Denk het eigenlijk niet. Is vooral voor de US gericht, dat is immers 'the creditcard capital of the world'. In verhouding doen wij amper wat met creditcards.THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:41:
Komt het nieuwe Apple Pay Card dan ook beschikbaar in alle landen waar Apple Pay te gebruiken is? Of bijvoorbeeld geld overmaken via iMessage?
Of zijn het alleen de betalingen bij terminals?
THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:41:
Komt het nieuwe Apple Pay Card dan ook beschikbaar in alle landen waar Apple Pay te gebruiken is? Of bijvoorbeeld geld overmaken via iMessage?

Zo daar ging ik laatst de mist mee in, moest iets afrekenen van € 150.xxGeert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:02:
[...]
true! dan wellicht de kosten van Apple Pay in de diverse Betaalpakketten verwerken?
Nog een dingetje;
Benieuwd of ING wel een betalingslimiet per transactie gaat instellen voor het gebruik van Apple Pay of dat het echt 1 op 1 Apple Pay gaat worden (zoals in de VS en de ''bunq methode'') voor gebruikers van Apple Pay bij de ING.
Bleek het limiet op 150,- te staan in de Bunq app.
Sta je toch mooi voor lul "Ooh even mijn andere pasje pakken".
Dat staat gelijk aan "Die heeft geen centen op deze rekening"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zeker! Mijn vriendin gebruikt sinds een maandje of 2 haar Fitbit Versa om betalingen mee te doen.kazuka schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:37:
Tof dat deze workaround werkt! Intussen ook toegevoegd aan mijn iPhone en Apple Watch.
Iemand ook al geprobeerd toe te voegen op de Mac? Ik krijgen melding dat mijn card niet gebruik kan worden op een Mac. Ik vermoed dat enkel Master Card geaccepteerd wordt en ik heb een Maestro card besteld voor Apple Pay. Ik kan nog 1 extra card toe voegen dus zou het nog kunnen testen door een Master Card te bestellen.
Overigens, ik denk dat mensen nog wel steeds vreemd op kijken bij de AH of andere winkels als je ineens je Watch bij de pin automaat houdt, of niet?
Bij bijna elke transactie krijgt ze een verbaasde blik van de gene aan wie ze de betaling doet.
dat is vreemd, want het limiet wat je hebt ingesteld in de Bunq app staat los van pinbetalingen (aldus de informatie daarvan bij de limiet instellingen)Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Zo daar ging ik laatst de mist mee in, moest iets afrekenen van € 150.xx
Bleek het limiet op 150,- te staan in de Bunq app.
Sta je toch mooi voor lul "Ooh even mijn andere pasje pakken".
Dat staat gelijk aan "Die heeft geen centen op deze rekening"
meer nieuws.... wij willen meer nieuws!!!! en het liefst gisteren al geactiveerd
©2004
https://support.apple.com/nl-nl/HT208531 footnote 4:THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:41:
Vooralsnog alleen VS dus.Alleen in de Verenigde Staten. Het overmaken en ontvangen van geldbedragen via Apple Pay en de Apple Pay Cash-kaart zijn diensten die worden geleverd door de Green Dot Bank, lid van de FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation). Meer informatie over de algemene voorwaarden.
Ik heb twee Britse passen toegevoegd aan mijn iPhone en Apple Watch dus ja dat kan.Anoniem: 333920 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:57:
Zou ING Apple Pay ook werken als je een Amerikaans Apple ID hebt?
Wel moet je je regio van je iPhone en Apple Watch aanpassen naar Nederland, alleen dan kan deze toegevoegd worden. Daarna kan je het land aanpassen naar de VS.
Dank voor je serieuze antwoord.FritsYpeij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:58:
[...]
https://support.apple.com/nl-nl/HT208531 footnote 4:
[...]
Vooralsnog alleen VS dus.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ja zeg dat even tegen de virtuele muur waar ik tegenaan liepGeert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:52:
[...]
dat is vreemd, want het limiet wat je hebt ingesteld in de Bunq app staat los van pinbetalingen (aldus de informatie daarvan bij de limiet instellingen)

Ja das altijd toch, Apple berichten is altijd haat.Sluuz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:15:
Urgh, die reacties op het FP artikel... man man wat een haat en onkunde.
Meestal niet onderbouwd en als je dan onderbouwd wat reageert trekken ze de Fanboy kaart.
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 01-05-2019 11:17 ]
Nou idd. In het kader van leven en laten leven, pro's en con's.. Iedereen in zn waarde laten... Apple vs Android is bijna Ajax vs Feyenoord.. Ik blijf het toch maar jammer vinden..Sluuz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:15:
Urgh, die reacties op het FP artikel... man man wat een haat en onkunde.
©2004
Zeer goed nieuws op deze prachtige dag
Ook al opgepikt door grotere internationale mediums: https://www.macrumors.com...-soon-to-the-netherlands/
Apple vs Android valt nog mee, is nog niet zo explosief in dat draadje.harm12nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:20:
[...]
Nou idd. In het kader van leven en laten leven, pro's en con's.. Iedereen in zn waarde laten... Apple vs Android is bijna Ajax vs Feyenoord.. Ik blijf het toch maar jammer vinden..
Meer de commentaar van 'wat moet je ermee'. Mensen die het nooit gebruikt hebben, en het gemak niet snappen. Dit heb ik afgelopen weken wel ervaring, ja het is totaal niet nodig, maar het is wel verdomd comfortabel om met Apple Pay te betalen.
Een reactie als 'wat moet je er mee?' lees ik zo overheen.xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Apple vs Android valt nog mee, is nog niet zo explosief in dat draadje.
Meer de commentaar van 'wat moet je ermee'. Mensen die het nooit gebruikt hebben, en het gemak niet snappen. Dit heb ik afgelopen weken wel ervaring, ja het is totaal niet nodig, maar het is wel verdomd comfortabel om met Apple Pay te betalen.
Dat dacht men vroeger ook van de afstandsbediening voor de tv.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ja idd. Het is ook een luxe en een gadget. Ik vind het erg interessant en leuk, mijn vrouw heeft er niets mee. Dat begrijp ik ook heel goed. Mijn ouders schrijven nog over dmv bankoverschrijvingen.. ook prima. Zo is er voor iedereen wat wils..xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:23:
[...]
Apple vs Android valt nog mee, is nog niet zo explosief in dat draadje.
©2004
Hele andere situatie denk ik. Er is immers voor kleine bedragen met een max van 25 euro per dag al een alternatief. Voor afstandsbedieningen was dat er niet. Als er voor een alternatief extra geld op je pakket gerekend gaat worden, maakt dat de situatie nog weer anders.THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:25:
[...]
Een reactie als 'wat moet je er mee?' lees ik zo overheen.
We wachten af waar ING mee gaat komen.
Precies: “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.”THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:25:
[...]
Een reactie als 'wat moet je er mee?' lees ik zo overheen.
Rabobank was eerst definitief over 'willen we niet', en staan er inmiddels toch meer voor open:
https://twitter.com/jpost.../1123497549963440128?s=21
https://twitter.com/jpost.../1123497549963440128?s=21
Met de Apple Watch wordt het toch een ander verhaal. Je hoeft je portemonnee niet meer uit je zak te halen. Daarnaast heb je echt maar één hand nodig (als je je pols naar je andere hand brengt om de knop te bedienen). Ik heb al vaak met mijn kleine in de arm bij de kassa gestaan en op deze manier met veel gemak betaald. Ik denk dat Apple Pay i.c.m. Apple Watch de vergelijking met een afstandsbediening zelfs heel treffend is.ed1703 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:29:
[...]
Hele andere situatie denk ik. Er is immers voor kleine bedragen met een max van 25 euro per dag al een alternatief. Voor afstandsbedieningen was dat er niet. Als er voor een alternatief extra geld op je pakket gerekend gaat worden, maakt dat de situatie nog weer anders.
100% met je eens.. maar een bank moet nu eenmaal kijken naar adoptie-mogelijkheden van de klanten en wat het (zeker in geval van ING) de aandeelhouders kan gaan opleveren. Adoptie met een goede reclamecampagne en eventueel extra kosten zo laag mogelijk houden heeft vooral in nederland nu eenmaal meer kans van slagen, want we zijn in dit land niet zo dol op prijsverhogingen, dan is 'opeens' zo'n bankpasje handigerFritsYpeij schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:38:
[...]
Met de Apple Watch wordt het toch een ander verhaal. Je hoeft je portemonnee niet meer uit je zak te halen. Daarnaast heb je echt maar één hand nodig (als je je pols naar je andere hand brengt om de knop te bedienen). Ik heb al vaak met mijn kleine in de arm bij de kassa gestaan en op deze manier met veel gemak betaald. Ik denk dat Apple Pay i.c.m. Apple Watch de vergelijking met een afstandsbediening zelfs heel treffend is.
Ik heb een verrassing voor je; cash geld of een draadloze pas is géén alternatief zodra je met Apple Pay werkted1703 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:29:
[...]
Hele andere situatie denk ik. Er is immers voor kleine bedragen met een max van 25 euro per dag al een alternatief. Voor afstandsbedieningen was dat er niet. Als er voor een alternatief extra geld op je pakket gerekend gaat worden, maakt dat de situatie nog weer anders.
Ik gebruik Apple Pay nu bijna een jaar via bunq en heb sindsdien geen portemonnee meer in mijn zak. Alleen een kleine cardholder met mijn identiteitskaart en bankpas voor noodgevallen, maar zelfs die noodbankpas heb ik het afgelopen jaar -echt waar- 3x nodig gehad in Nederland. Twee keer omdat de terminal nog niet draadloos was en 1x omdat de terminal een foutmelding bleef geven. Alleen in het buitenland op vakantie is die nog wel echt nodig (achter de hand).
In Nederland is de draadloze betalings-infrastructuur zo goed dat je gewoon geen cash geld/portemonnee meer nodig hebt met Apple Pay. Ja natuurlijk zullen er de komende jaren nog heel veel oude taarten blijven hangen in cash geld omdat ze het leuk vinden iedereen op te houden bij de kassa. Maar heel veel mensen gaan snel ontdekken dat Apple Pay een hoop tijd scheelt overal, en dus cash geld laten vallen. Mark my words
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-05-2019 11:47 ]
youtube.com/@hisrep
Ik denk dat dat goed meevalt.ed1703 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:43:
[...]
100% met je eens.. maar een bank moet nu eenmaal kijken naar adoptie-mogelijkheden van de klanten en wat het (zeker in geval van ING) de aandeelhouders kan gaan opleveren. Adoptie met een goede reclamecampagne en eventueel extra kosten zo laag mogelijk houden heeft vooral in nederland nu eenmaal meer kans van slagen, want we zijn in dit land niet zo dol op prijsverhogingen, dan is 'opeens' zo'n bankpasje handiger
De mensen die Apple hebben betalen immers al wat meer voor het product.
Redelijk wat mensen hebben nu ook de omweg via Bunq wat niet gratis is.
Die kunnen ze laten vallen (zeker als je al bij de ING zit) wat in mijn geval betekend dat €7,99 wegvalt en mensen met een pack €5,-.
Ik denk niet dat de ING dit gaat berekenen als extra kosten.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
ik ken anders nog hele bevolkinsstammen (absoluut geen oude taarten) die nog zweren bij cash geld. Iets met belastingdienst en 50% voordeel ofzo...
Apple Pay is een alternatief voor de betaalpas, niet voor cash geld.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Zal dan wel creatief iets worden als: Internetbankieren Extra (met Apple Pay).Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:50:
[...]
Ik denk niet dat de ING dit gaat berekenen als extra kosten.
Want ze mogen dit niet verder doorberekenen aan de klant, wel een apart rekening pakket opzetten.
Voor nu klopt die redenering misschien nog, hoewel het natuurlijk niet zo is dat half Nederland overal zwart cash geld vandaan haalt. Maar in de nabije toekomst gaat dit toch echt veranderen denk ik. Het aandeel pintransacties neemt de laatste jaren ten opzichte van cash geld al flink toe, en ontwikkelingen als Apple Pay gaan dat alleen maar versnellen. Vooral omdat steeds meer winkels als reactie hier op geen cash geld meer in de kassa zullen nemen (want geldtransport kost geld). AH To Go heeft al bijvoorbeeld steeds meer filialen waar je niet meer cash kan betalen. Het zal allemaal niet in een jaar zijn maar ik ben heel benieuwd hoe dit over 5 jaar is... ik vermoed een stuk draadlozerSirLenncelot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:50:
ik ken anders nog hele bevolkinsstammen (absoluut geen oude taarten) die nog zweren bij cash geld. Iets met belastingdienst en 50% voordeel ofzo...
youtube.com/@hisrep
Die zullen idd wel volgens als de ING het gaat ondersteunen.Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:22:
Aah Nice. Hopen dat AbnAmro ook snel aanhaakt.
Nou dan moeten die mensen het lekker niet gebruikenSirLenncelot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:50:
Snap zeker als ze dit doen.xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Zal dan wel creatief iets worden als: Internetbankieren Extra (met Apple Pay).
Want ze mogen dit niet verder doorberekenen aan de klant, wel een apart rekening pakket opzetten.
Als het onder de €4,- houden denk ik dat redelijk wat mensen overstappen van pakket danwel bank

Ja dat zeggen ze al maanden.Slasher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:35:
[...]
Er staat:
[...]
Dat zeggen ze denk ik niet als ze het niet aan gaan bieden.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
ING is wel lekker vaag met zijn mededeling. Het lijkt er op dat ze de eerste willen zijn in Nederland en er nu alvast een mededeling uitdoen. Ze weten natuurlijk hoe veelgevraagd Apple Pay is en dat het mensen trekt. Zeker als je kijkt naar het enige linkje op de site: Een ING Betaalrekening openen.
De wens is ook de vader van de gedachte
Elect a clown, expect a circus.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe de andere banken hierop gaan reageren.Als het voorlopig alleen de ING is en de rest niet volgt dan kost het ze natuurlijk wel wat klanten. Hoeveel, is natuurlijk de vraag die niemand weet.. Ik denk wel dat de andere banken vanmiddag spoedberaad hebben
©2004
Knab heeft hier al gereageerd (semi-officieel) https://community.knab.nl...-320/index2.html#post9381
Op de vraag of de ABN ook mee gaat doen antwoorden ze mij via WhatsApp het volgende:
Momenteel kunnen we hier nog niks over zeggen, maar we komen op korte termijn met een update hierover! Houd onze pagina’s in de gaten, daar ga je het zien.
Het lijkt er dus op dat ABN ook Apple pay gaat introduceren.
Momenteel kunnen we hier nog niks over zeggen, maar we komen op korte termijn met een update hierover! Houd onze pagina’s in de gaten, daar ga je het zien.
Het lijkt er dus op dat ABN ook Apple pay gaat introduceren.
Misschien stond er wel een schedule verkeerd per ongeluk 1-5 geselecteerd i.p.v. 1-4 
Zonder gekheid, wel vreemd dat de andere banken als verrast overkomen.
Zonder gekheid, wel vreemd dat de andere banken als verrast overkomen.
[ Voor 31% gewijzigd door winwiz op 01-05-2019 15:19 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wel slimme marketing van ING natuurlijk om hier als eerste mee (vooruitlopend op de zaken) naar buiten te komen
Heel blij met dit nieuws, kan Bunq ook weer de deur uit. Ben toch wel erg tevreden met mijn banking ervaring bij ING.
In de toekomst zou het wel fijn zijn als Apple ook nationale openbaar vervoer kaarten toegang gaat geven tot de NFC chip, want dan kan de portemonnee helemaal thuis blijven (of diep in de tas dan).
Heel blij met dit nieuws, kan Bunq ook weer de deur uit. Ben toch wel erg tevreden met mijn banking ervaring bij ING.
In de toekomst zou het wel fijn zijn als Apple ook nationale openbaar vervoer kaarten toegang gaat geven tot de NFC chip, want dan kan de portemonnee helemaal thuis blijven (of diep in de tas dan).
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
In Beijing en Shanghai is het mogelijk om je OV-kaart toe te voegen aan de Wallet-app waarna je deze kan gebruiken om te reizen, zonder Face ID of Touch ID.Mr Ton schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:28:
Wel slimme marketing van ING natuurlijk om hier als eerste mee (vooruitlopend op de zaken) naar buiten te komen
Grappig genoeg zijn de supportartikelen vertaald naar het Nederlands op de Apple website:
- Kaart toevoegen: https://support.apple.com/nl-nl/HT208538
- Kaart gebruiken: https://support.apple.com/nl-nl/HT208539
Ik hoop het. Ik ben klant bij de Rabobank, maar ga serieus overwegen om over te stappen als de Rabo niet snel met nieuws komt. Het gemak van niet altijd je portemonnee hoeven pakken/meenemen lijkt me ideaal. En een goede reden om een Apple Watch te kopenharm12nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:05:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe de andere banken hierop gaan reageren.Als het voorlopig alleen de ING is en de rest niet volgt dan kost het ze natuurlijk wel wat klanten. Hoeveel, is natuurlijk de vraag die niemand weet.. Ik denk wel dat de andere banken vanmiddag spoedberaad hebben
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Daar kom je wel van terug.pietertie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:08:
[...]
Ik hoop het. Ik ben klant bij de Rabobank, maar ga serieus overwegen om over te stappen als de Rabo niet snel met nieuws komt. Het gemak van niet altijd je portemonnee hoeven pakken/meenemen lijkt me ideaal. En een goede reden om een Apple Watch te kopen
Het is gewoon lomp om in Nederland met je Watch te betalen.
Ik betaal altijd met de iPhone.
1x met de watch betaald om het te testen en daar bleef het direct bij.
Apple Pay CashSirLenncelot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:50:
@Famous @pietertie
Ik betaal al-tijd met m'n watch, veel makkelijker dan de telefoon aangezien je geen face/touch-id hoeft te gebruiken
[ Voor 15% gewijzigd door Sinus_rhythm op 01-05-2019 16:13 ]
Ik zit er precies hetzelfde in haha. Jammer als ik afscheid moet nemen van de Rabobank en een goed excuus om eindelijk de watch aan te schaffenpietertie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:08:
[...]
Ik hoop het. Ik ben klant bij de Rabobank, maar ga serieus overwegen om over te stappen als de Rabo niet snel met nieuws komt. Het gemak van niet altijd je portemonnee hoeven pakken/meenemen lijkt me ideaal. En een goede reden om een Apple Watch te kopen
©2004
Ik draag m'n AW om mijn linkerpols en veel betaalautomaten moet je via de rechterzijde benaderen wat voor mij een niet natuurlijke houding is voor m'm arm. Voor mij heeft het betalen met de AW ook geen meerwaarde.Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Daar kom je wel van terug.
Het is gewoon lomp om in Nederland met je Watch te betalen.
Ik betaal altijd met de iPhone.
1x met de watch betaald om het te testen en daar bleef het direct bij.
Daar had ik het dit weekend nog over met een vriendje van me idd. Ik betaalde met de iPhone hij met zijn watch. Watch zag er onwijs onhandig uit.wes- schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:21:
[...]
Ik draag m'n AW om mijn linkerpols en veel betaalautomaten moet je via de rechterzijde benaderen wat voor mij een niet natuurlijke houding is voor m'm arm. Voor mij heeft het betalen met de AW ook geen meerwaarde.
Of je moet hem, zoals hier bij de bakker, er bovenop houden.wes- schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:21:
[...]
Ik draag m'n AW om mijn linkerpols en veel betaalautomaten moet je via de rechterzijde benaderen wat voor mij een niet natuurlijke houding is voor m'm arm. Voor mij heeft het betalen met de AW ook geen meerwaarde.
Sta je daar je arm lomp te draaien om hem op de -al hoge- toonbank te leggen
Nee, doe mij maar de telefoon.
Dubbelklik op de uitknop en er tegelijk naar kijken en het werkt direct

Ieder zo zijn dingetje of maniertje. Belangrijkste is dat het nu zonder omweg te gebruiken komt
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De vraag is alleen, wanneer?winwiz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:35:
Ieder zo zijn dingetje of maniertje. Belangrijkste is dat het nu zonder omweg te gebruiken komt
Van het belastingdienst topic; wanneer komt mijn geld
Naar het Apple Pay topic; wanneer gaat het live bij ing
Ik verwacht nog wel dit jaar
Ik heb nu al een tijdje dit topic niet echt gevolgd maar ook naar zoeken binnen het topic kom ik niets tegen wat nu het voordeel is van dit tov dan gewoon mijn kaart via NFC tegen de terminal te houden. ING (voorop) en andere banken zijn al enige tijd bezig met meerdere diensten via NFC te laten lopen dus ik zie echt de meerwaarde niet en al helemaa niet als een tech gigant zich ok nog eens met geldstromen gaat bemoeien.
Met je NFC pasje is het altijd weer de vraag of de betaling lukt, soms moet je een pincode intypen, soms moet je de transactie afbreken en de pas er in stoppen etc. Bij Apple Pay hoeft dit bijv. nooit. Daarbij werkt Apple Pay ook online, een soort global iDeal dus.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:40:
Ik heb nu al een tijdje dit topic niet echt gevolgd maar ook naar zoeken binnen het topic kom ik niets tegen wat nu het voordeel is van dit tov dan gewoon mijn kaart via NFC tegen de terminal te houden. ING (voorop) en andere banken zijn al enige tijd bezig met meerdere diensten via NFC te laten lopen dus ik zie echt de meerwaarde niet en al helemaa niet als een tech gigant zich ok nog eens met geldstromen gaat bemoeien.
Als je echt de voordelen wilt weten kan je even in elk willekeurig Tweakers.net frontpage artikel over Apple Pay de comments bekijken. Jouw vraag komt ongeveer 100 keer per artikel terug
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2019 16:44 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bij Apple heb je nu eenmaal geen NFC betaling i.t.t Android, je moet je bankpas bij je hebben. Met ApplePay dus niet meer.
Je telefoon heb je altijd bij je.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:40:
Nu neem je los een portemonnee mee, kan je lekker thuis laten.
Ik vind ING altijd al innovatief en in mijn optiek de fijnste Bankieren-app. Ook geen gedoe met reader. De Bunq-app wordt geprezen, ik snap niet zo goed waarom. Er kan veel, maar ik vind de app ook druk en chaotisch.
Wat betreft Apple Pay: hoe lang duurt het normaliter na introductie in andere landen, week of 2, 3?
Wat betreft Apple Pay: hoe lang duurt het normaliter na introductie in andere landen, week of 2, 3?
Dat is meestal als het vanuit Apple zelf komt dacht ik... in dit geval ???
Maar dat is geen Google Pay he. Apple Pay gaat ook geen geld kosten, althans volgens mij verbiedt Apple zoiets zelfs.ralpje schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 09:33:
Mobiel betalen via Android is kosteloos bij ING. Ik ben erg benieuwd of ze voor Apple Pay überhaupt extra kosten gaan rekenen.
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2019 16:47 ]
Dat is inderdaad wel bijzonder: vanuit Cupertino nog niets vernomen.winwiz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:46:
Dat is meestal als het vanuit Apple zelf komt dacht ik... in dit geval ???
In Belgie was het ook BNP Paribas die de aankondiging gedaan heeft, Apple heeft zich daar ook niet mee bemoeit.THE_BASE schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 16:47:
[...]
Dat is inderdaad wel bijzonder: vanuit Cupertino nog niets vernomen.
Mijn ouders doen nog steeds bankoverschrijving op papier, mijn vrouw ziet de meerwaarde van Apple Pay niet en ik als gadgetman vind het maar wat interessant en handig om straks alleen nog mijn telefoon mee te nemen en Apple Pay te gebruiken.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:40:
Dus de één gaat het straks fantastisch en ideaal vinden en de ander zal het niet snappen omdat een een pasje net zo snel werkt. Zoveel mensen zoveel wensen
Zie het als naar je werk gaan met motor/fiets/auto/ov. Iedereen ziet hier andere voordelen/nadelen in en zal andere argumenten hebben om het desbetreffende vervoersmiddel te gebruiken.
©2004
En hoe lang duurde het van aankondiging tot introductie?JackSparrow schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:50:
[...]
In Belgie was het ook BNP Paribas die de aankondiging gedaan heeft, Apple heeft zich daar ook niet mee bemoeit.
Euhmmm ik lees het allemaal maar dan nog steeds zie ik niet de voordelen van Apple Pay tov andere diensten. Pasje zit in mijn telefoonhoesje dus die heb ik ook altijd bij mij en dat je soms je pin moet intikken is puur een beveiliging instelling waarbij je zelf de hoogte ingeeft vanaf wanneer je je pin moet intikken. Juist een hele goede beveiliging naar mijn idee.fsfikke schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Met je NFC pasje is het altijd weer de vraag of de betaling lukt, soms moet je een pincode intypen, soms moet je de transactie afbreken en de pas er in stoppen etc. Bij Apple Pay hoeft dit bijv. nooit. Daarbij werkt Apple Pay ook online, een soort global iDeal dus.
Als je echt de voordelen wilt weten kan je even in elk willekeurig Tweakers.net frontpage artikel over Apple Pay de comments bekijken. Jouw vraag komt ongeveer 100 keer per artikel terug
Laat ik duidelijk zijn, dit is geen anti Apple iets want ik wil het ook niet van Google hebben. Ik wil mijn diensten gespreid hebben en financiele diensten niet bij een tech gigant hebben.
Volgens dit bericht: dezelfde dag: nieuws: Apple brengt eigen betaaldienst Apple Pay uit in BelgiëTHE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:56:
[...]
En hoe lang duurde het van aankondiging tot introductie?
Dan gebruik je het toch niet?rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Euhmmm ik lees het allemaal maar dan nog steeds zie ik niet de voordelen van Apple Pay tov andere diensten. Pasje zit in mijn telefoonhoesje dus die heb ik ook altijd bij mij en dat je soms je pin moet intikken is puur een beveiliging instelling waarbij je zelf de hoogte ingeeft vanaf wanneer je je pin moet intikken. Juist een hele goede beveiliging naar mijn idee.
Laat ik duidelijk zijn, dit is geen anti Apple iets want ik wil het ook niet van Google hebben. Ik wil mijn diensten gespreid hebben en financiele diensten niet bij een tech gigant hebben.
Het is geen verplichting
Ieder zijn keuze en voorkeur, lijkt me.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Euhmmm ik lees het allemaal maar dan nog steeds zie ik niet de voordelen van Apple Pay tov andere diensten. Pasje zit in mijn telefoonhoesje dus die heb ik ook altijd bij mij en dat je soms je pin moet intikken is puur een beveiliging instelling waarbij je zelf de hoogte ingeeft vanaf wanneer je je pin moet intikken. Juist een hele goede beveiliging naar mijn idee.
Ik vind het geen probleem om Apple tussen een terminal en mijn bank te hebben. Daarnaast is het gewoon een mooie feature en werkt het net zo snel als een pasje pakken. Behalve als je het pasje vergeten bent. Dat is me meermaals overkomen en ben ik telkens blij dat ik mijn Watch omdraag.
Apple Pay is dan ook geen financiële dienst, maar een middel om op een andere manier te betalen met jouw bestaande bank. Apple Pay is niet meer dan een virtuele bankpas van je eigen bank.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Daarnaast ben ik van mening dat Face ID en vingerafdruk veiliger is dan een pincode, en een watch moet opnieuw ontgrendeld worden als die van je pols afgaat, dus die kan ook niet zomaar gebruikt worden door derden
Of je als de watch geen hartslag meer meet (voor de doemdenkers).Forte schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:08:
[...]
Daarnaast ben ik van mening dat Face ID en vingerafdruk veiliger is dan een pincode, en een watch moet opnieuw ontgrendeld worden als die van je pols afgaat, dus die kan ook niet zomaar gebruikt worden door derden
Hier staat op reddit uitgelegd hoe apple pay transacties werken: https://www.reddit.com/r/...ctly_does_apple_pay_work/.
[ Voor 17% gewijzigd door Sinus_rhythm op 01-05-2019 17:13 ]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar er zitten een paar aannames in je beredenering die niet volledig zijn.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
Pasje zit in mijn telefoonhoesje dus die heb ik ook altijd bij mij en dat je soms je pin moet intikken is puur een beveiliging instelling waarbij je zelf de hoogte ingeeft vanaf wanneer je je pin moet intikken. Juist een hele goede beveiliging naar mijn idee.
1. Apple Pay werkt vooral simpeler en makkelijker i.c.m. een Apple Watch. Portemonnee hoeft dus écht nooit meer mee.
2. Beveiliging van Apple Pay is veel beter dan een pinpas. Bij een transactie van 20 euro hoef ik jouw pinpas maar even te "lenen" en ik heb het geld er af, en dat kan ik een paar keer doen voordat er een code gevraagd wordt. Een geleende iPhone of Apple Watch kun je geen cent vanaf halen en élke transactie is biometrisch gevalideerd (hartslag/vingerafdruk/gezichtsherkenning). Daarnaast heeft een pincode altijd het risico / ongemak dat iemand kan meekijken en het aflezen.
youtube.com/@hisrep
Paar weken geloof ik...THE_BASE schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 16:56:
[...]
En hoe lang duurde het van aankondiging tot introductie?
Eh....tuurlijk, Er staat nergens dat klanten van oa. ING het nu allemaal verplicht moeten gaan gebruiken he.rikoos schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 17:03:
[...]
[ Voor 66% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2019 17:20 ]
In Duitsland was het meer dan een half jaar
Dat was bij de aankondiging van Apple zelf. In Belgie heeft BNP Paribas het aangekondigd en toen was het er binnen een paar weken.
Nou je hebt je “Financiële diensten” ook niet bij een tech gigant. De tech gigant is alleen een schakeling tussen je financiële diensten en de betaal terminal. Net zoals maestro dat nu is voor je pasje.rikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Ik vind overigens het gemak van Apple Pay lastig uit te leggen. Mensen zeggen idd vaak (zoals jij dus ook) “Ja maar mijn pasje.....” als tegen argument voor Apple Pay.
Alleen Apple Pay op mijn iPhone werkt toch wel een stuk fijner. De interface is smoother, beveiliging via Face/Touch ID is veiliger, de afstand tussen pasje en terminal is optimaler, je pasje kan niet gespoofd worden, je portemonnee kan thuis blijven en het is naar mijn idee nog sneller ook (zeker de tijd dat je iPhone bij de terminal moet. Die is veel korter). Buiten die zaken heeft het verder geen voordeel.
Eindelijk een keer een voordeel als linkshandige...wes- schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:21:
[...]
Ik weet niet helemaal wat er zo "heel goed beveiligd" is aan een systeem waarbij je voor het meerendeelvan de transacties totaal geen verificatie hebtrikoos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Juist een hele goede beveiliging naar mijn idee.
[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2019 18:51 ]
Anoniem: 1036995
Leuk nieuws.
ING heeft vandaag op social media bevestigd dat ze er niks extra’s voor gaan vragen voor Apple Pay. Zie: https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-datum/
Tof!
Iculture denkt tussen 1 juli en 1 augustus als launch datum Apple Pay. Dus binnen 3 maanden. Gok ik ook.
ING heeft vandaag op social media bevestigd dat ze er niks extra’s voor gaan vragen voor Apple Pay. Zie: https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-datum/
Tof!
Iculture denkt tussen 1 juli en 1 augustus als launch datum Apple Pay. Dus binnen 3 maanden. Gok ik ook.
het is ene Sebas van het social media team van de ING die meldt dat er geen kosten aan verbonden zijn.Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:01:
Leuk nieuws.
Tof!![]()
Ik wacht liever op een officieel statement/persbericht van de ING zelf
Anoniem: 1036995
Neem aan dat dit wordt nagevraagd voor dit gepost wordt op social mediaGeert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:12:
[...]
het is ene Sebas van het social media team van de ING die meldt dat er geen kosten aan verbonden zijn.
Ik wacht liever op een officieel statement/persbericht van de ING zelf
Heb ING dus dan misschien vaker Apple Pay gebruiken. Gebruik 't met Bunq vrijwel nooit eigenlijk, want ook gewoon pinpas altijd bij me. Ik pin vooral op 't werk, sowieso heb ik dan een toegangspas, rijbewijs en pinpas in een hoesje bij me. Dus die magische mensen die 1 pasje meenemen erg veel moeite vinden snap ik niet: iedereen heeft tegenwoordig toch een toegangspas voor z'n werk bij zich of een ID op andere momenten?
Apple pay op de watch vind ik helemaal ruk. Suf knopje indrukken met je ene arm terwijl je je andere arm moet draaien om 'm tegen zo'n terminal aan te houden. Neu.
Vooral leuk dat het kan en je een extra betaalwijze hebt als je een keer geen pas bij je hebt, wat mij betreft.
Apple pay op de watch vind ik helemaal ruk. Suf knopje indrukken met je ene arm terwijl je je andere arm moet draaien om 'm tegen zo'n terminal aan te houden. Neu.
Vooral leuk dat het kan en je een extra betaalwijze hebt als je een keer geen pas bij je hebt, wat mij betreft.
[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 01-05-2019 19:49 ]
Ik draag de watch rechts en dat gaat beter inderdaad.wes- schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:21:
[...]
Vind betalen met de watch ook handiger dan de telefoon.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Huh? De meeste terminals die ik tegenkom hebben de reader of links zitten of in het display geïntegreerd. Wel staan de terminals vaak rechts van de kassa. Een stap naar rechts zetten en hij staat links van je.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
ik ben na wekenlang met mijn Watch aan de linkerpols dragend onlangs erachter gekomen dat je niet perse aan de linkerkant van de terminal hoeft te betalen.
Mijn pols zo goed als boven de betaalterminal is in 98 van de 100 gevallen gelijk een geslaagde betaling
Mijn pols zo goed als boven de betaalterminal is in 98 van de 100 gevallen gelijk een geslaagde betaling
Niet iedereen werkt bij een multinational of modern kantoor. Ik heb dus geen werkpas, maar gewoon een sleutel. En een ID, tja. Die zit in mijn portemonnee in m'n tas of hij ligt ergens thuis.matthijst schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:48:
Heb ING dus dan misschien vaker Apple Pay gebruiken. Gebruik 't met Bunq vrijwel nooit eigenlijk, want ook gewoon pinpas altijd bij me. Ik pin vooral op 't werk, sowieso heb ik dan een toegangspas, rijbewijs en pinpas in een hoesje bij me. Dus die magische mensen die 1 pasje meenemen erg veel moeite vinden snap ik niet: iedereen heeft tegenwoordig toch een toegangspas voor z'n werk bij zich of een ID op andere momenten?
Heerlijk om boodschappen te doen met alleen je telefoon/watch.
PSN: Sluuz
Ik meestal 90 graden rechtop met de digitale kroon er praktisch tegenaan.Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:20:
ik ben na wekenlang met mijn Watch aan de linkerpols dragend onlangs erachter gekomen dat je niet perse aan de linkerkant van de terminal hoeft te betalen.
Precies. Passport en Rijbewijs liggen hier thuis, behalve op reis vrijwel nooit nodig.Sluuz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:21:
[...]
Niet iedereen werkt bij een multinational of modern kantoor. Ik heb dus geen werkpas, maar gewoon een sleutel. En een ID, tja. Die zit in mijn portemonnee in m'n tas of hij ligt ergens thuis.
Heerlijk om boodschappen te doen met alleen je telefoon/watch.
Dus ik pak smorgens de autosleutel van de keuken en doe mijn telefoon in mijn broekzak.
Ik vind het heerlijk in ieder geval, maar goed normaal pin betalen gaat er heus niet uit. Dus dat soort mensen hoeven niet bang te zijn.
Want je rijdt zonder rijbewijs rond?
Of stap je sochtends in de auto en blijf je op de oprit in de auto zitten
Ik vind Apple Pay verder ook best prima, maar snap de hosanna verhalen niet zo als je al contactloos pinnen hebt.
Maar goed, datzelfde heb ik bij Bunq, daar snap ik de lol ook niet van. ING doet praktisch hetzelfde, alleen buiten die misschien wat meer mensen uit
Ik vind Apple Pay verder ook best prima, maar snap de hosanna verhalen niet zo als je al contactloos pinnen hebt.
Maar goed, datzelfde heb ik bij Bunq, daar snap ik de lol ook niet van. ING doet praktisch hetzelfde, alleen buiten die misschien wat meer mensen uit
[ Voor 106% gewijzigd door matthijst op 01-05-2019 21:36 ]
Ach ja ik rij nu 15 jaar auto en heb mijn rijbewijs nog nooit hoeven tonen. Dus ja ik rij rond zonder dat ik mijn rijbewijs fysiek bij mij heb, dat gokje durf ik wel te nemen.
Nu weet ik overigens wel mijn rijbewijs nummer, voor het geval ik een schadeformulier moet invullen ofz.
Daar zou Apple eigenlijk ook wat voor moeten fixen, of een app van de overheid ofz.
Nu weet ik overigens wel mijn rijbewijs nummer, voor het geval ik een schadeformulier moet invullen ofz.
Daar zou Apple eigenlijk ook wat voor moeten fixen, of een app van de overheid ofz.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 01-05-2019 21:43 ]
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:43:
Ach ja ik rij nu 15 jaar auto en heb mijn rijbewijs nog nooit hoeven tonen. Dus ja ik rij rond zonder dat ik mijn rijbewijs fysiek bij mij heb, dat gokje durf ik wel te nemen.
offtopic:
Ruilen?
Famous durft niet zonder op stap
Ruilen?
Famous durft niet zonder op stap
Zo was 't bij mij ook. Maar ik woon in een redelijk dure wijk ik verhouding met de rest van de stad, en we was een kleine toename aan inbraken, kom ik uit m'n werk, rij ik in m'n woonwijk een politie fuik in. Blij dat ik m'n rij- en kentekenbewijs altijd in de auto heb liggen.Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:43:
Grappig hoe tegenovergesteld het gedrag van mensen kan zijn. Ik heb altijd een toegangspas bij me voor de klanten waar ik kom, ook een Secrid in mijn broekzak...maar betaal 90% van de betalingen met mijn Apple Watch. Zo suf is het niet, dat knopje indrukken....het is suffer om je pasje uit je hoesje te moeten pakken wat mij betreft. Daarbij hoef je het horloge er niet strak op te leggen...gewoon beetje losjes er langs halen werkt vaak ook gewoon. Maar goed, een pasje gebruiken is natuurlijk veel eh....handiger?matthijst schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 19:48:
Het is niet hetzelfde als contactloos pinnen, of kun jij met je pinpas ook gewoon de boodschappen afrekenen met je bankpas, zonder een extra PIN in te toetsen? En bunq, tja...als je bij de groep mensen hoort die al aan 1 bankrekening met 1 pasje genoeg hebben, tja dan is bunq niet je bank....en blijkbaar ben je dan ook niet geschikt voor diensten als Apple (of Google) Pay.matthijst schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 21:34:
Want je rijdt zonder rijbewijs rond?
Jij durft wel. Als ik (voor het werk) de deur uit ga heb ik altijd mijn rijbewijs bij me...en meestal ook nog mijn paspoort. Daarnaast dien jij je ook gewoon te kunnen legitimeren, dus hoezo je rijbewijs niet meenemen? Of heb jij nog een heel oud en zwaar rijbewijs..?Donstil schreef op Wednesday 1 May 2019 @ 21:43:
[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 02-05-2019 00:37 ]
Misschien niet met een secridJackSparrow schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:33:
Zo suf is het niet, dat knopje indrukken....het is suffer om je pasje uit je hoesje te moeten pakken wat mij betreft. Daarbij hoef je het horloge er niet strak op te leggen...gewoon beetje losjes er langs halen werkt vaak ook gewoon. Maar goed, een pasje gebruiken is natuurlijk veel eh....handiger?
Ik heb de Apple Watch aan mijn linker pols en heb dan hetzelfde als meerdere mensen hier aangeven: je moet er een onnatuurlijke beweging voor maken. Met iPhone werkt 'natuurlijker' maar die moet ook gewoon uit je broekzak komen net als je bankpas. Dus telefoon misschien wel meer gebruiken als het van ING is (want alles daar en Bunq als extra voor Apple Pay-test).
Eens in de zoveel tijd een pincode intikken denk ik. Poepoe. Zwaar heur.Het is niet hetzelfde als contactloos pinnen, of kun jij met je pinpas ook gewoon de boodschappen afrekenen met je bankpas, zonder een extra PIN in te toetsen?
1 bankrekening met 1 pasje. Ja zoals 99% van de mensen genoeg aan heeft. ING paar spaarpotten en klaar ben je. Bunq en Apple Pay staan wat dat betreft los van elkaar trouwens.En bunq, tja...als je bij de groep mensen hoort die al aan 1 bankrekening met 1 pasje genoeg hebben, tja dan is bunq niet je bank....en blijkbaar ben je dan ook niet geschikt voor diensten als Apple (of Google) Pay.
Tsja. Alleen een sleutelbos en telefoon mee. De waarheid of passend in het verhaalJij durft wel. Als ik (voor het werk) de deur uit ga heb ik altijd mijn rijbewijs bij me...en meestal ook nog mijn paspoort. Daarnaast dien jij je ook gewoon te kunnen legitimeren, dus hoezo je rijbewijs niet meenemen? Of heb jij nog een heel oud en zwaar rijbewijs..?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 02-05-2019 07:19 ]
Nou ja het moet wel daar ben ik mij van bewust maar het is nog nooit voorgekomen waardoor ik het wel durf te gokken.JackSparrow schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:33:
Jij durft wel. Als ik (voor het werk) de deur uit ga heb ik altijd mijn rijbewijs bij me...en meestal ook nog mijn paspoort. Daarnaast dien jij je ook gewoon te kunnen legitimeren, dus hoezo je rijbewijs niet meenemen? Of heb jij nog een heel oud en zwaar rijbewijs..?
Nou neem ik hem wel mee naar situaties waarvan ik op voorhand verwacht mijzelf mogelijk te moeten legitimeren overigens.
Maar goed, ook al wordt ik hierboven als als leugenaar bestempeld, ik vind het handig Apple Pay.
Whow kocht ik maar nooit wat boven de €25,-.matthijst schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:17:
Eens in de zoveel tijd een pincode intikken denk ik. Poepoe. Zwaar hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 02-05-2019 07:45 ]
joh, dat hele Apple Pay draait voor de gebruiker toch puur om het gebruiksgemak?
Uiteraard kun je ook je pinpas erbij pakken.
Kijk naar dat hele Philips Hue en andere domotica; poeh poeh, even naar de lamp lopen en gewoon de schakelaar omzetten, is dat nou zo moeilijk/tijdrovend?
nee, dat is het niet, Hue en andere domotica gebruik je voor....ja daar komt ie weer: (gebruiks)gemak.
diensten als Picnic en albert.nl om je boodschappen thuis bezorgd te krijgen; poeh poeh, ben je te lui om zelf ff boodschappen te doen?
nee, dat is het niet, deze diensten gebruik je voor....nahhhh, is ie daar nou weer al? : (gebruiks) gemak
Kijk naar dat hele Philips Hue en andere domotica; poeh poeh, even naar de lamp lopen en gewoon de schakelaar omzetten, is dat nou zo moeilijk/tijdrovend?
nee, dat is het niet, Hue en andere domotica gebruik je voor....ja daar komt ie weer: (gebruiks)gemak.
diensten als Picnic en albert.nl om je boodschappen thuis bezorgd te krijgen; poeh poeh, ben je te lui om zelf ff boodschappen te doen?
nee, dat is het niet, deze diensten gebruik je voor....nahhhh, is ie daar nou weer al? : (gebruiks) gemak
Het klinkt wat onwaarschijnlijk voor iemand die een baan heeft, om letterlijk alleen een sleutelbos en een telefoon mee te nemen. Maar goed, misschien ben jij die pionier die in een kantoor werkt waar iedereen nog naar binnen kan wandelen.Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:40:
Maar goed, ook al wordt ik hierboven als als leugenaar bestempeld, ik vind het handig Apple Pay.
Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:40:
Whow kocht ik maar nooit wat boven de €25,-.
Je hebt bestellen via internet nog niet ontdekt schijnbaar.
Da's pas makkelijk

Pin bijna nooit, 3x in de week op kantoor, lunch, dus voor je dan aan de 50 euro zit waarvoor je je pincode in moet tikken

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 02-05-2019 08:07 ]
Wat bijzonder dat er een discussie gaande is over de noodzaak van Apple Pay.
Waarom discussiëren mensen als ze denken het niet nodig te hebben of niet gaan gebruiken. Het is niet verplicht?
Ik vind het wél een leuke feature en top dat ING eindelijk de stap gaat zetten het aan te bieden. De tijd zal leren of het door veel mensen veel gebruikt zal worden.
Laatst in Zweden: je ziet niet anders en het is erg prettig en snel.
Waarom discussiëren mensen als ze denken het niet nodig te hebben of niet gaan gebruiken. Het is niet verplicht?
Ik vind het wél een leuke feature en top dat ING eindelijk de stap gaat zetten het aan te bieden. De tijd zal leren of het door veel mensen veel gebruikt zal worden.
Philips Hue is eigenlijk net als Apple Pay ook 2-ledig, niet alleen gebruiksgemak, maar ook om iedereen aan de stroombesparende lampen te krijgen. Door HUE denk ik dat dit deels wel voor een boost heeft gezorgd.Geert1976 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:59:
joh, dat hele Apple Pay draait voor de gebruiker toch puur om het gebruiksgemak?
Aanhakend: Apple Pay lost in nederland niet het ontbreken van contactloos betalen op, want dat gebruikt 51% van de bankrekeninghouders al, maar het is wel sneller en je hoeft niet met pasjes te klooien. Daarbij als je ook nog een pasje van bijvoorbeeld de AH hebt, zet je die ook in je telefoon en hoef je die vervelende sleutelbos ook niet uit je broekzak te halen.
Alleen maar voordelen.
Edit: oeps.. ik moet zeggen: 51% van alle betalingen in nederland bij een betaalautomaat is contactloos. Niet rekeninghouders dus. Is evengoed enorm hoog.
[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 02-05-2019 09:52 ]
De Tag om kantoor binnen te komen zit aan mijn sleutelbosmatthijst schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:06:
[...]
Het klinkt wat onwaarschijnlijk voor iemand die een baan heeft, om letterlijk alleen een sleutelbos en een telefoon mee te nemen. Maar goed, misschien ben jij die pionier die in een kantoor werkt waar iedereen nog naar binnen kan wandelen.
Verder laat ik mijn laptop op de zaak en kan ik daarom daar gewoon verder werken.
Maar goed als jij het niet aan wil nemen moet je dat zelf maar weten

Aah ja "De waarheid of passend in het verhaal"matthijst schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:06:
Je hebt bestellen via internet nog niet ontdekt schijnbaar.
Da's pas makkelijk
Pin bijna nooit, 3x in de week op kantoor, lunch, dus voor je dan aan de 50 euro zit waarvoor je je pincode in moet tikken
Ja precies, vind of lijkt het je handig > Gebruiken/Proberen.THE_BASE schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:00:
Wat bijzonder dat er een discussie gaande is over de noodzaak van Apple Pay.
Vind je het onhandig of ben je aan je eigen maniertjes gewend > Niet gebruiken.
Easy.
Ooh Geert pas nou op, voor je het weet trekken ze de Fanboy kaart of wordt je als leugenaar weggezet.Geert1976 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:59:
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 02-05-2019 09:09 ]
Ach ik heb meer van dat soort fratsen die niet nodig zijn maar wel comfortabel en onmisbaar zodra gewend:Donstil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:06:
[...]
De Tag om kantoor binnen te komen zit aan mijn sleutelbos![]()
Verder laat ik mijn laptop op de zaak en kan ik daarom daar gewoon verder werken.
Maar goed als jij het niet aan wil nemen moet je dat zelf maar weten![]()
[...]
Aah ja "De waarheid of passend in het verhaal"
[...]
Ja precies, vind of lijkt het je handig > Gebruiken/Proberen.
Vind je het onhandig of ben je aan je eigen maniertjes gewend > Niet gebruiken.
Easy.
[...]
Ooh Geert pas nou op, voor je het weet trekken ze de Fanboy kaart of wordt je als leugenaar weggezet.
- Verlichting gaat automatisch uit rond 2 uur 's nachts
- Verlichting gaat automatisch aan bij zonsondergang (dusk sensor in achtertuin)
- Zonnescherm gaat automatisch omlaag zodra deze in aanraking komt met de zon (zelfde dusk sensor)
- 's Ochtends gaat de voordeur automagisch van het slot, waardoor ik zo met m'n bakje koffie de auto in kan stappen
- Voordeur gaat weer automatisch op slot zodra ik weg ben, het is dan vroeg, en vrouw vind het prettig om deur op slot te hebben
- Zodra ik de straat in kom gaat voordeur van het slot (werd er echt zat van dat de vrouw de deur op slot had, en ik dan voor de deur sta terwijl haar sleutel in de deur zit)
- Bediening via Siri, ook handig
- Temperatuur sensoren in alle ruimtes en in achtertuin, met meldingen als het ergens te warm wordt
- Trap verlichting, treden lichten per stuk op (fade) zodra je in de buurt van de trap komt, en in omgekeerde volgorde als je boven langs een sensor loopt
- Nest thermostaat doet z'n ding automatisch, en merk dat ik deze nooit meer aanraak, en alles perfect uitvoert
Het is en blijft manueel bedienbaar, of via m'n AW / iPhone (HomeKit).
[ Voor 4% gewijzigd door xoniq op 02-05-2019 10:02 ]
de grote 1 million dollar vraag is dan natuurlijk: wie kookt er bij jullie thuis? of daar ook een App voor?xoniq schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:00:
[...]
Ach ik heb meer van dat soort fratsen die niet nodig zijn maar wel comfortabel en onmisbaar zodra gewend:Alles wat hier boven staat is een luxe en puur op comfort, (maar maakt alles net wat simpeler en prettiger)
- Verlichting gaat automatisch uit rond 2 uur 's nachts
- Verlichting gaat automatisch aan bij zonsondergang (dusk sensor in achtertuin)
- Zonnescherm gaat automatisch omlaag zodra deze in aanraking komt met de zon (zelfde dusk sensor)
- 's Ochtends gaat de voordeur automagisch van het slot, waardoor ik zo met m'n bakje koffie de auto in kan stappen
- Voordeur gaat weer automatisch op slot zodra ik weg ben, het is dan vroeg, en vrouw vind het prettig om deur op slot te hebben
- Zodra ik de straat in kom gaat voordeur van het slot (werd er echt zat van dat de vrouw de deur op slot had, en ik dan voor de deur sta terwijl haar sleutel in de deur zit)
- Bediening via Siri, ook handig
- Temperatuur sensoren in alle ruimtes en in achtertuin, met meldingen als het ergens te warm wordt
- Trap verlichting, treden lichten per stuk op (fade) zodra je in de buurt van de trap komt, en in omgekeerde volgorde als je boven langs een sensor loopt
- Nest thermostaat doet z'n ding automatisch, en merk dat ik deze nooit meer aanraak, en alles perfect uitvoert
Het is en blijft manueel bedienbaar, of via m'n AW / iPhone (HomeKit).
Nee, dat is nog een handmatige actie van de vrouw des huizesGeert1976 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:18:
[...]
de grote 1 million dollar vraag is dan natuurlijk: wie kookt er bij jullie thuis? of daar ook een App voor?
Zojuist maar eens contact opgenomen met de Rabobank via de app (vestiging Leiden). Als antwoord op mijn vraag waarom de Rabobank geen Apple Pay ondersteund maar ING wel kreeg ik te horen 'Wij zijn in gesprek met partijen'. Op het moment dat ik meldde dat ik weg wil als klant na bijna 20 jaar kreeg ik te horen dat ik nog even geduld moest hebben.. Betekend dit een hint?
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Dit topic is gesloten.