Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-07 07:13
Oh oh... WoW: SoD heb ik gemist :O
Ziet er legit wel vet uit.. Heel tempting dit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog 1 weekje en dan kunnen we los met Season of Discovery. Erg benieuwd naar en zin in. Denk dat het echt leuk word en mij gewoon extra veel plezier geeft aan de bekende game die we allemaal al zo veel gespeeld hebben.

Denk dat ik als eerst toch voor DPS Paladin ga nu het daadwerkelijk viable kan zijn :P

Tenzij er besloten word dat er een hardcore community voor komt haha dan ga ik denk ik warlock.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Na een hele tijd geen WoW meer te hebben aangeraakt en na een half uur Wotlk classic te hebben opgegeven, kijk ik ook erg uit naar SoD.

Eens een keer wat nieuws. Laat maar komen.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:14
Mhmmmmm geen idee nog wat te doen boys.. zelfde liedje weer. Weet weer niet wat te rollen haha.
Ik ga 100% horde weer, kan echt geen alliance spelen..

Resto shaman, nu met Water Shield en Earth Shield. Hopelijk Totemic Recall later (verwacht het wel).
Ele Shaman, Overload is geweldig en nu met Water Shield! crappy tot lightning bolt kortere cast krijgt rond lvl 40.
Prot Warrior! Devastate zal er voor zorgen dat threat zonder 2H wel goed zit nu, warbringer en hopelijk in een latere phase nog iets lekkers als shockwave hopelijk. Sword n Board is mn favo playstyle.
MM/SURV Hunter met zn 20% stats rune op chest

Polls gezien, vooral Hunter, Shaman en Warlock staan hoog qua spelers op Horde zijde.
Al gaan de meesten Shamans vast geen resto rollen maar enhancement (wel of geen 2h rune is nog een dingetje voor ze blijkbaar) maar er is absoluut overlap.

Keuzes keuzes.. en jullie ?

[ Voor 4% gewijzigd door PepieNL op 23-11-2023 10:34 ]

Wel spannend wat ze gaan doen met oog op faction inbalance. Ze willen dus een nieuw iets proberen (nieuw voor wow at least) dat ze een faction creation locken op een server die hoge imbalans heeft tussen de factions.

Dit is goed voor de overall population op servers en tegelijkertijd de pvp balance van factions.
Negatieve hiervan kan zijn dat een andere vriend van je een maand later bijv begint en er geen character voor die faction op kan maken.

Dit is alleen voor de PvP realms btw met SoD

Overal ben ik het met ze eens dat ze andere dingen moeten proberen om niet de geschiedenis te herhalen en nice dat ze de ballen eindelijk hebben om dit te doen.

Gaan zien hoe het uit pak.

pro tip misschien: maak gelijk van elke faction een poppetje aan op de realms waar je mogelijk gaat spelen :P

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:30
Ik kijk ook erg uit naar SoD!

Samen met mijn broertje besloten om horde te gaan spelen op een PvP server.

Ik zal een Undead priest of rogue spelen. Waarom? Ik heb dat stuk van de wereld nog nooit gezien omdat ik in classic altijd alliance heb gespeeld.

• Cannoli
  • Niet online
Bij de aankondiging was ik redelijk hyped voor SoD maar inmiddels heb ik mijn verwachtingen toch wat naar beneden bijgesteld.

De Vanilla ervaring is voor mij een grote wereld waar je je op low level heel zwak voelt en waar je langzaam maar zeker steeds een beetje sterker wordt. De wereld is gevaarlijk en uitdagend en je moet altijd op je hoede zijn dat je niet te veel mobs pullt. Iedere class heeft zijn sterke en zwakke punten en je hebt elkaar nodig om door de (groeps)content heen te komen.

Classic+ zou voor mij een versie van Vanilla zijn waarin (vrijwel) iedere spec viable gemaakt zou worden. Met wat extra spells/abilities om de 2-3 knoppen rotatie van veel classes minder saai te maken. Maar met behoud van de 'klassieke' rolverdeling. En Shamans zouden kunnen tanken zodat beide facties 3 tank classes hebben. Daarnaast meer en uitdagende content binnen de bestaande wereld.

In SoD krijgen feral druids Windfury, hunters krijgen een Blessing of Kings equivalent, runes kunnen on-the-fly gewisseld worden en op level 25 krijgen we al een flinke toolkit aan spells/abilities om maar een paar dingen te noemen. En op basis van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb lijkt de class balance ver te zoeken.

Ik hoop dat Blizzard mij positief weet te verrassen, maar ik ben bang dat SoD als een soort grote speeltuin aan gaat voelen waar (vrijwel) iedere class door de content heen blaast als een soort eenmans leger. Meer Retail- (lees: Retail min) of Vanilla Retail dan Classic+. Maar de tijd zal het uitwijzen. Nog een week en dan weten we meer.

Overigens kan ik wel begrijpen waarom Blizzard voor deze weg gekozen heeft. Vanilla tweaken en tunen is een bijna onmogelijke taak. Fix je class A dan zijn classes B en C weer ontevreden en zo kom je al snel in een vicieuze cirkel terecht. Dan kun je beter het hele spel over de kop gooien en het een Season noemen. Dan kun je zo gek doen als je wilt. En als het uiteindelijk geen succes wordt beëindig je het seizoen en laat je het daarbij. Dan is het geen gefaald Classic+ maar gewoon een leuk en gek experiment geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40
RIP mijn lvl 41 priest op HC ... werd van mijn paard gemept, twee mobs op me waarvan 1 af en toe een interrupt doet en je even niet meer kan casten ....toen nog even een extra spawn er bij en daar ging ik ;)

Nu eventjes wat aankloten met mijn alts en dan vrijdag SoD. Laat maar komen :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cannoli schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:34:
Bij de aankondiging was ik redelijk hyped voor SoD maar inmiddels heb ik mijn verwachtingen toch wat naar beneden bijgesteld.

De Vanilla ervaring is voor mij een grote wereld waar je je op low level heel zwak voelt en waar je langzaam maar zeker steeds een beetje sterker wordt. De wereld is gevaarlijk en uitdagend en je moet altijd op je hoede zijn dat je niet te veel mobs pullt. Iedere class heeft zijn sterke en zwakke punten en je hebt elkaar nodig om door de (groeps)content heen te komen.

Classic+ zou voor mij een versie van Vanilla zijn waarin (vrijwel) iedere spec viable gemaakt zou worden. Met wat extra spells/abilities om de 2-3 knoppen rotatie van veel classes minder saai te maken. Maar met behoud van de 'klassieke' rolverdeling. En Shamans zouden kunnen tanken zodat beide facties 3 tank classes hebben. Daarnaast meer en uitdagende content binnen de bestaande wereld.

In SoD krijgen feral druids Windfury, hunters krijgen een Blessing of Kings equivalent, runes kunnen on-the-fly gewisseld worden en op level 25 krijgen we al een flinke toolkit aan spells/abilities om maar een paar dingen te noemen. En op basis van wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb lijkt de class balance ver te zoeken.

Ik hoop dat Blizzard mij positief weet te verrassen, maar ik ben bang dat SoD als een soort grote speeltuin aan gaat voelen waar (vrijwel) iedere class door de content heen blaast als een soort eenmans leger. Meer Retail- (lees: Retail min) of Vanilla Retail dan Classic+. Maar de tijd zal het uitwijzen. Nog een week en dan weten we meer.

Overigens kan ik wel begrijpen waarom Blizzard voor deze weg gekozen heeft. Vanilla tweaken en tunen is een bijna onmogelijke taak. Fix je class A dan zijn classes B en C weer ontevreden en zo kom je al snel in een vicieuze cirkel terecht. Dan kun je beter het hele spel over de kop gooien en het een Season noemen. Dan kun je zo gek doen als je wilt. En als het uiteindelijk geen succes wordt beëindig je het seizoen en laat je het daarbij. Dan is het geen gefaald Classic+ maar gewoon een leuk en gek experiment geweest.
Ik snap wat je hier allemaal zegt hoor maar het is niet zo zwart wit imo.
Het komt meer omdat het gewoon vroeger zo gedaan werd. Maar je ziet dat de huidige manier van classic al anders gespeeld word. Shamans tankte nu ook al in classic tot in ieder geval Scarlet Monastary zonder te veel problemen en er zijn zelfs bosses waar rogue tanks gebruikt werden voor hun evasion en parry etc :P Dat is ook de visie die blizzard heeft voor Rogue tanks in SoD.

Ik denk dat het ontzettend verfrissends gaat zijn en vind het leuk dat Blizzard zoiets gedurfds gaat doen.

Maargoed ze gaan dit ook als test gebruiken voor de toekomst dus als er meer mensen zich zo zouden uitspreken kan het zo maar zijn dat ze die roles weg gaan halen. Al verwacht ik dat die kans klein is.

Ik heb er zin in maar het kan denk ik nooit een vervanger worden voor de "main"versie van WoW Classic door de gimmicky approach die ze gaan doen. Zullen het mee maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:10:
[...]

Ik snap wat je hier allemaal zegt hoor maar het is niet zo zwart wit imo.
Het komt meer omdat het gewoon vroeger zo gedaan werd. Maar je ziet dat de huidige manier van classic al anders gespeeld word. Shamans tankte nu ook al in classic tot in ieder geval Scarlet Monastary zonder te veel problemen en er zijn zelfs bosses waar rogue tanks gebruikt werden voor hun evasion en parry etc :P Dat is ook de visie die blizzard heeft voor Rogue tanks in SoD.

Ik denk dat het ontzettend verfrissends gaat zijn en vind het leuk dat Blizzard zoiets gedurfds gaat doen.

Maargoed ze gaan dit ook als test gebruiken voor de toekomst dus als er meer mensen zich zo zouden uitspreken kan het zo maar zijn dat ze die roles weg gaan halen. Al verwacht ik dat die kans klein is.

Ik heb er zin in maar het kan denk ik nooit een vervanger worden voor de "main"versie van WoW Classic door de gimmicky approach die ze gaan doen. Zullen het mee maken :)
Mijn post kwam misschien wat te negatief over. Ik had ook beter 'verwachtingen bijgesteld' ipv 'verwachtingen naar beneden bijgesteld' kunnen typen. Ik ben teleurgesteld dat het geen Classic+ blijkt te gaan worden, maar ben benieuwd naar wat het wel gaat worden. (Complete chaos denk ik. :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:36:
[...]

Mijn post kwam misschien wat te negatief over. Ik had ook beter 'verwachtingen bijgesteld' ipv 'verwachtingen naar beneden bijgesteld' kunnen typen. Ik ben teleurgesteld dat het geen Classic+ blijkt te gaan worden, maar ben benieuwd naar wat het wel gaat worden. (Complete chaos denk ik. :)).
Maar het word wel classic + eigenlijk he. Althans het ligt er misschien ook aan wat je zelf onder classic + verwacht maar ze doen dit wel met het idee om de animo te zien voor nieuwe content op 60.

Het is niet alleen voor de early game.

Of laat ik het anders zeggen: ik denk dat blizzard het wel ziet als Classic +

[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 25-11-2023 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik denk dat het juist een hele goede ontwikkeling is.
Voor veel mensen is de originele 1-60 reis te lang. Op deze manier maak je het levelen een stuk relevanter en toch interessanter met wat nieuweigheden.
Ze kunnen ook wat story betreft wat andere afslagen nemen. Vind het idee van een Scarlet Monastery raid wel heel tof. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor dat Scarlet Monastery deel in Plaguelands.
Zie Dire Maul en Maraudon ook wel raids worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhvCannkjD0uPS4SwajQMmH3n50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sDm4GiYBq1aFJAhRdxM8PTLc.png?f=fotoalbum_large

22:00 onze tijd dus Donderdag

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 28-11-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Dat wordt een kort nachtje dan 😁
Zin in!
krijgt EU ook een RPPVP realm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 00:21
weten we al ongeveer wat we kunnen verwachten? ik heb helaas mega drukke tijd met werk (proefwerkweek dus stapels nakijkwerk)

warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:18:
weten we al ongeveer wat we kunnen verwachten? ik heb helaas mega drukke tijd met werk (proefwerkweek dus stapels nakijkwerk)

warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
Rogue, shaman en Paladin krijgen ook tanking. Volgens mij is het idee van Rogue Tanks dat ze vooral veel dodgen en parry'en.

Paladin had het natuurlijk al maar was slecht in classic. Nu hebben ze gewoon een echt taunt enzo.
Hunter krijgt een full melee hunter variant. Die lijkt mij best wel gaaf en denk dat ik die wil proberen.

Verder is er geen extra denk ik en zeker als start is het genoeg denk ik.

Baal wel een beetje dat Mage healers kunnen zijn. Mage was al OP :P nu kunnen ze ook nog healen.
Was vetter geweest imo als je een melee mage had ofzo. dat ze daar iets mee hadden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ricmaniac schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:37:
[...]

Rogue, shaman en Paladin krijgen ook tanking. Volgens mij is het idee van Rogue Tanks dat ze vooral veel dodgen en parry'en.

Paladin had het natuurlijk al maar was slecht in classic. Nu hebben ze gewoon een echt taunt enzo.
Hunter krijgt een full melee hunter variant. Die lijkt mij best wel gaaf en denk dat ik die wil proberen.

Verder is er geen extra denk ik en zeker als start is het genoeg denk ik.

Baal wel een beetje dat Mage healers kunnen zijn. Mage was al OP :P nu kunnen ze ook nog healen.
Was vetter geweest imo als je een melee mage had ofzo. dat ze daar iets mee hadden gedaan.
Snap ik maar het ontbreekt vaak aan healers dus ik snap het wel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-07 11:31
Op de wowhead talent calculator kan je al wat rond spelen met talents en de nieuwe SoD Runes.
Als je bij mage kijkt zijn er bijvoorbeeld maar 2 runes die met healing te maken hebben, ben dus benieuwd hoever een mage een resto druid zou kunnen vervangen.

Wowhead SoD talents & runes

Ik ben wel erg benieuwd, ik kijk uit naar dit weekend om te gaan spelen en alles uit te proberen.
Vooral de Ashenvale PvP trekt mij heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 16:43

warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
Beetje rare lijst want het is niet zo dat Warlocks enkel kunnen tanken en mages enkel kunnen healen. Het is eerder zo:
warlock --> DPS & Tank
mage --> DPS & Healer
druid --> Alles + Windfury
warrior --> DPS & Tank
hunter --> DPS + Melee + Kings
shammy --> Alles
priest --> DPS & Healer + meer AOE
paladin --> Alles
rogue --> DPS & Tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online

warlock --> tank
mage --> healer
druid -->
warrior -->
hunter -->
shammy -->
priest -->
paladin -->
rogue -->
Warlock en Shaman tanks. Arcane mages kunnen (vooral goed aoe) healen maar lijken geen vervanger voor healers te worden. Rogues krijgen een tank-spec maar het lijkt geen volwaardige tank-spec te zijn. (Amper/geen mogelijkheden om te aoe tanken en ze hebben in het begin tijd nodig om avoidance op te bouwen. Ze krijgen geen bonus armor middels talents dus buiten de avoidance lijken ze behoorlijk squishy. Opgebouwde combo-points gaan verloren wanneer je van target wisselt dus dat is ook onhandig als je wilt tanken.)

Runes kunnen out of combat gewisseld worden. (Ik ben erg benieuwd of dit ook in dungeons het geval gaat zijn. Lijkt me heel irritant als iedereen telkens moet/gaat wisselen op basis van wat de volgende pull wordt.) Verder krijgen Feral druids bijvoorbeeld een Windfury equivalent, hunters een Blessing of Kings Aspect en kunnen Paladins als tremor totem fungeren. (Op deze manier worden alle horde en ally buffs over beide facties verspreid.) Priests krijgen een manier om te kiezen tussen alle priest-specifieke racials.

Voor de rest (op basis van wat ik gehoord/gezien heb en de veranderingen die ze onlangs doorgevoerd hebben op de test-build) verwacht ik dat het levelen weinig uitdagend en de class balance ver te zoeken zal zijn. Sommige classes, zoals de mage, zijn in PvP compleet OP.

Samengevat: Ik verwacht veel chaos, creatieve gameplay, imbalance en een zooi patches om alles te fixen/balanceren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier een mooi overzichtje van die classes/roles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0XssFjCJzjiPGXkd7b6-LU2wx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olekdY7MXSAwhwg2OZn1zxic.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:51
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:34:
Hier een mooi overzichtje van die classes/roles

[Afbeelding]
nog even en elke class kan alles....... jammer

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 01:24
skassie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:53:
[...]

nog even en elke class kan alles....... jammer
Je weet dat Season of Discovery eigenlijk een soort test season is om te kijken of er animo is voor Classic+ en dat het dus met name ook heel veel testing zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
destroye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:05:
[...]

Je weet dat Season of Discovery eigenlijk een soort test season is om te kijken of er animo is voor Classic+ en dat het dus met name ook heel veel testing zal zijn.
Ik vind de uitdrukking die veel youtubers gebruiken wel toepasselijk. "Throwing stuff at the wall and see what sticks." Blizzard heeft gewoon eens gek gedaan en allerlei wilde ideeën geïmplementeerd. En nu gaan ze kijken wat wel en niet werkt.

Het kan naar mijn idee twee kanten op gaan. SoD blijkt een succes en met flink wat patches/fixes tot een soort van Classic+ te kneden. Of het wordt een oncontroleerbare en niet goed te balancen chaos en Blizzard besluit t.z.t. om het seizoen te beëindigen en noemt het een leuk experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:58
Ik ga lekker rogue tank spelen. Altijd rogue main geweest, nu met tanken erbij lijkt me dat heel erg leuk!

Vrijdag vrij genomen, dus ben er klaar voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skassie
Munki schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:39:
Ik ga lekker rogue tank spelen. Altijd rogue main geweest, nu met tanken erbij lijkt me dat heel erg leuk!

Vrijdag vrij genomen, dus ben er klaar voor!
voordeel is wel je bent snel in een groep :)

tenzij je met een vast club werkt dan maakt dat natuurlijk niet uit

[ Voor 10% gewijzigd door skassie op 28-11-2023 13:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
destroye schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:05:
[...]

zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Hier ook veel zin in SoD :). Had voor de gein van het weekend een hardcore character aangemaakt om er even in te komen. Op level 15 zat ik even niet op te letten (of najah, gewoon wat anders te doen). Toen zeiden de Murlocs onder water "MRGHLGLLL" en toen was die er niet meer :P.

Het leuke van hardcore is wel dat je ontzettend veel mensen tegenkomt onderweg die ook allemaal aan het levelen zijn, de wereld leeft. Bizar hoeveel level 60's er zijn en die ook nog eens raiden. Ik had al bijna een hartverzakking tijdens het levelen, laat staan als je doodgaat in een raid wat wellicht niet eens jou eigen schuld is ^^.

Ik hoop van harte dat SoD een succes zal zijn, leuke bezigheidstherapie tijdens de feestdagen. We gaan het meemaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YltPrdoxM6iuYgSOw3Lp4FOQu5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBBmANHigN91ergEbKENMJcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of7km4pFZ7biUKjs13qY4rHp7XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqlrTltSYWHgOGw6y63V7Zf1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze polls bevat beide facties.
Dus zou je deze aantallen in tweeën hakken lijkt het erop dat de meeste gespeelde class bij alliance een pala gaat zijn en bij horde dus de shaman! Die staan dan echt met kop en schouder boven de rest.

Mijn plannen om weer een resto shaman te maken staan nu dus wel op losse schroeven, heb niet zoveel zin om de meeste gespeelde class van een factie te spelen snappie!
Gut gut.. keuzestress toch ook altijd :)

[ Voor 23% gewijzigd door PepieNL op 28-11-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
In Vanilla voornamelijk een Troll Hunter gespeeld vroeger. Dus ik ga nu maar eens Hunter aan de Alliance kant spelen. Ik ben er nog niet uit of ik een Night Elf of een Dwarf Hunter ga doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34
Dwarf warrior hier, daarna een druid en als die ook max lvl is een lock. Ga voor het eerst alliance, beetje ander uitzicht en quests na 18 jaar horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:30
Ik ga mage healing. Ben benieuwd ;)
Weet niet zo goed wat te gamen nu dus hoop dat het bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laten we hier wel op dag van release dezelfde server anders kiezen ? lijkt me wel leuk ongeacht of we in dezelfde guild enzo gaan zitten.

Tenzij mensen natuurlijk specifiek op PvP of PvE realm willen.

Ik twijfel zelf tussen Lock, Hunter (melee), Paladin of Rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extracnix
Lijkt me leuk om met z'n allen dezelfde server te kiezen. Horde of Alliance maakt me niet zoveel uit, maar ik ga wel op een PvP server spelen aangezien 90% van mijn tijd daarin opgaat.

Maar misschien willen andere weer specifiek PvE ;)

Ik ga beginnen met een Hunter (ranged) lijkt me geweldig in Ashenvale PvP, daarna zal ik een warlock of Rogue aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:14

Mauz1978

Console War Veteran

Dezelfde server zou leuk zijn. Ik ga voor dwarf hunter en een orc shaman als alt.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Mauz1978 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:59:
Dezelfde server zou leuk zijn. Ik ga voor dwarf hunter en een orc shaman als alt.
Op een PvE server dan neem ik aan of ga je op twee verschillende servers spelen?

Ik ga voor een PvE server. Ben een 'filthy casual' dus geen zin in verplichte PvP. (Alhoewel ik een PvP server wel realistischer vind.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Cannoli schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:00:
[...]

Op een PvE server dan neem ik aan of ga je op twee verschillende servers spelen?

Ik ga voor een PvE server. Ben een 'filthy casual' dus geen zin in verplichte PvP. (Alhoewel ik een PvP server wel realistischer vind.)
Dat ligt eigenlijk aan de meerderheid hier. PVP of PvE maakt mij niet zoveel uit, alleen dat ik horde en Alliance op twee verschillende servers moet spelen (dat is nog zo toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pvp server is mij te toxic. Al die ellende met dispellers en grievers. Uughh nee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40
https://www.wowhead.com/c...eason-of-discovery-336403

De NA WoW spelers hebben 4 servers gezien voor SoD.
1 PvE, 2 PvP en 1 RP-PvP server. Geen namen maar gewoon "a realm" genoemd.

Als dit waar blijkt te zijn verwacht ik voor ons in de EU ook 4 servers.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• PepieNL
Voor mij wordt het horde PVE. Heb nog steeds nachtmerries van p2 classic in 2019. Als ik wil pvpen doe ik dat wel in wsg of Ashenvale.
Kga wederom healen en ditmaal eens niet op een resto Shaman maar een priest.
Enige magic dispel op 25 horde zijde, beste regen op 25, retesterke healing toolkit met circle of healing en pom nu.
Heb een casual boomer guild gevonden en ga daar lekker settelen, dikke prima.

[ Voor 26% gewijzigd door PepieNL op 30-11-2023 07:32 ]

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Komt er geen tweakers guild dan op elke realm? Ik denk dat ik toch ook voor PvE ga (alleen Alliance).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 17:29
Hier ook alliance pve

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hmmm jullie maken het me wel moeilijk :P Ik dacht namelijk PvP te gaan.
Wel Alliance idd, Classic HC heb ik horde gespeeld en nu weer fresh met alliance.

Neig toch het meest nu naar Melee Hunter.
Nu het voor een redelijke periode (onbekend hoe lang precies) level 25 max rank is komt aspect of the cheetah wel van pas als hunter :P

Warrior krijgt het denk ik het zwaarst. Die hebben zo weinig goeie skills pre level 20 en 0 mobility.

[ Voor 38% gewijzigd door Ricmaniac op 30-11-2023 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Hie rogue (voorkeur pve). Zoals velen al benoemen tijdens start classic op PVP realm gezeten, geen zin in dat toxic en griefing gebeuren. Een en al ellende was dat.

Allience of Horde maakt mij niet uit. Tijdens classic alleen horde gespeeld dus een allience rogue lijkt mij wel cool :D. Als er vanavond ergens een realm hier naar boven komt waar de meeste van jullie zitten sluit ik mijzelf daar ook graag bij aan :).

• PepieNL
Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:21:
Warrior krijgt het denk ik het zwaarst. Die hebben zo weinig goeie skills pre level 20 en 0 mobility.
Warbringer om van snares af te komen en een instant attack vind je niet ok?
Denk dat warrior mn 2e class wordt >:)
PepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:35:
[...]

Warbringer om van snares af te komen en een instant attack vind je niet ok?
Denk dat warrior mn 2e class wordt >:)
Geen idee, Dan noem je er 1 maar ze hebben bijv niet eens berserker stance op deze level cap met de daarbij bijbehorende skills. Ik denk dat veel classes warrior outplayen op 25.

• PepieNL
Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:41:
[...]

Geen idee, Dan noem je er 1 maar ze hebben bijv niet eens berserker stance op deze level cap met de daarbij bijbehorende skills. Ik denk dat veel classes warrior outplayen op 25.
Hmm mja ok, geen berserker stance maar zo zijn er genoeg classes die pas na 25 hun defining skills krijgen of opgescheept zitten met een lage skill rank maar hey.. we gaan het zien :P
Vind het wel spannend dat we nog zo weinig weten :9~
PepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:51:
[...]

Hmm mja ok, geen berserker stance maar zo zijn er genoeg classes die pas na 25 hun defining skills krijgen of opgescheept zitten met een lage skill rank maar hey.. we gaan het zien :P
Vind het wel spannend dat we nog zo weinig weten :9~
Klopt en daarom denk ik dat hunter het heel goed gaat doen in phase 1 sowieso :P

Ja eens is leuk en exciting. maar kan ook chaos worden door onbalans enzo haha.

Maar wel beter dat ze deze approach nu proberen imo

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 30-11-2023 08:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paterpor
Vortigen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:41:
https://www.wowhead.com/c...eason-of-discovery-336403

De NA WoW spelers hebben 4 servers gezien voor SoD.
1 PvE, 2 PvP en 1 RP-PvP server. Geen namen maar gewoon "a realm" genoemd.

Als dit waar blijkt te zijn verwacht ik voor ons in de EU ook 4 servers.
Blizzard Developers zijn enorm hard aan het genieten om ons zo veel mogelijk te misleiden. Ik zou er alvast niet 100% zeker van zijn. Dit is hoe ze nu de realms zien :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbKW1d2p3cJ1ekbPdckkhVcFUrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Or2z25dwcdLdAXKxF5gUXcPh.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:06

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier ga ik gewoon voor PvP met alle risico's van dien. Warcraft moet gewoon in PvP, hoe zuur het soms ook kan zijn :)

Alliance.

• arielekst1983
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 13:36
Horde PVP op de eerste server van de lijst. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door arielekst1983 op 30-11-2023 10:32 ]

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Weten we al precies welke class wat krijgt?
Shaman, Warlock, Rogue Tank spec.
Mage Healer

En de rest?
Ik neig naar Priest met de void minions of Mage healer.

• mentalozzie
Zit te twijfelen tussen paladin tank of mage healer

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-06 12:23
Dus gaan wij nu alliance of horde en op welke realm?

Cat linux.txt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rathenau
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
Tweakers had best een grote invloed bij de originele launch van classic classic. We proberen het heden weer, een nederlandse guild is altijd gezellig. discord.gg/KjprPHVrx7

Ben alliance zelf wel een beetje zat, dus ik ga horde PvP dit keer. Scheelt ook een hoop vliegen op level 25.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Hier PvE alliance. Ik zit er vanavond klaar voor. Mage wellicht main maar ga zeker ook andere classes proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extracnix
Gemmeke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:21:
Dus gaan wij nu alliance of horde en op welke realm?
Gezien de reacties kunnen we het beter opsplitsen denk ik ;)

De meeste PvE zullen voor Alliance gaan, en de meeste PvP zullen voor Horde gaan.
Lijkt mij prima.

• arielekst1983
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 13:36
Op classic era staat dat de verdeling op het grote EU PVP cluster met Firemaw etc. 60 % Alliance is en 40% Horde.
https://ironforge.pro/era/server/Firemaw/
Dit zal een significante que gaan geven voor Alliance PVP spelers omdat ze nu de servers actief gaan verdelen.
Reden te meer om voor Horde PVP te gaan natuurlijk :p

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:30
Hier PvP horde (undead priest, nog nooit gespeeld). Sowieso kijk ik hier erg naar uit! De server zie ik wel als ze daadwerkelijk live staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Balans gaat deze keer wel anders zijn denk ik (wat ook verkeerd kan uitpakken)
Want ze gaan het risicovol aanpakken door character creations te locken als 1 faction een stuk groter is voor dan de ander. (dit is alleen voor de PvP realms)

Kan de keuze nog niet maken maar ga sowieso alliance. En vermoed PvP. tenzij echt de overgrote meerderheid hier PvE gaat. Maar ik hoop dat op die PvE servers alsnog die Ashenvale PVP zone wel genut word. En dat vind ik misschien een risico op een PvE realm.

Anoniem: 1486766

Heb me nog niet echt verdiept in SoD maar classic weet altijd een gevoelige snaar te raken bij mij. Als er iets is waar ik tegenwoordig 0 interesse in heb dan is dat raiden en afhankelijk zijn van een vaste groep. Dungeons en BG's vind ik leuk en ik zou dan ook graag een end game willen zien waar dat in bestaat zonder dat je achter de feiten aanloopt. Als ik solo in de queue kan voor BGs en op die manier de beste PvP gear bij elkaar kan verzamelen uiteindelijk zonder 12 uur per dag te spelen ben ik al tevreden. Verder gewoon genieten van de wereld, (alts) levelen, beroepen etc. :)
Zit SoD zo in elkaar dat een speler zoals ik kan genieten? Was iets te vaag wat ik dusver heb kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:43:
Heb me nog niet echt verdiept in SoD maar classic weet altijd een gevoelige snaar te raken bij mij. Als er iets is waar ik tegenwoordig 0 interesse in heb dan is dat raiden en afhankelijk zijn van een vaste groep. Dungeons en BG's vind ik leuk en ik zou dan ook graag een end game willen zien waar dat in bestaat zonder dat je achter de feiten aanloopt. Als ik solo in de queue kan voor BGs en op die manier de beste PvP gear bij elkaar kan verzamelen uiteindelijk zonder 12 uur per dag te spelen ben ik al tevreden. Verder gewoon genieten van de wereld, (alts) levelen, beroepen etc. :)
Zit SoD zo in elkaar dat een speler zoals ik kan genieten? Was iets te vaag wat ik dusver heb kunnen vinden.
Mja waarom niet?
Guildloos rondlopen, geen verplichtingen of verantwoording.. prima toch ?
PVP systeem is vd week ook weer aangepast op zowel ERA als ook SOD straks, er is nu geen decay meer in pvp ranks!
Dus je kan bv een weekje hardgaan in BGs, mooie rank halen.. weekje(s) rust nemen.. en gewoon weer verder gaan op die rank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

PepieNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:46:
[...]

Mja waarom niet?
Guildloos rondlopen, geen verplichtingen of verantwoording.. prima toch ?
PVP systeem is vd week ook weer aangepast op zowel ERA als ook SOD straks, er is nu geen decay meer in pvp ranks!
Dus je kan bv een weekje hardgaan in BGs, mooie rank halen.. weekje(s) rust nemen.. en gewoon weer verder gaan op die rank.
Dat wist ik niet, goed nieuws!
Ben 'bang' dat ik binnenkort toch maar eens kijkje moet gaan nemen dan. 8) Wel eerst even checken hoe het met de shop zit en of er een token is..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 30-11-2023 16:09 ]

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:58
Ik twijfel toch. Zou eerst Rogue tank doen, want ben altijd rogue main geweest en tanken lijkt me ontzettend leuk met een rogue. Maar nu twijfel ik ook tussen een shaman tank. Shaman ook veel gespeeld, en denk dat deze toch maar viable is vanwege de shield?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als ik het goed uitreken met mijn vermoeide hoofd, - 10 uur vanavond, toch? Dan openen er 1 of meerdere SoD realms in Classic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:05:
Als ik het goed uitreken met mijn vermoeide hoofd, - 10 uur vanavond, toch? Dan openen er 1 of meerdere SoD realms in Classic?
Klopt!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Zo laat vanavond pfff, moet morgen werken en vrijdagavond geen tijd :(

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tomski1986 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:27:
Zo laat vanavond pfff, moet morgen werken en vrijdagavond geen tijd :(
Geen tijd = geen prioriteit :+.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Deze staat nipt op nummer 2 :9

• mentalozzie
Denk dat thuis “werken” morgen meer gamen wordt 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

mentalozzie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:01:
Denk dat thuis “werken” morgen meer gamen wordt 😂
Ik heb helaas een deadline dinsdag en nog veel editing en meetings voor die tijd, maar ga in ieder geval straks pogen een char aan te maken.

• Cannoli
  • Niet online
Weet iemand hoe het bij de vorige launches werkte? Kon je gewoon in het realm selectie scherm blijven en popte het tabblad met de nieuwe realms vanzelf op of moest je telkens teruggaan naar het karakter selectie scherm en 'Change Realm' klikken om de realms te refreshen?

• Rathenau
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
"We will be performing scheduled maintenance beginning on Thursday, 30 November, 20:00 (CET) and we expect the service to be available again at approximately 21:00 (CET). during this time the game will be unavailable for play."

Waarschijnlijk nog een laatste patch waarvoor je je gameclient af moet sluiten. Tijdens het wachten wellicht een leuke babbel op discord? discord.gg/KjprPHVrx7

[ Voor 11% gewijzigd door Rathenau op 30-11-2023 19:33 ]

Ik ga het vanavond niet eens proberen denk ik :P doe het morgen ochtend wel als de servers stabiel zijn

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Ik ga warlock undead PVP. Is er toevallig al een disc server/guild?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Mensen hier voor RP PVP? Ik ben ingelogd, maar de seasonal servers zijn nog offline, het zijn er 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWSZbJf3egaoME6M2bc5IaA7TAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v9OBS8B5YZ2WloiZtOKiQIRv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2023 21:57 ]

• tuinïnen

tuinïnen

HTT-Thalan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:56:
Mensen hier voor RP PVP? Ik ben ingelogd, maar de seasonal servers zijn nog offline, het zijn er 5:

[Afbeelding]
RPPVP is altijd wel een goede sfeer, die durf ik wel aan. Hier moet ik helaas nog de update binnenhalen die erg traag gaat. Maarja.. veel plezier allemaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door tuinïnen op 30-11-2023 22:01 ]

• Poulske
Het is tijd, gooi die servers online.

• Marvin.
Living flame

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Nou we leven 1 over 10 maar alles nog offline...

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik doe steeds een 'switch realm' vanuit mijn ingelogde realm, je krijgt dan eerst een 'retrieving realms' melding die soms kort, soms lang duurt, dus ik ga er van uit dat ik daarmee effectief de realms te zien krijg als ze eenmaal online zijn? Zou zuur zijn als ik eerst helemaal uit moet loggen (inloggen duurde ~2-3 minuten).

Ik hoop dat mensen het hier melden als ze voor hen al online te zien zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2023 22:04 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaOydf878zTp68-aX9xL74GCCHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TTPa7cJtW4D9Bj3ZI6MIRu4C.png?f=fotoalbum_large

Iedereen zit op zijn non seasonal server te wachten tot het online gaat XD

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dus welke server doen we? Crusader Strike ?

• tuinïnen

tuinïnen

Ik zie op de stream van Asmongold trouwens dezelfde realmnames. Zit iedereen nu bij elkaar?

• Marvin.
Wat is het verschil tussen rppvp en pvp?
tuinïnen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:07:
Ik zie op de stream van Asmongold trouwens dezelfde realmnames. Zit iedereen nu bij elkaar?
Dat denk ik niet want je moet in de client nog steeds EU-NA kiezen met je accounts. Denk dat ze gewoon dezelfde namen dan hebben gebruikt. of het zijn nog steeds placeholder names die zometeen veranderen :P

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Marvin. schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:08:
RP = roleplay. In character blijven dus.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ricmaniac schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:06:
Dus welke server doen we? Crusader Strike ?
Ikke wel.

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:04
Marvin. schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:08:
RolePlay Player vs Player, dus er wordt hier verwacht dat je ook incharacter blijft zeg maar.
Ja ik heb dat ook besloten. en als binnen een week duidelijk wordt dat een andere server voornamelijk X of Y community is geworden maakt het toch niet zo veel uit om opnieuw te beginnen gezien lvl 25 de max is :P

• Marvin.
Oke dus geen verschil met een pvp server verder, alleen een rp extratje. Dan vind ik CS ook ptima

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

3 stuks online!!!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

eentje al FULL goddomme!!

2 twee high...

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2023 22:11 ]

• Poulske
Bij mij zijn ze nu online!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bij mij slechts 3 stuks... de RP realms staan nog op offline.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

de 2 pvp en de normal server staan op full

Living flame is ook de queue vol, Lone Wolf blijft op logging in staan.

[ Voor 47% gewijzigd door alwinus op 30-11-2023 22:16 ]

• Cannoli
  • Niet online
Ik heb een aantal namen kunnen reserveren. Maar nadat ik drie keer achter elkaar een naam ingaf die al gekozen was werd ik van de server gegooid.

• tuinïnen

tuinïnen

Een paar servers staan te roken, nu nog maar 2 online .

edit en weer 3.. maar de RP-ers moeten nog even wachten.

[ Voor 35% gewijzigd door tuinïnen op 30-11-2023 22:15 ]

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 00:21
3 online, maar alle 3 full... kan niet connecten ernaar... en char aanmaken :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat