*knip* Dit is gewoonweg frauderen en het bespreken daarvan is niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 108% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2018 14:21 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Yorinn op 19-12-2018 14:21 ]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
[ Voor 24% gewijzigd door Snappie88 op 20-12-2018 17:09 ]
Surfin' paradise!
Net ook de afrekening van Innova gehad: 141,87 voor één maand. Verbruik nor:55kWh, dal:62kWh, gas:130m3. Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met die factor 3,5? Als ik m'n kijk naar hoe mijn meterstanden waren lijkt het redelijk te kloppen maar misschien lees ik ergens overheen.Snappie88 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:15:
Ik krijg zojuist mijn eindafrekening van Innova binnen. Klopt niets van de verbruiken, er word een factor 3,5 in rekening gebracht. [..]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Bij mij is de teruggave op de energiebelasting niet verrekend. Wellicht heb je daarom een hogere eindafrekening?temp00 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:40:
[...]
Net ook de afrekening van Innova gehad: 141,87 voor één maand. Verbruik nor:55kWh, dal:62kWh, gas:130m3. Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met die factor 3,5? Als ik m'n kijk naar hoe mijn meterstanden waren lijkt het redelijk te kloppen maar misschien lees ik ergens overheen.
[ Voor 7% gewijzigd door kjast op 21-12-2018 22:14 ]
Verwijderd
Innova heeft bij mij voor een maand (1 november tot 2 december) 388 Kwh energie en 241 m3 gas in rekening gebracht. Naast dat de prijzen bij Innova over de gehele linie een stuk hoger is dan EnergieFlex, klopt dit simpelweg niet. Mijn gebruikt ligt gemiddeld op 116 Kwh energie en 69 m3 gas (gemeten over de afgelopen vier jaar).temp00 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:40:
[...]
Net ook de afrekening van Innova gehad: 141,87 voor één maand. Verbruik nor:55kWh, dal:62kWh, gas:130m3. Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met die factor 3,5? Als ik m'n kijk naar hoe mijn meterstanden waren lijkt het redelijk te kloppen maar misschien lees ik ergens overheen.
Surfin' paradise!
[ Voor 21% gewijzigd door jandebehanger op 25-12-2018 14:27 ]
ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j
Als het inderdaad zo is dat de boedel pas kan worden vastgesteld als geen stornering van een incasso meer mogelijk is, duurt het tenminste tot 13 maanden na de laatste incasso.... dus dat gaat dan nog wel even duren. Maar je kan er rustig vanuitgaan dat er niet veel te verdelen zal zijn onder normale schuldeisers.RobBrands schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:47:
...
Ik heb dit, en de welkomstbonus ingediend en sta op de crediteurenlijst. Heeft iemand enig idee wanneer hierover meer duidelijkheid komt? Curator reageert ook niet op mail (wacht al 4 weken).
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 03-01-2019 11:14 ]
Helaasch:J-roenn schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:23:
Zijn er meer mensen die het overschot van het maandbedrag vandaag voor de 2e keer hebben teruggestort gekregen door Innova? Beschouw het maar als een nieuwjaarsgift of genoegdoening voor het mislopen van mijn bonus.... prutsers
Geachte klant van Innova Energie,
Wij hebben per ongeluk een dubbele teruggave naar u overgemaakt. Het door ons teveel betaalde bedrag zullen wij vandaag van uw rekening incasseren. U hoeft de teruggave dus niet zelf naar ons over te maken.
Onze welgemeende excuses voor deze administratieve vergissing!
Nederlands is makkelijker als je denkt
dan wens ik ze daarmee veel succesSeatRider schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:25:
[...]
Geachte klant van Innova Energie,
Wij hebben per ongeluk een dubbele teruggave naar u overgemaakt. Het door ons teveel betaalde bedrag zullen wij vandaag van uw rekening incasseren. U hoeft de teruggave dus niet zelf naar ons over te maken.
Onze welgemeende excuses voor deze administratieve vergissing!
[...]
Ik begrijp dat jij de incasso's van Innova hebt geblokkeerd? In hoeverre denk jij dat zij partij zijn om je vordering bij Energieflex mee te verrekenen?
Ik zou zeggen: totaal geen partij. Als zij per ongeluk teveel overgemaakt hebben zal dat een onverschuldigde betaling zijn en zal die terug moeten.SeatRider schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:20:
[...]
Ik begrijp dat jij de incasso's van Innova hebt geblokkeerd? In hoeverre denk jij dat zij partij zijn om je vordering bij Energieflex mee te verrekenen?
Evolutionair Geneticus
[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 12-01-2019 13:28 ]
Ja, ja en jaWild Chocolate schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:27:
@dragon2 Ik denk niet dat het Energieflex nog uitmaakt dat ze je nog geld terug moeten betalen. Ze bestaan namelijk niet meer.
De curator zal dat moeten afhandelen, maar de kans is uiterst klein dat je zelfs maar een deel van dat geld terug gaat krijgen. Meestal is het geld na het betalen van schuldeisers met voorrang (belastingdienst, banken) een heel eind op. Het overige wordt dan naar rato verdeeld onder de rest van de schuldeisers (leveranciers, klanten).
Heb je je wel aangemeld bij de curator als schuldeiser?
De bank is niet standaard een preferente schuldeiser. Als er geen speciale afspraken gemaakt zijn over bijvoorbeeld een pandrecht of een hypotheek is de bank ook gewoon een concurrente schuldeiser.Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:27:
Meestal is het geld na het betalen van schuldeisers met voorrang (belastingdienst, banken) een heel eind op.
[ Voor 48% gewijzigd door sambalbaj op 15-01-2019 14:22 . Reden: nuance schadeclaim ]
Na vele weken/maanden ben ik nu eindelijk de trotse bezitter van een eindnota met juiste meterstanden. Dossier Innova is nu eindelijk afgeslotenAnnie24 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:10:
Voor wat betreft de geschatte standen...zie mijn eerdere posten in dit topic. Ik ben vanaf half november bezig om een eindnota te krijgen met juiste standen. Vorige week van Innova een 2e aanmaning gehad mbt een 3e verkeerde eindnota die ik gestorneerd had. Tussen de 3e eindnota en vorige week heb ik elke avond om 22 uur een een mail gestuurd met het verzoek om een juiste nota.
Ik ben overdag niet in de gelegenheid te bellen door werk, dus ik heb afgelopen donderdag met mijn baas gesproken en tijd gekregen te bellen. Na 53 minuten kreeg ik eindelijk iemand van Innova aan de lijn. Ik zou die dag erna een reactie krijgen op al mijn mails. Die heb ik inderdaad gehad. Ze hebben aangegeven dat ik deze week een juiste eindnota ga ontvangen, dus ik ben benieuwd 😂
Die zaak acht ik vrij kansloos, er waren toen überhaupt nog geen misstanden bekend en van interne gezondheid van een bedrijf heb je als buitenstaander ook helemaal geen weet, totdat de boel daadwerkelijk klapt. Je kan als consument de Consumentenbond natuurlijk in een civiele zaak aansprakelijk stellen.sambalbaj schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:13:
Prima vragen, ook duidelijke antwoorden.
Eigenlijk is het nog wachten op een advocaat die een schadeclaim wil gaan indienen tegen de Consumentenbond wegens gedeelde aansprakelijkheid en gedupeerden gaat werven.
Al denk ik eigenlijk niet dat dat heel veel gaat opschieten omdat het enkel gedupeerden via de Consumentenbond betreft, het enkel om een gedeelde aansprakelijkheid gaat (klant gaat nog steeds zelf overeenkomst aan en failliesement ligt nog steeds aan EF) en het gedeelte waar het dan om gaat uiteindelijk niet heel erg groot gaat zijn (10-15% maximaal gok ik). Dus of het daarmee rendabel is ...
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als er ten tijde van het advies van de CB geen (negatieve) informatie was over EF dan ben ik met je eens dat het kansloos is.MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:41:
[...]
Die zaak acht ik vrij kansloos, er waren toen überhaupt nog geen misstanden bekend en van interne gezondheid van een bedrijf heb je als buitenstaander ook helemaal geen weet, totdat de boel daadwerkelijk klapt. Je kan als consument de Consumentenbond natuurlijk in een civiele zaak aansprakelijk stellen.
Hoezo 2 maand verplicht afnemen? Dag 1 had je al weg kunnen gaan. Verder gewoon nagaan of het verbruik klopt op de eindafrekening en of de tarieven kloppen. Kloppen deze dan lijkt me er weinig aan de hand te zijn. Klopt het niet zal er een foutje gemaakt zijn en kan je het beste even contact opnemen om dat recht te laten zetten.Brammos85 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:56:
Wat een maffiabende dat Innova. 2 maanden verplicht diensten afgenomen, vervolgens een eindafrekening waar ik nog even 250 euro mag bijbetalen. Want ja, "variabele tarieven". Is dit nu legale diefstal?
[ Voor 40% gewijzigd door Esumontere op 21-01-2019 11:59 ]
Beetje late reactie (hoop dat je dit al hebt opgelost ondertussen). Ik heb na twee maanden mailtjes sturen en bellen eindelijk iemand van Innova gestuurd en deze heeft netjes de meterstanden aangepast naar de echte eindstand, en ondertussen is er ook een eindafrekening gestuurd.Nebula M31 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:15:
Ik heb inmiddels ook mijn eindafrekeningen van zowel Energieflex als Innova binnen. Die van EnergieFlex klopt niet helemaal met de eindstanden die ik heb doorgegeven. Tot nu toe ben ik daar niet achteraan gegaan omdat ik toch geld van ze terugkrijg en dit niet verwacht weer te zien.
Helaas is de eindafrekening van Innova niet gebaseerd op mijn doorgegeven meterstanden op 1 November, maar op de foute meterstanden die EnergieFlex heeft geschat (oude meter, niets af te lezen op afstand). Hierdoor betaal ik voor 3 dagen stroom 44 euro! De standen van het gasverbruik waren negatief (bijzonder!). Ik heb dus maar teruggeschreven wat mijn doorgegeven meterstanden zijn van 1 November, en wat de standen zijn die ik op 3 November aan Greenchoice heb doorgegeven. Daaruit moeten ze een goede eindafrekening kunnen opstellen lijkt me. Ik heb daarom ook aangegeven dat ik de incasso van 44 euro niet ga betalen totdat dit uitgeplozen is...
Iemand anders al met dit bijltje gehakt?
Surfin' paradise!
Nee, ik heb curator en Energieflex hier ook een aantal keer per e-mail op gewezen, ook omdat ik +- 40 euro teveel teruggekregen heb hierdoor. Van Energieflex heb ik binnen een redelijke termijn teruggekregen dat ik bij de curator de betaalgegevens aan moest vragen (geen klacht over de afhandeling aan hun kant dus), maar ook mijn mail hierover is genegeerd door de curator. Ik ben een beetje klaar met die clown(s) inmiddels.SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:24:
Zijn er trouwens al mensen hier die "zelf verrekend" hebben door te storneren, en daar iets van teruggehoord hebben van de curator?
[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 06-02-2019 09:31 ]
0.0
Nope, maar met 10.000'en klanten kan dat gerust een jaar of meer gaan duren. Momenteel sta ik bij ze in het krijt als ze mijn verweer van de welkomstbonus negeren. Ik betwist namelijk dat het terecht is dat die welkomstbonus is verdampt, immers zij kiezen er voor om te stoppen met leveren, ik als klant was anders wel tot m'n contracteinde bij ze gebleven.SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:24:
Zijn er trouwens al mensen hier die "zelf verrekend" hebben door te storneren, en daar iets van teruggehoord hebben van de curator?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Uitspraken als deze voegen niets toe zonder bronvermelding.Nachtschade schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:00:
We hebben gezamenlijk 12 miljoen gevorderd.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
bron (par. 8.5)Yorinn schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:04:
[...]
Uitspraken als deze voegen niets toe zonder bronvermelding.
Ik kreeg diezelfde reactie van Innova, maar ik heb mijn meterstanden op 1 November doorgegeven aan Innova, en op 3 November aan Greenchoice. Ik heb gezegd dat ik niet betaal voordat ik een eindafrekening krijg die gebaseerd is op mijn doorgegeven meterstanden en niet de foute standen van Energieflex. Bij mij klopte er ook niks van, ik had ook negatief gasverbruiknooberke schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:33:
Uiteraard Innova om een correctie gevraagd van de eindafrekening...en nu breekt mijn klopt. Krijg ik vandaag een bericht dat ze dit niet kunnen corrigeren omdat Energieflex niet meer aan correcties doet? Het is toch niet mijn probleem dat Energieflex een verkeerde beginstand aan Innova doorgegeven heeft?
Ik ga ze echt 50x teveel betalen vanwege een foutieve beginstand...
Zijn er meerdere mensen die hier tegen aan lopen? Ik zie voornamelijk mensen waar ze de standen netjes gecorrigeerd hebben?
Evolutionair Geneticus
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 20-02-2019 10:53 ]
Waarvan ik al bijna 1600euro. Hufters.Nachtschade schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:00:
We hebben gezamenlijk 12 miljoen gevorderd.
[ Voor 34% gewijzigd door Nhz op 20-02-2019 08:44 ]
Groetjes
[ Voor 47% gewijzigd door Divak op 20-02-2019 09:21 ]
Dat bedrag hebben ze al wel terug verdiend door de belachelijk hoge tarieven die ze rekenen. Niet iedereen is zo bij-de-hand geweest om _direct_ over te stappen verwacht ik.nooberke schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:33:
[...]Overigens heeft Innova een stevig bedrag betaald voor de klantenportefeuille zo te zien, gok dat ze daar ondertussen redelijk spijt van hebben. Omgerekend 43 euro per klant, belastingdienst is daar vast blij mee.
Groetjes
Ja ik zie daar een interessante propositie voor toko's als de consumentenbond en gaslicht.com, die nu achteroverleunend gratis geld krijgen als affiliate, maar met een uittrekseltje a €2,50 van de KVK iets meer zinnigheid zouden kunnen brengen.Divak schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:19:
De belastingdienst heeft ook nog eens 3,3 miljoen extra gevorderd tot bijna 10 miljoen. Ik denk dat wij naar onze 12 miljoen kunnen fluiten
Als ik zo het rapport lees is het ook een leermoment om voortaan de leverancier (ongeachte welke dienst!) iets nader te bekijken. In 2014 en 2015 verlies gemaakt, in 2016 en 2017 bijna 4 miljoen verlies per jaar.. Dat zijn geen geruststellende cijfers.
Mwoah lastig te zeggen. Je zat niet zomaar bij Energieflex, daar kwam je al bij doordat je een goedkoopste aanbieder-overstapper was, die gaan vervolgens niet slapen nadat je mogelijk ook al een deel van je geld bent verloren, dus ik kan me voorstellen dat het klantenbestand vooral bestaat uit activistische overstappers, ook gezien de grote storneer-som die er is. Op mijn nog geen 1-dags-klant zijn leggen ze in ieder geval dik toe.Nhz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:35:
[...]
Dat bedrag hebben ze al wel terug verdiend door de belachelijk hoge tarieven die ze rekenen. Niet iedereen is zo bij-de-hand geweest om _direct_ over te stappen verwacht ik.
[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 20-02-2019 12:56 ]
[ Voor 153% gewijzigd door Yorinn op 21-02-2019 13:44 ]
Fijne reaktie ook in het artikel van een van de eigenaren zeker de moeite waard om eens door te lezen maar niet echt aan te raden voor gedupeerden .berties schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:
Wellicht is ie al voorbij gekomen, maar op follow the money staat een "mooi" stukje over de heren achter Energieflex: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex?share=1
"Beautiful Clean Coal"
Gebruikten de bv's als pinautomaat... nee lekker, dat soort types. Toen stopte ik al met lezen, overigens ook omdat er een "wordt lid" banner kwam!berties schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:
Wellicht is ie al voorbij gekomen, maar op follow the money staat een "mooi" stukje over de heren achter Energieflex: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex?share=1
Verwijderd
Of een verbruik van 3000 kuub gas in 1 maand waardoor je een eindafrekening krijgt waarin staat dat je nog 1000+ euro kan betalen._JGC_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:24:
@sambalbaj enige wat die gedupeerden kunnen doen is de Innova afrekening betwisten en de werkelijke standen doorgeven.
Hierboven is iemand die een afrekening krijgt voor stroomverbruik op basis van 75A 24/7 verbruiken, zoiets strookt totaal niet met de werkelijkheid. Negatief gasverbruik is ook zoiets...
Interessant!berties schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:
De les is dus je kunt beter bijbetalen dan te veel voorschot betalen.Nhz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:43:
[...]
Waarvan ik al bijna 1600euro. Hufters.
Achteraf had ik scherper moeten zijn en direct mijn laatste twee termijnen terug moeten vorderen, tevens had ik er misschien wel slim aan gedaan om creatief om te gaan met de meterstanden. Helaas ben ik te eerlijk.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 28-02-2019 20:03 ]
Ik heb die les inderdaad ook op de harde manier geleerd van Energieflex. Betaal nu structureel te weinig en zet zelf de rest apart op aparte spaarrekening.Dit gebeurt me niet weer.icecreamfarmer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:
[...]
De les is dus je kunt beter bijbetalen dan te veel voorschot betalen.
Zolang bedrijven nog geld van je krijgen willen ze met je praten daarna wordt alles lastiger.
De les is toch dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet altijd het goedkoopste is onder de streep?icecreamfarmer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:
[...]
De les is dus je kunt beter bijbetalen dan te veel voorschot betalen.
Zolang bedrijven nog geld van je krijgen willen ze met je praten daarna wordt alles lastiger.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou je mogen hopen, echter wordt die les lang niet altijd geleerd helaas.YakuzA schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:36:
[...]
De les is toch dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet altijd het goedkoopste is onder de streep?
Niet persé.YakuzA schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:36:
[...]
De les is toch dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet altijd het goedkoopste is onder de streep?
Wat een onzin. Elke energieboer kan omvallen, zowel een dure als een goedkope.YakuzA schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:36:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door Nachtschade op 05-03-2019 18:28 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Klaar als een klontje dus.In grote lijnen is de financiële situatie aldus dat er momenteel afgerond € 5,5 miljoen in de boedel van FlexEnergie zit. Dat bedrag kan nog toenemen. Daartegenover staat een schuld aan de Belastingdienst van meer dan € 10 miljoen. Ik verwacht dat het totaal aan vorderingen van de klanten van FlexEnergie omstreeks € 12 miljoen zal bedragen. Er is dus veel te weinig geld in de boedel om alle schuldeisers te betalen. De wet bepaalt dat de vordering van de Belastingdienst voorrang heeft boven de vorderingen van andere schuldeisers, zoals de klanten van FlexEnergie. Omdat er naar verwachting onvoldoende geld zal zijn om de Belastingdienst geheel te voldoen, zal er waarschijnlijk geen uitkering aan de klanten van FlexEnergie kunnen plaatsvinden. Ik realiseer mij dat dat een vervelend bericht voor u is, maar ik heb mij nu eenmaal aan de wet te houden.
[ Voor 22% gewijzigd door kjast op 08-03-2019 16:29 ]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat standhoudt, als je tenminste bij de eindafrekening nog op een vordering op Energieflex uitkomt.kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
In de nieuwe mail (07/03/2019) van de curator staat dat alle openstaande facturen van voor 1 november 2018 zijn verkocht aan een incassobureau!
Kortom, als je gestorneerd hebt krijg je te maken met een incassobureau....
Toch niet als je maandbedrag te hoog was? Bovendien was er nog een welkomsttegoed wat ik van ze tegoed heb.kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
In de nieuwe mail (07/03/2019) van de curator staat dat alle openstaande facturen van voor 1 november 2018 zijn verkocht aan een incassobureau!
Dat was toch vanaf dag 1 al duidelijk?FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
Net per e-mail weer een update ontvangen van de Curator. Meest belangrijke stuk:
[...]
Klaar als een klontje dus.
Dat is wel een interessante wending inderdaad. En juridisch nog vrij onontgonnen terrein. Ik zie mijn eerdere storneringen als het preventief verrekenen van mijn te hoog uitkomend voorschot, maar voor de curator is die zienswijze natuurlijk nadelig. Misschien moeten we ons verenigen als dit wordt doorgezet, ik zie hier wel kans in. Hoe werkt dat überhaupt met incasso? Want in dit geval betwist je de schuld, terwijl zo'n bobo aan de deur daar weer maling aan heeft, die gaat helemaal niet meer over de geldigheid van de schuld.kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
Weet je dat heel zeker? Ik kreeg na mijn storneringen wel degelijk betalingsherinneringen.kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Incassokosten verwacht ik overigens ook niet, ik heb nooit een betalingsherinnering gehad. Het staat er overigens weer lekker vaag, wanneer komt er nou eens een eenduidig expliciet antwoord..
[ Voor 66% gewijzigd door MsG op 08-03-2019 16:58 ]
7. Ik word benaderd door een incassobureau voor het betalen van een openstaande factuur, kan ik aan dit incassobureau betalen?likewise schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:37:
[...]
Toch niet als je maandbedrag te hoog was? Bovendien was er nog een welkomsttegoed wat ik van ze tegoed heb.
[ Voor 4% gewijzigd door kjast op 08-03-2019 16:57 ]
Vordering heb ik ook niet ingediend omdat ik van te voren wist dat er niets te halen zou zijn.MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:12:
Het kan natuurlijk ook gaan om mensen die dachten yolo ik storneer gewoon de boel want de toko is failliet, maar een vordering indienen heb ik geen zin in. Ik heb zelf nog niets van een incasso-toko gehoord iig.
[ Voor 8% gewijzigd door Dey op 08-03-2019 17:18 ]
Maar de vordering dien je ook in om je onttrekking te verklaren. Als jij domweg storneert maar je laat niet aan de curator weten dat je dat doet als onderpand voor hun schuld bij jou, dan ben je gewoon een wanbetaler. Beetje domme actie imo, denk dat je inderdaad deurwaarders kan gaan krijgen.Dey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:15:
[...]
Vordering heb ik ook niet ingediend omdat ik van te voren wist dat er niets te halen zou zijn.
Ik zou nog 300 euro krijgen volgens de eindafrekening (excl. welkomstbonus) en ik heb 270 euro aan betalingen gestorneerd.
Ben benieuwd wat het nieuwe incassobureau gaat doen … Vrees dat we genaa** gaan worden ..
Misschien heb je daar gelijk in en daarom heb ik zojuist alsnog een vordering ingediend.MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:57:
[...]
Maar de vordering dien je ook in om je onttrekking te verklaren. Als jij domweg storneert maar je laat niet aan de curator weten dat je dat doet als onderpand voor hun schuld bij jou, dan ben je gewoon een wanbetaler. Beetje domme actie imo, denk dat je inderdaad deurwaarders kan gaan krijgen.
Overigens vind ik dat de overheid daar consumenten wel eens in bescherming mag nemen.MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:57:
[...]
Maar de vordering dien je ook in om je onttrekking te verklaren. Als jij domweg storneert maar je laat niet aan de curator weten dat je dat doet als onderpand voor hun schuld bij jou, dan ben je gewoon een wanbetaler. Beetje domme actie imo, denk dat je inderdaad deurwaarders kan gaan krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 10-03-2019 11:35 ]
Je bent in Europa en Nederland al extreem beschermd. Ik vraag me echt af of, als je nu een vordering op de boedel hebt aangemeld, je een deurwaarder krijgt, immers zijn de vorderingen nog niet eens toegewezen of afgewezen. Ik denk echt dat dat alleen opgaat als je dus gewoon het geld onttrekt maar je niet bij de curator meldt. Die heeft al 100X opgeroepen om je te melden als schuldeiser, als mensen daar geen gehoor aangeven tja. We kunnen het allemaal nog extreem beschermder maken, maar uiteindelijk betalen we dat ook weer als maatschappij. De grootste verliezer is hier de belastingdienst, en ook dat is iets wat wij indirect weer betalen.icecreamfarmer schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:33:
[...]
Overigens vind ik dat de overheid daar consumenten wel eens in bescherming mag nemen.
Het straks hartstikke krom dat je wel mag gaan betalen maar je teveel betaalde geld niet terug krijgt.
Je zou beide met elkaar moeten kunnen verrekenen.
En tevens dat je adminstratiekosten mag rekenen. Heb het wel eens gehad dat een webwinkel failliet ging en ik door allerlei hoepels kon gaan om te bewijzen dat ik 4 jaar gelden betaald had.
Soortgelijke situatie hier (alleen wat minder extreme bedragen, ~50 euro voor één dag). Bij mij gaven ze eerst ook aan dat correcties niet mogelijk waren. Na aandringen van mijn kant geven ze nu aan dat ze bezig zijn met een nieuw facturatiesysteem en dat ik daarom moet wachten voor de correctie?Evertvdw schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:
Beetje laat dat ik achter dit topic kom maar ik zit nog steeds in een discussie met Innova, gaat allemaal heel vreemd.
Even kort mijn verhaal:
Eindafrekening van Energieflex bevat veel te lage meterstanden, waar ik toen niet goed achteraan heb gezeten. Vervolgens automatisch over naar Innova waar ik, toen ik eindelijk wakker werd, zo snel mogelijk weg wilde maar dat kon pas na een opzegtermijn van 1 maand.
Uiteindelijk dus 39 dagen bij Innova gezeten en de eindafrekening voor deze periode was 780 euro, dus ik moet flink bijbetalen. Ze hebben dus ook op foutieve standen deze berekeningen gedaan, maar de standen kunnen niet meer aangepast worden volgens hen, omdat EnergieFlex dit zou moeten doen en die failliet zijn.
Zitten er momenteel nog meer mensen in hetzelfde schuitje? Ik moet volgens Innova nog heel veel bijbetalen maar volgens mij zou ik van mijn betaalde twee termijnbedragen nog iets terug moeten zien. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen wat mijn beginstand was bij ingang van de termijn met Innova.
Ik heb nu contact met Innova via de mail en zij zeggen dat ik gewoon het bedrag moet betalen, hoe pak ik dit het beste aan?
Als het om een paar tientjes ging zou ik het laten rusten om van het gedoe af te zijn maar dat is helaas niet het geval
Verwijderd
Ik ontving van EnergieFlex een eindafrekening waar ik meer dan 1000 euro moest terugbetalen.Evertvdw schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:
Beetje laat dat ik achter dit topic kom maar ik zit nog steeds in een discussie met Innova, gaat allemaal heel vreemd.
Even kort mijn verhaal:
Eindafrekening van Energieflex bevat veel te lage meterstanden, waar ik toen niet goed achteraan heb gezeten. Vervolgens automatisch over naar Innova waar ik, toen ik eindelijk wakker werd, zo snel mogelijk weg wilde maar dat kon pas na een opzegtermijn van 1 maand.
Uiteindelijk dus 39 dagen bij Innova gezeten en de eindafrekening voor deze periode was 780 euro, dus ik moet flink bijbetalen. Ze hebben dus ook op foutieve standen deze berekeningen gedaan, maar de standen kunnen niet meer aangepast worden volgens hen, omdat EnergieFlex dit zou moeten doen en die failliet zijn.
Zitten er momenteel nog meer mensen in hetzelfde schuitje? Ik moet volgens Innova nog heel veel bijbetalen maar volgens mij zou ik van mijn betaalde twee termijnbedragen nog iets terug moeten zien. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen wat mijn beginstand was bij ingang van de termijn met Innova.
Ik heb nu contact met Innova via de mail en zij zeggen dat ik gewoon het bedrag moet betalen, hoe pak ik dit het beste aan?
Als het om een paar tientjes ging zou ik het laten rusten om van het gedoe af te zijn maar dat is helaas niet het geval
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
Hier ook door hen benaderdSuperTrooper schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:14:
Maandje geleden benaderd door BesteBesparing.com. Nagevraagd hoe ze aan mijn gegevens kwamen: Blijkt dat de curator van EnergieFlex de gegevens verkocht heeft aan hen.
Moest daar aan denken toen ik nieuws: Curatoren verkopen geregeld klantgegevens zonder toestemming na faill... zag. Vraag me af hoe dat hier met toestemming zit?
Zijn hier ook anderen benaderd door BesteBesparing.com?
Toevallig gisteren:SuperTrooper schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:14:
Maandje geleden benaderd door BesteBesparing.com. Nagevraagd hoe ze aan mijn gegevens kwamen: Blijkt dat de curator van EnergieFlex de gegevens verkocht heeft aan hen.
Moest daar aan denken toen ik nieuws: Curatoren verkopen geregeld klantgegevens zonder toestemming na faill... zag. Vraag me af hoe dat hier met toestemming zit?
Zijn hier ook anderen benaderd door BesteBesparing.com?
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 18-04-2019 15:50 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq