Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
wimdezoveelste schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:52:
DUs die quest Strnaglethorn fefer, is niet aan te raden, probeerde hem samen met een hunter, rip lvl 45 shaman :(
We MOO again :P
Ouch!

Gisteren ook een near-death ervaring met mijn level 27 hunter, tijdens een quest in Redridge in een grot samen met een andere hunter.

De mobs bleven maar op ons spawnen. Omdat de uitgang ook vol met mobs stond, zijn we blijven vechten. Vervolgens echt minuten lang continu met meerdere mobs in gevecht geweest, die dan ook weer andere pullden. Uiteindelijk low health en geen mana meer, toen potion gebruikt, maar spawns bleven maar komen.

Langzaam ging zijn pet dood, daarna mijn pet en vervolgens ging hij dood. Toen mijn potion weer van CD af kwam, heb ik een target dummy neergegooid en met speed potion de grot uitgerend. Met heel veel geluk (dodge, resist) het kunnen overleven.

Direct Hearthstoned en toen eerst 3 minuten zitten beven :+

Vervolgens de Hunter (die ik verder niet kende) kunnen overtuigen om weer opnieuw te beginnen. Hij had geen bank alt dus ik heb hem wat gear en 2 gold gestuurd om hem het wat makkelijker te maken. Survivor guilt is real :D

Voor dit soort momenten speel je Hardcore. _/-\o_

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik zie net een bericht op de Stitches Discord dat de server instabiel is/was en dat er binnen 10 seconden 2000+ spelers doodgingen (alleen al aan Ally side). Als dit waar is dan ben ik benieuwd of Blizzard een roll-back / eenmalige res doet of dat het 'jammer dan' is.

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 21:33

Lye

As for rolling back or reviving dead characters we’ve tried our best to be as clear as possible from the very start that it’s not something we will consider, which remains the case.
https://eu.forums.blizzar...rvers-lag-2009/468294/105
Geen rollbacks, "jammer dan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff heftig zeg die grote lagspike op Stitches EU :o

honderde spelers hun character kwijt :P
Ik was gelukkig niet online.

Maarja dat ze geen rollback doen had ik wel verwacht.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7GgkhWJqonzb_3GIkP2nQfIEjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9BrnMHgy4NLPkwFoXfN4AcN.png?f=fotoalbum_large

Twitch prime rewards. is alleen voor retail though maargoed :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbjn3WQH2b9HshKBcZY8jY3ffn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zQhAsXLV7jL3ukPRfHkMQYig.jpg?f=user_large

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:36
Ik hoop dat hij er een mooie zak geld voor vangt.
Maar waar gaat ie aan werken ? Classic+ ? Ben benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Odds pretty low dat dit echt zou blijken te zijn maar ik zou dit alvast zeker zien zitten! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asTWn15VvwFgR_6fAciU9dzz8hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvF5IXwEOy3A6cUkS41AD9Rf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
ICC patch is daar. Ik moet zeggen voor mij wel op het juiste moment, togc begon behoorlijk te vervelen al is het maar een half uur.
Ben met mn mage begonnen met gamma's farmen voor een Flare. Rdf loopt best soepel op wat kleine bugs na.
Komend weekend ICC bezoeken!

[ Voor 6% gewijzigd door Grotespeler op 13-10-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:51
LK10 (normal) is bij ons al neer. 😄
Zondag 25m. Kijken hoe ver we komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Hoepla33 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:16:
LK10 (normal) is bij ons al neer. 😄
Zondag 25m. Kijken hoe ver we komen.
Ja normal is alles vrij makkelijk. We hebben op 10 man 4 heroics neer.
Op 25 gaan we vanavond weer verder met Saurfang.
Moet zeggen dat het bijhouden van 3 characters wel even voorbij is. Behoorlijk tijdrovend dat ICC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:52
Ik heb een weekje geleden voor de grap eens een char gemaakt op een hardcore server (Stitches) en had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden :D
Het geeft mij echt weer het ouderwetse World of Warcraft gevoel wat ik 17 jaar(?) terug had toen het allemaal begon!

Tot nu toe twee deaths: lvl 12 pally en lvl 13 warlock. Toen priest gerolled en die is nu al 25 ;)
Mijn nieuwe warlock leeft ook nog met haar lvl 15.

Ben benieuwd hoe lang het mijn aandacht vast kan houden hehe.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vortigen schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:59:
Ik heb een weekje geleden voor de grap eens een char gemaakt op een hardcore server (Stitches) en had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden :D
Het geeft mij echt weer het ouderwetse World of Warcraft gevoel wat ik 17 jaar(?) terug had toen het allemaal begon!

Tot nu toe twee deaths: lvl 12 pally en lvl 13 warlock. Toen priest gerolled en die is nu al 25 ;)
Mijn nieuwe warlock leeft ook nog met haar lvl 15.

Ben benieuwd hoe lang het mijn aandacht vast kan houden hehe.
Tis zeker in het begin heel verslavend! Ik heb het inmiddels weer links laten liggen maar heb heel wat uren gespeeld sinds de HC release. Het voegt wel echt een extra dimensie toe als je constant moet opletten voor gevaar. Je kan niet ff AFK auto runnen de Barrens in zeg maar 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 16:22
London schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Tis zeker in het begin heel verslavend! Ik heb het inmiddels weer links laten liggen maar heb heel wat uren gespeeld sinds de HC release. Het voegt wel echt een extra dimensie toe als je constant moet opletten voor gevaar. Je kan niet ff AFK auto runnen de Barrens in zeg maar 8)
Ik vind het ook heel leuk en ook besloten het los te laten. Het was TE leuk aan het worden. Wel tot voorbij 30 geraakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Oef, gisteren mijn lvl 34 hunter verloren in STV. Ik had niet verwacht dat ik nog dood zou gaan, maar 1 klein foutje en het was gebeurd.
Kurzen compound, staat er een panter kooi of zoiets, kwam iets te dichtbij één van de mobs en had ineens 5 panters en een guy bovenop me staan. Ik dacht ik kom altijd wel weg met FD, maar dat werkt niet als je wordt genet. engineering stun bom, health pot maar kon niet wegkomen. Jammer genoeg vergeten dat ik die pot van elune had...
We go AGANE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik ben op hc begonnen en inmiddels een 21 hunter.... Is wel echt wennen en zonder dungeon finder, zonder alle zeppelins en met geen gold. Heb nu 3 bags met 10 slots, maar zelfs dat was al aanslag op mijn gold totaal. Leatherworking lijkt low lvl ook niets op te leveren, dus wellicht het droppen voor Alchemy ofzo aangezien je wel shouts ziet in Ogrimmar voor de transmutes... Verder lijkt er een of andere lockout te zijn van 1 dungeon per dag of 1x dezelfde per dag ofzo?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Juok schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:56:
Oef, gisteren mijn lvl 34 hunter verloren in STV. Ik had niet verwacht dat ik nog dood zou gaan, maar 1 klein foutje en het was gebeurd.
Kurzen compound, staat er een panter kooi of zoiets, kwam iets te dichtbij één van de mobs en had ineens 5 panters en een guy bovenop me staan. Ik dacht ik kom altijd wel weg met FD, maar dat werkt niet als je wordt genet. engineering stun bom, health pot maar kon niet wegkomen. Jammer genoeg vergeten dat ik die pot van elune had...
We go AGANE.
Dat gevoel van 'niet dood kunnen gaan' herken ik wel op mijn hunter. Vanaf het moment dat je een pet krijgt voelt het echt alsof je het spel speelt op easy mode. Het is soms een uitdaging om de aandacht erbij te houden. Zit regelmatig op mijn tweede monitor een serie o.i.d. te kijken tijdens het levelen. In grotten en tijdens hyper-spawns blijf ik wel gefocust. Die situaties blijven gevaarlijk.

Dit is overigens wel mijn tweede hunter. De eerste ben ik op level 23 verloren in Ashenvale. Deed daar de quest waarbij je een named mob moet killen in een omgeving met felguards en felhounds. Ik stuurde mijn pet op de mob af, killde hem en ging ervandoor. Sprong daarbij van rots naar rots en bij één rots kreeg ik een instant dc. Heb dit in mijn hele WoW-carriere slechts enkele keren meegemaakt. Blijkbaar zijn er een paar buggy coördinaten waar je volgens de server niet hoort te kunnen zijn o.i.d. waardoor je instant dc'd. Voor de zekerheid nog de unstuck functie geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

Gisteren ook mijn tweede hunter (nu level 36) bijna kwijtgeraakt. Ging met de boot van Ratchet naar Booty Bay. We kregen nooit een loading screen maar de boot bleef op een gegeven moment gewoon stilstaan alsof er enorme lag was. Mijn hearthstone was van cooldown dus die heb ik gebruikt. Dat heeft mij gered, de andere 5 spelers op het schip kregen uiteindelijk een disconnect, bevonden zich na de relog midden in de oceaan en zijn allemaal gestorven aan fatigue. Da's echt wel minder aan Classic HC; Dat je compleet buiten je eigen schuld, door bugs, tientallen uren aan speeltijd kunt verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Lord_T schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:06:
Ik ben op hc begonnen en inmiddels een 21 hunter.... Is wel echt wennen en zonder dungeon finder, zonder alle zeppelins en met geen gold. Heb nu 3 bags met 10 slots, maar zelfs dat was al aanslag op mijn gold totaal. Leatherworking lijkt low lvl ook niets op te leveren, dus wellicht het droppen voor Alchemy ofzo aangezien je wel shouts ziet in Ogrimmar voor de transmutes... Verder lijkt er een of andere lockout te zijn van 1 dungeon per dag of 1x dezelfde per dag ofzo?
Dat vind ik juist de charme van Classic (HC). Dat je in het begin geen bagspace, gold, etc. hebt. Daardoor voelt iedere upgrade zo waardevol. Ik heb skinning en mining op mijn hunter. Skinning levert op low-level veruit het meeste op. De meeste leathers vendor je gewoon. Alle ores die ik verzamel stuur ik naar een bag-alt. Ik weet nog niet of ik die zelf ga gebruiken of t.z.t. om Engineering op een van mijn alts te levelen. Qua gold is het een kwestie van volhouden. Ik ben nu level 36 en merk dat er steeds meer 'waardevolle' trash e.d. dropt waardoor het kopen van bags makkelijker wordt. En kritisch zijn met het kopen van skills. Je hebt ze lang niet allemaal nodig en als je doodgaat heb je geen gold uitgegeven aan skills die waardeloos waren. En vergeet niet om je gold, etc. te bewaren op een alt voor het geval je sterft.

edit: En het klopt dat je iedere dungeon maar 1x per 24 uur kan doen. Dit hebben ze gedaan om dungeon (xp)farming te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 18-10-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:58
Het is over twee weken weer BlizzCon en net als voorgaande keren is er een topic daarvoor geopend voor wie daarover mee wilt praten.

Blizzcon 2023

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Classic hardcore cijfertjes.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke video. wel echt veel deaths ook :P

Had die nummer 1 al geraden hahah

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10

Seraphin

Meep?

RIP 36 Hunter :(

Typisch gevalletje overmoed, gevolgd door paniek (en dus blunders).
Ik had al een aantal quests in STV gedaan, maar kwam voor de volgende serie net een paar levels tekort. Daarom naar Arathi verhuisd, waar ik nog helemaal geen quests had gedaan. Betekent dus dat ik me omringd zag door lvl 30-31 mobs, lekker groen dus raggen als hunter! Gaandeweg gaf het gemak zoveel vertrouwen dat ik -tijdens het grinden van de witherbark troll q- toch maar de cave in het noorden van Arathi ben ingegaan. Immers; ik outlevel de mobs, en het was dermate rustig dat ik niet het idee had dat ik veel last zou hebben van hyper spawns (julllie weten nu dus al hoe dit gaat eindigen).

Afijn, cave gecleared, lekker wat iron en zelfs mijn eerste mithril ores gevonden. Op de weg terug naar buiten begonnen de respawns. Niets aan de hand, gewoon doormeppen. Tot er een respawn bovenop mij het bestaan in plopte, en een paar meter verderop nog één, terwijl mijn pet op ongeveer 60% hp zat van de eerdere fights. Vervolgens trekt een wegrennende trolll nog een nieuw vriendje mee en toen zat ik toch tegen 3-4 mobs aan te kijken.

Paniek maakte zich van mij meester: “ik zit in een cave met een hyperspawn en mijn pet op 50% hp…..!” Ik besloot “het zekere voor het onzekere” te nemen en de cave uit te rennen. Worst. Decision. Ever.

Terwijl mijn pet de mobs bezig hield zette ik het op een lopen, onder het mom “de uitgang is hier om de hoek en dan is het clear”. Ik rende weg, klaar om FD te doen om de nieuwe pulls van me af te schudden.

En toen bleek dat ik mij had vergist, en er NOG een bocht in de tunnel naar de uitgang zat. Blind ramde ik op FD, en zette het op een lopen om de laatste meters naar de uitgang te rennen…… die vol zaten met trolls. Dan kun je 5-6 lvls hoger zijn, als er 5-6 op je in staan te hakken gaat dat niet heel lang goed. Dus terwijl het gloren van de dag al in het zicht was, eindigde de reis van mijn hunter in de dampige grotten van Arathi.

Het nare is dat je precies op dát moment realiseert: dit was allemaal onnodig. Ik had prima die initiële extra mobs af kunnen buksen met mijn pet, om vervolgens gestaag naar de uitgang toe te werken. Of desnoods terug dieper de cave in te rennen (waar ik net vandaan kwam) om daar op een rustige plek FD te gebruiken, pet te reviven, en dan weer rustig door te werken….

Dat is enerzijds het leuke aan HC; het hoofd koel houden is echt essentieel, anderzijds ben ik het helaas ook wel een beetje zat. Mijn enig overgebleven char is een lvl 30 warrior (ik heb een aantal chars tegelijk gerolled, en mezelf beloofd niet nog meer te rollen als deze dood zijn).

Echter was ik het nu wel dermate beu dat ik de warrior ook maar naar Pyrewood heb gemigreerd, samen met de hunter. Voor mij is de HC craze nu toch wel een beetje voorbij, maar vind ik het leuk genoeg om classic era nog een beetje te verkennen. Ben benieuwd hoe het de mensen hier vergaat en of er al veel tweakers de lvl 60 op HC hebben aangetikt?
Lord_T schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:06:
Leatherworking lijkt low lvl ook niets op te leveren,
Het voordeel van HC is dat de server economie vrij lang in een soort "fresh" fase blijft, waardoor leather op AH goedkoop is.

Dat biedt met LW kansen om leathers van AH op te kopen, bepaalde recipes te craften, waarbij je break-even of winst maakt bij het vendorren van de LW items.

De money makers zijn:

Light Leather Pants
Winstgevend als je light leather voor max 5s/stack en light hide op max 80 copper each (geloof ik) kan vinden.

Hillman's Shoulders
Winstgevend bij Medium leather op 16s/stack en medium hide op 5s each

Nightscape Tunic
Winstgevend bij Thick Leather op ongeveer 1.3g per stack

Ik type dit nu ff uit mn hoofd dus narekenen is wel aan te bevelen. Ik heb thuis een excel-file waarin ik een aantal items helemaal heb doorberekend (= bij welke AH mat prices zijn items break-even, rekening houdend met vendor mats en reputationd discounts). :o

[ Voor 14% gewijzigd door Seraphin op 25-10-2023 11:11 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
Ik heb alweer een 21 hunter nadat mijn 24 hunter rip ging.... Iets met stonetalon met de harpies.... Die linken allemaal.... Nu op nieuwe hunter Alchemy gekozen met herbalism en gebruik de pots zelf niet maar probeer alles op AH te verkopen. Nu met 120 Alchemy maak je soms per pot 1,5silver winst (tov ah prijzen, met eigen flowers dus alles winst)

Met nieuwe hunter ook naar een bank alt gemaakt en die zit nu iets van 5gold weer....

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_T op 25-10-2023 11:22 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Seraphin schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:03:
RIP 36 Hunter :(

Typisch gevalletje overmoed, gevolgd door paniek (en dus blunders).
Ik had al een aantal quests in STV gedaan, maar kwam voor de volgende serie net een paar levels tekort. Daarom naar Arathi verhuisd, waar ik nog helemaal geen quests had gedaan. Betekent dus dat ik me omringd zag door lvl 30-31 mobs, lekker groen dus raggen als hunter! Gaandeweg gaf het gemak zoveel vertrouwen dat ik -tijdens het grinden van de witherbark troll q- toch maar de cave in het noorden van Arathi ben ingegaan. Immers; ik outlevel de mobs, en het was dermate rustig dat ik niet het idee had dat ik veel last zou hebben van hyper spawns (julllie weten nu dus al hoe dit gaat eindigen).

Afijn, cave gecleared, lekker wat iron en zelfs mijn eerste mithril ores gevonden. Op de weg terug naar buiten begonnen de respawns. Niets aan de hand, gewoon doormeppen. Tot er een respawn bovenop mij het bestaan in plopte, en een paar meter verderop nog één, terwijl mijn pet op ongeveer 60% hp zat van de eerdere fights. Vervolgens trekt een wegrennende trolll nog een nieuw vriendje mee en toen zat ik toch tegen 3-4 mobs aan te kijken.

Paniek maakte zich van mij meester: “ik zit in een cave met een hyperspawn en mijn pet op 50% hp…..!” Ik besloot “het zekere voor het onzekere” te nemen en de cave uit te rennen. Worst. Decision. Ever.

Terwijl mijn pet de mobs bezig hield zette ik het op een lopen, onder het mom “de uitgang is hier om de hoek en dan is het clear”. Ik rende weg, klaar om FD te doen om de nieuwe pulls van me af te schudden.

En toen bleek dat ik mij had vergist, en er NOG een bocht in de tunnel naar de uitgang zat. Blind ramde ik op FD, en zette het op een lopen om de laatste meters naar de uitgang te rennen…… die vol zaten met trolls. Dan kun je 5-6 lvls hoger zijn, als er 5-6 op je in staan te hakken gaat dat niet heel lang goed. Dus terwijl het gloren van de dag al in het zicht was, eindigde de reis van mijn hunter in de dampige grotten van Arathi.

Het nare is dat je precies op dát moment realiseert: dit was allemaal onnodig. Ik had prima die initiële extra mobs af kunnen buksen met mijn pet, om vervolgens gestaag naar de uitgang toe te werken. Of desnoods terug dieper de cave in te rennen (waar ik net vandaan kwam) om daar op een rustige plek FD te gebruiken, pet te reviven, en dan weer rustig door te werken….

Dat is enerzijds het leuke aan HC; het hoofd koel houden is echt essentieel, anderzijds ben ik het helaas ook wel een beetje zat. Mijn enig overgebleven char is een lvl 30 warrior (ik heb een aantal chars tegelijk gerolled, en mezelf beloofd niet nog meer te rollen als deze dood zijn).

Echter was ik het nu wel dermate beu dat ik de warrior ook maar naar Pyrewood heb gemigreerd, samen met de hunter. Voor mij is de HC craze nu toch wel een beetje voorbij, maar vind ik het leuk genoeg om classic era nog een beetje te verkennen. Ben benieuwd hoe het de mensen hier vergaat en of er al veel tweakers de lvl 60 op HC hebben aangetikt?
Zoiets zou mij ook kunnen overkomen. Het 'probleem' met een hunter is dat het eigenlijk zo easy mode is dat je je 'oh shit' knoppen zelden gebruikt. En als het dan een keer misgaat dan raak je in paniek i.p.v. dat je terugvalt op een routine die tijdens het levelen eigen geworden is.

Ik ben inmiddels level 45. De afgelopen 20 levels eigenlijk niet in gevaar geweest behalve 1x toen mijn FD ge-resist werd. Wel een paar keer in de verleiding geweest om (te) veel risico te nemen, maar dan type ik /played en dan is die verleiding snel verdwenen. :) Fingers crossed dat ik de finishlijn haal.

Ik heb trouwens de indruk dat er meer mensen zijn die de handdoek in de ring gooien na voor de zoveelste keer (of op hoog level) dood te zijn gegaan. Het lijkt rustiger te worden op de server. Kan het mij goed voorstellen overigens. Heb nog een level 26 priest en level 28 druid maar denk dat ik volledig stop als mijn hunter het loodje legt. Denk niet dat ik dan nog de motivatie kan vinden om verder te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Sommige spelers zijn echt te zielig voor woorden.

Was aan het xp grinden in de Naga grot op het eiland ten zuiden van Feathermoon. Op een gegeven moment zie ik een Mithril node op de minimap. Ik kill wat mobs op weg er naartoe en laat mijn pet de laatste mob bezighouden terwijl ik de node mine. Een rogue (3 levels hoger) is ook mobs aan het grinden en wil de node ook minen maar is een seconde te laat.

Vervolgens sprint 'ie weg, body pulled 4 mobs en brengt ze naar mij toe in de hoop dat mijn pet (Carrion Bird) ze met zijn screech aoe ability van hem af taunt. Maar de screech ability staat niet op auto-cast dus hij heeft pech en als zijn hp op 25% is gebruikt 'ie vanish waarna de mobs resetten. Man, ik had er 100g voor over gehad om zijn vanish te zien falen. Sneu figuur.

Blizzard moet trouwens echt die respawns eens fixen. Het slaat nergens op dat de 2 mobs die je net verslagen hebt binnen een paar seconden weer respawnen terwijl de 5 mobs die je daarvoor gedood hebt pas 2 minuten later weer verschijnen. Er lijkt niet echt een logica in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Er lijkt komende week een patch te komen die een char wat meer moet beschermen met flightpoints.
Een immunity bubble en een instant Heartstone tijdens flight. De flights zelf zullen wel teveel spaghetti code hebben :)
Maar dit lijkt me wel een goeie bandaid voor hardcore.Iets teveel chars zijn gesneuveld tijdens het vliegen.

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 27-10-2023 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10

Seraphin

Meep?

Cannoli schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:41:

Was aan het xp grinden in de Naga grot op het eiland ten zuiden van Feathermoon. Op een gegeven moment zie ik een Mithril node op de minimap. Ik kill wat mobs op weg er naartoe en laat mijn pet de laatste mob bezighouden terwijl ik de node mine. Een rogue (3 levels hoger) is ook mobs aan het grinden en wil de node ook minen maar is een seconde te laat.

Vervolgens sprint 'ie weg, body pulled 4 mobs en brengt ze naar mij toe in de hoop dat mijn pet (Carrion Bird) ze met zijn screech aoe ability van hem af taunt. Maar de screech ability staat niet op auto-cast dus hij heeft pech en als zijn hp op 25% is gebruikt 'ie vanish waarna de mobs resetten. Man, ik had er 100g voor over gehad om zijn vanish te zien falen. Sneu figuur.

Blizzard moet trouwens echt die respawns eens fixen. Het slaat nergens op dat de 2 mobs die je net verslagen hebt binnen een paar seconden weer respawnen terwijl de 5 mobs die je daarvoor gedood hebt pas 2 minuten later weer verschijnen. Er lijkt niet echt een logica in te zitten.
Jammer dat je (naar ik aanneem) geen footage hiervan hebt; Blizz heeft aangegeven keihard op te treden tegen dit soort griefers (althans op HC).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:41:

Ja die hyperspawns zijn heeel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Seraphin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Jammer dat je (naar ik aanneem) geen footage hiervan hebt; Blizz heeft aangegeven keihard op te treden tegen dit soort griefers (althans op HC).
Helaas niet inderdaad. Heb normaliter de 'Instant Replay'-functie van Nvidia aanstaan zodat ik met terugwerkende kracht de laatste 5 minuten van mijn gameplay op kan nemen. Maar ik had deze functie een paar dagen eerder uitgeschakeld omdat ik wat vreemd muis-gedrag had en uit wou sluiten dat het veroorzaakt werd door deze functie en/of de Nvidia overlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Ik log laatst in om even iets te checken. Denk ik loop van orgrimmar alvast naar de dichtsbijzijnde inn in durotar en pak onderweg wat minions mee. Ga ik dood door een simpele boar... Moest er wel om lachen. RIP lvl 7 rogue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zit het MaK Gorah tournament te kijken van OTK.

Mega vet eigenlijk al die duel to the deaths van level 60 characters :P

[Video: https://www.twitch.tv/xaryu]

oh deze qualify rondes zijn geen mak gorah dit zijn placement duels en dan als die gespeeld zijn word het mak gorah

[ Voor 41% gewijzigd door Ricmaniac op 30-10-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ricmaniac schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:33:
Zit het MaK Gorah tournament te kijken van OTK.

Mega vet eigenlijk al die duel to the deaths van level 60 characters :P

[Video]

oh deze qualify rondes zijn geen mak gorah dit zijn placement duels en dan als die gespeeld zijn word het mak gorah
Nu is het wel de Makgora rondes. Eerste ronde is voorbij, zijn nu halverwege de tweede ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Nu is het wel de Makgora rondes. Eerste ronde is voorbij, zijn nu halverwege de tweede ronde.
Zeker! Zit al vanaf 18:00 te kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik zit nu ook even te kijken. Ik heb vroeger ook wel wat ge-pvp't maar man, vergeleken met deze gasten was ik sleeeeeeeeecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:26:
Ik zit nu ook even te kijken. Ik heb vroeger ook wel wat ge-pvp't maar man, vergeleken met deze gasten was ik sleeeeeeeeecht.
Ja same haha. Sowieso toen de tijd :P ik was de persoon die omdraaid met A en D back in the day :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
RIP level 53 hunter. Death by hyperspawn. Was in de cave in het noorden van Felwood. De cave met grote elementals. Was twee elementals aan het killen en had niet door dat er een derde precies tussen was gespawned. Maar dat overleefde ik nog prima. Met nog één mob over respawnden de vorige twee alweer. Toen werd het al lastig en net toen ze allemaal om waren respawnden ze nogmaals. Kon één van de twee killen voordat mijn pet ten onder ging. Mijn FD faalde en toen was het einde oefening.

Oneerlijk einde van een 100+ uur grind maar wat doe je eraan. Dit was mijn HC avontuur. Kan het niet opbrengen om het nog een keer te proberen. Zelfs niet met mijn level 28 druid of priest.

Gisteren de laatste twee uur van het Mak'gora toernooi gekeken. Was mooi om te zien hoe 'rock, paper, scissors' (classic) WoW is. Iedere class heeft één of twee classes waar hij overheen walst en andersom. Daardoor speelden skill (helaas) niet altijd de belangrijkste rol. Desalniettemin ontzettend goede spelers en een terechte winnaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_T
Gister op hc weer rip gegaan... echt zo stom... warlock ding net 20 in barrens, loop bij die kolkar boss in de buurt...
komt er een patrol aan met 2 hyena's die op me in staan te hakken.... had niet eens door hoe hard mijn hp naar beneden ging, fear er 1 en op dat moment val ik om.....

Mail die nog onderweg was naar bank alt... gone... gelukkig had ik wel wat gold al gestuurd en wat ores enzo...
Nieuwe warlock gemaakt, weer lvl 4 lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-07 11:16
Lord_T schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:25:
Gister op hc weer rip gegaan... echt zo stom... warlock ding net 20 in barrens, loop bij die kolkar boss in de buurt...
komt er een patrol aan met 2 hyena's die op me in staan te hakken.... had niet eens door hoe hard mijn hp naar beneden ging, fear er 1 en op dat moment val ik om.....

Mail die nog onderweg was naar bank alt... gone... gelukkig had ik wel wat gold al gestuurd en wat ores enzo...
Nieuwe warlock gemaakt, weer lvl 4 lol
Dat is wel een taaie ja...

Ben sinds 2 dagen ook maar eens op HC begonnen. Heerlijk het gevoel dat je er echt alles aan doet om in leven te blijven en extra blij bent met elke kleine upgrade.

Op het moment een level 13 undead rogue. Ben benieuwd of ik ooit de 60 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-07 11:16
Is er toevallig een nederlandstalige guild op EU Stitches Horde hardcore? Of eentje waar veel Tweakers/Nederlanders/Belgen in zitten? Of eventueel een discord of iets in die richting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 08:03
Rotinomm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:40:
Is er toevallig een nederlandstalige guild op EU Stitches Horde hardcore? Of eentje waar veel Tweakers/Nederlanders/Belgen in zitten? Of eventueel een discord of iets in die richting?
Er is een NL guild genaamd Geen Genade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben zelf nooit echt fan van een puur NL guild, en zit aan de alliance side in Lord of Dings (Stitches).
Wordt engels gesproken, maar zit een groot aantal NL'ers in. TIjdens de WBUFF op lvl 5 gesummoned worden naar BB, en portal SW. Dus dat is wel goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Numaga schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:14:
[...]

Er is een NL guild genaamd Geen Genade.
Zit ik in, leuke groep. Ook zeer actief op discord en organiseren allerlei events.
Week of 2 geleden een Duel event waarbij iedereen 3 uur playtime te besteden had.

Winnaar kreeg een bak gold en BOE's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
Rotinomm schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:40:
Mocht je bovenstaande wat vinden dan an je Trxi of Donbeton even een whisper geven voor een invite.
Ben zelf al eventjes minder actief, maar zij zijn er vrijwel altijd in de avonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Classic+ is happening.
Het heet Season of Discovery.

Classes worden op de schop gegooid, waardoor je specs gaat krijgen die normaal niet mogelijk zijn. Een Warlock die tankt bijvoorbeeld.

[ Voor 57% gewijzigd door Zeror op 03-11-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holy shit!

30 November WOW classic Season of Discovery! met echt allemaal nieuwe dingen.

Ik zie dit niet als classic + denk ik though.. volgens mij is het meer bedoeld als seasonal gameplay zoals een diablo season.

Omdat ze ook level 25 endgame content benoemde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Dit is Season of Discovery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sADGsnpHxOcDKncO5W_7MIxYVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo6a2FGLck03MJHCijMsncnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Niet verwacht dat er zo snel al iets zou komen. Is mij eigenlijk iets te snel met alle feestdagen die na 30 november komen, maar tof dat ze dit doen.

Ben benieuwd wat er met 'New way to play Hardcore being added early next year' bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cannoli Hardcore krijgt een SSF (self solo found) modus waarschijnlijk en dat vind ik ook wel vet. vrees alleen dat dat te laat komt. Houd in dat je alles zelf moet vinden. niet kan traden en AH kan gebruiken etc.

Maar zo nu en dan zal er vast wel weer een surge komen in HC en dan weer dipjes. zo gaat het meestal :P

EDIT: Zojuist in de classic panel confirmed dat het om SSF ging :P

[ Voor 30% gewijzigd door Ricmaniac op 03-11-2023 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het plan is om Season of Discoveries te gebruiken als "test"en vervolgens te transitiën naar Classic + .

Goed idee denk ik. Erg benieuwd hoe het gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ongebruikte Classic content wordt gebruikt op een later moment in Season of Discovery.

Level cap is niet gelijk level 60. Eerste level cap zal level 25 zijn. Blackfathom deeps wordt een 10-man raid.

Er komt geen beta of testperiode voor Season of Discovery. Er zitten geheimen in het spel die de devs graag geheim willen houden en niet dat ze al door sites als WoWhead al volledig onthuld worden.

[ Voor 83% gewijzigd door Zeror op 03-11-2023 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Ik ben hyped!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ik nu ook ! hele goeie panel van classic.

Heeft het nog veel duidelijker gemaakt en denk dat het echt mega leuk kan zijn.

Gewoon beetje zoals OSRS het heeft aangepakt.
En gedurft dat ze zoiets heel nieuws gaan proberen. Vind ik heel nice.

Ze teasde ook al Karazhan Crypts. hoe dope is dat! Was een area wat volgens mij als dungeon zou dienen origineel in vanilla maar is nooit released of afgemaakt. En nu komt dat in classic +

Vind wel dat de naam Season of Discoveries daardoor een beetje vreemd is. Ze hadden het gewoon New Classic of iets moeten noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Bedankt allemaal voor de updates over classic! Ik had de live stream niet gevolgd.

Maarre...dat season of discovery lijkt me wel wat hoor !! En het komt lekker snel ook :)
Begrijp ik het goed dat het dus nieuwe, frisse servers zijn? Dat vind ik altijd een speciaal moment om dan te beginnen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik heb net een paar video's op YouTube gekeken en ik denk dat we Season of Discovery toch wel als Classic+ mogen beschouwen (of in ieder geval als het antwoord op de wens van spelers die graag Classic+ willen hebben).

Ik ben wel benieuwd hoe de class balance gaat worden. Ik snap dat ze geen PTR gaan doen omdat anders alle informatie ge-datamined en alle content alweer onthuld gaat worden voor de officiële release. Maar met de vele hybrid builds die mogelijk lijken te worden (rogue/warlock/shaman tanks, mage healers, etc.) kan ik mij niet voorstellen dat er geen enorme verschillen tussen de classes gaan ontstaan.

Ik heb er superveel zin in. De Classic wereld is toch wel waar mijn hart ligt. Deze zones hebben mij altijd het meest het 'fantasy gevoel' gegeven. Nu nog de vraag... wat ga ik spelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vortigen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:07:
Begrijp ik het goed dat het dus nieuwe, frisse servers zijn? Dat vind ik altijd een speciaal moment om dan te beginnen.
Het moeten wel nieuwe servers worden. Je kan deze content (en max level 25) niet uitrollen op de huidige servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Hah wat leuk dit! Klinkt allemaal heel tof dit.
Eigenlijk is het de vanilla world met wotlk en cataclysm skill erbij plus nog wat.
Zo tof, en eens een keer niet voorgekauwd.
Er is echt niets wat me tegen staat aan dat SoD, zelfs de timegating met z'n lvl caps! Heerlijk.
En zo snel al joh!

[ Voor 28% gewijzigd door PepieNL op 04-11-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 16:22
PepieNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:29:
Hah wat leuk dit! Klinkt allemaal heel tof dit.
Eigenlijk is het de vanilla world met wotlk en cataclysm skill erbij plus nog wat.
Zo tof, en eens een keer niet voorgekauwd.
Er is echt niets wat me tegen staat aan dat SoD, zelfs de timegating met z'n lvl caps! Heerlijk.
En zo snel al joh!
Dit is exact mijn reactie. Ik was het in de discord nog aan het zeggen:" Voor mij graag classes aanpakken en content die nog afgewerkt is afwerken". Dan doen ze er nog wat bovenop! Voor mij is dit ook classic+ en de classic+ waar ik zat op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tanklock? Count me in :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Wat trouwens een fijne bijkomstigheid is van de aankondiging van 'Season of Discovery': Na het verlies van mijn level 53 hc hunter begon het gisteren toch weer te kriebelen om opnieuw te beginnen. Maar die drang is nu volledig verdwenen. :)

Wat hebben we straks trouwens veel versies van World of Warcraft:
  • Retail
  • Classic (Cataclysm)
  • Classic Era
  • Classic HC
  • Classic: Season of Discovery
Benieuwd wat de invloed van SoD gaat zijn op de spelersaantallen op de andere servers. Ik denk dat dit vooral af gaat hangen van hoe goed SoD gaat zijn. Hoop dat het als een volwaardig spel aan gaat voelen en niet als een sandbox/gimmick versie van Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Yup, Metamorphosis (demon form) wordt een soort van druid bear form maar dan met warrior achtige abilities zoals een melee cleave en charge. Warlock staat hoog op mijn lijstje van kanshebbers voor SoD.

Ik vind het supercool dat we zoveel keuzevrijheid krijgen in hoe we de classes straks willen spelen. Eigenlijk wordt iedere class een hybrid. Hoop wel dat het niet ten koste gaat van de 'identiteit' van de classes. Dat vond ik in de latere versies van Retail toch wel een nadeel. Dat vrijwel iedere class dezelfde basic abilties (interupts, etc.) had maar dan net in een iets andere vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Nou ehh.. ik weet wel wat ik ga doen deze 3 weken.
Heel veel klusjes rond huis haha 😁
Wordt het een mêlee Hunter zonder pet, een dualwield enh shaman, een balance druid met een echte spel rotatie??
Oe keuzes keuzes, daar gaan we alweer... hyped is een understatement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:27:
Na het verlies van mijn level 53 hc hunter begon het gisteren toch weer te kriebelen om opnieuw te beginnen.

Benieuwd wat de invloed van SoD gaat zijn op de spelersaantallen op de andere servers. Ik denk dat dit vooral af gaat hangen van hoe goed SoD gaat zijn. Hoop dat het als een volwaardig spel aan gaat voelen en niet als een sandbox/gimmick versie van Classic.
Rip 53 :o
Cannoli schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:34:
[...]

Yup, Metamorphosis (demon form) wordt een soort van druid bear form maar dan met warrior achtige abilities zoals een melee cleave en charge. Warlock staat hoog op mijn lijstje van kanshebbers voor SoD.
Denk dat warlock bij heeeel veel mensen hoog komt te staan :P Bij mij nu namelijk ook. hiervoor nooit die behoefte gehad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al moet ik zeggen dat Paladin mij ook wel heel leuk lijkt nu je daadwerkelijk DPS Paladin kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb trouwens nu ook geen zin om hardcore te spelen.

1- omdat SoD er dus aankomt.
2- Omdat ze SSF hebben aangekondigd en als ik dan al HC zal spelen dan moet dat wel op de SSF manier natuurlijk :P (hoop dat ze er iets aan vast hangen dat je een coole title krijgt ofzo in retail als je SSF HC 60 heb gehaald.
Cannoli schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:54:
Ik heb net een paar video's op YouTube gekeken en ik denk dat we Season of Discovery toch wel als Classic+
En dit is zeker nu Classic + ja. Ze maakte het heel duidelijk door te zeggen "exploring new ways at high level to add new (maybe previously unused) content."

En dan een paar van die teases waaronder Karazhan Crypts waarvan we weten dat er vroeger een dungeon zou komen maar het te leguber gevonden zou zijn en ze het toch nooit afgemaakt hadden. Hierdoor was Deadwind pass zo'n nutteloze zone voordat TBC uit kwam. Eerst was er content daar bedacht maar uiteindelijk geschrapt.

goeie grutte ik word steeds meer hyped om deze announcement hoe meer ik er over praat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik ben ook wel een beetje 'hyped' maar ik houd wel een slag om de arm. Heb net nog wat meer YT video's gekeken en in één van de video's waarin streamers een BETA versie van SoD (op Blizzcon) spelen lijkt de feral druid een soort van Windfury te hebben. Ik wil geen voorbarige conclusies trekken, maar ik hoop dat Blizzard niet alle Shaman specifieke abilities verdeeld heeft over de alliance classes en de Paladin specifieke abilities verdeeld heeft over de horde classes.

Ook hoop ik dat het levelen aan blijft voelen als in Vanilla/Classic maar dan met meer abilities en spells tot je beschikking. Dus dat je voorzichtig moet blijven met je pulls en niet zoals in latere versies van Retail 3-4 mobs pullt, ze neermaait en vervolgens met zero downtime doorstoomt naar de volgende groep mobs.

[ Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 04-11-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 20:13
ik twijfel om weer te gaan spelen, is verder gaan op WoTLK classic verstandig?
heb een druid 60+ en een warrior van 60 en een shammy op 40-50 ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
fib3rlight schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:49:
ik twijfel om weer te gaan spelen, is verder gaan op WoTLK classic verstandig?
heb een druid 60+ en een warrior van 60 en een shammy op 40-50 ergens.
Er zijn (nog) geen Classic WotLK Era servers aangekondigd. Dus ik zou alleen verder spelen als je straks Classic Cataclysm wilt spelen. Of dus wachten tot 30 november en dan Season of Discovery spelen (Classic+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 20:13
Cannoli schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:43:
[...]

Er zijn (nog) geen Classic WotLK Era servers aangekondigd. Dus ik zou alleen verder spelen als je straks Classic Cataclysm wilt spelen. Of dus wachten tot 30 november en dan Season of Discovery spelen (Classic+)
dank, ja WotLK of Cata maakt me niet veel uit, Season of Discovery is nieuw voor mij, dat moet ik even onderzoeken wat dat is en of dat wat voor mij is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Denk dat Season of Discovery echt best wel "groot" gaat worden juist omdat het nieuw is en extra ipv same old same old. Wat uiteraard ook gewoon zijn charmes heeft maar dat heeft iedereen ook alweer gezien.

Juist voor de casuals is SoD denk ik straks heel handig want ik als vader van 2 met minder tijd kom waarschijnlijk niet heel ver achter te lopen omdat de level cap op 25 begint.. alle tijd om bij te raken en dan wanneer het verhoogd word huppel ik er langzaam weer achter aan. Ik denk dat dit groter word bij de casual audience dan de diehard spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
In de Classic WoW reddit staan meerdere threats (o.a. deze) met daarin een overzicht van alle (reeds bekende) SoD runes. Alhoewel ik van tevoren niet al te veel wil weten over SoD vind ik deze informatie wel interessant. Vooral omdat ik niet goed weet welke class ik wil gaan spelen en deze Runes een idee geven over hoe de class gaat spelen.

spoiler:
Op basis van deze runes lijkt het erop dat we per faction 5(!!!) classes krijgen die kunnen tanken: Warrior, Druid, Warlock, Rogue, Paladin en Shaman. Of de mage een volwaardige healer kan worden of meer als off-healer gezien moet worden, is mij op basis van de runes nog niet duidelijk. Hangt ervan af van voor spells mages krijgen. Mijn voorkeur gaat op basis van de runes uit naar een druid main en een hunter of mage alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:40:
In de Classic WoW reddit staan meerdere threats (o.a. deze) met daarin een overzicht van alle (reeds bekende) SoD runes. Alhoewel ik van tevoren niet al te veel wil weten over SoD vind ik deze informatie wel interessant. Vooral omdat ik niet goed weet welke class ik wil gaan spelen en deze Runes een idee geven over hoe de class gaat spelen.

spoiler:
Op basis van deze runes lijkt het erop dat we per faction 5(!!!) classes krijgen die kunnen tanken: Warrior, Druid, Warlock, Rogue, Paladin en Shaman. Of de mage een volwaardige healer kan worden of meer als off-healer gezien moet worden, is mij op basis van de runes nog niet duidelijk. Hangt ervan af van voor spells mages krijgen. Mijn voorkeur gaat op basis van de runes uit naar een druid main en een hunter of mage alt.
ja zag het al in die panel deepdive maar vraag me af hoe armor scaling voor rogue bijv werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Interessant!
We hebben geen idee hoe je aan de runes komt en je kan er één aan je gloves, chest en pants toevoegen.
Zijn dit random drops dan moet je maar afwachten of je ze alle drie vind voor één specialisatie.

Sommige runes spreken over skills die niet in vanilla zitten, de warbringet rune spreekt bijv over intercept, dus de classtrainers hebben ook nog eens wat verassingen voor ons in petto.

Ashenvale lijkt één grote hotspot te worden, natuurlijk door de aanwezigheid van de eerste raid maar blizz lijkt ook een nieuw pvp event daar te introduceren. Een warsong gulch in het groot.
Gaaf.

[ Voor 19% gewijzigd door PepieNL op 05-11-2023 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PepieNL schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:46:
Interessant!
We hebben geen idee hoe je aan de runes komt en je kan er één aan je gloves, chest en pants toevoegen.
Zijn dit random drops dan moet je maar afwachten of je ze alle drie vind voor één specialisatie.

Sommige runes spreken over skills die niet in vanilla zitten, de warbringet rune spreekt bijv over intercept, dus de classtrainers hebben ook nog eens wat verassingen voor ons in petto.

Ashenvale lijkt één grote hotspot te worden, natuurlijk door de aanwezigheid van de eerste raid maar blizz lijkt ook een nieuw pvp event daar te introduceren. Een warsong gulch in het groot.
Gaaf.
Ja heeel vet imo als pvp enthousiast.

Maar het gaat wat anders zijn als WSG. Je hebt verschillende kampjes die je moet overnemen ofzo en van beide factions een Leader in de zone. en het doel is elkaar leader af te maken. En de leaders hebben x buffs en door die sidecamps te vernietigen of over te nemen w/e haal je wat van die buffs weg van de enemy leader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
Oké de nieuwe aankondigingen zijn echt sickkkkkkkkkkk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 22:15
Season of discovery sounds wel echt heel vet. Met level 25 raids en world pvp in Ashenvale damn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
Een tease vanaf blizzcon (zie belt; heeft ook een rune slot. Phase 2?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ma6NqSyiuE_T9unCAnyuGOtwlX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TikSa8esJtKKPMjmo59To72.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 09-11-2023 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
Is het al meme tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:31
Damm ben wel erg benieuwd nu...
Binnenkort Classic maar weer eens activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

"The best damage mitigation a tank can have is a warlock" -- aldus de MT van mijn oude raid guild ;)

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Op wowhead staat een interessant interview met twee Blizzard medewerkers over SoD. De meeste antwoorden vind ik vrij positief.

Ze lijken te beseffen dat de content uitdagend moet blijven, ook met de runes. Maar dat lijkt mij best lastig. Je moet de mobs dus zodanig tunen dat ze ongeveer even snel/langzaam neergaan als in Classic. Op de latere levels, waar mensen meer runes tot hun beschikking krijgen, moet je mobs dus een behoorlijk stuk sterker maken (meer hp, armor, resists, oid). Of de hogere ranks van spells 'zwakker' maken t.o.v. Classic. Of een combinatie van beide. En als je meer tools en spells tot je beschikking hebt, heb je ook een grotere kans om te overleven. Hoe balanceer je dat? Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Blizzard dit zonder PTR goed voor elkaar gaat krijgen. Ik verwacht een hele zooi patches en hotfixes.

We krijgen trouwens vier fases. Eerst tot level 25, dan 40, vervolgens 50 en tot slot 60. Een fase gaat als het goed is slechts enkele (~3) maanden duren. M.u.v. de laatste fase. Vraag mij af hoeveel er te doen zal zijn op level 25. Hopelijk genoeg om mensen een tijdje bezig te houden. De eerste die-hard spelers zullen na één dag level 25 zijn. Ik gok 50% van de playerbase na een week. Zou het niet echt 'des Classics' vinden als veel mensen aan het einde van de eerste fase 3 of meer max level alts hebben.

Het enige waar ik niet zo enthousiast van werd in het interview was het volgende (m.b.t. het Ashenvale World PvP gebeuren) : "Winning the event will also reward you with an item that has an on use World Buff. You can even bring these to your raid and save them for later." Ik ben niet zo'n fan van 'verplichte' PvP-content voor PvE-content. Alhoewel het natuurlijk wel een slimme manier is om de die-hard PvE'ers bij het world PvP gebeuren te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik krijg de indruk dat de aankondiging van SoD en hc ssf al een (behoorlijke) impact heeft op het aantal spelers op de hardcore realms. Vond het gisteravond en vanmiddag in ieder geval een stuk rustiger op Stitches.

Ik gok dat dat ook deels de reden is waarom SoD relatief snel na de aankondiging gereleased wordt. Een deel van de spelers is de motivatie verloren om verder te gaan met waar ze mee bezig waren. Maar met SoD 'om de hoek' zullen er maar weinig hun sub tijdelijk cancelen. (En wat speelt iedereen in de tussentijd? RUMBLE! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Hahahaaaaa goeie dit!

[ Voor 11% gewijzigd door PepieNL op 10-11-2023 12:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:05
Ik vind het wel leuk om te zien wat medetweakers aan het doen zijn. Mijn Battle.net = Ashlorne#2622 en ben een super casual gaming dad die eigenlijk alleen solo content doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 12:53
Deze is hier nog niet gepost volgens mij: 8 uur lang duels tussen level 60 hardcore (!) karakters:

Dood is dus echt character weg, wat het wel extra spannend maakt. Ik vond het zeer vermakelijk, rond 5 uur zit een mooi duel (rogue vs warrior)!

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 11-11-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:31
Sinds het nieuws over Season of Discovery begint alles toch echt weer te kriebelen, heb TBC, Wrath & cataclysm gespeeld in de originele periode. Uiteindelijk heb ik gister weer mijn (classic) account geactiveerd en even rond gelopen op de Wrath classic server, het was echt heerlijk al die herinneringen.

Is er iemand die hier nog Wrath classic speelt? Ik speel op Horde en speel voornamelijk PvP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-07 23:43
Ik snap het niet helemaal. Please help me out. Heb jaren lang gespeeld tot cataclysm uitkwam. Nu komt cataclysm weer in Classic. Waarom spelen mensen dit? We hebben dit toch allemaal al gehad en weten wat er gaat komen..... Classic heeft toch geen enkele levensvatbaarheid wetende waar het naar toe gaat?

Of gaan ze grote aanpassingen doen? En dan...... "retail" stoppen? Of gaan er 2 WoWs naast elkaar lopen, wat enkel de community zal gaan splijten....

Oke dont get me wrong. Wil het graag begrijpen.

Wat maakt SoD zo bijzonder? Één seizoen met iets kleins vernieuwends? (Zoals iedere andere MMO zoals eso doet meerdere keren per jaar dmv een event)

Explain me hoe classic wow niet helemaal gaat falen....

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Season of Discovery is basicly Classic+, waar al jarenlang om gevraagd wordt. Dit gaat vernieuwde content naar WoW Classic brengen en veel spelers zijn daar blij mee.

En je hebt straks niet 2 WoW's naast elkaar lopen, maar zelfs 4.
WoW Retail, WoW Cataclysm Classic, WoW Classic Hardcore en WoW Classic Seasons of Discovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:22:
Ik snap het niet helemaal. Please help me out. Heb jaren lang gespeeld tot cataclysm uitkwam. Nu komt cataclysm weer in Classic. Waarom spelen mensen dit? We hebben dit toch allemaal al gehad en weten wat er gaat komen..... Classic heeft toch geen enkele levensvatbaarheid wetende waar het naar toe gaat?
Er zijn meer nieuwe mensen dan je denkt die classic zijn begonnen en vroeger nooit gespeeld hadden.

Tegelijkertijd heb je de mensen die vanaf classic 2019 dedicated die versie hebben gespeeld en dus (subjectief) de betere versie van WoW willen ervaren. Vervolgens TBC en WotLK.

Waarom gaat classic cataclysm niet falen? Geen idee.. ik denk ook dat het gaat falen haha.

Vanilla, TBC, WotLK is de originele WoW triologie tot waar het geweldig was. Daarna bouwde de playerbase af. Zal nu weer gebeuren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Season of Discovery moet je niet per se zien als een season.. het woord in de naam is een beetje misleidend.

Het idee is dat het classic moet voorstellen maar met veel changes en verbeteringen. Ze gaan het heel anders aanpakken. Eigenlijk gewoon een vernieuwde versie van de oude WoW :P Het idee is om uiteindelijk ook op de hogere levels nieuwe content toe te voegen. Nieuw gemaakte content maar ook ongebruikte wat ze vroeger geschrapt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 12:53
Ik heb WoW al tijden niet gespeeld, maar kun je eigenlijk nog steeds je karakter op een bepaalde expansion vastzetten of niet? Toen TBC Classic uitkwam, kon je op Classic blijven hangen of door naar TBC. Kun je straks ook in WotLK blijven steken of moet je door naar Cataclysm?

Ik vermoed dat laatste, dus dat er Classic is en Classic + de laatste uitbreiding die ze hebben revamped. Maar ik heb al jaren niet gespeeld dus... Begint af en toe wel te kriebelen weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 14-11-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Correct. Er komt geen Classic server die op wotlk blijft steken. Die gaan door naar Cata.

Ik kijk zelf erg uit naar Season of Discovery. Mooi om dingen uit te proberen. Toch een soort Classic+ op de opmaat tot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:45
Maar gaan ze ook dingen in het verhaal etc veranderen dan bij season of discovery/ classic plus? Ik snap de hype eigenlijk niet om nu weer van voor af aan te beginnen, de nostalgische kriebel hebben we al verholpen met WoW classic, maar om nou weer van voor af aan te beginnen? Komen al die starter zones etc jullie niet een beetje de strot uit? Grappig dat je als rogue kan gaan tanken en dat soort gedoe maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer de charmes van de classes wegnemen als elke class alles kan doen zometeen.

Of misschien weet ik gewoon niet goed wat ze allemaal gaan doen? Heb wat filmpjes gekeken maar snap de hele hype erom gewoon niet echt?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Ze willen raids toevoegen die er niet eerder waren of aanpassen, zones die nooit zijn afgemaakt toevoegen. Betekent ook nieuwe quests. Maar precies is nog niet duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:23:
Maar gaan ze ook dingen in het verhaal etc veranderen dan bij season of discovery/ classic plus? Ik snap de hype eigenlijk niet om nu weer van voor af aan te beginnen, de nostalgische kriebel hebben we al verholpen met WoW classic, maar om nou weer van voor af aan te beginnen? Komen al die starter zones etc jullie niet een beetje de strot uit? Grappig dat je als rogue kan gaan tanken en dat soort gedoe maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer de charmes van de classes wegnemen als elke class alles kan doen zometeen.

Of misschien weet ik gewoon niet goed wat ze allemaal gaan doen? Heb wat filmpjes gekeken maar snap de hele hype erom gewoon niet echt?
Je kan het meer zien als een nieuwe versie van WoW denk ik dan weer een herstart van classic. class balancing is zometeen compleet anders. De hele class mechanics uberhaupt. De wereld is anders op sommige plekken. Ik bedoel blackphatom deeps is letterlijk een raid met nieuwe mechanics ipv een dungeon zoals vroeger. Ashenvale is een open world pvp zone geworden met events waarbij je daadwerkelijk rewards en alles kan krijgen. Nieuwe (origineel unobtainable) mounts voor in die zone etc, Level cap eerst op 25 natuurlijk wat ook voor leuke gameplay kan gaan zorgen.

Season of Discovery gaat denk ik minder serieus genomen worden en dat maakt het wat mij betreft juist leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexsdam
Het wachten is op level 40 max met een enorme Scarlet Monastery raid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexsdam schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:11:
Het wachten is op level 40 max met een enorme Scarlet Monastery raid :)
Haha mensen wachten nu al op SM raid 8)7 SoD is niet eens uit haha,

Ik kijk juist echt uit naar deze eerste phase met ashenvale PvP

• Grotespeler
Vermaak me nu (nog) prima met Wotlk, vanaf Cataclysm vond ik het spel steeds minder leuk en ga die dus ook niet spelen.
SoD lijkt me dan wel weer interessant. Ook bij vrienden die al jaren geen wow meer hebben gespeeld gaat het kriebelen. Dat is een goed teken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_T
gister rip mijn 29 shammy, warstomp werd geresist, 1 hit en dazed en tja gewoon dom...

vind het niet eens echt erg, want was begonnen met mage en die vond ik veel leuker... inmiddels mage 22 ;)
wel zonde van alles wat in ah zat / bank etc, maar gold had die gelukkig niet, dat was ervoor al naar bank alt verzonden :D

nu dus leuk spelen met mage en die lijkt wel stukje sterker en hard cc's is wel echt fijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vortigen
Mijn priest op hardcore heeft lvl 40 bereikt en heeft nu shadowform :D
Het is mijn hoogste HC char en speelt lekker weg.
Nog even sparen voor de mount - is toch 90g - en dan kan ze zich een stuk sneller verplaatsen!

En ondanks dat ik mij goed vermaak in HC kijk ik toch uit naar Season of Discovery aan het eind van deze maand. Het heeft altijd iets speciaals vind ik om helemaal aan het begin van een game/server/season te staan.
Ik denk dat ik met een human pally ga beginnen.
Met de lvl cap van 25 (in eerste instantie) verwacht ik dat we wel wat alts zullen maken trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortigen schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:01:
Mijn priest op hardcore heeft lvl 40 bereikt en heeft nu shadowform :D
Het is mijn hoogste HC char en speelt lekker weg.
Nog even sparen voor de mount - is toch 90g - en dan kan ze zich een stuk sneller verplaatsen!

En ondanks dat ik mij goed vermaak in HC kijk ik toch uit naar Season of Discovery aan het eind van deze maand. Het heeft altijd iets speciaals vind ik om helemaal aan het begin van een game/server/season te staan.
Ik denk dat ik met een human pally ga beginnen.
Met de lvl cap van 25 (in eerste instantie) verwacht ik dat we wel wat alts zullen maken trouwens ;)
Je kan de hardcore addon installeren en Season of Discovery Hardcore spelen :P

Ik kijk er ook echt naar uit. Iets verfrissends in de wereld die je al zo lang lief hebt.
Van de alts weet ik het nog niet maar dat het zo gecapped wordt in fases is voor mij als Vader die steeds meer en meer een casual gamer wordt wel fijn haha

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 20-11-2023 08:20 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat