Aangezien er geen sprake was van doorstart, maar van "losse verkoop" van klantgegevens denk ik toch echt dat je ze hiervoor kan aanpakken. Vooral omdat er van te voren nooit nergens toestemming voor gevraagd is, geen enkele info hierover vanuit Innova.
In Duitsand zijn er over dit soort dingen al rechtszaken geweest, staat ook in bovengenoemd stuk, ik weet vanuit mijn eigen werkervaring dat je je als bedrijf al heel snel op glad ijs begeeft, in Duitsland zijn consumenten in ieder geval heel snel met je voor de rechter slepen als het om persoonsgegevens gaat.
Net als het moeten kunnen voorleggen van een geldig incassomandaat.
Of je daar nog tijd en energie aan wil of kunt spenderen is een andere vraag.
Ben ik voor mezelf nog niet helemaal over uit...
Ik heb van Innova nog steeds geen (eind) afrekening, en ook geen bevestiging dat ze mijn persoonsgegevens zullen wissen uit hun adressenbestand, waar ik per mail om gevraagd heb.
Als ik daar geen antwoord naar mijn genoegdoening over kan krijgen dan laat ik het er niet bij zitten denk ik, griezelig idee dat iemand sinds de invoering nieuwe avg per mei dit jaar toch nog "zomaar" mijn gegevens met NAW, e-mail, telefoonnummer en zelfs bankrekeningnummer kan "kopen"
Moet een direct-mailing bedrijf eens doen, dan zijn de rapen gaar
En ze kunnen ook niet schermen met veilig stellen van levering, de netwerkbeheerder schakelt heus niet op een dag af hoor. Hadden mensen meer als tijd genoeg gehad zelf een nieuwe leverancier te regelen.
Voor wat betreft meterstanden: ook hier kloppen die niet, op 31-10-2018 hoegenaamd laatste dag EF, zijn die hetzelfde als waar de nieuwe leverancier op 02-11-2018 mee begint.
Hebben we op miraculeuze wijze bij Innova dus 0 gebruikt, en valt er voor hun niks af te rekenen?
Moeten ze hun verbruik maar halen bij EF.
Slimme meter, dus dat hebben ze zelf uitgelezen
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 25-11-2018 17:27
. Reden: Toevoeging mbt foutieve meterstanden. ]