Fioravanti schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:40:
Terug naar de elektrische auto's..
Maandje geleden met de Leaf gereden. Prima auto, enige wat me tegenstond, en dus ook bij blijft is dat het stuur nauwelijks verstelbaar is. En dat dit grotendeels niet door de stoel te verstellen te compenseren is.
Houding is wel een belangrijke, dat zou bij de Kia al stukken beter zijn.
Vernam gisteren in ons wis (wandelgangen-informatie-systeem) dat athlon voor ons 3 Tesla Model 3 gereserveerd heeft. Maar dat niemand er op hapt, omdat ze 'te duur' zouden zijn.
Merk je meteen dat het blijkbaar toch niet alleen om het milieu gaat ><
Daarop gevraagd of ze de info door kunnen passen. Lijkt erop dat het netto op hetzelfde uitkomt als wat ik nu kwijt ben (20% auto), en als ik auto pilot erbij neem kom ik netto op hetzelfde bedrag voor als ik mijn huidige auto komend jaar o opnieuw zou kiezen.
Dus ja, wat is duur. Deels ook kwestie van wat je gewend bent. Personen die ik sprak komen van 14% auto's.. Die deal gaan ze sowieso niet meer krijgen.
Krijg de komende week meer info. Wordt dan ook duidelijker in welke leveringsgolf die reserveringen zouden zitten.
Als je met milieu bezig bent zijn er betere alternatieven als tesla, daar hebben ze gelijk in ook al weten ze het misschien nog niet. Kijk eens naar de co2 footprint video hier gepost een tijdje geleden, een 33 kwh accu heeft een veel kortere “co2 terug verdientijd” dan een 100 kwh accu, vooral als je gegarandeerd groene stroom gebruikt om te laden.
Denk eens na, 3 auto’s rijden met evenveel accu capaciteit als een 100 kwh auto, met als nadeel een beetje ongemak, maar 3 x zo weinig kobalt nodig per auto bv.
Ben je net goed bezig met electrische auto , is het nog niet goed :-) Maar het kan altijd beter.
De EV is perfect voor de lokale vervuiling in een dichtbevolkt land zoals
NL, maar het is zuur om bv een deel van de rekening te leggen bij arme mensen die in duistere mijnen werken. Ik lees net dat er in katowice toch iets van een akkoord komt, de wereld wordt nog wat, ik persoo
nlijk ben erg optimistisch. Vooral de tijdgeest is helemaal ok !
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L