Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 23:55
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:17:
Ik had een telefoonkabel bij de Gamma gekocht en geprobeerd met Apple Pay. Ik ben verbaast hoe feilloos het werkt! Met Face ID werkt het ook goed hij scant meteen je gezicht en gewoon tegen de betaalterminal houden en klaar. En het werkt vanuit elke app. Een paar jaar geleden liet een vriend van mij zien op een Samsung Galaxy S6 met de mobiele betaalfunctie van ING in de begindagen en dat was een drama. Telefoon pakken, unlocken, app opzoeken, app unlocken en dan pas betalen. Toen was ik niet overtuigd. Zal nu wel anders zijn maar mijn eerste betaling was leuk! En het werkt feilloos
Hier ook vandaag boodschappen gedaan bij Lidl en AH
Bouwmarketen Praxis en Gamma gingen feilloos
En ook met via Apple Pay op in de webshop AMAC een betaling gedaan.

Alleen bij een terminal pakte mijn Apple Watch niet, maar daarna geprobeerd met mijn iPhone en dat zo gepiept. Ik denk dat ik me arm moest breken om het goed tegen de sensor te houden, dat is de enige nadeel van de watch. Sommige terminals zijn echt onhandig geplaatst.

Merkte jij ook dat het de betaling sneller leek te gaan dan met een pas? Of is dat placebo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag uiteraard een aantal betaling met Apple Pay gedaan. Vooral mobiel scannen en daarna afrekenen met Apple Pay bij de Albert Heijn werkt super.
Alhoewel ik nog wel wat feeling moet krijgen in de timing. Ik moest nu opnieuw mn telefoon aanbieden bij het pinautomaat. Wellicht had ik ‘m al te snel weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
Vraag:
Heeft iemand vandaag betalingen gedaan die wel afgeschreven zijn van de rekening, maar staan niet in het detailscherm van je kaart in de Wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeXTcube Nee ik merkte niet per se dat het sneller is. Ik vond het vooral vet dat ik met mijn telefoon kon betalen. Ik heb wel sneller mijn telefoon uit mijn zak, 2 keer op de sleep knop drukken dan dat ik mijn pas uit mijn portemonnee moet vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NeXTcube schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:36:
Vraag:
Heeft iemand vandaag betalingen gedaan die wel afgeschreven zijn van de rekening, maar staan niet in het detailscherm van je kaart in de Wallet?
Betalingen met de Watch staan op de Watch en met de iPhone op de iPhone, je ziet dus niet beide in de wallet van de iPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:59
Vraag:
Ik zie nergens mijn transacties (behalve in de ING app). Niet in wallet app en ook niet in de watch app.
Betalingen zijn verricht met de AW. Ik vermoed dat het aan mijn oude Watch series 0 ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:
De betalingen die je hebt gedaan met de Watch komen in de Watch app te staan. Die gedaan zijn met de iPhone komen in de Wallet te staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeXTcube
@Vorkie en @Verwijderd

Thnx ik zie het inderdaad terug in de Watch app, logisch. ik in de Wallet van de Watch te zoeken (stom).
Beetje vreemd dat het gescheiden is maar ook weer logisch.

@Sebas1337

Ga naar instellingen --> Wallet en Apple Pay --> klik bestreffende betaalkaart --> en dan Transacties

En voor je Watch eerst de Watch app openen en volg dezelfde stappen als hier boven (minus naar instellingen gaan).

[ Voor 12% gewijzigd door NeXTcube op 11-06-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
NeXTcube schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:01:
@Sebas1337

Ga naar instellingen --> Wallet en Apple Pay --> klik bestreffende betaalkaart --> en dan Transacties

En voor je Watch eerste de Watch app openen en volg dezelfde stappen als hier boven
Nope, ik heb het hele kopje "transacties" niet in de app staan.

Edit: in de instellingen heb ik wel "transacties" maar die is leeg. (ook nog niet betaald met de iPhone zelf, alleen de watch)

in de watch app zie ik nergens transacties staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebas1337 op 11-06-2019 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Op mijn iPhone/iPad/Watch ging het activeren prima maar op mijn MacBook krijg ik de melding "Kaart toevoegen niet mogelijk Probeer het later opnieuw of neem contact op met de kaartverstrekker voor meer informatie."

Heeft iemand anders het wel op de Mac zelf met touch ID werkend? Dus niet dat je alsnog op je iPhone/Watch moet bevestigen.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HENNESSY schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:08:
Op mijn iPhone/iPad/Watch ging het activeren prima maar op mijn MacBook krijg ik de melding "Kaart toevoegen niet mogelijk Probeer het later opnieuw of neem contact op met de kaartverstrekker voor meer informatie."

Heeft iemand anders het wel op de Mac zelf met touch ID werkend? Dus niet dat je alsnog op je iPhone/Watch moet bevestigen.
Ja, geen enkel probleem gehad met toevoegen en hij valideert ook betalingen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
Sebas1337 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Nope, ik heb het hele kopje "transacties" niet in de app staan.

Edit: in de instellingen heb ik wel "transacties" maar die is leeg. (ook nog niet betaald met de iPhone zelf, alleen de watch)

in de watch app zie ik nergens transacties staan.
In de Wallet ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dxs09PeWwAEsHnJ.png

En via instellingen zo

Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/applepay/ios12-2-iphone-xs-settings-wallet-applepay-credit-card-info.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:24

Grin

Ride si sapis.

Tylen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:28:
Je kan de watch ook ontgrendelen met de iphone. Doe ik ook. Is een instelling.
Goed dat deze edge-case hier de aandacht krijgt, direct uitgeschakeld. De kans is klein maar toch. Die code invoeren is 3 seconden werk, daar wil ik geen gesodemieter van. Bedankt allemaal!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
NeXTcube schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:11:
[...]

In de Wallet ziet het er zo uit

En via instellingen zo
Thanks, helaas bij mij zo.... ;) En echt 2 succesvolle betalingen gehad vandaag via de AW

Instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NNTmBgf/image.png

AW App:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Np2XCTL/image.png

Wallet App:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FDJ9kVB/image.png

[ Voor 5% gewijzigd door Sebas1337 op 11-06-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Sebas1337 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Thanks, helaas bij mij zo.... ;) En echt 2 succesvolle betalingen gehad vandaag via de AW

Instellingen:
[Afbeelding]

AW App:
[Afbeelding]

Wallet App:
[Afbeelding]
Welke generatie Apple Watch heb je? De eerste generatie heeft geen transactiegeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
Sebas1337 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Ik zie nergens mijn transacties (behalve in de ING app). Niet in wallet app en ook niet in de watch app.
Betalingen zijn verricht met de AW. Ik vermoed dat het aan mijn oude Watch series 0 ligt....
MelvinW schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:23:
[...]

Welke generatie Apple Watch heb je? De eerste generatie heeft geen transactiegeschiedenis.
haha, dat vermoede ik al.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48

Ja. Dit werkte bij mij pas toen ik de regio op Italië had gezet en de Mac had gereboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeXTcube
Sebas1337 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:25:
[...]

[...]

haha, dat vermoede ik al.... |:(
Ahhhhh zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zie nu dat Wallet de optie locatievoorzieningen heeft. Dit staat bij mij uit.

Voegt dit wat toe om altijd aan te hebben?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

THE_BASE schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:28:
Ik zie nu dat Wallet de optie locatievoorzieningen heeft. Dit staat bij mij uit.

Voegt dit wat toe om altijd aan te hebben?
Je kan op de kaart zien waar je iets gekocht hebt. Lijkt me toch wel een inkoppertje ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49
Het is vast al een keer voorbij gekomen maar ik kan het met de search niet terugvinden in dit topic.
Ik heb Apple Pay prima werkend op zowel mijn iPhone als Watch met mijn ‘eigen’ ING pas maar zou graag ook mijn pas van de gezamenlijke rekening toevoegen. Ik kom met de search wel posts tegen van users die aangeven beide passen in de Wallet te hebben maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik op het ‘plusje’ druk en kies voor ING dan kom ik in de ING app en zegt ie dat ik Apple pay al geïnstalleerd en werkend heb. Verder geen optie om tweede pas / rekening toe te voegen..
Ook ‘handmatig pasgegevens invoeren’ geprobeerd maar ook daar kwam ik niet uit..

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51
Superhuuper schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:29:
Het is vast al een keer voorbij gekomen maar ik kan het met de search niet terugvinden in dit topic.
Ik heb Apple Pay prima werkend op zowel mijn iPhone als Watch met mijn ‘eigen’ ING pas maar zou graag ook mijn pas van de gezamenlijke rekening toevoegen. Ik kom met de search wel posts tegen van users die aangeven beide passen in de Wallet te hebben maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik op het ‘plusje’ druk en kies voor ING dan kom ik in de ING app en zegt ie dat ik Apple pay al geïnstalleerd en werkend heb. Verder geen optie om tweede pas / rekening toe te voegen..
Ook ‘handmatig pasgegevens invoeren’ geprobeerd maar ook daar kwam ik niet uit..

Iemand de gouden tip?
Probeer het eens vanuit de ING app > Instellingen > Apple Pay.
Werkt prima :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superhuuper schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:29:

Iemand de gouden tip?
Beide rekeningen in de ING app aanwezig? Zo ja, dan moet je ze allebei via de Apple pay functie in instellingen kunnen toevoegen. Zo heb ik het gedaan vanmorgen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Probeer het eens vanuit de ING app > Instellingen > Apple Pay.
Werkt prima :)
Hier ook zonder problemen op die manier meerdere passen kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:29:
[...]
Je kan op de kaart zien waar je iets gekocht hebt. Lijkt me toch wel een inkoppertje ;)
Nee. Haha. Die snap ik, maar wil ik dat? Nee, niet heel belangrijk. Ik ben nogal tegen al die apps die overal je locatie voor nodig hebben. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:21:
Ah, oké. Ik heb weldegelijk een Wallet op Mac gevonden. Heb macOS Catalina op regio Italië gezet en een reboot gedaan. Toen kon ik de kaarten wel zelfstandig toevoegen. Zowel ING als bunq ;)
Voor de bunq-ers, sinds vandaag is het Apple Pay / Wallet appje ook gewoon verschenen op Nederlandse macs. Waarschijnlijk omdat het nu officieel gereleased is in Nederland. Voorheen kon ik dit nog niet toevoegen maar nu kan ik dus ook op mijn Mac Apple Pay gebruiken. Heeft de release ook voor mij nog een klein voordeeltje ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49
Plucky schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:36:
[...]

Hier ook zonder problemen op die manier meerdere passen kunnen toevoegen.
Ook geprobeerd, ook zonder succes. Dit is het menu dat ook geopend wordt zodra de Apple Wallet voor verder instellen overgaat naar de ING app.
Rekeningen staan wel beide in de ING app, kan ook de beide pasnummers van de en/of rekening terugvinden (pas van mij, pas van mijn vrouw).
Wellicht komt het doordat en/of rekening oorspronkelijk vanaf mijn vrouw haar account is aangemaakt?
Anders moet ik even met ING bellen, maar dat wordt dan na mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:41

Fab1Man

Live life to the fullest

DeNachtwacht schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:40:
[...]

Voor de bunq-ers, sinds vandaag is het Apple Pay / Wallet appje ook gewoon verschenen op Nederlandse macs. Waarschijnlijk omdat het nu officieel gereleased is in Nederland. Voorheen kon ik dit nog niet toevoegen maar nu kan ik dus ook op mijn Mac Apple Pay gebruiken. Heeft de release ook voor mij nog een klein voordeeltje ;)
Ik zie m'n bunq pasjes wel, maar bij het toevoegen (na invoeren CVC) klapt ie eruit. Denk dat ik toch nog even de regio moet schakelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Op de val reep nog even naar de Appie geweest, om een kleine boodschap te halen.
Was erg benieuwd naar een betaling d.m.v. de Watch.

Werkte uiteraard razend snel alleen merkte ik wel dat je toch een wat onaangename arm houding aanneemt.
Linkerpols de Watch en linkerzijde draadloze terminal. Het was nog wat druk voor sluitingstijd dus niet echt een tijd om te experimenteren, maar ik wil toch een proberen binnenkant pols aan te bieden, hopelijk is het bereik hier voldoende voor. Dan zou het praktisch een handreiking zijn richting de terminal, zo natuurlijk als het schudden van een hand.

Ook delen de iPhone en de Watch de transacties (nog) niet onderling. Dit was uiteraard al bekend.
Deze mogen wat mij betreft gewoon onderling gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32

Heb je in je iPhone instellingen wallet “sta betalingen op de Mac toe” aangezet?

Gefeliciteerd met je jaardag en Apple pay

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ff bij de Ah geprobeerd.
Geen moeite met de pols locatie. Erboven houden is voldoende.

Nouja, dat denk ik dan. Ik was nogal enthousiast en sloeg met mn apple watch tegen de terminal aan. Zowel terminal als Apple watch zijn nog heel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomVanOoijen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:56:
Vanavond ff bij de Ah geprobeerd.
Geen moeite met de pols locatie. Erboven houden is voldoende.

Nouja, dat denk ik dan. Ik was nogal enthousiast en sloeg met mn apple watch tegen de terminal aan. Zowel terminal als Apple watch zijn nog heel.
Ik moest hier stiekem toch wel erg om lachen.. :)

PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hopelijk krijgt de Bunq travelcard binnenkort ook Apple Pay ondersteuning!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om Apple Pay te activeren als TouchID niet geconfigureerd is. Wel kan je TouchID uitzetten voor Apple Pay, maar dat is pas na setup vziw.

Maar probeer het ff en laat ons het weten zou ik zeggen :)
Nog even terugkomend op jouw opmerking.
Ik heb het aangemaakt, dit ging zoals het hoort. Touchid is zoals door andere al aangegeven niet noodzakelijk. Al moet je dit wel specifiek uitzetten in settings touchid. Alle knoppen voor touchid stonden uit behalve voor Apple pay. Als je dit niet doet vraagt hij bij een betaling eerst om touchid. En doordat die er niet is gaat hij na een signaal door naar het ingeven van een code. Na uitzetten kan je gelijk door naar het aanklikken van de code. Is wel wat omslachtiger dan touchid maar volgens mij is het wel werkbaar. En ach ik zie het maar zo het is altijd makkelijk om erbij te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

SgtElPotato schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:08:
Hopelijk krijgt de Bunq travelcard binnenkort ook Apple Pay ondersteuning!
Eind Juli verwachten ze...

Nu ik overstap naar ING is de twijfel erg aanwezig om afscheid te nemen van Bunq... Alleen zijn er twee grote punten waarom ik Bunq echt een goede bank vindt:
- Debit MasterCard
- Rekeningen kunnen aanmaken en verwijderen (en dus ook je pas aan een rekening koppelen) waardoor je gewoon kan betalen van de rekening die je wilt...

Wie kan me overtuigen om Apple Pay alleen bij ING onder te brengen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 12:24

GforceNL

Out of memory....

@Toppe Bij mij gaat het vooral om apple pay, dan is de keuze voor ING snel gemaakt omdat daar een rekening veel goedkoper is (1,55 vs 7,99 per maand). Als de dingen die jij noemt opwegen tegen de kosten, dan heeft overstappen naar ING weinig zin.

Voordeel voor mij is ook dat ik een Nederlandse bank meer vertrouw voor mijn volledige bank zaken.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:07:
[...]

Nu ik overstap naar ING is de twijfel erg aanwezig om afscheid te nemen van Bunq... Alleen zijn er twee grote punten waarom ik Bunq echt een goede bank vindt:
- Debit MasterCard
- Rekeningen kunnen aanmaken en verwijderen (en dus ook je pas aan een rekening koppelen) waardoor je gewoon kan betalen van de rekening die je wilt...

Altijd op meerdere paarden wedden :)
Bankzaken moet je altijd via meerdere banken kunnen doen, dus Fintech/Grootbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
[...]

- Debit MasterCard

Ik ben destijds ook naar bunq gegaan voor Apple Pay. Of de extra functies van bunq de (hoge) kosten verantwoorden is iets wat je zelf moet beslissen. Ben zelf ook aan het overwegen om ING weer te gaan gebruiken voor mijn dagelijkse bankzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

- Debit MasterCard

Ik denk dat niemand dat kan, wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken.

Zelf vind ik 7,99 euro per maand voor een Debit MasterCard en rekening aanmaken/verwijderen veel geld. Een MasterCard voor 95,88 euro per jaar plus de kosten van ING?

Wellicht heb je hier het antwoord al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Gisteren ook direct Apple Pay ingesteld op m'n iPhone en Watch. En er stond eigenlijk geen betaling op de planning die dag. Maar moest plots toch een parkeergarage in. Dacht toen ik naar binnen reed "mooi, bij betalen dan kijken of het werk!"

Bleek dat dit een moderne garage is waar je alleen met bankpas naar binnen kan rijden... En dat werkt dus prima met de Apple Watch. Bij uitrijden weer m'n Watch aanbieden en voilá.

Fotonerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31
Gisteren alleen met Apple Pay gespeeld op Apple Watch en iPhone. Zojuist op iPad de ING app geopend. Krijg ik daar ook de mogelijkheid om Apple Pay in te stellen. Iedereen moet de keuze hebben, maar ik zie mezelf niet zo snel een iPad tegen een betaalautomaat houden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

- Debit MasterCard

Vooral dat laatste is ook iets waar ik echt heel erg aan gewend ben nu. Plus het feit dat ik bij bunq nu echt zo’n 7 rekeningen heb lopen, ieder voor een eigen doel. Tel daarbij op: online kaarten, zeroFX, bunq.me link, koppelen van rekeningen aan andere betaalpassen... voorbeeld van online passen: ik heb mijn MasterCard gekoppeld aan mijn Algemene betaalrekening. Ik heb een losse rekening voor vaste lasten waarvan oa iCloud en andere abonnementen worden afgeschreven. Omdat ik niet afhankelijk wil zijn van PayPal, moest ik dus speciaal mijn MasterCard koppelen aan mijn vaste lasten rekening, terwijl ik de MasterCard voor algemene betalingen wil gebruiken. Met de online pas kan dat nu!

Ik heb bij ING een Studentenrekening, dus gratis (studeer in deeltijd). Bij bunq betaal ik 5 euro en ik vind dat het meer dan waard. Laten we wel wezen; 4,99 of 7,99 betekent 2 of 3 biertjes tijdens het uitgaan. Daar doen we ook niet moeilijk over toch :Y ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:24

Grin

Ride si sapis.

*reageren op 1 jaar oude reactie is niet zo slim*

[ Voor 77% gewijzigd door Grin op 12-06-2019 09:24 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:17:
Gisteren alleen met Apple Pay gespeeld op Apple Watch en iPhone. Zojuist op iPad de ING app geopend. Krijg ik daar ook de mogelijkheid om Apple Pay in te stellen. Iedereen moet de keuze hebben, maar ik zie mezelf niet zo snel een iPad tegen een betaalautomaat houden. ;)
Dit is voor online betalingen via Safari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wromsi schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:29:
[...]

Dit is voor online betalingen via Safari ;)
Deze opmerking zet me verder aan het denken. Waarom zou je bij bv een online bestelling via Safari op je iPad kiezen voor Apple Pay ipv iDeal? Met iDeal is het toch (ook?) praktisch een korte flow? ING app wordt geopend en bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JDFS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Vooral dat laatste is ook iets waar ik echt heel erg aan gewend ben nu. Plus het feit dat ik bij bunq nu echt zo’n 7 rekeningen heb lopen, ieder voor een eigen doel. Tel daarbij op: online kaarten, zeroFX, bunq.me link, koppelen van rekeningen aan andere betaalpassen... voorbeeld van online passen: ik heb mijn MasterCard gekoppeld aan mijn Algemene betaalrekening. Ik heb een losse rekening voor vaste lasten waarvan oa iCloud en andere abonnementen worden afgeschreven. Omdat ik niet afhankelijk wil zijn van PayPal, moest ik dus speciaal mijn MasterCard koppelen aan mijn vaste lasten rekening, terwijl ik de MasterCard voor algemene betalingen wil gebruiken. Met de online pas kan dat nu!

Ik heb bij ING een Studentenrekening, dus gratis (studeer in deeltijd). Bij bunq betaal ik 5 euro en ik vind dat het meer dan waard. Laten we wel wezen; 4,99 of 7,99 betekent 2 of 3 biertjes tijdens het uitgaan. Daar doen we ook niet moeilijk over toch :Y ?
Als ik kijk wat ik bij Rabobank, Bunq & ING betaal voor mijn rekeningen dan kan dat minder ja. Andere optie is om een Bunq Pack in te gaan en het automatisch aanvullen aan te zetten (ten slotte zijn de maandelijkse kosten elke maand gelijk) en verder alle passen aan de kant te leggen. Enige wanneer ik mijn MasterCard dan mee wilt nemen is in geval van vakantie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Deze opmerking zet me verder aan het denken. Waarom zou je bij bv een online bestelling via Safari op je iPad kiezen voor Apple Pay ipv iDeal? Met iDeal is het toch (ook?) praktisch een korte flow? ING app wordt geopend en bevestigen.
Dat zei mijn vrouw ook :D "dat gaat net zo snel als Apple Pay"

Ze gaat het met name fijn vinden met boodschappen (Stocard icm pinpas vs alleen iPhone voor alles)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Is het niet zo dat het wel sneller is omdat de verkoper automatisch je bezorgadres krijgt. Met één klik ben je klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:42:
[...]

Dat zei mijn vrouw ook :D "dat gaat net zo snel als Apple Pay"

Ze gaat het met name fijn vinden met boodschappen (Stocard icm pinpas vs alleen iPhone voor alles)
Stocard recentelijk in gebruik genomen. Hoe vaak heb ik wel niet bij een winkel gestaan dat ik de klantenkaart niet bij me had (omdat in portemonnaie van mijn vrouw). Alles via de iPhone of AW vind ik een groot plus-punt.
iAmRenzo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Is het niet zo dat het wel sneller is omdat de verkoper automatisch je bezorgadres krijgt. Met één klik ben je klaar.
Bij een eerstvolgende online bestelling (indien er keuze is) zal ik voor Apple Pay kiezen. Eens kijken wat het verschil is. En we gunnen Tim natuurlijk ook een zakcentje. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Stocard recentelijk in gebruik genomen. Hoe vaak heb ik wel niet bij een winkel gestaan dat ik de klantenkaart niet bij me had (omdat in portemonnaie van mijn vrouw). Alles via de iPhone of AW vind ik een groot plus-punt.

[...]

Bij een eerstvolgende online bestelling (indien er keuze is) zal ik voor Apple Pay kiezen. Eens kijken wat het verschil is. En we gunnen Tim natuurlijk ook een zakcentje. ;)
Ik ben juist afgestapt van Stocard omdat het wéér een extra handeling is. Gebruik nu gewoon Wallet in combinatie met Pass2uWallet, kost je €3 eenmalig ofzo maar dan wel alles in je Apple Wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik ben juist afgestapt van Stocard omdat het wéér een extra handeling is. Gebruik nu gewoon Wallet in combinatie met Pass2uWallet, kost je €3 eenmalig ofzo maar dan wel alles in je Apple Wallet
Welke handeling heb je dan niet "extra"? Je moet toch evengoed in je Wallet en vervolgens het betalen triggeren?

Ik heb die pasjes gepoogd in de Wallet te zetten met Pass4Wallet maar je kan alleen wat kleurtjes kiezen en dat sorteert niet lekker omdat je per pasje moet swipen. Stocard heeft dat zo lijkt veel beter voor elkaar incl een fancy GUI of ik doe het fout?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Welke handeling heb je dan niet "extra"? Je moet toch evengoed in je Wallet en vervolgens het betalen triggeren?

Ik heb die pasjes gepoogd in de Wallet te zetten met Pass4Wallet maar je kan alleen wat kleurtjes kiezen en dat sorteert niet lekker omdat je per pasje moet swipen. Stocard heeft dat zo lijkt veel beter voor elkaar incl een fancy GUI of ik doe het fout?
Je kan hem via een template toevoegen, dan krijg je gewoon een digitale versie van het pasje. Ja, je moet even swipen voor de juiste pas maar dat vindt ik niet erg. Nu gewoon 2x dubbel klikken, je passen selecteren en even zoeken.

Gaat voor mij een stuk sneller dan ontgrendelen, je app zoeken, openen en dan alsnog de juiste pas selecteren. Overigens biedt Pass2uWallet een soort gelijke functie, alleen opent hij je pas niet in hún app maar in Apple Wallet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Waar dit topic tot gisteren voornamelijk over ING en Apple Pay ging, verandert het nu langzaam in een Bunq bank topic....

Het tij kan keren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wromsi
[...]

Als je gebruik maakt van Apple Pay is het een soort van express checkout. Je hoeft dan geen adres en contactgegevens in te voeren, deze worden overgenomen uit de transactievoorkeuren van Wallet. Dat is dus wel degelijk sneller dan met iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Overigens biedt Pass2uWallet een soort gelijke functie, alleen opent hij je pas niet in hún app maar in Apple Wallet
ik heb via Pass2uWallet o.a de appie, Pets Place, lucardi klantenkaarten in mijn apple wallet staan, werkt perfect! :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Je kan hem via een template toevoegen, dan krijg je gewoon een digitale versie van het pasje. Ja, je moet even swipen voor de juiste pas maar dat vindt ik niet erg. Nu gewoon 2x dubbel klikken, je passen selecteren en even zoeken.

Gaat voor mij een stuk sneller dan ontgrendelen, je app zoeken, openen en dan alsnog de juiste pas selecteren. Overigens biedt Pass2uWallet een soort gelijke functie, alleen opent hij je pas niet in hún app maar in Apple Wallet
Stocard heeft een widget. Dat gaat echt wel snel. Kan meteen mijn pasje kiezen ipv swipen door een bak kaarten in de Wallet. Ik krijg mezelf nog niet overtuigd van de Wallet. Voelt allemaal zo basic aan die Wallet en dan het gekut om pasjes met omweg erin te krijgen etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:38
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Stocard heeft een widget. Dat gaat echt wel snel. Kan meteen mijn pasje kiezen ipv swipen door een bak kaarten in de Wallet. Ik krijg mezelf nog niet overtuigd van de Wallet. Voelt allemaal zo basic aan die Wallet en dan het gekut om pasjes met omweg erin te krijgen etc.
Dit dus, die widget functie werkt echt super! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:34
Zojuist betaald met Apple Pay (ING) op luchthaven Faro in Portugal. Werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

James25 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Dit dus, die widget functie werkt echt super! _/-\o_
Mja nu zie ik dat de kaarten onder je bankpas verschijnen zodra je wil betalen. Dat veranderd de zaak zo lijkt. Eerst zag ik daar nog niets omdat Apple Pay nog niet actief was. Nog eens mee pielen dan. Alleen jammer dat je de kaarten niet met logo en al erin kan zetten. Die saaie kleuren is echt geen porem :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeXTcube
[...]

Weet je zeker dat je "alle" passen kan toevoegen? want Apple Wallet ondersteunt alleen deze formaten:
  • 1D barcodes: Code 128
  • 2D barcodes: Aztec, PDF417 en QR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Weet je zeker dat je "alle" passen kan toevoegen? want Apple Wallet ondersteunt alleen deze formaten:
Ja dat kan met apps zoals Pass4Wallet alleen dus niet zo gelikt als een Stocard..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Al mijn pasjes werken gewoon ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget1962
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-12-2024
Helaas wordt een AH Bonus kaart barcode die je via pass2uwallet in wallet zet niet weer gegeven op de watch.
Met stocard app op de watch wel.
De makkelijkste “workflow” is voor mij dan ook om de stocard app bovenaan in de Dock op de watch te zetten. (Zet de Dock op favorieten)
Druk aan de kassa een maal op de knop en kies stocard en dan de bonuskaart terwijl de kassiere de artikelen scant. Druk daarna 2 keer om te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
Het valt mij op dat betalen aan de terminal zeer vlot gaat. Vlotter dan ik met Android gewend ben via de nfc chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeXTcube
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Ja dat kan met apps zoals Pass4Wallet alleen dus niet zo gelikt als een Stocard..
Via Stocard krijg ik ook niet alle kaarten toegevoegd daar zeurt hij ook over niet ondersteunde formaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Dank voor de tip! Sinds 2 weken ben ik ook bekend met de widget van de Appie App... homescreen naar rechts swipen en nu zowel Bonuskaart (belangrijkste) als Stocard (oa Gamma, IKEA, Kruidvat) binnen handbereik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
WouterL schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:24:
Het valt mij op dat betalen aan de terminal zeer vlot gaat. Vlotter dan ik met Android gewend ben via de nfc chip.
Het valt mij op dat met Apple Pay betalen sneller gaat dan met de pinpas zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Via Stocard krijg ik ook niet alle kaarten toegevoegd daar zeurt hij ook over niet ondersteunde formaten.
Klopt maar dat zeg ik ook niet ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
BlazeMuis schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:25:
[...]

Het valt mij op dat met Apple Pay betalen sneller gaat dan met de pinpas zelf..
Dat viel mij ook op, maar andere zeggen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Klopt maar dat zeg ik ook niet ;)
LOL, Dus het blijf toch nog wisselen tussen de Wallet en 3rd party tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:28:
[...]

LOL, Dus het blijf toch nog wisselen tussen de Wallet en 3rd party tools.
Nee. Je kunt "alles" in de Wallet zetten met die app...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Nee. Je kunt "alles" in de Wallet zetten met die app...
Mijn Gamma en Karwei kaarten kunnen niet gedeeld worden naar de Wallet omdat de barcodes niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Mijn Gamma en Karwei kaarten kunnen niet gedeeld worden naar de Wallet omdat de barcodes niet ondersteund worden.
Klopt. Probeer eens even goed te lezen ;) Met de app Pass4Wallet kun je "alles" in de Wallet zetten ipv delen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Het wordt tijd voor Apple Pay loyalty cards. Of zoals de AH een Bonuskaart in de widgets.

Wallet is sowieso beperkt want hij kan niet alle barcodes aan. En apps om kaarten in Wallet te zetten zijn vaak bizar duur. Beetje zonde om er dan later achter te komen dat sommige kaarten niet ondersteund worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

iAmRenzo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Het wordt tijd voor Apple Pay loyalty cards. Of zoals de AH een Bonuskaart in de widgets.

Wallet is sowieso beperkt want hij kan niet alle barcodes aan. En apps om kaarten in Wallet te zetten zijn vaak bizar duur. Beetje zonde om er dan later achter te komen dat sommige kaarten niet ondersteund worden.
Pass4Wallet is gratis.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
[...]

Super! Eindelijk een nuttige widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 23:54

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Klopt. Probeer eens even goed te lezen ;) Met de app Pass4Wallet kun je "alles" in de Wallet zetten ipv delen.
Pass4Wallet is vrij nutteloos als je je AH Bonus kaart niet eens kan weergeven op je Apple Watch :P
Met Stocard kan ik de app gewoon openen op mijn Apple Watch en m'n bonuskaart gewoon inscannen vanaf mn Apple Watch. Dit kan met Pass4Wallet helaas niet, die laat alleen kaartnummer zien op de Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Joshoon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Pass4Wallet is vrij nutteloos als je je AH Bonus kaart niet eens kan weergeven op je Apple Watch :P
Met Stocard kan ik de app gewoon openen op mijn Apple Watch en m'n bonuskaart gewoon inscannen vanaf mn Apple Watch. Dit kan met Pass4Wallet helaas niet, die laat alleen kaartnummer zien op de Watch
Tja het is allemaal net niet. Niet iedereen heeft een Apple Watch ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ja, wat alleen karig is, is dat Stocard geen beschrijving laat zien op de Apple Watch. Ik heb twee bonuskaarten (eentje privé en eentje zakelijk) en ik kan dus niet zien welke welke is. Moet ik alsnog mijn iPhone erbij pakken...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Tja het is allemaal net niet. Niet iedereen heeft een Apple Watch ;)
Nee, maar voor de mensen die er wel een hebben is het dus een gemiste kans :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Joshoon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Nee, maar voor de mensen die er wel een hebben is het dus een gemiste kans :9
Klaarblijkelijk niet als je 2 bonuskaarten hebt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget1962
posttoast schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:44:
Ja, wat alleen karig is, is dat Stocard geen beschrijving laat zien op de Apple Watch. Ik heb twee bonuskaarten (eentje privé en eentje zakelijk) en ik kan dus niet zien welke welke is. Moet ik alsnog mijn iPhone erbij pakken...
Je kan de 2e bonus kaart toevoegen als “andere kaart” en zelf aanpassen en de naam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
iGadget1962 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Je kan de 2e bonus kaart toevoegen als “andere kaart” en zelf aanpassen en de naam wijzigen.
Slim! Zelf niet aan gedacht, tnx! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Met zeer beperkte functies. Maar ik schaf hem wel aan, want ik zie dat je niet ondersteunende kaarten als plaatje toe kunt voegen. Of is dat wat dan niet werkt op de Apple Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeXTcube
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Klopt. Probeer eens even goed te lezen Met de app Pass4Wallet kun je "alles" in de Wallet zetten ipv delen.
Lol, nog geen koffie gedronken.

Pass4Wallet werkt! en inderdaad het is niet zo mooi als Stocard but who gives a ....
Gemak boven uiterlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:54:
[...]

Lol, nog geen koffie gedronken.

Pass4Wallet werkt! en inderdaad het is niet zo mooi als Stocard but who gives a ....
Gemak boven uiterlijk!
Ik heb pass4wallet gebruikt en zodra m’n kaartjes erin stonden weer verwijderd.

Edit: punt is dus dat het me niet uit maakt hoe het eruit ziet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Woopdedooo op 12-06-2019 10:58 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget1962
iAmRenzo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Met zeer beperkte functies. Maar ik schaf hem wel aan, want ik zie dat je niet ondersteunende kaarten als plaatje toe kunt voegen. Of is dat wat dan niet werkt op de Apple Watch?
Nope, been there, done that. Zonde van je geld.
Wallet kan zeker op de Apple watch niks met een streepjescode.
Stond laatst bij de Subway, en de door hun eigen app naar Wallet geëxporteerde QR code was niet leesbaar, en moest ik alsnog de Subway app starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeXTcube
Joshoon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Pass4Wallet is vrij nutteloos als je je AH Bonus kaart niet eens kan weergeven op je Apple Watch
Bij de zelfscan kassa, ok, maar bij de kassière?
LOL, ga jij echt je arm breken om via de Watch je bonus kaart te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bung > ING > pasjes-beheer-app
Het gaat alle kanten op dit topic. :+ Wel fijn om te weten trouwens dat deze apps er zijn. Ik had me er nooit in verdiept. Ik ga eerst Stocard uitproberen. Als dat niet bevalt, ga ik de anderen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:02:
Bung > ING > pasjes-beheer-app
Het gaat alle kanten op dit topic. :+ Wel fijn om te weten trouwens dat deze apps er zijn. Ik had me er nooit in verdiept. Ik ga eerst Stocard uitproberen. Als dat niet bevalt, ga ik de anderen proberen.
Wallet == ApplePay :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ok, ok, pasjes-beheer-app had moeten zijn: pasjes-beheer-discussie.
Trouwens ApplePay is betalen. En wallet is meer dan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Ok, ok, pasjes-beheer-app had moeten zijn: pasjes-beheer-discussie.
Trouwens ApplePay is betalen. En wallet is meer dan betalen.
Je kunt dit zo breed trekken als je wil want ook die additionele pasjes zijn vorm van betaalmiddel. Mocht het gesplitst moeten worden, prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Je kunt dit zo breed trekken als je wil want ook die additionele pasjes zijn vorm van betaalmiddel. Mocht het gesplitst moeten worden, prima.
Nee joh, laat lekker zo gaan. Ik heb veel geleerd hoe ik mijn pasjes op mijn iphone kan zetten. Vandaar ook mijn smiley bij mijn bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 12-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

iGadget1962 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:58:
Nope, been there, done that. Zonde van je geld.
Wallet kan zeker op de Apple watch niks met een streepjescode.
Stond laatst bij de Subway, en de door hun eigen app naar Wallet geëxporteerde QR code was niet leesbaar, en moest ik alsnog de Subway app starten.
Maar je had de Wallet op je iPhone toch wel kunnen pakken?

Overigens, ik moet zeggen ik vind het design van de Apple Pay passen echt kut. Ik heb de gezamenlijke rekening als default.
Als ik dus mijn prive wil hebben, druk ik op de passen die dan zo heen en weer vliegen dat ik niet kan zien welke mijn prive is, en dus nu al tot 3x toe de verkeerde pas aan tik.
Apple moet hier echt iets aan doen! |:(
Voor wie dit ook vindt: https://www.apple.com/feedback/iphone.html 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Bij de zelfscan kassa, ok, maar bij de kassière?
LOL, ga jij echt je arm breken om via de Watch je bonus kaart te laten zien?
Hhahahah nee.
Bij de ingang met de muur van zelfscan apparaten hou ik hem voor de lezer, en vervolgens bij de zelfbedienkassa hou ik hem weer voor de lezer.
Vervolgens betaal ik met mijn Apple Watch.
Ideaal, geen rij en lekker snel de winkel weer uit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeXTcube
iAmRenzo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Maar je had de Wallet op je iPhone toch wel kunnen pakken?

Overigens, ik moet zeggen ik vind het design van de Apple Pay passen echt kut. Ik heb de gezamenlijke rekening als default.
Als ik dus mijn prive wil hebben, druk ik op de passen die dan zo heen en weer vliegen dat ik niet kan zien welke mijn prive is, en dus nu al tot 3x toe de verkeerde pas aan tik.
Apple moet hier echt iets aan doen!
Voor wie dit ook vindt: https://www.apple.com/feedback/iphone.html
Volgens mij gaat Apple er vanuit dat je maar een pas heb per uitgever. In de America is dat vrij normaal om bij verschillende banken een credit card te hebben (pin passen heeft bijna niemand daar). Dan zie je Wallet er wel overzichtelijk uit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2014/09/applepay.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 13:14
Gister in de Albert Heijn: Een keer op de sidebutton van mijn Apple Watch drukken om via Stocard mijn bonuspas te kunnen scannen. Daarna twee keer indrukken om te betalen met ApplePay. Ik werd er vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-09 10:45
ironic6925 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:35:
Gister in de Albert Heijn: Een keer op de sidebutton van mijn Apple Watch drukken om via Stocard mijn bonuspas te kunnen scannen. Daarna twee keer indrukken om te betalen met ApplePay. Ik werd er vrolijk van!
Ik heb die Stocard app ook op mijn watch, maar hoe kun je instellen dat je met een keer op de zijknop drukken de AH bonuskaart in beeld komt?

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 20-09 12:24

GforceNL

Out of memory....

@ironic6925 @DogPatch06 Als je de Appie app hebt, kun je hem op je homescreen zetten, dan swipe je voor je bonuskaart en druk je voor je betaalpas.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18

Bing

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.