Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
fjux schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:46:
Ik heb ook vannacht de email gehad, en die prijzen zijn echt idioot hoog.

Voor mij valt de schade wel mee (zit in mijn eentje) maar komt wel erg slecht uit nu we net de koude maanden in gaan!

Is er echt geen manier om onder dit contract uit te komen. ik vind het namelijk ronduit raar dat omdat partij A over zijn nek gaat wij niets kunnen doen en maar verplicht 1 maand bij partij B moeten gaan zitten.

Weet iemand toevallig hoe dat nu zit met die 14 dagen?

en nog belangrijker. Met overstappen. kunnen we aannamen dat de nieuwe partij dit zonder problemen kan omzetten (partij C), of moeten we dit zelf gaan aanmelden?
Wat maakt die ene maand nou uit - alternatief was dat alle klanten zelf op zeer korte termijn een andere aanbieder hadden moeten vinden. Dan is dit toch een veel betere oplossing voor 95% van de mensen?

Overigens zijn de variabele tarieven die ik nu aangeboden krijg inderdaad een stuk hoger (10-15%) dan wat er in de markt beschikbaar is (variabel).

AanbiederStroom piek variabelStroom dal variabelGas variabel
Innova22,8 ct/kWh21,6 ct/kWh0,76 €/m3
Marktprijs goedkoopste 5 aanbieders20,5* ct/kWh20,5* ct/kWh0,66 €/m3

Bron: snelle vergelijking op Gaslicht.com, gemiddelde gepakt van de goedkoopste 5 aanbieders.

*Gecombineerd - geen splitsing piek/dal.

Als het goed is komt er morgen al een aanbod voor de vaste tarieven - mochten die niet concurrend zijn dan ben je er met 30 dagen weer weg en heb je misschien €10 teveel betaald. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 08:15
*knip* Dit soort "ik ook"-reacties zijn niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
eeweep schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:09:
Ik twijfel nog over het mailen van een vordering
Ik ook, weet iemand of dit noodzakelijk is? Met andere woorden, maak ik dan meer kans dan simpelweg te wachten op een eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 22:11
*knip* Dit soort "ik ook"-reacties zijn niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:25
MrAcid schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

Wat maakt die ene maand nou uit - alternatief was dat alle klanten zelf op zeer korte termijn een andere aanbieder hadden moeten vinden. Dan is dit toch een veel betere oplossing voor 95% van de mensen?

Overigens zijn de variabele tarieven die ik nu aangeboden krijg inderdaad een stuk hoger (10-15%) dan wat er in de markt beschikbaar is (variabel).

Bron: snelle vergelijking op Gaslicht.com, gemiddelde gepakt van de goedkoopste 5 aanbieders.

*Gecombineerd - geen splitsing piek/dal.

Als het goed is komt er morgen al een aanbod voor de vaste tarieven - mochten die niet concurrend zijn dan ben je er met 30 dagen weer weg en heb je misschien €10 teveel betaald. So be it.
Het gaat mij meer om het principe dan het geld.
Vind het een beetje vreemd gaan. Bedrijf gaat over de kop, wij krijgen bericht van ACM dat we niets mogen doen dat zij het regelen. En dan regelen ze zo iets.

Had het me dan zelf laten regelen........
Ik zie ook niet helemaal in wat nu het grote issue is. laat mensen gewoon zelf hun contract bij een andere partij neer leggen. en dan de overige automatisch doorzetten. Maar dit zal wel te nuchter zijn.

Daarnaast valt het me eigenlijk nog wel mee met de extra prijs. ik vergeleek het met de prijzen van energie flex maar ik zie dat alle aanbieders aardig omhoog zijn geschoten met de prijzen (helaas)

Nu kunnen we maar eens gebruik gaan maken van de Tweakers Energie vergelijker!

Edit: wel een klein vraagje. Kan ik nu al een aanbieder gaan selecteren en alles aanvragen of moet ik even wachten tot 1 nov todat het contract bij innova echt in gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door fjux op 31-10-2018 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nieuws.

Ik heb met greenchoice gebeld, hun zijn voor mij het voordeligst dus ook net een contract afgesloten met hun per 14 november 2018

De 30 dagen dat je bij innova moet blijven is niet meer en dat is gister aan alle energieleveranciers bekend gemaakt.

Je dient dus het aanbod af te slaan van Innova en kan per morgen overstappen naar een eigen aanbieder, dan heb je 14 dagen bedanktijd dus je zit 14 dagen aan Innova vast.

Greenchoice zegt dat met de storneringen niks gedaan gaat worden en je deze dus niet terug hoeft te betalen.

Ik ben blij dat ik nu per 14 november na greenchoice ga, laat het aanbod van innova maar komen ik sla het sowieso af die corrupte maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:27:
Ik heb nieuws.

Ik heb met greenchoice gebeld, hun zijn voor mij het voordeligst dus ook net een contract afgesloten met hun per 14 november 2018

De 30 dagen dat je bij innova moet blijven is niet meer en dat is gister aan alle energieleveranciers bekend gemaakt.

Je dient dus het aanbod af te slaan van Innova en kan per morgen overstappen naar een eigen aanbieder, dan heb je 14 dagen bedanktijd dus je zit 14 dagen aan Innova vast.

Greenchoice zegt dat met de storneringen niks gedaan gaat worden en je deze dus niet terug hoeft te betalen.

Ik ben blij dat ik nu per 14 november na greenchoice ga, laat het aanbod van innova maar komen ik sla het sowieso af die corrupte maatschappij.
Grappig, komt ook net van de lijn af met GC. Die wist mij te vertellen dat ze mij nog niet konden overzetten en dat het op zijn vroegst per begin december pas kon.

Heb je een referentie oid? Dan bel ik nog even terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcneff
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2022
mrnn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

Ik ook, weet iemand of dit noodzakelijk is? Met andere woorden, maak ik dan meer kans dan simpelweg te wachten op een eindafrekening?
Naar mijn mening moet je het storneren bekrachtigen met vordering op EF. Ik heb aan curator mijn versie eindafrekening gestuurd die schuld van EF aan mij bewijst. Anders om welke redenen had je gestorneerd? Wat je denkt - denken ze anders over. Dit heeft mijn Arag juriste ook geadviseerd. Maar of dit echt helpt - weet ik niet zeker. En of er eindafrekening komt is ook niet zeker. En als die toch komt, heeft EF dan voldoende middelen om iedereen uit te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Grappig, komt ook net van de lijn af met GC. Die wist mij te vertellen dat ze mij nog niet konden overzetten en dat het op zijn vroegst per begin december pas kon.

Hij heeft mij gezegd dat ze vanmorgen pas een update hebben gekregen dat ze ons per 14 november over kunnen nemen, enkel de 14 dagen bedenktijd en dat de 30 dagen van de baan zijn omdat je in variabel tarief zit.

Innova ook inmiddels gebeld en die zegt het ook. wel zeggen ze dat er een voorschot betaald moet worden bij hun hetzelfde als wat je bij EF betaalde, daarna krijg je ook bij hun een eindafrekening waarna je je geld weer terug krijgt.

Ze zegt dat je dit sowieso terug krijgt omdat hun wel een gezond bedrijf zijn, nou laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Mcneff schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Naar mijn mening moet je het storneren bekrachtigen met vordering op EF. Ik heb aan curator mijn versie eindafrekening gestuurd die schuld van EF aan mij bewijst. Anders om welke redenen had je gestorneerd? Wat je denkt - denken ze anders over. Dit heeft mijn Arag juriste ook geadviseerd. Maar of dit echt helpt - weet ik niet zeker. En of er eindafrekening komt is ook niet zeker. En als die toch komt, heeft EF dan voldoende middelen om iedereen uit te betalen?
Dat begrijp ik, maar ik heb niet gestorneerd (en begin daar een beetje spijt van te krijgen).

Vraag is dus eigenlijk of ik nu automatisch meegenomen wordt in een afrekening (waarvan het nog maar de vraag is of er dan nog geld is) of dat ik proactief die afrekening zelf moet maken en dit bedrag als schuldeiser bij ze moet indienen.

[ Voor 0% gewijzigd door mrnn op 31-10-2018 09:43 . Reden: spellen is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als nog storneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcneff
mrnn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik heb niet gestorneerd (en begin daar een beetje spijt van te krijgen).

Vraag is dus eigenlijk of ik nu automatisch meegenomen wordt in een afrekening (waarvan het nog maar de vraag is of er dan nog geld is) of dat ik proactief die afrekening zelf moet maken en dit bedrag als schuldeiser bij ze moet indienen.
Het bedrijf is failliet, de zaken gaan nu anders dan gewoon: eindafrekening is niet zeker. Curator beslist nu. Wellicht komen de autoriteiten ertussen, maar dit is twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04-2023
Fidler schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

Ik had op internet een sheet gevonden om je kosten te berekenen en aangepast voor mezelf. Deel 'm graag. Let wel, op basis van 1 jaar dus even de termijn voor vaste kosten aanpassen. Natuurlijk zelf even eigen tarieven invullen. Heb voor het gemak even een wetransfer aangemaakt : https://we.tl/t-Lqq0lKIlqt (vanaf nu 7 dagen beschikbaar)
ziet er leuk uit maar sommigen hebben een ander tarief en netbeheerskosten kunnen per regio anders zijn ook moet teruglevering een negatief bedrag zijn nu staat het in de totale som

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Vind het ook een vreemde gang van zaken dat de partij die de contracten "overneemt" dit niet tegen de EF tarieven doet voor de periode dat je niet kunt overstappen, maar hogere tarieven berekent. En dat ze zomaar mogen incasseren zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb. Mijn te nemen stappen zijn:
  • 1 november 0:00 uur een foto van de slimme meterstand maken.
  • Zelf een eindafrekening opstellen mét verrekening van een deel van de welkomstbonus (het contract is namelijk éénzijdig opgezegd/verbroken door EF, ik had zelf de intentie om het jaar vol te maken om aanspraak te maken op de bonus) en de door mij gestorneerde termijnen.
  • Het "contract" met Innova ontbinden (even uitzoeken of er dan 14 dagen of 1 maand via Innova geleverd gaat worden).
  • Nieuwe leverancier per eerstmogelijke datum in laten gaan
  • Incasso Innova storneren wegens geen toestemming gegeven en wachten op de factuur voor de leveringsperiode
  • Niet meer met de allergoedkoopste prijsvechter in zee gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
[quote]Annie24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:01:
Mbt de nieuwe prijzen: ik heb nog geen mail gehad, maar ik ga er vanuit dat dat de prijzen zijn vanaf 1-12 en dat je nu binnen 14 dagen aan moet geven dat je vanaf 1-12 geen klant wil zijn.

De maand november gaan ze immers leveren met de prijzen uit je EF contract.

Volgens mij betaal je gewoon volgens het variabel contract maar Inovva is zo slim geweest om de eerste incasso gelijk te houden aan EF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:14:
[quote]Annie24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:01:
Mbt de nieuwe prijzen: ik heb nog geen mail gehad, maar ik ga er vanuit dat dat de prijzen zijn vanaf 1-12 en dat je nu binnen 14 dagen aan moet geven dat je vanaf 1-12 geen klant wil zijn.

De maand november gaan ze immers leveren met de prijzen uit je EF contract.

Volgens mij betaal je gewoon volgens het variabel contract maar Inovva is zo slim geweest om de eerste incasso gelijk te houden aan EF.
boxerlover lees aub even het hele topic, je post schept verwarring, het si al duidelijk uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Hoe weet Greenchoice nu dat er niets met de storneringen wordt gedaan volgens mij is dit fake news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb ook zojuist Greenchoice gebeld, zei vertelden mij hetzelfde als hierboven vermeld is. Opzegtermijn is 14 dagen, dus niet de 31 dagen die eerder vermeld waren gelukkig!

Tip als je lid van het FNV bent, deze hebben een aanbieding met greenchoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Kan dit nog dan? Ik was in de veronderstelling dat er niets te storneren viel nadat een faillissement is uitgesproken.
Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:18:
[...]Hoe weet Greenchoice nu dat er niets met de storneringen wordt gedaan volgens mij is dit fake news
Ja dat vraag ik mij ook wel af inderdaad

[ Voor 34% gewijzigd door mrnn op 31-10-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

boxerlover lees aub even het hele topic, je post schept verwarring, het si al duidelijk uitgelegd
Snap niet wat je bedoelt maar, ik heb een tarievenlijst ontvangen van Inovva en dat heeft niets met de tarieven van EF te maken alleen het voorschotbedrag is hetzelfde als van EF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrnn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Kan dit nog dan? Ik was in de veronderstelling dat er niets te storneren viel nadat een faillissement is uitgesproken.

[...]

Ja dat vraag ik mij ook wel af inderdaad
Je kunt 56 dagen storneren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:40:
[...]

Hij heeft mij gezegd dat ze vanmorgen pas een update hebben gekregen dat ze ons per 14 november over kunnen nemen, enkel de 14 dagen bedenktijd en dat de 30 dagen van de baan zijn omdat je in variabel tarief zit.
En nog een keer gebeld en nu inderdaad geregeld dat ik per 14-11 naar hun kan overstappen. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxerlover
klopt maar wanneer bij een automatische incasso tijdig gebruik wordt gemaakt van de bevoegdheid tot stornering door de debiteur of diens bank, leidt dit tot een boekhoudkundige correctie (en niet tot een terugbetaling) van zowel de creditering als de debitering. Gebruikmaking van de bevoegdheid tot stornering door de bank van de debiteur levert slechts in bijzondere omstandigheden misbruik van bevoegdheid op. Niet uitgesloten is echter dat stornering door de bank ná faillissement van de debiteur onrechtmatig is jegens de gezamenlijke schuldeisers van de failliete debiteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, laten we het constructief houden

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 31-10-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 14:30
Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:08:
[...]

ziet er leuk uit maar sommigen hebben een ander tarief en netbeheerskosten kunnen per regio anders zijn ook moet teruglevering een negatief bedrag zijn nu staat het in de totale som
Ja, je moet natuurlijk je eigen gegevens en tarieven invullen. Maar in deze sheet kun je dit allemaal aanpassen. Teruglevering geldt niet voor iedereen maar dat moet inderdaad een negatief getal zijn.
Een universele sheet die voor iedereen gelijk goed is zal je nergens vinden.

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net op het nieuws "reisburo travelbird is failliet ,klanten krijgen hun reissom terug via de stichting garantiefonds reizen (sgr)"
Waarom bestaat er nu niet zoiets in de wereld van energieleveranciers ?????
Zou een hoop onrust in de maatschappij voorkomen
Ik heb geen idee bij wie je met zo'n vraag zou moeten aankloppen.
Nou niet allemaal beginnen over kosten de leveranciers verdienen genoeg om in een verplicht fonds te moeten bijdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:40:
[...]

Indien iemand dit schrijven kan bevestigen dan moeten we ook eens de diverse andere partijen (consumentenbond rechtsbijstandsverzekeringen e.d) die er constant op hameren onze storneringen weer ongedaan te maken ernstig toespreken !!!
zelf krijg ik overigens de curator niet te pakken.
vind ik niet gek om 23:40 ;)
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:41:
Dus meerdere mensen hebben al n bericht ontvangen van Innova, met tarieven.
Ik nog niets..
ik heb inderdaad ook nog niks ontvangen, hebben de mensen die wel iets hebben ontvangen dit per mail of per post gehad ? zou iemand anders het bericht hier even kunnen posten ?
mrnn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

aan de telefoon heeft de curator mij dus verteld dat de curator door een 3e partij de eindafrekeningen laat opmaken, dit hoef je dus zelf niet te doen. kan je niet alsnog storneren ?
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:10:
Net op het nieuws "reisburo travelbird is failliet ,klanten krijgen hun reissom terug via de stichting garantiefonds reizen (sgr)"
Waarom bestaat er nu niet zoiets in de wereld van energieleveranciers ?????
Zou een hoop onrust in de maatschappij voorkomen
Ik heb geen idee bij wie je met zo'n vraag zou moeten aankloppen.
Nou niet allemaal beginnen over kosten de leveranciers verdienen genoeg om in een verplicht fonds te moeten bijdragen
dat zou wel betekenen dat de tarieven weer omhoog gaan, dat geld moet namelijk ergens vandaan komen...

[ Voor 18% gewijzigd door J-roenn op 31-10-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Jeroen
Als je wat meer interesse zou tonen in dit forum en begrijpelijk zou leren lezen zou je hetvolgende hebben opgemerkt:
1) mijn eerste post is van 17 oktober Het zou kunnen dat ik ergens tussen 17 okt en gisteravondlaat zelf een of meerdere keren contact heb gezocht met de curator
2)Ik vroeg geen reactie over de kosten van een sgr voor de energiewereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
@J-roenn @Verwijderd bij deze alsnog gestorneerd. Kon helaas maar één termijn maar beter dan niets.

Ter informatie hier een artikel (pdf) van een advocaat over storneren tijdens een faillissement.

Het enkele feit dat de kredietlimiet niet wordt overschreden door de (nadien gestorneerde) incassobetalingen is onvoldoende om te concluderen dat sprake is van misbruik van de storneringsbevoegdheid. In bijzondere omstandigheden kan hiervan echter wel sprake zijn, en daardoor ook van onrechtmatig handelen jegens de debiteur, dan wel – in faillissement – de boedel. De Hoge Raad sluit misbruik van de storneringsbevoegdheid binnen de betaalformule Incasso daarmee niet (geheel) uit. Echter, gelet op de feiten lijkt een geslaagd beroep slechts in theorie mogelijk.

Met deze uitspraak onderstreept de Hoge Raad de machtspositie van de bank binnen het girale betalingsverkeer, althans binnen de betaalformule Incasso. De bank blijkt naast de wettelijke zekerheidsrechten van pand en hypotheek over een zeer ruime (lees: een vrijwel onbegrensde) storneringsbevoegdheid te beschikken, welke bevoegdheid de bank in staat stelt om haar verhaalspositie (ook tijdens faillissement) te verbeteren. Met betrekking tot de stornering van girale incassobetalingen geldt bovendien, in tegenstelling tot reguliere betalingsopdrachten, dat aan verrekening niet wordt toegekomen. Aan de strenge verrekeningsregels die gelden in (het zicht van) faillissement daarom evenmin. Het voorwaardelijke karakter van de posten in rekening-courant brengt namelijk met zich dat bij stornering geen sprake is van terugbetaling, het betreft slechts boekhoudkundige correcties.

Als gevolg van stornering in faillissement worden overige crediteuren veelal (alsnog) verwezen naar het reguliere concurrente verhaalstraject. Dit traject biedt doorgaans weinig perspectief. Automatische incasso blijkt in feite slechts buiten faillissement een efficiënt incassomiddel te zijn. De reguliere betalingsopdracht, waarbij aan de bank van de debiteur niet een dergelijk (vergaand) storneringsrecht toekomt, kan in voorkomende gevallen een beter alternatief zijn. De crediteur dient zich er echter van te vergewissen dat hij in dat geval de controle over het incassoproces verliest. Daarbij geldt bovendien dat de debiteur, juist in het zicht van faillissement, niet in staat zal zijn om aan (al) haar betalingsverplichtingen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
31-10 en per 1-11 zou ik over moeten gaan naar de andere leverancier, waar ik nog niks van heb gehoord.
Ik was ook in de veronderstelling dat voor de komende maand nog het EF tarief gold, maar uit bovenstaande posts wordt duidelijk dat gas 15 cent per M3 duurder wordt per 1-11. Toch mooi dat ik dat ook op tijd gecommuniceerd krijg.
Ik zal eensop zoek gaan naar de wettelijke termijn dat ze moeten laten weten dat de prijs omhoog gaat. Dit is NL met 12 uur wel erg kort dag, helemaal omdat je wettelijk gezien moet worden voorzien door een andere partij na faillissement.

Ben nog niet uit welke leverancier het wel wordt. Tenzij de tarieven van innovia flink naar beneden gaan als ik ooit het aanbod ontvang, lijkt mij dat ik rap op zoek moet naar iemand anders.

Greenchoice FNV helaas geen optie, wilde net FNV opzeggen per 1 januari, dus collectiviteit geld dan ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:26:
Beste Jeroen
Als je wat meer interesse zou tonen in dit forum en begrijpelijk zou leren lezen zou je hetvolgende hebben opgemerkt:
1) mijn eerste post is van 17 oktober Het zou kunnen dat ik ergens tussen 17 okt en gisteravondlaat zelf een of meerdere keren contact heb gezocht met de curator
2)Ik vroeg geen reactie over de kosten van een sgr voor de energiewereld.
excuses dat ik na 2 weken niet meer uit mijn hoofd weet hoe laat je heb gebeld, waarschijnlijk heb je de knipoog smiley ook gemist... heb alle posts in ieder geval gelezen dus met "mijn interesse" in het topic zit het ook wel goed denk ik...
mrnn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:27:
@J-roenn @Verwijderd bij deze alsnog gestorneerd. Kon helaas maar één termijn maar beter dan niets.

Ter informatie hier een artikel (pdf) van een advocaat over storneren tijdens een faillissement.

Het enkele feit dat de kredietlimiet niet wordt overschreden door de (nadien gestorneerde) incassobetalingen is onvoldoende om te concluderen dat sprake is van misbruik van de storneringsbevoegdheid. In bijzondere omstandigheden kan hiervan echter wel sprake zijn, en daardoor ook van onrechtmatig handelen jegens de debiteur, dan wel – in faillissement – de boedel. De Hoge Raad sluit misbruik van de storneringsbevoegdheid binnen de betaalformule Incasso daarmee niet (geheel) uit. Echter, gelet op de feiten lijkt een geslaagd beroep slechts in theorie mogelijk.

Met deze uitspraak onderstreept de Hoge Raad de machtspositie van de bank binnen het girale betalingsverkeer, althans binnen de betaalformule Incasso. De bank blijkt naast de wettelijke zekerheidsrechten van pand en hypotheek over een zeer ruime (lees: een vrijwel onbegrensde) storneringsbevoegdheid te beschikken, welke bevoegdheid de bank in staat stelt om haar verhaalspositie (ook tijdens faillissement) te verbeteren. Met betrekking tot de stornering van girale incassobetalingen geldt bovendien, in tegenstelling tot reguliere betalingsopdrachten, dat aan verrekening niet wordt toegekomen. Aan de strenge verrekeningsregels die gelden in (het zicht van) faillissement daarom evenmin. Het voorwaardelijke karakter van de posten in rekening-courant brengt namelijk met zich dat bij stornering geen sprake is van terugbetaling, het betreft slechts boekhoudkundige correcties.

Als gevolg van stornering in faillissement worden overige crediteuren veelal (alsnog) verwezen naar het reguliere concurrente verhaalstraject. Dit traject biedt doorgaans weinig perspectief. Automatische incasso blijkt in feite slechts buiten faillissement een efficiënt incassomiddel te zijn. De reguliere betalingsopdracht, waarbij aan de bank van de debiteur niet een dergelijk (vergaand) storneringsrecht toekomt, kan in voorkomende gevallen een beter alternatief zijn. De crediteur dient zich er echter van te vergewissen dat hij in dat geval de controle over het incassoproces verliest. Daarbij geldt bovendien dat de debiteur, juist in het zicht van faillissement, niet in staat zal zijn om aan (al) haar betalingsverplichtingen te voldoen.
dan is het nog maar de vraag of de curator voor die paar tientjes hier een zaak van gaat maken, ik denk dat die kans erg klein is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyOne schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:44:
31-10 en per 1-11 zou ik over moeten gaan naar de andere leverancier, waar ik nog niks van heb gehoord.
Ik was ook in de veronderstelling dat voor de komende maand nog het EF tarief gold, maar uit bovenstaande posts wordt duidelijk dat gas 15 cent per M3 duurder wordt per 1-11. Toch mooi dat ik dat ook op tijd gecommuniceerd krijg.
Ik zal eensop zoek gaan naar de wettelijke termijn dat ze moeten laten weten dat de prijs omhoog gaat. Dit is NL met 12 uur wel erg kort dag, helemaal omdat je wettelijk gezien moet worden voorzien door een andere partij na faillissement.

Ben nog niet uit welke leverancier het wel wordt. Tenzij de tarieven van innovia flink naar beneden gaan als ik ooit het aanbod ontvang, lijkt mij dat ik rap op zoek moet naar iemand anders.

Greenchoice FNV helaas geen optie, wilde net FNV opzeggen per 1 januari, dus collectiviteit geld dan ook niet meer.
Greenchoice bellen en zeggen welkomstkorting nieuwe klanten zijn redelijke tarieven 0.20 kwh en 0.65 gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Volgens consuWijzer:

De opzegtermijn van een energiecontract is 30 dagen.

Wilt u overstappen naar een ander energiebedrijf?
Dan hoeft u niet zelf op te zeggen. Uw nieuwe energiebedrijf regelt de opzegging voor u. Hierbij geldt een periode van maximaal 6 weken die nodig is voor de overstap. Deze 6 weken bestaat uit een opzegtermijn van 30 dagen voor het oude contract en 14 dagen bedenktijd voor uw nieuwe contract.

Het nieuwe energiebedrijf kan u ook eerder laten overstappen dan deze 6 weken. Wilt u toch na de opzegtermijn van 30 dagen overstappen? Geef dit dan door aan uw nieuwe energiebedrijf.

Gaat uw energieleverancier failliet? U krijgt gewoon elektriciteit en gas. U kunt alleen niet meteen overstappen. U krijgt vanzelf een nieuwe leverancier.

Er zijn regels die ervoor zorgen dat de levering van elektriciteit en gas gewoon doorgaat. Eerst krijgt u automatisch een nieuwe energieleverancier. Dit gebeurt binnen maximaal 20 werkdagen, maar het kan ook korter zijn. In deze periode kunt u niet zelf overstappen naar een andere energieleverancier.
Hebt u na deze periode een nieuwe energieleverancier gekregen? Dan zal deze contact met u opnemen. U kunt dan kiezen wat u wilt doen: blijven of overstappen.

Het kan zijn dat uw nieuwe leverancier uw oude contract wil overnemen, en dus ook de oude voorwaarden. Uw nieuwe leverancier kan u ook een nieuw aanbod doen.
Kiest u voor een andere energieleverancier? Dan hebt u een opzegtermijn van maximaal 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:49:
Volgens consuWijzer:

De opzegtermijn van een energiecontract is 30 dagen.

Wilt u overstappen naar een ander energiebedrijf?
Dan hoeft u niet zelf op te zeggen. Uw nieuwe energiebedrijf regelt de opzegging voor u. Hierbij geldt een periode van maximaal 6 weken die nodig is voor de overstap. Deze 6 weken bestaat uit een opzegtermijn van 30 dagen voor het oude contract en 14 dagen bedenktijd voor uw nieuwe contract.

Het nieuwe energiebedrijf kan u ook eerder laten overstappen dan deze 6 weken. Wilt u toch na de opzegtermijn van 30 dagen overstappen? Geef dit dan door aan uw nieuwe energiebedrijf.

Gaat uw energieleverancier failliet? U krijgt gewoon elektriciteit en gas. U kunt alleen niet meteen overstappen. U krijgt vanzelf een nieuwe leverancier.

Er zijn regels die ervoor zorgen dat de levering van elektriciteit en gas gewoon doorgaat. Eerst krijgt u automatisch een nieuwe energieleverancier. Dit gebeurt binnen maximaal 20 werkdagen, maar het kan ook korter zijn. In deze periode kunt u niet zelf overstappen naar een andere energieleverancier.
Hebt u na deze periode een nieuwe energieleverancier gekregen? Dan zal deze contact met u opnemen. U kunt dan kiezen wat u wilt doen: blijven of overstappen.

Het kan zijn dat uw nieuwe leverancier uw oude contract wil overnemen, en dus ook de oude voorwaarden. Uw nieuwe leverancier kan u ook een nieuw aanbod doen.
Kiest u voor een andere energieleverancier? Dan hebt u een opzegtermijn van maximaal 30 dagen.
Dit is dus niet zo in dit geval en dat is gister bekend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
https://www.innovaenergie.nl/faq-energieflex/ goed lezen daar is niets veranderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de mail die ik net ontvang van Innova.
De nieuwe EL kan er dus voor zorgen dat je binnen 14 dagen weg kan.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op 1 november 2018 neemt Innova Energie alle EnergieFlex klanten over. Dit is in samenspraak met EnergieFlex, Innova Energie, de curator en de Autoriteit Consument & Markt (ACM) overeengekomen. Het is niet mogelijk voor andere energieleveranciers op 1 november te starten met leveren voor EnergieFlex klanten. Deze switchdatum is geblokkeerd.

Innova Energie verstuurd u op 1 november een aanbod toe om eventueel vast te zetten. Dit betreft meerdere aanbiedingen (1 of 3 jaar) waarmee u in de e-mail akkoord kunt gaan. U bent hier echter niet toe verplicht.

Mocht u zelf een energieleverancier willen kiezen, dient u rekening te houden met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit betekent dat u vanaf 1 december 2018 een andere energieleverancier kan laten switchen. Indien u met uw nieuwe energieleverancier heeft afgesproken dat zij eerder de levering kunnen starten, kan de desbetreffende energieleverancier een switch indienen. Innova Energie rekent het aantal geleverde dagen met u af. De overstap zal geen opzegvergoeding met zich meebrengen. Innova Energie start namelijk op 1 november een variabel contract. U zit niet direct aan een vast contract vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Ik heb me vanochtend aangemeld bij Greenchoice en zojuist meteen even contact opgenomen met de klantenservice met het verzoek eerder over te stappen dan 30-11. Zij geven aan dat ik zelfs al met ingang van morgen (1-11) meteen kan overstappen en dat zij dat verder met Innova regelen. Dat natuurlijk meteen gedaan.

Ik ben wel benieuwd of dat nou ook echt goed gaat en ik verder geen incasso's of rekeningen van Innova krijg. Mocht dit nog een staartje krijgen dan zal ik dat hier weer even posten.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronjansen87 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:06:
Ik heb me vanochtend aangemeld bij Greenchoice en zojuist meteen even contact opgenomen met de klantenservice met het verzoek eerder over te stappen dan 30-11. Zij geven aan dat ik zelfs al met ingang van morgen (1-11) meteen kan overstappen en dat zij dat verder met Innova regelen. Dat natuurlijk meteen gedaan.

Ik ben wel benieuwd of dat nou ook echt goed gaat en ik verder geen incasso's of rekeningen van Innova krijg. Mocht dit nog een staartje krijgen dan zal ik dat hier weer even posten.
Dit gaat gewoon goed Ron, je zult alleen per 14 nov starten ivm bedenktijd greenchoice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:01:
Hier ook de mail die ik net ontvang van Innova.
De nieuwe EL kan er dus voor zorgen dat je binnen 14 dagen weg kan.

Mocht u zelf een energieleverancier willen kiezen, dient u rekening te houden met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit betekent dat u vanaf 1 december 2018 een andere energieleverancier kan laten switchen. Indien u met uw nieuwe energieleverancier heeft afgesproken dat zij eerder de levering kunnen starten, kan de desbetreffende energieleverancier een switch indienen. Innova Energie rekent het aantal geleverde dagen met u af. De overstap zal geen opzegvergoeding met zich meebrengen. Innova Energie start namelijk op 1 november een variabel contract. U zit niet direct aan een vast contract vast.
Dat is dan duidelijk dat je eerder kan als de nieuwe leverancier meewerkt, moet je het wel direct doen want de 14 dagen bedenktijd om te annuleren staan vast en in die periode zal er niet geleverd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Dit gaat gewoon goed Ron, je zult alleen per 14 nov starten ivm bedenktijd greenchoice
Zo begreep ik 'm zelf ook eerlijk gezegd, maar Greenchoice geeft herhaaldelijk aan al vanaf morgen zélf te leveren/starten en dat ik verder geen "kosten maak" bij Innova tot de 14e. Ik wacht wel even af wat er nou echt gaat gebeuren de komende dagen. Alle conflicterende informatie hierover maakt het er in ieder geval niet duidelijker op voor de consument 8)7

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Helemaal mee eens vind het raar dat Greenchoice je dan verteld dat je per 01 nov 2018 over kan stappen, soms vraag ik mij af of ze het wel allemaal zo goed weten bij de Helpdesk van de leverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boxerlover
Nieuwe regel wettelijke bedenktijd energie (na 13 juni 2014)

Vanaf 13 juni 2014 is het niet meer mogelijk om af te zien van de wettelijke bedenktijd wat betreft de levering van energie. Dit betekent echter niet dat de energieleverancier nog niet kan beginnen met leveren. Ze zullen bij een spoedinhuizing gewoon starten met leveren op de datum die je aangeeft, maar wel zodra de aanmelding verwerkt is. De twee kalenderweken bedenktijd zullen er dan alsnog op blijven. Zie je alsnog binnen de bedenktijd af van het contract terwijl de energieleverancier de energie al levert? Dan reken je de geleverde energie alsnog af met de energieleverancier en ben je vrij om te gaan waar je wilt.

Dus het kan per direct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidler
Bij de aanvraag bij mijn nieuwe leverancier kon ik ook aangeven dat ik gelijk vanaf morgen wilde starten.
Toen kwam er wel bij te staan dat je dan afziet van de 14 dagen bedenktijd. Kan dus wel maar je kan er dan niet meer vanaf binnen 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
Fidler schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:17:
Bij de aanvraag bij mijn nieuwe leverancier kon ik ook aangeven dat ik gelijk vanaf morgen wilde starten.
Toen kwam er wel bij te staan dat je dan afziet van de 14 dagen bedenktijd. Kan dus wel maar je kan er dan niet meer vanaf binnen 14 dagen.
Oké dus direct ingaand een minimaal jaarcontract maar dat is dan tegenstrijdig met de regel uit 2014

[ Voor 5% gewijzigd door Boxerlover op 31-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Oké dus direct ingaand een minimaal jaarcontract maar dat is dan tegenstrijdig met de regel uit 2014
Klopt, ik zal ze vanmiddag eens bellen en vragen hoe het nu zit. Maakt normaal gesproken niet uit maar in dit geval is een bedenktijd toch wel handig voor het geval Innova toch nog met een goed voorstel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Boxerlover schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Het woord bedenktijd is überhaupt niet gevallen in mijn gesprek met GC. Ik wil daar best vanafzien om per 1-11 gelijk te kunnen starten maar dat is me dus expliciet niet gevraagd in dit geval. Ik vermoed dat zoals je hierboven al schrijft de bedenktijd gewoon blijft staan, maar men toch gewoon begint met leveren. Mocht ik dan toch weg willen binnen 14 dagen sturen ze een factuur voor die periode. Dat is opzich een prima regeling, maar eea mag dan wel wat duidelijker gecommuniceerd worden naar de consument. Ik kijk wel even hoe het loopt en hou jullie op de hoogte.

Het lijkt er in ieder geval op dat ik vanaf morgen een "normaal" tarief ga betalen ipv de woekerprijzen van Innova en daar ben ik allang blij mee. Dit geintje met EF heeft me al meer dan genoeg gekost (rond de 700 euro, waarvan ik gelukkig nog 270 heb kunnen storneren voor het faillissement werd uitgesproken)..

[ Voor 16% gewijzigd door RonJ op 31-10-2018 14:29 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij GreenChoice heb je toch standaard 30 dagen opzegtermijn?
Ze geven geen welkomstbonus. Je kan dus altijd bij ze weg als je dat zou willen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
onetime schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:30:
Bij GreenChoice heb je toch standaard 30 dagen opzegtermijn?
Ze geven geen welkomstbonus. Je kan dus altijd bij ze weg als je dat zou willen.
Ik heb bij mijn weten nu weer een jaarcontract, deze loopt tot 1-11-2019 volgens de bevestigingsmail. Het zou natuurlijk kunnen dat ze geen boete rekenen als je eerder vertrekt, daar heb ik eerlijk gezegd niet zo op gelet (als ik het contract van GC binnen heb zal ik dit nog even checken).

Het was wel een bewuste keuze om absoluut geen aanbieder meer te nemen met een welkomstbonus-systeem (energiedirect was in mijn geval ruim 100 euro goedkoper per jaar, maar wel met een welkomstbonus), dat lesje heb ik nu wel geleerd van deze EF-saga. :X

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annie24
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 17:45
ronjansen87 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:06:

Ik ben al half september een contract aangegaan met Oxxio ivm mijn einddatum met EF vandaag, 31-10.

Ik heb afgelopen dagen met diverse partijen contact gehad. Wat daaruit kwam is dat Innova afgelopen vrijdag iedereen over heeft geschreven per 1-11 en dat dit geblokt staat door de faillissementsovername. Oxxio heeft dit voor mij nagevraagd en bij de ACM en gaven aan dat dit klopt.

Oxxio kan mij daardoor pas per 2-11 overnemen ipv per 1-11.

Ach, die ene dag overleef ik wel met die gekke prijzen. Vannacht om 00.00 uur even een foto maken van de meters en morgennacht ook. Dan heb ik in ieder geval bewijs van al mijn standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
ronjansen87 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Ik heb bij mijn weten nu weer een jaarcontract, deze loopt tot 1-11-2019 volgens de bevestigingsmail. Het zou natuurlijk kunnen dat ze geen boete rekenen als je eerder vertrekt, daar heb ik eerlijk gezegd niet zo op gelet (als ik het contract van GC binnen heb zal ik dit nog even checken).

Het was wel een bewuste keuze om absoluut geen aanbieder meer te nemen met een welkomstbonus-systeem (energiedirect was in mijn geval ruim 100 euro goedkoper per jaar, maar wel met een welkomstbonus), dat lesje heb ik nu wel geleerd van deze EF-saga. :X
Als je toch geen gebruik wil maken van het welkomstbonus systeem kun je dan niet beter een 3-jarig contract afsluiten? Prijzen gaan toch alleen maar omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Fidler schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Als je toch geen gebruik wil maken van het welkomstbonus systeem kun je dan niet beter een 3-jarig contract afsluiten? Prijzen gaan toch alleen maar omhoog.
Net zoals de rente zeker? Heard that one before O-). Ik denk dat je in het algemeen gesproken helemaal gelijk hebt, maar ik wil niet 3 jaar vast zitten om meerdere (deels persoonlijke) redenen. Zoals ik eerder in dit topic voorbij zag komen zijn de concurrenten lekker de prijzen aan het verhogen de laatste dagen omdat er nu veel ex-EF-klanten aan het switchen zijn. Dat verschil neem je dan 3 jaar mee.

off-topic:
Daarnaast geldt in mijn specifieke geval dat er eea flink gaat wijzigen in mijn gebruik, waardoor het plaatje er over een aantal maanden weer totaal anders uitziet. Ik wil daarom enigszins flexibel zijn en niet 3 jaar vast zitten aan bepaalde prijzen. Rond 1 februari ga ik weer in een elektrische auto rijden en daarnaast ben ik van plan een elektrische boiler te plaatsen in het voorjaar, dit is in mijn specifiek geval de laatste stap naar een volledig gasloze woning, daarna kan mijn gasaansluiting er helemaal uit. Kortom, voor mij is dit niet het moment om voor 3 jaar een verplichting aan te gaan.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Oxxio kan helaas niet alles per morgen overnemen , maar pas binnen een dag of 5.
Greenchoice is dan weer aan de dure kant voor mijn situatie 2200kwh en 1300m3.
Zijn er mensen die andere leveranciers hebben geprobeerd die wel morgen kunnen leveren?

Oxxio zegt dit:
We kunnen nog niet morgen beginnen met leveren. Bij een spoedaanmelding leveren we binnen 5 dagen en bij een normale levering pas na 4 tot 6 weken. Momenteel heeft de netbeheerder alleen nog elke levering door Energieflex geblokkeerd, zodat andere leveranciers nog niet kunnen leveren. Je kunt vanaf morgen dus wel een aanmelding doen, maar de startdatum ontvang je dan later pas van ons.

En ze voeren een prijswijziging door:
De tarieven gaan inderdaad wel wijzigen morgen. 😔 De tarieven worden €0,23204 per kWh. Voor dubbeltarief geldt het normaaltarief van €0,24202 per kWh en het laagtarief van €0,22132 per kWh. Voor gas is dat €0,76942 per m³. Dit zijn de totale tarieven inclusief overheidsheffingen van 2018 en inclusief btw. De vaste leveringskosten bij het éénjarige contract zijn € 5,99 per product per maand inclusief btw.

Update: 16:07
Ook bellen geeft hetzelfde resultaat. Niemand mag een overstap doen vanuit Innova/Energieflex en we zitten er dus sowieso aan vast voor de minimale duur ( of dat nu 14 of 30 dagen is weet ik niet ). Dus wat Greenchoice nu zegt "mag" niet kloppen. Vanaf morgen kunnen ze pas echt wat betekenen is mij verteld.

[ Voor 82% gewijzigd door Leeghoofd21 op 31-10-2018 16:09 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eneco kan ook pas per 21-11 helaas, zit dus nog 3 weken vast aan Innova :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidler
ronjansen87 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:46:
[...]

Net zoals de rente zeker? Heard that one before O-). Ik denk dat je in het algemeen gesproken helemaal gelijk hebt, maar ik wil niet 3 jaar vast zitten om meerdere (deels persoonlijke) redenen. Zoals ik eerder in dit topic voorbij zag komen zijn de concurrenten lekker de prijzen aan het verhogen de laatste dagen omdat er nu veel ex-EF-klanten aan het switchen zijn. Dat verschil neem je dan 3 jaar mee.

off-topic:
Daarnaast geldt in mijn specifieke geval dat er eea flink gaat wijzigen in mijn gebruik, waardoor het plaatje er over een aantal maanden weer totaal anders uitziet. Ik wil daarom enigszins flexibel zijn en niet 3 jaar vast zitten aan bepaalde prijzen. Rond 1 februari ga ik weer in een elektrische auto rijden en daarnaast ben ik van plan een elektrische boiler te plaatsen in het voorjaar, dit is in mijn specifiek geval de laatste stap naar een volledig gasloze woning, daarna kan mijn gasaansluiting er helemaal uit. Kortom, voor mij is dit niet het moment om voor 3 jaar een verplichting aan te gaan.
Ja, in dit specifieke geval is het dan inderdaad niet logisch.
Lijkt me overigens dat de gas tarieven echt wel gaan stijgen maar dat dit meer te maken heeft met het belastinggedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb net de mail binnen

normaal gas komt op 0,085 inc btw
leveringskosten is 7,965 per maand
variable gaskosten zijn 0,38
leveringskosten ook 7,965 per maand.

DAt is echt fors meer dan ik eerst had.

dit staat nog wel in de voorwaarde

Bedenktijd U mag uw aanmelding bij Innova Energie kosteloos en zonder
opgave van redenen annuleren. Dit kan binnen 14 dagen na de verzenddatum
van deze leveringsovereenkomst.

[ Voor 34% gewijzigd door Peter F op 31-10-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Laatst online: 22-06-2024
Innova gas 62 cent ? dat is hetzelfde wat ik betaalde bij EF. Gelukkig al eerder aangemeld bij Oxxio, per 10 december tegen 58 cent. Die ene maand overleef ik wel bij Innova.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Zojuis telefonisch contact gehad met Innova:

‘Je mag vanaf 1 november alweer bij hen weg, tenzij je nieuwe energiemaatschappij dit voor je geregeld krijgt op deze korte termijn.’

‘Vervolgens contact gehad met onze nieuwe energiemaatschappij Nuon: zij kunnen de overstap op zijn vroegst op 14 november doen, wat ik ook direct heb vastgelegd.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed. Het topic is opgeruimd. Laten we wel met onderstaande rekening houden met posten;

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
• Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
• Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.

Als iedereen zich aan deze regels én de regels in de topicwaarschuwing hier beneden houdt, leest het fijner voor iedereen en hebben wij mods zijnde minder werk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:14
Voor mensen die om 00.00 uur een foto gaan maken, heb net "Vignette" gekocht op de playstore.
Zet een time/date stamp neer, (verder ook een goeie foto app)
2.29 euro maar kan een hoop gezeik schelen dacht ik.

Doe ermee wat je wilt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Laatst online: 02-12-2021
Bad Brains schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:56:
Voor mensen die om 00.00 uur een foto gaan maken, heb net "Vignette" gekocht op de playstore.
Zet een time/date stamp neer, (verder ook een goeie foto app)
2.29 euro maar kan een hoop gezeik schelen dacht ik.

Doe ermee wat je wilt.
In principe zit er standaard een date/time stamp optie in de Android camera app.

Verder niet te panisch doen, deze opgave is feitelijk niet anders dan iedere andere eindafrekening.

Ik heb gelukkig een slimme meter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
kjast schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

In principe zit er standaard een date/time stamp optie in de Android camera app.
Op de foto?
Je kunt van een helpdesk medewerker niet verwachten dat hij in je metadata gaat kijken waar en wanneer je een foto hebt gemaakt, maar zoals ik al zei; doe ermee wat je wilt.
Verder niet te panisch doen, deze opgave is feitelijk niet anders dan iedere andere eindafrekening.
Deze afrekening is niet als iedere afrekening, dat is nou precies het punt. En wie doet er panisch, dat noemen ze gezond verstand.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcneff
*knip* Zie modbreak hierboven. Berichten over overstappen zijn hier offtopic.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Bad Brains schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Op de foto?
Je kunt van een helpdesk medewerker niet verwachten dat hij in je metadata gaat kijken waar en wanneer je een foto hebt gemaakt, maar zoals ik al zei; doe ermee wat je wilt.
[...]
Deze afrekening is niet als iedere afrekening, dat is nou precies het punt. En wie doet er panisch, dat noemen ze gezond verstand.
- Jazeker, als je op het wieltje (instellingen) drukt. Wel enigszins verstopt.
- Voor deze meteropname gelden dezelfde wetten en regels als normaal. Je geeft je waarden door, als dat enigszins aansluit bij de verwachting van de leverancier krijg je geen vragen. En als ze echt twijfelen komt er gewoon binnenkort iemand controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:41:

[...]

Wat is het verschil dan? Je hebt een beginstand en een eindstand. Delta is het verbruik waarmee gerekend wordt. Dat doen ze normaal ieder jaar op deze manier. De curator kan zijn verdere carrière op zijn buik schrijven als hij hier bewust mee gaat kloten, dus dit gaat hij gewoon netjes uitvoeren (uit laten voeren). Ik heb zo mijn mening over het afhandelen van faillissementen, maar die curator doet ook gewoon zijn werk. Je kan het niet eens zijn met alle regeltjes, maar daar kan een curator ook niets aan doen. Probeer een beetje objectief te blíjven, maar maak wel gebruik van je rechten. Ik snap dat er emoties spelen, maar daar ga je dit niet mee "winnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altimm
  • Laatst online: 14-01-2021
Ik had van de week al opdracht gegeven voor de overstap naar homestroom.nl die gaan nu kijken of ze het niet eerder kunnen laten ingaan. Wel grappig dat inovva de zakelijke tarieven meteen door je strot drukt.
Dus als je de aanbieding die nog moet komen niet neemt zit je aan gas de 0,75 a 0,76 eurocent vast voor de tijd dat je bij ze zit. Ook wel gek dat een vergelijkingssite niet homestroom laat zien met een gas prijs van 0,61 eurocent... oh ja daar krijgen ze geen vergoeding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Het is denk ik verstandig om zelf nu de standen op te nemen en zelf een eindafrekening in elkaar te zetten om alvast een vordering in te dienen? Zullen vorderingen worden behandeld op basis van 'wie het eerst komt wie het eerst maalt', of gaat dit allemaal op de grote hoop?

In ander nieuws, Gaslicht.com strooit bij mij nog even zout op de wonden door mij gisteren deze e-mail te versturen:
Herinnert mij er weer aan dat ze toch wel even melding hadden kunnen maken van de financiele problemen die toen al lang speelden.
Geachte heer,

Op 31-3-2018 heeft u zich via Gaslicht.com aangemeld bij EnergieFlex als uw nieuwe energieleverancier.

Wij zijn benieuwd of uw aanmelding naar wens verliep. Om het overstappen in de toekomst nog makkelijker te maken, willen wij u vragen uw ervaringen met ons en overige bezoekers te delen. Hiertoe hebben wij een vragenlijst opgesteld. Het beantwoorden kost slechts 5 à 10 minuten.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,
Team Gaslicht.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Nou, hier zitten we dan met zijn allen. Iedereen heeft zijn meterstanden van gisteravond en zijn eigen afrekening gemaakt. Totale vordering inclusief welkomstbonus is € 341,55 voor deze jongen.
Zojuist ook met de rechtsbijstand gebeld en zij adviseren om de vordering in te dienen met bewijsstukken.
Het bewijs wat ik verzameld heb is het volgende:
- Leveringsovereenkomst.
- Een screenshot de beginstanden welke op Energieflex.nl te vinden zijn als je inlogt.
- Foto's met datum/tijd watermark van 0.00 op 01-11-2018
- Excel sheet met daarin de tarieven. verbruiken, incasso's en stornaties.

Sheet is te vinden op: https://we.tl/t-cVppRlNyV5
De gele vlakken invullen en weer wit maken en als het goed is heb je een prachtig overzicht :).

De mail moet gestuurd worden naar flexenergie@wijnenstael.nl en gevraagd worden om bevestiging.

Zou iemand aan de hand van dit alles een voorbeeldbrief op kunnen stellen zodat we niet allemaal het wiel opnieuw hoeven uit te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Leeghoofd21 op 01-11-2018 10:03 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Greenchoice heeft me per vannacht gewoon overgenomen! Ik heb dus niks te maken met Innova energie. Ik krijg dus ook geen afrekening van hun.

Verder 2 maanden gestorneerd, dus ik wacht gewoon lekker op de eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
Altimm schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:37:
Ik had van de week al opdracht gegeven voor de overstap naar homestroom.nl die gaan nu kijken of ze het niet eerder kunnen laten ingaan. Wel grappig dat inovva de zakelijke tarieven meteen door je strot drukt.
Dus als je de aanbieding die nog moet komen niet neemt zit je aan gas de 0,75 a 0,76 eurocent vast voor de tijd dat je bij ze zit. Ook wel gek dat een vergelijkingssite niet homestroom laat zien met een gas prijs van 0,61 eurocent... oh ja daar krijgen ze geen vergoeding van.
Homestroom is een collectief, die zie je nooit op vergelijkingssites.
Het tarief voor gas is nog die van de veiling van begin dit jaar, deze zal binnenkort bij de volgende veiling (1 januari?) ook wel hoger worden. Maar goed, tot die tijd zit je daar lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht dan ook de mail van innova binnen gehad.
Maar even voor alle duidelijkheid want ik raak het spoor soms ook een beetje bijster
Zijn er nu al mensen die een VAST contract hebben aangeboden gekregen ?
De mail die ik heb gekregen gaat over een variabel contract met hoge tarieven.
In deze mail staat dat er een aanbieding komt met scherpe tarieven.
Zijn die al bekend of zijn de diverse overstappers ietwat ongeduldig ? waar ook niets mis mee is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voorstel krijg je vandaag van Innova, ik heb zon vermoeden dat Innova gewoon Energieflex is met een doorstart in een andere naam.
Ik wil met zon partij niet meer in zee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:54:
Het voorstel krijg je vandaag van Innova, ik heb zon vermoeden dat Innova gewoon Energieflex is met een doorstart in een andere naam.
Nee, Innova is een partij die zich voorheen vooral op de zakelijke markt richtte, maar nu ook in de consumenten markt binnen wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busink
  • Laatst online: 13-10-2021
Innova is een zakelijke leverancier , zeker geen EF , maar vind het erg dom van ze om niet meteen om 0:00 uur een normale aanbieding bij ons neer te leggen , ik weet zeker dat ze nu honderden klanten per uur kwijt raken door hun langzame reactie , ik ben in ieder geval aan het vergelijken en stap dan maar gewoon over naar de goedkoopste aanbieder , voortaan gewoon een op mijn verbruik gebaseerde voorschot betalen en geen risico meer lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:54:
anboni schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:02:
[...]

Nee, Innova is een partij die zich voorheen vooral op de zakelijke markt richtte, maar nu ook in de consumenten markt binnen wil komen.
Busink schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:02:
Innova is een zakelijke leverancier , zeker geen EF , maar vind het erg dom van ze om niet meteen om 0:00 uur een normale aanbieding bij ons neer te leggen , ik weet zeker dat ze nu honderden klanten per uur kwijt raken door hun langzame reactie , ik ben in ieder geval aan het vergelijken en stap dan maar gewoon over naar de goedkoopste aanbieder , voortaan gewoon een op mijn verbruik gebaseerde voorschot betalen en geen risico meer lopen!
Innova heeft wel exact dezelfde template voor de leveringsovereenkomst als EnergieFlex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcneff
Fidler schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:28:
[...]

Homestroom is een collectief, die zie je nooit op vergelijkingssites.
Het tarief voor gas is nog die van de veiling van begin dit jaar, deze zal binnenkort bij de volgende veiling (1 januari?) ook wel hoger worden. Maar goed, tot die tijd zit je daar lekker goedkoop.
Ze staan wel op vergelijkingssites, die ook andere zaken vergelijken dan alleen de energie. Ze garanderen het tarief tot einde 2019. Wel, belastingen kunnen indd 1 januari veranderen en de totale kosten kunnen hoger uitvallen.

Energielevering start 3 november. Had dit gisteren gemeld uit oogpunt dat het mogelijk is, maar mijn bericht was geknipt. Blijkbaar berichten hoe je foto maakt van een meter om 00:00 is wel belangrijker. Vreemd.

[ Voor 0% gewijzigd door Mcneff op 01-11-2018 11:14 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentio schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]

Innova heeft wel exact dezelfde template voor de leveringsovereenkomst als EnergieFlex.
JUIST en zo kom ik veel meer dingen tegen die hetzelfde zijn, zelfs namen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
  • Laatst online: 12-09 10:01
Iemand ook opgevallen dat ze per 7 november per automatische incasso afschrijven?
Ik heb hun nooit toestemming hiervoor gegeven.....

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

sdh1981 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:17:
Iemand ook opgevallen dat ze per 7 november per automatische incasso afschrijven?
Die gaan we natuurlijk gewoon storneren.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeghoofd21 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:18:
[...]

Die gaan we natuurlijk gewoon storneren.
Niet storneren je moet de machtiging intrekken dan krijg je een factuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdh1981
Maar het kan toch niet zo zijn dat iedereen maar gewoon zomaar een incasso kan vereffenen van jouw rekening zonder toestemming?

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik ben mijn eindafrekening aan het maken in sheets, en ben daar vrijwel klaar mee.
Vraagje;

Wie heeft (omdat het kan) zijn welkomst bonus meegerekend.
En zo ja, dan neem ik aan de volledige 150,- neem ik aan.
In de berekening heb ik leveringskosten vergoeding energiebelasting etc op 210 dagen gezet (4 apr tot 31-okt)

Zijn er uberhaubt mensen die de welkomstbonus verrekenen? Persoonlijk zit ik er aan te denken want "ik" vind wel dat ik er recht op heb. lol
Ben benieuwd wie deze heeft meegenomen..

Overigens krijg ik zonder welkomst bonus, September stornering en Incassoblok van Oktober nog 29,- terug. Dus ben blij da'k gestorneerd heb.

Sturen jullie ook je eindafrekening inc contracten zowel naar EF als de Curator?
Zo ja, per brief? Aangetekend of "gewoon" met email.

thanks,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
sdh1981 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:17:
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:20:
[...]

Niet storneren je moet de machtiging intrekken dan krijg je een factuur
Maar welke machtiging dan? Ik heb EF ooit een machtiging gegeven, en die ook weer ingetrokken eind oktober. Hoe komt Innova dan eigenlijk aan een machtiging..?
(Plus ik zit er maar 2 dagen, mooi dat ik niet het volle maandbedrag aan hun ga betalen, en dat was me telefonisch ook wel toegezegd)
Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:23:
Ik ben mijn eindafrekening aan het maken in sheets, en ben daar vrijwel klaar mee.
Vraagje;

Wie heeft (omdat het kan) zijn welkomst bonus meegerekend.
En zo ja, dan neem ik aan de volledige 150,- neem ik aan.
In de berekening heb ik leveringskosten vergoeding energiebelasting etc op 210 dagen gezet (4 apr tot 31-okt)

Zijn er uberhaubt mensen die de welkomstbonus verrekenen? Persoonlijk zit ik er aan te denken want "ik" vind wel dat ik er recht op heb. lol
Ben benieuwd wie deze heeft meegenomen..

Overigens krijg ik zonder welkomst bonus, September stornering en Incassoblok van Oktober nog 29,- terug. Dus ben blij da'k gestorneerd heb.

Sturen jullie ook je eindafrekening inc contracten zowel naar EF als de Curator?
Zo ja, per brief? Aangetekend of "gewoon" met email.

thanks,
Note:
Ik doe ook maar wat, heb ook nooit eerder met dit bijltje gehakt...

Ik heb m'n verlengingsbonus meegerekend, 60 euro, ik mis namelijk maar 2 dagen van mijn jaarcontract en dat is niet MIJN schuld.

Ik heb alles aan beide gemaild, incl contract enzo.

[ Voor 59% gewijzigd door dragon2 op 01-11-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:25:
[...]

Maar welke machtiging dan? Ik heb EF ooit een machtiging gegeven, en die ook weer ingetrokken eind oktober. Hoe komt Innova dan eigenlijk aan een machtiging..?
(Plus ik zit er maar 2 dagen, mooi dat ik niet het volle maandbedrag aan hun ga betalen, en dat was me telefonisch ook wel toegezegd)
Als jij de machtiging na EF hebt ingetrokken dan is het goed en kan innova niet incasseren.
Verder ga ik zelf echt geen afrekening maken en sturen doen ze niks mee.

De vraag is of we ooit nog een afrekening krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
dragon2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:25:
[...]

Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat de regeling die heeft gezorgd dat wij zonder toestemming een overeenkomst bij Innova in de maag gesplitst kunnen hebben krijgen er ook verantwoordelijk voor is dat Innova de machtiging heeft kunnen overnemen van Energieflex. Als je deze machtiging hebt geblokkeerd dan zou het Innova ook niet moeten kunnen lukken. Dit is een aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
Nachtschade schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:28:
[...]
Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat de regeling die heeft gezorgd dat wij zonder toestemming een overeenkomst bij Innova in de maag gesplitst kunnen hebben krijgen er ook verantwoordelijk voor is dat Innova de machtiging heeft kunnen overnemen van Energieflex. Als je deze machtiging hebt geblokkeerd dan zou het Innova ook niet moeten kunnen lukken. Dit is een aanname.
Je krijgt gewoon een factuur in je inbox.

Ik ben overigens per direct over naar een andere leverancier.
  • Nieuwe leverancier gaf aan dat dit wel kon maar dat ik zelf aansprakelijk was voor een eventuele opzeg-vergoeding (en ze dit dus liever niet doen).
  • In het variabele-tarief contract van Innova staat niets over een opzegvergoeding
  • Het callcenter van Innova gaf aan dat je weg mag per direct zonder extra kosten (en dat heb ik opgenomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
  • Laatst online: 14-01-2021
het tarief van homestroom is tot 31-12-2019, komen er tussen tijds extra verhogingen door de staat omdat die graag extra geld wil zien van de burger waar niks voor wordt gedaan dan zullen ook alle andere leveranciers hun tarief verhogen met het zelfde bedrag. Echter heb ik die verhoging liever op een tarief van 61 eurocent dan 75 eurocent. Het netto tarief blijft wel gelijk tot eind 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
kjast schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:45:
[...]

Je krijgt gewoon een factuur in je inbox.
Dat is maar de vraag. In de mail van Innova staat dat ze het automatisch afschrijven. Ik vermoed dat wanneer je niet de incasso van Energieflex hebt geblokkeerd Innova dit via deze machtiging gaat doen op de 7e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nachtschade schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:48:
[...]

Dat is maar de vraag. In de mail van Innova staat dat ze het automatisch afschrijven. Ik vermoed dat wanneer je niet de incasso van Energieflex hebt geblokkeerd Innova dit via deze machtiging gaat doen op de 7e.
daarom blokkeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
Nachtschade schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:48:
[...]
Uw termijnbedrag blijft hetzelfde als voorheen. Dit is €XXXX per termijn. Wij zullen rond 7 november het termijnbedrag voor november incasseren of u een digitale factuur sturen.

i rest my case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
kjast schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:49:
[...]

Uw termijnbedrag blijft hetzelfde als voorheen. Dit is €XXXX per termijn. Wij zullen rond 7 november het termijnbedrag voor november incasseren of u een digitale factuur sturen.

i rest my case..
Daar staat dus dat ze of afschrijven of een factuur sturen en de aanname is dat ze afschrijven wanneer je niet de incasso van Energieflex hebt geblokkeerd en een factuur sturen wanneer je dat wel hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Interessant dat iemand eerder zei dat Innova dezelfde energieboer is. (EnergieFlex en Innova)
Zit mijn contracten te bekijken en die zijn 90% EXACT dezelfde opmaak en 96% exact dezelfde tekst.

Zeer vreemde zaak,

edit: duidelijker verhaal van gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 01-11-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:10:
Interessant dat iemand eerder zei dat Innova dezelfde energieboer is. (EnergieFlex en Innova)
Zit mijn contracten te bekijken en die zijn 90% EXACT dezelfde opmaak en 96% exact dezelfde tekst.

Zeer vreemde zaak,

Dat betekend dat we met zijn alle beflikkerd worden. hop bv laten klappen en door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:20:
[...]

Dat betekend dat we met zijn alle beflikkerd worden. hop bv laten klappen en door
En tarieven 2 cent per kwh omhoog en vaste leveringskosten 2 euro omhoog ten opzicht van wat ze een maand ervoor boden. Dus goedkoop mensen scoren en ze daarna een duur tarief proberen aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
*knip* Zie modbreak hierboven. Melden dat je bent overgestapt is geen nuttige toevoeging aan dit topic.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2018 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Het wordt steeds gekker.. Zojuist ook een reactie van Energieflex gehad waarin ik mijn onvrede uitte over de eerste herinnering.
Je hebt ons gevraagd of er nog een eindafrekening opgemaakt wordt.

Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt.
Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten.

Op dit moment is daar nog niets over bekend.
Vervolgens stuur ik deze reactie terug.
Bedankt voor uw reactie. Kan ik hieruit opmaken dat ik de eerste herinnering als niet verzonden kan beschouwen?

Ik zie de eindafrekening graag tegemoet.
Om daarna deze reactie terug te krijgen.
Gezien het feit EnergieFlex heeft geleverd tot en met 31 oktober, blijft de betaalverplichting tot die datum.
Wij kunnen het aanmaan proces hiervan niet stopzetten en blijven herinneringen tot de betaling is voldaan of tot er meer bekend wordt over de afrekeningen.

Wij verwachten hier binnen 2 weken meer over te kunnen vertellen. Vanaf 1 november kunt u uw betaling verrichten aan Innova. Van hen ontvangt u een betaalverzoek of zal er een machtiging worden gedaan voor november.
Mijn gegevens zijn opgekocht, dit mag niet gezien de AVG, tevens zit ik plots vast aan een contract bij een maatschappij waar ik nog nooit van gehoord heb, en die gaan ook nog eens geld van mijn rekening afschrijven. Ze zouden mijn e-mail adres niet eens moeten hebben.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik ontving dezelfde reactie op het verzoek voor de eindafrekening.

Kortom: ‘Hun systeem blijft wel herinneringen uitsturen, maar aan de andere kant kunnen ze ‘nog’ geen eindafrekening opmaken’.

Echt schandalige communicatie naar hun al bij voorbaat gedupeerde ex-klanten. Ben gewoon duidelijk en meld netjes dat ze trachten binnen 2 weken de eindafrekening te kunnen opmaken, zonder vaag te doen over wel/niet nog te versturen herinneringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:10:

Zeer vreemde zaak,

FWIW: Volgens Innova (net gebeld, voor wat anders) komt dat omdat ze snel contracten voor particulieren 'in elkaar hebben moeten draaien' en dus zaken hebben overgenomen van energieflex. Ook hebben ze personeel overgenomen.

Ook volgens de helpdesk: de machtigingen zijn inderdaad die van EF, dus als je die geblokkeerd had dan kan Innova ook niet afschrijven. En ik krijg in mijn geval (slechts 2 dagen Innova) vermoedelijk direct/alleen een eindafrekening, ipv dat ik de hele maand voorschot moet betalen. Maar daar komen ze nog op terug.

[ Voor 20% gewijzigd door dragon2 op 01-11-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ongeveer het hele topic gelezen, ik kan nog 1 termijn a €70,20 storneren. Ik heb totaal geen zin dat ik vervolgens ik weet niet hoeveel moet betalen en in een juridisch gezeik terecht kom door dit bedrag te storneren. Ik baal er behoorlijk van, incl. bonus heb ik zo'n €350 van ze tegoed..

Stel ze gaan toch lastig doen, wat gaat het me dan kosten wanneer ik het laatste termijn alsnog storneer nu?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:57:

Stel ze gaan toch lastig doen, wat gaat het me dan kosten wanneer ik het laatste termijn alsnog storneer nu?

Groet
De tijd zal het leren, nu kost het je iig 200,- (geen bonus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:00:
[...]

De tijd zal het leren, nu kost het je iig 200,- (geen bonus)
Tja precies, er is ook niks over te zeggen, snap het ook wel.. Gedoe..

Net met greenchoice een contract afgesloten, over 2 dagen begint de levering. Innova kan erin stikken, geen zuivere koffie dit.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.