Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:26:
[...]
Dit zijn wel de mensen die vaak zelf gaan ondernemen, partner worden enz. Dan maak je gewoon meer uren.
Niet noodzakelijkerwijs.

Het is veel te kort door de bocht te zeggen dat ambitie, automatisch betekend dat je meer uren moet werken. Zeker anno 2022 is dat geen wet van meden en perzen meer, hooguit in bepaalde sectoren.

Genoemde bedragen omgerekend naar 40 uur vind ik iig geen geweldige deal, zeker niet als ik meen af te kunnen leiden dat er in vakanties, weekenden, etc, ook inzet wordt verwacht. Wat is vakantie, als je op het strand op Ibiza je laptop open moet klappen om even een meeting bij te wonen?
Niet iedereen is een systeembeheerder hè. :)
I know. 8)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Niet noodzakelijkerwijs.

Het is veel te kort door de bocht te zeggen dat ambitie, automatisch betekend dat je meer uren moet werken. Zeker anno 2022 is dat geen wet van meden en perzen meer, hooguit in bepaalde sectoren.

Genoemde bedragen omgerekend naar 40 uur vind ik iig geen geweldige deal, zeker niet als ik meen af te kunnen leiden dat er in vakanties, weekenden, etc, ook inzet wordt verwacht. Wat is vakantie, als je op het strand op Ibiza je laptop open moet klappen om even een meeting bij te wonen?

[...]

I know. 8)
Ik denk dat hier toch een boel mensen vanuit hun IT blik aan het kijken zijn. Het is een hele andere branche waar deze poster in werkt en dan kan je een meeting voor een grote deal gewoon niet zomaar uitlopen. En ja de volgende dag moet je ook weer hard aan de bak.

Zelf denk ik dat hard werken ook enorm leuk kan zijn en je er veel voldoening uit kan halen. Maar zoals je zelf al aangeeft: het is echter geen wet van meden en perzen.

Misschien wil de poster zelf nog wat uitwijden over de deal en hoe hij er zelf naar kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Don_Martinez schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:57:
***members only***

6 jaar geleden omgeschoold naar tester en sindsdien bij hetzelfde bedrijf in dienst. In die 6 jaar geleden ben ik elk jaar flink in salaris gestegen. Ik ben tevreden maar vraag me wel af hoe goed ik zit in vergelijking met de rest van jullie.
Ik verdien iets minder dan jij als tester en ben 48. Testvacatures voor normale 9 tot 5 testwerkzaamheden (beetje automatiseren, beetje handmatig, teststrategie in je scrumteam bepalen enzo) bij normale bedrijven gaan over het algemeen van 3k tot 5k, maar dan stopt het ook wel. Dus je zit prima denk ik.

Dit dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat hier toch een boel mensen vanuit hun IT blik aan het kijken zijn. Het is een hele andere branche waar deze poster in werkt en dan kan je een meeting voor een grote deal gewoon niet zomaar uitlopen. En ja de volgende dag moet je ook weer hard aan de bak.

Zelf denk ik dat hard werken ook enorm leuk kan zijn en je er veel voldoening uit kan halen. Maar zoals je zelf al aangeeft: het is echter geen wet van meden en perzen.

Misschien wil de poster zelf nog wat uitwijden over de deal en hoe hij er zelf naar kijkt.
Dit is inderdaad wat het is: compleet andere sector en ander werk. Dit bekijken vanuit de IT bril en stellen dat je slimmer moet werken en niet harder, werkt niet. In ieder geval duidelijk dat mijn post veel los maakt! :)

Het is duidelijk dat het geen eenvoudige afweging is, kiezen tussen werk en privé met een baan als deze. Dus ja, het vooruitzicht van kinderen is enerzijds vooral erg leuk maar tegelijkertijd ook spannend - hoe ga je het combineren? Wat dat betreft een terecht punt van aandacht - precies de reden waarom ik zo nu en dan twijfel om andere functies na te jaren waarbij de balans anders is.

Let wel: als investment manager ben ik vaak de client en niet de adviseur. Dat betekent dat anderen grotendeels voor ons werken op ons schema, niet andersom. Dat betekent meer regie over de agenda dan de typische consultant, advocaat of bankier. Het 'always on' principe komt tegelijkertijd ook met redelijk wat flexibiliteit: zolang het werk maar gedaan wordt en transacties worden afgerond / assets worden gemanaged, ben ik er vrij in hoe dat te bereiken. 100% flexibiliteit zeker niet, ik moet immers samen werken met veel partijen (adviseurs, collega's, interne investment committees).

Ik ben alleen bereid deze uren te maken en de flexibiliteit te bieden indien er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan: i) genoeg flexibiliteit aan mijn kant om mijn dag in te delen en privé zaken op te kunnen pakken, ii) inhoudelijk interessant werk waar tevens groei mogelijk is in verantwoordelijkheden en iii) een stevige vergoeding. Op dit moment wordt aan alle drie de voorwaarden voldaan, al kan het uiteraard zo zijn dat er meer behoefte aan flexibiliteit dan wel privé tijd in absolute zin. Dan zal een andere baan zeker een mogelijkheid zijn.

Wat ik vind van de deal? Ik vind dat ik enorm leuk werk heb en krijg op mijn leeftijd behoorlijk flink betaald. Er is nog veel groei mogelijk op het vlak van inhoud, verantwoordelijkheden en compensatie. Als zodanig zit ik goed op mijn plek. Als je het omrekent naar en 40 uren werkweek is het niet fenomenaal, maar de realiteit is dat je geen 9-5 positie zult vinden als je dit werk wil doen. Dit is geen sector waar het werk neergelegd wordt om 17:00 en er pas morgen weer naar gekeken wordt. Tevens: veel andere functies die me leuk lijken vragen óók een bepaalde mate van flexibiliteit en meer dan 40 uren werken. Dan is hetgeen dat ik heb erg goed.

Mijn vader is al zijn hele leven IT'er en heeft als systeembeheerder op elk van deze voorwaarden een andere balans. Beiden zijn we op dit moment happy met onze baan.

Mocht er een wijziging zijn in baan en comp, zal ik het hier als referentiepunt uiteraard blijven posten. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in meer detail over het werk dat ik doe, stuur gerust een berichtje.

[ Voor 10% gewijzigd door Catorce op 15-06-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Catorce schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Dit is inderdaad wat het is: compleet andere sector en ander werk. Dit bekijken vanuit de IT bril en stellen dat je slimmer moet werken en niet harder, werkt niet. In ieder geval duidelijk dat mijn post veel los maakt! :)

Het is duidelijk dat het geen eenvoudige afweging is, kiezen tussen werk en privé met een baan als deze. Dus ja, het vooruitzicht van kinderen is enerzijds vooral erg leuk maar tegelijkertijd ook spannend - hoe ga je het combineren? Wat dat betreft een terecht punt van aandacht - precies de reden waarom ik zo nu en dan twijfel om andere functies na te jaren waarbij de balans anders is.

Let wel: als investment manager ben ik vaak de client en niet de adviseur. Dat betekent dat anderen grotendeels voor ons werken op ons schema, niet andersom. Dat betekent meer regie over de agenda dan de typische consultant, advocaat of bankier. Het 'always on' principe komt tegelijkertijd ook met redelijk wat flexibiliteit: zolang het werk maar gedaan wordt en transacties worden afgerond / assets worden gemanaged, ben ik er vrij in hoe dat te bereiken. 100% flexibiliteit zeker niet, ik moet immers samen werken met veel partijen (adviseurs, collega's, interne investment committees).

Ik ben alleen bereid deze uren te maken en de flexibiliteit te bieden indien er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan: i) genoeg flexibiliteit aan mijn kant om mijn dag in te delen en privé zaken op te kunnen pakken, ii) inhoudelijk interessant werk waar tevens groei mogelijk is in verantwoordelijkheden en iii) een stevige vergoeding. Op dit moment wordt aan alle drie de voorwaarden voldaan, al kan het uiteraard zo zijn dat er meer behoefte aan flexibiliteit dan wel privé tijd in absolute zin. Dan zal een andere baan zeker een mogelijkheid zijn.

Wat ik vind van de deal? Ik vind dat ik enorm leuk werk heb en krijg op mijn leeftijd behoorlijk flink betaald. Er is nog veel groei mogelijk op het vlak van inhoud, verantwoordelijkheden en compensatie. Als zodanig zit ik goed op mijn plek. Als je het omrekent naar en 40 uren werkweek is het niet fenomenaal, maar de realiteit is dat je geen 9-5 positie zult vinden als je dit werk wil doen. Dit is geen sector waar het werk neergelegd wordt om 17:00 en er pas morgen weer naar gekeken wordt. Tevens: veel andere functies die me leuk lijken vragen óók een bepaalde mate van flexibiliteit en meer dan 40 uren werken. Dan is hetgeen dat ik heb erg goed.

Mijn vader is al zijn hele leven IT'er en heeft als systeembeheerder op elk van deze voorwaarden een andere balans. Beiden zijn we op dit moment happy met onze baan.

Mocht er een wijziging zijn in baan en comp, zal ik het hier als referentiepunt uiteraard blijven posten. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in meer detail over het werk dat ik doe, stuur gerust een berichtje.
Ik bekeek het niet vanuit een IT bril, zelf ben ik ook financial (group controller) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:29
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:26:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-35
• Opleiding: WO BA+MA niet gerelateerd aan m'n werk
• Werkervaring: 5

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultancy (lowcode)
• Werkgever/branche: middelgrote IT-leverancier klein bedrijf
• (Werk) Locatie(s): niet randstad
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
randstad
• Uren/week: minder dan 40
• Reistijd: 30-60 minuten
• Werkdruk: normaal, maar kan beter Weet ik uiteraard nog niet

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3250 o.b.v. 40 FT
Members only:
€ 3850 o.b.v. 40 FT
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus: +- €1000-3000 hangt af van mogelijkheden. Ik ga er in eerste instantie niet van uit dat het meer is dan de range die ik gewend ben.
• Mobiliteit: 0,19 ct/km leasebudget 600-700 (schatting, weet nog niet precies)
• Overige: uitjes, flexibel omgaan met thuiswerken
Members only:
Members only:

Wat vinden jullie van dit aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:11:
[...]

***members only***

Ik weet niet wat lowcode precies is. Maar ik verdien in Linux concultancy meer met iets minder ervaring en buiten de randstad. Nogmaals ik weet niet of dit voor 'lowcode' concurrerend is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36
[...]

***members only***

ansich niet slecht denk ik, hoewel
True schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Ik weet niet wat lowcode precies is. Maar ik verdien in Linux concultancy meer met iets minder ervaring en buiten de randstad. Nogmaals ik weet niet of dit voor 'lowcode' concurrerend is.
aangeeft iets meer te verdienen, zie ik in je secondaire voorwaardes wel dat je bovengemiddelde vakantiedagen hebt, kun je zien als soort van compensatie daarvan? ik weet niet hoeveel in jou ogen bovengemiddeld is natuurlijk haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
True schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Heel oneerbiedig "klik je applicaties in elkaar." Het is echt heel erg afhankelijk van de situatie. Als applicatiebeheerder/systeembeheerder/handige key user kan je ook met lowcode bezig zijn, maar er zijn ook consultants die €150/u+ kosten.

Mijn situatie lijkt eerder op dat laatste, maar ik ben ook wel van vergaande flexibiliteit, lange vakanties, sabbaticals, maandje nomad. En dat biedt deze werkgever wel, maar ik vermoed dat voor de iets hogere salarissen je bij de wat grotere detacheerders/consultantcy-clubs moet gaan zitten. Educated guess: de orde van +-€4-4,5k + €500-€700 mobiliteit zou wel kunnen. Maar die clubs trekken mij minder.
xillver schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:35:
[...]

ansich niet slecht denk ik, hoewel

[...]

aangeeft iets meer te verdienen, zie ik in je secondaire voorwaardes wel dat je bovengemiddelde vakantiedagen hebt, kun je zien als soort van compensatie daarvan? ik weet niet hoeveel in jou ogen bovengemiddeld is natuurlijk haha 8)7
Ik wil niet te veel prijs geven i.v.m. privacy, maar het is aardig riant. Ook vergeleken bij de betere jongetjes in de klas in Europa.

Ik vermoed dat bij goede prestaties van het bedrijf de beloning ook wel naar de €5000k+ kan op een bepaalde termijn. De uurtarieven zijn daar wel naar, alleen is de kunst hoge facturabiliteit te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 16-06-2022 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:55:
[...]

Heel oneerbiedig "klik je applicaties in elkaar." Het is echt heel erg afhankelijk van de situatie. Als applicatiebeheerder/systeembeheerder/handige key user kan je ook met lowcode bezig zijn, maar er zijn ook consultants die €150/u+ kosten.

Mijn situatie lijkt eerder op dat laatste, maar ik ben ook wel van vergaande flexibiliteit, lange vakanties, sabbaticals, maandje nomad. En dat biedt deze werkgever wel, maar ik vermoed dat voor de iets hogere salarissen je bij de wat grotere detacheerders/consultantcy-clubs moet gaan zitten. Educated guess: de orde van +-€4-4,5k + €500-€700 mobiliteit zou wel kunnen. Maar die clubs trekken mij minder.

[...]
Ik wil niet te veel prijs geven i.v.m. privacy, maar het is aardig riant. Ook vergeleken bij de betere jongetjes in de klas in Europa.

Ik vermoed dat bij goede prestaties van het bedrijf de beloning ook wel naar de €5000k+ kan op een bepaalde termijn. De uurtarieven zijn daar wel naar, alleen is de kunst hoge facturabiliteit te halen.
Hoeveel verantwoordelijkheid heb je mbt project planning, resourcing en dergelijke? Ben je bij projecten in de lead? Stuur je junioren aan? Het bruto salaris an sich is voor 5 jaar werkervaring binnen Randstad aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
absurdsmash schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Hoeveel verantwoordelijkheid heb je mbt project planning, resourcing en dergelijke? Ben je bij projecten in de lead? Stuur je junioren aan? Het bruto salaris an sich is voor 5 jaar werkervaring binnen Randstad aan de lage kant.
In mijn ervaring zijn de projecten vaak wat kleiner dus zit je met 1-3 man. Daarin zal ik vaak de lead zijn + paar junioren. Maar ik zie mijzelf ook niet als perse als volledige senior.

Wat zou je ongeveer zien als "prima" voor de Randstad? Ik kan nog wel wat onderhandelen namelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24
Dat telt snel op. Er zitten gemiddeld 22 werkdagen in een maand, dus als je 45 vakantiedagen krijgt, zoals bij sommige multinationals, heb je eigenlijk al een extra maandsalaris te pakken.

Als je het dan vergelijkt met iemand die 4,5k verdient, maar 20+ vakantiedagen heeft (wat een beetje de norm is in de IT), dan zit je al snel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Mijn situatie lijkt eerder op dat laatste.
Dus €150,- per uur voor je werkgever en jij dat loon??
Vind je het dan zelf nog goed? ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bark_At_The_Cat schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 00:47:
[...]

In mijn ervaring zijn de projecten vaak wat kleiner dus zit je met 1-3 man. Daarin zal ik vaak de lead zijn + paar junioren. Maar ik zie mijzelf ook niet als perse als volledige senior.

Wat zou je ongeveer zien als "prima" voor de Randstad? Ik kan nog wel wat onderhandelen namelijk ;).
€4400 lijkt mij een mooie counter, maar gezien je leasebudget van 600 wat karigis met de huidige prijzen zou je voor €4600 moeten gaan.

Klein rekensommetje - €150.- per uur die klanten betalen voor je levert je werkgever bij 134 uur in de maand: €20.100- ex btw op.

met €3850x2 (werkgeverslasten, lease) €7700.

Ze pakken dus € 12.300 per maand voor je.

Met die €4600 pakken ze nog steeds €10.800 voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 14:49
Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende.

Ik heb nu een functie in de detachering met een lease auto, ik kan overgenomen worden bij de klant waar ik nu zit alleen hebben ze daar geen lease auto's. Mag je om compensatie vragen voor het verlies van je lease auto ja of nee? Zo ja, hoe zou je zoiets berekenen?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
[...]

***members only***

Waar ik werk, ook een low-code partij, zit het medior salaris voor een consultant op 3400-5200 + 750 mobiliteitsbudget. Ligt een beetje aan je skills, maar lijkt mij dus prima marktconform (n=1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
davey28 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:04:

Ik heb nu een functie in de detachering met een lease auto, ik kan overgenomen worden bij de klant waar ik nu zit alleen hebben ze daar geen lease auto's. Mag je om compensatie vragen voor het verlies van je lease auto ja of nee? Zo ja, hoe zou je zoiets berekenen?

Alvast dank!
Afhankelijk van wat ze je voor woon-werkverkeer verkeer verder vergoeden lijkt het mij wel dat je een deel in je salaris mag mee opnemen, mijn ervaring is maar gering maar ik zou me kunnen voorstellen dat je de maandelijkse kosten van een eigen auto van een gemiddelde auto berekend (wegenbelasting en verzekering plus onderhoud eigen auto op jaar basis) en dat minimaal in je aanbod optelt en dat dan als tegenbod terug geeft. Maar ik denk dat andere mensen met meer ervaring hierin wellicht beter kunnen helpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• macmellow

Alvast dank!
Je gaat van X leasebedrag naar 0 euro leasebedrag. Bij mijn werkgever krijg je het leasebedrag uitgekeerd als je geen lease wil, dus als ik over zou stappen naar een andere werkgever dan zou ik minimaal dat leasebedrag als brutoloon extra erbij willen krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36

Alvast dank!
Je mag alles vragen toch, je zit in een goede positie, ze willen jou hebben, dus gewoon kijken wat je minimaal wilt hebben.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
Martinusz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Je mag alles vragen toch, je zit in een goede positie, ze willen jou hebben, dus gewoon kijken wat je minimaal wilt hebben.
Haha ja dat klinkt al een heel stuk logischer dan wat ik aangaf, overigens in mijn recente situatie heb ik ook een flink tegen aanbod gedaan op wat ik als aanbod ontving. Op 20 procent na van de 700 euro bovenop het geboden aanbod zijn ze het heel netjes tegemoet gekomen. _/-\o_ dus inderdaad het leasebedrag bruto erbovenop is heel schappelijk, en to be fair dat zullen je maandelijkse kosten voor een eigen auto ook wel zijn. Zo ga je er dan ook niet echt op achteruit maar blijf je gelijk met wat je nu hebt schat ik grofweg in. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:24
macmellow schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:15:
Waar ik werk, ook een low-code partij, zit het medior salaris voor een consultant op 3400-5200 + 750 mobiliteitsbudget. Ligt een beetje aan je skills, maar lijkt mij dus prima marktconform (n=1).
"Low-code" lijkt een heel stuk beter te betalen dan "high-code". Ik heb het idee dat de naam een beetje onterecht de indruk geeft dat het een stuk simpeler is, maar ik vermoed dat je daarmee niet alles hebt gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:49:
[...]

"Low-code" lijkt een heel stuk beter te betalen dan "high-code". Ik heb het idee dat de naam een beetje onterecht de indruk geeft dat het een stuk simpeler is, maar ik vermoed dat je daarmee niet alles hebt gezegd?
Het is simpeler als in dat je geen regels code aan het typen bent, maar blokjes sleept en instelt. Alleen dezelfde logica en gedachtengang zit erachter. Ik denk dat ik 80% van de tijd bezig ben met dingen uitdenken - wat je dus ook zou doen met high-code - en 20% van de tijd bezig met het daadwerkelijk realiseren.

Daarnaast is het ook wel hip omdat de low-code leveranciers zeggen dat je nu ook applicaties kan laten bouwen door mensen die minder technisch zijn, en dus ook makkelijker te krijgen zijn. Al is dat vooral marketingpraat denk ik, zonder gedegen technisch inzicht is dit ook lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alvast dank!
Je pakt je lease of mobiliteitsbudget, en dat prak je bovenop je bruto loon dat je voorstelt. :)

(met alle bruto/netto grappen etc zal het niet exact hetzelfde zijn, maar je hebt wel een indicatie waar je aan moet denken)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 17-06-2022 09:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:26:
[...]

Dat telt snel op. Er zitten gemiddeld 22 werkdagen in een maand, dus als je 45 vakantiedagen krijgt, zoals bij sommige multinationals, heb je eigenlijk al een extra maandsalaris te pakken.

Als je het dan vergelijkt met iemand die 4,5k verdient, maar 20+ vakantiedagen heeft (wat een beetje de norm is in de IT), dan zit je al snel beter.
Ja, ik lever graag wat geld in voor tijd. :)
Tylen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:39:
[...]

Dus €150,- per uur voor je werkgever en jij dat loon??
Vind je het dan zelf nog goed? ;).
Ik denk niet dat het tarief €150,- is bij deze club, maar mijn huidige uurtarief zit daar wel op zonder staffel. Alleen de facturabiliteit is nog wel te laag.
Vorkie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:56:
[...]

€4400 lijkt mij een mooie counter, maar gezien je leasebudget van 600 wat karigis met de huidige prijzen zou je voor €4600 moeten gaan.

Klein rekensommetje - €150.- per uur die klanten betalen voor je levert je werkgever bij 134 uur in de maand: €20.100- ex btw op.

met €3850x2 (werkgeverslasten, lease) €7700.

Ze pakken dus €12.300 per maand voor je.

Met die €4600 pakken ze nog steeds €10.800 voor je.
Thanks voor je inzicht. Ik ga het zeker meenemen bij een tegenbod. Ik denk dat deze club een ander uurtarief heeft dan waar ik vandaan kom maar een hogere facturabiliteit. Als we mijn huidige facturabiliteit pakken maal een lager uurtarief is de berekening ongeveer de volgende: €120 per uur x 80 uur facturabel = €9648. Dan "pakken" ze opeens nog minder dan €2000. Ik denk dat dit een beetje te negatief is, maar ik denk dat je berekening wat optimistisch is voor deze situatie.

Overigens denk ik dat ik het leasebudget wat te laag inschat hoor, want volgens kan je echt wel een dikke auto rijden. Denk nieuwprijs €40k+ als ik kijk naar de voorbeelden die ik hoorde. Maar daar heb ik nog geen informatie op papier over ontvangen. Dat ga ik ook eens uitvragen.
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Het is voor een echte techneut denk ik niet ontzettend moeilijk om over te stappen hoor, maar de vraag is of je dat wel wilt. Het gaat je veel frustraties opleveren, maar je bent ook wel heel snel met bepaalde zaken die vroeger iets meer tijd kosten. Ik had laatst een ticket staat bij een project voor het aanmaken van O365/AAD als identity provider voor een app.... Ik denk dat het bedenken en aanmaken van het ticket meer tijd gekost heeft dan dat hij mij kostte om deze "integratie" te doen.

Of het echt meer betaalt betwijfel ik trouwens, maar dat kan aan mij liggen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey28
Dank voor jullie ervaring en reacties! Dit ga ik mee nemen in mijn onderhandelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Bark_At_The_Cat 80 uur per maand? Dus je werkt gemiddeld 20 uur per week voor deze werkgever?

/edit
Met andere woorden, jij moet niet het werkgeversrisico opvangen door lager salaris te krijgen. Zij moeten gewoon zorgen voor werk - wel of niet declarabel.

Anders kan je net zo goed gaan freelancen met een tussenpartij die een 10tje per uur pakt.

[ Voor 57% gewijzigd door Vorkie op 17-06-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xillver
YakuzA schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Je pakt je lease of mobiliteitsbudget, en dat prak je bovenop je bruto loon dat je voorstelt. :)

(met alle bruto/netto grappen etc zal het niet exact hetzelfde zijn, maar je hebt wel een indicatie waar je aan moet denken)
Haha ja en natuurlijk daarbovenop wil je ook wat vooruitgaan op je huidige inkomen neem ik aan dus boven op de bruto verhoging vanuit de mobiliteit je ook zo nog wat extra erboven op kan gooien? :P

Anders gezegt je mobiliteitsvergoeding plus 200 euro ofzoiets? vergeet niet die mobiliteitsvergoeding ben je straks wel (groten)deels kwijt omdat je je eigen auto moet gaan bekostigen, of althans zo moet je het brengen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey28
xillver schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Haha ja en natuurlijk daarbovenop wil je ook wat vooruitgaan op je huidige inkomen neem ik aan dus boven op de bruto verhoging vanuit de mobiliteit je ook zo nog wat extra erboven op kan gooien? :P

Anders gezegt je mobiliteitsvergoeding plus 200 euro ofzoiets? vergeet niet die mobiliteitsvergoeding ben je straks wel (groten)deels kwijt omdat je je eigen auto moet gaan bekostigen, of althans zo moet je het brengen :*)
Dat is helemaal waar, wil er niet op achteruit gaan. Zeker niet met de huidige benzine prijzen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
Vorkie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:03:
@Bark_At_The_Cat 80 uur per maand? Dus je werkt gemiddeld 20 uur per week voor deze werkgever?

/edit
Met andere woorden, jij moet niet het werkgeversrisico opvangen door lager salaris te krijgen. Zij moeten gewoon zorgen voor werk - wel of niet declarabel.

Anders kan je net zo goed gaan freelancen met een tussenpartij die een 10tje per uur pakt.
Ja, klopt. Mijn huidige salaris is inmiddels helemaal niet meer van deze tijd. Ik ben ook wel een beetje op zoek naar de balans tussen een bepaald bedrag en de ruime voorwaarden (die ik persoonlijk wel op waarde schat).

Ik ga jullie aller advies meenemen en een tegenbod doen! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 17-06-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
davey28 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Dat is helemaal waar, wil er niet op achteruit gaan. Zeker niet met de huidige benzine prijzen :o
haha ja maar ik neem aan dat ze ook iets van KM vergoeding hebben, afhankelijk van je reisafstand, bij mijn huidige werkgever zit ik binnen de 10 KM van de locatie af dus krijg ik nagenoeg niks extra's, niet gezegd dat 19cent de KM sowieso niet meer oplijnt met de huidige benzine prijzen.

bij mijn toekomstige werkgever is alle lease volledig electrisch dus wat dat aangaat scheelt dat wel iets haha. maargoed met een lease heb je geen KM vergoeding meer nodig natuurlijk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Ik zit zelf ook in de low-code (Mendix) en zou nou niet per se willen zeggen dat het makkelijk is of alleen maar klik-en-klaar.
Ja, voor veel basisfunctionaliteiten zijn templates, zoals forms en buttons enzo, maar je moet toch echt zelf bedenken welke parameters je gebruikt, hoe je die doorgeeft, hoe een action flow eruit moet zien etc.
Het is wel fijn dat je op het canvas direct kunt zien wat het effect is van bepaalde aanpassingen, maar ik merk dat bij grotere applicaties data canvas zo vol zit dat het eigenlijk nutteloos is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zie afgelopen ~20 reacties meerdere mensen zeggen dat je bij wegvallen leaseauto/mobiliteitsbudget gewoon dat bedrag moet optellen bij je brutosalaris en dan dat vragen, maar daar zou ik toch mee uitkijken.

Dan ga je er dus vanuit dat je een vergelijkbare auto als wat je anders zou leasen kunt betalen en dat wat je dan netto overhoudt van dat stukje extra salaris genoeg is voor afschrijving, onderhoud, verzekering, wegenbelasting en brandstof, eventueel wel nog aangevuld met km vergoeding. Ik zou dat wel echt even goed doorrekenen voor jezelf en eigenlijk ook een marge overheen pakken, simpelweg omdat het je tijd kost en er verantwoordelijkheid van werkgever naar werknemer verschuift. Als je privé auto ook zakelijk gaat rijden (niet alleen woonwerk) zou ik die marge ook best wel noemenswaardig maken.

Nu is met huidige bijtellingsregel lease ook niet zo interessant meer, maar ik zou leasebudget alsnog boven zelfde bedrag aan extra bruto salaris verkiezen, al helemaal natuurlijk als je optie hebt (restant) alsnog als bruto salaris uit te laten betalen.

Zeker in de huidige markt zou ik eerder zeggen dat als ze geen lease-/mobiliteitsbudget aanbieden dat je dat bedrag er dan gewoon netto bij vraagt, eigenlijk zelfs dan nog met marge er op, o.a. vanwege BKR-registratie private lease, private lease duurder dan zakelijke lease voor zelfde kilometers en nog steeds tijd/moeite voor zelf regelen en verantwoordelijkheid die daarbij komt. Dat was in ieder geval mijn aanpak mid 2019. Vielen wel veel werkgevers door af omdat het er op neer kwam dat ik bij hen gewoon €2500/maand extra vroeg, maar dat vond ik geen probleem, bleef genoeg over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Kid Jansen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:28:
Zie afgelopen ~20 reacties meerdere mensen zeggen dat je bij wegvallen leaseauto/mobiliteitsbudget gewoon dat bedrag moet optellen bij je brutosalaris en dan dat vragen, maar daar zou ik toch mee uitkijken.

Dan ga je er dus vanuit dat je een vergelijkbare auto als wat je anders zou leasen kunt betalen en dat wat je dan netto overhoudt van dat stukje extra salaris genoeg is voor afschrijving, onderhoud, verzekering, wegenbelasting en brandstof, eventueel wel nog aangevuld met km vergoeding. Ik zou dat wel echt even goed doorrekenen voor jezelf en eigenlijk ook een marge overheen pakken, simpelweg omdat het je tijd kost en er verantwoordelijkheid van werkgever naar werknemer verschuift. Als je privé auto ook zakelijk gaat rijden (niet alleen woonwerk) zou ik die marge ook best wel noemenswaardig maken.

Nu is met huidige bijtellingsregel lease ook niet zo interessant meer, maar ik zou leasebudget alsnog boven zelfde bedrag aan extra bruto salaris verkiezen, al helemaal natuurlijk als je optie hebt (restant) alsnog als bruto salaris uit te laten betalen.

Zeker in de huidige markt zou ik eerder zeggen dat als ze geen lease-/mobiliteitsbudget aanbieden dat je dat bedrag er dan gewoon netto bij vraagt, eigenlijk zelfs dan nog met marge er op, o.a. vanwege BKR-registratie private lease, private lease duurder dan zakelijke lease voor zelfde kilometers en nog steeds tijd/moeite voor zelf regelen en verantwoordelijkheid die daarbij komt. Dat was in ieder geval mijn aanpak mid 2019. Vielen wel veel werkgevers door af omdat het er op neer kwam dat ik bij hen gewoon €2500/maand extra vroeg, maar dat vond ik geen probleem, bleef genoeg over.
Dit gaat wel héél ver denk ik. Met een leasebudget van bijvoorbeeld 700 euro (dat je dan bij je bruto salariswens telt) en een kilometervergoeding van nu nog 19 cent kom je best een eindje. Vergeet ook niet dat je je bijtelling niet meer hoeft te betalen. Alles bij elkaar opgeteld komt dat toch neer op een ~6-700 euro netto denk ik. Daar kun je, ook met 2,50 per liter, nog wel een auto voor rijden inclusief benzine. Maar goed, je rijdt geen nieuwe auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy crap, wat een bedragen zie ik langs komen (ik doe denk ik iets verkeerd)

20jr werkervaring, voornamelijk linux beheer. 3k netto kom ik zeker niet aan, laat staan 5-6 wat hier soms lees. misschien toch maar eens iets anders gaan doen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
himlims_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:21:

20jr werkervaring, voornamelijk linux beheer. 3k netto kom ik zeker niet aan, laat staan 5-6 wat hier soms lees. misschien toch maar eens iets anders gaan doen
of meer vragen bij je huidige werkgever? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat

Ik neem aan dat de meeste bedragen zonder specificatie gewoon bruto zijn hoor. Voor netto 5k zit je toch al boven de 8k bruto gok ik zo uit de losse pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kid Jansen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:28:
Met de gangbare mobiliteit en lease budgetten uit de IT ergens tussen de 750 en 1000 /maand zou dat wel uit moeten kunnen, tenzij je erg ver van je werk af woont.
(of sales doet oid)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Yordi- schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:36:
Dit gaat wel héél ver denk ik. Met een leasebudget van bijvoorbeeld 700 euro (dat je dan bij je bruto salariswens telt) en een kilometervergoeding van nu nog 19 cent kom je best een eindje. Vergeet ook niet dat je je bijtelling niet meer hoeft te betalen.
Betaal nu ook al geen bijtelling, Tesla Model S 100D uit 2018, dus 4%, maar eigen bijdrage is hoger dan bijtelling dus effectief geen bijtelling, omdat dat dan tegen elkaar weggestreept wordt.
Maar goed, je rijdt geen nieuwe auto.
Precies, appels en peren. Zeker t/m eind 2018 en ook nog wel 2019 was een redelijk dikke EV in de lease altijd veel interessanter dan zelf iets vergelijkbaars regelen (wat dan bijvoorbeeld ook BMW 5 of Mercedes E ipv Tesla S had kunnen zijn). Nu is dat al stuk minder, maar zou het nog steeds uitgebreid narekenen.
YakuzA schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:27:
Met de gangbare mobiliteit en lease budgetten uit de IT ergens tussen de 750 en 1000 /maand zou dat wel uit moeten kunnen, tenzij je erg ver van je werk af woont. (of sales doet oid)
Heb het ook bij partijen gezien die er wel gewoon vanuit gingen dat je naar de klant ging, met werkgebied heel Nederland, of zelfs nog daarbuiten. Zeker als er veel ver internationaal bij zat (=vliegen) en relatief weinig NL was er vaak niks voor NL geregeld. Je kan natuurlijk niet in één of ander krot aan komen zetten en zijn genoeg klanten die niet lekker met OV te bereiken zijn, of waarbij het dan ruim twee keer zo lang duurt als met auto.

Vorige klant bij huidige werkgever was 100 km enkele reis, rij ook nog geens redelijk veel privé, dus heb toen periode gehad van 1100+km/wk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 10:15

Hoe ver ben je met linux? Hoeveel doe je naast linux? Heb je wat certificaten voor cloud?

Heb je er interesse naar? Afhankelijk van je ervaring en kennis kun je bruto 4-5k krijgen.
En hoger naarmate meer ervaring hebt.

Ik zit nu op 13 jaar programeer ervaring met devops een paar jaar erbij.
Nu net begonnen met full blown devops en zit op 5k

Als ik door proefperiode heen ben post ik wel volledig plaatje.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:27

Thompson

Beeromaniac

Kid Jansen schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Maar eigen bijdrage is hoger dan bijtelling dus effectief geen bijtelling, omdat dat dan tegen elkaar weggestreept wordt.
Ik begrijp je denk ik verkeerd, zou je dit eens voor me kunnen toelichten?

Want ik betaal voor mijn Kona EV 4% 104€ lease (aan de overheid? ) en 100€ eigen bijdrage (aan m'n werkgever?). Die eigen bijdrage is omdat ik een net wat duurdere auto wou dan eigenlijk voor mij begroot was.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
@Thompson indien de eigen bijdrage wordt aangemerkt als eigen bijdrage voor eigen gebruik, mag je dit netto bedrag van de bruto bijtelling afhalen. Heb je bijv. 104E/maand bijtelling, dan betaal je effectief die 100E netto in de maand en dan aan het eind van het jaar nog 12 x 4E bijtelling.

Zie https://qaccountants.nl/g...10.1334860324859619140625

Je moet wel aannemelijk kunnen maken dat je de auto proportioneel prive gebruikt. Dus 1000E lease bedrag, 100E eigen bijdrage, dan zou je de auto ook wel echt die 10% probe moeten gebruiken. Maar dat zal vaak geen probleem zijn. De eigen bijdrage kan ook zover ik weet alleen voor auto's die moet bij je functie passen (lees te hoog leasebedrag). En voor de belastingdienst geldt dan ook weer dan een leasebedrag niet uitzonderlijk hoog mag zijn. Dat wil zeggen een junior een leasebedrag van 2000E geven is niet te verantwoorden (meestal dan). Maar dat is meer een probleem voor de onderneming.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 17-06-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 22:27

Thompson

Beeromaniac

Caelorum schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:44:
@Thompson indien de eigen bijdrage wordt aangemerkt als eigen bijdrage voor eigen gebruik, mag je dit netto bedrag van de bruto bijtelling afhalen. Heb je bijv. 104E/maand bijtelling, dan betaal je effectief die 100E netto in de maand en dan aan het eind van het jaar nog 12 x 4E bijtelling.

Zie https://qaccountants.nl/g...10.1334860324859619140625
Merci. Echter begrijp ik niet goed of het wel/niet privé rijden nou nog van belang is? Want ik rijd weldegelijk ook privé.

Daarnaast heb ik, ik denk ooit onterecht / foutje van onze salaris administratie (maar inmiddels met goedkeuring van de baas), mijn reiskosten vergoeding ook wel behouden.

Het is bij mij dus;
-104 bijtelling
-100 eigen bijdrage
+216 reiskosten vergoeding

Dus ik krijg eigenlijk al betaald om mijn auto te rijden :+ maar toch, als dat 100€/maand meer kan zijn vanwege een belasting regeltje dan zou ik wel dom zijn om daar geen gebruik van te maken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Thompson ja, maar je hoeft het alleen aannemelijk te kunnen maken. Verder kan die bijtelling dus minder worden ingehouden door je werkgever zolang ze maar op de loonstrook zetten dat de bijdrage voor privégebruik is.

Ik denk alleen wel dat je dan slapende honden gaat wakker maken ;-)

Het is namelijk heel simpel. De bruto bijtelling is omdat je de auto privé gebruikt en de belastingdienst dat ziet als loon en graag wilt belasten. Maar als je zelf al maandelijks netto loopt te betalen aan het bedrijf voor datzelfde privégebruik, is dat deel natuurlijk geen loon meer en dus niet te belasten.

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 17-06-2022 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:12
Jaartje ouder en de jaarlijkse salarisronde is weer geweest:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO (Bedrijfskundige hoek, geen IT component)
• Werkervaring: 7, relevant 5 jaar
• (Woon) Locatie: Z-H

2. Wat doe je:
• Functie: Pre-Sales Cloud Solution architect -> Nu een titel meer in de strategie / dealhoek (rechterhand /operationele loopjongen van een directeur)
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): NL + Internationaal (Hoofdkantoor & team in UK -> wereldwijd)
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40 -> wordt steeds meer helaas, 50/60 uur.
• Reistijd: Remote
• Werkdruk: (Extreem) Hoog, denk aan zowat elke minuut van je dag volgepland en continue blijven opleveren + door wereldwijd ook de uren die daarbij horen. Mails uit de US komen bijvoorbeeld in de nacht met dezelfde dag opleveren dus als je wakker wordt moet je gelijk gaan draaien.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 6000 6360
• Vakantiegeld: €6105
• Bonus, toeslagen, etc: €10.800 €15.264 op jaarbasis (maandelijks uitgekeerd, vaste component)
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 93.816

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4665 p./j.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Cash
• Mobiliteit per jaar: € 9600 (cash)
• Overige: KM vergoeding, telefoon/laptop, nieuwe vergoeding: 100 euro per maand voor diverse.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 102.480 €109.281

Uiteindelijk 6% erbij, het bedrijf draait minder goed (ontslagen komen eraan, gelukkig zit ik aan de andere kant) dus ik mag niet klagen (de meeste kregen niets) alleen het is amper inflatie corrigerend dus wat dat betreft kan je ook zeggen dat ik er 2,8% op achteruit ben gegaan. Er komt nog een grote bonus en promotie (voorbereidende rol voor partner) zit er aan te komen dus daar zou het vandaan moeten komen. De functie is door het jaar heen een stuk heftiger geworden en de dagen langer, vooral door remote is het vooral veel thuiswerken.

Al met al, heb ik toch wat lijntjes uitgezet om te kijken of ik elders weer een stap kan maken. De tijd zal het leren maar voorlopig zit ik hier ook goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03
@wm1234 60 uur werken voor dat salaris is niet heel bijzonder. Ergens werken waar zoveel van je verwacht wordt, resulteert alleen maar in stress (nu of later), dus goed dat je om je heen aan het kijken bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Bestuurskunde
• Werkervaring: 5 jaar ervaring in het Hoger Onderwijs
• (Woon) Locatie: Midden-Nederland

2. Wat doe je: 
• Functie: Docent
• Werkgever/branche: Hoger Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Midden-Nederland
• Aantal vakantiedagen: 53
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 35 minuten (op de fiets)
• Werkdruk: Gezond

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4400
• Vakantiegeld: € 4000
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 4400
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 62000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet ik niet precies
• Mogelijkheid om tijd in het buitenland te werken
• Mogelijkheid om op kosten baas nog een Master te volgen
• Mogelijkheid om op kosten baas PhD te doen, met behoud van arbeidsvoorwaarden gedurende het proces
• Vast dienstverband

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:44
Orangelights23 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:09:
@wm1234 60 uur werken voor dat salaris is niet heel bijzonder. Ergens werken waar zoveel van je verwacht wordt, resulteert alleen maar in stress (nu of later), dus goed dat je om je heen aan het kijken bent.
Eens. Ik doe momenteel rond de 100k bruto jaarsalaris, maar werk gemiddeld 32u per week.
Heb aanbiedingen van 120k gehad en zelfs iets hoger, maar dan ook wel fors meer werkdruk (40u minstens, richting 50u) en ben er niet op in gegaan. Stress is een killer.

[ Voor 16% gewijzigd door phobosdeimos op 18-06-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
leonard_nl schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:18:
2. Wat doe je: 
• Functie: Docent

• Mogelijkheid om tijd in het buitenland te werken
Hoe gaat dat in zijn werk? Moeten de studenten dan via telefoon en teams de lessen volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
phobosdeimos schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:12:
[...]

Eens. Ik doe momenteel rond de 100k bruto jaarsalaris, maar werk gemiddeld 32u per week.
Heb aanbiedingen van 120k gehad en zelfs iets hoger, maar dan ook wel fors meer werkdruk (40u minstens, richting 50u) en ben er niet op in gegaan. Stress is een killer.
Idem, ik zit op 150-200K (doe af en toe ook wat klusjes als zelfstandige) en werk max 36 uur per week, gemiddeld 32. Beste baan die ik mij kon wensen, ongeacht dat ik in het bestuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

jongetje schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk? Moeten de studenten dan via telefoon en teams de lessen volgen?
Gewoon opnemen en afspelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Online lessen zijn ondertussen redelijk gemeengoed, en dan maakt het natuurlijk ook niet meer uit waar de docent zit. Tijdens de corona lockdowns is er ook genoeg vanuit woonkamers onderwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonard_nl
[...]

Nee, hetgeen ik hier aanhaal betreft de mogelijkheid om naar het buitenland te gaan om een periode daar les te geven, bij een partnerinstituut.

Overigens is online lesgeven wel een mogelijkheid, maar zowel de meeste docenten als studenten prefereren toch fysiek onderwijs. Maar agendatechnisch is online voor beide kanten soms een heel goed alternatief t.o.v. fysieke lessen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbvdb
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 jaar
• Opleiding: HBO Werktuigbouw (ED&I)
• Werkervaring: 5, relevant <1
• (Woon) Locatie: West-Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur
• Werkgever/branche: Groot bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Haarlem
• Aantal vakantiedagen*: 21
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 2,5 uur
• Werkdruk: Startend, dus rustig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.209
• Vakantiegeld: €3.080
• Dertiende/veertiende maand: €1.155
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.743

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Middelloonregeling
• Overige: Vrij rijzen in de trein
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Weet niet exact

Kort:

Inmiddels twee keer van werkgever gewisseld door omstandigheden en de werkpakketten. Heb ervaring opgedaan binnen productieprocessen en met name de administratieve afhandelingen en voorwaarden ervan, terwijl ik meer wilde richten tot het product; onderzoek en ontwerp. Heb gelukkig een hoop kennis mogen (moeten?) opdoen in een korte tijd waardoor ik niet helemaal nat ben achter de oren, maar toch startend in hetgeen wat ik doe.

Ik vind zelf dat ik niet slecht verdien onder de omstandigheden waarin ik mij begeef, alleen heb ook geen referentievlak. Bij het vorige bedrijf waar ik zat heb ik door brutaal te zijn loonsverhoging gekregen, alleen vroeg ik mij ook af of ik dus niet systematisch weinig verdiende. De verhoging toen was bruto 800 euro namelijk.

Enfin, nu sinds een relatief korte tijd op een andere locatie in een nieuw bedrijf. Ik post hier om dit te delen maar ook voor mezelf om terug te kijken hoe ik gegroeid ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1985
  • Laatst online: 12-06 13:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Computer Science
• Werkervaring: 11,5 jaar
• (Woon) Locatie: Leuven

2. Wat doe je:
• Functie: C# / C++ / SQL / Angular / .NET Core en .NET Framework
• Werkgever/branche: verschillend
• (Werk) Locatie(s): Regio Brussel / Antwerpen / Mechelen
• Aantal vakantiedagen: zelfgekozen
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 1,5 per dag
• Werkdruk: verschillend middelmatig tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 10000 - 12000
• Vakantiegeld: € 0
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 100k

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen beheer
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Erwin1985 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:28:
• Werkgever/branche: verschillend
• Aantal vakantiedagen: zelfgekozen
• Werkdruk: verschillend middelmatig tot hoog
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen beheer
Freelance? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Salmon op 20-06-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1985
  • Laatst online: 12-06 13:34
Yes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Dit topic is meer voor mensen in dienst. Ook zou je post veel meer van toegevoegde waarde zijn als je je uurtarief vermeldt, nu is het niet veelzeggend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben meer benieuwd naar de kosten van de diverse regelingen zoals pensioen (of vergelijkbaar) die zijn getroffen. 10K binnenharken met freelance is niet zo moeilijk als je niet aan afdekken van risico's doet, maar daarmee erg lastig te vergelijken (ook met andere posts van freelancers hier).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gigatex
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO-ICT Software Engineering (net niet afgemaakt)
• Werkervaring: 10 maanden professioneel (6 maanden vorige werkgever in detachering, 4 maanden bij huidige werkgever), ~4 jaar aan projecten, stage en lessen op het HBO.
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: Backend Software Developer (Java)
• Werkgever/branche: Energie sector
• (Werk) Locatie(s): Remote (kantoor in hartje Amsterdam)
• Aantal vakantiedagen: 30
• Reistijd: n/a
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42140

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5% van bruto maand salaris
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zelf pensioenfonds kiezen en investeren, bij de belasting extra geheven loonheffing terug vragen.
• Mobiliteit per jaar: OV kosten van en naar kantoor worden volledig vergoed.
• Overige: Laptop, hoofdtelefoon en docking station etc. van de zaak, blijft eigendom van de zaak. Op korte termijn komt er een home office compensatie en worden er bonussen geïntroduceerd, die zijn nog niet rond.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €1950 (puur pensioen)

Ben vrij tevreden, zeker gezien ik eigenlijk gewoon geen diploma heb (wel bijna afgemaakt) en nog niet veel werkervaring had toen ik begon. Ik kon niet echt doorstromen vanuit een afstudeeropdracht. Het werk en de collega's zijn leuk en de werkdruk is niet bizar hoog. Ik hoop alleen wel dat we binnenkort een wat betere home office vergoeding krijgen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mrbvdb schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29 jaar
• Opleiding: HBO Werktuigbouw (ED&I)
• Werkervaring: 5, relevant <1
• (Woon) Locatie: West-Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur
• Werkgever/branche: Groot bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Haarlem
• Aantal vakantiedagen*: 21
• Gewerkte uren/week*: 36
• Reistijd**: 2,5 uur
• Werkdruk: Startend, dus rustig

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.209
• Vakantiegeld: €3.080
• Dertiende/veertiende maand: €1.155
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42.743

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Middelloonregeling
• Overige: Vrij rijzen in de trein
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Weet niet exact

Kort:

Inmiddels twee keer van werkgever gewisseld door omstandigheden en de werkpakketten. Heb ervaring opgedaan binnen productieprocessen en met name de administratieve afhandelingen en voorwaarden ervan, terwijl ik meer wilde richten tot het product; onderzoek en ontwerp. Heb gelukkig een hoop kennis mogen (moeten?) opdoen in een korte tijd waardoor ik niet helemaal nat ben achter de oren, maar toch startend in hetgeen wat ik doe.

Ik vind zelf dat ik niet slecht verdien onder de omstandigheden waarin ik mij begeef, alleen heb ook geen referentievlak. Bij het vorige bedrijf waar ik zat heb ik door brutaal te zijn loonsverhoging gekregen, alleen vroeg ik mij ook af of ik dus niet systematisch weinig verdiende. De verhoging toen was bruto 800 euro namelijk.

Enfin, nu sinds een relatief korte tijd op een andere locatie in een nieuw bedrijf. Ik post hier om dit te delen maar ook voor mezelf om terug te kijken hoe ik gegroeid ben.
Als ik je werkervaring als 1 jaar betitel zeker wel okee, denkende ook aan de secundaire arbeidsvoorwaarden die er erg goed zijn. Of heb je die andere 4 jaar toch ook echt al Werktuigbouwer gewerkt maar niet in de (revisie van) veelal gele apparaten op stalen wielen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Orangelights23 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:08:
[...]

Dit topic is meer voor mensen in dienst.
Nee hoor. Dit topic heet "Wat verdient de ICT'er / GOT'er" en er staan meer freelancers/zzp'ers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Associate Degree ICT (Cloud/Infra)
• Certificering: AZ-900, MS-900
• Werkervaring: - 2 maanden in detachering -> beviel niet, vanwege lange reistijd buiten werktijd
- 5 maanden in huidige functie
• (Woon) Locatie: Zuid Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: 2e/3e lijns support
• Werkgever/branche: Groot internationaal bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Zuid Limburg / Remote
• Aantal vakantiedagen: 26, mogelijkheid om 5 bij te kopen
• Reistijd: 15 minuten / Remote
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 2400
• Bonus, toeslagen, etc: € 1296
• Dertiende/veertiende maand: 0 €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.696

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% van bruto maandsalaris
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee precies
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Netto vergoeding van 110€ per maand, telefoon, laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 3120

Een korte vraag over bovenstaande: ik heb een Associate Degree ICT in de richting Cloud Engineer. Ik ben ook aangenomen als Cloud Engineer maar doe nu al 5 maanden 2e/3e lijns support (remote), vrijwel niks op gebied van netwerk (Azure). De werkdruk is hierbij tevens vrij laag en ik vind de werkzaamheden niet echt uitdagend/interessant. Is het aan te raden om wellicht verder te kijken voor een functie waarin ik wel met Azure kan werken, zodat de opgedane kennis van mijn studie niet verloren gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door Uhmazing34 op 21-06-2022 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbvdb
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Als ik je werkervaring als 1 jaar betitel zeker wel okee, denkende ook aan de secundaire arbeidsvoorwaarden die er erg goed zijn. Of heb je die andere 4 jaar toch ook echt al Werktuigbouwer gewerkt maar niet in de (revisie van) veelal gele apparaten op stalen wielen?
Ja zo kan je het zien, alleen was mijn vorige ervaring meer proces gerelateerd en vele malen minder het product. Ik ben bekend, niet bekwaam, met hetgeen wat ik nu doe. Daarentegen heb ik geleerd dat ik een bepaald kennisniveau heb en gerust op een goed tempo mijzelf kan ontwikkelen.

Wat mij is het inderdaad niet verkeerd voor mijn bekwaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Tylen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Nee hoor. Dit topic heet "Wat verdient de ICT'er / GOT'er" en er staan meer freelancers/zzp'ers hier.
Ik denk dat je het verkeerd leest. Deed ik in eerste instantie ook. Er staat niet "alleen voor", maar "meer voor". Technisch gezien correct gezien de startpost:
[...]Dit topic is primair bedoeld voor werknemers in loondienst in Nederland of België. ZZP'ers mogen ook posten, maar vergelijken met iemand in loondienst is erg lastig.[...]
Al vind ik het een beetje een bullshit ding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Uhmazing34 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 03:57:
Een korte vraag over bovenstaande: ik heb een Associate Degree ICT in de richting Cloud Engineer. Ik ben ook aangenomen als Cloud Engineer maar doe nu al 5 maanden 2e/3e lijns support (remote), vrijwel niks op gebied van netwerk (Azure). De werkdruk is hierbij tevens vrij laag en ik vind de werkzaamheden niet echt uitdagend/interessant. Is het aan te raden om wellicht verder te kijken voor een functie waarin ik wel met Azure kan werken, zodat de opgedane kennis van mijn studie niet verloren gaat?
Je bent aangenomen voor x (waarvoor je bent opgeleid), maar doet in de praktijk eigenlijk alleen y (wat je niet leuk vindt). Ik denk dat je je eigen vraag daarmee kunt beantwoorden, toch? Ik zou primair intern het gesprek aangaan en als dat niet of onvoldoende helpt, extern kijken.

[ Voor 1% gewijzigd door wheel op 21-06-2022 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
Uhmazing34 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 03:57:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Associate Degree ICT (Cloud/Infra)
• Certificering: AZ-900, MS-900
• Werkervaring: - 2 maanden in detachering -> beviel niet, vanwege lange reistijd buiten werktijd
- 5 maanden in huidige functie
• (Woon) Locatie: Zuid Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: 2e/3e lijns support
• Werkgever/branche: Groot internationaal bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Zuid Limburg / Remote
• Aantal vakantiedagen: 26, mogelijkheid om 5 bij te kopen
• Reistijd: 15 minuten / Remote
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 2400
• Bonus, toeslagen, etc: € 1296
• Dertiende/veertiende maand: 0 €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33.696

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 6% van bruto maandsalaris
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee precies
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Netto vergoeding van 110€ per maand, telefoon, laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 3120

Je zou dit allicht aan kunnen geven bij je huidige werkgever dat je niet tevreden bent met je huidige werkzaamheden, mocht dit geen soulaas bieden is het het altijd, althans naar mijn mening, waard om verder te kijken als je huidige werkegever bij navraag het niet verder met je oppakt.

Edit: ik zie dat @wheel al geantwoord heeft in lijn met mijn antwoord haha

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xillver
helemaal mee eens met de handige tips en tricks :D overigens een zeer nette verdienste op die leeftijd, zelf 34 met +-5-7 jaar werkervaring maar dat tik ik nog niet aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mrbvdb schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:34:
[...]

Ja zo kan je het zien, alleen was mijn vorige ervaring meer proces gerelateerd en vele malen minder het product. Ik ben bekend, niet bekwaam, met hetgeen wat ik nu doe. Daarentegen heb ik geleerd dat ik een bepaald kennisniveau heb en gerust op een goed tempo mijzelf kan ontwikkelen.

Wat mij is het inderdaad niet verkeerd voor mijn bekwaamheden.
Verkoop je zelf niet te goedkoop dan. Toen ik van R&D ingenieur naar meer business development & Project management wisselde wist ik dat ook allemaal niet precies en waarschijnlijk gebeurt dat in de meeste mensen hun carrière vaker. Vind dan je salaris een beetje laag eigenlijk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OtherSloth
  • Laatst online: 23-08 22:07
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Wat doe je precies in jouw geval? Die functienaam wordt nogal breed ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OtherSloth
  • Laatst online: 23-08 22:07
macmellow schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Wat doe je precies in jouw geval? Die functienaam wordt nogal breed ingezet.
Eigenlijk het offreren en ontwerpen van analytische data warehouses. Daar vooral gespecialiseerd in het spul op de Azure cloud. Denk aan ongeveer:
  • Inventariseren functionele eisen
  • Adviseren oplossing
  • Ontwerpen oplossing
  • Plan van aanpak maken
  • Ontsluiten bronsystemen
  • Ontwerpen analytisch datamodel
  • Aansluiten visualisatie tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Laatst online: 16-09 08:58
aapjuh99 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO-ICT + CCNA R&S
• Werkervaring: 1 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam Zuid
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 30 min enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3150 (2300 basissalaris + 950 variable (project)
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar:* OV Businesscard onbeperkt reizen 2e klas + Vouwfiets
• Overige: €28,50 telefoonkosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 44000 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO-ICT
• Certificaten: Cisco CCNP Security, Routing & Switching, Azure DevOps Engineer Expert, Aviatrix MCNP
• Werkervaring: 4 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam, Houten, Apeldoorn
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 60 min enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4700
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar:* Lease auto v/d zaak (Ford Mondeo Wagon) €350 netto per maand
• Overige: €28,50 telefoonkosten vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 58000 bruto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Reinier

\o/

Erwin1985 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:28:
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 10000 - 12000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 100k
Does not compute :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Dit is wel een beetje rijk rekenen natuurlijk. De 10,8k zal een beetje variabel zijn (afh van vakantie/feestdagen) en ik neem aan dat je ook vakantie neemt ;)
Net als hierboven vermoed ik (midlance constructie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ID-College schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Dit is wel een beetje rijk rekenen natuurlijk. De 10,8k zal een beetje variabel zijn (afh van vakantie/feestdagen) en ik neem aan dat je ook vakantie neemt ;)
Zoveel feestdagen kennen we ook weer niet in Nederland :P
En vakantie, tjah… ik heb nog een jonge baby en geen leerplichtige. Dus voorlopig kan ik knallen :) wil niet zeggen dat ik niet rust. Maar het opgenoemde bedrag is gewoon normaal voor een maandje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 22:31

Fresh

nee is nee

Phntm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:38:
[...]

En vakantie, tjah… ik heb nog een jonge baby en geen leerplichtige. Dus voorlopig kan ik knallen :) wil niet zeggen dat ik niet rust. Maar het opgenoemde bedrag is gewoon normaal voor een maandje werk.
Wat is je uurtarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbvdb
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Verkoop je zelf niet te goedkoop dan. Toen ik van R&D ingenieur naar meer business development & Project management wisselde wist ik dat ook allemaal niet precies en waarschijnlijk gebeurt dat in de meeste mensen hun carrière vaker. Vind dan je salaris een beetje laag eigenlijk om eerlijk te zijn.
Thanks, is serieus een goeie pointer! :*)
Het is mijns inziens wel lastig echter; ik zit namelijk per uur op hetzelfde loon als bij mijn vorige functie en werkgever. Sterker, heb nu ook een 13e maand, dus kwa jaarsalaris ging ik er echt op vooruit. Functie was ook geschaald voor MBO/Starters, al zegt dat naar mijn mening niet veel.

Dat je dus aangeeft dat je vind dat het laag is, vind ik dan weer super interessant, helemaal omdat ik dus (dacht) een ruime salarisverhoging te hebben gehad bij het vorige bedrijf. Wat is volgens jou een beetje waar ik had kunnen zitten?

Mooi dat je zelf de overstap hebt kunnen maken naar Project management trouwens! Heb er wel respect voor dat je in een creatief vak toch meer de schakelpositie opzoekt - mij lijkt het lastig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Phntm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:38:
[...]

Wat ik meer bedoelde is: je schetst hier een beeld wat niet echt realistisch is. Je pakt hier inkomsten van een maand in het jaar (wat varieert: in aug. zit b.v. meer werkbare uren dan in een feb of april met feestdagen), en je doet dat keer 12 maanden (alsof je dus het hele jaar geen vakantie opneemt). Dat is wel een vertekend beeld natuurlijk, want de gemiddelde medemens zal ergens in het jaar vakantie opnemen (en dus is het eerder keer 10,5 ipv keer 12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk46
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 16:20
GoldenSample schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik zit nu ongeveer in deze transitie. R&D ingenieur naar Project Management. Vind je het erg om misschien hier wat meer over te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Members only:
ID-College schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Wat ik meer bedoelde is: je schetst hier een beeld wat niet echt realistisch is. Je pakt hier inkomsten van een maand in het jaar (wat varieert: in aug. zit b.v. meer werkbare uren dan in een feb of april met feestdagen), en je doet dat keer 12 maanden (alsof je dus het hele jaar geen vakantie opneemt). Dat is wel een vertekend beeld natuurlijk, want de gemiddelde medemens zal ergens in het jaar vakantie opnemen (en dus is het eerder keer 10,5 ipv keer 12)
Persoonlijk let ik niet echt op het jaar salaris. Ik kan bij wijze 10 maanden werken elk jaar en 2 volle maanden vakantie nemen. Dat verschilt. Ik snap dat het niet realistisch is om een volle jaar door te werken, ook tijdens verplichte vrije dagen die ook vanuit een opdrachtgever kunnen komen.

Maar je punt is mij nu niet duidelijk: Word ik nou aangesproken op het feit wat ik verdien of? Ik heb namelijk geen roze bril op, anders deed ik nog wel ander werk. Mijn eerste loonstrook liegt er in ieder geval niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jk46 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Ik zit nu ongeveer in deze transitie. R&D ingenieur naar Project Management. Vind je het erg om misschien hier wat meer over te delen?
Deels geluk zoals met alles maar paar dingen speelde me:
  1. Werkte als werktuigbouwer maar m'n originele opleiding was een wat zachtere engineering opleiding waar meer aandacht is voor organizatie/project management
  2. Switchte naar een meer 'business development' baan waar ik min of meer toevallig een stuk technischer was dan gevraagd. Ben er aangenomen omdat men deels inzag dat die kennis wel handig was maar ik voor de rest commercieel & strategisch een vrij hoog denkniveau had
  3. De Switch was in een erg jonge maar snel groeiende niche waar ik toch weer het een en ander met Hardware (IoT device) aan de inkoopkant van doen had & heb er wat IT projecten als product owner naast gedaan
  4. volgende switch was in de zelfde niche naar een stuk technischer bedrijf dat deels projecten had bij een zelfde toeleverancier als waar ik al eerder flink de duimschroeven had aangedraaid. Kende voor de rest de situatie wel een beetje/kon die wel een beetje voorspeleln als ingewijde in de niche dus kon de hiring manager wel vertellen hoe ik bepaalde problemen aan zou pakken. Dat waren 'toevallig' precies de problemen waar hij tegen aan liep.
Ben dus niet helemaal de klassieke R&D project manager gezien ik begon aan de inkopende kant en later een beetje als een OEM bezig was. En er komen was door een 'side-step' naar business development gecombineerd met een kleine niche wel wat makkelijker dan binnen een organisatie doorgroeien.
mrbvdb schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Thanks, is serieus een goeie pointer! :*)
Het is mijns inziens wel lastig echter; ik zit namelijk per uur op hetzelfde loon als bij mijn vorige functie en werkgever. Sterker, heb nu ook een 13e maand, dus kwa jaarsalaris ging ik er echt op vooruit. Functie was ook geschaald voor MBO/Starters, al zegt dat naar mijn mening niet veel.

Dat je dus aangeeft dat je vind dat het laag is, vind ik dan weer super interessant, helemaal omdat ik dus (dacht) een ruime salarisverhoging te hebben gehad bij het vorige bedrijf. Wat is volgens jou een beetje waar ik had kunnen zitten?

Mooi dat je zelf de overstap hebt kunnen maken naar Project management trouwens! Heb er wel respect voor dat je in een creatief vak toch meer de schakelpositie opzoekt - mij lijkt het lastig ;)
Moet ik wel toegeven dat ik de meeste salarissen te laag vind, vooral omdat je vaak met langer doorzoeken vaak wel bedrijven vind die voor een vergelijkbare baan 30%+ meer betalen dan wat 'okay' is. Overigens denk ik dat het bij jou voor een groot deel ook zit in een MBO/Starters functie zit terwijl je dat niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Een meta-postje: @JvS @miicker mag ik ook naar aanleiding van deze post: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" voorstellen om het verzoek bij het template te zetten de verdiensten (ook) terug te rekenen naar een full time dienstverband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
En naar welke moet dan terug gerekend worden? Iedereen naar 40? Is dit een gemis dat (redelijk) breed gevoeld wordt?

Ik lees dit topic niet zo heel vaak meer, weet niet of miicker dat wel doet, wellicht kunnen we het stokje overdragen / iemand toevoegen :)

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 21-06-2022 19:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:47:
En naar welke moet dan terug gerekend worden? Iedereen naar 40? Is dit een gemis dat (redelijk) breed gevoeld wordt?

Ik lees dit topic niet zo heel vaak meer, weet niet of miicker dat wel doet, wellicht kunnen we het stokje overdragen / iemand toevoegen :)
Met dertien anderen die er zo over denken en niemand die aangeeft het niet te willen of er geen toegevoegde waarde in te zien denk ik het inderdaad wel ja.
En ja naar 40 lijkt mij praktisch, bij het Rijk doet 9 v.d.10 werknemers dat al met verkapte meeruren voor vakantie bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 21-06-2022 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik lees het nog wel regelmatig. Maar laten omrekenen naar 40 uur lijkt me persoonlijk niet nodig, immers plaatst je ook het aantal uur dat je werkt. Kleine moeite om het zelf even om te rekenen als je het graag wil weten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
True schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:45:
offtopic:
Een meta-postje: @JvS @miicker mag ik ook naar aanleiding van deze post: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" voorstellen om het verzoek bij het template te zetten de verdiensten (ook) terug te rekenen naar een full time dienstverband?
Misschien dan ook gelijk 'type arbeidsovereenkomst ' oid toevoegen om de mid/freelancers er uit te pikken. ;) Is nu vaak wat onduidelijk. @miicker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Hbeez schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Misschien dan ook gelijk 'type arbeidsovereenkomst ' oid toevoegen om de mid/freelancers er uit te pikken. ;) Is nu vaak wat onduidelijk.
Dat lijkt mij ook een goeie, zeker omdat dit de laatste tijd meer en meer terug lijkt te komen, de markt veranderd wellicht ook een beetje die kant op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• denkeroverna
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-04 23:55
Maandje later, progress!

Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
denkeroverna schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:08:
Maandje later, progress!

***members only***

***members only***
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denkeroverna
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-04 23:55
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:50

HSG

Hoe krijg je iets in de members-only veld? Ik mis dat een beetje op de eerste pagina bij de uitleg over deze topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonard_nl
Mooie stappen. Je kan denk ik heel tevreden zijn. Heeft de werkgever ook iets aangeboden inzake scholing? Want ervaring is waardevol, maar formele scholing, zeker als je geen HAVO hebt, zou niet verkeerd zijn. Vergeet niet dat er nu een ontzettend krappe arbeidsmarkt is, daar kun je echter niet op rekenen voor over 2,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Waarom nog Midlance in deze markt, je zou 30% meer kunnen verdienen per jaar. Zeg maar wat je nu bruto verdient wordt dan netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Phntm schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:46:
[...]

***members only***

[...]

Persoonlijk let ik niet echt op het jaar salaris. Ik kan bij wijze 10 maanden werken elk jaar en 2 volle maanden vakantie nemen. Dat verschilt. Ik snap dat het niet realistisch is om een volle jaar door te werken, ook tijdens verplichte vrije dagen die ook vanuit een opdrachtgever kunnen komen.

Maar je punt is mij nu niet duidelijk: Word ik nou aangesproken op het feit wat ik verdien of? Ik heb namelijk geen roze bril op, anders deed ik nog wel ander werk. Mijn eerste loonstrook liegt er in ieder geval niet om.
Die 100 pak je makkelijk zelf in deze markt. Kijk op freelance.nl of freelancedev.nl

Het klinkt raar maar je wordt echt flink onderbetaald imho :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mannowlahn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:46:
[...]

Die 100 pak je makkelijk zelf in deze markt. Kijk op freelance.nl of freelancedev.nl

Het klinkt raar maar je wordt echt flink onderbetaald imho :)
Dat is niet helemaal waar. De kosten van arbeidsongeschiktheid verzekeringen, opvangnetten etc kosten ook aardig wat. En dat hakt er aardig in. Flink onderbetalen is het zeker niet.

Voor nu is dit heel erg prima. Nooit te laat om te freelancen later. Doe je het zelf dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HSG schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:22:
Hoe krijg je iets in de members-only veld? Ik mis dat een beetje op de eerste pagina bij de uitleg over deze topic.
Omdat dat in de FAQ van het forum staat: [mo]geheimpjes[/mo]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
Phntm schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Dat is niet helemaal waar. De kosten van arbeidsongeschiktheid verzekeringen, opvangnetten etc kosten ook aardig wat. En dat hakt er aardig in. Flink onderbetalen is het zeker niet.

Voor nu is dit heel erg prima. Nooit te laat om te freelancen later. Doe je het zelf dan wel?
Dat is niet zoveel als jij denkt. Ik kijk naar mijzelf, beroeps en aansprakelijkheid verzekering 500 euro per jaar, aov 2500 per jaar (tot 70k per jaar verzekerd tot 68e leeftijd, betaald vanaf 3 maanden, geen vervangend werk noodzakelijk mocht ik invalide raken) uurloon 100, ongeveer 180.000 omzet. Dat zijn mijn grootste kosten per jaar, ik maak helaas niet meer dan 5000 euro aan kosten per jaar. Het is wel flink onder betalen imho in jouw geval.

Ja ik vind dat je echt een dief van je eigen portemonnee bent als je in de huidige markt nog gaat midlancen. Wel de lasten, niet de lusten. Je wordt aan alle kanten kapot gebeld door recruiters, bijna smekend. Sollicitatie gesprekken is meer kijkend naar fit in team dan dat je 100% gekwalificeerd bent. Dus een freelance gig vinden is echt een peuleschil in deze markt als je 5 jaar ervaring hebt en je bent een beetje serieus in je vak gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbvdb
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:05:

(...)

Moet ik wel toegeven dat ik de meeste salarissen te laag vind, vooral omdat je vaak met langer doorzoeken vaak wel bedrijven vind die voor een vergelijkbare baan 30%+ meer betalen dan wat 'okay' is. Overigens denk ik dat het bij jou voor een groot deel ook zit in een MBO/Starters functie zit terwijl je dat niet bent.
Dankjewel voor je toelichting, dat waardeer ik :)
Ik zal dit ook zeker meenemen in mijn verdere loopbaan. Het idee was ook, van beiden, dat ik een functie zou bekleden om in door te groeien. Naar wat exact is nog niet zeker, mijn hoofd en hart zeggen nu nog richting Senior Engineer over wat jaren, maar wellicht dat ik hier anders in sta over een jaar of twee.

Ik denk overigens ook wel dat je gelijk hebt kwa verdiensten elders. Ik moet ook bekennen dat mijn woonlocatie en situatie ongunstig zijn - ver van de innovatie en helaas nog in een sociale huurwoning. Voor mij is 2,5 uur reistijd net genoeg op een dag, al hoop ik hier ooit verandering in te brengen.

Enfin, nogmaals dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Phntm schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:21:
[...]

Onzin. Heb je je er wel eens in verdiept? Ik heb mijn plaatje hier wel eens gepost. En qua AOV, Beroeps en Berijfsaanspraakelijkheid ben je zo'n €266,- kwijt per maand (en dan heb ik nog een "dure" AOV).

Edit:
mannowlahn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Dat is niet zoveel als jij denkt. Ik kijk naar mijzelf, beroeps en aansprakelijkheid verzekering 500 euro per jaar, aov 2500 per jaar (tot 70k per jaar verzekerd tot 68e leeftijd, betaald vanaf 3 maanden, geen vervangend werk noodzakelijk mocht ik invalide raken) uurloon 100, ongeveer 180.000 omzet. Dat zijn mijn grootste kosten per jaar, ik maak helaas niet meer dan 5000 euro aan kosten per jaar. Het is wel flink onder betalen imho in jouw geval.

Ja ik vind dat je echt een dief van je eigen portemonnee bent als je in de huidige markt nog gaat midlancen. Wel de lasten, niet de lusten. Je wordt aan alle kanten kapot gebeld door recruiters, bijna smekend. Sollicitatie gesprekken is meer kijkend naar fit in team dan dat je 100% gekwalificeerd bent. Dus een freelance gig vinden is echt een peuleschil in deze markt als je 5 jaar ervaring hebt en je bent een beetje serieus in je vak gebied.
Wat jij zegt dus hahaha.

[ Voor 47% gewijzigd door Tylen op 22-06-2022 08:43 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.