incrementele?Lizard schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:10:
[...]
Vandaag ook de notificatie via Oxygen updater gekregen voor de full backup. Deze zonder problemen gedownload en geïnstalleerd.
Yup, die, had ervoor nog wel een backup gemaakt vandaar de verwarring.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:16:
[...]
De full back-up? Bedoel je niet de volledige update ipv incrementele?

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-05-2021 17:13 ]
De 6(T) zou toch ook ooit eens Android11 krijgen?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:12:
OnePlus komt met OxygenOS 10.3.11 en staat nu in Oxygen Updater:
[Afbeelding]
Ja, in augustus komt de eerste Open Bèta: Anonymoussaurus in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"JAMF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:36:
[...]
De 6(T) zou toch ook ooit eens Android11 krijgen?
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.11 for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
System
- Updated Android Security Patch to 2021.05
edit: had de discussie onder het artikel nog niet gelezen, maar het is duidelijk vreemd dat deze ene update wel wordt gepost
[ Voor 29% gewijzigd door bresjt op 28-05-2021 17:36 ]
OxygenOS Android 11 Open Beta 1 for OnePlus 6/6T
Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out the first open beta build for OxygenOS version 11 based on Android 11 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T. Like we did with the Community Beta for the OnePlus 3/3T and OnePlus 5/5T, we're releasing an early build for an upcoming major Android release to gather feedback before being officially released.
Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system backup before proceeding.
Users who are still on OBT builds for 6/6T will receive the full update package via the OTA.
Users on the latest stable build have to download and install it via the link mentioned below. Further, you'll receive the updates for upcoming open beta builds via the OTA. But please have in mind that, once you install the Open Beta builds on your phone, future stable builds won’t be available via OTA, you’ll have to download and manually install them (the download package will be shared at the end of the OBT cycle).
Changelog
SystemGame Space
- Updated to OxygenOS 11 version
- Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Since this is a big Android update with multiple new features, the upgrade process might be a little longer, please be more patient.
Camera
- Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up, and block, just for your immersive gaming experience
- Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp, and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
- Newly added mistouch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Ambient Display
- Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer a more convenient operation
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
- Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Shelf
- Added a shortcut for Dark Mode, you can pull down the Quick Settings panel and find it
- Supported automatically enable by time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range)
- Newly shelf interface design, the interface is clearer
- Added weather widget, animation effect smarter
Open Bèta hot-fix is aangekondigd: https://forums.oneplus.co...97/page-118#post-23450868Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:12:
De eerste Open Bèta gebaseerd op Android 11 is er nu voor de OnePlus 6T!
OxygenOS Android 11 Open Beta 1 for OnePlus 6/6T
[...]
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.12 for the OnePlus 6 and OnePlus 6T:
Changelog
System
- Improved system stability
- Upgrade Android Security Patch to 2021.07
- Fixed some known issues
JAMF in "[Asus RT-AX88U] Ervaringen & Discussie"
En een antwoord uit het Chromecast topic:
The Zep Man in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Lijkt het Router/Chromecast issue nu toch een Oneplus 6T issue te zijn...
JAMF in "[Asus RT-AX88U] Ervaringen & Discussie"
Iemand soortgelijke ervaringen ? Of de oplossing ?
Naar aanleiding van info op het oneplus forum lijkt de BETA test van play services de boosdoener te zijn:
heb het beta program verlaten en reguliere programma met services lijkt de oplossing
[ Voor 16% gewijzigd door JAMF op 25-07-2021 12:14 ]
Wat helpt is een paar instellingen in ubiqiti aanpassen. Dat werkt voor Chromecast maar niet voor internet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hier ook problemen met Chromecast i.c.m. de 6T. Net de Beta verlaten van Google Play Services. Eens kijken of dat helpt. Was behoorlijk irritant en heb ook aardig wat dingen geprobeerd, dus als het helpt: dank!JAMF schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:55:
Naar aanleiding van info op het oneplus forum lijkt de BETA test van play services de boosdoener te zijn:
heb het beta program verlaten en reguliere programma met services lijkt de oplossing
Update: dat was het inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoKramer op 26-07-2021 07:15 ]
Hey everyone,
Here is the second Android 11 open beta build for the OnePlus 6 OnePlus 6T.
Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system backup before proceeding.
Those using Android 11 OpenBbeta 1 will receive this update via the OTA. Users that are interested in trying the latest stable build and experience Android 11 before the stable update is released have to download the link via this post.
Changelog
SystemCamera
- Optimized the overheating control management of third-party apps
- Improved system stability and fixed known issues
Network
- Fixed the issue of captured images can't be saved
- Enhanced the connectivity of 5G Wi-Fi
Hey everyone,
Here is the third Android 11 Open Beta build for the OnePlus 6 OnePlus 6T.
Those using Android 11 Open Beta 2 will receive this update via the OTA. Users that are interested in trying the latest stable build and experience Android 11 before the stable update is released have to download the link via this post.
Changelog
SystemNetwork
- Optimized background process management mechanism to improve battery life
- Improved the smoothness of YouTube playing videos
- Improved system stability and fixed known issues
Work-Life Balance
- Fixed the failed issue of enabling VoWiFi
- Fixed the issue that the feature doesn't work when the screen is locked
Gisteravond op de telefoon gezet, ik moet zeggen dat het tot nog toe allemaal goed werkt. Wat een nieuw lettertype, icoontjes en de hele rimram al niet kan doen, lijkt weer een stuk beter bij de tijd zo. Kan m'n 6T nog mooi minstens een half jaartje mee.Anonymoussaurus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:36:
Open Bèta 3 is aangekondigd voor de 6T: OxygenOS Android 11 Open Beta 3 for OnePlus 6/6T
[...]
nieuws: OnePlus brengt Android 11-upgrade uit voor OnePlus 6- en 6T-smartphones
Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS 11 based on Android 11 for the OnePlus 6T.
Changelog
SystemGame Space
- Updated to OxygenOS 11 version
- Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Since this is a big Android update with multiple new features, the upgrade process might be a little longer, please be more patient.
Camera
- Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
- Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
- Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Ambient Display
- Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
- Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Shelf
- Added a shortcut for Dark Mode, you can pull down the Quick Settings panel and find it
- Supported automatically enable by time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range
- Newly shelf interface design, the interface is clearer
- Added weather widget, animation effect smarter
En beschikbaar via de Oxygen Updater @Anonymoussaurus hulde names mijn vriendin.
Dacht met zo een A/B partitie dat ik wel even terug kon naar de oude installatie, via fastboot de oude pre-update partitie weer actief gezet, maar dat ging niet zoals gedacht.
Toen weer de geupdate partitie actief gezet, en via fastboot naar TWRP geboot (Stock recovery stond er weer op), en daar (Ik dacht onder Advanced) de optie Fix bootloop gekozen, en dat heeft iets gedaan waardoor ik nu wel in OOS11 zit. Zonder factory reset. En nu even zonder Magisk, maar beter dan een bootloop
Magisk zou met Android 11 moeten werken, dus ik twijfel enigszins of het wel daaraan lag.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De grootste ergernis zit er helaas nog steeds in: die rode 1 op het vergrendelscherm, op het ambient display kun je nu wel iets anders kiezen, maar op het vergrendelscherm niet helaas.
Wellicht moet ik novalauncher herinstalleren maar wanneer ik deze selecteer als standaard launcher dan slaat de telefoon dit niet op. Of ik zie weer eens wat over het hoofd dat kan ook.
[ Voor 11% gewijzigd door Fugitive2008 op 12-08-2021 15:27 ]
Was hier namelijk wel, OP Launcher kwam hele tijd naar voren ookal stond Nova als standaard.
Sinds een extra reboot geen problemen meer.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen