Toon posts:

Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:49
Ad Hox schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:44:
Ik ben sinds twee maanden klant. Heb een maand kunnen storneren, dus risico vrij beperkt. Welkomstbonus geef ik niet om.

Moet ik mijzelf nu aanmelden bij een andere leverancier of even afwachten op bericht? Wat doen jullie?
Zoals het lijkt te gaan zijn krijgen we straks een leverancier niet van onze keuze. Ik weet niet zeker wie die leverancier dan wel gaat kiezen. (Energieflex? Bewindvoerder? Curator? Overheid?) Daar zit je dan voor een maand aan vast. Je kunt wel direct vanaf dag 1 opzeggen maar een opzegtermijn is altijd 30 dagen. Dus grofgezegd; per 1 november word je ondergebracht bij een leverancier. Dan kun je gaan shoppen op een vergelijkingssite en een nieuw contract afsluiten dat per 1 december in zal gaan. Althans, zo denk ik dat het zal gaan.

Lekker kut want als je jaarlijks overstapt dan kunnen je jaarrekeningen in de toekomst aardig van elkaar gaan verschillen als er wel of juist geen vroege winter valt. Dat is onhandig.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nachtschade schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Zoals het lijkt te gaan zijn krijgen we straks een leverancier niet van onze keuze. Ik weet niet zeker wie die leverancier dan wel gaat kiezen. (Energieflex? Bewindvoerder? Curator? Overheid?) Daar zit je dan voor een maand aan vast. Je kunt wel direct vanaf dag 1 opzeggen maar een opzegtermijn is altijd 30 dagen. Dus grofgezegd; per 1 november word je ondergebracht bij een leverancier. Dan kun je gaan shoppen op een vergelijkingssite en een nieuw contract afsluiten dat per 1 december in zal gaan. Althans, zo denk ik dat het zal gaan.

Lekker kut want als je jaarlijks overstapt dan kunnen je jaarrekeningen in de toekomst aardig van elkaar gaan verschillen als er wel of juist geen vroege winter valt. Dat is onhandig.
Dat is de straf voor klanten die het onderste uit de kan willen hebben. Energieflex was de goedkoopste, te goedkoop blijkt nu. Maar als je contract nog loopt dan maakt het niet uit.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:12

MsG

Forumzwerver

Cave_Boy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:54:
Vind frappant dat ook al is er een faillissement de website gewoon compleet up and running is. Kan me nog steeds aanmelden als ik wel.
Elk personeelslid dat nog bezig gaat voor EnergieFlex onttrekt geld uit de boedel, en zodra ze failliet zijn stopt natuurlijk sowieso iedereen. Dat is waarom de websites vaak vrij minimaal uit de lucht gaan, en waarom mensen gewoon nog geautomatiseerde mailings krijgen. Een curator is er om nog wat boedel te verdelen onder de schuldeisers, niet zozeer in opdracht van het failliete bedrijf zelf. Dus die gaat geen HTML-cursus nemen om de website goed te vervangen, nee die zorgt enkel dat je niks meer kan afsluiten en that's it.

[Voor 9% gewijzigd door MsG op 23-10-2018 12:02]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:08
Soldaatje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Dat is de straf voor klanten die het onderste uit de kan willen hebben. Energieflex was de goedkoopste, te goedkoop blijkt nu. Maar als je contract nog loopt dan maakt het niet uit.
Wat is dat nu voor reactie.... Ja mensen willen graag zo weinig mogelijk betalen. Zeker voor iets als stroom/gas Omdat de levering toch wel komt vanuit de netbeheerder. Waarom zou je meer betalen als nodig? Om de kas van de grote electro boeren nog groter te maken,? Nee dank je. En ik verwacht dat je of tegen de zelfde tarieven je stroom krijgt. Of je gewoon binnen 14 dagen kostenloos kan wisselen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• kpg
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Het complete domein omleiden naar een "Wij zijn failliet"-pagina zou toch een eitje moeten zijn.

• MsG

MsG

Forumzwerver

kpg schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:08:
Het complete domein omleiden naar een "Wij zijn failliet"-pagina zou toch een eitje moeten zijn.
Denk niet dat een hoster vrijwillig gaat meewerken als die ook schuldeiser is en wellicht heeft de curator nog helemaal geen toegang tot dat soort gegevens. Als je het niet meer kan afsluiten lijkt het me afdoende, bovendien hebben huidige leden keurig een mail gehad van de surseance. Elke druppel zweet inspanning meer verkleint de boedel, en dat precies niet wat een curator wil, verspilling van de boedel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ze hebben na de stornering van m'n laatste termijn nog wel gewerkt. Die factuur stond daarna weer op 'niet betaald' maar nadat ik vervolgens wat ze daarvan nog wel hoorden te krijgen (termijn minus welkomstbonus) weer overgeboekt had, staat alles nu weer op 'betaald' (inclusief die creditfactuur van de welkomstbonus die ze sowieso al op betaald hadden gezet terwijl dat niet klopte). Maar even printscreens van gemaakt, maar denk hier verder niets meer van te horen.

Jammer genoeg blijft het wijzigen van telefoonnummer en email op 'wordt gewijzigd naar' hangen. De klantgegevens, ook van ex-klanten want die mag je bellen, zijn ook geld waard dus zullen verkocht worden door de curator.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 22:48
Reeds in ander topic geplaatst. Ik heb €1090 betaald, €400 kunnen storneren (hopelijk komt het nog op de rekening!!), en praktisch €350 verbruikt. Dus ik kom in het gunstigste geval nog €340 te kort (tot nu toe teveel betaald). Die zal ik toch wel helemaal kwijt zijn, of is er ergens een kleine kans om hier iets van terug te zien?

Anders zet ik vanaf vanmiddag 24/7 de kachel op 25 graden zet en alle cryptocurrency weer laat minen.. of zal het niet zo werken? Ik heb geen idee hoe wij beschermd kunnen worden in dit soort situaties, zeker in het geval van energiebetalingen die op basis van een jaarlijks gemiddelde werken.

[Voor 7% gewijzigd door Divak op 23-10-2018 16:23]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Divak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:21:
Reeds in ander topic geplaatst. Ik heb €1090 betaald, €400 kunnen storneren (hopelijk komt het nog op de rekening!!), en praktisch €350 verbruikt. Dus ik kom in het gunstigste geval nog €340 te kort (tot nu toe teveel betaald). Die zal ik toch wel helemaal kwijt zijn, of is er ergens een kleine kans om hier iets van terug te zien?

Anders zet ik vanaf vanmiddag 24/7 de kachel op 25 graden zet en alle cryptocurrency weer laat minen.. of zal het niet zo werken? Ik heb geen idee hoe wij beschermd kunnen worden in dit soort situaties, zeker in het geval van energiebetalingen die op basis van een jaarlijks gemiddelde werken.
Van wie wil je nog wat terugzien? De rechtsentiteit waar je je geld moet halen is failliet, en vooraan staan de schuldeisers met voorrang. Als zelfs de gewone klanten nog uitbetaald kunnen worden was er überhaupt geen uitstel van betaling aangevraagd :-P. De huidige levering zal vermoedelijk los worden afgerekend met een nieuwe aanbieder, dus ik zou je zeker niet rijk rekenen met gratis energie. Misschien kan je meer energie steken in het inlezen in faillissementsrecht ;).

Hoezo heb je zulke hoge voorschotten trouwens? Of heb je de energie in 1 keer afgetikt? Voor zover kan dat niet?

[Voor 4% gewijzigd door MsG op 23-10-2018 16:28]

• Divak
MsG schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:27:
[...]

De huidige levering zal vermoedelijk los worden afgerekend met een nieuwe aanbieder, dus ik zou je zeker niet rijk rekenen met gratis energie. Misschien kan je meer energie steken in het inlezen in faillissementsrecht ;).
Dat zal dan toch pas vanaf 31-10-2018 het geval zijn, gezien dan pas de nieuwe aanbieder het stokje overneemt. Oftewel tot 31-10-2018 kan alles helemaal los? Immers heb ik al meer dan genoeg aan voorschotten betaald (die ik sowieso niet terug krijg). Dus tot en met 31-10-2018 komt er nog helemaal geen andere leverancier bij kijken.

"Energieflex levert aan consumenten en kleinzakelijke afnemers. De ACM trok op 15 oktober al de vergunning in. Vanaf die datum tot en met woensdag 31 oktober hebben klanten te maken met een zogenaamde ‘vensterperiode’. Tijdens deze overgangsperiode blijft Energieflex energie leveren, maar kunnen klanten niet zelf overstappen naar een andere leverancier."

Het terugzien was wellicht het geval bij overname van EnergieFlex door een andere aanbieder, wellicht dat de voorschotten dan ook meegerekend zouden worden, maar blijkbaar dus niet.

Ik ben wel bekend met faillissementen, maar voor een energieleverancier leek het mij misschien een ander verhaal, de consument zal toch net als bij banken een vorm van bescherming moeten hebben.
Hoezo heb je zulke hoge voorschotten trouwens? Of heb je de energie in 1 keer afgetikt? Voor zover kan dat niet?
Een hoog voorschot in verband met minen van cryptocurrency. Dat minen heb ik echter een maand later stilgezet ivm slechte markt maar het termijnbedrag liet ik wel doorgaan ('dan krijg ik volgend jaar lekker veel terug...'). Slechte keuze dus.

[Voor 36% gewijzigd door Divak op 23-10-2018 16:56]

• Nachtschade
Divak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:31:
Het terugzien was wellicht het geval bij overname van EnergieFlex door een andere aanbieder, wellicht dat de voorschotten dan ook meegerekend zouden worden, maar blijkbaar dus niet.
Als er een overname komt dan verandert er in principe niets voor ons als consument omdat bij een overname ook de overeenkomsten worden overgenomen zoals ze zijn.
Ik ben wel bekend met faillissementen, maar voor een energieleverancier leek het mij misschien een ander verhaal, de consument zal toch net als bij banken een vorm van bescherming moeten hebben.
De enige vorm van speciale bescherming ligt in het feit dat de netwerkbeheerder moet zorgdragen voor gecontinueerde levering. Verder is het simpelweg geprivatiseerd en dat betekent dat je dus een vordering zult overhouden op EnergieFlex die ze van rechtswege zullen moeten voldoen maar dat gewoonweg niet kunnen omdat het geld, zeer hoogstwaarschijnlijk, al lang op is voordat de niet-preferente schuldeisers zoals jij en ik aan de beurt zijn.

En dan houdt het gewoon op. Kale kip and all that. :(

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

OK, ik heb over het algemeen mijn termijnbedrag ook wat te hoog staan. Maar dan heb ik het dus over ongeveer 10 euro per maand ofzo. In het gunstigste geval krijg ik aan het eind van het jaar dus mijn welkomstbonus + 120 euro terug. Valt het verbruik een jaar wat tegen, dan hoef ik nooit echt een noemenswaardig bedrag bij te betalen. Ik snap toch niet helemaal waarom je gedurende het jaar een tegoed van bijvoorbeeld 1000 euro op zou bouwen bij je energieleverancier. Het is geen bank, dus er is een garantieregeling voor je "spaartegoed" daar. En om nou te zeggen dat de rente er erg hoog is....

Wat betreft het maandelijks voorschot valt het begin van mijn energiecontract redelijk gunstig. Per 1 december stap ik weer over, dus de eerste maanden van het contract zijn de maanden met het hoogste verbruik. Als de leverancier na 6 maanden omvalt, zal ik bij moeten betalen.

Think smart........ Act stupid........

• Divak
Als je vlak voor de zomer klant wordt zoals ik, dan loopt het al heel snel op. Dan betaal je eigenlijk een half jaar 3x zoveel voor de wintermaanden. Zeker met dit voorjaar en de zomer loopt het dan hard op naar honderden euro's.

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Als vandaag de peildatum is heb ik exclusief welkomstbonus 6 euro teveel gestorneerd 8)7

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 08:58

Crazy-

Best life ever

Woeps.... verkeerd gelezen

[Voor 88% gewijzigd door Crazy- op 23-10-2018 21:50]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 13:49
Divak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:57:
Als je vlak voor de zomer klant wordt zoals ik, dan loopt het al heel snel op. Dan betaal je eigenlijk een half jaar 3x zoveel voor de wintermaanden. Zeker met dit voorjaar en de zomer loopt het dan hard op naar honderden euro's.
Precies, en daar komt dan nog eens het echte verbruik van de komende wintermaanden bij met een vermoedelijk substantieel hoger tarief.
Voor mij nog extra zuur, heb in juni zonnepanelen aangeschaft maar maandbedragen nog niet aangepast omdat ik het eerste jaar even wou afwachten wat opbrengst/verbruik/kosten zouden zijn....

Ipsa scientia potestas est

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
Wat betreft de welkomstbonus: deze heb ik nog ontvangen op 26-9-2018. Tevens ingelogd zojuist en geprobeerd bedrag per maand aan te passen wat niet lager kan dan ik al heb. Deze staat overigens strak op basis van gebruik voor een gezin van 5 en op basis van het afgelopen jaarverbruik bij m'n 1 jarige contract. Nu dus de maandelijks opzegbare flexibele tarieven. Al met al tevreden geweest met Energieflex en uiteraard lucky dat de bonus binnen is.

Overigens is website goed te bereiken en kan ik gewoon inloggen.

| medic with nerdskillz | Pixel 6 Pro | Pixel 5 (backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD 2017 |

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2022
Mmm, ik ben kennelijk ook zo'n brave burger die rustig afwacht en uiteraard maandelijks iets teveel betaald (lees 10,- p.m.).

Wat als je je eindmeterstanden in je voordeel opgeeft? Paar m3 of Kwh (als je nog geen digitale meter hebt).....

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Divak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:31:
[...]
Dat zal dan toch pas vanaf 31-10-2018 het geval zijn, gezien dan pas de nieuwe aanbieder het stokje overneemt. Oftewel tot 31-10-2018 kan alles helemaal los? Immers heb ik al meer dan genoeg aan voorschotten betaald (die ik sowieso niet terug krijg). Dus tot en met 31-10-2018 komt er nog helemaal geen andere leverancier bij kijken.
Ja? Jij denkt dat er in de tussentijd niets word bijgehouden? Hoe kan men zo naïef zijn vraag ik mij altijd af.

• Fidler
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:38:
[...]

Ja? Jij denkt dat er in de tussentijd niets word bijgehouden? Hoe kan men zo naïef zijn vraag ik mij altijd af.
Dat maakt toch helemaal niet uit, als jij gewoon stroom/gas wil verbruiken wat je toch al hebt betaald mag dat gewoon. Krijg je op je afrekening een kleiner bedrag wat je terug zou moeten krijgen maar wat voor 99% zeker toch nooit meer betaald gaat worden. Ga je meer verbruiken als de voorschotten dan moet je uiteraard bijbetalen maar dat is voor de meeste mensen juist geen issue.

• Divak
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:38:
[...]

Tot 31-10-2018 is Energieflex de leverancier. En zij zijn failliet. Dat is niet naïef, dat is gewoon zoals het is. Pas per 1-11-2018 gaat dit over naar een andere leverancier. En zoals gezegd heeft het effect op je eindafrekening waarvan je het geld toch nooit meer terugziet (achter aansluiten). We hebben in de zomer met zijn allen vooruitbetaald voor de winter, dus die ruimte is er wel.

[Voor 29% gewijzigd door Divak op 24-10-2018 10:25]

• MsG

MsG

Forumzwerver

buldogwtf schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:34:
Mmm, ik ben kennelijk ook zo'n brave burger die rustig afwacht en uiteraard maandelijks iets teveel betaald (lees 10,- p.m.).

Wat als je je eindmeterstanden in je voordeel opgeeft? Paar m3 of Kwh (als je nog geen digitale meter hebt).....
Dat is technisch gezien gewoon fraude, dus dat moet je zelf afwegen. Je benadeeld dan vooral je volgende leverancier.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:27
Energieleveranciers doen dat overigens zelf ook dmv schattingen. Ik had afgelopen week 3 dagen de tijd om mijn energiestanden door te geven aan de leverancier, anders gingen ze schatten. Ik had standen liggen van een week oud, geen zin om naar de meterkast te lopen, dus ik heb gewoon mijn eigen schatting op basis van die standen gedaan.
Als je een slimme meter hebt is er alleen niet veel te schatten.

Klant van me zat destijds bij Nuon, ging over naar Eneco, blijkbaar mailtje gemist over de meterstanden. Schatting gemaakt, 800 euro bijbetalen aan Nuon. Jaar erop 800 euro terug van Eneco.

• Fidler
_JGC_ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:
Energieleveranciers doen dat overigens zelf ook dmv schattingen. Ik had afgelopen week 3 dagen de tijd om mijn energiestanden door te geven aan de leverancier, anders gingen ze schatten. Ik had standen liggen van een week oud, geen zin om naar de meterkast te lopen, dus ik heb gewoon mijn eigen schatting op basis van die standen gedaan.
Als je een slimme meter hebt is er alleen niet veel te schatten.

Klant van me zat destijds bij Nuon, ging over naar Eneco, blijkbaar mailtje gemist over de meterstanden. Schatting gemaakt, 800 euro bijbetalen aan Nuon. Jaar erop 800 euro terug van Eneco.
Het grote verschil is natuurlijk dat jij toegang hebt tot de standen en verplicht bent deze juist door te geven. Als je dat niet doet mag de leverancier een schatting maken die gebaseerd is op een gemiddeld verbruik.
Als je bewust andere standen opgeeft kan dat als fraude gezien worden.

• TweakersAddict
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik weet niet wie jij binnenlaat in je huis, maar hier al 13 jaar nog nooit iemand langsweest...!
Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:11:
Netwerkbeheerders zijn overigens eigenaar van de meters in je kast en komen gemiddeld zo'n 1x per 3 jaar langs om de meters te controleren en dan worden de standen ook opgenomen en doorgegeven. Je loopt dus best een risico om 'gepakt' te worden als je opzettelijk foute standen doorgeeft. Ik zou het niet doen.

TrinaSolar All Black 2377Wp (DC) + SMA SB 2.5 ozo | TrinaSolar All Black 1127 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | JASolar All Black 500Wp (DC) + APS YC500I wnw | In de maak: JA Solar 1231 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | OptiTrac Global Peak AAN | Kruimte iso Rc 4.41

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:10

MeesterPieter

PnP Pinball

kpg schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Je hebt gelijk, de nieuwe leverancier staat er buiten. Je schuift het af op de netbeheerder, want je vergroot de vordering die de netbeheerder op het failliete Energieflex heeft (wat dus niet meer geïnd kan worden) en betaalt zelf minder. Hoe dan ook schiet er natuurlijk iemand bij in op het moment dat jij jezelf gratis energie toeëigent.
nee, je hebt al betaald voor je verbruik, dus er schiet niemand bij in. het is wel zo dat de vordering van andere mensen hoger worden van het faillissement van EF als jij voorkomt dat je nog een vordering op EF overhoud door het braafste jongetje van de klas te spelen.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 16:23
Basilange schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:27:
Ik blijf het raar vinden waarom we niet gewoon betalen naar ons verbruik. In Zweden en andere landen waar ik heb gewoond krijg je gewoon aan het eind van de maand je factuur. Of je nu in een appartement woont dat heel nieuw is of op een hutje op de hei. Toen mijn vriendin in Nederland ging wonen kreeg ik het haar maar moeilijk uitgelegd waarom we moesten inschatten zelf en dat er pas over een jaar gekeken wordt naar de totale stand van zaken.
Om mensen te beschermen. Je hebt een hoop mensen die niet met geld kunnen omgaan en dan de torenhoge rekening in de winter niet kunnen betalen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Fidler
MeesterPieter schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

met een oude meter is het helemaal risicoloos, immers is het mogelijk dat je in de tussentijd je meter hebt teruggedraaid met je zonnepanelen terwijl je op vakantie was
Is niet helemaal zonder risico, het volgende jaar als ik mijn opgewekte stroom weer verreken met mijn nieuwe leverancier loop ik het risico op veel vragen/problemen omdat ik dan wel erg veel terug ga krijgen.
Maar zolang ik de oude meter nog heb kan ik dit eventueel over meerdere jaren verrekenen....

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 19:41
icecreamfarmer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Om mensen te beschermen. Je hebt een hoop mensen die niet met geld kunnen omgaan en dan de torenhoge rekening in de winter niet kunnen betalen.
Goed, ik heb mijn vriendin die in een appertement met een CV voor het hele huis ook moeten leren dat we in Nederland 's nachts de verwarming lager zetten. En als we maar een uurtje hebben tussen de wekker en werk de verwarming pas weer hoger gaat als je thuiskomt. (Was een goedkoop huuurhuisje zonder slimme meter, deze tactiek in mijn ouders nieuwbouw is een stuk aangenamer). In iedergeval met het bespaarde gas een leuke dikke badjas kunnen kopen.

Hier is de stroomprijs ook een stuk lager (geen gas) maar dan nog. Ik denk dat er meer mogelijkheden zijn dan enkel zo'n heel jaar vastzetten. Met apps een waarschuwing krijgen bijvoorbeeld als je proportioneel veel vebruikt. Vindt gewoon je geld vastzetten bij iets dat niet een bank is eng. En hieruit blijkt dat het terecht is.

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

TweakersAddict schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:37:
5 meterstanden van 2 verschillende meters!

[...]
in dat geval zou ik voor de zekerheid maar 1 meterstand van 1 meter aanpassen, of zoals fidler al aangaf laten schatten, dat is ook een mogelijkheid als het geen slimme meters zijn

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 08-06 16:23
Basilange schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:39:
[...]

Goed, ik heb mijn vriendin die in een appertement met een CV voor het hele huis ook moeten leren dat we in Nederland 's nachts de verwarming lager zetten. En als we maar een uurtje hebben tussen de wekker en werk de verwarming pas weer hoger gaat als je thuiskomt. (Was een goedkoop huuurhuisje zonder slimme meter, deze tactiek in mijn ouders nieuwbouw is een stuk aangenamer). In iedergeval met het bespaarde gas een leuke dikke badjas kunnen kopen.

Hier is de stroomprijs ook een stuk lager (geen gas) maar dan nog. Ik denk dat er meer mogelijkheden zijn dan enkel zo'n heel jaar vastzetten. Met apps een waarschuwing krijgen bijvoorbeeld als je proportioneel veel vebruikt. Vindt gewoon je geld vastzetten bij iets dat niet een bank is eng. En hieruit blijkt dat het terecht is.
Dat laatste gebeurd nu ook met de slimme meters. Ik zelf betaal ook zelden vooruit als er geen voordeel voor mijzelf aan zit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Fidler schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Is niet helemaal zonder risico, het volgende jaar als ik mijn opgewekte stroom weer verreken met mijn nieuwe leverancier loop ik het risico op veel vragen/problemen omdat ik dan wel erg veel terug ga krijgen.
Maar zolang ik de oude meter nog heb kan ik dit eventueel over meerdere jaren verrekenen....
ook even bekijken dan hoe het werkt als je met je oude meter meer energie teruglevert als verbruikt, hoe de leverancier daar mee omgaat. als je daar gewoon weer geld voor terug krijgt is het helemaal geen probleem

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 14:45

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Mensen, zo goed en zo kwaad als het kan heb ik een schoonmaak gehouden. Het is nog steeds niet de bedoeling dat we hier mensen aanzetten tot fraude dan wel dat we met elkaar gaan bespreken hoe je fraude zou kunnen plegen.

Laten we ontopic verder gaan mensen, dank. :)

[Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 24-10-2018 14:51]

• Nachtschade
TweakersAddict schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:19:
Ik weet niet wie jij binnenlaat in je huis, maar hier al 13 jaar nog nooit iemand langsweest...!

[...]
Tsja, misschien er eens achteraan bellen dan?

• TweakersAddict
Waarom? Reden? Ik geef netjes elk jaar de meterstanden door?
Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

TrinaSolar All Black 2377Wp (DC) + SMA SB 2.5 ozo | TrinaSolar All Black 1127 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | JASolar All Black 500Wp (DC) + APS YC500I wnw | In de maak: JA Solar 1231 Wp (DC) + SMA SB 1.5 wnw | OptiTrac Global Peak AAN | Kruimte iso Rc 4.41

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 08:58

Crazy-

Best life ever

Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

waarom zou je? Tenzij je twijfelt over je meter...

Hier hebben wr toch maar 3 incasso’s teruggedraaid op basis van metingen. Digitale meter, alles log ik. Dus berekening zou moeten kloppen. Betaal liever wat na dan niks terug.

Overstap in gang gezet en nieuwe leverancier per 1 november opdracht. We zien t wel weer hoe dat verloopt. Wel bonus kwijt :( 250€

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Hoe berekenen jullie wat je te veel/te weinig betaald is aan EnergieFlex? Als ik de meterstanden van de website gebruik, de tarieven uit het contract kom ik op 200 euro bij betalen (waar de korting nog van af zou gaan).

• Soldaatje
  • Niet online
Krijg net een email van de consumentenbond, maar de tekst versie en html versie van de email verschillen:
Tekst-versie:
Beste meneer/mevrouw,
Je hebt je reeds vrijblijvend ingeschreven voor het nieuwe Energiecollectief. Je kunt hier je gegevens verder aanvullen. Als je dat nu doet ontvang je als een van de eerste jouw persoonlijk aanbod van het Energiecollectief na de veiling.

Mijn gegevens aanvullen!

Je hebt je ooit ingeschreven voor het Energiecollectief van de Consumentenbond en daarom word je op de hoogte gehouden van onze Energiecollectieven. © Consumentenbond 2018
HTML versie zelfde email
Beste meneer/mevrouw,
Je bent eerder via ons een contract aangegaan bij energieleverancier EnergieFlex. Ben je nog steeds klant bij EnergieFlex? Dan hebben we belangrijke informatie voor je. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) maakte 15 oktober bekend dat de leveringsvergunning van EnergieFlex is ingetrokken. De ACM heeft vastgesteld dat EnergieFlex niet meer aan de verplichtingen uit de leveringsvergunning voldoet.

Wat betekent dit voor jou als klant? Je komt in ieder geval niet zonder stroom en gas te zitten. Er wordt gezocht naar een leverancier die de klanten van EnergieFlex overneemt. Wanneer die is gevonden, ontvang je daar direct bericht over. Tot die tijd ben je helaas gebonden aan deze overgangsperiode en kun je zelf niet overstappen naar een andere energieleverancier. De overgangsperiode duurt tot uiterlijk 31 oktober 2018.

Uiteraard houden we je de komende tijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Heb je intussen een vraag? Mogelijk tref je het antwoord bij de veelgestelde vragen. Vind je niet wat je zoekt, bel ons dan gerust: 088-66 99 088 (op werkdagen, van 9.00 tot 20.00 uur).

Met vriendelijke groet,
Er komt dus een veiling zo te lezen, van de huidige contracten.

• Fidler
Soldaatje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:43:
Krijg net een email van de consumentenbond, maar de tekst versie en html versie van de email verschillen:
Tekst-versie:

[...]

HTML versie zelfde email

[...]

Er komt dus een veiling zo te lezen, van de huidige contracten.
Lijkt me dat ze weten dat je een nieuwe leverancier nodig zal hebben en willen dat je via hun klant wordt via de reguliere veiling die wel vaker gedaan wordt om zo de aanbieder met de laagste tarieven aan je aan te bieden.
"Tijdens energieveilingen concurreren energieleveranciers voor de scherpste tarieven voor zowel een 1-jarig contract als een 3-jarig contract. Alleen leveranciers met een leveringsvergunning mogen deelnemen aan de veiling en krijgen van tevoren een uitnodiging voor deelname."
https://www.consumentenbo...ergelijken/hoe-wij-veilen

[Voor 4% gewijzigd door Fidler op 24-10-2018 16:55]

• kjast
Tjeerdtq schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:26:
Hoe berekenen jullie wat je te veel/te weinig betaald is aan EnergieFlex? Als ik de meterstanden van de website gebruik, de tarieven uit het contract kom ik op 200 euro bij betalen (waar de korting nog van af zou gaan).
Verbruik * tarief + vastrecht * aantal dagen + energiebelasting * aantal dagen - teruggave energiebelasting

Edit: weet iemand overigens of die 1e 30 dagen nieuwe aanbieder verplicht zijn of mag ik die weigeren? Heb geen zin in een woekercontract...

[Voor 13% gewijzigd door kjast op 24-10-2018 17:09]

• Nachtschade
TweakersAddict schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:19:
Waarom? Reden? Ik geef netjes elk jaar de meterstanden door?

[...]
Tsja, ik vind het in ieder geval wel prettig dat de meters gecontroleerd worden.

• Fidler
kjast schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Verbruik * tarief + vastrecht * aantal dagen + energiebelasting * aantal dagen - teruggave energiebelasting

Edit: weet iemand overigens of die 1e 30 dagen nieuwe aanbieder verplicht zijn of mag ik die weigeren? Heb geen zin in een woekercontract...
Die zijn verplicht. Je wordt daar ondergebracht en krijgt een aanbieding. Ga je niet met ze on zee heb je 30 dagen opzegtermijn. Is helaas wettelijk zo geregeld.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:08
Fidler schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Die zijn verplicht. Je wordt daar ondergebracht en krijgt een aanbieding. Ga je niet met ze on zee heb je 30 dagen opzegtermijn. Is helaas wettelijk zo geregeld.
Heb je ook een link naar die wet? Want lijkt mij sterk dat je minimaal 30 dagen aan vast zit. Zeker als je kijkt wat voor woeker prijzen sommige bedrijven vragen. En de voorwaarden zijn gewijzigt dus mag je binnen 14 dagen kostenloos ontbinden.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• TweakersAddict
Wat wordt er "gecontroleerd" aan je meter dan door het jochie van het uitzendbureau die echt van toeten nog blazen weet? Kan je zelf de standen niet ff doorgeven dan? Neem anders een slimme meter en je tellerstanden worden uitgelezen?
Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:15:
[...]

Tsja, ik vind het in ieder geval wel prettig dat de meters gecontroleerd worden.

[Voor 8% gewijzigd door TweakersAddict op 24-10-2018 19:28]

• Fidler
loki504 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Heb je ook een link naar die wet? Want lijkt mij sterk dat je minimaal 30 dagen aan vast zit. Zeker als je kijkt wat voor woeker prijzen sommige bedrijven vragen. En de voorwaarden zijn gewijzigt dus mag je binnen 14 dagen kostenloos ontbinden.
Volgens mij is het maximaal 30 dagen. Vastgesteld door Autoriteit Consument en Markt (acm).
https://www.acm.nl/nl/org...visie-strategie/wetgeving
https://www.consuwijzer.n...g/energiebedrijf-failliet

• Nachtschade
TweakersAddict schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:27:
Wat wordt er "gecontroleerd" aan je meter dan door het jochie van het uitzendbureau die echt van toeten nog blazen weet? Kan je zelf de standen niet ff doorgeven dan? Neem anders een slimme meter en je tellerstanden worden uitgelezen?

[...]
Het gaat niet om standen, jochie. Er wordt gecontroleerd of de meters nog wel optimaal werken.

• TweakersAddict
Interessant, want een maat van me werkt bij zo'n netwerkbedrijf toko en die verteld toch iets anders :-) Dr wordt helemaal niet meer gecontroleerd of de meters wel goed werken, dat kan alleen nog gedaan worden Agentschap Telecom, de uitvoerende organisatie voor meetingen... Als b.v. Liander een meeting wil doen moet daar een reden voor zijn. (Lees: klagende klant). En die komt zonder tussenkomst door een klagende klant (bizarre meter afwijkingen door gebruik van slimme meters enz) echt bij helemaal niemand thuis. Zeker al helemaal geen uitzendbureau jochie die tellerstanden komt opnemen (jaren geleden) laat staan "controleren op werking".
Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:57:
[...]

Het gaat niet om standen, jochie. Er wordt gecontroleerd of de meters nog wel optimaal werken.

[Voor 4% gewijzigd door TweakersAddict op 24-10-2018 21:07]

• Nachtschade
Tsja, hier is twee jaar geleden nog iemand geweest om het te doen. Wellicht dat het aan het veranderen is wegens de opkomst van Slimme Meters. Die heb ik overigens geweigerd dus ik ga er vanuit dat ze binnen een jaar wel weer eens komen controleren.

• TweakersAddict
Moet er toch een aanleiding voor geweest zijn. Indien de meter gecontroleerd moest worden moet ze van de muur af en wordt er een meter serieel aangesloten en gekeken of ze afwijkt.

Wees maar blij dat je de slimme meter geweigerd hebt, van zo'n "slimme" meter daar wordt je niet beter van qua correctheid qua tellen... Wel bij een lineare voeding belasting, maar niet bij aan of afsnijdende techieken in bijvoorbeeld schakelende voedingen en LED lampen.

Uiteindelijk als de hele reeks wordt afgekeurd van de draaischijfmeter moet je er toch aan. Ik hoop voor je dat dat nog heel lang gaat duren.
Nachtschade schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:14:
Tsja, hier is twee jaar geleden nog iemand geweest om het te doen. Wellicht dat het aan het veranderen is wegens de opkomst van Slimme Meters. Die heb ik overigens geweigerd dus ik ga er vanuit dat ze binnen een jaar wel weer eens komen controleren.

• Nachtschade
Volgens de website van Enexis:
Wanneer Enexis toegang vraagt

Zorg dat uw meterkast altijd goed toegankelijk is voor medewerkers van Enexis Netbeheer. In de volgende gevallen kunnen wij vragen om toegang tot uw meterkast:

Voor onderhoud aan uw aansluiting of energiemeter(s). Dit bezoek kondigen wij aan per brief.
Als onze monteurs werken aan de kabels of leidingen van het hoofdnet bij u in de buurt. Het kan gaan om gepland onderhoud of om een storing. Wij komen dan bijvoorbeeld langs om uw hoofdzekering tijdelijk te verwijderen.
Zeker als er nog geen slimme meter in uw meterkast hangt, kunt u bezoek krijgen van een meteropnemer. Maar ook bij klanten met een slimme meter, komen wij af en toe langs. We controleren dan of uw meter goed werkt.
Ook kan het zijn dat wij in uw meterkast onze aarding komen controleren. Dit doen we steekproefsgewijs.
Ik kan niet terugvinden dat het exact om de 3 jaar is maar er staat me iets van bij dat dat iig zo was en dat is tevens ook wel de ervaring die ik heb in de afgelopen decennia voor zover ik mij dat kan herinneren.

Ik ben mij bewust van de potentiële problemen van Slimme Meters. Daarnaast voegt zo'n ding voor mij helemaal niets toe aangezien ik al jaren netjes per maand mijn verbruik registreer in een spreadsheet. En aangezien spreadsheets een hobby van mij zijn heb ik geen behoefte om daar mee te stoppen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 14:45

Perkouw

Moderator General Chat
Mensen, graag weer ontopic verder. Controle van (slimme) meters en hoe men dat doet hoort niet in dit topic thuis. :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:38
Basilange schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:39:
Vindt gewoon je geld vastzetten bij iets dat niet een bank is eng. En hieruit blijkt dat het terecht is.
Kun je het dan niet omdraaien door aan het begin van de winter* te switchen van energieleverancier? :P
(En eventueel je maandelijks voorschot zo laag mogelijk proberen te krijgen.)

Als die toko dan na een half jaar failliet gaat komen ze het te weinig betaalde in het ergste geval bij jou halen, maar heb je iig nooit te veel betaald. :7

*Nu is dus best een goed moment... :X

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• zenoss
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-10-2018
Wanneer zouden we iets horen van EF over het vervolg?
Vind de communicatie wat dat betreft wel erg minimaal.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sissors schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:25:
Er zijn weleens zaken die beetje vergelijkbaar zijn hier langsgekomen. En dan komt het onder de streep er altijd op neer dat zolang ze aan hun verplichtingen voldoen, jij dat ook moet doen (en zelfs als ze dat niet doen, dat dat je iig niet altijd ontslaat van jouw verplichtingen). In dit geval heb je misschien ook nog eens de mogelijkheid dat anders je aansluitingen gaan worden afgesloten, en dat wordt een duur geintje.

Verder IANAL natuurlijk, maar ik zou dus zeer zeker niet zomaar die automatische incasso gaan stopzetten.
Wellicht wat mosterd na de maaltijd, maar volgens mij heb je een betalingsverplichting. Niemand verplicht jou om te betalen via automatische incasso. Zolang je dus de (maandelijkse) rekening betaald, al is het dus met de hand, is er niets aan de hand. Maar ook hier; IANAL.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

TweakersAddict schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:05:
Dr wordt helemaal niet meer gecontroleerd of de meters wel goed werken, dat kan alleen nog gedaan worden Agentschap Telecom, de uitvoerende organisatie voor meetingen...
Dat klopt niet; althans je haalt nu twee zaken door elkaar.

AT laat steekproeven uitvoeren op meters. Als teveel meters uit een serie afwijkingen vertonen, dan wordt de hele reeks afgekeurd en moeten de netbeheerders die meters vervangen.

Parallel daaraan controleren de netbeheerders zelf ook meters. Dat gebeurt ook steekproefsgewijs en onaangekondigd. Ben je niet thuis, dan merk je er niets van (geen briefje in de bus, men komt ook niet later terug). Ben je wel thuis, dan willen ze graag in je meterkast kijken. Je hoeft geen toegang te verlenen.
Als b.v. Liander een meeting wil doen moet daar een reden voor zijn. (Lees: klagende klant). En die komt zonder tussenkomst door een klagende klant (bizarre meter afwijkingen door gebruik van slimme meters enz) echt bij helemaal niemand thuis.
Wat je hier beschrijft, is een ijking. Meters moeten dan van de muur (je krijgt dus een andere meter) en de oorspronkelijke meter gaat naar het ijlab. Bij afwijking buiten de toegestane marges vindt met terugwerkende kracht een correctie op je verbruik plaats en betaalt de netbeheerder de rekening van de ijking. Bij geen afwijking krijg je de (hoge) rekening van de ijking gepresenteerd.
Zeker al helemaal geen uitzendbureau jochie die tellerstanden komt opnemen (jaren geleden) laat staan "controleren op werking".
De controleurs die dit proces uitvoeren, zijn opgeleide meetspecialisten. De netbeheerders hebben ook meteropnemers in dienst (die bij drukte worden aangevuld door uitzendkrachten), maar dat is een ander bedrijfsonderdeel dan de controleurs.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• kjast
zenoss schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:46:
Wanneer zouden we iets horen van EF over het vervolg?
Vind de communicatie wat dat betreft wel erg minimaal.
Ik meende binnen 3 dagen na faillissement een brief met informatie over de noodleverancier. Vandaag dus...

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Innova Energie neemt de klanten van EnergieFlex over. Bent u klant van EnergieFlex? Dan is Innova vanaf 1 november uw nieuwe energieleverancier. Wilt u liever een andere energieleverancier? Dan kunt u overstappen. Hiervoor geldt de normale opzegtermijn van 30 dagen. Totdat de overstap geregeld is, krijgt u energie van Innova.
https://www.consuwijzer.n...eflex-door-innova-energie

0.0

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gezien de reviews van dat bedrijf stap ik direct over naar een meer gerenommeerd bedrijf. Wat ik dus begrijp is dat ik per 1 november aangeef over te stappen naar bedrijf X en dat ik 30 dagen Innova betaal.

• Nachtschade
Wat fijn dat ik als klant nog geen digitaal of gedrukt bericht heb ontvangen. :')

• Jungian
  • Niet online
Nachtschade schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:57:
Wat fijn dat ik als klant nog geen digitaal of gedrukt bericht heb ontvangen. :')
Daar sta ik zelf eigenlijk ook wel een beetje van te kijken...

0.0

• Nachtschade
Als ik op Energieleveranciers.nl kijk dan krijg ik voor Innova alleen een maandelijks opzegbare overeenkomst als keuze en qua voordeligheid scoren ze plek #85 voor mij. :p

Dat gaat hem dus zeker niet langer dan een maand worden, tenzij ze met iets heel speciaals komen. Gratis pony ofzo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:27
Innova doet vnml zakelijke energie. Stroom is dan nog redelijk geprijsd, gas is schrikbarend duur en vastrecht gaat helemaal nergens over.
Ze nemen je contract per 1 november over, vandaar dat je nog niks hebt gehoord.

• fjux
  • Laatst online: 09-06 09:39
Zojuist ook bericht gekregen dat het contract wordt overgenomen.

Maar kan ik dan direct weer een andere leverancier gaan zoeken ? of hoe zit dat.

ik ga even de aanname maken dat ik ik enige teveel betaald geld aan energieflex wel gedag kan zeggen.
Maar wil zo snel mogelijk de zaakjes gewoon netjes geregeld hebben.

• Jungian
  • Niet online
Beste heer/mevrouw Jungian,

Vorige week hebben we je geïnformeerd over de surseance van betaling voor EnergieFlex. Helaas moeten we berichten dat EnergieFlex per 22 oktober 2018 failliet is. Maar er is gelukkig ook goed nieuws: we hebben een nieuwe energieleverancier voor je gevonden. Vanaf 1 november is Innova Energie je nieuwe energieleverancier.

Wat betekent dit voor jou?
Tot en met 31 oktober krijg je energie van EnergieFlex. Op 1 november vervalt je contract met EnergieFlex en neemt Innova Energie de energielevering volledig over. De levering van elektriciteit en gas wordt dus in alle gevallen voortgezet. Voor jou betekent dit:
1. Dat je van Innova Energie het verzoek ontvangt om je meterstanden door te geven. Innova Energie geeft die meterstanden door aan EnergieFlex. Heb je een slimme meter? Dan hoef je vanzelfsprekend geen standen door te geven.
2. Dat je in de loop van begin volgende week van Innova Energie een mooi voorstel voor je nieuwe energiecontract ontvangt.
Innova Energie
Wat kun je van Innova Energie verwachten? Innova is makkelijk bereikbaar en geeft snel antwoord op je vragen. Innova is betrokken bij de maatschappij en levert natuurlijk 100% groene stroom. Verduurzaming van je energieverbruik is belangrijk voor Innova. Daarom kijkt Innova ook altijd naar welke producten het beste aansluiten op jouw behoefte. Volgende week zal Innova Energie zich nog uitgebreider aan jou voorstellen.

Vragen
Volgende week ontvang je van Innova alle informatie over je nieuwe energiecontract. Heb je nog vragen over je contract bij EnergieFlex dan kun je contact opnemen met de klantenservice van EnergieFlex: klantenservice@energieflex.nl

Met vriendelijke groet,

Willem-Jan van Andel

Curator

0.0

• dragon2
  • Niet online
Ik heb nog geen mail gehad. Innova wel gebeld, volgens hen is er om 16:00 een mail de deur uit gegaan bij Energieflex.

Ik moet echt 2 dagen bij Innova zitten (zucht), per 3 nov was ik al (net op tijd nog) overgestapt.
Nu hoop ik toch echt dat ik niet 2x maandelijks voorschot moet betalen voor november... Volgens Innova dame hoeft dat niet maar echt veel info had ze nog niet.

En voor diegenene die nog moeten overstappen, ik zou als je dat nog niet gedaan had als een malle gaan zoeken naar een betere deal nu ja... Tenzij Innova met een goeie deal komt kun je dan direct na 30 dagen weg, anders duurt het alleen maar langer...

• Divak
Opzeggen kunnen we ook pas vanaf 1 november doen, toch? De tarieven zijn inderdaad veel te hoog.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Pas na 30 dagen kan je overstappen. Je zit er dus sowieso een maand aan vast.

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 17:53
Op de website van Consuwijzer het volgende over de eindafrekening:
Ik krijg nog geld terug van EnergieFlex. Ik weet niet hoeveel. Krijg ik het geld terug?

U zou van EnergieFlex een eindafrekening moeten ontvangen. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met EnergieFlex via: klantenservice@energieflex.nl

EnergieFlex is failliet verklaard. Op basis van de eindafrekening kunt u een tegoed terugvragen bij EnergieFlex. Neem hierover contact op met de curator via flexenergie@wijnenstael.nl
Ik ben benieuwd...

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:07
Twee mailtjes gehad, ééntje met betalingsverzoek: "Uit onze administratie is gebleken dat er nog 1 of meerdere facturen onbetaald zijn. In de bijlage informeren wij u hier verder over. Graag uw aandacht voor bijgevoegde stukken.". Ik moet even gaan kijken wat ik hiermee ga doen.

En de ander over Innova Energie inderdaad.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 18:31

sjirafje

Why so serious, Sam?

Zojuist het mailtje ontvangen dat Innova Energie de boel overneemt. De ervaringen van IE zijn niet bepaald onverdeeld positief: zie https://www.gaslicht.com/...a-energie/klantervaringen en https://www.energielevera...ova-energie/beoordelingen
Op de zakelijke markt (met name zzp-ers) schijnen ze ongewenst dure 5 jarige contracten in de maag te splitsen en als ze daar dan weer vanaf willen moeten ze boetes betalen van honderden euro's. (dit zelfde onderwerp is onlangs ook door Radar behandeld: https://radar.avrotros.nl...n-aan-kleine-ondernemers/
Ik kan op de site alleen een maar informatie (tarieven) voor zakelijke klanten vinden. Dit lijkt me geen partij waar je als consument bij wilt blijven.
Schandalig dat ze op deze manier niets vermoedende consumenten aan zich binden. :(

[Voor 3% gewijzigd door sjirafje op 26-10-2018 17:05]

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 18:31

sjirafje

Why so serious, Sam?

Zojuist gebeld met de ACM:
- Iedereen gaat verplicht naar Innova Energie
- De tarieven van Innova Energie zijn (de eerste periode) hetzelfde als bij EnergieFlex
- Innova Energie gaat iedereen schriftelijk (papier/mail) een aanbod doen
- Opzeggen kan per 1 november, de overstapdatum is dan 1 december
- Je kan ook nu al aangever dat je niet akkoord zult gaan met het aanbod maar dat geldt dus pas vanaf 1 november

Je zit dus inderdaad (minimaal) 30 dagen aan Innova Energie vast, maar de tarieven zijn hetzelfde als je oude tarieven bij EnergieFlex

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• sdh1981
  • Laatst online: 14-04 21:03
Zojuist ook een aanmaning gehad van een stonering. Effe afwachten wat er gaat gebeuren omdat ik dit als borg inzet om het teveel betaalde te verekenen

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:35
Is het bij iemand niet gelukt om te storneren? Ik heb het net pas geprobeerd. JE kan volgens mij niet meer via de bank toekomstige automatische incasso's stoppen of wel?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53
sjirafje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:26:
Zojuist gebeld met de ACM:

- De tarieven van Innova Energie zijn (de eerste periode) hetzelfde als bij EnergieFlex
Goeie info, was al pissed dat we een wurgcontract in de maag werden gesplitst (al is het maar voor 1 maand).
1 November overstappen dus.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 15:48
Zojuist ook de brief gekregen, ik heb twee bedrage gestorneerd. Wat te doen? Als het over overmaak zie ik het waarschijnlijk nooit meer terug..

Core i5 9600K @5.4GHZ | PRIME Z370-A II | 32GB 3600MHZ | MSI RTX 3070TI | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• Simpel78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 11:51
Kimberly schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:57:
Zojuist ook de brief gekregen, ik heb twee bedrage gestorneerd. Wat te doen? Als het over overmaak zie ik het waarschijnlijk nooit meer terug..
Absoluut niks doen! Bedrijf is failliet. Je teveel betaalde geld ga je nooit meer terug zien. Dit zal waarschijnlijk ook de laatste brief zijn, om zoveel mogelijk geld nog binnen te harken.

• Edwin543
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik heb ook e-mail ontvangen betreft de stornaties. Ik moet binnen 14 dagen betalen en ga echt geen geld overmaken naar een failliey bedrijf waar ze niet eens recht op hebben, sterker nog, ik heb een tegoed bij hen. Ik wacht netjes op de eindafrekening de komende dagen en zie dan wel verder.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
Aantal dagen terug al gestorneerd omdat ik volgens eigen berekening ongeveer 350 euro in 2 maanden teveel heb betaald. (Voorschot van 290, en weinig verbruik vanwege warme weer). Kreeg ook de dubbele mail, herinnering en overstappen.

Maar helemaal niks over een eventueel teveel betaald voorschot wat men terug zou kunnen krijgen. Als je hiervoor, zoals boven gemeld, contact moet opnemen met de curator kun je dus vrijwel zeker dag zeggen tegen je geld lijkt mij.

Toch maar een mail de kant van de curator op doen, en de energie standen doorgeven aan het eind van de maand. Ik vraag me af of het voorschot wat ik deze maand aan energieflexibiliteit nog overmaak, wel geldt voor volgende maand innovia oid.

[Voor 20% gewijzigd door CrazyOne op 26-10-2018 18:14]

• Simpel78
Tip van de Consumentenbond in de Volkskrant. Maandbedrag zo laag mogelijk zetten ;) Bijna iedereen krijgt geld terug, aangezien de winter nog moet komen, maar adviseren toch te betalen, naar een failliet bedrijf!

https://www.volkskrant.nl...en-terugkrijgen~b0630bbb/

"Consumentenbond raadt haar leden aan het maandbedrag zo laag mogelijk te zetten om te voorkomen dat ze (nog meer) geld tegoed houden van EnergieFlex."

• detulp050
  • Laatst online: 09-06 17:09
Je maandelijkse voorschot is iets anders dan een betaalverplichting bij afname van een dienst. In dit geval zal een niet betaald voorschot of een gestorneerde betaling verrekend moeten worden op een jaarnota. Dus ik zou zelf in deze situatie ook gewoon storneren; je moet immers nog een eindafrekening krijgen, daarvoor is de curator indirect verantwoordelijk.

Schrijf ze een verzoek om je voorschot te verlagen naar een absurd laag bedrag; antwoord krijg je toch niet, maar dan heb je in ieder geval een goede intentie getoond ;-)

[Voor 19% gewijzigd door detulp050 op 26-10-2018 18:14]

• dragon2
  • Niet online
Zou die eindafrekening nou inclusief of exclusief de periode met Innova zijn?

Indien inclusief, dan helpt je voorschot heel laag zetten een (klein) beetje, en rekent Innova misschien de jaarnota met je af..? of is dat wishful thinking

• Simpel78
Men is iedereen, die gestorneerd heeft een betaalverzoekje aan het sturen. Heb hem ook net binnen. Ze kunnen beter de eindafrekening sturen, dan kunnen ze gewoon geld naar iedereen overmaken. Geld dat er niet meer is.

• Daverius
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 17:53
dragon2 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:15:
Zou die eindafrekening nou inclusief of exclusief de periode met Innova zijn?

Indien inclusief, dan helpt je voorschot heel laag zetten een (klein) beetje, en rekent Innova misschien de jaarnota met je af..? of is dat wishful thinking
Voor zover ik kon vinden waren er in het verleden twee keer eerder failliete energiebedrijven. In ieder geval bij één van de overnames is door de nieuwe leverancier het overschot netjes uitgekeerd. Dit volgens één online bron, dus ik ken de details niet. Bovendien is het ook moeilijk te zeggen of Innova dit ook gaat doen.

• word_er_gek_van
  • Laatst online: 02-03-2020
mijn reactie naar energieflex
"Geachte heer.mevrouw,
Uit mijn administratie is gebleken dat de door mij voldane voorschotten de eindafrekening ruimschoots gaan overtreffen.
Zodra uit de eindafrekening blijkt dat u nog een saldo van mij tegoed heeft zal ik dit per ommegaande aan u overmaken
mvg."

• Bad Brains
Simpel78 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:18:
Men is iedereen, die gestorneerd heeft een betaalverzoekje aan het sturen. Heb hem ook net binnen.
Hier ook net binnen, de Innova had ik al om 1600 uur maar deze net pas.
Gelijk een mail retour sturen dat je binnen 4 dagen een afrekening verwacht en als er geld open zou staan je direct gaat betalen. (zelf ook net gedaan) Dit om je "goede wil" te tonen naar evt de curator.
Vindt het overigens ook vreemd dat een bedrijf dat ONDER curatele staat nog iets met je van doen heeft behalve je een eindafrekening te sturen en je geld achter te houden als je teveel hebt betaald.

Persoonlijk zou ik iedereen afraden om geld terug te geven aan een failliet bedrijf maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Alles wat je teveel dokt is weg.

[Voor 5% gewijzigd door Bad Brains op 26-10-2018 18:23]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:23:
[...]

Hier ook net binnen, de Innova had ik al om 1600 uur maar deze net pas.
Gelijk een mail retour sturen dat je binnen 4 dagen een afrekening verwacht en als er geld open zou staan je direct gaat betalen. (zelf ook net gedaan) Dit om je "goede wil" te tonen naar evt de curator.
Vindt het overigens ook vreemd dat een bedrijf dat ONDER curatele staat nog iets met je van doen heeft behalve je een eindafrekening te sturen en je geld achter te houden als je teveel hebt betaald.

Persoonlijk zou ik iedereen afraden om geld terug te geven aan een failliet bedrijf maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Alles wat je teveel dokt is weg.
De curator probeert volgens mij gewoon zoveel mogelijk openstaande 'schulden' op te halen om zo nog geld in de kas te krijgen.

Verder ben ik het met je eens, ik zou zelf zoveel mogelijk terughalen.

• Simpel78
word_er_gek_van schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:20:
mijn reactie naar energieflex
"Geachte heer.mevrouw,
Uit mijn administratie is gebleken dat de door mij voldane voorschotten de eindafrekening ruimschoots gaan overtreffen.
Zodra uit de eindafrekening blijkt dat u nog een saldo van mij tegoed heeft zal ik dit per ommegaande aan u overmaken
mvg."
Misschien ook wel handig, dat wanneer uit de eindafrekening blijkt dat je nog geld tegoed hebt. Dat ze dit nog even naar je terugstorten op je reknr. 8) Maar volgens mij doen ze dat, dan weer niet... :'(

• sdh1981
  • Laatst online: 14-04 21:03
Tip! Blokkeer de automatische incasso vanaf vandaag. Maandag schrijven ze waarschijnlijk weer af.

• Nachtschade
Dat maandbedrag kan ik trouwens maar met 10% verlagen. Fantastische tip Consumentenbond!

Verhogen kan dan natuurlijk wel weer met ruim 200%. :')

• MsG

MsG

Forumzwerver

Simpel78 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:18:
Men is iedereen, die gestorneerd heeft een betaalverzoekje aan het sturen. Heb hem ook net binnen. Ze kunnen beter de eindafrekening sturen, dan kunnen ze gewoon geld naar iedereen overmaken. Geld dat er niet meer is.
Zodat er meer boedel is voor de preferente schuldeisers.

Ik heb ze ook maar gemaild om de eindbalans op te maken, en dat ik dan een eventueel tekort betaal. Ik ga niet zonder slag of stoot alsnog meteen betalen, om vervolgens op de eindafrekening het overschot alsnog niet te krijgen.

Vraag me af of ze überhaupt nog kijken naar die verlaagde maandbedragen. Je kon ook maar heel begrensd omlaag. Ik kon hem ipv bijv 85 maar naar minimaal 70 oid zetten.

• Bad Brains
sdh1981 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:41:
Tip! Blokkeer de automatische incasso vanaf vandaag. Maandag schrijven ze waarschijnlijk weer af.
Ze mogen sinds dag 1 dat de vergunning was ingetrokken niet meer incasseren.

• Edwin543
  • Laatst online: 24-09-2020
Ze mogen inderdaad niets meer incasseren.

Dit was mijn reactie op de aanmaning:

‘Zoals in mijn afgelopen e-mail gemeld wachten wij op de eindafrekening van falliet Energieflex, welke opgemaakt zal worden direct nadat Energieflex gestopt is met leveren aan ons adres. Energieflex stopt op woensdag 31 oktober a.s. met de levering aan ons adres, waarna de eindafrekening kan worden opgemaakt. Uit deze eindafrekening zal blijken dat wij nog een vordering op Energieflex zullen hebben. Wij wachten netjes op deze eindafrekening, alvorens wij nog meer geld betalen aan een falliet bedrijf, wat onze vordering op Energieflex alleen maar zal vergroten.’

• Bad Brains
Edwin543 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:48:
Ze mogen inderdaad niets meer incasseren.

Dit was mijn reactie op de aanmaning:
Geen ik ook, maar wellicht een copy pasta email voor diegene die het nog moeten doen.

Dit was mijne;

Beste,

Ik wil graag binnen 4 dagen mijn eindafrekening zien.
Mocht er geld van mijn kant openstaan dan kunt u direct een betaling verwachten.
Uiteraard verwacht ik dat als er geld aan de kant van EnergieFlex openstaat ik er naar kan fluiten.

vriendelijke groet, insert jouw naam.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

Reptile209

- gers -

Bad Brains schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:58:
[...]

Geen ik ook, maar wellicht een copy pasta email voor diegene die het nog moeten doen.

Dit was mijne;

Beste,

Ik wil graag binnen 4 dagen mijn eindafrekening zien.
Mocht er geld van mijn kant openstaan dan kunt u direct een betaling verwachten.
Uiteraard verwacht ik dat als er geld aan de kant van EnergieFlex openstaat ik er naar kan fluiten.

vriendelijke groet, insert jouw naam.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Die 4 dagen zijn al korter dan de resterende contractduur. EF is nog tot en met 31 oktober jouw leverancier. Je kunt dus op z'n vroegst op 1 november om 0:00 de eindstanden noteren (cq laten downloaden uit de slimme meter). Dus op z'n best krijg je dan op 1 november (tijdens kantooruren) je eindafrekening. Maar ik zou er die dag nog maar niet op wachten :+.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Simpel78 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:10:
Tip van de Consumentenbond in de Volkskrant. Maandbedrag zo laag mogelijk zetten ;) Bijna iedereen krijgt geld terug, aangezien de winter nog moet komen, maar adviseren toch te betalen, naar een failliet bedrijf!

https://www.volkskrant.nl...en-terugkrijgen~b0630bbb/

"Consumentenbond raadt haar leden aan het maandbedrag zo laag mogelijk te zetten om te voorkomen dat ze (nog meer) geld tegoed houden van EnergieFlex."
Lekker op tijd.

Maar wel fijn dat de Consumentenbond nu eindelijk ook wat zelfreflectie toont voor hun eigen rol via de veilingen. Wel pas na het definitieve faillissement, zal wel iets juridisch met aansprakelijkheid te maken hebben.

• Bad Brains
Reptile209 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:09:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Die 4 dagen zijn al korter dan de resterende contractduur.
Bedrijven zijn dagen "werkdagen" dus vrijdag, maandag, dinsdag, woensdag.
Wellicht had ik er beter werkdagen van kunnen maken, heb de email gewoon een beetje snel geschreven. Maar het is allemaal een moot point. Over minimaal 5 dagen krijg je een afrekening van EF.
Denk dat de curator zo snel mogelijk alles wil afgerekend zien.

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 13:15
Ik was pas sinds enkele maanden klant bij Energieflex, dus ik vermoed dat ik niet echt het schip in ben geraakt, maar toch maar mijn meest recente incasso gestorneerd en de eerstvolgende (die in de komende dagen zou plaatshebben) direct geblokkeerd.

Recensies van Innova spreken over walgelijke dwangpraktijken en telefoontjes waarin je instemt om informatie te ontvangen worden geïnterpreteerd als het mondeling akkoord gaan met een contract. Hun aanbod zal ik niet eens afwachten, ik zoek zelf wel een nieuwe partij via de Pricewatch of via gaslicht.
Bedankt voor de reacties en tips allemaal!

ユレゲヌ

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 16:04

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Yuregenu schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:24:
Ik was pas sinds enkele maanden klant bij Energieflex, dus ik vermoed dat ik niet echt het schip in ben geraakt, maar toch maar mijn meest recente incasso gestorneerd en de eerstvolgende (die in de komende dagen zou plaatshebben) direct geblokkeerd.

Recensies van Innova spreken over walgelijke dwangpraktijken en telefoontjes waarin je instemt om informatie te ontvangen worden geïnterpreteerd als het mondeling akkoord gaan met een contract. Hun aanbod zal ik niet eens afwachten, ik zoek zelf wel een nieuwe partij via de Pricewatch of via gaslicht.
Bedankt voor de reacties en tips allemaal!
In mijn geval het zelfde gedaan, was pas sinds mei dit jaar klant. Inmiddels ook een andere leverancier gevonden.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Soldaatje
  • Niet online
Heb ook de aanmaning betalingsherinnering ontvangen maar wacht wel even op bericht van Innova dan, alleen geeft Innova de meterstanden weer door aan Energieflex voor de eindafrekening, dus wordt nog spannend of dat allemaal binnen 14 dagen gaat gebeuren, heb weinig zin om nu al te betalen.

[Voor 4% gewijzigd door Soldaatje op 26-10-2018 20:10]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij zijn ook vooral de klanten doorgegeven aan Innova, en niet zozeer dat zij FlexEnergie echt hebben overgenomen. Dus van enige uitkering vanuit Innova lijkt me dan ook geen sprake. Ik betaal pas als ik een eindafrekening zie.

[Voor 9% gewijzigd door MsG op 26-10-2018 20:20]

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee