Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:20

OmeJoyo

This is me

kevinkrs schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:44:
Iemand een idee of of de Mate 20 pro toevallig MirrorLink ondersteund voor in de auto :)
Ik probeer te laatste tijd hierop te zoeken maar ik kan er niks over vinden.
Mirrorlink is redelijk dood, afgezien van support van je toestel moet ook je radio/head-unit up to date zijn om de nieuwe toestellen te ondersteunen. Dit bleek teveel gevraagd om van alle fabrikanten te verlangen en bovendien niet prettig voor de gebruiker omdat je dan weer een apparaat hebt om te updaten, in 99% van de gevallen met een cdeetje of een USB stick.

Bovendien als je Google erop los laat dan zie je honderden zoniet duizenden hits van mensen bij wie het zou moeten werken, maar in de praktijk toch niet. Bij mijn vader en bij mijn broer heeft het ondanks een geschikte head-unit en telefoon nooit gewerkt.

Nu met de opkomst van Android Auto and Apple Carplay is het einde helemaal nabij.

Lijst met telefoons: (Dat deze niet up to date wordt gehouden zegt wel iets denk ik 8)7 )

https://mirrorlink.com/phones

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dun Can
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06-2019
Ik heb sinds een paar weken de Huawei Mate 20 Pro en zit even met een paar dingen.

1 - Raar dat je een toestel hebt met 3 camera's en je kan geen eens breedbeeld foto't maken (16:9)
Een keer heeft mijn toestel een breedbeeld foto gemaakt maar geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
Iemand enig idee ?

2 - Ik heb mijn toestel binnen de instellingen alle mogelijke opties voor helderheid aanpassen etc uit gezet maar toch als ik naar apps ga zoals google, berichten of whatsapp dan wordt het beeldscherm iets donkerder.
Ook wordt iederekeer na het opnieuw opstarten van de telefoon bij weergave instellingen de helderheid op automatisch aanpassen weer terug gezet terwijl ik dit iedere keer weer uitzet.
Iemand enig idee hoe ik de helderheid gewoon op 1 standaard wil hebben ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Dun Can schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:35:
Ik heb sinds een paar weken de Huawei Mate 20 Pro en zit even met een paar dingen.

1 - Raar dat je een toestel hebt met 3 camera's en je kan geen eens breedbeeld foto't maken (16:9)
Een keer heeft mijn toestel een breedbeeld foto gemaakt maar geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
Iemand enig idee ?

2 - Ik heb mijn toestel binnen de instellingen alle mogelijke opties voor helderheid aanpassen etc uit gezet maar toch als ik naar apps ga zoals google, berichten of whatsapp dan wordt het beeldscherm iets donkerder.
Ook wordt iederekeer na het opnieuw opstarten van de telefoon bij weergave instellingen de helderheid op automatisch aanpassen weer terug gezet terwijl ik dit iedere keer weer uitzet.

Alvast bedankt.
Foto's zouden altijd op 3:2 gemaakt moeten kunnen worden, maar dat is mijn mening (en die van de meeste fotografen)

Hij maakt 16:9 foto's als je aan het filmen bent in 16:9 en tussendoor een foto maakt. Anders is het 4x3 wat een acceptabel compromis is want bijna elke camera kan dat of 18,8-9 wat volgens mij scherm - notch is. Geen idee waarom je dat zou willen gebruiken eerlijke gezegd.

Dat van die helderdheid is hier meerdere malen behandeld, en op XDA en op Huawei fora en in ongeveer elke review. Dit is tot op heden niet te veranderen en is een bewuste keuze van Huawei, persoonlijk begrijp ik trouwens niet waarom je het scherm de hele dag op dezelfde helderheid wilt. Dit is verre van prettig of comfortable, bovendien heeft het een negatieve invloed op je accuduur, tenzij je hem de hele dag heel laag hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dun Can
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06-2019
Hallo OmeJoyo, bedankt voor je reactie.

Dat van dat helderheid heb ik gemist dan maar dank toch voor je antwoord daarop.
Ik heb mijn helderheid altijd laag ja, vind ik prettig en als ik hem laag heb gaat hij dus steeds lager wat dan best irritant is, maar ik wacht het wel af.

Dat van de foto's vind ik best vervelend want mijn meeste foto's zijn 16:9 wat ik op mijn samsung maakte.
Nu zijn de foto opties alleen 4:3 40MP, 4:3 10MP, 1:1 7MP en 18,8:9 6MP
Nu zie gelijk hoe ik die breedbeeld foto de vorige keer heb gemaakt, dat is alleen bij 18,8:9 6MP.
Wel kansloos voor zo een high end toestel dat je maar een breedbeeld foto kan maken met 6MP en als je een hogere resolutie foto wil hebben op dat formaat je eerst een filmpje moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 18:22
OmeJoyo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:33:
[...]

Mirrorlink is redelijk dood, afgezien van support van je toestel moet ook je radio/head-unit up to date zijn om de nieuwe toestellen te ondersteunen. Dit bleek teveel gevraagd om van alle fabrikanten te verlangen en bovendien niet prettig voor de gebruiker omdat je dan weer een apparaat hebt om te updaten, in 99% van de gevallen met een cdeetje of een USB stick.

Bovendien als je Google erop los laat dan zie je honderden zoniet duizenden hits van mensen bij wie het zou moeten werken, maar in de praktijk toch niet. Bij mijn vader en bij mijn broer heeft het ondanks een geschikte head-unit en telefoon nooit gewerkt.

Nu met de opkomst van Android Auto and Apple Carplay is het einde helemaal nabij.

Lijst met telefoons: (Dat deze niet up to date wordt gehouden zegt wel iets denk ik 8)7 )

https://mirrorlink.com/phones
Viel mij ook al op dat de lijst met apparaten niet up to date waren. Alleen ik zag op een Samsung telefoon bij de instellingen Mirrorlink terug komen. Helaas heeft mijn auto geen carplay :( Dus ik dacht zou wel een mooi alternatief zijn dan.

Ik lees trouwens inderdaad dat het bij niemand (goed) werkt :P

Bedankt voor je reactie, mijn hoop is weer tot mijn schoenen gezakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

kevinkrs schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Viel mij ook al op dat de lijst met apparaten niet up to date waren. Alleen ik zag op een Samsung telefoon bij de instellingen Mirrorlink terug komen. Helaas heeft mijn auto geen carplay :( Dus ik dacht zou wel een mooi alternatief zijn dan.

Ik lees trouwens inderdaad dat het bij niemand (goed) werkt :P

Bedankt voor je reactie, mijn hoop is weer tot mijn schoenen gezakt :P
Ik ben erg slecht in het verbeteren of verbloemen van slecht nieuws, sorry :P Verder kan ik de Mate 20 Pro alleen maar aanraden overigens, de kleine minpuntjes wegen voor mij niet op tegen de vele pluspunten en ben er nog elke dag blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
OmeJoyo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Ik ben erg slecht in het verbeteren of verbloemen van slecht nieuws, sorry :P Verder kan ik de Mate 20 Pro alleen maar aanraden overigens, de kleine minpuntjes wegen voor mij niet op tegen de vele pluspunten en ben er nog elke dag blij mee.
Enige wat ik gigantisch mis (en waarom ik vaak weer terug switch naar mijn iPhone X) is een adblocker voor in de browser. Oh mijn hemel die ads als ik bijvoorbeeld XDA open.

En het sharen van foto's tussen iPhone en Macbook. 1 Druk op de knop en de afbeelding staat op mijn Macbook. Nu Ziet AirDroid er wel uit als mooi alternatief van Airdrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:04
kevinkrs schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Enige wat ik gigantisch mis (en waarom ik vaak weer terug switch naar mijn iPhone X) is een adblocker voor in de browser. Oh mijn hemel die ads als ik bijvoorbeeld XDA open.

En het sharen van foto's tussen iPhone en Macbook. 1 Druk op de knop en de afbeelding staat op mijn Macbook. Nu Ziet AirDroid er wel uit als mooi alternatief van Airdrop.
Wat ik zelf gebruik is samsung internet, deze browser gebruikt een berg minder batterij (vergeleken met chrome) en heeft een adblocker, dus surfen zonders ads.
Wat ik nog meer gebruik is virtual host icm een host file, dit blokkeert alle ads in heel android (dus niet alleen browser maar ook die irritante in de apps). Deze is zonder Root te gebruiken!

[ Voor 3% gewijzigd door Monkeyk2010 op 05-03-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Monkeyk2010 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Wat ik zelf gebruik is samsung internet, deze browser gebruikt een berg minder batterij (vergeleken met chrome) en heeft een adblocker, dus surfen zonders ads.
Wat ik nog meer gebruik is virtual host icm een host file, dit blokkeert alle ads in heel android (dus niet alleen browser maar ook die irritante in de apps). Deze is zonder Root te gebruiken!
Hoe werkt dat met virtuele host? Ik vermoed dat het een DNS adblocker is. nadeel daarvan vind ik juist dat ik een irritante notificatie in de balk heb? Welke app gebruik je hiervoor dan kan ik er even naar kijken :)

Ik vind trouwens samsung browser ook fijner dan Chrome, alleen lastpass autofill werkt dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:04
kevinkrs schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Hoe werkt dat met virtuele host? Ik vermoed dat het een DNS adblocker is. nadeel daarvan vind ik juist dat ik een irritante notificatie in de balk heb? Welke app gebruik je hiervoor dan kan ik er even naar kijken :)

Ik vind trouwens samsung browser ook fijner dan Chrome, alleen lastpass autofill werkt dan weer niet...
Virtual host is idd een dns adblocker, geen melding op de taakbalk :) wel een icoontje lnags je wekker/batterij icoontje.
DE app heet letterlijk virtual hosts :)
Via XDA makkelijk te vinden/downloaden en instellen is peanuts. is voor mij de eerste DNS adblocker die lekker werkt en idd niet die irritante melding in taakbalk geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
Dun Can schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:35:

Iemand enig idee ?

Alvast bedankt.
Ik had inderdaad ook last van de dimming bij het openen van bepaalde apps. Dit is alleen te verhelpen door via ADB de .apk Powergenie te verwijderen. Dit is geheel veilig en hij kan net zo eenvoudig weer teruggeplaatst worden.
Hier is precies beschreven hoe je het moet doen:
https://forum.xda-develop...allow-background-t3890409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 01:48
Ik gebruik nog wel eens de Google home functie om mijn telefoon te vinden. Ik kwam er van de week achter dat dit niet werkte. Ik heb gisteren even gekeken of mijn instellingen klopten en zoek mijn telefoon staat aan.

Echter als ik die functie op mijn pc of de app wil gebruiken staat de mate 20 pro er wel bij, maar ik kan mijn telefoon niet zoeken/wissen of een geluid af laten gaan. Wel probeert ie steeds mijn vorige telefoon te vinden, wat natuurlijk niet lukt. Werkt dit bij jullie wel correct? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 07:33
Er is een update beschikbaar voor. 198 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
Hmmm. Meer mensen last van een slechte videokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Sunri5e schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:43:
Meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Sunri5e schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:43:
Goed verhaal lekker kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
Ik heb echt het idee dat als ik de filmpjes bekijk de kwaliteit vergelijkbaar is met mijn iPhone 3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 22:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Wat mij vooral opvalt met mijn nieuwe toestel is dat deze apps veel langer in het geheugen open laat dan mijn vorige toestel. Ik heb iks veranderd in settings als mijn vorige toestel. Battery life is ook niet wat het was. Als ik kijk onder battery usage en dan software draait alles op de achtergrond en dan werkelijk alles. 58% batterij over met maar 2u33m SOT. Niet wat ik gewend ben, hiervoor makkelijk 8uur in 3 dagen gebruiken.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Sunri5e schreef op maandag 11 maart 2019 @ 03:01:
[...]

Ik heb echt het idee dat als ik de filmpjes bekijk de kwaliteit vergelijkbaar is met mijn iPhone 3S.
Oh dat... serieus niemand heeft enig idee wat je doet of bedoeld. Neem je op, speel je af, welke app, wat kijk je, waar en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus, get to the point or leave it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
OmeJoyo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:59:
[...]

Oh dat... serieus niemand heeft enig idee wat je doet of bedoeld. Neem je op, speel je af, welke app, wat kijk je, waar en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus, get to the point or leave it.
Ok ben het helemaal met je eens hoor maar misschien wat vriendelijker vragen kan geen kwaad
Sunri5e schreef op maandag 11 maart 2019 @ 03:01:
[...]

Heb je een voorbeeld voor ons dat je kan delen? Welke settings heb je, de vragen die @OmeJoyo stelt. Als je hulp wil no problem maar Dan iets meer details willen we je kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb net de mate 20 pro en een origineel hoesje weet iemand of je hiermee ook altijd de tijd op het scherm kan laten weergeven?
Always display on staat aan en als ik het hoesje open laat werkt dit ook maar doe je flap dicht dan zie je een paar seconden de tijd en dan niets meer.
Valt dit nog aan te passen of toch alleen maar een achterkanten met screenprotector?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
chucky666 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:42:
Ik heb net de mate 20 pro en een origineel hoesje weet iemand of je hiermee ook altijd de tijd op het scherm kan laten weergeven?
Always display on staat aan en als ik het hoesje open laat werkt dit ook maar doe je flap dicht dan zie je een paar seconden de tijd en dan niets meer.
Valt dit nog aan te passen of toch alleen maar een achterkanten met screenprotector?
Ik heb geen smartcover maar alleen een backcover. Maar ik zag wel een instelling voorbij komen.

Staat bij instellingen -> zoek -> smart -> slim cover bij jou aan? En dan in combinatie met het always on display?

Dan heb ik tevens ook een vraag bij de rest van de mensen die always on display gebruiken.

Is het mogelijk om notificaties te tonen? Als ik bijvoorbeeld een whatsapp bericht heb zie ik wel een LED lampje flikkeren maar ik zie geen whatsapp icoontje op het always on display. Maakt het een stuk minder nuttig als je geen app icoontje hebt buiten de systeemapps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kevinkrs schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb geen smartcover maar alleen een backcover. Maar ik zag wel een instelling voorbij komen.

Staat bij instellingen -> zoek -> smart -> slim cover bij jou aan? En dan in combinatie met het always on display?

Dan heb ik tevens ook een vraag bij de rest van de mensen die always on display gebruiken.

Is het mogelijk om notificaties te tonen? Als ik bijvoorbeeld een whatsapp bericht heb zie ik wel een LED lampje flikkeren maar ik zie geen whatsapp icoontje op het always on display. Maakt het een stuk minder nuttig als je geen app icoontje hebt buiten de systeemapps :)
Ja die staat aan.
Maar zal dan wel niet kunnen denk ik.
Van het lockscreen was ik ook aan het zoeken maar zal dan ook wel niet kunnen vermoed ik. Jammer want bij de mate 9 zag ik wel een melding komen als het scherm uitstond.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De nieuwe update is hier nu ook binnen te halen.

Misschien bij jullie nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Aggressor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:36:

Is slechts een security update. Niks bijzonders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:50
Een vraag. Ik krijg de scherpste foto's bij mijn mate 20 pro met de optie HDR ingesteld. Hebben jullie deze ervaring ook🤔. Kun je deze ook standaard ingesteld krijgen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979

Van welke versie naar welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Probook8979 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:29:
[...]

Van welke versie naar welke versie?
Het is nu versie 9.0.0.198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb last van een vreemd issue. Ik twijfel of het aan m'n telefoon ligt, maar wil het hier toch even droppen. Een collega heeft hetzelfde (ook Mate 20 Pro).

Als iemand mij belt hoort men geen kiestoon. Het blijft gewoon stil. Dat levert reacties op dat men vindt dat ik snel opneem, maar ook vaak dat men hem niet lang genoeg laat overgaan voor ik kán opnemen. Irritant dus.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Misschien zelf ook even Googlen: https://forum.kpn.com/mob...ntbreekt-bij-volte-455078

VoLTE uit, collega gevraag mij te bellen: gaat weer over!

[ Voor 18% gewijzigd door Beekforel op 15-03-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Vanmorgen kwam hier ook 9.0.0.198 binnen.
Beekforel schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:34:
Ik heb last van een vreemd issue. Ik twijfel of het aan m'n telefoon ligt, maar wil het hier toch even droppen. Een collega heeft hetzelfde (ook Mate 20 Pro).

Als iemand mij belt hoort men geen kiestoon. Het blijft gewoon stil. Dat levert reacties op dat men vindt dat ik snel opneem, maar ook vaak dat men hem niet lang genoeg laat overgaan voor ik kán opnemen. Irritant dus.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Misschien zelf ook even Googlen: https://forum.kpn.com/mob...ntbreekt-bij-volte-455078

VoLTE uit, collega gevraag mij te bellen: gaat weer over!
Welk netwerk heb je dan?

[ Voor 61% gewijzigd door Ramon 73 op 15-03-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ramon 73 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Vanmorgen kwam hier ook 9.0.0.198 binnen.

[...]

Welk netwerk heb je dan?
KPN. Las hier dat de Mate 20 Pro blijkbaar ook wordt ondersteund.

Zonder werkt ook prima. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderhill
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2020
Herkennen meer mensen dat gedeelde agenda's uit Gmail niet zichtbaar zijn in de agenda app van Huawei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb via Aliexpress een originele Huawei CP-60 draadloze lader gekocht. Pasgeleden ontvangen en natuurlijk even uitgetest. Nu heb ik er echter het volgende probleem mee;

Als ik mijn Mate 20 Pro erop leg begint hij netjes met laden en staat er ook 'draadloos snelladen' in beeld en in het batterijicoon 2 bliksemschichten. Echter, na iets van 5 seconden verandert dit ineens naar gewoon 'draadloos opladen' en is er ook maar 1 bliksemschicht. Zodra ik de telefoon op de lader leg begint hij dus met snelladen, maar na 5 seconden schakelt hij ineens over naar gewoon laden. Dit duurt natuurlijk veel langer en daar heb ik deze oplader niet voor gekocht.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik gebruik de draadloze lader netjes met de originele 40W supercharger en bijbehorende 5A usb-c kabel. Ook al geprobeerd met de lader rechtstreeks in het stopcontact in de muur ipv verdeeldoos, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

cordonbleu schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:46:
Ik heb via Aliexpress een originele Huawei CP-60 draadloze lader gekocht. Pasgeleden ontvangen en natuurlijk even uitgetest. Nu heb ik er echter het volgende probleem mee;

Als ik mijn Mate 20 Pro erop leg begint hij netjes met laden en staat er ook 'draadloos snelladen' in beeld en in het batterijicoon 2 bliksemschichten. Echter, na iets van 5 seconden verandert dit ineens naar gewoon 'draadloos opladen' en is er ook maar 1 bliksemschicht. Zodra ik de telefoon op de lader leg begint hij dus met snelladen, maar na 5 seconden schakelt hij ineens over naar gewoon laden. Dit duurt natuurlijk veel langer en daar heb ik deze oplader niet voor gekocht.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik gebruik de draadloze lader netjes met de originele 40W supercharger en bijbehorende 5A usb-c kabel. Ook al geprobeerd met de lader rechtstreeks in het stopcontact in de muur ipv verdeeldoos, geen verschil.
Laten we beginnen met een link naar het EXACTE product wat je besteld hebt. Ik heb ook voor de grap "100% Originele" Huawei kabels besteld van AliExpress. Zag er netjes uit totdat je ze ging vergelijken met een hele echte en waren uiteindelijk dan ook gewoon fakes.

Ik heb iig een originele CP60 bij mijn telefoon gehad en zelfs als je die aan een QC2 of een QC3 charger hangt gaat ie netjes draadloos snel-laden.

Gebruik je verder nog een hoesje om je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
OmeJoyo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:16:
[...]

Laten we beginnen met een link naar het EXACTE product wat je besteld hebt. Ik heb ook voor de grap "100% Originele" Huawei kabels besteld van AliExpress. Zag er netjes uit totdat je ze ging vergelijken met een hele echte en waren uiteindelijk dan ook gewoon fakes.

Ik heb iig een originele CP60 bij mijn telefoon gehad en zelfs als je die aan een QC2 of een QC3 charger hangt gaat ie netjes draadloos snel-laden.

Gebruik je verder nog een hoesje om je telefoon?
Deze heb ik besteld: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.d6114c4dd2KB5H

Alles inclusief de verpakking ziet er origineel uit. Was ook netjes verzegeld. Alle recensies zijn ook positief zoals je er kan zien.

Ik gebruik hem icm de 40W lader die bij de telefoon zat. En of ik nou de kabel gebruik die bij de telefoon zat of die bij de cp60 zat maakt geen verschil.

Ik heb een hoesje, maar zonder hoesje is het hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:34
cordonbleu schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:46:

'Origineel' en Aliexpress gaan heel slecht samen..... :)

Ik zie dat deze wireless charger €50 kost Belsimpel, die van jou is voor 99% zeker fake, en kan bovendien gevaarlijk zijn. Wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Pierre_nr1 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:22:
[...]

'Origineel' en Aliexpress gaan heel slecht samen..... :)

Ik zie dat deze wireless charger €50 kost Belsimpel, die van jou is voor 99% zeker fake, en kan bovendien gevaarlijk zijn. Wees gewaarschuwd.
Bij die duurdere wireless chargers zit de 40W supercharger inbegrepen. In Nederland is de CP-60 alleen te koop icm die 40W supercharger. In Azië verkopen ze de CP-60 echter ook los. Vandaar dat hij een stuk goedkoper is. Dan is €20 voor de draadloze lader + kabel toch niet zo'n gek bedrag? Die 40W supercharger is duur en daar ik hem al heb wil ik geen CP-60 kopen waar deze nog een keer bijzit. De doos en inhoud ziet er 100% origineel uit in ieder geval, was verzegeld en het serienummer op de doos en de lader kloppen ook.

[ Voor 15% gewijzigd door cordonbleu op 18-03-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
cordonbleu schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:33:
[...]

Bij die duurdere wireless chargers zit de 40W supercharger inbegrepen. In Nederland is de CP-60 alleen te koop icm die 40W supercharger. In Azië verkopen ze de CP-60 echter ook los. Vandaar dat hij een stuk goedkoper is. Dan is €20 voor de draadloze lader + kabel toch niet zo'n gek bedrag? Die 40W supercharger is duur en daar ik hem al heb wil ik geen CP-60 kopen waar deze nog een keer bijzit. De doos en inhoud ziet er 100% origineel uit in ieder geval, was verzegeld en het serienummer op de doos en de lader kloppen ook.
Dat verklaart het prijsverschil. Maar toch ben ik altijd huiverig om dit soort artikelen in China te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tja, deze lader verkoopt Huawei ook gewoon in China en daar heb je dus wel de keuze of je er een 40W lader bij wilt of niet. De CP-60 excl. lader kost daar uiteraard nog minder dan die €19 die ik betaal en ze kunnen gratis naar Europa verzenden, dus dan zit er al snel handel in voor ze natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Inmiddels .210 hier. Security patch maart 2019.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wxENj7XQv0pUIDL0kgNODkKr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
cordonbleu schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:10:
Inmiddels .210 hier. Security patch maart 2019.

[Afbeelding]
Ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 23:51
Binnenkort komt de huawei p30.
Zie dat de mate 20 in het begin flink wat software issues had. Hoe ervaren jullie dit nu? Is dit flink verbeterd t.o.v. de release?
Als ik dit topic zo lees lijken er nog steeds wat onhandigheden in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

Frankvbr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:44:
Binnenkort komt de huawei p30.
Zie dat de mate 20 in het begin flink wat software issues had. Hoe ervaren jullie dit nu? Is dit flink verbeterd t.o.v. de release?
Als ik dit topic zo lees lijken er nog steeds wat onhandigheden in te zitten.
Is dat zo, ik heb hem sinds het begin en eigenlijk nergens problemen mee. Het is een erg snel, fijn toestel met vooral een flinke accuduur.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:49
Heeft iemand al geld gekregen van de actie? ik heb gisteren 30 euro gekregen voor mijn mate 20 pro. Dat moest toch 125 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
cgok schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:15:
Heeft iemand al geld gekregen van de actie? ik heb gisteren 30 euro gekregen voor mijn mate 20 pro. Dat moest toch 125 zijn?
Ik heb een Mate 20, ik heb 2 weken geleden €100,- ontvangen van Huawei vanwege de actie. En inderdaad, jij behoort €125,- te ontvangen. Wat een raar bedrag heb je ontvangen. Ik neem aan dat je je bevestigingsmailtje nog hebt? Contact opnemen met Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Ik heb een Mate 20, ik heb 2 weken geleden €100,- ontvangen van Huawei vanwege de actie. En inderdaad, jij behoort €125,- te ontvangen. Wat een raar bedrag heb je ontvangen. Ik neem aan dat je je bevestigingsmailtje nog hebt? Contact opnemen met Huawei.
Ik heb alle mails nog. Maandag hang ik aan de telefoon met Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot!
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-04-2020
De 'reguliere' mate 20 begint nu echt wel een zeer interessant toestel te worden. Groot scherm, grote batterij, goede camera (zover ik kan zien voor foto en video), prijs onder de 500 euro.

Ben van plan lang met een toestel te doen (als het kan 4-5 jaar). Snelle processor en goede batterij gaan daarbij helpen. Vraag me alleen af hoe het zit met die 4gb RAM.. Zou liever gaan voor 6GB (maar die is volgens mij niet in NL te krijgen) met het oog op futureproofing. Denken jullie dat die 4gb op termijn een bottleneck gaat vormen met nieuwere apps/versies van Android? Nu is daar denk ik nog niet veel van te merken en is 4gb voldoende. Maar over een paar jaar?

Is er er ergens een Nederlandse winkel die een 6gb variant aanbiedt?

[ Voor 8% gewijzigd door Shoot! op 25-03-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Wanneer had je deze aangemeld, m.a.w. hoe lang moest je wachten op de uitbetaling?

(mijn aanvraag loopt ook nog)

[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie99 op 26-03-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Hier sinds gisteren overgestapt van een iPhone SE 16gb naar de Mate 20! Wat een verschil.

Wel even wennen aan Android, maar dat is tegenwoordig veel meer gelijk aan iOS dan vroeger.

Nu alleen nog even m’n agenda zien te migreren naar Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Spekkie99 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Wanneer had je deze aangemeld, m.a.w. hoe lang moest je wachten op de uitbetaling?

(mijn aanvraag loopt ook nog)
Begin februari aangemeld, zo'n 4 weken daarna het geld ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 18:03
dmstr schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:42:
Hier sinds gisteren overgestapt van een iPhone SE 16gb naar de Mate 20! Wat een verschil.

Wel even wennen aan Android, maar dat is tegenwoordig veel meer gelijk aan iOS dan vroeger.

Nu alleen nog even m’n agenda zien te migreren naar Android.
Goed bezig. Als je nog een fijne Android agenda zoekt ? Je zou eens kunnen kijken naar de app : nine.
Veel plezier met je Mate !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1195580

Hallo beste mensen,

Overgestapt van een IPhone 5S naar de Huawei Mate 20 pro, zeer tevreden.
Maar bij het overzetten van mijn foto's, een mindere ervaring, al mijn foto's staan niet meer op datum/volgorde.
Ik heb phoneclone gebruikt. Alle foto's hebben de datum van overzetting gekregen.

Kan ik bijvoorbeeld mijn foto's synchroniseren via google foto's?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 19:29
Wat zijn jullie ervaringen met de overdrachtssnelheid over USB? Is dit 5 Gbps of nog de tragere 2.0 snelheid?

Heb zelf een slechte ervaring met mijn Huawei Mediapad M5 die officieel 3.0 is, maar in de praktijk met 2.0 overdrachtssnelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:53
Benieuwd of meer gebruikers dit ervaren:

De vingerafdrukscanner is af en toe best traag en heeft regelmatig meerdere pogingen nodig die soms ook nog mislukken. Ik heb de afdrukken al vaker opnieuw geregistreerd, maar dat helpt mij niet.

Het vreemde is dat de app van ABN AMRO ook gebruik maakt van vingerafdruk identificatie en ik daar vrijwel altijd zonder problemen direct mee kan inloggen.

Als je ook de app van ABN AMRO gebruikt (of een andere die ook de vingerscan gebruikt) ; herken je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:13
tiezeman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:53:

De vingerafdrukscanner is af en toe best traag en heeft regelmatig meerdere pogingen nodig die soms ook nog mislukken. Ik heb de afdrukken al vaker opnieuw geregistreerd, maar dat helpt mij niet.

Het vreemde is dat de app van ABN AMRO ook gebruik maakt van vingerafdruk identificatie en ik daar vrijwel altijd zonder problemen direct mee kan inloggen.

Als je ook de app van ABN AMRO gebruikt (of een andere die ook de vingerscan gebruikt) ; herken je dit?
Helemaal dezelfde ervaring bij mij. Echter niet te storend. Nog steeds dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

tiezeman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:53:

Ik gebruik zelf geen ABN Amro, maar herken me in je verhaal. De vingerafdrukscanner lijkt wel onder elke app anders te reageren. Bij ING totaal niet lekker, bij de My T-Mobile app beter, bij het ontgrendelen van het toestel reageert hij ook vaker niet dan wel.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 04-06 08:25
Er zwerft een tool rond op XDA waarbij je met een locked bootloader en zonder root kan updaten naar de laatste firmware voor diegene die dat interessant vinden 🙃 overigens mijn Note 9 ( 6 maanden oud) omgeruild voor dit toestel ( 1 maand oud) , super blij mee en voor mijn gevoel een stuk beter 👌

Overigens zwerft versie.225 al rond

[ Voor 35% gewijzigd door dave1972 op 31-03-2019 10:18 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-06 13:15
Ik heb sinds vanmorgen dat de muziek stopt van YT Music als het scherm uit gaat. Al die tijd ging dat goed dus ik snap er niets van. Ook YouTube zelfs liep gewoon door als ik een filmpje aan het kijken was en ik ging even wat anders doen. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw gedownload en volgens mij heeft hij voldoende permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
loevestein schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:34:
Ik heb sinds vanmorgen dat de muziek stopt van YT Music als het scherm uit gaat. Al die tijd ging dat goed dus ik snap er niets van. Ook YouTube zelfs liep gewoon door als ik een filmpje aan het kijken was en ik ging even wat anders doen. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw gedownload en volgens mij heeft hij voldoende permissies.
Waarschijnlijk had je gratis proefversie geactiveerd van Youtube Music :)
Als je betaalt is dit een functie, in gratis variant niet. Dan lopen Youtube Music en Youtube niet in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
Nee, het is echt een betaalde versie. Heel vreemd, want vanochtend had ik ook ineens een korte advertentie en dat hoort natuurlijk ook niet. Ik heb al een aantal maanden een betaald abonnement ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
Het is iets met YouTube, ze zijn er mee bezig. Heb net contact gehad en er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Ze werken aan een fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Zojuist OTA .210 binnen gekregen

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cgok
was dus een foutje. gelijk na 1 belletje de volgende dag de resterende geld gekregen.
cgok schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
dave1972 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:15:
Zojuist OTA .210 binnen gekregen
+1 me too. Is alleen security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PraveenB
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik merk dat ik geen wisselgesprekken kan instellen. Mijn provider is KPN. Heb het met de code geactiveerd van KPN en ook in de instellingen. Ervaren jullie dat ook?

En op het moment dat de telefoon wordt aangesloten middels USB aan mijn laptop moet ik elke keer in de toestel aangeven dat ik bestandsoverdracht wil. Is dat automatisch in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Vandaag viel mijn telefoon uit mij zak, scherm naar beneden plat op de grond. Jawel hoor, een en al scheuren. Lag een kiezel waar het scherm op viel :( :(

Paar opties afgebeld, scherm kost €298 excl montage en is niet zomaar even op voorraad. Zullen vast wel reparateurs zijn die hem hebben liggen, maar in Maastricht e.o. niks te vinden. "Gelukkig" wil mijn vrouw dezelfde telefoon als ik, dus maar een nieuwe gekocht en mijn eigen toestel achtergelaten voor reparatie. Kan ik haar telefoon alvast als voorloper gebruiken. Haar nieuwe toestellen gaan altijd eerst een dagje met mij mee om gebruiksklaar te maken. Wel schrikken, het toestel waar ik bijna €1000 voor gaf kost nu nog maar €699,-. Wat een verlies. Zet je wel aan het denken of je wel zo vroeg moet bestellen en wel high end moet gaan.

Edit: Gaat lekker zo (niet dus). Vorige week vrijdag toestel voor reparatie achtergelaten bij MediaMarkt Maastricht. Zou ws. afgelopen dinsdag klaar zijn, misschien woensdag. Ik was t/m donderdag in het westen van Nederland, dus geen haast bij. Vandaag maar eens gebeld "Heejjj, wat gek! (dame van klantenservice). Er zijn geen berichten in het systeem, lijkt alsof er niets gebeurt. De vestiging gaat contact met u opnemen". Nah, da's dan lekker. Poepiedure reparatie (ca. 50% huidige nieuwwaarde) en ze weten niet eens waar het toestel zich bevindt in het reparatieproces.....

Edit 2: Dinsdag toestel opgehaald bij MM, is dan 1 week + 3 dagen weg geweest. Scherm is weer als nieuw voor €329,-. Krijg je er wel gratis een clearplex xcreenprotector bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon 73 op 24-04-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Iemand al een poging gedaan om eMUI 9.1 beta te installeren op de mate 20 pro of nog niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:41
kevinkrs schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:29:
Iemand al een poging gedaan om eMUI 9.1 beta te installeren op de mate 20 pro of nog niet? :)
Is er volgens mij alleen nog maar voor de Chinese variant (LYA-L00). Verschilt met de Globale versie (LYA-L29). Dus nog even wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pimmeke1989 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:46:
[...]

Is er volgens mij alleen nog maar voor de Chinese variant (LYA-L00). Verschilt met de Globale versie (LYA-L29). Dus nog even wachten!
Ah, even in de gaten houden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
@Ramon 73 prijs van android phones daalt eenmaal snel,vooral icm met abbonement met volledige afbetaling.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-06 23:57
Wow laad het toestel voor de derde keer op en wat een goede batterij heeft het toestel. Ik heb weliswaar wat dingen uitgezet en minder prio gegeven en ben er weer blij mee. Ik had eerste een blauwe mate 20 en retour verzonden ivm dat de kleur niet helemaal mooi was met een flic case of case en zag een leuke aanbieding voor de Mi9 en die leek goed. Ik kwam erachter dat er wat bugs inzitten, vingerscanner niet helemaal Yo was en ik vond de foto's met minder licht veel beter op de mate 20 en het filmen was op de Mi9 niet helemaal soepel en dus die weer retour gedaan en nu de zwarte mate 20. _/-\o_

Ik zat nog te denken aan de P30 pro ,maar qua prijs klopt de mate 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Toevallig meer mensen die plotseling een veel minder werkende face unlock hebben gehad....

Sinds enkele dagen werkte mijne heel erg slecht. Unlocken werkte zeer traag tot in sommige gevallen helemaal niet.
Paar keer opnieuw instellen en cache wissen mocht niet baten.

Uiteindelijk een reset gegeven en probleem is opgelost. Nu werkt het weer zoals het hoort.

Maar had vorige week dus een update gehad en geen idee of dit het heeft veroorzaakt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
beezjeh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:41:
Toevallig meer mensen die plotseling een veel minder werkende face unlock hebben gehad....

Sinds enkele dagen werkte mijne heel erg slecht. Unlocken werkte zeer traag tot in sommige gevallen helemaal niet.
Paar keer opnieuw instellen en cache wissen mocht niet baten.

Uiteindelijk een reset gegeven en probleem is opgelost. Nu werkt het weer zoals het hoort.

Maar had vorige week dus een update gehad en geen idee of dit het heeft veroorzaakt....
Bij mij blijft alles werken als een tierelier ... Ik blijf me elke dag verbazen hoe snel en soepel t ding werkt .

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 19:05
dave1972 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:33:
[...]

Bij mij blijft alles werken als een tierelier ... Ik blijf me elke dag verbazen hoe snel en soepel t ding werkt .
Bij mij is er in het algemeen verder ook geen probleem op genoemde ervaring na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loevestein
Weet iemand hier raad op?
Ik gebruik de 2 simkaarten en heb 2 ringtones geselecteerd maar de Mate gebruikt er maar 1 bij beide nummers. Heb al opnieuw opgestart en vibrate uitgezet, maar ik krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
9.1 wordt langzaam aan uitgerold 🎉🎉

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Iemand al de emui versie 9.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een Huawei mate 20 gekocht. Ik heb hier een duur panzer glas bij besteld. Moet ik de screen protector die er vanaf de fabriek af opzit erop laten zitten of dien ik deze eerst te verwijderen? Zit er zo strak op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 20:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

Timmie60 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:17:
Ik heb een Huawei mate 20 gekocht. Ik heb hier een duur panzer glas bij besteld. Moet ik de screen protector die er vanaf de fabriek af opzit erop laten zitten of dien ik deze eerst te verwijderen? Zit er zo strak op
Uhm.. Zit er niet af fabriek op? Bij mij niet in ieder geval...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Op de oudere versies zit er geen plastic bescherm laag op en bij de nieuwe lichtingen wel en deze moet je laten zitten en je hebt geen screen protector nodig. Wil je het plastic eraf halen doe het dan voorzichtig.

Ik heb hem laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
loevestein schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:57:
Weet iemand hier raad op?
Ik gebruik de 2 simkaarten en heb 2 ringtones geselecteerd maar de Mate gebruikt er maar 1 bij beide nummers. Heb al opnieuw opgestart en vibrate uitgezet, maar ik krijg het niet voor elkaar
Er zitten fouten in de software van Huawei en wellicht met de update die nu in beta staat voor de Mate 20 series wordt dit opgelost en zo zijn er wel meer kleine problemen zoals het spontaan achtergrond plaatjes te veranderen en spontaan weer de orginele launcher weer aktief etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Go4rV0u82kjUxQXv8p4DM6Ey/full.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door cordonbleu op 29-04-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:19
Hallo, ik ben van plan om vandaag de mate 20 pro te gaan aanschaffen. Waar ik alleen over twijfel is de video kwaliteit in low light. Als vader van twee kids zal er regelmatig binnen of in de avonden wel eens een video worden geschoten. Op YouTube zie ik low light video's waarin het beeld (als men gaat lopen) erg gaat trillen/schokken. Weet iemand of dit nog steeds zo is, of inmiddels is opgelost? Het schijnt alleen plaats te vinden bij low light en niet bij normaal licht. Vanaf 1:30 en 's het duidelijk te zien als je naar de verlichting kijkt YouTube: Galaxy S10 VS Mate 20 Pro - Lowlight camera comparison (my choice mi...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 18:03
Rooverz schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:10:
Hallo, ik ben van plan om vandaag de mate 20 pro te gaan aanschaffen. Waar ik alleen over twijfel is de video kwaliteit in low light. Als vader van twee kids zal er regelmatig binnen of in de avonden wel eens een video worden geschoten. Op YouTube zie ik low light video's waarin het beeld (als men gaat lopen) erg gaat trillen/schokken. Weet iemand of dit nog steeds zo is, of inmiddels is opgelost? Het schijnt alleen plaats te vinden bij low light en niet bij normaal licht. Vanaf 1:30 en 's het duidelijk te zien als je naar de verlichting kijkt YouTube: Galaxy S10 VS Mate 20 Pro - Lowlight camera comparison (my choice mi...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!
Het is maar net waar je op focust met de camera. Hier stelt de mate 20 zich retesnel op in qua licht. Maak je geen zorgen over de kwaliteit van de camera. Zowel film als foto zijn super. We horen natuurlijk ook graag van jou.............. wat je vindt van je nieuwe Mate ;)
Al vaker een mate gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Deleted

[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 04-05-2019 15:47 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
Helemaal gerust ben ik niet op de video....hoe zijn de foto's verder? Snelle sluitertijden? Is belangrijk met bewegelijke kids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhalder
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 06:48
Tis nu 7 mei en ik zit nog op de beveiliging-patch van Februari. Build-nummer 9.0.0.198
Verder heb ik VodafoneNL.

Wie heeft er op dit moment hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik zit ook bij Vodafone, maar zit al een tijd op .210 . Uitrol gaat wel altijd gefaseerd, onafhankelijk van provider, maar bij jou duurt het wel erg lang. Misschien even via Hisuite proberen?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 21:39
Ik heb de normale Mate 20 en zit op 9.0.0.198 (is ook nog steeds van februari)
Ook Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvduur
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 21:56
Ik heb de huawei mate 20 pro al een tijdje, ben er tevreden over maar over 1 ding niet. Het scherm kan niet tegen krassen, ik heb meerdere Samsung toestel gehad en nooit problemen. Mijn eerste huawei, en ik heb een hoesje, maar krijg af en toe van die kleine krasjes op mijn scherm. Ik doe niet gek en ben voorzichtig dus vind het erg raar. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhalder
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 06:48
bvduur schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:06:
Ik heb de huawei mate 20 pro al een tijdje, ben er tevreden over maar over 1 ding niet. Het scherm kan niet tegen krassen, ik heb meerdere Samsung toestel gehad en nooit problemen. Mijn eerste huawei, en ik heb een hoesje, maar krijg af en toe van die kleine krasjes op mijn scherm. Ik doe niet gek en ben voorzichtig dus vind het erg raar. Hebben meer mensen dit?
Ik heb de mijne sinds 15 januari dit jaar en ik heb er helaas een zònder (fabrieks)screenprotector en tpu case. Dit vond ik wel jammer want op mijn vorige Huawei's, de P10 Plus, Mate 10 Pro, en de P20 Pro zaten ze er wel op.

Maar bij nader inzien blijkt het allemaal wel mee te vallen. Dus na 5 maanden (intensief) gebruik is er geen enkel krasje te bekennen. En geloof me, ik ben super mega kritisch in dat opzicht. Visueel beoordelend gezien dan.

Verder moet ik er wel bij zeggen dat ik er, ten alle tijden, super zuinig mee omga.
Eigenlijk kan ik zeggen dat het scherm wel degelijk krasbestendig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Ze zijn allemaal net zo “kras bestendig” als alle high end toestellen van dit moment. Als je de video’s ziet van Jerryrigeverything zie je dat ze allemaal krassen bij een level 6. Het is gewoon een kwestie van (on)geluk hebben. Aangezien ik werkelijk altijd ongeluk heb met die dingen zit er bij mij vanaf het begin een screen protector op van de MM en tot op heden zit deze nog super goed erop. Nadeel met gamen is het scherm minder “smooth” als gewoon op het kale scherm, maar hier wen je wel aan.
Rooverz schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:24:
Helemaal gerust ben ik niet op de video....hoe zijn de foto's verder? Snelle sluitertijden? Is belangrijk met bewegelijke kids :)
Tja hierin ligt het puur aan de hoeveelheid licht er is en wat de telefoon beslist met instellingen. Je kan natuurlijk zelf in de pro modus gaan spelen maar mij minder licht en beweegende kinderen succes ;)
Ik heb zelf echt niks te klagen als het om Video gaat met deze camara. De main camera doet het imo prima met minder licht, ga je naar de groothoek is het gewoon slechtere kwaliteit vanwege kleinere diafragma en vervorming wat duidelijker wordt.

Als je echt mooie video’s wil maken kan ik je FilmicPro aanraden. Ik heb hier afgelopen weer week wat mee zitten spelen en ze hebben echt flinke stappen gemaakt met deze app voor de Mate 20 pro. Je kan nu de 3 verschillende lenzen selecteren, zelfs ondersteuning voor EIS (1080p) de kwaliteit is ongelooflijk te noemen echt vele malen beter dan de standaard camera app kan filmen. Je kan belichting vastzetten wat enorm goed helpt om veel mooiere video’s geeft ipv wanneer de camera zelf beslist en dimt bij het minste lichtverandering. Ook de bitrate ligt vele malen hoger (op1080p 50Mbps) standaard camera app iets van 20 of zo uit mijn hoofd. 4K werkt EIS niet, en ook de cinimagraph is tijdelijk uitgeschakeld vanwege driver problemen. Maar tussen de 4K en goeie 1080P instellingen zie ik op mijn tv geen verschil.

1080p 30/60/120fps selecteerbaar alleen de 120fps werkt niet lekker bij mij.
De app kost wel wat maar als je echt mooie video’s wil zeker waard, hou je het bij huis tuin en keuken filmpjes van de kids voldoet de standaard app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
@Mother_Goozz bedankt voor de tip voor de film app, zeer waardevol. Hoe tevreden ben je met de selfie camera? Ik weer dat het niet de beste is, maar aan de andere kant, wat is slecht? Als ik kijk naar dxomark heeft hij een score van 75. Zou vergelijkbaar moeten zijn met de top selfie van de Iphone x van 2 jaar terug, dus wat is slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Topicstarter
Rooverz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:50:
@Mother_Goozz bedankt voor de tip voor de film app, zeer waardevol. Hoe tevreden ben je met de selfie camera? Ik weer dat het niet de beste is, maar aan de andere kant, wat is slecht? Als ik kijk naar dxomark heeft hij een score van 75. Zou vergelijkbaar moeten zijn met de top selfie van de Iphone x van 2 jaar terug, dus wat is slecht ;)
Graag gedaan :)

De selfie camera niet heel goed, maar ook niet slecht. Enige wat ik echt mis is AF wat bijvoorbeeld de Samsung Galaxy toestellen wel hebben. Ik heb kleine kinderen dus ik gebruik regelmatig de selfie camera voor een leuke foto, maar dat is het ook wel. Als ik een "video selfie" maak (op de fiets leuke praatjes ect) dan gebruik ik gewoon de groothoek lens achterop de camera, weet je zeker dat je altijd goed in beeld bent en de ogen op de weg/kleine kan houden en je hebt te minste goeie kwaliteit :)

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-05-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Iemand een idee hoe ik een goedwerkende gcam apk op mijn Huawei mate 20 pro krijg? Graag een reactie. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
zuukie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:03:
Iemand een idee hoe ik een goedwerkende gcam apk op mijn Huawei mate 20 pro krijg? Graag een reactie. Alvast bedankt.
Helaas niet. De Kirin processor is niet compatibel met die in de Pixel en daarom is het in tegenstelling tot veel andere Android toestellen niet mogelijk een Gcam APK te installeren. Totdat er een port gemaakt wordt, als dat al gebeurt, zul je andere camera-apps moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Bedankt voor je berichtje. Dan weet ik dat. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MXAN015ihTVAgXykTa7WxX3N/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiezeman
Ondertussen zou het er wel eens op neer kunnen komen dat we helemaal geen updates meer gaan krijgen:

https://www.engadget.com/...roid-support-from-huawei/
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [Huawei Mate 20 (Pro)] Accessoires
- Winkels, levertijden, aanbiedingen: [Huawei Mate 20 (Pro)] Levertijden en Prijzen
- Problemen met het scherm: [Huawei Mate 20 (Pro)] Algemene schermproblemen