Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Dennisweb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Maar in de config-beta zijn beide landen wel te vinden!

https://smp-device-conten...egion/v2/config-beta.json

Dat gezegd hebbende, heb ik meteen even een scriptje gemaakt met behulp van Pushover en bovenstaande link om me een push-notificatie te sturen als Nederland er ook tussen komt te staan. :D
Ah kijk interessant! Die had ik gemist. Mij wordt nu ook gelijk een stuk duidelijker hoe beta testen dus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:45
Als Apple Pay nu opeens overal lanceert denk ik dat wij het vóór WWDC ook wel zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:28
Vinnienerd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:56:
Als Apple Pay nu opeens overal lanceert denk ik dat wij het vóór WWDC ook wel zullen hebben.
Geen idee. Dat is speculeren. Maar de negatieve ik beseft dat alles erg traag in Nederland gaat. Misschien in juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30
Sinds gisteren ook maar via de bunq (Italië woonplaats “hack” ) apple pay geactiveerd. Direct al een paar keer kunnen gebruiken via mijn Apple watch. Werkt fantastisch eerlijk gezegd.

Voornamelijk omdat ik overdag tijdens werk mijn beurs nooit bij me heb. (Ligt altijd in mijn auto). Mocht ik ergens moeten betalen dan kan dat tenminste zonder eerst mijn beurs uit de auto te moeten halen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
Geen Apple Pay beschikbaar na het onderhoud van ING afgelopen nacht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Mglange schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:48:
Geen Apple Pay beschikbaar na het onderhoud van ING afgelopen nacht ;)
Nee, duh! Ik verwacht dat ‘binnenkort beschikbaar’ betekent: tegen of zelfs na de zomer. Het heeft in Nederland voor het gevoel al 84 jaar geduurd totdat Apple Pay aangekondigd werd. Dan kan die paar maanden er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Nee, duh! Ik verwacht dat ‘binnenkort beschikbaar’ betekent: tegen of zelfs na de zomer. Het heeft in Nederland voor het gevoel al 84 jaar geduurd totdat Apple Pay aangekondigd werd. Dan kan die paar maanden er ook nog wel bij.
Precies. Uiterlijk eind augustus is het er eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Denk dat Apple Pay vanaf/rond/na de WWDC in NL beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Queenfanmichel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:25:
Denk dat Apple Pay vanaf/rond/na de WWDC in NL beschikbaar wordt.
Dat zijn de mogelijkheden :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30
Waarschijnlijk ergens tussen morgen en Sint Juttemis.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 12:51
Het werkt al middels een simpele workaround!
https://twitter.com/diotav/status/1127941863799967747

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30
Nou, test het en leg uit

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
:) Apple Pay,heel leuk maar is gewoon contactloos betalen wat we nu al doen met de pinpas maar dan met je foon;) will see if I use it or not;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CarolV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:04:
:) Apple Pay,heel leuk maar is gewoon contactloos betalen wat we nu al doen met de pinpas maar dan met je foon;) will see if I use it or not;)
Revolutionair nieuw inzicht! Dat dat de afgelopen pagina’s nog niet 20 keer voorbij gekomen is.... (en net zo vaak debunked is) :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:57
CarolV schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:04:
Neeeeeeee!! Ik had er echt veel meer van verwacht :| Is dit mij even een eyeopener :-(

:+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.onemorething.nl/2019/05/apple-pay-nfc-tags/

Dit is behoorlijk interessant. Wordt de NFC deels opengezet. Waarschijnlijk enkel vanaf de iPhone 7. Want de 6 en de 6S kunnen namelijk niets uitlezen als je een NFC-app download.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:43:
Sinds gisteren ook maar via de bunq (Italië woonplaats “hack” ) apple pay geactiveerd. Direct al een paar keer kunnen gebruiken via mijn Apple watch. Werkt fantastisch eerlijk gezegd.

Voornamelijk omdat ik overdag tijdens werk mijn beurs nooit bij me heb. (Ligt altijd in mijn auto). Mocht ik ergens moeten betalen dan kan dat tenminste zonder eerst mijn beurs uit de auto te moeten halen.
Je kan voortaan beter gebruik maken van België ipv Italië. Dan blijft de terminal tenminste NL tegen je babbelen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:54

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:54
harm12nl schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Neeeeeeee!! Ik had er echt veel meer van verwacht :| Is dit mij even een eyeopener :-(

:+
Wat had jij er van verwacht dan?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Jannick schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Wat had jij er van verwacht dan?
[/sarcasmemodus] ik dacht eerlijk gezegd dat dat wel heel duidelijk was :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monese Apple pay truc inmiddels werkend gekregen. Heel makkelijk. Toch Apple Pay Mastercard zolang ING er nog niet is een tussenoplossing O+ *O*
Net al eerste betaling in lokale supermarkt gedaan met mastercard apple pay, werkt goed.

Levering van Monese kaart was 6 werkdagen, goed te doen dus!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Niet online
Ja mensen tis gewoon betalen met je iphone met android ist googlepay en iphonne applepay;)
Thats all folks;) (y)

Maar hey kan het installeren tegen die tijd;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Raar. In de zoekresultaten op de ING site staat Apple Pay wel, maar de linkjes die ze zelf op social media plaatsen werken niet meer. Ik heb het nagevraagd en kreeg een voorgekauwd antwoord dat ze op die linkjes meer info zouden delen.

Heb aangegeven dat die linkjes nu dus stuk zijn. Webcaredame gaat navraag doen. Het blijft vreemd. Ik zie verder nog geen aanwijzingen dat AP met ING aanstaande is. Of Nederland moet vanochtend opeens uit de lucht komen vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 01:01:
Raar. In de zoekresultaten op de ING site staat Apple Pay wel, maar de linkjes die ze zelf op social media plaatsen werken niet meer. Ik heb het nagevraagd en kreeg een voorgekauwd antwoord dat ze op die linkjes meer info zouden delen.

Heb aangegeven dat die linkjes nu dus stuk zijn. Webcaredame gaat navraag doen. Het blijft vreemd. Ik zie verder nog geen aanwijzingen dat AP met ING aanstaande is. Of Nederland moet vanochtend opeens uit de lucht komen vallen.
Gewoon geduld hebben. :P Zowel Apple als ING hebben aangekondigd dat Apple Pay binnenkort naar Nederland komt, wanneer dat is moet je gewoon afwachten want geen van beide partijen gaat een datum noemen tot ze ofwel gereed zijn om dat te doen of dat het opeens van de een op de andere dag werkt zoals andere landen. In de tussentijd kun je niets meer doen, dus zou 't lekker afwachten tot het werkt.
CarolV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:51:
Ja mensen tis gewoon betalen met je iphone met android ist googlepay en iphonne applepay;)
Ahhh ik dacht dat iemand gewoon willekeurig dit topic de naam Apple Pay had meegegeven, maar nu valt alles op zijn plaats. :P

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 15-05-2019 02:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51

maus

~ Maus

Dennisweb schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 01:01:

[Twitter: https://twitter.com/MEHA411/status/1128306244094132224]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik kreeg net een reactie dat het om een fout ging. “We hebben echt nog geen nieuws!” Volgens mij wordt dit nog heel lang wachten. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Ik zet in dat we het met 2 week hebben. sowieso nog net voor de vakantie.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:25
Dennisweb schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ik kreeg net een reactie dat het om een fout ging. “We hebben echt nog geen nieuws!” Volgens mij wordt dit nog heel lang wachten. -O-
Joh, straks is het er en ben je er al snel aan gewend. Ik gebruik het al dagelijks sinds 2017, maar zo bijzonder vind ik het niet meer. In het begin vind je het geweldig, maar het wordt al snel normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mglange
MelvinW schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Joh, straks is het er en ben je er al snel aan gewend. Ik gebruik het al dagelijks sinds 2017, maar zo bijzonder vind ik het niet meer. In het begin vind je het geweldig, maar het wordt al snel normaal.
Dat is juist goed als het al snel normaal wordt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Tja, hetzelfde kan je zeggen over een koelkast in huis. Toch ben jij niet blij als ik die bij je weghaal... 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Niet online
*snip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 15-05-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Ja uiteindelijk is het gewoon betalen voor spullen. Heel fijn betalen voor spullen maar nog steeds betalen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennisweb
Nederland staat in de Apple Pay config-beta sinds 10 minuten. Introductie is aanstaande.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennisweb op 16-05-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mglange
Dennisweb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:37:
Nederland staat in de Apple Pay config-beta sinds 10 minuten. Introductie is aanstaande.
Weet iemand hoelang het normaal duurt van verschijnen in de config-beta tot daadwerkelijke introductie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanaf morgen beschikbaar. :X

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
THE_BASE schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Vanaf morgen beschikbaar. :X
Dat durf ik niet te voorspellen. Hongarije en Luxemburg staan ook al een week in de config-beta. Opvallend is dat die landen direct onder IJsland staan. Daarom denk ik dat Hongarije, Luxemburg en Nederland binnen zeer afzienbare tijd Apple Pay geactiveerd krijgen.

Zoals al eerder gezegd: Apple Pay krijgt in Nederland (voorlopig) alleen maestro-ondersteuning. Ik ga ervan uit dat er virtuele kaarten door ING worden uitgegeven en je dus geen fysieke kaarten hoeft om te ruilen als je VPay hebt. Al is dat meer een gevoel..

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisweb op 16-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiednb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 09:46
ING brengt niet veel naar buiten over een datum. Is Apple hierin leidend of ING?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
jamiednb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:09:
ING brengt niet veel naar buiten over een datum. Is Apple hierin leidend of ING?
Ik denk dat ING hun app al hebben voorbereid onder water, en Apple is degene die de schakelaar over moet zetten. (Zonder die schakelaar aan Apple's kant, kan je geen pas toevoegen in de Wallet van je iPhone.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Worden betalingen van Appel Pay direct van je rekening afgeschreven? Dus 1:1 zoals met een bankpas?
Of verzameld en in 1x afgeschreven zoals bij een creditcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
readytoflow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:14:
Worden betalingen van Appel Pay direct van je rekening afgeschreven? Dus 1:1 zoals met een bankpas?
Nee, in 1 keer, 1:1. Het werkt net als je Maestro PIN pas. Je pas geeft een pasnummer, een onder water CVC code etc aan de terminal, de terminal schrijft dit af. Apple Pay doet in feite exact hetzelfde als je pasjes. Daardoor kan je ook gewoon met AW betalen zonder telefoon in de buurt, omdat die pas data hard in je AW wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus binnen maandje is het zover al :) :9 :o

Goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
thx! ik vermoedde dat al. Maar was wat in verwarring door wat tegenstrijdige berichten.

Zit al even bij ING. doe er niet veel mee. Ga strak alles wat overblijft na de vaste lasten overboeken op ING voor dagelijkse betalingen.

Ideaal voor m'n vrouw. Die is elk jaar wel d'r bankpas kwijt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu op Wallet app de procedure start Apple Pay kan je al pas scannen voor Apppe Pay. Is nieuw sinds vandaag.

Release laat niet lang op zich wachten. Gok nu uiterlijk begin juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidduh
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:46:
Als je nu op Wallet app de procedure start Apple Pay kan je al pas scannen voor Apppe Pay. Is nieuw sinds vandaag.

Ik krijg anders nog steeds de foutmelding "An error occured while setting up Apple Pay". Weet je zeker dat je regioinstellingen op Nederland staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidduh schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Ik krijg anders nog steeds de foutmelding "An error occured while setting up Apple Pay". Weet je zeker dat je regioinstellingen op Nederland staan?
Ja.
Heel wat mensen op iCulture hebben dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
readytoflow schreef op Thursday 16 May 2019 @ 16:14:
Dat ligt er compleet aan welke betaalpas gebruikt wordt. Bij gebruik van een debit (maestro of mastercard) kaart zal het, net zoals met je pinpas, direct worden afgeschreven. Bij gebruik van een creditcard zal het 1 x per maand zijn.

Apple Pay is niets anders dan een Wallet voor je bestaande betaalpassen he. Ook op de kassabon zie je gewoon 'maestro of mastercard' staan....
Verwijderd schreef op Thursday 16 May 2019 @ 16:46:

Je weet zeker dat je regio niet op een reeds ondersteund Apple Pay land staat..? Heb je al bankpassen in je Apple Wallet zitten overigens?

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidduh
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:32:
[...]
Ja.
Heel wat mensen op iCulture hebben dit ook.
JackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:57:
Je weet zeker dat je regio niet op een reeds ondersteund Apple Pay land staat..? Heb je al bankpassen in je Apple Wallet zitten overigens?
De add-knop in Wallet krijg je alleen te zien als je (ooit) je regioinstellingen hebt gewijzigd naar een land waar Apple Pay al actief is. De 'normale' gebruiker die nog nooit via een omweg Apple Pay heeft geactiveerd of zijn regio heeft aangepast ziet dit niet. Probeer maar eens al je instellingen (Reset All Settings) te resetten in de instellingen-app, dan zie je 't als het goed is ook niet langer. Het plusje is voor mij zojuist ook verdwenen na het resetten van de settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik lees net dat het op dit moment ook mogelijk is om een Belgische (of Ierse) bunq maestro pas te gebruiken voor online betalingen....met Apple Pay.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik heb Bunq in m’n Wallet en krijg direct een error als ik op het plusje druk.

Ik zie daar nu ook mijn laatste drie betalingen met de Bunq pas en Apple Pay staan. Handig. Nooit geweten. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:31
Op het bunq forum gaat het over een iOS update die er aan zit te komen... zou dat de update zijn die Apple pay voor NL aan zet voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:36:
Op het bunq forum gaat het over een iOS update die er aan zit te komen... zou dat de update zijn die Apple pay voor NL aan zet voor ons?
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:31
Wordt niet gezegd dat het Apple pay is, hoor.. maar het zou kunnen!

https://together.bunq.com/d/10259-love-the-subtle-updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
JackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:20:
Ik lees net dat het op dit moment ook mogelijk is om een Belgische (of Ierse) bunq maestro pas te gebruiken voor online betalingen....met Apple Pay.
Iemand met een Bunq maestro-pas die dit kan bevestigen via applepaydemo.apple.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25

RnB

Het werkt in ieder geval met mijn Bunq debit Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 12:51
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Iemand met een Bunq maestro-pas die dit kan bevestigen via applepaydemo.apple.com ?
Werkt enkel met Mastercard hier. Maestro is “not enabled for payments on the web”.

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
diotav schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:06:
[...]
Werkt enkel met Mastercard hier. Maestro is “not enabled for payments on the web”.
Ik zie net dat die demo site nog Apple Pay v3 gebruikt, terwijl voor ondersteuning van Maestro minimaal v4 nodig is: https://developer.apple.c...y_version_4_release_notes

Het is dan alsnog afhankelijk van de bank of ze het inschakelen of niet. Het is dus mogelijk dat bunq dat vandaag heeft gedaan, maar ik kan zo geen website vinden met Apple Pay v4 of nieuwer om dat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Er komt iedere week een bunq update he. Dit voegt wel een optie toe om de pasjes te kunnen hernoemen (voor in de app) begreep ik.
MelvinW schreef op Thursday 16 May 2019 @ 20:10:
[...]

Ik zie net dat die demo site nog Apple Pay v3 gebruikt, terwijl voor ondersteuning van Maestro minimaal v4 nodig is: https://developer.apple.c...y_version_4_release_notes

Het is dan alsnog afhankelijk van de bank of ze het inschakelen of niet. Het is dus mogelijk dat bunq dat vandaag heeft gedaan, maar ik kan zo geen website vinden met Apple Pay v4 of nieuwer om dat te testen.
De website van secrid zou het ondersteunen....
diotav schreef op Thursday 16 May 2019 @ 20:06:
[...]
Je hebt overigens een Belgische of Ierse maestro pas van bunq nodig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YI0262PdHgA1laowJLG3FznP/full.png

De bovenste pas is IT en de onderste BE of IE begreep ik.

sorry voor de tripple post....heb even slechte internetverbinding blijkbaar

[ Voor 76% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
.

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Release notes noemen ondersteuning voor Maestro op ‘t web 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Vinnienerd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:05:
Dat is al sinds iOS 12.1 zo. Er is echter nog geen bank die het ondersteunt en Apple zegt ook nog steeds dat het nog niet gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
En als het al ondersteund wordt door Apple en de banken is het nog maar de vraag waar je er mee kunt betalen. Ik ken maar weinig merchants waar je met maestro kan betalen, en geen enkele is op de Nederlandse markt actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Zou mooi zijn als het deze maand al komt :)
Ga er maar vanuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
Vinnienerd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:05:
Welke release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:14:
En als het al ondersteund wordt door Apple en de banken is het nog maar de vraag waar je er mee kunt betalen. Ik ken maar weinig merchants waar je met maestro kan betalen, en geen enkele is op de Nederlandse markt actief.
??

Al mijn ING passen zijn Maestro en worden overal geaccepteerd?

Daarbij:
https://www.ing.nl/partic...ssen/betaalpas/index.html

ING levert beide, als je de ene niet wilt, mag je zo te zien ook VPAY aanvragen of andersom.

Je bedoeld op het web :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Vorkie schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:31:
[...]

??

Al mijn ING passen zijn Maestro en worden overal geaccepteerd?

Daarbij:
https://www.ing.nl/partic...ssen/betaalpas/index.html

ING levert beide, als je de ene niet wilt, mag je zo te zien ook VPAY aanvragen of andersom.
We hebben het over online betalen met Maestro, niet in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Ja lange dag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah...tot nu toe hebben we alle aankondigingen op maandag gehad. Dus of 20 mei of 27 mei Apple Pay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MelvinW schreef op Thursday 16 May 2019 @ 21:34:
[...]

Eh....ze moeten dus online Apple Pay ondersteunen he. SecrID doet dat bijvoorbeeld, daar heeft iemand al met z'n maestro bunq apple pay pas kunnen bestellen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

*O* _/-\o_

Zowaar uitgenodigd door ING (random pick 8)7 ) voor de "test" van Apple Pay *;

Ze activeren het aanstaande zondag op de Mijn ING app.
Kunnen we snel Bunq uitzwaaien :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
JackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Eh....ze moeten dus online Apple Pay ondersteunen he. SecrID doet dat bijvoorbeeld, daar heeft iemand al met z'n maestro bunq apple pay pas kunnen bestellen.
Klopt, maar daarvoor moeten ze wel de versie 4 van de Apple Pay API gebruiken. Daarnaast kunnen websites zelf kiezen welke netwerken ze wel en niet willen ondersteunen. Ik kan het me voorstellen als web winkels liever alleen iDEAL accepteren wanneer de kosten daarvoor lagen zijn dan Maestro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:59:
*O* _/-\o_

Dan weet ik bijna zeker maandag 27 mei live of week later 3 juni WWDC.

Denk dus 3 juni, hebben ze ruim 2 weken om te testen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MelvinW schreef op Thursday 16 May 2019 @ 22:03:
[...]

Klopt, maar daarvoor moeten ze wel de versie 4 van de Apple Pay API gebruiken. Daarnaast kunnen websites zelf kiezen welke netwerken ze wel en niet willen ondersteunen. Ik kan het me voorstellen als web winkels liever alleen iDEAL accepteren wanneer de kosten daarvoor lagen zijn dan Maestro.
Ik heb ergens gehoord (weet het niet zeker) dat het accepteren van ideal duurder is dan het accepteren van Apple Pay. Tja....ik denk dat de meeste NL webshops gewoon versie 4 van de Apple Pay API gaan gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:59:
*O* _/-\o_

Hoe wat waar? :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Famous schreef op Thursday 16 May 2019 @ 21:59:
*O* _/-\o_

Maar eh...ik neem aan dat je een mail hebt ontvangen ofzo? We geloven je natuurlijk niet op je blauwe ogen...heb je een screen ofzo? O-) O-)

En hoezo ga je bunq uitzwaaien..? Jij betaald dus 7,99 om alleen Apple Pay te gebruiken..? :? :? :? :?

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 22:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:32:
[...]

Maar eh...ik neem aan dat je een mail hebt ontvangen ofzo? We geloven je natuurlijk niet op je blauwe ogen...heb je een screen ofzo? O-) O-)

En hoezo ga je bunq uitzwaaien..? Jij betaald dus 7,99 om alleen Apple Pay te gebruiken..? :? :? :? :?
Eens, we verlangen bewijs ;)
En ja, ik betaalde ook €5 ( Bunq pack) alleen maar voor Apple Pay een tijd lang :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Thursday 16 May 2019 @ 22:47:
[...]

Eens, we verlangen bewijs ;)
Er zijn zoveel mensen, die netzoveel dingen roepen....dus kom maar door met de screenshot...:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04
JackSparrow schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:32:
[...]

Ja, ik ook. :p

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
:+ Ik ben super blij met Apple Pay, maar zat al 2 jaar bij bunq...om heel andere dingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip, Bunq pack. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Dat is al sinds iOS 12.1 zo. Er is echter nog geen bank die het ondersteunt en Apple zegt ook nog steeds dat het nog niet gebruikt kan worden.
Kan wel hoor: https://buckaroo.nl/oplossingen/betaalmethoden/maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ach, even de hype krikken :o
Sorry >:)

Zit nu inderdaad bij Bunq voor €7,99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zo is dat...ach, dan is het zowat net zo geprijsd als de meeste andere banken.
Famous schreef op Thursday 16 May 2019 @ 23:01:
Ach, even de hype krikken :o
Sorry >:)

Zit nu inderdaad bij Bunq voor €7,99
:X :X :(

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 16-05-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Er is geen enkele bank (behalve bunq dus sinds vandaag?) die dit i.c.m. Apple Pay ondersteunt. Apple zegt zelf ook nog dat het niet mogelijk is: https://support.apple.com/en-us/HT201239
6. In Italy, you can use your iPhone and Apple Watch to make Apple Pay purchases in stores with your Maestro card. Maestro cards can't be used within apps and on the web. In Japan, Visa cards can't be used within apps and on the web.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

offtopic:
Wilde nog een Rick rolled doen maar dat vond ik te ver gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Alleen medewerkers hebben toegang tot de beta :P Er is dacht ik een profiel voor nodig dat op een iPhone geïnstalleerd moet worden om geswitched te worden naar het beta netwerk van Apple Pay.. Dat is niet iets wat ze aan klanten gaan geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:07:
Alleen medewerkers hebben toegang tot de beta :P Er is dacht ik een profiel voor nodig dat op een iPhone geïnstalleerd moet worden om geswitched te worden naar het beta netwerk van Apple Pay.. Dat is niet iets wat ze aan klanten gaan geven :P
Is volgens mij onjuist. De eerste dag op Twitter toen ze Apple Pay deden aankondigen las ik dat ze mensen uitnodigden voor Apple Pay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Is volgens mij onjuist. De eerste dag op Twitter toen ze Apple Pay deden aankondigen las ik dat ze mensen uitnodigden voor Apple Pay ;)
Link? Kan het me haast niet voorstellen dat ze daadwerkelijk klanten hebben uitgenodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Kreeg dm van ing dat de testlijst vol was, dus ze laten klanten wel testen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:02:
[...]

Er is geen enkele bank (behalve bunq dus sinds vandaag?) die dit i.c.m. Apple Pay ondersteunt. Apple zegt zelf ook nog dat het niet mogelijk is: https://support.apple.com/en-us/HT201239

[...]
Denk dat het wel kan hoor

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnienerd op 16-05-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Nee, dat gaat niet alleen om Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:10:
[...]

Link? Kan het me haast niet voorstellen dat ze daadwerkelijk klanten hebben uitgenodigd.
Heel wat testers. Zie https://twitter.com/robin.../1123863292156493830?s=21
En hier dat ze diegene op beta lijstje zetten.

https://twitter.com/ingnl/status/1123871897152831489?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ze zeggen echter ook dit: https://twitter.com/ingnl/status/1123579301289439233 :P

Het zou kunnen natuurlijk, maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dat zegt vrij weinig...behalve dat iemand zegt dat hij wil beta-testen en dat ING dan voor de grap zegt ' we zetten je op het lijstje'. Verder nergens dat ING zegt dat ze mensen inviten voor een beta test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

tja daar gebruiken ze toch allemaal de visa's en mastercards en
MelvinW schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:16:
[...]

Nee, dat gaat niet alleen om Italië.
ook in die landen, werdt maestro toch uberhaupt nooit online gebruikt, volgens mij is dat echt een dingetje van o.a. belgie, ierland en de uk, dat maestro vroeger online werdt gebruikt. en bij sommige banken misschien nu ook nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
DaveFlash schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:20:
[...]

tja daar gebruiken ze toch allemaal de visa's en mastercards en
[...]

ook in die landen, werdt maestro toch uberhaupt nooit online gebruikt, volgens mij is dat echt een dingetje van o.a. belgie, ierland en de uk, dat maestro vroeger online werdt gebruikt. en bij sommige banken misschien nu ook nog wel
Inderdaad. In Nederland werd het pasnummer daarvoor niet eens op kaarten gezet. Knab deed het dacht ik wel, maar volgens mij waren die nummers niet bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
https://www.nccgroup.trus...or-19-digit-credit-cards/

Maestro werkt ook gewoon met PAN-nummers alleen worden ze niet geaccepteerd, behalve in België. Maar intern zijn het gewoon net MasterCards.
Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.