Net per mail ontvangen:
Ad (EnergieFlex)
1 nov. 15:51 CET
Geachte mevrouw/meneer,
Hier een aantal voorbeelden van de meest gestelde vragen:
Krijg ik nog termijnbedragen, borg of korting terug?
Zo ja, wanneer wordt dit overgemaakt? Zo nee, hoe dan verder?
Wat als ik niet naar Innova wil of niet bij Innova wil blijven?
Loop ik nog kans op een opzegboete van EnergieFlex of Innova?
Wordt er nog een eindafrekening opgemaakt?
Neemt Innova ook de schulden van EnergieFlex over?
Krijg ik nog termijnbedragen, borg of korting terug? Zo ja, wanneer wordt dit overgemaakt? Zo nee, hoe dan verder?
U heeft ons gevraagd of je na het faillissement van EnergieFlex nog <termijnbedragen, borg, korting> terugkrijgt.
Op 26 oktober heeft de curator aangekondigd dat hij er in geslaagd is een koper te vinden voor de klanten van EnergieFlex. Op 1 november 2018 zijn de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Dan wordt ook duidelijk wat er gebeurt met uw <termijnbedrag, borg, korting>.
Wat als ik niet naar Innova wil of niet bij Innova wil blijven? Loop ik nog kans op een opzegboete van EF of Innova?
U heeft ons gevraagd of je een opzegboete krijgt als je niet bij Innova Energie blijft.
Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie.
De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt.
Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie. Wij adviseren u dit aanbod af te wachten zodat u op dat moment kunt bepalen of u bij Innova Energie blijft of dat u overstapt naar een andere energieleverancier. Als u het aanbod van Innova Energie niet accepteert, kunt u zonder boete overstappen. Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Wordt er nog een eindafrekening opgemaakt?
U heeft ons gevraagd of er nog een eindafrekening opgemaakt wordt.
Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie.
De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Op dit moment is daar nog niets over bekend.
Neemt Innova ook de schulden van EnergieFlex over?
U heeft ons gevraagd of Innova Energie de schulden van EnergieFlex overneemt. Als gevolg van het uitgesproken faillissement van EnergieFlex zijn alle huidige schulden bevroren, zodat schuldeisers de betaling van deze vordering niet kunnen afdwingen. De curator zal de komende weken nodig hebben om de volledige crediteurenpositie in kaart te brengen.
Nadat de crediteurenpositie is vastgesteld, zal beoordeeld worden of de vorderingen van de openstaande schuldeisers in de toekomst voldaan kunnen worden. Innova Energie staat dus volledig buiten de afhandeling van het faillissement van EnergieFlex.
Met vriendelijke groet,
Team Debiteurenbeheer
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V154 1x Marstek V3 5,12kWh via modbus aangestuurd. Quatt V1.5 Duo met OpenQuatt, 15x Enphase IQ7A 15x Jinko solar 435wh panels