• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Xiaomi introduceert twee nieuwe 8 en 10"-tablets: de Mi Pad 4 (Plus). Het tablets draaien op Android en beschikt over een Snapdragon 660-soc. Er komen twee varianten beschikbaar, één met alleen wifi en een 4g-versie.

Volgens de aankondiging van Xiaomi gaat het om een tablet met een 8"-scherm en een resolutie van 1920x1200 pixels in een verhouding van 16:10, de Plus versie krijgt een 10" scherm met dezelfde resolutie. De aanwezige Snapdragon 660-midrange-soc van Qualcomm werd in 2017 door de Amerikaanse chipmaker aangekondigd en beschikt over vier kernen op 2,2GHz en vier lager geklokte kernen op 1,8Ghz.

Er zijn verschillende geheugenconfiguraties beschikbaar: 3GB ram met 32GB opslag of 4GB ram met 64GB opslag. De Plus versie is ook te krijgen in 4GB ram met 128GB opslag. De lte-versie is er alleen in die laatste configuratie. Het geheugen is uit te breiden met een micro-sd-kaart. Volgens Xiaomi zijn de ondersteunde 4g-banden de nummers 1, 3, 5, 7 en 8. Band 20 ontbreekt dus.

De Plus heeft een accu met een capaciteit van 8620mAh, waar de non-Plus een capaciteit heeft van 6000mAh, maar ondersteuning voor snelladen ontbreekt. Aan de achterkant is een dertienmegapixelcamera aanwezig, terwijl er een vijfmegapixelmodel aan de voorkant zit waarmee gezichtsontgrendeling mogelijk is. Er is bovendien ondersteuning voor bluetooth 5.0 en wifi ac. De tablet heeft een 3,5mm- en een usb-c-aansluiting.

Terug naar Inhoudsopgave

44 Plus
OSAndroid 8.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 660
GPUQualcomm® Adreno™ 512 GPU
RAM3 / 4 GB LPDDR4x4 GB LPDDR4x
ROM32 / 64 GB eMMC 5.1 (Uitbreidbaar tot 2TB)64 / 128 GB eMMC (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
LTE Banden1/3/5/7/8
AansluitingenUSB-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenG-Sensor, acceleratiesensor, lichtsensor, hall sensor, Kompas (4G versie)
Scherm8", 1920 x 1200px, 283 PPI, 16:1010,1", 1920 x 1200px, 224 PPI, 16:10
Front Camera5 MP, f/2.0
Back Camera (standaard)13 MP, f/2.0
Accu6000 mAh8620 mAh
KleurZwart, Goud
Afmetingen120,3 x 200,2 x 7,9 mm149,0 x 245,6 x 7,9 mm
Gewicht342,5 g485,0 g
Prijs~€200,-~€300,-
Release DatumJuniAugustus
AccessoiresData kabel, oplader

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-09-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 09:30
In de hoop dat iemand dit leest want 't is nogal stil hier; zijn er covers voor de mi pad 4 met keyboard? Ik zoek naar een oplossing ala ipad pro met keyboard of samsung tab (die ook met een keyboard kan worden geleverd), maar dan iets goedkoper en dit leek me een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:16

13art

Moderator Mobile
@ascent Zoiets bedoel je?

Bluetooth Toetsenbord Voor Xiao mi mi pad 4 Plus tablet Pc Draadloze BLUETOOTH Toetsenbord Voor mi pad 4 mi Pad4 mi Pad4 Plus 10.1 "inch case
https://s.click.aliexpress.com/e/bLfpE5j3

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 09:06

N97

Hoe neem jij je Mi Pad mee buitenshuis?

Full cover?
Screen protector only?
Achterkant + screen protector?

Zit zelf erg te twijfelen over een screen Protector. Zou een full magnetische cover niet voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:11:
Hoe neem jij je Mi Pad mee buitenshuis?

Full cover?
Screen protector only?
Achterkant + screen protector?

Zit zelf erg te twijfelen over een screen Protector. Zou een full magnetische cover niet voldoende zijn?
Ook tussen een cover en een scherm kan makkelijk zand komen. Ik heb dus beide besteld. Een screenprotector en een cover waar de tablet in gaat. Altijd wel de vraag of die twee samen gaan of dat de hoeken van de cover de screenprotector omhoog duwen. We gaan het zien als de boel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

l3art schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:20:
[...]

Ook tussen een cover en een scherm kan makkelijk zand komen. Ik heb dus beide besteld. Een screenprotector en een cover waar de tablet in gaat. Altijd wel de vraag of die twee samen gaan of dat de hoeken van de cover de screenprotector omhoog duwen. We gaan het zien als de boel binnen is.
Mag ik weten wat jij hebt besteld?
Dat is zeker een goeie, zou zonde zijn als je cover de hoeken van de screenprotector omhoog duwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:59:
[...]

Mag ik weten wat jij hebt besteld?
Dat is zeker een goeie, zou zonde zijn als je cover de hoeken van de screenprotector omhoog duwt.
Ik heb deze screenprotector besteld
En deze cover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

Ik zou zeggen, mocht je het binnen hebben en het past. Laat het hier ff weten, doe ik hem dan ook bestellen. Had namelijk dezelfde soort cover in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:32:
[...]

Ik zou zeggen, mocht je het binnen hebben en het past. Laat het hier ff weten, doe ik hem dan ook bestellen. Had namelijk dezelfde soort cover in het oog.
Dat lijkt me best pijnlijk in je oog ;)

Als ik alles binnen heb hoor je het van me. Denk dat de tablet er het langste over gaat doen. Kan zomaar januari worden volgens banggood. Nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:32:
[...]

Heb alleen de cover binnen.
Voldoet prima, heb alleen 1 minpunt. De cover ondersteunt automatisch aan/uit van de tablet. Maar dat doet het ook wanneer de flap compleet naar achteren is gevouwen. Hierdoor gebeurt het soms dat de tablet opeens uit gaat omdat het registreert dat de flap voor het scherm zit. Misschien iets te sterke magneet?

• N97

N97

l3art schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:34:
[...]

Heb alleen de cover binnen.
Voldoet prima, heb alleen 1 minpunt. De cover ondersteunt automatisch aan/uit van de tablet. Maar dat doet het ook wanneer de flap compleet naar achteren is gevouwen. Hierdoor gebeurt het soms dat de tablet opeens uit gaat omdat het registreert dat de flap voor het scherm zit. Misschien iets te sterke magneet?
Ga ik daar rekening mee houden, thx! ^O^
Als je de screenprotector hebt, zou je een foto kunnen uploaden?

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:33:
[...]

Ga ik daar rekening mee houden, thx! ^O^
Als je de screenprotector hebt, zou je een foto kunnen uploaden?
Die had ik en meteen weer weg gedaan. Krijg die krengen er vrijwel nooit op zonder stof er onder. En één keer weer losmaken en de punt ging niet meer op het scherm. Ging wel samen met de cover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

l3art schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:35:
[...]

Die had ik en meteen weer weg gedaan. Krijg die krengen er vrijwel nooit op zonder stof er onder. En één keer weer losmaken en de punt ging niet meer op het scherm. Ging wel samen met de cover.
Ja, dat is een echte skill. Kan mij niet herinneren dat ik ooit zelf vlekkeloos een screen protector heb geplaatst. Maar mijn zusje met haar ieniemienie vingertjes en engelengeduld kan dit perfect en doet dit graag inruil voor een Van Kempen taart.

Ga het spul vandaag bestelling, thx I3art!

• 13art

13art

Moderator Mobile
N97 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:55:
[...]

Ja, dat is een echte skill. Kan mij niet herinneren dat ik ooit zelf vlekkeloos een screen protector heb geplaatst. Maar mijn zusje met haar ieniemienie vingertjes kan dit perfect en doet dit graag inruil voor een Van Kempen taart.

Ga het spul vandaag bestelling, thx I3art!
Ik heb veel betere ervaringen met die film protectors. Zeker die nat aangebracht worden komen er eigenlijk altijd super strak op te zitten. Soms moet je 1 of 2 dagen wachten tot het geheel goed opgedroogd is maar daarna zit het top en zie je er vrijwel niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:38
Het is erg stil hier. Ik heb hem ook besteld. Hoe zit het met de standaard ROM of is het beter om een custom te installeren.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Daniel. schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:28:
Het is erg stil hier. Ik heb hem ook besteld. Hoe zit het met de standaard ROM of is het beter om een custom te installeren.
Probeer het eens in het ervaringen topic ipv het accessoires topic.. ;) 8)7

Pagina: 1