Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
En ING heeft zojuist een update voor de iOS app gereleaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:59
Vinnienerd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:09:
Mét ondersteuning voor de Wallet volgens de App Store. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Vinnienerd schreef op Friday 17 May 2019 @ 00:09:
En...nu heb je Apple Pay? :? Banken brengen toch iedere week updates uit? Ondersteuning voor de 'Wallet' zegt niet zoveel he. Ze kunnen alvast zaken voorbereiden in de app en dan over een paar weken intern een knop omzetten en je hebt Apple Pay.

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2019 00:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
JackSparrow schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:13:
[...]

En...nu heb je Apple Pay? :? Banken brengen toch iedere week updates uit? Ondersteuning voor de 'Wallet' zegt niet zoveel he. Ze kunnen alvast zaken voorbereiden in de app en dan over een paar weken intern een knop omzetten en je hebt Apple Pay.
De app brengt echter wel alles wat nodig is voor Apple Pay :P Kan nu ook bevestigen dat Apple Pay alleen voor 16+ is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZkD4YQT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FWu6tR9.png

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinW op 17-05-2019 04:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MelvinW
Werkt na een eenvoudige patch :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DeyV7jg.png

En het werkt perfect:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cnqr214.png

En nee, ik ga niet uitleggen hoe het moet.

[ Voor 255% gewijzigd door MelvinW op 17-05-2019 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL staat in de beta-config, de app is klaarblijkelijk geschikt voor Apple Pay, dan gok ik er op dat het gaat om een tijdsgebonden activering van Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:08:
NL staat in de beta-config, de app is klaarblijkelijk geschikt voor Apple Pay, dan gok ik er op dat het gaat om een tijdsgebonden activering van Apple Pay.
Klopt, alles werkt al. Ik kan geen aanwijzing vinden van een release date, maar zal nu vast niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 04:16:

[Afbeelding]

En het werkt perfect:

[Afbeelding]

Spelbreker :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MelvinW
De ING app maakt een nieuwe pas voor je aan waarvan het pasnummer je IBAN is. Het maakt dus niet uit of je nu VPay of Maestro hebt, je krijgt namelijk gewoon een nieuwe, virtuele Maestro-pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:39:
De ING app maakt een nieuwe pas voor je aan waarvan het pasnummer je IBAN is. Het maakt dus niet uit of je nu VPay of Maestro hebt, je krijgt namelijk gewoon een nieuwe, virtuele Maestro-pas.
En je kunt met jouw truc die je niet wilt delen dus al echt Apple Pay gebruiken met ING? :D _/-\o_ :9~ :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:45:
[...]

En je kunt met jouw truc die je niet wilt delen dus al echt Apple Pay gebruiken met ING? :D _/-\o_ :9~ :o
Correct, heb het op al mijn apparaten al kunnen activeren. De reden waarom ik het niet deel is omdat ik dan een aangepaste ING-app zou moeten vrijgegeven en dat lijkt me niet bepaald veilig. Met een jailbreak is het eenvoudiger. Ik weet ook niet hoe ING hierop gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Correct, heb het op al mijn apparaten al kunnen activeren. De reden waarom ik het niet deel is omdat ik dan een aangepaste ING-app zou moeten vrijgegeven en dat lijkt me niet bepaald veilig. Met een jailbreak is het eenvoudiger. Ik weet ook niet hoe ING hierop gaat reageren.
Snap ik. Maar het was dus relatief simpel? Dan lijkt me dit echt een falend stukje engineering :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:48:
[...]

Snap ik. Maar het was dus relatief simpel? Dan lijkt me dit echt een falend stukje engineering :D
Si :P 10 minuten werk eigenlijk. Als je een beetje ervaring hebt met iOS Development en patches maken dan is het vrij eenvoudig. Ik zal vast niet de enige zijn vandaag die het weet in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:49:
[...]

Si :P 10 minuten werk eigenlijk. Als je een beetje ervaring hebt met iOS Development en patches maken dan is het vrij eenvoudig. Ik zal vast niet de enige zijn vandaag die het weet in te schakelen.
Nou, wie is de volgende Tweaker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:55:
[...]

Nou, wie is de volgende Tweaker? :)
Ik kan het ook maken alleen is het dan wel met Photoshop :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Nice! Heb je ook al geprobeerd om er daadwerkelijk mee te betalen of zal dat niet gaan lukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
Cheesy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:08:
[...]

Nice! Heb je ook al geprobeerd om er daadwerkelijk mee te betalen of zal dat niet gaan lukken?
Nog niet geprobeerd nee. Heb niet echt een winkel in de buurt waar ik het even snel kan proberen. Zit ook in het buitenland en Maestro-acceptatie is hier niet heel goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh. Dat ik op mijn leeftijd het geduld van een peuter heb voor dit soort dingen. Ga nou eens live, ING. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:14:
Ugh. Dat ik op mijn leeftijd het geduld van een peuter heb voor dit soort dingen. Ga nou eens live, ING. :)
Same here ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
ING noemt in de voorwaarden overigens ook online betalen met Apple Pay, dus dat bevestigt dat het ook in webwinkels zal werken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V5tgoNI.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Dit weekend maar eens even een ING rekening openen zodat ik kan overstappen van ABN AMRO
Komt die zakelijke Android telefoon van m'n vriendin toch nog van pas, aangezien je daarin direct een rekening kunt openen zonder daarvoor naar een ING kantoor te gaan ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Ik snap dat je het nu niet wil delen maar ben wel geïnteresseerd in een uitleg hoe na release van ING ;)

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
itsme schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Ik snap dat je het nu niet wil delen maar ben wel geïnteresseerd in een uitleg hoe na release van ING ;)
Krijg je van me zodra 't uit is/gepatched is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R7i4AUr.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 17-05-2019 08:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander bericht zegt DaveFlash dat hij wellicht wat te enthousiast is geweest. Maar zonder fatsoenlijke bron, neem ik dit soort uitingen altijd met een korreltje zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-08 16:55
Deze tweet van David is nergens op gebaseerd en is deels ontstaan vanuit de bunq telegram groep waar de online Apple Pay maestro transacties opvielen. Er werd wat hard op gedacht en gespeculeerd. Meer dan dat is deze info niet gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hop hop, ICS!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apple Pay komt vandaag naar Nederland. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
THE_BASE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:44:
En heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:18:
ING noemt in de voorwaarden overigens ook online betalen met Apple Pay, dus dat bevestigt dat het ook in webwinkels zal werken:

[Afbeelding]
Heb je toevallig een linkje naar deze voorwaarden?
Heb even gezocht op de website, maar ik kan deze niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
VirinR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar deze voorwaarden?
Heb even gezocht op de website, maar ik kan deze niet vinden
Krijg je alleen te zien als je een pas toevoegt in Wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 04:16:

[Afbeelding]

En het werkt perfect:

[Afbeelding]

Wel opvallend dat de ontwikkelaars bij ING een ander pasdesign hebben.

linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6529273677127655424

[ Voor 7% gewijzigd door Hemmik op 17-05-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Hemmik schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Heel lui maar heb je ook een plaadie dat ik kan bereiken zonder dat ik lid moet worden van LinkedIn? :> :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Mar.tin schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Heel lui maar heb je ook een plaadie dat ik kan bereiken zonder dat ik lid moet worden van LinkedIn? :> :>
Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/dms/image/C4D22AQH9Y09THmFNoA/feedshare-shrink_8192/0?e=1560988800&v=beta&t=2o2Sj7vsfWuCa5YIiJ0d1fhAHanSPX0LIIdeTeBLvno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Hemmik schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Ha, lijkt er inderdaad op dat ze het design iets hebben aangepast in de final versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik snap niet dat mensen @MelvinW geloven. Als het niet beschikbaar is, dan is het niet beschikbaar. Zeker als je niet wilt uitleggen hoe iets gedaan is, kun je ervan uitgaan dat het nep is.

We zitten hier op Tweakers. We geloven niet in nepnieuws en posts zonder bronnen. Ik geloof het pas als ik een bonnetje zie en een screenshot van een betaling in Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:48
Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:31:
Ik snap niet dat mensen @MelvinW geloven. Als het niet beschikbaar is, dan is het niet beschikbaar. Zeker als je niet wilt uitleggen hoe iets gedaan is, kun je ervan uitgaan dat het nep is.

We zitten hier op Tweakers. We geloven niet in nepnieuws en posts zonder bronnen. Ik geloof het pas als ik een bonnetje zie en een screenshot van een betaling in Apple Pay.
Idem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:31:

Ik hoef niks te bewijzen hoor. Je zult wel zien dat alles wat ik gepost heb overeen komt met hoe het er straks daadwerkelijk uitziet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
In dat geval, wachten we toch nog even? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Ik hoef niks te bewijzen hoor. Je zult wel zien dat alles wat ik gepost heb overeen komt met hoe het er straks daadwerkelijk uitziet ;).
Prima. Maar dan wachten we wel netjes af. Want áls je een precompiled app al zou kunnen reverse engineeren, betekent dit dat je tegen de regels bezig bent.

Zeker als je dat doet met een bankierenapp. En je zal niet de eerste zijn die expres een beetje olie op ‘t vuur gooit in dit topic.
Rgerr schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:37:
In dat geval, wachten we toch nog even? ;)
Ik heb dit ook weleens in het bunq-topic geroepen: er wordt hier veel te licht tegen bankzaken aangekeken. Bankzaken zijn serieus en privé. Optimale veiligheid is geboden. Als je een app kraakt (als dat al kan), valt die veiligheid weg.

Het zijn wél je bankzaken, hoor! Dat betekent wachten op legale, veilige releases. ‘t Is je geld, geen Habbocredits.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisweb op 17-05-2019 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Prima. Maar dan wachten we wel netjes af. Want áls je een precompiled app al zou kunnen reverse engineeren, betekent dit dat je tegen de regels bezig bent.

Zeker als je dat doet met een bankierenapp. En je zal niet de eerste zijn die expres een beetje olie op ‘t vuur gooit in dit topic.
Ik was toch van plan om het zometeen uit te proberen, dus ik zal zo wel even naar de McDonalds gaan en het uittesten. Weten we ook of alles live is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Ik was toch van plan om het zometeen uit te proberen, dus ik zal zo wel even naar de McDonalds gaan en het uittesten. Weten we ook of alles live is.
Even een lekkere Grand Bic Mac in je gezicht duwen om 10:00? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:44:
Maar leuk deze stelling maar waar is dit op gebaseerd?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Famous schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:45:
[...]

Even een lekkere Grand Bic Mac in je gezicht duwen om 10:00? :D
Voor 10:30 alleen ontbijtmenu toch :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Laten we het gezellig houden :)

[ Voor 101% gewijzigd door Hoedje op 17-05-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy de Vries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 11:46
@MelvinW kun je ook creditcards toevoegen? Of alleen betaalpassen?

Ik heb net ook wat rond gezocht op internet over .ipa patching. Ik vind het zelf een beetje riskant om dat met een bank app te doen. Maar ik geloof zeker dat het mogelijk is wat @MelvinW gedaan heeft.

[ Voor 60% gewijzigd door Davy de Vries op 17-05-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Laatst online: 08-05 15:26
Davy de Vries schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:54:
Alleen Maestro, dus geen creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Davy de Vries schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:54:
Er wordt een betaalpas aangemaakt per rekening die je hebt. Creditcard lijkt geen optie te zijn, maar ik heb ook geen Creditcard bij de ING dus heel zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisweb schreef op Friday 17 May 2019 @ 09:31:

Eens. Overigens zou ik het pas geloven als hij een video van zijn betaalactie bij de McDonalds heeft. Want een bonnetje kun je natuurlijk ook zo photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
JackSparrow schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Eens. Overigens zou ik het pas geloven als hij een video van zijn betaalactie bij de McDonalds heeft. Want een bonnetje kun je natuurlijk ook zo photoshoppen.
Ga ik doen! Met de Apple Watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1PP3RR
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-07 15:34
ING heeft inmiddels instructies op de website geplaatst: https://www.ing.nl/partic...mobiel-betalen/index.html

De mobiele app laat inmiddels ook al banners zien die verwijzen naar de mogelijkheid om Apple Pay te activeren, dus het zal zometeen wel actief worden.

EDIT: iets te snel zie ik, de website laat enkel nog instructies voor Android zien, terwijl ik de banner te zien kreeg op een iPhone, met iOS-specifieke instructies.

[ Voor 22% gewijzigd door Z1PP3RR op 17-05-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adem in. Adem uit. Melvin kan natuurlijk vrij concreet laten zien welke stappen hij doorloopt om ING te activeren. Eventueel zou hij een video kunnen maken.

Staat los van het feit dat ik ook snap dat het aanpassen van een app met enige voorzichtigheid moet gebeuren.

Ik denk dat we allemaal graag willen dat AP snel live gaat, dat we allemaal graag zekerheid willen hebben omtrent de lanceringsdatum en hiervoor ook bevestiging zoeken die aansluit bij onze verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MelvinW schreef op Friday 17 May 2019 @ 09:55:
[...]

Ga ik doen! Met de Apple Watch :)
Als je dan even betaald met de Apple Watch, dan kun je het mooi filmen met de iPhone _/-\o_

Om eerlijk te zijn zou ik best snappen dat het werkt, maar dat zou dan ook weer betekenen dat je een NL pas al aan Apple Pay zou kunnen toevoegen (zolang je het PAN nummer maar hebt...en eh...de CVC, die laatste wordt lastig denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
Z1PP3RR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:55:
ING heeft inmiddels instructies op de website geplaatst: https://www.ing.nl/partic...mobiel-betalen/index.html

De mobiele app laat inmiddels ook al banners zien die verwijzen naar de mogelijkheid om Apple Pay te activeren, dus het zal zometeen wel actief worden.

EDIT: iets te snel zie ik, de website laat enkel nog instructies voor Android zien, terwijl ik de banner te zien kreeg op een iPhone, met iOS-specifieke instructies.
Toch wel weer jammer van dit:
"Net als bij je Betaalpas beschermt een pincode je mobiele pas. Zo is voor een bedrag hoger dan € 25 altijd je pincode nodig. Bovendien kan je niet onbeperkt kleine bedragen zonder pincode betalen. Zodra die kleine bedragen optellen tot boven € 50 dan is opnieuw je pincode nodig. Wil je liever alle betalingen met pincode betalen? Dan kan je dat zelf instellen."

Is bij Monese niet zo namelijk... :X

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TerrorSource schreef op Friday 17 May 2019 @ 09:57:
[...]

"Net als bij je Betaalpas beschermt een pincode je mobiele pas. Zo is voor een bedrag hoger dan € 25 altijd je pincode nodig. Bovendien kan je niet onbeperkt kleine bedragen zonder pincode betalen. Zodra die kleine bedragen optellen tot boven € 50 dan is opnieuw je pincode nodig. Wil je liever alle betalingen met pincode betalen? Dan kan je dat zelf instellen."

Bij bunq ook niet. Gelukkig gaat dat artikel verder niet over Apple Pay, maar over de eigen ING Android betaal app, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:44
TerrorSource schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:57:
[...]

De link die geplatzt werd gaat om mobiel betalen op android en niet om Apple Pay.
Bij Apple Pay is dit altijd mogelijk zonder pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
  • Laatst online: 01:44
Z1PP3RR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:55:

Waar zie jij deze banners?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MelvinW
JackSparrow schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Als je dan even betaald met de Apple Watch, dan kun je het mooi filmen met de iPhone _/-\o_

Om eerlijk te zijn zou ik best snappen dat het werkt, maar dat zou dan ook weer betekenen dat je een NL pas al aan Apple Pay zou kunnen toevoegen (zolang je het PAN nummer maar hebt...en eh...de CVC, die laatste wordt lastig denk ik).
Alstu: https://streamable.com/uaj5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1PP3RR
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-07 15:34
Milian schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:00:
[...]

Waar zie jij deze banners?
Bovenaan zie je af en toe een horizontale balk met advertenties van ING. Ik heb helaas geen screenshot genomen. Meestal zijn deze banners advertenties over producten van ING (b.v. ING-punten). In dit geval stond er een instructie voor Mobiel Betalen op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
JackSparrow schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Gezien de config-beta online staat, zou het kunnen in theorie. Maar na @Famous geloof ik niet meteen alles. Bovendien ben ik afgestudeerd journalist. Wat screenshots geloven is niet voldoende.

Ik ben geen slachtoffer van ‘pure domheid’ zoals ik neergezet word, maar beschik over een gezonde dosis wantrouwen.

Als @MelvinW echt de passen zonder problemen heeft toegevoegd, zal daadwerkelijk betalen ook wel werken gezien dit gewoon over het NFC-netwerk gaat.

Ik vraag me alleen af hoe het dan mogelijk moet zijn. IPA’s zijn doorgaans DRM-beveiligd. Je kan niet zomaar een app reverse engineeren. Als je dat kunt, kun je ook andere (betaalde) diensten kraken. Niet allerminst is het kraken van een app bij elke app tegen de voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Oke...dit ziet er wel legit uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:37
Wat een baas, al dat gebash hier. Geen bewijs is NEP.. Dat je deze moeite nog neemt man :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Melvin, held! En wij nog maar weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Gezien de config-beta online staat, zou het kunnen in theorie. Maar na @Famous geloof ik niet meteen alles. Bovendien ben ik afgestudeerd journalist. Wat screenshots geloven is niet voldoende.

Ik ben geen slachtoffer van ‘pure domheid’ zoals ik neergezet word, maar beschik over een gezonde dosis wantrouwen.

Als @MelvinW echt de passen zonder problemen heeft toegevoegd, zal daadwerkelijk betalen ook wel werken gezien dit gewoon over het NFC-netwerk gaat.

Ik vraag me alleen af hoe het dan mogelijk moet zijn. IPA’s zijn doorgaans DRM-beveiligd. Je kan niet zomaar een app reverse engineeren. Als je dat kunt, kun je ook andere (betaalde) diensten kraken. Niet allerminst is het kraken van een app bij elke app tegen de voorwaarden.
Ik heb de IPA niet aangepast, ik gebruik een jailbreak en eigen geschreven tweak om een value op TRUE te zetten. That’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Ik had wel half uurtje later verteld dat het fake was :+

@MelvinW Nice, nu moet het nog live door ING zelf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
Zijn er meer mensen waarbij er opeens de optie is verschenen om een 'Express-ov-kaart' toe te voegen in de Instellingen bij Wallet/Apple Pay?
Heb namelijk twee Monsese kaarten waarvan ik er één kan toevoegen als Express-OV-kaart, waardoor je deze pas kan gebruiken in het OV.

Express-ov-kaart Apple Pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
JackSparrow schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Oke...dit ziet er wel legit uit...
Idd. Ik zal ruiterlijk toegeven aan @acst en @MelvinW dat ik achterlijk ben en hier niet thuishoor. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
VirinR schreef op Friday 17 May 2019 @ 10:03:
Zijn er meer mensen waarbij er opeens de optie is verschenen om een 'Express-ov-kaart' toe te voegen in de Instellingen bij Wallet/Apple Pay?
Heb namelijk twee Monsese kaarten waarvan ik er één kan toevoegen als Express-OV-kaart, waardoor je deze pas kan gebruiken in het OV.

[Afbeelding: Express-ov-kaart Apple Pay]
Klopt, is een iOS 12.3 feature. Ik kan ook mijn bunq kaarten toevoegen. Blijkbaar is die kaart dan (voor OV zaken) ook beschikbaar als je foon uit staat geloof ik.
Dennisweb schreef op Friday 17 May 2019 @ 10:03:
[...]

Idd. Ik zal ruiterlijk toegeven aan @acst en @MelvinW dat ik achterlijk ben en hier niet thuishoor. :D
Mwah....is wordt hier genoeg getrolled, dus ik snap wel dat je eerst graag 'bewijs' wilt zien, had ik zelf ook wel hoor. Ondanks dat ik geen ING, maar bunq heb...en dus gewoon Apple Pay gebruik...al maanden. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 17-05-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:03:

Die optie heb ik ook. Ik gebruik Bunq Apple Pay.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MelvinW
En nog een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NTeSz70.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
CZK? Via ING Tsjechië werkend gekregen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
TerrorSource schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Haha, nee die ondersteunen het dacht ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:50

sanzut

It's always christmas time

CreditUnion uit het filmpje is niet wat de mac in NL gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
@THE_BASE @JackSparrow Ah, duidelijk. Heb deze namelijk nog niet eerder voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Haha, nee die ondersteunen het dacht ik ook niet.
Wel raar dat er dan CZK staat als valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
sanzut schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:07:
CreditUnion uit het filmpje is niet wat de mac in NL gebruikt toch?
Ik verblijf in Tsjechie momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Laatst online: 22-07 08:08
Balen dat ik vorig jaar mijn ING rekening heb opgezegt.. van Rabobank krijg ik het standaard antwoord
Wij zijn op dit moment in gesprek met alle partijen op de markt. We zijn constant bezig om het betalen nog veiliger en eenvoudiger te maken.
Dan maar wachten tot de Rabo ook over gaat.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
TerrorSource schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Dat snap ik ook niet. Noem mij maar dom, maar we betalen in Nederland toch in euro’s? :?

Waar zit je eigenlijk, @MelvinW? Waar in Nederland betalen ze met Tsjechische Koruna? Kan ik dan ook met Roemeense lei betalen? Is wel een stuk goedkoper. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TerrorSource schreef op Friday 17 May 2019 @ 10:08:
[...]

Wel raar dat er dan CZK staat als valuta.
Waarom? Hij is in het buitenland vertelde hij. Als ik met mijn bunq kaart in bv. het VK betaal staat er ook gewoon GBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Betalingen gaan altijd gewoon in de valuta die het POS aanbiedt.

[ Voor 24% gewijzigd door Vinnienerd op 17-05-2019 10:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tijd om @MelvinW gewoon op zijn woord, filmpjes en screenshots te geloven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
THE_BASE schreef op Friday 17 May 2019 @ 10:10:
Tijd om @MelvinW gewoon op zijn woord, filmpjes en screenshots te geloven. :)
Zo is dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
@MelvinW hoe zit dit er in de ING app uit als ik vragen mag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

nitro schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:10:
@MelvinW hoe zit dit er in de ING app uit als ik vragen mag
Vier pagina's terug heeft hij SC gepost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob!n
  • Laatst online: 06-02-2024
Waar of niet, het zit er zoiezo aan te komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Famous schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Vier pagina's terug heeft hij SC gepost :)
ik bedoel deze transactie

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MelvinW
Nu voldoende bewijs? Nederlandse ING, ik zit in Tsjechie, betaling is daardoor in CZK. Op mijn rekening gewoon in Euro’s
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C6cirW7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ja, @MelvinW, je bent de held van dit topic!

Geniet van je Apple Pay. Wij wachten nog even. Ik maak al sinds de iPhone 6 geen gebruik meer van jailbreaks. :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirinR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:03:

Ik gebruik Bunq via de Spaanse weg en ik heb deze optie ook. Zag ik toevallig zo net toen ik in de instellingen van mijn kaart ging kijken, dus meteen maar aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:11
Ik heb maar een afspraak gemaakt om een rekening bij ING te gaan openen. Ik denk dat het binnen 2 weken wel geactiveerd gaat worden.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:16:
Ja, @MelvinW, je bent de held van dit topic!

Geniet van je Apple Pay. Wij wachten nog even. Ik maak al sinds de iPhone 6 geen gebruik meer van jailbreaks. :-))
Joh ik heb geen reden om zoiets te faken. De enige reden dat ik de truc niet wil delen is omdat ik niet weet hoe ING daarop zou reageren. Geen zin in gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:19:
[...]

Joh ik heb geen reden om zoiets te faken. De enige reden dat ik de truc niet wil delen is omdat ik niet weet hoe ING daarop zou reageren. Geen zin in gezeik.
Ik bedoelde het ook niet sarcastisch. Je hebt er duidelijk meer kaas van gegeten dan wij allemaal in dit topic.

Geniet van je Apple Pay! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob!n
  • Laatst online: 06-02-2024
Op Wikipedia: Apple Pay staat een tabel met daarin de releasedates van voorgaande releases. Daar valt het op dat de meeste data vallen op een dinsdag. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Rob!n op 17-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie ontwikkelingen dit, nice! :)

Die OV-kaarten gaan hier wss voorlopig niet werken trouwens, TransLink heeft dat dichtgetimmerd. Er is een pilot met wat ICS kaarten en daar houdt t op. ;( Werkt trwns niet als iPhone uitstaat, wel is een aparte energy saving mode voor waardoor je met een paar procent accu nog een paar uur kan in/uitchecken en verder niets kan met t toestel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Friday 17 May 2019 @ 10:22:
Mooie ontwikkelingen dit, nice! :)

Die OV-kaarten gaan hier wss voorlopig niet werken trouwens, TransLink heeft dat dichtgetimmerd. Er is een pilot met wat ICS kaarten en daar houdt t op. ;( Werkt trwns niet als iPhone uitstaat, wel is een aparte energy saving mode voor waardoor je met een paar procent accu nog een paar uur kan in/uitchecken en verder niets kan met t toestel.
Kansloze laatste stuiptrekking van TransLink. We weten allemaal dat het op termijn vervangen gaat worden door het in/uit checken met je betaalpas/creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:11:
Nu voldoende bewijs? Nederlandse ING, ik zit in Tsjechie, betaling is daardoor in CZK. Op mijn rekening gewoon in Euro’s
[Afbeelding]
uiteraard, maar had niet nodig hoeven zijn, mensen die zich een beetje in Apple verdiepen weten dat de Wallet-app, of in dit geval de Wallet & Apple Pay-sectie in Apple Watch-app, altijd de lokale valuta laat zien.

Ik kan tevens bevestigen dat de pinautomaten in die McD Self-Serve kiosk zuil in Praag, idd van UniCredit zijn. dus dat is ook legit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:19:
[...]

Wat mij betreft groot gelijk! En heb inmiddels ook de assets gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satom schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:45:
[...]
Wat mij betreft groot gelijk! En heb inmiddels ook de assets gevonden :9
Dan laat weten of het je ook lukt ;) :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011