Wat maakt die ene maand nou uit - alternatief was dat alle klanten zelf op zeer korte termijn een andere aanbieder hadden moeten vinden. Dan is dit toch een veel betere oplossing voor 95% van de mensen?fjux schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:46:
Ik heb ook vannacht de email gehad, en die prijzen zijn echt idioot hoog.
Voor mij valt de schade wel mee (zit in mijn eentje) maar komt wel erg slecht uit nu we net de koude maanden in gaan!
Is er echt geen manier om onder dit contract uit te komen. ik vind het namelijk ronduit raar dat omdat partij A over zijn nek gaat wij niets kunnen doen en maar verplicht 1 maand bij partij B moeten gaan zitten.
Weet iemand toevallig hoe dat nu zit met die 14 dagen?
en nog belangrijker. Met overstappen. kunnen we aannamen dat de nieuwe partij dit zonder problemen kan omzetten (partij C), of moeten we dit zelf gaan aanmelden?
Overigens zijn de variabele tarieven die ik nu aangeboden krijg inderdaad een stuk hoger (10-15%) dan wat er in de markt beschikbaar is (variabel).
Aanbieder | Stroom piek variabel | Stroom dal variabel | Gas variabel |
Innova | 22,8 ct/kWh | 21,6 ct/kWh | 0,76 €/m3 |
Marktprijs goedkoopste 5 aanbieders | 20,5* ct/kWh | 20,5* ct/kWh | 0,66 €/m3 |
Bron: snelle vergelijking op Gaslicht.com, gemiddelde gepakt van de goedkoopste 5 aanbieders.
*Gecombineerd - geen splitsing piek/dal.
Als het goed is komt er morgen al een aanbod voor de vaste tarieven - mochten die niet concurrend zijn dan ben je er met 30 dagen weer weg en heb je misschien €10 teveel betaald. So be it.