Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kero1234
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-09 11:15
Zojuist contact gehad met mijn rechtsbijstand. Zij adviseren mij om niet te betalen en pakken de communicatie met de curator verder op.
Ze wisten mij te vertellen dat je niet wordt afgesloten omdat, er al een nieuwe energieleverancier is.

Edit:
Even een iets uitgebreidere toelichting: Ook ik heb 2 maand termijnen gestorneerd omdat ik te veel aan EF heb betaald ten opzicht van mijn verbruik.
Zelfs met het storneren blijf ik geld van EF te goed houden.

[ Voor 31% gewijzigd door Kero1234 op 29-10-2018 09:41 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even gevraagd via contactformulier wanneer we de eindafrekening kunnen verwachten.
edit: direct mail terug, dat ze binnen 5 dagen met een antwoord zullen komen.
Beter doen ze dat, anders stuur ik een aanmaning!!!! :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1977
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 08:43
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Wellicht handig om even te vermelden of toevallig je stookjaar afliep en je net je eindafrekening hebt gehad?
Afrekening heb ik 3 weken geleden gehad net voor uitstel van betaling, en kreeg toen al geld terug.. alles is tot nu netjes afgehandeld. zal nog 1 afrekening komen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kero1234
  • Laatst online: 01-09 11:15
TweakersAddict schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:08:
Heeft iemand het adres van de executeur?
De rechtsbijstand wist de naam en het advocaten kantoor van de curator te vermelden:
Mr. WJM van Andel
Wijn en Stael advocaten te Utrecht
https://www.wijnenstael.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn1977 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Afrekening heb ik 3 weken geleden gehad net voor uitstel van betaling, en kreeg toen al geld terug.. alles is tot nu netjes afgehandeld. zal nog 1 afrekening komen dus.
Dat zou ik dan vermelden in je bericht. Je zaait namelijk een hoop verwarring anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb de eerste ~6 berichten gelezen,

Waarom willen jullie meer betalen aan een energie leverancier dan nodig ?

Ik wil juist zo min mogelijk betalen (slank) om het restant met mn welkoms bonus te betalen .
Mijn jaar verbruik is dan ook wel redelijk constant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HeAdWaVe74 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:23:
Ik heb de eerste ~6 berichten gelezen,
Ik zou in een draadje van 20+ pagina's vooral de laatste X berichten lezen. Die zijn meestal wat actueler.
Niemand wil teveel betalen trouwens.
:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

Beste Daverius,
Ik wil je niet corrigeren want ik ben het vrijwel 100 % mt je eens echter denk ik dat we met z'n allen te snel gaan.Formeel heeft er niemand aantoonbaar te veel betaald.[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een slimme meter en krijg/kreeg maandelijks per e-mail rapporten van EF zelf waarin mijn exacte verbruik staat. Hieruit is dus op te maken dat ik wel al aantoonbaar teveel heb betaald.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2018 11:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00, en die overzichten heb ik dus ook al meegestuurd in mijn vordering aan de curator.
Met een overzicht van betalingen en verbruik.
En hoor ik binnen die 5 dagen niks dan krijgen ze idd met een cc aan energieflex (beide mail-adressen) netjes een herinnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie nou, afwachten wat er gebeurd of moeten we misschien samen een brief sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een slimme meter en krijg/kreeg maandelijks per e-mail rapporten van EF zelf waarin mijn exacte verbruik staat. Hieruit is dus op te maken dat ik wel al aantoonbaar teveel heb betaald.
Okee mee eens
de vraag is echter Hoeveel precies ? (eflex levert nog steeds )en dan met 2 decimalen achter de komma incl. alle belastingen en vermindering energiebelasting e.d. Je zal toch echt iets in handen moeten hebben met een eindafrekening een faktuur met kvk-nummer berekeningen enz enz zo werkt het nou eenmaal in nederland.
Laten we nu met z'n alle even afwachten en alleen zuiver naar de feiten kijken.deze zaken kosten nu eenmaal tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:45:
[...]
deze zaken kosten nu eenmaal tijd
De aanmaning/herinnering kostte niet zoveel tijd, dus ik verwacht rond 5 november (binnen de 14 dagen betalingstermijn) toch wel een eindafrekening, zodat ik de aanmaning/herinnering kan negeren.

Leest u mee curator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Heeft iemand al een reactie gehad op een bericht richting Curator/Eflex waarin je stelt graag eerst de eindafrekening te zien zodat je de aanmaning van gestorneerde bedragen kunt verrekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie nu meermaals vragen langskomen of men al meer weet en/of iets gehoord heeft van de curator.

Dit soort berichten zijn niet de bedoeling en zelfs storend. Als iemand iets gehoord heeft (en het wilt delen), zal die dit vanzelf in het topic melden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtgeving NU.NL 26-10-18 16:18

Het failliete Energieflex, het bedrijf dat voor kort op het shirt van voetbalclub NEC prijkte, maakt een doorstart onder de vleugels van branchegenoot Innova Energie.

Volgens de curator gaan het personeel en het klantenbestand over naar de nieuwe eigenaar. De circa vijftigduizend klanten die gas en stroom afnamen bij Energieflex, krijgen binnenkort door Innova Energie een nieuw contract aangeboden.

Hoeveel er precies voor Energieflex wordt betaald wil de curator niet zeggen. Wel laat hij los dat het om een miljoenenbedrag gaat. In de energiewereld zijn vooral klantenbestanden erg gewild.

Als je het hele verhaal wilt lezen : Nu.nl / op vergrootglas drukken / Energieflex ingeven.

Vanmorgen nog telefonisch contact gehad met medewerker Energieflex voordat ik het artikel van Nu.NL had gelezen. Gesproken over zeer gebrekkige communicatie vanuit de kant van de curator. Volgens medewerker zit er weer berichtgeving aan te komen. Maar wat en op welke termijn ?
Mijn medeleven betoont inzake ontslag. Ging hier niet echt op in. Toen ik het bericht op NU.NL las ging er bij mij een lampje branden.

Eerst hoor je alleen dat het klantenbestand is gekocht door Innova.
Volgens berichtgeving NU.NL gaat opeens ook het personeel over (had ik nog niet eerder gehoord)

Tijd zal het leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Het is in ieder geval fijn dat deze mensen hun baan kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Maar in hoeverre is het een overname, dat is wel relevant. Het klinkt meer alsof wat assets, waaronder personeel en klantenbestand zijn opgekocht, maar nemen ze ook de schulden over? Dat moet toch ergens publiekelijk staan? Als het faillissement al is uitgesproken bestaat de rechtsentiteit toch überhaupt niet meer?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 21:50
[...]
Graag zou ik een vermelding van je zien mbt de 100.000 contracten ik kan die nergens vinden.
"Energieleverancier Innova neemt de klantenportefeuille van het failliete Energieflex over. Dat maakt curator Willem Jan van Andel van Wijn en Stael Advocaten deze vrijdag bekend. Het gaat om circa 100.000 aansluitingen van huishoudens. Energieflex had geen zakelijke klanten."

https://energeia.nl/energ...-klanten-energieflex-over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
MsG schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:44:
Maar in hoeverre is het een overname, dat is wel relevant. Het klinkt meer alsof wat assets, waaronder personeel en klantenbestand zijn opgekocht, maar nemen ze ook de schulden over? Dat moet toch ergens publiekelijk staan? Als het faillissement al is uitgesproken bestaat de rechtsentiteit toch überhaupt niet meer?
Waar het nu.nl artikel spreekt over 'overname' gaat het over overname in de volksmond, niet een daadwerkelijke overname.

Bij een overname zouden onze overeenkomsten ook overgaan en dat is niet het geval, althans als we de aan ons berichtte e-mails mogen geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Volgende tekst naar de curator (flexenergie@wijnenstael.nl) verzonden.

Goedendag,

Op 26-10-2018 heb ik een herinnering voor een nota van 2 gestorneerde rekeningen van Energieflex ontvangen (debiteuren nr xxx).

Ik zou graag binnen 4 dagen nadat ik mijn meterstanden heb doorgegeven (geen slimme meter) mijn eindafrekening zien. Mocht er geld van mijn kant openstaan dan kunt u direct een betaling verwachten.

Met vriendelijke groet, Naam

Ben benieuwd of en wanneer ik een antwoord zal krijgen. In mijn mail stond overigens nog niks over afsluiten, alleen bij eventuele schuldhulpverlening e.d. Maar na de eerste aanmaning (wat dit is...) zal er nog wel een langere weg gaan dan meteen afsluiten, helemaal omdat men op het eventuele moment van afsluiting geen leverancier meer is.

*edit*
net een mailtje terug gekregen van de cuartor tijdens het typen van dit bericht, waarbij er letterlijk staat " U kunt binnen 4 tot 6 weken een reactie tegemoet zien" . Ze zullen het druk hebben bij de curator

[ Voor 12% gewijzigd door CrazyOne op 29-10-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkskrant 26 oktober 2018 15:44

In totaal heeft het energiebedrijf honderdduizend aansluitingen voor stroom en gas.

Ik denk dat je de volgende rekensom kunt maken:

Iedereen zal vrijwel 2 aansluitingen (1 voor gas en 1 voor electra) hebben

Honderdduizend aansluitingen : 2 geeft 50.000 huishoudens

(Was een vraag van 1 van de forumdeelnemers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
CrazyOne schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:54:

*edit*
net een mailtje terug gekregen van de cuartor tijdens het typen van dit bericht, waarbij er letterlijk staat " U kunt binnen 4 tot 6 weken een reactie tegemoet zien" . Ze zullen het druk hebben bij de curator
M.a.w. dan heb je al lang en breed een incasso-bureau op je nek.
Of wat zegt de rechtsbijstand in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat eens even wat te rekenen.

50.000 huishoudens
6 maanden lang een super zomer geweest (bijna geen gasgebruik)
stel € 150 voorschot per maand per klant

50.000 x 6 maand x € 150 = € 45.000.000 (zegge en wel 45 miljoen euro) aan inkomsten

weet niet welke uitgaven er tegenover staan in de zomermaanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:33:

50.000 huishoudens

50.000 x 6 maand x € 150 = € 45.000.000 (zegge en wel 45 miljoen euro) aan inkomsten

Uuuh koken en stroom? 150 euro aan gas is niet een normaal bedrag hoor. Hooguit als je stroom er bij rekent. Wij zitten nu op een 115 euro per maand voor stroom en gas. En dat is relatief normaal voor onze straat. Gas is wat hoger omdat we onze kat niet in 15 graden laten slapen.
En zo zullen er genoeg mensen zijn. En uiteraard kopen zij ook gewoon alvast in. En doen echt niet 45 miljoen in hun zak stoppen.

/Edit en vergeet de belasting niet. Die moet ook gewoon betaald worden.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 29-10-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CrazyOne schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:54:
Volgende tekst naar de curator (flexenergie@wijnenstael.nl) verzonden.

Goedendag,

Op 26-10-2018 heb ik een herinnering voor een nota van 2 gestorneerde rekeningen van Energieflex ontvangen (debiteuren nr xxx).

Ik zou graag binnen 4 dagen nadat ik mijn meterstanden heb doorgegeven (geen slimme meter) mijn eindafrekening zien. Mocht er geld van mijn kant openstaan dan kunt u direct een betaling verwachten.

Met vriendelijke groet, Naam

Ben benieuwd of en wanneer ik een antwoord zal krijgen. In mijn mail stond overigens nog niks over afsluiten, alleen bij eventuele schuldhulpverlening e.d. Maar na de eerste aanmaning (wat dit is...) zal er nog wel een langere weg gaan dan meteen afsluiten, helemaal omdat men op het eventuele moment van afsluiting geen leverancier meer is.

*edit*
Nee, het is geen aanmaning maar een herinnering, die moet je binnen 14 dagen betalen daarna krijg je de eerste aanmaning die kost 15 euro, de tweede kost nog meer.

Uit het contract:
Betaalherinnering en aanmaningskosten De eerste betaalherinnering is altijd
kosteloos. Voor volgende aanmaningen worden incassokosten in rekening
gebracht. Die bedragen voor het versturen van de eerste aanmaning € 15,-.
Voor de tweede aanmaning worden de incassokosten verhoogd tot 15% van het
aan EnergieFlex verschuldigde bedrag, met een minimumbedrag van €40,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Soldaatje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
tot 15% van het aan EnergieFlex verschuldigde bedrag
En daar zijn de meningen nou over verdeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:27:
[...]

En daar zijn de meningen nou over verdeeld ;)
Klopt, als je zeker weet dat je nog 100+ euro terugkrijgt van EnergieFlex dan zou ik zeker de eerste aanmaning afwachten en de 15 euro maakt dan weinig uit. Hopelijk hebben ze dan de eindafrekening klaar voordat de termijn van die aanmaning afloopt. Al krijg je dan misschien wel het predikaat wanbetaler erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nachtschade schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Waar het nu.nl artikel spreekt over 'overname' gaat het over overname in de volksmond, niet een daadwerkelijke overname.

Bij een overname zouden onze overeenkomsten ook overgaan en dat is niet het geval, althans als we de aan ons berichtte e-mails mogen geloven.
Ik vermoed ook van niet. Het lijkt een doorstart onder dezelfde naam met alle klanten maar niet een overname van alle huidige contracten en afspraken.
Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat die welkom bonussen ook uit uitgekeerd gaan worden omdat dit contract komt te vervallen.

Dus ze nemen alleen het klantenbestand over lijkt wel.
Zit zelf niet bij deze partij maar kan mij voorstellen dat veel klanten overstappen naar een andere leverancier en ze hun gegevens willen laten verwijderen wat tegenwoordig moet kunnen via de GDPR wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:33:

50.000 huishoudens

Waarschijnlijk de eerste maanden nog goedmaken voor de winter. Overigens vind ik het inderdaad een hele vreemde tijd om failliet te gaan. Ik heb zo mijn twijfels over de bedrijfsvoering en bonussen/salarissen die wellicht totaal buiten proporties waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn rechtsbijstand gebeld. Die zegt dat we de aanmaning gewoon moeten betalen. Ik zeg dan ben ik gewoo 500 euro kwijt want die ga ik nooit terug krijgen zeggen ze dat klopt maar je mag de Voorschoten wettelijk niet verekenen met de eindafrekening. Je zult ze eerst moeten betalen en daarna een vordering neer moeten leggen die je nooit wint. Ik twijfel nu echt en vraag me af of we niet met zijn allen iets moeten doen?
Graag jullie advies!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mcneff
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik had vanochtend met mijn rechtsbijstand Arag gesproken, situatie voorgelegd (bij mij is deze nog ingewikkelder: 2 leveringsadressen waarvan - na het storneren - bij een adres tegoed is van €1040 en bij 2de schuld is ontstaan van €330 - hoewel per saldo heb ik tegoed van EF van ca. €705 voor beide adressen)

Arag juriste was met de EF situatie reeds bekend en reageerde in de eerste instantie 'toch betalen aan EF'. Maar na mijn toelichting (zie hieronder), overleg met haar collega's, raadplegen van juridisch loket (doen ze wel's blijkbaar) heeft zij mij teruggebeld en advies was: 'U mag dit toch verrekenen met een failliet bedrijf' aangezien u een schuldeiser bent. Wel, ik moet mijn vordering met overzicht asap naar curator sturen. Dus dit doe ik, was al van plan.
Ik lees hier dat velen deze reeds gestuurd hebben. Een probleem: juiste verbruik van volledige periode is pas op 1 november bekend (ik heb slimme meters). Dus verbruik van de laatste 3 dagen van oktober moet ik schatten.

Wat heb ik aan Arag juriste verteld? In principe niets bijzonders:

- Contract is eenzijdig door EF beëindigd (mijn jaarcontract liep tot april 2019), waarvan de voorschoten niet meer geldig zijn; contract eindigt op 31 oktober 2018 nu waarop ik mijn verbruik en te betalen kosten baseer.
- Werkelijke verbruikskosten + belastingen zijn met voorschoten in de afgelopen maanden reeds gedekt, met overschot zelfs.
- Wetend dat ik tegoed van EF heb en aangezien EF faillissement heb ik besloten te storneren
- Het is algemeen bekend, en is bevestigd door gebrek van informatie van EF/curator, dat je te veel betaalde voorschoten niet terugkrijgt of de kans daarvan heel klein is
- Onduidelijkheid van EF/curator zijde of er eindafrekening komt. Zelfs als dit ergens door derden gesuggereerd is (Consuwijzer)

Ik doe dit op mijn eigen risico. Ik vind dat ik gelijk heb maar je moet het zelf weten. Als ik nog info krijg, post ik hier. Succes iedereen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
Om je verhaal te versterken, zie ook dit bericht van een jurist:
https://www.linkedin.com/...sso-boddaert/?published=t

In het kort: storneren en verrekenen is wel zeker een optie.
Daarnaast, Artikel 53 faillissementswet zegt:

https://maxius.nl/faillissementswet/artikel53:
Artikel 53
1. Hij die zowel schuldenaar als schuldeiser van de gefailleerde is, kan zijn schuld met zijn vordering op de gefailleerde verrekenen, indien beide zijn ontstaan vóór de faillietverklaring of voortvloeien uit handelingen, vóór de faillietverklaring met de gefailleerde verricht.
2. De vordering op de gefailleerde wordt zonodig berekend naar de regels in de artikelen 130 en 131 gesteld.
3. De curator kan geen beroep doen op artikel 136 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

Ik ben een leek in juridische zaken, maar wat ik hier lees, is dat als je dus voor faillissement hebt gestorneerd, en zowel schuldenaar als schuldeiser bent, je dus wel degelijk kan verrekenen. Dit biedt dus nog hoop. Voorlopig ga ik dus niks betalen en zelf maar een verrekening opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gmj2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

Artikel 53
1. Hij die zowel schuldenaar als schuldeiser van de gefailleerde is, kan zijn schuld met zijn vordering op de gefailleerde verrekenen, indien beide zijn ontstaan vóór de faillietverklaring of voortvloeien uit handelingen, vóór de faillietverklaring met de gefailleerde verricht.
2. De vordering op de gefailleerde wordt zonodig berekend naar de regels in de artikelen 130 en 131 gesteld.
3. De curator kan geen beroep doen op artikel 136 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

Ik ben een leek in juridische zaken, maar wat ik hier lees, is dat als je dus voor faillissement hebt gestorneerd, en zowel schuldenaar als schuldeiser bent, je dus wel degelijk kan verrekenen. Dit biedt dus nog hoop. Voorlopig ga ik dus niks betalen en zelf maar een verrekening opstellen.
Zo heb ik het dus ook begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 13:53
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Zo heb ik het dus ook begrepen.
Ik heb gestorneerd toen het bericht al was gegeven dat EF failliet was verklaard.

Wat raar trouwens dat Radar of kassa geen aandacht besteed aan deze zaak.. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
cejean schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:46:
[...]
Wat raar trouwens dat Radar of kassa geen aandacht besteed aan deze zaak.. :(
Sowieso het nieuws en TV enzo... Wel voetballers die hun sponsor kwijt zijn en omvallende ziekenhuizen en hun medewerkers en klanten/patienten, maar klanten van een omgevallen energiemaatschappij ho maar :(

En de consumentenbond valt me ook erg tegen natuurlijk. Niet dat ik persoonlijk via hun bij EF terecht ben gekomen maar zat mensen wel natuurlijk.

Ik ga voor honderden euro's het schip in en dat kan ik niet missen!!! En velen met mij. Hallo kassa/radar/consumentenbond/... inderdaad :( :( :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mcneff
gmj2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

Artikel 53
Dank je.
Dit Artikel 53 lid 1 heb ik trouwens ook aan de juriste in eigen woorden geciteerd, had hem elders hier op forum gelezen. Top!

Ik had gestorneerd op 18 oktober, dus nog vóór het officiële faillissement. Persoonlijk beschouw ik dit niet als een voordeel, maar als dit juridisch vereiste is, dan zit ik goed.

Wat mij enorm irriteert is de houding en adviezen van de ‘consumenten’organisaties. ‘Blijf betalen zelf als je weet dat deze bedragen niet meer terug krijgt bij een faillissement’ en de meest stomme :’ verlaag je maandelijks voorschot bij EF’. Waarom??? Bedrijf zonder vergunning en bovendien failliet en bekende eindcontract datum van 31 okt, kan/ mag een voorschot van november en verder niet meer innen. Dit moet bij ‘consumenten’organisaties bekend zijn. Ik heb dit zelfs via EF klantenservice als bevestiging gekregen (na het intrekken van automatische machtiging).

Hopelijk wordt daar iemand wakker en regelt voor ons juiste eindafrekeningen en uitbetalingen. Maar deze kans beschouw ik nu als ‘zeer klein’. Ze laten ons eerst maximaal melken door curatoren, want daar staan grote banken achter (met leningen aan EF). In ieder geval, ben ik niet van plan om iets zonder eindafrekeningen te gaan betalen. Ik heb nog vordering van EF.

Als er op een bepaalde moment gezamenlijk besloten wordt om collectief naar de rechter te stappen - ik doe mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blokker1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 09:33
*knip* Dit soort "ik ook"-posts zijn niet de bedoeling in dit topic, gezien ze niets toevoegen.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die jurist op linkedin is wel slim EF zegt steeds van ja we leveren jou energie dus komen onze verplichting na dus jij moet je Voorschoten betalen anders pleeg je contractbreuk. Maar ze mogen niet eens leveren want hun leveringsvergunning is 15 okt ingetrokken.
Ook als je EF vraagt om een eind afrekening zeggen ze dat kan nog wel heel lang duren en dan wel zeggen dat ze na 42 dagen na storneren een incassobureau erop zetten en je voor de rechter slepen.
Vraag me af of ze dit kunnen of we allemaal onze poot stijf moeten houden. Kunnen we niet gezamelijk iets beginnen of voelt een jurist zich niet aangesproken.
Het is toch gekkenwerk dat duizenden gezinnen straks honderden euros kwijt zijn. Dat kan toch gewoon niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 14:30
Dit las ik net op gaslicht.com (6 uur geleden geplaatst) :
Zojuist heb ik de Curator gesproken.
We krijgen geen nieuwe aanmalingen meer, de eindafrekening duurt enkele maanden.
Op de eindafrekening komt te staan of wij mogen verrekenen. Tot die tijd doe je er verstandig aan het gestorneerde bedrag op je spaarrekening te zetten.
Het is dus nog even afwachten.
https://www.gaslicht.com/...failliet-energieflex-over

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
Dat bericht van deze Wouter zou ik dan graag wel door andere mensen bevestigd willen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zijn er meer mensen die de curator gebeld hebben? Als dit zo is zou het een goede verlichting geven van de stress

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annie24
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 17:45
Ik weet niet of er meer mensen zijn die in dezelfde situatie zitten als ik, want ik heb het hier nog niet gelezen, maar mocht het voor iemand relevant zijn:

Mijn contract bij EF loopt/liep van 1-11-2017 tm 31-10-2018. In september ben ik een contract met Oxxio aangegaan met start levering op 1-11-2018. Lang onzeker geweest of dit nu door kon gaan, of Oxxio eventueel kosten in rekening ging/mocht brengen ivm contractbreuk als ik niet direct bij hen zou kunnen starten.

Vandaag veel contact gehad met Innova en Oxxio. Als je voor het faillissement al een contract was aangegaan met een nieuwe partij ivm het verlopen van je contract met EF tussen 1-11-2018 en 1-12-2018 krijg je eerst levering van Innova waarna je nieuwe contract gewoon in kan gaan.

Helaas is het in mijn geval zo dat Innova heel sneaky afgelopen vrijdag alle contracten al geclaimd heeft met een ingangsdatum op 1-11. Normaal doen 9 van de 10 aanbieders dat pas op de dag zelf. Hierdoor zal ik 1 dag, dus 1-11, levering krijgen via Innova en vanaf 2-11 kan Oxxio mij dan overnemen.

Op de vraag of ik aan Innova wel een voorschot moet betalen konden ze nog geen antwoord geven. Ik neem immers maar 1 dag energie/gas af wat geen schokkend bedrag zal zijn. Daarvoor moet ik 1-11 terugbellen, want dan kunnen ze in mijn dossier. Dat is op dit moment nog niet aangemaakt.

Ook ik heb de laatste 2 termijnen trouwens gestorneerd ondanks dat mijn rechtsbijstand (Achmea via Centraal Beheer) zei dat dat niet de bedoeling is. Verder een reactie gemaild op de herinnering en morgen gaat er zowel per mail als aangetekend een heel dossier de kant van de curator op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie24
Voor wat betreft de welkomstkorting in combinatie met een stornering, daar kunnen we denk ik naar fluiten als ze zich aan de voorwaarden houden. Ik heb ook zo'n vermoeden dat de herinneringen om die reden verzonden zijn naar iedereen. Zo dekken ze zich in dat de welkomstkorting niet uitbetaald hoeft te worden:

10. Als tijdens de looptijd van de leveringsovereenkomst bij het vaststellen van
de jaarafrekening blijkt dat er sprake is van een betalingsachterstand, dan vervalt de
aanspraak op de korting volledig. EnergieFlex is dan gerechtigd eventuele kortingen
voor de daaropvolgende maanden eveneens te laten vervallen. En reeds verstrekte
kortingen dienen te worden terugbetaald.
11. De klant verliest het recht op uitbetaling van de actie bij meer dan één
betalingsherinnering en/of aanmaning per jaar.

Nu kan ik er best nog begrip voor opbrengen als de welkomstkortingen niet uitgekeerd worden. Of er nu gestorneerd is of niet. Het gaat mij voornamelijk om het door mij teveel betaalde bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Annie24 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:38:

10. Als tijdens de looptijd van de leveringsovereenkomst bij het vaststellen van
de jaarafrekening blijkt dat er sprake is van een betalingsachterstand, dan vervalt de
aanspraak op de korting volledig. EnergieFlex is dan gerechtigd eventuele kortingen
voor de daaropvolgende maanden eveneens te laten vervallen. En reeds verstrekte
kortingen dienen te worden terugbetaald.

11. De klant verliest het recht op uitbetaling van de actie bij meer dan één
betalingsherinnering en/of aanmaning per jaar.
Een eindafrekening is niet gelijk aan een jaarrekening, die durf ik nog wel aan te vechten :)..

Edit: het "ïk heb de curator gesproken" bericht zou ik voorlopig nog maar met een korreltje zout nemen. Het lijkt mij sterk dat de curator zelf opneemt (dat is een dure jongen). Wellicht een medewerker.. zolang er niets op schrift staat heb je weinig aan deze mededeling.

[ Voor 21% gewijzigd door kjast op 29-10-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 14:55
Meer mensen opgevallen dat op dit moment de energieprijzen hoger uitvallen? Ik ben twee tientjes per maand meer kwijt op een maandbedrag van 60 euro, dan twee weken terug. Is het toeval of hebben ze de prijzen hoger gemaakt met de verwachting van veel overstappers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
@PROnline winter komt eraan, minder gas uit de grond, meer mensen aan de warmtepomp, laag water in de rivieren waardoor er minder kolen en houtsnippers tegelijk verscheept kunnen worden.

Ik stap elk jaar over, maar dit is het eerste jaar waarbij je eigenlijk niks meer bespaart met overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
[...]

Formeel heeft er niemand aantoonbaar te veel betaald.Dit blijkt pas uit een eindafrekening die gaan we hopelijk op korte termijn ontvangen.
Ik heb aantoonbaar teveel betaald. Ruim 1700 euro zelfs. Samen met een bonus van 180 euro dreig ik dus flink de boot in te gaan. Mijn contract liep op 2 oktober 2018 af en ik zou uiterlijk 23 oktober geld van Energieflex op mijn rekening ontvangen. Dat bleek achteraf dus 1 dag na het faillissement. Ik heb vervolgens nog 300 euro weten te storneren, maar dan blijft er nog steeds zo'n 1600 euro over die ik waarschijnlijk niet terug ga zien. Ik heb in elk geval nu besloten mijn voorschot voortaan maar zo laag mogelijk te zetten en elke maand een extra bedrag op mijn spaarrekening te zetten. Tot voor kort betaalde ik altijd met opzet een veel te hoog voorschot, omdat ik het leuk vond om elk jaar in 1 keer een groot bedrag terug te ontvangen. Ik heb nooit rekening gehouden met de mogelijkheid dat een energieleverancier failliet kon gaan. Een dure les dus.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
4-legged-bird schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:09:
[...]

Ik heb aantoonbaar teveel betaald. Ruim 1700 euro zelfs. Samen met een bonus van 180 euro dreig ik dus flink de boot in te gaan. Mijn contract liep op 2 oktober 2018 af en ik zou uiterlijk 23 oktober geld van Energieflex op mijn rekening ontvangen. Dat bleek achteraf dus 1 dag na het faillissement. Ik heb vervolgens nog 300 euro weten te storneren, maar dan blijft er nog steeds zo'n 1600 euro over die ik waarschijnlijk niet terug ga zien. Ik heb in elk geval nu besloten mijn voorschot voortaan maar zo laag mogelijk te zetten en elke maand een extra bedrag op mijn spaarrekening te zetten. Tot voor kort betaalde ik altijd met opzet een veel te hoog voorschot, omdat ik het leuk vond om elk jaar in 1 keer een groot bedrag terug te ontvangen. Ik heb nooit rekening gehouden met de mogelijkheid dat een energieleverancier failliet kon gaan. Een dure les dus.
Je kan natuurlijk ook een aparte spaar rekening openen en ieder jaar laten uitbetalen. Mocht je bank failliet gaan krijg je alsnog je geld😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is dit iemand met iets meer juridische kennis?
https://www.linkedin.com/...matische-incasso-boddaert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
De klantenservice wist mij te vertellen, dat de verwachting is dat de eindafrekening nog enkele weken op zich laat wachten.
Dat kunnen een hoop mensen niet, omdat ze al een betalingsherinnering hebben ontvangen.
Doe ik er goed aan om nu:
1-Rechtsbijstand in te lichten
2-Zelf een eindafrekening te maken/schatten en deze zsm opsturen naar curator (of EF?). Deze gaat jouw briefje ook pas na weken behandelen.
3-Toch te betalen?

Kan iemand met wat meer inhoudelijke kennis een goed stappenplannetje neerzetten van dingen die je in ieder geval MOET doen nu, om straks niet in de problemen te komen. Er is nu voldoende informatie om niet langer af te wachten denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

4-systeembeheer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:17:
De klantenservice wist mij te vertellen, dat de verwachting is dat de eindafrekening nog enkele weken op zich laat wachten.
Dat kunnen een hoop mensen niet, omdat ze al een betalingsherinnering hebben ontvangen.
Doe ik er goed aan om nu:
1-Rechtsbijstand in te lichten
2-Zelf een eindafrekening te maken/schatten en deze zsm opsturen naar curator (of EF?). Deze gaat jouw briefje ook pas na weken behandelen.
3-Toch te betalen?

Kan iemand met wat meer inhoudelijke kennis een goed stappenplannetje neerzetten van dingen die je in ieder geval MOET doen nu, om straks niet in de problemen te komen. Er is nu voldoende informatie om niet langer af te wachten denk ik?
In ieder geval blijven communiceren en vooral duidelijk de vordering betwisten: je hebt al betaald voor al het geleverde. Dat kun je onderbouwen met een eigen berekening a.d.h.v. de meterstanden van morgenavond. Maak in ieder geval duidelijk, dat EF volgens jou geen vordering heeft op jou na verrekening (ook weer onderbouwen met een berekeningetje), maar dat jij nog een vordering hebt op EF en dat je die zult indienen bij de curator (voor de mensen die na verrekening nog een bedrag tegoed hebben). Blijf hameren op het ontvangen van een gespecificeerde factuur/eindafrekening (zodat je een eventueel openstaand saldo kunt voldoen of je vordering kunt indienen bij de curator).

Zodra een incassobureau zich meldt, stuur je ze je hele dossier en een begeleidende brief waarin je nogmaals duidelijk aangeeft de vordering te betwisten. Maar dat incassobureau komt pas in zicht na een tweede herinnering/aanmaning en zover is het nog niet. Die zal de curator dus eerst moeten gaan versturen. En ik denk dat die daarmee ook niet over 1 nacht ijs zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou ook nog onder verwijzing naar de redelijkheid en billijkheid, -als je inderdaad al geld van ze tegoed hebt-, ook na storneren, toch de welkomst bonus opeisen. Dus een goede berekening mee sturen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onetime schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:43:
Ik zou ook nog onder verwijzing naar de redelijkheid en billijkheid, -als je inderdaad al geld van ze tegoed hebt-, ook na storneren, toch de welkomst bonus opeisen. Dus een goede berekening mee sturen.
Je kunt het proberen, maar ik ben bang dat je die welkomstbonus kunt vergeten. EF is er niet meer en gaat dat echt niet uitkeren (kunnen/mogen ze ook niet). De curator is vooral bezig met het veiligstellen van de boedel en zal, als hij daar niet toe verplicht is, niets meer aan die boedel onttrekken. Zijn taak is om de boel te liquideren en van de opbrengsten de kosten te voldoen, zijn salaris te betalen en de preferente schuldeisers zoveel mogleijk schadeloos te stellen.

In deze situatie zou het - even afwachten - best eens kunnen zijn dat die preferente schuldeisers er al bekaaid vanaf gaan komen. Jan met de Pet gaat echt geen cent zien. Een energieleverancier als EF is eigenlijk niet veel meer dan een virtueel bedrijf en heeft nauwelijks assets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is er Iemand handig met het opzetten van een spreadsheet voor de berekening te maken, en die het wil delen met anderen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fidler
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:58:
Is er Iemand handig met het opzetten van een spreadsheet voor de berekening te maken, en die het wil delen met anderen?
Ik had op internet een sheet gevonden om je kosten te berekenen en aangepast voor mezelf. Deel 'm graag. Let wel, op basis van 1 jaar dus even de termijn voor vaste kosten aanpassen. Natuurlijk zelf even eigen tarieven invullen. Heb voor het gemak even een wetransfer aangemaakt : https://we.tl/t-Lqq0lKIlqt (vanaf nu 7 dagen beschikbaar)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
Ik heb zojuist gebeld met de curator, kort samengevat :

Betalingsherinnering is geautomatiseerd verstuurd, niet vanuit de curator.
het maken van de eindafrekeningen wordt uitbesteed aan een derde bedrijf
er wordt nadat de eindrekening is gemaakt een eindfactuur gestuurd, tot die tijd vinden er geen incasso's e.d. plaats, de curator heeft mij ook gemeld dat ik de betalingsherinnering voorlopig als niet verzonden kan beschouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annie24
J-roenn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:03:

er wordt nadat de eindrekening is gemaakt een eindfactuur gestuurd, tot die tijd vinden er geen incasso's e.d. plaats, de curator heeft mij ook gemeld dat ik de betalingsherinnering voorlopig als niet verzonden kan beschouwen.
Laat ik nou net mijn vorderingsbrief aan het tikken zijn en er in gezet hebben dat ik er vanuit ga dat die herinnering automatisch verzonden is...

Misschien nog een tip voor iedereen: zorg dat je de eindafrekening van je vorige leverancier in huis hebt om je beginstand te bewijzen en maak van woensdag op donderdag om middernacht foto's van je meters om de eindstand te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Zojuist antwoord ontvangen van EF op mijn verzoek om de eindafrekening te ontvangen. Ook ik heb 2 termijnen gestorneerd omdat ik meer betaald heb dan verbruikt, ook netjes aan EF laten weten dat ik dat gedaan heb:

‘Je hebt ons gevraagd of er nog een eindafrekening opgemaakt wordt. Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.

De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.

Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Op dit moment is daar nog niets over bekend.

Voor meer informatie verwijs ik je naar onderstaande link:
https://www.consuwijzer.n...-energieflex-door-innova-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt zeker gebeld en het goed verwoord he J-roenn? Als dat zo is erg bedankt! en dan hoeft niemand zich toch druk te maken, gewoon afwachten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
de curator heeft mij ook gemeld dat ik de betalingsherinnering voorlopig als niet verzonden kan beschouwen.
Als we dit nu eens ergens zwart op wit zouden kunnen krijgen, dan ben ik pas gerust.
Hoeveel moeite is het nu om dit via een officieel orgaan kenbaar te maken? Scheelt vast een hoop tickets/telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft toch allemaal een apart verhaal :
-automatisch verstuurde betalingsherinneringen ?
-niet vanuit de curator ?
-betalingsherinneringen als niet verzonden te beschouwen ?
Moet toch niet gekker worden

Duizenden huishoudens in spanning.
Totaal geen communicatie vanuit de kant van de curator.
Heb dit laatste ook al eens aangegeven naar een medewerker van Energieflex

Had net vandaag mailbericht verzonden naar curator en naar energiefex met o.a. uitdrukkelijke opschorting invorderingsmaatregelen omdat ik het niet eens ben met de herinnering. Ook ik heb in feite een vordering op Energieflex (wel voorschotten en weinig economische levering) Want ik zag de bui al een beetje hangen m.b.t. termijnen. En inderdaad :
mail curator (binnen 1 minuut) : reactie 4-6 weken
mail energieflex (binnen 1 minuut) reactie 5 dagen

Als curator nu toch eens gewoon zou communiceren. Dan was het allemaal een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
  • Laatst online: 14-01-2021
Wat mij opvalt is dat in de overeenkomst met EF duidelijk staat vermeld dat je niet zo maar overgezet kan worden, alleen met een overname wat niet kan bij een faillissement, of met gelijke voorwaarden en tarieven wat innova al heeft laten blijken dat het niet het geval is.
Dus vraag ik me wat af;
1. Op welke rechten heeft de curator de klanten verkocht?
2. Waarom kunnen klanten pas na 30 dgn over naar een eigen keus
3. Hoe is het mogelijk dat na de zomer met alle voorschotten in huis EF failliet kan gaan
4. Waarom EF maart-april op alle vergelijkingssites nummer 1 stond met een gastarief van 0,59 eurocent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
@Altimm dat viel mij inderdaad ook al op. Ik ben daarnaast ook erg verbaasd dat (met ingang de nieuwe AVG wetgeving) mijn klantgegevens ook nog onderdeel zijn geworden van een veiling. Volgens mij kan dat helemaal niet. Mijn privé gegevens worden dus gewoon overgekocht door een bedrijf aan wie ik geen toestemming heb gegeven om mijn gegevens te beheren.

[ Voor 4% gewijzigd door RickyHeijnen op 30-10-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
Ik denk niet dat de AVG in deze geschonden wordt. De ACM heeft vastgelegd dat de levering van energie na een faillissement automatisch overgaat naar een andere energieleverancier, bijkomend gevolg is de overdracht van klantgegevens. Mocht je niet doorgaan met de nieuwe leverancier en overstapt na 30 dagen kun je natuurlijk wel een verzoek neerleggen om je gegevens te laten verwijderen.
Hier overigens nog wat juridisch leesvoer over AVG en faillissementen :
https://www.vbk.nl/media/...anden_door_de_curator.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Fidler op 30-10-2018 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Laatst online: 21-08-2024
Toch vind ik het ook een vreemd verhaal dat onze persoonsgegevens zomaar verkocht worden aan een derde partij. In de voorwaarden van EnergieFlex staat het volgende over het gebruik van persoonsgegevens:

EnergieFlex gebruikt jouw gegevens voor deze doeleinden:
- De uitvoering van dit contract: het leveren van elektriciteit en/of gas, inclusief incasso.
- Persoonlijke informatie over onze producten en diensten.
- Wanneer je er geen prijs op stelt hierover door ons benaderd te worden, kun je dat kenbaar maken aan onze klantenservice via telefoon (088-3041000) of e-mail (support@energieflex.nl)

Ik heb dus nooit toestemming gegeven tot de verkoop van mijn gegevens. Hoe zit dit precies?
Eigenlijk ga ik alleen akkoord met verkoop van mijn gegevens bij volledige overname van het contract dat ik met EnergieFlex had, dus ook de schulden.

[ Voor 9% gewijzigd door Koning Karma op 30-10-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

4-systeembeheer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Als we dit nu eens ergens zwart op wit zouden kunnen krijgen, dan ben ik pas gerust.
Hoeveel moeite is het nu om dit via een officieel orgaan kenbaar te maken? Scheelt vast een hoop tickets/telefoontjes.
Zou prettig zijn, al zou ik dat als curator wat onlogisch vinden. Die wil júist dat iedereen alsnog die gestorneerde incasso's betaald. Pas bij het doorzetten naar deurwaarders zou het FlexEnergie eventueel weer geld kosten.

Maar ik hoop dat dit inderdaad toch snel duidelijk kan worden. Het zou mooi zijn als ze de storno-groep laten rusten, omdat elke inspanning om dit geld toch te krijgen niet zonder slag of stoot zou gaan, en dus wellicht meer gaat kosten dan er open staat.

Zou het wel karig vinden als de wanbetaal-teller nu vanaf de betaalherinnering doorloopt, terwijl ze met de eindafrekening lekker wekenlang mogen verzaken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Je hebt zeker gebeld en het goed verwoord he J-roenn? Als dat zo is erg bedankt! en dan hoeft niemand zich toch druk te maken, gewoon afwachten!
Uiteraard, ik had eerst gemaild naar het adres waarvan ik de betalingsherinnering heb gehad (zakelijk@energieflex.nl, support@energieflex.nl, maart heb daar geen reactie op mogen ontvangen behalve "We streven ernaar je e-mail binnen 5 werkdagen te beantwoorden. "
daarna gebeld met de curator op 030-2320800
Natuurlijk staat het je vrij om zelf nog een keer te bellen, dan is het helemaal geverifieerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een invalshoek. Is het niet raar dat Energieflex een doorstart kan maken als Innova, daarbij alleen de lusten en niet de lasten meeneemt?

Wij als consument schieten daar niks mee op, maar Energieflex komt daarmee wel onder zijn lasten (schulden) uit. Helpt het ons als consument?

Is dit zo? Of is dit te kort door de bocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:32:
Even een invalshoek. Is het niet raar dat Energieflex een doorstart kan maken als Innova, daarbij alleen de lusten en niet de lasten meeneemt?

Wij als consument schieten daar niks mee op, maar Energieflex komt daarmee wel onder zijn lasten (schulden) uit. Helpt het ons als consument?

Is dit zo? Of is dit te kort door de bocht?
Je noemt het doorstart, maar dat is helemaal niet zo. Het is alsof Bakker A failliet is gegaan, en omdat brood een nutsvoorziening is, iedereen automatisch doorverwezen wordt naar Bakker B die het klantenbestand daarbij heeft overgenomen.

Het is ook gewoon een nieuw contract wat je aangaat. De lekenmedia zouden eens moeten stoppen dat de hele tijd 'overname' of overnemen te noemen. Dat zorgt voor een misplaatste geruststelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Je noemt het doorstart, maar dat is helemaal niet zo. Het is alsof Bakker A failliet is gegaan, en omdat brood een nutsvoorziening is, iedereen automatisch doorverwezen wordt naar Bakker B die het klantenbestand daarbij heeft overgenomen.

Het is ook gewoon een nieuw contract wat je aangaat. De lekenmedia zouden eens moeten stoppen dat de hele tijd 'overname' of overnemen te noemen. Dat zorgt voor een misplaatste geruststelling.
Een betere term is in dit geval "verkocht". Waarschijnlijk heeft EnergieFlex nog een flink bedrag gekregen voor het klantenbestand ook wat helpt om schulden af te betalen.

Een heel ander onderwerp, maar hoe zit het met privacywaarborgen na zo'n klanten-verkoop? In principe heb je nooit je persoonsgegevens aan Innova verstrekt en wil je dat mogelijk ook niet.
Fidler schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:51:
Ik denk niet dat de AVG in deze geschonden wordt. De ACM heeft vastgelegd dat de levering van energie na een faillissement automatisch overgaat naar een andere energieleverancier, bijkomend gevolg is de overdracht van klantgegevens. Mocht je niet doorgaan met de nieuwe leverancier en overstapt na 30 dagen kun je natuurlijk wel een verzoek neerleggen om je gegevens te laten verwijderen.
Hier overigens nog wat juridisch leesvoer over AVG en faillissementen :
https://www.vbk.nl/media/...anden_door_de_curator.pdf
Omdat dat wel erg veel juridische taal is, wil ik het even zo vragen omdat jij er blijkbaar al meer over hebt nagezocht: Gaat dat op voor alle gegevens, of enkel vereisten voor het doorzetten van de energielevering? Bijvoorbeeld een telefoonnummer en mailadres zijn niet nodig om de werkzaamheden uit te voeren. Voornaam ook niet, zelfs geslacht niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Stoelpoot op 30-10-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dubbelpost, sorry :(

[ Voor 98% gewijzigd door Stoelpoot op 30-10-2018 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Stoelpoot schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Een betere term is in dit geval "verkocht". Waarschijnlijk heeft EnergieFlex nog een flink bedrag gekregen voor het klantenbestand ook wat helpt om schulden af te betalen.

Een heel ander onderwerp, maar hoe zit het met privacywaarborgen na zo'n klanten-verkoop? In principe heb je nooit je persoonsgegevens aan Innova verstrekt en wil je dat mogelijk ook niet.
Daar gaat het een paar posts terug precies over:

RickyHeijnen in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"
Fidler in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
Stoelpoot schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:41:

Omdat dat wel erg veel juridische taal is, wil ik het even zo vragen omdat jij er blijkbaar al meer over hebt nagezocht: Gaat dat op voor alle gegevens, of enkel vereisten voor het doorzetten van de energielevering? Bijvoorbeeld een telefoonnummer en mailadres zijn niet nodig om de werkzaamheden uit te voeren. Voornaam ook niet, zelfs geslacht niet.
Ik ben geen jurist en heb het ook maar even vluchtig doorgelezen.
Wel lijkt me duidelijk dat de gegevens verkocht zijn met hetzelfde doel als waar ze voor zijn gebruikt, de levering van energie. Lijkt me voor de rest niet heel zorgelijk maar dat is mijn persoonlijke mening.
Mocht er toch een overtreding zijn begaan bij de verkoop van deze gegevens hebben wij er als consument toch ook weinig aan, heel kort door de bocht gaat de curator dan een boete krijgen en de boel is afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcneff
Vandaag een vordering op EnergieFlex naar de curator gestuurd (met mijn versie eindafrekening) en cc-tje naar support @energieflex. Van beide is een ontvangstbevestiging binnen. Van support@ energieflex is inmiddels een reactie. Niets nieuws, wel een seintje dat er meer info mbt eindafrekening aankomt:
Je hebt ons gevraagd of je na het faillissement van EnergieFlex nog termijnbedragen terugkrijgt.
Op 26 oktober heeft de curator aangekondigd dat hij er in geslaagd is een koper te vinden voor de klanten van EnergieFlex. Op 1 november 2018 worden de klanten overgenomen door Innova Energie. De klanten van EnergieFlex blijven zo verzekerd van de energielevering op hun adres.
De transitie van de klanten van FlexEnergie naar Innova Energie vindt plaats in nauw overleg met de Autoriteit Consument en Markt. Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Dan wordt ook duidelijk wat er gebeurt met je termijnbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Irritant dat ze het zelf ook een beetje brengen alsof de boel is doorverkocht 'koper'. Maar als je bij Innova Energie de relevante vragen uitklapt krijg je: https://www.innovaenergie...nergieflex/top-10-vragen/
Daar hebben wij helaas geen informatie over. Neem hiervoor s.v.p. contact op met EnergieFlex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MsG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:59:
Irritant dat ze het zelf ook een beetje brengen alsof de boel is doorverkocht 'koper'. Maar als je bij Innova Energie de relevante vragen uitklapt krijg je: https://www.innovaenergie...nergieflex/top-10-vragen/

[...]
Lijkt me toch duidelijk vanuit dat bericht:
Op korte termijn zal Innova Energie de klanten benaderen met een aanbieding voor een nieuwe overeenkomst voor de levering van energie.
Op een later moment zullen mededelingen gedaan worden over het opmaken van eindafrekeningen tussen EnergieFlex en haar klanten. Dan wordt ook duidelijk wat er gebeurt met je termijnbedrag.

Mogelijkheid is dat het klantenbestand dus los is verkocht, zo kan Innova nieuw contract aanbieden, maar dat de schulden (jou termijnen en welkomstkado) dus gewoon nog fijn in de boedel zitten, minimale kans dat je daar iets van gaat krijgen.

Bij een koper van het volledige bedrijf zou je logisch zeggen dat dit inclusief schulden/vorderingen is, maar dit lijkt dan een selectieve faillissementsdeal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Als iemand meer weet, zal diegene dat vanzelf wel posten. Dit soort vragen hoeven niet elke dag herhaald te worden.

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2018 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjast
Het onvrijblijvende wurgcontract van Innova net ontvangen:
Stroom normaal: 0.228 / kWh
Stroom dal: 0.216 / kWh
Gas: 0.76 / m3

Ik heb conform het contract 14 dagen bedenktijd, gelijk maar opzeggen _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 30-10-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Laatst online: 22-06-2024
kjast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

ja, gezien de gasprijs maar meteen opzeggen (opzegtermijn 1 maand), begrijp alleen niet waarom de nieuwe tarieven niet voor iedereen beschikbaar zijn, het is immers bijna 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
kjast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Dat is al gunstiger dan de 30 dagen die eerst werden genoemd.

Ik kom uiteindelijk ca. 540 euro te kort, dus ik ben benieuwd of ik daar ooit iets van terugzie.

Maar in ruil daarvoor heb ik nu wel de meest comfortabele week uit mijn leven gehad in huis. 24/7 de verwarming aan en eens niet op de gasrekening letten is echt genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
dwdd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:43:
[...]
ja, gezien de gasprijs maar meteen opzeggen (opzegtermijn 1 maand), begrijp alleen niet waarom de nieuwe tarieven niet voor iedereen beschikbaar zijn, het is immers bijna 1 november.
Je begrijpt het verkeerd. In het contract staat een voorwaarde dat je binnen 14 dagen kan besluiten het contract niet aan te gaan. Foutje denk ik, maar perfect :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtschade
Dus ik begrijp dat de ovk van Innova, itt eerdere berichten, niet dezelfde voorwaarden heeft als de ovk van EF had?

En hoezo hebben sommige mensen dit al binnen? Hoe dan? Mail? Papieren post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
kjast schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:46:
[...]

Je begrijpt het verkeerd. In het contract staat een voorwaarde dat je binnen 14 dagen kan besluiten het contract niet aan te gaan. Foutje denk ik, maar perfect :9~
website innova: "Je mag het contract met ons opzeggen. Binnenkort ontvang je een aanbod voor een contract met zeer concurrerende vaste tarieven. Ik adviseer je om dat aanbod af te wachten. Daarna kun je altijd nog beslissen om je contract op te zeggen. Houd dan wel rekening met een opzegtermijn van 30 dagen."

14 dagen bedenktijd? en als je je bedenkt zit je zonder energie ? Volgens diverse info zit je zowieso 30 dagen vast aan innova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
dwdd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

website innova: "Je mag het contract met ons opzeggen. Binnenkort ontvang je een aanbod voor een contract met zeer concurrerende vaste tarieven. Ik adviseer je om dat aanbod af te wachten. Daarna kun je altijd nog beslissen om je contract op te zeggen. Houd dan wel rekening met een opzegtermijn van 30 dagen."

14 dagen bedenktijd? en als je je bedenkt zit je zonder energie ? Volgens diverse info zit je zowieso 30 dagen vast aan innova.
Ik heb al een offerte liggen van een andere partij, ingangsdatum staat nu op einde contract met Energieflex (ergens eind dit jaar). Als die per 1/11 van start kunnen dan laat ik Innova morgen weten dat ik op grond van de 14 dagen bedenktijd niet met ze in zee wil :).

[ Voor 5% gewijzigd door kjast op 30-10-2018 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

J-roenn schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:23:
[...]

Uiteraard, ik had eerst gemaild naar het adres waarvan ik de betalingsherinnering heb gehad (zakelijk@energieflex.nl, support@energieflex.nl, maart heb daar geen reactie op mogen ontvangen behalve "We streven ernaar je e-mail binnen 5 werkdagen te beantwoorden. "
daarna gebeld met de curator op 030-2320800
Natuurlijk staat het je vrij om zelf nog een keer te bellen, dan is het helemaal geverifieerd ;)
Indien iemand dit schrijven kan bevestigen dan moeten we ook eens de diverse andere partijen (consumentenbond rechtsbijstandsverzekeringen e.d) die er constant op hameren onze storneringen weer ongedaan te maken ernstig toespreken !!!
zelf krijg ik overigens de curator niet te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
Mbt de nieuwe prijzen: ik heb nog geen mail gehad, maar ik ga er vanuit dat dat de prijzen zijn vanaf 1-12 en dat je nu binnen 14 dagen aan moet geven dat je vanaf 1-12 geen klant wil zijn.

De maand november gaan ze immers leveren met de prijzen uit je EF contract.

Ik heb geen idee of ik de mail ga krijgen dus kan niet checken wat er in staat, want mijn EF contract loopt tm morgen en ik stap per 2-11 gelukkig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Annie24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:01:
Mbt de nieuwe prijzen: ik heb nog geen mail gehad, maar ik ga er vanuit dat dat de prijzen zijn vanaf 1-12 en dat je nu binnen 14 dagen aan moet geven dat je vanaf 1-12 geen klant wil zijn.

Ik heb geen idee of ik de mail ga krijgen dus kan niet checken wat er in staat, want mijn EF contract loopt tm morgen en ik stap per 2-11 gelukkig over.
Hmm, het lijkt er toch op dat het contract per 1 november overgaat op Innova en voor 30 dagen vastzit aan hun tarieven.
https://www.innovaenergie.nl/faq-energieflex/

Er staan nog meer antwoorden op die pagina.
Zelf heb ik ook nog geen contract ontvangen, maar zal deze week voor iedereen komen per e-mail.
Wij merken een enorme toename in verkeer op deze pagina in verband met het faillissement van EnergieFlex. Wij willen u er op wijzen dat de zakelijke tarieven niet te vergelijken zijn met consumententarieven. Wij zijn druk bezig met een gepast en scherp aanbod voor alle EnergieFlex klanten. Dit aanbod wordt deze week per e-mail verstuurd.

[ Voor 22% gewijzigd door Soldaatje op 31-10-2018 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie24
Soldaatje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:14:
[...]

Hmm, het lijkt er toch op dat het contract per 1 november overgaat op Innova en voor 30 dagen vastzit aan hun tarieven.
https://www.innovaenergie.nl/faq-energieflex/

Er staan nog meer antwoorden op die pagina.
Zelf heb ik ook nog geen contract ontvangen, maar zal deze week voor iedereen komen per e-mail.

[...]
Vannacht toch de mail gehad. Vaag, want ik weet bijna zeker dat ik ergens (maar ik heb de afgelopen tijd zoveel pagina's gelezen dat ik niet weet waar) had gelezen dat je in november de tarieven van EF had en dan vanaf 1-12 nieuwe van Innova.

Gelukkig is het voor mij maar 1 dag en vandaag zetten we verwarming maar weer lekker aan. Nog even een dagje stoken voor als we toch niks terugkrijgen van EF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle leveranciers gooien hun prijzen nu omhoog, ik zie ze met de dag omhoog gaan, is er nog een andere manier om even te wachten als het ware, kunnen we bijvoorbeeld een tijdelijk contract afsluiten ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35

Crazy-

Best life ever

Onze nieuwe contract start pas 27 november.

Ik vraag me af of ik alsnog Innova dien op te zeggen nu.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
Annie24 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:01:

Nee, dat is niet correct. Het contract dat je afgelopen nacht hebt gekregen bevat variabele tarieven en gaat per 1/11 in. (Morgen dus)

- in principe heeft dat contract een opzegtermijn van 30 dagen
- er staat een standaard bepaling in het contract dat er een bedenktijd van 14 dagen wordt gegeven (tot ca. 12/11 dus)
- of dit kan/mag binnen de ACM regels, geen idee. Het staat wel in het aangeboden contract

er staat al genoeg foute informatie in dit draadje, houdt het bij feiten en lees je contract!

[ Voor 8% gewijzigd door kjast op 31-10-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus meerdere mensen hebben al n bericht ontvangen van Innova, met tarieven.
Ik nog niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
kan iemand het contract met de voorwaarden even delen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit is gewoonweg frauderen / vervalsen van meterstanden.l en daar is Tweakers niet voor bedoeld.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2018 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Vanochtend ontvangen:

Korte conclusie:

Contract voor nu is met variabele / hogere tarieven, nieuwe contract zal een scherp voorstel zijn. Zo kunnen ze, wederom over de rug van de klanten, hun betaalde koopsom aan EF utsmeren over de klanten door te hoge tarieven te factureren. Vies spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 14-09 12:25
Ik heb ook vannacht de email gehad, en die prijzen zijn echt idioot hoog.

Voor mij valt de schade wel mee (zit in mijn eentje) maar komt wel erg slecht uit nu we net de koude maanden in gaan!

Is er echt geen manier om onder dit contract uit te komen. ik vind het namelijk ronduit raar dat omdat partij A over zijn nek gaat wij niets kunnen doen en maar verplicht 1 maand bij partij B moeten gaan zitten.

Weet iemand toevallig hoe dat nu zit met die 14 dagen?

en nog belangrijker. Met overstappen. kunnen we aannamen dat de nieuwe partij dit zonder problemen kan omzetten (partij C), of moeten we dit zelf gaan aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
De prijzen zijn inderdaad idioot hoog....

... maar als ik op Gaslicht.com probeer te vergelijken, zijn alle prijzen idioot hoog! 21 à 22 ct per kwh, en gas kost allemaal minimaal 70 ct per m3. Ik denk dat veel leveranciers er een slaatje uit proberen te slaan.. Dit was overigens een paar jaar terug nog 16 à 17 ct pet kwh en <50 ct per m3.

Ik denk dat ik de 'overstapmaanden' even afwacht, en vervolgens op 1 januari wil opzeggen of iets dergelijks. Leuker voor de administratie en wellicht gunstigere tarieven.. Maar het is weer de vraag of dat mogelijk is, gezien alles met jaarcontracten werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Paar keer gebeld met de curator en ze verbinden niet door blijf bij de receptie hangen, ze geven aan dat ze overspoeld worden met telefoontjes met allemaal dezelfde vraag moeten we betalen de aanmaning.
Ik zeg wordt het niet eens tijd dat jullie het dan openbaar gooien dat iedereen weet waar die aan toe is.
Zeggen ze ja dat weten we nog niet, ik zeg nee maar wel incasseren.

Tip aan jullie zoveel mogelijk bellen, als iedereen belt dan moeten ze wel op een gegeven moment.

Tel nr: 030-2320800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divak schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:59:
De prijzen zijn inderdaad idioot hoog....

... maar als ik op Gaslicht.com probeer te vergelijken, zijn alle prijzen idioot hoog! 21 à 22 ct per kwh, en gas kost allemaal minimaal 70 ct per m3. Ik denk dat veel leveranciers er een slaatje uit proberen te slaan.. Dit was overigens een paar jaar terug nog 16 à 17 ct pet kwh en <50 ct per m3.

Ik denk dat ik de 'overstapmaanden' even afwacht, en vervolgens op 1 januari wil opzeggen of iets dergelijks. Leuker voor de administratie en wellicht gunstigere tarieven.. Maar het is weer de vraag of dat mogelijk is, gezien alles met jaarcontracten werkt.
Na een jaar kan je gewoon per maand opzeggen. Tenzij je natuurlijk iets van een 3 jarig contract hebt afgesloten.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.