Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Ramon 73 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:50:
[...]

Hier is de 153 update ook eindelijk uitgerold. Ben er niet erg tevreden van dan een provider hier nog een vrijgave op moet doen. Over een paar jaar is die ondersteuning nóg minder en dan krijg je de updates waarschijnlijk helemaal niet meer.
Provider heeft hier (voor de meeste van ons) niets mee van doen. Huawei (en ik denk eigenlijk de meeste merken, behalve Apple en Google zelf) past een zogenaamde staggered rollout toe.

Als je buitenlandse fora afgaat kom je mensen tegen die inmiddels op 9.0.0.168 of 9.0.0.171 zitten. Zodra er eentje tussen zit die zowel stabiel als de moeite waard blijkt zal die onze kant weer opkomen.

Updates komen dus zeker wel. (Zelfs mijn oude P10 krijgt nog updates.) Maar als je per se op de cutting edge wil zitten had je beter een Pixel kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
MrBowser schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:05:
[...]

Maar volgens de IP rating kan hij aardig lang tot 0.5 (of 1.5m) onder water. Gaat dit nu weg of kan ik m laten repareren buiten de garantie om?
Zou hem rustig laten drogen, waarschijnlijk valt het wel mee. Die IP ratings zeggen helaas nooit zoveel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

MrBowser schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:14:
Vandaag in Curacao wat foto's onderwater gemaakt (in het zwembad).
Nu zit er al vocht in mijn camera lenzen, kan geen foto meer maken. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik mag dit vast niet zeggen, maar je hebt ongetwijfeld de handleiding gelezen. :O

https://consumer.huawei.com/nl/support/phones/mate20-pro/

Tijdens gecontroleerde tests is het apparaat water- en stofdicht. Het product voldoet aan de vereisten
van IP68 zoals beschreven door IEC-standaard 60529. Water- en stofbestendigheid zijn niet
permanent en bestendigheid kan na verloop van tijd door normaal gebruik afnemen. Laad het
apparaat niet op als het nat is.

Voorwaarden voor IP68-weerstandsniveau:
* Statisch zoet water op een diepte van 1.5 m
* Testduur: 30 minuten
* Temperatuurverschil tussen het water en het apparaat: niet hoger dan 5°C

Om schade door vloeistoffen te voorkomen, wordt het afgeraden om:
l Het apparaat bloot te stellen aan water met hoge druk of hoge snelheid. Bijvoorbeeld het
meedragen van het apparaat onder de douche of tijdens het zwemmen, zeilen of surfen.

---

* Het apparaat bloot te stellen aan andere vloeistoffen dan puur water. Bijvoorbeeld zout water,
drank die alcohol of suiker bevat, cosmetische lotions of schoonmaakproducten.

(offtopic)
Ik snap nooit zo goed dat mensen +/- 1000,- euro ergens voor uitgeven zonder te weten wat ze kopen 8)7
(/offtopic)

Anyways ik zou hem een paar dagen laten drogen en er het beste van hopen, garantie hoef je niet op te rekenen.

Voor onderwatergebruik kan je deze op de kop tikken:
https://www.mobilefun.co....norkeling-case-blue-70424

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
OmeJoyo schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik mag dit vast niet zeggen, maar je hebt ongetwijfeld de handleiding gelezen. :O

Tijdens gecontroleerde tests is het apparaat water- en stofdicht. Het product voldoet aan de vereisten
van IP68 zoals beschreven door IEC-standaard 60529. Water- en stofbestendigheid zijn niet
permanent en bestendigheid kan na verloop van tijd door normaal gebruik afnemen. Laad het

l Het apparaat bloot te stellen aan water met hoge druk of hoge snelheid. Bijvoorbeeld het
meedragen van het apparaat onder de douche of tijdens het zwemmen, zeilen of surfen.

---

* Het apparaat bloot te stellen aan andere vloeistoffen dan puur water. Bijvoorbeeld zout water,

(offtopic)
Ik snap nooit zo goed dat mensen +/- 1000,- euro ergens voor uitgeven zonder te weten wat ze kopen 8)7
(/offtopic)

Anyways ik zou hem een paar dagen laten drogen en er het beste van hopen, garantie hoef je niet op te rekenen.

Thanks voor het duidelijke antwoord, held!

Ik laat 'm goed drogen. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

[...]

---

(offtopic)
(/offtopic)

Tip mbt onder water doen:
Ik doe hem altijd in een ovenschaal met water om m'n screenprotector erop te doen... Geen stof of vuil eronder! Werkt perfect!

Heb zo nu ook de zagg invisibleshield erop gedaan. Zit trouwens ook goed met de clear TPU case van Huawei zelf.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 07:33
Ramon 73 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:50:
[...]

Hier is de 153 update ook eindelijk uitgerold. Ben er niet erg tevreden van dan een provider hier nog een vrijgave op moet doen. Over een paar jaar is die ondersteuning nóg minder en dan krijg je de updates waarschijnlijk helemaal niet meer.
Deze fout héb ik ook gedaan, verlengd bij tmobile shop. Nooit meer dus. Gelijk gecanneled en los gekocht bij de mediamarkt en nu zonder laagje van de provider op mijn toestel heerlijk.

Jaren lang iphone tege ruikt te hébben dacht dat dit over was, dus niet bij de Android toestellen. Had de update paar weken geleden al ontvangen.
pacod schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Volgens mij ligt het eraan of je een branded toestel hebt of niet dat de provider er invloed op heeft. Ik heb de mate 20 pro los gekocht en ook pas vanmorgen de 153 update ontvangen.
Zie https://imgur.com/a/EO0jokj

Als je dit hebt zien staan: dt.nl dan heb je een branded toestel. Anders heb je zonder dat dtnl gebeuren en gebeurd het netjes op de imeu nummer.
itsoutthere schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Tip mbt onder water doen:
Ik doe hem altijd in een ovenschaal met water om m'n screenprotector erop te doen... Geen stof of vuil eronder! Werkt perfect!

Heb zo nu ook de zagg invisibleshield erop gedaan. Zit trouwens ook goed met de clear TPU case van Huawei zelf.
Ben je niet bang dat er toch ergens water erdoorheen komt?

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 07-01-2019 14:58 . Reden: volgende keer graag de edit button gebruiken, ook meerdere quotes kan je eenvoudig in 1 post onder elkaar zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Hm ik heb een mate 20 en probeer de klokwidget op m'n bureaublad te krijgen, ik krijg de melding: probleem bij laden van widget.

Ik heb de laatste update binnen en gebruik nova launcher. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Probook8979 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Ben je niet bang dat er toch ergens water erdoorheen komt?
Nee met een dergelijke ip rating moet dat gewoon kunnen en daar vertrouw ik dan ook op. Doe het al jaren lang op die manier ook, eerst met Sony's (Z3 compact, Z5 compact), Samsung (Galaxy S7) en nu dus deze Huawei.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 21:35
Reactie verwijderd, had niet gezien dat dit om de Mate versie ging.

(oude reactie)
Zijn er toevallig ook mensen vanaf samsung naar deze mobiel overgestapt ?. Heb nu een S8 en wil wat minder uitgeven dus mijn oog is gevallen op de Huawei 20 Pro voor de camera en batterij. Mag in februari verlengen.

Ga de reactie nog even lezen in dit topic, maar zijn er meer mensen vanaf samsung en hoe zijn de bevindingen ? :)

[ Voor 11% gewijzigd door MarcHealthy op 10-01-2019 12:48 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

MarcHealthy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:44:
Reactie verwijderd, had niet gezien dat dit om de Mate versie ging.

(oude reactie)
Zijn er toevallig ook mensen vanaf samsung naar deze mobiel overgestapt ?. Heb nu een S8 en wil wat minder uitgeven dus mijn oog is gevallen op de Huawei 20 Pro voor de camera en batterij. Mag in februari verlengen.

Ga de reactie nog even lezen in dit topic, maar zijn er meer mensen vanaf samsung en hoe zijn de bevindingen ? :)
Ik kom van een Samsung Galaxy S7 en ik vind de batterij een verademing. Ook lijken er wat meer opties om van alles aan te passen. De instellingen-menu-structuur is wel even iets anders, maar daar moest ik bij Samsung ook even aan wennen. Foto's heb ik nog niet heel goed kunnen vergelijken maar tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een Honor 10, maar wel de EMUI 9 update gehad. Zijn er hier ook mensen die, zodra ze een andere launcher installeren, een blauwe achtergrond hebben bij het bekijken van de recente apps? Heb het met Nova en met Microsoft Launcher. Weet niet als het bij EMUI 8 ook zo was, want heb gelijk de update geinstalleerd out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:38
Ja ik heb dat ook...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hierbij een screenshot (geen recente apps open op dat moment):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VcgRYFw.jpg

Gebeurt alleen de eerste keer na het ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgdontcare
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-04 06:08
hoe kan ik mijn reactie verwijderen? :)

[ Voor 87% gewijzigd door omgdontcare op 17-01-2019 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Nog even een tip voor wie mogelijk een soortgelijk probleem tegen is gekomen:

Ik had af en toe een tril / vibratie (alsof je een berichtje ontvangt) maar als ik dan keek op het scherm was er geen notificatie of bericht of melding of wat dan ook. Dit gebeurde enkele malen per dag en was best irritant.

Oplossing: cache en data verwijderen van systeem processen "Downloadbeheer" en "Downloads". (Eventueel een herstart daarna). Bij mij was het probleem daarna weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 07:17
itsoutthere schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:32:
Nog even een tip voor wie mogelijk een soortgelijk probleem tegen is gekomen:

Ik had af en toe een tril / vibratie (alsof je een berichtje ontvangt) maar als ik dan keek op het scherm was er geen notificatie of bericht of melding of wat dan ook. Dit gebeurde enkele malen per dag en was best irritant.

Oplossing: cache en data verwijderen van systeem processen "Downloadbeheer" en "Downloads". (Eventueel een herstart daarna). Bij mij was het probleem daarna weg.
Ik herken het probleem, maar kan je oplossing niet uitvoeren... Waar vind ik de systeemprocessen terug? Niet bij apps :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

BeArt schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Ik herken het probleem, maar kan je oplossing niet uitvoeren... Waar vind ik de systeemprocessen terug? Niet bij apps :D
Alsnog bij apps--> 3 stipjes rechtsboven --> systeemprocessen weergeven. Dan staan ze er als het goed is alsnog bij in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Iemand deze al?

De januari-update heeft als versienummer 9.0.0.184 (C432E10R1P16) en hij neemt 595 MB in beslag. Naast de Super Macro-functie en het toepassen van de laatste beveiligingspatch werden ook gebaren meer vloeiend gemaakt en er werden oplossingen doorgevoerd die het bellen in bepaalde gevallen moet verbeteren

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Hier nog op .153

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Hier ook.. Is al bijna 2 weken uit, maar even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Voor zover ik begreep is hij alleen nog uit voor Aziatische toestellen, nog niet voor die van ons (versie 432E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
Ik draai hem al weer een week of 2/3 en ik heb gewoon een C432E versie. Mijn toestel komt wel van de launch in Londen en ik krijg updates altijd als een van de eersten geloof ik.
Merkte niet veel verschil met deze .184 update. Macro shots maken kon al met de superwide angle camera, alleen is er nu een speciale knop voor toegevoegd. En die gestures ipv de knoppen gebruik ik niet. Wel is de gezichtsontgrendeling nog sneller geworden. Meestal zie ik nu het lockscreen niet eens meer, maar zit ik direct op het homescreen.

[ Voor 13% gewijzigd door cordonbleu op 21-01-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:53
cordonbleu schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:43:
Ik draai hem al weer een week of 2/3 en ik heb gewoon een C432E versie. Mijn toestel komt wel van de launch in Londen en ik krijg updates altijd als een van de eersten geloof ik.
Merkte niet veel verschil met deze .184 update. Macro shots maken kon al met de superwide angle camera, alleen is er nu een speciale knop voor toegevoegd. En die gestures ipv de knoppen gebruik ik niet. Wel is de gezichtsontgrendeling nog sneller geworden. Meestal zie ik nu het lockscreen niet eens meer, maar zit ik direct op het homescreen.
Klopt het dat updates bij Huawei via je provider gaan en dat daar nog een actie ondernomen moet worden?

Bij mij staat nu het versienummer vermeld in combinatie met Vodafone en bij de eerste installatie kreeg ik ook automatisch een Vodafone start app erbij. Dat heb ik bij andere toestellen niet eerder gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Die vodafone toevoeging had ik eerst ook (terwijl ik het toestel simlock-vrij heb gekocht. Werd automatisch geinstalleerd), maar nadat ik een update via Hisuite had gedaan was die weg. Ik meen in elk geval dat simlock-vrije toestellen obv IMEI worden geupdate

[ Voor 18% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 21-01-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
Hmtsjmftsch schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:10:
Die vodafone toevoeging had ik eerst ook (terwijl ik het toestel simlock-vrij heb gekocht. Werd automatisch geinstalleerd), maar nadat ik een update via Hisuite had gedaan was die weg. Ik meen in elk geval dat simlock-vrije toestellen obv IMEI worden geupdate
Dat heb ik ook, simlock-vrij gekocht. Ik heb ook hisuite geïnstalleerd en daar alles op de laatste versie staan, maar zie nog steeds Vodafone staan. Op zich niet vervelend verder, maar wel opvallend, helemaal omdat in het tweede sim-slot bij mij een Simyo kaartje zit en daar gebeurt dan weer niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
tiezeman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Klopt het dat updates bij Huawei via je provider gaan en dat daar nog een actie ondernomen moet worden?

Bij mij staat nu het versienummer vermeld in combinatie met Vodafone en bij de eerste installatie kreeg ik ook automatisch een Vodafone start app erbij. Dat heb ik bij andere toestellen niet eerder gehad.
De mijne is uiteraard ook simlock vrij, maar heeft geen branding en ook bij geen enkele update ben ik iets dergelijks tegengekomen. Ik heb er één simkaart inzitten, van Youfone (KPN dus).

[ Voor 53% gewijzigd door cordonbleu op 21-01-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik had alleen iets van branding na eerste installatie. Toen werd er iets van vodafone geinstalleerd (heb vodafone simkaart). In elk geval de vodafone app. Ik had toen ook bij firmware versie 2 regels staan ipv 1. Na hisuite update is die 2e regel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Hmtsjmftsch schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:22:
Ik had alleen iets van branding na eerste installatie. Toen werd er iets van vodafone geinstalleerd (heb vodafone simkaart). In elk geval de vodafone app. Ik had toen ook bij firmware versie 2 regels staan ipv 1. Na hisuite update is die 2e regel verdwenen.
Was dat een gepushte update of heb je manueel de update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik kreeg in Hisuite (niet op het toestel zelf) de mededeling dat er een update klaarstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

---

(offtopic)
(/offtopic)

Sony maakte volgens mij bij de allereerste Xperia Z echt reclame dat je onder water kon filmen en fotograferen, dus zo heel raar is het ook weer niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Jorgen schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 03:32:
[...]

Sony maakte volgens mij bij de allereerste Xperia Z echt reclame dat je onder water kon filmen en fotograferen, dus zo heel raar is het ook weer niet.
Dat deden ze bij de Z1 en Z3 inderdaad. Daarna maakte ze duidelijk dat het niet langer de bedoeling was. Samsung deed dat ook bij de S7 Edge, bij de latere modellen volgens mij niet.

Huawei heeft direct aangegeven dat het niet de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
Wellicht dat iemand het in dit topic weet. Ik wil graag een dualsim telefoon aanschaffen vanwege het meer willen scheiden van werk en privé. Momenteel loopt zowel werk als privé door elkaar heen op 1 telefoon met 1 abonnement. Echter weten klanten mij tegenwoordig ook al 's avonds in het weekend te vinden. De grenzen lijken steeds verder te vervagen. Nu weet ik dat ik daar zelf ook aan meewerk door toch op te nemen of te reageren op Whatsapps. Echter denk ik dat het voor mij werkt om met twee simkaarten op 1 telefoon te gaan werken. Nu is mijn oog gevallen op een Huawei Mate 20 pro. Nu vraag ik mij het volgende af.... Stel ik heb een abonnement van de zaak met onbeperkt bellen en data en ik neem daar een goedkoop sim only abonnement met alleen bellen (dus geen data) naast voor privé. Kan ik dan als ik mijn bereikbaarheid van mijn zakelijke abonnement uitzet wel gewoon de data blijven gebruiken als ik de telefoon alleen privé gebruik? Of gaat dan de data ook uit? Dat is van mij van wezenlijk belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
als je dit toestel nu bij een winkel besteld… krijg je dan wel de goeie versie?
met goed scherm?

of heb je kans dat je nog een verkeerde krijgt?

bv de mediamarkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 07:17
Sunri5e schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:43:
Wellicht dat iemand het in dit topic weet. Ik wil graag een dualsim telefoon aanschaffen vanwege het meer willen scheiden van werk en privé. Momenteel loopt zowel werk als privé door elkaar heen op 1 telefoon met 1 abonnement. Echter weten klanten mij tegenwoordig ook al 's avonds in het weekend te vinden. De grenzen lijken steeds verder te vervagen. Nu weet ik dat ik daar zelf ook aan meewerk door toch op te nemen of te reageren op Whatsapps. Echter denk ik dat het voor mij werkt om met twee simkaarten op 1 telefoon te gaan werken. Nu is mijn oog gevallen op een Huawei Mate 20 pro. Nu vraag ik mij het volgende af.... Stel ik heb een abonnement van de zaak met onbeperkt bellen en data en ik neem daar een goedkoop sim only abonnement met alleen bellen (dus geen data) naast voor privé. Kan ik dan als ik mijn bereikbaarheid van mijn zakelijke abonnement uitzet wel gewoon de data blijven gebruiken als ik de telefoon alleen privé gebruik? Of gaat dan de data ook uit? Dat is van mij van wezenlijk belang.
Volgens mij heeft dat niet echt met dualsim te maken, je wilt op één nummer niet meer gebeld kunnen worden, maar van dat nummer wel de data nog gebruiken?
Moet je nummer dan doorgeschakeld worden? Als je je nummer doorschakelt zal je gewoon de data kunnen blijven gebruiken.
Als je met een soort vliegtuigstand gaat werken, zal de data niet meer werken. Dat van elkaar scheiden is voor zover ik weet niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westland36
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-02 18:56
Ik was vandaag bij de Huawei Service Center in Amsterdam voor een reparatie. Er komt namelijk veel ruis uit de onderste speakers. De medewerker zou uiteindelijk een nieuwe toestel geven, maar kreeg een melding op zijn computer dat mijn toestel geunlocked/geroot zou zijn. Uiteindelijk heeft hij mijn toestel niet vervangen. Ik heb de mate 20 pro iets meer dan één maand in bezit en meer dan device info (om het scherm te controleren) heb ik niks geïnstalleerd en heb mijn toestel nooit geroot. Ik was ook verbaasd dat zo'n melding was gekomen. Uiteindelijk op internet gezocht en root checker gedownload, en daar staat weer dat het niet geroot is.

Mijn vraag aan jullie is of jullie ook zoiets hebben meegemaakt en wat ik het beste kan doen. De toestel heb ik via Tele2 aangeschaft.

[ Voor 7% gewijzigd door westland36 op 23-01-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zijn er hier nog mensen met goede tips wat betreft hoesjes? Mijn voorkeur gaat uit naar een slank hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Ik heb het officiële doorzichtige hoesje van Huawei. Bevalt prima!

P.S. Misschien beter om eventuele verdere discussie hierover te vervolgen in het accessoires topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1884765 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Sinds gisteren deze slimcase....erg fijn en een mooi prijsje.

https://www.phone-factory...A-GHLjQF25ewaAqoaEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Heb de Mate 20 pro nu een paar dagen echt een prachtig toestel. Komend van de S8 zijn er toch wat kleine puntjes. De icoontjes in de bovenbalk. Hoezo moet dat NFC icoontje continue in beeld blijven? Je hebt al zo weinig ruimte door de notch. Dan vind ik het raar dat het always on display geen 3th party apps ondersteund, dan is die vrijwel onbruikbaar in mijn ogen. Als laatste is het vervelend dat als je naar beneden swiped in het hoofdscherm je bij die Huawei zoekfunctie komt in plaats van je notificaties(balk). Wil je je notificaties moet je echt helemaal vanaf bovenaf swipen... Hoop dat voor iets van het bovenstaande nog ooit een update komt.

Allemaal software matige dingen. Ben wel erg onder de indruk van het scherm de camera('s) en de enorm goede battarij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiezeman
Rem_co schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:58:
Heb de Mate 20 pro nu een paar dagen echt een prachtig toestel. Komend van de S8 zijn er toch wat kleine puntjes. De icoontjes in de bovenbalk. Hoezo moet dat NFC icoontje continue in beeld blijven? Je hebt al zo weinig ruimte door de notch. Dan vind ik het raar dat het always on display geen 3th party apps ondersteund, dan is die vrijwel onbruikbaar in mijn ogen. Als laatste is het vervelend dat als je naar beneden swiped in het hoofdscherm je bij die Huawei zoekfunctie komt in plaats van je notificaties(balk). Wil je je notificaties moet je echt helemaal vanaf bovenaf swipen... Hoop dat voor iets van het bovenstaande nog ooit een update komt.
Je kunt de notificaties in de instellingen van EMUI numeriek bundelen. Je ziet dan niet bijvoorbeeld een WhatsApp en een e-mail icoontje naast elkaar, maar een "2".

Het continu tonen van het NFC icoontje vond ik ook vervelend. Voor wifi geldt eigenlijk hetzelfde. Door de handelingen op deze pagina te volgen worden ze bij mij niet meer getoond:
https://forum.xda-develop...status-bar-icons-t3853258

Je kunt je batterij-percentage trouwens in je batterij-icoontje plaatsen onder de instellingen, dat scheelt ook weer een plekje.

Dat het omlaag swipen die gekke Huawei zoekfunctie toont heb ik maar opgelost door Nova Launcher te gebruiken. Daar kun je dan ook weer kiezen wat er dan gebeurt als je omlaag swipet en kun je dus ook kiezen voor het tonen van je notificaties. Er is ook een ADB setting om die Huawei zoekfunctie uit te schakelen en zo toch de standaard launcher te blijven gebruiken, maar dan zie je dus nog steeds niet je notificaties.

[ Voor 3% gewijzigd door tiezeman op 24-01-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
Sunri5e schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:43:
Als je twee simkaartjes in je toestel stopt kun je aangeven welke kaart je standaard wilt gebruiken voor data. Als je daarbij dus voor je 'werk' simkaart kiest, gaat alle mobiele data over die kaart, totdat je die keuze aanpast of die simkaart uitschakelt.

Voor bellen heb je hetzelfde; je kiest een simkaart van voorkeur voor uitgaand bellen, of kiest bij elk gesprek voor 1 of 2.

Ik heb dus ook twee simkaarten in mijn telefoon zitten. Mijn data gaat altijd via Vodafone en daarnaast zit er nog een 4-euro p/m kaartje van Simyo in voor het geval Vodafone ergens geen bereik heeft. Voor beide simkaarten kun je een aparte ringtone instellen. Persoonlijk zou ik niet elke keer je simkaarten aan- en uitzetten; ook omdat je dus graag je 'werk'-data wilt blijven gebruiken. Ik zou gewoon aan de hand van de ringtone buiten werktijd wel of niet opnemen. Als je dat lukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiezeman
Aggressor schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:18:
als je dit toestel nu bij een winkel besteld… krijg je dan wel de goeie versie?
met goed scherm?

of heb je kans dat je nog een verkeerde krijgt?

bv de mediamarkt..
Of je dat echt zeker gaat weten vraag ik me af. Doe daarom zoals ik, dan komt het altijd goed:
Ik heb de mijne bij CoolBlue gekocht in de pre-order. Ik kreeg dus meteen een verkeerd toestel.

Het fijne bij CoolBlue is dat je binnen 30 dagen kunt ruilen als je niet tevreden bent en daar doen ze niet moeilijk over. Vooral niet omdat dit een bekend probleem is. Ik heb 'm dus na een tijdje ingeleverd voor een nieuwe, maar die had hetzelfde probleem dus... je raadt het al.

Uiteindelijk heb ik mijn toestel vier keer omgeruild. Nu heb ik een goede met een BOE scherm.
Je zou dus kunnen verwachten dat CoolBlue sowieso nu BOE uitlevert, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel van Huawei gehoord heb toen ik bij mijn voorlaatste toestel contact met ze had, was dat ze nu een omruil-actie hebben zodat CoolBlue een verkeerd toestel naar ze kan opsturen en dan een goed exemplaar terugkrijgt. Dus mocht je nog een oude verkeerde krijgen en je woont niet in de buurt van een Fixables of een Service Center, dan wordt het zo opgelost.

Uiteindelijk komt het dus altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@tiezeman 1 variant wordt momenteel door MediaMarkt besteld. Deze komen bij Huawei weg .. ik neem aan dat dit goede batches zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Belsimpel levert C Batches.. Coolblue vorige week nog B Batches.. MM weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
Aggressor schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:11:
@tiezeman 1 variant wordt momenteel door MediaMarkt besteld. Deze komen bij Huawei weg .. ik neem aan dat dit goede batches zijn?
Lijkt me wel, maar je weet nooit of er nog ergens een oude rondzwerft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
tiezeman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Je kunt de notificaties in de instellingen van EMUI numeriek bundelen. Je ziet dan niet bijvoorbeeld een WhatsApp en een e-mail icoontje naast elkaar, maar een "2".

Het continu tonen van het NFC icoontje vond ik ook vervelend. Voor wifi geldt eigenlijk hetzelfde. Door de handelingen op deze pagina te volgen worden ze bij mij niet meer getoond:
https://forum.xda-develop...status-bar-icons-t3853258

Je kunt je batterij-percentage trouwens in je batterij-icoontje plaatsen onder de instellingen, dat scheelt ook weer een plekje.
Dankjewel, goede tips allemaal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Hebben jullie ook soms dat bij het openen van de camera, het scherm blauwig is? Als je dan een foto maakt en bekijkt deze, dan is de foto wel in normale kleur? Raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

pdavie2311 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:49:
Hebben jullie ook soms dat bij het openen van de camera, het scherm blauwig is? Als je dan een foto maakt en bekijkt deze, dan is de foto wel in normale kleur? Raar?
Ja klinkt niet normaal. Ben ik nog niet tegengekomen. Je zou kunnen proberen cache en data van de camera app te verwijderen om hem te 'resetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:19
Ik heb mijn Mate 20 Pro vandaag terug gebracht naar de MM ivm problemen met de camera :'(

Wie heeft dat ook ?

Ik had 3 standen in de camera app: 1-3-breed

Mijn vriendin's Mate 20 pro heeft 4 standen: 0,6-1-3-5

Wie heeft deze problemen ook (gehad) ?

Ik hoop dat ik Dinsdag mijn nieuwe kan ophalen.

Bij MM wel heel goede actie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Dat betekent dat je vriendin een oudere software versie heeft dan jij. Die heeft inderdaad de extra 5x zoom als voorgeprogrammeerde stand. Latere software versies hebben die niet meer, al kan je manueel natuurlijk nog steeds tot maximaal 10x zoom. Niets mis met je telefoon dus, precies zoals hij hoort te werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Richard35 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:42:
Ik heb mijn Mate 20 Pro vandaag terug gebracht naar de MM ivm problemen met de camera :'(

Wie heeft dat ook ?

Ik had 3 standen in de camera app: 1-3-breed

Mijn vriendin's Mate 20 pro heeft 4 standen: 0,6-1-3-5

Wie heeft deze problemen ook (gehad) ?

Ik hoop dat ik Dinsdag mijn nieuwe kan ophalen.

Bij MM wel heel goede actie _/-\o_
Gemiste kans van de MediaMarkt, maar ook van jezelf. Enkel zoeken op het woord breed had je in dit geval je antwoord gegeven. Er was zoals hierboven staat niets mis met je telefoon, dit is aangepast sinds de laatste update. Je vriendin moet nodig updaten, die loopt minimaal 2 updates achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

itsoutthere schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:02:
[...]

Ja klinkt niet normaal. Ben ik nog niet tegengekomen. Je zou kunnen proberen cache en data van de camera app te verwijderen om hem te 'resetten'.
Thanx. Was even zoeken hoe dat te doen, maar gelukt. Nu even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
OmeJoyo schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:29:
[...]

Gemiste kans van de MediaMarkt, maar ook van jezelf. Enkel zoeken op het woord breed had je in dit geval je antwoord gegeven. Er was zoals hierboven staat niets mis met je telefoon, dit is aangepast sinds de laatste update. Je vriendin moet nodig updaten, die loopt minimaal 2 updates achter.
Tja ik had eerst hier moeten kijken |:(

Naar de MM terug gaan heb ik gedaan op advies van Huawei :?

Die heb ik 4 X aan de lijn gehad en wisten dit dus ook niet :z

Iemand nog goede ideeën om zonder dataverlies over te stappen van IPhone naar Huawei Mate 20 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Richard35 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Tja ik had eerst hier moeten kijken |:(

Naar de MM terug gaan heb ik gedaan op advies van Huawei :?

Die heb ik 4 X aan de lijn gehad en wisten dit dus ook niet :z

Iemand nog goede ideeën om zonder dataverlies over te stappen van IPhone naar Huawei Mate 20 Pro?
Huawei zelf heeft een mooie overstap-app welke er volgens mij ook voor de iPhone is. Werkte vanaf een Samsung Galaxy S7 prima voor de zaken die ik wou overhevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Limbeckx schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:13:
Na vrijdag de bestelling bij belsimpel (voor een blauwe) geannulleerd te hebben, na de mm in bergen op zoom gereden omdat ik liever dan de twilight zou willen ipv de zwarte. Daar aangekomen bleek dat ze de blauwe gewoon op voorraad hadden. Deze dus meegenomen. Blauw is heel mooi een sjiek dus blij dat ik deze heb. Tot op heden valt EMUI mij allezins mee. Heb er nova, nova prime, tesla unread en de companion voor google feed op gezet. Tot op heden geen rariteiten. Heb wel ze uit batterijmanagement gehaald en alle mogelijke rechten gegeven.

Wat nog wel irritant is: het always on display toont geen notifications zoals of je emails binnen hebt gekregen of whatsapp berichten.

Voor de persoon die vroeg of de galaxy gear s3 app werkt @Willy1203 . Bij mij doet ie het. Heb de app, de plugin en samsung services geinstalleerd. Alle 3 uit batterij management gehaald en alle mogelijke rechten gegeven. Notifications komen netjes binnen. Heb nog geen een keer in 2 dagen connectie verloren...
Ik heb de volgende Samsung apps geïnstalleerd:
Galaxy Wearable
Galaxy S Plugin
Galaxy Watch Plugin
Samsung Accesory Servuce
Samsung Health

en die staan bij app-opstartbeheer allemaal op handmatig (met alle 3 de schuifjes op aan)

Bij het zoeken naar de Gear S3 ziet hij de Mate 20 Pro dat hij verbonden is, of beschikbaar is, maar ik krijg geen verbinding. Mijn horloge is op dit moment onbruikbaar en de app geeft na een tijdje aan dat het ongebruikelijk lang duurt en ik beter opnieuw kan beginnen.

Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Laatst online: 20:44
Ik ondervind ook problemen met de Samsung Gear 3. Ik krijg de Gear alleen gekoppeld als ik Galaxy Wear app opstart. Alles werkt dan totdat ik de telefoon weer opnieuw opstart. Verbinding komt dan niet automatisch tot stand. Alles al bekeken. Iemand nog een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb een vraag. Momenteel is het een zooitje met de apps. Op verschillende schermen staan er een paar apps. Ik heb al gesorteerd op alfabet en alles geprobeerd om te zorgen dat de schermen gewoon netjes worden gesorteerd met de apps. Nu zou ik alles handmatig moeten verplaatsen om de schermen gevuld te krijgen. Is daar een optie voor ? Bij Samsug was dat gemakkelijk. Of zit een iets nieuws in de deze Android Pie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mavical schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:58:
Ik heb een vraag. Momenteel is het een zooitje met de apps. Op verschillende schermen staan er een paar apps. Ik heb al gesorteerd op alfabet en alles geprobeerd om te zorgen dat de schermen gewoon netjes worden gesorteerd met de apps. Nu zou ik alles handmatig moeten verplaatsen om de schermen gevuld te krijgen. Is daar een optie voor ? Bij Samsug was dat gemakkelijk. Of zit een iets nieuws in de deze Android Pie ?
Idee om gewoon de app drawer te gebruiken? Daar staat alles onder elkaar en op alfabet en dus is alles altijd makkelijk te vinden. Dan kan je je het homescreen en de vervolgscreens gebruiken om de meest gebruikte apps op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Ik heb dat inderdaad gedaan. Staat nu op stand lade. Alles scrollt door en op alfabet. Is het niet mogelijk de apps naar rechts te scrollen zoals bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Ik heb de volgende Samsung apps geïnstalleerd:
Galaxy Wearable
Galaxy S Plugin
Galaxy Watch Plugin
Samsung Accesory Servuce
Samsung Health

en die staan bij app-opstartbeheer allemaal op handmatig (met alle 3 de schuifjes op aan)

Bij het zoeken naar de Gear S3 ziet hij de Mate 20 Pro dat hij verbonden is, of beschikbaar is, maar ik krijg geen verbinding. Mijn horloge is op dit moment onbruikbaar en de app geeft na een tijdje aan dat het ongebruikelijk lang duurt en ik beter opnieuw kan beginnen.

Wat doe ik niet goed?
Heb net mijn telefoon een fabrieksreset gegeven en een uurtje gespendeerd om alles opnieuw in te stellen. Hij had nu binnen no-time een werkende verbinding met mijn Gear S3 en de eerste melding is inmiddels ook netjes binnengekomen op mijn horloge. Heel vreemd, maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
In het verleden een Twilight versie gehad met helaas veel schermproblemen (zelfs na vervanging).

Wil binnenkort weer de Mate 20 Pro halen i.v.m. lage prijs, maar ik zie dat de blauwe online is uitverkocht. .. heeft iemand ze toevallig nog in de winkel zien liggen? (omgeving dordrecht/rotterdam).

Zijn er trouwens veel updates geweest sinds release? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Heb net mijn telefoon een fabrieksreset gegeven en een uurtje gespendeerd om alles opnieuw in te stellen. Hij had nu binnen no-time een werkende verbinding met mijn Gear S3 en de eerste melding is inmiddels ook netjes binnengekomen op mijn horloge. Heel vreemd, maar goed, het werkt.
Heb je de telefoon ook alweer opnieuw opgestart? Wordt er dan weer een connectie gemaakt ? Ik moest dan naar galaxy wear app waarna de verbinding wel tot stand kwam. Ben benieuwd. Heb mij Huawei eigenlijk alweer in de door zitten om terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Gisteren de Mate 20 Pro Twilight gekocht bij MediaMarkt en kreeg gelukkig een van de nieuwe batch met BOE scherm :)

Nu verder de telefoon in te stellen..

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mavical schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Heb je de telefoon ook alweer opnieuw opgestart? Wordt er dan weer een connectie gemaakt ? Ik moest dan naar galaxy wear app waarna de verbinding wel tot stand kwam. Ben benieuwd. Heb mij Huawei eigenlijk alweer in de door zitten om terug te brengen.
Nee, dat had ik nog niet gedaan, maar nu wel. Dan moet ik inderdaad handmatig verbinden via de Gear app. Eens kijken wat daar de oplossing voor is.

Op zich vind ik dit naast heel vervelend ook wel een heel apart issue. Vanaf android zoveel moeten alle Androidtoestellen gewoon compatible zijn met de Samsung smartwatches. LG, toch de grote concurrent in het thuisland, heeft geen enkel probleem met de verbinding, dus waarom een groot merk als Huawei wel?

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 27-01-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Jorgen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:16:
[...]

Nee, dat had ik nog niet gedaan, maar nu wel. Dan moet ik inderdaad handmatig verbinden via de Gear app. Eens kijken wat daar de oplossing voor is.

Op zich vind ik dit naast heel vervelend ook wel een heel apart issue. Vanaf android zoveel moeten alle Androidtoestellen gewoon compatible zijn met de Samsung smartwatches. LG, toch de grote concurrent in het thuisland, heeft geen enkel probleem met de verbinding, dus waarom een groot merk als Huawei wel?
Ik heb de oplossing niet gevonden. Ik vond het irri dat ik steeds de app moet opstarten om connectie te krijgen. Hoop dat jij wel een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mavical schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Ik heb de oplossing niet gevonden. Ik vond het irri dat ik steeds de app moet opstarten om connectie te krijgen. Hoop dat jij wel een oplossing weet.
Nu start ik mijn telefoon bijna nooit opnieuw op, maar ik ga wel vaak even de deur uit zonder telefoon. Maakt hij dan bij jou wel automatisch opnieuw connectie? Zal van de week ook eens kijken hoe dat gaat met de verbinding met mijn autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Als ik zo de berichten lees dan kun je haast beter een Mate 20 kopen dan een Mate 20 pro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Sunri5e schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:17:
Als ik zo de berichten lees dan kun je haast beter een Mate 20 kopen dan een Mate 20 pro....
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Omdat ze in de review erg positief zijn over de Mate 20 en ik hier toch veel problemen lees over de Mate 20 Pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Sunri5e schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Omdat ze in de review erg positief zijn over de Mate 20 en ik hier toch veel problemen lees over de Mate 20 Pro.
De mate had in de eerste Batches last van schermproblemem. Met name de A Batch.. De latere Batches zijn zo goed als probleem vrij. Mocht er 1 tussendoor glippen kun je rechtstreeks met Huawei schakelen voor een swap.. Voor de rest merk ik niks aan problemen bij mijn Mate. Dus maak van problemen dan maar probleem, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

-

[ Voor 255% gewijzigd door Steeffoon op 30-01-2019 21:48 . Reden: Verkeerde topic ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 01:48
Ik heb mijn mate 20 pro sinds gisteren binnen. Ik las dus dat sommigen van jullie problemen hebben met hun gear S3. Het gekke is bij mij werkt het perfect... Ik heb enkel de plug in en de wear applicatie op handmatig energiebeheer gezet, maar hij maakt gewoon zelf contact. Ook na op nieuw opstarten of als ik even buiten het BT bereik ben geweest (het duurt wel vaak iets van 30 sec). Ik snap dat jullie er niks aan hebben dat het bij mij wel werkt, maar dacht ik laat even weten dat het dus wel gewoon moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Vast een hele simpele vraag. Maar wat is dat icoontje naast Bluetooth? Met dat pijltje? Heb geen alarm of timer gezet...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/j61op0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 29-05 13:10
Iemand hier al gebruik gemaakt van zijn cashback actie? Ben het nu aan het invullen, maar ik moet blijkbaar een foto uploaden waarbij te zien is dat de sticker op de verpakking uitgesneden is... |:( 8)7

Een foto mag dus blijkbaar niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Laatst online: 01-06 09:09
pdavie2311 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:55:
Vast een hele simpele vraag. Maar wat is dat icoontje naast Bluetooth? Met dat pijltje? Heb geen alarm of timer gezet...

[Afbeelding]
Misschien een prestatie instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:10
Knamix schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:36:
Iemand hier al gebruik gemaakt van zijn cashback actie? Ben het nu aan het invullen, maar ik moet blijkbaar een foto uploaden waarbij te zien is dat de sticker op de verpakking uitgesneden is... |:( 8)7

Een foto mag dus blijkbaar niet. :(
Volgens mij is het de bedoeling dat je de zijkant van de verpakking waar de Imei-sticker zit, uitsnijdt, en daar dan een foto van maakt. Zo bewijs je dat de verpakking kapot is, en de telefoon dus niet meer terug naar de winkel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
pdavie2311 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:55:

[Afbeelding]
Dan heb je de performance mode aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

cordonbleu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:41:
[...]

Dan heb je de performance mode aan staan.
U gaat door voor de koelkast. Inderdaad. Voor de beste prestaties zet je dat toch altijd aan lijkt me? Batterij gaat alsnog dik 2 dagen mee.. Alleen had ik geen icoontje gehoeven bovenin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik merk er zelf eigenlijk geen verschil mee. Geloof dat het meer eens soort van 'benchmark modus' is. Het icoontje zou je eventueel kunnen disablen via adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Tele2 is trouwens echt drama. Een zakelijk abonnement afgesloten en een afspraak gemaakt op welke dag ze langs kunnen komen. Komen ze gewoon niet opdagen. Een nieuwe afspraak ingepland en komen ze weer niet opdagen. Een dag later komen ze opeens zonder afspraak wel langs maar is diegene die tekenbevoegd is was niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
[quote]atlantis0983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:51:
Ik heb mijn mate 20 pro sinds gisteren binnen. Ik las dus dat sommigen van jullie problemen hebben met hun gear S3. Het gekke is bij mij werkt het perfect... Ik heb enkel de plug in en de wear applicatie op handmatig energiebeheer gezet, maar hij maakt gewoon zelf contact. Ook na op nieuw opstarten of als ik even buiten het BT bereik ben geweest (het duurt wel vaak iets van 30 sec). Ik snap dat jullie er niks aan hebben dat het bij mij wel werkt, maar dacht ik laat even weten dat het dus wel gewoon moet kunnen.
[/quote/

Super. Ben blij met je bericht. Ik heb intussen twee mate 20 pro uitgeprobeerd en beide toestellen hadden het probleem. Draai je ook intussen op Android 9 ? Ga Ik het het misschien toch weer opnieuw bestellen. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard35
itsoutthere schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Huawei zelf heeft een mooie overstap-app welke er volgens mij ook voor de iPhone is. Werkte vanaf een Samsung Galaxy S7 prima voor de zaken die ik wou overhevelen.
Het is uiteindelijk gelukt met het kopen van een programma.

Ze is erg blij met haar Huawei Mate 20 pro.

En ik heb toch een nieuwe Mate 20 pro gekregen :*)

Nu alleen maar genieten. Vooral de foto's(wauw) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb net een gesealde blauwe mate 20 pro gekocht.. met BOE scherm.

Maar, nu staat de beveiligings update op december met buildnummer: 9.0.0.153

Hij vindt dus geen nieuwe updates.

Zijn er al mensen die een hogere cijfer reeks hebben? Update van Januari?

[ Voor 54% gewijzigd door 038Robijno op 01-02-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Heeft hier iemand anders problemen met de front-facing camera? Bij het gebruik maken van verschillende foto apps ( incl. die van Huawei zelf ) ziet de preview er prima uit, maar als ik een foto schiet wordt hij extreem korrelig. Lijkt wel lage kwaliteit JPG artifacting.

Weet iemand de oplossing, misschien een standaard compressie die ergens uit te zetten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 18:53
Kreeg vanmorgen 9.0.0.187 aangeboden. Stond er in een vloek en een zucht op, maar wat zijn de updates? Alleen veiligheid of ook functioneel?

Blijkbaar dus paar camera dingetjes: https://www.google.com/ur...V4VI&ust=1549181164194036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hier nog niks qua update verandering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34
Ramon 73 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:07:
Kreeg vanmorgen 9.0.0.187 aangeboden. Stond er in een vloek en een zucht op, maar wat zijn de updates? Alleen veiligheid of ook functioneel?

Blijkbaar dus paar camera dingetjes: https://www.google.com/ur...V4VI&ust=1549181164194036
Dus geen beveiligingsupdate naar 1 januari 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 18:53
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Dus geen beveiligingsupdate naar 1 januari 2019?
Juist wel. Staat er ook in, als eerste de beveiligingsupdate voor januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Blijkbaar zijn er dus meerdere die de januari update nog niet hebben ontvangen op zijn mate 20 pro..

[ Voor 11% gewijzigd door 038Robijno op 02-02-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34
Ramon 73 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:03:
[...]

Juist wel. Staat er ook in, als eerste de beveiligingsupdate voor januari.
Verwarrend.......Jij hebt het over de Mate 20 Pro, ik over de Mate 20 :)

Op mijn Mate 20 nog geen januari update ontvangen. Wel top trouwens dat Widevine level 1 aanwezig is, dat maakt kijken op Netflix en Amazone Prime een stuk plezieriger.

[ Voor 23% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-02-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is er iemand bekend met de Sim toolkit, zo ja waar is dat voor? Als ik er op klik zegt die geen Sim toolkit menu.

Is er een mogelijkheid om bepaalde contacten vanaf een bepaalde sim te laten bellen??

Sim 1 is prive, die staat op standaard data en bellen.

Sim 2 is werk, nu wil ik al mijn werk contacten laten bellen met deze sim zonder te switchen, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 00:14
Hebben jullie ook last van een lichte ruis, wanneer dat je de USB-C oordopjes gebruikt?

Dit is goed hoorbaar bij het witte beginscherm van Netflix (eerste drie seconden, bij een Netflix serie/aflevering)

Wanneer dat ik het verlengstukje gebruik (van USB-C naar 3,5 mm), dan hoor ik een constante ruis, ook wanneer dat ik geen geluid heb aanstaan.

Hebben jullie daar ook last van?

Edit: Zojuist een steekproef gedaan op de Samsung S9+ (totaal geen ruis) en de Huawei P10 (bijna niet hoorbaar).

[ Voor 12% gewijzigd door Dave92a op 03-02-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Heeft er eigenlijk iemand al een groene Mate 20 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dave92a schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:44:
Hebben jullie ook last van een lichte ruis, wanneer dat je de USB-C oordopjes gebruikt?

Dit is goed hoorbaar bij het witte beginscherm van Netflix (eerste drie seconden, bij een Netflix serie/aflevering)

Wanneer dat ik het verlengstukje gebruik (van USB-C naar 3,5 mm), dan hoor ik een constante ruis, ook wanneer dat ik geen geluid heb aanstaan.

Edit: Zojuist een steekproef gedaan op de Samsung S9+ (totaal geen ruis) en de Huawei P10 (bijna niet hoorbaar).
Via bluetooth heb ik geen ruis met Netflix, maar usb-c oortjes gebruik ik niet, dus zou niet weten of er dan wel ruis is. Op mijn Mate 8 met 3,5 mm oortjes had ik wel altijd ruis met Netflix. Dat was dan ook wel de enige app die dat deed. Kan dus ook een Netflix dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178032

hoi!

ben super tevreden mat mijn Mate 20 pro maar ik heb wel een probleem met notificaties in de status bar. Omdat die inham in het scherm zit en de rest al vol zit met providers, batterijstatus enzovoort, zie ik geen andere notificaties meer bovenin ;(

weet iemand hoe je die statusbar groter of dubbel of zo kan maken zodat ik niets meer mis van binnenkomende mail, FB meldingen etc etc?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wie draait nou welke versie van Android 9?

Ik zit zelf nog steeds op versie: 9.0.0.153

[ Voor 8% gewijzigd door 038Robijno op 05-02-2019 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 16:57
038Robijno schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:47:
Wie draait nou welke versie van Android 9?

Ik zit zelf nog steeds op versie: 9.0.0.153
Hier ook nog de 9.0.0.153 op mijn mate 20 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Het begint wel erg triest te worden dat 9.0.0.195 en daarvoor 9.0.0.187 al ruim 1,5e maand uit is, en deze niet gewoon uitgerold worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 1178032 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:32:
hoi!

ben super tevreden mat mijn Mate 20 pro maar ik heb wel een probleem met notificaties in de status bar. Omdat die inham in het scherm zit en de rest al vol zit met providers, batterijstatus enzovoort, zie ik geen andere notificaties meer bovenin ;(

weet iemand hoe je die statusbar groter of dubbel of zo kan maken zodat ik niets meer mis van binnenkomende mail, FB meldingen etc etc?

bedankt!
De naam van de provider kun je verbergen, dat scheelt al iets.

Het schijnt dat je met System UI tweaker de rest kunt aanpassen, ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om te onderzoeken hoe ik dat aan de praat krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 00:14
Dave92a schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:44:

Hebben meerdere mensen last van dit probleem? Wanneer dat je het volume op 1 hebt staan (net niet uit). Ik weet nu niet of iedereen hier last van heeft (softwarematig), of dat het alleen bij mijn toestel voorkomt?

Je moet het geluid voor minimaal 40% openzetten, om geen ruis te kunnen horen. :?
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen