Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Xiaomi introduceert twee nieuwe 8 en 10"-tablets: de Mi Pad 4 (Plus). Het tablets draaien op Android en beschikt over een Snapdragon 660-soc. Er komen twee varianten beschikbaar, één met alleen wifi en een 4g-versie.

Volgens de aankondiging van Xiaomi gaat het om een tablet met een 8"-scherm en een resolutie van 1920x1200 pixels in een verhouding van 16:10, de Plus versie krijgt een 10" scherm met dezelfde resolutie. De aanwezige Snapdragon 660-midrange-soc van Qualcomm werd in 2017 door de Amerikaanse chipmaker aangekondigd en beschikt over vier kernen op 2,2GHz en vier lager geklokte kernen op 1,8Ghz.

Er zijn verschillende geheugenconfiguraties beschikbaar: 3GB ram met 32GB opslag of 4GB ram met 64GB opslag. De Plus versie is ook te krijgen in 4GB ram met 128GB opslag. De lte-versie is er alleen in die laatste configuratie. Het geheugen is uit te breiden met een micro-sd-kaart. Volgens Xiaomi zijn de ondersteunde 4g-banden de nummers 1, 3, 5, 7 en 8. Band 20 ontbreekt dus.

De Plus heeft een accu met een capaciteit van 8620mAh, waar de non-Plus een capaciteit heeft van 6000mAh, maar ondersteuning voor snelladen ontbreekt. Aan de achterkant is een dertienmegapixelcamera aanwezig, terwijl er een vijfmegapixelmodel aan de voorkant zit waarmee gezichtsontgrendeling mogelijk is. Er is bovendien ondersteuning voor bluetooth 5.0 en wifi ac. De tablet heeft een 3,5mm- en een usb-c-aansluiting.

Terug naar Inhoudsopgave

44 Plus
OSAndroid 8.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 660
GPUQualcomm® Adreno™ 512 GPU
RAM3 / 4 GB LPDDR4x4 GB LPDDR4x
ROM32 / 64 GB eMMC 5.1 (Uitbreidbaar tot 2TB)64 / 128 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTE Banden1/3/5/7/8
AansluitingenUSB-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenG-Sensor, acceleratiesensor, lichtsensor, hall sensor, Kompas (4G versie)
Scherm8", 1920 x 1200px, 283 PPI, 16:1010,1", 1920 x 1200px, 224 PPI, 16:10
Front Camera5 MP, f/2.0
Back Camera (standaard)13 MP, f/2.0
Accu6000 mAh8620 mAh
KleurZwart, Goud
Afmetingen120,3 x 200,2 x 7,9 mm149,0 x 245,6 x 7,9 mm
Gewicht342,5 g485,0 g
Prijs~€200,-~€300,-
Release DatumJuniAugustus
AccessoiresData kabel, oplader

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-09-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 102% gewijzigd door rens-br op 26-09-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:55

knakworst

Get more sats!

Ossi schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:26:
Er lijkt dus toch een Xiaomi Mi Pad 4 aan te gaan komen :)
De 3 bevalt mij nog uitstekend, dus ik verwacht niet te gaan upgraden.

https://www.gsmarena.com/...4_incoming-news-31684.php
Nu officieel.

nieuws: Xiaomi introduceert 8"-tablet Mi Pad 4

Opvallen: gen1 Nvidia, gen 2 intel, gen 3 mediatek, gen 4 Qualcomm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Nu officieel.

nieuws: Xiaomi introduceert 8"-tablet Mi Pad 4

Opvallen: gen1 Nvidia, gen 2 intel, gen 3 mediatek, gen 4 Qualcomm
Tof ding en ook goed betaalbaar weer. Ik heb de Mi Pad 2 en kijk er alleen maar video content op, met de schermverhouding van de Mi Pad 4 gaat dat beter denk ik :) Dus tijd voor een 'upgrade' al neemt de PPI wel af. Het zal waarschijnlijk wel even duren voordat er een Google Play Store optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 19:08
stin00 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:28:
Het zal waarschijnlijk wel even duren voordat er een Google Play Store optie is?
Ik heb de mipad 4 van de week opgepikt in de Mi Store in Shanghai. Helaas was alleen de 3GB internal beschikbaar. Na thuiskomst had ik de playstore er binnen 10 minuten opstaan aan de hand van deze tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 09:27
Is er nog geen Mi Pad 4 topic? Kan in ieder geval niets vinden..

In ieder geval een vraag. Heb via een verkoper met goede reviews op AE een Mi Pad 4 64gb gekocht.
Bij binnenkomst was ik al verbaasd dat het plastic erom weg was. Bij het opstarten viel mij gelijk het Unlocked in beeld op.
Nu hebben ze er een MoKee rom opgezet.. Lekker in het Chinees ook dus mocht eerst via internet wat plaatjes zoeken om die naar Nederlands te krijgen.

Maar eigenlijk wil ik er gewoon Miui op hebben. Echter kan ik nergens een download van de officiële rom vinden. Weet iemand hier hoe dat zit? Via xiaomi.eu zie ik alleen maar een "fake" miui ROM. Ook op de officiële site kan ik niets vinden van de Mi Pad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PostalDude schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:30:

In ieder geval een vraag. Heb via een verkoper met goede reviews op AE een Mi Pad 4 64gb gekocht.
Bij binnenkomst was ik al verbaasd dat het plastic erom weg was. Bij het opstarten viel mij gelijk het Unlocked in beeld op.
Nu hebben ze er een MoKee rom opgezet.. Lekker in het Chinees ook dus mocht eerst via internet wat plaatjes zoeken om die naar Nederlands te krijgen.

Maar eigenlijk wil ik er gewoon Miui op hebben. Echter kan ik nergens een download van de officiële rom vinden. Weet iemand hier hoe dat zit? Via xiaomi.eu zie ik alleen maar een "fake" miui ROM. Ook op de officiële site kan ik niets vinden van de Mi Pad 4.
Wat dacht je van http://en.miui.com/thread-3420458-1-1.html

Fastboot rom staat op miui server dus origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Ja die heb ik uiteindelijk gedownload bedankt. Aangezien er Chinees stond ging ik er vanuit dat er geen Engels op zat. Maar dat is gelukkig wel het geval. Nu nog kijken of ik van die bloatware af kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 22:00
PostalDude schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:04:
Ja die heb ik uiteindelijk gedownload bedankt. Aangezien er Chinees stond ging ik er vanuit dat er geen Engels op zat. Maar dat is gelukkig wel het geval. Nu nog kijken of ik van die bloatware af kom..
Dus je wil een originele rom ipv de betere en cleane xiaomi.eu rom, en vervolgens klaag je over de bloatware :P

Ik draai al een tijdje de rom van mi-globe. Voor de mi pad 3 that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Ossi schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:13:
[...]

Dus je wil een originele rom ipv de betere en cleane xiaomi.eu rom, en vervolgens klaag je over de bloatware :P

Ik draai al een tijdje de rom van mi-globe. Voor de mi pad 3 that is.
HIj heeft de Mi Pad 4, en daar is (bij mijn weten) geen xiaomi.eu rom voor beschikbaar. :) Alleen de CN/EN of MoKee rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
r3v0ss schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:42:
[...]

HIj heeft de Mi Pad 4, en daar is (bij mijn weten) geen xiaomi.eu rom voor beschikbaar. :) Alleen de CN/EN of MoKee rom.
Aha, je hebt gelijk :)
Dat is toch wel het nadeel van early adaptor zijn van Chinese hardware. Te weinig ondersteuning nog.
Op xiaomi.eu zou ik ook niet echt mijn hoop vestigen. Gezien ze de Mi pad 3 na een paar maanden al hebben opgegeven. Mi-globe.com zou kunnen, maar ondersteunen m nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Ik wou al zeggen, was er maar een Xiaomi.eu rom.
De keuze was dus of de MoKee die echt vol,vol zat met bloatware die ik er grotendeels niet af kon krijgen of de Xiaomi rom met een beetje bloatware.

Maar uit interese nog een vraag.
Ik zie nu dat de verkoper onderin in de advertentie een klein regeltje heeft staan met;
"Alle versieIs meertalige versie, Het is de Aangepaste Rom. Ondersteuning Google play"
Dit heb ik niet gezien toen ik heb besteld maar had juist bij deze verkoper besteld omdat hij hem zou versturen vanuit Spanje. Achteraf heeft die alsnog via China verzonden dus daar heb ik ook geen reet aan gehad.

Maar deze versie is bij deze verkoper (ETstar) 20€ goedkoper als de originele versie.
Waarom is dat? Voor het unlocken moet je al 72 uur wachten, buiten nog alle romslomp om er een custom rom op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PostalDude schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:03:
Ik wou al zeggen, was er maar een Xiaomi.eu rom.
De keuze was dus of de MoKee die echt vol,vol zat met bloatware die ik er grotendeels niet af kon krijgen of de Xiaomi rom met een beetje bloatware.
De miui.it rom heeft geen bloatware. Heeft naast Italiaans ook gewoon Engels aan boord. Is er ook voor de mi pad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb zelf al jaren lang de Mi Pad twee en deze bevalt zeer goed, echter één min puntje. Ik kan op NETFLIX series niet offline bekijken/downloaden online.

Kan dit bij de Pad 2 of 3 wel of heeft er iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Wonkbonko schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Ahaah, nou bedankt voor het meedenken maar ik heb niks zelf qua systeem software aangepast op de pad. Gewoon MIUI 9.6 en andriod 5.1 LMY47I.
Dat zegt niet zoveel. Bij welke winkel heb je m gekocht? Waarschijnlijk een banggood of gearbest of iets dergelijks. Deze partijen zetten vaak een eigen ROM erop om m internationaal een stuk interessanter te maken. Reboot m in fastboot, download adb en fastboot drivers, sluit m aan op de pc en run dat commando. Dan kun je zien of er met je tablet is gerommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:53
Ik zag ook niet zo snel een MI 4 topic maar heb wel interesse een Mi Pad 4 te halen. Echter mist deze DRM L1 waardoor HD niet mogelijk zou zijn op Netflix. Wel geeft Netflix aan dat apparaten met de 660 soc ondersteund zijn (ook nadat ik het nogmaals gevraagd heb via Twitter).

Heeft iemand een Mi Pad 4? Zo ja, is Netflix nou wel of niet in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
michaelw1998 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:11:
Ik zag ook niet zo snel een MI 4 topic maar heb wel interesse een Mi Pad 4 te halen. Echter mist deze DRM L1 waardoor HD niet mogelijk zou zijn op Netflix. Wel geeft Netflix aan dat apparaten met de 660 soc ondersteund zijn (ook nadat ik het nogmaals gevraagd heb via Twitter).

Heeft iemand een Mi Pad 4? Zo ja, is Netflix nou wel of niet in HD?
Ik had precies dezelfde vraag, misschien heb je er wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:53
r3v0ss schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:24:
[...]

Ik had precies dezelfde vraag, misschien heb je er wat aan. :)
Ik zag je topic inderdaad. Ik had Netflix specifiek gevraagd over de Mi Pad 4 en ze vertelden mij dat HD gewoon kan. Alleen hoop ik dus iemand met een Mi Pad 4 te vinden die het kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 07:30
PostalDude schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:30:

Hier Mi Pad 4 with MIUI 9 gekocht via Banggood. Staat er ook een unofficial MoKee ROM op. Nog maar 19Gb van de 32Gb vrij |:( . Melding met PIXEL.... :? 64Gb SD kaart als internal formatteren -> Totaal 128Gb, waarvan 63Gb vrij 8)7. Met andere woorden compleet onwerkbaar.

De Chines ROMs al gevonden. Met fastboot vastgesteld dat de bootloader unlocked is en ook fastboot -w werkt.
De XiaomiMiFlash tool geeft echter een foutmelding bij refresh ('Lengte Parameter naam kan niet minder dan nul zijn' of iets van die strekking). Met direct flashen via fastboot heb ik geen ervaring, maar zoals de ROM's bij Xiaomi staan zijn ze volgens mij daarvoor niet geschikt.
En voorzover ik weet is er nog geen stable/officiele TWRP
@PostalDude Hoe heb jij de ROM geflashed? Als er iemand anders is die mij kan helpen, graag.

Communicatie met banggood gaat wel goed. Met 'technische' man en 'commerciele' vrouw.
De technisch man hetzefde gevraagd als hier.
De commerciele tak stelt voor voor om het bij een 'local service shop' te laten doen, en de kosten (op voorhand met ze overleggen) te vergoeden. Zijn er in Enschede, of directe omgeving shops die dit doen? En hoe moet ik de kosten dan inschatten?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 30-05 19:08
Wonkbonko schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:23:
Ik heb zelf al jaren lang de Mi Pad twee en deze bevalt zeer goed, echter één min puntje. Ik kan op NETFLIX series niet offline bekijken/downloaden online.

Ik Kan bevestigen dat het zowel op de 3 als de 4 mogelijk is om Netflix offline te bekijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Wonkbonko schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:23:

Dit heeft te maken met de android versie van de Mi Pad 2, deze draait nog op android 5. Hierdoor heb je de laatste netflix app die ondersteuning heeft voor android 5, in plaats van de meest recente netflix app. En in die versie van de app wordt het offline bekijken/downloaden niet ondersteund. Dat is bij mij ook echt het enige nadeel, heel erg jammer!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54
Ik heb de mipad 4 nu ook in gebruik...ben van plan om gewoon bij de chinese rom (MIUI 9) the blijven aangezien deze in het engels te gebruiken is en google play store is ook apart te installeren dus zie nog geen reden om te switchen naar een ander ROM

ik kan gewoon afleveringen downloaden van Netflix.

[ Voor 9% gewijzigd door Michel242186 op 24-09-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 09:04
Heb mijn mipad 4 ook op aliexpress gekocht en er op gelet dat er de originele ch/en rom op stond.
Google Play erop zetten kostte wel 5 minuten.
Functioneert uitstekend, en heb al een paar updates gehad.
Ik heb geen Netflix dus kan dat niet voor je nakijken.
Het is een enorme verbetering ten opzichte van de mipad 1!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 09:27
ik had de mijne besteld op die aliexpress xiaomi store met spain warehouse maar die kunnen niet naar belgië sturen?
Wat is een goeie plaats om hem te bestellen zonder import/tax fees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Berichten over levertijden & Prijzen mogen vanaf nu in een los topic besproken worden: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:43
Ik ben sinds een week ook in het bezit van een Mi Pad 4 (32Gb en Chinese Rom) aangeschaft via AliExpress. Hiervoor gebruikte ik een Mi Pad 2, met name als E-reader, een beetje Netflix en wat algemeen browsen.
Een eerste impressie:
Ik begin met een nadeeltje: door de gewijizgde schermverhouding, is het scherm (in portraitmode) wat smaller en dat leest wat minder prettig. De schermverhouding van de Mi Pad 2 komt meer overeen met een echt boek.
Voor het overige, is het een erg fijne tablet:
- Het scherm lijkt een stuk scherper en rustiger voor de ogen.
- De Mi Pad2 werd warm bij browsen / video kijken en trok dan ook erg snel de accu leeg. De nieuwe tablet lijkt daar geen last van te hebben.
- Grootste stap vooruit voor mij is, dat de Mi Pad4 erg snel reageert en daardoor fijn is om mee te werken. Waar de Mi Pad2 eigenlijk alleen nog te gebruiken was als e-reader, is de Mi Pad4 echt een fijne tablet om 's avonds mee op de bank te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

1 x Xiaomi Mi Pad 4 Plus 4GB/64GB LTE Tablet , tot nu toe prima. Een ding mis ik Google now launcher. Je kan niet van user wisselen. Ik heb er 2 Google accounts op staan maar wisselen lukt mij niet. Voelt een stuk zwaarder dan Samsung tab S3. De screen protector die er op zit, vind ik erg prettig in het bijzonder mbt gamen. Je komt net als bij W10 automagisch in de standaard browser wanneer je vanuit een app naar een URL wordt geleid dat vind ik jammer. Dit omdat ik op alle apparaten dezelfde chrome browser (wil) gebruik(en).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Spice schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:46:
Je komt net als bij W10 automagisch in de standaard browser wanneer je vanuit een app naar een URL wordt geleid dat vind ik jammer. Dit omdat ik op alle apparaten dezelfde chrome browser (wil) gebruik(en).
dit vind ik ook jammer ja...win W10 is dit aan te passen maar ik heb geen idee hoe dit in android moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennisfr
Michel242186 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

dit vind ik ook jammer ja...win W10 is dit aan te passen maar ik heb geen idee hoe dit in android moet.
Bedoel je dit misschien?
Settings->Installed Apps->Defaults-> Browser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
dennisfr schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:38:
[...]

Bedoel je dit misschien?
tnx dit zocht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

dennisfr schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:38:
[...]

Bedoel je dit misschien?
thx

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Gezien dit ook het ervaringen topic is zal ik ook nog even reageren.
Zoals de meesten ongetwijfeld hebben gelezen heb ik die van mij via AliExpress besteld. Voel mezelf nog een beetje opgelicht want de verkoper (etstar) adverteerde met tax free verzending vanuit Spanje. De tablet kwam echter uit China waardoor ik alsnog belasting moest betalen. AliExpress doet uiteraard niets ondanks mijn screenshots en bewijs.

Ik heb de tablet nu een paar maand in gebruik. Sinds een klein maandje eindelijk met de xiaomi.eu weekly rom en ben super tevreden. Alles goed in het Nederlands en de tablet is razendsnel!

Gebruik de tablet vooral om te internetten en YouTube filmpjes te kijken en hij kan razendsnel wisselen. Tot nu toe is die nog niet warm geworden en verder is het opvallend dat de batterij behoorlijk lang mee gaat.

Enige nadelen vind ik het gebrek aan quick-charge en dat het scherm in de breedte dun is. Daardoor zijn een aantal sites moeilijk te lezen en moet je hem draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:13

Zalmanman

So long,

Hoi! Ik zit al even te kijken naar een handige tablet die ik eventueel mee kan nemen naar de uni, maar ook prima werkt als 'thuistablet' voor video's (YouTube, Netflix), internetten... You know the drill.
Nu is mijn oog op de Pad 4 Plus gevallen. Mooi design, mooie resolutie, goede accuduur, beperkte LTE (soit), GPS (kan handig zijn) en 64 tot 128GB opslag. En: Niet te duur. Hopelijk werkt 'ie ook beter dan m'n Pipo M9 Pro... Wat een brak gebakkie is dat inmiddels }:O

Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met het overzetten naar de EU ROM (want ik neem aan dat dat nodig zal zijn) - en jullie ervaringen in het algemeen? Zoals gezegd ziet de tablet er heel prima uit, zo op het eerste gezicht. Echter kom je maar zo veel te weten van de YouTube hands-ons. Zijn er Tweakers die spijt hadden van hun aankoop?

Ik hoop dat dit hier verder nog even als toevoeging mag, maar ook kijkende naar de komende 11.11 sales, waar zou ik deze tablet het beste kunnen scoren? Een beetje garantie zou wel fijn zijn, maar volgens mij raak ik die toch kwijt als ik een andere ROM flash, niet?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb niet de plus maar de gewone mipad 4, met originele chinees/Engelse rom.
Gapps erop zetten kostte 5 minuten en ik zie geen reden om een andere rom te flashen, alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:06
Ik ben een beetje aan het oriënteren. Welke versie kan ik het beste bestellen ivm updatebeleid e.d.

Is dit de global rom of? Ik heb al zitten zoeken maar er zijn zoveel versies. Geen idee wat de voor- en nadelen zijn.

Welke rom doe je het beste aan en welke opties zijn er allemaal? Is de global rom de originele ofzo waar men het ook wel over heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door henidde op 01-11-2018 10:39 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen. Een global rom kan een door de
verkoper aangepaste rom zijn, en dan krijg je geen ota updates.
Dat zou me niet verbazen bij de mipad, ik heb nergens de aanprijzing global samen met ota zien staan, daarom heb ik een chinese versie gekocht en kreeg idd meteen na ontvangst een update binnen.
Het is dus maar wat je zelf belangrijk vindt, je kunt een en ander altijd aan de verkoper vragen bij twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 15:20

Wirehub

Blaat

ik heb 2 maal mipad 4 in huis welke met Global Rom geleverd waren .
Ik ben groot fan de EU (Xiaomi.eu) rom welke simpel door TWRP erop te flashen erop gezet kan worden (OTA supported en wekenlijkse update bij beta versie)

< offtopic; heb een ook Mi8 , Mi6 in huis en draaien ook allemaal xiaomi.eu >

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe lang duurt het opladen van een MiPad4 Plus ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:13

Zalmanman

So long,

Wirehub schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:53:
ik heb 2 maal mipad 4 in huis welke met Global Rom geleverd waren .
Ik ben groot fan de EU (Xiaomi.eu) rom welke simpel door TWRP erop te flashen erop gezet kan worden (OTA supported en wekenlijkse update bij beta versie)

< offtopic; heb een ook Mi8 , Mi6 in huis en draaien ook allemaal xiaomi.eu >
Als ik vragen mag, waar heb je de pads vandaan, en kost 't je de garantie als je de bootloader unlockt bij deze modellen? Dat is dan even aannemende dat dat nodig is om TWRP erop te zetten. Root lijkt me sowieso wel handig, gewoon om eventuele ongewilde Xiaomi-meuk eraf te kunnen halen, mocht dat nodig blijken.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

Zalmanman schreef op zondag 4 november 2018 @ 00:01:
[...]

Als ik vragen mag, waar heb je de pads vandaan, en kost 't je de garantie als je de bootloader unlockt bij deze modellen? Dat is dan even aannemende dat dat nodig is om TWRP erop te zetten. Root lijkt me sowieso wel handig, gewoon om eventuele ongewilde Xiaomi-meuk eraf te kunnen halen, mocht dat nodig blijken.
Kost garantie , nee zeer zeker niet .je unlocked bootloader en flashed TWRP
Root heb ik niet want ongewilde Xiaomi meuk is al verwijdert bij Xiaomi.eu ROM

ik heb mijn Mipad 4 incl cover bij een verkoper op Marktplaats (zoek op Mipad 4, verkoper Tech 4 Mi)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb mijn mi pad 4 ook binnen. Wel irritant dat het 360 uur duurt voordat ik de bootloader kan unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

groggy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:15:
Ik heb mijn mi pad 4 ook binnen. Wel irritant dat het 360 uur duurt voordat ik de bootloader kan unlocken.
ligt aan je acount, bij mij was mijn MI8 + Mipad 4 gelijk , nu mijn 2e mipad binnen maar moet nu 30 dagen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Gisteren Miui10 binnengekregen ota, ik hou hem lekker locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Eleni schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:05:
Gisteren Miui10 binnengekregen ota, ik hou hem lekker locked.
Ik heb de tablet vandaag nieuw binnen gekregen. Er stond een update klaar (ota), weliswaar geen Miui 10. Miui 9.6 geloof ik. Gewoon wachten of komt ie niet meer?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Momenteel apps aan het installeren op de nieuwe Mi Pad 4. Nu kom ik er echter achter dat ik via Google Play geen Netflix kan installeren (not compatible with device). Hoe hebben jullie dit opgelost? APK van het internet halen of zijn er andere mogelijkheden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
henidde schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:18:
Nu kom ik er echter achter dat ik via Google Play geen Netflix kan installeren (not compatible with device). Hoe hebben jullie dit opgelost? APK van het internet halen of zijn er andere mogelijkheden?
Si

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Heb eerst Miui 9.6 binnengekregen, en een paar dagen geleden Miui 10, komt dus vast nog wel.
Voor Netflix zou ik ook eens kijken in de fora van Xiaomi telefoons, bv de pocophone, er schijnen wel work around te zijn.
henidde schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:17:
[...]

Ik heb de tablet vandaag nieuw binnen gekregen. Er stond een update klaar (ota), weliswaar geen Miui 10. Miui 9.6 geloof ik. Gewoon wachten of komt ie niet meer?

• henidde
Eleni schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:50:
Heb eerst Miui 9.6 binnengekregen, en een paar dagen geleden Miui 10, komt dus vast nog wel.
Voor Netflix zou ik ook eens kijken in de fora van Xiaomi telefoons, bv de pocophone, er schijnen wel work around te zijn.

[...]
Dank voor je reactie. Ik wacht in ieder geval geduldig af.

Eerste indruk van de tablet is zeer goed. Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen dus het e.e.a. nog wel uitvogelen.

.

• henidde
Iemand een goede tips voor een adblocker (chrome, youtube etc.)? Op de laptop is het alleen even een extensie downloaden. Op de tablet blijkbaar niet.

[ Voor 40% gewijzigd door henidde op 15-11-2018 13:17 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Hoe zorg ik er voor dat het 2e home screen wordt uitgeschakeld bij Miui 9? Ik wil gewoon 1 homescreen hebben. Op mijn Samsung Phone is dit zo ingesteld. Zelf na Googelen ben ik er niet achter.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:46

13art

Moderator Mobile
henidde schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:09:
Iemand een goede tips voor een adblocker (chrome, youtube etc.)? Op de laptop is het alleen even een extensie downloaden. Op de tablet blijkbaar niet.
Ik denk dat je hier wel iets mee kan:
https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Eleni schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:50:

[...]
Die van mij is inmiddels OTA geupdate naar MIUI10 (Android 8.1). Settings menu is wat lastiger te bereiken, verder erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb nova launcher geïnstalleerd, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
dennisfr schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:38:
[...]

Die van mij is inmiddels OTA geupdate naar MIUI10 (Android 8.1). Settings menu is wat lastiger te bereiken, verder erg tevreden mee.
Die van mij ook..maar ik dacht dat MIUI10 gelijk ook Android 9 was maar niet dus. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Welke rom staat er bij jou op?
Bij mij de officiële Chinees/Engelse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 15:50

N97

Eleni schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:11:
Welke rom staat er bij jou op?
Bij mij de officiële Chinees/Engelse.
Als ik eerlijk ben vertrouw ik geen enkele rom meer die op mijn telefoon/tablet standaard geleverd staat. Misschien sla ik te ver door maar doe ze altijd direct flashen met de laatste officiële versie van de fabrikant.

Eerste wat ik heb gedaan is de officiële rom MIUI 10.1 - China (Stable) geïnstalleerd via MiFlash tool.
Ik heb hier 2 dagen meegespeeld. Goede Rom geen klachten. Geen Google Playstore standaard geïnstalleerd maar niets wat de installie van gapps kan oplossen.

Mijn Mi Pad was al unlocked en Gisteren heb ik Xiaomi.EU MIUI 10.1 rom (Stable) geïnstalleerd. De rom is gebaseerd op de officiële China rom maar dat multilanguage en alle standaard Chinese apps voor de Chinese markt, zoals Mi Credit zijn verwijderd. Tevens hebben ze een aantal uitgebreide features. Zelfs de default theme is beter. Ik weet het niet zeker maar de Gesture "recents" lijkt een kleine lag te geven.
Werk er maar een dagje mee maar deze rom heeft al direct mij voorkeur.

Moet zeggen dat de installatie van XIAOMI.EU rom echt heel simpel is, kan mij anders herinneren. Installatie TWRP, install rom, factory reset & wipe internal storage ging heel vlot. Geen tijd bijgehouden maar kon niet langer dan 7 minuten geduurd hebben voordat mijn Mi Pad startte met het welkomscherm.

Vorige week heeft Xiaomi/MIUI eindelijk de kernels vrijgeven voor Mi Pad 4 dus binnenkort meer alternatieve roms voor Mi Pad. Mokee Rom heeft direct een nightly gebakken en verwacht dat LineageOS ook binnenkort met iets komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik laat de rom zoals hij is, heb de originele versie van de fabrikant, voor de aankoop geverifieerd.
Werkt prima, met gestures en gezichtsherkenning. Ota updates en geen spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Eleni schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:03:
Ik laat de rom zoals hij is, heb de originele versie van de fabrikant, voor de aankoop geverifieerd.
Werkt prima, met gestures en gezichtsherkenning. Ota updates en geen spam.
Bij wie heb je geverifieerd dat je versie orgineel was? De verkoper?
Zoals ik al zei misschien sla ik te ver door.
Op mijn Xiaomi telefoons heb ik altijd de officiële MIUI Global versies gedraaid maar eerste wat ik deed nadat ik de telefoon uit de doos haal was deze flashen.
Omdat Mi Pad 4 op dit moment geen Global rom heeft, koos ik voor Xiaomi.eu rom vanwege al die default Chinese apps voor de Chinese users only. Ik zie dat als bloatware.
Ach, ieder zijn eigen ding, gaat uit eindelijk om dat je tevreden bent met je apparaat. Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat is zo, als je maar tevreden bent.
De verkoper was erg duidelijk wat de rom betreft.
De bloatware bestond uit welgeteld 2 apps die nog te verwijderen waren ook, dus ik heb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:53:
[...]

Bij wie heb je geverifieerd dat je versie orgineel was? De verkoper?
Zoals ik al zei misschien sla ik te ver door.
Op mijn Xiaomi telefoons heb ik altijd de officiële MIUI Global versies gedraaid maar eerste wat ik deed nadat ik de telefoon uit de doos haal was deze flashen.
Omdat Mi Pad 4 op dit moment geen Global rom heeft, koos ik voor Xiaomi.eu rom vanwege al die default Chinese apps voor de Chinese users only. Ik zie dat als bloatware.
Ach, ieder zijn eigen ding, gaat uit eindelijk om dat je tevreden bent met je apparaat. Toch? ;)
Als je OTA updates krijgt, dan gaat het om een originele ROM lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mi Pad 4 Plus is binnen. Meteen maar aan de slag gegaan om de bootloader te unlocken, maar helaas krijg ik de melding: 'After 360 hours of trying to unlock the device'

Betekend dit dat ik ook echt 360 uur moet wachten?
Krijg ik ergens een melding als de de bootloader echt unlocked kan worden, of is het gewoon elke keer de tablet aansluiten en proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
l3art schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:01:
Mi Pad 4 Plus is binnen. Meteen maar aan de slag gegaan om de bootloader te unlocken, maar helaas krijg ik de melding: 'After 360 hours of trying to unlock the device'

Betekend dit dat ik ook echt 360 uur moet wachten?
Krijg ik ergens een melding als de de bootloader echt unlocked kan worden, of is het gewoon elke keer de tablet aansluiten en proberen?
Voor m'n mi 6 was het echt de tijd die je moest wachten. Het aantal uur moet je zelf bijhouden

Gewoon een reminder in je telefoon zetten over 15 dagen :)

[ Voor 4% gewijzigd door akerssies op 13-12-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Iemand enig idee wat de notificatie bovenin tussen de bluetooth- en wifi logo betekent?

http://nl.tinypic.com/r/282dlye/9

[ Voor 55% gewijzigd door henidde op 16-12-2018 13:50 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
henidde schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:44:
Iemand enig idee wat de notificatie bovenin tussen de bluetooth- en wifi logo betekent?

Dat er een headset of speaker is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
groggy schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:15:
[...]

Dat er een headset of speaker is aangesloten.
Vaag. Deze is dus niet aangesloten. Promt is deze notificatie er.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
henidde schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:03:
[...]

Vaag. Deze is dus niet aangesloten. Promt is deze notificatie er.
Wel een ander bluetooth apparaat aangesloten?
Misschien iemand in de buurt per ongeluk verbinding gemaakt?
Als je de bluetooth uit zet, verdwijnt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:33

crashtestdummy

Ajoeto member

henidde schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:44:

Accu niveau van het gekoppelde bluetooth device denk ik?

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04-2024
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:37:
[...]
Mijn Mi Pad was al unlocked en Gisteren heb ik Xiaomi.EU MIUI 10.1 rom (Stable) geïnstalleerd.
Heb je een link voor me, ik zou deze ook graag installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
En ik neem aan dat ik een SIM card moet kopen om hem te unlocken?

Want ik zit op de plek waar ik een mi account aan de unlock wil koppelen, en dan krijg ik steeds "geen sim card".

Moet ik een nieuwe kopen, of kan ik even tijdelijk de sim card van de telefoon erin stoppen, puur alleen om te unlocken. Dat doet niks met mijn sim toch?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MadButch schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:11:

Want ik zit op de plek waar ik een mi account aan de unlock wil koppelen, en dan krijg ik steeds "geen sim card".

Moet ik een nieuwe kopen, of kan ik even tijdelijk de sim card van de telefoon erin stoppen, puur alleen om te unlocken. Dat doet niks met mijn sim toch?

Je kan gewoon de sim van je telefoon er in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub

Wirehub

Blaat

MadButch schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:11:

Had je bewust voor de 4g versie gekozen?
De wifi versie vraagt niet om een sim dus dit kan je ook overlsaan neem ik aan

• MadButch
Ik had er niet echt bewust voor gekozen, en ik krijg het ook niet aan de praat.
Heb er een aldi talk sim cardje ingestopt, en dat werkt, hij ziet hem zitten, maar kan geen verbinding maken.
Ik neem aan dat het met de 4G bandbreedte te maken heeft...
EDIT: Aldi talk is 3G volgens mij, en de mi pad 4 plus ondersteunt geen 3G als ik het goed lees.
EDIT: Met mijn 4G vodaphone sim werkt het wel. Ik heb de unlock tool gerunned en hij zegt "Couldn't unlock. After 360 hours of trying to unlock the device." Volgens mij betekend dat gewoon 360 uur wachten nu...

Maar nu kan ik dus nog steeds het mi account niet aan de unlock koppelen, want dan moet ik de wifi uitzetten, en zodra ik dat doe heeft hij geen netwerk.

Ik ben bang dat ik op zoek moet naar een manier om hem op een andere manier te unlocken/reflashen.
Dus buiten de mi tools om...

[ Voor 22% gewijzigd door MadButch op 27-12-2018 14:02 ]

• Wirehub

Wirehub

Blaat

MadButch schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:47:
After 360 hours of trying to unlock the device." Volgens mij betekend dat gewoon 360 uur wachten nu...
na 360uur de tool nog eens proberen (15 dagen)

• 13art

13art

Moderator Mobile
MadButch schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:47:
Ik had er niet echt bewust voor gekozen, en ik krijg het ook niet aan de praat.
Heb er een aldi talk sim cardje ingestopt, en dat werkt, hij ziet hem zitten, maar kan geen verbinding maken.
Ik neem aan dat het met de 4G bandbreedte te maken heeft...
EDIT: Aldi talk is 3G volgens mij, en de mi pad 4 plus ondersteunt geen 3G als ik het goed lees.
EDIT: Met mijn 4G vodaphone sim werkt het wel. Ik heb de unlock tool gerunned en hij zegt "Couldn't unlock. After 360 hours of trying to unlock the device." Volgens mij betekend dat gewoon 360 uur wachten nu...

Maar nu kan ik dus nog steeds het mi account niet aan de unlock koppelen, want dan moet ik de wifi uitzetten, en zodra ik dat doe heeft hij geen netwerk.

Ik ben bang dat ik op zoek moet naar een manier om hem op een andere manier te unlocken/reflashen.
Dus buiten de mi tools om...
Je hebt nu toch je mi account gekoppeld, anders had je ook niet de boodschap gekregen dat je 360 uur moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

Ben een weekje op vakantie geweest en had mijn Mi Pad 4 LTE in vliegtuig modus staan (wifi ook uit). Wauw, ik gebruikte dat ding als boeklezer (app fbreader) en ik zat flink wat uren per dag me boek te lezen en dat ding gebruikte bijna geen stroom. Had hem helemaal niet hoeven op te laden. Nice!

Wel stom van me dat ik geen screenshot had gemaakt, realiseerde me later dat dit wel handig was om als bewijs te laten zien.
MadButch schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:08:
[...]

Heb je een link voor me, ik zou deze ook graag installeren...
Linkje naar Stable version van Xiaomi 10.x
https://xiaomi.eu/communi...0-2-stable-release.47170/

Mi Pad 4 code name is CLOVER

Instructies staan op de pagina.

Ik lees ook dat op dit moment je apparaat gelocked is, je moet echt wachten. Log je MI account niet uit want anders wordt de teller reset en kan je opnieuw beginnen.

Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 22:03
N97 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:38:
Ben een weekje op vakantie geweest en had mijn Mi Pad 4 LTE in vliegtuig modus staan (wifi ook uit). Wauw, ik gebruikte dat ding als boeklezer (app fbreader) en ik zat flink wat uren per dag me boek te lezen en dat ding gebruikte bijna geen stroom. Had hem helemaal niet hoeven op te laden. Nice!

Wel stom van me dat ik geen screenshot had gemaakt, realiseerde me later dat dit wel handig was om als bewijs te laten zien.

[...]

Linkje naar Stable version van Xiaomi 10.x
https://xiaomi.eu/communi...0-2-stable-release.47170/

Mi Pad 4 code name is CLOVER

Instructies staan op de pagina.

Ik lees ook dat op dit moment je apparaat gelocked is, je moet echt wachten. Log je MI account niet uit want anders wordt de teller reset en kan je opnieuw beginnen.

Succes d:)b
Ik heb een miPad 4 gekocht, echter werkt NetFlix niet ( ook niet via Losse apk van Netflix). Ik blijf een "not compitibale" melding krijgen :(

Nu wil die global rom installeren. Ik heb de Official TWRP app geinstalleerd etc.. Maar daar staat de MiPad4 ( clover) dus niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Mr.Monk schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb een miPad 4 gekocht, echter werkt NetFlix niet ( ook niet via Losse apk van Netflix). Ik blijf een "not compitibale" melding krijgen :(

Nu wil die global rom installeren. Ik heb de Official TWRP app geinstalleerd etc.. Maar daar staat de MiPad4 ( clover) dus niet tussen.
https://androidfilehost.com/?fid=1322778262904000730 ik heb vanmiddag dez twrp geinstalleerd en xiaomi software erop gezet.

Met orginele software werkte netflix door een apk te downloaden. Met xiaomi.eu software werkt hnetflix vanuit de playstore.

Ik moet wel zeggen dat in de fysieke buttons mis om te navigeren. Ik vind die onscreen dingen maar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

Downloaden van xiaomi.eu die ROM werkt prima en daarmee is Netflix ook gewoon te downloaden uit de Playstore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N97

N97

[...]

Hi, er bestaat geen global ROM voor de Mi Pad 4. Je hebt de keuze voor China Build van MIUI of gecertificeerde ROM van Xiaomi.EU.

Ik zie de TWRP_CLOVER.zip er gewoon tussen staan.
https://androidfilehost.com/?w=files&flid=50678

Heb zelf geen ervaring met Netflix omdat ik het niet gebruik.

Prettige jaarwisseling iedereen. *O*

Edit: Ben net wakker, had ff topic moeten doorlezen. groggy & l3art waren me voor.

[ Voor 5% gewijzigd door N97 op 31-12-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag deze cover binnen gekregen:
https://s.click.aliexpress.com/e/ceZmk34N

Mixed feelings. Enerzijds stevig, sleep/wake functie werkt goed (beter dan met de vorige cover). Alleen is deze cover maar voor 1 stand gemaakt lijkt het. Alleen staande. In liggende stand schuift het geheel uit elkaar. Het kan maar dan moet het geheel de andere kant op gevouwen worden. Kan praktischer als je het mij vraagt. Nog maar even bedenken of ik deze cover ga houden.

Edit:
Werkt toch wel, maar je moet wel goed opletten dat het geheel goed in elkaar gedrukt wordt zeg maar...

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 09-01-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
Update:
Mijn 360 uur waren eindelijk voorbij, dus ik kon eindelijk de rom erop gooien.
Dat ging helaas een hoop minder soepel als verwacht :(

Fastboot is easy enough. De clover twrp erop gooien en booten was ook cake.
Toen kreeg ik bij de data wipe rode errors dat hij dingen niet kon mounten.
Opnieuw geboot, toen ging het goed zonder errors.

Maar ik kreeg op geen enkele manier de eu rom op mijn telefoon gezet.
Ik heb echt ik weet niet hoe lang zitten klooien, en echt van alles geprobeerd.
Bleek uiteindelijk dat als ik hem op een andere USB ingang op mijn PC instak, alles gewoon werkte... zucht...

Heb er nu een 4g prepaid kaartje van vodafone inzitten.
Die heb ik wel weer in mijn eigen telefoon moeten activeren, maar daarna werkt ie perfect in de tablet.

Mijn vrouw krijgt alleen om de paar dagen een sms van vodafone met "u heeft 0.06 van uw bel tegoed verbruikt", terwijl mobile data uit staat? Het enige wat ik onder opties aan zag staan was ontvang MMS terwijl mobile data uitstaat. Dus dat heb ik ook maar uitgezet,

Nu maar hopen dat dat het was... heb anders geen idee waar die kosten vandaan komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MadButch schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:42:
Update:
Mijn 360 uur waren eindelijk voorbij, dus ik kon eindelijk de rom erop gooien.
Dat ging helaas een hoop minder soepel als verwacht :(

Fastboot is easy enough. De clover twrp erop gooien en booten was ook cake.
Toen kreeg ik bij de data wipe rode errors dat hij dingen niet kon mounten.
Opnieuw geboot, toen ging het goed zonder errors.

Maar ik kreeg op geen enkele manier de eu rom op mijn telefoon gezet.
Ik heb echt ik weet niet hoe lang zitten klooien, en echt van alles geprobeerd.
Bleek uiteindelijk dat als ik hem op een andere USB ingang op mijn PC instak, alles gewoon werkte... zucht...

Heb er nu een 4g prepaid kaartje van vodafone inzitten.
Die heb ik wel weer in mijn eigen telefoon moeten activeren, maar daarna werkt ie perfect in de tablet.

Mijn vrouw krijgt alleen om de paar dagen een sms van vodafone met "u heeft 0.06 van uw bel tegoed verbruikt", terwijl mobile data uit staat? Het enige wat ik onder opties aan zag staan was ontvang MMS terwijl mobile data uitstaat. Dus dat heb ik ook maar uitgezet,

Nu maar hopen dat dat het was... heb anders geen idee waar die kosten vandaan komen :(
En de simkaart is ook echt nodig in de tablet? Als hij alleen was voor het registeren zou ik hem er gewoon uit halen. En anders in vliegtuigmodus zetten en dan zelf handmatig de wifi aanzetten.

Bij iPhone zijn er ook verhalen dat ondanks dat data uit stond er toch data verbruikt werd, maar dit was in combinatie met Youfone. Misschien speelt hier ook zoiets.

En anders is het een kwestie van 'China is watching you' ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MadButch schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:42:
Het zou kunnen dat de tablet smsjes verstuurd naar 00447786209730, MIUI stuurt blijkbaar (eenmalig) een sms naar dat nummer om het e.e.a. te activeren. Op mijn Pocophone is naar dat nummer ook een sms verzonden (en dat koste mij 0,25).

Wellicht is dat bij jouw ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
Ik gok dat zoiets in eerste instantie het geval was, toen waren de kosten idd iets hoger.
Maar gister had ze er dus eentje van 6 cent... Dat moet dan wel data verbruik zijn, want een sms is 15 cent (als ik het me goed herinner).

Ze zat nog door de data verbruik lijst heen te scrollen, maar volgens mij zag ze niets staan.

We houden het in de gaten!
En anders gaat de sim er idd gewoon uit...
Weet wel niet of ze dan nog kan whatsappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Zeker kan ze nog whatsappen met tablet messenger, de enige voorwaarde is dat de telefoon ook aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MadButch schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:02:
Weet wel niet of ze dan nog kan whatsappen :)
Ik neem aan dat het nummer wat je nu voor WhatsApp gebruikt gekoppeld zit aan die simkaart? Wanneer je die simkaart eruit haalt werkt WhatsApp nog gewoon.

WhatsApp blijft ook gewoon nog werken als dat nummer niet meer gekoppeld is aan een simkaart. Als iemand anders echter daarna dat nummer krijgt en opnieuw WhatsApp activeerd ben jij alles kwijt.

Het is dus wel belangrijk dat je beltegoed blijft toevoegen, anders wordt deze na 6(?) maanden gedeactiveerd.
Eleni schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:43:
Zeker kan ze nog whatsappen met tablet messenger, de enige voorwaarde is dat de telefoon ook aan staat.
Ik gok dat WhatsApp geinstalleerd is op de tablet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net even een gedownloade aflevering van Netflox gekeken op de tablet. Iedereen die klaagt over dat deze tablet geen L1 ondersteund en dus geen HD en dat het beeldmateriaal er niet uit ziet overdrijft sterk als je het mij vraagt.

Het beeld ziet er prima uit. Ok misschien net iets minder detail maar meer dan prima om naar te kijken. Naast elkaar zal het verschil wellicht zichtbaar zijn, maar zo los, prima om naar te kijken. Nog een plus voor deze tablet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 17:28
Ik heb sindskort lichte ronde vlekken links en rechts onderin het scherm. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
l3art schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:21:
Net even een gedownloade aflevering van Netflox gekeken op de tablet. Iedereen die klaagt over dat deze tablet geen L1 ondersteund en dus geen HD en dat het beeldmateriaal er niet uit ziet overdrijft sterk als je het mij vraagt.

Het beeld ziet er prima uit. Ok misschien net iets minder detail maar meer dan prima om naar te kijken. Naast elkaar zal het verschil wellicht zichtbaar zijn, maar zo los, prima om naar te kijken. Nog een plus voor deze tablet wat mij betreft.
Klopt. Ik ben zelf wel zo iemand die voor 'het maximale' gaat en dit er ook uit wil persen, zonder dat je uiteindelijk misschien het verschil ziet of merkt. Desondanks valt het me niet tegen en had ik het slechter verwacht. Toegegeven: een 1080p 4gb film via MKVplayer of VLC ziet er een stuk beter uit dan Netflix. Maar dat is appels met peren vergelijken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Aristos schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:31:
Ik heb sindskort lichte ronde vlekken links en rechts onderin het scherm. Meer mensen last van?
Hier geen last van. Heb je een foto? Ben wel benieuwd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Ik heb al even zitten zoeken op het internet, maar met de komst van MIUI 10 kan ik nergens de instelling vinden hoe ik de camera button rechtsonder tijdens het lock screen deactiveer. Ik open heel vaak per ongeluk de camera omdat dit via lock screen kan. In MIUI 9 kon ik het gewoon vinden tussen instellingen.

De volgende keer svp de 'wijzigen' knop gebruiken ipv meerdere berichten onder elkaar te zetten d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 31-01-2019 21:22 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpilot
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-05 16:28
Ik heb gisteren de Xiaomi Mi Pad 4 Plus Gold 64GB ontvangen. De importkosten waren €21,12, aanschaf €265. Android 8.1.0 is geinstalleerd en Xiaomi MIU 10.1.0. Ik was in de veronderstelling dat alleen Chinees en Engels beschikbaar zou zijn, maar ik kon de tablet instellen in het Nederlands. Ik ga de tablet zelf niet gebruiken (gekocht als cadeau), omdat ik zelf een iPad heb. Ik ben positief verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. Xiaomi MIU ziet er wel prettig uit, doet me denken aan iOS. Echter, iemand enig idee hoe ik de Xiaomi apps er af kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
henidde schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:04:
Ik heb al even zitten zoeken op het internet, maar met de komst van MIUI 10 kan ik nergens de instelling vinden hoe ik de camera button rechtsonder tijdens het lock screen deactiveer. Ik open heel vaak per ongeluk de camera omdat dit via lock screen kan. In MIUI 9 kon ik het gewoon vinden tussen instellingen.
Je zou een ander thema kunnen installeren waar dit niet in zit.
dutchpilot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:49:
Ik heb gisteren de Xiaomi Mi Pad 4 Plus Gold 64GB ontvangen. De importkosten waren €21,12, aanschaf €265. Android 8.1.0 is geinstalleerd en Xiaomi MIU 10.1.0. Ik was in de veronderstelling dat alleen Chinees en Engels beschikbaar zou zijn, maar ik kon de tablet instellen in het Nederlands. Ik ga de tablet zelf niet gebruiken (gekocht als cadeau), omdat ik zelf een iPad heb. Ik ben positief verrast door de prijs/kwaliteit verhouding. Xiaomi MIU ziet er wel prettig uit, doet me denken aan iOS. Echter, iemand enig idee hoe ik de Xiaomi apps er af kan krijgen?
Dat Nederlands mogelijk is, is omdat er dan al een global rom op gezet is. Die van xiaomi.eu bevatten bijna geen Xiaomi apps. Kan je overwegen om die er op te zetten. Verder kan je de meeste Xiaomi apos gewoon verwijderen zoals je andere apps ook verwijderd.

Bijvoorbeeld via instellingen en dan bij geïnstalleerde apps.

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 02-02-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb bij het bestellen van de 4 plus niet op zitten letten en eentje besteld met global rom bij banggood. Ontdekte snel de fout en chat gestart. Helaas heeft degene die meldde de order geannuleerd te hebben dat niet gedaan, en bleek uit een latere mail dat het al niet meer kon.
Als hij aankomt mag ik hem weigeren, dan krijg ik mijn geld terug. Moet hij natuurlijk niet ergens in de straat geleverd worden....
Mijn punt is dat ik de chinees/engelse rom wil, net als bij mijn mipad 4.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van een ongetwijfeld niet originele global rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dit zal niet anders zijn dan van de originele rom naar een rom van xiaomi.eu te gaan. Dat laatste kan ik je trouwens van harte aanbevelen. De originele cn/en rom is erg bloated, heeft standaard geen play store, etc.

De roms van xiaomi.eu zijn nauwelijks bloated, hebben de playstore ingebouwd en door de community gemaakt en daarmee naar mijn idee ook beter te vertrouwen dan een zogenaamde global rom van banggood of andere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Vond ergens een bericht van iemand die een dusdanig aangepaste rom had dat er geen update mogelijkheid in zat.
Ben bang de boel te bricken.
In mijn huidige Chinese mipad 4 zit geen bloatware, regelmatig updates.
Die van Banggood vertrouw ik ook voor geen meter, dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eleni schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:29:
Vond ergens een bericht van iemand die een dusdanig aangepaste rom had dat er geen update mogelijkheid in zat.
Ben bang de boel te bricken.
In mijn huidige Chinese mipad 4 zit geen bloatware, regelmatig updates.
Die van Banggood vertrouw ik ook voor geen meter, dat is mijn punt.
Nou toen ik m'n mi pad kreeg met originele rom zat er meer dan genoeg xiaomi apps (=bloat) op.
Als je gewoon het stappenplan volgt heb je weinig kans je tablet te bricken.
Snap dat je die van banggood niet vertrouwd. Daarom raad ik ook die van xiaomi.eu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb het stappenplan voor de mipad nog niet gevonden, net zo min als de China stable rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eleni schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:36:
Ik heb het stappenplan voor de mipad nog niet gevonden, net zo min als de China stable rom.
Waarschijnlijk is jouw tablet al geroot. Scheelt weer wat stappen.
https://www.xda-developer...ui-10-for-xiaomi-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dank je, daar was ik al geweest. Ziet er omslachtig uit en er zijn mensen die hem al gebricked hebben....
Ik verlang terug naar jaren geleden toen een rom flashen een eitje was voor Xiaomi zo moeilijk ging doen.
De China stable rom komt nog niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eleni schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:20:
Dank je, daar was ik al geweest. Ziet er omslachtig uit en er zijn mensen die hem al gebricked hebben....
Ik verlang terug naar jaren geleden toen een rom flashen een eitje was voor Xiaomi zo moeilijk ging doen.
De China stable rom komt nog niet in beeld.
Ach de basis blijft hetzelfde. Alleen om root te krijgen moet je de nodige stappen zetten maar ik denk dus dat jouw tablet al geroot is aangezien er al een andere rom op staat.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Xiaomi Mi Pad 4-Serie] Accessoires
- Bootloader unlocken: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic