Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay0
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09-2020
Salaris kan mijn inziens een stuk hoger. Welk salaris is reëel om te vragen bij de huidige werkgever of bij een switch?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Software Engineering
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Spijkenisse

2. Wat doe je:
• Functie: (Junior) Developer op Azure platform
• Werkgever/branche: grote IT toko
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3300
• Vakantiegeld: € 3300
• Bonus, toeslagen, etc: € 1000 p/j
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~44.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 10.000
• Overige: Pluralsight abbo, trainingen worden betaald, etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jay0 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:24:
Salaris kan mijn inziens een stuk hoger. Welk salaris is reëel om te vragen bij de huidige werkgever of bij een switch?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Spijkenisse

2. Wat doe je:
• Functie: (Junior) Developer op Azure platform
• Werkgever/branche: grote IT toko
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3300
• Vakantiegeld: € 3300
• Bonus, toeslagen, etc: € 1000 p/j
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~44.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Ja
• Mobiliteit per jaar: € 10.000
• Overige: Pluralsight abbo, trainingen worden betaald, etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.000
Voor een junior is 3300 best wel een hoop, maar met 4 jaar ervaring nog junior zijn is best wel lang. Is er bij je huidige werkgever geen mogelijkheid om naar een medior functie te groeien en dan een verhoging te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:28

D33F

Tweelingtemmer

RagingPenguin schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:01:
[...]

Voor een junior is 3300 best wel een hoop, maar met 4 jaar ervaring nog junior zijn is best wel lang. Is er bij je huidige werkgever geen mogelijkheid om naar een medior functie te groeien en dan een verhoging te krijgen?
En hoe verhoudt dit salaris zich als zijnde medior met geen bonus en leaseauto?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49
n4m3l355 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:22:
Normaal 9:30ish tot 18:00 en 's avonds nog een uurtje of 1 a 2 met calls.
Een dag van 7,5 uur (incl. eventuele pauze's) en dan nog 1 a 2 uur in de avond. Met jouw toevoeging dat er nauwelijks sprake je van reistijd vind ik het allemaal niet zo bijzonder. Volop mensen die inclusief reistijd en pauze's iedere dag >12u van huis zijn en dan voor een modaal salaris.

Het enige extreme is 7/dagen per week, zeker als het consequent ook deze tijden zijn.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

David Regeling schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat de 10K mobiliteit per jaar een leasebudget is.
kan bijna niet anders.
(best wel fors leasebudget voor een junior schaal)

[ Voor 8% gewijzigd door qadn op 20-09-2020 17:15 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay0
RagingPenguin schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:01:
[...]

Het is een tussenschaal, een soort junior/medior functie waar ik in zit. Ik ben na 2 jaar werkervaring naar deze werkgever geswitched in de tussenschaal ipv als starter beginnen. Als ik er vanaf het begin zou werken zou ik nu dus 1 promotie hebben gemaakt, maar je kan het (volgens mijn maatstaven) nog geen echte medior functie noemen. Promotie maken blijkt hier heel erg lastig. Ik zie hier dat veel mensen die het operationele werk doen na 2 a 3 jaar daarom ook switchen van werkgever. Mensen die meer lead/architect en hogere functies hebben blijven hier graag een half decennium of langer plakken.

Ik hoor dat veel IT'ers met HBO opleiding tegenwoordig starten met 3000 euro, denk met bonussen zoals midlance models of onderhandelen wel snel aan 4300 euro per maand kunnen komen (3000 salaris, 1300 euro bonus per maand).
David Regeling schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:51:
[...]

Leasebudget + bijtelling wordt vergoed door werkgever en is dus bij elkaar opgeteld. Ik zit in een soort tussenschaal junior/medior functie, promo blijkt hier moeilijk haalbaar. Ik heb ook totaal geen zicht op wat gangbare salarissen zijn omdat deze niet openlijk worden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Jay0 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:35:
[...]

Het is een tussenschaal, een soort junior/medior functie waar ik in zit. Ik ben na 2 jaar werkervaring naar deze werkgever geswitched in de tussenschaal ipv als starter beginnen. Als ik er vanaf het begin zou werken zou ik nu dus 1 promotie hebben gemaakt, maar je kan het (volgens mijn maatstaven) nog geen echte medior functie noemen. Promotie maken blijkt hier heel erg lastig. Ik zie hier dat veel mensen die het operationele werk doen na 2 a 3 jaar daarom ook switchen van werkgever. Mensen die meer lead/architect en hogere functies hebben blijven hier graag een half decennium of langer plakken.

Ik hoor dat veel IT'ers met HBO opleiding tegenwoordig starten met 3000 euro, denk met bonussen zoals midlance models of onderhandelen wel snel aan 4300 euro per maand kunnen komen (3000 salaris, 1300 euro bonus per maand).

[...]

Leasebudget + bijtelling wordt vergoed door werkgever en is dus bij elkaar opgeteld. Ik zit in een soort tussenschaal junior/medior functie, promo blijkt hier moeilijk haalbaar. Ik heb ook totaal geen zicht op wat gangbare salarissen zijn omdat deze niet openlijk worden gedeeld.
Ik vraag dit omdat ik in een soortgelijke situatie zit. Ben ook binnengestroomd met bijna 2 jaar werkervaring in een junior functie @ €2500 per maand zonder lease budget (wel pensioen maar voor de rest ook geen additionele secundaire arbeidsvoorwaarden).

Momenteel zit ik op €2950 met 3,5 jaar werkervaring. Alhoewel ik op papier nog steeds junior ben merk ik wel in mijn werkzaamheden dat ik geen junior zaken doe (zelfstandige projecten, architecturen ontwerpen en implementeren, stuk OTAP inrichten, omgevingen beheren).

De vraag bij mij is ook hoever ik nog kan doorgroeien want ik ben bang dat de opslag doe ik heb ontvangen een zeldzaamheid is binnen onze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34
assje schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:45:
[...]

Een dag van 7,5 uur (incl. eventuele pauze's) en dan nog 1 a 2 uur in de avond. Met jouw toevoeging dat er nauwelijks sprake je van reistijd vind ik het allemaal niet zo bijzonder. Volop mensen die inclusief reistijd en pauze's iedere dag >12u van huis zijn en dan voor een modaal salaris.

Het enige extreme is 7/dagen per week, zeker als het consequent ook deze tijden zijn.
Buiten de 7 dagen vind ik 't ook vrij normale tijden. In Nederland zijn er genoeg mensen die langer op kantoor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Jay0 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:35:
[...]
Even snel gerekend komt je leasebudget grofweg overeen met wat je zou krijgen als je €0,19 per kilometer zou krijgen. Alleen, dat is zonder bovengrens op je kilometervergoeding. Het is ook weer niet ongebruikelijk om een bovengrens te hebben of bij junior schalen geen leaseauto te verstrekken. Zeker niet een van €833 per maand, wat voor een junior/medior functie in mijn beleving aan de hoge kant is.

Vergelijk het met wat je zou krijgen bij een werkgever dichterbij, met een bovengrens op je kilometervergoeding of met een kleinere leaseauto. (Voor jouw leasebudget lease je volgens mij een klasse VW Golf of beter, daar zitten nog 2 klasses, Polo en Up, onder.) Ik denk dat het wel mee valt. Zeker met jouw leeftijd en nog maar 4 jaar werkervaring.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:41:
[...]

Even snel gerekend komt je leasebudget grofweg overeen met wat je zou krijgen als je €0,19 per kilometer zou krijgen. Alleen, dat is zonder bovengrens op je kilometervergoeding. Het is ook weer niet ongebruikelijk om een bovengrens te hebben of bij junior schalen geen leaseauto te verstrekken. Zeker niet een van €833 per maand, wat voor een junior/medior functie in mijn beleving aan de hoge kant is.

Vergelijk het met wat je zou krijgen bij een werkgever dichterbij, met een bovengrens op je kilometervergoeding of met een kleinere leaseauto. (Voor jouw leasebudget lease je volgens mij een klasse VW Golf of beter, daar zitten nog 2 klasses, Polo en Up, onder.) Ik denk dat het wel mee valt. Zeker met jouw leeftijd en nog maar 4 jaar werkervaring.
It depends. €833,- kan ook een polo zijn. Maar je weet het type leasecontract niet (duur, km per jaar, etc)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay0
David Regeling schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:47:
[...]

Ik vraag dit omdat ik in een soortgelijke situatie zit. Ben ook binnengestroomd met bijna 2 jaar werkervaring in een junior functie @ €2500 per maand zonder lease budget (wel pensioen maar voor de rest ook geen additionele secundaire arbeidsvoorwaarden).

Momenteel zit ik op €2950 met 3,5 jaar werkervaring. Alhoewel ik op papier nog steeds junior ben merk ik wel in mijn werkzaamheden dat ik geen junior zaken doe (zelfstandige projecten, architecturen ontwerpen en implementeren, stuk OTAP inrichten, omgevingen beheren).

De vraag bij mij is ook hoever ik nog kan doorgroeien want ik ben bang dat de opslag doe ik heb ontvangen een zeldzaamheid is binnen onze organisatie.
Ik vermoed dat 4000 euro zeker zou moeten kunnen als medior, maar probeer 't maar te krijgen als je nog jong bent met relatief weinig werkervaring. :)
Tylen schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:53:
[...]

It depends. €833,- kan ook een polo zijn. Maar je weet het type leasecontract niet (duur, km per jaar, etc)
Precies! Ik lease een Polo voor dat bedrag, het is geen vetpot, lijkt aanvankelijk wel zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Jay0 op 21-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Jay0 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:57:
[...]

Ik vermoed dat 4000 euro zeker zou moeten kunnen als medior, maar probeer 't maar te krijgen als je nog jong bent met relatief weinig werkervaring. :)

[...]

Precies! Ik lease een Polo voor dat bedrag, het is geen vetpot, lijkt aanvankelijk wel zo.
Ik heb voor €825 (inclusief brandstof) een Mercedes CLA SB geleast met een contract van 48 maanden of 150.000km. Het is schrikbarend eigenlijk hoeveel dat per leasemaatschappij kan verschillen en dat je vooraf bij het horen van je leasebudget geen idee hebt wat je ervoor zou kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 15:56
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:33
raze88 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:11:
Dan ik ook maar eens. Vorige jaar een omzwaai gemaakt richting PLC development met daarbij een stukje interfacing naar een web-app. Hiervoor werkzaam geweest in de embedded tak (met een klein beetje PLC).

***members only***

Erg lastig een inschatting hierop te maken ivm de overstap. Wel denk ik dat ik een stuk meer zou moeten kunnen verdienen? Qua secundair is er erg weinig. Met een beetje geluk jaarlijks een etentje maar dat is het dan ook wel.
Niemand die hier iets over kan zeggen? Zit ik modaal, of aan de onderkant en zou er meer in moeten zitten? Als het goed is zit ik met een 2 tal maanden om tafel ivm een toegezegde vaste aanstelling en wil dan opnieuw zien te onderhandelen..

[ Voor 8% gewijzigd door raze88 op 21-09-2020 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

raze88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:53:
[...]

Niemand die hier iets over kan zeggen? Zit ik modaal, of aan de onderkant en zou er meer in moeten zitten? Als het goed is zit ik met een 2 tal maanden om tafel ivm een toegezegde vaste aanstelling en wil dan opnieuw zien te onderhandelen..
Alhoewel geen direct relevante hbo software engineering opleiding zou ik toch wel een hoger salaris verwachten na al die jaren (8?) aan ervaring. Dat zou mijn inziens toch aardig in de buurt mogen komen van de 4000 per maand zeker met karige secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jay0 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:57:
[...]
Hier zou dat grofweg onder categorie 3 vallen. Da's bij ons Golf en vergelijkbaar.
(1 is Up, 2 is Polo, 3 is Golf. Hoger weet ik niet uit mijn hoofd.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
  • Laatst online: 14:49
unezra schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:14:
Hier zou dat grofweg onder categorie 3 vallen. Da's bij ons Golf en vergelijkbaar.
(1 is Up, 2 is Polo, 3 is Golf. Hoger weet ik niet uit mijn hoofd.)
Zo lang je niet weet of het inclusief of exclusief brandstof en 10kkm/60mnd of 45kkm/36mnd is zegt het gewoon helemaal niets.

Een leasebudget van €833 kan letterlijk een Up of een Audi A5 zijn.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay0
raze88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:53:
[...]

3500 moet er wel in kunnen zitten aangezien je intern werkt, extern had het hoger gekund bijv rond de 3800-4300 denk ik. Worden er veel externen/consultants ingehuurd? dan kan 't natuurlijk wel wat hoger, maar of ze 't gunnen is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Jay0 schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:25:
[...]

3500 moet er wel in kunnen zitten aangezien je intern werkt, extern had het hoger gekund bijv rond de 3800-4300 denk ik. Worden er veel externen/consultants ingehuurd? dan kan 't natuurlijk wel wat hoger, maar of ze 't gunnen is de vraag.
Grotendeels is externe inhuur. Ook mede omdat men op de afdeling lastig aan personeel kan komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
raze88 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:41:
[...]

Grotendeels is externe inhuur. Ook mede omdat men op de afdeling lastig aan personeel kan komen.
Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet écht markconform betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
wheel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:27:
[...]

Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet écht markconform betalen? :+
Niet alleen dat denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Komt eerder door de locatie denk ik. Ik ken ook een groot bedrijf in de Achterhoek die nu een kantoor heeft geopend in Utrecht voor de IT afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Z___Z schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:42:
[...]

Komt eerder door de locatie denk ik. Ik ken ook een groot bedrijf in de Achterhoek die nu een kantoor heeft geopend in Utrecht voor de IT afdeling.
Uiteraard niet als enige, maar het zal allicht meespelen. En locatie en salaris hebben en aanbod van kandidaten hebben wellicht invloed op elkaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08
Een update vanuit mijn kant na een aantal jaren

Members only:

• unezra

unezra

[...]

Da's overal. Goed personeel is gewoon heel moeilijk te vinden...

Dat merk ik zelf dagelijks. 3 vacatures op de afdeling, nauwelijks geschikte kandidaten. (Tot voor kort hadden we 5 vacatures, 2 daarvan zijn inmiddels vervuld. Die waren om redenen nóg moeilijker te vervullen.)

Inhuur krijg ik niet voor elkaar, want €€€.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wheel
unezra schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:06:
[...]

Dat merk ik zelf dagelijks. 3 vacatures op de afdeling, nauwelijks geschikte kandidaten. (Tot voor kort hadden we 5 vacatures, 2 daarvan zijn inmiddels vervuld. Die waren om redenen nóg moeilijker te vervullen.)

Da's de markt, he; vraag en aanbod. Ik zou er dan ook dit van maken:
Da's overal waar men te weinig biedt. Goed personeel is gewoon heel moeilijk te vinden voor een non-marktconform salaris...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@wheel De oplossing is niet zo moeilijk (nl. hoger salaris), maar waarom gebeurt dat niet?

Mijn werkgever heeft enorm hoge eisen maar het salaris was behoorlijk mager. Je verliest mensen bijna sneller dan dat je ze erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
Tk55 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:24:
@wheel De oplossing is niet zo moeilijk (nl. hoger salaris), maar waarom gebeurt dat niet?

Mijn werkgever heeft enorm hoge eisen maar het salaris was behoorlijk mager. Je verliest mensen bijna sneller dan dat je ze erbij krijgt.
Kennelijk is de nood niet zo hoog en zit men liever met niet-ingevulde FTE's dan dat men meer betaalt.

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

wheel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:53:
[...]

Kennelijk is de nood niet zo hoog en zit men liever met niet-ingevulde FTE's dan dat men meer betaalt.
Of ze blijven net zo lang proberen totdat iemand wel toehapt voor dat salaris ;)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
David Regeling schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:39:
[...]

Of ze blijven net zo lang proberen totdat iemand wel toehapt voor dat salaris ;)
Mja, krijg je dan de gewenste kwaliteit....

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Tk55 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:24:

Ik denk omdat ze niet geloven dat het de investering waard is. De keerzijde is dat je altijd met gezeik zit en personeel die naar een andere baan gaat zoeken / niet de juiste mensen kan vinden. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wheel
David Regeling schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:39:
[...]

Precies; en tot die tijd is er een onvervulde FTE.
Hmmbob schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:49:
[...]

Mja, krijg je dan de gewenste kwaliteit....
Precies.

Afbeeldingslocatie: https://www.nlpr.nl/wp-content/uploads/2018/02/snel-goed-goedkoop.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door wheel op 23-09-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

unezra schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:06:
[...]

Maar die discussie hoort hier niet ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 21:56
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door tanarchy op 24-09-2020 12:56 . Reden: Membersonly :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skepers
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-06-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO ICT Infra, Architectuur, Security
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: Cloud / Azure
• (Werk) Locatie(s): Zwolle
• Aantal vakantiedagen*: 25
• Gewerkte uren/week*: 40
• Reistijd**: 0.5 uur.
• Werkdruk: Goed te doen.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € -
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~33.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg € 50-50%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ***
• Mobiliteit per jaar **** Lease tot €550 p.m : 25000km p jaar.
• Overige: Laptop + Telefoon + Abbo

Ik neem aan een goede start?

[ Voor 7% gewijzigd door Skepers op 24-09-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Skepers schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:55:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Recent afgestudeerd en je 1e werkgever? Dan is dit een goede start!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanarchy
Skepers schreef op donderdag 24 september 2020 @ 17:55:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Zeker een net begin! Wel goed overleggen voor stijging elk jaar, zo blijven er velen steken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06
tanarchy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:20:
[...]

Zeker een net begin! Wel goed overleggen voor stijging elk jaar, zo blijven er velen steken helaas...
Tsja, ik ben bang dat ik daar een voorbeeld van ben. Een korte omschrijving, zonder een lang verhaal neer te zetten over m'n werkgever:

Ik werk via een grote detacheerder bij een grote IT-dienstverlener. Nu heeft de detacheerder wel mijn contract verlengt, maar ivm corona geen jaarcontract, maar voor 6 maanden. Aangezien de toekomst momenteel erg onzeker is durft men geen jaarcontract aan. Financieel gezien snap ik die keuze van het bedrijf wel, maar voor de corona-uitbraak was men ook al moeilijk aan het doen met contracten en loonsverhogingen. De woonregio speelde daarin mee. (discutabel, maar goed).

Hier lopen collega's rond die minder ervaring, veel minder kennis en motivatie hebben die er wel (fors) op vooruit gingen, bij dezelfde detacheerder. En dat steekt.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 (bijna 28)
• Opleiding: MBO ICT beheer, niv 4. MD-100/101, CCNA 100-105 200-125. Startende met Azure Fundamentals
• Werkervaring: 5 jaar waarvan 3 jaar bij huidige werkgever. Servicedesk en on-site werkzaamheden bij verschillende (grote) klanten.
• (Woon) Locatie: Drachten

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Medior. (Migratie van werkplekken, telefonie en support. Inplannen en uitvoeren van changes, team aansturen om taken te verdelen en uit te voeren)
• Werkgever/branche: Via Detachering bij overheid
• (Werk) Locatie(s): Groningen, Zwolle
• Reistijd: 30 - 40 minuten enkele reis
• Werkdruk: Normaal gesproken gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2200
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de €28.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Kan ik zo niet voor de geest halen. Bar weinig eigenlijk.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: € 0, gebruik van zakelijke auto.
• Overige: Auto"van de zaak" (een 108.. Heb er prive mee gereden, inmiddels weer alleen zakelijk)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28k.

Ik ben inmiddels aan het rondkijken voor andere vacatures; ik heb namelijk weinig vertrouwen dat m'n huidige werkgever nog in mij wil investeren, corona of niet. Ook kijk ik rustig verder naar andere projecten in deze regio (momenteel weinig..) of andere functies op mijn niveau. Ben dus al een beetje aan het netwerken geslagen in mijn buurt of er nog wat mogelijk is.

Ik ben dus zoals ik al aangaf een voorbeeld voor hoe het absoluut niet moet. Loyaliteit loont niet meer tegenwoordig. :/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Wok

Dakloos...

^^ Wegwezen daar!

Je wordt droog, zonder aanloop, genomen door je werkgever. Zo'n goedkope kracht heeft-ie nog nooit gehad. It's time to grow a pair... ;-)

Ik ben ook te lang loyaal gebleven aan mijn vorige werkgever, maar zó gruwelijk genaaid als jij werd ik dan ook weer niet...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tanarchy
krakendmodem schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:08:
[...]

Tsja, ik ben bang dat ik daar een voorbeeld van ben. Een korte omschrijving, zonder een lang verhaal neer te zetten over m'n werkgever:

Ik werk via een grote detacheerder bij een grote IT-dienstverlener. Nu heeft de detacheerder wel mijn contract verlengt, maar ivm corona geen jaarcontract, maar voor 6 maanden. Aangezien de toekomst momenteel erg onzeker is durft men geen jaarcontract aan. Financieel gezien snap ik die keuze van het bedrijf wel, maar voor de corona-uitbraak was men ook al moeilijk aan het doen met contracten en loonsverhogingen. De woonregio speelde daarin mee. (discutabel, maar goed).

Hier lopen collega's rond die minder ervaring, veel minder kennis en motivatie hebben die er wel (fors) op vooruit gingen, bij dezelfde detacheerder. En dat steekt.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT beheer, niv 4. MD-100/101, CCNA 100-105 200-125. Startende met Azure Fundamentals
• Werkervaring: 5 jaar waarvan 3 jaar bij huidige werkgever. Servicedesk en on-site werkzaamheden bij verschillende (grote) klanten.

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Medior. (Migratie van werkplekken, telefonie en support. Inplannen en uitvoeren van changes, team aansturen om taken te verdelen en uit te voeren)

3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): rond de €28.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Kan ik zo niet voor de geest halen. Bar weinig eigenlijk.
• Overige: Auto"van de zaak" (een 108.. Heb er prive mee gereden, inmiddels weer alleen zakelijk)

Ik ben inmiddels aan het rondkijken voor andere vacatures; ik heb namelijk weinig vertrouwen dat m'n huidige werkgever nog in mij wil investeren, corona of niet. Ook kijk ik rustig verder naar andere projecten in deze regio (momenteel weinig..) of andere functies op mijn niveau. Ben dus al een beetje aan het netwerken geslagen in mijn buurt of er nog wat mogelijk is.

Ik ben dus zoals ik al aangaf een voorbeeld voor hoe het absoluut niet moet. Loyaliteit loont niet meer tegenwoordig. :/
Ik wil echt niet vervelend zijn maar dat is zelfs voor een ICTer met 0 werkervaring erg matig.
Detachering verdiend normaal veel en veel meer.
Toen ik 2 jaar geleden ging kijken naar nieuwe banen ging detachering 500 tot 1000 over de niet gedetacheerde aanbiedingen heen.

Als tip ik wel het volgende meegeven, kaart een hoger huidig salaris aan bij je sollicitatie gesprekken dan je eigenlijk zit (2800 zou een marktconforme zijn ieder geval in Brabant.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
krakendmodem schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:08:
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ga nu heel bot tegen je zijn : mijn neefje begint net bij een zorg verzekeraar als 18 jarige met een tussenfase voordat hij met HBO begint.
En heeft alleen nog supermarkt ervaring, en heeft 2 cursussen moeten doen om verzekerings advies te mogen doen ( telefonisch) en die start met 2300.

Je hoort zeker al op 2700/2900 zitten, en al richting een beheerder moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tanarchy
Mektheb schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:01:
[...]

Ga nu heel bot tegen je zijn : mijn neefje begint net bij een zorg verzekeraar als 18 jarige met een tussenfase voordat hij met HBO begint.
En heeft alleen nog supermarkt ervaring, en heeft 2 cursussen moeten doen om verzekerings advies te mogen doen ( telefonisch) en die start met 2300.

Je hoort zeker al op 2700/2900 zitten, en al richting een beheerder moeten gaan.
Precies dit! Vooral met CCNA zou je naar engineer kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
@krakendmodem Voor je exit gaat, probeer op hun kosten nog een Windows Server smaak te halen (Naast AZ-103/AZ-104).
Verder lees ik dat je op je positie vastgeroest zit en de sprong werkplekbeheer -> system admin is een grote en moeilijke (Dat moet je gegund worden, helaasch)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoso
  • Laatst online: 15-07 23:44
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wok schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:19:
^^ Wegwezen daar!

Je wordt droog, zonder aanloop, genomen door je werkgever. Zo'n goedkope kracht heeft-ie nog nooit gehad. It's time to grow a pair... ;-)

Ik ben ook te lang loyaal gebleven aan mijn vorige werkgever, maar zó gruwelijk genaaid als jij werd ik dan ook weer niet...
Dat klopt, en ben ik ook helemaal mee eens. Ik zit er ook meer om certificeringen te doen, maar dat kan net zo goed bij een andere werkgever. Moet er wel eentje zijn die je wil aannemen natuurlijk ;). Maar ben al aan het rondneuzen en netwerken geslagen.

Overigens had ik al eens gesolliciteerd bij andere werkgevers maar deed men hetzelfde startbod als wat ik nu heb. Daar heb ik toen voor bedankt en ben bij deze club gebleven. Doorgroeimogelijkheden waar ik nu zit zijn er eigenlijk niet. Maar om nu midden in een pandemie ontslag te nemen en mogelijk zonder werk thuis te zitten is ook niet verstandig natuurlijk.
tanarchy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:52:
[...]

Ik wil echt niet vervelend zijn maar dat is zelfs voor een ICTer met 0 werkervaring erg matig.
Detachering verdiend normaal veel en veel meer.
Toen ik 2 jaar geleden ging kijken naar nieuwe banen ging detachering 500 tot 1000 over de niet gedetacheerde aanbiedingen heen.

Als tip ik wel het volgende meegeven, kaart een hoger huidig salaris aan bij je sollicitatie gesprekken dan je eigenlijk zit (2800 zou een marktconforme zijn ieder geval in Brabant.)
Nou, de startsalarissen liggen voor een servicedesk medewerker met junior functie alsnog rond de 1800 bruto per maand. En dan hebben we het over de Centric, Brunel's en Peak IT's van deze wereld waar ik werkzaam ben. Daarnaast liggen de salarissen in Noord Nederland gemiddeld gezien (nog) wel lager dan in de Randstad of het Zuiden. Die aanbiedingen heb ik vrijwel niet gezien. Meestal werden de mensen die intern bij de klant in dienst waren veel beter betaald dan de stakkers die gedetacheerd zijn.
Mektheb schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:01:
[...]

Daar is niks bot aan. Ik ben juist gestopt met HBO en ben daardoor in de detachering gestart. Dan neem je genoegen met een slechter salaris. Het kromme is dat nieuwe medewerkers soms zelfs met een hogere salaris binnenkomen, zonder ervaring. Maar de beloftes om door te groeien worden niet nagekomen; het blijkt dat er amper klanten in deze regio zitten met beheerfuncties. En de bedrijven waar men beheerders zoeken pakken dan toch die HBO'er die net van school komt. Voor mij bleef de deur dicht.

Ik zit dus ook in dubio om een weer een HBO te gaan volgen. Vacatures op mbo sterven uit, en na de coronacrisis sterven die nog harder uit als mensen allemaal in de cloud gaan werken vanuit huis. Dan heb je alleen nog iemand voor een servicedesk nodig.
D_Jeff schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:27:
@krakendmodem Voor je exit gaat, probeer op hun kosten nog een Windows Server smaak te halen (Naast AZ-103/AZ-104).
Verder lees ik dat je op je positie vastgeroest zit en de sprong werkplekbeheer -> system admin is een grote en moeilijke (Dat moet je gegund worden, helaasch)
Inderdaad vastgeroest en voor mijn gevoel "afgeschreven".

In grove lijnen is de kennis en inzicht er wel. Daar hoor ik hier ook positieve opmerkingen over. Maar tot nu toe 2x achter het net gevist met de sollicitaties. Of te "weinig" werkervaring, of men valt over het feit dat ik geen HBO papiertje heb. En dan blijf je doorsukkelen bij je huidige baas.

Ik denk dat ik er maar eens een topic aan waag. Probleem is dat dit ook persoonlijk gaat knagen aan je geweten en de motivatie daardoor alleen maar verder wegzakt.

• Flashtoo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Members only:

Heel erg tevreden over. De pensioeninleg van de werkgever is niet enorm, maar dat begrijp ik wel met mijn leeftijd en de staffel die ze hanteren.

• tanarchy
krakendmodem schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:30:
[...]

Dat klopt, en ben ik ook helemaal mee eens. Ik zit er ook meer om certificeringen te doen, maar dat kan net zo goed bij een andere werkgever. Moet er wel eentje zijn die je wil aannemen natuurlijk ;). Maar ben al aan het rondneuzen en netwerken geslagen.

Overigens had ik al eens gesolliciteerd bij andere werkgevers maar deed men hetzelfde startbod als wat ik nu heb. Daar heb ik toen voor bedankt en ben bij deze club gebleven. Doorgroeimogelijkheden waar ik nu zit zijn er eigenlijk niet. Maar om nu midden in een pandemie ontslag te nemen en mogelijk zonder werk thuis te zitten is ook niet verstandig natuurlijk.

[...]

Nou, de startsalarissen liggen voor een servicedesk medewerker met junior functie alsnog rond de 1800 bruto per maand. En dan hebben we het over de Centric, Brunel's en Peak IT's van deze wereld waar ik werkzaam ben. Daarnaast liggen de salarissen in Noord Nederland gemiddeld gezien (nog) wel lager dan in de Randstad of het Zuiden. Die aanbiedingen heb ik vrijwel niet gezien. Meestal werden de mensen die intern bij de klant in dienst waren veel beter betaald dan de stakkers die gedetacheerd zijn.

[...]

Daar is niks bot aan. Ik ben juist gestopt met HBO en ben daardoor in de detachering gestart. Dan neem je genoegen met een slechter salaris. Het kromme is dat nieuwe medewerkers soms zelfs met een hogere salaris binnenkomen, zonder ervaring. Maar de beloftes om door te groeien worden niet nagekomen; het blijkt dat er amper klanten in deze regio zitten met beheerfuncties. En de bedrijven waar men beheerders zoeken pakken dan toch die HBO'er die net van school komt. Voor mij bleef de deur dicht.

Ik zit dus ook in dubio om een weer een HBO te gaan volgen. Vacatures op mbo sterven uit, en na de coronacrisis sterven die nog harder uit als mensen allemaal in de cloud gaan werken vanuit huis. Dan heb je alleen nog iemand voor een servicedesk nodig.

[...]

Inderdaad vastgeroest en voor mijn gevoel "afgeschreven".

In grove lijnen is de kennis en inzicht er wel. Daar hoor ik hier ook positieve opmerkingen over. Maar tot nu toe 2x achter het net gevist met de sollicitaties. Of te "weinig" werkervaring, of men valt over het feit dat ik geen HBO papiertje heb. En dan blijf je doorsukkelen bij je huidige baas.

Ik denk dat ik er maar eens een topic aan waag. Probleem is dat dit ook persoonlijk gaat knagen aan je geweten en de motivatie daardoor alleen maar verder wegzakt.
Ik ken het helemaal.
Ik heb eind 2018 mijn vorige baan opgezegd en in de uit werk periode begonnen met een baan te zoeken.
De eerste paar weken was het wel echt stress, keer op keer afgewezen door mijn ongeschoolheid (HAVO zonder MBO of HBO) terwijl mijn contract dus nog maar 2 maanden liep.
Maar toen ik het probeerde via recruiters (mijn LinkedIn open zetten en ervaring goed uitschrijven.) werd ik enkele keren per dag benaderd toen.
Van uiteindelijk 26 aanbiedingen heb ik 5 gesprekken gecherry picked binnen mijn uit werk periode.

Recruiters proberen jou te matchen aan hun best verdienende vacatures (zij krijgen commissie voor Junior/Medior/Senior niveaus. Bij mijn recruiter was het 2500, 5000, 10000, waar van er een percentage naar hun eigen loon gaat). Dus zij hebben baat bij jou een goeie baan te geven.

HR afdelingen zoeken naar de beste werkervaring en werk/denk niveau zekerheid. Daarom ook de HBO hardeis bij veel overheidsinstellingen.

Als ik je ergens mee kan helpen stuur maar een berichtje :)

• ministeraanbeienkwark
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 16:23
Update sinds 1 september

Members only:

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:24
ministeraanbeienkwark schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:47:
[...]

Update sinds 1 september

***members only***
Kun je iets meer vertellen over de relatie tussen die hoge werkdruk die je noemt en het feit dat je 24 u/w werkt? Prima salarisplaatje overigens, zit je al aan de max als engineer bij jullie club of is er nog rek?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
ministeraanbeienkwark schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:47:
[...]

Update sinds 1 september

***members only***
Wat vind je er zelf van? Je hebt een combinatie van een aantal zaken die ongebruikelijk zijn, kan je iets van context geven?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ministeraanbeienkwark
@battler / @Fulgora
Ik ben gelukkig met de combinatie vrije tijd en salaris. Het werk is uitdagend en de werkdruk is gedurende werkdagen inderdaad hoog, maar daar heb ik geen problemen mee. Liever 3 dagen knallen en 4 dagen weekend, ipv een "rustigere" werkweek en minder vrije tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• battler
@ministeraanbeienkwark Nu heb ik niet veel verstand van programmeren maar is PHP scripten niet een laag niveau voor iemand die is afgestudeerd in Computer Science?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ministeraanbeienkwark
battler schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:13:
@ministeraanbeienkwark Nu heb ik niet veel verstand van programmeren maar is PHP scripten niet een laag niveau voor iemand die is afgestudeerd in Computer Science?
Ja zeer laag. Kan net wakker blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
battler schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:13:
De programmeertaal waarin je werkt heeft evenveel met de complexiteit van de software waar je aan werkt te maken als een pixel met een game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:59
Wim Leers schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:31:
[...]

De programmeertaal waarin je werkt heeft evenveel met de complexiteit van de software waar je aan werkt te maken als een pixel met een game.
Nou ja, vaak wel iets met het toepassingsgebied, wat ook nog wel weer eens iets wil zeggen over de technische complexiteit over waar je mee bezig bent.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

't Is weer een paar jaar geleden dat ik hier een update gaf. Na mijn ontslag te geven gisteren kwam snel een tegenbod van mijn werkgever nog voor ik een krabbel onder een contract bij een andere firma gezet had. Vanaf 1 december 2020:

Members only:

Ik mag zeker en vast niet klagen. 't Spijt mij dat ik niet eerder mijn ontslag ingediend heb.

@krakendmodem Dat is regelrechte uitbuiting. Zoek iets anders _nu_.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 26-09-2020 22:04 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04
@YellowOnline voor een sysadmin? Wow.

I see red pixels.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Inderdaad een goed salaris, is dat overall zo in Duitsland ?

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 11:16
1. Wie ben je:
• Opleiding: B.ASc. Elektronica-ICT
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Ieper (België)

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded Software Engineer
• Werkgever/branche: Software voor industriële CNC machines
• (Werk) Locatie(s): Ieper
• Aantal vakantiedagen*: 20
• Gewerkte uren/week*: 38
• Reistijd**:15 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 2500
• Bonus, toeslagen, etc: €2/dag maaltijdcheques
• Dertiende/veertiende maand: € 2500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~31k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €: Niets
• Type pensioenregeling / pensioenfonds Niets
• Mobiliteit per jaar Niets
• Overige:Niets
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31k

Denk dat dit redelijk OK is voor een startende embedded software dev, wil soon wel een loonsverhoging aanvragen aangezien mijn takenpakket groter en groter komt.

• Hahn
  • Laatst online: 16:26
safu schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:19:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Denk dat dit redelijk OK is voor een startende embedded software dev, wil soon wel een loonsverhoging aanvragen aangezien mijn takenpakket groter en groter komt.
Is die €2500 voor de 38 uur die je werkt, of voor 40 uur? Want als het voor de 38 uur is, hoe kom je dan aan een totaal van €31k? Je salaris keer 12, plus vakantiegeld is al €32.500, toch? :P

@YellowOnline m'n punt was dat het sowieso meer dan 31k is. Ik stopte met rekenen na 12x maand + vakantiegeld, omdat dat al meer is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 26-09-2020 22:45 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mektheb schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:19:
[...]

Inderdaad een goed salaris, is dat overall zo in Duitsland ?
Dat is het dubbele van de doorsnee SysAdmin in Duitsland en dan liggen de lonen hier in Berlijn nog lager dan in het Westen of, zeker, het Zuiden. Ik denk niet dat ik snel iets beters ga vinden als dit. Ik heb trouwens wel beloofd dat ik minstens nog twee jaar blijf.

Ik ben natuurlijk niet neutraal, maar ik denk wel dat ik het verdien. Bij elke werkgever in het verleden ben ik rechterhand van de chef geworden, dus ik doe vast iets goed. Bij mijn huidige werkgever heb ik een kennismonopolie op Azure, Exchange, Powershell en CRM Dynamics. Dat ik 6 talen spreek heeft ook een boel voordelen voor een firma die in heel Europa werkt. De meeste dingen kan je wel met Engels doen, maar als je met mensen in hun eigen taal kan spreken krijg je toch meer voor elkaar.
Hahn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:25:
[...]

Is die €2500 voor de 38 uur die je werkt, of voor 40 uur? Want als het voor de 38 uur is, hoe kom je dan aan een totaal van €31k? Je salaris keer 12, plus vakantiegeld is al €32.500, toch? :P
€35 500 zelfs, (12 maand + 1 vakantiegeld + 1 13e maand) x 2500 + ~€500 aan maaltijdcheques.

[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 26-09-2020 22:40 ]

• battler
@YellowOnline De meeste bedrijven doen niet aan liefdadigheid, dus je bent het vast waard. Zeker wanneer je ontslag indient gaat het bedrijf nadenken wat je waard bent. In jouw geval dus een hoop, Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@YellowOnline Dank voor de toelichting. Meer als 3 Europese talen op "B2-niveau" beheersen+ Senior role extra (leidinggevend) + Exchange kennis zou in NL toch al snel 4k/bruto/maand waard zijn.
Verder is een eenmalige 10k toch ook wel erg lekker.

@krakendmodem Waar blijft dat topic dan? (duurt lang) :+

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

D_Jeff schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:57:
Meer als 3 Europese talen op "B2-niveau" beheersen
3xC2 (NL, FR, EN), 1xC1 (DE) en 2xA2 (ES, IT)

• D_Jeff
^- "Wir schaffen das" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024

Je bruto loon is zeker in orde.

€2/dag maaltijdcheques is toch wel aan de lage kant. Daar kun je behalve je eigen boterhammen smeren met Nutella toch niets mee doen?

Heb je verder helemaal geen groepsverzekering (= pensioensparen) en hospitalisatieverzekering?
Geen netto vergoeding, mobiel abbonnement en/of telefoon van de zaak, geen bedrijfswagen met tankkaart of een kilometervergoeding?

Dit zijn binnen IT in België toch allemaal redelijk standaardzaken?

Overigens is het vakantiegeld zo goed als altijd 8 of 96% van je brutoloon afhankelijk van hoe je het bekijkt, respectievelijk op jaarbasis of maandbasis. Lijkt mij raar dat jouw bedrijf daar vanaf zou wijken maar het is mogelijk.

Indien je zaken zoals een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering en netto vergoeding niet hebt dan zou ik daar zeker op inzetten. Groepsverzekering (=pensioensparen) ga je op late leeftijd het meeste aan hebben als je zo vroeg mogelijk begint. Netto vergoeding is voor het bedrijf de goedkoopste vorm van opslag en levert jouw netto het meeste op (duh, het heet niet voor niets netto vergoeding :+ )

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Laatst online: 15-09 22:19
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Volgens mij komt het bruto salaris op zo'n 35K uit. Niet verkeerd voor iemand die net begint, maar je zit ook in ee nfase waar het salaris elk jaar leuk mag groeien. Als de werkgever dus blij met je is zou ik lekker hoog inzetten met een salarisverhoging (8-10%). Mik eerst op 2800 per maand ofzo en dan kom je vast wel op een bedrag boven de 2700 per maand bruto uit.

Vraag ook eens hoe collega's groeiden in hun eerste 1-2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 16:34
YellowOnline schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:58:
't Is weer een paar jaar geleden dat ik hier een update gaf. Na mijn ontslag te geven gisteren kwam snel een tegenbod van mijn werkgever nog voor ik een krabbel onder een contract bij een andere firma gezet had. Vanaf 1 december 2020:

***members only***

Ik mag zeker en vast niet klagen. 't Spijt mij dat ik niet eerder mijn ontslag ingediend heb.
Ik zou er zelf enorm van balen als mijn werkgever pas een verhoging geeft als ik mijn ontslag indien. Als ik ontslag neem dan is blijven voor een verhoging al een gepasseerd station omdat ik dat al meerdere malen heb aangegeven en ik me niet zo laat behandelen...
Waarom zou je zonder die verhoging bij je huidige werkgever wel naar de andere zijn gegaan? Puur een financiële kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
D_Jeff schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:57:
[.

@krakendmodem Waar blijft dat topic dan? (duurt lang) :+
Komt nog. Ik wil er nog even tijd voor vrijmaken zeg maar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

jongetje schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:10:
[...]

Ik zou er zelf enorm van balen als mijn werkgever pas een verhoging geeft als ik mijn ontslag indien. Als ik ontslag neem dan is blijven voor een verhoging al een gepasseerd station omdat ik dat al meerdere malen heb aangegeven en ik me niet zo laat behandelen...
Waarom zou je zonder die verhoging bij je huidige werkgever wel naar de andere zijn gegaan? Puur een financiële kwestie?
Oh, maar ik kreeg elk jaar wel 10% opslag. De reden dat ik ergens anders heen wou is dat ik mijn contactgestoorde collega's zat ben. Dat probleem wordt opgelost doordat ik zelf teamleader wordt van een nieuw team en zelf mensen mag aanwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 16:34
YellowOnline schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:01:
[...]
De reden dat ik ergens anders heen wou is dat ik mijn contactgestoorde collega's zat ben. Dat probleem wordt opgelost doordat ik zelf teamleader wordt van een nieuw team en zelf mensen mag aanwerven.
Dat was eerder niet mogelijk of heb je dit nooit eerder besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

jongetje schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:34:
[...]

Dat was eerder niet mogelijk of heb je dit nooit eerder besproken?
Die optie heb ik nooit eerder besproken. Ik had natuurlijk nooit verwacht dat de baas om mij tevreden te houden het hele bedrijf zou reorganiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@YellowOnline goed om te horen. Kan me de verhalen van een paar jaar geleden nog herinneren, en daarom verbaasde het me initieel behoorlijk om te lezen dat je bij je werkgever bijgetekend had. Dit verklaart een stuk ;)
Nu hopen dat je idd de mogelijkheid krijgt om de boel naar je hand te zetten, en dat ook op korte termijn lukt. Dat het mag, wil niet zeggen dat het ook zomaar gedaan is. Weet niet hoe het in DE is, maar in NL kom je niet zomaar van werknemers af, heb je zelf ooit eerder zoiets aan de hand gehad?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

The Eagle schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:48:
@YellowOnline goed om te horen. Kan me de verhalen van een paar jaar geleden nog herinneren, en daarom verbaasde het me initieel behoorlijk om te lezen dat je bij je werkgever bijgetekend had. Dit verklaart een stuk ;)
Nu hopen dat je idd de mogelijkheid krijgt om de boel naar je hand te zetten, en dat ook op korte termijn lukt. Dat het mag, wil niet zeggen dat het ook zomaar gedaan is. Weet niet hoe het in DE is, maar in NL kom je niet zomaar van werknemers af, heb je zelf ooit eerder zoiets aan de hand gehad?
Nog los van hun nodige expertise: mensen buitengooien is ook in DE onbetaalbaar. Maar als ze niet in mijn team meer zitten is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Er zijn 3 smerige goedkopere manieren om van een werknemer af te komen. Maar das verder zwaar off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-07 00:17
Laatst mijn CV bijgewerkt... kwam tot mijn eigen verbazing tot drie jaar.

Mijn salaris is kunstmatig hoog door een hoge mobiliteitsvergoeding. Daar tegenover staat wel dat ik vrij veel verantwoordelijkheid heb, vooral voor buitenlandse klanten werk en dat ik vaak (onbetaald) over 40 uur heenga.

Ik doe vrij specialistisch werk met AI en ben onmisbaar bij een aantal lopende projecten. Zal ik met mijn werkgever in gesprek gaan om te kijken of we dit kunnen veranderen naar iets wat niet alleen een mooi salaris is als je het vervoersbudget meerekent?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Members only:

[ Voor 24% gewijzigd door Muta op 05-12-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Ikbenmeereendje schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:37:

Mijn salaris is kunstmatig hoog door een hoge mobiliteitsvergoeding. Daar tegenover staat wel dat ik vrij veel verantwoordelijkheid heb, vooral voor buitenlandse klanten werk en dat ik vaak (onbetaald) over 40 uur heenga.

Ik doe vrij specialistisch werk met AI en ben onmisbaar bij een aantal lopende projecten. Zal ik met mijn werkgever in gesprek gaan om te kijken of we dit kunnen veranderen naar iets wat niet alleen een mooi salaris is als je het vervoersbudget meerekent?

***members only***
Ik zou zeker in gesprek gaan, want hoewel het totaal een mooi pakket is, is vanuit pensioen-, WW- en arbeidsongeschiktheidsoogpunt alleen het salaris interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Dat pakket zou inderdaad best iets beter mogen. Denk dat je zeker wel richting de €35-37 zou mogen vragen met jouw expertise en relevantie voor de organisatie.

Overigens, afhankelijk van de mobiliteit (heb je leaseauto of laat je het bruto uitkeren?) telt het ook niet mee voor je hypotheek. Weet niet of je al koophuis hebt, maar ik loop daar zelf tegenaan, waardoor ik eigenlijk maar ~25% van mijn totale netto inkomen aan hypotheek kan krijgen.

Daarnaast zou je bij je werkgever kunnen vragen om een aanvullende WIA verzekering. Mocht je dan arbeidsongeschikt raken, val je niet ineens terug naar 70% van €3150, want je mobiliteit raak je dan kwijt.

Overigens, mijn mobiliteit telt wel mee in mijn bruto inkomen als ik inlog op Mijn UWV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakkuz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuiden

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineering, Back end / Full stack .NET
• Werkgever/branche: IT/Software development
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2910
• Bonus, toeslagen, etc: € winstdeling staat in het contract ;)
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 125 euro, bovenop loon.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sDad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Hoogst genoten opleiding maar niet afgerond: MBO Groothandel
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: Instructional Design/Learning Specialist
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): rondom Schiphol
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40 van deur tot deur
• Werkdruk: Wisselend.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4450
• Vakantiegeld: €4272
• Bonus, toeslagen, etc: afhankelijk van prestaties 4,4% van m'n bruto jaarsalaris € 2349
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 60021

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 1885
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: niet mee bekend om eerlijk te zijn
• Mobiliteit per jaar: we doen alles via een mobility mix kaart dus ik ben er niets aan kwijt.
• Overige: Elk jaar een verhoging van 3%.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 1885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieken72
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 15:28
Als trouwe lezer, toch zelf eens posten:

Members only:

[ Voor 255% gewijzigd door Kieken72 op 19-10-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Drakkuz schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuiden

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineering, Back end / Full stack .NET
• Werkgever/branche: IT/Software development
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 5 minuten
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2910
• Bonus, toeslagen, etc: € winstdeling staat in het contract ;)
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 125 euro, bovenop loon.
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Niet verkeerd! Ik zit op bijna hetzelfde (€ 2950) in dezelfde regio met 3,5 jaar ervaring. Is er trouwens een reden dat je geen reiskosten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajslkjd
  • Laatst online: 29-12-2023
Hoi allemaal,

Ik werk naast mijn studie bij een consultancy. Nu zit ik in mijn laatste jaar van mijn HBO en ben ik benieuwd hoe ik nu verdien en wat met mijn ervaring redelijk is wanneer ik afgestudeerd ben :).
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
@klajslkjd Voor een HBO'er aan de start van zijn carrière denk ik aan rond de 2400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 16:26
klajslkjd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:46:
Hoi allemaal,

Ik werk naast mijn studie bij een consultancy. Nu zit ik in mijn laatste jaar van mijn HBO en ben ik benieuwd hoe ik nu verdien en wat met mijn ervaring redelijk is wanneer ik afgestudeerd ben :).

***members only***
Die 1 jaar ervaring, is dat gebaseerd op hoeveel uur je nu werkt? Want ervaring wordt eigenlijk altijd uitgedrukt in fulltime ervaring, en als jij (veel) minder dan fulltime werkt, dan kan je eigenlijk niet zeggen dat je 1 jaar ervaring hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@klajslkjd Ik denk eerder aan 2650. Dat is wat je als ambtenaar zou krijgen bij de Rijksoverheid. Iets lager kan, maar dan zou ik wel sterke secundaire voorwaarden verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 09:38

***members only***
Serieuze vraag; is dit echt bovengemiddeld voor jouw type job in NL ? Want ik sta redelijk versteld sinds ik er wel zeker van ben dat er genoeg ruimte is om naar boven te klimmen.
Mocht je ooit een buitenlandse (Ierland) (tech) avontuur leuk lijken, let me know :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakkuz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
David Regeling schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:53:
[...]

Niet verkeerd! Ik zit op bijna hetzelfde (€ 2950) in dezelfde regio met 3,5 jaar ervaring. Is er trouwens een reden dat je geen reiskosten krijgt?
Geen reiskosten ivm remote werken, of ik pak de trein businesscard.
Maar meestal gewoon van thuis uit.
Binnenkort weer een bila en dan ga ik als het goed is weer omhoog is me toegezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gervinho schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:49:
[...]

Serieuze vraag; is dit echt bovengemiddeld voor jouw type job in NL ? Want ik sta redelijk versteld sinds ik er wel zeker van ben dat er genoeg ruimte is om naar boven te klimmen.
Mocht je ooit een buitenlandse (Ierland) (tech) avontuur leuk lijken, let me know :P
Volgens mij absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Je werkt voor een grote bekende partij die waarschijnlijk met schalen/treden werken. Je salaris zal best wel wat rek hebben maar tegelijkertijd zijn die juist zeer bekend met "wat je waard bent" en hoe onmisbaar je daadwerkelijk bent. Onderhandelen met de kerst (althans dat doe ik altijd) is zeker een optie maar nogmaals hoeveel ruimte erin zit is nog maar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klajslkjd
battler schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:13:
@klajslkjd Voor een HBO'er aan de start van zijn carrière denk ik aan rond de 2400,-
Zenix schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:46:
@klajslkjd Ik denk eerder aan 2650. Dat is wat je als ambtenaar zou krijgen bij de Rijksoverheid. Iets lager kan, maar dan zou ik wel sterke secundaire voorwaarden verwachten.
Okay, bedankt voor jullie reacties. Is dit ook zo wanneer je hier al een aardige tijd werkt (wel parttime). Je komt dan afgestudeerd binnen in een organisatie die je al goed kent.
Hahn schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:44:
[...]

Die 1 jaar ervaring, is dat gebaseerd op hoeveel uur je nu werkt? Want ervaring wordt eigenlijk altijd uitgedrukt in fulltime ervaring, en als jij (veel) minder dan fulltime werkt, dan kan je eigenlijk niet zeggen dat je 1 jaar ervaring hebt.
Die 1 jaar is op basis van 40 uur na stages/werken in vakanties/bijbanen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 13:50
klajslkjd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]
[...]

Okay, bedankt voor jullie reacties. Is dit ook zo wanneer je hier al een aardige tijd werkt (wel parttime). Je komt dan afgestudeerd binnen in een organisatie die je al goed kent.
Je begint gewoon op nul, met als bijkomend voordeel dat ze je eerder aan zullen nemen en je niet de hele sollicitatie procedure door hoeft.

€2.400 + eventuele bonussen + mobiliteitsbudget lijkt me realistisch. €2.650 zonder bonussen.

De realiteit zal daar iets onder liggen.
klajslkjd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]

Die 1 jaar is op basis van 40 uur na stages/werken in vakanties/bijbanen
Leuk bedacht, maar die snap ik niet. Is het nou wel of niet full time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajslkjd
Ypuh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:00:
[...]

Je begint gewoon op nul, met als bijkomend voordeel dat ze je eerder aan zullen nemen en je niet de hele sollicitatie procedure door hoeft.

€2.400 + eventuele bonussen + mobiliteitsbudget lijkt me realistisch. €2.650 zonder bonussen.

De realiteit zal daar iets onder liggen.
Okay helder :).
Leuk bedacht, maar die snap ik niet. Is het nou wel of niet full time?
Dat was full time 40 uur voor een bepaalde periode (3 tot 6 maanden per werkgever)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
klajslkjd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:38:
Dat was full time 40 uur voor een bepaalde periode (3 tot 6 maanden per werkgever)
Maar was dat als Consultant/Trainee/Systeembeheerder of als bessenplukker/vakkenvuller/krantenbezorger?

Je moet er gewoon vanuit gaan dat je op 0 begint de dag dat je afstudeert. Toen ik afstudeerde dacht ik ook dat ik alles wist, maar nu leer ik elke dag dat ik minder weet (verbreding van je horizon).

De opgedane ervaring tot je afstuderen (bijv. vrijwilligerswerk, bestuursfuncties, (buitenlandse) stages, bijbanen) spreken allemaal in je voordeel om geschikt bevonden te worden en mogelijk een iets (€100-400) hoger salaris af te dwingen, maar je maakt jezelf een beetje belachelijk wanneer je het als relevante werkervaring probeert te verkopen (hoeveel bedrijfsnetwerken/SAP implementaties/applicaties heb je nou écht gebouwd in die jaren). Dit wordt je vaak ook wel weer vergeven en jouw doel is natuurlijk je huid zo duur mogelijk te verkopen.

Aan de andere kant lees je hier ook af en toe 24 jarige seniors met een HBO opleiding en 9 jaar ' relevante werkervaring'. Soms ook met prima banen/salarissen en tevreden werkgevers. Bij de één is er sprake van leeftijdsdiscriminatie, bij de ander vooral zelfoverschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajslkjd
Ypuh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:01:
[...]

Maar was dat als Consultant/Trainee/Systeembeheerder of als bessenplukker/vakkenvuller/krantenbezorger?
[...]
Dit was ook een mix van servicedesk en systeembeheer (wel als junior zijnde uiteraard). Onrelevante werkervaring als krantenbezorger e.d. heb ik hier niet in meegenomen.

Dank voor je verdere verheldering. Ik zal mezelf denk ik iets minder hoog moeten hebben zitten als ik denk en het salaris dat ik in me hoofd heb wat moeten bijstellen. Ik doe op het moment echter niet veel onder tegenover de fulltimers op mijn afdeling en heb ook zeker mijn bijdrage geleverd die ook waardevol is. Ik zal mijn verwachtingen wat gaan bijstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
klajslkjd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:40:
[...]

Dit was ook een mix van servicedesk en systeembeheer (wel als junior zijnde uiteraard). Onrelevante werkervaring als krantenbezorger e.d. heb ik hier niet in meegenomen.

Dank voor je verdere verheldering. Ik zal mezelf denk ik iets minder hoog moeten hebben zitten als ik denk en het salaris dat ik in me hoofd heb wat moeten bijstellen. Ik doe op het moment echter niet veel onder tegenover de fulltimers op mijn afdeling en heb ook zeker mijn bijdrage geleverd die ook waardevol is. Ik zal mijn verwachtingen wat gaan bijstellen.
Kijk vooral naar je doorgroei perspectief. Ik geloof niet zo snel dat je ergens binnenkomt als parttimer op de servicedesk, dat ze je een half jaar later een serieuze opdracht geven. Dat is niet hoe de wereld werkt, ze zijn waarschijnlijk tevreden met jou als servicedesk medewerker en daar bereid voor te betalen. De vraag is of ze jouw potentie in kunnen schatten of vooral denken een goedkope kracht te kunnen scoren (het is lastig om in korte tijd een eerste indruk/stempel weg te werken).

Als ik naar mijzelf kijk heb ik in 4 jaar mijn start salaris ongeveer verdubbeld (€2.000 + mobiliteits budget naar zo'n €4.200 + mobiliteitsbudget). Dat was niet gelukt als ik eerst nog 2-3 jaar als systeembeheerder/servicedesk medewerker gestart was.

Ik kan je dus aanraden vooral te praten over je potentie, perspectieven en eerste opdracht -bijvoorbeeld door te vragen naar hoe zij de eerstevolgende 6 maanden voor zich zien en welke opdrachten/begeleiding/training je daarbij ontvangt- en de discussie salaris er buiten te laten (zoals gezegd, de realiteit ligt waarschijnlijk al onder die €2.400, zeker gezien je regio). Liever een mooi platform (klantopdrachten!) om (snel) te kunnen groeien, dan nu €400 meer per maand maar de komende 1.5 jaar vast te zitten op een Helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klajslkjd
Zonder al te veel weg te geven van mij en mijn werkgever denk ik dat dat wel te behalen is. Daar is ook al over gesproken dus dat moet goed komen. Bedankt zover! :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Na een vrij korte carriere in de IT ben ik vorig jaar overgestapt naar een heel andere tak van sport.

Oud:
Members only:

Nieuw:
Members only:

Heb ik wel lichtelijk valsgespeeld. Normaal is het startsalaris rond de 850 euro per maand als een soort studiebeurs-achtige constructie, maar als je tenminste twee jaar werkervaring hebt kun je instromen met een salaris op basis van je hiervoor verdiende salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Voorlopig de laatste tussentijdse verhoging, heb nu vast contract en heb vanaf nu net als de rest van het bedrijf 1x per jaar een moment voor eventuele loonsverhoging.
Members only:

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Pagina: 1 ... 69 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.