Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.761 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden, de beloofde handleiding om een virtuele Maestro te krijgen voor in je Apple Pay: clickety-click.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 03:12:
[...]
Lol. Sorry hoor, maar... F-ing hell.
Dan is Nederland het enige land in onze directe omgeving dat geen Apple en Google Pay heeft hier. :+
Om het ff helder te maken: https://www.datawrapper.de/_/6K85O/ :X
Luxemburg zal dus ingekleurd kunnen worden, blijven we enkel met Andorra en de Faroe-eilanden over die het helemaal niet (officieel) heeft/niet aangekondigd is. Volgens mij kan je Hongarije intussen ook lichtblauw inkleuren trouwens.
De schoen wringt gewoon bij die interchange-fee. We hebben als lidstaat zelf gekozen voor een vast bedrag per transactie, ipv een percentage (met de nodige lobby, misschien wel om de Apple's en Google's buiten de deur te houden). Dat doet ons nu de das om. Want wat kan Apple of Google nu verdienen aan 0.01 cent per transactie, met een max van 0.02cent?? Waar de rest van de bedrijven zoals Garmin dan wel hun geld aan verdienen is mij dan wel een raadsel, het zal iig heel weinig zijn. De regeling loopt in december 2020 af, geduld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
ed1703 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:47:
[...]
De schoen wringt gewoon bij die interchange-fee. We hebben als lidstaat zelf gekozen voor een vast bedrag per transactie, ipv een percentage (met de nodige lobby, misschien wel om de Apple's en Google's buiten de deur te houden). Dat doet ons nu de das om. Want wat kan Apple of Google nu verdienen aan 0.01 cent per transactie, met een max van 0.02cent?? Waar de rest van de bedrijven zoals Garmin dan wel hun geld aan verdienen is mij dan wel een raadsel, het zal iig heel weinig zijn. De regeling loopt in december 2020 af, geduld :P
Tenzij de banken het eind 2020 wel welletjes vinden en besluiten onveranderd de afspraak te verlengen. Dan kunnen we wachten tot sint-juttemis en allemaal met zo'n lijpe keramische ring gaan rondlopen.

Met alle respect, maar ik wil wel een functionele gadget. Dat ding de hele dag dragen om af te rekenen in de winkel vind ik een waardeloos idee. Ik wil er méér mee kunnen. En Payconiq wordt alleen door een paar zielige buurtsupertjes die je enkel in gehuchten vindt (Spar) ondersteund. Sowieso lijkt me afrekenen met QR-code niet van deze tijd en veel tijdrovender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:04:
[...]

Tenzij de banken het eind 2020 wel welletjes vinden en besluiten onveranderd de afspraak te verlengen. Dan kunnen we wachten tot sint-juttemis en allemaal met zo'n lijpe keramische ring gaan rondlopen.

Met alle respect, maar ik wil wel een functionele gadget. Dat ding de hele dag dragen om af te rekenen in de winkel vind ik een waardeloos idee. Ik wil er méér mee kunnen. En Payconiq wordt alleen door een paar zielige buurtsupertjes die je enkel in gehuchten vindt (Spar) ondersteund. Sowieso lijkt me afrekenen met QR-code niet van deze tijd en veel tijdrovender.
Dat kan niet volgens mij, omdat dan de EU regels ingaan die een cap zetten op 0.2% of max €0,05; mag dat wel lager...? Zou me niets verbazen, qua standaarden hoef je hier ook eigenlijk niet te zijn. :P Maar of de verwerkers daarmee akkoord gaan is ook nog een ding.
Ik ben ook benieuwd wat Apple daar mee gaat doen... Dan wordt ‘t toch best lastig lijkt me. Of misschien ook niet, wellicht valt er af te dwingen dat banken x aan Apple moeten betalen voor de dienst en Apple de reguliere interchange fee doorbelast aan de bank. Maar of dat dan op t bord van de ondernemer mag komen is maar de vraag. Wordt een interessant puntje.
Aan de andere kant, in Rusland was Apple bereid te settlen op 0.05% per transactie. Vanuit dat oogpunt hou je dan 0,15% over voor de verwerker. Dat moet te doen zijn, zeker op die schaal.

Payconiq is gewoon bizar ruk. Dat zoiets nog gelanceerd wordt... Maarja. Voor ieder wat wils.

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 06-04-2019 00:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@WhatsappHack Inderdaad. Payconiq vind ik inderdaad een ruk oplossing. Ik had al gezegd dat Apple Pay me wel wat waard is, dus die 8 euro in de maand voor bunq vind ik geen probleem.

Al beken ik eerlijk dat ik liever een dienst als PayPal had gezien die Apple Pay mogelijk maakt en direct incasso van je bestaande bankrekening doet als je saldo 0 is. Maar volgens mij bestaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-06 13:15
Dennisweb schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:17:
@WhatsappHack Inderdaad. Payconiq vind ik inderdaad een ruk oplossing. Ik had al gezegd dat Apple Pay me wel wat waard is, dus die 8 euro in de maand voor bunq vind ik geen probleem.

Al beken ik eerlijk dat ik liever een dienst als PayPal had gezien die Apple Pay mogelijk maakt en direct incasso van je bestaande bankrekening doet als je saldo 0 is. Maar volgens mij bestaat dat niet.
En dat gaat er ook nooit komen om 1 simpele reden: fraude. Bij Direct Debit is er geen instant bevestiging dat het geld ook daadwerkelijk op een rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 01:09:
[...]

En dat gaat er ook nooit komen om 1 simpele reden: fraude. Bij Direct Debit is er geen instant bevestiging dat het geld ook daadwerkelijk op een rekening staat.
Voor mijn interesse: hoe weet PayPal dan of ik genoeg geld op mijn rekening heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 01:25:
[...]

Voor mijn interesse: hoe weet PayPal dan of ik genoeg geld op mijn rekening heb staan?
Niet. Ze betalen een verkoper uit eigen zak en proberen het vervolgens van jouw rekening te halen. Lukt dat niet, dan krijg je een incassobureau achter je aan + ban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:10:
Dat kan niet volgens mij, omdat dan de EU regels ingaan die een cap zetten op 0.2% of max €0,05; mag dat wel lager...? Zou me niets verbazen, qua standaarden hoef je hier ook eigenlijk niet te zijn. :P Maar of de verwerkers daarmee akkoord gaan is ook nog een ding.
Je moet je even niet vergissen dat de huidige regeling niet afgedwongen is door de banken, maar door de winkeliers (is altijd al laag geweest in nederland), volgens mij boeit het de banken daarom ook niet zoveel hier.

De winkeliers zijn in 2014/2015 flink gaan praten met Den Haag om mbt de fee van de opt-out mogelijkheid gebruik te maken en een lagere afdracht (een vast bedrag dus en geen percentage). En dat is ook zo gedaan. Op lidstaatbasis, afspraak 0,02 maar in de praktijk is dit zelfs 0,01. Wat dat voor gevolgen gaat hebben voor 2020 zou ik eerlijk gezegd niet weten en of er nog een opt-out is. Doorberekenen van credit-card en pin mag sinds februari niet meer door psd2, maar het staat een winkelier offline of online natuurlijk vrij z'n prijzen te verhogen.

Dus heel eerlijk gezegd snap ik dan winkeliers wel weer dat deze niet zitten te wachten op Apple Pay als dat zorgt voor een verhoging van de fee. Want berekenen op een product die jij en ik in de winkel kopen is 1 ding, maar een winkelier moet dat natuurlijk in bulk berekenen en ziet dan alleen maar z'n inkomen achteruit gaan.

Maargoed, het is nog geen december 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Ik zag vanochtend in m'n PostNL app dat er 3 bunq enveloppen onderweg zijn. Dus m'n 3 passen komen vandaag al binnen, 3 dagen geleden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 16:53
Gisteren heb ik mijn Monese pas ontvangen. Heb de regio van m'n iPhone en Watch op UK gezet. Nu probeer ik de pas toe te voegen via de Wallet, maar ik krijg na het accepteren van de voorwaarden de melding "Card not added, contact your card issuer for more information."... Enig idee wat ik verkeerd doe?

Edit: moest dus adres op Engels zetten

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchdude99 op 06-04-2019 10:47 ]

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 09:53
Dutchdude99 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:27:
Gisteren heb ik mijn Monese pas ontvangen. Heb de regio van m'n iPhone en Watch op UK gezet. Nu probeer ik de pas toe te voegen via de Wallet, maar ik krijg na het accepteren van de voorwaarden de melding "Card not added, contact your card issuer for more information."... Enig idee wat ik verkeerd doe?
Heb je ook bij Monese je land en postcode gewijzigd naar Verenigd Koninkrijk (voor de postcode moet je even op internet zoeken naar een postcode, bijvoorbeeld van Downing Street 10)?

Als het goed is doet ie het daarna wel. Zodra de kaart is toegevoegd, kun je je adres uiteraard weer wijzigen naar het juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Laatst online: 11-06 16:53
rclahsen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:41:
[...]

Heb je ook bij Monese je land en postcode gewijzigd naar Verenigd Koninkrijk (voor de postcode moet je even op internet zoeken naar een postcode, bijvoorbeeld van Downing Street 10).

Als het goed is doet ie het daarna wel. Zodra de kaart is toegevoegd, kun je je adres uiteraard weer wijdingen naar het juiste.
Held! Bedankt! Heb hem toe kunnen voegen. Zo maar eens uitproberen :)

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hmm ik zie er nog even vanaf. Heb een oud bunq account en betaal slechts 1 euro per maand voor rekeningen en pas. Ik hoef geen Apple Pay als me dat 6€ per maand extra kost, daarvoor heeft het voor mij te weinig meerwaarde.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:47

RnB

Ik wilde net aan mijn vriendin laten zien dat je transacties via Apple Pay kan zien op een kaart.

Echter, ik kan deze informatie niet meer vinden. Ik dacht eerst dat deze informatie in mijn Bunq app stond, maar toen herinnerde ik me dat ik dit in de Wallet app heb gezien.

Nu dus niet meer... zou het “per ongeluk” even enabled zijn geweest, ter voorbereiding van de Apple Card?

Hebben meer mensen gezien dat je jouw transacties op locatie kon zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SirLenncelot Misschien kan je wel zo’n virtuele toevoegen? Ik ken dat abonnement niet, maar dacht vraag t ff.

@RnB Zowel in de bunq app als in Wallet kan je je transacties zien en als de Wallet toegang heeft tot je locatie zie je inderdaad dat er ook bij. Maar de wallet is per device. Je ziet op je iPhone dus niet de transacties van je Watch bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik kan alleen bij transacties die Apple aan een bepaald bedrijf koppelt de locatie zien, niet voor alle transacties, ook al staat het adres en de locatie in de beschrijving van de transactie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Verrek, wat fsfikke zegt inderdaad.
Als de locatie bekend is bij Foursquare, laat de Wallet app deze zien op de kaart.

Jammer, had wel gehoopt op een locatiefunctie binnen de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@WhatsappHack Ik had bunq voor de prijsverhoging naar 7,99. Ik betaal 1€ voor mijn betaalpas en thats it.

Maar als ik nu dingen wil anders dan rekeningen aanmaken of betalen dan word ik naar het nieuwe abonnement gepusht. Dus een nieuwe pas aanvragen of de api functionaliteit aanzetten lukt niet zonder het abonnement te wijzigen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Bunq premium probeersel tot 250 doet het leuk in Japan icm Suica (openbaarvervoerkaart).
Je kan je telefoon/watch meteen op het apparaat houden zonder 'm eerst aan te moeten zetten. Ik kan het gemist hebben, maar dat moet voor "normale" betalingen nog steeds wel toch (aanzetten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
Bunq premium probeersel tot 250 doet het leuk in Japan icm Suica (openbaarvervoerkaart).
Je kan je telefoon/watch meteen op het apparaat houden zonder 'm eerst aan te moeten zetten. Ik kan het gemist hebben, maar dat moet voor "normale" betalingen nog steeds wel toch (aanzetten?).
Ja, dat is iets speciaals bij Suica. Je telefoon kopieer die kaart en kan inchecken zonder dat er een pincode/scan nodig is, daar je dat ook niet nodig zou hebben met de normale kaart. De telefoon detecteert zelf dat het om Suica gaat. Dit kan enkel als je kaart ingesteld is Express Transit, anders moet je wel net als bij normale betalingen eerst authenticeren.

Voor betalingen zou je inderdaad gewoon eerst je gezicht/vinger moeten scannen. (Noot: mogelijk behalve bij Suica betalingen als de Suica kaart als Express Transit kaart staat.)

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 09-04-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10-2024
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:35:
Voor de geïnteresseerden, de beloofde handleiding om een virtuele Maestro te krijgen voor in je Apple Pay: clickety-click.
Ik ben deze aan het proberen, hoe lang duurt dat "adding love" binnen het "enabling tap & pay" scherm. Zat al een half uur te wachten hierop. Heb het maar gewoon geforce killed. Daarna was de kaart wel toegevoegd op android alleen was die niet te gebruiken op android. Op mijn iphone stond die er ook bij en kom hem gewoon toevoegen aan apple pay op mijn iphone en apple watch.

Verder heb ik ook de bunq.love methode gebruikt en heb ik succesvol een maestro kaart op apple pay gekregen van mijn iPhone. Helaas als ik deze wil toevoegen aan mijn apple watch krijg ik een melding dat de kaart niet geldig is. Raar, maar gelukkig is het via @WhatsappHack zijn methode alsnog gelukt.

[ Voor 18% gewijzigd door marco282 op 10-04-2019 02:17 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@marco282 Bij mij duurde die stap misschien 5 seconden ofzo, ging redelijk vlot allemaal eigenlijk :) Blij dat het wel gelukt is! :)

Probeer eens de CVC van je fysieke pas te togglen in de Bunq-app en dan opnieuw proberen toevoegen aan Apple Watch. Gewoon vanuit de Watch-app doen, stuk makkelijker als ie al wel op je iPhone staat. Je regio moet wel op IT staan. Vergeet niet je adres terug naar NL te zetten trouwens, anders gaat je pas naar Italië. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 10-04-2019 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Laatst online: 04-10-2024
WhatsappHack schreef op woensdag 10 april 2019 @ 03:06:
@marco282 Bij mij duurde die stap misschien 5 seconden ofzo, ging redelijk vlot allemaal eigenlijk :) Blij dat het wel gelukt is! :)

Probeer eens de CVC van je fysieke pas te togglen in de Bunq-app en dan opnieuw proberen toevoegen aan Apple Watch. Gewoon vanuit de Watch-app doen, stuk makkelijker als ie al wel op je iPhone staat. Je regio moet wel op IT staan. Vergeet niet je adres terug naar NL te zetten trouwens, anders gaat je pas naar Italië. :P
Haha ik had het via DE gedaan ipv IT. Colega van me woont in duitsland dus zijn adres gebruikt. Ik had 2 passen aangevraagd (mastercard/maestro) 1 daarvan heb ik al ontvangen op mijn nederlandse adres, die ander niet. ben benieuwd of die nog komt of dat die in duitsland aankomt.

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:34
MelvinW schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:09:
[...]

De regio van je iPhone/Apple Watch moet je tijdelijk aanpassen, niet je Apple ID. Instellingen -> Algemeen -> Taal en Regio -> Regio -> hier een land kiezen waar Apple Pay beschikbaar is. Als je een Apple Pay kaart hebt toegevoegd aan de Wallet-app kun je de regio weer terugzetten. Dat heeft geen effect op Apple Music.
Is het iemand al gelukt om Apple Pay te activeren via Revolut?
Monese werkt prima.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:51
iCulture meldt vandaag dat Apple te duur en te veeleisend is en dat we daarom nog niet van Apple Pay mogen genieten:
https://www.iculture.nl/n...pple-pay-duur-veeleisend/
In de discussie daaronder wordt dat wel in twijfel getrokken omdat Bunq, N26 e.a. het wel kunnen....
Ben benieuwd of dit het mogelijk gebruik voor ons naar voren haalt of juist onmogelijk maakt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
GHB363 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:44:
iCulture meldt vandaag dat Apple te duur en te veeleisend is en dat we daarom nog niet van Apple Pay mogen genieten:
https://www.iculture.nl/n...pple-pay-duur-veeleisend/
In de discussie daaronder wordt dat wel in twijfel getrokken omdat Bunq, N26 e.a. het wel kunnen....
Ben benieuwd of dit het mogelijk gebruik voor ons naar voren haalt of juist onmogelijk maakt...?
Dat kan toch echt maar op 1 manier en dat is de pakketkosten duurder maken. Voor transactiekosten die al zo laag zijn kan men daar als NL-bank niets mee doen tot de afspraken in december 2020 aflopen.
Ik heb geen idee wat een eventuele userbase voor Apple Pay zou zijn in nederland, maar ik zou er door deze gebonden handen ook wel weten dat je dit vooral niet moet willen. Of men zou er een optie van kunnen maken, maar wat Apple daar wel en niet in wil en bovendien qua transactietarief wil hebben is mij volstrekt onduidelijk. Grote kans dat dit dan niet uitkomt.

Transactiekosten verhogen gaat sowieso niet. EU==> Afspraak 0.20-0.30% ==> NL opt-out ==> Winkelierslobby ==> Max 2 cent ==> Afloop 9/12/2020.

Zie het absoluut niet gebeuren als Apple blijft volharden. Ik zie ook weinig nieuws aan wat ik zelf al gelezen heb over kosten/transactiefees.. geen verrassingen.

N26 heeft een duitse banklicentie, bunq heeft hogere pakketkosten. Hoe N26 uitkomt is dan vooral een raadseltje.

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 19-04-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple is in Rusland gesetteld op 0.05% volgens Wikipedia. In de UK heeft men ook die afspraak al ingevoerd en toch is Apple Pay er actief en verdient er geld aan. Het enige is dus inderdaad die 2 cent limiet. Ik weet alleen niet werkelijk of wij daar iets mee opgeschoten zijn, kijk je naar buurlanden dan lijkt altijd alles daar goedkoper; en dat blijkbaar zelfs met hogere bankkosten. :+ Als m'n bankaccount €2 per maand duurder is maar m'n boodschappen €100 per maand goedkoper: makkelijke keuze, haha. Maar goed, geen zin om te verhuizen.

Anyway, dan doen de Rabobank enzo toch niet mee? Even goede vrienden. Maar laat Apple 't dan wel activeren voor fintechs die wel mee willen werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ed1703 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:54:
[...]
Dat kan toch echt maar op 1 manier en dat is de pakketkosten duurder maken. Voor transactiekosten die al zo laag zijn kan men daar als NL-bank niets mee doen tot de afspraken in december 2020 aflopen.
Waar komt altijd dat fabeltje vandaan dat we in Nederland zo extreem geweldig lage transactiekosten hebben?
Bij ABN als random voorbeeld kost pinnen € 5,6 cent per transactie:
Pinnen via ABN AMRO
Maestro en V-PAY (25) € 0,056 per transactie
Abonnementstarief betaalautomaat € 3,50 per betaalautomaat per maand
Kosten eerste lijn support Equens € 15,95 per incident
De grote banken willen gewoon geen stukje van de taart afgeven. Zolang ze dat met z'n allen niet doen kunnen ze Apple buiten de deur houden, want Apple wil met een grote bank met veel klanten startten.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 20-04-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:14:
[...]

Waar komt altijd dat fabeltje vandaan dat we in Nederland zo extreem geweldig lage transactiekosten hebben?
Bij ABN als random voorbeeld kost pinnen € 5,6 cent per transactie:

[...]
ING:
De interchange fee dat de banken onderling
hebben afgesproken ligt tussen de Euro 0,01 en Euro 0,02
per transactie. De bilaterale interchange fee in Nederland
voor betaalpassen (Maestro en V PAY) is aanzienlijk lager dan wat volgens Europese richtlijnen als maximale interchange fee gerekend mag worden, want vanuit de
Europese Verordening mag voor betaalpassen namelijk een
maximale interchange fee van 0,2% (20bp) per transactie
over het transactiebedrag worden gehanteerd, tenzij lager
bepaald door de lokale overheid. In Nederland is dat
gebeurd en ligt de maximale interchange fee voor
betaalpassen uit Nederland op € 0,02.
Dit zorgt er ook voor dat de pintarieven voor betaalpassen
in Nederland bijzonder laag zijn ten opzichte van de
tarieven die in het buitenland gelden. De Nederlandse
banken doen dit om er gezamenlijk voor te zorgen dat het
binnenlandse betalingsverkeer van de betaalpassen
Maestro en V PAY efficiënt en goedkoop verloopt.
Bij creditcards geldt een maximale interchange fee van
0,3% (30 bp) over het transactiebedrag.
Ik kan het niet anders maken dan het is..

https://www.ing.nl/media/...ditcards_tcm162-97989.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooi verhaal van ING waarom ze zo zielig zijn. Maar hoe zit het dat met die kosten van ABN van 5,6 cent? En van de Rabobank van 5,5 cent?
Ontvangen via Maestro en V PAY transacties per transactie € 0,055
Maar wat je me helemaal uit moet leggen, ING is nog de duurste met 5,7 cent 8)7
Transactiekosten
Voor het verwerken van pintransacties brengen wij een tarief in rekening per transactie. Hoe meer pintransacties, hoe lager het tarief.

Prijzen per transactie
0 tot 1.000 per maand € 0,057
ING heeft het volgens mij over een fee tussen banken onderling. Dus als een winkelier een PIN terminal van de ING heeft maar iemand betaalt met een ABN pas. Maar aan pin transacties an sich verdienen ze veel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 20-04-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:25:

ING heeft het volgens mij over een fee tussen banken onderling. Dus als een winkelier een PIN terminal van de ING heeft maar iemand betaalt met een ABN pas. Maar aan pin transacties an sich verdienen ze veel meer.
Zitten daar niet ook tussenpartijen in zoals een APSP? Volgens mij is de bank daar kosten aan kwijt.
Het is sowieso een wir-war aan allerlei fee's. Scheme fee, Cross Border fee, Assessment fee, Servicekosten/ EMS service fee. Dus dat het duur is zou je niet zonder meer kunnen zeggen. Daar heb je eigenlijk een eerlijk vergelijk voor nodig voor een land waar Apple Pay actief is, met alle fees en pakketkosten van die deelnemende bank bij elkaar optellen.

Interchange Fee: kosten die de betaaldienstverlener (EMS) van de begunstigde betaalt aan de betaaldienstverlener van de betaler. De hoogte van de Interchange fee hangt af van het type betaalpas (debet of credit, particulier of zakelijk), het land waar de betaalpas is uitgegeven, de acceptatievorm (fysieke winkel of online) en beveiligingstechnologie.

Resumerend: ik denk dat je gelijk hebt 😉
Dan nog zou ik eens graag de totale kosten van bijvoorbeeld betalingen in België willen zien. Daar is sowieso al de betalingen van de Interchange hoger en procentueel. Iets wat pootuitdraaierij is naar de winkeliers toe. Reden waarom we dat hier niet willen.
De grote banken willen gewoon geen stukje van de taart afgeven. Zolang ze dat met z'n allen niet doen kunnen ze Apple buiten de deur houden, want Apple wil met een grote bank met veel klanten startten.
Tja, dit kun je ook weer andersom beredeneren: Apple wil geen andere betaaldienst op idevices en sluit daardoor andere betaaldiensten compleet uit. Een speelveld waarbij iedereen kan aansluiten en ook iedereen betaaldiensten mag aanbieden is voor de gebruiker financieel gezien al veel beter, waarbij ik de veiligheid even in het midden laat. Elke keer zie ik dat argument weer in andere discussies terugkomen, waarbij ik nog steeds geen onderbouwing zie waarom Apple dat niet zou kunnen faciliteren naar andere betaaldiensten toe. Dus ja, Apple doet het andersom dus ook niet zo heel veel beter.

[ Voor 41% gewijzigd door ed1703 op 20-04-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft niks met Apple’s eigen belang te maken maar met veiligheid van het systeem. Op iOS is het gewoon theoretisch nauwelijks mogelijk dat iemand betaalverkeer aftapt (want alleen Apple heeft dat). Op Android is die kans relatief veel groter (want iedereen kan een bank app maken dus draadloos betaalverkeer aftappen).

Het geld argument vervalt inmiddels ook volledig omdat zo ongeveer in heel Europa de fee die Apple vraagt door de banken betaald wordt. Zo onredelijk hoog is die dus niet. Als banken in Nederland, één van de welvarendste landen van Europa, als enige claimen dat de tarieven te hoog zijn is er toch echt iets anders aan de hand.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:15:
Heeft niks met Apple’s eigen belang te maken maar met veiligheid van het systeem. Op iOS is het gewoon theoretisch nauwelijks mogelijk dat iemand betaalverkeer aftapt (want alleen Apple heeft dat). Op Android is die kans relatief veel groter (want iedereen kan een bank app maken dus draadloos betaalverkeer aftappen).

Het geld argument vervalt inmiddels ook volledig omdat zo ongeveer in heel Europa de fee die Apple vraagt door de banken betaald wordt. Zo onredelijk hoog is die dus niet. Als banken in Nederland, één van de welvarendste landen van Europa, als enige claimen dat de tarieven te hoog zijn is er toch echt iets anders aan de hand.
Dat is leuk om te roepen, maar ik zie nog steeds weinig valide argumenten.
Heeft niks met Apple’s eigen belang te maken maar met veiligheid van het systeem.
Apple heeft dus z'n systeem dichtgezet en kan dus in theorie vragen aan de banken en betalingsafhandelingsbedrijven wat ze willen, want dat is gelijk het gevolg van het dichtgooien van je NFC-chip. Concurrentie is er daardoor niet. Voor de rest klopt je argument over de veiligheid. Dan nog begrijp ik daardoor de argumenten van de banken dus ook wel. Want wat biedt Apple die banken dan verder nog?
Het geld argument vervalt inmiddels ook volledig omdat zo ongeveer in heel Europa de fee die Apple vraagt door de banken betaald wordt. Zo onredelijk hoog is die dus niet.
Waarom zijn er dan in Rusland en het VK andere afspraken gemaakt? Want die zijn lager dan de standaard.
Zolang je al die gegevens dus niet hebt (dus alle fees, niet alleen waarvan apple een deel wil hebben), weet je dat namelijk niet. Want wat een bank/winkel/consument aan fees betaald in het VK wil helemaal niet zeggen dat die verhoudingen hier in nederland precies hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 18:24
ed1703 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:28:
[...]
Dat is leuk om te roepen, maar ik zie nog steeds weinig valide argumenten.

[...]
Apple heeft dus z'n systeem dichtgezet en kan dus in theorie vragen aan de banken en betalingsafhandelingsbedrijven wat ze willen, want dat is gelijk het gevolg van het dichtgooien van je NFC-chip. Concurrentie is er daardoor niet. Voor de rest klopt je argument over de veiligheid. Dan nog begrijp ik daardoor de argumenten van de banken dus ook wel. Want wat biedt Apple die banken dan verder nog?

[...]

Waarom zijn er dan in Rusland en het VK andere afspraken gemaakt? Want die zijn lager dan de standaard.
Zolang je al die gegevens dus niet hebt (dus alle fees, niet alleen waarvan apple een deel wil hebben), weet je dat namelijk niet. Want wat een bank aan fees betaald in het VK wil helemaal niet zeggen dat die verhoudingen hier in nederland precies hetzelfde zijn.
De banken op dit moment, en dan vooral de Rabobank probeert te innoveren met bijvoorbeeld voorspellingen in de app op basis van eerdere stortingen en afschrijvingen. Het wordt echter geforceerd, want je kunt het uitzetten, maar de volgende keer dat je inlogt staat het vinkje weer aan.

Ik denk dat dat ook genoeg zegt over bijvoorbeeld de Rabobank.

Zodra Bunq in de zwarte cijfers zit stap ik over, op dit moment ga ik echter niet overstappen op een bank die verlies draait (ondanks de eigenaar die blijft investeren en binnenkort de eerste geldschieter wel binnen zal laten). Zodra Bunq groter en groter wordt zullen de ouderwetse Nederlandse banken misschien meer gaan nadenken en meer toe laten.

Nog een mooi voorbeeld is het PSD2 die alle banken ondertussen wel implementeren want dat is handig?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SgtElPotato Ja maar dat is een europese verplichting. Helaas. Ik vind het een kutwet, zachtjes uitgedrukt.

Trouwens, volgens mij halen we hier nu interchange fees en totale (pin-)transactiekosten en vergoedingen door elkaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Italiaanse passen wil het nog wel eens voorkomen dat de terminal opeens Italiaans gaat lullen tegen je, maar weet iemand eigenlijk wat er gebeurd als je er een pas uit België op gebruikt? Gaat ie dan naar (Vlaams-)Nederlands of naar Frans? Of biedt ie een keuze? Iemand ervaring mee? :P (Tweakers uit België misschien ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
WhatsappHack schreef op donderdag 25 april 2019 @ 01:37:
Die Italiaanse passen wil het nog wel eens voorkomen dat de terminal opeens Italiaans gaat lullen tegen je, maar weet iemand eigenlijk wat er gebeurd als je er een pas uit België op gebruikt? Gaat ie dan naar (Vlaams-)Nederlands of naar Frans? Of biedt ie een keuze? Iemand ervaring mee? :P (Tweakers uit België misschien ;))
Dan krijg je op de betalingsterminal de keuze tussen Nederlands en Frans. Druk 1 voor Nederlands en 2 voor Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb via Bunq NL nu ook automatische storting werkend.

Ik kreeg na de zoveelste storting een melding of ik dit automatisch wilde doen, dat heb ik geaccepteerd en een bedrag ingesteld.

Dit bedrag gaat nu via automatische incasso van mijn tegen rekening en is dan een paar dagen later op mijn Bunq beschikbaar.

Ik kan alleen de instellingen binnen de app niet vinden 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 10:54
Donstil schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:51:
Ik heb via Bunq NL nu ook automatische storting werkend.

Ik kreeg na de zoveelste storting een melding of ik dit automatisch wilde doen, dat heb ik geaccepteerd en een bedrag ingesteld.

Dit bedrag gaat nu via automatische incasso van mijn tegen rekening en is dan een paar dagen later op mijn Bunq beschikbaar.

Ik kan alleen de instellingen binnen de app niet vinden 8)7
Bunq app -> Add Money -> dan staat hier je huidige auto top up en die kan je veranderen naar 0,- als je het weer wilt uitzetten. Gek wel dat dit dagen duurt? Via de ING is het direct in ieder geval.

Ik heb het zelf weer uitgezet want ik wil niet elke dagen geld over maken, maar als het bedrag onder de 10,- komt, automatisch 50,-.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Therach
  • Laatst online: 20-06 08:30
Nou, daar gaan we dan! Apple Pay eindelijk naar Nederland. Helaas nog geen datum bekend.

https://www.ing.nl/nieuws...e_pay_naar_nederland.html

[ Voor 20% gewijzigd door Therach op 01-05-2019 09:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 19-06 15:43
Jeetje, eindelijk, en dan ook nog eens de juiste bank :).

*zwaait naar Bunq*

Edit: Hoewel, ik vind dat Bunq ook wel zo zijn gemakken heeft met zijn digitale Debit Mastercards.. :)
Misschien dat ik op termijn alsnog switch.

[ Voor 48% gewijzigd door Mar.tin op 01-05-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Therach schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:08:
Nou, daar gaan we dan! Apple Pay eindelijk naar Nederland. Helaas nog geen datum bekend.

wow! nice

Kan ik weg bij bunq en gewoon alles via mijn eigen (hoofd)bank gaan regelen qua Apple Pay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heel mooi bericht!

Alleen jammer dat ik net al mijn automatische incasso's heb overgezet van ING naar Bunq....

Heb ik straks weer wat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:14:
[...]

wow! nice

Kan ik weg bij bunq en gewoon alles via mijn eigen (hoofd)bank gaan regelen qua Apple Pay!
Bye bye Bunq inderdaad, ben al niet bijzonder tevreden daar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah Nice. Hopen dat AbnAmro ook snel aanhaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Mooi. ING is mijn primaire bank, dit zou Bunq weer behoorlijk wat klanten kunnen kosten, scheelt dan toch weer die 8 euro per maand.

Hier de info pagina, nog work in progress:

https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html

Met het feit dat ING al in andere landen Apple Pay gebruikt, was het niet vreemd dat ING in NL de eerste zou zijn zodra het officieel geïntroduceerd wordt. Triest dat Rabobank onlangs in een officiele brief heeft laten weten het niet te willen ondersteunen.

[ Voor 65% gewijzigd door xoniq op 01-05-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:22:
Aah Nice. Hopen dat AbnAmro ook snel aanhaakt.
lijkt me wel. Dit nieuws van ING moet haast wel een voorzetje zijn voor de andere grote Nederlandse banken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:26:
[...]

lijkt me wel. Dit nieuws van ING moet haast wel een voorzetje zijn voor de andere grote Nederlandse banken
Behalve de Rabobank. Die wil het niet. Hebben ze vorige week nog laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17

Yes! Toch nog redelijk onverwacht. Nu alleen nog een rekening bij ING openen... :X

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

Mooi.
Wel even benieuwd of dit optioneel gaat worden via je pakket of dat alle klanten hier 'de klos' zijn mbt kosten.
Als dit uitkomt zou je er gewoon als bank een optie van moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
harm12nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Yes! Toch nog redelijk onverwacht. Nu alleen nog een rekening bij ING openen... :X
Je zou kunnen wachten tot jou bank het ook introduceert? (Of gebruik je toch heel toevallig Rabo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

ed1703 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:27:
[...]
Mooi.
Wel even benieuwd of dit optioneel gaat worden via je pakket of dat alle klanten hier 'de klos' zijn mbt kosten.
Als dit uitkomt zou je er gewoon als bank een optie van moeten maken.
Iets bijbetalen vind ik niet erg.
Vind het echt fijn werken :)

Heb nu Bunq naast mijn ING lopen wat €8,99 de maand kost :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik gok dat ING zo'n €4,99 a €5,99 p/m gaat vragen voor het gebruik van Apple Pay en wellicht een speciaal kennismakingstarief voor het 1ste jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 01-05-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Je zou kunnen wachten tot jou bank het ook introduceert? (Of gebruik je toch heel toevallig Rabo?)
U heeft prijssssss!!! *O*

Ja idd de Rabo :F Eigenlijk al mijn hele leven. Ben er best tevreden over maar als Apple pay naar de ING komt dan open ik wel een extra rekening (mits de kosten enigszins normaal blijven).

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 19-06 15:43
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:30:
ik gok dat ING zo'n €4,99 a €5,99 p/m gaat vragen voor het gebruik van Apple Pay en wellicht een speciaal kennismakingstarief voor het 1ste jaar.
Als ze dat gaan rekenen gaan ze mij als klant in elk geval permanent kwijtraken.

De flexibiliteit van de Bunq is me dan beter, en die €7,99 in de maand prima waard.
Ik ben alsnog aan het overwegen om al dan niet die overstap gewoon te maken.
Bunq is makkelijk met hun (digitale) passen, mastercards, online kaarten, altijd sparen, noem maar op.

De enige voordelen die de ING dan heeft is dat ze leningen / hypotheken / verzekeringen verstrekken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mar.tin op 01-05-2019 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Goed nieuws! Ik ben al m'n hele leven Rabobank klant, maar als die niet binnen pak-m-beet 3 maanden meegaan dan wordt het toch echt tijd om over te stappen. Hopelijk volgen er snel meer banken, zodat er wat te kiezen valt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 00:50

ralpje

Deugpopje

Mobiel betalen via Android is kosteloos bij ING. Ik ben erg benieuwd of ze voor Apple Pay überhaupt extra kosten gaan rekenen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:30
Werd tijd zeg. Nu nog een definitieve datum!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

Kek

3flix

Nice, verwacht ook niet dat het lang zal duren, als in binnen enkele weken.. ING heeft de systemen allemaal al af lijkt mij (voor andere landen) het zal nu een flip of the switch zijn en dan is het gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ralpje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:33:
Mobiel betalen via Android is kosteloos bij ING. Ik ben erg benieuwd of ze voor Apple Pay überhaupt extra kosten gaan rekenen.
Maar betalen via NFC op Android is gewoon via de ING app zelf. Dit gaat via Apple, en die zal transactie kosten vragen. Dat moet betaald worden. Nu is het de vraag of ING dit een optie maakt in je abbo, of dat ING dit financieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kek schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:37:
Nice, verwacht ook niet dat het lang zal duren, als in binnen enkele weken.. ING heeft de systemen allemaal al af lijkt mij (voor andere landen) het zal nu een flip of the switch zijn en dan is het gaan..
ja, dat verwacht ik ook wel. Denk zo rond 1 juni, net voor alle zomer (school)vakanties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
harm12nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:31:
[...]

U heeft prijssssss!!! *O*

Ja idd de Rabo :F Eigenlijk al mijn hele leven. Ben er best tevreden over maar als Apple pay naar de ING komt dan open ik wel een extra rekening (mits de kosten enigszins normaal blijven).
Bij ING heb je tegenwoordig ook gewoon push notificaties, dus sowieso een streepje voor op Rabo lijkt me. Krijg gewoon een melding op m'n AW en telefoon zodra m'n salaris is gestort of zodra de hypotheek is afgeschreven, of wanneer ik tank enz. Dus sowieso is ING niet een hele slechte bank qua innovatie tegenover de overige 'oude' banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ahh dus dat bedoelden ze. Werd gisternacht gebeld dat ik moest uitkijken naar nieuwsberichten “probably in the coming week” - nice, dat is goed nieuws! Even aankijken wat ‘t wordt en wat de voorwaarden zijn. Maar very good news indeed! Voor ING klanten dan, de timing van dat Rabobank bericht zal ING nu wel grappig vinden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 16:03
Net zoals WhatsappHack aanhaalt. Ik ben zelf lid van de Rabobank en het bericht van afgelopen week klinkt nu wel erg knullig. ING laat zien dat het wel kan.

Hopelijk ziet de Rabobank dit als werk aan de winkel. Als zij niet snel genoeg Apple Pay ondersteunen stap ik over :)

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 18:24
Haha, zojuist de poging gedaan om te chatten met een medewerker van de Rabobank. Ik wou graag weten wat de Rabobank gaat doen met Apple Pay nu de ING het wel gaat ondersteunen!

Poging 1 is direct afgebroken terwijl ik aan het typen was (ik gok dat ze aan de andere kant kunnen zien wat er getypt wordt) , poging 2 ook (ook tijdens het typen van het bericht), poging 3 is nu gelukt maar ze geven helaas aan dat er geen informatie is over een mogelijke introductie, als die al gaat komen na het bericht van een tijdje terug.. "Het zou kunnen dat ze dit wel gaan introduceren in de toekomst".

Zoals ik hierboven al aan had gegeven wou ik niet op Bunq overstappen vanwege de slechte cijfers, dat geeft niet echt veel vertrouwen. Als de Rabobank bij haar standpunt blijft en geen Apple Pay gaat ondersteunen en de ING dit gratis, of 0,99 euro per maand aan gaat bieden stap ik over.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:30:
Dat lijkt mij wel wat veel voor enkel Apple Pay.

Bij ABNAMRO betaal ik nu € 6,- voor 5 rekeningen (Zelf indelen en aanmaken enz), betaalpassen en een spaarrekening. Eigenlijk alles wat Bunq doet maar dan zonder "Onbeperkt pasjes" aanmaken en ApplePay.

Dan is 80% of 100% van dat bedrag voor alleen Apple Pay wel wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Ben benieuwd of het om een tijdelijke exclusiviteitsovereenkomst gaat tussen Apple en ING en hoe lang het gaat duren tot Apple Pay daadwerkelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

Kek

3flix

MelvinW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
Ben benieuwd of het om een tijdelijke exclusiviteitsovereenkomst gaat tussen Apple en ING en hoe lang het gaat duren tot Apple Pay daadwerkelijk beschikbaar.
Dat zal het sowieso niet zijn. Het is aan de banken zelf om het te implementeren. Vanuit Apple wil je ook het liefst dat alle banken mee gaan in een land..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RobbertC schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:33:
Goed nieuws! Ik ben al m'n hele leven Rabobank klant, maar als die niet binnen pak-m-beet 3 maanden meegaan dan wordt het toch echt tijd om over te stappen. Hopelijk volgen er snel meer banken, zodat er wat te kiezen valt :)
Hier nog 1 :)
SgtElPotato schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:56:
Haha, zojuist de poging gedaan om te chatten met een medewerker van de Rabobank. Ik wou graag weten wat de Rabobank gaat doen met Apple Pay nu de ING het wel gaat ondersteunen!

Poging 1 is direct afgebroken terwijl ik aan het typen was (ik gok dat ze aan de andere kant kunnen zien wat er getypt wordt) , poging 2 ook (ook tijdens het typen van het bericht), poging 3 is nu gelukt maar ze geven helaas aan dat er geen informatie is over een mogelijke introductie, als die al gaat komen na het bericht van een tijdje terug.. "Het zou kunnen dat ze dit wel gaan introduceren in de toekomst".

Zoals ik hierboven al aan had gegeven wou ik niet op Bunq overstappen vanwege de slechte cijfers, dat geeft niet echt veel vertrouwen. Als de Rabobank bij haar standpunt blijft en geen Apple Pay gaat ondersteunen en de ING dit gratis, of 0,99 euro per maand aan gaat bieden stap ik over.
LOL :+
xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Bij ING heb je tegenwoordig ook gewoon push notificaties, dus sowieso een streepje voor op Rabo lijkt me. Krijg gewoon een melding op m'n AW en telefoon zodra m'n salaris is gestort of zodra de hypotheek is afgeschreven, of wanneer ik tank enz. Dus sowieso is ING niet een hele slechte bank qua innovatie tegenover de overige 'oude' banken.
Dit heeft de Rabobank app ook. Ik ben tevreden over de app (geen vergelijkingsmateriaal!) maar merk wel dat ze met veel dingen later zijn en dat ING innovatiever is. offtopic: als ze het nu ook op bestuurlijk niveau eens voor elkaar krijgen :X

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Dat lijkt mij wel wat veel voor enkel Apple Pay.

Bij ABNAMRO betaal ik nu € 6,- voor 5 rekeningen (Zelf indelen en aanmaken enz), betaalpassen en een spaarrekening. Eigenlijk alles wat Bunq doet maar dan zonder "Onbeperkt pasjes" aanmaken en ApplePay.

Dan is 80% of 100% van dat bedrag voor alleen Apple Pay wel wat aan de hoge kant.
true! dan wellicht de kosten van Apple Pay in de diverse Betaalpakketten verwerken?

Nog een dingetje;

Benieuwd of ING wel een betalingslimiet per transactie gaat instellen voor het gebruik van Apple Pay of dat het echt 1 op 1 Apple Pay gaat worden (zoals in de VS en de ''bunq methode'') voor gebruikers van Apple Pay bij de ING.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:02:
[...]

true! dan wellicht de kosten van Apple Pay in de diverse Betaalpakketten verwerken?

Nog een dingetje;

Benieuwd of ING wel een betalingslimiet per transactie gaat instellen voor het gebruik van Apple Pay of dat het echt 1 op 1 Apple Pay gaat worden (zoals in de VS en de ''bunq methode'') voor gebruikers van Apple Pay bij de ING.
Geen betalingslimiet, ING adverteert op hun Apple Pay info pagina dat je je 'portemonnee thuis kan laten', dus dan moet je geen limiet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Geen betalingslimiet, ING adverteert op hun Apple Pay info pagina dat je je 'portemonnee thuis kan laten', dus dan moet je geen limiet hebben.
Ah, daar had ik ff overheen gelezen....thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
xoniq schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Misschien slim om dergelijke “dergelijke marketing” zinnen niet té letterlijk te nemen.
Ik vermoed dat er veiligheidshalve wel een limiet op zal komen. Lijkt me geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Ah, daar had ik ff overheen gelezen....thanks! ;)
Ben wel oprecht benieuwd of dit straks een stormloop oplevert voor ING, en Rabobank abrupt terug komt op hun open brief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
GertJan2012 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Misschien slim om dergelijke “dergelijke marketing” zinnen niet té letterlijk te nemen.
Ik vermoed dat er veiligheidshalve wel een limiet op zal komen. Lijkt me geen probleem toch?
Daarvoor heb je net als bij contactloos een limiet voor hoeveelheid per dag, en je gewoon een PIN moet invoeren zoals bij regulier contactloos. Ik gokte even dat die beste man waar ik op reageerde bedoelde op aantal Apple Pay transacties (in volume) je maximaal mag doen, om kosten in perken te houden die richting Apple gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GertJan2012 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Als dat zo is, heb je dus niet het échte (absolute) gebruiksgemak van Apple Pay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Kek schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Dat zal het sowieso niet zijn. Het is aan de banken zelf om het te implementeren. Vanuit Apple wil je ook het liefst dat alle banken mee gaan in een land..
Dat was in België ook het geval. Bij Apple draait het uiteindelijk om geld en ING kan ze dat blijkbaar geven. Rabobank gaf eerder al aan dat ze het te duur vinden, dus ik verwacht niet dat zij snel ook mee zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Die kosten voor Android Pay waren bij ING 50 cent per maand. Dat is later gewoon gratis geworden.
Blij dat ik mijn hele leven al bij zo'n vooruitstrevende bank zit. :)

Ik wil ook best ietsje extra betalen voor deze dienst. Hoop dat het dan iets van 2,99 euro ofzo per maand wordt. Het betalen op deze manier is ook wel erg makkelijk en fijn. Wil eigenlijk niet meer anders nu ik het icm Bunq gebruik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46
MelvinW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Dat was in België ook het geval. Bij Apple draait het uiteindelijk om geld en ING kan ze dat blijkbaar geven. Rabobank gaf eerder al aan dat ze het te duur vinden, dus ik verwacht niet dat zij snel ook mee zullen doen.
Tja, de vraag is of ze het nu ook nog te duur vinden. Als er niemand in Nederland is met Apple Pay-ondersteuning is het nogal makkelijk om te zeggen dat het te duur en te moeilijk is. Die situatie is dankzij ING veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41
NotSoSteady schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Tja, de vraag is of ze het nu ook nog te duur vinden. Als er niemand in Nederland is met Apple Pay-ondersteuning is het nogal makkelijk om te zeggen dat het te duur en te moeilijk is. Die situatie is dankzij ING veranderd.
Precies dit. Zodra ING, ABN, SNS en anderen het aanbieden, zal Rabo ook echt vanzelf wel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Geert1976 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:07:
[...]

Als dat zo is, heb je dus niet het échte (absolute) gebruiksgemak van Apple Pay ;)
Ik kan me niet voorstellen dat je je nieuw aangeschafte auto met Apple Pay wil aftikken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40
GertJan2012 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:19:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je je nieuw aangeschafte auto met Apple Pay wil aftikken :-)
Waarom niet?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

Waarom niet? Laatst een MacBook gekocht (dan kan je al een prijskaartje gokken), afgetikt met Apple Pay. Ja, moest pincode invoeren, en done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Tweakers is nog niet wakker met het nieuws of komen met nog meer boeiende info vandaag. Let’s hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
renegrunn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Precies dit. Zodra ING, ABN, SNS en anderen het aanbieden, zal Rabo ook echt vanzelf wel volgen.
Maar toch... als iedereen zo vaag blijft doen dan heb je geen idee wanneer dat zal zijn. Misschien in de maanden erna, misschien in de jaren erna. Het zou prettig zijn als men iets meer duidelijkheid kan geven.. ook voor klantenbehoud.

Ik denk dat ik een rekening open bij de ING en die in eerste instantie als extra rekening gebruik met een klein bedrag om te betalen met Apple pay. Mocht de Rabobank binnen een jaar niet volgen dan kan het best zo zijn dat ik alles overzet naar de ING.

ING krijgt er een hoop nieuwe klanten bij :9

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 01-05-2019 10:22 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Ik hoop dat een bank als KNAB dit ook snel gaat introduceren. Die naam had ik nog niet voorbij horen komen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is gewoon een virtuele versie van je debit/creditcard, dus is er werkelijk geen enkel bezwaar om dat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
iCulture geeft aan dat Rabobank ook bezig is maar nog niets kan zeggen.. Het balletje gaat wel rollen dus, het zegt alleen nog helemaal niets..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit even op het Twitter account van Abnamro te kijken en ik heb het idee dat ze ook binnenkort met een aankondiging gaan komen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Laatst online: 28-10-2024
Slasher schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:27:
Ik zit even op het Twitter account van Abnamro te kijken en ik heb het idee dat ze ook binnenkort met een aankondiging gaan komen.
Waarop baseer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
WhatsappHack schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:24:
[...]

Het is gewoon een virtuele versie van je debit/creditcard, dus is er werkelijk geen enkel bezwaar om dat te doen...
Dat geloof ik graag, misschien is het meer een persoonlijk gevoel / idee, dat ik dat niet snel zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

GertJan2012 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Dat geloof ik graag, misschien is het meer een persoonlijk gevoel / idee, dat ik dat niet snel zou doen
Delen wel meer mensen met je.
Ik was er erg blij mee, met de work around van Bunq, mijn broer werd hierdoor ook enthousiast en heeft het ook 'genomen'.

Zijn vrouw is echter sceptisch en vertrouwd het voor geen meter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Er staat:
We hopen je zo snel mogelijk van informatie te voorzien. Houd onze http://www.abnamro.com pagina goed in de gaten voor updates. ^Kellin
Dat zeggen ze denk ik niet als ze het niet aan gaan bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 01-05-2019 10:35 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mogen ze even zelf inlezen danwel checken hoe of wat.
Daarna nog een verhaaltje schrijven en controleren.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Famous schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Mogen ze even zelf inlezen danwel checken hoe of wat.
Daarna nog een verhaaltje schrijven en controleren.. 8)7
Was maar een geintje, als reactie op een eerder bericht van een ander, niet zo happen joh }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-06 21:25
Gisteren heeft Apple tijdens de Investor Call aangekondigd dat Apple Pay in 40 markten gebruikt kan worden aan het einde van het jaar. Volgens wikipedia zijn er nu 35 landen met Apple Pay dus het zat er aan te komen.

Oostenrijk had op 26 maart 2019 een aankondiging van de bank en op 24 april 2019 kon Apple Pay daadwerkelijk geactiveerd worden. Hopelijk duurt het geen maand voordat Apple Pay hier echt beschikbaar is.
Ook kan er binnenkort afgerekend worden in ondersteunende apps met Apple Pay (Uber Eats, Adidas, Deliveroo, Booking.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Komt het nieuwe Apple Pay Card dan ook beschikbaar in alle landen waar Apple Pay te gebruiken is? Of bijvoorbeeld geld overmaken via iMessage?

Of zijn het alleen de betalingen bij terminals?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

THE_BASE schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:41:
Komt het nieuwe Apple Pay Card dan ook beschikbaar in alle landen waar Apple Pay te gebruiken is? Of bijvoorbeeld geld overmaken via iMessage?

Of zijn het alleen de betalingen bij terminals?
De kaart zelf is nog niet uit, hoe moeten wij dat weten :D

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.