Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
Ik heb even een vraagje. Op welke manier krijg ik een melding van berichten die binnen komen als ik mijn telefoon op stil heb staan aangezien er geen notificatie ledje in het apparaat zit? Ik krijg vandaag hem vandaag binnen en begreep dat er niet zoals op mijn huidige telefoon Samsung s7 een notificatie ledje inzit?

Is er een manier om dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:03:
Hier was ik ook wel benieuwd naar. Ik herken dit van mijn OPO, waarbij haptic feedback eigenlijk nutteloos is...
Ervaar ik niet zo negatief, zelfde als op mijn OnePlus 6 en dat was imo al prima
RutgerVitesse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:11:
Is al meerdere keren besproken, hier.
Zijn gewoon third party-apps voor die je van allerlei info kunnen laten zien op het display.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:18
Het zijn misschien kleine zaken, maar ik ben ontzettend aangenaam verrast dat er gewoon een out the box screenprotector op de OP6T zit. Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Cloclo100 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:25:
Het zijn misschien kleine zaken, maar ik ben ontzettend aangenaam verrast dat er gewoon een out the box screenprotector op de OP6T zit. Hoera!
Idd. En een simpel hoesje :)
Helaas een plastic ding die protector. Zou mooier zijn als dit een tempered glass versie zou zijn.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Cloclo100 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:57:
[...]

Ben precies niet mee. Deze staat aan. Als ik mijn scherm uit zet, en dan bvb telefoon opneem licht het scherm op maar hij unlockt niet tenzij ik op vingerafdruk duw. Maar het bizarre is, als ik gewoon twee keer tik op de telefoon, dat hij ook gewoon het beginscherm opent 8)7
Verwar je het eerste oppakken niet met Ambient display? Dan gaat hij stuk van scherm oplichten om uur en eventuele berichten te tonen, niks meer. Aangezien het wel werkt met dubbel tikken lijkt alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
HellStorm666 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:30:
[...]

Helaas een plastic ding die protector. Zou mooier zijn als dit een tempered glass versie zou zijn.
Doet me niet zo heel veel, daarachter zit nog Gorilla Glas 6 , maar dat zou het helemaal afmaken ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
superiscch schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:31:
[...]

Verwar je het eerste oppakken niet met Ambient display? Dan gaat hij stuk van scherm oplichten om uur en eventuele berichten te tonen, niks meer. Aangezien het wel werkt met dubbel tikken lijkt alles in orde.
jep, dat was wat valse hoop, dat hij meteen zou ontgrendelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Cloclo100 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:31:
[...]

Doet me niet zo heel veel, daarachter zit nog Gorilla Glas 6 , maar dat zou het helemaal afmaken ja!
Dat is nu juist t probleem.
Mooi kras vrij GG6, en dan een stukje plastic dat snel krast er op.
TGSP er op is voor mij ook niet tegen krassen maar tegen barsten bij een val.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Cloclo100 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:32:
[...]

jep, dat was wat valse hoop, dat hij meteen zou ontgrendelen :)
Goh, ik zou dat net lastig vinden...

'Even vlug notificaties checken' *hop scherm wordt ontgrendeld 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
superiscch schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:40:
[...]

Goh, ik zou dat net lastig vinden...

'Even vlug notificaties checken' *hop scherm wordt ontgrendeld 😁
Dat is inderdaad niet logisch :)

Wat ik me nu wel afvraag; in reviews heeft men het vaak over face unlock en FPS tegelijkertijd gebruiken. Ik snap dat het scherm niet ontgrendeld met face unlock als slechts het ambient display aan staat. Maar, als je "bezig bent" het toestel te unlocken via de FPS, schakelt face unlock dan wel in? Anders vraag ik me af hoe je ze tegelijkertijd kan gebruiken.

Hopelijk is het duidelijk wat ik hier schrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
RoD schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:43:
[...]

Dat is inderdaad niet logisch :)

Wat ik me nu wel afvraag; in reviews heeft men het vaak over face unlock en FPS tegelijkertijd gebruiken. Ik snap dat het scherm niet ontgrendeld met face unlock als slechts het ambient display aan staat. Maar, als je "bezig bent" het toestel te unlocken via de FPS, schakelt face unlock dan wel in? Anders vraag ik me af hoe je ze tegelijkertijd kan gebruiken.

Hopelijk is het duidelijk wat ik hier schrijf :P
Zullen ze niet bedoelen dat beide actief is zodat je de ene keer via de ene mogelijkheid kan unlocken en dan in het donker bijvoorbeeld met de FPS?

Beide tegelijk gebruiken lijkt me erg dubbelop en onzinnig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l3art schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:10:
[...]

Zullen ze niet bedoelen dat beide actief is zodat je de ene keer via de ene mogelijkheid kan unlocken en dan in het donker bijvoorbeeld met de FPS?

Beide tegelijk gebruiken lijkt me erg dubbelop en onzinnig.
Zou kunnen, maar ik kan me ook voorstellen dat je beide tegelijkertijd gebruikt, en wat maar het snelste werkt, unlock je je telefoon mee. Maar zo zal het dan wel niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ze bedoelen inderdaad dat beide actief zijn, maar er zal maar 1 gebruikt worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
[...]

Dat was gelijk het eerste wat ik er af trok..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 22:43
Misschien een offtopic vraag. Ik zit er enorm aan te denken om een OnePlus 6T aan te schaffen, maar wat mij tegenhoud is de grootte. Ik heb nu een sony z3 compact en die past goed in elke broekzak. Hoe is dat met de 6T is deze nog enigszins comfortabel in de broekzak mee te nemen. Ik denk dan aan een treinreis, rondje shoppen in het centrum met de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Cygni schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:26:
Misschien een offtopic vraag. Ik zit er enorm aan te denken om een OnePlus 6T aan te schaffen, maar wat mij tegenhoud is de grootte. Ik heb nu een sony z3 compact en die past goed in elke broekzak. Hoe is dat met de 6T is deze nog enigszins comfortabel in de broekzak mee te nemen. Ik denk dan aan een treinreis, rondje shoppen in het centrum met de vrouw.
Ik heb de 6, die is praktisch even groot. Merk niet gek veel van de telefoon in mijn zak eigenlijk. Alleen als ik echt ergens plat ga liggen of met de hond ga stoeien ofzo, haal ik 'm echt uit mijn zak.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubby
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 13:46
Cygni schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:26:
Misschien een offtopic vraag. Ik zit er enorm aan te denken om een OnePlus 6T aan te schaffen, maar wat mij tegenhoud is de grootte.
Wanneer je de mogelijkheid hebt ga even langs een Belsimpel.nl shop, daar hebben ze wel een demo device. Ik kom van een iphone 7 plus en moet zeggen dat de op6T echt kleiner aanvoelt ook al is het verschil niet zo gek groot wanneer je ze op elkaar legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
HellStorm666 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 06:45:
[...]

En hoe zijn de verschillen in normale foto's?
Dus niet night shit of selfie, maar gewoon normaal een foto overdag van een landschap of gebouw.

En is ie qua starten en daadwerkelijk foto maken net zo snel?
Voor de duidelijkheid, ik heb mijn OP6T pas dinsdagochtend besteld. De fotos die ik postte komen uit de XDA forum thread van verschillende users die het al wel hebben kunnen testen.

Let op, er zijn meerdere mensen die deze app proberen te porten - maar enkel diegene die ik hierboven link werkt met Night Sight. Het blijft enkel work in progress, en niet alle opties binnen de Google Cam app werken even lekker. Wordt aan gewerkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 07-11-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Laatst online: 06-07-2024
Xandrios schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:01:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik heb mijn OP6T pas dinsdagochtend besteld. De fotos die ik postte komen uit de XDA forum thread van verschillende users die het al wel hebben kunnen testen.

Let op, er zijn meerdere mensen die deze app proberen te porten - maar enkel diegene die ik hierboven link werkt met Night Sight. Het blijft enkel work in progress, en niet alle opties binnen de Google Cam app werken even lekker. Wordt aan gewerkt :)
Laatste update van die dateert van 14 oct. Word die nog wel actief verbeterd?

Op het 6t forum is een port met night sight werkend. Volgens mij een andere developper, maar misschien ook de moeite waard? Ik kan het zelf pas morgen testen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Jazeker, bijna dagelijks. Wellicht is de startpost niet helemaal up-to-date :)

De night-mode optie is enkele dagen terug toegevoegd, samen met support voor de verschillende 6T modellen (Voorheen werkte ie enkel met de OP6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

mwah, tempered glass is ook niet zaligmakend, nadeel van die dingen is dat bij de kleinste beschadiging (in de hoek door bijv. een sleutel in dezelfde zak) af begint te brokkelen en zelfs scherp kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Voor degene met een oneplus 6(t), Netflix en eventueel een iPhone x(s). Hoe kan het dat op de iPhone er zwarte balken zijn aan de zijkant wanneer Netflix wordt afgespeeld en bij de oneplus niet? Aspect ratio is toch hetzelfde? 19:5

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Flipm0de schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:56:
Voor degene met een oneplus 6(t), Netflix en eventueel een iPhone x(s). Hoe kan het dat op de iPhone er zwarte balken zijn aan de zijkant wanneer Netflix wordt afgespeeld en bij de oneplus niet? Aspect ratio is toch hetzelfde? 19:5
Misschien komt het door die vreemde resolutie die Apple hanteert:

1125 x 2463
Omgerekend:
1080 x 2364
Vs
1080 x 2280

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Xandrios schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:14:
Jazeker, bijna dagelijks. Wellicht is de startpost niet helemaal up-to-date :)

De night-mode optie is enkele dagen terug toegevoegd, samen met support voor de verschillende 6T modellen (Voorheen werkte ie enkel met de OP6).
Dus voor alle duidelijkheid.. Je hebt het nu over de link die jij postte, ook het tweede stukje?

Kan niet wachten om hem morgen eindelijk in handen te hebben. Zal echt als een verbetering voelen tov van mijn sammy 7 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
banananas schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:24:
[...]

Dus voor alle duidelijkheid.. Je hebt het nu over de link die jij postte, ook het tweede stukje?

Kan niet wachten om hem morgen eindelijk in handen te hebben. Zal echt als een verbetering voelen tov van mijn sammy 7 edge.
Ja, deze link:
https://forum.xda-develop...ort-t3797544?goto=newpost

Je moet even door de reacties in dat topic kijken naar de laatste versie. Volgensmij hebben ze gisteren nog een release gemaakt, die staat in een post op een van de laatste pagina's.

Hoe krijg je het voor elkaar om de 6T morgen al te ontvangen overigens? Ik heb direct om 10AM besteld afgelopen dinsdag (Toen het toestel bestelbaar werd), maar zelfs met priority shipping wordt hij niet voor vrijdag verwacht. Sterker nog, so far is ie nog niet eens verstuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Xandrios schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:28:
[...]

Ja, deze link:

Je moet even door de reacties in dat topic kijken naar de laatste versie. Volgensmij hebben ze gisteren nog een release gemaakt, die staat in een post op een van de laatste pagina's.

Hoe krijg je het voor elkaar om de 6T morgen al te ontvangen overigens? Ik heb direct om 10AM besteld afgelopen dinsdag (Toen het toestel bestelbaar werd), maar zelfs met priority shipping wordt hij niet voor vrijdag verwacht. Sterker nog, so far is ie nog niet eens verstuurd :(
Belsimpel.. Hij ligt al sinds 3 uur te wachten op me bij het afhaalpunt.. Maar ik hev avonddienst helaas.

Het heeft absoluut geen meerwaarde gehad voor me om bij oneplus te bestellen. Ik verwacht niet dat ik na 6 jaar schadevrij, nu ineens als een wilde ga leven. (volgens mij was het punt toch van iedereen hier de garantie, om bij oneplus te bestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb m net ontvangen, mooi ding zeg! Ik vind m wel lang, maar toch prettig.

Face unlock is super en ik heb de One Plus gestures aan staan, die werken goed zeg. Ook het recente apps gesture, die is niet zo traag als ik op YouTube zag, maar gewoon instant! Lijkt erop dat zet dat verbeterd hebben.

Screen protector vind ik niet zo prettig aanvoelen.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
[...]

Ja, deze link:

Vreemd, ik heb 'm ook direct om 10u besteld.
Bij mij gaat er alleen wat anders mis :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1bTd7gU.png
Bezorger is blijkbaar nog stééds onderweg met m'n pakket!

Maar on topic:

Ik ben wat jaartjes van Android/One Plus afgeweest, heeft iemand wat goede tips & tricks voor de OP6T om het leven wat makkelijker te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Valandin schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:14:
[...]

Vreemd, ik heb 'm ook direct om 10u besteld.
Bij mij gaat er alleen wat anders mis :')

[Afbeelding]
Bezorger is blijkbaar nog stééds onderweg met m'n pakket!

Maar on topic:

Ik ben wat jaartjes van Android/One Plus afgeweest, heeft iemand wat goede tips & tricks voor de OP6T om het leven wat makkelijker te maken?
Op YouTube staat een filmpje met 50 tricks for your 6T (ofzo), vond ik wel handig.
[...]

Ja, deze link:

Dinsdag om 10u20 besteld en morgenochtend komt hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
Weet iemand hoe het zit met het gebruik van de fingerprint scanner in apps zoals mobiel bankieren? Komt er dan een popup of iets dergelijke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb face unlock uitgezet, ik wil graag af en toe de tijd zien en weten of ik nieuwe berichten heb, niet gelijk mijn telefoon unlocken.
Troubled schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:07:
Weet iemand hoe het zit met het gebruik van de fingerprint scanner in apps zoals mobiel bankieren? Komt er dan een popup of iets dergelijke?
het groene duimpje wordt zichtbaar en dan kan je hem gebruiken. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Werkt zelfde als met scanner aan de achterkant. Althans, bij ABN Amro app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Bij LastPass, ABN en SNS werkt het hetzelfde als met de normale FPS.
Enige verschil is dat die plek oplicht zodat je kan zien waar je vinger moet.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik heb wat vreemds met t toestel.
Bluetooth gaat soms gewoon spontaan uit.
Deze wil ik altijd aan hebben.

Net op de rit van huis naar werk al 2x gehad (in 6 min) dat de bluetooth uit ging.
Verbonden apparaten (altijd tijdens het rijden):
Smart-Watch met Wear-OS (alleen verbinding, geen muziek of oproepen)
Auto-Bellen (Gesprekken en telefoonboek)
Auto-Muziek (Muziek)

Iemand bekend met dit probleem?

en...
Is het aantal rijen dat op je homescreen aan icoontjes kan nog ver vergroten?
Het zijn er nu 6. Maar doordat ik de nav bar uit heb, zouden het er prima 8 mogen zijn.
Of moet ik dan naar oa Nova over? (heb prime)
En zo ja, werkt Nova net zo snel/goed als de OP versie? (qua performance en battery)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 19:23
HellStorm666 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:36:
Ik heb wat vreemds met t toestel.
Bluetooth gaat soms gewoon spontaan uit.
Deze wil ik altijd aan hebben.

Net op de rit van huis naar werk al 2x gehad (in 6 min) dat de bluetooth uit ging.
Verbonden apparaten (altijd tijdens het rijden):
Smart-Watch met Wear-OS (alleen verbinding, geen muziek of oproepen)
Auto-Bellen (Gesprekken en telefoonboek)
Auto-Muziek (Muziek)

Iemand bekend met dit probleem?
Je lijkt niet de enige te zijn: https://forums.oneplus.co...ng-off-on-its-own.581114/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 20:29
Je zou er ook voor kunnen kiezen om 'automatisch ontgrendelen bij gezichtsherkenning' uit te zetten. Hierdoor kan je nog wel je berichten bekijken en omhoog schuiven om je telefoon binnen te komen.

Voordeel van deze optie voor mij is: wanneer ik de letter W van whatsapp teken op scherm uit, dat de telefoon daarna wel weer met gezichtsherkenning werkt en zodoende wel gelijk binnen m'n whatsapp komt.

Het was even een gepuzzel hoe je door ambient- en vergendelscherm komt via zaken als: raise to wake, double tap, fps en gezichtsherkenning ;)
PheraX schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:14:
Ik heb face unlock uitgezet, ik wil graag af en toe de tijd zien en weten of ik nieuwe berichten heb, niet gelijk mijn telefoon unlocken.

[...]

het groene duimpje wordt zichtbaar en dan kan je hem gebruiken. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
banananas schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:37:
[...]

Laatste update van die dateert van 14 oct. Word die nog wel actief verbeterd?

Op het 6t forum is een port met night sight werkend. Volgens mij een andere developper, maar misschien ook de moeite waard? Ik kan het zelf pas morgen testen helaas..
heb je daar een link van?

edit: NVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ik moet zeggen dat ik toch wel geschrokken ben van de bloatware op de telefoon. Echt onzinnig. Ik kan ook echt niet leven met én een gallerij app én de google fotos app haha vreselijk.

Wilde hem rooten, maar zag dat je adb moest gebruiken daarvoor. Nog maar even wachten tot er een simpelere methode is. Ik ben niet bekend met adb helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
banananas schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:46:
Ik moet zeggen dat ik toch wel geschrokken ben van de bloatware op de telefoon. Echt onzinnig. Ik kan ook echt niet leven met én een gallerij app én de google fotos app haha vreselijk.
Je kunt ook als tussenweg met adb de app deinstalleren iov gelijk te rooten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

banananas schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:46:

Wilde hem rooten, maar zag dat je adb moest gebruiken daarvoor. Nog maar even wachten tot er een simpelere methode is. Ik ben niet bekend met adb helaas.
Je maakt een grapje?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 19:02
HellStorm666 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:32:
[...]

Bij LastPass, ABN en SNS werkt het hetzelfde als met de normale FPS.
Enige verschil is dat die plek oplicht zodat je kan zien waar je vinger moet.
Idem voor Rabobank, werkt uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Waarom zou ik een grapje maken?

Ik ben alleen nexus en galaxy devices gewend met rooten. En dat werkte via een one click programma voor nexus, en odin voor galaxy. Ik heb nooit adb hoeven te gebruiken, en ik wil niet mijn telefoon bricken uiteraard.

Over de bloatware, ook geen grapje.. Het staat vil google apps die ik nooit gebruik, het staat vol met weer, youtube en andere onzinnige en onnodige apps. Heel simpel. Verwijderen gaat niet zonder root.

[ Voor 7% gewijzigd door banananas op 08-11-2018 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

banananas schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:05:
[...]

Waarom zou ik een grapje maken?

Ik ben alleen nexus en galaxy devices gewend met rooten. En dat werkte via een one click programma voor nexus, en odin voor galaxy. Ik heb nooit adb hoeven te gebruiken.

Over de bloatware, ook geen grapje.. Het staat vil google apps die ik nooit gebruik, het staat vol met weer, youtube en andere onzinnige en onnodige apps. Heel simpel.
Het is letterlijk een kwestie van googlen: "Root Oneplus 6T guide" oid. Moeilijk is het echt niet.
Kijk ook even hier: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
Die one-click programma's zijn misschien handig, maar doen onderwater niets anders dan je nu met ADB gaat doen. Misschien is het ook wel verstandig dat je weet wat je aan het doen bent voordat je gaat rooten...

Wat bloatware betreft, als je van een Nexus komt staan er een paar extra losse apps op. Kost je een paar megabyte en misschien wat ruimte in je app drawer (en het is uit te schakelen) Een Galaxy heeft ongeveer het driedubbele qua bloatware, je kan ook overdrijven zeg maar. Veel google apps kan je gewoon verwijderen (daadwerkelijk verwijderen, niet alleen uitschakelen)

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 08-11-2018 12:11 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
GreNade schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:10:
[...]

Het is letterlijk een kwestie van googlen: "Root Oneplus 6T guide" oid. Moeilijk is het echt niet.
Kijk ook even hier: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's

Wat bloatware betreft, als je van een Nexus komt staan er een paar extra losse apps op. Kost je een paar megabyte en misschien wat ruimte in je app drawer (en het is uit te schakelen) Een Galaxy heeft ongeveer het driedubbele qua bloatware, je kan ook overdrijven zeg maar. Veel google apps kan je gewoon verwijderen (daadwerkelijk verwijderen, niet alleen uitschakelen)
Mag ik vragen.. Heb jij de telefoon uberhaupt wel?

Want de google apps kun je verwijderen tot de versie waarop het op je telefoon is gezet, geen enkele kan ik volledig verwijderen.

Daarnaast kun je in plaats van zo kinderachtig lopen doen ook direct helpen, ipv alles in twijfel trekken. Er zijn mensen die nog nooit een oneplus hebben gehad, en er zijn ook mensen die geen adb methode ooit hebben hoeven te gebruiken. Het is vrij storend hoe je jezelf opstelt. Maar dat is mijn mening, doe ermee wat je wilt.

Ik heb op xda al rondgekeken, en daar werd de one click methode aangeraden, waarbij je adb moest gebruiken om twrp te installen. In het topic op tweakers zeggen ze dat je in de recovery moet gaan, maar de stap om dit erop te zetten slaan ze over. Ik wacht nog gewoon even op wat youtube filmpjes :)

Oh en bloatware vergeleken met een galaxy, is letterlijk nagenoeg hetzelfde.. Alle galaxy apps zijn nu gewoon google apps bloatware. En ga niet zeggen dat is niet zo, ik kom toch van een s7 edge lijkt me en heb nu de op in handen..

[ Voor 7% gewijzigd door banananas op 08-11-2018 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
banananas schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:16:
[...]

Want de google apps kun je verwijderen tot de versie waarop het op je telefoon is gezet, geen enkele kan ik volledig verwijderen.

Daarnaast kun je in plaats van zo kinderachtig lopen doen ook direct helpen, ipv alles in twijfel trekken. Er zijn mensen die nog nooit een oneplus hebben gehad, en er zijn ook mensen die geen adb methode ooit hebben hoeven te gebruiken. Het is vrij storend hoe je jezelf opstelt. Maar dat is mijn mening, doe ermee wat je wilt.

Ik heb op xda al rondgekeken, en daar werd de one click methode aangeraden, waarbij je adb moest gebruiken om twrp te installen. In het topic op tweakers zeggen ze dat je in de recovery moet gaan, maar de stap om dit erop te zetten slaan ze over. Ik wacht nog gewoon even op wat youtube filmpjes :)
Rooten is het meest simple op een oneplus toestel. Maar daarvoor moet je in het, zoals eerder aangegeven root topic zijn. Al is de tutorial op xda best duidelijk volgens mij. Ondersteund de all-in-one tool niet al de 6T? Dan hoef je ook niet zelf aan de slag met adb namelijk.

Wil je niet rooten kan je die Google apps die je niet gebruikt uitschakelen zodat ze niet meer zichtbaar zijn in je app drawer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

[...]

Ik heb de 6, die is identiek qua software.

Wat is er voorgeinstalleerd op oneplus toestellen? De volgende apps:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLpAlKw.jpg
Het meerendeel daarvan staat ook op elke nexus/pixel, en ook op alle andere telefoons. Galaxy's, LG's etc hebben vaak nog facebook, instagram, twitter, MS office en al die zooi. Oneplus valt dus alleszins mee. Het idee dat je ze kan verwijderen had ik verkeerd, excuus.

Je moet een custom recovery (TWRP) installeren via ADB, dat kun je overal opzoeken hoe dat moet. Vervolgens kan je vanuit TWRP (TWRP ìs de recovery) magisk flashen. Dat is echt alles.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
[...]

Oh en bloatware vergeleken met een galaxy, is letterlijk nagenoeg hetzelfde.. Alle galaxy apps zijn nu gewoon google apps bloatware. En ga niet zeggen dat is niet zo, ik kom toch van een s7 edge lijkt me en heb nu de op in handen..
https://forums.oneplus.co...ndroid-efs-backup.931719/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Bedankt @GreNade @l3art @Droid

Ga het vanavond proberen dan maar. Die tool is idd al voor de 6t, maar ik zag net een filmpje van 3 uur geleden dat die persoon alsnog met adb twrp moest pushen.

En over doe bloatware, ik kan zo 6 apps minimaal opnoemen die ik nooit op mijn nexus device had en wat gewoon plain bloatware is. Maar dat geeft niet, als ik vanavond geroot ben, dan hoor je mij niet meer klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
GreNade schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:22:
[...]

Ik heb de 6, die is identiek qua software.

Wat is er voorgeinstalleerd op oneplus toestellen? De volgende apps:
[Afbeelding]
Het meerendeel daarvan staat ook op elke nexus/pixel, en ook op alle andere telefoons. Galaxy's, LG's etc hebben vaak nog facebook, instagram, twitter, MS office en al die zooi. Oneplus valt dus alleszins mee. Het idee dat je ze kan verwijderen had ik verkeerd, excuus.

Je moet een custom recovery (TWRP) installeren via ADB, dat kun je overal opzoeken hoe dat moet. Vervolgens kan je vanuit TWRP (TWRP ìs de recovery) magisk flashen. Dat is echt alles.
Al deze apps staan inderdaad ook standaard op mijn Nexus 6p en zijn niet te verwijderen. Dus om dit nu meer bloat te noemen dan op een Nexus is feitelijk onjuist. Dat je niet elke app en dat het je eigen keuze zou moeten zijn of je een app al dan niet verwijderd is een ander verhaal.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
banananas schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:05:
[...]

. Verwijderen gaat niet zonder root.
Maar je kunt ze vaak wel disablen of uninstalled voor de huidige user met adb (dan zijn ze ook echt uit je apps lijst verdwenen, niet enkel uitgeschakeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

In zowat elke review over dit toestel wordt de software als sterk punt geroemd, te meer vanwege de nagenoeg kale skin. Ik vind het dus samen met de persoon die je hierover aansprak ook best vreemd dat je de 6t beschuldigt van bloatware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Heb sinds twee dagen ook voor het eerst een OnePlus toestel. Super fijn maar er is één ding waar ik me aan stoor. Op het home screen heb ik mappen met daarin apps. Wanneer ik een map bovenin het scherm aan klik komt de inhoud van de map heel onhandig onder in het scherm te staan. Door de lengte van het scherm is bediening met één hand hierdoor onmiddellijk voor mij. Is hier een oplossing voor of wordt het dan Nova launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 11:46
sk0o schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:57:
Heb sinds twee dagen ook voor het eerst een OnePlus toestel. Super fijn maar er is één ding waar ik me aan stoor. Op het home screen heb ik mappen met daarin apps. Wanneer ik een map bovenin het scherm aan klik komt de inhoud van de map heel onhandig onder in het scherm te staan. Door de lengte van het scherm is bediening met één hand hierdoor onmiddellijk voor mij. Is hier een oplossing voor of wordt het dan Nova launcher installeren.
Spreek je jezelf hier niet een beetje tegen? Het is toch fijn dat de apps onderin het scherm komen te staan zodat je er gemakkelijk bij kunt met je duim?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vraagje aan de mensen die tijdens de popup de 6T hebben aangeschaft. Is tijdens het afrekenen aan jullie gevraagd of jullie de telefoon wilden verzekeren via Tulip Assist?

Loop net hier de BelSimpel in om het af te sluiten, kan niet meer. Had ik meteen bij de aanschaf moeten doen...

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

Huigie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:16:
Vraagje aan de mensen die tijdens de popup de 6T hebben aangeschaft. Is tijdens het afrekenen aan jullie gevraagd of jullie de telefoon wilden verzekeren via Tulip Assist?

Loop net hier de BelSimpel in om het af te sluiten, kan niet meer. Had ik meteen bij de aanschaf moeten doen...
De meeste telefoonverzekeringen zijn onnodig duur eigenlijk. Als je kijkt dat je voor minder àl je spullen kan verzekeren: https://www.rabobank.nl/p...buitendedeur-verzekering/ (voorbeeldje natuurlijk)

Binnenshuis kan je het gewoon onder inboedel gooien. Vind het vooral geldklopperij, je betaalt echt een fortuin voor een waardeloze dekking.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
GreNade schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:20:
[...]

De meeste telefoonverzekeringen zijn onnodig duur eigenlijk. Als je kijkt dat je voor minder àl je spullen kan verzekeren: https://www.rabobank.nl/p...buitendedeur-verzekering/ (voorbeeldje natuurlijk)

Binnenshuis kan je het gewoon onder inboedel gooien. Vind het vooral geldklopperij, je betaalt echt een fortuin voor een waardeloze dekking.
Ik maak gewoon gebruik van de eerste 3 maanden gratis verzekering bij Tulip. Daarna stop ik er mee. Heb nog nooit een telefoon tegen betaling verzekerd en heb nog nooit een ongeval gehad met een toestel. En idd, zoals je zegt, valt het binnenshuis gewoon onder je inboedel.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
superiscch schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:34:
[...]

Op YouTube staat een filmpje met 50 tricks for your 6T (ofzo), vond ik wel handig.

[...]

Dinsdag om 10u20 besteld en morgenochtend komt hij aan.
heb je daar een link van (die tips & tricks)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Huigie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:16:

Ze hebben het bij mij wel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik dacht nog 'ik ga m'n 3 niet vervangen door de 6t want die is nog super.' Die gedachte verdween wel snel toen de 6T in handen had. 😁😁 Wat een toestel!
Cloclo100 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:29:
[...]

heb je daar een link van (die tips & tricks)
Gewoon zoeken naar 50 tips Oneplus 6t... 😁

YouTube: 50+ OnePlus 6T Tips and Tricks

[ Voor 21% gewijzigd door superiscch op 08-11-2018 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoD schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:59:
[...]

Er zijn inderdaad veel positieve reviews en ook ervaringen van gewone gebruikers mbt de accu, maar toch. Maar weinig reviews hebben ook daadwerkelijk harde cijfers ter onderbouwing, terwijl Tweakers (en ook Hardware.info) dat wel hebben. Daardoor ben ik nog wel een beetje skeptisch over hoe goed die accu nu echt is. Ik zou wel graag wat meer cijfermatige onderbouwing van die betere accu willen zien.

Mashable zegt overigens ook dat de accuduur ongeveer gelijk is aan die van de 6.
Dan nog. Een 400mAh grotere accu en iets meer pixels lijkt me stug. Heb in ieder geval al mensen gesproken die een betere accuduur hebben ervaren. Zij komen vanaf een 6. Anyway, het is de community + de rest van de sites against Tweakers en Hardware.info :P. Maar inderdaad, ik zit me rot te zoeken naar keiharde cijfers. Kan mij herinneren dat er sites waren die ook met cijfers aankwamen. Kan me niet voorstellen dat die er niet zijn eigenlijk. Misschien omdat accuduur heel erg verschilt qua gebruik per persoon.
Cloclo100 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:58:
[...]

Wordt mijn eerste OPO dus allemaal nog wat nieuw voor mij, we zullen het eens rustig bestuderen!
Heb je de OnePlus One besteld? ;) OP = OnePlus. OPO = OnePlus One.
Xandrios schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:58:
Ik heb ook de OnePlus 6T besteld en mijn Mate 20 Pro bestelling afgezegd. De huawei is te duur, teveel kinderproblemen, en de focus van Oneplus (Goede software) past beter bij mij. Wel zal ik de camera en wireless opladen gaan missen..maar ja.

De Pixel 3 camera port is voor mij de doorslaggevende factor geworden. Het is nog niet helemaal zonder bugs, maar het ziet er al erg goed uit. Als voorbeeld hier onder enkele voorbeeld foto's, allemaal genomen met een OnePlus 6.

Back camera:

En de front cam:

Echt een gigantisch verschil. Maakt de camera op de OP6T toch weer een stuk beter bruikbaar!
Ziet er goed uit! Toch zie ik in andere situaties meer verbeteringen met OnePlus Night Scape. Er is trouwens een nieuwe versie uitgekomen van Arnova's Google Camera port: https://forum.xda-develop...?p=78092554&postcount=104

Hier een overzicht van alle ports: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
RutgerVitesse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:11:
Ik heb even een vraagje. Op welke manier krijg ik een melding van berichten die binnen komen als ik mijn telefoon op stil heb staan aangezien er geen notificatie ledje in het apparaat zit? Ik krijg vandaag hem vandaag binnen en begreep dat er niet zoals op mijn huidige telefoon Samsung s7 een notificatie ledje inzit?

Alvast bedankt!
https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekke Amazon :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkees22
  • Laatst online: 08-09 20:16
Heb sinds gister de nieuwe Oneplus 6t. In statusbalk staat dat ik geen signaal heb. Terwijl 4g het gewoon doet en ik ook gewoon kan sms'en en bellen. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb een probleem met Rabo Wallet. Het lukt me om mijn 6T te registreren, maar als ik na registratie de app wil starten, krijg ik elke keer de volgende foutmelding.

En ja: app opnieuw installeren, telefoon opnieuw opstarten, op Wi-Fi en op mobiele data openen... Allemaal al geprobeerd :)

Kent iemand deze? Google geeft 0 resultaten helaas!

Screenshot Rabo Wallet 6T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
flipkees22 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:41:
Heb sinds gister de nieuwe Oneplus 6t. In statusbalk staat dat ik geen signaal heb. Terwijl 4g het gewoon doet en ik ook gewoon kan sms'en en bellen. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Je mobiele data staat standaard uitgeschakeld in je instellingen en in je notificatiebalk onder de quick settings, viel mij ook op. Je instellingen al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Nou telefoon eren gister (6Nov) besteld en gister in huis (7nov) heel erg te vrede sofar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipkees22
  • Laatst online: 08-09 20:16
Minimum92 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:57:
[...]

Je mobiele data staat standaard uitgeschakeld in je instellingen en in je notificatiebalk onder de quick settings, viel mij ook op. Je instellingen al gecheckt?
Ohja als ik mobiele data aanzet staat er wel dat ik bereik heb, thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Net een aantal tests buiten gedaan met de OnePlus 6t camera en met de gmod camera.

Normale camera normale stand zonder flits
http://imgur.com/gallery/GLaHxrN

Normale camera nacht modus
http://imgur.com/gallery/qq8bGRq

Ik zie weinig verschil.....

Gmod camera van 7 Nov.
Normale modus zonder flits
http://imgur.com/gallery/P1vwTv4
Eigenlijk hetzelfde als de andere 2

En de gmod in nacht modus....wat een verschil!
http://imgur.com/gallery/fHzenf2

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:46:
[...]

Dan nog. Een 400mAh grotere accu en iets meer pixels lijkt me stug. Heb in ieder geval al mensen gesproken die een betere accuduur hebben ervaren. Zij komen vanaf een 6. Anyway, het is de community + de rest van de sites against Tweakers en Hardware.info :P. Maar inderdaad, ik zit me rot te zoeken naar keiharde cijfers. Kan mij herinneren dat er sites waren die ook met cijfers aankwamen. Kan me niet voorstellen dat die er niet zijn eigenlijk. Misschien omdat accuduur heel erg verschilt qua gebruik per persoon.
Ja, wat je zegt klopt wel mbt "de rest". Alleen het is erg jammer dat niemand het kan laten zien. Ik zou wel graag wat meer overtuigend "bewijs" zien voordat ik tot aanschaf overga. Ik meen dat er wel een site was die harde cijfers toonde waarbij de 6T het beter deed, maar ik weet door de vele sites die ik doorgespit heb al niet meer welke het was.

Het is gewoon vreemd dat twee goede sites (ja ik ben biased :+ ) tests doen waaruit uit de harde cijfers gewoon blijkt dat die 400mAh accu eigenlijk helemaal niets doet voor de accuduur. Ik heb de verklaring nog niet gevonden, maar ben toch wel geneigd de positieve ervaringen (zonder harde cijfers) te geloven. Maar misschien is dat ook wel wishful thinking...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
RoD schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:27:
[...]
Het is gewoon vreemd dat twee goede sites (ja ik ben biased :+ ) tests doen waaruit uit de harde cijfers gewoon blijkt dat die 400mAh accu eigenlijk helemaal niets doet voor de accuduur. Ik heb de verklaring nog niet gevonden, maar ben toch wel geneigd de positieve ervaringen (zonder harde cijfers) te geloven. Maar misschien is dat ook wel wishful thinking...
Techradar:
We ran our standard battery test, playing a 90-minute video in Full HD and at maximum brightness, and found the phone only lost 10% of its charge. The OnePlus 6 lost 15% of its battery in the same test,
Notebookcheck (meest uitgebreide reviews die ik ken qua metingen):
The combination of a larger battery and Android 9 Pie related improved battery efficiencies help the 6T last an impressive fourteen hours and twenty-five minutes in our Wi-Fi battery life test. By contrast, its predecessor runs out of battery one hour and forty-three minutes sooner, while the Galaxy S9 Plus checks out at an astounding five hours and forty-four minutes earlier than our test device.
Expertreviews.co.uk:
As you can see, the OnePlus 6T lasted 21 hours and 40 minutes before shutting down in our standard looped video test. That's a fantastic outcome, not only beating the OnePlus 6’s 17hr18min, but also the OnePlus 5T's 20hr52min.
GSMArena:
The OnePlus 6T scored a great 90 hour total endurance rating in our battery test. Looking back at the OnePlus 6 and its endurance rating, the variance in individual on-screen tests, namely web browsing and video playback mostly falls in line well with the increase in battery capacity.

However, it is also clear that OnePlus has been keeping busy with software optimization, as well, since a few mAh of battery aren't nearly enough to explain the massive network standby time improvement we observed on the OnePlus 6T, compared to its predecessor. Whatever network issue OnePlus had, it appears to be all cleared up now. Hopefully, the fix is already available across existing OnePlus 6 devices as well.
'Endurance rating' OnePlus 6 vs 6T:
Totaal: 76 vs 90 uur
3g bellen: 27:42 vs 29:08
Web browsen: 9:19 vs 12:04
Video afspelen: 14:27 vs 15:40

[ Voor 22% gewijzigd door mac1987 op 09-11-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Heb het toestel nu 1 dag en wat me opviel is dat de laadpoort bij mij maar fragiel aanvoelt. Hij blijft goed laden, maar ik kan de originele kabel wel vlot op en neer bewegen. Nog iemand die dit voor heeft bij dit toestel of iemand die dat even zou willen testen om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

MrAndy9797 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 01:10:
Heb het toestel nu 1 dag en wat me opviel is dat de laadpoort bij mij maar fragiel aanvoelt. Hij blijft goed laden, maar ik kan de originele kabel wel vlot op en neer bewegen. Nog iemand die dit voor heeft bij dit toestel of iemand die dat even zou willen testen om te vergelijken?
Even getest voor je.
Er zit iedereen veel meer speling in dan bij een micro-usb aansluiting.
Maar hij blijft wel door laden.

Zal wel zo horen denk ik.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Usb c zit niet zo vast als z'n voorhanger omdat die geen haakjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mac1987 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:09:
[...]

Techradar:

[...]

Notebookcheck (meest uitgebreide reviews die ik ken qua metingen):

[...]

Expertreviews.co.uk:

[...]

GSMArena:

[...]

'Endurance rating' OnePlus 6 vs 6T:
Totaal: 76 vs 90 uur
3g bellen: 27:42 vs 29:08
Web browsen: 9:19 vs 12:04
Video afspelen: 14:27 vs 15:40
Mooie samenvatting :D

Ik ben wel overtuigd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
RoD schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:27:
[...]

Ja, wat je zegt klopt wel mbt "de rest". Alleen het is erg jammer dat niemand het kan laten zien. Ik zou wel graag wat meer overtuigend "bewijs" zien voordat ik tot aanschaf overga. Ik meen dat er wel een site was die harde cijfers toonde waarbij de 6T het beter deed, maar ik weet door de vele sites die ik doorgespit heb al niet meer welke het was.

Bovenstaande is een perfecte samenvatting van andere reviewers. Tweakers is niet de heilige graal imo. Los daarvan vind ik gebruikerservaringen veel nuttiger dan wat labtests. Komop, wie kijkt er 7u aan een stuk video's of browst 11u aan een stuk? Neen, het schakelen tussen apps die je vaak gebruikt, waze gebruiken gecombineerd met spotify, bepaalde widgets actief gebruiken etc vind ik veel belangrijker als test.

Ik heb de 6T nu twee volledige dagen. Ik weet dat batterijen bij smartphones vrij snel degraderen, maar ik ben momenteel werkelijk zeer tevreden over de batterijduur. Ik ben een heavy user, heb gisterenmorgen op weg naar het werk mijn GSM opgeladen in de wagen, heb 5u36 minuten on screen time en heb nog 19% batterij. Apps die ik veel gebruik zijn dus Spotify, Whatsapp, Waze (heen en terug naar het werk, +- 2u per dag), Clash of Clans, Instagram en bepaalde nieuwssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ik benb ook tevreden over het toestel. Batterij is erg netjes.

De usb c aansluiting zit erg stevig bij mij. Ik kan hem zelfs op zijn kop aan de kabel houden. De micro usb van mijn s7 edge kan dit niet bijv.

Verder is hij geroot en schoongemaakt van alle google apps en andere onzin. Ik heb wat tweaks op de speaker gedaan en ik moey zeggen, dat het net een boombox is qua geluid zonder enige distortion. Ben onder de indruk!

Enige probleem wat ik gisteren 2x gehad heb, is dat de telefoon in diepe slaap ging, waardoor het scherm met een grote delay aangaat. Maar niks waar ik me druk om maak.

Edit:

Het hoesje.. Man oh man wat een vreselijk ding. Het is gratis, dus nooit verkeerd hoor.. Maar pff, wat eennbulky ding en totaal niet fijn met de gestures. Helaas..

[ Voor 12% gewijzigd door banananas op 09-11-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Ik heb al even rond gezocht, maar weet iemand toevallig of er ergens wallpaper templates zijn? Ik wil graag een custom wallpaper maken, maar wil de notch goed integreren. Kan tot nu toe alleen maar templates voor de 6 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Notch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W0EntBvsZ2mrWQCLYffM3RHa/thumb.jpg

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
Op screenshots zie je überhaupt geen notch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

bjvdven schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:36:
[...]

Op screenshots zie je überhaupt geen notch ;)
Goed he :+ Maar op het scherm zie ik ook echt niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Heeft er iemand een goede weerapp die hij of zij kan aanraden? Ik vind deze maar wat summier. Ik zou graag ook per dag kunnen zien welke momenten het al dan niet zou kunnen regenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Today Weather, erg mooi op oled scherm.

https://play.google.com/s...bi.lockdown.weather&hl=nl

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Is er een manier om te zorgen dat de gcam je front camera foto's niet automatisch flipped?
Ziet er zo raar uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Valandin op 09-11-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
Deze heeft ook erg goede widgets voor op je homescreen. Samen met een donkere achtergrond een gouden combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
bjvdven schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:00:
[...]

Deze heeft ook erg goede widgets voor op je homescreen. Samen met een donkere achtergrond een gouden combinatie.
Lol ik heb helaas een lichte achtergrond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
Cloclo100 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:53:
[...]

Lol ik heb helaas een lichte achtergrond :)
Pssssssssssst niet doorvertellen he, maar die kun je wijzigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
bjvdven schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:57:
[...]

Pssssssssssst niet doorvertellen he, maar die kun je wijzigen ;)
Nee want die is ubercool :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Maar gebruikt wel onnodig energie. En zonder bewijs van coolness, it didn't happen... :P

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Huigie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:09:
[...]

Maar gebruikt wel onnodig energie. En zonder bewijs van coolness, it didn't happen... :P
Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/JjuBiSAM1oRzjz8B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39

Boy

www.byoscoop.nl

Cloclo100 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:45:
Heeft er iemand een goede weerapp die hij of zij kan aanraden? Ik vind deze maar wat summier. Ik zou graag ook per dag kunnen zien welke momenten het al dan niet zou kunnen regenen.
Ik ben wat bevooroordeeld, maar deze mss https://play.google.com/s...tails?id=nl.weerplaza.app O-)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
Hahahaha idd cool :*) En rustig genoeg om niet aangereden te worden : :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
marcodr25 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:32:
[...]

Hahahaha idd cool :*) En rustig genoeg om niet aangereden te worden : :P
Ja was een makkie, ik had de drone klaarhangen en we moesten maar in het beeld stappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:37

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb de 6T vanmiddag ook binnen gekregen. Eerste ervaring met de vingerprint sensor is erg goed. Is nu aan het updaten naar 9.0.5, en ik ben erg benieuwd naar hoe Android gaat bevallen! Vanavond maar eens mee spelen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Xandrios op 09-11-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:35
Zo vervelend dat je geen mappen kan maken in de app drawer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Twijfel twijfel (tussen iPhone XR en 6t). Het is de 6t geworden. Morgen in huis als t goed is. Ben benieuwd!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo net toch ook die dikke knoop doorgemept en de 6T besteld volgende week komt die binnen _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

jimmypop1 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:10:
Met een alternative launcher kan dat wel gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

jimmypop1 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:10:
Nova Launcher _/-\o_ https://play.google.com/s...eslacoilsw.launcher&hl=nl

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Nu online

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Pierre schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:35:
[...]

Dat was mijn 1e aankoop in de Play Store _/-\o_
Ik heb m'n Nova instellingen backup op m'n google drive staan. Ik zet op m'n nieuwe telefoon m'n Google backup terug, dan open ik Nova en herstel de Nova instellingen backup en poef m'n indeling staat weer zoals ik het wil hebben. Ideaal, was het geld zeker waard.

Specs

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken: [OnePlus 6T] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, protectors, laders e.d.:[OnePlus 6T] Accessoires
- Bestellingen, pop-up event, levertijden en prijzen: [OnePlus 6T] Levertijden & Prijzen