Afhandeling faillissement EnergieFlex

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 21 november 2018 @ 01:36:
[...]

Het is meer dan 8% aangezien er ook mensen al hadden gestorneerd voor die faillissementsdatum. Tenzij die datum is teruggezet naar de dag waarop surseance van betaling werd aangevraagd.
Je hebt gelijk, als ze inderdaad vanaf de faillissementsdatum 23 oktober rekenen en niet de surseancedatum 16 oktober dan zal het aantal nog hoger zijn. Ik denk aanzienlijk hoger omdat een groot deel direct na het eerste bericht de bui al wel zag hangen en hun schade wilden beperken. Ik heb zelf ook voor die datum gestorneerd.
J-roenn schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:08:
[...]

de nieuwe klanten krijgen bij het aangaan van een jaar of 3jaar contract toch ook de welkomstbonus weer? of bedoel je de mensen die zelfs dat contract niet aangaan en voor onbepaalde tijd tegen de extreem hoge tarieven klant blijven?
Ik vrees voor Innova dat er weinig "slapende" klanten zijn. EnergieFlex bestond nog niet heel lang en was een prijsvechter, dus veel klanten die elk jaar overstappen naar de goedkoopste concurrent. Misschien dat er na het stoppen met prepaid energie nog klanten daarvan zijn blijven hangen, maar dat zal ook wel geen vetpot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ml002 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:59:
...
Termijnen die nog gestorneerd konden worden, mogen niet geteld worden als vermogen van Energieflex. Pas wanneer het termijn van terugboeken verstreken is, is deze definitief. ...
Gaat dat dan ook op voor 'oneigenlijke' storneringen, met als grond geen machtiging, want dan gaat het nog wel een tijd duren voordat het vermogen van Energieflex definitief vast te stellen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Mijn god, werd gister gebeld door Innova waarom ik nog niet had gereageerd op die 'geweldige' aanbieding van ze. Doorgegeven dat ik inmiddels al ben overgestapt. Wilde ze weten waarom. Gemeld dat ze duurder zijn dan de rest. Daarop kwam een vaag verhaal over prijzen die wijzigen op maandelijkse basis, waarna ze stil was en wachtte op mij om blijkbaar iets te zeggen. Toen ik dat niet deed werd er geïrriteerd gevraagd of ik er nog was en daarna de vraag of ik nog onder mijn nieuwe contract uitkon. Waarop ik vroeg waarom dat nodig zou zijn, aangezien ik naar een goedkopere partij ben gegaan. Tot slot werd er gewezen op het fantastische bel me niet register en werd er chagrijnig opgehangen. Bevestigt allemaal maar mijn gevoel om niet bij Innova te blijven, pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brammos85 naar wat ik begrepen heb is Innova dankzij het faillissement van EF de particuliere markt opgegaan. Er is hun veel aan gelegen klanten binnenboord te houden met concurrerende tarieven en een welkomstbonus. Het is niet meer dan logisch dat ze je proberen te behouden. De manier waarop zou anders kunnen. Ik ben ook benaderd en dat gesprek verliep wel netjes.

De eindafrekening gekregen van EF afgelopen week. Daarin staat ‘door u te ontvangen € -134,07'. Nu ben ik even kwijt of ik moet lappen of ontvangen. Ontvangen kan ik wel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:14:
@Brammos85 naar wat ik begrepen heb is Innova dankzij het faillissement van EF de particuliere markt opgegaan. Er is hun veel aan gelegen klanten binnenboord te houden met concurrerende tarieven en een welkomstbonus. Het is niet meer dan logisch dat ze je proberen te behouden. De manier waarop zou anders kunnen. Ik ben ook benaderd en dat gesprek verliep wel netjes.
Don't get me wrong, bellen is prima. Als je dan een concreet verhaal hebt met goede aanbieding, ook goed. Maar niet eens weten dat ik al overgestapt ben en dan zo'n warrig en ongeïnteresseerd verhaal geven zal de zaken daar geen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brammos85 eerder is al te lezen geweest dat ze het bij Innova smoordruk hebben door de overname van het klantenbestand van EF. Ondanks je mindere ervaring is het wel fair te stellen dat je Innova wat slack moet geven. Het kan best zo zijn dat de systemen waar ze mee werken de gegevens nog niet helemaal verwerkt heeft voor de klantenservice en dat het daar ook zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Contact gehad met Innova over de betalingsherinnering gekregen ivm stornering. Uitgelegd dat ik liever een eindafrekening kreeg voor de 5 dagen die ik klant was. Begreep medewerkster van de klantenservice en ze ging het in orde maken. Als erg vriendelijk ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ml002
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 14:20
begintmeta schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:55:
[...]

Gaat dat dan ook op voor 'oneigenlijke' storneringen, met als grond geen machtiging, want dan gaat het nog wel een tijd duren voordat het vermogen van Energieflex definitief vast te stellen is.
Dat is een goede vraag, voor zover uit voorgaande uitspraken van de Hoge Raad opgemaakt kan worden is het pas een definitief vermogen zodra het storneringstermijn verlopen is en is het geen misbruik om te storneren. Ik heb gestorneerd nadat ik de eindafrekening had ontvangen. Daaruit bleek namelijk dat ik nog een tegoed had. Wat uiteindelijk de gevolgen zullen zijn, is even afwachen. Puur uitgaande op redelijkheid en billijkheid staan klanten met een positieve vordering op Energieflex naar mijn mening sterk, alleen ga ik daar natuurlijk niet over. In de komende tijd zal het duidelijk worden wat de gevolgen zullen zijn voor de storneerders.

Toegevoegd: Uiteindelijk weten we allemaal dat bij een positieve vordering aan Energieflex via de curator niets te halen valt.

[ Voor 6% gewijzigd door ml002 op 21-11-2018 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De eindafrekening gekregen van EF afgelopen week. Daarin staat ‘door u te ontvangen € -134,07'. Nu ben ik even kwijt of ik moet lappen of ontvangen. Ontvangen kan ik wel vergeten.
Normaal gesproken betekent dat dat je zou moeten ontvangen. Maar ja...…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:26

MsG

Forumzwerver

Je moet even goed naar de getallen kijken, het minnetje is inderdaad misplaatst, waardoor het bij snel kijken lijkt alsof jij ze juist iets verschuldigd bent. Leek hier ook zo, maar krijg toch echt geld van ze terug (in theorie dan).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:22:
[...]

Normaal gesproken betekent dat dat je zou moeten ontvangen. Maar ja...…..
MsG schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:15:
[...]

Je moet even goed naar de getallen kijken, het minnetje is inderdaad misplaatst, waardoor het bij snel kijken lijkt alsof jij ze juist iets verschuldigd bent. Leek hier ook zo, maar krijg toch echt geld van ze terug (in theorie dan).
Oh dat geld is jammer natuurlijk maar ik ga er ook niet achteraan. Het kost mij meer tijd en moeite dan mij lief is.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
FlexEnergie had voor haar bedrijfsvoering de beschikking over enkele betaalrekeningen - zonder kredietfaciliteit - bij de ABN AMRO Bank N.V. Op faillissementsdatum stond op deze bankrekeningen een positief saldo van afgerond € 350.000,-. Als gevolg van storneringen - van de geïncasseerde maandtermijnen - door de klanten van FlexEnergie, is het positieve saldo inmiddels omgeslagen in een negatief saldo van afgerond € 650.000,-. De curator zal komende verslagperiode de vordering van ABN AMRO Bank N.V. nader in kaart brengen en de storneringen nader beoordelen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ml002 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:17:
... Dat is een goede vraag, voor zover uit voorgaande uitspraken van de Hoge Raad opgemaakt kan worden is het pas een definitief vermogen zodra het storneringstermijn verlopen is en is het geen misbruik om te storneren. ...
Dus dat gaat dan nog 13 maanden vanaf de laatste incasso duren

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2018 07:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

Bij mij staat er:
Door u te betalen € xx,xx
Betaling binnen 14 dagen op rekening NL21ABNA0806813008 o.v.v. het factuur en debiteurnummer.
Dus met expliciete betaalinstructies. Ik denk dat jij inderdaad een vordering hebt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• 4-systeembeheer
Is het normaal dat ik nog geen eindafrekening heb ontvangen?

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
SeatRider schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:25:
[...]

Bij mij staat er:

[...]

Dus met expliciete betaalinstructies. Ik denk dat jij inderdaad een vordering hebt.
Lijkt me eerder andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Hij bedoelt een vordering op de failliete boedel...

• Annie24
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 17:45
4-systeembeheer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:24:
Is het normaal dat ik nog geen eindafrekening heb ontvangen?
ik heb hem ook nog niet ontvangen. Kan tot jan/feb duren als je de stukken van de curator mag geloven.

• Nachtschade
klaas.roelofs schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:58:
[...]

Hij bedoelt een vordering op de failliete boedel...
Ah, okay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

begintmeta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:41:
[...]

Dus dat gaat dan nog 13 maanden vanaf de laatste incasso duren
Hoezo 13 maanden? De storneringstermijn is maar 56 dagen.

Hebben mensen in hun vordering nog expliciet iets verwoord als "ik heb de incasso's gestorneerd als onderpand voor mijn vorderingsbedrag" of iets dergelijks? Ik heb nog nergens naar de curator mijn storneeracties verklaard bedenk ik me :).

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 22-11-2018 13:14 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wij hebben het "geluk" dat we nog moeten bijbetalen op de eindafrekening, echter als we de welkomstbonus nog zouden verrekenen dan krijgen wij nog geld. Voor zo ver ik heb begrepen mag je een (gedeeltelijke) welkomstbonus indienen bij de curator. Ik wil gewoon dat het verrekend word op de eindfactuur, anders zien we het toch niet meer terug.

Heeft iemand al meer duidelijkheid over die welkomstbonus kunnen krijgen? In de voorwaarden zou deze namelijk verrekend worden met de eindafrekening. Echter geld dat misschien alleen als je een heel jaar klant was (maar dat is niet ons schuld) en daardoor komt te vervallen. Maar vervolgens word er wel gezegd dat je de welkomstbonus kan indienen bij de curator, hieruit leid ik dan weer af dat de welkomstbonus niet komt te vervallen.

• klaas.roelofs
MsG schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:13:
[...]

Hebben mensen in hun vordering nog expliciet iets verwoord als "ik heb de incasso's gestorneerd als onderpand voor mijn vorderingsbedrag" of iets dergelijks? Ik heb nog nergens naar de curator mijn storneeracties verklaard bedenk ik me :).
Heb ik inderdaad ook niet gedaan.

Wat ik sowieso niet snap: als de curator slim was geweest, had hij gewacht met het versturen van eindafrekeningen totdat de laatste storneringstermijn was verstreken.
Nu klopt bij veel mensen die afrekening niet, omdat er nog een verkeerd bedrag aan betaalde voorschotten in staat.
Zoals in mijn geval: een bedrag door mij te ontvangen is feitelijk, na aftrek van de storneringen, een (gering) bedrag te betalen.

• Nachtschade
klaas.roelofs schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:26:
[...]

Wat ik sowieso niet snap: als de curator slim was geweest, had hij gewacht met het versturen van eindafrekeningen totdat de laatste storneringstermijn was verstreken.
De curator is er niet op uit om particuliere klanten een poot uit te draaien ten gunste van een preferente schuldeiser. De curator handelt de lopende financiële zaken af en verdeelt vervolgens de boedel via de daarvoor geldende wettelijke regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

...
Ook tot 13 maanden kan worden gestorneerd, met als onderliggende reden dat er geen geldige machtiging zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2018 16:56 ]

• ml002
[...]

Ik heb het er bij vermeld. Neem aan dat de curator uiteindelijk toch wel ziet dat ik een bedrag gestorneerd heb.

• MsG

MsG

Forumzwerver

begintmeta schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:44:
[...]

Ook tot 13 maanden kan worden gestort eerder, als er geen geldige machtiging is.
In dit geval toch vrij irrelevant gezien iedereen eerst normaal klant is geweest en de incasso-machtiging dus bij 99% dus wel degelijk verleend is? Of kan je dit ook achteraf in zetten om méér termijnen te storneren (bij een hoge vordering op hen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MsG schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:56:
...

In dit geval toch vrij irrelevant gezien iedereen eerst normaal klant is geweest en de incasso-machtiging dus bij 99% dus wel degelijk verleend is? Of kan je dit ook achteraf in zetten om méér termijnen te storneren (bij een hoge vordering op hen)?
Waar het om gaat is dat de mogelijkheid er is dat (terecht) met die reden wordt gestorneerd, dus totdat alle potentiele gevallen dan (eventueel tot aan de laatste gerechtelijke instantie (er zullen weinig gevallen zijn waarbij het een terechte stornering zal blijken als de administratie op orde is)) zijn afgehandeld, is de mogelijkheid er, en kan dus het vermogen niet worden vastgesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2018 17:02 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
HUIPI3 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:25:
Maar vervolgens word er wel gezegd dat je de welkomstbonus kan indienen bij de curator, hieruit leid ik dan weer af dat de welkomstbonus niet komt te vervallen.
Die welkomstbonus komt ook niet te vervallen mits je lang genoeg klant bent geweest. Als je aan de voorwaarden voldoet, mag je ook die bonus claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Ziet ernaar uit dat er niets overblijft voor niet-preferente schuldeisers. Sterker, de preferente schuldeisers zien maar de helft terug van wat er uit staat: https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_02_B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
Pffff...net de eindafrekening gehad. Blijkbaar is het zelfs moeilijk voor ze om een slimme meter af te lezen, want de meterstanden kloppen totaal niet.

Het vervelende is dat in mijn Innova account de goede standen staan en vervolgens een extra regel met de standen uit mijn EnergieFlex account.

Dit zou betekenen dat mijn vordering op EF € 25 minder is dan het zou moeten zijn, maar ik die € 25 wel aan Innova zou moeten betalen als zij uitgaan van de verkeerde standen van EF.

Ook betaal ik dan dubbel omdat nieuwe leverancier Oxxio per 6-11 wel gewoon uitgaat van de goede standen.

Kan ik daar weer achteraan gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie24
En het wordt nog gekker, want als ik inlog op mijn EF account staan daar wel gewoon de goede meterstanden. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Annie24 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:49:
En het wordt nog gekker, want als ik inlog op mijn EF account staan daar wel gewoon de goede meterstanden. 🙄
Hier klopt er ook totaal niets van de eindafrekening. Ongelofelijk wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Mijn eindafrekening matcht ook niet met de meterstanden, normaaltarief stroom maarliefst 90% minder op de eindafrekening verbruikt dan daadwerkelijk... Overige zijn kleine verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvaandrager
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 09:03
Hier ook een foute afrekening, meterstanden die innova heeft doorgegeven aan eflex zijn hoger dan de de meter nu staat. Echt geweldig dit😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
En bij mij hetzelfde verhaal.. verbruik normaal tarief en dal tarief omgewisseld...

Hoe is het überhaupt mogelijk, stellen ze die eindafrekening handmatig op of zo?

[ Voor 34% gewijzigd door kjast op 24-11-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Laatst online: 07-08 14:30
Meterstanden op de eindafrekening klopt niks van. Lijkt wel of het zo gemanipuleerd is zodat straks mijn 2 storneringen alsnog voldaan moeten worden.

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Met het risico hiermee een "ja ik ook (niet)" reactie te plaatsen, mijn eindafrekening klopte wel :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Te hoge meterstanden bij EnergieFlex zijn in je voordeel toch? Als je teveel betaald hebt dan toch.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm.. nou nee. Want bij de overstap geef je de meter stand door.

Dus je betaald te veel bij EF.
En je nieuwe leverancier telt vanaf de meterstanden die jij hebt opgegeven. Dus zeg maar na 2 maanden passeer je de ef stand en betaal je volgens mij gewoon 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Dan geef je de afrekening standen alsnog door aan je nieuwe leverancier als begin standen.
Gewoon erbij aangeven dat EF uit zichzelf met die afrekening kwam. Moet goed komen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
onetime schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:27:
Dan geef je de afrekening standen alsnog door aan je nieuwe leverancier als begin standen.
Gewoon erbij aangeven dat EF uit zichzelf met die afrekening kwam. Moet goed komen.
Net afrekening binnen (van EF) en idd te hoge standen.
Doorgegeven aan innova dat ik met die eindstanden wil afrekenen, heb er een hard hoofd in aangezien niemand reageert op emails.
Nu maar via de website gedaan, ongelofelijke prutsers zijn het daar.

Ben naar EF toe een domme lul geweest want ik heb bij betalingen niet naar maart gekeken.
In maart was er ook geld afgeschreven.
Omdat de levering in april begon heb ik maar terug gezocht tot april....
Ik had maar 1 stornatie gedaan en oktober is nooit geincasseerd dus had augustus ook moeten storneren.
Zou 29e moeten betalen, maar omdat ik maart niet heb meegenomen ben ik nog voor 90,- het schip in.
Geheel mijn eigen schuld, wat een prutser. :-(

Dure les, maar had duurder kunnen zijn.....

[ Voor 8% gewijzigd door Bad Brains op 24-11-2018 11:49 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
Ik ben uiteindelijk ook maar begonnen met het afwikkelen van het geneuzel met Energieflex en Innova.
Ik heb het geluk gehad dat ik maar twee maanden voorschot had betaald aan EF. Ik had net de afrekening binnen tot en met augustus en een bult geld terug gekregen. Daarna 2x €50,- voor september en oktober. Na de verrekening zou ik in principe €82,- terug krijgen. Daarvoor heb ik me gemeld via het contactformulier van de curator, maar daar verwacht ik niet heel veel van terug te krijgen. Ik ben welgeteld 1 dag klant van Innova geweest en dat kost me €0,24. Ik heb de vanaf 2 november aangemeld bij energiedirect.nl .
Al met al heb ik denk ik nog "geluk" gehad met mijn afrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Fidler schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:05:
Meterstanden op de eindafrekening klopt niks van. Lijkt wel of het zo gemanipuleerd is zodat straks mijn 2 storneringen alsnog voldaan moeten worden.
Bij mij is het ook wel heel toevallig allemaal. Op basis van mijn verbruik van ~700 kWh (ik meet dit continu met een Youless) zou ik na storneringen zo rond de 10 EUR moeten terugkrijgen. Volgens hen heb ik echter >1400 kWh verbruikt, en zou ik (zonder de storneringen in acht te nemen) 30 EUR terugkrijgen. Hun volgende actie zou dan waarschijnlijk zijn om te vragen om de gestorneerde rekeningen alsnog te voldoen. Ik vind het allemaal maar een stinkend zaakje. Ik heb ze een boze e-mail gestuurd met het verzoek om binnen een week een wel kloppende rekening te sturen..

[ Voor 7% gewijzigd door ErnstH op 24-11-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_vl
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-02 10:01
Zojuist de de eindafrekening ontvangen en de welkomstpremie wordt niet verrekend. Ik moet nu bijbetalen en dan een eis indienen bij de curator voor de welkomstpremie die ik dan niet terug krijg omdat er te weinig geld is en de belastingdienst voor gaat. Ik wil liever de eindafrekening niet betalen of zelf de welkomstpremie verrekenen, wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09
Iemand zin om zich stuk te bijten op dit artikel over de agv bij faillissement en curator? https://www.vbk.nl/media/...anden_door_de_curator.pdf

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sdh1981 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:15:
Iemand zin om zich stuk te bijten op dit artikel over de agv bij faillissement en curator? https://www.vbk.nl/media/...anden_door_de_curator.pdf
Dit artikel is een stuk leesbaarder, volgens mij dezelfde strekking: https://blog.iusmentis.co...-klantenbestand-verkopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie24
Iemand enig idee....

Wij zijn 5 jaar geleden begonnen met het dagelijks overstappen. Ik heb nog nooit meer dan € 1 verschil gehad tussen mijn eigen berekening en die van de leverancier.

Ik ben nu de eindafrekening dus aan het uitzoeken. Naast dat mijn standen niet kloppen, zijn de tarieven ook anders dan in mijn contract staat. Dit ligt hem aan een verhoging van
1) de energiebelasting die per 1-1-2018 een stuk hoger is
2) de opslag duurzame energie die per 1-1-2018 bijna verdubbeld is.

Is dit bij iemand van jullie bekend dat dit kan/mag? Bij de afgelopen 4 leveranciers heb ik dit nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:03
Geen idee wanneer je het contact aan bent gegaan, maat belastingen gelden voor iedereen. Dus ook al heb je een jaarcontract in december waarop staat dat je per kuub gas 10 cent belasting betaalt, als er een belasting verhoging is per 1 januari naar 15 cent dan betaal jij ook gewoon 15 cent belasting.

Voor opslag duurzame energie zal je moeten uitzoeken of dit er ook onder valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sdh1981 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:15:
Aangezien er geen sprake was van doorstart, maar van "losse verkoop" van klantgegevens denk ik toch echt dat je ze hiervoor kan aanpakken. Vooral omdat er van te voren nooit nergens toestemming voor gevraagd is, geen enkele info hierover vanuit Innova.
In Duitsand zijn er over dit soort dingen al rechtszaken geweest, staat ook in bovengenoemd stuk, ik weet vanuit mijn eigen werkervaring dat je je als bedrijf al heel snel op glad ijs begeeft, in Duitsland zijn consumenten in ieder geval heel snel met je voor de rechter slepen als het om persoonsgegevens gaat.
Net als het moeten kunnen voorleggen van een geldig incassomandaat.

Of je daar nog tijd en energie aan wil of kunt spenderen is een andere vraag.
Ben ik voor mezelf nog niet helemaal over uit...

Ik heb van Innova nog steeds geen (eind) afrekening, en ook geen bevestiging dat ze mijn persoonsgegevens zullen wissen uit hun adressenbestand, waar ik per mail om gevraagd heb.
Als ik daar geen antwoord naar mijn genoegdoening over kan krijgen dan laat ik het er niet bij zitten denk ik, griezelig idee dat iemand sinds de invoering nieuwe avg per mei dit jaar toch nog "zomaar" mijn gegevens met NAW, e-mail, telefoonnummer en zelfs bankrekeningnummer kan "kopen" :(

Moet een direct-mailing bedrijf eens doen, dan zijn de rapen gaar >:)
En ze kunnen ook niet schermen met veilig stellen van levering, de netwerkbeheerder schakelt heus niet op een dag af hoor. Hadden mensen meer als tijd genoeg gehad zelf een nieuwe leverancier te regelen.

Voor wat betreft meterstanden: ook hier kloppen die niet, op 31-10-2018 hoegenaamd laatste dag EF, zijn die hetzelfde als waar de nieuwe leverancier op 02-11-2018 mee begint.
Hebben we op miraculeuze wijze bij Innova dus 0 gebruikt, en valt er voor hun niks af te rekenen?
Moeten ze hun verbruik maar halen bij EF.
Slimme meter, dus dat hebben ze zelf uitgelezen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2018 17:27 . Reden: Toevoeging mbt foutieve meterstanden. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdh1981
Ik heb zojuist een tip formulier ingevuld bij de autoriteit persoonsgegevens.

Hopelijk heb ik iemand wakker geschud 😁

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:21
Ook hier eindafrekening binnen

Deze standen waren ook iets te hoog. Via mail de juiste standen geleverd.
Had gelukkig in sept al een jaar afrekening en had mijn laatste betaling al teruggehaald.

In de eindafrekening nu staat deze terugintrekking van de incasso niet eens meegnomen. Staat nog als voldaan. Gelukkig maar want ik krijg op basis van deze afrekening 126 euro terug. Dus met juiste standen zal dat richting de 150 euro gaan. En gelukkig is dat precies het voorschot wat ik nog heb terug kunnen halen van de incasso.

Even afwachten verdere verloop.
Innova is ook stil, ben overgestapt naar Fenor en standen per 1 nov aan hun doorgegeven. Helaas door administratief foutje pas daadwerkelijk levering op 4 nov gestart. Nog niks gehoord van innova en ga me er ook niet druk om maken. alle sis geblokkeerd dus geld kunnen ze niet afschrijven.

onderaan de streep kom ik er gelukkig nog wel goed uit. maar ben eigenlijk wel teleurgesteld in wat voor gedoe je hier zelf in mee moet ondernemen. Vooral van een dienst die je moet hebben zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Die welkomstbonus komt ook niet te vervallen mits je lang genoeg klant bent geweest. Als je aan de voorwaarden voldoet, mag je ook die bonus claimen.
Ja, mooi is dat he? Aan mij lag het niet... ik wilde keurig netjes mijn termijn van 1 jaar volmaken... maar EnergieFlex liet de boel ploffen. En daardoor voeldoe ík niet aan de voorwaarden? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:27:
[...]

Ja, mooi is dat he? Aan mij lag het niet... ik wilde keurig netjes mijn termijn van 1 jaar volmaken... maar EnergieFlex liet de boel ploffen. En daardoor voeldoe ík niet aan de voorwaarden? 8)7
Ik heb het als volgt ingediend bij de curator:
8 maanden klant geweest = 8/12*150 = 100Eur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
eindafrekening Energieflex ontvangen, meterstanden adv slimme meter kloppen. Ze geven aan dat het te betalen bedrag 100 euro is (zonder stornering die ik uiteraard heb gedaan!), en ze geven aan dat de welkomstbonus maar moet worden ingediend bij de curator. Ik ga me beroepen op verrekening anders zie ik die welkomstbonus ook nooit terug.

Daarnaast verreken ik de hogere kosten die Innova Energie en mijn nieuwe leverancier mij berekenen tot het einde van het jaarcontract van 10 december wat ik oorspronkelijk heb bij Energieflex, want dat is de extra schade die ik lijd omdat Energieflex de overeenkomst niet nakomt. Ik ben van mening dat dat voor rekening en risico komt van Energieflex, althans daar ga ik me op beroepen. Niet alleen de welkomstbonus maakt onderdeel uit van de overeenkomst, ook de afgesproken energietarieven. Al met al is de schade dus niet alleen de welkomstbonus! Dat aspect heb ik hier nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxerlover
  • Laatst online: 29-04-2023
dwdd schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:47:
eindafrekening Energieflex ontvangen, meterstanden adv slimme meter kloppen. Ze geven aan dat het te betalen bedrag 100 euro is (zonder stornering die ik uiteraard heb gedaan!), en ze geven aan dat de welkomstbonus maar moet worden ingediend bij de curator. Ik ga me beroepen op verrekening anders zie ik die welkomstbonus ook nooit terug.

Daarnaast verreken ik de hogere kosten die Innova Energie en mijn nieuwe leverancier mij berekenen tot het einde van het jaarcontract van 10 december wat ik oorspronkelijk heb bij Energieflex, want dat is de extra schade die ik lijd omdat Energieflex de overeenkomst niet nakomt. Ik ben van mening dat dat voor rekening en risico komt van Energieflex, althans daar ga ik me op beroepen. Niet alleen de welkomstbonus maakt onderdeel uit van de overeenkomst, ook de afgesproken energietarieven. Al met al is de schade dus niet alleen de welkomstbonus! Dat aspect heb ik hier nog niet voorbij zien komen.
Veel succes maar zonder van de moeite, Een faillissement heeft in beginsel namelijk geen gevolgen voor bestaande, ten tijde van de faillietverklaring lopende wederkerige overeenkomsten. De rechten en verplichtingen van partijen worden door het uitspreken van een faillissement in principe niet gewijzigd. Verplichtingen uit overeenkomsten dienen daarom – door zowel de gefailleerde partij als de wederpartij – nagekomen te worden. Gaat de curator presteren?
Voorgenoemd uitgangspunt laat onverlet dat de curator moet beoordelen of hij de middelen heeft én of het wenselijk is de verplichtingen van gefailleerde uit een voor faillissement gesloten wederkerige overeenkomst na te komen. De curator zal doorgaans enkel uitvoering aan de overeenkomst geven indien dat in belang van de boedel is. De belangen van een individuele schuldeiser spelen daarbij een ondergeschikte rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Mijn eindafrekening leek wel redelijk te kloppen. Dus ik heb zojuist mijn claim ingediend bij de curator. Die website lijkt niet echt bedoeld voor gebruik door consumenten. Consumenten hoeven zich normaal niet bezig te houden met BTW, wel of niet preferent etc.

Maargoed, ik heb gewoon de hele bonus geclaimd. Ik was wel van plan om het hele contract uit te zitten. Niet dat het iets uitmaakt. Want we gaan allemaal natuurlijk geen cent ontvangen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind afrekening Innova ontvangen. 5 dagen stroom... voor 165 KWH. Helaas geen bewijs of dit ook daadwerkelijk klopt. Zoveel stroom gebruik ik niet, dacht ik.

Totale kosten voor 5 dagen.... 32,51...

Wie schrikt er nog meer van de korte tijd die je bij Innova zit en de hoge kosten op de eindafrekening die daaruit vloeien?

Correctie: De uitgelezen waarde van de Slimme meter was mislukt, waardoor een schatting is gebruikt. In plaats van de gebruikte energie bij Energieflex te berekenen, komt deze nu bij Innova.... Dit wordt aangepast. Beter zoveel mogelijk Energie bij Energieflex toeschrijven. Weet niet of dit expres gebeurt... met in achtneming het faillissement. Maar het zou gecorrigeerd worden op beide eindafrekeningen. Stay tuned

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:15:
Eind afrekening Innova ontvangen. 5 dagen stroom... voor 165 KWH. Helaas geen bewijs of dit ook daadwerkelijk klopt. Zoveel stroom gebruik ik niet, dacht ik.

Wie schrikt er nog meer van de korte tijd die je bij Innova zit en de hoge kosten op de eindafrekening die daaruit vloeien?
Dit kan niet kloppen, dan zit je op 12.000 Kwh per jaar. Een gemiddeld huishouden zit ergens tussen de 2000 en 3500Kwh per jaar. Zou gwn de klantenservice even bellen!

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 28-11-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:15:

Met het risico op een "ik ook" knip:
Voor 5 dagen rekent Innova mij 104 Euro... dus even goed nakijken, want iets zegt me dat dit nogal veel is.

edit: ik vermoed dat dit komt door de energiebelasting, die dan wel voor de hele maand wordt afgedragen, al staat dit er niet zo duidelijk, aangezien wel de periode 1-11 / 6-11 aangegeven wordt.

Dan kom ik op ongeveer de helft.

edit 2: Lijkt erop dat de meterstanden niet goed zijn overgenomen op de eindafrekening. Staan wel goed op jouw.innovaenergie.nl,

[ Voor 23% gewijzigd door 4-systeembeheer op 28-11-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Karma
  • Laatst online: 21-08-2024
4-systeembeheer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:02:
[...]

Voor 5 dagen rekent Innova mij 104 Euro... dus even goed nakijken, want iets zegt me dat dit nogal veel is.

edit: ik vermoed dat dit komt door de energiebelasting, die dan wel voor de hele maand wordt afgedragen, al staat dit er niet zo duidelijk, aangezien wel de periode 1-11 / 6-11 aangegeven wordt.

Dan gaat er toch iets niet helemaal goed bij jou. Bij mij kloppen de meterstanden precies met de foto's die ik zelf om middernacht heb gemaakt en daardoor komt de eindafrekening van Innova op 4,83 euro, precies volgens mijn eigen berekening. Het kan dus wel goed gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altimm
  • Laatst online: 14-01-2021
Heb me afrekening ook ontvangen, wel gek dat ze alle termijnen meenemen incl. oktober die ze nooit hebben verwerkt. Ik zou dan 989,20 moeten ontvangen dus met me inhouding van aug en september komt ik nu maar 100 euro tekort ipv 1000 euro. Als mensen de restbedragen op de schuldlijst zetten hou er dan even rekening mee met 8% wettelijke rente erbij te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 08:23
4-systeembeheer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:02:
[...]

Ik heb een afrekening over deze dagen van €13,85
en dat klopt met mijn berekening.

• klaas.roelofs
Bijzondere werkwijze van Innova:

Een week of twee geleden probeerde Innova een termijnbedrag te incasseren. Deze incasso heb ik op voorhand geweigerd, aangezien ik Innova nooit gemachtigd heb. Ik heb ze een nette mail geschreven waarin ik vraag om een eindafrekening te sturen zodra de levering is overgenomen door mijn nieuwe leverancier. Nooit reactie op gehad.

Sinds afgelopen zondag is de levering overgenomen door Oxxio en afgelopen dinsdag probeerde Innova doodleuk nogmaals het termijnbedrag te incasseren (uiteraard weer geweigerd).

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vreemde gang van zaken. Ik heb netjes de eerste maand bij Innova uitgezeten (per 1-12 over naar een andere leverancier). Tevens ook geen incasso's van Innova gestorneerd voor die ene maand en vandaag schrijven ze toch een nieuwe termijn voor de volgende maand af (totaal dus 2 termijnen betaald). Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Dan maar storneren hoor :F.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

klaas.roelofs schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:39:
Bijzondere werkwijze van Innova:

Een week of twee geleden probeerde Innova een termijnbedrag te incasseren. Deze incasso heb ik op voorhand geweigerd, aangezien ik Innova nooit gemachtigd heb. Ik heb ze een nette mail geschreven waarin ik vraag om een eindafrekening te sturen zodra de levering is overgenomen door mijn nieuwe leverancier. Nooit reactie op gehad.

Sinds afgelopen zondag is de levering overgenomen door Oxxio en afgelopen dinsdag probeerde Innova doodleuk nogmaals het termijnbedrag te incasseren (uiteraard weer geweigerd).
Thanks voor de reminder. Ik heb de incasso ook maar even teruggeboekt. Niet dat ik vind dat ik het niet moet betalen maar ik ga deze dagen ergens over naar United Consumers. En omdat ik nu redelijk wat argwaan heb in onbekende vage energiebedrijfsjes leek het me handiger te wachten op de eindafrekening van Innova. De kans dat ik geld terug krijg is aannemelijker en ik ga niet wachten op die club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
En zojuist ook de eindafrekening gehad van Innova voor 5 dagen in november. De standen op de afrekening van EF klopten niet, dus die van Innova staan ook fout. Vraag me ook af waarom ze dan in godsnaam die slimme meters ontwikkeld hebben als er blijkbaar geen gebruik van gemaakt wordt...

Nu maar weer gemaild naar nieuwe leverancier Oxxio van welke standen zij uitgaan (uitgelezen of krijgen zij nog standen door van Innova en gaan ze daar vanuit) Als zij uitgaan van de uitgelezen standen op de startdatum 6-11 laat ik het zo met EF en Innova en anders ga ik daar ook maar weer achteraan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annie24
Annie24 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:20:
En zojuist ook de eindafrekening gehad van Innova voor 5 dagen in november. De standen op de afrekening van EF klopten niet, dus die van Innova staan ook fout. Vraag me ook af waarom ze dan in godsnaam die slimme meters ontwikkeld hebben als er blijkbaar geen gebruik van gemaakt wordt...

Nu maar weer gemaild naar nieuwe leverancier Oxxio van welke standen zij uitgaan (uitgelezen of krijgen zij nog standen door van Innova en gaan ze daar vanuit) Als zij uitgaan van de uitgelezen standen op de startdatum 6-11 laat ik het zo met EF en Innova en anders ga ik daar ook maar weer achteraan.
Niet te geloven dit...

Oxxio gaat dus als beginstand uit van de eindstanden die zij van Innova doorkrijgen. Die in mijn geval dus fout zijn. Waarvoor hebben we dan slimme meters vraag ik me af...

Zojuist dus gebeld met Innova over de onjuiste meterstanden. Krijg ik eerst te horen dat deze uitgelezen zijn. Dus ik geef aan foto's te hebben van 31-10 op 1-11 middernacht en dat die niet kloppen met hun beginstand op 1-11. Er volgt een leuk euhh....oja...ik zie het...ze zijn geschat.

Dus ik geef aan dat ik een afrekening wil met opgenomen standen. Zegt meneer doodleuk dat het verschil kleiner is dan 250, dus dan veranderen ze dat niet. Nou, dat dacht ik even wel! >:)

Aangegeven dat ik hun rekening geblokkeerd heb, dus ze niet kunnen incasseren, ik niet ga betalen voor een afrekening met geschatte standen en ik met alle liefde de deurwaarder en/of rechter uit wil leggen wat er aan de hand is inclusief de foto's van de meters.

Nu gaat het door naar de afdeling facturatie en die gaan dan weer verder 'kijken'. Conclusie is dat dit nog wel even gaat duren en bij EF begonnen is, want hun eindafrekening blijkt dus ook op geschatte standen te zijn. Alleen zijn die telefonisch niet meer bereikbaar. :( :( :(

Die lieftallige meneer van Innova wist trouwens ook nog te zeggen dat ik de eerste was waarbij de eindafrekening niet klopte. Hij had er verder nog niemand over gehoord. Alleen maar positieve klanten aan de telefoon gehad 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Annie24 op 29-11-2018 16:43 ]

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Annie24 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:41:
[...]
Alleen maar positieve klanten aan de telefoon gehad 8)7
Die belde zeker allemaal om te vertellen hoe fijn Innova toch wel niet is :+

Als het goed is is bij mij United Consumers vandaag begonnen met de levering. Ik had hier 2 weken geleden via het contactformulier een vraag over gesteld aan Innova, maar daar heb ik tot op heden niets van gehoord. Prima toko daar _/-\o_

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mcneff
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2022
Bij mij is de situatie met EF, Innova en de nieuwe energieleverancier weer iets anders.
Ik heb alle adviezen en eisen van consumentenorganisaties, EF, Innova, etc tegengegaan zoals velen: bedragen gestorneerd, betalingen geblokkeerd. En tot nu toe pakt dit gewoon goed uit!

7 november ging ik naar een nieuwe energieleverancier. Maar Innova stuurde toch een betalingsherinnering voor november, volledige maand. Na een telefonisch overleg met de klantenservice (3 kwartier moeten wachten) zou Innova de eindafrekening sturen en geen betalingsherinneringen meer.

Als eerste kwam EF met de eindnota waar staat dat ze mij terug moeten betalen – logisch, dat wist ik. Daar staan de gestorneerde bedragen van 2 maanden trouwens niet verwerkt. Bij de curator heb ik de gestorneerde bedragen zelf verwerkt en een vordering geüpdatet (mijn eerste zelfberekende voordering was een paar euro lager).

Maar op de EF eindnota staat het energieverbruik tot 7 november verwerkt (dus niet t/m 31 oktober). Ik heb de slimme meters, kan het verbruik zien aan de hand van de standen op die datums. De netbeheerkosten staan er wel t/m 31 oktober.

Ik stuurde een mail naar EF dat voor de periode van 1 tot 7 november hoef ik het verbruik niet aan twee verschillende leveranciers (EF en Innova) te betalen. Vervolgens, dezelfde dag nog, komt er de eindnota van Innova binnen waar het verbruik op € 0,- staat en ik moet alleen de netbeheerkosten voor die 6 dagen te betalen. Vreemd, maar wel opgelost. Volgens mij missen ze de meterstanden van 1 november. Hoe dan ook, ik ben nu van EF en Innova helemaal af wat de eindafrekeningen betreft. Alleen nog vordering op EF (deze wordt toch niet uitbetaald wegens gebrek aan geld). De schade is beperkt door stroneringen. Godzijdank deze mogelijkheid bestaat!

Ik ben benieuwd naar situatie met de EF gebruikers die wel de adviezen van o.a. consumentenbond en enkele rechtsbijstand adviseurs hebben gevolgd en niet hadden gestorneerd wegens bangmakerij van mogelijke incassokosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Mcneff schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:12:
Ik ben benieuwd naar situatie met de EF gebruikers die wel de adviezen van o.a. consumentenbond en enkele rechtsbijstand adviseurs hebben gevolgd en niet hadden gestorneerd wegens bangmakerij van mogelijke incassokosten.
Die zijn dus gewoon de pineut.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
Hier is zojuist de eindrekening van er verschenen. Zoals meerdere vermeld hebben staat de stornering er niet op. Wel zou ik dan een bedrag terug krijgen.
Mijn vermoeden is, dat de curator toch gaat proberen de storneringen terug te halen en dat jij lekker jou bedrag mag invoeren op de website....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
Beste lotgenoten,

Eindelijk heb ik ook mijn eindnota gekregen van EngergieFlex.
Wat viel me op:
Gas meterstanden en afrekening klopt exact.
Elektriciteit meterstanden en afrekening klopt totaal niet! |:(

Door deze geweldige zomer heb ik 2700 kwh teruggeleverd. Mijn eindmeterstand is daardoor dan ook veel lager dan mijn begin meterstand. EnergieFlex heeft de juiste beginmeterstand gebruikt maar een totaal onjuiste eindmeterstand.... Ik zou 1848 kwh verbruikt hebben i.p.v. werkelijk 2700 kwh teruggeleverd.

Waar ik al bang voor was is dat ik nu met de curator in gesprek moet om te proberen toch mijn € 1153,-terug te krijgen.
Wil iemand van de forum leden even over mijn berekening willen kijken die ik in wil dienen bij de curator?

Ik zou dit erg op prijs stellen als ik iemand een pm mag sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

cejean schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:38:
Beste lotgenoten,

Eindelijk heb ik ook mijn eindnota gekregen van EngergieFlex.
Wat viel me op:
Gas meterstanden en afrekening klopt exact.
Elektriciteit meterstanden en afrekening klopt totaal niet! |:(

Door deze geweldige zomer heb ik 2700 kwh teruggeleverd. Mijn eindmeterstand is daardoor dan ook veel lager dan mijn begin meterstand. EnergieFlex heeft de juiste beginmeterstand gebruikt maar een totaal onjuiste eindmeterstand.... Ik zou 1848 kwh verbruikt hebben i.p.v. werkelijk 2700 kwh teruggeleverd.

Waar ik al bang voor was is dat ik nu met de curator in gesprek moet om te proberen toch mijn € 1153,-terug te krijgen.
Wil iemand van de forum leden even over mijn berekening willen kijken die ik in wil dienen bij de curator?

Ik zou dit erg op prijs stellen als ik iemand een pm mag sturen.
Je gaat echt geen cent meer terugkrijgen van de curator hoor. Dus als je zelf al niet gezorgd hebt voor een boedeloverschot (also known as storneren) maakt het alleen uit voor je papieren schuld bij de curator, die nooit van z'n levensdagen nog afgelost gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:55
Zojuist mijn eindafrekening van Innova mogen ontvangen voor de periode 01-11-2018 t/m 12-11-2018, deze klopt gewoon, net als mijn eindafrekening van Energieflex, ik heb geen slimme meter, en neem alleen elektriciteit af, maar het kan dus wel goed gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
cejean schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:38:
Bespaar je de moeite. Zelfs de preferente schuldeisers (belasting en personeel) krijgen maar de helft van wat ze totaal te goed hebben, er blijft echt niets over om voorschotten of teruglevering terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
anboni schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:27:
[...]

Bespaar je de moeite. Zelfs de preferente schuldeisers (belasting en personeel) krijgen maar de helft van wat ze totaal te goed hebben, er blijft echt niets over om voorschotten of teruglevering terug te betalen.
Dus we zijn allemaal van alles te vergeefs in aan het dienen bij de curator?

In dat geval kunnen we beter geen energie meer in stoppen om alles uit te zoeken en op te sturen.
Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat 100000 klanten op deze manier aan de kant gezet kunnen worden zonder enige hulp die garant staat.

Nou ik heb nog 2 storneringen kunnen doen en now way dat ze daar nog iets van terug zien!! :(

[ Voor 14% gewijzigd door cejean op 04-12-2018 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
cejean schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:11:
[...]

Nouja, er is natuurlijk nog een kans dat er ergens een paar miljoen uit een hoge hoed wordt getoverd.. Maarja, die kans is best klein.
In dat geval kunnen we beter geen energie meer in stoppen om alles uit te zoeken en op te sturen.
Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat 100000 klanten op deze manier aan de kant gezet kunnen worden zonder enige hulp die garant staat.
Welkom in het echte leven, waar bedrijven soms failliet kunnen gaan. Daarbij blijven er wel vaker mensen gedupeerd achter. Voor een deel komt dat natuurlijk doordat we met z'n allen ieder jaar op zoek gaan naar de goedkoopste, met de beste welkomstbonus. Dat gaat meestal goed, maar er is altijd een risico dat de goedkoopste alleen maar de goedkoopste was omdat 'ie een verliesleidend aanbod deed. Als je dat risico niet wilt lopen, moet je gewoon bij een van de grotere partijen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

cejean schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:11:
[...]

Nou ik heb nog 2 storneringen kunnen doen en now way dat ze daar nog iets van terug zien!! :(
De enigen die met de curator bezig zijn, voor zover ik weet, zijn de storneerders, zodat je verantwoord waarom je de incasso's hebt gestorneerd en laat zien dat je daardoor nog iets van de boedel probeert terug te zien. Mensen die niks hebben teruggehaald maar wel druk zijn met dat curatorplatform gun ik nuttigere hobbies, maar ieder z'n ding.

Tja het bedrijf stopt te bestaan, waar had je anders het geld vandaan willen toveren?

EDIT: Zie nu dat je blijkbaar op het laatste moment nog wel hebt gestorneerd, dat is de enige juiste zet die je nog kon doen. Maar dan zou ik nu wèl een vordering indienen, want gewoon de boel onttrekken zonder een vordering in te dienen kan nog wel eens problemen gaan geven.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 04-12-2018 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
Ik zie het nog nieg terugkomen hier, maar hierbij de vragen/antwoorden van de gestelde kamervragen.

https://www.rijksoverheid...ieleverancier-energieflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nog een onderzoek naar het reilen en zeilen van energieflex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
MsG schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:40:
[...]

De enigen die met de curator bezig zijn, voor zover ik weet, zijn de storneerders, zodat je verantwoord waarom je de incasso's hebt gestorneerd en laat zien dat je daardoor nog iets van de boedel probeert terug te zien. Mensen die niks hebben teruggehaald maar wel druk zijn met dat curatorplatform gun ik nuttigere hobbies, maar ieder z'n ding.

Tja het bedrijf stopt te bestaan, waar had je anders het geld vandaan willen toveren?

EDIT: Zie nu dat je blijkbaar op het laatste moment nog wel hebt gestorneerd, dat is de enige juiste zet die je nog kon doen. Maar dan zou ik nu wèl een vordering indienen, want gewoon de boel onttrekken zonder een vordering in te dienen kan nog wel eens problemen gaan geven.
ik heb zelf een eindafrekening gehad waarop mijn storneringen wel waren verwerkt, ik zou nog 6 euro krijgen, plus de welkomstbonus, ik heb mijn storneringen wel kenbaar gemaakt aan de curator en het mailadres van Energieflex dat mij de aanmaningen sturen, denk je dat ik nogmaals mijn storneringen moet doorgeven? ik dacht dat omdat ze waren verwerkt op de eindafrekening dit helemaal afgehandeld was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:53:
Komt er nog een onderzoek naar het reilen en zeilen van energieflex ?
Welke aanleiding zie je hiertoe? Er sneuvelen dagelijks bedrijven. Ik heb nog nergens strafrechtelijke vermoedens gelezen of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Laatst online: 02-12-2021
J-roenn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:01:
ik heb zelf een eindafrekening gehad waarop mijn storneringen wel waren verwerkt, ik zou nog 6 euro krijgen, plus de welkomstbonus, ik heb mijn storneringen wel kenbaar gemaakt aan de curator en het mailadres van Energieflex dat mij de aanmaningen sturen, denk je dat ik nogmaals mijn storneringen moet doorgeven? ik dacht dat omdat ze waren verwerkt op de eindafrekening dit helemaal afgehandeld was.
Kan je je eindafrekening misschien in geanonimiseerde vorm ergens uploaden? Je bent de eerste waarbij de stornering daadwerkelijk verwerkt is op de eindafrekening. In mijn geval is niets verwerkt.

Ik wacht overigens nog steeds op een juiste eindafrekening..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annie24
En ook hier gaat het gezeik eindafrekening door.

Hoe toevallig ontving ik vanmorgen 5 minuten achter elkaar een nieuwe eindafrekening van EF en een nieuwe van Innova. Goh...zal Innova de eindafrekeningen van EF maken...

Standen kloppen wederom niet ondanks dat ik ze voorgekauwd heb in mijn mails en foto's heb meegezonden.

Morgen de hele handel maar printen en uitzoeken en vervolgens vrijdag Innova maar weer bellen.

Het is dat ik zeker weet dat er geen geld voor de consument overblijft anders zou ik de uren dat ik hun werk zit te doen ook nog declareren 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Annie24 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:24:
Het is dat ik zeker weet dat er geen geld voor de consument overblijft anders zou ik de uren dat ik hun werk zit te doen ook nog declareren 😡
Als je dat zeker weet, waarom stop je dan zo ontiegelijk veel moeite hierin?
Foto’s maken, uitgeprinte pakketten bundelen en opsturen.... ‘t is nogal wat vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
kjast schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:05:
[...]

Kan je je eindafrekening misschien in geanonimiseerde vorm ergens uploaden? Je bent de eerste waarbij de stornering daadwerkelijk verwerkt is op de eindafrekening. In mijn geval is niets verwerkt.

Ik wacht overigens nog steeds op een juiste eindafrekening..
schijnbaar was ik niet helemaal wakker vorige keer, na nogmaals controleren is het inderdaad niet verwerkt, wat betekend dat in plaats dat ik nog 6,- terugkrijg ik nog ongeveer 40,- moet betalen (welkomstbonus niet meegerekend)... sorry voor de verwarring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

J-roenn schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:52:
[...]

schijnbaar was ik niet helemaal wakker vorige keer, na nogmaals controleren is het inderdaad niet verwerkt, wat betekend dat in plaats dat ik nog 6,- terugkrijg ik nog ongeveer 40,- moet betalen (welkomstbonus niet meegerekend)... sorry voor de verwarring...
Controleer even goed de eindafrekening he. Het staat er ongelofelijk lullig, maar bij bijna iedereen staat er:

Te ontvangen - (MIN) <Bedrag>

terwijl je dus wel degelijk een positief bedrag dient te ontvangen als je dan naar de specificatie kijkt. Dus denk niet te gauw dat ZIJ iets van JOU moeten krijgen, maar controleer het even voordat je euro's stuurt. Die zie je nooit meer terug namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie24
Wootism schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:36:
[...]

Als je dat zeker weet, waarom stop je dan zo ontiegelijk veel moeite hierin?
Foto’s maken, uitgeprinte pakketten bundelen en opsturen.... ‘t is nogal wat vind ik.
Nu omdat de meterstanden niet kloppen en je daar gezeik mee krijgt de rest van je contract carriere. Ervaring mee vanuit mijn werkgebied. Plus dat ik dan dubbel zou betalen: aan innova en aan mijn huidige leverancier Oxxio zoals de standen nu zijn.

Ten tijde van het aangetekend versturen was de schuld nog niet bekend.

Tot zover mijn verklaring waarom ik doe wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
anboni schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:26: Als je dat risico niet wilt lopen, moet je gewoon bij een van de grotere partijen blijven.
Ja, want grotere partijen kunnen niet failliet gaan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Nachtschade schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:24:
[...]

Ja, want grotere partijen kunnen niet failliet gaan. :')
Nouja, die kans is zowieso een stuk kleiner dan dit soort kleine clubjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
anboni schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:59:
[...]

Nouja, die kans is zowieso een stuk kleiner dan dit soort kleine clubjes.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindafrekening binnen gehad en deze direct ingediend door de door de curator doorgegeven website.

7 maanden klant en €730 weg zonde, hoop dat er een oplossing komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 01:43:
Eindafrekening binnen gehad en deze direct ingediend door de door de curator doorgegeven website.

7 maanden klant en €730 weg zonde, hoop dat er een oplossing komt!
De enige oplossing om nog iets te gaan zien is storneren. Weet niet of je nog binnen storneringstermijn zit van 1 of 2 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik had 2 maanden gestorneerd, 1 daarvan stond precies op 56 dagen. Deze is uiteindelijk nooit doorgekomen. Deze heb ik bij de ING aangemeld om te onderzoeken, en zowaar heb ik vandaag opeens alsnog het 2e gestorneerde bedrag ontvangen à € 200,-. Blijkbaar was mijn stornering dus inderdaad akkoord bevonden, maar heeft het even geduurd. Het bedrag heb ik overigens direct van de rekening van EnergieFlex ontvangen, dus ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ml002
Divak schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:10:
Ik had 2 maanden gestorneerd, 1 daarvan stond precies op 56 dagen. Deze is uiteindelijk nooit doorgekomen. Deze heb ik bij de ING aangemeld om te onderzoeken, en zowaar heb ik vandaag opeens alsnog het 2e gestorneerde bedrag ontvangen à € 200,-. Blijkbaar was mijn stornering dus inderdaad akkoord bevonden, maar heeft het even geduurd. Het bedrag heb ik overigens direct van de rekening van EnergieFlex ontvangen, dus ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk is gegaan.
Zolang de betaling nog binnen het storneringstermijn valt, is het nog niet definitief op de rekening van Energieflex bijgeschreven (zoals ik begrepen heb uit eerdere uitspraken van de Hoge Raad mbt soortgelijke situaties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidler
  • Laatst online: 07-08 14:30
24 november een mailtje gestuurd over de foute meterstanden naar Energieflex en zowaar vandaag(!) een mail gehad dat ze mijn ingestuurde meterstanden gaan gebruiken voor een correctie op de eindnota.
UPDATE : en vandaag de juiste afrekening ontvangen van Energieflex. Ook vandaag de eindafrekening van Innova ontvangen, deze klopt ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Fidler op 17-12-2018 11:09 . Reden: update ]

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb mijn eindafrekening Innova binnen, nadat ik ben overgestapt naar andere aanbieder. Er is 50 euro opzegvergoeding opgevoerd, onder de specificatie gasverbruik. Beetje verstopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Als je niet zelf naar ze bent overgestapt kan dat toch helemaal niet? Of had je ingestemt met een contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

onetime schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:22:
Als je niet zelf naar ze bent overgestapt kan dat toch helemaal niet? Of had je ingestemt met een contract?
Niks ingestemd. Vind het ook raar, dat het verstopt staat tussen gasverbruik. Ik ga ze straks bellen.

Edit: gebeld, is fout en wordt gecrediteerd. Komt nieuwe afrekening.

[ Voor 12% gewijzigd door Azqi op 18-12-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Weer een puntje waar je als consument op moet letten, zucht, .. (laat maar) :(

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Algemene discussie over andere faillissementen

• Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
  • Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
  • Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.