Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.767 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Guillermow93 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:04:
Zojuist maar eens contact opgenomen met de Rabobank via de app (vestiging Leiden). Als antwoord op mijn vraag waarom de Rabobank geen Apple Pay ondersteund maar ING wel kreeg ik te horen 'Wij zijn in gesprek met partijen'. Op het moment dat ik meldde dat ik weg wil als klant na bijna 20 jaar kreeg ik te horen dat ik nog even geduld moest hebben.. Betekend dit een hint?
Tja, uiteindelijk als dit aanslaat (doet het toch wel, geen zorgen daarover, snelheid hangt ook een beetje af of ING aan het adverteren slaat) heeft geen enkele redelijk grote bank nog een keuze. Go with the flow. Als ING slim is pakken ze nu ook door en halen ze ook Google Pay en andere contactloze producten naar binnen, voor zover de aanbiedende partij dat ook wil natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 02-05-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
THE_BASE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:00:
Wat bijzonder dat er een discussie gaande is over de noodzaak van Apple Pay.
Waarom discussiëren mensen als ze denken het niet nodig te hebben of niet gaan gebruiken. Het is niet verplicht?
Kort topic anders?

- Apple Pay komt naar Nederland.
x OK, wow, dope _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Guillermow93 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:04:
Zojuist maar eens contact opgenomen met de Rabobank via de app (vestiging Leiden). Als antwoord op mijn vraag waarom de Rabobank geen Apple Pay ondersteund maar ING wel kreeg ik te horen 'Wij zijn in gesprek met partijen'. Op het moment dat ik meldde dat ik weg wil als klant na bijna 20 jaar kreeg ik te horen dat ik nog even geduld moest hebben.. Betekend dit een hint?
Vast niet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik ook zeggen als ik m’n klanten wil houden. Gewoon niets zeggen maar om geduld vragen zonder te specificeren hoe lang of wat dan ook. Je zegt eigenlijk niets en de klant trekt de conclusie dat het een stille hint is. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

DeNachtwacht schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar er zitten een paar aannames in je beredenering die niet volledig zijn.
1. Apple Pay werkt vooral simpeler en makkelijker i.c.m. een Apple Watch. Portemonnee hoeft dus écht nooit meer mee.
2. Beveiliging van Apple Pay is veel beter dan een pinpas. Bij een transactie van 20 euro hoef ik jouw pinpas maar even te "lenen" en ik heb het geld er af, en dat kan ik een paar keer doen voordat er een code gevraagd wordt. Een geleende iPhone of Apple Watch kun je geen cent vanaf halen en élke transactie is biometrisch gevalideerd (hartslag/vingerafdruk/gezichtsherkenning). Daarnaast heeft een pincode altijd het risico / ongemak dat iemand kan meekijken en het aflezen.
Validatie via hartslag is dus met de AW toch? Maar hoe voorkom je dat je gespoofed wordt? Iemand komt met een mobiele betaaldevice langs je arm. Dan kan die toch je geld er af halen onbeperkt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:16
kevinl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Validatie via hartslag is dus met de AW toch? Maar hoe voorkom je dat je gespoofed wordt? Iemand komt met een mobiele betaaldevice langs je arm. Dan kan die toch je geld er af halen onbeperkt.
Je moet voor je met je AW betaald 2x op zijkant drukken, dan gaat je AW in betaal modus, en kan je m gebruiken om te betalen, eenmalig. Elke keer als je betaald moet je 2 tabjes op de zijkant geven.

[ Voor 7% gewijzigd door xoniq op 02-05-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04
[...]

Validatie per vinger of gezicht - geen hart.
Je moet nog steeds Apple Pay activeren door te dubbel klikken op een knop - op Watch of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 21:46
[...]
De watch controleert of er een hartslag is. Indien deze afwezig is valt de watch op 'slot' en wordt het Apple Pay gedeelte uitgeschakeld. Totdat je de watch weer ontgrendeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ZiSE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Validatie per vinger of gezicht - geen hart.
Je moet nog steeds Apple Pay activeren door te dubbel klikken op een knop - op Watch of iPhone.
Apple Watch werkt met validatie via de hartslagsensor. Zodra je de Apple Watch af doet wordt dat door de hartslagsensor gedetecteerd en moet je het horloge unlocken door je iPhone te unlocken of de pincode in te voeren. Op deze manier weet de Apple Watch dus zeker dat jij het bent die het horloge draagt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:04
DeNachtwacht schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:40:
[...]

Apple Watch werkt met validatie via de hartslagsensor. Zodra je de Apple Watch af doet wordt dat door de hartslagsensor gedetecteerd en moet je het horloge unlocken door je iPhone te unlocken of de pincode in te voeren. Op deze manier weet de Apple Watch dus zeker dat jij het bent die het horloge draagt.
Ja dat klopt maar niet zoals eerder geschreven - "biometrisch gevalideerd via je hartslag". Als ik me Watch afdoe en inlog middels pin kan ik ook betalen (of iemand anders die mijn code heeft en toegang tot mijn watch). Dan heb je geen biometrische validatie in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

xoniq schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Je moet voor je met je AW betaald 2x op zijkant drukken, dan gaat je AW in betaal modus, en kan je m gebruiken om te betalen, eenmalig. Elke keer als je betaald moet je 2 tabjes op de zijkant geven.
De hartslag heeft met dit dus niks te maken. Hartslag heeft met het unlocken te maken. Als de AW er af is moet ik eerst de AW unlocken en daarna pas twee tikken op de zijkant drukken om de betaling te verrichten.

Anders als die nog om de pols zit gewoon twee keer tikken aan de zijkant om te betalen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ZiSE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Ja dat klopt maar niet zoals eerder geschreven - "biometrisch gevalideerd via je hartslag". Als ik me Watch afdoe en inlog middels pin kan ik ook betalen (of iemand anders die mijn code heeft en toegang tot mijn watch). Dan heb je geen biometrische validatie in welke vorm dan ook.
Ik heb nergens biometrisch gevalideerd via hartslag beweerd. In ieder geval; onzindiscussie. Het is veilig en gebruiksvriendelijk. Klaar ;)

Ontopic; ik hoop nu vooral dat met de komst van Apple Pay de NS snel de stap gaat zetten om dit te gaan accepteren in het openbaar vervoer. De hele infrastructuur met de poortjes is er al klaar voor want die doen ook allemaal NFC. Dat zou betekenen dat je naast een rijbewijs of id geen enkel pasje meer bij je hoeft te hebben 8)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''leuk'' die discussie hierboven;
maar sinds het bestaan van de Apple Watch icm Apple Pay moet ik nog wereldwijd het 1ste nieuwsbericht tegenkomen dat er onvrijwillig geld van een rekening is gehaald van iemand die middels Apple Pay betaald (het zij via een iPhone, het zij via een Apple Watch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06

TheVMaster

Moderator WOS
Geert1976 schreef op Thursday 2 May 2019 @ 14:12:
maar sinds het bestaan van de Apple Watch icm Apple Pay moet ik nog wereldwijd het 1ste nieuwsbericht tegenkomen dat er onvrijwillig geld van een rekening is gehaald van iemand die middels Apple Pay betaald (het zij via een iPhone, het zij via een Apple Watch)
Dat kan ook niet, want voordat je met de Watch kunt betalen moet je 2x op het knopje aan de zijkant drukken. Bij de iPhone idem dito en moet je valideren met TouchID of FaceiD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ZiSE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:44:
Als ik me Watch afdoe en inlog middels pin kan ik ook betalen (of iemand anders die mijn code heeft en toegang tot mijn watch).
Dat klopt idd, je valt bij Apple Pay dus altijd terug naar iets wat net zo veilig (in hoeverre een 4 cijferige code nog echt veilig is) is als Pin betalen.
Geert1976 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:12:
Nou zit ik niet zo diep in dat nieuws dus weet niet of dat met NFC op pinpassen wel veel gebeurd maar het is een mooie bijkomstigheid van Apple Pay idd.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 02-05-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Dat kan ook niet, want voordat je met de Watch kunt betalen moet je 2x op het knopje aan de zijkant drukken.
en wat nou als ik jou onder dwang met een .32 Smith&Wesson beveel jou 2x op dat knopje te rammen?

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Maar hoe voorkom je dat je gespoofed wordt?
simpelweg onmogelijk (lijkt mij):

On the back end, Apple Pay has additional features in its design that help protect your data from ever being collected by another party, including the people and companies selling to you. When you make a purchase using Apple Pay, the seller never sees your credit card number. Instead, the system uses a number to identify your device and generates a unique transaction code every time you buy something. Additionally, Apple doesn’t store your credit or debit card numbers on the device or on its servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Geert1976 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:17:
[...]

en wat nou als ik jou onder dwang met een .32 Smith&Wesson beveel jou 2x op dat knopje te rammen?

Druk ik nog even wat vaker en gaat ie in SOS modus met een bak kabaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:30:
ik gok dat ING zo'n €4,99 a €5,99 p/m gaat vragen voor het gebruik van Apple Pay en wellicht een speciaal kennismakingstarief voor het 1ste jaar.
Hopelijk zijn ze stoer en is het kosteloos.
renegrunn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:16:
Precies dit. Zodra ING, ABN, SNS en anderen het aanbieden, zal Rabo ook echt vanzelf wel volgen.
Zoals de Rabo wel vaker achteraan hobbelt de laatste jaren.

Hopelijk is het er nog voor de WWDC. Ik heb al wel eens van iemand gehoord die een tijd terug de Nederlandse ING schermen van de app/Apple Pay had gezien, dat is dus al klaar.

Hopelijk volgt de OV-Chipkaart (inclusief kortingen, businesskaarten, e.d.) ook snel. Dit is de future... van een paar jaar geleden ;)
matthijst schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:17:
Eens in de zoveel tijd een pincode intikken denk ik. Poepoe. Zwaar heur.
Dit zijn altijd wel bijzondere reacties. De pincodes komen altijd random. Sommige terminals moeten dan de hele transactie opnieuw doen. Nee, Apple Pay is veel gebruiksvriendelijker en beter ontworpen in die zin: consistent: altijd okay bij Apple Watch, altijd FaceID of TouchID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Geert1976 schreef op Thursday 2 May 2019 @ 14:17:
[...]

Tja....maar dan zou ik misschien ook mijn pincode nog wel afgeven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
iAmRenzo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:22:
[...]

Hopelijk zijn ze stoer en is het kosteloos.

[...]
Is gewoon kosteloos. Heeft ING al bevestigd. Dit zit gewoon in het mobiel bankieren pakket wat je al gebruikt.

De bron (ING zelf):
https://twitter.com/ingnl...%2Fing-apple-pay-datum%2F

ING

[ Voor 47% gewijzigd door xoniq op 02-05-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:28

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Top dat dit er eindelijk aan zit te komen! "Helaas" zit ik zelf bij de ASN Bank en die heb ik gisteren daarom om een reactie gevraagd. Zojuist een korte reactie gekregen waar we niet heel veel wijzer van worden:

Geachte heer PressPlayOnTape,

Op dit moment volgen wij de marktontwikkelingen voor betaaloplossingen op de voet. We hebben de aankondiging van ING gelezen en zijn benieuwd hoe dit in de praktijk eruit gaat zien. Voordat we het aanbieden vinden we het belangrijk dat de dienstverlening goed aansluit bij wat de klant wenst en dat dat tegen een eerlijke prijs gebeurt.

Met vriendelijke groet,

[Naam medewerker]
Medewerker ASN Klantenservice

Het enige wat je er misschien uit kan halen is dat ASN het op termijn als een betaalde dienst aan wil gaan bieden. Wellicht komen ze daar nog op terug als andere banken dat niet doen.

Is, voor mij in ieder geval, nog even wat langer afwachten dus... Ben nog geen jaar overgestapt naar ASN, wil ook niet direct weer verkassen.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vrees dat ASN niet een van de banken zal zijn die direct mee zal moeten in de vaart der volkeren nee. Dat Rabo of ABN mee zal moeten zodra ING releaset staat wel buiten kijf. Ach, zie het zo: over 1-2 jaar zullen de meeste banken toch wel over zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik denk dat ze allemaal de kat uit de boom kijken en ING toch echt voorlopig de enige is, en de kosten die Apple vraagt, zelf betalen, aangezien het niks extra gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:26

BaT

Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:16:
Dat klopt idd, je valt bij Apple Pay dus altijd terug naar iets wat net zo veilig (in hoeverre een 4 cijferige code nog echt veilig is) is als Pin betalen.
Waarbij je je AW natuurlijk kan instellen op een 6 cijferige code, wat weer net een stukje veiliger is dan een ‘normale’ 4 cijferige pincode.

(Watch App op iPhone > Passcode > Simpel Passcode uitvinken)

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

xoniq schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:32:
Ik denk dat ze allemaal de kat uit de boom kijken en ING toch echt voorlopig de enige is, en de kosten die Apple vraagt, zelf betalen, aangezien het niks extra gaat kosten.
bunq zal toch wel mee gaan lijkt me.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BaT schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:42:
[...]

Waarbij je je AW natuurlijk kan instellen op een 6 cijferige code, wat weer net een stukje veiliger is dan een ‘normale’ 4 cijferige pincode.

(Watch App op iPhone > Passcode > Simpel Passcode uitvinken)
Ja uiteraard, zeker aan te raden.
Maar ik bedoelde eigenlijk de ouderwetse Pinpas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:30
Hopelijk dan niet de limiet van 25 euro max. Dus hopelijk wel tot gewoon de limiet van je pas kunnen betalen in keer dan teken ik er meteen voor.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xoniq schreef op Thursday 2 May 2019 @ 17:32:
Ik verwacht dat ABN en ook bunq in ieder geval vrij snel gaan volgen, als ze al niet gelijk helpen.
Nicj56 schreef op Thursday 2 May 2019 @ 21:45:
Hopelijk dan niet de limiet van 25 euro max. Dus hopelijk wel tot gewoon de limiet van je pas kunnen betalen in keer dan teken ik er meteen voor.
Eh...Apple Pay heeft niet het 'standaard' contactloze limiet, maar gewoon je paslimiet. :+

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 02-05-2019 23:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:22

Matszs

><>

@Anoniem: 1193572 Heeft de ING app staan uitpluizen, alles is al in de app aanwezig voor het gebruik van Apple Pay (en de ING kan het activeren op afstand, dus een groep lijkt het al te testen). Het zou dus niet lang meer moeten duren lijkt het?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FgPmQs0.png
(Afbeelding die in de app verwerkt zit)

[ Voor 8% gewijzigd door Matszs op 03-05-2019 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Matszs schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:36:
@Arckedo Heeft de ING app staan uitpluizen, alles is al in de app aanwezig voor het gebruik van Apple Pay (en de ING kan het activeren op afstand, dus een groep lijkt het al te testen). Het zou dus niet lang meer moeten duren lijkt het?

[Afbeelding]
(Afbeelding die in de app verwerkt zit)
Ben wel benieuwd wat hij in de app heeft gevonden. Mind sharing? :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 1193572

oohh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:40:
[...]

Ben wel benieuwd wat hij in de app heeft gevonden. Mind sharing? :)
Had dit zelf al niet gepost, omdat het (volgens mij) niet zó interessant was.

Ik begin meestal met kijken naar o.a. de gebundelde afbeeldingen, omdat de meeste apps en platforms (incl. iOS/OSX zelf) hier vaak wel iets aan nieuwe functionaliteit verbergen. Al snel stuitte ik hierbij op "bulletin-phoenix.pdf" (niet echt een PDF)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ep3ZtBV.png

Na vervolgens de app uit elkaar te halen, ben ik ook meteen gaan zoeken naar Apple Pay. Ook hier stuitte ik weer op "phoenix", duidelijk de interne codenaam van Apple Pay bij ING:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DYVmMh4.png

Verder was er (ook in de compiled code) niet echt iets heel interessants te vinden.. Wel het een en ander (o.a. zoals wat @Matszs ook al zei, feature-flags om het vanaf afstand te activeren), maar niet echt iets wat je niet al zou verwachten.. .. Oke, met uitzondering van dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8XN7Hq7.png

8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1193572 op 03-05-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

PressPlayOnTape schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:13:
Het enige wat je er misschien uit kan halen is dat ASN het op termijn als een betaalde dienst aan wil gaan bieden. Wellicht komen ze daar nog op terug als andere banken dat niet doen.
Nee, dat mag niet van Apple. Bij alle banken in de wereld die het aanbieden is het "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-06 23:39
Wel een dingetje, op Twitter werd al aan ING gevraagd of Creditcards ook ondersteund gaan worden. Het antwoord was: later pas. Zie ook alle foto's van de ING app en de website, alleen maar Maestro (ook nog geen VPAY). Dat is wel erg jammer. Denk dus ook dat we niet online kunnen gaan betalen met onze Maestro/VPAY gekoppeld aan Apple Pay aangezien Nederlandse banken dat niet toestaan (van wat ik begrepen heb heb je voor online betalen met Apple Pay sowieso Mastercard/Visa nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 10:21
Is het echt bankcontact? Want hier in België bij Fortis is het eigenlijk Maestro, sommige terminals ondersteunen dat niet.

Visa wordt wel ondersteund bij Fortis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@osmanov ‘onze’ Maestro-kaarten hier in NL ondersteunen inderdaad geen online transacties. Het wordt wmb dan ook hoog tijd dat Maestro en VPAY verdwijnen en MasterCard/VISA Debit de norm wordt, maar goed. Om online af te rekenen met Apple Pay heb je inderdaad een van die kaarten nodig.

Apple Pay biedt overigens gewoon ondersteuning voor VPAY, dus dat moet geen probleem zijn bij ING. :)

[ Voor 15% gewijzigd door WhatsappHack op 03-05-2019 10:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-06 17:37
osmanov schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:44:
Wel een dingetje, op Twitter werd al aan ING gevraagd of Creditcards ook ondersteund gaan worden. Het antwoord was: later pas. Zie ook alle foto's van de ING app en de website, alleen maar Maestro (ook nog geen VPAY). Dat is wel erg jammer. Denk dus ook dat we niet online kunnen gaan betalen met onze Maestro/VPAY gekoppeld aan Apple Pay aangezien Nederlandse banken dat niet toestaan (van wat ik begrepen heb heb je voor online betalen met Apple Pay sowieso Mastercard/Visa nodig).
Als bunq meteen mee mag met de release (het is nog steeds niet helder of ING tijdelijke exclusiviteit heeft...) in Nederland, dan kan je gewoon met je bunq debit Mastercard betalen op het web in in apps. Ik heb Apple Pay zo ook op mijn Mac en iPhone geactiveerd en dat werkt prima. Is ING voor de CREDIT card niet afhankelijk van ICS? En als ICS Apple Pay gaat ondersteunen, dan zou dat kunnen betekenen dat zo'n beetje alle CC in Nederland met Apple Pay kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MikeL Nee, ICS is van ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
Vraag blijft eigenlijk wel staan: Als ABN/ICS Apple Pay gaat ondersteunen, hebben al die CC's dan Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
Afgaande op de screenshot van ING wordt de betaalpas gewoon ondersteund. Mét maestro. Dus wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Dennisweb schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:30:
Afgaande op de screenshot van ING wordt de betaalpas gewoon ondersteund. Mét maestro. Dus wat is dan het probleem?
Veel mensen gebruiken liever een CreditCard dan een Debitcard (Maestro-pas dus). Creditcards worden bij ING echter niet meteen ondersteund voor Apple Pay. Ook is een Creditcard vereist als je met Apple Pay online betalingen wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:36
MelvinW schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Veel mensen gebruiken liever een CreditCard dan een Debitcard (Maestro-pas dus). Creditcards worden bij ING echter niet meteen ondersteund voor Apple Pay. Ook is een Creditcard vereist als je met Apple Pay online betalingen wil doen.
Een debitcard kan gewoon een mastercard ("creditcard") zijn.
Bunq bied dat bijvoorbeeld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
mithe schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Ik had het over de ING. Bunq biedt Apple Pay niet officieel aan in Nederland en het is ook nog niet bekend of zij dat wel gaan doen. ING heeft geen debit cards van Mastercard/Visa.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 03-05-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:36
@MelvinW Dan begreep ik je verkeerd :)

Ik hoop overigens dat Apple Pay wel ondersteund gaat worden door webshops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op dat je op veel minder plekken (in NL) kan betalen met MasterCard dan met Maestro/VPAY.

Met betrekking tot ICS, dat zal niet samenhangen met ABN. Het is een aparte BV. Of die Apple Pay gaan ondersteunen is dus een vraag voor ICS. Maar als ABN het ondersteund wil het nog niet zeggen dat alle ICS kaarten (eg: ANWB en prepaid mastercard) het automatisch ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
mithe schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar Apple ondersteunt alleen Mastercard voor Apple Pay op websites (ik heb het hier dus niet over betalen met Apple Pay in fysieke winkels, daar wordt maestro wel ondersteund). Ook bij bunq werkt alleen de Mastercard op websites (en de meeste fysieke winkels) en de Maestro passen werken ook bij bunq alleen in fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Ik ben wel blij dat Apple Pay naar Nederland komt. Er zijn namelijk veel diensten die enkel US only zijn(of gewoonweg niet in Nederland komen).

Ik heb wel een paar vragen die de tijd ons zal leren.
-Gaan meerdere banken het ondersteunen?
-Creditcards of debitcards of beiden?
-Krijgen we alleen Apple Pay of ook Apple Pay Cash en Apple Card?
-Krijgen we ook Apple Pay op internet? (dus in Safari bij webshops betalen)
-Biedt het mogelijkheden om eindelijk met het OV te rijden met Apple Pay/Google Pay/NFC chips in Android uberhaupt? Net als in Londen zeg maar? Ik denk dat dit erg rooskleurig is maar het biedt wel mogelijkheden. Maakt het voor toesristen een hoop makkelijker in ieder geval. Hoef je een aparte OV chipkaart te kopen(of in Londen een Oystercard of andere alternatieven in andere landen)
-Wordt de NFC chip iets opener in iOS 13? Wellicht vergezocht en weinig mee te maken maar toch.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 343919 op 03-05-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 343919 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:41:
Ik ben wel blij dat Apple Pay naar Nederland komt. Er zijn namelijk veel diensten die enkel US only zijn(of gewoonweg niet in Nederland komen).

Ik heb wel een paar vragen die de tijd ons zal leren.
-Gaan meerdere banken het ondersteunen?
-Creditcards of debitcards of beiden?
-Krijgen we alleen Apple Pay of ook Apple Pay Cash en Apple Card?
-Krijgen we ook Apple Pay op internet? (dus in Safari bij webshops betalen)
-Biedt het mogelijkheden om eindelijk met het OV te rijden met Apple Pay/Google Pay/NFC chips in Android uberhaupt? Net als in Londen zeg maar? Ik denk dat dit erg rooskleurig is maar het biedt wel mogelijkheden. Maakt het voor toesristen een hoop makkelijker in ieder geval. Hoef je een aparte OV chipkaart te kopen(of in Londen een Oystercard of andere alternatieven in andere landen)
-Wordt de NFC chip iets opener in iOS 13? Wellicht vergezocht en weinig mee te maken maar toch.
- Dat weten we nog niet, ze zijn allemaal stil... Maar uiteindelijk zullen het er meerdere zijn lijkt me.
- Beiden, maar wellicht niet direct bij launch. (Maar nu al via bunq met een omweg...)
- Alleen Apple Pay
- Als er een bank is die mastercard/visa/amex/discover ondersteund in Apple Pay: ja.
- Ja, zie dit mooie voorbeeld: https://support.apple.com/en-mt/HT207154 Maar let wel dat TransLink/NS pas dit jaar een pilot hebben gedaan om met een bankpasje in te checken... En die timmeren dat nu alweer dicht. Dat kan dus nog wel ff duren dat ze zoiets als dit ondersteunen, maar als ze bankpassen gaan ondersteunen: dan zou Apple Pay in principe ook moeten werken; alleen dan zonder die relaxte features zoals in Japan. (Zie link.)
- Dat lijkt me niet.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 03-05-2019 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mithe schreef op Friday 3 May 2019 @ 15:40:
[...]

Je zet 'creditcard' tussen quotes, omdat we in NL aan creditcard denken als we mastercard zeggen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Je zet 'creditcard' tussen quotes, omdat we in NL aan creditcard denken als we mastercard zeggen? :+
Ik denk dat 99% van de maestro debetbetaalkaart houders niet eens weten dat ze een mastercardproduct in hun handen hebben :) "Ik heb een ING-kaart" ehhh nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik verwacht Apple Pay hopelijk volgende maand. De Roemeense ING-collega’s hebben het over ‘het tweede deel van dit jaar’ in hun antwoorden op Facebook.

Dat zou eventueel ook na de zomer of de herfst kunnen betekenen, maar in Roemenië is men net als in Nederland actief begonnen met het promoten ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 20:03
Dennisweb schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:19:
Ik verwacht Apple Pay hopelijk volgende maand. De Roemeense ING-collega’s hebben het over ‘het tweede deel van dit jaar’ in hun antwoorden op Facebook.

Dat zou eventueel ook na de zomer of de herfst kunnen betekenen, maar in Roemenië is men net als in Nederland actief begonnen met het promoten ervan. :)
Als ze het in Roemenië hebben over de tweede helft van 2019, waarom verwacht je dan de introductie in Nederland volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik gok op de release van iOS 12.3, en daarmee dus vóór 3 juni want dan is wwdc en is de iOS 13 beta al te downloaden.

[ Voor 66% gewijzigd door Vinnienerd op 05-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Dennisweb schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:19:

Niemand weet het, alleen ING. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
rclahsen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Als ze het in Roemenië hebben over de tweede helft van 2019, waarom verwacht je dan de introductie in Nederland volgende maand?
Volgens mij begint de tweede helft van dit jaar volgende maand. Of niet? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Het is toch wel makkelijk zeg.
Zijn een weekendje weg bij Centerparcs, wat eten en drinken halen bij het zwembad.
Gewoon met de AW betaald en verder niets nodig en niet eerst terug lopen naar het kluisje.

_/-\o_

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Dennisweb schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Tweede helft begint volgende maand in juli, en duurt vervolgens 6 maanden. Dus waarom verwacht je de eerste maand, terwijl de helft van het jaar uit 6 maanden bestaat? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahn schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Tweede helft begint volgende maand, en duurt vervolgens 6 maanden. Dus waarom verwacht je de eerste maand, terwijl de helft van het jaar uit 6 maanden bestaat? :)
Omdat hij het gokt, net zoals iedereen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
[...]

Nee, juni is de laatste maand van de eerste helft. De eerste maand van de tweede helft is juli. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wwdc keynote misschien?
3 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:49
Ze gaan WWDC echt niet gebruiken voor “insignificante dingen” als Apple Pay in een klein landje als Nederland. Nieuwe versie van iOS is ook niet nodig. Ik denk dat ze simpelweg wachten tot de banken + andere partners er klaar voor zijn en dan gewoon lanceren. Kan volgende week zijn, maar kan ook nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nope ;)
Hemmik schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:26:
Ze gaan WWDC echt niet gebruiken voor “insignificante dingen” als Apple Pay in een klein landje als Nederland. Nieuwe versie van iOS is ook niet nodig. Ik denk dat ze simpelweg wachten tot de banken + andere partners er klaar voor zijn en dan gewoon lanceren. Kan volgende week zijn, maar kan ook nog even duren.
Nou dat soort zaken worden juist altijd even aangestipt in Keynotes.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 05-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:49
Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Nope ;)

[...]

Vroeger wel maar zelfs Duitsland is nu buiten een Keynote om van start gegaan. Verwacht wel dat ze gaan vertellen dat ze in x landen actief zijn en y transacties hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
JackSparrow schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:35:

Eh...Apple Pay heeft niet het 'standaard' contactloze limiet, maar gewoon je paslimiet. :+
Yes! Dat word 'm dus dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hemmik schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:35:
Vroeger wel maar zelfs Duitsland is nu buiten een Keynote om van start gegaan. Verwacht wel dat ze gaan vertellen dat ze in x landen actief zijn en y transacties hebben verwerkt.
Hoppa, landje meer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Nicj56 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Yes! Dat word 'm dus dan wel.
Nou, echt duidelijker vind ik het niet worden hoor.. https://support.apple.com/nl-nl/HT207435
Hoe moet ik zoiets nu interpreteren?

"Duitsland U moet mogelijk uw pincode invoeren bij aankopen van meer dan EUR 25."
??

[ Voor 13% gewijzigd door ed1703 op 05-05-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Dat is duitsland, je weet niet hoe het hier word ingevoerd. Aangezien simpelweg je bankpas virtualiseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
ING kan er dus alsnog voor kiezen om de contactloze limiet intact te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 10:56
Ik lees 1 ding nog niet. Hoe gaat het bij een en/of rekening.
Kunnen dan beiden houders met Apple pay betalen?
Wij hebben bijvoorbeeld beiden een aparte rekening en een gezamenlijke rekening. Beiden bij de ING. Kan ik dan voor beiden rekeningen gebruik maken van Apple pay? Wat zeer handig kan zijn, moet je wel steeds kiezen uiteraard.
Ben benieuwd wak kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Je voegt *passen* toe aan Apple Wallet, niets meer en niets minder. Waarschijnlijk heb je nu aparte passen voor de twee rekeningen, en kun je die dus straks beide aan je Wallet toevoegen en ertussen kiezen. Als er meerdere in staan kun je ook een default kaart instellen, die standaard als eerste verschijnt bij betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
ed1703 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:11:
Als een betaalautomaat in de winkel CDCVM ondersteunt, dan is er geen limiet. Het merendeel van de betaalterminals heeft hier ondersteuning voor, maar het kan gebeuren dat je soms een oude terminal tegenkomt die het niet ondersteunt, zoals in de UK nog wel eens het geval is, en dan kan er inderdaad nog steeds een limiet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Duidelijk @MelvinW

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Nope ;)

[...]

Maar andere landen zijn ook aangekondigd zonder keynote op WWDC

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Slasher schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Maar andere landen zijn ook aangekondigd zonder keynote op WWDC
Hemmik schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Ja dat gebeurd ook maar nieuwe landen zijn geregeld op de Keynote bekend gemaakt. Ook WWDC Keynotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 10:56
odo966 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:28:
Je voegt *passen* toe aan Apple Wallet, niets meer en niets minder. Waarschijnlijk heb je nu aparte passen voor de twee rekeningen, en kun je die dus straks beide aan je Wallet toevoegen en ertussen kiezen. Als er meerdere in staan kun je ook een default kaart instellen, die standaard als eerste verschijnt bij betalingen.
Ah oke duidelijk. Moet geen probleem zijn dus. Bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik verwacht het voor eind volgend jaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ed1703 schreef op Sunday 5 May 2019 @ 14:11:
bunq doet dat in ieder geval niet :+ slaat ook nergens op, want je hebt al geauthoriseerd met je PIN (Watch) of FaceID / TouchID (bij je iPhone). Extra PIN is compleet overbodig en zou Apple Pay inderdaad niet onderscheiden van bv. contactloos betalen bij je bankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 12:34
Apple pay komt er aan, bij ING !

https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html

https://www.iculture.nl/n...y-nederland-aankondiging/

[ Voor 27% gewijzigd door joecks op 06-05-2019 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Goh. Waar gaat het de laatste pagina’s over ;)

Binnen nu en 7 maanden komt het ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Ja maar nu officieel aangekondigd, dat was het nog niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:10
joecks schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Jawel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Dan excuses, heb ik liggen slapen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
joecks schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Kijk even naar de datum van het iCulture linkje wat je deelt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joecks
renegrunn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Kijk even naar de datum van het iCulture linkje wat je deelt ;)
Jaja, ik was te enthousiast met posten , nogmaals excuses ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Anoniem: 1036995 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Mijn adviseur bij ING zei mij afgelopen zaterdag dat hij verwachtte dat Apple Pay nog voor de zomer zal worden gelanceerd. Hopelijk wordt het juni dus. :)

Edit: juli is al volop zomer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GoTyce op 31-05-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoTyce schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:42:

[...]

Mijn adviseur bij ING zei mij afgelopen zaterdag dat hij verwachtte dat Apple Pay nog voor de zomer zal worden gelanceerd. Hopelijk wordt het juni of juli dus. :)
Hij weet echt niet meer dan jouw of mij. Hij zal deze datum ook gokken. Zo denk ik weer augustus, precies 3 maanden/kwartaal na aankondiging.

Genoeg tijd om alle bugs eruit te halen, en beta testers aan de gang te laten gaan in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Hij weet echt niet meer dan jouw of mij. Hij zal deze datum ook gokken. Zo denk ik weer augustus, precies 3 maanden/kwartaal na aankondiging.

Genoeg tijd om alle bugs eruit te halen, en beta testers aan de gang te laten gaan in de tussentijd.
:? Dat iemand die bij de ING werkt meer weet dan jij met je wilde gok is heel groot :>

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 06-05-2019 20:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GoTyce schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:42:

[...]

Mijn adviseur bij ING zei mij afgelopen zaterdag dat hij verwachtte dat Apple Pay nog voor de zomer zal worden gelanceerd. Hopelijk wordt het juni of juli dus. :)
De zomer begint 21 juni. Dus juli is niet meer “voor de zomer”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:09:
[...]

:? Dat iemand die bij de ING werkt meer weet dan jij met je wilde gok is heel groot :>
Absolute onzin, die zullen dit allemaal nog niet weten want dan is kans op lekken info heel groot. Die gokt dus ook maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58
Ach hetzelfde als iedereen hier. Iedereen speculeert en roept maar wat. De enige echte info is het stukje wat ING heeft geschreven: het komt..... Maar speculeren is wel leuk ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
winwiz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:55:
Ach hetzelfde als iedereen hier. Iedereen speculeert en roept maar wat. De enige echte info is het stukje wat ING heeft geschreven: het komt..... Maar speculeren is wel leuk ;)
Ja, als we niet meer mogen speculeren kan dit topic totdat ING Apple Pay lanceert wel op slot. Dat bunq het met een omweg ook aanbiedt is leuk, maar irrelevant. Want officieel is er dan nog geen Apple Pay in Nederland en dus niks om over te discussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-06 10:27
En als we dan toch willen en mogen speculeren. :)
Heeft iemand kennis van het tijdsbestek tussen aankondiging en toepassing van voorgaande landen?
Wellicht kunnen we daar kennis uithalen, als het vergelijkbaar is met elkaar.

Iedereen/heel veel hebben eindeloos gewacht op Apple Pay in Nederland, meer dan logisch dat iedereen nu dat laatste stukje wachten, zo duidelijk en helder mogelijk wilt hebben. We hebben immers lang genoeg geduldig gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Novarion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:23:
En als we dan toch willen en mogen speculeren. :)
Heeft iemand kennis van het tijdsbestek tussen aankondiging en toepassing van voorgaande landen?
Wellicht kunnen we daar kennis uithalen, als het vergelijkbaar is met elkaar.

Iedereen/heel veel hebben eindeloos gewacht op Apple Pay in Nederland, meer dan logisch dat iedereen nu dat laatste stukje wachten, zo duidelijk en helder mogelijk wilt hebben. We hebben immers lang genoeg geduldig gewacht.
Dat zegt niet zo heel veel. In Saudi-Arabië zat er een half jaar tussen de aankondiging en lancering. In Oostenrijk was het maar een maandje. In Duitsland duurde het ook een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan blijkt dat het hier uiteindelijk toch niet doorgaat haha :P Zou wat zijn. “Nee het is toch te duur, sorry”. Of dat ‘t over een jaar weer weg is als de sector onderling oude contracten vernieuwt. Met de NL banken zou het me niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

WhatsappHack schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:28:
En dan blijkt dat het hier uiteindelijk toch niet doorgaat haha :P Zou wat zijn. “Nee het is toch te duur, sorry”. Of dat ‘t over een jaar weer weg is als de sector onderling oude contracten vernieuwt. Met de NL banken zou het me niets verbazen.
Het is al van hun homepage gehaald haha _/-\o_

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-06 13:29
MichaelK1985 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Het is al van hun homepage gehaald haha _/-\o_
De webpagina is nog steeds online samen met de berichten op Twitter en Instagram, het zal gewoon een refresh van de home page zijn.

Op Reddit kwam ik op deze JSON-file met de regio's waar Apple Pay actief is. Ik kan de originele post niet meer vinden maar je vindt dus ook of Express Transit mogelijk is. Waarschijnlijk checkt de Wallet app in deze JSON-file of de regio Apple Pay ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
Apple heeft het nu ook bevestigd: https://www.apple.com/nl/apple-pay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 16:53

bonyuri

Investigator!

Er staat specifiek Maestro en ING, nog geen andere banken.
Toch maar een rekening bij ING openen dan :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
bonyuri schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:35:
Er staat specifiek Maestro en ING, nog geen andere banken.
Toch maar een rekening bij ING openen dan :)
Om deze reden had ik deze week uit voorzorg mijn VPay-pas om laten ruilen voor een maestro pas. _/-\o_
Pagina: 1 ... 7 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.