Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Donstil schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:02:
Bij mij wilde hij ook niet in 1x idd. Uiteindelijk gelukt en dan heb je CVC
Weet je toevallig nog of je het in de preview al ziet? Ik moet namelijk €9,- voor een pas betalen nu. Dus hoop wel dat het nu goed gaat 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90Tb28vs/PNG-afbeelding2.png

Zie hier namelijk nog niets over een CVC alleen een IBAN.

[ Voor 66% gewijzigd door thomastvd op 01-04-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:50
Wat overigens ook jammer is dat veel winkels geen rekening houden met je horloge.

Het is dus niet altijd praktisch om contactloos met je pools te betalen, omdat de betaal terminal net gek staat of dat er weinig ruimte is, gelukkig is er dan nog de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
thomastvd schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:28:
[...]

Weet je toevallig nog of je het in de preview al ziet? Ik moet namelijk €9,- voor een pas betalen nu. Dus hoop wel dat het nu goed gaat 8)7

[Afbeelding]

Zie hier namelijk nog niets over een CVC alleen een IBAN.
Ooh dat heb ik niet onthouden eerlijk gezegd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Donstil schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:50:
[...]

Ooh dat heb ik niet onthouden eerlijk gezegd.
Nee dat snap ik. daar let je dan niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
Ik ga straks ook even de Italië methode proberen, wil nu toch graag wel eens Apple Pay gaan gebruiken. Echter een vriend van mij lukte het vanmorgen niet, daar bleef de wallet zeggen dat de bank Apple Pay nog niet ondersteund op die kaart.

Iemand die het gister/vandaag nog wel gelukt is met deze methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Forte schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:05:
Ik ga straks ook even de Italië methode proberen, wil nu toch graag wel eens Apple Pay gaan gebruiken. Echter een vriend van mij lukte het vanmorgen niet, daar bleef de wallet zeggen dat de bank Apple Pay nog niet ondersteund op die kaart.

In de Bunq app een nieuwe CVC generen, dan lukt het wel.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
Forte schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:05:

Ik heb de stapjes hier (vorige week donderdag gedaan) en dat werkt prima:
https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Oke dat ging makkelijker dan verwacht :) Heb alleen wel een andere cvc nu bij de kaart in de app staan dan die ik ingevoerd heb, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Iemand een exact stappenplan van Monese in samenwerking met Apple Pay, lees het hierboven maar vind het toch wat te ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Forte schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:57:
Oke dat ging makkelijker dan verwacht :) Heb alleen wel een andere cvc nu bij de kaart in de app staan dan die ik ingevoerd heb, hebben jullie dat ook?
Ja, bunq refresht die. Boeit verder niets, CVC is enkel voor eerste controle en wordt daarna niet meer gebruikt.

In Nederland wil je trouwens echt een Maestro in je Apple Pay. MasterCard wordt bijna nergens geaccepteerd. :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 01-04-2019 20:28 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou nou bijna nergens is dan ook wel overdreven, maestro uiteraard meer maar het valt mij juist op dat MasterCard nu op heel veel plekken ook gewoon gebruikt kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forte
WhatsappHack schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:26:
[...]

Ja, bunq refresht die. Boeit verder niets, CVC is enkel voor eerste controle en wordt daarna niet meer gebruikt.

In Nederland wil je trouwens echt een Maestro in je Apple Pay. MasterCard wordt bijna nergens geaccepteerd. :P
Aah good to know :) Yes heb enkel een Maestro pas ingesteld nu, ga het gewoon eens proberen. Kijken hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:41:
Nou nou bijna nergens is dan ook wel overdreven, maestro uiteraard meer maar het valt mij juist op dat MasterCard nu op heel veel plekken ook gewoon gebruikt kan worden.
Op plekken waar men veel toeristen kan verwachten meestal wel. Alles erbuiten niet.
Zelfs in een winkel als de appie kan je het gewoon vergeten. (Behalve bij to-go misschien) Al is 't wel grappig dat de Aldi het wel accepteert. Dacht eerst dat dat enkel in grensregio's was (eg: Duitsland), maar blijkbaar doen zij 't overal.

Restaurants, hotels, dat gaat allemaal (vaak) prima, al is Maestro ook daar beter geaccepteerd. Maar bij de schoenmaker, veel supermarkten, de bakker, fietsenmaker en dat soort toko's kan je het 9 van de 10 keer vergeten dat je kan afrekenen met MasterCard/VISA of welke credit card dan ook. Moet perse Maestro of V-PAY zijn.

Zal over een paar jaar wel anders zijn, maar toch - voor nu is het gewoon onhandig om (enkel) mastercard te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 01-04-2019 21:35 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:34:
[...]

Op plekken waar men veel toeristen kan verwachten meestal wel. Alles erbuiten niet.
Zelfs in een winkel als de appie kan je het gewoon vergeten. (Behalve bij to-go misschien) Al is 't wel grappig dat de Aldi het wel accepteert. Dacht eerst dat dat enkel in grensregio's was (eg: Duitsland), maar blijkbaar doen zij 't overal.

Restaurants, hotels, dat gaat allemaal (vaak) prima, al is Maestro ook daar beter geaccepteerd. Maar bij de schoenmaker, veel supermarkten, de bakker, fietsenmaker en dat soort toko's kan je het 9 van de 10 keer vergeten dat je kan afrekenen met MasterCard/VISA of welke credit card dan ook. Moet perse Maestro of V-PAY zijn.

Zal over een paar jaar wel anders zijn, maar toch - voor nu is het gewoon onhandig om (enkel) mastercard te hebben.
Albertheijn, jumbo en dirk vd broek doen het hier juist wel en ik zie het echter als logo op steeds meer van die nieuwe terminals terugkomen (die met NFC aan de linkerkant).

Edit: nou is hier wel regio Rotterdam. Dus midden randstad. Zal vast ook helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-04-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe dan ook, iedereen die in 1x klaar wil zijn bestelt dus allebei de passen zodat je op vakantie ook gedekt bent. Ik heb alleen de maestro aan mijn Apple Watch toegevoegd en heb nu na bijna een jaar intensief gebruik (ik heb geen cash geld meer) precies 2x gehad dat de terminal hem niet accepteerde.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:04
Hm, vervelend als ik de overstap wil maken moet ik dus een regio wijzigen en dat kan niet zolang Apple Music actief is. Wil ik dat uitzetten moet ik de complete maand uitzitten en dan pas de regiowissel doen. Op zich prima, maar ik gebruik een familieabonnement. Heeft iemand dit al moeten doen? Raak je je evt. iCloud muziekbibliotheek die gelinkt is aan music kwijt op dat moment? Want dan kan ik beter wachten met Pay totdat het echt uitgerold wordt hier.

Heeft iemand Pay ook al eens geprobeerd met een Revolut kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door sigmundfreund op 02-04-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:17
sigmundfreund schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:04:
Hm, vervelend als ik de overstap wil maken moet ik dus een regio wijzigen en dat kan niet zolang Apple Music actief is. Wil ik dat uitzetten moet ik de complete maand uitzitten en dan pas de regiowissel doen. Op zich prima, maar ik gebruik een familieabonnement. Heeft iemand dit al moeten doen? Raak je je evt. iCloud muziekbibliotheek die gelinkt is aan music kwijt op dat moment? Want dan kan ik beter wachten met Pay totdat het echt uitgerold wordt hier.

De regio van je iPhone/Apple Watch moet je tijdelijk aanpassen, niet je Apple ID. Instellingen -> Algemeen -> Taal en Regio -> Regio -> hier een land kiezen waar Apple Pay beschikbaar is. Als je een Apple Pay kaart hebt toegevoegd aan de Wallet-app kun je de regio weer terugzetten. Dat heeft geen effect op Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

sigmundfreund schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:04:

Heeft inderdaad geen effect op Apple Music, ik gebruik dit namelijk zelf ook en heb geen problemen ondervaren met Apple Music.

Vandaag wel de eerste betaling gedaan met Apple Pay en dit ging lekker gemakkelijk _/-\o_
Binnenkort alleen eens induiken waarom ik de kaart niet kan verifiëren op de Apple Watch..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZvlJfga6YqGxpxkGJFLj2xy/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Famous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:41:
[...]

Binnenkort alleen eens induiken waarom ik de kaart niet kan verifiëren op de Apple Watch..
[Afbeelding]
Heb geen watch (nog), maar misschien moet je zowel de watch als de iPhone op Italië zetten qua regio? Of is dat al wat in de handleiding staat? Omdat je het één en ander via de watch app op de iPhone moet doen, klinkt dat misschien logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:50
Weet iemand toevallig wat er voor nodig is om dit samen met iemand te doen? Nu hebben we een en/of rekening voor de boodschappen. Kan dit bij Bunq ook zo? En kunnen wij dan beide de pas aan Apple Pay toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Forte schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:15:
[...]

Heb geen watch (nog), maar misschien moet je zowel de watch als de iPhone op Italië zetten qua regio? Of is dat al wat in de handleiding staat? Omdat je het één en ander via de watch app op de iPhone moet doen, klinkt dat misschien logisch?
Beide regio's staan op IT.

Zodra ik de pas "verifieer" via de Bunq app zegt hij "Neem contact op met support" (ditzelfde doet hij als ik verificatie wil via sms).
Uiteraard contact gehad met support maar ben ik nog niet mee verder;

"Ben je nu in Italie?"
Ja, op mijn iPhone werkt het gewoon
"Is jouw regio aangepast naar het land waar je verblijft"
Ja, zowel mijn iPhone als Apple Watch staan op Italy
"Via de onderstaande link kan je lezen hoe je je regio aanpast"
"Is lukt het om de regio aan te passen?"

Heb dus nu weer een bericht gestuurd dat het goed staat en ik met geen mogelijkheid de AW geverifieerd krijg.
De foutmelding is overigens wel super duidelijk, snap wel dat de support het niet goed snapt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hopqZAmBDaTdKonEHzcDCMsr/full.jpg

Edit:
Na kort contact met een andere medewerker van de support is de verificatie door hunzelf gedaan, geen idee hoe maar het werkt nu in elk geval :D _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 02-04-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spectaculous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:15:
Weet iemand toevallig wat er voor nodig is om dit samen met iemand te doen? Nu hebben we een en/of rekening voor de boodschappen. Kan dit bij Bunq ook zo? En kunnen wij dan beide de pas aan Apple Pay toevoegen?
Ja dat noemen ze een joint account, maar om allebei dan Apple Pay te krijgen moeten jullie beiden bunq premium hebben ad €8 per maand per persoon - immers krijg je zonder Premium geen pasjes. Je mag de pasjes van de een niet delen met de ander en het is niet mogelijk om enkel een joint account te nemen.

@Famous Ja daar is een heel gezeik over vandaag geloof ik. Heb zelf het probleem niet, maar veel anderen wel. Lijkt wel alsof ze de deur naar Apple Pay iets verder dicht hebben gezet.

-edit- Niet het geval. Moet een bug zijn oid. Niet iemand geholpen met AP en die kon alle kaarten, ook online kaarten, direct toevoegen met sms verificatie. Waarom opeens veel klanten gezeik krijgen: geen idee :P

[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 03-04-2019 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Famous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:41:
[...]

Heeft inderdaad geen effect op Apple Music, ik gebruik dit namelijk zelf ook en heb geen problemen ondervaren met Apple Music.

Vandaag wel de eerste betaling gedaan met Apple Pay en dit ging lekker gemakkelijk _/-\o_
[Afbeelding]
MelvinW schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:09:
[...]

De regio van je iPhone/Apple Watch moet je tijdelijk aanpassen, niet je Apple ID. Instellingen -> Algemeen -> Taal en Regio -> Regio -> hier een land kiezen waar Apple Pay beschikbaar is. Als je een Apple Pay kaart hebt toegevoegd aan de Wallet-app kun je de regio weer terugzetten. Dat heeft geen effect op Apple Music.
Wat stom.. ik zocht vanuit de instellingen op regio en kwam vanzelf uit op iCloud :+. Ok, Revolut had er geen zin in dus ik heb Bunq aangevraagd. Als het bevalt kunnen er wat rekeningen/passen bij Rabo er uit om de kosten te compenseren. Het is allemaal opgezet en het viel me nog mee hoe redelijk makkelijk het verliep. De vrouw zat mij de afgelopen tijd jaloers te maken met betaling via d'r Fitbit, nu is het mijn beurt met de Watch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:27
Anoniem: 1036995 schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:06:
Iemand een exact stappenplan van Monese in samenwerking met Apple Pay, lees het hierboven maar vind het toch wat te ingewikkeld.
Kan Monese aangevraagd worden via NL regio/NL adres?
Kan Apple Pay ook gebruikt worden met gratis account?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Lukt mij niet... ik krijg niet de optie om de kaart alvast te activeren maar alleen maar om de pas aan de wallet toe te voegen wat vervolgends neit werkt...

iemand enig idee waarom ik de pas niet kan activeren en alleen maar de optie krijg "voeg toe aan wallet"

[ Voor 25% gewijzigd door Jedi Geub op 03-04-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 16:53
TerrorSource schreef op woensdag 3 april 2019 @ 06:33:
[...]

Kan Monese aangevraagd worden via NL regio/NL adres?
Kan Apple Pay ook gebruikt worden met gratis account?
Aanvragen kan wel, mijn pas is zojuist verzonden en zou volgende week binnen moeten komen. Als het goed is zou het dan moeten werken met Apple Pay als je de regio op UK zet, nog een weekje wachten en dan weten we het :p

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Jedi Geub schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:35:
Lukt mij niet... ik krijg niet de optie om de kaart alvast te activeren maar alleen maar om de pas aan de wallet toe te voegen wat vervolgends neit werkt...

iemand enig idee waarom ik de pas niet kan activeren en alleen maar de optie krijg "voeg toe aan wallet"
Is je regio wel aangepast?

Heet het dus; "Wallet en Apple Pay"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Famous schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:10:
[...]

Is je regio wel aangepast?

Heet het dus; "Wallet en Apple Pay"?
Regio staat op Italie van mijn telefoon.

en enige optie is Voeg je pas toe aan Apple pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24
Famous schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:37:
[...]

Beide regio's staan op IT.

Zodra ik de pas "verifieer" via de Bunq app zegt hij "Neem contact op met support" (ditzelfde doet hij als ik verificatie wil via sms).
Uiteraard contact gehad met support maar ben ik nog niet mee verder;

"Ben je nu in Italie?"
Ja, op mijn iPhone werkt het gewoon
"Is jouw regio aangepast naar het land waar je verblijft"
Ja, zowel mijn iPhone als Apple Watch staan op Italy
"Via de onderstaande link kan je lezen hoe je je regio aanpast"
"Is lukt het om de regio aan te passen?"

Heb dus nu weer een bericht gestuurd dat het goed staat en ik met geen mogelijkheid de AW geverifieerd krijg.
De foutmelding is overigens wel super duidelijk, snap wel dat de support het niet goed snapt :+

Edit:
Na kort contact met een andere medewerker van de support is de verificatie door hunzelf gedaan, geen idee hoe maar het werkt nu in elk geval :D _/-\o_
Let op! Hier had ik ook last mee, maar het ding is dat zodra je Apple Pay activeert op je iPhone, dat daarna ineens de CVC code van je Italiaanse kaart wijzigt en je dus een andere CVC code moet invullen als je je Watch activeert. Daarna werkt het meteen bij mij.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Jedi Geub schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:12:
[...]

Regio staat op Italie van mijn telefoon.

en enige optie is Voeg je pas toe aan Apple pay
Dan kijk je in de Bunq app?
Ik bedoel bij je instellingen op je telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JbucnhUlLCvwncPuZa4yiHP0/full.jpg
Sluuz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:14:
[...]

Let op! Hier had ik ook last mee, maar het ding is dat zodra je Apple Pay activeert op je iPhone, dat daarna ineens de CVC code van je Italiaanse kaart wijzigt en je dus een andere CVC code moet invullen als je je Watch activeert. Daarna werkt het meteen bij mij.
Was inderdaad als tip gegeven hier.
Ik kon de pas wel toevoegen maar niet verifiëren, CVC vernieuwen werkte ook niet.
Gelukkig werkt het nu met behulp van support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Famous schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:25:
[...]

Dan kijk je in de Bunq app?
Ik bedoel bij je instellingen op je telefoon:

[Afbeelding]

[...]

Was inderdaad als tip gegeven hier.
Ik kon de pas wel toevoegen maar niet verifiëren, CVC vernieuwen werkte ook niet.
Gelukkig werkt het nu met behulp van support :)
Mijn telefoon staat ook op regia italie in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dutchdude99 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:40:
[...]

Aanvragen kan wel, mijn pas is zojuist verzonden en zou volgende week binnen moeten komen. Als het goed is zou het dan moeten werken met Apple Pay als je de regio op UK zet, nog een weekje wachten en dan weten we het :p
Vandaag ook een account aangemaakt en pas besteld. Heb op reddit stappenplan gevonden hoe het werkend te krijgen is maar het lijkt erop dat Monese een MasterCard creditcard is en niet alle winkels dat accepteren.

Bunq is een Maestro (Debit)creditcard en die worden meer geaccepteerd in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Jedi Geub schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:37:
[...]

Mijn telefoon staat ook op regia italie in de instellingen.
Snap ik, maar zie je Apple Pay staan bij je instellingen zoals het screenshot welke ik erbij heb geplaatst?
Want je hebt nu geen pas (denk ik althans) in je Wallet staan dus erg valt weinig te activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Vraag me niet hoe het kan maar toen ik de pas handmatig toevoegde deed deze het ineens...

helaas wel pas gelukt bij 2e pas... dus eerste pas kan weer verknipt worden haha...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 16:53
TerrorSource schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:38:
[...]

Vandaag ook een account aangemaakt en pas besteld. Heb op reddit stappenplan gevonden hoe het werkend te krijgen is maar het lijkt erop dat Monese een MasterCard creditcard is en niet alle winkels dat accepteren.

Bunq is een Maestro (Debit)creditcard en die worden meer geaccepteerd in NL.
Volgens de Monese website: "The Monese contactless debit card is essentially a prepaid card with superpowers." Maar dan inderdaad van MasterCard. Gelukkig ga ik Apple Pay gebruiken voor m'n lokale supermarkt inkopen en die accepteert MasterCard dus het zou moeten werken.

Maestro zou uiteraard veel fijner zijn, maar als tijdelijke oplossing tot we hier officieel Apple Pay krijgen vind ik dit ook prima.

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik hoop dat de normale Nederlandse banken en Apple snel tot een werkende Apple Pay komen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dutchdude99 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:24:
[...]

Volgens de Monese website: "The Monese contactless debit card is essentially a prepaid card with superpowers." Maar dan inderdaad van MasterCard. Gelukkig ga ik Apple Pay gebruiken voor m'n lokale supermarkt inkopen en die accepteert MasterCard dus het zou moeten werken.

Maestro zou uiteraard veel fijner zijn, maar als tijdelijke oplossing tot we hier officieel Apple Pay krijgen vind ik dit ook prima.
Zeker als Monese niks per maand kost is het een prima tijdelijke oplossing lijkt mij zo.

N26 heb ik al naar gekeken maar krijg je nu niet werkend met Apple Pay.

Bunq kost in mijn ogen te veel. Heb je wel iDeal erbij maar is pas handig als complete vervanger van je huidige bank.

Revolut heb je ook nog, heb ik nog niet verder naar gekeken.

Ben zelf nog aan het zoeken naar een gratis mogelijkheid voor Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jedi Geub schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:44:
Vraag me niet hoe het kan maar toen ik de pas handmatig toevoegde deed deze het ineens...

helaas wel pas gelukt bij 2e pas... dus eerste pas kan weer verknipt worden haha...
Als de eerste ook een Italiaanse pas is, kan je die gewoon alsnog toevoegen als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh yay, het is me eindelijk gelukt om een omweg te vinden bij bunq die je één virtuele Maestro geeft in Apple Pay. Helleluja, dat was het laatste dat ik moest hebben om het perfect te maken. Mocht je portemonnee dan gejat worden en je blokkeert je fysieke passen, dan heb je iig nog een online mastercard en een virtuele maestro in Apple Pay zodat je her en der nog kan betalen. :P Als je je fysieke kaart blokkeert blokkeert ook Apple Pay namelijk, dan is zo'n virtuele kaart een uitkomst.

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 03-04-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16

epo

Toch ook maar Bunq rekening genomen en via https://www.iculture.nl/gids/bunq-apple-pay-stappenplan/ de boel geconfigureerd. Conclusie damn wat is dit ideaal zeg, eindelijk en die paar extra euros zeker waard (neem deel in een pack, vrij eenvoudig via forum Bunq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:39:
Oh yay, het is me eindelijk gelukt om een omweg te vinden bij bunq die je één virtuele Maestro geeft in Apple Pay. Helleluja, dat was het laatste dat ik moest hebben om het perfect te maken. Mocht je portemonnee dan gejat worden en je blokkeert je fysieke passen, dan heb je iig nog een online mastercard en een virtuele maestro in Apple Pay zodat je her en der nog kan betalen. :P Als je je fysieke kaart blokkeert blokkeert ook Apple Pay namelijk, dan is zo'n virtuele kaart een uitkomst.
Ooh je hebt je Italiaanse pas echt bij je dan? Ik heb een fysieke Nederlandse kaart in mijn portemonnee (welke nu steeds minder mee gaat) en de Italiaanse in een la gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Jazeker, ik heb bijna uitsluitend “Italiaanse” passen eigenlijk. De fysieke kaarten zijn sowieso allemaal Italiaans. Heb enkel een NL’se online mastercard, ivm regio-locks in de App Store had ik er ook eentje met regio NL nodig. Anders weigert Apple hem :P

2x IT Maestro fysiek en 1x virtueel, 1x MC IT fysiek en 2x MC Online en nog 2x NL online MC. 8 passen totaal, waarvan 6 Italiaans in Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar Italiaans fysiek voegt helemaal niets toe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Mijn Italiaanse pas (Bunq) is helaas niet aangekomen. Als ik een vervanging bestel voor deze pas moet ik dan weer die regio’s aanpassen of is de vervanging ook automatisch Italiaans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Het voegt Apple Pay toe? :P
Ik heb dus net als jij fysieke passen waarmee ik zowel “normaal” kan pinnen als Apple Pay betalingen mee kan doen. Dat heeft meerwaarde ten opzichte van een pas met regiocode NL. Zelfs als je hem niet toevoegt in AP zijn ze dan wel “Apple Pay ready” voor als je ze later wellicht wel wilt toevoegen. Verder werken ze precies hetzelfde, pinnen, contactloos betalen, wat je maar wil. Fysiek naast elkaar en als je ze enkel fysiek gebruikt hebben ze geen meerwaarde en zijn ze identiek (behalve de regiocode), achterliggend is wat het verschil maakt: Apple Pay.

@domini2006 Ik zou even wachten. Bunq heeft op het moment (zie Together) bij meerdere mensen flinke problemen met het afleveren van passen. Sommige mensen hebben intussen meer dan 2 weken vertraging. Ook met Nederlandse passen. Als ze niet aankomen, kan je zelfs nog beter eerst ff aan Support vragen hoe ‘t zit. Als ‘t goed is is een vervangende pas ook IT ja (ook volgens bunq.love’s tutorial), maar heb dat zelf nog nooit geprobeerd - dus geen garanties. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 12:15
De vrouw wou een gezamenlijke rekening om o.a. boodschappen van te doen, mede door de wens voor Apple Pay besloten om Bunq erbij te nemen als aparte rekening, mede door de 3 gratis passen:

- 1x Maestro voor mij
- 1x MasterCard voor mij
- 1x Maestro voor haar

Dan behoudt ik mijn reguliere rekening voor alles m.b.t. hypotheken en vaste lasten.
Die 8 euro neem ik voor lief, ik heb nu Amazon Prime, die ik niet meer gebruik, dus die afsluiten, dan is het er ook uit. Plus een extra pas bij mijn bank aanvragen kost ook een tientje.

[ Voor 21% gewijzigd door xoniq op 03-04-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Hou er rekening mee dat je passen eigenlijk niet mag delen volgens de bunq voorwaarden (zonder expliciete geschreven toestemming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:41:
@xoniq Hou er rekening mee dat je passen eigenlijk niet mag delen volgens de bunq voorwaarden (zonder expliciete geschreven toestemming).
Moah, wat moet je dan met meerdere debit passen? Neem aan dat eerste graad familie (verloofde) vast geen probleem is.

Desnoods bel ik Bunq even hierover om toestemming te vragen om eventueel gezeik te voorkomen.

FYI:

Ik heb de voorwaarden doorgespit, maar ik kan niks vinden over het niet mogen delen van de pas. Maar ik bel ze daar morgen wel even over.

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 04-04-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Zelf gebruiken. :P Daar zijn ze voor, geen uitzonderingen in de voorwaarden. (Ik vind het ook bizar trouwens, begrijp me niet verkeerd. In principe moet je dus volgens de voorwaarden verplicht €16 per maand betalen voor een en/of account met allebei een pasje. Knettergek. :+)

Bunq bellen is onmogelijk, maar je kan wel met support chatten. Waarschijnlijk krijg je te horen dat ze het gaan toestaan, maar dat al je claims op garanties en bescherming komen te vervallen. Of je dat risico dan wilt nemen is verder aan jezelf natuurlijk. :)

Ik zou me trouwens aansluiten bij een Pack, dan betaal je maar €5 ipv €8 en is gewoon Premium - dus Apple Pay ook alsnog inbegrepen enzo. :) Loopt hier in Persoonlijke financiën een topic over ervaringen met bunq waar je t kan vragen en anders in “Share the bunq pack” topic op Together.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
@WhatsappHack thanks voor de tip. Heb al een account aangevraagd, kan je die dan achteraf nog in een 'pack' drukken? Zal daar even verder in verdiepen.

Wat betreft garantie en bescherming claims, we gaan het Bunq account alleen gebruiken voor dingen als wekelijkse boodschappen. tanken en ander klein spul. Dus niks risicovols, de rest gaat van de hoofdrekening bij ING waar ook mij hypotheek staat enz. Dus daar zie ik weinig gedoe in. Maar goed, zal eens in dat pack gebeuren duiken, die 3 euro is ook niet zo heel spannend, 1 pakje sigaretten minder in de maand en ik heb dat er al dubbel uit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Je zei dat je het niet kon vinden in de voorwaarden, dus ik ben eens gaan kijken. Volgens mij hebben ze het inderdaad aangepast en staat er nu niets meer over het niet mogen delen, maar dat "je pas je eigen verantwoordelijkheid" is. Ik ga zo nog even de andere documenten nalezen (en historisch, ik maak altijd kopietjes van voorwaarden :X), maar dat is op zich wel relaxt.
Als je het dan helemaal compleet wil maken dan zou je je vrouw eventueel zelfs kunnen aanmelden voor Bunq Free en dan een en/of rekening aanmaken (op beide namen) of een connect (op jouw naam, maar zij kan namens jou betalingen doen/accepteren). Dan een pasje uitlenen en/of de pas toevoegen aan haar Apple Pay en het feest is compleet, inclusief het gemak van Pay. :P
Helaas, zie -edit-.

Ja hoor, je kan altijd bij een Pack aansluiten. Als je nu nog in je gratis proefmaand zit is het natuurlijk raadzaam om even te wachten tot die (bijna) voorbij is. :P

-edit-
@xoniq Ah, gevonden! Het staat er nog wel in. Verkeerde zoekterm gebruikt. Kaartregels, hoofdstuk 10.
Om veiligheidsredenen is het niet toegestaan om je pas te veranderen, te kopiëren, uit te lenen of te verkopen, zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2019 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op donderdag 4 april 2019 @ 00:28:
-edit-
@xoniq Ah, gevonden! Het staat er nog wel in. Verkeerde zoekterm gebruikt. Kaartregels, hoofdstuk 10.

[...]
Mja, beetje grijs gebied. Niet uitlenen aan wie? Als ik iemand anders mijn pas leen, snap ik dat het een risico is. Valt me trouwens mee, zostraks een account aangemaakt, zojuist bevestigd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xoniq Ongespecificeerd, dus "niet uitlenen" in de strengste zin van het woord, gewoon letterlijk: "niet uitlenen". :P Aan niemand dus. ;) De vraag is wel als je een pasje in Apple Pay zet, waarmee het gevirtualiseerd wordt en Apple er een eigen kaartnummer aan toekent, of je dan werkelijk nog "je pas" uitleent. Maar goed, juridisch kinderachtig en dat zal waarschijnlijk geen stand houden - maar toch. :P

Either way, om gezeik te voorkomen zou ik het zeker ff navragen/toestemming vragen om er eentje uit te lenen. :) Oh en als je toestemming krijgt, dan zou ik alsnog overwegen om een "Free"-account aan te maken voor je vrouw zoals ik in m'n vorige post schreef (nu doorgehaalde tekst.) trouwens. Met een joint (en/of) account. Overwegen waard. Anyway, dit stukje is een beetje offtopic en hoort eigenlijk in het bunq topic thuis - dus laatste tip wat dat betreft haha :D

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 04-04-2019 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:23:
@Donstil Het voegt Apple Pay toe? :P
Ik heb dus net als jij fysieke passen waarmee ik zowel “normaal” kan pinnen als Apple Pay betalingen mee kan doen. Dat heeft meerwaarde ten opzichte van een pas met regiocode NL. Zelfs als je hem niet toevoegt in AP zijn ze dan wel “Apple Pay ready” voor als je ze later wellicht wel wilt toevoegen. Verder werken ze precies hetzelfde, pinnen, contactloos betalen, wat je maar wil. Fysiek naast elkaar en als je ze enkel fysiek gebruikt hebben ze geen meerwaarde en zijn ze identiek (behalve de regiocode), achterliggend is wat het verschil maakt: Apple Pay.
Nee precies. Alleen Apple Pay dus eigenlijk.

Italiaanse terminals kan overigens nog wel een nadeel zijn. Voor mij niet irritant maar je kunt niet precies zien wat er staat.
WhatsappHack schreef op donderdag 4 april 2019 @ 00:28:
Ja hoor, je kan altijd bij een Pack aansluiten. Als je nu nog in je gratis proefmaand zit is het natuurlijk raadzaam om even te wachten tot die (bijna) voorbij is. :P
Dat hoeft overigens niet. Ik ben pas begonnen en heb ook vrijwel gelijk een pack gestart. Zitten nu 3 mensen bij maar de volgende betaling is toch pas 27/4, precies na mijn proefmaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vandaag van de Rabo:
Tot op heden kunt u inderdaad nog geen gebruik maken van Apple pay. De Rabobank is nog wel steeds bezig met de ontwikkeling hierin.
Hopelijk kunnen we u snel berichten dat de mogelijkheid eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

@domini2006 Ik zou even wachten. Bunq heeft op het moment (zie Together) bij meerdere mensen flinke problemen met het afleveren van passen. Sommige mensen hebben intussen meer dan 2 weken vertraging. Ook met Nederlandse passen. Als ze niet aankomen, kan je zelfs nog beter eerst ff aan Support vragen hoe ‘t zit. Als ‘t goed is is een vervangende pas ook IT ja (ook volgens bunq.love’s tutorial), maar heb dat zelf nog nooit geprobeerd - dus geen garanties. :P
Ik heb hier afgelopen week Bunq aangevraagd en had de pas met 2 dagen in huis :)
Misschien zelfs een dag maar toen had ik niet in de brievenbus gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Dit is niet goed voor de portemonnee. Ik wil Apple Pay icm Bunq natuurlijk ten volle benutten, dus ik heb toch maar weer een Apple Watch besteld. :X

Pasjes waren bij mij ook na een paar dagen binnen idd. Dat ging vrij rap.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

rimave schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:20:
Dit is niet goed voor de portemonnee. Ik wil Apple Pay icm Bunq natuurlijk ten volle benutten, dus ik heb toch maar weer een Apple Watch besteld. :X

Pasjes waren bij mij ook na een paar dagen binnen idd. Dat ging vrij rap.
Net voor het eerst met de AW betaald.
Was bij de bakker en daar staat de pin wat hoger, dan is een telefoon toch wel makkelijker.
Maar wilde proberen of het goed werkte :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik vind betalen met een Apple Watch vaak redelijk onhandig.
Ik draag 'm links en de meeste terminals waar ik betaal zit het ''betaal-gedeelte'' aan de linkerkant, dat ziet er echt niet uit als je ziet wat voor acrobatische draai aan je hand/arm moet doen om bij die terminal moet komen.

#TeamLeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:27:
Ik draag 'm links en de meeste terminals waar ik betaal zit het ''betaal-gedeelte'' aan de linkerkant, dat ziet er echt niet uit als je ziet wat voor acrobatische draai aan je hand/arm moet doen om bij die terminal moet komen.

#TeamLeft
Moet je hem echt zo dicht aan die kant houden? Probeer het gewoon eens vanaf de andere kant, vaak pakt ie hem dan ook.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Geert1976 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:27:

#TeamLeft
De meeste terminals die ik tegenkom hebben het NFC-gedeelte bovenop. De terminals die het aan de linkerkant hebben vind ik eigenlijk alleen in Nederland en zijn idd vrij onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:40:
[...]

Moet je hem echt zo dicht aan die kant houden? Probeer het gewoon eens vanaf de andere kant, baalt pakt ie hem dan ook.
mijn ervaring is dat bij de meeste terminals waar ik kom, je aan de linkerkant moet betalen.
Maar zal het inderdaad eens komende tijd de betaling via de rechterkant gaan proberen.

De terminals in de VS werken wat dat betreft 100 maal prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het valt mij wel op dat je de iPhone nog vanaf een redelijk afstandje kunt houden en dat hij hem dan al pakt.
Ongeveer vanaf een centimeter of 3 pakt ie hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024

Even contact met support gehad. Die zeggen dat hij afgeleverd zou zijn, enkel zeggen ze dat het ook een vergissing kan zijn... Lekker vaag dus, ik moet nu, als ik de pas dit weekend nog niet heb, maandag nog eens contact opnemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:51:
[...]

mijn ervaring is dat bij de meeste terminals waar ik kom, je aan de linkerkant moet betalen.
Maar zal het inderdaad eens komende tijd de betaling via de rechterkant gaan proberen.

De terminals in de VS werken wat dat betreft 100 maal prettiger.
Bij deze bijv.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik9oAUbWKj97S5sIlTfNRL4NGPA=/fit-in/1280x/filters:fill(black)/i/2000621794.jpeg?f=imagegallery

Daar kan je je telefoon/pas/watch net zo goed aan de rechterkant houden, boven het numpad dus.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:18:
[...]

Bij deze bijv.:
[Afbeelding]

Daar kan je je telefoon/pas/watch net zo goed aan de rechterkant houden, boven het numpad dus.
ja, deze ken ik. Paar keer geprobeerd zoals jij het beschrijft, vaak helaas geen succes. Maar ga komende tijd bij deze terminals vaker de 1ste keer direct boven het numpad proberen de betaling te verrichten...tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Mijlpaal: Vandaag m'n eerste Apple Pay betaling verricht! :+
Was even uitzoeken hoe t moest, maar gelukt. Erbij houden, terugnemen, 2x drukken op sleep knop, face ID scan, en nog een keer erbij houden.

Kwam er wel achter dat ik de pas niet aan m'n AW kan toevoegen, want ik heb de Series 0..... Toch maar even kijken of ik wellicht een series 2 kan scoren voor een prikkie.

[ Voor 30% gewijzigd door xoniq op 04-04-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
xoniq schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:43:

Kwam er wel achter dat ik de pas niet aan m'n AW kan toevoegen, want ik heb de Series 0..... Toch maar even kijken of ik wellicht een series 2 kan scoren voor een prikkie.
Huh? Ik heb 'm gewoon actief op m'n 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
sigmundfreund schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:23:
[...]

Huh? Ik heb 'm gewoon actief op m'n 0.
Ik krijg de melding dat ik moet updaten als ik een kaart wil toevoegen, terwijl er geen update meer is (ik kan niet meer mee met de nieuwste WatchOS versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb ook vandaag mijn eerste Apple Pay betaling gedaan, met mijn Watch Series 0, bij de AHXL in Eindhoven.

Werkt perfect, snel, en ik moet zeggen dat Bunq ook erg prettig werkt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
FiXeR.nl schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:26:
Ik heb ook vandaag mijn eerste Apple Pay betaling gedaan, met mijn Watch Series 0, bij de AHXL in Eindhoven.

Werkt perfect, snel, en ik moet zeggen dat Bunq ook erg prettig werkt verder.
Vreemd, kan de kaart niet toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7OqvjmyCxZ5unyw1fTUEoSKl/medium.jpg

En dan klik ik op Software-update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hi5lv3KjsghljS96PdyQuuP4/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-06 18:41
xoniq schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:43:
Mijlpaal: Vandaag m'n eerste Apple Pay betaling verricht! :+
Was even uitzoeken hoe t moest, maar gelukt. Erbij houden, terugnemen, 2x drukken op sleep knop, face ID scan, en nog een keer erbij houden.

Je hoeft 'm er niet eerst bij te houden. Je kunt meteen 2x op sleep knop drukken, Face ID scan en dan erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
jorikc schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:33:
[...]

Je hoeft 'm er niet eerst bij te houden. Je kunt meteen 2x op sleep knop drukken, Face ID scan en dan erbij houden.
Ah! Kijk dat is duidelijk. Probeer t nu net, en begint gelijk van; 'Houd bij de lezer'. Thanks man! Daar zat ik even mee te klieren bij de kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
domini2006 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:17:
[...]

Even contact met support gehad. Die zeggen dat hij afgeleverd zou zijn, enkel zeggen ze dat het ook een vergissing kan zijn... Lekker vaag dus, ik moet nu, als ik de pas dit weekend nog niet heb, maandag nog eens contact opnemen..
Aan support heb je niet veel mbt de passen. De vervanger van mijn vervanger is weer niet aangekomen en de oplossing was; bestel maar opnieuw dan vergoeden we de kosten. Dus ik gaf aan dat ik nu een andere oplossing wilde omdat dit geen oplossing was.
Uiteindelijk toch maar nieuwe passen (de derde mastercard en de tweede extra maestro) besteld. Verzocht om restitutie voor de 18 euro. En toen gaf de medewerker aan dat ze dat niet zou doen omdat het aanbod verviel toen ik aangaf dat ik een andere oplossing wilde.

Ik kon trouwens wel meteen de vervangende passen weer koppelen aan wallet na het aanvragen. Dus gewoon via de app met de optie, mijn pas is niet aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
xoniq schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:30:
[...]

Vreemd, kan de kaart niet toevoegen:

[Afbeelding]

En dan klik ik op Software-update:

[Afbeelding]
Ik weet niet waarom je niet kan updaten maar 4.3.2 is de laatst ondersteunde versie. Die draai ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
sigmundfreund schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:01:
[...]

Ik weet niet waarom je niet kan updaten maar 4.3.2 is de laatst ondersteunde versie. Die draai ik ook.
Ik denk dat ik erachter ben. In mijn Apple Watch staat nog een beta profiel..... 8)7
Die verwijder ik nu, ik laat nog even weten of het daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05
Een keer uit en aan zetten verhelpt dit meestal

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nou heb eindelijk m'n AW geüpdatet, en Apple Pay in weten te schakelen. Thanks guys voor de hulp. Begin nu al gewend te raken aan Apple Pay. Sta ik in de rij bij de kassa op m'n telefoon te lezen op Tweakers, ben ik aan de beurt, 2 deukjes, telefoon naar de terminal, en klaar.

Love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:08
Apple Pay ook naar Luxemburg. Alleen Nederland en IJsland lopen achter. Thank Ali hebben we bunq :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Dennisweb schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:15:
Apple Pay ook naar Luxemburg. Alleen Nederland en IJsland lopen achter. Thank Ali hebben we bunq :+
Bron?

Bunq is “het” voor mij ook niet. Teveel on-mogelijkheden over de pakketten heen. 8-9e per maand is te duur en in Pack heb je 1/4de van de mogelijkheden(rente, waarborg, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
TerrorSource schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:37:
[...]

Bron?

Bunq is “het” voor mij ook niet. Teveel on-mogelijkheden over de pakketten heen. 8-9e per maand is te duur en in Pack heb je 1/4de van de mogelijkheden(rente, waarborg, etc)
Die 8 euro met wat je krijgt vind ik wel meevallen. Ik gooi 1 streaming dienst eruit die ik weinig gebruik, en het is al klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
[...]

Bron?

https://bgl.lu

En ik vind bunq best fijn. Ik had even mijn twijfels, maar ben inmiddels wel gerustgesteld (de docu van Ziggo over bunq is best een aanrader. Je krijgt een mooi inkijkje in de keuken). Valt me wel op dat bunq vaak functies als eerste heeft, die lader door de grootbanken gekopieerd worden :) Dan maar meteen naar bunq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Dennisweb schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:17:
[...]

En ik vind bunq best fijn. Ik had even mijn twijfels, maar ben inmiddels wel gerustgesteld (de docu van Ziggo over bunq is best een aanrader. Je krijgt een mooi inkijkje in de keuken). Valt me wel op dat bunq vaak functies als eerste heeft, die lader door de grootbanken gekopieerd worden :) Dan maar meteen naar bunq!
Offtopic, link naar docu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:17:
[...]

Nou er zijn nog best wel wat bezwaren te maken voor Bunq als je hoofd bank.

Zoals bijvoorbeeld de enkele investeerder welke erachter zit, bepaalde instanties welke niet naar Bunq overmaken (belastingdienst bijvoorbeeld), maandelijkse kosten en het niet kunnen storten van papieren geld.

Het is een toffe start-up en ze verzinnen/doen nieuwe dingen om een jonger publiek aan te spreken maar het echt als volwaardige bank zien doe ik niet.

Edit: wel ben ik super blij met Apple Pay maar als het bij Abnamro had gekund had ik daar net zo van genoten.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 04-04-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:38:
[...]

Zoals bijvoorbeeld de enkele investeerder welke erachter zit, bepaalde instanties welke niet naar Bunq overmaken (belastingdienst bijvoorbeeld), maandelijkse kosten en het niet kunnen storten van papieren geld.

Het is een toffe start-up en ze verzinnen/doen nieuwe dingen om een jonger publiek aan te spreken maar het echt als volwaardige bank zien doe ik niet.

Edit: wel ben ik super blij met Apple Pay maar als het bij Abnamro had gekund had ik daar net zo van genoten.
Daarom heb ik Bunq erbij gedaan voor erbij. Extra passen, prepaid creditcard, fantastische app, terwijl de gewone rekening gebruikt blijft worden voor salaris, hypotheek, lease auto, vaste lasten en ga zo maar door.

Op zich best fijn om 't gescheiden te hebben. Maandelijks een paar honderd euro op Bunq zetten, en je hebt prima de vinger op de uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:38:
[...]

De enige investeerder is een bezwaar, maar ik heb het goed tegen elkaar afgewogen. De DNB heeft het in geval van eventueel faillisement ook over opties voor overname door een andere bank. Echt failliet gaan is echt een uiterste optie.

Ik kan me niet voorstellen dat de DNB voor het eerst na het Scheringa-fiasco meteen een licentie afgeeft aan iemand die niet te vertrouwen is. Er zit vast een goed plan B achter. Er is een heel legal team, de ex-voorzitter van de AFM heeft eraan meegewerkt. Eerlijk gezegd maak ik me niet zo’n zorgen.

De Belastingdienst maakt wel geld over naar bunq-rekeningen, maar je moet kunnen aantonen dat je naam klopt bij je IBAN-nummer. Je kan gewoon een export maken en die opsturen. Ik heb het aan meerdere vrienden gevraagd en die kregen het ook voor elkaar :)

Maandelijkse kosten vind ik niet zo’n probleem. Geld storten doe ik misschien eens per jaar. En ik houd mijn ABN als backup wel aan. Dus als het moet, stort ik via ABN naar bunq. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22

WTM

Stel je zou dat Bunq joint willen doen.

Mijn vrouw en ik willen dan beide met Apple Pay kunnen betalen.
We zouden dan graag een 'boodschappen rekening' willen (met Maestro) die een fysiek pasje heeft én Apple Pay lust. Zou er dan ook voor ons allebei nog een master card (moet niet perse fysiek pasje zijn) inzitten? ik snap verschil niet met die online pasjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lol. Sorry hoor, maar... F-ing hell.
Dan is Nederland het enige land in onze directe omgeving dat geen Apple en Google Pay heeft hier. :+
Om het ff helder te maken: https://www.datawrapper.de/_/6K85O/ :X
Luxemburg zal dus ingekleurd kunnen worden, blijven we enkel met Andorra en de Faroe-eilanden over die het helemaal niet (officieel) heeft/niet aangekondigd is. Volgens mij kan je Hongarije intussen ook lichtblauw inkleuren trouwens.
[...]
Waarborg is altijd €100K. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het enige dat anders is aan Pack is de rente inderdaad.
Donstil schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:35:
Italiaanse terminals kan overigens nog wel een nadeel zijn. Voor mij niet irritant maar je kunt niet precies zien wat er staat.
Lol, ja dat kan inderdaad wel gebeuren. Vanuit dat oogpunt zou het eigenlijk fijn zijn als Belgische passen (met AP) al te fixen waren via bunq, maar helaas. :P Anderzijds, in het buitenland enkel opletten of ze wel de betaling in de lokale valuta klaarzetten en je niet naaien door euro's aan te bieden tegen een idioot slechte wisselkoers en verder valt er weinig aan te snappen aan wat er op 't schermpje staat haha. :P
Famous schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:59:
Ik heb hier afgelopen week Bunq aangevraagd en had de pas met 2 dagen in huis :)
Misschien zelfs een dag maar toen had ik niet in de brievenbus gekeken :+
Mooi! :) En misschien ietwat lucky, zie andere reacties hier en op Together. Het is een beetje raar en bunq is zoals altijd erg vaag over wat het probleem nou precies is - maar er zijn dus aardig wat mensen die hun passen niet krijgen. :+
domini2006 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:17:
[...]
Mja, dat is precies hoe je het ook hoort gaan bij anderen zoals @Janet_ :P
Ik hoop voor jullie beiden dat dat snel opgelost is, maar gelukkig kan je wel al genieten van Apple Pay. :D
WTM schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:13:
Stel je zou dat Bunq joint willen doen.

Mijn vrouw en ik willen dan beide met Apple Pay kunnen betalen.
We zouden dan graag een 'boodschappen rekening' willen (met Maestro) die een fysiek pasje heeft én Apple Pay lust. Zou er dan ook voor ons allebei nog een master card (moet niet perse fysiek pasje zijn) inzitten? ik snap verschil niet met die online pasjes?
Als je met z'n tweetjes een account neemt... Dan zou ik mezelf een lol doen en mezelf allebei aansluiten bij een Pack of er zelf een starten en nog twee mensen (Tweakers of op Bunq Together) uitnodigen.
Dan ben je omgerekend €0,01 per maand meer kwijt, maar heb je wel allebei 3 passen (6 totaal dus) en 25 rekeningen (50 totaal). Ik zie niet in waarom je Joint zou nemen voor €9,99 met z'n tweeën en dan gezeik krijgt met een pastekort, terwijl je ook €10 per maand kwijt kan zijn met z'n tweetjes en al dat gezeik niet hebt. Ja als je geen zin hebt in "dat Pack gedoe", maar ff serieus: je sluit je aan bij zo'n pack, je stelt een automatische overboeking in van €5 (per persoon) elke maand naar de pack beheerder en je hebt er geen omkijken meer naar. (Of je moet nog 2 mensen vinden die jou elke maand €5 dokken en zich aansluiten bij jouw Pack.)
Ik snap het wel, zou het ook niet prettig vinden en het is dat ik mezelf bij een Pack van een vriend kon aansluiten - anders had ik er ook flink over getwijfeld. (Maar zonder Pack vond ik bunq, principeel ook, gewoon te duur dus dan was ik nooit van m'n bunq PROMO afgekomen. :P) Maar intussen zie je zoveel mensen die het Pack delen: blijkbaar gaat dat 99.9% van de tijd helemaal prima.

Maar als je dan toch perse Joint wilt:
Online pasjes zijn virtueel. Krijg je dus geen fysieke pas. Enkel een kaartnummer, vervaldatum en CVC en that's it. Die kan je ook toevoegen aan Apple Pay trouwens* als je ze aanvraagt met die Italië omweg, alleen wordt MasterCard in winkels in Nederland niet zo goed ondersteund als Maestro. Je krijgt er allebei 5 stuks, dus het lijkt me dat je daar meer dan genoeg aan hebt. ;)
* = Dat werkt hier echt helemaal prima, maar er zijn mensen bij wie het blijkbaar niet wil lukken.

Je kan 2x Maestro aanvragen, voor allebei één die je koppelt aan je gezamenlijke rekening en toevoegt aan Apple Pay. Er zijn nog andere constructies beschikbaar, maar het is maar wat je wilt eigenlijk.
Als de meeste winkels waar je boodschappen gaat doen contactloos betalen ondersteunen, dan kan je ook een andere verdeling maken via weer een andere work-around om een virtuele Maestro te krijgen.
Dan kun je aanvragen:
1x virtuele Maestro per persoon, die koppel je aan gezamenlijke rekening.
1x fysieke Maestro per persoon, gekoppeld primair aan je privérekening en met de secondary-pin aan je gezamenlijke rekening - voor het "noodgeval" dat Apple Pay niet werkt in een winkel. (Let op: de secondary-pin werkt enkel bij kaart fysiek in het apparaat steken of met de pas contactloos betalen boven de €25. (Apple Pay heeft geen limiet, dus die zal je nooit vragen om pincode - en dus trekt die dan met die pas enkel van je privérekening. Maarja, als Apple Pay werkt dan zit je niet in de situatie dat je die backup PIN nodig hebt :+))
5x Online MasterCard per persoon
... Hou je nog 1 pas over. Misschien een fysieke MasterCard voor als jullie op vakantie gaan naar het buitenland? En anders voor 't geval een van jullie hem nodig heeft, whatever. Je hoeft er ook niet 3 aan te vragen natuurlijk, je mag het ook bij 2 laten en wachten tot je hem nodig hebt. :P

Of wat je kan doen als je helemaal geen fysieke MasterCard nodig hebt:
3x Maestro. 1 pas voor jou voor privégebruik, 1 pas voor je vrouw voor privégebruik. En 1 pas die jullie gewoon allebei in Apple Pay zetten die gekoppeld zit aan de boodschappenrekening. Opnieuw kan je met secondary pin ook via deze route de "privépasjes" inzetten als back-up betaalmethode als Apple Pay niet werkt voor de boodschappenrekening. Zo hoef je ook niet meer dan één fysieke pas in je portemonnee te hebben. Oh en die online MasterCards kan je ook in Pay zetten (mits aangevraagd met de Italië route), dus daar kan je ook mee afrekenen waar je contactloos kan betalen én MasterCard geaccepteerd wordt.
In principe heb je dan geen Pack nodig, maar heb je als nadeel geen ruimte over voor een fysieke MasterCard - die je in een Pack wel met gemak zou kunnen aanvragen.

Anyway: zoiets. Genoeg opties die je kan uitvoeren, wat omslachtig allemaal door die 3-passen limit maar toch. :P Stuk voor stuk aan te vragen via de Italië omweg (virtuele Maestro is wel iets trickier om te krijgen, die work-around zal ik binnenkort een keertje uittikken) en daarmee toe te voegen aan Apple Pay. :)

-edit- P.S. Nooit 5x een Italiaanse Online MasterCard aanvragen. :P Ik zou er lekker 2 ofzo doen om in Apple Pay te zetten en er verder enkel Nederlandse bijnemen. Italiaanse kaarten kun je namelijk bijvoorbeeld NIET gebruiken in de App Store! Die zit regiolocked op de pas, dus daar heb je een pas met regio NL voor nodig. Regio IT wordt geweigerd. En dat kan bij meer diensten gebeuren, zoals bijvoorbeeld ook F1TV Pro.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 05-04-2019 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Spuit11 :o
Was gister genoemd inderdaad.

@WhatsappHack Ik zal het eens in de gaten houden.
Mijn broer heeft het gister aangevraagd, benieuwd wanneer hij de pas heeft.

Overigens wel netjes van Bunq; vanochtend deed hij een betaling en had direct de €10,- op mijn account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Is er eigenlijk een specifieke reden waarom iedereen een Italiaanse pas neemt? :p Bunq heeft Apple Pay toch niet alleen in Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MelvinW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:19:
Is er eigenlijk een specifieke reden waarom iedereen een Italiaanse pas neemt? :p Bunq heeft Apple Pay toch niet alleen in Italië?
Ik heb gewoon de tut gevolgd, die gebruikt IT als voorbeeld.
+ je weet zeker dat het werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met hoe de postcodes in Italië werken/opgebouwd zijn, dat die qua gemak net wat meer op die van ons lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Maar werkt het dan als debit of credit? Kan nergens de exacte werking terugvinden. Ik vermoed het volgende: Apple verzamelt je betalingen en stuurt per x periode een factuur, deze betaal je met je CC die vervolgens na x periode weer afgeschreven wordt van je rekening.

Ik vind het alleen handig als het net als debit werkt en het geld direct afgeschreven wordt.

Of heb ik een verkeerd beeld van de werking?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:55
Kan het idd niet gewoon via België?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

SirLenncelot schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:32:
Maar werkt het dan als debit of credit? Kan nergens de exacte werking terugvinden. Ik vermoed het volgende: Apple verzamelt je betalingen en stuurt per x periode een factuur, deze betaal je met je CC die vervolgens na x periode weer afgeschreven wordt van je rekening.

Ik vind het alleen handig als het net als debit werkt en het geld direct afgeschreven wordt.

Of heb ik een verkeerd beeld van de werking?
Het werkt als een debit card, je kan wel een CC aanvragen via Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Forte schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:26:
[...]

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met hoe de postcodes in Italië werken/opgebouwd zijn, dat die qua gemak net wat meer op die van ons lijken :)
Volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Zolang je maar een onbekend Italiaans adres invult en na het bestellen van een pas direct je adres veranderd naar je eigen adres moet het goed komen. Het zou daarom ook gewoon moeten werken met andere landen, zoals Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MelvinW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:41:
[...]

Volgens mij heeft dat er niets mee te maken. Zolang je maar een onbekend Italiaans adres invult en na het bestellen van een pas direct je adres veranderd naar je eigen adres moet het goed komen. Het zou daarom ook gewoon moeten werken met andere landen, zoals Spanje, Duitsland en Frankrijk.
Maar het is wel makkelijk, je haalt de letters eraf, voegt een nul toe en klaar.
Weet niet hoe de andere postcodes in elkaar zitten maar dit is wel makkelijk.

Hoef je geen postcode te vinden die bij een ander land hoort, lekker lui >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Alekz87 Nee, er is nog een exclusiviteits contract dus naar mijn weten heeft bunq AP nog niet geactiveerd op Belgische passen.

@SirLenncelot @Famous De MasterCard bij bunq is ook een debit card. :P Ze bieden geen credit cards. Apple Pay is trouwens inderdaad instant, net alsof je gewoon contactloos betaald met je pinpasje.

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.