Toon posts:

Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

• Bartbbb
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09-2022
Hartstikke bedankt voor je moeite en uitgebreide informatie, ik ga er een paar nachtjes over slapen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-03 20:55
Ik drop deze hier ook nog maar even met dank aan @Real
Real schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 06:04:
De langverwachte uitspraken na tussenvonnis van ECLI:NL:RBAMS:2022:263 en ECLI:NL:RBAMS:2022:264 zijn blijkbaar gisteren gepubliceerd. In beide gevallen is er sprake van een verstekvonnis:

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2022:6001 (eerder tussenvonnis 24-01)
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBAMS:2022:6000 (eerder tussenvonnis 28-01)

Het gaat om de oorspronkelijke zaaknummers 9288109 CV EXPL 21-8878 (tussenvonnis 24-01-2022) respectievelijk 9333595 CV EXPL 21-10146 (tussenvonnis 28-01-2022). De laatste heeft weliswaar bij de einduitspraak zaaknummer 9394595 CV EXPL 21-11962 gekregen, maar de twee zijn vrijwel zeker verbonden.

[...]

De vorderingen zijn afgewezen.
Maw, jullie Innova contracten zijn volgens deze kantonrechter nietig te verklaren.

[Voor 17% gewijzigd door GENETX op 23-10-2022 09:50]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op 19 oktober is er weer een verslag van de curator verschenen;

Verslag:
https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_18_461_F_V_31
Financieel;
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_32_B

De belangrijkste zaken:
Op 15 oktober 2022 is een vaststellingsovereenkomst getekend tussen

enerzijds de curator en anderzijds (i) de bestuurders en hun personal
holdings en (ii) Flexnet. Het totale schikkingsbedrag beloopt EUR 1.250.000,-
ex btw. Een gedeelte van EUR 625.000,- is inmiddels aan de boedel betaald.
Het restant zal in termijnen worden betaald.
En, waarschijnlijk in verband met genoemde rechtszaken:
De curator zal in de komende verslagperiode de juridische positie van de

boedel jegens de ACM in kaart brengen.
Innova heeft de eindafrekening nog steeds niet rond en moet nog een vordering op de boedel indienen hierover omdat ze per saldo geld moeten krijgen.

Volgens planning 23 januari 2023 verder.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
GENETX schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:50:
Ik drop deze hier ook nog maar even met dank aan @Real
Kun je mijn analyse wissen? Dus onder het stukje tekst over de verschillende zaaknummers? De vonnissen zijn niet gelijkluidend aan het einde, Zie desp in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:29
Bartbbb schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:11:
Hartstikke bedankt voor je moeite en uitgebreide informatie, ik ga er een paar nachtjes over slapen
Hieronder nog een hele interessante uitspraak: IN BEGINSEL is het verrekenen van de welkomstbonus toegestaan, mits je geen betaalachterstand hebt. Zie overweging 3.13

https://uitspraken.rechts...2022%3a4794+welkomstbonus

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:43
sambalbaj schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:14:
Op 19 oktober is er weer een verslag van de curator verschenen;

Verslag:
https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_18_461_F_V_31
Financieel;
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_32_B

De belangrijkste zaken:

[...]

En, waarschijnlijk in verband met genoemde rechtszaken:

[...]

Innova heeft de eindafrekening nog steeds niet rond en moet nog een vordering op de boedel indienen hierover omdat ze per saldo geld moeten krijgen.

Volgens planning 23 januari 2023 verder.
Bedankt voor het sturen van deze update. Net ook even door zitten lezen.
Uiteindelijk hebben ze dus een overeenkomst en betalen ze de boel af met 1,2 miljoen. In mijn ogen echt een schijntje als je vergelijkt dat ze 20 miljoen belastingschuld hadden opgebouwd in 4-5 jaar tijd... :F

En volgens mij was de kip (de eigenaren van FlexEnergie) niet zo kaal... Die gasten lachen zich een scheur in hun broek. |:(

[Voor 3% gewijzigd door Kliko op 26-10-2022 09:20]

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:29
Hierbij een interessante uitspraak inzake Innova:

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2022:6650

• Kliko
Wauw... een complete rechtzaak om EUR 11,39...

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:44
Kliko schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:02:
[...]

Wauw... een complete rechtzaak om EUR 11,39...
Nee, in dat vonnis staat niet om welk bedrag de rechtszaak is aangespannen. Innova heeft om een onbekend bedrag een rechtszaak aangespannen (mogelijk veel meer dan die €11,39) en de gedaagde heeft als verweer gevoerd "nee, ik hoef jullie niets te betalen, actually, ik heb zelfs nog € 11,39 tegoed". Dat heet een "reconventionele vordering", en het is natuurlijk niet onlogisch om als er toch al een rechtszaak loopt die €11,39 even af te handelen.

• Kliko
Tom-Z schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:05:
[...]

Nee, in dat vonnis staat niet om welk bedrag de rechtszaak is aangespannen. Innova heeft om een onbekend bedrag een rechtszaak aangespannen (mogelijk veel meer dan die €11,39) en de gedaagde heeft als verweer gevoerd "nee, ik hoef jullie niets te betalen, actually, ik heb zelfs nog € 11,39 tegoed". Dat heet een "reconventionele vordering", en het is natuurlijk niet onlogisch om als er toch al een rechtszaak loopt die €11,39 even af te handelen.
Aah, vandaar. That makes more sense! :)

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:44
Is er nog een kans dat we ooit ons bedrag van de eindafrekening terug krijgen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54

MsG

Forumzwerver

scrappy.doo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:21:
Is er nog een kans dat we ooit ons bedrag van de eindafrekening terug krijgen?
Nee, anders waren ze niet failliet. Maar je hebt dus nooit je maandbedragen gestorneerd begrijp ik? Dat had prima gekund, dat je die tegen elkaar verrekende. Via een MOI-verzoek kon dat zelfs iets van 13 maanden terug.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:44
MsG schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:40:
[...]

Nee, anders waren ze niet failliet. Maar je hebt dus nooit je maandbedragen gestorneerd begrijp ik? Dat had prima gekund, dat je die tegen elkaar verrekende. Via een MOI-verzoek kon dat zelfs iets van 13 maanden terug.
Heb ik ergens gezegd dat ik geen maandbedragen heb gestorneerd? Dat stuk heb ik helemaal gemist.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54

MsG

Forumzwerver

scrappy.doo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Heb ik ergens gezegd dat ik geen maandbedragen heb gestorneerd? Dat stuk heb ik helemaal gemist.
Dan hoef je toch ook niet meer iets te verrekenen? Immers heb je dat dan aan jouw kant al gedaan. Zodra je ook daadwerkelijk nog geld zou krijgen, zou je de storneringen alsnog weer moeten voldoen aan de curator, het is een beetje broekzak vestzak.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Kliko
Even zo uit mijn blote hoofd (het is al even geleden):
Inboedel was ongeveer 1,5 miljoen euro.
Belastingschuld was 20 miljoen euro.

Belastingdienst/overheid zijn de eerste schuldeisers die geld krijgen. Volgens mij daarna bedrijven en daarna consumenten.

Conclusie: Je staat onderaan de lijst, en de inboedel is factoren kleiner dan de schulden. Dus ik zou nergens meer op rekenen.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op 28 maart is er weer een verslag van de curator verschenen;

Verslag:
https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_18_461_F_V_34
Financieel;
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_33_B

De curator heeft een juridische analyse opgesteld ten aanzien van
een mogelijke aansprakelijkheid van de ACM.
https://web.archive.org/w...elijkheid-ACM-5880847.pdf
Geeft hoop inzicht in het proces. De curator ziet mogelijkheden maar beraad zich nog op stappen.

Volgens planning 28 juni 2023 verder.

[Voor 9% gewijzigd door sambalbaj op 29-03-2023 17:33]

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee