Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:47
*knip* Dit is gewoonweg frauderen en het bespreken daarvan is niet de bedoeling op Tweakers.

Yorinn wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:21 (108%)

• ml002
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-11 15:59
Ik heb ook een eindafrekening gekregen van Innova, mijn verbruik is 0kw tussen 1 november - 30 november (in de desbetreffende woning woonde ik niet meer). Ik heb 14 euro betaald en moet nu ineens 11 euro bij betalen. Ik snap dat er vaste kosten zijn, maar de vermindering van de energiebelasting is er niet in verwerkt. Daar heb ik toch recht op? Althans dat lijk mij wel.

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@ml002 Ik heb eerder meegemaakt dat een verbruik van 0kWh resulteerde in het niet toekennen van de teruggave energiebelasting. Maar je hebt helemaal gelijk. Nog een -belangrijk- punt om je rekening op te controleren...

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:12

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik krijg zojuist mijn eindafrekening van Innova binnen. Klopt niets van de verbruiken, er word een factor 3,5 in rekening gebracht. Tevens hadden ze ook al voor december afgeschreven, terwijl ik alweer over ben naar Oxxio. Tevens ontzettend weinig respons van deze club...

Van EnergieFlex heb ik dan weer nog geen eindafrekening ontvangen. Meer mensen last van? wel ontvangen!

Edit: zojuist berekeningen gemaakt, zo'n EUR 191.16 wat ze proberen in een maand afhandig te maken, holy **** :F klantenservice uiteraard niet bereikbaar... Ticket nummer vier ingeschoten via de mail - wat een drama partij...

Snappie88 wijzigde deze reactie 20-12-2018 17:09 (24%)

Surfin' paradise!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Snappie88 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:15:
Ik krijg zojuist mijn eindafrekening van Innova binnen. Klopt niets van de verbruiken, er word een factor 3,5 in rekening gebracht. [..]
Net ook de afrekening van Innova gehad: 141,87 voor één maand. Verbruik nor:55kWh, dal:62kWh, gas:130m3. Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met die factor 3,5? Als ik m'n kijk naar hoe mijn meterstanden waren lijkt het redelijk te kloppen maar misschien lees ik ergens overheen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• ml002
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-11 15:59
temp00 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:40:
[...]

Net ook de afrekening van Innova gehad: 141,87 voor één maand. Verbruik nor:55kWh, dal:62kWh, gas:130m3. Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met die factor 3,5? Als ik m'n kijk naar hoe mijn meterstanden waren lijkt het redelijk te kloppen maar misschien lees ik ergens overheen.
Bij mij is de teruggave op de energiebelasting niet verrekend. Wellicht heb je daarom een hogere eindafrekening?

Voor de rest is Innova compleet onbereikbaar. Ik vind het ronduit slecht dat wij als consumenten totaal niet beschermd zijn. Waarom heeft de overheid niet ingegrepen? Het gaat tenslotte om duizenden gedupeerden en Innova is niet de partij die hier geschikt voor is. Zij kunnen het allemaal niet aan.

• Annie24
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 29-10 01:44
Na Energieflex lig ik nu al wekenlang in conclaaf met Innova. Ze reageren niet op mails en zijn telefonisch niet bereikbaar. Sturen een foute eindnota, vervolgens een nieuwe eindnota die wederom fout is, maar die ze wel incasseren. Vervaldatum nota was 19-12. Incasseren ze pas vandaag en zojuist ontving ik een aanmaning na openingstijd, dus ik kan geen poging wagen ze te bellen. Bedrag meteen gestorneerd. Ik ben woest en maandag nog woester als ik ze ga bellen ipv wat afgekoeld waar ze op hopen 😈😈😈

Voor nu ga ik maandag wederom een poging wagen ze te bereiken en 2x per dag stalken per e-mail 😈

• kjast
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Bijzondere ervaringen hier. Eindafrekening Innova was prima, moest iets van 7 euro betalen.

Overigens was dat na een belletje over foute eindstand bij Energieflex. Heeft Innova netjes opgelost. Volgens mij niet helemaal hun verantwoordelijkheid.

Kortom: niet vrijwillig naar Innova gegaan, ondertussen al weer overgestapt, maar ze handelen het naar mijn mening netjes af.

kjast wijzigde deze reactie 21-12-2018 22:14 (7%)

• Nachtschade
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:52
Blij dat ik dat Innova vanaf dag 1 heb geblokkeerd van incasso's.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Innova probeerde bij mij €98,01 te incasseren op 21 december. Omdat ik alle incasso's geblokkeerd heb kreeg ik een uur later via de mail een eerste aanmaning. In die aanmaning staat een bedrag van €66,24.

Zo blij dat ik een incassoblokkade voor hun heb.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

temp00 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:40:
[...]

Innova heeft bij mij voor een maand (1 november tot 2 december) 388 Kwh energie en 241 m3 gas in rekening gebracht. Naast dat de prijzen bij Innova over de gehele linie een stuk hoger is dan EnergieFlex, klopt dit simpelweg niet. Mijn gebruikt ligt gemiddeld op 116 Kwh energie en 69 m3 gas (gemeten over de afgelopen vier jaar).

Ik heb vandaag eindelijk met een Innova helpdeskmedewerker gesproken! Ze gaan het controleren. Word vervolgd dus...

Surfin' paradise!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:58
Ik neem aan dat iedereen hier maandelijks zijn energie standen noteert om inzicht te hebben in verbruik en om er op tijd bij te zijn als er een lek ergens zit?

Daarnaast neem ik aan dat er gerekend wordt met delen per maand. Zo zullrn de 6 winter maanden bijvoorbeeld voor 85% van het gasverbruik worden gerekend ipv 50% in verband met verwarming ipv koken/douchen. Als jij rekent met een jaarverbruik van 840 kuub dan gaan ze echt niet 70 kuub in rekening brengen voor de maand november?

• jandebehanger
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-11 17:58

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Om een idee te geven van het vebruik in november, wij hebben 252 m3 gas verbruikt op een jaar verbruik 2261 m3 gas. Sinds ik zonnepanelen op het dak heb laten plaatsen in 2013, hou ik wekelijks, zomers zelfs dagelijks, mijn verbruik bij.
Onder collega's is er wel eens een discussie geweest van naar welke kleine prijsvechter / energieboer duf jij over te stappen.

jandebehanger wijzigde deze reactie 25-12-2018 14:27 (21%)

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:45
Zijn er meer mensen die het overschot van het maandbedrag vandaag voor de 2e keer hebben teruggestort gekregen door Innova? Beschouw het maar als een nieuwjaarsgift of genoegdoening voor het mislopen van mijn bonus.... prutsers

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15:27
Bump.

Voor mij idem, enkele weken terug een eindafrekening van EF ontvangen met foute meterstanden. Ik zou in 1 maand 2000m3 gas gebruikt hebben en de overige 200m3 in de 8 maanden daarvoor. Of ik nog even 1300 euro kon overmaken.

Had het geluk dat Enexis net daarvoor een slimme meter geplaatst heeft en daarbij de standen genoteerd heeft.

Ik heb contact proberen op te nemen met EF, maar telefonisch zijn ze niet meer bereikbaar en op mail reageren ze niet.

Ik heb contact opgenomen met Innova, via mail wordt door Innova ook niet gereageerd, maar na 25 minuten in de wacht ben ik geholpen. Medewerker gaf aan dat de standen inderdaad niet leken te kloppen en dit zou worden opgenomen met EF. Enkele dagen later heb ik van EF een aangepaste eindafrekening ontvangen waarin is opgenomen dat ik geld terugkrijg.

Ik heb dit, en de welkomstbonus ingediend en sta op de crediteurenlijst. Heeft iemand enig idee wanneer hierover meer duidelijkheid komt? Curator reageert ook niet op mail (wacht al 4 weken).

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
RobBrands schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:47:
...
Ik heb dit, en de welkomstbonus ingediend en sta op de crediteurenlijst. Heeft iemand enig idee wanneer hierover meer duidelijkheid komt? Curator reageert ook niet op mail (wacht al 4 weken).
Als het inderdaad zo is dat de boedel pas kan worden vastgesteld als geen stornering van een incasso meer mogelijk is, duurt het tenminste tot 13 maanden na de laatste incasso.... dus dat gaat dan nog wel even duren. Maar je kan er rustig vanuitgaan dat er niet veel te verdelen zal zijn onder normale schuldeisers.

begintmeta wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:14 (7%)

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:56

SeatRider

Wait, wut?

J-roenn schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:23:
Zijn er meer mensen die het overschot van het maandbedrag vandaag voor de 2e keer hebben teruggestort gekregen door Innova? Beschouw het maar als een nieuwjaarsgift of genoegdoening voor het mislopen van mijn bonus.... prutsers
Helaasch:
Geachte klant van Innova Energie,

Wij hebben per ongeluk een dubbele teruggave naar u overgemaakt. Het door ons teveel betaalde bedrag zullen wij vandaag van uw rekening incasseren. U hoeft de teruggave dus niet zelf naar ons over te maken.

Onze welgemeende excuses voor deze administratieve vergissing!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:45
SeatRider schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Geachte klant van Innova Energie,

Wij hebben per ongeluk een dubbele teruggave naar u overgemaakt. Het door ons teveel betaalde bedrag zullen wij vandaag van uw rekening incasseren. U hoeft de teruggave dus niet zelf naar ons over te maken.

Onze welgemeende excuses voor deze administratieve vergissing!

[...]
dan wens ik ze daarmee veel succes :P

• SeatRider

SeatRider

Wait, wut?

J-roenn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:19:
[...]

dan wens ik ze daarmee veel succes :P
Ik begrijp dat jij de incasso's van Innova hebt geblokkeerd? In hoeverre denk jij dat zij partij zijn om je vordering bij Energieflex mee te verrekenen?

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:37
SeatRider schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Ik begrijp dat jij de incasso's van Innova hebt geblokkeerd? In hoeverre denk jij dat zij partij zijn om je vordering bij Energieflex mee te verrekenen?
Ik zou zeggen: totaal geen partij. Als zij per ongeluk teveel overgemaakt hebben zal dat een onverschuldigde betaling zijn en zal die terug moeten.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• Peoples85
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-01 14:41
Ook overstap noodgedwongen moeten doen door failliet gaan van Energieflex.

Eindafrekening voor gebruik van een maan lijkt redelijk te kloppen; dit ook al zijn de variabele tarieven erg hoog evenals de vaste kosten (hoger dan energie flex.

Iemand al aan gedacht om te betalen maar dan met de tarieven van energie flex? Zelf verrekenen met de afgesproken tarieven van energieflex.

Bij een atomatische incasso wordt dit waarschijnlijk wel wat lastig.

Heb dit zelf ook nog niet gedaan maar ben zeer benieuwd wat Innova haar reactie is.

• MvdD
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-06 12:35
Ik ontdek nu pas dit topic en realiseer mij dat ik een veel te brave burger ben geweest door geen enkele betaling van EnergieFlex te storneren toen het nieuws naar buiten kwam.

In 2017 heb ik mijn hele dak vol laten leggen met zonnepanelen en om deze reden EnergieFlex begin 2018 bij de overstap herhaaldelijk verzocht mijn termijnbedrag te verlagen. Dit weigerden ze omdat ze het logischer vonden alles te baseren op de jaren daarvoor toen ik er nog niet woonde.

Het gevolg is dat ik €821.28 aan voorschot heb betaald, slechts €323.18 aan energiekosten heb verbruikt en dus voor een keurige €498.10 in m'n reet genomen ben.

Vandaag bij de curator de vordering ingediend, maar verwacht er geen euro van terug te zien.

• Nebula M31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:19

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb inmiddels ook mijn eindafrekeningen van zowel Energieflex als Innova binnen. Die van EnergieFlex klopt niet helemaal met de eindstanden die ik heb doorgegeven. Tot nu toe ben ik daar niet achteraan gegaan omdat ik toch geld van ze terugkrijg en dit niet verwacht weer te zien.

Helaas is de eindafrekening van Innova niet gebaseerd op mijn doorgegeven meterstanden op 1 November, maar op de foute meterstanden die EnergieFlex heeft geschat (oude meter, niets af te lezen op afstand). Hierdoor betaal ik voor 3 dagen stroom 44 euro! De standen van het gasverbruik waren negatief (bijzonder!). Ik heb dus maar teruggeschreven wat mijn doorgegeven meterstanden zijn van 1 November, en wat de standen zijn die ik op 3 November aan Greenchoice heb doorgegeven. Daaruit moeten ze een goede eindafrekening kunnen opstellen lijkt me. Ik heb daarom ook aangegeven dat ik de incasso van 44 euro niet ga betalen totdat dit uitgeplozen is...

Iemand anders al met dit bijltje gehakt?

Evolutionair Geneticus

• CremersDH
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:59
Ik had keurig op 1 november mijn standen doorgegeven aan Innova zoals gevraagd, maar ook bij mij werden toch geschatte standen gebruikt bij Energieflex. Direct bezwaar gemaakt (cc curator) en ge-eist dat dit aangepast werd. Energieflex wees echter naar Innova en die gaf in eerste instantie weer aan dat zij het niet konden wijzigen in het landelijk register omdat het "binnen de marge viel". Probleem bij mij was dat ik dezelfde standen doorgegeven had aan mijn nieuwe leverancier en op deze wijze dubbel zal betalen. Uiteindelijk heeft Innova het toch aangepast en was mijn verbruik bij hen in de 4 administratieve dagen 0,0.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Ik heb nog geeneens een eindafrekening gekregen van Energieflex... Ik zou nog ~325 euro van ze terug moeten krijgen, waarvan 'bewezen' eur 259,66 vanwege eindafrekening oude woning. Wellicht de reden dat ze geen eindafrekening sturen..?

Hun website ligt er nu ook uit dus kan niet meer inloggen.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01:43
@dragon2 Ik denk niet dat het Energieflex nog uitmaakt dat ze je nog geld terug moeten betalen. Ze bestaan namelijk niet meer.

De curator zal dat moeten afhandelen, maar de kans is uiterst klein dat je zelfs maar een deel van dat geld terug gaat krijgen. Meestal is het geld na het betalen van schuldeisers met voorrang (belastingdienst, banken) een heel eind op. Het overige wordt dan naar rato verdeeld onder de rest van de schuldeisers (leveranciers, klanten).

Heb je je wel aangemeld bij de curator als schuldeiser?

Wild Chocolate wijzigde deze reactie 12-01-2019 13:28 (5%)

iRacing Profiel

• dragon2
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:27:
@dragon2 Ik denk niet dat het Energieflex nog uitmaakt dat ze je nog geld terug moeten betalen. Ze bestaan namelijk niet meer.

De curator zal dat moeten afhandelen, maar de kans is uiterst klein dat je zelfs maar een deel van dat geld terug gaat krijgen. Meestal is het geld na het betalen van schuldeisers met voorrang (belastingdienst, banken) een heel eind op. Het overige wordt dan naar rato verdeeld onder de rest van de schuldeisers (leveranciers, klanten).

Heb je je wel aangemeld bij de curator als schuldeiser?
Ja, ja en ja ;)

• Dennism
Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:27:
Meestal is het geld na het betalen van schuldeisers met voorrang (belastingdienst, banken) een heel eind op.
De bank is niet standaard een preferente schuldeiser. Als er geen speciale afspraken gemaakt zijn over bijvoorbeeld een pandrecht of een hypotheek is de bank ook gewoon een concurrente schuldeiser.

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:44
ik dacht dat ik al mijn energiezaken goed voor elkaar had, hou elke paar weken de standen bij om ervoor te zorgen dat ik niet een te hoge afrekening krijg.
Kom ik er gister achter dat mijn afrekening vorig geschat is, dus de eindstand was geschat en mijn verbruik is nu 3270 kwh en 564 m3 over de 2 maanden bij innova. ik had de echte standen doorgegeven aan energieflex maar daar hebben ze niks aan gedaan, dus bij de eindafrekening stond ik kiet zeg maar.
Mijn jaarverbruik is rond de 6000kwg met 1300m3 gas.

Nu ben ik overgestapt naar de Nuon, deze starten op 8 februari met leveren. zal ik wachten en bij nuon de goede stand doorgeven ? innova is volgens mij duurder als ik daar deze fout door laat voeren, innova moet dan wel weer schatten bij de eindafrekening.

Is er een manier om hier werk van te maken? ik ben bang dat ik voor 3250kwh en 564 m3 wel 1000 kan betalen, mijn maandbedrag was 185,-

balen dit, nooit gezien dat ze het geschat hadden.

• Annie24
Voor wat betreft de geschatte standen...zie mijn eerdere posten in dit topic. Ik ben vanaf half november bezig om een eindnota te krijgen met juiste standen. Vorige week van Innova een 2e aanmaning gehad mbt een 3e verkeerde eindnota die ik gestorneerd had. Tussen de 3e eindnota en vorige week heb ik elke avond om 22 uur een een mail gestuurd met het verzoek om een juiste nota.

Ik ben overdag niet in de gelegenheid te bellen door werk, dus ik heb afgelopen donderdag met mijn baas gesproken en tijd gekregen te bellen. Na 53 minuten kreeg ik eindelijk iemand van Innova aan de lijn. Ik zou die dag erna een reactie krijgen op al mijn mails. Die heb ik inderdaad gehad. Ze hebben aangegeven dat ik deze week een juiste eindnota ga ontvangen, dus ik ben benieuwd 😂

• harrydej
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-11 07:08
Atwoord op kamervragen door William Moorlag

AH 801

2018Z19411

Antwoord van minister Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) (ontvangen 30 november 2018)

1

Kent u de berichten «EnergieFlex failliet» en «Klanten failliet EnergieFlex overgenomen door Innova Energie, onzeker of ze teveel betaalde voorschotten terugkrijgen»?

Antwoord

Ja.

2

Hebben klanten van EnergieFlex die voorschotten hebben betaald een voorrangspositie op andere schuldeisers ten aanzien van het recht op terugbetaling van die voorschotten uit de failliete boedel? Zo nee, waarom niet?

Antwoord

De afhandeling van het faillissement van EnergieFlex loopt nog. Na de afhandeling van het faillissement zal duidelijk zijn wat de positie van de klanten is. De Faillissementswet regelt hoe de boedel moet worden verdeeld. Het uitgangspunt in de Faillissementswet is gelijkheid van schuldeisers (“paritas creditorum”). Voor consumenten geldt dat zij geen bijzondere voorrangspositie hebben.

3

Kan het voorschot dat klanten aan EnergieFlex hebben betaald gebruikt worden voor het betalen van energie die wordt afgenomen van het bedrijf dat EnergieFlex heeft overgenomen? Zo nee, waarom niet?

Antwoord

EnergieFlex is failliet en is als zodanig niet overgenomen. De curator heeft in overeenstemming met het Besluit Leveringszekerheid Elektriciteitswet en het Besluit Leveringszekerheid Gaswet zorggedragen voor overdracht van de klanten aan een andere leverancier, zodat de levering van energie aan deze klanten gewaarborgd is. Hoe wordt omgegaan met voorschotten die voor het faillissement zijn betaald wordt door de curator bepaald.

4

Hoeveel leden van de Consumentenbond hebben via die organisatie een klantrelatie met EnergieFlex? Welk bedrag aan kortingen moet er nog teruggestort worden aan deze leden en gaat dat ook nog gebeuren?

5

Heeft de Consumentenbond als organisatie waarvan duizenden leden bij EnergieFlex terecht zijn gekomen enige vorm van aansprakelijkheid voor de schade die de leden door het faillissement hebben opgelopen? Zo ja, waar bestaat die aansprakelijkheid uit? Zo nee, waarom niet?

6

Komt een organisatie die via een veiling leden aan een energiebedrijf koppelt enige vorm van zorgplicht toe om te controleren of dat energiebedrijf aan de levering van energie tegen de gestelde gunstige voorwaarden kan voldoen of kan blijven voldoen? Zo ja, waar bestaat die zorgplicht uit? Zo nee, waarom niet?

Antwoord 4, 5 en 6

Het afsluiten van een overeenkomst via de Consumentenbond is een keuze die klanten zelf maken. De Consumentenbond handelt hierbij als een private partij. Ik heb geen informatie over het aantal klanten die via de Consumentenbond een overeenkomst hebben gesloten met energieleveranciers. Ik heb ook geen informatie over de inhoud van de afspraken tussen de Consumentenbond, de energieleveranciers en deze klanten. Het overeenkomstenrecht zal antwoord moeten geven op een eventuele zorgplicht en of aansprakelijkheid van de Consumentenbond.

7

Wanneer heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de vergunning van EnergieFlex ingetrokken en op welke gronden? Hoe lang voor het verlenen van het faillissement was dat? Op welk moment konden klanten van EnergieFlex weten dat dat bedrijf geen vergunning voor levering van energie meer had respectievelijk failliet was gegaan?

Antwoord

De ACM heeft de vergunning van EnergieFlex ingetrokken op 15 oktober 2018, omdat de rechter op 11 oktober 2018 surseance van betaling heeft verleend aan EnergieFlex en de ACM daarna ook vaststelde dat EnergieFlex niet meer aan de wettelijke verplichtingen met betrekking tot de financiële kwaliteit kon voldoen.[1] De ACM heeft het intrekkingsbesluit op 15 oktober 2018 op haar website en op de website van ConsuWijzer gecommuniceerd. [2] Op dinsdag 16 oktober 2018 heeft EnergieFlex eveneens een bericht naar haar klanten gestuurd over de intrekking. EnergieFlex is op 22 oktober 2018 failliet verklaard. Ook het faillissement is direct gecommuniceerd door ConsuWijzer [3] en EnergieFlex. .

8

Deelt u de mening dat aangezien de levering van energie aan vergunningen is gebonden en het een product is waarvan consumenten afhankelijk zijn, dat in het geval van een faillissement van een energiebedrijf de financiële nadelige gevolgen voor consumenten zouden moeten worden opgevangen, bijvoorbeeld door een garantiefonds in het leven te roepen? Zo ja, hoe gaat u dat bewerkstelligen?

Zo nee, waarom niet?

Antwoord

Een overeenkomst sluiten met een energieleverancier is een commerciële aangelegenheid die altijd met zich meebrengt dat de wederpartij failliet kan gaan. De besluiten Leveringszekerheid voorzien daarom in continuïteit van levering van de energie. Hierdoor komt de klant nooit zonder elektriciteit of gas te zitten.

9

Acht u het wenselijk om voor bedrijven die energie leveren het verkrijgen van een vergunning mede afhankelijk te maken van eisen ten aanzien van solvabiliteit of wilt u een inzichtelijke rating van de solvabiliteit van deze bedrijven maken? Zo ja, hoe gaat u dit bewerkstelligen? Zo nee, waarom niet

Antwoord

De ACM toetst ten tijde van de aanvraag of het bedrijf beschikt over benodigde organisatorische, financiële en technische kwaliteiten en of de aanvrager de wettelijke regels van elektriciteit of gas aan kleinverbruikers uit de Elektriciteitswet 1998 en de Gaswet kan nakomen. Daarnaast kan de ACM zich ten tijde van de aanvraag van de vergunning op basis van een openingsbalans van de startende onderneming, een (beperkt) beeld vormen van de solvabiliteit.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Prima vragen, ook duidelijke antwoorden.

Eigenlijk is het nog wachten op een advocaat die een schadeclaim wil gaan indienen tegen de Consumentenbond wegens gedeelde aansprakelijkheid en gedupeerden gaat werven.

Al denk ik eigenlijk niet dat dat heel veel gaat opschieten omdat het enkel gedupeerden via de Consumentenbond betreft, het enkel om een gedeelde aansprakelijkheid gaat (klant gaat nog steeds zelf overeenkomst aan en failliesement ligt nog steeds aan EF) en het gedeelte waar het dan om gaat uiteindelijk niet heel erg groot gaat zijn (10-15% maximaal gok ik). Dus of het daarmee rendabel is ...

sambalbaj wijzigde deze reactie 15-01-2019 14:22 (48%)
Reden: nuance schadeclaim

• Annie24
Annie24 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:10:
Voor wat betreft de geschatte standen...zie mijn eerdere posten in dit topic. Ik ben vanaf half november bezig om een eindnota te krijgen met juiste standen. Vorige week van Innova een 2e aanmaning gehad mbt een 3e verkeerde eindnota die ik gestorneerd had. Tussen de 3e eindnota en vorige week heb ik elke avond om 22 uur een een mail gestuurd met het verzoek om een juiste nota.

Ik ben overdag niet in de gelegenheid te bellen door werk, dus ik heb afgelopen donderdag met mijn baas gesproken en tijd gekregen te bellen. Na 53 minuten kreeg ik eindelijk iemand van Innova aan de lijn. Ik zou die dag erna een reactie krijgen op al mijn mails. Die heb ik inderdaad gehad. Ze hebben aangegeven dat ik deze week een juiste eindnota ga ontvangen, dus ik ben benieuwd 😂
Na vele weken/maanden ben ik nu eindelijk de trotse bezitter van een eindnota met juiste meterstanden. Dossier Innova is nu eindelijk afgesloten _/-\o_

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:03

MsG

Forumzwerver

sambalbaj schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:13:
Prima vragen, ook duidelijke antwoorden.

Eigenlijk is het nog wachten op een advocaat die een schadeclaim wil gaan indienen tegen de Consumentenbond wegens gedeelde aansprakelijkheid en gedupeerden gaat werven.

Al denk ik eigenlijk niet dat dat heel veel gaat opschieten omdat het enkel gedupeerden via de Consumentenbond betreft, het enkel om een gedeelde aansprakelijkheid gaat (klant gaat nog steeds zelf overeenkomst aan en failliesement ligt nog steeds aan EF) en het gedeelte waar het dan om gaat uiteindelijk niet heel erg groot gaat zijn (10-15% maximaal gok ik). Dus of het daarmee rendabel is ...
Die zaak acht ik vrij kansloos, er waren toen überhaupt nog geen misstanden bekend en van interne gezondheid van een bedrijf heb je als buitenstaander ook helemaal geen weet, totdat de boel daadwerkelijk klapt. Je kan als consument de Consumentenbond natuurlijk in een civiele zaak aansprakelijk stellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• berties
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:46
MsG schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Die zaak acht ik vrij kansloos, er waren toen überhaupt nog geen misstanden bekend en van interne gezondheid van een bedrijf heb je als buitenstaander ook helemaal geen weet, totdat de boel daadwerkelijk klapt. Je kan als consument de Consumentenbond natuurlijk in een civiele zaak aansprakelijk stellen.
Als er ten tijde van het advies van de CB geen (negatieve) informatie was over EF dan ben ik met je eens dat het kansloos is.

Echter, ik betwijfel of dat zo is. Immers, de ACM heeft in oktober 2015 al een dwangsom opgelegd en ook eind 2017 EF opgedragen orde op zaken te stellen voor "de administratieve wanboel" bij EF.

In het eerste geval valt de CB niets te verwijten, in het laatste geval is dit advies van de CB op zijn minst ronduit slecht geweest, maar of het daarmee onrechtmatig is en je ze aansprakelijk kunt stellen.... ik betwijfel het.

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-11 12:48
Wat een maffiabende dat Innova. 2 maanden verplicht diensten afgenomen, vervolgens een eindafrekening waar ik nog even 250 euro mag bijbetalen. Want ja, "variabele tarieven". Is dit nu legale diefstal?

• Dennism
Brammos85 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:56:
Wat een maffiabende dat Innova. 2 maanden verplicht diensten afgenomen, vervolgens een eindafrekening waar ik nog even 250 euro mag bijbetalen. Want ja, "variabele tarieven". Is dit nu legale diefstal?
Hoezo 2 maand verplicht afnemen? Dag 1 had je al weg kunnen gaan. Verder gewoon nagaan of het verbruik klopt op de eindafrekening en of de tarieven kloppen. Kloppen deze dan lijkt me er weinig aan de hand te zijn. Klopt het niet zal er een foutje gemaakt zijn en kan je het beste even contact opnemen om dat recht te laten zetten.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Ik ben per 1 november direct overgestapt op Essent, na een hele hoop telefoontjes en uitzoekwerk of dat mocht. Ik ben namelijk van mening dat ik nooit een contract heb getekend bij Innova en dus ook geen verplichting heb om energie bij hen af te nemen. De servicemedewerker van Essent heeft mij daarbij heel goed geholpen, en ik ben per 1 november inderdaad over.

Uiteraard schreeft Innova wel een automatische incasso af. Die heb ik gestorneerd, en een dag of wat later kreeg ik een mail dat zij die per ongeluk hadden geincasseerd, met het verzoek of ik hem wilde storneren (wat ik dus al had gedaan). Vervolgens kreeg ik een aanmaning van diezelfde incasso... Na een paar boze telefoontjes bleek dat een 'administratieve fout' te zijn.

Ik heb Innova meerdere malen uitdrukkelijk bericht gestuurd dat ik géén contract met ze aanga, en géén interesse heb in hun aanbod. Ook heb ik ze meerdere keren uitdrukkelijk verzocht om per direct al mijn gegevens te verwijderen uit hun database. Hun reactie was 'ok, gaan we doen, we mailen u zodra dat is gebeurd'... }:O

Vervolgens ben ik nog meerdere keren gebeld met een aanbod. Ik heb speciaal opgelet dat ik enkel negatieve reageerde aan de telefoon (gezien de reviews waarin ze worden beschuldigd van opname-manipulatie). Vooralsnog lijkt het voorbij, ik ben blije klant van Essent en van Innova heb ik al een maand niks gehoord.

Esumontere wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:59 (40%)

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Nou, ik heb eindelijk een correcte eindafrekening van Energieflex gekregen. Na storneren (die ze overigens niet in het overzicht hebben meegenomen }:O) blijft bij mij de schade beperkt tot ~40 EUR. Die zal ik dus nog maar indienen bij de curator, meer ter lering ende vermaak dan dat ik verwacht er nog iets van terug te zien.

Van Innova, waar ik maar een paar dagen heb gezeten, heb ik nog steeds niets gehoord over een eindafrekening. _/-\o_

• gmj2
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-03 21:19
Eindelijk ook correcte afrekening gehad (na foutieve in mijn nadeel, en weer de nodige mails naar de curator). Niet dat het wat uitmaakt, want vordering is nu met zijn ruim 500 euro nog hoger dan eerst. Gelukkig in het begin meteen 2 maanden gestorneerd, wat de schade iets verzacht. Na 3 dagen Innova (met natuurlijk aantal verkeerde afrekeningen van ze, en de nodige mails/telefoontjes) ook de correcte eindafrekening gehad van een paar euro ipv de 150 die ze mij eerst afhandig wilden maken door verkeerde meterstanden.
Hopelijk ben ik er nu vanaf, maar man man man, wat een tijd en moeite gaat erin zitten om al die prutsers te corrigeren. En die vordering, ben bang dat we daar inderdaad niets meer van terugzien.

• SeatRider

SeatRider

Wait, wut?

Zijn er trouwens al mensen hier die "zelf verrekend" hebben door te storneren, en daar iets van teruggehoord hebben van de curator?

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Nebula M31 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:15:
Ik heb inmiddels ook mijn eindafrekeningen van zowel Energieflex als Innova binnen. Die van EnergieFlex klopt niet helemaal met de eindstanden die ik heb doorgegeven. Tot nu toe ben ik daar niet achteraan gegaan omdat ik toch geld van ze terugkrijg en dit niet verwacht weer te zien.

Helaas is de eindafrekening van Innova niet gebaseerd op mijn doorgegeven meterstanden op 1 November, maar op de foute meterstanden die EnergieFlex heeft geschat (oude meter, niets af te lezen op afstand). Hierdoor betaal ik voor 3 dagen stroom 44 euro! De standen van het gasverbruik waren negatief (bijzonder!). Ik heb dus maar teruggeschreven wat mijn doorgegeven meterstanden zijn van 1 November, en wat de standen zijn die ik op 3 November aan Greenchoice heb doorgegeven. Daaruit moeten ze een goede eindafrekening kunnen opstellen lijkt me. Ik heb daarom ook aangegeven dat ik de incasso van 44 euro niet ga betalen totdat dit uitgeplozen is...

Iemand anders al met dit bijltje gehakt?
Beetje late reactie (hoop dat je dit al hebt opgelost ondertussen). Ik heb na twee maanden mailtjes sturen en bellen eindelijk iemand van Innova gestuurd en deze heeft netjes de meterstanden aangepast naar de echte eindstand, en ondertussen is er ook een eindafrekening gestuurd.

Helaas voor mij hebben ze de gas met 100 cuub verschil aangepast (in mijn nadeel). Je raad het al, Innova is opeens niet meer thuis om dit nogmaals aan te passen. Gelukkig zit ik nog steeds te wachten op een acceptgiro (automatisch afschrijven heb ik gestoorneerd nadat ze daar ook al een puinzooi van hadden gemaakt) dus vooralsnog zorgt het niet thuis geven van Innova ervoor dat ik simpelweg niet het verschil terug kan betalen (dumbasses).

Het is een hele eigenarige partij om zaken mee te doen, ik ben blij dat ik vrij snel de stap heb gemaakt om over te stappen. Ik kan dit dus ook iedereen aanbevelen: ga weg bij Innova!

Surfin' paradise!

• Jungian
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-11 11:03
SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:24:
Zijn er trouwens al mensen hier die "zelf verrekend" hebben door te storneren, en daar iets van teruggehoord hebben van de curator?
Nee, ik heb curator en Energieflex hier ook een aantal keer per e-mail op gewezen, ook omdat ik +- 40 euro teveel teruggekregen heb hierdoor. Van Energieflex heb ik binnen een redelijke termijn teruggekregen dat ik bij de curator de betaalgegevens aan moest vragen (geen klacht over de afhandeling aan hun kant dus), maar ook mijn mail hierover is genegeerd door de curator. Ik ben een beetje klaar met die clown(s) inmiddels. :+

Jungian wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:31 (4%)

0.0

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:14
Zoals meerdere mensen hier waren mijn eind meterstanden incorrect bij Energieflex, hierdoor kreeg ik voor één dag klant zijn bij Innova een fikse rekening aangezien ik bijna 400kWh in één dag opgebrand zou hebben (en een negatief gasverbruik van één kub!).

Uiteraard Innova om een correctie gevraagd van de eindafrekening...en nu breekt mijn klopt. Krijg ik vandaag een bericht dat ze dit niet kunnen corrigeren omdat Energieflex niet meer aan correcties doet? Het is toch niet mijn probleem dat Energieflex een verkeerde beginstand aan Innova doorgegeven heeft?

Ik ga ze echt 50x teveel betalen vanwege een foutieve beginstand...

Zijn er meerdere mensen die hier tegen aan lopen? Ik zie voornamelijk mensen waar ze de standen netjes gecorrigeerd hebben?

• MsG

MsG

Forumzwerver

SeatRider schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:24:
Nope, maar met 10.000'en klanten kan dat gerust een jaar of meer gaan duren. Momenteel sta ik bij ze in het krijt als ze mijn verweer van de welkomstbonus negeren. Ik betwist namelijk dat het terecht is dat die welkomstbonus is verdampt, immers zij kiezen er voor om te stoppen met leveren, ik als klant was anders wel tot m'n contracteinde bij ze gebleven.

Maar we wachten af, de gestorneerde bedragen rennen niet weg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:37
(jarig!)
@nooberke Gewoon weigeren te betalen totdat je een correcte afrekening krijgt. 400KWh in 1 dag is niet aannemelijk. Theoretisch kan je 3*25*230*24/1000 = 414KWh in 1 dag verbruiken met een 3*25A aansluiting, ik zie het alleen niet gebeuren, hooguit met een plantage op zolder.

• Annie24
Volgens crediteurenlijst zou er vandaag een vervolgverslag ingediend moeten worden. Ik ben benieuwd...

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Ik kreeg het vervolgverslag net in m'n mail. Hele korte samenvatting: als je nog geld tegoed hebt, heb je vrijwel zeker nog steeds pech. Als je gestorneerd hebt (er is totaal voor 1.8mio gestorneerd), kun je mogelijk nog post verwachten van de curator.

• Nachtschade
We hebben gezamenlijk 12 miljoen gevorderd. :D

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Nachtschade schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:00:
Uitspraken als deze voegen niets toe zonder bronvermelding.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Yorinn schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:04:
[...]

Uitspraken als deze voegen niets toe zonder bronvermelding.
bron (par. 8.5)

• Nebula M31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:19

Nebula M31

prutser op microschaal

nooberke schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:33:
Uiteraard Innova om een correctie gevraagd van de eindafrekening...en nu breekt mijn klopt. Krijg ik vandaag een bericht dat ze dit niet kunnen corrigeren omdat Energieflex niet meer aan correcties doet? Het is toch niet mijn probleem dat Energieflex een verkeerde beginstand aan Innova doorgegeven heeft?

Ik ga ze echt 50x teveel betalen vanwege een foutieve beginstand...

Zijn er meerdere mensen die hier tegen aan lopen? Ik zie voornamelijk mensen waar ze de standen netjes gecorrigeerd hebben?
Ik kreeg diezelfde reactie van Innova, maar ik heb mijn meterstanden op 1 November doorgegeven aan Innova, en op 3 November aan Greenchoice. Ik heb gezegd dat ik niet betaal voordat ik een eindafrekening krijg die gebaseerd is op mijn doorgegeven meterstanden en niet de foute standen van Energieflex. Bij mij klopte er ook niks van, ik had ook negatief gasverbruik 8)7

Evolutionair Geneticus

• Nachtschade
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

Yorinn wijzigde deze reactie 20-02-2019 10:53 (86%)

• harrydej

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:00

Nhz

Deventer

Nachtschade schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:00:
Waarvan ik al bijna 1600euro. Hufters. :(

Achteraf had ik scherper moeten zijn en direct mijn laatste twee termijnen terug moeten vorderen, tevens had ik er misschien wel slim aan gedaan om creatief om te gaan met de meterstanden. Helaas ben ik te eerlijk. :/

Nhz wijzigde deze reactie 20-02-2019 08:44 (34%)

Groetjes Bas

• Divak
  • Laatst online: 13:08
De belastingdienst heeft ook nog eens 3,3 miljoen extra gevorderd tot bijna 10 miljoen. Ik denk dat wij naar onze 12 miljoen kunnen fluiten :P

Als ik zo het rapport lees is het ook een leermoment om voortaan de leverancier (ongeachte welke dienst!) iets nader te bekijken. In 2014 en 2015 verlies gemaakt, in 2016 en 2017 bijna 4 miljoen verlies per jaar.. Dat zijn geen geruststellende cijfers.

Divak wijzigde deze reactie 20-02-2019 09:21 (47%)

• nooberke
Bizar...In 2016 meer dan de helft van de omzet als verlies...hoe krijg je dat voor elkaar...slechts 10 man personeel, waarschijnlijk enorme kosten aan sponsoring en reclame?

Je zou haast zeggen dat een bedrijf met zulke cijfers niet meer als betrouwbaar aangemerkt zou moeten werken.

Overigens heeft Innova een stevig bedrag betaald voor de klantenportefeuille zo te zien, gok dat ze daar ondertussen redelijk spijt van hebben. Omgerekend 43 euro per klant, belastingdienst is daar vast blij mee.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:08
Het tijdperk van nutsvoorzieningen is hiermee wel echt teneinde. Je moet nu dus energiebedrijven ook toetsen op beleid en bedrijfsvoering.
Een hele harde les.

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:00

Nhz

Deventer

nooberke schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:33:
[...]Overigens heeft Innova een stevig bedrag betaald voor de klantenportefeuille zo te zien, gok dat ze daar ondertussen redelijk spijt van hebben. Omgerekend 43 euro per klant, belastingdienst is daar vast blij mee.
Dat bedrag hebben ze al wel terug verdiend door de belachelijk hoge tarieven die ze rekenen. Niet iedereen is zo bij-de-hand geweest om _direct_ over te stappen verwacht ik.

Groetjes Bas

• MsG

MsG

Forumzwerver

Divak schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:19:
De belastingdienst heeft ook nog eens 3,3 miljoen extra gevorderd tot bijna 10 miljoen. Ik denk dat wij naar onze 12 miljoen kunnen fluiten :P

Als ik zo het rapport lees is het ook een leermoment om voortaan de leverancier (ongeachte welke dienst!) iets nader te bekijken. In 2014 en 2015 verlies gemaakt, in 2016 en 2017 bijna 4 miljoen verlies per jaar.. Dat zijn geen geruststellende cijfers.
Ja ik zie daar een interessante propositie voor toko's als de consumentenbond en gaslicht.com, die nu achteroverleunend gratis geld krijgen als affiliate, maar met een uittrekseltje a €2,50 van de KVK iets meer zinnigheid zouden kunnen brengen.

Al vraag ik me af wat voor Lakeveld-praktijken er zouden kunnen ontstaan als de Consumentenbond uit het niets vorig jaar ineens had geroepen; Pas op! EnergieFlex is op de vingers getikt vanwege een brakke administratie en het te laat innen van gelden. Je wil ook niet meer storm brengen dan er in het glas water zit, en dat je dat eventueel juridisch ook nog kan worden verweten.

Ikzelf heb bij de overstap nu vooral naar bestaande grotere aanbieders gekeken, maar naar welke exacte parameters je eigenlijk op moet letten bij een volgende overstap is me nog niet helemaal duidelijk.
Nhz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:35:
[...]

Dat bedrag hebben ze al wel terug verdiend door de belachelijk hoge tarieven die ze rekenen. Niet iedereen is zo bij-de-hand geweest om _direct_ over te stappen verwacht ik.
Mwoah lastig te zeggen. Je zat niet zomaar bij Energieflex, daar kwam je al bij doordat je een goedkoopste aanbieder-overstapper was, die gaan vervolgens niet slapen nadat je mogelijk ook al een deel van je geld bent verloren, dus ik kan me voorstellen dat het klantenbestand vooral bestaat uit activistische overstappers, ook gezien de grote storneer-som die er is. Op mijn nog geen 1-dags-klant zijn leggen ze in ieder geval dik toe.

MsG wijzigde deze reactie 20-02-2019 12:56 (21%)

• berties
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:46
Wellicht is ie al voorbij gekomen, maar op follow the money staat een "mooi" stukje over de heren achter Energieflex: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex?share=1

• harrydej
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_04_B

Financieel verslag curator

Yorinn wijzigde deze reactie 21-02-2019 13:44 (153%)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:38
berties schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:14:
Wellicht is ie al voorbij gekomen, maar op follow the money staat een "mooi" stukje over de heren achter Energieflex: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex?share=1
Fijne reaktie ook in het artikel van een van de eigenaren zeker de moeite waard om eens door te lezen maar niet echt aan te raden voor gedupeerden .

"Beautiful Clean Coal"

• iAR
  • Laatst online: 16:08
Gebruikten de bv's als pinautomaat... nee lekker, dat soort types. Toen stopte ik al met lezen, overigens ook omdat er een "wordt lid" banner kwam! :D

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
En toch is het ook wel te begrijpen. Met nul kennis en een paar duizend euro kom je al aan een vergunning. Dat enkel speculeren op de korte termijnprijs fout moest lopen, dat was wel duidelijk. Daar had best meer controle op mogen zitten. En de Consumentenbond krijgt terecht ook een veeg uit de pan.

Overigens gaat er voor de mensen met verkeerde meterstanden niets meer gebeuren. De door de curator uitbestede werkzaamheden om iedereen van een factuur te voorzien en over te dragen aan Innova zijn beëindigd. Innova heeft verder ook geen mogelijkheden om daar nog wat aan te doen.

• _JGC_
(jarig!)
@sambalbaj enige wat die gedupeerden kunnen doen is de Innova afrekening betwisten en de werkelijke standen doorgeven.
Hierboven is iemand die een afrekening krijgt voor stroomverbruik op basis van 75A 24/7 verbruiken, zoiets strookt totaal niet met de werkelijkheid. Negatief gasverbruik is ook zoiets...

• Dag Jongen
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 24-05 09:41
_JGC_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:24:
@sambalbaj enige wat die gedupeerden kunnen doen is de Innova afrekening betwisten en de werkelijke standen doorgeven.
Hierboven is iemand die een afrekening krijgt voor stroomverbruik op basis van 75A 24/7 verbruiken, zoiets strookt totaal niet met de werkelijkheid. Negatief gasverbruik is ook zoiets...
Of een verbruik van 3000 kuub gas in 1 maand waardoor je een eindafrekening krijgt waarin staat dat je nog 1000+ euro kan betalen.

Gelukkig was er, enkele dag voordat ik mijn eindafrekening van Energieflex kreeg, een monteur van Enexis op bezoek geweest om een slimme meter te plaatsen. Deze meneer heeft de meterstanden opgeschreven waar zowel een handtekening van mij als hem op staat. Dit heb ik als bewijs laten zien aan Innova, immers hadden ze verkeerde informatie in hun systeem, en heb ik hen gevraagd hoe ik dit oplos met Energieflex, ik kon namelijk geen contact meer opnemen met Energieflex. Innova gaf aan dit te bespreken met Energieflex en nog geen 2 weken later kreeg ik een juiste Eindafrekening en heeft Innova tevens de foute meterstanden in hun systeem aangepast.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:08

Wootism

aaibaar

Interessant!
Vooral een eye-opener voor mezelf om niet domweg de goedkoopste leverancier te kiezen bij een vergelijkingssite onder het mom van 'stroom is stroom'....

In ieder geval een dure les om mezelf aan te sluiten bij een jonge en vooral vaag nutsbedrijf.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-11 12:02
Nhz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:43:
[...]

Waarvan ik al bijna 1600euro. Hufters. :(

Achteraf had ik scherper moeten zijn en direct mijn laatste twee termijnen terug moeten vorderen, tevens had ik er misschien wel slim aan gedaan om creatief om te gaan met de meterstanden. Helaas ben ik te eerlijk. :/
De les is dus je kunt beter bijbetalen dan te veel voorschot betalen.
Zolang bedrijven nog geld van je krijgen willen ze met je praten daarna wordt alles lastiger.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Annie24
*knip* Dit is geen algemeen "Praat-hier-over-alle-failliete-energiemaatschappijen"-topic en is derhalve ook offtopic hier.

Yorinn wijzigde deze reactie 28-02-2019 20:03 (73%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

icecreamfarmer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Zolang bedrijven nog geld van je krijgen willen ze met je praten daarna wordt alles lastiger.
Ik heb die les inderdaad ook op de harde manier geleerd van Energieflex. Betaal nu structureel te weinig en zet zelf de rest apart op aparte spaarrekening.Dit gebeurt me niet weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:34

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

icecreamfarmer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:
[...]
De les is toch dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet altijd het goedkoopste is onder de streep?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
YakuzA schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:36:
[...]

De les is toch dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet altijd het goedkoopste is onder de streep?
Dat zou je mogen hopen, echter wordt die les lang niet altijd geleerd helaas.

• icecreamfarmer
[...]

Niet persé.

• Nachtschade
[...]

Wat een onzin. Elke energieboer kan omvallen, zowel een dure als een goedkope.

De les is precies zoals icecreamfarmer het zegt: niet vooruit betalen.

Ik heb voor mijn nieuwe energieboer dan ook mijn geschatte jaarverbruik aan kosten genomen, daar de bonus die aan het eind wordt verrekend van afgetrokken en vervolgens een geschat jaarverbruik opgegeven dat de kosten dekt van het daadwerkelijke verbruik min de bonus.

Daarbij gebeurt het overstappen nu in de herfst dus zijn eerst de dure maanden aan de beurt en ben ik dus in zomer bezig met bijbetalen ipv vooruit te betalen.

Nachtschade wijzigde deze reactie 05-03-2019 18:28 (45%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Energiesector onderzoekt fonds voor gedupeerde consumenten - https://nos.nl/l/2274684

Voor ons te laat en de vraag of het er gaat komen vanwege 'de kleine groep getroffen consumenten'.

Grumbl.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Dit is geen algemeen "Praat-hier-over-alle-failliete-energiemaatschappijen"-topic. Ik heb om die reden ook een aantal reacties verwijderd.

Verdere discussie over Robin Energie is hier dan ook offtopic en zal verwijderd worden.

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Net per e-mail weer een update ontvangen van de Curator. Meest belangrijke stuk:
In grote lijnen is de financiële situatie aldus dat er momenteel afgerond € 5,5 miljoen in de boedel van FlexEnergie zit. Dat bedrag kan nog toenemen. Daartegenover staat een schuld aan de Belastingdienst van meer dan € 10 miljoen. Ik verwacht dat het totaal aan vorderingen van de klanten van FlexEnergie omstreeks € 12 miljoen zal bedragen. Er is dus veel te weinig geld in de boedel om alle schuldeisers te betalen. De wet bepaalt dat de vordering van de Belastingdienst voorrang heeft boven de vorderingen van andere schuldeisers, zoals de klanten van FlexEnergie. Omdat er naar verwachting onvoldoende geld zal zijn om de Belastingdienst geheel te voldoen, zal er waarschijnlijk geen uitkering aan de klanten van FlexEnergie kunnen plaatsvinden. Ik realiseer mij dat dat een vervelend bericht voor u is, maar ik heb mij nu eenmaal aan de wet te houden.
Klaar als een klontje dus. :(

• kjast
In de nieuwe mail (07/03/2019) van de curator staat dat alle openstaande facturen van voor 1 november 2018 zijn verkocht aan een incassobureau!

Kortom, als je gestorneerd hebt krijg je te maken met een incassobureau.... |:(

kjast wijzigde deze reactie 08-03-2019 16:29 (22%)

• dragon2
  • Niet online
En er staat ook in dat we niks gaan terugkrijgen, gezien de grote belastingschuld, voor zover iemand nog hoop had...

Plus een 'handleiding' hoe de vordering in te vullen, gezien dat blijkbaar nogal vaak fout ging. Dat het regelmatig fout is gegaan verbaast me niks, ik had zoiets zelf ook nog nooit gedaan dus moest ook e.e.a. googlen.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
In de nieuwe mail (07/03/2019) van de curator staat dat alle openstaande facturen van voor 1 november 2018 zijn verkocht aan een incassobureau!

Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat standhoudt, als je tenminste bij de eindafrekening nog op een vordering op Energieflex uitkomt.

• likewise
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07-11 00:01

Toch niet als je maandbedrag te hoog was? Bovendien was er nog een welkomsttegoed wat ik van ze tegoed heb.

• MsG

MsG

Forumzwerver

FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:
Net per e-mail weer een update ontvangen van de Curator. Meest belangrijke stuk:

[...]

Klaar als een klontje dus. :(
Dat was toch vanaf dag 1 al duidelijk? :). Ben vooral benieuwd of de vorderingen nog inhoudelijk worden getoetst als ze netto in de min staan. Of dat de boel dan gesloten wordt en dat ze het wel geloven. Ik heb namelijk een vordering die door hen betwistbaar kan zijn, maar dat kost hun dan wel weer inspanning (=geld).

Ik vind het namelijk niet redelijk dat ze de welkomstbonus laten vervallen binnen een jaar. Immers zij stoppen de dienstverlening, niet ik. Dat betwist ik. Ik weet niet of ik ook een vordering heb op ze als ze dat verweer aan de kant leggen.

Daarnaast wel interessant dat ze verder gaan kijken naar de exorbitante schuld die ontstaan is. Wie weet krijgt het nog een wanbestuurlijk staartje.

Dat is wel een interessante wending inderdaad. En juridisch nog vrij onontgonnen terrein. Ik zie mijn eerdere storneringen als het preventief verrekenen van mijn te hoog uitkomend voorschot, maar voor de curator is die zienswijze natuurlijk nadelig. Misschien moeten we ons verenigen als dit wordt doorgezet, ik zie hier wel kans in. Hoe werkt dat überhaupt met incasso? Want in dit geval betwist je de schuld, terwijl zo'n bobo aan de deur daar weer maling aan heeft, die gaat helemaal niet meer over de geldigheid van de schuld.
kjast schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Incassokosten verwacht ik overigens ook niet, ik heb nooit een betalingsherinnering gehad. Het staat er overigens weer lekker vaag, wanneer komt er nou eens een eenduidig expliciet antwoord.. 8)7
Weet je dat heel zeker? Ik kreeg na mijn storneringen wel degelijk betalingsherinneringen.

MsG wijzigde deze reactie 08-03-2019 16:58 (66%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kjast
likewise schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:37:
[...]

Toch niet als je maandbedrag te hoog was? Bovendien was er nog een welkomsttegoed wat ik van ze tegoed heb.
7. Ik word benaderd door een incassobureau voor het betalen van een openstaande factuur, kan ik aan dit incassobureau betalen?
Indien u een openstaande factuur van FlexEnergie die betrekking heeft op de periode vóór 1 november 2018 nog niet heeft betaald, kunt u deze factuur inderdaad betalen aan het incassobureau. De openstaande vorderingen zijn door een derde overgenomen en deze derde maakt aanspraak op betaling van de vordering. Bij vragen omtrent de betaling kunt u contact opnemen met debiteurenbeheer@innovaenergie.nl.

Hier maak ik uit op dat ze de openstaande facturen hebben verkocht aan een incassobureau. Ik vraag mij af of hierbij rekening is gehouden met het tegoed.

Incassokosten verwacht ik overigens ook niet, ik heb nooit een betalingsherinnering gehad. Het staat er overigens weer lekker vaag, wanneer komt er nou eens een eenduidig expliciet antwoord.. 8)7

kjast wijzigde deze reactie 08-03-2019 16:57 (4%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het kan natuurlijk ook gaan om mensen die dachten yolo ik storneer gewoon de boel want de toko is failliet, maar een vordering indienen heb ik geen zin in. Ik heb zelf nog niets van een incasso-toko gehoord iig.

• Dey
  • Laatst online: 19-11 10:39
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:12:
Het kan natuurlijk ook gaan om mensen die dachten yolo ik storneer gewoon de boel want de toko is failliet, maar een vordering indienen heb ik geen zin in. Ik heb zelf nog niets van een incasso-toko gehoord iig.
Vordering heb ik ook niet ingediend omdat ik van te voren wist dat er niets te halen zou zijn.
Ik zou nog 300 euro krijgen volgens de eindafrekening (excl. welkomstbonus) en ik heb 270 euro aan betalingen gestorneerd.
Ben benieuwd wat het nieuwe incassobureau gaat doen … Vrees dat we genaa** gaan worden ..

Dey wijzigde deze reactie 08-03-2019 17:18 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:15:
[...]

Vordering heb ik ook niet ingediend omdat ik van te voren wist dat er niets te halen zou zijn.
Ik zou nog 300 euro krijgen volgens de eindafrekening (excl. welkomstbonus) en ik heb 270 euro aan betalingen gestorneerd.
Ben benieuwd wat het nieuwe incassobureau gaat doen … Vrees dat we genaa** gaan worden ..
Maar de vordering dien je ook in om je onttrekking te verklaren. Als jij domweg storneert maar je laat niet aan de curator weten dat je dat doet als onderpand voor hun schuld bij jou, dan ben je gewoon een wanbetaler. Beetje domme actie imo, denk dat je inderdaad deurwaarders kan gaan krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dey
  • Laatst online: 19-11 10:39
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:57:
[...]

Maar de vordering dien je ook in om je onttrekking te verklaren. Als jij domweg storneert maar je laat niet aan de curator weten dat je dat doet als onderpand voor hun schuld bij jou, dan ben je gewoon een wanbetaler. Beetje domme actie imo, denk dat je inderdaad deurwaarders kan gaan krijgen.
Misschien heb je daar gelijk in en daarom heb ik zojuist alsnog een vordering ingediend.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icecreamfarmer
MsG schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:57:
[...]

Overigens vind ik dat de overheid daar consumenten wel eens in bescherming mag nemen.
Het straks hartstikke krom dat je wel mag gaan betalen maar je teveel betaalde geld niet terug krijgt.
Je zou beide met elkaar moeten kunnen verrekenen.

En tevens dat je adminstratiekosten mag rekenen. Heb het wel eens gehad dat een webwinkel failliet ging en ik door allerlei hoepels kon gaan om te bewijzen dat ik 4 jaar gelden betaald had.

icecreamfarmer wijzigde deze reactie 10-03-2019 11:35 (12%)

• _JGC_
(jarig!)
Ik heb van geen enkele energiemaatschappij ooit een factuur gehad voor het betalen van voorschot, alleen de eindafrekening is een factuur.

Ik stel mijn maandbedrag altijd dusdanig in dat ik aan het eind moet bijbetalen. Als ik voor 1 november een eindafrekening krijg en moet bijbetalen, is dat een factuur die naar het incassobureau gaat mocht ik die nog niet betaald hebben.

• MsG

MsG

Forumzwerver

icecreamfarmer schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Overigens vind ik dat de overheid daar consumenten wel eens in bescherming mag nemen.
Het straks hartstikke krom dat je wel mag gaan betalen maar je teveel betaalde geld niet terug krijgt.
Je zou beide met elkaar moeten kunnen verrekenen.

En tevens dat je adminstratiekosten mag rekenen. Heb het wel eens gehad dat een webwinkel failliet ging en ik door allerlei hoepels kon gaan om te bewijzen dat ik 4 jaar gelden betaald had.
Je bent in Europa en Nederland al extreem beschermd. Ik vraag me echt af of, als je nu een vordering op de boedel hebt aangemeld, je een deurwaarder krijgt, immers zijn de vorderingen nog niet eens toegewezen of afgewezen. Ik denk echt dat dat alleen opgaat als je dus gewoon het geld onttrekt maar je niet bij de curator meldt. Die heeft al 100X opgeroepen om je te melden als schuldeiser, als mensen daar geen gehoor aangeven tja. We kunnen het allemaal nog extreem beschermder maken, maar uiteindelijk betalen we dat ook weer als maatschappij. De grootste verliezer is hier de belastingdienst, en ook dat is iets wat wij indirect weer betalen.

• Evertvdw
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-07 13:16
Beetje laat dat ik achter dit topic kom maar ik zit nog steeds in een discussie met Innova, gaat allemaal heel vreemd.

Even kort mijn verhaal:

Eindafrekening van Energieflex bevat veel te lage meterstanden, waar ik toen niet goed achteraan heb gezeten. Vervolgens automatisch over naar Innova waar ik, toen ik eindelijk wakker werd, zo snel mogelijk weg wilde maar dat kon pas na een opzegtermijn van 1 maand.

Uiteindelijk dus 39 dagen bij Innova gezeten en de eindafrekening voor deze periode was 780 euro, dus ik moet flink bijbetalen. Ze hebben dus ook op foutieve standen deze berekeningen gedaan, maar de standen kunnen niet meer aangepast worden volgens hen, omdat EnergieFlex dit zou moeten doen en die failliet zijn.

Zitten er momenteel nog meer mensen in hetzelfde schuitje? Ik moet volgens Innova nog heel veel bijbetalen maar volgens mij zou ik van mijn betaalde twee termijnbedragen nog iets terug moeten zien. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen wat mijn beginstand was bij ingang van de termijn met Innova.

Ik heb nu contact met Innova via de mail en zij zeggen dat ik gewoon het bedrag moet betalen, hoe pak ik dit het beste aan?

Als het om een paar tientjes ging zou ik het laten rusten om van het gedoe af te zijn maar dat is helaas niet het geval :'(

• 4-systeembeheer
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 17:16
Ik krijg ook ineens weer een spookfactuur van Innova / Incassobureau, terwijl ik netjes mijn gecorrigeerde eindafrekening heb betaald. Helemaal simpel word je van dit soort praktijken.
...Er zijn nog 12 wachtenden voor u.

• nooberke
Evertvdw schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:
Beetje laat dat ik achter dit topic kom maar ik zit nog steeds in een discussie met Innova, gaat allemaal heel vreemd.

Even kort mijn verhaal:

Eindafrekening van Energieflex bevat veel te lage meterstanden, waar ik toen niet goed achteraan heb gezeten. Vervolgens automatisch over naar Innova waar ik, toen ik eindelijk wakker werd, zo snel mogelijk weg wilde maar dat kon pas na een opzegtermijn van 1 maand.

Uiteindelijk dus 39 dagen bij Innova gezeten en de eindafrekening voor deze periode was 780 euro, dus ik moet flink bijbetalen. Ze hebben dus ook op foutieve standen deze berekeningen gedaan, maar de standen kunnen niet meer aangepast worden volgens hen, omdat EnergieFlex dit zou moeten doen en die failliet zijn.

Zitten er momenteel nog meer mensen in hetzelfde schuitje? Ik moet volgens Innova nog heel veel bijbetalen maar volgens mij zou ik van mijn betaalde twee termijnbedragen nog iets terug moeten zien. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen wat mijn beginstand was bij ingang van de termijn met Innova.

Ik heb nu contact met Innova via de mail en zij zeggen dat ik gewoon het bedrag moet betalen, hoe pak ik dit het beste aan?

Als het om een paar tientjes ging zou ik het laten rusten om van het gedoe af te zijn maar dat is helaas niet het geval :'(
Soortgelijke situatie hier (alleen wat minder extreme bedragen, ~50 euro voor één dag). Bij mij gaven ze eerst ook aan dat correcties niet mogelijk waren. Na aandringen van mijn kant geven ze nu aan dat ze bezig zijn met een nieuw facturatiesysteem en dat ik daarom moet wachten voor de correctie?

Gelukkig blijven ze wel klakkeloos aanmaningen sturen }:O

• Dag Jongen
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 24-05 09:41
Evertvdw schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:56:

Even kort mijn verhaal:

Ik ontving van EnergieFlex een eindafrekening waar ik meer dan 1000 euro moest terugbetalen.

Vervolgens heeft EnergieFlex de foutieve meterstanden aan Innova doorgegeven. Met Energieflex kon ik op het moment van ontvangen van de eindafrekening niets regelen, omdat ze onbereikbaar waren ivm faillissement. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Innova en verhaal gedaan dat de meterstanden zoals bekend bij Innova niet juist zijn, inclusief bewijs (Enexis had enkele dagen voor het ontvangen van de eindafrekening een slimme meter geplaatst en de meterstanden opgenomen).
De mevrouw die ik sprak heeft vervolgens de meterstanden zoals deze bij Innova in het systeem stonden aangepast en tevens ervoor gezorgd dat ik van Energieflex een nieuwe eindafrekening kreeg. Minpuntje hierbij is dat ik volgens deze laatste eindafrekening ik geld terug zou krijgen van Energieflex, wat dus niet zal gaan gebeuren.

• 4-systeembeheer
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 17:16
Nu nog steeds bezig om een foutieve aanmaning uit het systeem te krijgen. De enige manier om een reactie te krijgen lijkt te bellen naar Innova, waarna ze het weer "uit gaan zoeken" en dat is het dan weer. Ondertussen komt er vrijdag 40 Euro incasso kosten bij die ik zeker niet zal betalen. Ik kan zelf de oplossing wel bedenken en ik zal uiterlijk morgen het bedrag overmaken, wat ik denk dat ze nog van me krijgen, maar ik ben eigenlijk wel gek ook. Uren aan besteed.. Ik zal hun eens een factuurtje sturen, want ik moet blijkbaar het werk doen van hun administratie afdeling. Administratieve puinhoop bij Innova.

• SuperTrooper
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-11 17:28

SuperTrooper

Weet hoe het is

Maandje geleden benaderd door BesteBesparing.com. Nagevraagd hoe ze aan mijn gegevens kwamen: Blijkt dat de curator van EnergieFlex de gegevens verkocht heeft aan hen.

Moest daar aan denken toen ik nieuws: Curatoren verkopen geregeld klantgegevens zonder toestemming na faill... zag. Vraag me af hoe dat hier met toestemming zit?

Zijn hier ook anderen benaderd door BesteBesparing.com?

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Gandalf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:31
SuperTrooper schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:14:
Maandje geleden benaderd door BesteBesparing.com. Nagevraagd hoe ze aan mijn gegevens kwamen: Blijkt dat de curator van EnergieFlex de gegevens verkocht heeft aan hen.

Moest daar aan denken toen ik nieuws: Curatoren verkopen geregeld klantgegevens zonder toestemming na faill... zag. Vraag me af hoe dat hier met toestemming zit?

Hier ook door hen benaderd :(

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
SuperTrooper schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:14:

Toevallig gisteren:

'Klantgegevens vaak naar hoogste bieder na faillissement'

Zijn jullie telefonisch of per e-mail benaderd?

FiXeR.nl wijzigde deze reactie 18-04-2019 15:50 (3%)

• Gandalf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:31
Telefonisch benaderd.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True