Misschien de oude machtiging van EF omdat het termijnbedrag ook hetzelfde is. Maar ja die had ik al geblokkeerd dus zal wel twee incassobureau's achter me aan krijgen; een van EF en de ander van Innova.jan_oniem schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:36:
Ik lees hier dat morgen (5/11/18) incasso afschrijvingen staan aangekondigd en ben benieuwd op wiens naam het rekeningnummer van de incassant staat.
Dat kan niet Innova zijn wanneer daaraan géén machtiging is verstrekt.
Wie incasseert dan wél?
Innova heeft wel mijn termijnbedrag overgenomen van EF, 120 euro. Maar als ik deze wil aanpassen kan dat alleen binnen het bereik 130-430. Lekker dan. Ik dacht ik maar het lekker laag, want ben einde van de maand toch weg, maar dat gaat dus niet op.
Wat is dat voor bedrijf, je kunt niet eens contact met ze opnemen.
Ook ik stap over en wil meteen een eindafrekening zien, is alleen moeilijk als een bedrijf hun telefoon niet opneemt!
Wat ik ook niet begrijp is dat er zo weinig informatie komt en dit allemaal toegestaan wordt.
Ook ik stap over en wil meteen een eindafrekening zien, is alleen moeilijk als een bedrijf hun telefoon niet opneemt!
Wat ik ook niet begrijp is dat er zo weinig informatie komt en dit allemaal toegestaan wordt.
@iscara Waarom einde van de maand, je hebt geen contract.iscara schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:05:
Innova heeft wel mijn termijnbedrag overgenomen van EF, 120 euro. Maar als ik deze wil aanpassen kan dat alleen binnen het bereik 130-430. Lekker dan. Ik dacht ik maar het lekker laag, want ben einde van de maand toch weg, maar dat gaat dus niet op.
Je kunt per nu over.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Toch zit er iets wrangs bij mij. Er komt dus nog een eindafrekening, waar zij wanneer jij te weinig hebt betaald dit nog mooi in rekening mogen brengen. Maar over de welkomstbonus die ik nog tegoed heb mag ik dan weer niets vragen?
https://www.innovaenergie.nl/contact/Freek0416 schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:50:
Wat is dat voor bedrijf, je kunt niet eens contact met ze opnemen.
Bel ons
Vraag, suggestie of klacht; u kunt ons altijd bellen. Ons serviceteam staat voor u klaar. Maandag tot en met vrijdag, van 09:00 tot 17:00 uur via 088 54 54 243 of voor zakelijk via 070 301 66 10.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ja, die werkt dus niet
Ik ga de gok wagen en overstappen per ASAP (1 november?). Geen contract getekend dus ze kunnen mij niets aanrekenen.
Edit: En trouwens geheel eens met de persoon hierboven. Tweakers is het perfecte medium om deze discussies te houden, jammer dat er dermate streng gemod word dat reageren soms gewoon geen nut heeft (en ik overigens wel eens eerder aangegeven heb).
[ Voor 22% gewijzigd door Snappie88 op 05-11-2018 14:29 ]
Surfin' paradise!
Ik heb net met Green Choice gebeld en die hebben de overgangs datum op vandaag gezet en niet pas op 21 novemberiscara schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:05:
*knip* Dit soort "ik ook"-reacties zijn niet de bedoeling in dit topic.
[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 05-11-2018 15:05 ]
+1Snappie88 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:28:
Edit: En trouwens geheel eens met de persoon hierboven. Tweakers is het perfecte medium om deze discussies te houden, jammer dat er dermate streng gemod word dat reageren soms gewoon geen nut heeft (en ik overigens wel eens eerder aangegeven heb).
Ronduit vervelend en volstrekt zinloos.
Hij kan het ook proberen met contact in de innova app. Heb ik ook gedaan maar weet natuurlijk niet of dat wel werktSnappie88 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:28:
[...]
Ja, die werkt dus nietdie helpdesk ligt plat. De beste man doet niet voor niets zijn beklag hier in plaats van tegen een random helpdesk medewerk.
Ik ga de gok wagen en overstappen per ASAP (1 november?). Geen contract getekend dus ze kunnen mij niets aanrekenen.
Beste heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail, we hebben deze ontvangen en geregistreerd onder nummer 1160548. Door de vele vragen na de overname van EnergieFlex, kan het langer duren voordat wij uw vraag in behandeling hebben. Onze excuses voor het ongemak.
Voor veelgestelde vragen kunt u ook terecht op innovaenergie.nl/veelgestelde-vragen.
Met vriendelijke groet,
Innova Energie
Lijkt wel te werken dus
[ Voor 21% gewijzigd door harrydej op 05-11-2018 15:58 ]
Hebben jullie al gelezen dat Energieflex het verrekenen van gestorneerde bedragen expliciet heeft uitgesloten in Algemene Voorwaarden 12.4?
De vraag is natuurlijk of dit niet een onredelijk bezwarende voorwaarde is..Krijgt u van ons een bedrag terug, maar moet u ons ook nog een bedrag betalen? Dan mag u dit bedrag pas verrekenen met het bedrag dat u nog van ons krijgt als u ons hierover vooraf schriftelijk of digitaal heeft geïnformeerd en wij u hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven. U moet zich dan nog wel houden aan de overige voorwaarden die hierover in de wet staan. Verrekenen met nog door u te betalen termijnbedragen is in het geheel niet mogelijk.
Het zou in ieder geval fraude in de hand werken. Al met al gaat mijn aluhoedje inmiddels steeds feller gloeien. Ik kan in ieder geval nu een scenario bedenken waarbij ik een "energiemaatschappij" start met zeer concurrerende prijzen en deze laat klappen na 3 jaar, net voor de winter, nadat ik afgesproken heb met een "bevriende energiemaatschappij, die minder scherpe tarieven hanteert" om voor een klein prijsje het klantenbestand en personeel over te nemen.. tel uit je winst!kjast schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:32:
Hebben jullie al gelezen dat Energieflex het verrekenen van gestorneerde bedragen expliciet heeft uitgesloten in Algemene Voorwaarden 12.4?
[...]
De vraag is natuurlijk of dit niet een onredelijk bezwarende voorwaarde is..

Nota bene voorwaardes die gehanteerd worden en zijn opgesteld door de vereniging van energieleveranciers met goedkeuring van Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis volgens de preambule.
Staat allemaal leuk in "de kleine lettertjes", maar in gewone mensen taal wordt het al gauw de grootste onzin.jan_oniem schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:01:
Nota bene voorwaardes die gehanteerd worden en zijn opgesteld door de vereniging van energieleveranciers met goedkeuring van Consumentenbond en Vereniging Eigen Huis volgens de preambule.
Lijkt me normaliter heel redelijk, dat zie je bij elk bedrijf. Dat dingen niet tegen elkaar weggestreept worden. Echter gaat het in dit geval om een faillissement, waarbij je als consument er van uit kan gaan dat je de tegoeden 100% zeker niet meer zou gaan zien als je niet zou storneren, dus kan me voorstellen dat het bij een faillissement onredelijk bezwarend zou kunnen zijn.kjast schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:32:
[...]
Ben benieuwd wanneer we hier nou gewoon eens duidelijkheid over krijgen. Elke nieuwe informatie van alle partijen is aldoor alleen maar "geen idee, zoek zelf maar uit". Die curator schittert ook in afwezigheid.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mijn rechtsbijstand durft hier ook geen uitspraak over te doen. Geven enkel aan dat de curator er voor kan kiezen om de aanmaningsprocedure door te zetten. Het is echt wachten op een intentieverklaring van de curator, die neemt inderdaad erg ruim de tijd..MsG schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:25:
[...]
Lijkt me normaliter heel redelijk, dat zie je bij elk bedrijf. Dat dingen niet tegen elkaar weggestreept worden. Echter gaat het in dit geval om een faillissement, waarbij je als consument er van uit kan gaan dat je de tegoeden 100% zeker niet meer zou gaan zien als je niet zou storneren, dus kan me voorstellen dat het bij een faillissement onredelijk bezwarend zou kunnen zijn.
Ben benieuwd wanneer we hier nou gewoon eens duidelijkheid over krijgen. Elke nieuwe informatie van alle partijen is aldoor alleen maar "geen idee, zoek zelf maar uit". Die curator schittert ook in afwezigheid.
Het valt me ook tegen dat de ACM afwezig blijft uiteindelijk zijn die er ook voor bescherming van de consument.
[ Voor 6% gewijzigd door kjast op 05-11-2018 18:21 ]
En wat betaal je voor deze bijstand?kjast schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:19:
[...]
Mijn rechtsbijstand durft hier ook geen uitspraak over te doen.
Genoeg, maar het is blijkbaar complex (komt niet vaak voor, geen heldere jurisprudentie) en ze geven aan dat het simpelweg wachten is op een actie van de curator. Met name over de houdbaarheid van de eerder door mij geposte voorwaarde uit de algemene voorwaarden bestaat onduidelijkheid. Als die voorwaarde gehandhaafd blijft is verrekening van stornatie sowieso niet mogelijk.
Ik heb de overstap gemaakt van Innova naar GreenChoice waar ik veel meer vertrouwen in heb.
Vanaf nu nog alleen maar bekende en grotere partijen voor mij...
Van Innova heb ik het bericht ontvangen dat ik mijn meterstanden moet doorgeven, maar dit heeft GC nu ook gevraagd.
Is doorgeven aan innova nog noodzakelijk gezien ik zo snel mogelijk daar weg ben?
Van Innova heb ik het bericht ontvangen dat ik mijn meterstanden moet doorgeven, maar dit heeft GC nu ook gevraagd.
Is doorgeven aan innova nog noodzakelijk gezien ik zo snel mogelijk daar weg ben?
Denk het wel, want zij geven het weer door aan EF voor de jaarnota.cejean schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:33:
Ik heb de overstap gemaakt van Innova naar GreenChoice waar ik veel meer vertrouwen in heb.
Misschien kun je volstaan met het doorgeven van één gelijke meterstand aan zowel Energieflex, Innova als Greenchoice, opnamestand 1-11-18. Je stapt dan rechtstreeks over van EF naar GC en zou van Innova géén eindnota hoeven te ontvangen. Toch nog handig zo'n stomme metercejean schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:33:
.....Is doorgeven aan innova nog noodzakelijk gezien ik zo snel mogelijk daar weg ben?
[ Voor 4% gewijzigd door jan_oniem op 05-11-2018 21:43 ]
Maar in 12.3 staat: Een tegoed op een jaarnota of eindnota kan gebruikt worden voor het verrekenen van een eventuele openstaande vordering.kjast schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:32:
Hebben jullie al gelezen dat Energieflex het verrekenen van gestorneerde bedragen expliciet heeft uitgesloten in Algemene Voorwaarden 12.4?.....
[ Voor 4% gewijzigd door jan_oniem op 05-11-2018 19:37 ]
Het balletje ligt nu bij Energieflex, ze hebben na al deze ellende de plicht om snel met een reactie te komen over hoe nu verder en klanten spoedig te voorzien van de eindafrekening.
Heb het versturen van de herinnering persoonlijk als zeer ongepast en vervelend ervaren, je benadeeld je klanten nog een keer door hen te verzoeken (nog meer) geld te betalen waar je nooit meer iets van terug zult zien.
Heb het versturen van de herinnering persoonlijk als zeer ongepast en vervelend ervaren, je benadeeld je klanten nog een keer door hen te verzoeken (nog meer) geld te betalen waar je nooit meer iets van terug zult zien.
Verwijderd
Op 1-11 overgestapt naar andere leverancier (per 3-11) én Innova laten weten dat ze geen toestemming hebben om een incasso te doen.
Nu zie ik dat er toch een incasso staat gepland door Innova op de 7e. Hondsbrutaal. Dan kan het storneren weer beginnen...
Nu zie ik dat er toch een incasso staat gepland door Innova op de 7e. Hondsbrutaal. Dan kan het storneren weer beginnen...
kjast schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:32:
[...]
Het is vervolgens aan EF om aan te tonen dat het beding (in dit geval) wel redelijk is, dat hoef je niet zelf te bewijzen (omkering van de bewijslast). Het zal voor EF lastig zijn om te bewijzen dat het beding i.c. wel redelijk is, wetende dat ze in een faillissement verkeren en zulke klanten dus wsl. kunnen fluiten naar hun geld. Ik zou me dus niet druk maken om deze bepaling, wetende dat je gesteund wordt door de wet en de bewijslast op EF rust en niet op jou.Artikel 237 Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
[..]
g. dat een de wederpartij volgens de wet toekomende bevoegdheid tot verrekening uitsluit of beperkt;
[ Voor 26% gewijzigd door CyberMania op 05-11-2018 23:34 ]
Hier ook een incasso aangekondigd. Knap smerig hoe dat gaat.Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:12:
Ook maar even gekeken in de incassolijst, staat Innova er ook tussen.
Heb geen contract met deze mensen en ben al 4 dagen over bij een andere maatschappij.
Krijg ook doodleuk een foutmelding dat ik de incasso niet kan stoppen (ING), hoop dat dat een foutje is dat morgen opgelost word.
Moet je je eigen centen gaan lopen bouncen tussen bankrekeningen zodat er niets op staat OM te incasseren, het niet gekker worden.
Wat een fustercluck die ongein.
Heb geen contract met deze mensen en ben al 4 dagen over bij een andere maatschappij.
Krijg ook doodleuk een foutmelding dat ik de incasso niet kan stoppen (ING), hoop dat dat een foutje is dat morgen opgelost word.
Moet je je eigen centen gaan lopen bouncen tussen bankrekeningen zodat er niets op staat OM te incasseren, het niet gekker worden.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
op 1 november jl. heb ik Innova energie bericht dat ik 5 november overstap naar andere leverancier. tot op heden geen bericht ontvangen, wel bericht van de bank: innova zal morgen 275 afschrijven, zonder dat ik machtiging heb verstrekt. De machtiging met EF had ik al ingetrokken. Dit kan dus blijkbaar gewoon ?? Voor 4 dagen energie ga ik geen 275 vooruitbetalen, machtiging zonder problemen ingetrokken.
Ik had ook EF geblokkeerd. En ik heb ook de melding van ING "Sorry! We konden het incasso niet weigeren. Probeer het later nog eens.".Bad Brains schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 01:38:
Dus ook maar gezorgd voor een lege rekening
Hee mijn bericht is weg over dat de overstap naar vandebron per 3 nov niet goed was gegaan. Als het goed is is dat vandaag WEL rond en ga ik innova dus niet een hele maand lang lopen voorschieten (had ik ze ook gezegd telefonisch vorige week).
Cluster**** is wel een goede term hiervoor allemaal ja
[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 06-11-2018 08:47 ]
@dragon2 Zorg ook dat je niet rood kan staan. (staat bij mij altijd al aan (edit; uit? iig ik kan niet rood staan)) Anders is het alsnog weg.dragon2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:46:
[...]
Dus ook maar gezorgd voor een lege rekening
[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 06-11-2018 09:05 ]
Bad Brains schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 01:38:
Ik had dit net ook bij Mijn ING. Echter via de oude Mijn ING werkte het wel:dragon2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:46:
[...]
Ik had ook EF geblokkeerd. En ik heb ook de melding van ING "Sorry! We konden het incasso niet weigeren. Probeer het later nog eens.".
Dus ook maar gezorgd voor een lege rekening![]()
Hee mijn bericht is weg over dat de overstap naar vandebron per 3 nov niet goed was gegaan. Als het goed is is dat vandaag WEL rond en ga ik innova dus niet een hele maand lang lopen voorschieten (had ik ze ook gezegd telefonisch vorige week).
Cluster**** is wel een goede term hiervoor allemaal ja![]()
![]()
https://mijn.ing.nl/particulier/betalen/incassos/overzicht
Verwijderd
Ik zou de ING even bellen. De laatste keer dat ik een machtiging moest intrekken heb ik dit via de klantenservice gedaan.
Inderdaad, bij mij (lijkt) de oude interface inderdaad wel gewoon te werken.Vincentio schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:09:
[...]
[...]
Ik had dit net ook bij Mijn ING. Echter via de oude Mijn ING werkte het wel:
https://mijn.ing.nl/particulier/betalen/incassos/overzicht
Het is wel echt een puinhoop daar. Op 12 oktober aan EF doorgegeven dat ik stop met mijn contract, ivm de verkoop van mn huis. Maar ik krijg gewoon alle berichten dat ik overgenomen ben etc. En ook de incasso was al ingepland, die ik dankzij Vincentio zojuist heb geblokkeerd
Daarnaast ook Innova al op 2 manieren doorgegeven (tel en mail) dat ik geen klant wil worden, omdat ik per 1 november niet meer de eigenaar ben van de woning. Nul respons. Sta nu al voor de 3e keer al een kwartier in de wacht bij de klantenservice
Wat ook "interessant" is, want de koper van mn huis heeft ook al een contract bij Eneco afgesloten.
Update:
Nadat ik 23 min in de wacht heb gestaan, blijk ik dus wel per 2 november te zijn opgezegd
Wel mooi dat ze dan wel gewoon een incasso inplannen. Zeg ik tegen die dame van de klantenservice, bestaat er dan ook een kans dat ik vervolgens een aanmaning krijg. Zegt ze, dat zou kunnen, maar die kan je dan negeren. Man man man... Wat een zootje

[ Voor 31% gewijzigd door FitNiX op 06-11-2018 09:32 . Reden: Contact met klanten service toegevoegd ]
Ik zie wéér een lading "ik ook"-reacties langskomen. Het is voor ons niet interessant of een stornering of incassoblokkade gelukt is. Om die reden heb ik een aantal reacties verwijderd.
Heb gekozen voor 2 jaar vast bij FENOR, ze gaven me aan dat ze 16-11 konden beginnen met leveren (dit ook ivm 14 dagen opzegtermijn)
ben benieuwd
ben benieuwd
*knip* Dit mag in Shopping Forum - Feedbacktopic
OnTopic
Ik probeer Innova te bereiken om op te zeggen, de nieuwe leverancier kan door hen pas op 07-12-2018 pas leveren!
Maar nu poging 3.
Na strak 20 minuten + 0 seconden wachten wordt er extern opgehangen!
OnTopic
Ik probeer Innova te bereiken om op te zeggen, de nieuwe leverancier kan door hen pas op 07-12-2018 pas leveren!
Maar nu poging 3.
[ Voor 63% gewijzigd door Yorinn op 06-11-2018 11:29 ]
Ik keek net op de rabobank app en zie dat Innova morgen geld gaat afschrijven van mijn rekening.
Waar heb ik deze organisatie toestemming voor gegeven om dit af te schrijven?
Per 16 nov ga ik over naar Fenor...... met inacht nemening van de 2 weken.
Waar heb ik deze organisatie toestemming voor gegeven om dit af te schrijven?
Per 16 nov ga ik over naar Fenor...... met inacht nemening van de 2 weken.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
ik begreep van FENOR dat ze eerst niks konden maar nu gewoon per direct klanten van inova kunnen overnemen, dus zou je niet zolang hoeven wachten als ze aangeven.Medic schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:17:
[...]
*knip*
OnTopic
Maar nu poging 3.
[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 06-11-2018 11:29 ]
Helaas, de nieuwe leverancier (BudgetEnergie) doet geen spoedprocedure voor de Ex-EF/Innova klanten.D3LTA schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:57:
[...]
ik begreep van FENOR dat ze eerst niks konden maar nu gewoon per direct klanten van inova kunnen overnemen, dus zou je niet zolang hoeven wachten als ze aangeven.
dus 25 werkdagen verwerking helaas
Uit de mail van GasLicht.com lijken alleen DELTA, Greenchoice, Nuon, Vandebron of Vrijopnaam dit te doen.
Ook gebeld met Innova, kost 3 keer 20 minuten, maar dan heb je ook niets.
Die geven nu aan dat je per direct weg kan en het niet aan hun ligt.
[ Voor 22% gewijzigd door Medic op 06-11-2018 11:07 ]
Ik moest expliciet, met een stukje opname waar ze expliciet 'de band ging starten' en alles heel juridisch ging voorlezen afstand doen van mijn 14-daagse herroepingsrecht, anders wilde GreenChoice ook niet eerder leveren. Dus als je dat eens laat vallen, wellicht is er dan meer mogelijk.
Want meteen leveren, maar niet afzien van je herroepingsrecht kan een gok/rompslomp zijn voor een energieleverancier.
Want meteen leveren, maar niet afzien van je herroepingsrecht kan een gok/rompslomp zijn voor een energieleverancier.
Afstand doen van je herroepingsrecht wijkt af van de standaard. Wellicht dat dit verklaart waarom de budget-boeren het niet willen doen (want niets voor ingericht).MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:20:
Ik moest expliciet, met een stukje opname waar ze expliciet 'de band ging starten' en alles heel juridisch ging voorlezen afstand doen van mijn 14-daagse herroepingsrecht, anders wilde GreenChoice ook niet eerder leveren. Dus als je dat eens laat vallen, wellicht is er dan meer mogelijk.
Op de site van EF staat dat je een vordering op EF naar een advokatenfirma moet gaan sturen , iemand al zoiets gedaan? en zijn daar dan kosten aan verbonden?
Zou contact opnemen met "rechtsbijstand" of juridisch loket als ik jou was, die kunnen je helpen.Busink schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:35:
Op de site van EF staat dat je een vordering op EF naar een advokatenfirma moet gaan sturen , iemand al zoiets gedaan? en zijn daar dan kosten aan verbonden?
Dat is de curator.. een mailtje sturen kost niks.Busink schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:35:
Berekenen mensen gewoon hun vordering op basis van een soort schatting? Ik heb wel een slimme meter, eens kijken of ik het exact kan rekenen wat het zou moeten zijn. Dat komt wat serieuzer over dan alleen passief 2 maandbedragen in te houden.
Ik heb gewoon mijn meterstanden bijgehouden. Eindstand minus beginstand = verbruik en dat losgelaten op de tarieven uit mijn overeenkomst. Ik concludeerde dat ik na twee storneringen nog steeds +/- 20,- Euro teveel had voorgeschoten en dat heb ik gevorderd + de welkomstbonus in een reactie op de aanmaning naar zowel Energieflex als de Curator met een verzoek tot zo spoedig mogelijk een definitieve eindafrekening.MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:55:
Berekenen mensen gewoon hun vordering op basis van een soort schatting? Ik heb wel een slimme meter, eens kijken of ik het exact kan rekenen wat het zou moeten zijn. Dat komt wat serieuzer over dan alleen passief 2 maandbedragen in te houden.
Ik heb het excel bestandje ingevuld wat een aantal pagina's terug gepost werd. Erg handig, maar moest hem een beetje corrigeren, aangezien sommige waarden per dag berekend dienen te worden.MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:55:
Hier vind je mijn gecorrigeerde rekensheet:
https://wetransfer.com/do...e4ba20181106113654/ce9f6c
Nice, ga dit ook maar even opstellen vanavond. En dan reken je tot eind oktober als einddata?Nachtschade schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:06:
[...]
Ik heb gewoon mijn meterstanden bijgehouden. Eindstand minus beginstand = verbruik en dat losgelaten op de tarieven uit mijn overeenkomst. Ik concludeerde dat ik na twee storneringen nog steeds +/- 20,- Euro teveel had voorgeschoten en dat heb ik gevorderd + de welkomstbonus in een reactie op de aanmaning naar zowel Energieflex als de Curator met een verzoek tot zo spoedig mogelijk een definitieve eindafrekening.
Nuon kan dit helaas niet. Heb erover contact gehad met Gaslicht. Is een communicatiefout van hun. GC zou het wel kunnen. Ik heb zelf contact opgenomen met Nuon. Vroegste wat ze kunnen leveren is de 19de, heb hier voor gekozen.Medic schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:05:
[...]
Helaas, de nieuwe leverancier (BudgetEnergie) doet geen spoedprocedure voor de Ex-EF/Innova klanten.
dus 25 werkdagen verwerking helaas
Uit de mail van GasLicht.com lijken alleen DELTA, Greenchoice, Nuon, Vandebron of Vrijopnaam dit te doen.
Ook gebeld met Innova, kost 3 keer 20 minuten, maar dan heb je ook niets.
Die geven nu aan dat je per direct weg kan en het niet aan hun ligt.
Ik heb de meterstanden van 1 november genomen.MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:50:
[...]
Nice, ga dit ook maar even opstellen vanavond. En dan reken je tot eind oktober als einddata?
Ik heb toevallig vandaag ook contact gehad met Nuon en mij werd aangeraden om bij het overstappen te zeggen dat ik ging verhuizen en geen oude leverancier in te vullen. Volgens de contactpersoon zorgt dat er voor dat het dan zo snel mogelijk gebeurt maar ze kon niet een termijn garanderen.Exterminator schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:03:
[...]
Nuon kan dit helaas niet. Heb erover contact gehad met Gaslicht. Is een communicatiefout van hun. GC zou het wel kunnen. Ik heb zelf contact opgenomen met Nuon. Vroegste wat ze kunnen leveren is de 19de, heb hier voor gekozen.
Heb het nog niet gedaan maar ga het vermoedelijk later vandaag wel zo doen.
Heb mijn einddafrekening gestuurd naar de curator en EnergieFlex, kreeg van EnergieFlex een reactie retour.
Weet niet of deze al gepost was maar bij deze.
Weet niet of deze al gepost was maar bij deze.
Wel aanmaningen sturen maar zelf niets weten, triest.Goedemiddag,
Helaas is er nog niks bekend over de afwikkeling van uw contract. Zodra er meer bekend is zullen wij u op de hoogte brengen.
Met vriendelijke groet,
xxxx xxxx
Ik heb nu gewoon mijn eindafrekening gestuurd naar de curator , deze was t/m 25 september , en mijn welkomstbonus , verder heb ik nadat EF uitstel van betaling aangevraagd heeft nog twee maandtermijnen gestorneerd. Mijn verbruik van 25 sept. t/m 1 nov. zal ik natuurlijk moeten betalen , maar als dat alles verrekend is krijg ik nog steeds een paar honderd van EF.
Maar ik ga dat niet voor ze uitrekenen , dat doen ze maar lekker zelf , ik kijk het wel na of het klopt , ik vind die afrekening altijd al een grote zooi onzin en zeer onoverzichtelijk , maar ik kom er altijd wel uit!
Maar ik ga dat niet voor ze uitrekenen , dat doen ze maar lekker zelf , ik kijk het wel na of het klopt , ik vind die afrekening altijd al een grote zooi onzin en zeer onoverzichtelijk , maar ik kom er altijd wel uit!
Wel van teruglevering een negatief bedrag maken4-systeembeheer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:39:
[...]
Ik heb het excel bestandje ingevuld wat een aantal pagina's terug gepost werd. Erg handig, maar moest hem een beetje corrigeren, aangezien sommige waarden per dag berekend dienen te worden.
Hier vind je mijn gecorrigeerde rekensheet:
https://wetransfer.com/do...e4ba20181106113654/ce9f6c

Heb ik niet naar gekeken inderdaad.Boxerlover schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:51:
[...]
Wel van teruglevering een negatief bedrag maken
vandaag heeft Innova hondsbrutaal een maandbedrag geincasseerd, zonder toestemming en zonder aankondiging vooraf. in overleg met de Rabobank dit bedrag ook maar weer gestorneerd, en onderstaande mail verstuurd aan Innova, een antwoord zal ik wel nooit krijgen...
Hallo,
ik zie tot mijn verbazing dat uw firma probeert geld van mijn rekening te incasseren, ik heb hier NOOIT toestemming voor gegeven, ik snap dat ik tot mijn overzetting naar de energieleverancier van mijn keuze aan uw firma vastzit, maar ik betaal dit liever per acceptgiro of per overboeking. ik heb het bedrag dan ook in overleg met mijn bank gestorneerd (die vonden dit een vreemd verhaal, uw firma zou nooit en te nimmer zonder mijn schriftelijke toestemming mogen incasseren). ik ontvang dan ook graag per ommegaande een factuur per post of e-mail, voor deze maar ook voor eventuele volgende facturen.
Mijn gegevens
ik was via Pricewise overgestapt op Vandebron, die hadden als eerste leverdatum 14 januari 2019 staan, dit heb ik echter via hun website om kunnen zetten naar 12 november 2018, inderdaad wel moeten afzien van mijn herroepingsrecht.
Nog 2 vragen,
heeft iemand al eens een echt persoon gesproken bij Innova ? ik sta steeds minutenlang in de wacht (handig met een belbundel van 100 min.), ik heb ook vanaf mijn werk gebeld en toen had ik na 45 min. nog steeds niemand aan de telefoon...
heeft er al iemand meer van de curator en/of Energieflex gehoord over de afhandeling van de eindrekening ?
Hallo,
ik zie tot mijn verbazing dat uw firma probeert geld van mijn rekening te incasseren, ik heb hier NOOIT toestemming voor gegeven, ik snap dat ik tot mijn overzetting naar de energieleverancier van mijn keuze aan uw firma vastzit, maar ik betaal dit liever per acceptgiro of per overboeking. ik heb het bedrag dan ook in overleg met mijn bank gestorneerd (die vonden dit een vreemd verhaal, uw firma zou nooit en te nimmer zonder mijn schriftelijke toestemming mogen incasseren). ik ontvang dan ook graag per ommegaande een factuur per post of e-mail, voor deze maar ook voor eventuele volgende facturen.
Mijn gegevens
ik was via Pricewise overgestapt op Vandebron, die hadden als eerste leverdatum 14 januari 2019 staan, dit heb ik echter via hun website om kunnen zetten naar 12 november 2018, inderdaad wel moeten afzien van mijn herroepingsrecht.
Nog 2 vragen,
heeft iemand al eens een echt persoon gesproken bij Innova ? ik sta steeds minutenlang in de wacht (handig met een belbundel van 100 min.), ik heb ook vanaf mijn werk gebeld en toen had ik na 45 min. nog steeds niemand aan de telefoon...
heeft er al iemand meer van de curator en/of Energieflex gehoord over de afhandeling van de eindrekening ?
[ Voor 9% gewijzigd door J-roenn op 07-11-2018 09:11 ]
Hier ook ineens een incasso, terwijl deze nergens verschijnt in de geplande opdrachten en ik had de energieflex machtiging reeds ingetrokken. Omdat het om maar 1 dag klant zijn gaat betaal ik dit liever handmatig dan dat ik eerst weer zo'n groot voorschot aftik.
Ik heb de incasso van vandaag door laten gaan. Mijn overstap naar Oxxio was al op 27-9 geregeld, maar die lopen zo ontzettend te rommelen dat ik pas 16-11 over kan gaan. Het is dat ik destijds een goede deal had en de kosten gas/elektra nu hoger liggen dus dat ik er niets mee opschiet, maar anders was ik opgestapt bij ze.
In overleg met mijn rechtsbijstand wacht ik het nog even af en ga ik de kosten die ik nu met het contract van Innova kwijt ben bij Oxxio in rekening brengen en hun aanspreken op contractbreuk, maar dat is weer een ander verhaal.
Doordat ik nu 16 dagen levering van Innova krijg heb ik deze incasso dus door laten gaan. Het scheelt daarbij wel dat ik nog net op tijd bij EF mijn bedrag heb kunnen verlagen naar € 57. Zojuist heb ik wel hun rekeningnummer geblokkeerd voor een volgende incasso en dit per mail aan hen doorgegeven.
Ook hier nog geen reactie van de curator.
In overleg met mijn rechtsbijstand wacht ik het nog even af en ga ik de kosten die ik nu met het contract van Innova kwijt ben bij Oxxio in rekening brengen en hun aanspreken op contractbreuk, maar dat is weer een ander verhaal.
Doordat ik nu 16 dagen levering van Innova krijg heb ik deze incasso dus door laten gaan. Het scheelt daarbij wel dat ik nog net op tijd bij EF mijn bedrag heb kunnen verlagen naar € 57. Zojuist heb ik wel hun rekeningnummer geblokkeerd voor een volgende incasso en dit per mail aan hen doorgegeven.
Ook hier nog geen reactie van de curator.
geen primaire bron, maar overname van machtigingen lijkt, op bepaalde voorwaarden, wel toegestaan
In https://www.europeanpayme...02017%20version%201.1.pdf kan ik het zo snel niet vinden, maar hier moet het wel in staan lijkt me (SEPA rulebook voor Direct Debit)
Andere sites lijken hierin grotendeels mee te gaan.Je mag bij overname van contracten ook de afgegeven machtigingen overnemen. Dit zal dan wel kenbaar moeten worden gemaakt aan de debiteuren. Aangezien er altijd communicatie richting deze klanten zal zijn (aangeven dat contract is overgenomen door andere partij), kan de overname van de machtiging in deze communicatie uiting meteen worden meegenomen. Er zal in ieder geval vermeld moeten worden dat de Incassantnaam en IncassantID gewijzigd zijn. Meestal zal ook het Machtigingskenmerk wijzigen. Dit moet ook vermeld worden. Deze communicatie moet bewaard worden met het originele machtigingsdocument, omdat deze twee documenten samen de actuele machtiging weergeven
In https://www.europeanpayme...02017%20version%201.1.pdf kan ik het zo snel niet vinden, maar hier moet het wel in staan lijkt me (SEPA rulebook voor Direct Debit)
Als Innova mijn contract heeft overgenomen mogen ze ook mijn welkomstbonus uitbetalen, dat doen ze dan weer niet....celshof schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:54:
geen primaire bron, maar overname van machtigingen lijkt, op bepaalde voorwaarden, wel toegestaan
[...]
Andere sites lijken hierin grotendeels mee te gaan.
En ik denk ook niet (als ik hier zo lees) dat ze gemeld hebben dat ze de incasso-machtigingen gaan hergebruiken en wat de nieuwe informatie is.kjast schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:55:
[...]
Als Innova mijn contract heeft overgenomen mogen ze ook mijn welkomstbonus uitbetalen, dat doen ze dan weer niet....
Maar kan een ingetrokken machtiging dan wel meegenomen worden?celshof schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:54:
[...]
Andere sites lijken hierin grotendeels mee te gaan.
Bij mij probeerde Innova ook af te schrijven, terwijl ik de machtiging van EnergieFlex echt al weken geleden heb ingetrokken.
Voor zover ik het begrijp, wordt de opdracht tot incasso gegeven door een bedrijf aan je bank. Of er nog een geldig mandaat is voor een incasso wordt niet door de bank gecontroleerd (wel of je het actief hebt geblokkeerd). Je bank weet dus niet dat jij het recht tot incasso door een bedrijf hebt ingetrokken.4-systeembeheer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:10:
[...]
Maar kan een ingetrokken machtiging dan wel meegenomen worden?
Bij mij probeerde Innova ook af te schrijven, terwijl ik de machtiging van EnergieFlex echt al weken geleden heb ingetrokken.
Dus ja, het kan wel, maar het mag niet.
Precies dit... Ik had de verwachting dat het intrekken van die machtiging voldoende zou zijn.4-systeembeheer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:10:
[...]
Ik ga voor 1 dag energie levering niet het volledige maandbedrag betalen....
Ik zou liever gewoon een factuur ontvangen, normaal ben ik nooit zo van het terugboeken omdat dit administratieve rompslomp op kan leveren maar nu twijfel ik ernstig.
Volgens hun eigen helpdesk zou een ingetrokken machtiging NIET worden meegenomen, is dus (ook bij mij) WEL gebeurd4-systeembeheer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:10:
[...]
Ik snap de logica van een nog 'lopend' contract meenemen naar een nieuwe leverancier om continuiteit van levering energie te waarborgen, en dat een machtiging dan mee mag. Maar ik had dus geen machtiging meer!

Ik ga hier niet over klagen, zolang ze de rest nu eindelijk eens netjes afhandelen, dus een correcte eindafrekening sturen en straks niet toch stiekem eerst nog een incassotraject starten, want dan ga ik wel juridisch en opportunistisch (lees: media-aandacht) los.dragon2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:20:
[...]
Volgens hun eigen helpdesk zou een ingetrokken machtiging NIET worden meegenomen, is dus (ook bij mij) WEL gebeurd![]()
![]()
Ik snap de logica van een nog 'lopend' contract meenemen naar een nieuwe leverancier om continuiteit van levering energie te waarborgen, en dat een machtiging dan mee mag. Maar ik had dus geen machtiging meer!Zwaar benieuwd of we hier nog ergens (nuttig) over kunnen klagen, bij wie moet je dan zijn? Je bank? Consumenten organisaties? ..?
Verwijderd
Ik ben er ook stomverbaasd over hoe brutaal men blijkbaar is bij innova, ook van mijn rekening hebben ze getracht te incasseren
Dit staat er ook in over sepamachtigingen:
"Bij het overdragen van de incassorelatie is het formeel vereist dat een nieuwe machtiging door de nieuwe incassant met de nieuwe ‘Incassant ID’ wordt verkregen van de abonnee. De reeds afgegeven incassomachtiging is bij verkoop van een titel aan een derde partij niet langer geldig. Deze regel is vastgelegd in de Sepa Direct Debet Rulebooks."
Het gaat in mijn geval om een nieuwe sepa incasso ID waarvoor geen toestemming gegeven is.
Ook geen mail of informatie vanuit Innova gehad hierover o.d.
En omdat ik de oude machtiging al ingetrokken had maakt Innova zich m.i. strafbaar.
Op de mails daarentegen dat ik geen gebruik maak van hun aanbod en allang een andere leverancier heb reageert men totaal niet daar. Ik heb ze meermaals medegedeeld dat ze mij voor de ene dag van levering uiteraard een factuur mogen sturen, die ik dan zelf zal voldoen.
En dan heb ik het nog niet over verkoop van persoonsgegevens, wat vlgs mij ook niet zomaar mag na invoering van de nieuwe wet persoonsgegevens.
"Bij het overdragen van de incassorelatie is het formeel vereist dat een nieuwe machtiging door de nieuwe incassant met de nieuwe ‘Incassant ID’ wordt verkregen van de abonnee. De reeds afgegeven incassomachtiging is bij verkoop van een titel aan een derde partij niet langer geldig. Deze regel is vastgelegd in de Sepa Direct Debet Rulebooks."
Het gaat in mijn geval om een nieuwe sepa incasso ID waarvoor geen toestemming gegeven is.
En omdat ik de oude machtiging al ingetrokken had maakt Innova zich m.i. strafbaar.
Op de mails daarentegen dat ik geen gebruik maak van hun aanbod en allang een andere leverancier heb reageert men totaal niet daar. Ik heb ze meermaals medegedeeld dat ze mij voor de ene dag van levering uiteraard een factuur mogen sturen, die ik dan zelf zal voldoen.
En dan heb ik het nog niet over verkoop van persoonsgegevens, wat vlgs mij ook niet zomaar mag na invoering van de nieuwe wet persoonsgegevens.
De ACM gaat ook over onterechte incasso's (ja die club die de vergunning heeft ingetrokken). Je kan een klacht indienen bij de ACM (en dan moet je dus ConsuWijzer hebben).Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:25:
Ik ben er ook stomverbaasd over hoe brutaal men blijkbaar is bij innova, ook van mijn rekening hebben ze getracht te incasseren![]()
Dit is eerder in het topic eens besproken: Dit mag, om te voorzien dat de levering van energie aan klanten niet wordt verstoord. Details zal je zal moeten terugzoeken over wat wel en / of niet gedeeld had mogen worden, die herinner ik me verder niet.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:25:
Ze hebben gemeld dat ze of gingen incasseren of een factuur zouden sturen. Niet specifiek dat ze de machtiging die ik aan EnergieFlex had verleend zouden gaan gebruiken.celshof schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:09:
[...]
En ik denk ook niet (als ik hier zo lees) dat ze gemeld hebben dat ze de incasso-machtigingen gaan hergebruiken en wat de nieuwe informatie is.
Heb je de machtiging ingetrokken of de de incasso geblokkeerd bij je bank?4-systeembeheer schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:10:
[...]
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen, maar ze houden zich in ieder geval niet aan de regels van de SEPA Direct Debit. En daar zitten vast consequenties aan, al denk ik dat die zich niet in het strafrecht bevinden.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:25:
Ik ga niet moeilijk doen om een incasso van Innova, ik blijf 23 dagen bij ze en ben blij met de nette oplossing dat je keurig stroom en gas geleverd krijgt , uiteindelijk hadden een hoop mensen ook problemen gekregen als er geen leverancier geweest was die de boel overnam.
Tuurlijk zal iedereen een mening over de prijzen hebben , maar verder kan ik ze niets verwijten , en dat ze geld vooraf willen hebben begrijp ik wel !
En als je de mails goed gelezen hebt staat er ook wel dat als het om een paar dagen gaat kan je ook gewoon een factuur krijgen i.p.v. een incasso , die kan je gewoon storneren!
Tuurlijk zal iedereen een mening over de prijzen hebben , maar verder kan ik ze niets verwijten , en dat ze geld vooraf willen hebben begrijp ik wel !
En als je de mails goed gelezen hebt staat er ook wel dat als het om een paar dagen gaat kan je ook gewoon een factuur krijgen i.p.v. een incasso , die kan je gewoon storneren!
Verwijderd
Dat valt wel mee hoor. Los van dat het onduidelijk zou zijn aan wie de verbruikte energie betaald moest worden na het faillissement, verder geen problemen.Busink schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:03:uiteindelijk hadden een hoop mensen ook problemen gekregen als er geen leverancier geweest was die de boel overnam.
Er wordt echt niemand afgesloten omdat ze op papier al 5 dagen geen energie leverancier hebben.
Het was misschien zelfs makkelijk geweest. Direct na het nieuws overstappen. Zelf keuze niet verplicht bij een partij waar je niet wil zitten.
ik vind het niet bepaald netjes dat je als nieuwe klant geen enkele mogelijkheid hebt om met ze in contact te komen, mails worden niet beantwoord, aan de telefoon hang je in de wacht totdat na ongeveer 45 minuten de verbinding automatisch wordt verbroken. komt nog bij dat ze gewoon illegaal bezig zijn door geld af te schrijven zonder de juiste machtiging. ik had die machtiging graag afgegeven als deze partij de zaakjes gewoon op orde had, en op mijn vragen een antwoord had gegeven. het blijft echter compleet stil vanuit Innova, ik denk dat ze zich hebben verkeken op de hoeveelheid werk die ze aan de nieuwe tijdelijke klanten hebben, en ook op het percentage overstappers waardoor ze er nu achter zijn gekomen dat ze niet zo'n hele goede deal hebben gemaakt...Busink schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:03:
Ik ga niet moeilijk doen om een incasso van Innova, ik blijf 23 dagen bij ze en ben blij met de nette oplossing dat je keurig stroom en gas geleverd krijgt
Tja , ik stel ook geen vragen aan Innova , 50.000 klanten die vragen gaan stellen? dan komen ze er nooit door , ik heb de info gelezen en ben toen gewoon overgestapt , ik heb verder geen vragen aan ze gesteld. De info was duidelijk genoeg , EF zaken handelen hun niet af , gaat via de curator en verder stond alles duidelijk in de email wat hun rekenen voor gas en stroom.
Ik zie hier ook veel vragen voorbij komen die duidelijk op de website staan van Innova bij veel gestelde vragen!
Ik zie hier ook veel vragen voorbij komen die duidelijk op de website staan van Innova bij veel gestelde vragen!
Verwijderd
Ben dat wel een heel groot gedeelte met je eens De tarieven zijn alledings redelijk zeker gezien de extra belastingen waar innova niets aan kan doen die worden bij elke leverancier doorberekend.Ben je voor 1 of voor 3 jaar gegaan (vraag ivm de gastarieven en de cashback) ik twijfel hierbij een beetje.Busink schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:46:
Tja , ik stel ook geen vragen aan Innova , 50.000 klanten die vragen gaan stellen? dan komen ze er nooit door , ik heb de info gelezen en ben toen gewoon overgestapt , ik heb verder geen vragen aan ze gesteld. De info was duidelijk genoeg
ben via homestroom bij greenchoice terecht gekomen omdat ik een herenboerderij heb waar we 4600 kuub gas verbruiken , kom nu op 0.61 cent uit , via innova stuk hoger , ben nu met infraroodverwarming bezig om dat te drukken.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:47:
[...]
Ben dat wel een heel groot gedeelte met je eens De tarieven zijn alledings redelijk zeker gezien de extra belastingen waar innova niets aan kan doen die worden bij elke leverancier doorberekend.Ben je voor 1 of voor 3 jaar gegaan (vraag ivm de gastarieven en de cashback) ik twijfel hierbij een beetje.
Ik kwam ook bij EF uit via de lage gasprijzen, maar het was schijnbaar te goedkoop
Hallo allemaal,
Ook ik hoor bij de EF-club maar heb gewoonweg te laat actie ondernomen....
Net wel wat uren gestoken in het lezen van alle reacties.
Even voor mezelf, en misschien voor nieuwe lezers, een samenvatting:
Als ik het goed begrijp heeft storneren op dit moment geen zin meer omdat ik dat had moeten doen vóór de officiële failliet-verklaring.
Mijn teveel betaalde geld ligt dus nu in de handen van de curator en staat dus geheel los van Innova welke enkel het klantenbestand heeft overgenomen incl. incassomachtigingen maar dus niet de door klanten betaalde overschotten.
De enige actie die ik nu dus kan ondernemen is het zoeken naar een nieuwe leverancier waarvan het contract in principe per direct in kan gaan omdat ik nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd zit van Innova.
Klopt dit? Of mis ik iets?
Als ik het goed begrijp heeft storneren op dit moment geen zin meer omdat ik dat had moeten doen vóór de officiële failliet-verklaring.
Mijn teveel betaalde geld ligt dus nu in de handen van de curator en staat dus geheel los van Innova welke enkel het klantenbestand heeft overgenomen incl. incassomachtigingen maar dus niet de door klanten betaalde overschotten.
De enige actie die ik nu dus kan ondernemen is het zoeken naar een nieuwe leverancier waarvan het contract in principe per direct in kan gaan omdat ik nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd zit van Innova.
Als je nog kan stoneren zou ik het doen!Wootism schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:35:
Hallo allemaal,
De enige actie die ik nu dus kan ondernemen is het zoeken naar een nieuwe leverancier waarvan het contract in principe per direct ik kan gaan omdat ik nog binnen mijn 14 dagen bedenktijd zit van Innova.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Van wat ik had begrepen uit sommige, juridisch onderbouwde, reacties is dat je dat niet mag doen na een officiële-faillissement verklaring van de crediteur.
Desondanks zijn daar nog steeds verschillende meningen over.
[ Voor 9% gewijzigd door Wootism op 07-11-2018 17:02 ]
Mijn mening is gewoon doen als het kan. Immers kan je naar je centen fluiten bij een faillissement.Wootism schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:01:
[...]
Van wat ik had begrepen uit sommige, juridisch onderbouwde, reacties is dat je dat niet mag doen na een officiële-faillissement verklaring van de crediteur.
Zelf heb ik 1 maand gestorneerd (zat net 3 maanden bij deze toko) en heb nog een vordering ingediend van 32 euro bij de curator. Schade beperkt tot 32 euro

Waarom zo moeilijk doen. Krijg je geen stroom en gas meer? Ik heb ze namelijk wel een machtiging afgeven voor een jaarcontract. Ik had de keuze tussen 3 en 1 jaar. Daarna is het voorschot netjes gisteren bij mij afgeschreven. Prijzen schelen ook niet zoveel met de rest. Ik kan mij voorstellen, dat ze het momenteel met de omzetting druk hebben. Mailen en bellen doe ik dan ook niet. Waarom zou ik ook...J-roenn schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:15:
[...]
ik vind het niet bepaald netjes dat je als nieuwe klant geen enkele mogelijkheid hebt om met ze in contact te komen, mails worden niet beantwoord, aan de telefoon hang je in de wacht totdat na ongeveer 45 minuten de verbinding automatisch wordt verbroken. komt nog bij dat ze gewoon illegaal bezig zijn door geld af te schrijven zonder de juiste machtiging. ik had die machtiging graag afgegeven als deze partij de zaakjes gewoon op orde had, en op mijn vragen een antwoord had gegeven. het blijft echter compleet stil vanuit Innova, ik denk dat ze zich hebben verkeken op de hoeveelheid werk die ze aan de nieuwe tijdelijke klanten hebben, en ook op het percentage overstappers waardoor ze er nu achter zijn gekomen dat ze niet zo'n hele goede deal hebben gemaakt...
De Hoge Raad heeft in 2004 en 2011 er ook een mening over en ik zou niet weten waarom dat met de SDD veranderd zou zijn. Ik heb niet gezocht naar nieuwere uitspraken.Wootism schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:01:
[...]
https://cms.law/nl/NLD/Pu...-misbruik-van-bevoegdheid
Het bedrag wordt weliswaar op de rekening bijgeschreven maar de rekeninghouder kan slechts voorwaardelijk over deze betaling beschikken. De bijschrijving wordt pas na het verloop van
de termijn waarbinnen terugboeken mogelijk is onvoorwaardelijk. Eerder dan na het verstrijken van die termijn is er geen sprake van een onvoorwaardelijke betaling. De Hoge Raad voegt tenslotte toe dat dit niet anders is in geval van een faillissement.
Link bevat interessante jurisprudentie en advies voor "storneerders".
".....dat een beroep van de curator op grond van 53 Fw (verrekening) geen soelaas biedt.
Daar misbruik niet snel wordt aangenomen lijkt het een goed advies om in geval van faillissement van de geïncasseerde de betalingsopdrachten te storneren indien hiertoe een mogelijkheid bestaat".
".....dat een beroep van de curator op grond van 53 Fw (verrekening) geen soelaas biedt.
Daar misbruik niet snel wordt aangenomen lijkt het een goed advies om in geval van faillissement van de geïncasseerde de betalingsopdrachten te storneren indien hiertoe een mogelijkheid bestaat".
Als ik mijn huidige contract opzeg krijg ik ook nog enkele maanden stroom en gas. Dit komt omdat de energie maatschaapij zelf geen stroom levert. Maar de netbeheerder. En ze wisten dat ze het druk gingen krijgen. Daar kozen ze zelf voor.Simpel78 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:22:
[...]
Waarom zo moeilijk doen. Krijg je geen stroom en gas meer? Ik heb ze namelijk wel een machtiging afgeven voor een jaarcontract. Ik had de keuze tussen 3 en 1 jaar. Daarna is het voorschot netjes gisteren bij mij afgeschreven. Prijzen schelen ook niet zoveel met de rest. Ik kan mij voorstellen, dat ze het momenteel met de omzetting druk hebben. Mailen en bellen doe ik dan ook niet. Waarom zou ik ook...
Verwijderd
er is inmiddels iets veranderd op de energieflex-website
veel wijzer wordt je er niet van
https://energieflex.nl/ap...-_20181107_Website_EF.pdf
Ik vind dit wel vreemdVerwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:51:
er is inmiddels iets veranderd op de energieflex-website
September – oktober 2018 In september bleek dat de financiële situatie van EnergieFlex aan het verslechteren was.
Lijkt mij dat dit soort problemen veel eerder naar boven zouden moeten komen?Faillissement Op 22 oktober heeft de rechter het faillissement uitgesproken. Dit faillissement is door de bewindvoerder aangevraagd omdat na onderzoek is gebleken dat EnergieFlex in de toekomst niet aan haar verplichtingen kan voldoen en de schuldenlast niet kan aflossen.
Of worden er verder geen berekeningen gemaakt. Mogelijk nog geld uit het bedrijf onttrokken? veel uitgaven of kosten?
Verwijderd
Klopt viper,
Wat mij heel erg bevreemd is dat er sites zijn bv gaslicht.com die hier totaal niet op controleren.Ze bieden alles aan zolang ze er maar aan kunnen verdienen.Dit moeten toch een soort poortwachters zijn die ons beschermen ipv alle rotzooi maar aan te bieden?
De uitgave zitten waarschijnlijk in dikke salarissen en sponsorcontracten en zolang het mogelijk is het prive vermogen af te schermen gaan we dit waarschijnlijk vaker zien.
Hopelijk gaat de curator ook de uitgave kant goed bekijken.
Alleen een faillissement door de stijging van de gasprijs is wel erg vaag.
Wat mij heel erg bevreemd is dat er sites zijn bv gaslicht.com die hier totaal niet op controleren.Ze bieden alles aan zolang ze er maar aan kunnen verdienen.Dit moeten toch een soort poortwachters zijn die ons beschermen ipv alle rotzooi maar aan te bieden?
De uitgave zitten waarschijnlijk in dikke salarissen en sponsorcontracten en zolang het mogelijk is het prive vermogen af te schermen gaan we dit waarschijnlijk vaker zien.
Hopelijk gaat de curator ook de uitgave kant goed bekijken.
Alleen een faillissement door de stijging van de gasprijs is wel erg vaag.
Het zal wel een combinatie zijn van te lage marges, al jaren kwetsbare financiële positie en nu een flink afgenomen klantenbestand zijn vanwege aflopen 1 jaar contracten van het collectief van de Consumentenbond juist in deze periode. En voor de groep doorlopende 3 jaars contracten het verschil in gestegen gasprijs hierbij niet meer bij kunnen passen.
Dat partijen als gaslicht hier niet op selecteren snap ik wel, je hebt de recensies maar nooit zoiets. Dat de Consumentenbond hier nu een rol heeft is wel kwalijk aangezien die tenslotte pretenderen voor de consument op te komen. Een analyse van de financiële positie als criterium bij gunning collectief mogen ze nu wel in gaan voeren.
Dat partijen als gaslicht hier niet op selecteren snap ik wel, je hebt de recensies maar nooit zoiets. Dat de Consumentenbond hier nu een rol heeft is wel kwalijk aangezien die tenslotte pretenderen voor de consument op te komen. Een analyse van de financiële positie als criterium bij gunning collectief mogen ze nu wel in gaan voeren.
Uit de PDF:
Overigens in dezelfde PDF:
Omdat dit soort dingen helaas nu éénmaal altijd kan gebeuren heb ik de ontwikkelingen van de afgelopen tijd over mij heen laten komen en me niet laten leiden door emoties, maar kom op zeg! Als ze het durven te flikken om geen jaarnota te maken kunnen ze lachen. Lekker makkelijk, wel schulden vorderen maar een jaarnota opstellen, ho maar (althans, moet nog blijken).Krijg ik mijn jaarnota of eindnota nog?
Hier kan de curator op dit moment nog geen uitspraken over doen. De curator zal de komende
weken een analyse maken van de situatie bij EnergieFlex en beoordelen of een jaarnota kan worden
opgesteld.
Overigens in dezelfde PDF:
Is er een verschil tussen "jaarrekening" en "jaarnota"?Ik wil een eindafrekening/jaarrekening/tussentijdse afrekening ontvangen. Op dit moment is de bewindvoerder druk bezig om de situatie bij EnergieFlex te beoordelen. Een eindnota / tussentijdse afrekening kan moment eel niet worden opgesteld, we houden je op de hoogte.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik ben benieuwd of wij grote boze storneerders morgen een aanmaning gaan krijgen met 15,- administratiekosten voor voorschotten die we moeten betalen voor nooit geleverde energie.
Ze mogen er nog geen extra kosten bovenop zetten, dat had dan namelijk aangekondigd moeten worden op de herinnering. Zie algemene voorwaarden Energieflex.Nachtschade schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:00:
Ik ben benieuwd of wij grote boze storneerders morgen een aanmaning gaan krijgen met 15,- administratiekosten voor voorschotten die we moeten betalen voor nooit geleverde energie.
Ze zijn toch failliet en hun vergunning is toch ingetrokken door de ACM?Nachtschade schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:00:
Mij lijkt dan dat ze juridisch geen poot hebben om op te staan. Wellicht kan de curator nog wel gaan vorderen.
We zullen zien morgen. Ik blijf weigeren te betalen

Ik zie een zeer nuttig advies in de link van word_er_gek_van op 8 november 2018 om 09:51 uur.
Het is gericht aan klanten van EF die een verhuizing hebben doorgegeven maar waarbij de verhuizing i.v.m. het faillissement niet meer wordt verwerkt.
Heb je je eerste termijnbedrag voor je nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we je dit bedrag via je bank te storneren.
In de gemiddelde voorschotten die tot nu toe zijn betaald zijn deels inbegrepen de hogere kosten voor energie in de komende winter. De kosten voor deze energie zijn deels voorgeschoten maar de energie zal niet worden geleverd. Mijns inziens geldt hiervoor dus ook bovenstaand advies van EF.
Het is gericht aan klanten van EF die een verhuizing hebben doorgegeven maar waarbij de verhuizing i.v.m. het faillissement niet meer wordt verwerkt.
Heb je je eerste termijnbedrag voor je nieuwe adres al betaald? Dan adviseren we je dit bedrag via je bank te storneren.
In de gemiddelde voorschotten die tot nu toe zijn betaald zijn deels inbegrepen de hogere kosten voor energie in de komende winter. De kosten voor deze energie zijn deels voorgeschoten maar de energie zal niet worden geleverd. Mijns inziens geldt hiervoor dus ook bovenstaand advies van EF.
Verwijderd
Gisteren dus ook een automatisch incasso van Innova terwijl ik 2 nov over ben gegaan naar Greenchoice. Ik heb het zakelijke nummer geprobeerd gezien ik bij de particuliere lijn niemand te pakken krijg, nam meteen iemand op. Aangegeven dat ik 2 nov al over ben gegaan en ik het een gek verhaal vind dat ik een automatische incasso van ze heb ontvangen.
Mevrouw gaf aan dat ik de afschrijving kon storneren, ik zou alleen een nota ontvangen met de gemaakte kosten van (in mijn geval) 1 nov. Mooi dus:)
Iemand al wat gehoord van het storneren van EF? Ik overweeg nog steeds het laatste termijn te storneren.
Mevrouw gaf aan dat ik de afschrijving kon storneren, ik zou alleen een nota ontvangen met de gemaakte kosten van (in mijn geval) 1 nov. Mooi dus:)
Iemand al wat gehoord van het storneren van EF? Ik overweeg nog steeds het laatste termijn te storneren.
Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
Wat wij wel graag zien:
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
- De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
- Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
- Gooien met 'modder'.
- Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
- Algemene discussie over andere faillissementen
- Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
- Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
- Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
- Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
- Houd de discussie hier netjes.
- Reageer beargumenteerd.
- Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.