Het lijkt mij dat dit ook gaat gebeuren: afdrachten van belasting gaan op basis van werkelijk energiegebruik. Wat er aan geld daarna nog over is, wordt verdeeld onder de gewone schuldeisers.
Ja je hebt teveel "belasting" betaalt richting energieflex. Maar de belasting dienst krijgt natuurlijk alleen het deel wat jij verbruikt hebt. De rest is gewoon nog bij energie flex.berties schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:25:
Wellicht heb ik het gemist in deze discussie, maar er is dan ook zo'n enorme stortvloed aan berichten gekomen dat ik niet alles in detail gelezen heb, maar:
Hoe zit het met teveel betaalde belasting op de energie?
Ik heb na ontvangst van de eindafrekening een aanzienlijk bedrag (1000 euro+) tegoed van Energieflex. Daar kan ik naar fluiten, maar ik heb dus ook teveel BTW en energiebelasting betaald. Ik verwacht dat de belastingdienst/staat als preferent schuldeiser hun schuld uit de boedel weten te krijgen. Echter, heb ik dan niet nog een vordering op de belastingdienst/staat aangezien ik belasting betaald (voorgeschoten) heb voor diensten/gebruik dat ik niet genoten of afgenomen heb? Met de BTW is dit volgens mij niet anders.
Of verwacht je dat Energieflex ook een eindafrekening maakt richting de belastigdienst. En geld terug eist van de belastingdienst.
[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 16-11-2018 07:32 ]
Het is gewoon een verschil tussen theorie en praktijk. Theoretisch draagt de energieleverancier vrij snel de belasting over. Als er teveel betaald is dan kan er teruggevorderd bij de belastingdienst.
Interessant is dan te weten of de teruggevorderde bedragen richting consument gaan of andere schuldeisers.
In de praktijk is het mogelijk dat energieflex de belastingen niet heeft afgedragen en dus een schuld heeft opgebouwd bij de belastingdienst. Waar het geld dan naar toe is gegaan is dan de vraag. Onbegrijpelijk is dat ze recent een paar sponsorcontracten hebben afgesloten met geld wat er blijkbaar niet was.
Mocht de belastingdienst de schuld te hoog hebben laten oplopen dan zouden ze hun preferente status moeten verliezen ivm nalatigheid. Maar dat is mijn mening
Interessant is dan te weten of de teruggevorderde bedragen richting consument gaan of andere schuldeisers.
In de praktijk is het mogelijk dat energieflex de belastingen niet heeft afgedragen en dus een schuld heeft opgebouwd bij de belastingdienst. Waar het geld dan naar toe is gegaan is dan de vraag. Onbegrijpelijk is dat ze recent een paar sponsorcontracten hebben afgesloten met geld wat er blijkbaar niet was.
Mocht de belastingdienst de schuld te hoog hebben laten oplopen dan zouden ze hun preferente status moeten verliezen ivm nalatigheid. Maar dat is mijn mening
heb mijn eindrekening ook gekregen, en krijg nog een klein bedrag terug. ik probeer nu een account aan te maken op https://www.crediteurenlijst.nl , ik krijg echter geen bevestigingsmail, ook niet in de spambox.
verder geen contactmogelijkheden bij die website, heeft iemand dezelfde problemen ?
verder geen contactmogelijkheden bij die website, heeft iemand dezelfde problemen ?
Ik had 2 incasso's gestorneerd waar ik later een aanmaning voor kreeg.
Toen bleek dat ik toch wat meer verbruikt had dan gedacht heb ik de aanmaning betaald.
Een van de betalingen werd meteen verwerkt, maar de andere bleef de factuur op "Open" staan.
en heb nog een keer een aanmaning gehad. Ik daarop twee keer naar energieflex gemailed dat ik deze factuur wel betaald had.
Krijg je meer dan 1,5 week later doodleuk een mail terug met alleen de link naar de info van de curator en voor de rest totaal niet ingaan op mijn vraag/opmerking dat ik al betaald had maar ze aanmaningen bleven sturen.
Zojuist krijg ik de eindafrekening binnen waarop (goddank) wel de betaling is verrekend die ik later heb gedaan maar ze aanmaningen voor bleven sturen.
Hij staat in de "mijn energieflex" portal nu ook als betaald.
Het lijkt erop dat als ze de eindafrekening opmaken ze alsnog even goed kijken naar wat er nu wel/niet betaald is.
De eindafrekening klopt trouwens op een euro na met mijn eigen berekening/inschatting.
Toen bleek dat ik toch wat meer verbruikt had dan gedacht heb ik de aanmaning betaald.
Een van de betalingen werd meteen verwerkt, maar de andere bleef de factuur op "Open" staan.
en heb nog een keer een aanmaning gehad. Ik daarop twee keer naar energieflex gemailed dat ik deze factuur wel betaald had.
Krijg je meer dan 1,5 week later doodleuk een mail terug met alleen de link naar de info van de curator en voor de rest totaal niet ingaan op mijn vraag/opmerking dat ik al betaald had maar ze aanmaningen bleven sturen.
Zojuist krijg ik de eindafrekening binnen waarop (goddank) wel de betaling is verrekend die ik later heb gedaan maar ze aanmaningen voor bleven sturen.
Hij staat in de "mijn energieflex" portal nu ook als betaald.
Het lijkt erop dat als ze de eindafrekening opmaken ze alsnog even goed kijken naar wat er nu wel/niet betaald is.
De eindafrekening klopt trouwens op een euro na met mijn eigen berekening/inschatting.
[ Voor 4% gewijzigd door Fabske op 16-11-2018 12:15 ]
Geen idee, ik ga er ook niet meer naar kijken. 500 euro moet ik terug krijgen volgens de eindafrekening. Ingediend bij de curator. Dat geld krijg je toch niet meer terug.buldogwtf schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:01:
Eindnota ontvangen.
Staat bij jullie de gestorneerde bedragen ook bij de eerder in rekening gebrachte termijnbedragen genoemd?
Dan moet ik die nog aftrekken van mijn terug te betalen som (kom ik op zo'n 50,-).
*knip* Dit soort "ik ook"-reacties voegen niets toe aan de discussie.
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 16-11-2018 18:53 ]
Onder welke noemer doen jullie de vordering op die website? Ik heb ook een overschot, al zij het een kleine en recent ook de eindafrekening gekregen.
Het enige wat direct verband houdt met geld is 'Verstrekte geldlening', maar dat is een te hoog voorschot natuurlijk ook niet per se.
Krijg iets van 98 euro terug, dat dekt in ieder geval 1 terugstorting. De tweede terugstorting houd ik achter omdat ik eigenlijk m'n welkomstbonus ook nog wil zien. Wellicht juridisch niet helemaal juist, maar zij stoppen met leveren, níet ik, ik had graag m'n contract uit willen zitten.
Het enige wat direct verband houdt met geld is 'Verstrekte geldlening', maar dat is een te hoog voorschot natuurlijk ook niet per se.
Krijg iets van 98 euro terug, dat dekt in ieder geval 1 terugstorting. De tweede terugstorting houd ik achter omdat ik eigenlijk m'n welkomstbonus ook nog wil zien. Wellicht juridisch niet helemaal juist, maar zij stoppen met leveren, níet ik, ik had graag m'n contract uit willen zitten.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
He mensen, ik heb een vraagje over het indienen van die vordering bij crediteurenlijst.nl.
De totale hoofdsom incl. BTW die ik terugeis is €130,61
Vervolgens krijg ik echter de vraag: "Welk bedrag aan BTW is in de totale hoofdsom begrepen?"
Wat moet ik hier invullen? Als ik ervan uitga dat het bovengenoemde bedrag inclusief 21% BTW was, komt dat neer op €22,67 BTW. Moet ik dat gewoon invullen?
Vervolgens krijg ik echter de vraag: "Welk bedrag aan BTW is in de totale hoofdsom begrepen?"
Wat moet ik hier invullen? Als ik ervan uitga dat het bovengenoemde bedrag inclusief 21% BTW was, komt dat neer op €22,67 BTW. Moet ik dat gewoon invullen?
Verwijderd
De incasso van innova had ik geblokkeerd (was ook maar 1 dag 'klant'). Nu krijg ik van Innova een herinnering/aanmaning van een niet betaalde factuur (nooit een factuur ontvangen) met als vervaldatum 31-10 
Uitgebreide reactie terug gestuurd (service@innova.nl), wordt hij gebounced door de server (error 550 no such user)
Zij hebben hun zaakjes ook niet echt op orde... Hebben meer mensen dit?

Uitgebreide reactie terug gestuurd (service@innova.nl), wordt hij gebounced door de server (error 550 no such user)
Verwijderd
Ook net gehad. Zolang ik geen afrekening krijg betaal ik niks. Dat had ik ze ook al eerder gemaild.
Same here. Ik vind dat echt vrij vies hoe dat gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:32:
De incasso van innova had ik geblokkeerd (was ook maar 1 dag 'klant'). Nu krijg ik van Innova een herinnering/aanmaning van een niet betaalde factuur (nooit een factuur ontvangen) met als vervaldatum 31-10
Uitgebreide reactie terug gestuurd (service@innova.nl), wordt hij gebounced door de server (error 550 no such user)Zij hebben hun zaakjes ook niet echt op orde... Hebben meer mensen dit?
Anyway; ik heb de mail naar service@innovaenergie.nl gestuurd, dan bounced 'ie niet.
Ik heb die mail ook ontvangen.
Nooit een betaalopdracht gezien.
Nooit een betaalopdracht gezien.
Ik heb na het storneren een mail naar Innova gestuurd. Kreeg netjes een mail terug dat ze het snapten en mijn voorschot op € 0,00 hadden gezet en ik n.a.v. de eindnota kon betalen.
Van EF nog geen eindnota gezien. Had gehoopt hem deze week te krijgen, maar helaas. Dan morgenavond maar mijn eigen berekening inclusief bijlagen indienen.
Van EF nog geen eindnota gezien. Had gehoopt hem deze week te krijgen, maar helaas. Dan morgenavond maar mijn eigen berekening inclusief bijlagen indienen.
Ik heb ook direct bij het blokkeren van de incasso een mail gestuurd naar Innova, maar kreeg vandaag toch een aanmaning. Nu weer gemaild met de uitleg dat ik voor twee dagen geen complete maandvoorschot wil betalen en graag betaal bij de eindafrekening.Annie24 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:38:
Ik heb na het storneren een mail naar Innova gestuurd. Kreeg netjes een mail terug dat ze het snapten en mijn voorschot op € 0,00 hadden gezet en ik n.a.v. de eindnota kon betalen.
Ik heb ook nog geen EF eindnota gezien. Hoop hem ook snel te krijgen zodat ik een vordering kan indienen, doe dit liever met de officiele berekening van hun.
Evolutionair Geneticus
Misschien dat ze een verschil maken tussen blokkeren en storneren? Een voorganger hier heeft ook na het blokkeren een herinnering gehad.Nebula M31 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:49:
[...]
Ik heb ook direct bij het blokkeren van de incasso een mail gestuurd naar Innova, maar kreeg vandaag toch een aanmaning. Nu weer gemaild met de uitleg dat ik voor twee dagen geen complete maandvoorschot wil betalen en graag betaal bij de eindafrekening.
Ik heb ook nog geen EF eindnota gezien. Hoop hem ook snel te krijgen zodat ik een vordering kan indienen, doe dit liever met de officiele berekening van hun.
Ik roep maar wat he 😊
Ik heb gisteren de eindafrekening ontvangen (per mail). Blijkbaar heb ik toch iets meer verbruikt dan ingeschat, want ik moet een paar euro bijlappen. Waarschijnlijk hadden ze in het maandbedrag rekening gehouden met een verrekening met de bonus na 12 maanden.
Overigens staan de twee gestorneerde betalingen niet op de afrekening, maar die waren wel meegerekend in de voorschotten, dus lijkt me niet meer dan billijk dat ik die ook terugbetaal. En dan dus een vordering indien voor de bonus, maar omdat ik maar 6 maanden klant ben geweest betwijfel of ik daar überhaupt recht op heb, los van het feit dat dat geld er natuurlijk nooit is.
Overigens staan de twee gestorneerde betalingen niet op de afrekening, maar die waren wel meegerekend in de voorschotten, dus lijkt me niet meer dan billijk dat ik die ook terugbetaal. En dan dus een vordering indien voor de bonus, maar omdat ik maar 6 maanden klant ben geweest betwijfel of ik daar überhaupt recht op heb, los van het feit dat dat geld er natuurlijk nooit is.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Ook een betalingsherinnering gekregen.. nogmaals het support mailadres benaderd. Heb er een zwaar hoofd in. Mijn vorige email (2w geleden) is nog niet behandeld.
Bel ze deze week wel op, iets minder vriendelijk deze keer. Ze hebben de zaakjes niet op orde, blij dat ik er weg ben.
Bel ze deze week wel op, iets minder vriendelijk deze keer. Ze hebben de zaakjes niet op orde, blij dat ik er weg ben.
Het domein Innova.nl lijkt überhaupt niet van hun te zijn? Had na de bounce gemaild naar Info@innova.nl en kreeg netjes een mail terug van een meneer dat hij denkt gehackt te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:32:
Uitgebreide reactie terug gestuurd (service@innova.nl), wordt hij gebounced door de server (error 550 no such user)Zij hebben hun zaakjes ook niet echt op orde... Hebben meer mensen dit?
Erg amateuristisch, zelfs op de factuur gebruiken ze dat domein.
Hier ook maar even een boos mailtje aan die toko gewijd. Kansloos inderdaad dat je mailt vanaf een domein die dan bounced, maar even doorgestuurd naar de goede.
Wil je die storneringen niet als onderpand houden gedurende de vorderingstermijn? Anders is het alleen maar een papieren vordering. Ik zit een beetje met hetzelfde, ik moest nog tot februari en dan zou ik 150 welkomstbonus krijgen, op die basis kwam ik überhaupt bij EF uit. Ik vind het niet mijn probleem dat zij door het stoppen van de vergunning niet meer mochten leveren. Maar tegelijkertijd geen zin in gedoe als die aanmaningen wel verder worden doorgezet. Vooralsnog daar niks nieuws over gehoord.SeatRider schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 08:07:
Ik heb gisteren de eindafrekening ontvangen (per mail). Blijkbaar heb ik toch iets meer verbruikt dan ingeschat, want ik moet een paar euro bijlappen. Waarschijnlijk hadden ze in het maandbedrag rekening gehouden met een verrekening met de bonus na 12 maanden.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
@Verwijderd @Verwijderd @Nachtschade@Annie24 @Nebula M31
Waarom storneren jullie allemaal die incasso van Innova?
Innova heeft EF-klanten overgenomen zodat niemand zonder gas en electra komt te zitten. Dus logisch dat ze vervolgens een voorschot inscasseren.
Als je niet tevreden bent met Innova als leverancier stap je toch meteen over naar een andere aanbieder?
Vervolgens krijg je netjes een eindnota van Innova met het door jou teveel betaalde bedrag, wat ze vervolgens terugstorten.
Nu krijg je aanmaningen en moet je gaan mailen om dat weer aan te vechten etc.... etc....
Allemaal moeite die totaal nergens voor nodig is.
Innova heeft EF-klanten overgenomen zodat niemand zonder gas en electra komt te zitten. Dus logisch dat ze vervolgens een voorschot inscasseren.
Als je niet tevreden bent met Innova als leverancier stap je toch meteen over naar een andere aanbieder?
Vervolgens krijg je netjes een eindnota van Innova met het door jou teveel betaalde bedrag, wat ze vervolgens terugstorten.
Nu krijg je aanmaningen en moet je gaan mailen om dat weer aan te vechten etc.... etc....
Ik ben al lang overgestapt. Ik ga geen 100 Euro betalen aan een bedrijf waar ik geen overeenkomst mee wil, dat ik geen toestemming heb gegeven voor incasso's, dat mij bij lange na niet voor dat bedrag heeft geleverd en waar ik niet van weet wanneer ik het terug ga krijgen. Ben Malle Pietje niet.Wootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:43:
Waarom storneren jullie allemaal die incasso van Innova?![]()
edit: ik heb overigens niet gestorneerd, ik heb preventief de incasso geblokkeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Nachtschade op 17-11-2018 11:52 ]
Verwijderd
@Wootism dat Innova ons heeft overgenomen is denk niet het punt. Het punt is, bij mij althans, dat ik een aanmaning krijg terwijl ik nog nooit eerder een factuur van ze heb gehad, net als anderen hier. Het enige wat ik via de mai gekregen heb is een leveringsovereenkomst die ik inet getekend heb of waar ik niet akkoord mee ben gegaan, een bak reclame en nu een aanmaning.
Ik ben al over en dat heb ik ze ook verteld aan de telefoon toen ze mij belden voor een aanbieding. Heb vriendelijk bedankt en opgehangen.
Ik ben al over en dat heb ik ze ook verteld aan de telefoon toen ze mij belden voor een aanbieding. Heb vriendelijk bedankt en opgehangen.
Dat snap ik. Alleen nu moet je extra tijd gaan steken in dat bedrijf om ze uit te leggen waarom je dingen blokkeert of storneert...Nachtschade schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:48:
[...]
Ik ben al lang overgestapt. Ik ga geen 100 Euro betalen aan een bedrijf waar ik geen overeenkomst mee wil, dat ik geen toestemming heb gegeven voor incasso's, dat mij bij lange na niet voor dat bedrag heeft geleverd en waar ik niet van weet wanneer ik het terug ga krijgen. Ben Malle Pietje niet.
Terwijl als je helemaal niks had gedaan je het voorschot terug zou krijgen via een volledig geautomatiseerd proces.
Ik zou het persoonlijk zonde vinden van mijn tijd en energie (haha energie).
Klopt, is ook vreemd. Alleen zo schijnt het blijkbaar te gaan met faiilissementen....Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:50:
@Wootism dat Innova ons heeft overgenomen is denk niet het punt. Het punt is, bij mij althans, dat ik een aanmaning krijg terwijl ik nog nooit eerder een factuur van ze heb gehad, net als anderen hier. Het enige wat ik via de mai gekregen heb is een leveringsovereenkomst die ik inet getekend heb of waar ik niet akkoord mee ben gegaan, een bak reclame en nu een aanmaning.
Naar mijn mening is het ook absoluut belachelijk dat een bedrijf blijkbaar incasseringsrechten kan 'overkopen' van een andere partij. Voor mij in ieder geval de reden om meteen over te stappen.....
Desondanks vind ik het dan weer zonde van mijn tijd om uit principe dingen te storneren en dit te moeten aanvechten. Het voorschot wat Innova heeft geïncasseerd krijg ik gewoon teruggestort op mijn rekening na de eindnota zonder dat ik er iets voor hoef te doen. En dat geldt voor iedereen hier waarbij Innova heeft geïncaseerd terwijl je al overgestapt bent.
Verwijderd
Tot dat Innova over 1 week faillissement gaat aanvragen omdat ze te veel hebben betaald voor de klanten die allemaal niet blijven en geen geld op innova's rekening storten.
Ja, dat dachten we van EnergieFlex ook.Wootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:05:
[...]
Dat snap ik. Alleen nu moet je extra tijd gaan steken in dat bedrijf om ze uit te leggen waarom je dingen blokkeert of storneert...
Terwijl als je helemaal niks had gedaan je het voorschot terug zou krijgen via een volledig geautomatiseerd proces.
Ik zou het persoonlijk zonde vinden van mijn tijd en energie (haha energie).
Ik heb "anders" gekozen en ingevuld dat het te veel betaalde voorschotten betreftMsG schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:57:
Onder welke noemer doen jullie de vordering op die website? Ik heb ook een overschot, al zij het een kleine en recent ook de eindafrekening gekregen.
Zo heb ik het wel gedaan ja. Gewoon de 21% btw over de totale vordering.Bioloog schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:42:
He mensen, ik heb een vraagje over het indienen van die vordering bij crediteurenlijst.nl.
Verschil is alleen dat EF failliet is en Innova nietNachtschade schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:12:
[...]
Ja, dat dachten we van EnergieFlex ook.
Toen ik met EF in zee ging waren zij ook nog niet failliet.Wootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:18:
[...]
Verschil is alleen dat EF failliet is en Innova niet
Verwijderd
@Wootism
Dat jij het zonde van je tijd vind is prima natuurlijk. Ik vind dat niet. Toe nu toe heeft het mij een 5 min. gekost om een mail de duur uit te gooien, 1 stornering en 1 blokkering.
Ik heb helemaal geen overeenkomst met Innova. Direct overgestapt naar Greenchoice. En nogmaals, zolang ik geen eindafrekening heb gehad blijf ik geen geld rondpompen door een of andere vage constructie.
Dat jij het zonde van je tijd vind is prima natuurlijk. Ik vind dat niet. Toe nu toe heeft het mij een 5 min. gekost om een mail de duur uit te gooien, 1 stornering en 1 blokkering.
Ik heb helemaal geen overeenkomst met Innova. Direct overgestapt naar Greenchoice. En nogmaals, zolang ik geen eindafrekening heb gehad blijf ik geen geld rondpompen door een of andere vage constructie.
@Verwijderd
Nouja, het punt wat ik probeer te maken is dat je wat betreft Innova hetzelfde bereikt ondanks je wel of geen actie onderneemt.
Je krijgt altijd het door Innova teveel geïncasseerde bedrag terug.
Dus waarom storneren, blokkeren en mailen?
Eigenlijk dus gewoon een principekwestie.
Nouja, het punt wat ik probeer te maken is dat je wat betreft Innova hetzelfde bereikt ondanks je wel of geen actie onderneemt.
Verwijderd
Omdat ik helemaal geen overeenkomst met die partij heb?Wootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:04:
@Verwijderd
En voor het gedeelte wat nog openstaat van EnergieFlex wil ik gewoon eerst een afrekening. Dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?

Ach, laat ook maar. Zinloze discussieVerwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:06:
[...]
Omdat ik helemaal geen overeenkomst met die partij heb?![]()
En voor het gedeelte wat nog openstaat van EnergieFlex wil ik gewoon eerst een afrekening. Dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?
Tsja, je slingert hem zelf aan.
Je mag overigens ook rustig een bedrag naar keuze op mijn bankrekening zetten voor geen enkele tegenprestatie. Ik beloof dat je het weer terugkrijgt, hoef je niets voor te doen.
En het is geen principekwestie, het is gewoon simpelweg het verschil tussen jouw geld op jouw bankrekening of jouw geld niet op jouw bankrekening.
[ Voor 16% gewijzigd door Nachtschade op 17-11-2018 13:29 ]
Verwijderd
Hou het er maar op dat ik ook liever mijn centjes op mijn eigen bankrekening heb staan, en dat liever niet tijdelijk uitleen aan energiebedrijven met het risico ook nog maar een euro kwijt te spelen.
Innova mag mij netjes een factuur / eindafrekening sturen, voor de ene dag dat ze ons energie geleverd hebben, en die zal ik dan ook onmiddelijk voldoen.
Maar tot nog toe heb ik geen eindafrekening gezien (ook niet van EF), factuur en nog geen aanmaning van Innova. Als ze dat durven, dan gaat er toch maar een klacht naar het ACM.
Ben nog steeds not amused over het feit dat men zonder machtiging probeert te incasseren van mijn bankrekening. En zelfs zonder dat er ooit een overeenkomst voor levering tot stand gekomen is.
Die 10 minuten tijd besteed ik daar graag aan.
Innova mag mij netjes een factuur / eindafrekening sturen, voor de ene dag dat ze ons energie geleverd hebben, en die zal ik dan ook onmiddelijk voldoen.
Maar tot nog toe heb ik geen eindafrekening gezien (ook niet van EF), factuur en nog geen aanmaning van Innova. Als ze dat durven, dan gaat er toch maar een klacht naar het ACM.
Ben nog steeds not amused over het feit dat men zonder machtiging probeert te incasseren van mijn bankrekening. En zelfs zonder dat er ooit een overeenkomst voor levering tot stand gekomen is.
Die 10 minuten tijd besteed ik daar graag aan.
Zelfde, werd gebounced daarna op alle emails naar Innova gecc'd met alleen "prutsers" erin. De originele message staat dan ook ergens onderaan, vraag me af of ze dat gaan snappen.[b]kpg schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:32:
Er staat ook Eerste Aanmaning op, heb nooit een afrekening gehad (voor 1 dag levering) hoe durf je dan een aanmaning te sturen voor het maandbedrag.
Geen gezonde toko dat Innova.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Niet gestorneerd, maar vooraf geblokkeerd omdat de gang van zaken niet oké is. Ben maar 1 dag klant geweest, dan ga ik niet voor een maand betalen. Zal je zien dat deze club ook omvalt, kan je twee keer naar je geld fluiten.Wootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:43:
Ik heb ze ook direct gemeld dat ze niet mogen incasseren (want ik heb ze niet gemachtigd) en dat ik direct betaal na de eindafrekening.
Prima dat ze de levering overnemen, maar niet op deze manier. Als ze fatsoenlijke tarieven hadden, hadden ze me nog kunnen houden. Nu lijkt het gewoon op een poging om weerloze klanten (want je kon in eerste instantie niet weigeren) over te nemen voor torenhoge tarieven. En incasso's doen zonder toestemming. Daar ga ik niet in mee. Liever hier iets meer energie in steken dan achterover leunen terwijl er smerige spelletjes worden gespeeld.
Verwijderd
Da's apart. innova.nl is een heel ander bedrijf dan innovaenergie.nlnooberke schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:16:
[...]
Het domein Innova.nl lijkt überhaupt niet van hun te zijn? Had na de bounce gemaild naar Info@innova.nl en kreeg netjes een mail terug van een meneer dat hij denkt gehackt te zijn.
Erg amateuristisch, zelfs op de factuur gebruiken ze dat domein.
@wootism
Zodat niemand zonder gas en electra komt te zitten is eigenlijk fake, je komt pas zonder gas en elektra te zitten als de netbeheerder je afsluit en dat zal waarschijnlijk niet lukken op kotre termijn bij al de klanten van EF. Tevens hebbeb veel klanten al een slimme meter dus kan het verbruik gecontroleerd worden en anders op schattingen van het verbruik van voorgaande jaren
Zodat niemand zonder gas en electra komt te zitten is eigenlijk fake, je komt pas zonder gas en elektra te zitten als de netbeheerder je afsluit en dat zal waarschijnlijk niet lukken op kotre termijn bij al de klanten van EF. Tevens hebbeb veel klanten al een slimme meter dus kan het verbruik gecontroleerd worden en anders op schattingen van het verbruik van voorgaande jaren
Is er iemand die gevonden heeft hoe je je wachtwoord kan veranderen op www.crediteurenlijst.nl?
Ze sturen je een plain text wachtwoord per mail en vervolgens heb je nergens een mogelijkheid om dat aan te passen.
Ze sturen je een plain text wachtwoord per mail en vervolgens heb je nergens een mogelijkheid om dat aan te passen.
Verwijderd
Als antwoord op je vraag.Boxerlover schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:22:
@wootism
Wootism in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"
De marketingmolen heeft goed zijn uitwerking gehad bij jouWootism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:43:
Daarnaast ga ik niet voor 1 dag weer een heel voorschotbedrag uitlenen, ik ben geen bank. De energieleverancier waar mensen op dag 2 heen zijn verhuisd doet dat vaak ook al vrij snel weer, dus dan heb je zo 2 maandtermijnen uitstaan, terwijl velen er ook al een paar hadden zien verdampen bij EnergieFlex. Ik denk dat genoeg mensen dat geld niet eens kunnen missen.
Heb ze nu voor de tweede keer gemaild waar die €1,80 heen moet, en ik het bedrag bij het uitblijven van een reactie als niet gewenst beschouw.
Ja, dat was eigenlijk wel een goed idee.MsG schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:38:
Hier ook maar even een boos mailtje aan die toko gewijd. Kansloos inderdaad dat je mailt vanaf een domein die dan bounced, maar even doorgestuurd naar de goede.
[...]
Wil je die storneringen niet als onderpand houden gedurende de vorderingstermijn? Anders is het alleen maar een papieren vordering. Ik zit een beetje met hetzelfde, ik moest nog tot februari en dan zou ik 150 welkomstbonus krijgen, op die basis kwam ik überhaupt bij EF uit. Ik vind het niet mijn probleem dat zij door het stoppen van de vergunning niet meer mochten leveren. Maar tegelijkertijd geen zin in gedoe als die aanmaningen wel verder worden doorgezet. Vooralsnog daar niks nieuws over gehoord.
Heb nu een vordering ingediend op de site van de curator, en daarnaar verwezen in antwoord op de eindafrekening, waarin ik aangeef na verrekening nog steeds geld van hen te krijgen (in all fairness, niet zo heel veel meer, maar toch).
Eens kijken of ze dat slikken.
Yes, dat zal het zijn. Ben daar erg gevoelig voor.MsG schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:04:
[...]
De marketingmolen heeft goed zijn uitwerking gehad bij jou
Ik verbaas me gewoon over de tijd en energie die er door sommigen ingestoken wordt terwijl de situatie nu best wel duidelijk en overzichtelijk is.
Stel dat ze 1000,- Euro van jouw rekening hadden afgeschreven. Had jij dan ook niets gedaan omdat je er vanuit ging dat ze het weer terug gingen storten en jij storneren of incasso blokkeren + mailtje schrijven teveel moeite vindt? 2000? 10?Wootism schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:26:
[...]
Yes, dat zal het zijn. Ben daar erg gevoelig voor.
Ik verbaas me gewoon over de tijd en energie die er door sommigen ingestoken wordt terwijl de situatie nu best wel duidelijk en overzichtelijk is.
@Nachtschade
Tja zo kan je natuurlijk steeds hogere bedragen blijven noemen totdat je het niet meer kan missen.
Wat betreft Innova hou ik me gewoon koest en wacht gewoon netjes op de terugstorting van mijn voorschot. Er is geen reden waarom ik die niet zou terugkrijgen.
En betreft EF kunnen we ook niks anders doen dan wachten op nieuwe informatie vanuit de curator.
Tja zo kan je natuurlijk steeds hogere bedragen blijven noemen totdat je het niet meer kan missen.
Wat betreft Innova hou ik me gewoon koest en wacht gewoon netjes op de terugstorting van mijn voorschot. Er is geen reden waarom ik die niet zou terugkrijgen.
En betreft EF kunnen we ook niks anders doen dan wachten op nieuwe informatie vanuit de curator.
Heel raar, maar er zijn mensen die 50,- niet kunnen missen. of 25,-.. of zelfs 10,- dat is niet heel vreemd.Wootism schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:32:
@Nachtschade
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik heb een eindafrekening ontvangen van Energieflex, waarin ik bij moet betalen. Hier wordt echter geen vermelding gemaakt van de door mij te ontvangen welkomstpremie.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik dit betalen, en dan maar hopen dat m'n welkomstpremie terugkomt? Of mag ik dit verrekenen met de welkomstpremie?
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik dit betalen, en dan maar hopen dat m'n welkomstpremie terugkomt? Of mag ik dit verrekenen met de welkomstpremie?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Heb je de jaartermijn uitgezeten? Ik zou als vordering dan gewoon de welkomstpremie invoeren op die website en dit voorschot als onderpand houden totdat ofwel die vordering wordt toegewezen door de curator, ofwel wordt betwist of iets dergelijks.Solomon schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:40:
Ik heb een eindafrekening ontvangen van Energieflex, waarin ik bij moet betalen. Hier wordt echter geen vermelding gemaakt van de door mij te ontvangen welkomstpremie.
Met vrijwillig nu al betalen vergooi je natuurlijk precies je speelruimte.
Maar kijk even goed naar die eindafrekening, ze gebruiken soms per ongeluk een - voor het bedrag, terwijl het dan wel een bedrag is wat je terugkrijgt.
Precies mijn punt. De hoogte van dat bedrag en de definitie van 'niet kan missen' is voor iedereen anders.Wootism schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:32:
@Nachtschade
Je krijgt die premie alleen als je het jaar hebt uitgezeten? Hmm..MsG schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:47:
Heb je de jaartermijn uitgezeten? Ik zou als vordering dan gewoon de welkomstpremie invoeren op die website en dit voorschot als onderpand houden totdat ofwel die vordering wordt toegewezen door de curator, ofwel wordt betwist of iets dergelijks.
Met vrijwillig nu al betalen vergooi je natuurlijk precies je speelruimte.
Maar kijk even goed naar die eindafrekening, ze gebruiken soms per ongeluk een - voor het bedrag, terwijl het dan wel een bedrag is wat je terugkrijgt.
Overigens las ik -als ik het goed las- dat ik geld terug krijg, 250 euro! Althans: er staat "door u te ontvangen -250 euro". Als ik -250 ontvang, lijkt me dat ik moet betalen... maar in de berekening van de termijnen en het verbruik blijkt dat ik het krijg.
En nu dus voor dat bedrag het schip in ga.
Yep. Je kunt het gewoon controleren door je rekening te ontleden.iAmRenzo schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:47:
[...]
Je krijgt die premie alleen als je het jaar hebt uitgezeten? Hmm..
Overigens las ik -als ik het goed las- dat ik geld terug krijg, 250 euro! Althans: er staat "door u te ontvangen -250 euro". Als ik -250 ontvang, lijkt me dat ik moet betalen... maar in de berekening van de termijnen en het verbruik blijkt dat ik het krijg.
En nu dus voor dat bedrag het schip in ga.
Bij mij is het -68,- maar dat is ook wat ik terug zou moeten krijgen omdat ik het teveel heb betaald. Ik ga dat + de welkomstbonus vorderen op de crediteuren website van de curator. Als ik jou was zou ik hetzelfde doen. De kans dat je het (volledig) terugkrijgt is vermoedelijk nihil maar je weet het nooit.
Ik ben in ieder geval blij dat ik in dit forum ben gesterkt in het idee dat storneren verstandig was. Dank daarvoor aan iedereen. *knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe, algemene feedback mag, zoals gewoonlijk, in Shopping Forum - Feedbacktopic, dat hoeft niet hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2018 13:54 ]
Ik heb overigens vandaag ook de eindrekening van Innova gekregen. Daarin staat dat ik 89,19 terugkrijg omdat mijn verbruik 2,64 was en ik een voorschot zou hebben betaald van 91,83 wat ik dus niet heb gedaan omdat ik de incasso heb geblokt en waar ik dus vrijdag een aanmaning voor kreeg.
Ik zit even te denken wat ik nu ga doen, die 2,64 'los' overmaken naar Innova of wachten tot ze me een correcte rekening sturen.
edit: ik denk dat ik maar gewoon die 2,64 overmaak met het factuurnummer van de aanmaning erop en dan een mailtje naar een niet-bounced domein verstuur met hoe en wat.
Ik zit even te denken wat ik nu ga doen, die 2,64 'los' overmaken naar Innova of wachten tot ze me een correcte rekening sturen.
edit: ik denk dat ik maar gewoon die 2,64 overmaak met het factuurnummer van de aanmaning erop en dan een mailtje naar een niet-bounced domein verstuur met hoe en wat.
[ Voor 16% gewijzigd door Nachtschade op 19-11-2018 12:01 ]
Is het iemand al opgevallen dat de aanmaning van Innova exact hetzelfde is als de aanmaning die door EnergieFlex werd verstuurd. Je kunt de mail en PDF-bijlage exact op elkaar leggen, geen spatie verschil...
Van schrik heb ik mijn laatste betaling ook gestorneerd... en dat lukte nog (56 dagen), althans: ik hoop dat het morgen is bijgeschreven. Maar kan/mag dat zomaar?Nachtschade schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:53:
Ik ben in ieder geval blij dat ik in dit forum ben gesterkt in het idee dat storneren verstandig was. Dank daarvoor aan iedereen (*knip*).

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2018 13:55 ]
Dat het kan is duidelijk want je bank moet daar wettelijk de mogelijkheid voor bieden. Het 'mag' ook. In die zin dat het storneren an sich niet beboetbaar of strafbaar oid is.iAmRenzo schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:19:
[...]
Van schrik heb ik mijn laatste betaling ook gestorneerd... en dat lukte nog (56 dagen), althans: ik hoop dat het morgen is bijgeschreven. Maar kan/mag dat zomaar?
Het gevolg is alleen wel dat je niet meer voldoet aan de plichten van je leveringsovereenkomst en dat kan gevolgen hebben. In dit geval was het onduidelijk wat die gevolgen nou precies zouden kunnen zijn omdat het bedrijf failliet is gegaan. Gaat de curator toch voorschotten vorderen zonder dat de eindrekening komt? Kun je daar iets tegen doen? Moet dat via een rechter?, etc. Het lijkt er echter nu op dat er niet zulke gevolgen gaan zijn.
Wat ik overigens nog heb gedaan is tot het randje wachten met het doorgeven van mijn meterstanden aan Innova. Ze begonnen daar op 1 november om te vragen en als het niet voor 7 november zou zijn doorgegeven gingen ze schatten. Ik heb de standen op 6 november doorgegeven en op 7 november de standen weer aan mijn nieuwe leverancier. Het gevolg is dat Innova mijn gebruik heeft berekend van 6-7 november, dus 1 dag en het verbruik tot en met 6 november staat nog op de eindrekening van Energieflex. Met andere woorden: ik heb dus nog 6 dagen extra energie kunnen melken uit mijn al betaalde voorschotten aan Energieflex. Fuck the system enzo.
Feit is natuurlijk wel dat €1000 als voorbeeld een volledig onzinnig bedrag is als voorschot voor een consument.Bad Brains schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:42:
[...]
Heel raar, maar er zijn mensen die 50,- niet kunnen missen. of 25,-.. of zelfs 10,- dat is niet heel vreemd.
Verder zijn er uiteraard mensen die niet (makkelijk) €50, €25 of zelfs €10 kunnen missen. Ben ik volledig met je eens. Echter is het maar de vraag of je hier van "missen" kan spreken. Als Energieflex niet failliet was gegaan was er in november ook gewoon een termijn afgeschreven. Daar zit dus eigenlijk weinig verschil in wanneer dit nu (eenmalig, afhankelijk van of je klant blijft of niet) door Innova gedaan is
Het bank deel begrijp ik, ging meer om het tweede stuk: wat zijn de gevolgen voor het proces.Nachtschade schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:28:
Dat het kan is duidelijk want je bank moet daar wettelijk de mogelijkheid voor bieden. Het 'mag' ook. In die zin dat het storneren an sich niet beboetbaar of strafbaar oid is.
Het gevolg is alleen wel dat je niet meer voldoet aan de plichten van je leveringsovereenkomst en dat kan gevolgen hebben. In dit geval was het onduidelijk wat die gevolgen nou precies zouden kunnen zijn omdat het bedrijf failliet is gegaan. Gaat de curator toch voorschotten vorderen zonder dat de eindrekening komt? Kun je daar iets tegen doen? Moet dat via een rechter?, etc. Het lijkt er echter nu op dat er niet zulke gevolgen gaan zijn.
Nee, er zit juist wel degelijk verschil in wanneer je niet klant blijft. In dat geval zou je namelijk deze maand 2 voorschotten betalen.Dennism schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:43:
[...]
Feit is natuurlijk wel dat €1000 als voorbeeld een volledig onzinnig bedrag is als voorschot voor een consument.
Verder zijn er uiteraard mensen die niet (makkelijk) €50, €25 of zelfs €10 kunnen missen. Ben ik volledig met je eens. Echter is het maar de vraag of je hier van "missen" kan spreken. Als Energieflex niet failliet was gegaan was er in november ook gewoon een termijn afgeschreven. Daar zit dus eigenlijk weinig verschil in wanneer dit nu (eenmalig, afhankelijk van of je klant blijft of niet) door Innova gedaan is
Ging mij erom dat er ellenlang werd voortgeborduurd over waar de grens ligt om je in te zetten om je geld terug te vorderen i.p.v. storneren. Het is duidelijker als je de boel had gelezen.
Maar, bedankt.
En een daarvan, die van Innova, vrijwel direct bijna volledig weer terugkrijgen, al met al dus vrijwel geen verschil.Nachtschade schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:51:
[...]
Nee, er zit juist wel degelijk verschil in wanneer je niet klant blijft. In dat geval zou je namelijk deze maand 2 voorschotten betalen.
In principe komt het neer op de vraag of je zelf mag verrekenen door voorschotten te storneren of überhaupt niet te betalen. En dat de leverancier die voorschotten hoe dan ook mag vorderen met als eventueel gevolg als je blijft weigeren om te betalen eerst administratiekosten, dan incassokosten en eventueel een notering als wanbetaler. Het juridisch exacte antwoord op die vraag is niet duidelijk.iAmRenzo schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:45:
[...]
Het bank deel begrijp ik, ging meer om het tweede stuk: wat zijn de gevolgen voor het proces.
Het is echter wel zo dat gezond verstand ons zegt dat, de omstandigheden in acht genomen, een rechter vermoedelijk niet gemakkelijk tot de uitspraak zou kunnen komen dat een consument voorschotten moet betalen aan een failliet bedrijf voor verbruik dat niet is geleverd en ook niet meer geleverd gaat worden.
Bron?Dennism schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:56:
vrijwel direct
De eerste eindafrekeningen komen al langs (o.a. een van jezelf volgens mij, al heb jij volgens mij de incasso niet laten doorgaan), dan zal het ook niet lang duren voordat de bedragen teruggestort zijn.
Dus je gokt maar wat. Op mijn eindafrekening staat dat teveel betaalde voorschotten op 3 december terug worden gestort. Op 6 november zijn ze geïncasseerd. Dat is dus 4 weken en zeker niet 'vrijwel direct'.Dennism schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:02:
[...]
De eerste eindafrekeningen komen al langs (o.a. een van jezelf volgens mij, al heb jij volgens mij de incasso niet laten doorgaan), dan zal het ook niet lang duren voordat de bedragen teruggestort zijn.
Dat heeft weinig met gokken te maken, een doorloop tijd van +- 1 maand tussen innen en terugstorten met daarbij ook nog het opmaken van de eindafrekening is gewoon redelijk vlot te noemen.Nachtschade schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:18:
[...]
Dus je gokt maar wat. Op mijn eindafrekening staat dat teveel betaalde voorschotten op 3 december terug worden gestort. Op 6 november zijn ze geïncasseerd. Dat is dus 4 weken en zeker niet 'vrijwel direct'.
Ik vind dat gezien de context zeker wel "vrijwel direct" te noemen, het is natuurlijk niet zo direct als 2 consumenten die via een tikkie wat afhandelen maar daar valt het ook niet mee te vergelijken.
Tsja, ik heb geen behoefte aan een maand lang niet kunnen beschikken over mijn geld zonder dat daar ook maar iets tegenover staat.Dennism schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:27:
[...]
Dat heeft weinig met gokken te maken, een doorloop tijd van +- 1 maand tussen innen en terugstorten met daarbij ook nog het opmaken van de eindafrekening is gewoon redelijk vlot te noemen.
Ik vind dat gezien de context zeker wel "vrijwel direct" te noemen, het is natuurlijk niet zo direct als 2 consumenten die via een tikkie wat afhandelen maar daar valt het ook niet mee te vergelijken.

edit: bovendien kan er van alles gebeuren in een maand. Wie weet is Innova volgende week ook failliet, ben je weer de Sjaak.
[ Voor 8% gewijzigd door Nachtschade op 19-11-2018 13:31 ]
Waarom eigenlijk niet?Nachtschade schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:57:
...Het juridisch exacte antwoord op die vraag is niet duidelijk. ...
De vrije markt op dit terrein bestaat nog niet dusdanig lang dat we al veel vergelijkbare gevallen hebben gehad. Dus waar bedrijven failliet gaan die overeenkomsten hebben met klanten met een voorschotconstructie. Derhalve is er geen of nauwelijks toepasbare jurisprudentie over te vinden. Laat staan dat er specifieke regels over zijn gemaakt.
Het zou wellicht wel exact af te leiden kunnen zijn aan wat er bekend is aan informatie en eerdere gevallen maar zie dat maar eens correct te doen. Ook de berichten van rechtsbijstandorganisaties en consumentenorganisaties die iets hebben gezegd zijn zeer terughoudend en/of spreken elkaar tegen.
Over de voorschotconstructie, het is niet voor niks dat professionelere bedrijven om die reden vaak met derdenrekeningen werken toch? Juist om tegen te gaan dat als het bedrijf in kwestie net failliet gaat, je naar je geld kunt fluiten.
Ik wacht nog steeds op zowel de eindnota van EF als van Innova 😡
Voor de mensen die hem wel al hebben...staat hij bij jullie online als je inlogt of dat niet?
Voor de mensen die hem wel al hebben...staat hij bij jullie online als je inlogt of dat niet?
Verwijderd
Beste allemaal,
Ik zie veel berichten voorbij komen. Zou iemand mij advies kunnen geven over het volgende:
- Ik krijg volgens de eindafrekening nog 343,60 euro terug aan teveel betaald voorschot:
- Volgens de curator is de 150 euro welkomstbonus niet te verhalen en wordt deze niet meer vergoedt.
Zoals ik het hier lees zou ik het volgende kunnen doen:
1. Een insolvatie op crediteurenlijst in kunnen dienen voor 343,60 euro
2. Van de laatste 56 dagen 2x de incasso van energieflex storneren = 2x110 = 220 euro en een insolvatiebedrag van 123 indienen met daarbij de vermelding dat ik de laatste 2 maanden terug heb laten storten.
Daarbij de notitie:
Wat vullen jullie in bij het totaal aan BTW wat betaald is van de hoofdsom? In eindafrekening staat een totaal betaald BTW bedrag en wat er overblijft aan Saldo. Volgens de dame van het advocatenkantoor kon ik hier 0 invullen.
Wat zou ik het beste kunnen doen? Alvast bedankt voor de hulp
Ik zie veel berichten voorbij komen. Zou iemand mij advies kunnen geven over het volgende:
- Ik krijg volgens de eindafrekening nog 343,60 euro terug aan teveel betaald voorschot:
- Volgens de curator is de 150 euro welkomstbonus niet te verhalen en wordt deze niet meer vergoedt.
2. Van de laatste 56 dagen 2x de incasso van energieflex storneren = 2x110 = 220 euro en een insolvatiebedrag van 123 indienen met daarbij de vermelding dat ik de laatste 2 maanden terug heb laten storten.
Daarbij de notitie:
Wat vullen jullie in bij het totaal aan BTW wat betaald is van de hoofdsom? In eindafrekening staat een totaal betaald BTW bedrag en wat er overblijft aan Saldo. Volgens de dame van het advocatenkantoor kon ik hier 0 invullen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2018 10:26 ]
Sowieso storneren. Dus ik zou voor optie 2 gaan. En op je volgende vraag (mag ik zomaar storneren?): ja, zie oa een eerdere bijdrage van mij met rechterlijke uitspraken hierover.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:21:
Beste allemaal,
- Ik krijg volgens de jaarrekening nog 343,60 euro terug aan teveel betaald voorschot:
Verwijderd
Ok, bedankt voor je hulp & ook de anderen die gereageerd hebben. Alleen die 150 euro heeft m.i. dan toch geen zin, aangezien al aangegeven wordt dat dit nooit uitgekeerd gaat worden?celshof schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:25:
[...]
Sowieso storneren. Dus ik zou voor optie 2 gaan. En op je volgende vraag (mag ik zomaar storneren?): ja, zie oa een eerdere bijdrage van mij met rechterlijke uitspraken hierover.
Verwijderd
O nou dan vertel ik je bij deze dat stoneren ook geen zin heeft.
En nu ga jij dat dus niet doen...
Er is een contract met een bedrijf. In dat contract staan voorwaarden en afspraken. en omdat een curator nu zegt dat de bonus niet betaald kan worden neem je daar genoegen mee?
Heb je er recht op dan claim je hem. Je ziet vanzelf wat er gebeurd.
Kijk de verwachting is natuurlijk dat er geen geld over blijft. En dat je dus helemaal niks terug zal zien.
Het enige wat je zeker weet, is dat niet claimen ook niet ontvangen zal zijn. Voor het zelfde geld accepteerd een groep de nobonus uitspraak niet. En blijkt er achteraf een appart bonus potje te zijn geweest
En nu ga jij dat dus niet doen...
Er is een contract met een bedrijf. In dat contract staan voorwaarden en afspraken. en omdat een curator nu zegt dat de bonus niet betaald kan worden neem je daar genoegen mee?
Heb je er recht op dan claim je hem. Je ziet vanzelf wat er gebeurd.
Kijk de verwachting is natuurlijk dat er geen geld over blijft. En dat je dus helemaal niks terug zal zien.
Het enige wat je zeker weet, is dat niet claimen ook niet ontvangen zal zijn. Voor het zelfde geld accepteerd een groep de nobonus uitspraak niet. En blijkt er achteraf een appart bonus potje te zijn geweest
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2018 10:51 ]
Verwijderd
De eindnota van EF heb ik al wel gekregen via de mail. Tevens een eerste aanmaning ontvangen maar geen idee waarom omdat ik geen eerdere verzoeken tot welke betaling dan ook gehad heb van Innova. Die betaal ik dus ook iet eerder dan ik de eindnota van hun gekregen heb. Dus nee, van Innova niets ontvangen nog.Annie24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:34:
Ik wacht nog steeds op zowel de eindnota van EF als van Innova 😡
De curator is natuurlijk biased tegenover de boedel, dus ik vind hem bij uitstek níet de partij die de legitimiteit van de welkomstbonus kan bepalen.
Ik acht het onredelijk bezwarend dat als ik volledig aan mijn betaal- en klantverplichtingen heb voldaan dat de welkomstbonus door hun falende administratie (de reden waarom de ACM ze de vergunning heeft ontzegd) mij effectief wordt ontzegd.
Ik heb van de curator hier nog niet iets over gehoord überhaupt, maar als hij mijn vordering hierover betwist ga ik niet blind akkoord met een afwijzing. Anderen hier die hier nog iets mee doen?
Ik heb het bedrag namelijk reeds in onderpand middels de incasso's, dus het maakt voor mij direct uit in de hoeveelheid die ik eventueel terug zou moeten geven aan de boedel.
Ik acht het onredelijk bezwarend dat als ik volledig aan mijn betaal- en klantverplichtingen heb voldaan dat de welkomstbonus door hun falende administratie (de reden waarom de ACM ze de vergunning heeft ontzegd) mij effectief wordt ontzegd.
Ik heb van de curator hier nog niet iets over gehoord überhaupt, maar als hij mijn vordering hierover betwist ga ik niet blind akkoord met een afwijzing. Anderen hier die hier nog iets mee doen?
Ik heb het bedrag namelijk reeds in onderpand middels de incasso's, dus het maakt voor mij direct uit in de hoeveelheid die ik eventueel terug zou moeten geven aan de boedel.
Bericht ontvangen van innova:
Beste heer de Jong,
Onze oprechte excuses voor de late terugkoppeling, wegens extreme drukte hebben wij uw vragen niet eerder kunnen beantwoorden.
Bij de overname van de klanten van EnergieFlex is er voor elke klant een factuur aangemaakt, het kan zijn dat u hiervoor een herinnering heeft ontvangen. Echter, aangezien u per 6 november bent overgestapt zullen wij de herinneringen voor u tegenhouden en u de eindafrekening toesturen, deze ontvangt u altijd met zes weken na de einddatum.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Rebecca
Klantenservice medewerker
Beste heer de Jong,
Onze oprechte excuses voor de late terugkoppeling, wegens extreme drukte hebben wij uw vragen niet eerder kunnen beantwoorden.
Bij de overname van de klanten van EnergieFlex is er voor elke klant een factuur aangemaakt, het kan zijn dat u hiervoor een herinnering heeft ontvangen. Echter, aangezien u per 6 november bent overgestapt zullen wij de herinneringen voor u tegenhouden en u de eindafrekening toesturen, deze ontvangt u altijd met zes weken na de einddatum.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Rebecca
Klantenservice medewerker
Ik neem aan dat je het bedrag van de storno in mindering hebt gebracht op de schuld? Ik vind dat nog wel lastig. Als ze alsnog achter die storno aangaan, wordt de schuld wel weer hoger.sdh1981 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:12:
Mijn mening is gewoon doen als het kan. Immers kan je naar je centen fluiten bij een faillissement.
Zelf heb ik 1 maand gestorneerd (zat net 3 maanden bij deze toko) en heb nog een vordering ingediend van 32 euro bij de curator. Schade beperkt tot 32 euro
En als je het na de eindekening hebt gedaan?eerderbedeve schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:40:
Energie Flex betalingen storneren. Dat levert een herinnering op met de vraag het gestorneerde binnen 14 dagen te betalen. Email sturen met leesbevestiging dat je op basis van een eindafrekening onmiddelijk en onverwijld elk verschuldigd bedrag zult betalen.
Ik begrijp er niks meer van. Ik hobbel er een beetje achteraan omdat ik veel niet begrijp. Ik ben ondertussen overgestaptkjast schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:55:
Als Innova mijn contract heeft overgenomen mogen ze ook mijn welkomstbonus uitbetalen, dat doen ze dan weer niet....
31-10: de datum dat Flex nog levert. Laten ze weten op 26-10, in de mail dat ze ook failliet zijn.
1-11: ik ga dus ineens over na Innova, wat ik niet wil.
7-11 heeft Innova 105 euro afgeschreven (het maandbedrag dat ik had bij Flex).
9-11: bevestiging van mijn nieuwe energieleverancier ontvangen.
Innova zegt doodleuk dat ze leveren via 'variabele' tarieven, die periode dat ik ongewenst bij ze zit. Ze mogen wel de levering en incasso overnemen maar niet de prijsvoorwaarden en/of welkomstbeloning.
Hoe zit dit allemaal in elkaar? Ik vind dit allemaal bijzonder dubieus.
Ik heb in ieder geval een Flex incasso gestorneerd, waarmee ik het verlies van 230 naar 120 terug breng (ex welkomstboodschap). Als er nog een incassoprocedure wordt gestart, kijk ik dan wel verder.
[ Voor 39% gewijzigd door iAR op 20-11-2018 14:48 ]
@iAmRenzo Waarom zou Innova zo achterlijk dom zijn om vrijwillig de welkomstbonussen over te nemen?
Ze hebben EnergieFlex niet overgenomen he, ze hebben het Excel-bestand met klanten opgekocht (bij wijze van) en zijn in samenspraak met de ACM de partij die administratief gezien de levering van gas en energie na het faillissement overneemt, tenzij je dus weg gaat, zoals jij en ik hebben gedaan.
Ze hebben EnergieFlex niet overgenomen he, ze hebben het Excel-bestand met klanten opgekocht (bij wijze van) en zijn in samenspraak met de ACM de partij die administratief gezien de levering van gas en energie na het faillissement overneemt, tenzij je dus weg gaat, zoals jij en ik hebben gedaan.
Ah, ok. In de mails kwam het op mijn over als dat ze alles overnamen. En ik begrijp dat ze een welkomstbous niet willen overnemen. Al met al kwam het bij wel over als niet de lasten, wel de lusten.MsG schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:38:
@iAmRenzo Waarom zou Innova zo achterlijk dom zijn om vrijwillig de welkomstbonussen over te nemen?
Ik dacht daarbij ook dat ik tot 1-11 niet over mocht stappen. Ik denk dat ik van 10-11 + 1 maand opzegtermijn pas naar de nieuwe ga... terwijl ik dus wél minder gunstig energie moet afnemen.
Dit is na correctie van het gestorneerde bedrag. Ik heb gewoon netjes betaald wat ik verbruikt heb. Ik ben toch niet gekke henkie die dan nog even 216 euro gaat weggeven voor iets wat ik niet gekregen heb...iAmRenzo schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:39:
[...]
Ik neem aan dat je het bedrag van de storno in mindering hebt gebracht op de schuld? Ik vind dat nog wel lastig. Als ze alsnog achter die storno aangaan, wordt de schuld wel weer hoger.
[...]
En als je het na de eindekening hebt gedaan?
[...]
Ik begrijp er niks meer van. Ik hobbel er een beetje achteraan omdat ik veel niet begrijp. Ik ben ondertussen overgestapt
31-10: de datum dat Flex nog levert. Laten ze weten op 26-10, in de mail dat ze ook failliet zijn.
1-11: ik ga dus ineens over na Innova, wat ik niet wil.
7-11 heeft Innova 105 euro afgeschreven (het maandbedrag dat ik had bij Flex).
9-11: bevestiging van mijn nieuwe energieleverancier ontvangen.
Innova zegt doodleuk dat ze leveren via 'variabele' tarieven, die periode dat ik ongewenst bij ze zit. Ze mogen wel de levering en incasso overnemen maar niet de prijsvoorwaarden en/of welkomstbeloning.
Hoe zit dit allemaal in elkaar? Ik vind dit allemaal bijzonder dubieus.
Ik heb in ieder geval een Flex incasso gestorneerd, waarmee ik het verlies van 230 naar 120 terug breng (ex welkomstboodschap). Als er nog een incassoprocedure wordt gestart, kijk ik dan wel verder.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Om ook even op mijn eigen eerdere bericht terug te komen. Ik heb de belastingdienst gesproken en zij hebben mij vandaag teruggebeld. Heb twee medewerkers gesproken maar het is, althans van de kant van de BD, vrij duidelijk. Ik hoef en kan geen claim neerleggen bij de BD. Zij zijn, naar eigen zeggen, geen partij in de kwestie tussen mij en EF. Dat is wat mij betreft wel erg gemakkelijk. Er werd ook nog geopperd dat ik dit voor moest leggen bij Innova; "die zouden wellicht dit verzoek en de afrekening op zich nemen".Altimm schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:47:
Op het moment dat je een nota hebt ontvangen al is het voorschot waar het op staat mag je gewoon de btw als voorheffing verrekenen. Dus in dit geval is het voorschot op de levering dus weet je hoeveel heffing er is en zou je die wellicht kunnen vragen of de fiscus daar ergens een formulier voor heeft om het terug te vragen. Wellicht een leuke vraag voor de belasting telefoon

Lekker makkelijk, maar helaas ook begrijpelijk, standpunt van de BD. De consument is duidelijk de dupe in deze...
[/edit]
Oh ja, ze (BD) adviseerde ook een klacht in te dienen bij de geschillen commissie energie. Ik zie nu echter dat dit geld kost. Meer geld in dit debacle stoppen lokt mij niet bepaald. Zeker niet gezien het feit dat de uitkomst van de geschillencommissie enkel uitspraken kan doen richting energieleveranciers. En van die kale kip valt niets meer te halen. De BD zal niet gehouden zijn aan een uitspraak van de geschillencommissie. Aan een dergelijke uitspraak heb je dus niet veel.
[ Voor 21% gewijzigd door berties op 21-11-2018 09:41 ]
De belasting kan je niet terug vragen want er wordt geen belasting betaald over het deel dat je teveel betaald hebt , er wordt alleen belasting betaald over het deel wat je verbruikt hebt en dus ook de heffingen die daarbij horen.
Ik begrijp de discussie ook niet helemaal.
Je hebt misschien wel teveel voorschot betaald maar daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan , nou, een beetje dan, want dat wat EF tekort kwam financier jij wel richting de belastingdienst aangezien hun voor gaan bij de uitbetaling van overgebleven baten!
Ik begrijp de discussie ook niet helemaal.
Je hebt misschien wel teveel voorschot betaald maar daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan , nou, een beetje dan, want dat wat EF tekort kwam financier jij wel richting de belastingdienst aangezien hun voor gaan bij de uitbetaling van overgebleven baten!
Net de stukken gezien. Er was nog een boedel van ongeveer 3 miljoen en er ligt nog een open vordering van de belastingdienst van 6 miljoen. Voor de overige eisers is er dus 3 miljoen tekort.... We gaan dus niets terugkrijgen!
Ipsa scientia potestas est
Dit staat op de site van energieflex:
Uiterlijk rond 1 februari 2019 wordt er door EnergieFlex/curator een eindafrekening gemaakt. Daarin staat hoeveel energie je precies hebt gebruikt sinds de laatste jaarafrekening of de start van je contract.
Uiterlijk rond 1 februari 2019 wordt er door EnergieFlex/curator een eindafrekening gemaakt. Daarin staat hoeveel energie je precies hebt gebruikt sinds de laatste jaarafrekening of de start van je contract.
Nog wat interessante weetjes uit het eerste faillissementsverslag:
De c.a. 50.000 klanten zijn aan Innova verkocht voor € 2.075.000,00. Dit is dus €41,50 per klant.
Op faillissementsdatum stond op de bankrekeningen van FlexEnergie een positief saldo van afgerond € 350.000,-. Als gevolg van storneringen - van de geïncasseerde maandtermijnen - door de klanten van FlexEnergie, is het positieve saldo inmiddels omgeslagen in een negatief saldo van afgerond € 650.000,-.
Er is dus in totaal een miljoen gestorneerd. Als je de aanname doet dat gemiddeld iedereen 2x €125 heeft gestorneerd is dat 8% van alle klanten.
De curator verwacht de eindafrekeningen in komende verslagperiode te kunnen laten opstellen zodat de gerealiseerde verkoopopbrengst in het volgende verslag nader zal worden toegelicht.
Dus iedereen die nog geen eindafrekening heeft ontvangen zal deze in ieder geval voor het volgende verslag (19-2-2019) ontvangen.
De c.a. 50.000 klanten zijn aan Innova verkocht voor € 2.075.000,00. Dit is dus €41,50 per klant.
Op faillissementsdatum stond op de bankrekeningen van FlexEnergie een positief saldo van afgerond € 350.000,-. Als gevolg van storneringen - van de geïncasseerde maandtermijnen - door de klanten van FlexEnergie, is het positieve saldo inmiddels omgeslagen in een negatief saldo van afgerond € 650.000,-.
Er is dus in totaal een miljoen gestorneerd. Als je de aanname doet dat gemiddeld iedereen 2x €125 heeft gestorneerd is dat 8% van alle klanten.
De curator verwacht de eindafrekeningen in komende verslagperiode te kunnen laten opstellen zodat de gerealiseerde verkoopopbrengst in het volgende verslag nader zal worden toegelicht.
Dus iedereen die nog geen eindafrekening heeft ontvangen zal deze in ieder geval voor het volgende verslag (19-2-2019) ontvangen.
Het is meer dan 8% aangezien er ook mensen al hadden gestorneerd voor die faillissementsdatum. Tenzij die datum is teruggezet naar de dag waarop surseance van betaling werd aangevraagd.Erik1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:38:
Nog wat interessante weetjes uit het eerste faillissementsverslag:
Dat is wel een interessante post, de 8% vind ik bijna schrikbarend laag. Wij (en iedereen die ik ken met Energieflex) hebben het continu over terugboeken en storneren gehad, en uiteindelijk is er op de grote hoop maar ca. 8% teruggeboekt. Zelf heb ik zelfs maar 1 incasso kunnen terugboeken, de andere stond precies op 56 dagen en deze is er nooit volledig doorheen gekomen, helaas. Zelfs dan (iedereen 1x storneren) zou het nog maar op 16% van de klanten uitkomen. Ik had echt gedacht dat dit wel >75% zou worden.
De belastingdienst heeft in ieder geval al dik 6 miljoen gevorderd, dus de consumenten kunnen eigenlijk al fluiten naar hun centen.
50.000 klanten bedienen met 10 werknemers, 2 lease auto's en 10k kantoorspullen klinkt zowel als een kunst als heel erg fragiel. Ik ben benieuwd hoeveel er extern moe(s)t worden ingehuurd om het werk rond te krijgen.
De belastingdienst heeft in ieder geval al dik 6 miljoen gevorderd, dus de consumenten kunnen eigenlijk al fluiten naar hun centen.
50.000 klanten bedienen met 10 werknemers, 2 lease auto's en 10k kantoorspullen klinkt zowel als een kunst als heel erg fragiel. Ik ben benieuwd hoeveel er extern moe(s)t worden ingehuurd om het werk rond te krijgen.
[ Voor 62% gewijzigd door Divak op 21-11-2018 08:29 ]
Uit de stukken maak ik inderdaad ook op dat de belastingdienst een vordering van 6.6mln heeft ingediend. Gezien de baten blijft er dus niets over en kunnen we fluiten naar de centen.
Wat ik me wel afvraag, is waar die 6.6mln op gebaseerd is. Immers, dat zou op alle definitieve eindafrekeningen moeten zijn. Die zijn zeker nog niet allemaal uitgewerkt. Als daaruit blijkt, en gezien de periode van het jaar waar we in zitten is dat zeer aannemelijk, dat er alle gebruikers meer voorschot betaald hebben dan er verbruikt is, dan zou die vordering van de BD terug moeten naar het echte bedrage. Stelling van de BD zal wel zijn dat teruggave enkel aan bod zal komen indien er overschot is. Dus als ze meer hebben ontvangen dan ze recht op hebben. Gezien de huidige vordering van 6.6 en de boedel van 3.3 zal dat scenario niet reëel zijn.
Wat ik me wel afvraag, is waar die 6.6mln op gebaseerd is. Immers, dat zou op alle definitieve eindafrekeningen moeten zijn. Die zijn zeker nog niet allemaal uitgewerkt. Als daaruit blijkt, en gezien de periode van het jaar waar we in zitten is dat zeer aannemelijk, dat er alle gebruikers meer voorschot betaald hebben dan er verbruikt is, dan zou die vordering van de BD terug moeten naar het echte bedrage. Stelling van de BD zal wel zijn dat teruggave enkel aan bod zal komen indien er overschot is. Dus als ze meer hebben ontvangen dan ze recht op hebben. Gezien de huidige vordering van 6.6 en de boedel van 3.3 zal dat scenario niet reëel zijn.
Voor de geinteresseerden:
Financieel verslag:
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_02_B
Failissementsverslag:
https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_18_461_F_V_01
Financieel verslag:
https://insolventies.rech...df/16_mne_18_461_F_V_02_B
Failissementsverslag:
https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_18_461_F_V_01
Als ik de comments zo las op gaslicht.com, kassa en hier op Tweakers, waren de storneerders een 'rebelse' minderheid, en dachten veel mensen dat ze op magische wijze hun te veel betaalde voorschotten alsnog verrekend zouden krijgen, blijkbaar weet maar een minderheid hoe het zit bij een faillissement. Ook de beeldvorming in de media droeg niet echt bij, deze schreef de hele tijd dat Innova Energie Energieflex overnam, zo hierboven ook een Tweaker die leefde in die beeldvorming.Divak schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:42:
Dat is wel een interessante post, de 8% vind ik bijna schrikbarend laag. Wij (en iedereen die ik ken met Energieflex) hebben het continu over terugboeken en storneren gehad, en uiteindelijk is er op de grote hoop maar ca. 8% teruggeboekt. Zelf heb ik zelfs maar 1 incasso kunnen terugboeken, de andere stond precies op 56 dagen en deze is er nooit volledig doorheen gekomen, helaas. Zelfs dan (iedereen 1x storneren) zou het nog maar op 16% van de klanten uitkomen. Ik had echt gedacht dat dit wel >75% zou worden.
Veel mensen waren bang voor hele aanmaningstrajecten, ook hier, lees maar eens terug. Het scheelt dat de storneringstermijn best lang is, denk dat je nu zelfs nog een maandbedrag zou kunnen opeisen.
ik ben per 11-11 weg bij Innova, ik heb gevraagd wanneer ik de eindafrekening kan verwachten, die zou ik binnen zes weken na beeindiging van het contract krijgen...
wel een absurd hoog bedrag wat ze per klant hebben betaald, zeker als je ziet hoeveel mensen er binnen een maand weer weg zijn.
wel een absurd hoog bedrag wat ze per klant hebben betaald, zeker als je ziet hoeveel mensen er binnen een maand weer weg zijn.
Verwijderd
Ik zou maar niet te vroeg juichen mbt de storneringenMsG schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:24:
[...]
Als ik de comments zo las op gaslicht.com, kassa en hier op Tweakers, waren de storneerders een 'rebelse' minderheid, en dachten veel mensen dat ze op magische wijze hun te veel betaalde voorschotten alsnog verrekend zouden krijgen, blijkbaar weet maar een minderheid hoe het zit bij een faillissement. Ook de beeldvorming in de media droeg niet echt bij, deze schreef de hele tijd dat Innova Energie Energieflex overnam, zo hierboven ook een Tweaker die leefde in die beeldvorming.
Veel mensen waren bang voor hele aanmaningstrajecten, ook hier, lees maar eens terug. Het scheelt dat de storneringstermijn best lang is, denk dat je nu zelfs nog een maandbedrag zou kunnen opeisen.
5.1 ==> insolventieverslag
" 5.1 Vordering van bank(en)
FlexEnergie had voor haar bedrijfsvoering de beschikking over enkele betaalrekeningen - zonder kredietfaciliteit - bij de ABN AMRO Bank N.V. Op faillissementsdatum stond op deze bankrekeningen een positief saldo van afgerond € 350.000,-. Als gevolg van storneringen - van de geïncasseerde maandtermijnen - door de klanten van FlexEnergie, is het positieve saldo inmiddels omgeslagen in een negatief saldo van afgerond € 650.000,-. De curator zal komende verslagperiode de vordering van ABN AMRO Bank N.V. nader in kaart brengen en de storneringen nader beoordelen."
De kosten van een overstapbonus zijn veel hoger per klant. Daarnaast heb je een paar actieve mensen in deze topics en elders op internet, maar ik denk dat een aanzienlijk deel van die 50K klanten gewoon slapend lid blijft. Zo'n deal doen ze heus niet als het voor hen geen goede deal is.J-roenn schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:07:
ik ben per 11-11 weg bij Innova, ik heb gevraagd wanneer ik de eindafrekening kan verwachten, die zou ik binnen zes weken na beeindiging van het contract krijgen...
Met een stornering kan je je vordering op de boedel in ieder geval verkleinen met het gestorneerde bedrag. Mensen die niks gestorneerd hebben maar wel een positieve vordering op de boedel hebben door te hoog overschot zien gegarandeerd niks meer terug.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:27:
[...]
Ik zou maar niet te vroeg juichen mbt de storneringen
5.1 ==> insolventieverslag
" 5.1 Vordering van bank(en)
FlexEnergie had voor haar bedrijfsvoering de beschikking over enkele betaalrekeningen - zonder kredietfaciliteit - bij de ABN AMRO Bank N.V. Op faillissementsdatum stond op deze bankrekeningen een positief saldo van afgerond € 350.000,-. Als gevolg van storneringen - van de geïncasseerde maandtermijnen - door de klanten van FlexEnergie, is het positieve saldo inmiddels omgeslagen in een negatief saldo van afgerond € 650.000,-. De curator zal komende verslagperiode de vordering van ABN AMRO Bank N.V. nader in kaart brengen en de storneringen nader beoordelen."
Voor de geinteresseerden: https://cms.law/nl/content/download/82439.
Termijnen die nog gestorneerd konden worden, mogen niet geteld worden als vermogen van Energieflex. Pas wanneer het termijn van terugboeken verstreken is, is deze definitief. In mijn geval heb ik ondanks de stornering van 1 maandtermijn alsnog een positief vorderingssaldo. Kortom, de curator kan volgens de Hoge Raad niet zo maar overgaan tot het vorderen van gestorneerde bedragen.
Termijnen die nog gestorneerd konden worden, mogen niet geteld worden als vermogen van Energieflex. Pas wanneer het termijn van terugboeken verstreken is, is deze definitief. In mijn geval heb ik ondanks de stornering van 1 maandtermijn alsnog een positief vorderingssaldo. Kortom, de curator kan volgens de Hoge Raad niet zo maar overgaan tot het vorderen van gestorneerde bedragen.
de nieuwe klanten krijgen bij het aangaan van een jaar of 3jaar contract toch ook de welkomstbonus weer? of bedoel je de mensen die zelfs dat contract niet aangaan en voor onbepaalde tijd tegen de extreem hoge tarieven klant blijven?MsG schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:34:
[...]
De kosten van een overstapbonus zijn veel hoger per klant. Daarnaast heb je een paar actieve mensen in deze topics en elders op internet, maar ik denk dat een aanzienlijk deel van die 50K klanten gewoon slapend lid blijft. Zo'n deal doen ze heus niet als het voor hen geen goede deal is.
[...]
Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
Wat wij wel graag zien:
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
- De welbekende "ja ik ook"-reacties. Deze worden zonder pardon de Trashcan ingegooid.
- Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Energieflex.
- Gooien met 'modder'.
- Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
- Algemene discussie over andere faillissementen
- Geen posts meer over overstappen enz. Dit is gewoonweg offtopic.
- Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox.
- Simpele vragen over de tarieven hoeven niet gesteld te worden. Dit is al meermaals vermeldt in het topic.
- Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
- Houd de discussie hier netjes.
- Reageer beargumenteerd.
- Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Hier is het offtopic.