Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat hier toch een boel mensen vanuit hun IT blik aan het kijken zijn. Het is een hele andere branche waar deze poster in werkt en dan kan je een meeting voor een grote deal gewoon niet zomaar uitlopen. En ja de volgende dag moet je ook weer hard aan de bak.
Zelf denk ik dat hard werken ook enorm leuk kan zijn en je er veel voldoening uit kan halen. Maar zoals je zelf al aangeeft: het is echter geen wet van meden en perzen.
Misschien wil de poster zelf nog wat uitwijden over de deal en hoe hij er zelf naar kijkt.
Dit is inderdaad wat het is: compleet andere sector en ander werk. Dit bekijken vanuit de IT bril en stellen dat je slimmer moet werken en niet harder, werkt niet. In ieder geval duidelijk dat mijn post veel los maakt!
Het is duidelijk dat het geen eenvoudige afweging is, kiezen tussen werk en privé met een baan als deze. Dus ja, het vooruitzicht van kinderen is enerzijds vooral erg leuk maar tegelijkertijd ook spannend - hoe ga je het combineren? Wat dat betreft een terecht punt van aandacht - precies de reden waarom ik zo nu en dan twijfel om andere functies na te jaren waarbij de balans anders is.
Let wel: als investment manager ben ik vaak de client en niet de adviseur. Dat betekent dat anderen grotendeels voor ons werken op ons schema, niet andersom. Dat betekent meer regie over de agenda dan de typische consultant, advocaat of bankier. Het 'always on' principe komt tegelijkertijd ook met redelijk wat flexibiliteit: zolang het werk maar gedaan wordt en transacties worden afgerond / assets worden gemanaged, ben ik er vrij in hoe dat te bereiken. 100% flexibiliteit zeker niet, ik moet immers samen werken met veel partijen (adviseurs, collega's, interne investment committees).
Ik ben alleen bereid deze uren te maken en de flexibiliteit te bieden indien er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan: i) genoeg flexibiliteit aan mijn kant om mijn dag in te delen en privé zaken op te kunnen pakken, ii) inhoudelijk interessant werk waar tevens groei mogelijk is in verantwoordelijkheden en iii) een stevige vergoeding. Op dit moment wordt aan alle drie de voorwaarden voldaan, al kan het uiteraard zo zijn dat er meer behoefte aan flexibiliteit dan wel privé tijd in absolute zin. Dan zal een andere baan zeker een mogelijkheid zijn.
Wat ik vind van de deal? Ik vind dat ik enorm leuk werk heb en krijg op mijn leeftijd behoorlijk flink betaald. Er is nog veel groei mogelijk op het vlak van inhoud, verantwoordelijkheden en compensatie. Als zodanig zit ik goed op mijn plek. Als je het omrekent naar en 40 uren werkweek is het niet fenomenaal, maar de realiteit is dat je geen 9-5 positie zult vinden als je dit werk wil doen. Dit is geen sector waar het werk neergelegd wordt om 17:00 en er pas morgen weer naar gekeken wordt. Tevens: veel andere functies die me leuk lijken vragen óók een bepaalde mate van flexibiliteit en meer dan 40 uren werken. Dan is hetgeen dat ik heb erg goed.
Mijn vader is al zijn hele leven IT'er en heeft als systeembeheerder op elk van deze voorwaarden een andere balans. Beiden zijn we op dit moment happy met onze baan.
Mocht er een wijziging zijn in baan en comp, zal ik het hier als referentiepunt uiteraard blijven posten. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in meer detail over het werk dat ik doe, stuur gerust een berichtje.
[
Voor 10% gewijzigd door
Catorce op 15-06-2022 16:48
]