Dat is wel een goede om te weten. Ik zal zo eens een chat starten of ik mijn Vpay pas moet laten omruilen..
Wel mooi dat 'binnenkort beschikbaar' in het ING oranje is ;-)MelvinW schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:32:
Apple heeft het nu ook bevestigd: https://www.apple.com/nl/apple-pay/
Ik ga ook deze week of volgende week een rekening laten openen bij de ING. Wellicht eerst voor tijdelijk erbij en dan kijken wat ik in de toekomst ga doen.
[ Voor 24% gewijzigd door hk12nl op 08-05-2019 12:23 ]
©2004
Let wel: daarvoor moet je naar kantoor als je enkel een iPhone hebt.harm12nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Wel mooi dat 'binnenkort beschikbaar' in het ING oranje is ;-)
Ik ga ook deze week of volgende week een rekening laten openen bij de ING. Wellicht eerst voor tijdelijk erbij en dan kijken wat ik in de toekomst ga doen.
Je kunt als nieuwe klant ook je rekening openen met een Android-toestel. Dan moet je nog nooit klant bij ING zijn geweest. De chip van je ID-kaart scannen met de ingebouwde NFC-reader is dan voldoende.
Helemaal onderaan staan ook ing en maestro vermeld.harm12nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:10:
[...]
....

[ Voor 23% gewijzigd door icegodd op 08-05-2019 12:38 ]
Naar dat antwoord ben ik zeker benieuwd!Aksnes schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:56:
Dat is wel een goede om te weten. Ik zal zo eens een chat starten of ik mijn Vpay pas moet laten omruilen..
Krijg toevallig net het antwoord:
Dat kan dan inderdaad voor problemen zorgen. Je kunt eventueel jouw Betaalpas om laten zetten naar Maestro.
Dus ik laat hem ook maar vast vervangen door een Maestro kaart.
Thx. Ik zag het al inderdaad. Zit bij mij hier in de buurt dus geen heel groot probleemDennisweb schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Let wel: daarvoor moet je naar kantoor als je enkel een iPhone hebt.
Je kunt als nieuwe klant ook je rekening openen met een Android-toestel. Dan moet je nog nooit klant bij ING zijn geweest. De chip van je ID-kaart scannen met de ingebouwde NFC-reader is dan voldoende.
©2004
Ik dacht “ooh ff kijken. Want dat zou slecht nieuws zijn voor ABN houders”.harm12nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:10:
Maar gelukkig is het “gewoon” het oranje wat ze altijd gebruiken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Donstil schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Ik dacht “ooh ff kijken. Want dat zou slecht nieuws zijn voor ABN houders”.
Maar gelukkig is het “gewoon” het oranje wat ze altijd gebruiken.
©2004
Ik verwacht 1 juni of 1 juli, heb een betrouwbare bron die aangeeft dat het heel snel komt.
Daarnaast op de Apple site lijkt het alsof het al beschikbaar is.
Wat is heel snel en waaruit maak je op dat het op de Apple site lijkt alsof het al beschikbaar is?epo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:04:
Ik verwacht 1 juni of 1 juli, heb een betrouwbare bron die aangeeft dat het heel snel komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Mglange op 08-05-2019 14:12 ]
Het zou inderdaad kunnen dat het snel komt. Dat blijft speculeren.
Wat me wel verbaast: is de onmiddellijke lancering van Apple Pay in IJsland nou uit de lucht komen vallen, of heb ik een aankondiging gemist?
https://www.macrumors.com...-pay-launches-in-iceland/
Wat me wel verbaast: is de onmiddellijke lancering van Apple Pay in IJsland nou uit de lucht komen vallen, of heb ik een aankondiging gemist?
Dat dacht ik vanmorgen nou ook.Dennisweb schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:33:
Het zou inderdaad kunnen dat het snel komt. Dat blijft speculeren.
Anoniem: 343919
Heeft iemand hier al ervaring met Apple Pay in apps? Wat is daar precies het voordeel van tegenover iDeal?
Het is tigduizend keer sneller omdat je enkel ff je vinger/gezicht moet laten scannen en klaar, in plaats van omgeleid te worden naar de site van je bank (vaak met tussenkomst van een "selecteer je bank" dingAnoniem: 343919 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:30:
Heeft iemand hier al ervaring met Apple Pay in apps? Wat is daar precies het voordeel van tegenover iDeal?
Daarnaast kan je dan gewoon MasterCard gebruiken (-edit- Althans, bij bunq - ING lijkt dat niet direct te gaan ondersteunen als ik de verhalen hier mag geloven, zelf niet gecontroleerd), dus als je genaaid wordt kan je de transactie terugdraaien; iets wat bij iDeal niet kan.
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 08-05-2019 15:47 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Net een nieuwe pas aangevraagd. Maar bij het vervangen van de pas geen optie om voor Maestro te kiezen. Dus de kans is wederom 50/50 dat er V-Pay gestuurd gaat worden. Handig is anders.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Beetje te laat, maar: bespaar je de moeite.THE_BASE schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:38:
Net een nieuwe pas aangevraagd. Maar bij het vervangen van de pas geen optie om voor Maestro te kiezen. Dus de kans is wederom 50/50 dat er V-Pay gestuurd gaat worden. Handig is anders.
Je fysieke betaalpas staat los van Apple Pay bij ING.
Net als bij bunq met de Spanje workaround destijds (of nu het volgen van de stappen in mijn blog
Cc: @Aksnes @Erwin
[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 08-05-2019 18:56 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is wel heel Nice. Hopelijk komen er veel Nederlandse webshops en apps met Apple Pay ingebouwd. Ik gebruik wekelijks picnic voor mijn boodschappen bijvoorbeeld.WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:35:
[...]
Het is tigduizend keer sneller omdat je enkel ff je vinger/gezicht moet laten scannen en klaar, in plaats van omgeleid te worden naar de site van je bank (vaak met tussenkomst van een "selecteer je bank" ding), van daaruit naar je app, daar de code invoeren/scannen, bevestigen, weer terug omgeleid te worden naar een website en vanuit daar terug naar de app?
Daarnaast kan je dan gewoon MasterCard gebruiken, dus als je genaaid wordt kan je de transactie terugdraaien; iets wat bij iDeal niet kan.
Ik zou het ook fijn vinden, maar om eerlijk te zijn zie ik dit ook nog maar weinig in het buitenland. Wat goede doelen ondersteunen het (zoals de Share the Meal-app) en bij NewEgg kon ik met m'n amerikaanse credit card afrekenen via Apple Pay, maar verder kom ik het nog weinig tegen in het wild.Anoniem: 343919 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:51:
[...]
Dat is wel heel Nice. Hopelijk komen er veel Nederlandse webshops en apps met Apple Pay ingebouwd. Ik gebruik wekelijks picnic voor mijn boodschappen bijvoorbeeld.
Het blijft wel bijzonder eigenlijk hoe in Nederland alles echt op een slakkentempo gaat, maar in IJsland het blijkbaar mogelijk is de boel meteen live te zetten. Niet om te zeuren, maar het toont maar aan dat alles hier niet heel rap gaat.
https://www.onemorething....ay-tram-bus-metro-belgie/
Dit is best wel een interessante ontwikkeling. Net als in Londen.
Dit is best wel een interessante ontwikkeling. Net als in Londen.
Dan gebruik je niet de juiste websites en apps. Zo’n beetje alle grotere apps in de UK gebruiken Apple Pay. Bijvoorbeeld (en niet uitputtend):WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:54:
[...]
Ik zou het ook fijn vinden, maar om eerlijk te zijn zie ik dit ook nog maar weinig in het buitenland. Wat goede doelen ondersteunen het (zoals de Share the Meal-app) en bij NewEgg kon ik met m'n amerikaanse credit card afrekenen via Apple Pay, maar verder kom ik het nog weinig tegen in het wild.
- Trainline
- 3 van de 4 grote parkeerapps
- Just Eat (of was het een van de andere eten apps)
- airlines (geloof easyJet in ieder geval)
Alleen die apps waarbij men zelf een payment systeem heeft opgezet, of gebruikt maakt van Paypal zit het er eigenlijk niet in.
Daarnaast kan je in zo’n beetje elke (fysieke) winkel waar je draadloos kan afrekenen ook afrekenen met Apple pay.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
@Zwerver Dat zijn allemaal zaken die ik inderdaad niet gebruik en ik woon niet in de UK.
Share the Meal biedt het overigens wel aan naast PayPal. Het blijkt dat GroupOn en Staples het in de VS zo te zien wel aanbieden in hun app. Maar op het grote plaatje gezien kom ik veel en veel meer sites/appa tegen die het niet ondersteunen dan wel. Zeker in Nederland.
Zeker in Nederland, het land waar Apple Pay net wat, een week beschikbaar is (als dat het al is) zonder omwegen?WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:00:
@Zwerver Dat zijn allemaal zaken die ik inderdaad niet gebruik en ik woon niet in de UK.Share the Meal biedt het overigens wel aan naast PayPal. Het blijkt dat GroupOn en Staples het in de VS zo te zien wel aanbieden in hun app. Maar op het grote plaatje gezien kom ik veel en veel meer sites/appa tegen die het niet ondersteunen dan wel. Zeker in Nederland.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Je komt het niet heel vaak tegen inderdaad. De enige app waar ik het regelmatig gebruik is Uber. Verder doe ik de meeste online aankopen bij Amazon, maar de kans is klein dat zij het ooit gaan accepteren.WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:00:
@Zwerver Dat zijn allemaal zaken die ik inderdaad niet gebruik en ik woon niet in de UK.Share the Meal biedt het overigens wel aan naast PayPal. Het blijkt dat GroupOn en Staples het in de VS zo te zien wel aanbieden in hun app. Maar op het grote plaatje gezien kom ik veel en veel meer sites/appa tegen die het niet ondersteunen dan wel. Zeker in Nederland.
@MelvinW Ik ben ook bang van niet. Jammer, want ik vind Amazon’s check-out niet altijd even prettig werken als je van betaalmethode wilt switchen. Van mij mogen Amazon, eBay en AliExpress het meteen invoeren, maar ik gok zomaar dat die laatste twee (paypal, AliPay respectievelijk
) ook niet (snel) tot implementatie zullen overgaan. De enige waarvan ik ‘t verder hoop qua webshops zijn ZooPlus en Bol, maar bij die laatste koop ik bijna nooit meer iets - hun marktplaats implementatie is ruk, dat doet Amazon beter.
Apple Pay op eBay wordt door een aantal verkopers al ondersteund. Dit jaar wordt het verder uitgebreid en uiteindelijk moet het in 2021 voor iedereen beschikbaar zijn: https://community.ebay.co...ce-Platform/ba-p/28775176WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:55:
@MelvinW Ik ben ook bang van niet. Jammer, want ik vind Amazon’s check-out niet altijd even prettig werken als je van betaalmethode wilt switchen. Van mij mogen Amazon, eBay en AliExpress het meteen invoeren, maar ik gok zomaar dat die laatste twee (paypal, AliPay respectievelijk) ook niet (snel) tot implementatie zullen overgaan. De enige waarvan ik ‘t verder hoop qua webshops zijn ZooPlus en Bol, maar bij die laatste koop ik bijna nooit meer iets - hun marktplaats implementatie is ruk, dat doet Amazon beter.
Als de rabo hier niet snel mee komt stap ik ook over... wacht hier al jaren op.
Anoniem: 1036995
Wat let je om het nu al te doen? Het is echt een exclusieve deal, neem aan dat ING eerste half jaar alleen recht heeft afgesproken met Apple voor Apple Pay.noslen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:37:
Als de rabo hier niet snel mee komt stap ik ook over... wacht hier al jaren op.
Waarom zou Apple een exclusieve deal sluiten met ING?Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:00:
[...]
Wat let je om het nu al te doen? Het is echt een exclusieve deal, neem aan dat ING eerste half jaar alleen recht heeft afgesproken met Apple voor Apple Pay.
Geld? Als ING ze een zak geld aanbiedt voor tijdelijke exclusiviteit, dan is het logisch dat Apple dat accepteert. In Brazilië deed Itaú Unibanco hetzelfde.Unixor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:15:
[...]
Waarom zou Apple een exclusieve deal sluiten met ING?
Dat hebben ze gedaan. Zie: https://www.iphoned.nl/nieuws/ing-apple-pay-ondersteuning/Unixor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:15:
[...]
Waarom zou Apple een exclusieve deal sluiten met ING?
Zal veel centjes voor ING hebben gekost. Maar levert ze veel klanten op, dus slim van ING
Ben wel benieuwd hoeveel klanten er ze er daadwerkelijk bij krijgen, persoonlijk denk ik dat dit wel mee zal vallen, want hoeveel mensen gaan er daadwerkelijk de moeite nemen om over te stappen of er een extra bank bij pakken. Hier op Tweakers zullen er best wel wat zijn maar hier komt ook wel een beetje de doelgroep van nieuwe features.Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[...]
Dat hebben ze gedaan. Zie: https://www.iphoned.nl/nieuws/ing-apple-pay-ondersteuning/
Zal veel centjes voor ING hebben gekost. Maar levert ze veel klanten op, dus slim van ING
Zelf ga ik het echt wel gebruiken als het voor mijn bank (regiobank) beschikbaar komt, maar om nu hiervoor over te stappen vind ik toch net wat te veel moeite. dan haal ik mijn pasje nog maar even uit mijn portemonnee.
Niet alleen klanten, zit ook heel veel marketing achter, voor zowel Apple (die nu weer eens zijn gezicht laat zien in Nederland) als voor ING als innovatieve bank.Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[...]
Dat hebben ze gedaan. Zie: https://www.iphoned.nl/nieuws/ing-apple-pay-ondersteuning/
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Mwah, ook mijn niet nerd vrienden met iPhone die ik het vertel vinden dit heel boeiend en vinden het waard over te stappen.Tinusvolkel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:34:
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel klanten er ze er daadwerkelijk bij krijgen, persoonlijk denk ik dat dit wel mee zal vallen, want hoeveel mensen gaan er daadwerkelijk de moeite nemen om over te stappen of er een extra bank bij pakken. Hier op Tweakers zullen er best wel wat zijn maar hier komt ook wel een beetje de doelgroep van nieuwe features.
Zelf ga ik het echt wel gebruiken als het voor mijn bank (regiobank) beschikbaar komt, maar om nu hiervoor over te stappen vind ik toch net wat te veel moeite. dan haal ik mijn pasje nog maar even uit mijn portemonnee.
Als ING hier veel marketing budget ingooit dan zie ik ze echt wel duizenden klanten afsnoepen van andere banken. En die klanten heb je voor het leven
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:38:
[...]
Mwah, ook mijn niet nerd vrienden met iPhone die ik het vertel vinden dit heel boeiend en vinden het waard over te stappen.
Als ING hier veel marketing budget ingooit dan zie ik ze echt wel duizenden klanten afsnoepen van andere banken. En die klanten heb je voor het leven
Want als je alleen een betaal en spaar rekening hebt dan is het idd niet heel veel moeite.
PS gerucht dat iemand van N26 zijn mond voorbij gepraat heeft.
31Tinusvolkel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.
Want als je alleen een betaal en spaar rekening hebt dan is het idd niet heel veel moeite.
Haha jaartje ouder dus
Wauw! Ik had het nog nooit gezien. Een PayPal-bedrijf dat een third-party payment processor toevoegt, has hell frozen over? OoMelvinW schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:06:
[...]
Apple Pay op eBay wordt door een aantal verkopers al ondersteund. Dit jaar wordt het verder uitgebreid en uiteindelijk moet het in 2021 voor iedereen beschikbaar zijn: https://community.ebay.co...ce-Platform/ba-p/28775176
eBay verruilt PayPal voor Adyen in 2021, dus zo gek is het nietWhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:01:
[...]
Wauw! Ik had het nog nooit gezien. Een PayPal-bedrijf dat een third-party payment processor toevoegt, has hell frozen over? Oo
Dat was sinds 2015 al voorbij, toen werd PayPal zelfstandig en ging naar de beursWhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:01:
[...]
Wauw! Ik had het nog nooit gezien. Een PayPal-bedrijf dat een third-party payment processor toevoegt, has hell frozen over? Oo
Het is tegenwoordig wel makkelijker dan 10 jaar geleden om over te stappen toch?Tinusvolkel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/overstappen
Ik ben inderdaad overgestapt van ABN naar ING. Daartussen een tijdje gebunqt, maar er stonden me toch wat dingen tegen. De mogelijkheid om te bellen bij blokkades door Compliance was de belangrijkste.
Toen ben ik naar ING gegaan. Ik ben overgestapt omdat de app wat mij betreft veel beter is en ING ook wat innovatiever lijkt. Paar weken later werd Apple Pay aangekondigd.
Ik ben zelfstandige dus kon gemakkelijk van bank switchen. De meeste rekeningen betaal ik zelf en niet per automatische incasso op de uitvaartverzekering en KPN na.
Toen ben ik naar ING gegaan. Ik ben overgestapt omdat de app wat mij betreft veel beter is en ING ook wat innovatiever lijkt. Paar weken later werd Apple Pay aangekondigd.
Ik ben zelfstandige dus kon gemakkelijk van bank switchen. De meeste rekeningen betaal ik zelf en niet per automatische incasso op de uitvaartverzekering en KPN na.
Ik ga ook een rekening openen bij de ING. Zit nu bij de Rabo en verwacht dat het daar voorlopig niet komt. Ik ga de rekening van de ING in eerste instantie gebruiken als extra rekening waar ik wat geld op zet. Wellicht stap ik in de toekomst in zn geheel over en miss blijf ik wel bij de Rabo uiteindelijk.
Voor die paar euro in de maand wil ik het wel proberen voor een jaar. En anders zeg ik de rekening gewoon weer op. Moet volgens mij niet moeilijk zijn en ik heb ook een gezin met kindje en een hypotheek maar dat staat hier volledig los van. Je hoeft niet alles in één keer over te zetten..
Voor die paar euro in de maand wil ik het wel proberen voor een jaar. En anders zeg ik de rekening gewoon weer op. Moet volgens mij niet moeilijk zijn en ik heb ook een gezin met kindje en een hypotheek maar dat staat hier volledig los van. Je hoeft niet alles in één keer over te zetten..
©2004
Meh Apple Pay is hier al maanden uit, ik heb het een whopping 2x gebruikt om te zien wat de hype is maar mijn Mastercard zo wireless tegen een terminal houden werkt sneller.
Dan hoor ik argumenten als '' ik moet mijn kaart dan nooit bij hebben '' maar ik heb altijd mijn wallet bij als ik ergens ga dus voor mij ook een mood point.
Online betaal ik al jaren met Paypal of CC dus daar voegt het dan ook weer niets toe, achja misschien ben ik ook gewoon de verkeerder doelgroep
Dan hoor ik argumenten als '' ik moet mijn kaart dan nooit bij hebben '' maar ik heb altijd mijn wallet bij als ik ergens ga dus voor mij ook een mood point.
Online betaal ik al jaren met Paypal of CC dus daar voegt het dan ook weer niets toe, achja misschien ben ik ook gewoon de verkeerder doelgroep
Het is sneller om je pasje te voorschrijf te halen, er tegen aan te houden en dan te wachten/hopen dat je geen pin-code in hoeft te toetsen of dat je toch niet alsnog je kaart in het apparaat moet stoppen? Dan heb je zeker snelle vingersKatmi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:13:
Meh Apple Pay is hier al maanden uit, ik heb het een whopping 2x gebruikt om te zien wat de hype is maar mijn Mastercard zo wireless tegen een terminal houden werkt sneller.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
@Katmi Als je op je privacy gesteld bent toch wel. Apple verkoopt in tegenstelling tot PayPal geen betaalgedrag.
Ik lees niet dat ING een exclusieve deal heeft. Op de site van Apple staat nu gewoon alleen ING, want daarmee is de deal rond. Dat wil niet zeggen dat het met andere banken op korte termijn niet ook rond kan komen.Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:22:
[...]
Hoe dan ook, ik heb ING, dus laat Apple pay maar komen 😃
Het grote voordeel van Apple Pay icm een creditcard (ING MasterCard in dit geval) is dat de liability van de merchant naar de issueing bank gaat, mensen kunnen straks een cc transactie niet meer aanvechten op “iemand heeft m’n kaart gejat”. Dat leidt op lange termijn tot lagere kosten want minder transactions worden gedefraud. Dus ik kan niet wachten tot je ING CC ook toegevoegd kan worden 👏
Twee jaar geleden overgestapt van ING naar ABN, maar dat wordt weer terug naar ING dit ingevoerd is. Lijkt me wel een mooie functie.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Als het zover is koppel je dan je creditkaart en/of je betaalkaart??
Bing
Vraag is wélke rekening we moeten openen om gebruik van Apple Pay te kunnen maken. Zouden ze dat excl. voor type rekeningen of betaalde opties maken?harm12nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:06:
Ik ga ook een rekening openen bij de ING. Zit nu bij de Rabo en verwacht dat het daar voorlopig niet komt. Ik ga de rekening van de ING in eerste instantie gebruiken als extra rekening waar ik wat geld op zet. Wellicht stap ik in de toekomst in zn geheel over en miss blijf ik wel bij de Rabo uiteindelijk.
Toch maar een weblog?
Neem aan hun normale betaalrekeningpakket. Ik overweeg ook om over te stappen van ABN AMRO naar ING Bank.tomic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:40:
[...]
Vraag is wélke rekening we moeten openen om gebruik van Apple Pay te kunnen maken. Zouden ze dat excl. voor type rekeningen of betaalde opties maken?
Maandelijks tarief van pakket is hetzelfde, echter de creditcard bij ING is wat goedkoper dan wat ik nu betaal voor m'n Mastercard bij ABN AMRO (ICS)
[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 09-05-2019 13:42 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die vraag ga ik ook zeker morgen nog stellen. Maar verwacht wel dat de optie er voor alle rekeningen komt. Wellicht net zo ingestoken als een creditcard oid (betaalde optie). Neem niet aan dat ze alle mensen die al een ING rekening hebben om moeten gaan zetten. Dat kost wel flink wat administratief werk...tomic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:40:
[...]
Vraag is wélke rekening we moeten openen om gebruik van Apple Pay te kunnen maken. Zouden ze dat excl. voor type rekeningen of betaalde opties maken?
©2004
Je krijgt een virtuele Maestrokaart om te koppelen vanuit de app. De creditcards zijn voorlopig niet te koppelen.bing69 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:
Als het zover is koppel je dan je creditkaart en/of je betaalkaart??
Volgens mij gewoon alle rekeningen tegenwoordig, dezelfde rekeningen die je op Android kan gebruiken om via de app te betalen. En zoals meermaals gemeld heeft ING bevestigt dat Apple Pay géén geld kost voor de klant, en dus geen betaalde opties maakt.tomic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:40:
[...]
Maar ze kunnen er wel een pakket van maken waar bepaalde dingen inzitten mét Apple Pay.xoniq schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Volgens mij gewoon alle rekeningen tegenwoordig, dezelfde rekeningen die je op Android kan gebruiken om via de app te betalen. En zoals meermaals gemeld heeft ING bevestigt dat Apple Pay géén geld kost voor de klant, en dus geen betaalde opties maakt.
Dit kost bijvoorbeeld €6,99 in plaats van €4,25 (roep maar wat).
Zo zijn er toch wat kosten aangebonden en betaal je niet specifiek voor Apple Pay of de transactie.
Wel blij als ik Bunq weer kan opzeggen..
Nu heb ik een automatische storting van €100,- in de maand maar kom daar deze maand niet mee uit en dan kan je weer bijstorten/wachten

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat kan theoretisch, maar als je dit even bekijkt, zie je dat bestaande klanten met hun bestaande rekeningen geen extra kosten hebben, omdat je standaard al betaald voor internet bankieren icm de app.Famous schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:27:
[...]
Maar ze kunnen er wel een pakket van maken waar bepaalde dingen inzitten mét Apple Pay.
Dit kost bijvoorbeeld €6,99 in plaats van €4,25 (roep maar wat).
Zo zijn er toch wat kosten aangebonden en betaal je niet specifiek voor Apple Pay of de transactie.
Kortom, ze komen niet met nieuwe pakketten alleen maar om Apple Pay te promoten, maar Apple Pay werkt gewoon op de rekening die je nu al hebt.
https://twitter.com/ingnl...%2Fing-apple-pay-datum%2F

Zou mooi zijn natuurlijk maar ik geloof het pas als het werktxoniq schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:35:
[...]
Dat kan theoretisch, maar als je dit even bekijkt, zie je dat bestaande klanten met hun bestaande rekeningen geen extra kosten hebben, omdat je standaard al betaald voor internet bankieren icm de app.
Kortom, ze komen niet met nieuwe pakketten alleen maar om Apple Pay te promoten, maar Apple Pay werkt gewoon op de rekening die je nu al hebt.
https://twitter.com/ingnl...%2Fing-apple-pay-datum%2F
[Afbeelding: ING]

Zondag op maandagnacht tussen 2.00 - 6.00 onderhoud bij ING. Hnnn... Apple Pay of wishful thinking?
Wishful thinking. Om de zoveel weken pleegt ING onderhoud op de zaterdag- of zondagnachtDennisweb schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:52:
Zondag op maandagnacht tussen 2.00 - 6.00 onderhoud bij ING. Hnnn... Apple Pay of wishful thinking?
Als ik aan een kassa sta staat er 99% van de tijd minstens 2 mensen voor mij dus ja tijd zat om op 10 seconden tijd mijn MC boven te halen terwijl ik wacht op de persoon voor mij om te betalen.fsfikke schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:37:
[...]
Het is sneller om je pasje te voorschrijf te halen, er tegen aan te houden en dan te wachten/hopen dat je geen pin-code in hoeft te toetsen of dat je toch niet alsnog je kaart in het apparaat moet stoppen? Dan heb je zeker snelle vingers
Voor Apple Pay in een supermarket bv moet ik eerst zeggen dat ik met Maestro/Apple pay wil betalen, dan mijn telefoon er tegen houden, bevestigen met Face ID en weer 2 seconden wachten, dus grofweg dezelfde tijd dan als ik zeg dat ik met kaart wil betalen, MC ertegen hou en eventueel een pin moet ingeven.
Het is gewoon een andere manier van betalen, maar naar mijn gevoel niet sneller.
Het is vooral meer hip maar daar ben ik te oud voor om nog iets hip te vinden
@Katmi Hoezo moet dat moeite kosten? Ik roep gewoon ‘pinnen’ en pak mijn Watch, dubbelklik en hou ‘m tegen de automaat aan. Dat deed ik tenminste toen ik bij bunq zat wel.
Je hoéft het ook niet te gebruiken. Als je het onnodig vindt, betaal je fijn met je pas.
Je hoéft het ook niet te gebruiken. Als je het onnodig vindt, betaal je fijn met je pas.
@Katmi je kan hem van te voren valideren, en je kan net als gewoon pinnen zeggen dat je wilt pinnen.
Wishfull thinkingDennisweb schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:52:
Elect a clown, expect a circus.
Ik heb geen watch enkel een iPhone, en in Belgie kan je niet gewoon pinnen zeggen of Apple pay werkt niet, je moet specifiek vragen achter Maestro/Apple Pay, als de kassamedewerkster de verkeerde functie intypt zoals gewoon Bancontact dan werkt Apple Pay niet aan Belgische terminals.Dennisweb schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:30:
@Katmi Hoezo moet dat moeite kosten? Ik roep gewoon ‘pinnen’ en pak mijn Watch, dubbelklik en hou ‘m tegen de automaat aan. Dat deed ik tenminste toen ik bij bunq zat wel.
Dat het met een Watch iets sneller kan zijn ontken ik niet want ik weet het niet, maar dat is me in ieder geval geen Apple Watch waard, nuja ik deelde gewoon mijn ervaring met Apple Pay op een iPhone ( zonder watch ), als iemand er echt zit op te wachten en zelfs van bank wilt veranderen speciaal voor Apple Pay then go nuts, different strokes for different folks
Dat is eerder uitzondering voor België dan regel verwacht ik.
No offense, maar je vergelijkt nu de meest brakke implementatie wereldwijd met een normale implementatie zoals je die kan verwachten in Nederland. In bijna elk land - België uitgezonderd - werkt Apple pay seamlessly. Dat betekend dat het net zo werkt als RFID betalen wat je nu al met je bankpas kan doen - met dien verstande dat er meestal geen limiet op zit van een tientje of drie. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe brak de implementatie van pin/RFID/credit card en Apple pay is in België. Zoals het niet kunnen betalen van tol bij de maestro poortjes met een credit card.Katmi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:
[...]
Ik heb geen watch enkel een iPhone, en in Belgie kan je niet gewoon pinnen zeggen of Apple pay werkt niet, je moet specifiek vragen achter Maestro/Apple Pay, als de kassamedewerkster de verkeerde functie intypt zoals gewoon Bancontact dan werkt Apple Pay niet aan Belgische terminals.
Dat het met een Watch iets sneller kan zijn ontken ik niet want ik weet het niet, maar dat is me in ieder geval geen Apple Watch waard, nuja ik deelde gewoon mijn ervaring met Apple Pay op een iPhone ( zonder watch ), als iemand er echt zit op te wachten en zelfs van bank wilt veranderen speciaal voor Apple Pay then go nuts, different strokes for different folks
Afspraak op kantoor met overstapservice?iPhoneSE schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:15:
Vandaag overgestapt van Rabo naar ING, was met 20 minuten geregeld.
En wat is er dan geregeld in 20 minuten?iPhoneSE schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:15:
Vandaag overgestapt van Rabo naar ING, was met 20 minuten geregeld.
Nieuw rekeningetje geopend of echt “overgestapt”?
(Dus alle automatische incasso’s over. Rekening nummers waar bekend overgezet, enz enz)
Bij mij had ik in 20 minuten een rekening en waren de incasso’s na 2 werkdagen ook over. Zonder overstapservice.Donstil schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:43:
[...]
En wat is er dan geregeld in 20 minuten?
(Dus alle automatische incasso’s over. Rekening nummers waar bekend overgezet, enz enz)
Alleen de Belastingdienst niet. Die zegt nu dat ze geen rekeningnummer van me hebben. Krijg mijn toeslagen nu deze maand ook niet. Bij de Belastingdienst gaat echt nooit iets goed

Net zo zeker dat Ziggo geen kostenverhoging doorvoert voor elke verhogingFamous schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:40:
[...]
Zou mooi zijn natuurlijk maar ik geloof het pas als het werkt
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik was afgelopen week in Vielsalm, Franse gedeelte, en heb geen enkele hinder ondervonden.Katmi schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:
[...]
Ik heb geen watch enkel een iPhone, en in Belgie kan je niet gewoon pinnen zeggen of Apple pay werkt niet, je moet specifiek vragen achter Maestro/Apple Pay, als de kassamedewerkster de verkeerde functie intypt zoals gewoon Bancontact dan werkt Apple Pay niet aan Belgische terminals.
Spreek geen Frans, zei gewoon "kaart".
Wel vond ik apart dat ik 7/10x een verbaasd gezicht kreeg, hoe ik betaalde, terwijl het daar al gereleased is
Wellicht omdat het met de AW was.
Een bank mag dat niet doorberekenen, ook niet met zo'n omweg van tarieven verhogen. Ze mogen wel een extra betaalpakket aanbieden waardoor je een keuze hebt, dat heb je bij ziggo dus niet.donald_dick schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:14:
[...]
Net zo zeker dat Ziggo geen kostenverhoging doorvoert voor elke verhoging
ING geeft zelf ook aan, in feite betaal je al voor mobiel betalen, Apple Pay zit er standaard al in zoals je nu met Android via NFC betaald middels de app.
In Engeland zei ik gewoon 'Maestro payment please' dan is 't ook klaar. Kaart kan ook CC zijn namelijk, Maestro is in feite maar één optie.Famous schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:40:
[...]
Ik was afgelopen week in Vielsalm, Franse gedeelte, en heb geen enkele hinder ondervonden.
Spreek geen Frans, zei gewoon "kaart".
Wel vond ik apart dat ik 7/10x een verbaasd gezicht kreeg, hoe ik betaalde, terwijl het daar al gereleased is
Wellicht omdat het met de AW was.
Die opmerkingen dat ik betaal met AW krijg ik praktisch elke dag, in elke winkel in m'n stad. Blijkbaar de enige die dat doet omdat niemand het gezien heeft en alle caissières het vreemd vinden...
[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 09-05-2019 22:47 ]
Ow grappig. Waarom zouden ze hun betaalpakketten niet qua kosten mogen verhogen?xoniq schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:45:
[...]
Een bank mag dat niet doorberekenen, ook niet met zo'n omweg van tarieven verhogen. Ze mogen wel een extra betaalpakket aanbieden waardoor je een keuze hebt, dat heb je bij ziggo dus niet.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Zoals ik zei, echt overgestapt.Donstil schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:43:
[...]
En wat is er dan geregeld in 20 minuten?
1x betaalrekening, 1x spaarrekening, creditcard en 2x spaarrekening kids incl 2 knuffel spaarpotten
Niet echt antwoord op mijn vraag eigenlijk. Nieuwe rekeningen kan bij Bunq in een paar minuten.iPhoneSE schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:02:
[...]
Zoals ik zei <knip>Echt overgestapt.
1x betaalrekening, 1x spaarrekening, creditcard en 2x spaarrekening kids incl 2 knuffel spaarpotten
Alles overzetten enz is waar de ellende zit maar als ze dat ook in 20 minuten doen zou dat wel heel netjes zijn.
Geen idee waarom je mijn voornaam denkt te moeten noemen overigens maar dat wordt niet gewaardeerd.
Ik liep na 20 minuten het kantoor uit met 2 spaarpotten voor de meiden, niks geen ellende.Donstil schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:05:
[...]
Niet echt antwoord op mijn vraag eigenlijk. Nieuwe rekeningen kan bij Bunq in een paar minuten.
Alles overzetten enz is waar de ellende zit maar als ze dat ook in 20 minuten doen zou dat wel heel
Netjes zijn.
Geen idee waarom je mijn voornaam denkt te moeten noemen maar dat wordt niet gewaardeerd.
Ik kijk er naar uit, Apple Pay!
Zal je voornaam weghalen, was goed bedoeld maat, rustaggg.
Uiteraard staat het ze vrij om de algemene prijs van het betaalpakket te verhogen of "premium addons" te maken; zolang deze maar niet exclusief voor Apple Pay gelden. Dus het betaalpakket van €1,25 naar €1,75 moet ING helemaal zelf weten; zolang ze maar niet zeggen dat ze dat doen vanwege Apple Pay. Een premium addon van €1 per maand voor "een virtuele maestro voor mobiel afrekenen" (waarbij het niet gelimiteerd is tot enkel Apple Pay, maar ook Google Pay, NFC, et cetera) zouden ze denk ik ook nog wel mee wegkomen. Immers doet bunq eigenlijk min of meer hetzelfde. Bij free heb je geen passen, dus ook geen Apple Pay. Bij ING kan je enkel via een virtuele maestro Apple Pay krijgen, dus niet betalen voor die Maestro = ook geen pas voor Apple Pay. Lijkt me dus dat zelfs dat een optie zou zijn...donald_dick schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:58:
[...]
Ow grappig. Waarom zouden ze hun betaalpakketten niet qua kosten mogen verhogen?
... Maar goed, we moeten maar kijken wat ze doen en wat ze met de prijzen van hun betaalpakketten doen.
Ik gok vrij weinig eigenlijk. Ben wel heel benieuwd welke tarieven ING krijgt van Apple.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 10-05-2019 00:03 ]
Uit het N26 ervaringen topic:
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...Wally2002 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:17:
Het lijkt erop dat een medewerker van N26 via twitter zijn/haar mond voorbij heeft gepraat over de introductie van Apple Pay, volgens een comment op iculture.nl
ChrisM schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:57:
[...]
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...
Aangezien ING nu op de Nederlandse Apple Pay pagina wordt genoemd, zal t wel een tijdelijke exclusieve deal zijn, bijvoorbeeld de eerste maand enkel ING, en daarna mogen anderen inhaken. Maar hoe die deal zit zullen wij nooit weten, zal ze ongetwijfeld een zak geld gekost hebben.ChrisM schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:57:
[...]
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...
ING heeft er iig sinds vandaag weer een klant bij

©2004
Hangt van je eigen situatie af. Als jij een eigen koophuis hebt, en hypotheek, afschrijving, automatische incasso's voor gas, licht en water, abonnementen (tv, internet, mobiel, netflix etc. etc.) moet dat ook allemaal stuk voor stuk aangepast worden naar een andere IBAN. En vergeet vooral je werkgever niet een gewijzigde IBAN door te geven
Ik zit altijd al bij ING, maar als ik zou overgaan naar een andere bank kijk ik er toch best tegenop:
- Hypotheek
- Gas / licht
- Water (Vitens)
- Belasting
- Woonhuis verzekering
- Scooter verzekering
- Lease auto (alles in 1)
- Verzekering tweede auto
- Salaris
- Ziggo (internet en TV)
- Mobiel abonnement
Dan nog losse diensten etc:
- NLZiet
- Netflix
- Videoland
- Amazon Prime Video
- Spotify
- Apple Music
- VPSen die ik afneem
- Overige kleine automatische incasso's
[ Voor 34% gewijzigd door xoniq op 10-05-2019 13:20 ]
Stond met 20min weer buiten. Ging erg snel. Heb wel een extra rekening geopend dus hoef nog niets over te zetten. Ga met de tijd kijken of ik helemaal over ga.
@xoniq Ik heb dat ook even gevraagd. Als je gebruik maakt van de overstapservice dan zorgen zij dat alle automatische incasso's worden overgezet. Je moet dan alleen nog de partijen aangeven die geld naar jouw overmaken (bijv je salaris, belastingdienst toeslagen e.d.). Klonk niet heel erg lastig..
©2004
Nee hoor,xoniq schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Hangt van je eigen situatie af. Als jij een eigen koophuis hebt, en hypotheek, afschrijving, automatische incasso's voor gas, licht en water, abonnementen (tv, internet, mobiel, netflix etc. etc.) moet dat ook allemaal stuk voor stuk aangepast worden naar een andere IBAN. En vergeet vooral je werkgever niet een gewijzigde IBAN door te geven.
Ik zit altijd al bij ING, maar als ik zou overgaan naar een andere bank kijk ik er toch best tegenop:
- Hypotheek
- Gas / licht
- Water (Vitens)
- Belasting
- Woonhuis verzekering
- Scooter verzekering
- Salaris
- Ziggo (internet en TV)
- Mobiel abonnement
- NLZiet
- Netflix
- Videoland
- Amazon Prime Video
- Spotify
- Apple Music
- VPSen die ik afneem
Je hebt gewoon een jaar overstapservice (gratis).
Automatische incasso's krijgen de melding dat het rekeningnummer is aangepast en word van de nieuwe rekening afgeschreven. Zij passen het dan ook in het systeem aan. Als vrienden op het oude rekeningnummer betaalde dan stond het een of twee dagen later alsnog bij de ING erbij geschreven.
Dingen die 'handmatig' betaald worden moet je wel zelf aanpassen maar dat stelt echt niets voor.
Verder een mailtje naar de werkgever.
Ik heb een jaar of drie geleden de overstap gemaakt van Rabo naar ING en hier echt 0,0 hinder of problemen aan ondervonden.
[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 10-05-2019 13:27 ]
Overstappen is in mijn situatie wel wat meer dan “de overstap service gebruiken en incasso’s laten aanpassen”.
Ik krijg nu op diverse verzekeringen kortingen, extra rente op spaarrekeningen, rente korting mij Hypotheek, een interessantere creditcard en meer van dat soort zaken omdat ik alles bij een bank heb. Uiteraard een soort Vendor lock-in maar wel eentje om rekening mee te houden.
Dat allemaal opgeven voor ApplePay zag ik niet zitten. Dat zou een veelvoud gekost hebben van wat ik nu gedaan heb, namelijk in een Bunq Pack stappen en daarmee Apple Pay gebruiken.
Ik krijg nu op diverse verzekeringen kortingen, extra rente op spaarrekeningen, rente korting mij Hypotheek, een interessantere creditcard en meer van dat soort zaken omdat ik alles bij een bank heb. Uiteraard een soort Vendor lock-in maar wel eentje om rekening mee te houden.
Dat allemaal opgeven voor ApplePay zag ik niet zitten. Dat zou een veelvoud gekost hebben van wat ik nu gedaan heb, namelijk in een Bunq Pack stappen en daarmee Apple Pay gebruiken.
Valt op zicht wel mee, ben laatst van 2 rekeningen terug gegaan naar 1. Ook een prive 06 nummer gepakt ivm pensionering. Je komt er dan achter dat je zakelijk nummer overal bij elke instantie bekend is. Maar lijstje maken en valt het allemaal wel mee.xoniq schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Hangt van je eigen situatie af. Als jij een eigen koophuis hebt, en hypotheek, afschrijving, automatische incasso's voor gas, licht en water, abonnementen (tv, internet, mobiel, netflix etc. etc.) moet dat ook allemaal stuk voor stuk aangepast worden naar een andere IBAN. En vergeet vooral je werkgever niet een gewijzigde IBAN door te geven.
- Hypotheek
- Gas / licht
- Water (Vitens)
- Belasting
- Woonhuis verzekering
- Scooter verzekering
- Salaris
- Ziggo (internet en TV)
- Mobiel abonnement
- NLZiet
- Netflix
- Videoland
- Amazon Prime Video
- Spotify
- Apple Music
- VPSen die ik afneem
Bing
Tja, korting..Donstil schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:00:
Overstappen is in mijn situatie wel wat meer dan “de overstap service gebruiken en incasso’s laten aanpassen”.
Ik heb twee partijen offertes laten maken toen ik in augustus mijn woning kocht. Beide kwamen totaal niet in de buurt van wat ik online kon afsluiten (waar ik ook nog cashback kreeg).
Ik betaal liever voor gemak dan het goedkoopste maar met 'pakket' korting waren ze aanzienlijk duurder of de voorwaarden waren slechter.
Ik heb natuurlijk wel de mazzel dat ik bij ING zit en los een Bunq rekening heb.
In het beste geval bespaar ik zo €7,99 door Bunq op te zeggen.
Al ben ik nog steeds sceptisch over bijkomende kosten van ING
Aah ja dan maakt dat minder uit. Hier scheelde dat zonder de rentekorting van de hypotheek al tientallen euro’s per maand. Tov online prijzen. Dus was wel de moeite.Famous schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:20:
[...]
Tja, korting..
Ik heb twee partijen offertes laten maken toen ik in augustus mijn woning kocht. Beide kwamen totaal niet in de buurt van wat ik online kon afsluiten (waar ik ook nog cashback kreeg).
Ik betaal liever voor gemak dan het goedkoopste maar met 'pakket' korting waren ze aanzienlijk duurder of de voorwaarden waren slechter.
Ik heb natuurlijk wel de mazzel dat ik bij ING zit en los een Bunq rekening heb.
In het beste geval bespaar ik zo €7,99 door Bunq op te zeggen.
Al ben ik nog steeds sceptisch over bijkomende kosten van ING
Bunq pack is overigens €20 voor 4 man. Wat we dan weer delen onder vrienden. €5,- is ApplePay meer dan waard. Gemak is echt goud.
Zo werd het bij mij exact omschreven inderdaad door een medewerker van de ING.Famous schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:25:
[...]
Nee hoor,
Je hebt gewoon een jaar overstapservice (gratis).
Automatische incasso's krijgen de melding dat het rekeningnummer is aangepast en word van de nieuwe rekening afgeschreven. Zij passen het dan ook in het systeem aan. Als vrienden op het oude rekeningnummer betaalde dan stond het een of twee dagen later alsnog bij de ING erbij geschreven.
Dingen die 'handmatig' betaald worden moet je wel zelf aanpassen maar dat stelt echt niets voor.
Verder een mailtje naar de werkgever.
Ik heb een jaar of drie geleden de overstap gemaakt van Rabo naar ING en hier echt 0,0 hinder of problemen aan ondervonden.
©2004
MacRumors: Luxemburg en Hongarije dichtbij launch.
https://twitter.com/MacRu...26882987927203841/photo/1
Nederland nog niet. Ik denk niet dat we iets voor de zomer hoeven te verwachten.
Nederland nog niet. Ik denk niet dat we iets voor de zomer hoeven te verwachten.
Ik ben nu wel heel benieuwd wat die “usual server-side changes“ zijn dan. Kan Luxemburg en Hongarije in ieder geval nog niet terugvinden in de Apple Pay config van Apple.Dennisweb schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:40:
MacRumors: Luxemburg en Hongarije dichtbij launch.
A.s. zondagnacht ligt het online bankieren plat voor onderhoud. Toeval?
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Dat is vaker zo.. hoeft niet perse te betekenen dat ze Apple Pay gaan implementeren.OnsDenis schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:44:
A.s. zondagnacht ligt het online bankieren plat voor onderhoud. Toeval?
Die tweakers ook, het zijn net een stel kleine kinderen en kunnen maar niet wachten "ik wil een snoepje"OnsDenis schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:59:
Klopt! Maar als ze dan toch bezig zijn....
Maar in de config-beta zijn beide landen wel te vinden!bjonnie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:56:
[...]
Ik ben nu wel heel benieuwd wat die “usual server-side changes“ zijn dan. Kan Luxemburg en Hongarije in ieder geval nog niet terugvinden in de Apple Pay config van Apple.
https://smp-device-conten...egion/v2/config-beta.json
Dat gezegd hebbende, heb ik meteen even een scriptje gemaakt met behulp van Pushover en bovenstaande link om me een push-notificatie te sturen als Nederland er ook tussen komt te staan.
Dit topic is gesloten.