RIP 36 Hunter
Typisch gevalletje overmoed, gevolgd door paniek (en dus blunders).
Ik had al een aantal quests in STV gedaan, maar kwam voor de volgende serie net een paar levels tekort. Daarom naar Arathi verhuisd, waar ik nog helemaal geen quests had gedaan. Betekent dus dat ik me omringd zag door lvl 30-31 mobs, lekker groen dus raggen als hunter! Gaandeweg gaf het gemak zoveel vertrouwen dat ik -tijdens het grinden van de witherbark troll q- toch maar de cave in het noorden van Arathi ben ingegaan. Immers; ik outlevel de mobs, en het was dermate rustig dat ik niet het idee had dat ik veel last zou hebben van hyper spawns (julllie weten nu dus al hoe dit gaat eindigen).
Afijn, cave gecleared, lekker wat iron en zelfs mijn eerste mithril ores gevonden. Op de weg terug naar buiten begonnen de respawns. Niets aan de hand, gewoon doormeppen. Tot er een respawn bovenop mij het bestaan in plopte, en een paar meter verderop nog één, terwijl mijn pet op ongeveer 60% hp zat van de eerdere fights. Vervolgens trekt een wegrennende trolll nog een nieuw vriendje mee en toen zat ik toch tegen 3-4 mobs aan te kijken.
Paniek maakte zich van mij meester: “ik zit in een cave met een hyperspawn en mijn pet op 50% hp…..!” Ik besloot “het zekere voor het onzekere” te nemen en de cave uit te rennen. Worst. Decision. Ever.
Terwijl mijn pet de mobs bezig hield zette ik het op een lopen, onder het mom “de uitgang is hier om de hoek en dan is het clear”. Ik rende weg, klaar om FD te doen om de nieuwe pulls van me af te schudden.
En toen bleek dat ik mij had vergist, en er NOG een bocht in de tunnel naar de uitgang zat. Blind ramde ik op FD, en zette het op een lopen om de laatste meters naar de uitgang te rennen…… die vol zaten met trolls. Dan kun je 5-6 lvls hoger zijn, als er 5-6 op je in staan te hakken gaat dat niet heel lang goed. Dus terwijl het gloren van de dag al in het zicht was, eindigde de reis van mijn hunter in de dampige grotten van Arathi.
Het nare is dat je precies op dát moment realiseert: dit was allemaal onnodig. Ik had prima die initiële extra mobs af kunnen buksen met mijn pet, om vervolgens gestaag naar de uitgang toe te werken. Of desnoods terug dieper de cave in te rennen (waar ik net vandaan kwam) om daar op een rustige plek FD te gebruiken, pet te reviven, en dan weer rustig door te werken….
Dat is enerzijds het leuke aan HC; het hoofd koel houden is echt essentieel, anderzijds ben ik het helaas ook wel een beetje zat. Mijn enig overgebleven char is een lvl 30 warrior (ik heb een aantal chars tegelijk gerolled, en mezelf beloofd niet nog meer te rollen als deze dood zijn).
Echter was ik het nu wel dermate beu dat ik de warrior ook maar naar Pyrewood heb gemigreerd, samen met de hunter. Voor mij is de HC craze nu toch wel een beetje voorbij, maar vind ik het leuk genoeg om classic era nog een beetje te verkennen. Ben benieuwd hoe het de mensen hier vergaat en of er al veel tweakers de lvl 60 op HC hebben aangetikt?
Het voordeel van HC is dat de server economie vrij lang in een soort "fresh" fase blijft, waardoor leather op AH goedkoop is.
Dat biedt met LW kansen om leathers van AH op te kopen, bepaalde recipes te craften, waarbij je break-even of winst maakt bij het vendorren van de LW items.
De money makers zijn:
Light Leather Pants
Winstgevend als je light leather voor max 5s/stack en light hide op max 80 copper each (geloof ik) kan vinden.
Hillman's Shoulders
Winstgevend bij Medium leather op 16s/stack en medium hide op 5s each
Nightscape Tunic
Winstgevend bij Thick Leather op ongeveer 1.3g per stack
Ik type dit nu ff uit mn hoofd dus narekenen is wel aan te bevelen. Ik heb thuis een excel-file waarin ik een aantal items helemaal heb doorberekend (= bij welke AH mat prices zijn items break-even, rekening houdend met vendor mats en reputationd discounts).
[
Voor 14% gewijzigd door
Seraphin op 25-10-2023 11:11
]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.