Bijzonder, je kan zelfs je vliegtuig tickets in de Wallet zetten, en dat is geen betaalmiddel, maar identificatie middel. Kortom; Wallet !== Apple Pay.JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:08:
[...]
Je kunt dit zo breed trekken als je wil want ook die additionele pasjes zijn vorm van betaalmiddel. Mocht het gesplitst moeten worden, prima.
Dat vind ik ook. Maar om nu dit topic te gaan splitsen, lijkt me niet nodig toch? Daarvoor is het te gezellig.xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Bijzonder, je kan zelfs je vliegtuig tickets in de Wallet zetten, en dat is geen betaalmiddel, maar identificatie middel. Kortom; Wallet !== Apple Pay.
Ging me meer om die stellingen dat Wallet == Apple Pay zou zijn, en dat de Wallet enkel betaal pasjes kan bevatten. Zijn gewoon onzin stellingen en geen feiten.meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:14:
[...]
Dat vind ik ook. Maar om nu dit topic te gaan splitsen, lijkt me niet nodig toch? Daarvoor is het te gezellig.
Mee eens. Dat had ik inderdaad ook al aangegeven. Ik dacht eerst ook van de tweaker een uitroepteken was vergeten.xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Ging me meer om die stellingen dat Wallet == Apple Pay zou zijn, en dat de Wallet enkel betaal pasjes kan bevatten. Zijn gewoon onzin stellingen en geen feiten.
Klopt. Net als je bioscoop kaartjes (van Pathe althans).xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Bijzonder, je kan zelfs je vliegtuig tickets in de Wallet zetten, en dat is geen betaalmiddel, maar identificatie middel. Kortom; Wallet !== Apple Pay.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ah die wist ik nog niet. Wel dat Pathé Apple Pay ondersteund. Zag ineens in de App Store een 'story' voorbij komen over Apple Pay (NL), met suggesties naar apps die Apple Pay ondersteunen, en daar stond Pathé ook bij.rimave schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:23:
[...]
Klopt. Net als je bioscoop kaartjes (van Pathe althans).
Ook ING heeft in de App Store een uitgelichte 'story' over ING en Apple Pay. Kan niet anders dan dat dit een exclusieve deal is.
Hoefde vandaag bij een uitgave van 450€ geen pincode in te voeren. Vond ik ergens ook wel spannend... maar rationeel gezien slaat dat nergens op. Mijn pinpas is lastiger te blokkeren dan mijn iPhone en een pincode is makkelijker te ‘hacken’ dan een Face ID.
Apple Watch gaat overigens ook meteen in code-lockdown als ik hem af doe en volgens mij werkt het niet zonder iPhone in de buurt, maar dat weet ik niet zeker.
Apple Watch gaat overigens ook meteen in code-lockdown als ik hem af doe en volgens mij werkt het niet zonder iPhone in de buurt, maar dat weet ik niet zeker.
Het meest zwakke punt (dat is relatief, want het beveiligingsniveau is zeer hoog) van Apple Pay is wat mij betreft nog wel het terugvallen op de passcode als TouchID of FaceID niet werkt.
De passcode wordt door heel veel mensen niet goed afgeschermd bij het gebruik (hoewel het gebruik minimaal is en er dus niet vaak mensen mee zullen kijken). Mensen gaan hier toch anders mee om dan een pincode van een pas.
De passcode wordt door heel veel mensen niet goed afgeschermd bij het gebruik (hoewel het gebruik minimaal is en er dus niet vaak mensen mee zullen kijken). Mensen gaan hier toch anders mee om dan een pincode van een pas.
Maar tegelijkertijd kan dat, itt een pincode van een pinpas, een langere code dan 4 cijfers of zelfs een heel wachtwoord zijn. En Apple heeft er zelfs werk van gemaakt op een gegeven moment om zo veel mogelijk mensen een zescijferige code in te laten stellen ipv de standaard 4.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Sowieso exclusief, Apple wilt graag uitrollen en zoekt een partner die landelijke bekendheid heeft, een goede klanten basis, innoveert op tech gebied én nog eens de centen/systemen heeft om het uit te rollen. ING is daarin een hele logische keus.xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:25:
[...]
Ah die wist ik nog niet. Wel dat Pathé Apple Pay ondersteund. Zag ineens in de App Store een 'story' voorbij komen over Apple Pay (NL), met suggesties naar apps die Apple Pay ondersteunen, en daar stond Pathé ook bij.
Ook ING heeft in de App Store een uitgelichte 'story' over ING en Apple Pay. Kan niet anders dan dat dit een exclusieve deal is.
Ze zullen nu op de achtergrond met meer banken in gesprek gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn, denk ik.
Ben ook wel benieuwd hoeveel klanten zich aanmelden omdat Apple Pay 'exclusief' bij ING is. Ik denk dat dit aantal toch wel hoog ligt gezien ING zelf al aangaf in de vestiging dat er meer klanten zijn dan normaal die klant willen worden...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
En net ook betaald in een (Transavia) vliegtuig. Dat werkt dus ook!Lejavh schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:15:
Zojuist betaald met Apple Pay (ING) op luchthaven Faro in Portugal. Werkt perfect!
True, goeie aanvulling.CyBeR schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:06:
Maar tegelijkertijd kan dat, itt een pincode van een pinpas, een langere code dan 4 cijfers of zelfs een heel wachtwoord zijn. En Apple heeft er zelfs werk van gemaakt op een gegeven moment om zo veel mogelijk mensen een zescijferige code in te laten stellen ipv de standaard 4.
Deed me zelf zojuist beseffen dat ik wellicht een sterkere passcode moet instellen.
Ik ben benieuwd of Apple Pay nog werkt als je code 0000 of 1234/4321 is. Of bij 6-cijferige codes 000000, 123456, 654321.MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:24:
[...]
True, goeie aanvulling.
Deed me zelf zojuist beseffen dat ik wellicht een sterkere passcode moet instellen.
Ik hoop dat Apple daar over nagedacht heeft.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
000000 gebruik ik, kan gewoon betalen. Alleen de volgorde is belangrijkWhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:36:
[...]
Ik ben benieuwd of Apple Pay nog werkt als je code 0000 of 1234/4321 is. Of bij 6-cijferige codes 000000, 123456, 654321.
Ik hoop dat Apple daar over nagedacht heeft.(Ga het zelf niet testen want dan veranderen er weer een aantal sleutels waar ik geen zin in heb.) Dat valt ook te controleren zonder dat ze het plain-text moeten opslaan, gewoon bij Apple Pay activeren de iPhone laten proberen zelf een prompt te beantwoorden met die 3 codes: als er eentje geaccepteerd wordt: hop, eruit trappen en zeggen dat de code te onveilig is.
https://www.theverge.com/...rump-iplane-apple-meetingIf you attempt to change your password to something like 000000 or 123456, a notification will pop up, suggesting that the combination can be easily guessed and recommending that you choose something else.
Uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de eindgebruiker
[ Voor 21% gewijzigd door Toppe op 12-06-2019 16:06 ]
Apple Watch kan volledig los van iPhone werken met Apple Pay. (Gelukkig, laatst moest ik naar de winkel, telefoon lag thuis aan de lader, dus mooi even met AW betaald.)N1ckk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:43:
[...]
Om deze reden moet je je ING kaart ook in beide apparaten toevoegen aan de wallet. Zijn volledig los van elkaar te gebruiken.
Werd eerder in het topic uitgelegd, maar komt op het volgende neer:DogPatch06 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:04:
[...]
Ik heb die Stocard app ook op mijn watch, maar hoe kun je instellen dat je met een keer op de zijknop drukken de AH bonuskaart in beeld komt?
In de Watch op bij Dock instellen dat hij sorteert op favorieten.
Vervolgens de Stocard app als bovenste favoriet kiezen.
Als je dan 1 keer op de zijknop drukt krijg je een lijst met favorieten te zien waarbij de stocard app bovenaan staat
Vind meer algemeen gemis. Als je unlocked en je gezegd wordt niet herkend dan is we geen knop of faceid scan weer te heractiveren. Bij sommige apps heb je een knop om faceid nogmaals te activeren.MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:59:
Het meest zwakke punt (dat is relatief, want het beveiligingsniveau is zeer hoog) van Apple Pay is wat mij betreft nog wel het terugvallen op de passcode als TouchID of FaceID niet werkt.
Ik ben op het moment in Spanje. Net geprobeerd met ING Apple Pay proberen te betalen bij Zara.
Helaas sloeg heel het systeem op hol. Kabels van het pinapparaat moesten eruit, kassa systeem moesten ze opnieuw opstarten. Heel vreemd terwijl ik al enkele betalingen via Apple Pay ING heb gedaan hier. Uiteindelijk toch via Apple Pay kunnen betalen maar dan via m’n bunq Mastercard.
Helaas sloeg heel het systeem op hol. Kabels van het pinapparaat moesten eruit, kassa systeem moesten ze opnieuw opstarten. Heel vreemd terwijl ik al enkele betalingen via Apple Pay ING heb gedaan hier. Uiteindelijk toch via Apple Pay kunnen betalen maar dan via m’n bunq Mastercard.
Toch wel een gedoe hoor, overstappen van bank vanwege Apple Pay 
Klinkt eerder als een foutje in het betaal systeem dan een fout bij ingMrJvG13 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:41:
Ik ben op het moment in Spanje. Net geprobeerd met ING Apple Pay proberen te betalen bij Zara.
[ Voor 80% gewijzigd door Toppe op 12-06-2019 16:44 ]
?? Gewoon nog een keer double-tap op de powerknop werkt prima hier.grote_oever schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:33:
[...]
Vind meer algemeen gemis. Als je unlocked en je gezegd wordt niet herkend dan is we geen knop of faceid scan weer te heractiveren. Bij sommige apps heb je een knop om faceid nogmaals te activeren.
Sterker nog, hij blijft gewoon proberen je gezicht te herkennen ook al zegt ie 'gezicht niet herkend' en het knopje 'betaal met toegangscode' erbij verschijnt.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-06-2019 16:46 ]
Wat probeer je nu te zeggen? Wallet is wel degelijk Apple Pay. Je Apple Pay kaart staat in de Wallet. Verder rep ik nergens over dat er enkel betaalpasjes in kunnen. Hou het zelf ook bij feiten.xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Ging me meer om die stellingen dat Wallet == Apple Pay zou zijn, en dat de Wallet enkel betaal pasjes kan bevatten. Zijn gewoon onzin stellingen en geen feiten.
Apple Pay != Wallet
Mijn boefje is liev!
Bol.com is druk bezig met Apple Pay ondersteuning!

[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 12-06-2019 18:08 ]
Net bij een servicepunt langs geweest.Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:31:
[...]
Je moet gaan
Van de mevrouw die tegen over me zit
En als het goed is word het nog een studentenrekening ook.
Dus als het goed is kan ik over een week ook met mn Apple Watch betalen.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Verwijderd
Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:50:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 18:11 ]
Wat is het voordeel en nut eigenlijk van apple pay ondersteuning bij een webshop t.o.v ideal of cc?
Elect a clown, expect a circus.
Vooral dat je sneller arm bentSlasher schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:11:
Wat is het voordeel en nut eigenlijk van apple pay ondersteuning bij een webshop t.o.v ideal of cc?
Je kunt gebruik maken van een soort express checkout. Je hoeft je adres en contactgegevens niet in te vullen, deze worden overgenomen uit de Wallet instellingen.Slasher schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:11:
Ook dat

[ Voor 18% gewijzigd door Wromsi op 12-06-2019 18:28 ]
Help je zelf de schuldhulpverlening in

Vet cool!!Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:50:
[Afbeelding]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Gisteren enthousiast naar het bedrijfsrestaurant gegaan om Apple Pay te proberen, kwam helaas van een koude kermis thuis: nfc bleek niet te werken op mijn iPhone 7. Aan het einde van de dag langsgegaan bij de Apple Store, daar het probleem kunnen reproduceren en een nieuwe iPhone meegekregen. Was wel even uitzoeken bij de Apple Store hoe ze mij het beste konden helpen aangezien ik de eerste was met dit probleem.
Je kan toch wegdraaien of je hand ervoor houden? Volgens mij nog makkelijker dan je pincode afschermen bij een terminal.MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:59:
Lekker op tijd... hoe kan de Amazon van Nederland dat nog niet hebben. Op dag een had Wehkamp en Coolblue het al. Wehkamp, Wehkamp... kom op zeg.Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:50:
Zal wel strategische keus zijn geweestNeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:46:
[...]
Lekker op tijd... hoe kan de Amazon van Nederland dat nog niet hebben. Op dag een had Wehkamp en Coolblue het al. Wehkamp, Wehkamp... kom op zeg.
Ik heb echt geen flauw idee waarom Bol zo ‘laat’ is, van Coolblue had ik het wel verwacht aangezien ze toch een behoorlijke ‘technical innovator’ zijn. Bol heeft dat minder, daar blijf ik bij.
Maar ik verwacht vrij snel een update. Dit kan niet heel ingewikkeld zijn om te implementeren lijkt me
[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 12-06-2019 20:53 ]
Wist niet eens dat Amazon Nederland uberhaupt een ding was?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Bol.com is de Nederlandse AmazonAlekz87 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:53:
[...]
Wist niet eens dat Amazon Nederland uberhaupt een ding was?
iDeal is alleen binnen Nederland, Apple Pay is wereldwijd. Daar zit echter nog wel een maar aan vast: men moet dan wel Apple Pay icm Maestro ondersteunen.meesje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:32:
[...]
Deze opmerking zet me verder aan het denken. Waarom zou je bij bv een online bestelling via Safari op je iPad kiezen voor Apple Pay ipv iDeal? Met iDeal is het toch (ook?) praktisch een korte flow? ING app wordt geopend en bevestigen.
Je zoekt er veel te veel achter. Apple heeft een tijd terug de app store aangepast met deze stories waarbij het de bedoeling was om de diverse apps en ontwikkelaars uit te lichten. Het was hun antwoord op de kritiek dat er bar weinig werd gedaan aan de bekendheid/vindbaarheid van apps en ontwikkelaars. Ze hanteren allerlei thema's. Bij de lancering van Apple Pay in Nederland is het natuurlijk logisch dat ze daar dan een story aan wijden. Ze doen namelijk exact hetzelfde wanneer het Sinterklaas is.xoniq schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:25:
Dat is niet wat ik in de winkels en bij betaalautomaten zie. Het aantal mensen dat de pincode afschermt kun je op 1 hand tellen. Vrijwel niemand doet dat. Als je een lange en moeilijke (lees: geen cijfers) toegangscode hanteert op je iPhone dan wordt afkijken een uitdaging omdat het voor de gemiddelde mens lange reeksen moeilijk te onthouden zijn. De Apple Watch heeft weliswaar wel een 4-cijferige code maar die wordt alleen gevraagd om 'm te unlocken wanneer je de Watch weer om hebt gedaan. Dat is iets wat over het algemeen in huis gebeurd en heb je ook controle over (gewoon niet in het openbaar unlocken).MrAcid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:59:
Dat staat ook zeer duidelijk beschreven in de Algemene Voorwaarden van de ING waarmee je akkoord moet gaan wil je Apple Pay kunnen gebruiken.Toppe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:49:
Uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de eindgebruiker
Er zijn een aantal mensen die denken dat Wallet specifiek voor Apple Pay bedoeld is maar niets is minder waar. Wallet is het Engelse woord voor portemonnee. In de USA betekent dat vooral een pasjeshouder. Dat is dan ook exact wat Wallet is: een digitale pasjeshouder. Het hele idee daarachter was dat je je portemonnee niet meer mee hoefde te nemen. Daar zat nog wel een kleine hiaat in: je kon er niet zo 1-2-3 mee betalen. En daar komt Apple Pay en Apple Cash dan weer bij om de hoek kijken.JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:37:
[...]
Wat probeer je nu te zeggen? Wallet is wel degelijk Apple Pay. Je Apple Pay kaart staat in de Wallet. Verder rep ik nergens over dat er enkel betaalpasjes in kunnen. Hou het zelf ook bij feiten.
Mensen denken soms echt veel te moeilijk
Je spreekt een groter internationaal publiek aan. In Den Haag zit bijv. het welbekende P.W. Akkerman. Zij verkopen pennen en wat daar allemaal bij komt kijken. Ze bestaan meer dan 100 jaar en hebben het predikaat "koninklijk" weten te bemachtigen. Om dat 100-jarig bestaan te vieren hebben ze jubileum inkt uitgebracht in ouderwetse inktpotten. Die werden mega populair bij pennenliefhebbers over de hele wereld. Dat heeft er toen naar geleid dat ze een webshop zijn begonnen en inmiddels wordt er dan ook wereldwijd verscheept. Dat is niet zo maar eventjes op te zetten dus dan is zoiets als Apple Pay wel erg handig. Werkt wereldwijd, zit een groot bedrijf achter en kent een groot publiek. En het sluit ook nog eens mooi aan op wat je in je fysieke winkel kunt aanbieden (i.t.t. iets als PayPal). Bovendien wordt er geen gevoelige cc data in jouw systemen opgeslagen.Slasher schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:11:
Ik denk echter dat er voor veel webshops weinig zal veranderen omdat ze toch al alles via een payment provider laten lopen. Je ziet nu al dat bijv. een Buckaroo en Mollie support hebben voor Apple Pay. Je hoeft daardoor als afnemer al niks meer te doen.
Die hebben wel samenwerking met Apple of ze maken gebruik van een payment provider die de support al heeft. Als bol.com dat anders doet... Aan de andere kant...bol.com hanteert nog steeds dezelfde betaalmethoden als voor de Apple Pay lancering en dat heeft altijd prima gewerkt. Dan komen we dus weer bij de vraag van @Slasher (zie hierboven) uit.NeXTcube schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:46:
[...]
Lekker op tijd... hoe kan de Amazon van Nederland dat nog niet hebben. Op dag een had Wehkamp en Coolblue het al. Wehkamp, Wehkamp... kom op zeg.
Dat is toch gewoon Amazon.de?
Vaak betere prijzen ook. Maar helaas, Amazon ondersteund ook nogsteeds geen Apple Pay.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De 1-Click button gaat net zo snel kan ik uit ervaring delenWhatsappHack schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:22:
[...]
Dat is toch gewoon Amazon.de?
Vaak betere prijzen ook. Maar helaas, Amazon ondersteund ook nogsteeds geen Apple Pay.
Mijn boefje is liev!
Ja dat weiger ik te gebruiken hehe, maar dat zal vast inderdaad.JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:43:
[...]
De 1-Click button gaat net zo snel kan ik uit ervaring delen
Ja, omdat jouw creditcard bij hun in de database staat.JB schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:43:
[...]
De 1-Click button gaat net zo snel kan ik uit ervaring delen
Uiteindelijk worden we allemaal door de Chinezen, Russen & Amerikanen gecontroleerd.pacificocean schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:51:
[...]
Ja, omdat jouw creditcard bij hun in de database staat.
Voelt lekker veilig, als ze m’n bankrekening nog even aanvullen dan ben ik helemaal blij
Misschien niet helemaal ontopic (gelukkig is dat ook lang niet het geval in dit topic), maar wat hebben jullie allemaal in de wallet-app?
Ik heb namelijk zelf alleen maar ING en Subway en ik denk dat er wel meer uit de wallet te halen valt (no pun intended).
Ik heb namelijk zelf alleen maar ING en Subway en ik denk dat er wel meer uit de wallet te halen valt (no pun intended).
Eh..ff kijken:mr.JamesBond schreef op Wednesday 12 June 2019 @ 23:23:
Misschien niet helemaal ontopic (gelukkig is dat ook lang niet het geval in dit topic), maar wat hebben jullie allemaal in de wallet-app?
1 x Revolut bankpas
1 x N26 bankpas
6 x bunq bankpas
KLM Boarding passen
Pathe bioscooptickets
Apple Store tegoed kaarten
Klantenkaarten van hele rits winkels
Member cards van hotels, autoverhuurbedrijven, treinen en vliegmaatschappijen
Heb je die in Duitsland laten bezorgen?
[ Voor 37% gewijzigd door Woopdedooo op 12-06-2019 23:28 ]
... na de zomer
Revolut krijg ik er ook niet op.
Lekker!
Zijn gewoon actief in Nederland heb er ook 1, alleen niet in wallet app
Neuh...ik heb hem besteld toen ze volgens mij alleen nog maar in Duitsland zaten...
Ik heb zelf N26. En het ging erom wat hij in de Wallet heeft.Crazyanz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:34:
[...]
Zijn gewoon actief in Nederland heb er ook 1, alleen niet in wallet app
... na de zomer
Om de discussie over maximale bedragen even plat te drukken, net bij onze rode vrienden een stofzuiger van €648 afgetikt met mijn watch
Hoe voelde dat? Mijn 'topper' was rond de 1800 euro....hehe. De verkoper keek alsof hij water zag branden.Mar.tin schreef op Wednesday 12 June 2019 @ 23:59:
Om de discussie over maximale bedragen even plat te drukken, net bij onze rode vrienden een stofzuiger van €648 afgetikt met mijn watch
Pijnlijk.JackSparrow schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:08:
[...]
Hoe voelde dat? Mijn 'topper' was rond de 1800 euro....hehe. De verkoper keek alsof hij water zag branden.
Het kassameisje keek even verbaasd maar meer ook niet
Was een Dyson neem ik aan..? Hmm..dan is het nog steeds wel duur eigenlijk.Mar.tin schreef op Thursday 13 June 2019 @ 00:09:
[...]
Pijnlijk.€648 voor een stofzuiger is teveel.
Het kassameisje keek even verbaasd maar meer ook niet![]()
Voor 5 euro had ik meer plezier. Het meisje van de Coop schrok, slaakte een gilletje en viel van haar stoel. “Wat? Kan dat ook al?!” Was in april dit jaar geloof ik.Mar.tin schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:09:
[...]
Pijnlijk.€648 voor een stofzuiger is teveel.
Het kassameisje keek even verbaasd maar meer ook niet![]()
Ik ook niet. Zullen ze tegenwoordig ook GPS en IP meewegen?Napsju schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
Revolut krijg ik er ook niet op.
[ Voor 32% gewijzigd door Dennisweb op 13-06-2019 00:38 ]
Dennisweb schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:20:
Voor 5 euro had ik meer plezier. Het meisje van de Coop schrok, slaakte een gilletje en viel van haar stoel. “Wat? Kan dat ook al?!” Was in april dit jaar geloof ik.
offtopic:
Ik weet-het-niet hoor. Heb er al wel veel lol van gehad tot zover. De borstelende opzetstukken zijn geniaal om kattenkussentjes schoon te poetsen. En verder om de plekken te zuigen waar de Neato niet geraakt.
Al wel meer lol van gehad dan €5
https://i.imgur.com/wqAkOtk.mp4
Ik weet-het-niet hoor. Heb er al wel veel lol van gehad tot zover. De borstelende opzetstukken zijn geniaal om kattenkussentjes schoon te poetsen. En verder om de plekken te zuigen waar de Neato niet geraakt.
Als we het hebben over afreken-lol is mijn hoogtepunt een hamburger bij Restaurant de Gele Bogen voor €1,20 met grote grote verbazing en een bijna weigering tot geloven dat ik echt had betaald
[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 13-06-2019 08:53 ]
Zie alleen nog nergens die 'transactie historie' in de wallet op staan, enig idee?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Uit dit soort voorbeelden blijkt toch vooral dat veel ondernemers en hun personeel totaal geen benul hebben van de nieuwe mogelijkheden van hun betaalterminal, zoals Apple Pay, enz.Mar.tin schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:36:
Als we het hebben over afreken-lol is mijn hoogtepunt een hamburger bij Restaurant de Gele Bogen voor €1,20 met grote grote verbazing en een bijna weigering tot geloven dat ik echt had betaald
Heb nu al zo’n 20 betalingen gedaan en nergens keken ze raar op hahaha.
Ps die Dyson heb ik ook en bevalt mij perfect
Ps die Dyson heb ik ook en bevalt mij perfect
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nou komt mijn vriendin gisteren met een mooi verhaal thuis. Eerste keer betalen met Apple Pay bij de lokale Albert Heijn, loopt dus het kassa systeem vast.
Echter was de betaling wel succesvol en was het afgeschreven van de rekening. Alleen volgens de kassa was er niet betaald, dus eiste ze bij de AH om nog een keer te betalen. Tevens werdt er gedreigd om de politie erbij te halen als ze dit niet zou doen.
Ze heeft dit uiteraard gewijgerd en het afschrift laten zien, vervolgens is ze gewoon weggegaan. Er is niemand achteraan gerent dus het zal wel goed zijn dan.
Dus dat was haar eerste ervaring met Apple Pay
Echter was de betaling wel succesvol en was het afgeschreven van de rekening. Alleen volgens de kassa was er niet betaald, dus eiste ze bij de AH om nog een keer te betalen. Tevens werdt er gedreigd om de politie erbij te halen als ze dit niet zou doen.
Ze heeft dit uiteraard gewijgerd en het afschrift laten zien, vervolgens is ze gewoon weggegaan. Er is niemand achteraan gerent dus het zal wel goed zijn dan.
Ik zie ze wel staan, maar die van de watch staan in de watch app (en dan wallet) op de iPhone en de betalingen die met de iPhone gedaan zijn in de wallet app op de iPhone. Waarom niet alles op beide plekken of 1 wallet app. Dan houd dus ook in dat betalingen op de iPad met Apple Pay op een site dus ook daar in de wallet komen?tcviper schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:41:
Zie alleen nog nergens die 'transactie historie' in de wallet op staan, enig idee?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je afschrift is een reservering he. Deze kan wellicht (een dag later) ingetrokken zijn.Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:54:
Nou komt mijn vriendin gisteren met een mooi verhaal thuis. Eerste keer betalen met Apple Pay bij de lokale Albert Heijn, loopt dus het kassa systeem vast.
Is dat tegenwoordig nog zo?meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:56:
[...]
Je afschrift is een reservering he. Deze kan wellicht (een dag later) ingetrokken zijn.
Anyway, de afschrijving staat nog steeds op onze rekening en is niet verdwenen.
Dan nog succes gewenst voor die AH filiaalmanager, er zullen genoeg anderen ook met een iDevice gaan proberen te betalen.meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:56:
[...]
Je afschrift is een reservering he. Deze kan wellicht (een dag later) ingetrokken zijn.
Dat is wel heel erg dom zeg van Apple. Mag hopen dat dat gefixt word.rimave schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:55:
[...]
Ik zie ze wel staan, maar die van de watch staan in de watch app (en dan wallet) op de iPhone en de betalingen die met de iPhone gedaan zijn in de wallet app op de iPhone. Waarom niet alles op beide plekken of 1 wallet app. Dan houd dus ook in dat betalingen op de iPad met Apple Pay op een site dus ook daar in de wallet komen?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Omdat je twee verschillende passen gebruikt... al wordt het van de zelfde rekening afgeschreven.rimave schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:55:
[...]
Ik zie ze wel staan, maar die van de watch staan in de watch app (en dan wallet) op de iPhone en de betalingen die met de iPhone gedaan zijn in de wallet app op de iPhone. Waarom niet alles op beide plekken of 1 wallet app. Dan houd dus ook in dat betalingen op de iPad met Apple Pay op een site dus ook daar in de wallet komen?
Met een beetje geluk kan ik vanmiddag aan de gang met het goed inrichten van mijn Wallet
neuh, misschien voor de Apple Card in iOS 13 wel, maar technisch zijn de passen op Watch en iPhone fysiek gescheiden, dus de transacties ook, met series 0 watch of gen 1, hoe je hem wil noemen heb je niet eens transactie geschiedenis in de Watch-app op iPhone, omdat er simpelweg onvoldoende opslag ruimte in de secure enclave van die Watch zit om de 10 meest recente transacties te bufferen alvorens de Watch ze via bluetooth kan syncen met Watch-app.tcviper schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:14:
[...]
Dat is wel heel erg dom zeg van Apple. Mag hopen dat dat gefixt word.
Als je dus op 1 device alle transacties zou willen kunnen zien (ook die van Safari in macOS bijv.), dan zou Apple ze via iCloud ofzo moeten gaan syncen, en laten ze dat nou net vanwege hun focus op privacy niet doen
[ Voor 14% gewijzigd door DaveFlash op 13-06-2019 09:30 ]
Nee. Betaling met betaalpassen (debit cards) zijn direct en onomkeerbaar voor jou als consument. Wat jij zegt gaat alleen op bij creditcards.meesje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:56:
[...]
Zie: https://www.ing.nl/partic.../reserveringen/index.html
Niet persoonlijk, maar er worden hier soms echt lukraak dingen in het topic gezet (klok/klepel) of aannames als voldongen feiten gepresenteerd.Wat is een reservering?
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening.
Toen in nog apple pay met bunq deed stond wel alles in 1 overzicht. Dus ik vermoed dat het iets van ING is en niet iets wat apple moet fixen.rimave schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:55:
[...]
Voor een aankoop op je Mac gebruik je nog steeds een iPhone/Watch om de betaling definitief te maken. Daarbij staan de transacties die ik maak met mijn Watch gewoon in de iOS app dus dit heeft niets met iCloud te maken.DaveFlash schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:27:
[...]
Als je dus op 1 device alle transacties zou willen kunnen zien (ook die van Safari in macOS bijv.), dan zou Apple ze via iCloud ofzo moeten gaan syncen, en laten ze dat nou net vanwege hun focus op privacy niet doen
Bij mij staan de betalingen die ik doe met mijn Watch niet in mijn Wallet op iOS. Dat ze wél gezamenlijk staan in de Bunq app is natuurlijk vanzelfsprekend.hgwj1983 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Toen in nog apple pay met bunq deed stond wel alles in 1 overzicht. Dus ik vermoed dat het iets van ING is en niet iets wat apple moet fixen.
En bij pinnen aan de pomp wordt het bedrag (tot een limiet van €150) gewoon van je rekening afgeschreven en ná de transactie weer bijgeschrevenMrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:53:
[...]
Nee. Betaling met betaalpassen (debit cards) zijn direct en onomkeerbaar voor jou als consument. Wat jij zegt gaat alleen op bij creditcards.
[ Voor 47% gewijzigd door Toppe op 13-06-2019 09:57 ]
Wat natuurlijk niet helpt is dat de materie vaak nogal onduidelijk is. Case in point: paar jaar geleden pinde ik in Guatemala voor ongeveer € 500 aan quetzals (de munteenheid daar). Dik paniek: er kwam geen geld uit de automaat, snel naar een internetcafé (ja het is al even terugMrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:53:
[...]
Niet persoonlijk, maar er worden hier soms echt lukraak dingen in het topic gezet (klok/klepel) of aannames als voldongen feiten gepresenteerd.
Ik nu mijn Apple Pay passen.mr.JamesBond schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:23:
En ik heb via Pass4Wallet een hele rij toegevoegd.
Het is alleen wel jammer om te zien dat 1. veel apps geen optie bieden om toe te voegen in Wallet. Airmiles doet dat wel (maar met de verkeerde opmaak, namelijk een coupon) en Mediamarkt heeft de optie ook. Praxis (en co), Kruidvat, etc. bied dat niet. En 2. Apple kan niet elke barcode aan, dus dan zit je weer te kloten.
Het voordeel van Pass4Wallet is dat hij de kaarten, net als je betaalpassen, groepeert. En dat je locaties kan toevoegen waarbij de pass zichtbaar moet worden (op je lockscreen?). Ik vraag me af of Pass2U Wallet dat ook kan?! If so, dan wil ik toch wel de pro kopen.
@Toppe dat is een uitzondering. Tankstations maken gebruik van en reservering. Als je met Apple Pay in de Londonse metro incheckt gebeurt het ook. Verder zijn wel alle betalingen (waar de prijs dus vooraf bekend is, zoals boodschappen) altijd direct en onomkeerbaar.
@posttoast communicatie. Als de automaat weet dat er geen geld uit komt, dan wordt het gecorrigeerd. Overigens goed om te weten: als je issues hebt met een betaalautomaat (ook van andere banken), noteer automaatnummer, -bank en datum/tijd en bel je eigen bank.
[ Voor 20% gewijzigd door iAR op 13-06-2019 10:07 ]
@Toppe dit klopt deels, maar bijv. niet voor macbooks met touchid, daar zie je die transacties niet van terug op een iPhone of Watch.
Hmm oke, vindt dat wel raar want je maakt voor je Mac toch geen aparte Apple Pay kaart aan?DaveFlash schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:06:
@Toppe dit klopt deels, maar bijv. niet voor macbooks met touchid, daar zie je die transacties niet van terug op een iPhone of Watch.
Dan vertrouwen de banken mij niet, tot nu toe wordt het altijd gewoon afgeschreven en 5 minuten later weer gecorrigeerdiAmRenzo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:05:
[...]
Ik nu mijn Apple Pay passen.
Het is alleen wel jammer om te zien dat 1. veel apps geen optie bieden om toe te voegen in Wallet. Airmiles doet dat wel (maar met de verkeerde opmaak, namelijk een coupon) en Mediamarkt heeft de optie ook. Praxis (en co), Kruidvat, etc. bied dat niet. En 2. Apple kan niet elke barcode aan, dus dan zit je weer te kloten.
Het voordeel van Pass4Wallet is dat hij de kaarten, net als je betaalpassen, groepeert. En dat je locaties kan toevoegen waarbij de pass zichtbaar moet worden (op je lockscreen?). Ik vraag me af of Pass2U Wallet dat ook kan?! If so, dan wil ik toch wel de pro kopen.
@Toppe dat is een uitzondering. Tankstations maken gebruik van en reservering. Als je met Apple Pay in de Londonse metro incheckt gebeurt het ook. Verder zijn wel alle betalingen (waar de prijs dus vooraf bekend is, zoals boodschappen) altijd direct en onomkeerbaar.
@posttoast communicatie. Als de automaat weet dat er geen geld uit komt, dan wordt het gecorrigeerd. Overigens goed om te weten: als je issues hebt met een betaalautomaat (ook van andere banken), noteer automaatnummer, -bank en datum/tijd en bel je eigen bank.
[ Voor 68% gewijzigd door Toppe op 13-06-2019 10:09 ]
Klopt. Op je iPad en Mac maak je gebruik van je Apple Pay kaart op je iPhone. Maar toch zie je op Apple Watch / iPhone enkel de transacties die je daar maakt. Wel jammer, voor het overzicht zeg maar. Eén overzicht zou wel wenselijk zijn.Toppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:07:
Hmm oke, vindt dat wel raar want je maakt voor je Mac toch geen aparte Apple Pay kaart aan?
Ondanks dat het makkelijk zou zijn kan de bank je dat overzicht verstrekken....iAmRenzo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:08:
[...]
Klopt. Op je iPad en Mac maak je gebruik van je Apple Pay kaart op je iPhone. Maar toch zie je op Apple Watch / iPhone enkel de transacties die je daar maakt. Wel jammer, voor het overzicht zeg maar. Eén overzicht zou wel wenselijk zijn.
in feite is het wel technische dezelfde pas natuurlijk, alleen bij mac zonder touch id bevestig je de transactie op watch of iphone, dus ik verwacht dat je dan idd wél de transacties kan zien op het apparaat of de Watch app, waarmee de betaling bevestigd is, maar zo gouw een touchid mac in het spel is vinden alle transacties via de secure enclave van die macbook plaats. dus zou raar zijn dat je dan opeens wel in de Wallet app de transacties zietToppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:07:
[...]
Hmm oke, vindt dat wel raar want je maakt voor je Mac toch geen aparte Apple Pay kaart aan?
[...]
Die secure enclave zit alléén in een MacBook Pro met touchbar terwijl het wél mogelijk is met oudere MacBooks betalingen te doen via Apple Pay:DaveFlash schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:12:
[...]
in feite is het wel technische dezelfde pas natuurlijk, alleen bij mac zonder touch id bevestig je de transactie op watch of iphone, dus ik verwacht dat je dan idd wél de transacties kan zien op het apparaat of de Watch app, waarmee de betaling bevestigd is, maar zo gouw een touchid mac in het spel is vinden alle transacties via de secure enclave van die macbook plaats. dus zou raar zijn dat je dan opeens wel in de Wallet app de transacties ziet
BronIs a hardware feature of the Apple A7 or later A-series processor. Only iOS devices with one of these processors or a MacBook Pro with the Touch Bar and Touch ID support this feature.
@Toppe det zeg ik ook, "zo gouw een touchid mac in het spel is vinden alle transacties via de secure enclave van die macbook plaats" alle macbooks met touch id hebben een secure enclave, en dat is niet alleen die met touchbar maar bijv ook de macbook air en macbook met touch id zonder touchbar
Verwijderd
Locaties werkt ook in Pass2U Wallet pro, zie omschrijving app store voor deze app.iAmRenzo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:05:
[...]
Ik nu mijn Apple Pay passen.
Bij bunq stonden de betalingen met mijn watch wel in de wallet op iOS*Toppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:55:
Bij mij staan de betalingen die ik doe met mijn Watch niet in mijn Wallet op iOS. Dat ze wél gezamenlijk staan in de Bunq app is natuurlijk vanzelfsprekend.
Verwijderd
Hier ook met bunq😀hgwj1983 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Bij bunq stonden de betalingen met mijn watch wel in de wallet op iOS*
Dat zou betekenen dat Apple zijn knowledge base niet up-to-date heeft... Schame on them!DaveFlash schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:23:
@Toppe det zeg ik ook, "zo gouw een touchid mac in het spel is vinden alle transacties via de secure enclave van die macbook plaats" alle macbooks met touch id hebben een secure enclave, en dat is niet alleen die met touchbar maar bijv ook de macbook air en macbook met touch id zonder touchbar
En hier heeft Stocard wel een groot voordeel want deze bepaald het automatisch aan de hand van de beschikbare data vanuit Google Maps of Apple Maps.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:31:
[...]
Locaties werkt ook in Pass2U Wallet pro, zie omschrijving app store voor deze app.
Pass2uWallet biedt alleen handmatige locaties aan dus je moet ze steeds toevoegen...
hgwj1983 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Bij bunq stonden de betalingen met mijn watch wel in de wallet op iOS*
Bijzonder, net nog betaald met Bunq maar geen gedeelde transacties... Zou natuurlijk ook een bug kunnen zijn met watchOS6 en iOS13
[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 13-06-2019 10:37 ]
@Toppe da's idd raar van apple als dat zo is. maar het gekke, ook ik zie soms transacties vanaf een ander apparaat in de wallet app op iphone. bijv. een transactie van secrid die ik op m'n ipad heb gedaan. die staat gewoon in wallet op iphone.
Nu je het zegt. Inderdaad ja, toen stond alles in 1 overzicht.hgwj1983 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Toen in nog apple pay met bunq deed stond wel alles in 1 overzicht. Dus ik vermoed dat het iets van ING is en niet iets wat apple moet fixen.
Ik doel alleen maar op dat in de MijnING app de Apple Pay betaling als reservering wordt vermeld. Ik heb ooit wel eens meegemaakt dat er twee betalingen (met tussen haakjes reservering) vermeld werden en een dag later was dit er eentje geworden. In dat geval werd er dus wel degelijk 'iets' gedaan. Een extra controle door ING of iets dergelijks?MrAcid schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:53:
[...]
Nee. Betaling met betaalpassen (debit cards) zijn direct en onomkeerbaar voor jou als consument. Wat jij zegt gaat alleen op bij creditcards.
[...]
Niet persoonlijk, maar er worden hier soms echt lukraak dingen in het topic gezet (klok/klepel) of aannames als voldongen feiten gepresenteerd.
@posttoast Bedankt voor vermelden van het geval waarbij jij destijds tegen aan liep. Gezien het aantal duimpjes lijkt het wel alsof ik voor achterlijk uitgemaakt wordt. Terwijl er dus wel degelijk zaken extra gecheckt en gecorrigeerd worden. Natuurlijk staan er in de voorwaarden naar de consument bepaalde zaken heel nadrukkelijk benoemd.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 13-06-2019 11:05 ]
Ik heb een iPhone SE met touchid en 2x op de homebutton drukken werkt ook om Apple Pay te activeren. Betalen gaat dan nog sneller want je vingerafdruk kan je dan al van tevoren scannen (tegelijk eigenlijk).
Volgens mij wordt deze methode voor touchid nergens in een handleiding genoemd.
Of bestaat dit altijd al voor Wallet en kom ik hier nu pas achter

Verwijderd
Gebruik hier geen iOS beta op een iPhone waar ik ook bankzaken mee doeToppe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:36:
[...]
Dat zou betekenen dat Apple zijn knowledge base niet up-to-date heeft... Schame on them!
[...]
En hier heeft Stocard wel een groot voordeel want deze bepaald het automatisch aan de hand van de beschikbare data vanuit Google Maps of Apple Maps.
Pass2uWallet biedt alleen handmatige locaties aan dus je moet ze steeds toevoegen...
[...]
[...]
Bijzonder, net nog betaald met Bunq maar geen gedeelde transacties... Zou natuurlijk ook een bug kunnen zijn met watchOS6 en iOS13

Verwijderd
Dit bestaat al langer en wordt ook bescheven. Maar als het goed is zou je met TouchID alleen je vinger op de home buttonn hoeven houden en dan je device bij een betaal terminal houden en dan deteceerd hij zelf dat je een betaling wilt doen.Cheesy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Voor Apple Watch en devices met FaceID moet je wel eerst 2 keer op de knop drukken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2019 11:21 ]
Ik ben al aan de slag. Helaas wel maar 1 adres per kaart. Tenzij je al die vage templates gebruikt...Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:31:
Locaties werkt ook in Pass2U Wallet pro, zie omschrijving app store voor deze app.

Verwijderd
Misschien toch de pro versie kopen?iAmRenzo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:36:
[...]
Ik ben al aan de slag. Helaas wel maar 1 adres per kaart. Tenzij je al die vage templates gebruikt...
Grappig, dit staat inderdaad niet/slecht vermeld in de handleiding. Lijkt iets specifieks te zijn voor China, maar werkt (dus) ook voor andere landen.Cheesy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:05:
Ik heb een iPhone SE met touchid en 2x op de homebutton drukken werkt ook om Apple Pay te activeren. Betalen gaat dan nog sneller want je vingerafdruk kan je dan al van tevoren scannen (tegelijk eigenlijk).
Zie (zoek op 'China'): https://support.apple.com/en-us/HT201239
[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 13-06-2019 11:44 ]
Heb ik. Maar als je een kaart maakt met scannen van barcode dan kun je blijkbaar maar 1 adres toevoegen. Als je bijvoorbeeld een bonuskaart template toevoegt dan kun je er meer toevoegen, maar ook niet bij alle templates.Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:38:
Misschien toch de pro versie kopen?
Ik heb een raar probleem, ondanks dat ik al mijn bunq kaarten uit mijn wallet heb verwijderd blijft deze toch in mijn te selecteerde overzicht onder contact en bezorging terugkomen?? hoe delete ik deze gegevens definitief aangezien??

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Je bent inmiddels de 3e die post dat het kassasysteem vast loopt na een Apple Pay betaling. Er zit toch ergens iets fout lijkt mij.Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:54:
ik vermoed toch dat het gewoon een kwestie is van een medewerker die het niet goed snapte of niet vertrouwde dat dit een normale transactie is.pacificocean schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:14:
[...]
Je bent inmiddels de 3e die post dat het kassasysteem vast loopt na een Apple Pay betaling. Er zit toch ergens iets fout lijkt mij.
Als tweakers kennen we allemaal de situatie wel dat opa of oma zegt dat de pc zomaar vast liep en hij/zij “echt niets deed!”. We knikken natuurlijk vriendelijk maar weten wel beter.
youtube.com/@hisrep
Heb je ze op je iPhone ook verwijderd?Bruzski schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:09:
Ik heb een raar probleem, ondanks dat ik al mijn bunq kaarten uit mijn wallet heb verwijderd blijft deze toch in mijn te selecteerde overzicht onder contact en bezorging terugkomen?? hoe delete ik deze gegevens definitief aangezien??![]()
[Afbeelding]
Zo nee, dan suggereert je Mac die kaart gewoon op basis van iCloud dat je die kan toevoegen op je Mac.
Dit topic is gesloten.