Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Eerst je registreren met je oude rom en login en wachtwoord noteren, hij zal daarom vragen bij een nieuwe rom.

Je device moet wel reeds unlocked zijn, anders dit volgen,

http://en.miui.com/unlock/

Kan 360 uren duren voordat je een code krijgt.

De laatste officiële kan je hier krijgen, kan je hier krijgen,

http://en.miui.com/a-234.html

Installeren met eigen tool.

Heb zelf deze er op gezet, 10.2 stable, via TWRP

https://xiaomi.eu/communi...0-2-stable-release.47170/

EU versie, zit play store al in.

Je moet de clover versie hebben, de naam van mi pad 4.

TWRP versie van dezelfde pagina ophalen, Clover versie.

Handleiding,

On your device, go into Settings -> About and find the Build Number and tap on it 7 times to enable developer settings.
Press back and go into Developer Options and enable USB debugging.

Note many devices will replace your custom recovery automatically during first boot. To prevent this,
use Google to find the proper key combo to enter recovery. After typing fastboot reboot,
hold the key combo and boot to TWRP. Once TWRP is booted, TWRP will patch the stock ROM to prevent
the stock ROM from replacing TWRP. If you don't follow this step, you will have to repeat the install.

Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM

Copy our ROM to the internal storage

From your computer, open a command prompt and type:

adb reboot bootloader

You should now be in fastboot mode.

fastboot flash recovery twrp.img

fastboot boot twrp.img

Wipe /data partition (NEVER wipe System or Persist!)

Install our ROM

Reboot

done

[ Voor 25% gewijzigd door pepergeld op 17-02-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:34
Dank je voor je post!
Het gekke is dat hier http://en.miui.com/a-234.html de versie van de mipad 4 niet te vinden is, maar wie weet komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20
henidde schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Hier geen last van. Heb je een foto? Ben wel benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6XTwdAVo3IJCMYYzSt3az6FG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 07:29
Je afbeelding staat in een beveiligde map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
Nog even wat anders, omdat Mi pad 4 LTE niet over band 20 beschikt (800 mhz), werkt alleen een sim kaart van Simpel of T-Mobile. Dit vanwege dat ze niet gebruik maken van band 20 (800 mhz).

[ Voor 3% gewijzigd door pepergeld op 19-02-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
Deze heb ik dus er op gezet, bevalt goed.

https://xiaomi.eu/communi...0-2-stable-release.47170/

en dan DOWNLOAD MIUIv10.2 STABLE

svp niet meerdere berichten onder elkaar postenaar je bericht aanpassen en daar dan iets bijzetten. (y)

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 19-02-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22

13art

Moderator Mobile
pepergeld schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:29:
Nog even wat anders, omdat Mi pad 4 LTE niet over band 20 beschikt (800 mhz), werkt alleen een sim kaart van Simpel of T-Mobile. Dit vanwege dat ze niet gebruik maken van band 20 (800 mhz).
Hij zal wel met andere kaarten werken, alleen 4G zal niet beschikbaar zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:25
pepergeld schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:46:
Wipe /data partition (NEVER wipe System or Persist!)
Grappig dat je geen System mag wipen terwijl t installatie script gewoon een image op je System partitie knalt.

Ik heb nu sinds 2 weken voor mijn vrouw en mijzelf een Mi Pad 4 64GB en heb er op de eerste dag direct LineageOS met OpenGapps opgezet. Heerlijk stock Android met een complete Google experience, net zoals mijn Nexus 7 tablet had. Was met TWRP n fluitje van n cent.

Dat MIUI gebeuren kan ik echt niet aan wennen, dat vernaggelt Android zo erg... Als ik n iPad wilde kocht ik wel een iPad.

Enige nadeel wat ik heb ontdekt met zowel de originele als een custom ROM is dat ik veel audio ruis heb met oordopjes op laag volume... Dat had de Nexus 7 niet, het lijkt dan toch dat er op de DAC beknibbeld is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
henidde schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Hier geen last van. Heb je een foto? Ben wel benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6XTwdAVo3IJCMYYzSt3az6FG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 08:19
Wat gek. Dit is ook geen white bleeding lijkt me. Geen idee wat het is..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
l3art schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:43:
[...]

Hij zal wel met andere kaarten werken, alleen 4G zal niet beschikbaar zijn.
Nee dat is niet zo, sms wil zelfs niet met andere kaart waar ik woon.

Zou kunnen dat in een drukker gebied niet meer de band 20 wordt gebruikt, dan zou het inderdaad kunnen dat een ander kaartje ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepergeld
[quote]redah schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:58:
[...]

Grappig dat je geen System mag wipen terwijl t installatie script gewoon een image op je System partitie knalt.

Je hebt gelijk, antwoord is ook grappig,

https://xiaomi.eu/communi...hing-xiaomi-eu-rom.48524/

all necessary is done by installation script.. dont make your life complicated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pepergeld schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:19:
[...]

Nee dat is niet zo, sms wil zelfs niet met andere kaart waar ik woon.

Zou kunnen dat in een drukker gebied niet meer de band 20 wordt gebruikt, dan zou het inderdaad kunnen dat een ander kaartje ook werkt.
Kpn gebruikt ook de banden 3 en 7 welke wel ondersteund worden door de mi pad 4 (aldus kimovil), maar wellicht niet overal.

• pepergeld
Ja dat best kunnen, Vodafone en Telfort(KPN) werkten niet in mijn woonplaats.

Je kan zien dat bij Vodafone en Telfort/Kpn IWLAN wordt gebruikt, ipv LTE.

Soort Wifi, dan wordt het normale netwerk verkeer ontlast.

Wikipedia: Mobile data offloading

IWLAN is the way of Mobile data offloading that is deployed by Telecom operators to reduce the amount of data being carried on the cellular bands, freeing bandwidth for other users. In the IWLAN architecture, a mobile device opens a VPN/IPsec tunnel from the device to the dedicated IWLAN server in the operator’s core network to provide the user either an access to the operator’s walled-garden services or to a gateway to the public Internet.
This service depends upon the operator's deployment and system configurations

[ Voor 83% gewijzigd door pepergeld op 21-02-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
De mipad 4 plus kwam vandaag binnen, met de custom rom van Banggood, mijn bestellingsfout dus.
Hij is al unlocked, dat is mooi, maar er zit geen updater in, een stuk minder mooi.
Vooralsnog snap ik de procedure om er een nieuwe rom op te zetten nog niet, wou dat er een methode voor dummies bestond.
Ooit was het een stuk simpeler en geen risico op bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben ook van plan om de Mi Pad 4 aan te schaffen. Maar welke versie neem ik best bij Banggood, CN ROM of Global ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik zou de cn rom nemen.
Als je even terugleest zie je dat ik per ongeluk de global had besteld.
Ik heb de 4 met cn rom, bevalt me prima, geen troep en ota updates.
Toen kwam pas de 4 plus, met een instabiele global rom incl irritante reclames. Gekocht bij Banggood.
Heb er net de cn rom opgezet, zat natuurlijk niet mee, op zeker moment was alles Chinees, maar inmiddels is de boel helemaal in orde, wat een verademing!
Het interesseert mij geen fluit of er Nederlands op zit maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 15:03
Master_S schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:41:
Ben ook van plan om de Mi Pad 4 aan te schaffen. Maar welke versie neem ik best bij Banggood, CN ROM of Global ROM ?
als je zelf andere ROMs erop wilt gooien lijkt een 'Global' ROM van BangGood een goede optie te zijn. Dan is de tablet al unlocked. Dit bespaard je zelf 15 dagen wachten via de Xiaomi website...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1192138

Heb een Mi Pad gekocht vanwege goede ervaringen met Xiaomi, maar dacht dat Global ROM zou werken. Hij is wel unlocked.

Niet ingelezen, stom :-(

Moet er nu een andere ROM geflahst worden?

Als ik kijk bij ‘ instellingen’ staat er:

MIUI version
MIUI by XIAOMI 10.1 | Stable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1192138 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:54:
Heb een Mi Pad gekocht vanwege goede ervaringen met Xiaomi, maar dacht dat Global ROM zou werken. Hij is wel unlocked.

Niet ingelezen, stom :-(

Moet er nu een andere ROM geflahst worden?

Als ik kijk bij ‘ instellingen’ staat er:

MIUI version
MIUI by XIAOMI 10.1 | Stable
Wat bedoel je met dat je dacht dat de global rom zou werken?

Mijn advies is om sowieso een rom van xiaomi.eu er op te zetten. Stabiel, alles werkt, NL taal, play store prima geïnteresseerd en tegelijk werlt de theme store ook. Van vendors weet je niet wat ze mogelijk met de rom gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
l3art schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Wat bedoel je met dat je dacht dat de global rom zou werken?

Mijn advies is om sowieso een rom van xiaomi.eu er op te zetten. Stabiel, alles werkt, NL taal, play store prima geïnteresseerd en tegelijk werlt de theme store ook. Van vendors weet je niet wat ze mogelijk met de rom gedaan hebben.
Die van mij is nog helemaal origineel en gelocked. Ik draai dus nog steeds de originele Chinese Rom, en dat bevalt me ook prima.
Het is even werk om Play Store aan de praat te krijgen en om alle defaults goed te zetten zodat je geen last hebt van de meegeleverde Chinese apps.
Als dat allemaal goed staat: stabiel, snel, goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dennisfr schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Die van mij is nog helemaal origineel en gelocked. Ik draai dus nog steeds de originele Chinese Rom, en dat bevalt me ook prima.
Het is even werk om Play Store aan de praat te krijgen en om alle defaults goed te zetten zodat je geen last hebt van de meegeleverde Chinese apps.
Als dat allemaal goed staat: stabiel, snel, goede accuduur.
Ieder z'n voorkeur maar ik vond de CN rom wat traag, veel bloatware, playstore kreeg ik niet goed werkend en heb m'n toestellen liever op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
weird
ik kan vanuit windows niet copieren naar mijn Sd kaart?
Folder wordt gecopieerd maar de content niet, geen error, nix
Naar interne storage gaat wel... enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 15:50

N97

Er bestaat geen officiële MIUI Global Rom voor de Mi Pad 4. Er is alleen de Chinese (CN) Rom van MIUI beschikbaar.

Xiaomi verkoopt die Mi Pad's 4 met een locked bootloader aan publiek en leveranciers met de officiële MIUI CN Rom. Een Mi Pad 4 die aangeboden word met een Global Rom heeft een unlocked bootloader en een aangepaste Rom van MIUI. Wat is exact aangepast aan die MIUI Rom, alleen talen toegevoegd of misschien iets meer?

Xiaomi is Chinese fabrikant gericht op de Chinese markt. Wil je geen Chinese bloatware hebben van de officiële MIUI Chinese Rom, die verder gewoon prima is want MIUI build en zo overal te lezen goed werkt, er zijn andere Android Rom's voor Xiaomi apparaten.

Xiaomi.eu is een goede Rom met een grote community. Ze gebruiken de Chinese stable Rom met hun eigen aanpassingen. In het kort kan je zeggen dat de Rom van Xiaomi.eu de Westerse versie van MIUI is met Google integratie. Meeste ontwikkelaars komen uit het Oostblok.

LineageOS, heeft geen intro nodig. Een van de bekendste Rom's met de volledige Android experience.

De officiële MIUI om voor je Xiaomi apparaat kan je via de MIUI site met een applicatie zeer gemakkelijk installeren (locked/unlocked bootloader), de installatie van alternatieve Rom's zijn iets uitgebreider (unlocked bootloader) maar een stappenplan volgen is geen rocketscience. Nodig je neefje of nichtje uit voor een maaltijd en het is zo gepiept.

Het is al jaren bekend dat er foute Chinese internetwinkels tussen zitten die de Xiaomi apparatuur die niet op de Westerse markt beschikbaar zijn aan consumenten via grijze import verkoopt met aangepaste software.

[ Voor 6% gewijzigd door N97 op 24-03-2019 14:35 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korlean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 00:21
Ik heb het gevoel dat de meeste mensen hier een 8" Mi Pad 4 hebben ?

Ik zit enorm te twijfelen, ikzelf zou voor een 10.1 " gaan maar het toestel zou veeleer voor de kids zijn. En mogelijk komen er 2 , dan is het al direct een hele hap duurder en misschien is voor jongere kids een 10.1 tablet wat onhandig...

Ik heb altijd keuzestress bij zo'n dingen als dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korlean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 00:21
redah schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:58:
[...]

Ik heb nu sinds 2 weken voor mijn vrouw en mijzelf een Mi Pad 4 64GB en heb er op de eerste dag direct LineageOS met OpenGapps opgezet. Heerlijk stock Android met een complete Google experience, net zoals mijn Nexus 7 tablet had. Was met TWRP n fluitje van n cent.

Dat MIUI gebeuren kan ik echt niet aan wennen, dat vernaggelt Android zo erg... Als ik n iPad wilde kocht ik wel een iPad.

Enige nadeel wat ik heb ontdekt met zowel de originele als een custom ROM is dat ik veel audio ruis heb met oordopjes op laag volume... Dat had de Nexus 7 niet, het lijkt dan toch dat er op de DAC beknibbeld is :(
Hoi Redah , heb je nog geen issues ondervonden met de Lineage build die je gebruikt ? Ik heb nog geen Mi Pad (blijf maar twijfelen tussen den 8" en 10.1" , maar als ik hem heb zou ik ook wel Lineage erop willen zetten denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Korlean schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:01:
Ik heb het gevoel dat de meeste mensen hier een 8" Mi Pad 4 hebben ?

Ik zit enorm te twijfelen, ikzelf zou voor een 10.1 " gaan maar het toestel zou veeleer voor de kids zijn. En mogelijk komen er 2 , dan is het al direct een hele hap duurder en misschien is voor jongere kids een 10.1 tablet wat onhandig...

Ik heb altijd keuzestress bij zo'n dingen als dit :)
Ik heb ze allebei, voor verschillende doeleinden, de kleine als lekker handzame tablet voor alledaags gebruik, de grote voornamelijk voor bladmuziek.
Kan me voorstellen dat de grote voor jonge kinderen inderdaad te zwaar en onhandig is, de kleine is ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:25
Korlean schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:25:

Hoi Redah , heb je nog geen issues ondervonden met de Lineage build die je gebruikt ? Ik heb nog geen Mi Pad (blijf maar twijfelen tussen den 8" en 10.1" , maar als ik hem heb zou ik ook wel Lineage erop willen zetten denk ik)
Nope, alles werkt naar volle tevredenheid, op de ruis bij laag volume in de headset na. Maar dat doet zich ook voor bij de originele MIUI ROM, dus dat ligt niet aan Lineageos. Verder echt 0 issues gehad, en bijvoorbeeld de batterij houdt het bijzonder goed vol voor ons gebruik (alleen 's avonds in bed, dus ik doe makkelijk 'n week op n acculading).

Ik heb nu LineageOS 16.1 (Pie), het Gapps stock pakketje, Magisk en YouTube Vanced als basis geïnstalleerd. Werkt allemaal als een zonnetje en zonder bloatware of iPad interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
redah schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Nope, alles werkt naar volle tevredenheid, op de ruis bij laag volume in de headset na. Maar dat doet zich ook voor bij de originele MIUI ROM, dus dat ligt niet aan Lineageos. Verder echt 0 issues gehad, en bijvoorbeeld de batterij houdt het bijzonder goed vol voor ons gebruik (alleen 's avonds in bed, dus ik doe makkelijk 'n week op n acculading).

Ik heb nu LineageOS 16.1 (Pie), het Gapps stock pakketje, Magisk en YouTube Vanced als basis geïnstalleerd. Werkt allemaal als een zonnetje en zonder bloatware of iPad interface!
Waar heb je de 16.1 vandaan? Op xda en met Google kom ik alleen maar 16.0 tegen.

Ben zelf nog wat huiverig om lineage os er op te zetten. MIUI heeft misschien een wat heavy theme over android gegooid en de instellingen zijn niet altijd even logisch, maar het werkt als een zonnetje. Geen enkele bug tegen gekomen, extreem lange accu duur, etc.

Eenmaal op Lineage, kan je dan ook weer terug naar MIUI? Of moet je de partitie wissen die MIUI nodig heeft om te kunnen booten (waarvan overal gewaarschuwd wordt dat je die niet moet wissen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Had je dit probleem al vanaf het begin of is dit geleidelijk aan gekomen? Hoe is het opgelost?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
henidde schreef op zondag 31 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Had je dit probleem al vanaf het begin of is dit geleidelijk aan gekomen? Hoe is het opgelost?
Redelijk vanaf het begin. Wordt alleen maar erger. Ben 2,5 maand op vakantie geweest, en sinds vrijdag terug. Ga nu bij Gearbest informeren. Dus nog geen update. Jij ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Aristos schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:31:
[...]

Redelijk vanaf het begin. Wordt alleen maar erger. Ben 2,5 maand op vakantie geweest, en sinds vrijdag terug. Ga nu bij Gearbest informeren. Dus nog geen update. Jij ook last van?
Vervelend probleem, hopelijk kan je het oplossen.

Enne... 2,5 maand op vakantie? Op kosten van de staat of benne gij een levensgenieter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aristos
N97 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:58:
[...]

Vervelend probleem, hopelijk kan je het oplossen.

Enne... 2,5 maand op vakantie? Op kosten van de staat of benne gij een levensgenieter?
Vooral raar dat ik het bij niemand anders terug zie komen. En 2,5 maand vakantie is simpelweg 3 jaar heel lang sparen en dan op sabbatical gaan. Keuzes maken in het leven.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Aristos schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:29:
[...]

Vooral raar dat ik het bij niemand anders terug zie komen. En 2,5 maand vakantie is simpelweg 3 jaar heel lang sparen en dan op sabbatical gaan. Keuzes maken in het leven.... 8)
Kan er zelf ook niks zinnigs over zeggen. Wat heeft Gearbest tegen je gezegd? Neem aan dat ze hem voor je omruilen of laten repareren?

Levensgenieter d:)b
Dat is mooi als je werkgever daar akkoord mee gaat. Werk in de detachering met vast contract, daar hebben ze dood leuk tegen me gezegd (8 jaar geleden) dat ze dan het contract gaan ontbinden. Als ik klaar was met sabbatical dan kon ik weer terug in dienst komen. Garantie? Ja, mondeling iaw tot de deur.

[ Voor 4% gewijzigd door N97 op 13-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Aristos schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:31:
[...]

Nee, ik heb er gelukkig geen last van. Hopelijk wordt het probleem voor jou opgelost.

Hier nog steeds een tevreden gebruiker.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:33
Vandaag de tablet ook ontvangen. Lekker snel en soepel,niet te veel zooi en play store voor geïnstalleerd. Ding is wel erg glad dus even een goede case en screen protector vinden, dat was ik vergeten. So far in ieder geval tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ Kuijt
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-10-2022
Goede morgen,

Ik heb de LTE versie, weet iemand of het mogelijk is om hiermee ook te telefoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nee dat kan niet, het is alleen mogelijk om met een simkaart internet te gebruiken.
CJ Kuijt schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:55:
Goede morgen,

Ik heb de LTE versie, weet iemand of het mogelijk is om hiermee ook te telefoneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb de eerste acculading erop zitten. 11u SoT verspreid over 6 dagen. Al met al redelijk tevreden met de tablet. Wacht nog op cover zodat ik die screen folie eraf kan halen. Tablet is voldoende snel en reageerd over het algemeen vlotjes.

2de acculading op. 11u over 5 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 02-05-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is ook gewoon een fijn apparaatje. Met behulp van @Anoniem: 601729 de eu rom er op gezet en die draait als een zonnetje.

Het enige nadeel van dit apparaat is dat rom updates dus niet automatisch gedownload worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat ligt niet aan het apparaat maar aan de rom: met de originele China rom krijg je vanzelf updates binnen.
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:35:
Het is ook gewoon een fijn apparaatje. Met behulp van @Anoniem: 601729 de eu rom er op gezet en die draait als een zonnetje.

Het enige nadeel van dit apparaat is dat rom updates dus niet automatisch gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eleni schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:32:
Dat ligt niet aan het apparaat maar aan de rom: met de originele China rom krijg je vanzelf updates binnen.

[...]
Ja, dat snap ik, maar de China rom heeft naar mijn zin te veel meuk dat ik dat maar voor lief neem.
Mijn vrouw gebruikt de tablet met name en ik zit niet te wachten op gemopper over Chinese apps enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ben geen chinese meuk tegengekomen.
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Ja, dat snap ik, maar de China rom heeft naar mijn zin te veel meuk dat ik dat maar voor lief neem.
Mijn vrouw gebruikt de tablet met name en ik zit niet te wachten op gemopper over Chinese apps enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eleni schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:31:
Ben geen chinese meuk tegengekomen.

[...]
Dan vraag ik me ernstig af of je wel echt de (originele) China rom hebt. Mijn ervaring is ook dat er wel degelijk de nodige bloat/xiaomi apps op staan. Overigens zijn veel van de apps wel vrij makkelijk te verwijderen. Maar het verschil met de xiaomi.eu rom is best groot.

Overigens @PaT kan je bij de update wel checken of er een nieuwe rom is. Downloaden moet nog wel via de xiaomi.eu website.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 12-05-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb zeker de originele rom, op de mipad 4 stond hij bij levering en kreeg ik een update binnen.
Op de mipad 4 plus stond een instabiele global rom, die heb ik vervangen door de China rom, een verademing, geen bloatware en geen advertenties. Heb een app verwijderd.
l3art schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:03:
[...]

Dan vraag ik me ernstig af of je wel echt de (originele) China rom hebt. Mijn ervaring is ook dat er wel degelijk de nodige bloat/xiaomi apps op staan. Overigens zijn veel van de apps wel vrij makkelijk te verwijderen. Maar het verschil met de xiaomi.eu rom is best groot.

Overigens @PaT kan je bij de update wel checken of er een nieuwe rom is. Downloaden moet nog wel via de xiaomi.eu website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
PaT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:35:

Hier komen updates OTA binnen. Ik zit hier momenteel op MIUI 10.3.1.0 | Stable.

Het ligt hem dus aan je ROM die je op de tablet hebt staan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:03
Ik heb deze vandaag besteld: https://www.aliexpress.co...agon-660/32969526928.html

De 4GB 64GB LTE versie.

Nu lees ik verschillende dingen over Global Roms e.d. waar ik de verschillen nog niet zo goed tussen snap. Kan ik de standaard firmware gebruiken of raden jullie iets anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Het lijkt erop dat je de versie hebt besteld met de chinees/engelse versie erop.
Ik tik dit bericht op zo'n apparaat, het bevalt mij uitstekend, beter dan de multilang versie, die geen updates krijgt.
Met een toetsenbord als SwiftKey kun je prima Nederlands of andere talen typen.
.GoO schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:56:
Ik heb deze vandaag besteld: https://www.aliexpress.co...agon-660/32969526928.html

De 4GB 64GB LTE versie.

Nu lees ik verschillende dingen over Global Roms e.d. waar ik de verschillen nog niet zo goed tussen snap. Kan ik de standaard firmware gebruiken of raden jullie iets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Even een ervaring gezocht. De MiPad van mijn vrouw maakt een apart geluid wanneer het scherm uit staat. Dit doet hij niet altijd maar het is wel een irritant geluid als hij op het nachtkastje ligt.
Lijkt soms wel een ratelende mechanische harde schijf, zachtjes dat wel.

Iemand hetzelfde meegemaakt? Las wel iemand die een geluid uit zijn speakers had bij een specifieke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Heb ik ook gehad maar het bleek mijn smartwatch te zijn die bij meldingen trilde op het nachtkastje.
DarkFire1985 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:08:
Even een ervaring gezocht. De MiPad van mijn vrouw maakt een apart geluid wanneer het scherm uit staat. Dit doet hij niet altijd maar het is wel een irritant geluid als hij op het nachtkastje ligt.
Lijkt soms wel een ratelende mechanische harde schijf, zachtjes dat wel.

Iemand hetzelfde meegemaakt? Las wel iemand die een geluid uit zijn speakers had bij een specifieke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb vandaag de Havoc ROM vanaf XDA geïnstalleerd, niet uit noodzaak maar meer uit nieuwsgierigheid. So far so good. Enkele problemen zijn dat de Google photos app niet start en de Google camera niet. Camera is op te lossen door een andere app zoals open camera, Google photos access Ik via de browser, vanuit daar is de app wel te openen.

Verder nog altijd erg tevreden met deze kleine tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 10:29
Sinds enige tijd werkte de netflix app niet meer 100% op de mipad4 van mijn vrouw. Het was niet meer mogelijk om afleveringen te downloaden voor onderweg.

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd - hetgeen ik beter niet had kunnen doen - en nu krijg ik de melding "This device is not supported by the app.", en werkt het helemaal niet meer.... Verder zoeken levert op dat de mipad niet Play Protect certifiied is.

Iemand een idee hoe dat op te lossen?

Zit op de Chinese ROM (10.3 Stable) met OTA updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eggda schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:08:
Sinds enige tijd werkte de netflix app niet meer 100% op de mipad4 van mijn vrouw. Het was niet meer mogelijk om afleveringen te downloaden voor onderweg.

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd - hetgeen ik beter niet had kunnen doen - en nu krijg ik de melding "This device is not supported by the app.", en werkt het helemaal niet meer.... Verder zoeken levert op dat de mipad niet Play Protect certifiied is.

Iemand een idee hoe dat op te lossen?

Zit op de Chinese ROM (10.3 Stable) met OTA updates
Xiaomi.eu rom installeren. Hier werkt Netflix probleemloos. 3 weken geleden voor de vakantie nog het één en ander gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
l3art schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:33:
Xiaomi.eu rom installeren. Hier werkt Netflix probleemloos. 3 weken geleden voor de vakantie nog het één en ander gedownload.
Ben nogal noob op dit gebied... Is er een gemakkelijke manier om te controleren of de bootloader unlocked is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@eggda

Je kan kan het zien tijdens het opstarten, er zou dan 'unlocked' is beeld moeten komen met een afbeelding van een open slotje ernaast. Je kan het ook zien onder 'Developer options' (Om die tevoorschijn te halen moet je eerst 7 keer op 'MIUI-version' drukken in het instellingen menu).

@.GoO
Al die zogenaamde Global roms zijn fake. Mi Pad 4 (Plus) is alleen in China officieel uitgebracht. De China rom heeft alleen Engels en Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 26-05-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
knip

[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 26-05-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb de Mi Pad 4 Plus binnen. Heel mooi apparaat, maar ik moet wel heel erg wennen aan de MIUI rom. Ik heb nu 10.3 stable draaien, die er bij mij standaard op zat. Gelukkig wel in het Nederlands. Is er een betere fijnere rom beschikbaar of kan ik deze er beter op houden?

Waar ik tegenaan loop:
- Apps vanuit de Play Store download hij niet (?)
- Standaard Google apps als Chrome en YouTube mis ik. Al die native Xiaomi apps hoef ik niet.
- Hoe krijg ik een lijst van alle apps? Niet vanuit app settings maar gewoon die ik kan starten en niet op mijn screens staan.

Ik heb ook een Xiaomi Mi A2 met een kale Android erop, dus dit is wel even een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
.GoO schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:42:
Ik heb de Mi Pad 4 Plus binnen. Heel mooi apparaat, maar ik moet wel heel erg wennen aan de MIUI rom. Ik heb nu 10.3 stable draaien, die er bij mij standaard op zat. Gelukkig wel in het Nederlands. Is er een betere fijnere rom beschikbaar of kan ik deze er beter op houden?

Waar ik tegenaan loop:
- Apps vanuit de Play Store download hij niet (?)
- Standaard Google apps als Chrome en YouTube mis ik. Al die native Xiaomi apps hoef ik niet.
- Hoe krijg ik een lijst van alle apps? Niet vanuit app settings maar gewoon die ik kan starten en niet op mijn screens staan.

Ik heb ook een Xiaomi Mi A2 met een kale Android erop, dus dit is wel even een verschil.
Ik draai de standaard China ROM, dus ik kan niet op al je vragen antwoord geven.
-Wat betreft Play Store, hoe bedoel je? Krijg je een foutmelding? Je hebt wel een Google account toegevoegd neem ik aan.
- Als Play Store eenmaal werkt kun je YouTube en Chrome gewoon toevoegen.
-Miui heeft geen App Drawer, alle Apps staan op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
dennisfr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Ik draai de standaard China ROM, dus ik kan niet op al je vragen antwoord geven.
-Wat betreft Play Store, hoe bedoel je? Krijg je een foutmelding? Je hebt wel een Google account toegevoegd neem ik aan.
- Als Play Store eenmaal werkt kun je YouTube en Chrome gewoon toevoegen.
-Miui heeft geen App Drawer, alle Apps staan op je scherm.
De downloads starten niet, maar ik ga het straks nog eens proberen.

De App Drawer was mijn voornaamste vraag. Dan stop ik alle overbodige apps wel in een mapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Downloads starten nog steeds niet, hij zegt wachten op netwerk terwijl ik vol WiFi bereik heb.

Schijnt een bug te zijn: https://xiaomi.eu/communi...aiting-for-network.49448/

Edit: opgelost door wat geavanceerde WiFi instellingen te wijzigen.

[ Voor 15% gewijzigd door .GoO op 30-05-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik vermoed dat je een global rom hebt daar er Nederlands op zit. Dat vind ik niet de fijnste, heb er de chinese op gezet, een verademing.
Daarna Gapps erop.
De global krijgt ook geen updates want het is geen officiële rom.
Je kunt als je een app drawer wil bv Nova launcher gebruiken, heeft veel mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
David13 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 01:07:
@eggda
Je kan kan het zien tijdens het opstarten, er zou dan 'unlocked' is beeld moeten komen met een afbeelding van een open slotje ernaast. Je kan het ook zien onder 'Developer options' (Om die tevoorschijn te halen moet je eerst 7 keer op 'MIUI-version' drukken in het instellingen menu).
Na het unlocken van de bootlader is de ui Chinees en moet ik het mi-account password invullen. Alleen wordt het password helaas niet geaccepteerd.... De account lijkt wel te kloppen, hoewel die niet helemaal wordt gedisplayed.
Iemand de gouden tip?

Edit:
Uiteindelijk gevonden:
fastboot -w vanaf de command line om de user info te resetten....
daarna werd eindelijk het mi account password geaccepteerd
Vervolgens deze tuturial step 5, maar dat is waarschijnlijk gesneden koek :)

[ Voor 18% gewijzigd door eggda op 11-07-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Sta op het punt om deze tablet ook te bestellen. Ik zag dat hij binnenkort een release gaat krijgen in India.
Zou er daarmee ook een officiele global rom voor uitkomen die we hierop kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kan me niet voorstellen, er is tot nu toe geen officiële global rom voor, alleen zijn er niet-officiële, of je daar nu blij mee moet zijn: ik vind van niet, kun je nog wel wat over vinden als je dit topic terugleest.
tBoz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:06:
Sta op het punt om deze tablet ook te bestellen. Ik zag dat hij binnenkort een release gaat krijgen in India.
Zou er daarmee ook een officiele global rom voor uitkomen die we hierop kunnen installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door Eleni op 17-08-2019 09:06 . Reden: spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 10:15
Ik ben ook van plan om binnenkort een pad 4 plus te kopen, met eu rom, maar zat een beetje in mijn maag met de problemen rond playstore en netflix maar ik vond een filmpje op youtube van vorig jaar waarin iemand de oplossing daarvoor heeft
YouTube: Xiaomi Mi Pad 4 | Starter Guide | Tips & Tweaks | English & Google P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb 2 dagen terug de Xiaomi.eu ROM geflashed, batterij duur van HAVOC was zo slecht en niet altijd smooth, itt de Xiaomi.eu ROM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Card Nox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:10:
Ik heb 2 dagen terug de Xiaomi.eu ROM geflashed, batterij duur van HAVOC was zo slecht en niet altijd smooth, itt de Xiaomi.eu ROM.
Heb ik ook draaien. Prima rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 10:15
Geen last van niet erkende Playstore of Netflix met EU Rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
superlion schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:36:
Playstore werkt prima.
Netflix moest ik even een apk voor downloaden maar werkt verder ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
superlion schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:36:
Play Store zat er al op en voor Netflix even apk gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05 05:43
Heb onlangs een Mi pad 4 aangeschaft via Aliexpress. Met chinese rom, eerst zoveel mogelijk standaard rommel er af gegooid, vervolgens google play services er op gezet, en Gboard.

Werkt best goed, heb alleen wat problemen met scaling bij sommige apps, zoals Dumpert, en Autoscout24 bij autoscout zijn de afbeeldingen stretched in portrait mode. En bij dumpert staan de beschrijvingen van filmpjes ook niet helemaal goed. Tekst komt voorbij het venster van het filpje zegmaar.

Iemand enig idee hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Alphacell schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:38:
Heb onlangs een Mi pad 4 aangeschaft via Aliexpress. Met chinese rom, eerst zoveel mogelijk standaard rommel er af gegooid, vervolgens google play services er op gezet, en Gboard.

Werkt best goed, heb alleen wat problemen met scaling bij sommige apps, zoals Dumpert, en Autoscout24 bij autoscout zijn de afbeeldingen stretched in portrait mode. En bij dumpert staan de beschrijvingen van filmpjes ook niet helemaal goed. Tekst komt voorbij het venster van het filpje zegmaar.

Iemand enig idee hoe je dit kan fixen?
Met welke browser? Al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05 05:43
l3art schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:48:
[...]

Met welke browser? Al een andere browser geprobeerd?
Ik bedoel echt de app zegmaar, die ik heb gedownload via de playstore, gebruik gewoon google chrome.

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-02 13:06
Ik zit eraan te denken om een Mi pad 4 te kopen voor mijn zoon, maar zou een van jullie kunnen testen of de nieuwe Disney+ app hierop te installeren is en ook te gebruiken?

Dat is mijn grootste struikelblok met chinese tablets de app ondersteuning voor netflix en disney etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@streelder , is dat de "My Disney Experience" app? Wil het best even voor je testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Card Nox schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:11:
@streelder , is dat de "My Disney Experience" app? Wil het best even voor je testen.
Dat is deze app https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
streelder schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:57:
Ik zit eraan te denken om een Mi pad 4 te kopen voor mijn zoon, maar zou een van jullie kunnen testen of de nieuwe Disney+ app hierop te installeren is en ook te gebruiken?

Dat is mijn grootste struikelblok met chinese tablets de app ondersteuning voor netflix en disney etc...
Gisteren geïnstalleerd, werkt prima. Moet er wel bij zeggen dat ik de xiaomi.eu rom draai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
l3art schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:56:
[...]

Gisteren geïnstalleerd, werkt prima. Moet er wel bij zeggen dat ik de xiaomi.eu rom draai.
Same here.

Als ik zoek op Disney+ vind ik hem niet maar met de direct link geen problem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Ik kan Disney+ gewoon installeren maar heb geen trial account genomen om verder te testen maar alles lijkt normaal.
Draai de originele Chinees/Engelse rom.
streelder schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:57:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-02 13:06
Super bedankt allen!

Laatste overweging en dan gaan we bestellen. De Mi pad 4 of toch Samsung Galaxy Tab A (2019).

Ik ga er nog een nachtje overslapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

streelder schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:03:
Super bedankt allen!

Laatste overweging en dan gaan we bestellen. De Mi pad 4 of toch Samsung Galaxy Tab A (2019).

Ik ga er nog een nachtje overslapen.
Wij hebben beide in huis en ze ontlopen elkaar nauwelijks in dagelijks gebruik. Voor de kinderen hebben we uiteindelijk de Tab A gekocht omdat ik geen zin had in weer het geklooi met andere roms.

Als je dat regelmatig doet zal het vast heel eenvoudig zijn, maar ik was toch heel blij met mijn ervaren helpdesk toen ik er mee bezig was.
De Tab A doet gewoon wat 'ie moet doen zonder gedoe. Dat vind ik ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
Hier de 4 Plus sinds kort in huis maar ben toch wat teleurgesteld in een paar punten.
- Scherm vertoon wat grijzige wazen aan de kant van de vingeradrukscanner. Het is moeilijk zichtbaar (alleen bij lichte beelden) maar toch storend. Meer mensen hier last van?
- De front camera doet het niet! Ik vrees dat het een hardware issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
tBoz schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:04:
Hier de 4 Plus sinds kort in huis maar ben toch wat teleurgesteld in een paar punten.
- Scherm vertoon wat grijzige wazen aan de kant van de vingeradrukscanner. Het is moeilijk zichtbaar (alleen bij lichte beelden) maar toch storend. Meer mensen hier last van?
- De front camera doet het niet! Ik vrees dat het een hardware issue is.
Geen last van. Klinkt als een hardware issue. Even retourneren ben ik bang..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
henidde schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:15:
[...]

Geen last van. Klinkt als een hardware issue. Even retourneren ben ik bang..
Ik heb 'm geretourneerd. BG zegt mij het aankoopbedrag plus verzendkosten terug te betalen.
Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 13:59
De afgelopen 4 maanden was ik erg blij met mijn mi pad 4 plus, maar sinds eergisteren laad hij niet meer op. Ik heb al verschillende kabels etc. gebruikt (die het wel doen op andere toestellen). Hebben jullie een idee wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Owios schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:18:
De afgelopen 4 maanden was ik erg blij met mijn mi pad 4 plus, maar sinds eergisteren laad hij niet meer op. Ik heb al verschillende kabels etc. gebruikt (die het wel doen op andere toestellen). Hebben jullie een idee wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!
Hoe lang laat je hem aan de lader hangen?
Is hij helemaal leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
l3art schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:09:
[...]

Hoe lang laat je hem aan de lader hangen?
Is hij helemaal leeg?
Ik heb de tablet 's avonds gebruikt en volgens mij was ie toen niet leeg.' s Ochtends ging hij toen niet meer aan, alleen het ledje naast de front camera knipperde als ik de aan knop langere tijd indrukt. Toen heb ik hem aan de lader gelegd en na een tijdje kwam toen het batterij leeg symbool in het scherm. Ik heb hem meerdere keren aan de lader gehad, eerst een paar uur, toen de hele nacht en de ochtend. Het ledje knippert niet tijdens het laden. Ik denk dat hij nu wel helemaal leeg is omdat het batterij leeg symbool niet meer in het scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Owios schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:14:
[...]

Ik heb de tablet 's avonds gebruikt en volgens mij was ie toen niet leeg.' s Ochtends ging hij toen niet meer aan, alleen het ledje naast de front camera knipperde als ik de aan knop langere tijd indrukt. Toen heb ik hem aan de lader gelegd en na een tijdje kwam toen het batterij leeg symbool in het scherm. Ik heb hem meerdere keren aan de lader gehad, eerst een paar uur, toen de hele nacht en de ochtend. Het ledje knippert niet tijdens het laden. Ik denk dat hij nu wel helemaal leeg is omdat het batterij leeg symbool niet meer in het scherm komt.
Heb je al gezocht naar het knipperen van de led, welke kleur, frequentie ed, en wat dit zou kunnen betekenen? Klinkt als een fout moet het moederbord oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Wellicht een open deur maar gebruik eens een andere lader en check of de usb-ingang schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Als ik de tablet aan doe dan zie ik een lichtgevend blackscreen. Ik heb geprobeerd om een harde reset uit te voeren door de aan knop en volume up knop in te houden, dit werkt echter niet.

Als ik de aan knop en volume down ingedrukt houd dan kom ik wel even op het fastboot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Owios schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:40:
Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Als ik de tablet aan doe dan zie ik een lichtgevend blackscreen. Ik heb geprobeerd om een harde reset uit te voeren door de aan knop en volume up knop in te houden, dit werkt echter niet.

Als ik de aan knop en volume down ingedrukt houd dan kom ik wel even op het fastboot scherm.
Vanauit fastboot al opnieuw de rom geflashed?
Unbricken al geprobeerd, is een tool voor dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 19-11-2019 18:27 ]

• Owios
Ik ben op reis en heb geen laptop of pc in de buurt. Vandaag wel naar een bibliotheek geweest, maar daar kon ik niks installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 07:24
Heb toch nog maar 2 Mi pad 4 tablets besteld omdat ik die al een aantal in huis had, en voor <200 qua hardware eigenlijk niets vergelijkbaars kon vinden. Tot mijn verbazing kon ik zonder wachttijd unlocken, wellicht omdat de officiële ondersteuning al gestopt is. Jammer dat Neflix alleen via sideload van een oudere 6.x APK werkt en dan alleen op 540p, maar verder een prima tablet voor de prijs.

Ik gebruik nu LineageOS 17 uit deze thread (unofficial maar behoorlijk stabiel):
https://forum.xda-develop...os-17-0-t3989187/page1100

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 09-12-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik had even zoiets van 'huh, Netflix alleen via sideload?', maar zag toen dat je LOS draait en niet de Xiaomi.eu rom. Daar werkt Netflix wel gewoon vanuit de store op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Helaas nog steeds beperkt tot 540p omdat DRM Widevine L3 (hardwarematig) niet ondersteund wordt. Maar dat is wat mij betreft op 8" nog wel te doen en ook direct het enige echte nadeel van de Pad 4.

[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 10-12-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

iisworks schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:01:
Heb toch nog maar 2 Mi pad 4 tablets besteld omdat ik die al een aantal in huis had, en voor <200 qua hardware eigenlijk niets vergelijkbaars kon vinden. Tot mijn verbazing kon ik zonder wachttijd unlocken, wellicht omdat de officiële ondersteuning al gestopt is. Jammer dat Neflix alleen via sideload van een oudere 6.x APK werkt en dan alleen op 540p, maar verder een prima tablet voor de prijs.

Ik gebruik nu LineageOS 17 uit deze thread (unofficial maar behoorlijk stabiel):
https://forum.xda-develop...os-17-0-t3989187/page1100
Behoorlijk? Wat ervaar je dan als minder stabiel? Of batterij veel minder?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik gebruik hem eigenlijk niet intensief, meer als af-en-toe media tablet. Belangrijkste issue is dat de wifi snelheid verminderd is. Accu netjes 12d voornamelijk standby.

[Update] Er is een nieuwe kernel die het wifi issue oplost!
https://forum.xda-develop...?p=81206465&postcount=199

[ Voor 30% gewijzigd door iisworks op 15-12-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

iisworks schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:05:
Ik gebruik hem eigenlijk niet intensief, meer als af-en-toe media tablet. Belangrijkste issue is dat de wifi snelheid verminderd is. Accu netjes 12d voornamelijk standby.

[Update] Er is een nieuwe kernel die het wifi issue oplost!
https://forum.xda-develop...?p=81206465&postcount=199
Ook gemerkt. Zit voorlopig gewoon op miui 10. Zie nog geen reden om los erop te zetten aangezien ik hem gebruik om te surfen en media te bekijken....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dLZXPaZvzFhFrVwRlXVDCfo1/full.jpg

Gisteren de Xiaomi Mi Pad 4 Plus in Shenzhen gekocht, omdat ik altijd al een Mi Pad wilde en deze niet verkocht worden in Hongkong. Alleen jammer dat het erop lijkt, dat er geen updates meer vooruit komen.

[ Voor 71% gewijzigd door XiaomiGlobal op 29-12-2019 09:29 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Accessoires
- Bootloader unlocken: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic