Oh oh... WoW: SoD heb ik gemist 
Ziet er legit wel vet uit.. Heel tempting dit....

Ziet er legit wel vet uit.. Heel tempting dit....
[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 23-11-2023 10:34 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik snap wat je hier allemaal zegt hoor maar het is niet zo zwart wit imo.Cannoli schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:34:
Bij de aankondiging was ik redelijk hyped voor SoD maar inmiddels heb ik mijn verwachtingen toch wat naar beneden bijgesteld.
De Vanilla ervaring is voor mij een grote wereld waar je je op low level heel zwak voelt en waar je langzaam maar zeker steeds een beetje sterker wordt. De wereld is gevaarlijk en uitdagend en je moet altijd op je hoede zijn dat je niet te veel mobs pullt. Iedere class heeft zijn sterke en zwakke punten en je hebt elkaar nodig om door de (groeps)content heen te komen.
Classic+ zou voor mij een versie van Vanilla zijn waarin (vrijwel) iedere spec viable gemaakt zou worden. Met wat extra spells/abilities om de 2-3 knoppen rotatie van veel classes minder saai te maken. Maar met behoud van de 'klassieke' rolverdeling. En Shamans zouden kunnen tanken zodat beide facties 3 tank classes hebben. Daarnaast meer en uitdagende content binnen de bestaande wereld.
In SoD krijgen feral druids Windfury, hunters krijgen een Blessing of Kings equivalent, runes kunnen on-the-fly gewisseld worden en op level 25 krijgen we al een flinke toolkit aan spells/abilities om maar een paar dingen te noemen. En op basis van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb lijkt de class balance ver te zoeken.
Ik hoop dat Blizzard mij positief weet te verrassen, maar ik ben bang dat SoD als een soort grote speeltuin aan gaat voelen waar (vrijwel) iedere class door de content heen blaast als een soort eenmans leger. Meer Retail- (lees: Retail min) of Vanilla Retail dan Classic+. Maar de tijd zal het uitwijzen. Nog een week en dan weten we meer.
Overigens kan ik wel begrijpen waarom Blizzard voor deze weg gekozen heeft. Vanilla tweaken en tunen is een bijna onmogelijke taak. Fix je class A dan zijn classes B en C weer ontevreden en zo kom je al snel in een vicieuze cirkel terecht. Dan kun je beter het hele spel over de kop gooien en het een Season noemen. Dan kun je zo gek doen als je wilt. En als het uiteindelijk geen succes wordt beëindig je het seizoen en laat je het daarbij. Dan is het geen gefaald Classic+ maar gewoon een leuk en gek experiment geweest.
Mijn post kwam misschien wat te negatief over. Ik had ook beter 'verwachtingen bijgesteld' ipv 'verwachtingen naar beneden bijgesteld' kunnen typen. Ik ben teleurgesteld dat het geen Classic+ blijkt te gaan worden, maar ben benieuwd naar wat het wel gaat worden. (Complete chaos denk ik.Ricmaniac schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:10:
[...]
Ik snap wat je hier allemaal zegt hoor maar het is niet zo zwart wit imo.
Het komt meer omdat het gewoon vroeger zo gedaan werd. Maar je ziet dat de huidige manier van classic al anders gespeeld word. Shamans tankte nu ook al in classic tot in ieder geval Scarlet Monastary zonder te veel problemen en er zijn zelfs bosses waar rogue tanks gebruikt werden voor hun evasion en parry etcDat is ook de visie die blizzard heeft voor Rogue tanks in SoD.
Ik denk dat het ontzettend verfrissends gaat zijn en vind het leuk dat Blizzard zoiets gedurfds gaat doen.
Maargoed ze gaan dit ook als test gebruiken voor de toekomst dus als er meer mensen zich zo zouden uitspreken kan het zo maar zijn dat ze die roles weg gaan halen. Al verwacht ik dat die kans klein is.
Ik heb er zin in maar het kan denk ik nooit een vervanger worden voor de "main"versie van WoW Classic door de gimmicky approach die ze gaan doen. Zullen het mee maken
Maar het word wel classic + eigenlijk he. Althans het ligt er misschien ook aan wat je zelf onder classic + verwacht maar ze doen dit wel met het idee om de animo te zien voor nieuwe content op 60.Cannoli schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:36:
[...]
Mijn post kwam misschien wat te negatief over. Ik had ook beter 'verwachtingen bijgesteld' ipv 'verwachtingen naar beneden bijgesteld' kunnen typen. Ik ben teleurgesteld dat het geen Classic+ blijkt te gaan worden, maar ben benieuwd naar wat het wel gaat worden. (Complete chaos denk ik.).
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 25-11-2023 16:48 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Rogue, shaman en Paladin krijgen ook tanking. Volgens mij is het idee van Rogue Tanks dat ze vooral veel dodgen en parry'en.Lord_T schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:18:
weten we al ongeveer wat we kunnen verwachten? ik heb helaas mega drukke tijd met werk (proefwerkweek dus stapels nakijkwerk)
warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
Snap ik maar het ontbreekt vaak aan healers dus ik snap het wel.Ricmaniac schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:37:
[...]
Rogue, shaman en Paladin krijgen ook tanking. Volgens mij is het idee van Rogue Tanks dat ze vooral veel dodgen en parry'en.
Paladin had het natuurlijk al maar was slecht in classic. Nu hebben ze gewoon een echt taunt enzo.
Hunter krijgt een full melee hunter variant. Die lijkt mij best wel gaaf en denk dat ik die wil proberen.
Verder is er geen extra denk ik en zeker als start is het genoeg denk ik.
Baal wel een beetje dat Mage healers kunnen zijn. Mage was al OPnu kunnen ze ook nog healen.
Was vetter geweest imo als je een melee mage had ofzo. dat ze daar iets mee hadden gedaan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Beetje rare lijst want het is niet zo dat Warlocks enkel kunnen tanken en mages enkel kunnen healen. Het is eerder zo:Lord_T schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:18:
weten we al ongeveer wat we kunnen verwachten? ik heb helaas mega drukke tijd met werk (proefwerkweek dus stapels nakijkwerk)
warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
Warlock en Shaman tanks. Arcane mages kunnen (vooral goed aoe) healen maar lijken geen vervanger voor healers te worden. Rogues krijgen een tank-spec maar het lijkt geen volwaardige tank-spec te zijn. (Amper/geen mogelijkheden om te aoe tanken en ze hebben in het begin tijd nodig om avoidance op te bouwen. Ze krijgen geen bonus armor middels talents dus buiten de avoidance lijken ze behoorlijk squishy. Opgebouwde combo-points gaan verloren wanneer je van target wisselt dus dat is ook onhandig als je wilt tanken.)Lord_T schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:18:
warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
nog even en elke class kan alles....... jammerRicmaniac schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:34:
Hier een mooi overzichtje van die classes/roles
[Afbeelding]
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Je weet dat Season of Discovery eigenlijk een soort test season is om te kijken of er animo is voor Classic+ en dat het dus met name ook heel veel testing zal zijn.skassie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:53:
[...]
nog even en elke class kan alles....... jammer
Ik vind de uitdrukking die veel youtubers gebruiken wel toepasselijk. "Throwing stuff at the wall and see what sticks." Blizzard heeft gewoon eens gek gedaan en allerlei wilde ideeën geïmplementeerd. En nu gaan ze kijken wat wel en niet werkt.destroye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:05:
[...]
Je weet dat Season of Discovery eigenlijk een soort test season is om te kijken of er animo is voor Classic+ en dat het dus met name ook heel veel testing zal zijn.
voordeel is wel je bent snel in een groepMunki schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:39:
Ik ga lekker rogue tank spelen. Altijd rogue main geweest, nu met tanken erbij lijkt me dat heel erg leuk!
Vrijdag vrij genomen, dus ben er klaar voor!
[ Voor 10% gewijzigd door skassie op 28-11-2023 13:01 . Reden: toevoeging ]
zekerdestroye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:05:
[...]
Je weet dat Season of Discovery eigenlijk een soort test season is om te kijken of er animo is voor Classic+ en dat het dus met name ook heel veel testing zal zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door PepieNL op 28-11-2023 14:44 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Something under the bed is drooling
Op een PvE server dan neem ik aan of ga je op twee verschillende servers spelen?Mauz1978 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:59:
Dezelfde server zou leuk zijn. Ik ga voor dwarf hunter en een orc shaman als alt.
Dat ligt eigenlijk aan de meerderheid hier. PVP of PvE maakt mij niet zoveel uit, alleen dat ik horde en Alliance op twee verschillende servers moet spelen (dat is nog zo toch?)Cannoli schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:00:
[...]
Op een PvE server dan neem ik aan of ga je op twee verschillende servers spelen?
Ik ga voor een PvE server. Ben een 'filthy casual' dus geen zin in verplichte PvP. (Alhoewel ik een PvP server wel realistischer vind.)
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
[ Voor 26% gewijzigd door PepieNL op 30-11-2023 07:32 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 30-11-2023 08:23 ]
Warbringer om van snares af te komen en een instant attack vind je niet ok?Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:21:
Warrior krijgt het denk ik het zwaarst. Die hebben zo weinig goeie skills pre level 20 en 0 mobility.
Geen idee, Dan noem je er 1 maar ze hebben bijv niet eens berserker stance op deze level cap met de daarbij bijbehorende skills. Ik denk dat veel classes warrior outplayen op 25.PepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:35:
[...]
Warbringer om van snares af te komen en een instant attack vind je niet ok?
Denk dat warrior mn 2e class wordt
Hmm mja ok, geen berserker stance maar zo zijn er genoeg classes die pas na 25 hun defining skills krijgen of opgescheept zitten met een lage skill rank maar hey.. we gaan het zienRicmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:41:
[...]
Geen idee, Dan noem je er 1 maar ze hebben bijv niet eens berserker stance op deze level cap met de daarbij bijbehorende skills. Ik denk dat veel classes warrior outplayen op 25.
Klopt en daarom denk ik dat hunter het heel goed gaat doen in phase 1 sowiesoPepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:51:
[...]
Hmm mja ok, geen berserker stance maar zo zijn er genoeg classes die pas na 25 hun defining skills krijgen of opgescheept zitten met een lage skill rank maar hey.. we gaan het zien![]()
Vind het wel spannend dat we nog zo weinig weten
[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 30-11-2023 08:54 ]
Blizzard Developers zijn enorm hard aan het genieten om ons zo veel mogelijk te misleiden. Ik zou er alvast niet 100% zeker van zijn. Dit is hoe ze nu de realms zienVortigen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:41:
https://www.wowhead.com/c...eason-of-discovery-336403
De NA WoW spelers hebben 4 servers gezien voor SoD.
1 PvE, 2 PvP en 1 RP-PvP server. Geen namen maar gewoon "a realm" genoemd.
Als dit waar blijkt te zijn verwacht ik voor ons in de EU ook 4 servers.
[ Voor 5% gewijzigd door arielekst1983 op 30-11-2023 10:32 ]
Cat linux.txt
Gezien de reacties kunnen we het beter opsplitsen denk ikGemmeke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:21:
Dus gaan wij nu alliance of horde en op welke realm?
Anoniem: 1486766
Mja waarom niet?Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:43:
Heb me nog niet echt verdiept in SoD maar classic weet altijd een gevoelige snaar te raken bij mij. Als er iets is waar ik tegenwoordig 0 interesse in heb dan is dat raiden en afhankelijk zijn van een vaste groep. Dungeons en BG's vind ik leuk en ik zou dan ook graag een end game willen zien waar dat in bestaat zonder dat je achter de feiten aanloopt. Als ik solo in de queue kan voor BGs en op die manier de beste PvP gear bij elkaar kan verzamelen uiteindelijk zonder 12 uur per dag te spelen ben ik al tevreden. Verder gewoon genieten van de wereld, (alts) levelen, beroepen etc.![]()
Zit SoD zo in elkaar dat een speler zoals ik kan genieten? Was iets te vaag wat ik dusver heb kunnen vinden.
Anoniem: 1486766
Dat wist ik niet, goed nieuws!PepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:46:
[...]
Mja waarom niet?
Guildloos rondlopen, geen verplichtingen of verantwoording.. prima toch ?
PVP systeem is vd week ook weer aangepast op zowel ERA als ook SOD straks, er is nu geen decay meer in pvp ranks!
Dus je kan bv een weekje hardgaan in BGs, mooie rank halen.. weekje(s) rust nemen.. en gewoon weer verder gaan op die rank.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-11-2023 16:09 ]
Klopt!HTT-Thalan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:05:
Als ik het goed uitreken met mijn vermoeide hoofd, - 10 uur vanavond, toch? Dan openen er 1 of meerdere SoD realms in Classic?
Geen tijd = geen prioriteitTomski1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:27:
Zo laat vanavond pfff, moet morgen werken en vrijdagavond geen tijd
Ik heb helaas een deadline dinsdag en nog veel editing en meetings voor die tijd, maar ga in ieder geval straks pogen een char aan te maken.mentalozzie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:01:
Denk dat thuis “werken” morgen meer gamen wordt 😂
[ Voor 11% gewijzigd door Rathenau op 30-11-2023 19:33 ]
[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2023 21:57 ]
RPPVP is altijd wel een goede sfeer, die durf ik wel aan. Hier moet ik helaas nog de update binnenhalen die erg traag gaat. Maarja.. veel plezier allemaalHTT-Thalan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:56:
Mensen hier voor RP PVP? Ik ben ingelogd, maar de seasonal servers zijn nog offline, het zijn er 5:
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door tuinïnen op 30-11-2023 22:01 ]
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2023 22:04 ]
Dat denk ik niet want je moet in de client nog steeds EU-NA kiezen met je accounts. Denk dat ze gewoon dezelfde namen dan hebben gebruikt. of het zijn nog steeds placeholder names die zometeen veranderentuinïnen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:07:
Ik zie op de stream van Asmongold trouwens dezelfde realmnames. Zit iedereen nu bij elkaar?
RP = roleplay. In character blijven dus.Marvin. schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:08:
Wat is het verschil tussen rppvp en pvp?
Ikke wel.Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:06:
Dus welke server doen we? Crusader Strike ?
RolePlay Player vs Player, dus er wordt hier verwacht dat je ook incharacter blijft zeg maar.Marvin. schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:08:
Wat is het verschil tussen rppvp en pvp?
Ja ik heb dat ook besloten. en als binnen een week duidelijk wordt dat een andere server voornamelijk X of Y community is geworden maakt het toch niet zo veel uit om opnieuw te beginnen gezien lvl 25 de max is
Bij mij slechts 3 stuks... de RP realms staan nog op offline.Poulske schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:11:
Bij mij zijn ze nu online!
[ Voor 47% gewijzigd door alwinus op 30-11-2023 22:16 ]
[ Voor 35% gewijzigd door tuinïnen op 30-11-2023 22:15 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq