Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Kimberly schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:39:
Het wordt steeds gekker.. Zojuist ook een reactie van Energieflex gehad waarin ik mijn onvrede uitte over de eerste herinnering.
Gezien het feit EnergieFlex heeft geleverd tot en met 31 oktober, blijft de betaalverplichting tot die datum.
Wij kunnen het aanmaan proces hiervan niet stopzetten en blijven herinneringen tot de betaling is voldaan of tot er meer bekend wordt over de afrekeningen.

Wij verwachten hier binnen 2 weken meer over te kunnen vertellen. Vanaf 1 november kunt u uw betaling verrichten aan Innova. Van hen ontvangt u een betaalverzoek of zal er een machtiging worden gedaan voor november.
Schandalig.. ik heb nog bijna 400 Euro tegoed van EF, zelfs na storneren van 2 maanden.
En dan kun je er niets tegen doen, dat het incasso bureau kosten (eerst 15,-, daarna 15% van de vordering) op jou gaat verhalen????

I'll see you in court! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:08:

Net met greenchoice een contract afgesloten, over 2 dagen begint de levering. Innova kan erin stikken, geen zuivere koffie dit.
Ik had ook gebeld met GreenChoice en hij zei dat je gewoon kon overstappen.
Dus geen 14 dagen of 30 dagen bij Innova.

Wil daar met Innova over bellen want die geven dingen wel wat cryptisch aan, echter deze nemen gewoon niet meer op. Ik wil graag een kruisje bij mijn naam dat ik kan overstappen. Klinkt stom maar ik heb geen zin in rekeningen/boetes achteraf.

Wat heb jij (jullie) gedaan?

Gebeld met Innova?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ik heb besloten gewoon een maandje bij Innova te gaan zitten en per 1 december over te stappen, om meer gedoe te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:13:
[...]

Ik had ook gebeld met GreenChoice en hij zei dat je gewoon kon overstappen.
Dus geen 14 dagen of 30 dagen bij Innova.

Wil daar met Innova over bellen want die geven dingen wel wat cryptisch aan, echter deze nemen gewoon niet meer op. Ik wil graag een kruisje bij mijn naam dat ik kan overstappen. Klinkt stom maar ik heb geen zin in rekeningen/boetes achteraf.

Wat heb jij (jullie) gedaan?

Gebeld met Innova?
Wettelijk gezien heb je een bedenktermijn van 14 dagen, hier kan je vanaf zien. Heb Innova niet gesproken, laat ze het allemaal maar uitzoeken, Greenchoice zal het wel regelen.

Ik heb hier niet om gevraagd en nog geen contract ontvangen, daarbij heb ik ook bij Innova een bedenktermijn. Zal toch te gek zijn dat ik hier een maand vast zit, het is al gek genoeg zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:00:
[...]

De tijd zal het leren, nu kost het je iig 200,- (geen bonus)
Die bonus ga je ook echt niet meer krijgen. Ik zat binnen een jaar door hun faillissement en ben nu ook van de storneerclub, maar die bonus reken ik al lang niet meer op. Ik kreeg ook zo'n niet-relevant mailtje waarin vooral weer wordt gehamerd op die geweldige deal van het klantenbestand die de curator deed:
Je hebt ons gevraagd of er nog een eindafrekening opgemaakt wordt.

Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt.
Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten.

Op dit moment is daar nog niets over bekend.
Ik hou nog wel even mijn poot stijf, wat doen anderen? Ik kan me voorstellen dat de investering voor de curator te hoog kan zijn om dit helemaal juridisch op te schalen, bij iedereen die wil wachten op een eindafrekening, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.

Ben sinds vandaag bij GreenChoice, moest daarvoor toch ineen wel afzien van mijn afkoelperiode van 14 dagen, maar dat vind ik wel prima. Ze moesten zelf wel even kijken vanaf welke dag ze straks daadwerkelijk mij overnemen. Er kan maar 1 leverancier aan een klant zitten, dus in het ergste geval zit ik vandaag nog bij Innova en morgen bij GreenChoice.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
MsG schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:30:

Ben sinds vandaag bij GreenChoice, moest daarvoor toch ineen wel afzien van mijn afkoelperiode van 14 dagen, maar dat vind ik wel prima.
Als ik het goed lees heb je gezegd dat je geen bedenktijd hoeft i.v.m. GC contract?
Of zie ik dat verkeerd, anders ga ik ze ook maar bellen en zeggen dat het ok is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja, eerst zeiden ze dat ze sowieso al konden leveren, los van bedenktermijn en dat als je eventueel annuleert je gewoon een rekening krijgt voor het verbruik wat je in die tijd hebt gedaan. Zo zijn de spelregels officieel ook, maar kreeg van mijn contactpersoon daar waar ik eerder mee had gebeld vandaag toch een mail dat ik er wel expliciet afstand van moest doen, omdat ze anders pas leveren na die 14-dagen, zoals vaak gebruikelijk is.

Wellicht dat een andere medewerker weer iets anders roept, maar ik zie niets geks waardoor ik toch ineens weg zou willen bij GC. Dus als alle getallen bij bestellen goed lijken zou ik gewoon afzien van je bedenktijd. Bij GC kan je alsnog maandelijks weg, dus mocht je blijkbaar toch ineens getekend hebben voor het weggeven van je kinderen zit je daar maar een maand aan vast :+.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het bewijs dat GC gewoon levert vandaag:

Zoals besproken stuur ik u hierbij de bevestiging dat Greenchoice vandaag, 1 november 2018, is gestart met de energielevering op XXXXXXX

Ik hoop dat alles duidelijk is voor u. Is dat niet zo, stel uw vraag dan aan onze klantenservice via vragen@greenchoice.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Rinske Miedema

https://cdn.greenchoice.nl/signature/greenchoice.png

Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam
T 010 478 23 26
www.greenchoice.nl

Facebook

Twitter

Instagram

LinkedIn

Veelgestelde vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft storneren, doen wat je kan waarschijnlijk hoor je er nooit meer iets van of wordt het verrekend met eindafrek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
MsG schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:35:
vandaag toch een mail dat ik er wel expliciet afstand van moest doen, omdat ze anders pas leveren na die 14-dagen, zoals vaak gebruikelijk is.

Wellicht dat een andere medewerker weer iets anders roept, maar ik zie niets geks waardoor ik toch ineens weg zou willen bij GC.
Gebeld en overgestapt, voor mezelf uiteraard wel een geluidsrecording van gemaakt.
Maar idd duidelijk gezegd dat de bedenktijd 0 is n dat Innova niet kan weigeren om over te zetten.
Dat waren wel even punten die ik zelf op band wilde hebben.

Voor nieuwschierigen; gedaan met Automatic Call Recorder. Werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:56:
Hier het bewijs dat GC gewoon levert vandaag:

Zoals besproken stuur ik u hierbij de bevestiging dat Greenchoice vandaag, 1 november 2018, is gestart met de energielevering op XXXXXXX

Ik hoop dat alles duidelijk is voor u. Is dat niet zo, stel uw vraag dan aan onze klantenservice via vragen@greenchoice.nl. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Rinske Miedema

https://cdn.greenchoice.nl/signature/greenchoice.png

Kruisplein 15
3014 DB Rotterdam
T 010 478 23 26
www.greenchoice.nl

Facebook

Twitter

Instagram

LinkedIn

Veelgestelde vragen
Heb je ook af moeten zien van je bedenktijd?
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:57:
Wat betreft storneren, doen wat je kan waarschijnlijk hoor je er nooit meer iets van of wordt het verrekend met eindafrek
Nou ja die kant kan het op gaan, maar het kan juist ook genoeg potentiële boedelinkomsten vormen dat de curator hier veel druk op zet. In de schuldenwereld zit ook heel veel no cure no pay, dus dat een incasso/deurwaardersclub het risico neemt. Dan zit er voor een curator weinig risico in deze gang alsnog te bewandelen.

Juridisch is er gewoon niet zo heel veel duidelijk. Onderstaande vragen worden nergens behandeld en de enige case is die Hoge Raad-case die maar deels gelijkenis kent.
- Kunnen zij juridisch gezien een vordering op je maandbedrag hebben bij positieve balans qua betaling en verbruik
- Mogen wij als consumenten onze vordering verkleinen met een soort omgekeerd retentierecht-achtige constructie

Het nadeel vind ik wel dat die incasso-teller gewoon doorloopt, en je, mocht het uit de hand lopen, wel BKR-gedoe kan krijgen hiermee, ook al is er juridisch nog genoeg onduidelijk.

Aan de andere kant zou ik ook balen als ik niet had gestorneerd en degene die hadden gestorneerd zouden gewoon hiermee inderdaad hun vordering hebben kunnen verkleinen.

De tijd zal het leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:13:
[...]

Heb je ook af moeten zien van je bedenktijd?

[...]

Nou ja die kant kan het op gaan, maar het kan juist ook genoeg potentiële boedelinkomsten vormen dat de curator hier veel druk op zet. In de schuldenwereld zit ook heel veel no cure no pay, dus dat een incasso/deurwaardersclub het risico neemt. Dan zit er voor een curator weinig risico in deze gang alsnog te bewandelen.

Juridisch is er gewoon niet zo heel veel duidelijk. Onderstaande vragen worden nergens behandeld en de enige case is die Hoge Raad-case die maar deels gelijkenis kent.
- Kunnen zij juridisch gezien een vordering op je maandbedrag hebben bij positieve balans qua betaling en verbruik
- Mogen wij als consumenten onze vordering verkleinen met een soort omgekeerd retentierecht-achtige constructie

Het nadeel vind ik wel dat die incasso-teller gewoon doorloopt, en je, mocht het uit de hand lopen, wel BKR-gedoe kan krijgen hiermee, ook al is er juridisch nog genoeg onduidelijk.

Aan de andere kant zou ik ook balen als ik niet had gestorneerd en degene die hadden gestorneerd zouden gewoon hiermee inderdaad hun vordering hebben kunnen verkleinen.

De tijd zal het leren.
Inderdaad afgezien van bedenktijd en GC zegt dat ik nu helemaal niets met Innova van doen heb dat hun dat voor hun kiezen nemen.

Verder denk ik dat er gewoon een eindafrekening komt en alles verrekend word. voor nu houd ik de centjes mooi in de zak en ga die voorschoten echt nooit overmaken (moet hard voor de centjes werken) verder zou ik niet al te bang zijn.
Waarschijnlijk komt er dan wel een rechtsbijstand of advocaat op het idee iets gezamelijk te ondernemen.

Verder is ook al door de curator aangegeven dat de aanmaning als niet verzonden kan worden beschouwd door J-Roenn en mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de curator gebeld, kon alleen tussen 1 en 3, krijg je een of andere stagiair eraan die alleen maar een standaard verhaaltje opdreunt. wel heeft ze aangegeven dat ik niet zo bang hoef te zijn voor de aanmaning omdat er toch een eindafrekening komt, en dat volgende week een email komt hoe nu verder.
Heb het gesprek ook opgenomen en heb dus bewijs voor in de rechtzaal eventueel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook Innova gebeld en een band opname gemaakt. hun zeggen misschien krijg je wel het verzoek een voorschot te betalen maar je mag gewoon niet betalen en wachten op de eindafrekening als het maar 1 of 2 dagen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Het grappige is dat ik nog niks officieel heb gehoord van innovia *edit, nu exact als ik dit typ krijg ik mail met mijn leveringsovereenkomst met innovia, tegen inderdaad belachelijke prijzen, meteen maar even overstappen.

Maar ik was dus aan het typen dat ik officieel nog niks had gehoord sinds de brief 26-10. Ik krijg dus pas mijn nieuwe tarieven te zien op het moment dat het contract al is ingegaan (nu net) op 1-11. Vindt dit een zeer kwalijke zaak, en vraag me af of ze inderdaad pas de tarieven kenbaar mogen maken nadat de levering al is begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:37:

Wil je dit gesprek ergens uploaden, gewoon ter referentie?
Dit mag ik dan volgens mij helaas niet als bewijs gebruiken in een rechtszaak, omdat ik geen deelnemer was aan het gesprek, dus illegaal verkregen bewijs (voor mij) en dus zou iedereen dit dan alsnog zelf ook moeten doen.

Lijkt me voor curator beter om met een algemeen statement hierover te komen.
Anders ga ik morgen zeker bellen, opnemen en waarschijnlijk nog vele anderen met mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

4-systeembeheer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:23:
[...]

Wil je dit gesprek ergens uploaden, gewoon ter referentie?
Dit mag ik dan volgens mij helaas niet als bewijs gebruiken in een rechtszaak, omdat ik geen deelnemer was aan het gesprek, dus illegaal verkregen bewijs (voor mij) en dus zou iedereen dit dan alsnog zelf ook moeten doen.

Lijkt me voor curator beter om met een algemeen statement hierover te komen.
Anders ga ik morgen zeker bellen, opnemen en waarschijnlijk nog vele anderen met mij.
Ik zou sowieso zelf even bellen naar alle partijen en alles opnemen. zo staan we sterker.
En bedenk goed als je maar 1 of 2 dagen bij innova zit niet het voorschot gaan betalen. wettelijk gezien moeten ze gewoon de eindafrekening sturen! en dus alleen die paar euro betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:28:
[...]

Ik zou sowieso zelf even bellen naar alle partijen en alles opnemen. zo staan we sterker.
En bedenk goed als je maar 1 of 2 dagen bij innova zit niet het voorschot gaan betalen. wettelijk gezien moeten ze gewoon de eindafrekening sturen! en dus alleen die paar euro betalen
Hoe doe jij dat dan met het voorschot? Je kan ze nu toch nog niet blokkeren als incassant, of kan dat al wel? Ik heb ze überhaupt nog niet gemachtigd, maar kan me voorstellen dat dat automatisch gaat omdat zij officieel de overnemende partij zijn qua klanten van FlexEnergie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
Vraagje voor mijn schoonmoeder, die heeft de laatste betalingen gestorneerd, ze heeft €960 al aan voorschotten betaald, en "maar" €450 aan kosten gemaakt.
(THX voor de spreadsheet Fidler!)

Wat zou een Curator daarmee doen, eerst een herinnering, of gelijk een incassobureau met de bijbehorende kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:31:
[...]

Hoe doe jij dat dan met het voorschot? Je kan ze nu toch nog niet blokkeren als incassant, of kan dat al wel? Ik heb ze überhaupt nog niet gemachtigd, maar kan me voorstellen dat dat automatisch gaat omdat zij officieel de overnemende partij zijn qua klanten van FlexEnergie.
Hun nemen de incasso van EF over. Als je EF hebt geblokt dan kunnen hun ook niet incasseren. doen ze het toch dan storneren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2018 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:53

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Medic schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:36:
Vraagje voor mijn schoonmoeder, die heeft de laatste betalingen gestorneerd, ze heeft €960 al aan voorschotten betaald, en "maar" €450 aan kosten gemaakt.
(THX voor de spreadsheet Fidler!)

Wat zou een Curator daarmee doen, eerst een herinnering, of gelijk een incassobureau met de bijbehorende kosten?
Mochten ze een incassobureau erop zetten dan zal je die vriendelijk verzoeken om de eindafrekening.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:36:
[...]

Hun nemen de incasso van EF over. Als je EF hebt geblokt dan kunnen hun ook niet incasseren. doen ze het toch dan storneren.
Ja, maar dat lijkt me toch fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:41:
[...]

Ja, maar dat lijkt me toch fraude.
wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:36:
[...]

Waar haal je al deze wijsheden vandaan? Probeer aub te onderbouwen wat je allemaal beweert, er staat al genoeg foute informatie online.
Je meterstanden vervalsen is gewoon fraude. Bovendien heeft dit met een slimme meter helemaal geen zin en val je zo door de mand. Dan kun je dus helemaal wel fluiten naar centen die je eventueel nog tegoed hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 10:01
Net per mail ontvangen:

Ad (EnergieFlex)
1 nov. 15:51 CET
Geachte mevrouw/meneer,

Hier een aantal voorbeelden van de meest gestelde vragen:

Krijg ik nog termijnbedragen, borg of korting terug?
Zo ja, wanneer wordt dit overgemaakt? Zo nee, hoe dan verder?
Wat als ik niet naar Innova wil of niet bij Innova wil blijven?
Loop ik nog kans op een opzegboete van EnergieFlex of Innova?
Wordt er nog een eindafrekening opgemaakt?
Neemt Innova ook de schulden van EnergieFlex over?

Krijg ik nog termijnbedragen, borg of korting terug? Zo ja, wanneer wordt dit overgemaakt? Zo nee, hoe dan verder?

U heeft ons gevraagd of je na het faillissement van EnergieFlex nog <termijnbedragen, borg, korting> terugkrijgt.

Op 26 oktober heeft de curator aangekondigd dat hij er in geslaagd is een koper te vinden voor de klanten van EnergieFlex. Op 1 november 2018 zijn de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.

De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.

Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Dan wordt ook duidelijk wat er gebeurt met uw <termijnbedrag, borg, korting>.

Wat als ik niet naar Innova wil of niet bij Innova wil blijven? Loop ik nog kans op een opzegboete van EF of Innova?

U heeft ons gevraagd of je een opzegboete krijgt als je niet bij Innova Energie blijft.
Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie.
De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.

De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt.

Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie. Wij adviseren u dit aanbod af te wachten zodat u op dat moment kunt bepalen of u bij Innova Energie blijft of dat u overstapt naar een andere energieleverancier. Als u het aanbod van Innova Energie niet accepteert, kunt u zonder boete overstappen. Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

Wordt er nog een eindafrekening opgemaakt?

U heeft ons gevraagd of er nog een eindafrekening opgemaakt wordt.
Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie.
De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.

De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.

Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Op dit moment is daar nog niets over bekend.

Neemt Innova ook de schulden van EnergieFlex over?

U heeft ons gevraagd of Innova Energie de schulden van EnergieFlex overneemt. Als gevolg van het uitgesproken faillissement van EnergieFlex zijn alle huidige schulden bevroren, zodat schuldeisers de betaling van deze vordering niet kunnen afdwingen. De curator zal de komende weken nodig hebben om de volledige crediteurenpositie in kaart te brengen.

Nadat de crediteurenpositie is vastgesteld, zal beoordeeld worden of de vorderingen van de openstaande schuldeisers in de toekomst voldaan kunnen worden. Innova Energie staat dus volledig buiten de afhandeling van het faillissement van EnergieFlex.
Met vriendelijke groet,
Team Debiteurenbeheer

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Je had iets geplaatst over 200 kuub gas extra bij de eindstand optellen van EnergieFlex, dat lijkt me fraude, en dat heb je daarna weggehaald uit je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:17

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik zit in het zelfde schuitje en heb gister (via Independer) een nieuw contract met Homestroom afgesloten per zo snel mogelijk. Net met Homestroom klantenservice gebeld wanneer zij het contract van Innova kunnen opzeggen en de levering kunnen overnemen. Zij zeggen dat er nu druk overlegd wordt tussen alle aanbieders en dat is besloten het zo snel als kan mogelijk te maken dat je snel bij Innova wegkunt, dus geen 14 dagen en zeker geen 30 dagen.

Zij zeggen dat ze proberen per 3 November de levering en contracten van Innova over te nemen. Ik ga dus de geplande incasso van Innova ook direct storneren en wacht dan hun eindafrekening af voor die paar euro.

Edit: nu officiële bevestiging dat ik per 3 November stroom en gas krijg van Greenchoice via Homestroom en van Innova af ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Nebula M31 op 01-11-2018 21:00 ]

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:37:
Zojuist de curator gebeld, kon alleen tussen 1 en 3, krijg je een of andere stagiair eraan die alleen maar een standaard verhaaltje opdreunt. wel heeft ze aangegeven dat ik niet zo bang hoef te zijn voor de aanmaning omdat er toch een eindafrekening komt, en dat volgende week een email komt hoe nu verder.
Ter info en lering:http://blog.wetrecht.nl/t...nemen-als-bewijs-kan-dat/

Ik neem altijd alle gesprekken op zeker als het gaat om gesprekken met instanties en vooral mijn ex. Het is niet altijd zo dat het als bewijs kan/mag dienen het is maar net of een rechter het toestaat als bewijs. Hij mag dat zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:58:
[...]

Ter info en lering:http://blog.wetrecht.nl/t...nemen-als-bewijs-kan-dat/

Ik neem altijd alle gesprekken op zeker als het gaat om gesprekken met instanties en vooral mijn ex. Het is niet altijd zo dat het als bewijs kan/mag dienen het is maar net of een rechter het toestaat als bewijs. Hij mag dat zelf invullen.
Je moet ook wel aan het begin van het gesprek zeggen dat je het opneemt, anders vervalt het als bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Soldaatje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:01:
[...]

Je moet ook wel aan het begin van het gesprek zeggen dat je het opneemt, anders vervalt het als bewijs.
Dan kun je altijd nog een transcript indienen van het gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:01:
[...]

Dat is dus pertinent niet waar als jij deelnemer bent aan het gesprek. Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:09:
[...]

Dat is dus pertinent niet waar als jij deelnemer bent aan het gesprek. Been there done that.
Ok, ik had niet je hele link gelezen, je hebt gelijk, het mag.
Alleen is het misschien wel verstandig het wel te melden, dan is daar in ieder geval geen discussie over in de rechtszaal. Dan sta je sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is hoe dan ook geen discussie als jij deelnemer bent en het gesprek opneemt. Kan je zonder pardon meenemen een zaak in tenzij de rechter het niet nodig acht. Bedrijven daarentegen zijn het wel verplicht.

Ik heb verder nog helemaal niets gehoord anders dan de overeenkomst van Innova. De communicatie is en blijft slecht. Straks maar eens neuzen voor een ander en dan aanstaande week maar eens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het hier niet hebben over het vervalsen van meterstanden? Dat is gewoonweg fraude en volgens de policy niet toegestaan.

En dat was het verkeerde knopje. Topic is weer open. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2018 18:49 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:34
Even ter verduidelijking:

Ik wil ook niet bij Innova blijven, als ik een andere leverancier wil. Per wanneer kan ik me dan daar laten aansluiten? 1 december? Of zoals ik hier in 't topic las over 14 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het word steeds gekker hier. Na de mail van het mogelijke faillissement van Energieflex had ik direct de laatste twee incasso's gestorneerd. (even snel mobiel, better safe than sorry...)

Niet verrassend dus dat ik op 26 oktober de betaalherinnering kreeg voor de 2 facturen met 14 dagen betaaltermijn.

Inmiddels had ik goed kunnen uitrekenen hoeveel zij nog van mij tegoed hadden, en dit bleek toch meer te zijn dan ik dacht. Dus (als brave burger) netjes alsnog de twee facturen betaald. (Aparte overschrijvingen met factuurnummer als betalingskenmerk)

In de mijn Energieflex portal zag ik enkele dagen later dat een factuur inderdaad de status "betaald" had gekregen, de ander was nog "open". Ik dacht dat zal nog wel komen, want het waren immers twee aparte overboekingen.

Vandaag (6 dagen na de herinnering) toch maar een mailtje gestuurd waarom de betaling van de 2e nog niet is verwerkt met screenshot van het "afschrift" erbij.

Krijg ik zojuist nogmaals een 1e aanmaning binnen voor die factuur. (die ik wel betaald heb)

Kortom, het is blijkbaar een puinhoop met de betalingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Exterminator schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:03:
Even ter verduidelijking:

Ik wil ook niet bij Innova blijven, als ik een andere leverancier wil. Per wanneer kan ik me dan daar laten aansluiten? 1 december? Of zoals ik hier in 't topic las over 14 dagen?
MsG in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"

Lees ook mijn antwoord 3 verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Fabske schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:27:
Het word steeds gekker hier. Na de mail van het mogelijke faillissement van Energieflex had ik direct de laatste twee incasso's gestorneerd. (even snel mobiel, better safe than sorry...)

Niet verrassend dus dat ik op 26 oktober de betaalherinnering kreeg voor de 2 facturen met 14 dagen betaaltermijn.

Inmiddels had ik goed kunnen uitrekenen hoeveel zij nog van mij tegoed hadden, en dit bleek toch meer te zijn dan ik dacht. Dus (als brave burger) netjes alsnog de twee facturen betaald. (Aparte overschrijvingen met factuurnummer als betalingskenmerk)

In de mijn Energieflex portal zag ik enkele dagen later dat een factuur inderdaad de status "betaald" had gekregen, de ander was nog "open". Ik dacht dat zal nog wel komen, want het waren immers twee aparte overboekingen.

Vandaag (6 dagen na de herinnering) toch maar een mailtje gestuurd waarom de betaling van de 2e nog niet is verwerkt met screenshot van het "afschrift" erbij.

Krijg ik zojuist nogmaals een 1e aanmaning binnen voor die factuur. (die ik wel betaald heb)

Kortom, het is blijkbaar een puinhoop met de betalingen...
Heb je de eerste aanmaning ook gekregen met 15 euro verhoging?
Dat is wel bizar en brutaal om dat binnen de 14 dagen te doen.
Geeft me wel te denken of ik mijn twee facturen binnen 14 dagen ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:43:
[...]

Heb je de eerste aanmaning ook gekregen met 15 euro verhoging?
Dat is wel bizar en brutaal om dat binnen de 14 dagen te doen.
Geeft me wel te denken of ik mijn twee facturen binnen 14 dagen ga betalen.
In het onderwerp van de email staat "Betaalverzoek" maar de naam van de bijlage is "Eerste_Aanmaning_201811xxxxxxxxxx.pdf" De tekst is overigens exact hetzelfde als de eerste.
Geen 15 euro erbij oid. Maar ik vind het wel hondsbrutaal ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog steeds in je prive-omgeving van energieflex.Hierin heb ik mijn e-mail adres veranderd in een niet bestaand e-mail adres.Aanmaningen met of zonder boete ontvang ik dus niet meer !!!!
Laat iemand maar bewijzen dat ik zelf mijn e-mail heb veranderd.Zal lastig worden met die puinhoop administratie van e-flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Wat zeiden we nou over meterstanden vervalsen? Het bespreken daarvan, in welke vorm dan ook, is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

termijnbedragen en meterstanden zijn nu niet meer de zien op de website van 'mijn energieflex' ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en is gewoonweg offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:17

Nebula M31

prutser op microschaal

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:55:
termijnbedragen en meterstanden zijn nu niet meer de zien op de website van 'mijn energieflex' ...
Ik kon daar vanochtend al niet meer bij... vreemd hoe dat zo verschilt? :?

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb zojuist het "geweldige aanbod" voor 1 jaar vast gekregen.

Stroom dag: 0.243 / kWh
Stroom nacht: 0.224 / kWh
Gas: 0.735 / m3

vaste levering 5.95 / maand / aansluiting
Cashback 100 euro.

Conclusie: veel te duur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgerhaai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:13
Ik ben in elk geval overgestapt. Volgens mijn theoretisch verbruik gaat dat ca €500 per jaar schelen.

Met de tarieven van innova zullen veel mensen overstappen, daarmee zal het bedrijf ook wel eens kunnen omvallen. Betalen ze een miljoenenbedrag voor een kaartenbak die straks leeg is. Ben je straks nog een keer je geld kwijt.

Daarnaast vraag ik mij af hoeveel schuld energieflex daadwerkelijk heeft. Het grootste deel van mijn rekening is belasting. Dus ik heb teveel belasting voorgeschoten, dat zou ik dan toch weer van de overheid moeten terug krijgen. (Energieflex was in die zin alleen een doorgeefluik).

En natuurlijk jammer dat banken preferend zijn, zij hebben risico genomen en dat wordt weer op de consument afgeschoven. Goh heb ik zoiets al niet eerder gehoord? (Kredietcrisis, banken onbehoorlijke risico’s en de gewone man die weer kan betalen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Tijgerhaai schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:39:

Daarnaast vraag ik mij af hoeveel schuld energieflex daadwerkelijk heeft. Het grootste deel van mijn rekening is belasting. Dus ik heb teveel belasting voorgeschoten, dat zou ik dan toch weer van de overheid moeten terug krijgen. (Energieflex was in die zin alleen een doorgeefluik).
Dit vind ik zelf een vrij briljante reactie! Ik heb in totaal nog zo'n 1600 euro tegoed van Energieflex en reken er niet op dat ik daar iets van terugzie. Maar als ik de betaalde belasting bij de Belastingdienst zou kunnen claimen zou dat al heel mooi zijn! Ik neem alleen aan dat dat te simpel gedacht is?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01-2021
Volgens mij is het een heffing op een niet geleverd dienst wat aantoonbaar is en zou je inderdaad de het belasting gedeelte terug kunnen vragen van de staat. Gezien deze toch voorrang krijgt met de verrekening van schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Altimm schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:39:
Volgens mij is het een heffing op een niet geleverd dienst wat aantoonbaar is en zou je inderdaad de het belasting gedeelte terug kunnen vragen van de staat. Gezien deze toch voorrang krijgt met de verrekening van schulden.
Jullie maken hier een denkfout: de belastingdienst vordert enkel wat ze toekomt, en dus niet het belastingdeel van jouw voorschot, dat blijft in de boedel (voor zover die er dan nog is).

Goede analogie: BTW bij faillissement webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door kjast op 02-11-2018 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
Op het moment dat je een nota hebt ontvangen al is het voorschot waar het op staat mag je gewoon de btw als voorheffing verrekenen. Dus in dit geval is het voorschot op de levering dus weet je hoeveel heffing er is en zou je die wellicht kunnen vragen of de fiscus daar ergens een formulier voor heeft om het terug te vragen. Wellicht een leuke vraag voor de belasting telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Belastingdienst vordert gewoon het deel dat aangegeven wordt. Bij BTW niet anders.

Verder zet lang niet iedereen de ontvangen BTW of ontvangen energiebelasting weg, maar gaat dat gewoon mee in het werkkapitaal. Als de belastingdienst dan aan het einde van het kwartaal geld wil zien en het is er niet... probleem voor de ondernemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
Dat denk ik ook dus mocht EF hun deel van de levering al hebben betaald aan de belasting is de vraag gaat de curator dat terug vorderen bij de afrekening wat betekend dat de fiscus de curator nog een bak geld geeft of houd de belasting dat vast voor de werkelijke betaler cq de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
Heb me eerste aanmaning ook binnen voor gestorneerd voorschot bedrag.

Blijkbaar is het ook zo dat iedereen een aparte persoonlijke aanbieding krijgt, Mijn 1 jaar prijzen in de aanbieding zijn stukje lager dan de prijzen hierboven aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het aanbod dat ik vanmorgen ontving van Innova komt per saldo over het jaar €31,55 lager uit dan het "aanbod" per 31-10. Het variabele deel van de stroom is hoger dan het vorige aanbod, dit wordt gecompenseerd door een cashback (€50 in mijn geval van alleen stroom) en iets lagere vaste leveringskosten.

Voor mij in ieder geval geen reden om over te stappen naar Innova, het kan zeker €75 goedkoper en heb totaal geen goed gevoel bij Innova na deze praktijken.

Voor mij komt Greenchoice er heel goed uit, even nakijken wanneer ik daar voor het laatst klant was, ben bang dat dit vóór EF was en niet >1 jaar geleden.

Vandebron komt er net iets beter uit, maar alleen dankzij een hele hoge welkomstkorting (€135) en heb niet zoveel zin om daar weer mee het schip in te gaan...

Ik zie in ieder geval in mijn eigen vergelijkingsspreadsheet dat ik vergeleken met mijn vorige overstapmoment (februari 2018) zeker €50 meer moet betalen per jaar voor dezelfde afname stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
Via homestroom kom je ook bij greenchoice tot 31-12-2019 gastarief van 0,61 is wat ik nu als goedkoopste kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Kjast benoemd:

Bangmakerij. Overstapboetes staan niet in het tijdelijke contract. Je hebt als consument de volledige vrijheid om binnen 14 dagen over te stappen naar een nieuwe leverancier.

14 dagen is de bedenktijd en deze is 5 dagen geleden ingegaan.

Mijn Overstap naar vandebron is per direct ingegaan, je mag dus afzien van je bedenktijd.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2018 10:47 . Reden: onwaarheden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
kleinelievewolff schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:25:

Vandebron komt er net iets beter uit, maar alleen dankzij een hele hoge welkomstkorting (€135) en heb niet zoveel zin om daar weer mee het schip in te gaan...

Ik zie in ieder geval in mijn eigen vergelijkingsspreadsheet dat ik vergeleken met mijn vorige overstapmoment (februari 2018) zeker €50 meer moet betalen per jaar voor dezelfde afname stroom.
Als je bij vandebron je gasverbruik iets opplust (wat niet verboden is) dan schiet de bonus naar 250 euro :). _/-\o_
De tijd dat je actief moet zijn bij Innova is in overleg met de ACM en staat vast voor 1 maand (30 dagen). Stap je eerder over dan 1 december dan kan het zo zijn dat hier een "flinke" boete tegenover staat. Je besparing bij een ander kan dan nog eens vies tegenvallen. De afspraak is bekend, geld is geld en jij als consument zit als rat in de val. Ik zou adviseren de spelregels van de markt niet te overtreden. 1 maand Innova, daarna vrije vogel. Het is niet anders! Sterkte
Dit is dus niet waar. Ik ben ook gewaarschuwd. Heb Innova gebeld en die wisten mij te vertellen dat ik op ieder moment zonder boete over mocht mits geregeld door een andere leverancier. In je tijdelijke (variabele) contract staat ook niets over een opzegboete. Daarnaast zit je op dit moment nog in je 14 dagen "bedenktermijn"

[ Voor 40% gewijzigd door kjast op 02-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
kjast schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:31:
[...]

Als je bij vandebron je gasverbruik iets opplust (wat niet verboden is) dan schiet de bonus naar 250 euro :). _/-\o_
Helaas zit ik vast aan de oplichters van Eneco met mijn veel te dure stadsverwarming :'(

Die discussie over de warmtewet lijkt een stille dood gestorven te zijn, terwijl ik zeker weet dat ik 50% meer betaal voor mijn verwarming dan een gasaansluiting. Misschien gaan die tarieven naar beneden als er meer gasloze huizen gebouwd gaan worden en deze op stadsverwarming aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
Ik heb mijn Vandebron-aanbod aangevragen en gekregen, maar tegelijk mijn persoonlijke Innova-aanbod. Het ontloopt elkaar niet veel, Vandebron goedkoper bij 1 jaar, Innova bij 3 jaar. Laat ik zeggen dat ik twijfel... Door Innova's recensies en onzekerheid of ik nog 3 jaar op dezelfde plek woon neig ik momenteel naar Vandebron.

Echter, het energieregister heeft nog staan dat mijn contract loopt tot februari. Omdat Energieflex niet meer bestaat is toch ook dit contract niet meer geldig? Dat is tenminste de strekking die ik hier in het topic tegenkom. Heeft iemand een idee wanneer het energieregister wordt bijgewerkt?

ユレゲヌ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer innova al de hele morgen te bellen, maar het kan niet ze zijn uit de lucht, vreemd verhaal begint goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:09:
ik probeer innova al de hele morgen te bellen, maar het kan niet ze zijn uit de lucht, vreemd verhaal begint goed
De klantenservice zal het naar aanleiding van de mails van vannochtend wel bijzonder druk hebben.

Ik ga vanmiddag ook bellen, wil ook graag overstappen naar een andere leverancier. De welkomsbonus zal ik kwijt zijn (prima), en overschot zal vrij minimaal zijn (vriendin ingetrokken sinds Augustus, dus de verwarming draait overuren), dus dat verlies ben ik bereid te nemen. Ik sla de storneringen over, sowieso heeft EnergieFlex eind september voor het laatst afgeschreven. Wil wel duidelijkheid hebben, en liefst per 1 december over naar een nieuwe leverancier.

Surfin' paradise!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben gisteren (mede door uitblijven communicatie Innova) overgestapt op GreenChoice via energiecollectief Homestroom. Online aangemeld en direct achteraan gebeld.
Perfecte klantenservice met duidelijke antwoorden op mijn vragen. Ze zijn in overleg met Innova en hebben een lijst met alle ex-EnergieFlex klanten voor zover bekend (even bellen is dus belangrijk!). Op 3 november neemt Homestroom/GreenChoice deze klanten over van Innova, zonder dat hier extra kosten voor de klant aan verbonden zitten. Gisteravond kreeg ik van Homestroom een email met bevestiging hiervan:

Vorige week heeft de curator overeenstemming bereikt met Innova Energie. Innova Energie heeft per 1-11-2018 de levering overgenomen. Dit konden wij helaas niet voorkomen, want deze overname stond vast. Alle aanmeldingen per 1-11-2018 door een andere leverancier dan Innova Energie werden geblokkeerd door de netbeheerder.

Per 1-11-2018 is uw contract bij Innova Energie van start gegaan met een onbepaalde looptijd, de duurdere variabele energietarieven en een opzegtermijn van 30 dagen. Wij hebben van Innova Energie vernomen dat u binnen deze 30 dagen opzegtermijn al kosteloos de overstap kan maken.

In overleg met onze huidige partnerleverancier Greenchoice hebben wij besloten uw contract bij Homestroom per 3-11-2018 van start te laten gaan. Wij zeggen het contract bij Innova voor u op. U wordt dus tijdelijk 2 dagen beleverd door Innova Energie.

Vanaf 3-11-2018 bent u verzekerd van de voordelige collectieve Homestroomtarieven. Daarnaast zijn wij te allen tijde uw persoonlijke klantenservice. Mocht u nog vragen hebben over de overstap, dan horen wij dat graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met betalingsherinneringen ivm stornering ?

Volgens mij mail sturen naar curator en naar energieflex (ben je dubbel gedekt)

In mail aangeven dat je uitdrukkelijk verzoekt om opschorten van alle mogelijke invorderingsmaatregelen (herinneringen/ aanmaningen / incasso-maatregelingen/ (dreigen) met afsluitingen etc).

Aangeven dat je eerst de afrekeningsnota wilt zien en dat je daarna overleg wilt hebben met de curator.
Uitdrukkelijk aangeven dat alle invorderingsmaatregelen dienen te worden opgeschort totdat er een constructief overleg is geweest tussen u zelf en de curator.

Inzake de storno's : je hebt gewoon al veel te veel voldaan ( zomermaanden zeer laag gebruik)

Tevens zou je kunnen melden : Verder behoud ik mij inzake deze zaak alle mogelijke rechten voor.

Het gaat er voor mij vooral om dat er geen druk ligt op de (onverschuldigde ?) betaler.

Goed weekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Gewoon wachten op de eindafrekening van de curator, dit uiteraard steeds netjes melden en als laatste stap een vordering indienen bij diezelfde curator mocht je nog iets tegoed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit topic (en Tweakers in het algemeen) is niet bedoeld voor dit soort rants.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 02-11-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcneff
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik vermoed dat Innova in paniek begint te raken. Het plan was:

- Eerst variabele (hoge) kosten sturen
- Dan vaste, lagere kosten met mooi marketing verhaal (o.a. 11% lager dan bij de grote leveranciers – wie vergelijkt met deze nog überhaupt?)
- Iedereen vergelijkt deze twee prijzen, trapt in en sluit via online link ‘scherp geprijsd’ vast contract af
- Innova heeft enorm veel nieuwe klanten en de kassa rinkelt.

Maar blijkbaar trapt bijna niemand van de ex-EF klanten in tot nu toe. Hierdoor, besloten ze de mail nog een keer te sturen. Ik heb net de tweede keer dezelfde mail binnen. Dit soort beslissingen – om herhaalmail naar tienduizenden gebruikers nogmaals te sturen – neem je niet zomaar, er moet reden voor zijn. En wat bij mijn opkomt is dat de gebruikers simpelweg niet reageren/ geen contract afsluiten.

Trouwens, in de Innova mail staat ‘Doorgaans ontvangt u binnen zes weken de eindafrekening van EnergieFlex.’, wat impliceert dat ze EF – of wat er over was - hebben overgenomen.

Ik kan natuurlijk naast zitten, maar het lijkt dat Innova hun aankoopbedrag (ex-EF-klanten, event. energie inkoopcontracten, etc) niet terug kan verdienen. Slechte managementbeslissingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals in de topicwaarschuwing staat én al eens eerder via een modbreak is vermeld, zijn berichten over waar je naartoe bent overgestapt hier niet de bedoeling.

Ik heb daarom ook wéér meerdere overstapreacties de Trashcan ingegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Net ook mijn aanbod van Innova binnen gekregen en het even vergeleken met wat energievergelijkers. Eerlijk gezegd vind ik 't helemaal niet zo veel duurder dan sommigen mensen hier in het topic willen doen geloven.
Dit zijn momenteel de variabele kosten die Innova mij rekent:
Variabel tot 30nov
Normaaltarief stroom:0,228230
Daltarief stroom:0,216046
Gas:0,759287

En dit is het aanbod dat ik heb gekregen:
Vast 1 jaar - éénpersoonshuishouden
Normaaltarief stroom:0,243234
Daltarief stroom:0,224129
Gas:0,735970
Cashback:100,00

Het zijn natuurlijk geen oude EF-prijzen maar de energieprijzen zijn overal gestegen (ook bij andere aanbieders) en het aanbod is vergelijkbaar met andere goedkope aanbieders of zie ik nu iets over het hoofd?

Ik heb nog even ACM gebeld of ik nu wel of niet direct kan overstappen en hun geven aan dat dat pas kan aan het eind van de maand. Tevens nog geprobeerd Innova te bellen om het aan hun te vragen, echter zijn die onbereikbaar (ingesprekstoon).

Overigens heb ik zoals eerder gemeld niet gestorneerd maar wel de laatste incasso onmogelijk gemaakt door EF te blokkeren van incasso's. Nog steeds geen aanmaning gehad en nog niks over gehoord. Wordt vervolgd.....

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:57
Wij als vereniging stappen binnen enkele dagen over naar Greenchoice. We staan zo'n 100-200 euro in de plus bij EnergieFlex. De penningmeester wilt liever niet storneren, ik wel. Morgen is een vergadering:)

De incassomachtiging wel stopgezet. Nu is het leveringsadres geen postadres. Toen ik EnergieFlex een jaar geleden belde was dat geen probleem: ze sturen nooit post. Is dat nu anders? Ontvangen er mensen post of gaat ook het contact met een eventuele curator via de mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
[b]temp00 in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"
Het zijn natuurlijk geen oude EF-prijzen maar de energieprijzen zijn overal gestegen (ook bij andere aanbieders) en het aanbod is vergelijkbaar met andere goedkope aanbieders of zie ik nu iets over het hoofd?
Dit is ook hoe ik het zie. Dus als jij iets over het hoofd ziet ben je niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Japie07 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:33:
Wij als vereniging stappen binnen enkele dagen over naar Greenchoice. We staan zo'n 100-200 euro in de plus bij EnergieFlex. De penningmeester wilt liever niet storneren, ik wel. Morgen is een vergadering:)

De incassomachtiging wel stopgezet. Nu is het leveringsadres geen postadres. Toen ik EnergieFlex een jaar geleden belde was dat geen probleem: ze sturen nooit post. Is dat nu anders? Ontvangen er mensen post of gaat ook het contact met een eventuele curator via de mail?
Ik heb nog nooit papieren post gevangen van EnergieFlex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
temp00 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:32:
Net ook mijn aanbod van Innova binnen gekregen en het even vergeleken met wat energievergelijkers. Eerlijk gezegd vind ik 't helemaal niet zo veel duurder dan sommigen mensen hier in het topic willen doen geloven.
Dit zijn momenteel de variabele kosten die Innova mij rekent:

En dit is het aanbod dat ik heb gekregen:

Ik heb nog even ACM gebeld of ik nu wel of niet direct kan overstappen en hun geven aan dat dat pas kan aan het eind van de maand. Tevens nog geprobeerd Innova te bellen om het aan hun te vragen, echter zijn die onbereikbaar (ingesprekstoon).

Overigens heb ik zoals eerder gemeld niet gestorneerd maar wel de laatste incasso onmogelijk gemaakt door EF te blokkeren van incasso's. Nog steeds geen aanmaning gehad en nog niks over gehoord. Wordt vervolgd.....
Als ik de vaste leveringskosten per maand/jaar meereken, die zijn bij mijn aanbod een factor drie hoger bij Innova dan bij een alternatief.
Ik zou op basis van alleen 1800 kWh 200 Euro op jaarbasis besparen bij het alternatief, 500 vs 300 Euro per jaar. Beide heb ik berekend met variabele tarieven.

Iedereen moet zelf de berekening maken, of laten maken (en narekenen!), want zo te zien krijgt iedereen wel net iets andere tarieven van Innova. Al is het logisch dat met veel meer verbruik, 3500 kWh, het verschil kleiner wordt. En dan heb ik gas nog buiten beschouwing gelaten, dus het zal voor iedereen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Heeft iemand een bevestiging van ontvangst gehad van de Innova klantenservice?

[ Voor 19% gewijzigd door kjast op 03-11-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

kjast schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:30:
Heeft iemand een bevestiging van ontvangst gehad van de Innova klantenservice? (website contactformulier of e-mail).
Een ontvangstbevestiging van wat? Overname, opzegging, vraag die je gesteld hebt aan de klantenservice, iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Zoals anderen al aangaven, blijkt het mogelijk te zijn per direct over te stappen. Had me vorige week al aangemeld bij energie leverancier van mijn keuze. Oude ingangsdatum was gezet op 16 Nov. Vandaag contact gehad, en waren natuurlijk op de hoogte van de situatie met EF. Het was geen probleem om de startdatum te vervroegen zonder verdere (financiële) gevolgen, die vraag hadden ze meer gehad. Intern was al gecommuniceerd dat dit mogelijk is. Nieuw contract gaat nu in op 5 nov.

Daarnaast viel het me op dat er weinig verschil zit in de gas/electra prijzen zelf tussen alle leveranciers momenteel. Is tientjeswerk op jaarbasis. Grootste verschillen zitten in de "Vaste leverings kosten". Dit is een vage post die ze allemaal hebben om extra geld uit je zak te kloppen. Diverse Leveranciers vragen een whopping 8 euro per maand per aansluiting (hoi Innova) voor eh, ja wat eigenlijk?. Is toch gauw 192,- per jaar! Mijn nwe leverancier rekent maar 1 euro p/m.
Als je dus niet al te veel gas en/of stroom verbruikt, kan je hier weer aardig op besparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kjast
Yorinn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:47:
[...]
Een ontvangstbevestiging van wat? Overname, opzegging, vraag die je gesteld hebt aan de klantenservice, iets anders?
Gewoon een mededeling. Ik ben gewend dat ik een reactie krijg als "bedankt voor uw email.. wij reageren binnen..".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

MsG schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:13:
[...]
Bron? Volgens mij ben je geen lening aangegaan, er is dus geen vermelding in het BKR.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor overstapverhalen.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor overstapverhalen.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2018 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
SeatRider schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:50:
[...]

Bron? Volgens mij ben je geen lening aangegaan, er is dus geen vermelding in het BKR.
Klopt BKR zal je niet krijgen. Maar er is wel een andere instantie die het bij houd. En als je dan op een "zwarte" lijdt komt kom je bij een. Erg duren leverancier uit. En dat wil je ook niet

Je zal dan moeten betalen voor ze je aannemen. En dit kan tot 1000 Euro oplopen. En uiteraard ben je die kwijt bij faillissement.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 03-11-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

loki504 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:21:
[...]

Klopt BKR zal je niet krijgen. Maar er is wel een andere instantie die het bij houd. En als je dan op een "zwarte" lijst komt kom je bij een erg dure leverancier uit. En dat wil je ook niet
Om die reden overweeg ik dan toch maar eieren voor mijn geld te kiezen. Het gaat bij mij alleen maar om stroom, dus ik had 6 tientjes gestorneerd (die ze terug willen).

Het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden. Of ik houd deze €60 euro als vergoeding voor de welkomstbonus, die ik sowieso misloop door als wanbetaler te boek te staan, of ik betaal €60, houd recht op de welkomstbonus, die ik vervolgens niet krijg omdat ik als schuldeiser achter aanschuif bij de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Soldaatje Goed punt. Ik ging er van uit dat die kosten overal gelijk waren. Gevalletje niet verder kijken dan m'n neus lang is. Vind overigens nog steeds wel dat het aanbod redelijk concurrerend is.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
[...]

Klopt BKR zal je niet krijgen. Maar er is wel een andere instantie die het bij houd. En als je dan op een "zwarte" lijdt komt kom je bij een. Erg duren leverancier uit. En dat wil je ook niet
En dat werkt ook door voor andere dingen. Als je op de 'zwarte lijst' staat krijg je ook moeilijker een woon-, auto-, reisverzekering. Het lullige is dat je voor letterlijk 10 euro al op de zwarte lijst met wanbetalers kan komen te staan :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel78
  • Laatst online: 14-09 16:12
MsG schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:20:
Volgens mij zijn ook vooral de klanten doorgegeven aan Innova, en niet zozeer dat zij FlexEnergie echt hebben overgenomen. Dus van enige uitkering vanuit Innova lijkt me dan ook geen sprake. Ik betaal pas als ik een eindafrekening zie.
klopt, dat bericht heb je al gehad.

"Vragen over de afwikkeling van EnergieFlex?
Openstaande teruggaven, welkomstbonussen en teveel betaalde termijnbedragen ontvangt u niet van Innova Energie. Voor vragen hier omtrent en de afwikkeling van het faillissement van Energieflex kunt u terecht bij de curator.
"

Oftewel, dat ben je gewoon kwijt.

Ben trouwens gewoon overgestapt. Jaarcontract dat dan wel. Prijzen schelen niet zoveel. Daarnaast is het soieso allemaal marginaal. Termijnbedrag is overgenomen van Energieflex en zou na de afrekening. (dat zullen alleen de meterstanden zijn). Naar beneden of naar boven worden bijgesteld. Goed in de gaten houden dus!

Het teveel betaalde geld aan termijnbedragen, ga je nooit meer terugzien.

[ Voor 22% gewijzigd door Simpel78 op 03-11-2018 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
https://www.autoriteitper...n/register-zwarte-lijsten
[...]

Voordat je broodje aap verhalen de wereld in brengt, welke "instantie" is dat dan volgens jou?
Want volgens mij mogen bedrijven een lijst aanhouden voor EIGEN gebruik. Willen ze lijsten delen binnen de branche, dan is er een vergunning nodig van de AP.
En zie zie geen energiebedrijven op de lijst met vergunninghouders.

Laat staan dat er een lijst bestaat voor algemeen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die zwarte lijst bestaat niet. Hooguit een notitie in het register van de netbeheerder dat je bij je vorige leverancier eruitgeschopt bent als wanbetaler. Enige gevolg daarvan is dat je nieuwe leverancier eerst geld wil zien voor je officieel als klant wordt aangemeld bij de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Maar de netbeheerder zal de positie van een ex-EF klant goed begrijpen, de netbeheerder kan misschien fluiten naar een heel wat groter bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 21:50
Vandaag bij Radar Radio (NPO Radio 3) heel kort wat aandacht voor deze zaak. Geen nieuwe inzichten, maar 'for the record' hier een linkje.

https://radar.avrotros.nl...nten-naar-innova-energie/

[ Voor 20% gewijzigd door Daverius op 03-11-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
Innova geeft hier op de vraag of tarieven en voorwaarden gelijk blijven als antwoord dat het voorschotbedrag ongewijzigd blijft. Let op, de woordvoerder zegt hiermee niets over de tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
PROnline schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:13:
https://www.autoriteitper...n/register-zwarte-lijsten
[...]

Voordat je broodje aap verhalen de wereld in brengt, welke "instantie" is dat dan volgens jou?
Want volgens mij mogen bedrijven een lijst aanhouden voor EIGEN gebruik. Willen ze lijsten delen binnen de branche, dan is er een vergunning nodig van de AP.
En zie zie geen energiebedrijven op de lijst met vergunninghouders.

Laat staan dat er een lijst bestaat voor algemeen gebruik.
https://schuldenlab070.nl...taat-op-een-zwarte-lijst/

En ja het issue in strijd met de wet. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

https://www.energieleveranciers.nl/energie/borg

En mocht er nu redelijk snel een incasso bureau bij komen kijken.

/edit heb mijn oorspronkelijke iets aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 03-11-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:48:
[...]

En ja het issue in strijd met de wet. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Dit is voor AVG en ze zullen dit nu echt niet meer durven. En als je er echt bang voor bent vul je bij vergelijken huisnummer van buurman in. Pure bangmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
loki504 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:48:
[...]

Als je een keer vergeet te betalen en dat later alsnog doet is er niks aan de hand. Als de vordering onterecht is en je zaak gesloten wordt ook niet.
Ik kan jou ook een factuur sturen voor stroom die ik niet ga leveren. Daarna een aanmaning en uiteindelijk de zaak bij een incassobureau droppen. Ga jij mij dan maar betalen omdat je bang bent dat het incassobureau je op een zwarte lijst zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
_JGC_ schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:01:
[...]

Als je een keer vergeet te betalen en dat later alsnog doet is er niks aan de hand. Als de vordering onterecht is en je zaak gesloten wordt ook niet.
Ik kan jou ook een factuur sturen voor stroom die ik niet ga leveren. Daarna een aanmaning en uiteindelijk de zaak bij een incassobureau droppen. Ga jij mij dan maar betalen omdat je bang bent dat het incassobureau je op een zwarte lijst zet?
Nee omdat het onterecht is. Je had bij hun gewoon een betaal verplichting. Bij jou hadden ik geen betaal verplichting. Maar altijd leuk als mensen alles uit hun verband trekken om het maar niet eens te moeten zijn met iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Twijfel nog steeds of ik de twee facturen nog zal betalen, aan de ene kant is het een beetje vreemd om niet te betalen en eerst een eindafrekening te eisen, als er niet sprake zou zijn van een faillissement. Aan de andere kant zou ik nog recht hebben op 75 euro welkomstbonus, de twee facturen zijn bij elkaar 50 euro. Ik heb dus wel een e-mail gestuurd met het verzoek eerst de eindafrekening te leveren. Hopelijk krijg ik voor donderdag hier nog antwoord op.

Trouwens, de betalingsherinnering per email kan ik niet als aanmaning zien want voldoet niet aan de volgende richtlijn:
De consument moet worden geïnformeerd over de gevolgen van een niet tijdige betaling. Dit houdt in dat er vermeld moet worden dat de vordering uit handen wordt gegeven als er niet binnen de gestelde termijn betaald wordt en dat de kosten voor zijn of haar rekening zijn. De exacte kosten hiervan moeten ook worden vermeld. Bereken de hoogte van de incassokosten.
https://www.nova-incasso.nl/kennisbank/eisen-aanmaning/

Dat zou dus betekenen dat de echt eerste aanmaning ook kosteloos moet zijn, aangezien er in de e-mail niks gezegd wordt over verhogingen bij niet betalen. Dat betekent dus ook dat ik rustig kan wachten op de echte eerste aanmaning (waarschijnlijk ook per post).

Conclusie: de e-mails zijn geen officiele aanmaningen maar slechts herinneringen. Op zich staat dat ook al op het document zelf maar het verwarrende is de naamgeving van het bestand, die begint met Eerste_Aanmaning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrydej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23
Het wrange voor klanten is dat zij de “goedkope” zomermaanden net hebben gehad en de “dure” wintermaanden voor de deur staan. Het voorschotbedrag is evenwel gebaseerd op het verbruik over het hele jaar. De kans is dus groot dat klanten te veel hebben betaald en nog wat te vorderen hebben van EnergieFlex. Deze vordering kunnen zij – na het beëindigen van het contract – indienen bij de curator. De kans is (doorgaans) klein dat zo’n vordering nog wordt betaald. Voor consumenten met een automatische incasso is er nog een uitweg. Tot 56 dagen na het uitvoeren van de automatisch incasso, kan worden gestorneerd. De geïncasseerde bedragen zullen dan binnen enkele dagen op de rekening van de klant staan.

Gevolg is wel dat een consument – op een later moment – alsnog wordt geconfronteerd met de incasso van de gestorneerde maandtermijnen. Op dat moment kan de consument zijn schuld evenwel (deels) verrekenen met de bedragen die hij nog van EnergieFlex krijgt. Bijvoorbeeld vanwege te veel betaald voorschot. Of er dan nog een nabetaling moet worden verricht door de klant, dat zal voor iedereen anders zijn. Zorg dat je daarom een buffer aanhoudt als je storneert.

Gevonden op internet. Bij Davids advocaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Graag bronvermelding erbij, al klinkt het wel logisch.
Edit: bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 04-11-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is dezelfde als mijn post van 30 okt.
lees vooral de reacties onder het artikel
nogmaals
https://www.linkedin.com/...matische-incasso-boddaert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 17:45
Ik krijg net de inlog mail binnen van Innova. Inloggen laat zien dat het termijnbedrag die ik nog net bij EF flink verlaagd had inderdaad meegenomen is en dat de 1e incasso van Innova op 5-11 dus morgen zal zijn. Het rekeningnr van EF heb ik geblokkeerd. Ik ben benieuwd of Innova morgen kan incasseren...

Zo ja, dan ga ik storneren en mail ik (wederom) dat mijn contract bij EF tot 31-10 liep, wat ook echt zo is, en dat ik op de afrekening wacht voor die paar dagen verbruik van hun en dat zal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Annie24 schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:43:
Ik krijg net de inlog mail binnen van Innova. Inloggen laat zien dat het termijnbedrag die ik nog net bij EF flink verlaagd had inderdaad meegenomen is en dat de 1e incasso van Innova op 5-11 dus morgen zal zijn. Het rekeningnr van EF heb ik geblokkeerd. Ik ben benieuwd of Innova morgen kan incasseren...

Zo ja, dan ga ik storneren en mail ik (wederom) dat mijn contract bij EF tot 31-10 liep, wat ook echt zo is, en dat ik op de afrekening wacht voor die paar dagen verbruik van hun en dat zal betalen.
Ik ben per 2-11 overgegaan naar een andere partij. Heb Innova verzocht gelijk de eindafrekening (1 dag) toe te sturen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ze zijn onbereikbaar via mail & telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan_oniem
Ik lees hier dat morgen (5/11/18) incasso afschrijvingen staan aangekondigd en ben benieuwd op wiens naam het rekeningnummer van de incassant staat.
Dat kan niet Innova zijn wanneer daaraan géén machtiging is verstrekt.
Wie incasseert dan wél?
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.