Ik heb gisteren succesvol mijn nieuwe USG-3p aan het KPN Glasvezel netwerk gehangen met IPTV met dan aan @
Coolhva's handleiding op
https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/
Vervolgens heb ik ook meteen de handleiding gevolgd om de IPTV een apart te hangen ook dit is gelukt.
Hierna raakte ik een beetje verstikt in de vele informatie en ik hoop dat jullie mij wet duidelijkheid kunnen bieden.
Zijn de onderstaande stappen nog nodig is ik het laatste kpn.sh script enz.. heb gebruikt.
- IGMP Snooping / Routing over VLAN 4
- Static route naar 213.75.112.0/21 over het IP-TV Gateway (IP-adres verkregen op VLAN 4)
Verder ben ik benieuwd of ik de volgende dingen kan instellen zonder de kpn.sh of gateway JSON in de weg te zitten of te verliezen.
- Kan ik IGMP snooping veilig uitzetten op LAN in de controller als IPTV in zijn eigen VLAN zit?
- Kan ik veilig DNS Servers en ISP Capabilities invullen onder de Internet instellen van de controller of heeft dit geen zin omdat er nu 3 wan interfaces zijn?
- Als ik IGMP snooping uitzetten is het handig om alsnog de json aan te passen om flooding om mijn andere VLANS te voorkomen zoals hier
vermeld of is het uitzetten van IGMP snooping in de controller voldoende?
- Krijgt de IPTV problemen als ik in de Firewall een regel maak die geen communicatie met de andere VLANS toestaat?
- Word er een log bijgehouden met wat de KPN.sh allemaal doet waar ik in kan zien als er wat mis gaat?
Ik hoop dat jullie mij even weer wat duidelijkheid kunnen bieden
[
Voor 3% gewijzigd door
TimV_ op 22-05-2021 10:03
. Reden: vraag toegevoegd ]