Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
dinnis98 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:
Momenteel heb je die galaxy S9 voor dezelfde prijs. Denk dat dit een betere vervanger is voor mijn OP3 dan de 6T gezien de reviews.

Heeft iemand enig idee of de audio flink verbeterd is? Bij mijn OP3 was dit erg slecht. Zelfde geldt eigenlijk voor de camera.
In een paar reviews gezien en gehoord dat het meevalt, niet super slecht niet super goed. Plus als je per ongekuk 1 van de 2 grills covert met een vinger of je hand als je een filmpje kijkt fullscreen of gamed, dan krijg je een heel zacht en vervormd geluid. Ik schrok ervan, maak dan gewoon 1 grill. Dit was geen goede oplossing naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:05:
[...]

Het spreekt exact dezelfde google api's aan, het werkt echt. :D
Thnx, dat snap ik. Maar hoe maakt ie dan het onderscheid tussen de gebeurtenis van het intikken van de '5' (die denk ik ongeveer op dezelfde plek komt in geval van numeriek pad) of de gebeurtenis dat ik mijn vinger wil laten scannen op die plek? Wordt op moment van de eventuele mogelijkheid tot vingerscannen gewoon het onderliggende (eigenlijk bovenliggende) schermelementen 'gedeactiveerd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mbt de trilmotor, mijn OPO (die ik nog steeds gebruik) had al een slechte trilmotor, onbegrijpelijk dat dit nog steeds een issue is.

Ik ben overigens erg benieuwd of de accuduur erg te lijden heeft onder het AoD / ambient display (wat het ook is). Dat lijkt wel iets te zijn dat ik graag aan zou willen zetten om unlocken makkelijker te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

El Reino schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:13:
Wordt op moment van de eventuele mogelijkheid tot vingerscannen gewoon het onderliggende (eigenlijk bovenliggende) schermelementen 'gedeactiveerd'?
Yup, kan ook niet anders. De fingerprint api heeft op dat moment alle voorrang.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
RoD schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:15:
Mbt de trilmotor, mijn OPO (die ik nog steeds gebruik) had al een slechte trilmotor, onbegrijpelijk dat dit nog steeds een issue is.

Ik ben overigens erg benieuwd of de accuduur erg te lijden heeft onder het AoD / ambient display (wat het ook is). Dat lijkt wel iets te zijn dat ik graag aan zou willen zetten om unlocken makkelijker te maken.
Er is toch wel verschil tussen AoD en ambient display
AoD staat de hele dag aan en dat slurpte batterij op mijn S8. Ambient display licht op als je de telefoon oppakt.
Mijn ervaring bij de 6 is dat het nauwelijks invloed heeft op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

AoD staat de hele dag aan en dat slurpte batterij op mijn S8. Ambient display licht op als je de telefoon oppakt.
Dat verbruik ben ik nu aan het testen, had het altijd uit staan omdat het een energieslurper was(?). Als ik m'n telefoon oppak zit m'n duim al bijna automatisch op de plek van de vingersensor. Voorop, achterop, alles went. Voorop is toch wel fijner imho, 1 of 2x tappen, vinger op de sensor plek en ik kan alles zien op m'n scherm zonder het op te hoeven pakken. En qua notification led, vind het raar dat het er niet op zit maar ook dat went wel. Vind de T iig een stuk mooier met de kleinere kin en notch.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wes88 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:58:
In hoeverre is dit waar? Is het puur een softwarematig iets wat ook nog naar de 6 gaat komen?
Dit ja :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 18:58
[...]

Thnx, dat snap ik. Maar hoe maakt ie dan het onderscheid tussen de gebeurtenis van het intikken van de '5' (die denk ik ongeveer op dezelfde plek komt in geval van numeriek pad) of de gebeurtenis dat ik mijn vinger wil laten scannen op die plek? Wordt op moment van de eventuele mogelijkheid tot vingerscannen gewoon het onderliggende (eigenlijk bovenliggende) schermelementen 'gedeactiveerd'?
In de presentatie gister hadden ze het er ook over dat de scanner "beter" wordt naar mate er vaker gescand wordt. Ze hadden iets van machine learning erachter zitten waardoor de vinger steeds beter (en snelle) herkend zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Super, dankjewel! Ben zo hevig aan het twijfelen haha. Mijn Nokia 6 is op zijn einde en ik wil eigenlijk geen week meer wachten. Maar de T is wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Dat is het belangrijkste om te weten :) Ben benieuwd naar de eerste hands-on-ervaringen hiermee. De reviews vind ik toch wel wat te beperkt. Als het ambient display een beetje lekker werkt en geen noemenswaardige accu-impact heeft, dan zou het de OP6T een stuk aantrekkelijker maken omdat het de FPS werkbaarder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Dat verbruik ben ik nu aan het testen, had het altijd uit staan omdat het een energieslurper was(?). Als ik m'n telefoon oppak zit m'n duim al bijna automatisch op de plek van de vingersensor. Voorop, achterop, alles went. Voorop is toch wel fijner imho, 1 of 2x tappen, vinger op de sensor plek en ik kan alles zien op m'n scherm zonder het op te hoeven pakken. En qua notification led, vind het raar dat het er niet op zit maar ook dat went wel. Vind de T iig een stuk mooier met de kleinere kin en notch.
Idd alles went. Na verloop van tijd weet je niet meer beter en denk je niet meer aan het "oude". Werkt dan ook weer vanzelf. Ik gebruik nu, als mijn telefoon op tafel/bureau ligt, dubbel tap - swipe. Opent ie ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
GreNade schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:46:
Weten we ook al meer over een notificatie led? Zijn het gewoon pixels die oplichten, of hebben we m niet meer?
Dat is voor mij al een no-go..............

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22:
Iemand nog specifieke vragen over het device en / of specifieke vergelijkingen met OnePlus 6?
Heb er nog 1. Als de 6T aan de lader hangt, zie je dan dat het aan het laden is als het scherm uitstaat?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
RoD schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Dat is het belangrijkste om te weten :) Ben benieuwd naar de eerste hands-on-ervaringen hiermee. De reviews vind ik toch wel wat te beperkt. Als het ambient display een beetje lekker werkt en geen noemenswaardige accu-impact heeft, dan zou het de OP6T een stuk aantrekkelijker maken omdat het de FPS werkbaarder maakt.
Dat zal niet anders werken dan hoe het nu werkt op de OP6 en de 5T (en wellicht oudere varianten). Lijkt me sterkt dat dat nu anders werkt.
Je hebt verschillende opties waaronder dat het scherm de klok laat zien en meldingen bij het oppakken van de telefoon. En de optie dat het scherm kort aan gaat bij nieuwe meldingen.
Gisteren zag ik in een review dat wanneer de optie aan staat bij het oppakken van de telefoon dat dan ook de plek zichtbaar wordt waar je je vinger moet plaatsen.

Welke review? Dat weet ik niet meer. Eén van de velen op UwTube.
edit:
Deze dus:

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 30-10-2018 12:54 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:52:
Heb er nog 1. Als de 6T aan de lader hangt, zie je dan dat het aan het laden is als het scherm uitstaat?
Nee, je ziet dan niks :)
l3art schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:53:
Gisteren zag ik in een review dat wanneer de optie aan staat bij het oppakken van de telefoon dat dan ook de plek zichtbaar wordt waar je je vinger moet plaatsen.
Yes, klopt :) Kun je instellen, je kunt bijvoorbeeld ook twee keer tikken instellen om scherm aan te zetten, waarna je de plek ziet waar je je vinger moet houden om te scannen. In de paar dagen dat ik het toestel heb, heb ik eigenlijk nooit naar het scherm gekeken voor de exacte plek, ik blijk vaak goed te mikken zeg maar :9

Ook te zien op screenshot in: CLB in "[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 30-10-2018 13:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ok, dat is raar. Het kan bijna niet anders dan dat OP iets met pixels op het scherm gaat doen qua notificaties. Hmm, er zijn meer merken zonder noti.led.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Huigie op 30-10-2018 14:24 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
Hier wordt het ook duidelijk hoe het werkt.

YouTube: OnePlus 6T Unboxing!

4,44 en 6.58 gebruikt ze scanner. Erg snel nadat ik andere reviews heb gezien waar het een stukje langzamer ging.

De camera wordt ook getest, zowel binnen als buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik moet wel zeggen dat de upgrades tegenwoordig zo minimaal zijn, dat ik voor het eerst sinds jaren eindelijk eens besluit om niet na een jaar weer een nieuw toestel te kopen. Mijn 5T bevalt nog prima (en dat is ook een compliment naar OnePlus!), terwijl de 6T niet echt een mega upgrade lijkt te zijn. Ik kan dus nog eventjes wachten tot het volgende model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Pap3rclip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Zou nogal absurd zijn om de 6t te kopen als je een paar maanden geleden de 6 gekocht hebt toch?
Hoezo zou dat absurd zijn

Nevermind ik zag te laat dat hier al op gereageerd is...

[ Voor 11% gewijzigd door renem op 30-10-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Edzeau schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:23:
Ik moet wel zeggen dat de upgrades tegenwoordig zo minimaal zijn, dat ik voor het eerst sinds jaren eindelijk eens besluit om niet na een jaar weer een nieuw toestel te kopen. Mijn 5T bevalt nog prima (en dat is ook een compliment naar OnePlus!), terwijl de 6T niet echt een mega upgrade lijkt te zijn. Ik kan dus nog eventjes wachten tot het volgende model.
Idemdito. Momenteel heb ik anderhalf jaar mijn iPhone 7 (voorheen een 6 en 5, daarvoor altijd Android gehad). Met de komst van Android Pie aan het twijfelen weer terug te keren naar Android maar de telefoons op dit moment doen het hem voor mij niet en met de iOS 12 update en een nieuwe accu is mijn iPhone 7 weer als nieuw. Wellicht volgend jaar wanneer UD scanners en notches volwassen zijn geworden ;). Er is niets spannends en op dit moment en mijn huidige telefoon werkt perfect.

Neemt niet weg dat ik releases blijf volgen :). de 6T lijkt me een prachtig apparaat en heeft zeker wat stof op doen waaien, met name de scanner die flink wat beter is dan vorige generaties. Verder zijn de upgrades meer softwarematig dan hardwarematig, dus vanwege het laatste hoef ik niet wakker te liggen ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Pat-Juh op 30-10-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
renem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Hoezo zou dat absurd zijn

Nevermind ik zag te laat dat hier al op gereageerd is...
Los van het feit dat de upgrades van 6 --> 6t minimaal zijn (en sommige zijn zelfs verwijderd *kuch*3.5mm jack*kuch*), koop je toch niet elke paar maanden een nieuwe smartphone van 5-600 euro? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@dinnis98 Ik heb zelf een HTC10 waar het geluid erg goed is. De S9 heb ik ook mogen proberen bij een kameraad en ik kan je vertellen dat het geluid van de S9 net wat voller en harder klinkt dan de HTC10. Er kan niks op tegen de HTC M7/8/9 speakers, maar qua geluid is die S9 iig geen slechte aankoop.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Pap3rclip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Los van het feit dat de upgrades van 6 --> 6t minimaal zijn (en sommige zijn zelfs verwijderd *kuch*3.5mm jack*kuch*), koop je toch niet elke paar maanden een nieuwe smartphone van 5-600 euro? 8)7
Niet als je je 6 in de kast legt...maar als je je 6 leuk kan verkopen dan heb je voor 100/150 euro een nieuwe telefoon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik las op internet dat de oneplus 6t een vernieuwde interface zou krijgen?

Zie bijvoorbeeld
https://www.droidapp.nl/n...ieuwe-interface-gestures/

In de presentatie heb ik daar verder niets over gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

golden1988 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:04:
Ik las op internet dat de oneplus 6t een vernieuwde interface zou krijgen?

Zie bijvoorbeeld
https://www.droidapp.nl/n...ieuwe-interface-gestures/

In de presentatie heb ik daar verder niets over gezien 8)7
Was vast nog niet klaar om uitgerold te worden.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:17

Laguna

Connaisseur

Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Yup, kan ook niet anders. De fingerprint api heeft op dat moment alle voorrang.
Dat is een aanname van jouw kant. Ik heb inscreen fingerprint scanners alleen nog gebruikt zien worden voor unlocken en nog nooit voor iets anders bijv. inloggen bij een bankier-app. Oftewel een legitieme vraag van @El Reino, het zal dus afwachten worden totdat iemand dit in de praktijk kan testen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:22:
Iemand nog specifieke vragen over het device en / of specifieke vergelijkingen met OnePlus 6?
Ok, nog 1. Kan je met je vingerprint inloggen in de ING/ABN of whatever bank app?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Wat is morgen een goede tijd om in Amsterdam te zijn? Ik kan misschien vrij regelen en dan zou ik er tegen 09:30 kunnen zijn. Is dit op tijd of krijgen we hier ook taferelen dat er mensen vanavond al gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
dinnis98 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:02:
Momenteel heb je die galaxy S9 voor dezelfde prijs. Denk dat dit een betere vervanger is voor mijn OP3 dan de 6T gezien de reviews.

Heeft iemand enig idee of de audio flink verbeterd is? Bij mijn OP3 was dit erg slecht. Zelfde geldt eigenlijk voor de camera.
Ik denk dat ik ook de 6T laat schieten, heb me er erg op verheugd maar valt me op veel fronten teleur..
Geen notificatieled is een no-go, camera alleen softwarematig verbeterd (dus dat krijgt de 6 ook), geen stereospeakers, geen stuk betere accuduur.

Het is dat ik de Samsung (bloat)software k*t vind anders had ik de S9+ tijdens de cashback actie gekocht...
Nu maar kijken of ik ofwel Huawei / Xiaomi / iets anders ga kopen ofwel de camera op mijn 3T laat repareren en het nog een jaartje uitzit met hoop op wél een exiting OP7(T) of andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wes88 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:20:
Wat is morgen een goede tijd om in Amsterdam te zijn? Ik kan misschien vrij regelen en dan zou ik er tegen 09:30 kunnen zijn. Is dit op tijd of krijgen we hier ook taferelen dat er mensen vanavond al gaan staan?
Dat weet niemand! :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:13
Ik zit erg te twijfelen om de 6T te gaan kopen.

Ik heb nu de Xiaomi mi mix 2. Maar die bevalt niet zo goed omdat ze alle sensoren aan de onderkant hebben zitten.
De Mix 3 is niet helemaal wat ik zoek (dat uitschuiven is toch niets)

en ik vind stiekem Fingerprint onder het scherm wel heel cool. :o

Nu vraag ik mij alleen af wat voor merkbaar verschil er zit tussen de 6GB en 8GB versie.

ik dacht dat 6GB een beetje de standaard is toch?
Wat ga ik merken van die 2GB extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

fjux schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:54:

Wat ga ik merken van die 2GB extra?
Meer ram is meer cache is meer snelheid. Of het snelheidwinst levert die je echt merkt valt te bezien. Ze zeggen dat meer apps sneller opstarten door het extra ram.

edit:
Aan de binnenkant is gesleuteld aan hoe apps opstarten. Dankzij een proces dat OnePlus Smart Boost noemt gaat dit op de 6T zo’n 20 procent sneller dan bij de voorganger én de concurrentie. Dit doet de telefoon door data van veelgebruikte apps op te slaan in het RAM-geheugen.

[ Voor 32% gewijzigd door Huigie op 30-10-2018 16:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Test staat op reviews: OnePlus 6T - Niet elke verandering is verbetering
Voorlopig hou ik mijn Oneplus 6 ik vind het een fijn toestel. Dat 3 standen schakelaartje aan de zijkant gebruik ik niet. Maar het zit ook niet in de weg. Qua 4G ontvangst hoort hij echt bij de top maar is wel veel goedkoper in aanschaf. Allemaal dankzij de goeie Qualcomm soc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
fjux schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:54:
ik dacht dat 6GB een beetje de standaard is toch?
Eerder is 4gb volgens mij standaard.
6gb is meer dan genoeg, 8gb is behoorlijk overkill.

Ga je het verschil merken? Ik durft dit te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

l3art schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:09:
[...]
Ga je het verschil merken?
Ja in je portemonnee.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Haha daar sowieso ja.
Maybe a few power users will be able to feel the benefit of 6GB, and you might argue that 8GB is future-proofing. But anything over 4GB is probably overkill for the vast majority of people today.
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Niet als je je 6 in de kast legt...maar als je je 6 leuk kan verkopen dan heb je voor 100/150 euro een nieuwe telefoon.
Inderdaad dat dus. Voor ongeveer 15 tot 20 euro per maand loop ik altijd met de nieuwste telefoon. Dat vind ik echt meevallen en niets absurds aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oldblack
Huigie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

Ok, nog 1. Kan je met je vingerprint inloggen in de ING/ABN of whatever bank app?
In een artikel gelezen op XDA dat het bij de 6T kan.

"Like any other fingerprint scanner, it works with the existing APIs so you can use it for your banking apps, password managers, etc."

Hele artikel...
https://www.xda-developers.com/oneplus-6t-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Heel simpel:

Als je niet weet waarvoor die 2 extra gb ram voor kunnen zijn, ga je het nooit merken en ga je het nooit missen.

Bespaar je de centen, android is een goed systeem..

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 30-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

30 euro.... :F

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:23:
Hier wordt het ook duidelijk hoe het werkt.

YouTube: OnePlus 6T Unboxing!

4,44 en 6.58 gebruikt ze scanner. Erg snel nadat ik andere reviews heb gezien waar het een stukje langzamer ging.
Ik heb de 6T vandaag in handen gehad en de vingerafdrukscanner is inderdaad snel, de telefoon is vrijwel onmiddellijk ontgrendeld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
Eigenlijk hoort dit op het 6 forum maar omdat hier Tweakers zijn die de 6 hebben.

Tijdens de livestream vanuit Delhi werd bevestigd dat de nightscapemode naar de 6 wordt uitgerold.
En al heel snel. Morgen al... :)

Edit. Ook Studiolightning.

[ Voor 6% gewijzigd door Oldblack op 30-10-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000

Laguna

Connaisseur

Oldblack schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

In een artikel gelezen op XDA dat het bij de 6T kan.

"Like any other fingerprint scanner, it works with the existing APIs so you can use it for your banking apps, password managers, etc."

Hele artikel...
https://www.xda-developers.com/oneplus-6t-review/
Theorie is één, praktijk wat anders. Je hebt hier te maken met overlay, dat dezelfde API's gebruikt worden geloof ik wel. Maar misschien werkt het direct of er is een update nodig van de desbetreffende app.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanmelden is ook niet nodig nee, meer info op de OnePlus-FB of Belsimpel FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 30-10-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinnis98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-11-2021
Jamesl schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat ik ook de 6T laat schieten, heb me er erg op verheugd maar valt me op veel fronten teleur..
Geen notificatieled is een no-go, camera alleen softwarematig verbeterd (dus dat krijgt de 6 ook), geen stereospeakers, geen stuk betere accuduur.

Het is dat ik de Samsung (bloat)software k*t vind anders had ik de S9+ tijdens de cashback actie gekocht...
Nu maar kijken of ik ofwel Huawei / Xiaomi / iets anders ga kopen ofwel de camera op mijn 3T laat repareren en het nog een jaartje uitzit met hoop op wél een exiting OP7(T) of andere telefoon.
Precies. Ik had ook een grotere upgrade verwacht. Denk dat ik toch de overstap maak naar Samsung.
Ik heb contact opgenomen met One Plus maar die gaven aan dat het toestel niet meer onder garantie valt. Mijn microfoon en camera zijn momenteel ook kapot en heb hem al 2,5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Veel dingen gezien over de notificatieLED, maar heb gelezen dat je deze app hiervoor kan gebruiken: simuleert een notificatieLED op je Always-on-Display.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.led.notify

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Camera test tussen de Note 9, OnePlus 6T, Pixel 3 en iPhone XS.

YouTube: Google Pixel 3 vs OnePlus 6T vs iPhone XS vs Note 9 Camera Review!

Conclusie: OnePlus 6T heeft prima camera voor het geld. Alleen in donker echt minder vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:19:
Camera test tussen de Note 9, OnePlus 6T, Pixel 3 en iPhone XS.

YouTube: Google Pixel 3 vs OnePlus 6T vs iPhone XS vs Note 9 Camera Review!

Conclusie: OnePlus 6T heeft prima camera voor het geld. Alleen in donker echt minder vind ik.
Belangrijke vraag: is dat met of zonder Night Scape? Dat is namelijk nog een verschil. Net al wat comparisons gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Belangrijke vraag: is dat met of zonder Night Scape? Dat is namelijk nog een verschil. Net al wat comparisons gezien namelijk.
Pixel 3 wint het gewoon met vlag en wimpel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

Pixel 3 wint het gewoon met vlag en wimpel dan.
Ik had het over Night Scape van de 6T, niet die speciale HDR+ modus. En oja... laten we eens de Google Camera port op de 6(T) installeren, dan is 'ie nog veel beter in het donker :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:49
Ik ga de OnePlus 6t wel bestellen. Heb nu nog een Motorola Droid Turbo (uit de US) van 3,5 jaar oud en kan wel een upgrade gebruiken.
De OnePlus 6 hoef ik niet. Ik vind de notch in de 6t een stuk mooier en gebruik alleen een bluetooth koptelefoon, dus het gemis van de 3,5mm jack is voor mij geen probleem.

Verder ben ik best wel enthousiast voor de telefoon om eerlijk te zijn!

Nu denk ik dat ik morgen niet op tijd in de popup-store in Amsterdam kan komen, kom er pas 14:30 aan, anders maar via internet bestellen.
Dat laatste hoort in het levertijden en prijzen topic d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 30-10-2018 19:58 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Modbreak:Berichten met betrekking tot de popup store mogen in het levertijden en prijzen topic aangezien de popup store is voor het kopen van de 6T. Heb wat berichten verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:35:
Veel dingen gezien over de notificatieLED, maar heb gelezen dat je deze app hiervoor kan gebruiken: simuleert een notificatieLED op je Always-on-Display.

volgens dit artikel werkt het best aardig... https://themrphone.com/ar...tification-led-workaround

Afbeeldingslocatie: https://themrphone.com/mrphone_blogs/wp-content/uploads/2018/10/OnePlus-6T-NoLED-in-Action.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De zaken die de 6T niet heeft, maken voor mij eigenlijk geen zier uit :)

• Notificatieled zet ik altijd uit
• tril motor nog nooit problemen mee gehad
• heb sinds een jaar toch al bluetooth headphones (oortjes ook al lang niet meer gebruikt)
• dat de accu/camera maar marginaal verbeterd zijn tov. de 6 is geen punt, daar ik de 6 toch niet heb.
Met de OnePlus 3 kon ik al prachtige panorama's vd. bergen enzo maken, dus dat zal met de 6T ook wel lukken..

Mij spreekt vooral die hardware matige alert slider, oxygen OS, fp-reader aan de voorkant, lang scherm met kleine notch, dash charge en gewoon de algemene snelheid met die hardware aan.

Moest mijn OP3 niet eraan zijn door mijn eigen dommigheid, hield ik die ook nog een jaar, want die is nog steeds lekker snel. Enkel de camera werkte op het einde niet meer zo goed, maar dit was blijkbaar een gekend probleem. Even een magneet erop houden, liet hem dan ook weer focussen voor een eind :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
SmokingCrop schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:52:
• dat de accu/camera maar marginaal verbeterd zijn tov. de 6 is geen punt, daar ik de 6 toch niet heb.
Met de OnePlus 3 kon ik al prachtige panorama's vd. bergen enzo maken, dus dat zal met de 6T ook wel lukken..
Dan heb je waarschijnlijk nog niet gehoord/gelezen dat er met de OP6 geen fatsoenlijke Panorama foto te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:22:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk nog niet gehoord/gelezen dat er met de OP6 geen fatsoenlijke Panorama foto te maken is?
Serieus? :/
Ligt dat aan de app of aan stabilisatie technieken etc?

edit: panorama met OP3 via Onedrive

[ Voor 45% gewijzigd door SmokingCrop op 30-10-2018 21:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
renem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:22:
Say what? Wel verkleind van 22782x3810 en 22MB, naar deze 5000x836 pixel-variant, vanwege upload:
Rotterdam by OnePlus 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16

Oekol

waka waka hey hey

Krijg je nou tegenwoordig bij Oneplus BTW factuur of ben ik dan aangewezen op belsimpel?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Say what? Wel verkleind van 22782x3810 en 22MB, naar deze 5000x836 pixel-variant, vanwege upload:
[Afbeelding: Rotterdam]
Is dat met de 6 of de 6t gemaakt? Ik maak zelf nooit panorama foto's maar ik lees dat er heel veel over geklaagd wordt. En voordat ik dat bericht plaatste heb ik wel even voor de zekerheid hier thuis een panorama foto gemaakt en die zag er echt totaal niet uit. En deze die jij nu plaatst is ook niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Wel een stuk beter overigens als degene die ik net met mijn 6 heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 15:31
CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding: Rotterdam]
Die warped gebouwen links zien er toch niet uit? :/

Heb ook een OP6

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:39:
Is dat met de 6 of de 6t gemaakt?
Met de OnePlus 6, 'omdat die dat niet kan' volgens sommigen hier...
RedPixel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:40:
Die warped gebouwen links zien er toch niet uit? :/
Moest kijken waar je het over had, viel me niet eens op ;)
Dat terzijde, dat is niet mooi nee, waarschijnlijk te maken met het maken van een rondje om m'n as draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:42:
[...]

Met de OnePlus 6, 'omdat die dat niet kan' volgens sommigen hier...

[...]

Moest kijken waar je het over had, viel me niet eens op ;)
Dat terzijde, dat is niet mooi nee, waarschijnlijk te maken met het maken van een rondje om m'n as draaien.
Het schijnt iig iets software matigs te zijn, met de Google camera schijnt het beter te zijn:

Suicyder in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
PeacekeeperNL in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
Daiov97 in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:35:

Ik vind het wel kansloos dat ze de notificatieled eruit hebben gelaten, het always-on display is niet een echt always-on display zodat we dat kennen bij Samsung. Op het moment dat er vingerafdrukscanners (ofwel cameramodules) onder het scherm kunnen worden geplaatst, kan er toch ook wel een klein RGB-ledje onder het scherm worden geplaatst? Oh wacht, het scherm is al een RGB-scherm. 8)7
Ik had wel een feature verwacht waarbij de notificatieled gesimuleerd werd. Dat lijkt mij niet veel batterij te vreten, immers hoeven maar 1 of 4 pixels te worden aangestuurd.

De GCam ga ik natuurlijk wel proberen, ik krijg de telefoon over anderhalve week te leen. Heb je iets wat je graag getest wilt zien, of vergeleken wilt zien met de OP6?

Ik weet niet of je de panoramafunctie ooit hebt gebruikt bij landschappen maar simpelweg krijgen we dan: https://photos.app.goo.gl/6b4jEQ4ZZq2DyroEA Daar kwam ik pas achter nadat ik de telefoon al 3 maanden had. Nu wil ik niet zeggen dat dat een dealbreaker is, want wanneer gebruik je uberhaupt die optie... maar toch :P

Hopelijk doet de OP6T dat beter.

Wow, de GCam op de OP6 is geweldig. Die gaan we dus sowieso meenemen in de OP6T review. Bij low-light is het naar mijn mening geen verbetering.

[ Voor 43% gewijzigd door Frozen op 31-10-2018 00:45 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:47
Leoon. schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:32:
Krijg je nou tegenwoordig bij Oneplus BTW factuur of ben ik dan aangewezen op belsimpel?
Heb met ze gechat en ze gaven aan dat je een btw factuur kunt krijgen, maar toch vertrouw ik het niet helemaal :P Zeg maar beetje wazige chat en het 10x uit moeten leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik zit er over na te denken om naar de pop-up te gaan vanmiddag, maar dat zal pas rond 15 uur lukken. Ik vermoed dat ik dan veel te laat ben om nog een 6T te bemachtigen. Zijn er mede-tweakers die eerder gaan en misschien af en toe een update kunnen plaatsen over drukte en misschien te horen krijgen dat alles op is of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
Ik zit er over na te denken om naar de Oneplus 6T te upgraden. Headphone jack mis ik niet aangezien er een dongle is en bluetooth is altijd een optie! Daarnaas de notification led was voor mij altijd hinderlijk als ik hem op mn nacht kastje legde. Momenteel heb ik de Oneplus 3 nog in bezit, 't voornaaste wat ik mis is toch wel de extra accu duur! Iemand ervaringen met hoeveel beter de accu duur is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Puddi Puddin schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:13:
Ik zit er over na te denken om naar de Oneplus 6T te upgraden. Headphone jack mis ik niet aangezien er een dongle is en bluetooth is altijd een optie! Daarnaas de notification led was voor mij altijd hinderlijk als ik hem op mn nacht kastje legde. Momenteel heb ik de Oneplus 3 nog in bezit, 't voornaaste wat ik mis is toch wel de extra accu duur! Iemand ervaringen met hoeveel beter de accu duur is?
Misschien geeft het volgende filmpje een redelijk beeld!

https://youtu.be/LkiniAkBOyU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 15:13

Boy

www.byoscoop.nl

Hoe werkt deze? Houdt hij je telefoon aan en toont een zwart scherm erbovenop met de notificaties?

Want het scherm gaat dus niet uit, anders kan hij dit niet laten zien (ik snap hoe OLED werkt, maar als ik op de uitknop duw, ga ik vanuit dat het scherm uit gaat)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhateverSuitsU schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:35:
Ik zit er over na te denken om naar de pop-up te gaan vanmiddag, maar dat zal pas rond 15 uur lukken. Ik vermoed dat ik dan veel te laat ben om nog een 6T te bemachtigen. Zijn er mede-tweakers die eerder gaan en misschien af en toe een update kunnen plaatsen over drukte en misschien te horen krijgen dat alles op is of iets dergelijks?
Ik ben er vanmiddag rond 12.30 uur als de trein meezit. Laat jullie Tweakers wat weten. Is wel het verkeerde topic, dit moet namelijk in levertijden topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2018 10:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jamesl schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:20:
[...]
Ik heb de laatste Huawei's in mijn handen gehad, dat is 1 groot bloatware/appfest. Voor mij de reden dat ik de 6 ook heb gekocht, terwijl ik eigenlijk ging voor die duurdere Huawei.

Het valt me ook op in reviews van Samung en Huawei dat het gewoon benoemd word.

De software werkt niet lekker, veel apps, beetje langzaam hier en daar, opties die onlogisch zitten, etc etc. En dan een 8.5/9 scoren omdat de specs zo lekker zijn.

De software is de helft van de telefoon. Ik snap niet dat daar zo overheen gekeken werd. Ik hoef ook geen Oneplus, kan mij het schelen. Ik wil Oxygen OS. En ja, die verkies ik boven stock, aangezien de Pixel 3 minder soepel loopt dat de Oneplus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:58
Maaark schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:40:
[...]

Heb met ze gechat en ze gaven aan dat je een btw factuur kunt krijgen, maar toch vertrouw ik het niet helemaal :P Zeg maar beetje wazige chat en het 10x uit moeten leggen.
Toen ik mijn 5t bij oneplus.net heb gekocht kreeg ik inderdaad wel een BTW factuur.
Alleen was dat een BTW factuur vanuit China of zo'n land. Daar kun je dus bij de NLse belastingdienst erg weinig mee.

Als je hem bij Oneplus.net koopt betaal je dus netto even veel als het bedrag, als je hem bij Amazon koopt halen ze er netjes de BTW vanaf (als je geregistreerd bent met BTW nummer bij Amaon) zodat je net boven de € 450 uit komt wat je af moet tikken. En dat is dan weer het drempelbedrag voor investeringen en het belastingvoordeel wat daarbij hoort, daar worden we dan ook nog extra blij van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb de laatste Huawei's in mijn handen gehad, dat is 1 groot bloatware/appfest. Voor mij de reden dat ik de 6 ook heb gekocht, terwijl ik eigenlijk ging voor die duurdere Huawei.

Het valt me ook op in reviews van Samung en Huawei dat het gewoon benoemd word.

De software werkt niet lekker, veel apps, beetje langzaam hier en daar, opties die onlogisch zitten, etc etc. En dan een 8.5/9 scoren omdat de specs zo lekker zijn.

De software is de helft van de telefoon. Ik snap niet dat daar zo overheen gekeken werd. Ik hoef ook geen Oneplus, kan mij het schelen. Ik wil Oxygen OS. En ja, die verkies ik boven stock, aangezien de Pixel 3 minder soepel loopt dat de Oneplus 6.
Hmm ja ik heb verder geen ervaring met Huawei en die bloatware is ook de reden dat het me tegen houd een Samsung of Xiaomi of andere Chinese toestellen te kopen.
Wel jammer want zeker de nieuwe Huawei's krijgen volgens mij wel lovende reviews met camera en batterij etc.

Ik heb in het verleden HTC (Desire HD en One M7) , Sony Z3 en daarna de Oneplus 3T gehad.
Met al die toestellen een zeer prettige Android ervaring gehad.

Ben nog altijd een Oneplus fan, zeker vanwege de software, maar ik denk dat ik haast liever de 6 heb dan de 6T, gemis van notificatie LED is voor mij echt een gemis en fingerprint voorop is chill maar de face ID werkt ook heel vlug op de 6 dus dat maakt me weinig uit, soms moet ik met mijn 3T ook de code invoeren ipv. Fingerprint.

Nee ik wacht op de 7 of 7T :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Zaken zoals het pop-upevent, facturen, aankopen en dergelijke horen hier niet thuis. Hiervoor graag naar het levertijden/prijzen-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:08:
Helemaal mee eens. Het zal wel in de naam zitten maar ik was al groot fan van de Oxygen ROM voor de HTC Desire back in the days. Alhoewel dat ook een kale Android ROM was maar door iemand anders gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
SmokingCrop schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:52:
De zaken die de 6T niet heeft, maken voor mij eigenlijk geen zier uit :)

• Notificatieled zet ik altijd uit
• tril motor nog nooit problemen mee gehad
• heb sinds een jaar toch al bluetooth headphones (oortjes ook al lang niet meer gebruikt)

Mij spreekt vooral die hardware matige alert slider, oxygen OS, fp-reader aan de voorkant, lang scherm met kleine notch, dash charge en gewoon de algemene snelheid met die hardware aan.

Moest mijn OP3 niet eraan zijn door mijn eigen dommigheid, hield ik die ook nog een jaar, want die is nog steeds lekker snel. Enkel de camera werkte op het einde niet meer zo goed, maar dit was blijkbaar een gekend probleem. Even een magneet erop houden, liet hem dan ook weer focussen voor een eind :>
Magneet er tegenaan houden?!?Wat doet dat dan??? Ik heb nu ook een OP 3 en erger me echt ENORM het super traag scherpstellen. Ik ben geen fotograaf ofzo en al die details waar op in wordt gegaan bij die foto's maakt me niet heel veel uit. Alleen is nu het probleem dat als het onderwerp (mijn dochter van 10mnd bijvoorbeeld) maar een klein beetje beweegt, de foto totaal wazig is... ook in goede lichtomstandigheden....Dat is de reden dat ik twijfel over de OP6T, terwijl ik verder wel heel tevreden ben over OP3 (software, alert slider, veel updates en upgrades, goede prijs kwaliteitsverhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Burnd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Magneet er tegenaan houden?!?Wat doet dat dan??? Ik heb nu ook een OP 3 en erger me echt ENORM het super traag scherpstellen. Ik ben geen fotograaf ofzo en al die details waar op in wordt gegaan bij die foto's maakt me niet heel veel uit. Alleen is nu het probleem dat als het onderwerp (mijn dochter van 10mnd bijvoorbeeld) maar een klein beetje beweegt, de foto totaal wazig is... ook in goede lichtomstandigheden....Dat is de reden dat ik twijfel over de OP6T, terwijl ik verder wel heel tevreden ben over OP3 (software, alert slider, veel updates en upgrades, goede prijs kwaliteitsverhouding).
Ik heb zo'n vrij sterke magneet aan een uitvouwbaar stokje om makkelijk vijsjes enzo mee op te nemen die ergens tussen zijn gevallen.
Als hij niet wou focussen, dan hield ik die magneet er wat tegenaan en voor een of andere reden kon die zichzelf weer goed focussen daarna, maar dat was ook geen permanente oplossing.. na een tijd had die weer moeite. Heb het niet lang kunnen testen want nu hen ik geen OP3 meer.

Die magneet tip ben ik online tegengekomen.

Als hij nog in garantie is, even contact opnemen met OnePlus. het is blijkbaar een bekend probleem met de OP3.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 31-10-2018 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
SmokingCrop schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Ik heb zo'n vrij sterke magneet aan een uitvouwbaar stokje om makkelijk vijsjes enzo mee op te nemen die ergens tussen zijn gevallen.
Als hij niet wou focussen, dan hield ik die magneet er wat tegenaan en voor een of andere reden kon die zichzelf weer goed focussen daarna, maar dat was ook geen permanente oplossing.. na een tijd had die weer moeite. Heb het niet lang kunnen testen want nu hen ik geen OP3 meer.

Die magneet tip ben ik online tegengekomen.

Als hij nog in garantie is, even contact opnemen met OnePlus. het is blijkbaar een bekend probleem met de OP3.
Heb gelijk al een service aanvraag gedaan idd. Hopelijk is dit het probleem... Als dat zo is, dan heb ik nog wel vertrouwen in de camera van de 6T :)

edit: haha ik zie nu dat ik hem op 1-11-2016 heb gekocht. nog NET binnen de 2jaar de garantie aangesproken dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Burnd op 31-10-2018 14:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Met die vingersensor is niks mis btw, die is retesnel!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Huigie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:08:
Met die vingersensor is niks mis btw, die is retesnel!
Kun je dat eens nader toelichten? Want dat is namelijk wel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 13:36
Er is trouwens een day-one patch uitgebracht welke o.a. de fingerprint scanner verbeterd!
https://www.apparata.nl/n...patch-eruit-voor-6t-28823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Odinrage schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:50:
Er is trouwens een day-one patch uitgebracht welke o.a. de fingerprint scanner verbeterd!
https://www.apparata.nl/n...patch-eruit-voor-6t-28823
Ik vind dat soort dingen altijd een beetje raar, dat het niet al opgelost is in het review-model.
Zou bij een aantal reviews best een betere score op kunnen leveren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

yannickie111 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Ik vind dat soort dingen altijd een beetje raar, dat het niet al opgelost is in het review-model.
Zou bij een aantal reviews best een betere score op kunnen leveren denk ik.
Zeker. Je ziet hele wisselende ervaringen, van supersnel tot inaccuraat. Daardoor vermoedde ik al dat er wel eens een patch aan zou kunnen komen. Mooi dat het ook gebeurt. Maakt het ding toch weer een stukje aantrekkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:49
RoD schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Zeker. Je ziet hele wisselende ervaringen, van supersnel tot inaccuraat. Daardoor vermoedde ik al dat er wel eens een patch aan zou kunnen komen. Mooi dat het ook gebeurt. Maakt het ding toch weer een stukje aantrekkelijker :)
Ik heb de update nog niet geïnstalleerd, maar toch net even de vingerafdrukscanner getest. Van de 20 keer ook echt 20 keer in nog geen halve seconde (voor mijn gevoel) unlocked.
Mijn vorige telefoon had verder geen FPS, dus kan niets vergelijken, maar hij lijkt echt wel goed te werken, zelfs als ik mijn vinger er zachtjes op leg.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xerox schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Ik heb de update nog niet geïnstalleerd, maar toch net even de vingerafdrukscanner getest. Van de 20 keer ook echt 20 keer in nog geen halve seconde (voor mijn gevoel) unlocked.
Mijn vorige telefoon had verder geen FPS, dus kan niets vergelijken, maar hij lijkt echt wel goed te werken, zelfs als ik mijn vinger er zachtjes op leg.
Goed om te horen. Wat mij betreft is een vergelijking met een conventionele FPS ook niet zo heel erg interessant, zo lang hij maar snel aanvoelt, en je niet het gevoel hebt dat je aan het wachten bent. Dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

[...]

Werkt precies zoals ik dacht, zodra de vingerprintscanner klaar is kan je typen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de Pixel 3 en deze.

Pixel 3:
- stereo speakers
- always-on display
- Beste camera, maar dat boeit me niet zo

6T:
- FPS op voorkant
- Face unlock
- OnePlus slider voor muten
- Design

Ik vind het maar moeilijk. M'n LG G6 is dood, zit nu met een oude telefoon te klooien. Wil komende week toch de beslissing maken. Iemand dezelfde keuze aan het maken hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Boy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:12:

Pixel 3:
- stereo speakers
- always-on display

6T:
- FPS op voorkant
- Face unlock
- Design

Ik vind het maar moeilijk. M'n LG G6 is dood, zit nu met een oude telefoon te klooien. Wil komende week toch de beslissing maken. Iemand dezelfde keuze aan het maken hier?
Als dit je punten zijn.. Serieus.. Denk aan je portemonnee, plus aan pesterijen ivm de notch haha :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Pixel 3:
- stereo speakers
- always-on display

6T:
- FPS op voorkant
- Face unlock
- Design

Hier ook dezelfde beslissing. Vanmiddag de 6T besteld, voornamelijk om 1 reden: het prijsverschil.

Ik gebruik de telefoon voor het testen van (VR) appjes op het werk, Pokemon spelen en het standaard zombie-surfgedrag. Stereo hoeft van mij niet, draadloos laden ook niet, dus voor mij ging het vooral om een goed snelle telefoon, met acceptabele fotokwaliteit en een (near) stock experience. De voordelen van de Pixel zijn voor mij geen paar honderd euro waard (heb momenteel een Pixel XL trouwens)

Blaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49

Pixel 3:
- stereo speakers
- always-on display

6T:
- FPS op voorkant
- Face unlock
- Design

Ik heb het zelfde, ik loop met een kapotte s7 edge met een mooie paarse samsung streep rond. Als ik jouw redenen eventjes aanvul, ik wil de pixel 3 wel vanwege de camera want dat boeit me wel, inclusief de google android ervaring t.o.v. samsung telefoons. Jammer vind ik de 4GB RAM

En de 6T vanwege jouw redenen plus de goedkope prijs.

Waar ik nu laatste week toch weer aan het twijfel ben, is om te wachten tot de s10, want de pixel 3 en de 6T hebben geen VoLTE ondersteuning in Nederland |:( . En ook hebben beide nog een SD845 waarvan ik best geloof dat ze super snel zijn. Maar als er na 2 maandjes de eerste SD855 SoC's uitkomen, dan wil ik wel wachten 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand die smart boost optie al gevonden?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Huigie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Werkt precies zoals ik dacht, zodra de vingerprintscanner klaar is kan je typen.
Mooi, bank app uitgeprobeerd dus? (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Een beetje "ontgoocheld" eigenlijk hier. Stiekem gedacht dat ik mijn S9 (256GB) misschien wel eens zou durven inruilen voor de 6t maar ga het toch maar niet doen. Geen notificatieled, geen audio jack, slechter scherm, geen IP rating, enz ... Ik kijk alvast uit naar de Oneplus 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Aangezien hier meer mensen meelezen hoop ik dat ik een vraag kan/mag stellen.

Vanmiddag heb ik mijn 6T kunnen bemachtigen en meteen een extra oplader aangeschaft. Nu staat op de lader die in de doos zat geen 'DASH' maar op de aangeschafte lader wel. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:11
Wes88 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:08:

Vanmiddag heb ik mijn 6T kunnen bemachtigen en meteen een extra oplader aangeschaft. Nu staat op de lader die in de doos zat geen 'DASH' maar op de aangeschafte lader wel. Hebben meer mensen dit?
Oneplus mag Dash Charge niet meer gebruiken omdat een ander bedrijf er copyright op heeft. De laders zijn waarschijnlijk lang geleden in giga batch gemaakt, maar softwarematig is het hernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Wes88 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:08:

Yup, dat is heel random, maar in feite mag OnePlus in Europa de typering 'Dash' niet meer gebruiken vanwege legal redenen.

https://www.theverge.com/...i-lawsuit-eu-us-trademark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
FrE911 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:56:
Een beetje "ontgoocheld" eigenlijk hier. Stiekem gedacht dat ik mijn S9 (256GB) misschien wel eens zou durven inruilen voor de 6t maar ga het toch maar niet doen. Geen notificatieled, geen audio jack, slechter scherm, geen IP rating, enz ... Ik kijk alvast uit naar de Oneplus 7 ;)
Bright deed het ding onderdompelen :

Ik zou er overigens niet mee onder water proberen te filmen ofzo, ik denk niet dat dat goed gaat.

En waarom geen S10, hij schijnt echt bizar te worden :

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

banananas schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:35:
[...]

Als dit je punten zijn.. Serieus.. Denk aan je portemonnee, plus aan pesterijen ivm de notch haha :X
Always-on ben ik nu gewend en vind ik erg fijn.

+ ik ga voor de Pixel 3, niet de XL, die notch is idd echt te lelijk... :p

Wat zijn voor jou dan de punten? Mag ik niet gewoon bepaalde dingen heb ik die belangrijk vind?

en qua prijs, het scheelt incl btw 300 euro, ik koop 'm als ondernemer en dan blijft daar nog minder dan de helft van over, dus dat valt wel mee...

[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 31-10-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Oneplus doet echt niet moeilijk over water

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QWnGiXQrBvRx1aOO3Si7kSJW/thumb.png

Maar er is geen garantie (net als bij de andere merken)

[ Voor 50% gewijzigd door PWM op 31-10-2018 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:41:
Oneplus doet echt niet moeilijk over water

[Afbeelding]

Maar er is geen garantie (net als bij de andere merken)
Ik hang niet zo aan een IP-rating, zolang de tests maar laten zien dat ie tegen water kan. Die review van Bright is wat dat betreft een goed begin, aangezien ze hem volledig hebben ondergedompeld in water. Ziet er wat dat betreft dus goed uit, maar ik zie graag meer ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Vanochtend een Oneplus 6T opgehaald in Amsterdam, uiteindelijk 2 uur gewacht voordat ik hem in men handen kreeg. Ik had men 5T kunnen verkopen voor een goede prijs en had mijn oude oneplus x uit de kast gepakt als tijdelijke telefoon voor een maand. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

- Hij is echt enorm snel!
- Hij is langer dan mijn 5T volgensmij, ik merk dat een beetje in combinatie met het gewicht.
- Google camera port van pixel 3 werkt helemaal naar behoren (vandaag is de stable version uitgekomen)

Voor de rest, vingerprint werkt nog niet optimaal merk ik, hij heeft er toch meer moeite mee merk ik bij het registreren, nu kan het zo zijn dat ik ze eens opnieuw moet registeren om betere resultaten te krijgen.

Persoonlijk maak ik eigenlijk nooit gebruik van de vingerprint sensor, de face unlock feature werkt zo snel dat ik men vinger nooit gebruik. Ik denk dat ik het alleen ga gebruiken om geld over te maken met ING app. Bij de 5T gebruikte ik nooit mijn vingerprint (ik kwam direct van de oneplus x af en faceunlock ging 10x sneller, dus ben er niet aan gewend geraakt)

Kortom, best wel tevreden met de telefoon, vooral omdat de frustratie met oneplus x nogal groot was de afgelopen maand (ik kon geen app meer installeren :( )

Over accesoires even nog snel: Nope, niet even snel, dit hoort in het accessoires topic (y)

Al met al, een leuk dagje amsterdam gehad

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 31-10-2018 20:55 ]

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen