Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Excuus voor de late reactie. Dat klopt inderdaad, het is feitelijk extra bruto loon.turambar schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:53:
[...]
Mooi pakket!
Ik begrijp alleen de reistijd 1,5 uur OV in combinatie met een flinke mobiliteitsvergoeding niet. Komt dat dan bij het bruto loon?
Geupdate met mijn laatste info. Het gaat lekker.fluxy schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: Net Net een beetje meer over de 40
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Londen
2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer (senior/lead)
• Werkgever/branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel
• (Werk) Locatie(s): Londen
• Aantal vakantiedagen: Kan me het precieze aantal niet herinneren, maar standaard voor Engeland.
• Gewerkte uren/week: Gemiddeld tussen de 40 en 45 uur, heel af en toe meer als het nodig is.
• Reistijd: Anderhalf uur, maar doe ik zelden
• Thuiswerken: Bijna altijd, rond de 1-2 keer per maand in office.
• Werkdruk: Elk jaar groter, hoge stress op het moment, maar nooit zorgen dat ik mijn baan verlies, ik ben goed gewaardeerd bij mijn collegas.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): ~€17,000
• Vakantiegeld: -
• Bonus, toeslagen, etc: ~€100,000 €200,000 dit kwartaal, varieert, gaat alleen maar omhoog elk kwartaal.
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de €600,000 €1,000,000 dit jaar
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: standaard voor Engeland, weet niet precies hoeveel maar in de order van een paar honderd pond per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Prive pensioen
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Ik vlieg een paar keer per jaar business class naar grote steden in de VS en Azie. Een beetje minder gevlogen het afgelopen jaar en dat vind ik ook niet zo erg. Wel nog jaarlijks een team retreat ergens op een mooie locatie.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €600,000 €1,000,000
Ik zou je vooral niet gek laten praten hier, maar bekijk het volledige plaatje en wat jouw drijfveren zijn. Merk dat in dit topic dat salaris hoogtij viert, wat ook wel logisch is want dit topic gaat over salaris. Maar er zijn veel meer drijfveren waardoor je bij werkgever kan/wil werken. Bij mij zijn bijv. flexibel thuiswerken/ook reis afstand minimaal. Werk nu 5 minuten lopen van mn werk, en werk maar 1x per week thuis, en de werkdruk is laag. Dus toen m'n zoon was geboren kon ik daar volledig bij betrokken zijn. Nu kunnen drijfveren weer veranderen, maar wel belangrijk om volledige plaatje te bkijken en niet enkel zou ik meer kunnen verdienen, tenzij dat natuurlijk je drijfveer is, dat kan ook.Asitis schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:04:
[...]
Haha ik dacht dat ik die 10 jaar in ieder geval nog even vol zou maken, die laatste paar maanden is dan ook het punt niet. Wie weet hou ik er nog een horloge aan over![]()
Maar goed om te horen hoe jullie er over denken. Ik schommel ook steeds op dat randje van "het is best oke maar het voelt wat mager". Denk idd als ze het vakantiegeld er bovenop zouden doen dat het prima was, maar het feit dat vakantiegeld altijd is gebruikt om je maandelijks salaris 'te augmenteren' voelt nog steeds een beetje cru voor een tent die inmiddels miljoenen draait.
Allereerst:fluxy schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:07:
[...]
Geupdate met mijn laatste info. Het gaat lekker.
Vermoed iets als high frequency trader (optiver type). Dat is puur algoritme en valt onder de classificatie en jouw laatste opmerkingDirtbiter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Allereerst:
Het is sowieso een prachtig salaris. Ongetwijfeld zal er een groot verschil zitten tussen het niveau van Londen en NL, maar dan nog.
Maar hoe kom je als 'Software Developer (senior/lead)' aan een bonus van 4x je salaris erbij in een kwartaal? Is dat een winstuitkering die gelijkmatig verdeeld wordt over de medewerkers (dan: holy shit wat wordt daar veel winst gemaakt!) of heeft het te maken met doelen/targets die jij zelf moet behalen? Hoe vertalen jouw doelen zich dan tot concrete/directe winst voor het bedrijf?
'branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel' geeft misschien al wel een hint dat er gewoon schofterig veel geld verdiend wordt
"schofterig veel geld" dat klopt wel ja. Ik ben zelf geen trader, maar bouw gerelateerde interne applicaties. Van mijn bonus is niks gegarandeerd, als ik het goed doe in een kwartaal (bijvoorbeeld een app bouwen die inzicht geeft op hoe we winst maken of hoe we geld kunnen besparen die door een heleboel mensen in het bedrijf gebruikt wordt, of gewoon goede software infrastructuur uitbouwen die door veel mensen gebruikt wordt) krijg ik meer uitbetaald, anders minder. En als het bedrijf veel winst maakt dat kwartaal komt er nog een (grote) hoeveelheid bovenop. Ondanks dat ben ik zeker niet een grootverdiener in mijn bedrijf, denk dat ik ongeveer in het midden zit, of zelfs aan de lage kant als je het wereldwijd bekijkt. De quants verdienen een percentage van wat hun algoritme aan winst maakt, en die brengen echt vies veel geld binnen elk kwartaal.Dirtbiter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Allereerst:
Het is sowieso een prachtig salaris. Ongetwijfeld zal er een groot verschil zitten tussen het niveau van Londen en NL, maar dan nog.
Maar hoe kom je als 'Software Developer (senior/lead)' aan een bonus van 4x je salaris erbij in een kwartaal? Is dat een winstuitkering die gelijkmatig verdeeld wordt over de medewerkers (dan: holy shit wat wordt daar veel winst gemaakt!) of heeft het te maken met doelen/targets die jij zelf moet behalen? Hoe vertalen jouw doelen zich dan tot concrete/directe winst voor het bedrijf?
'branche: Financiele Industrie / Aandelenhandel' geeft misschien al wel een hint dat er gewoon schofterig veel geld verdiend wordt
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Alsnog mag de bonus voor "identified staff" (zware/risicovolle banen in de sector, beurstijger zijn valt daar zeker onder) 100% van het jaarsalaris maximaal zijn. Maar we dwalen af.Chief schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 03:34:
Bonussen in Nederland zijn over het algemeen aan banden gelegd. Binnen de financiele sector elders (NY, Londen, Tokyo) zijn de packages veel meer gerelateerd aan financiele targets. Doe je het goed dan zijn bonussen fantastisch. Doe je het niet goed dan kan je bonus erg laag zijn.
Met name bij Investment Banks, Private Equity firms etc zijn packages heel erg nauw verbonden aan financiele targets.
[ Voor 4% gewijzigd door Garrettvr op 17-06-2026 15:24 ]
Groetjes van G
Is dat de regel in Nederland? In andere landen kunnen bonussen nl oplopen tot multilpes van basis jaarsalaris.pagani schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:39:
[...]
Alsnog mag de bonus voor "identified staff" (zware/risicovolle banen in de sector, beurstijger zijn valt daar zeker onder) 100% van het jaarsalaris maximaal zijn. Maar we dwalen af.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Update: En we zijn weer 2 jaar verder (grappig dat m'n 1e post afkomstig was uit 2019, maar here we are)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
|
[ Voor 13% gewijzigd door signific4nt op 20-06-2026 00:35 ]
Gisteren gelezen dat de er een nieuw CAO voorstel ligt op basis van het laatste gesprek tussen partijen.Garrettvr schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:22:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO ICT Business IT & Management
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 35
• Thuiswerken: Ja 50/50
• Werkdruk: Middel/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): +- €5600
• Vakantiegeld: €5400
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €5600
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €78.200
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 10.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: € km vergoeding
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 88200
Ben goed op mijn plek, leuke stappen gemaakt afgelopen jaar en voor nu ook tevreden over het salaris
Groetjes van G
Ruime overweging, PhD, Archimate of CISSP. Wil je die verder toelichten? Concrete lijntjes naar een PhD?
[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 23-06-2026 17:20 ]
😀😀😀
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 25-06-2026 14:42 ]
Je hebt jouw totaal package verkeerd berekend. Dit is het totaal (12 maanden loon + bonus + andere zaken etc)....stinno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:00:
***members only***
Groetjes van G
Excuus, aangepast!Garrettvr schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:10:
[...]
Je hebt jouw totaal package verkeerd berekend. Dit is het totaal (12 maanden loon + bonus + andere zaken etc)....
Voor een starter een riante start, zeker een traineeship waar je vaak een dag mag besteden aan persoonlijke ontwikkeling en varierende opdrachten hebt. Wens je veel plezier, dat het werk leuk is is het belangrijkstestinno schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:00:
***members only***
Veel succes me(r)t de NFI.signific4nt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:06:
Update: En we zijn weer 2 jaar verder (grappig dat m'n 1e post afkomstig was uit 2019, maar here we are)
[...]
***members only***
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic