Lol. Sorry hoor, maar... F-ing hell.
Dan is Nederland het enige land in onze directe omgeving dat geen Apple en Google Pay heeft hier.

Om het ff helder te maken:
https://www.datawrapper.de/_/6K85O/ 
Luxemburg zal dus ingekleurd kunnen worden, blijven we enkel met Andorra en de Faroe-eilanden over die het helemaal niet (officieel) heeft/niet aangekondigd is. Volgens mij kan je Hongarije intussen ook lichtblauw inkleuren trouwens.
Waarborg is altijd €100K. Dat is wettelijk zo geregeld.
Het enige dat anders is aan Pack is de rente inderdaad.
Lol, ja dat kan inderdaad wel gebeuren. Vanuit dat oogpunt zou het eigenlijk fijn zijn als Belgische passen (met AP) al te fixen waren via bunq, maar helaas.

Anderzijds, in het buitenland enkel opletten of ze wel de betaling in de lokale valuta klaarzetten en je niet naaien door euro's aan te bieden tegen een idioot slechte wisselkoers en verder valt er weinig aan te snappen aan wat er op 't schermpje staat haha.

Mooi!

En misschien ietwat lucky, zie andere reacties hier en op Together. Het is een beetje raar en bunq is zoals altijd erg vaag over wat het probleem nou precies is - maar er zijn dus aardig wat mensen die hun passen niet krijgen.

domini2006 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:17:
[...]
Even contact met support gehad. Die zeggen dat hij afgeleverd zou zijn, enkel zeggen ze dat het ook een vergissing kan zijn... Lekker vaag dus, ik moet nu, als ik de pas dit weekend nog niet heb, maandag nog eens contact opnemen..
Mja, dat is precies hoe je het ook hoort gaan bij anderen zoals @
Janet_ 
Ik hoop voor jullie beiden dat dat snel opgelost is, maar gelukkig kan je wel al genieten van Apple Pay.

WTM schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:13:
Stel je zou dat Bunq joint willen doen.
Mijn vrouw en ik willen dan beide met Apple Pay kunnen betalen.
We zouden dan graag een 'boodschappen rekening' willen (met Maestro) die een fysiek pasje heeft én Apple Pay lust. Zou er dan ook voor ons allebei nog een master card (moet niet perse fysiek pasje zijn) inzitten? ik snap verschil niet met die online pasjes?
Als je met z'n tweetjes een account neemt... Dan zou ik mezelf een lol doen en mezelf allebei aansluiten bij een Pack of er zelf een starten en nog twee mensen (Tweakers of op Bunq Together) uitnodigen.
Dan ben je omgerekend €0,01 per maand meer kwijt, maar heb je wel allebei 3 passen (6 totaal dus) en 25 rekeningen (50 totaal). Ik zie niet in waarom je Joint zou nemen voor €9,99 met z'n tweeën en dan gezeik krijgt met een pastekort, terwijl je ook €10 per maand kwijt kan zijn met z'n tweetjes en al dat gezeik niet hebt. Ja als je geen zin hebt in "dat Pack gedoe", maar ff serieus: je sluit je aan bij zo'n pack, je stelt een automatische overboeking in van €5 (per persoon) elke maand naar de pack beheerder en je hebt er geen omkijken meer naar. (Of je moet nog 2 mensen vinden die jou elke maand €5 dokken en zich aansluiten bij jouw Pack.)
Ik snap het wel, zou het ook niet prettig vinden en het is dat ik mezelf bij een Pack van een vriend kon aansluiten - anders had ik er ook flink over getwijfeld. (Maar zonder Pack vond ik bunq, principeel ook, gewoon te duur dus dan was ik nooit van m'n bunq PROMO afgekomen.

) Maar intussen zie je zoveel mensen die het Pack delen: blijkbaar gaat dat 99.9% van de tijd helemaal prima.
Maar als je dan toch perse Joint wilt:
Online pasjes zijn virtueel. Krijg je dus geen fysieke pas. Enkel een kaartnummer, vervaldatum en CVC en that's it. Die kan je ook toevoegen aan Apple Pay trouwens* als je ze aanvraagt met die Italië omweg, alleen wordt MasterCard in winkels in Nederland niet zo goed ondersteund als Maestro. Je krijgt er allebei 5 stuks, dus het lijkt me dat je daar meer dan genoeg aan hebt.
* = Dat werkt hier echt helemaal prima, maar er zijn mensen bij wie het blijkbaar niet wil lukken.
Je kan 2x Maestro aanvragen, voor allebei één die je koppelt aan je gezamenlijke rekening en toevoegt aan Apple Pay. Er zijn nog andere constructies beschikbaar, maar het is maar wat je wilt eigenlijk.
Als de meeste winkels waar je boodschappen gaat doen contactloos betalen ondersteunen, dan kan je ook een andere verdeling maken via weer een andere work-around om een virtuele Maestro te krijgen.
Dan kun je aanvragen:
1x virtuele Maestro per persoon, die koppel je aan gezamenlijke rekening.
1x fysieke Maestro per persoon, gekoppeld primair aan je privérekening en met de secondary-pin aan je gezamenlijke rekening - voor het "noodgeval" dat Apple Pay niet werkt in een winkel.
(Let op: de secondary-pin werkt enkel bij kaart fysiek in het apparaat steken of met de pas contactloos betalen boven de €25. (Apple Pay heeft geen limiet, dus die zal je nooit vragen om pincode - en dus trekt die dan met die pas enkel van je privérekening. Maarja, als Apple Pay werkt dan zit je niet in de situatie dat je die backup PIN nodig hebt
))
5x Online MasterCard per persoon
... Hou je nog 1 pas over. Misschien een fysieke MasterCard voor als jullie op vakantie gaan naar het buitenland? En anders voor 't geval een van jullie hem nodig heeft, whatever. Je hoeft er ook niet 3 aan te vragen natuurlijk, je mag het ook bij 2 laten en wachten tot je hem nodig hebt.
Of wat je kan doen als je helemaal geen fysieke MasterCard nodig hebt:
3x Maestro. 1 pas voor jou voor privégebruik, 1 pas voor je vrouw voor privégebruik. En 1 pas die jullie gewoon allebei in Apple Pay zetten die gekoppeld zit aan de boodschappenrekening. Opnieuw kan je met secondary pin ook via deze route de "privépasjes" inzetten als back-up betaalmethode als Apple Pay niet werkt voor de boodschappenrekening. Zo hoef je ook niet meer dan één fysieke pas in je portemonnee te hebben. Oh en die online MasterCards kan je ook in Pay zetten (mits aangevraagd met de Italië route), dus daar kan je ook mee afrekenen waar je contactloos kan betalen én MasterCard geaccepteerd wordt.
In principe heb je dan geen Pack nodig, maar heb je als nadeel geen ruimte over voor een fysieke MasterCard - die je in een Pack wel met gemak zou kunnen aanvragen.
Anyway: zoiets. Genoeg opties die je kan uitvoeren, wat omslachtig allemaal door die 3-passen limit maar toch.

Stuk voor stuk aan te vragen via de Italië omweg (virtuele Maestro is wel iets trickier om te krijgen, die work-around zal ik binnenkort een keertje uittikken) en daarmee toe te voegen aan Apple Pay.
-edit- P.S. Nooit 5x een Italiaanse Online MasterCard aanvragen.

Ik zou er lekker 2 ofzo doen om in Apple Pay te zetten en er verder enkel Nederlandse bijnemen. Italiaanse kaarten kun je namelijk bijvoorbeeld NIET gebruiken in de App Store! Die zit regiolocked op de pas, dus daar heb je een pas met regio NL voor nodig. Regio IT wordt geweigerd. En dat kan bij meer diensten gebeuren, zoals bijvoorbeeld ook F1TV Pro.
[
Voor 17% gewijzigd door
WhatsappHack op 05-04-2019 03:34
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)