Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.381 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

Max2000 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Ben benieuwd of je helemaal over gaat stappen of er een extra rekening bij neemt.
Zit ook te twijfelen om een ING rekening te openen. Want het lijkt me toch wel heel fancy om Apple Pay te hebben.
Je moet gaan

Van de mevrouw die tegen over me zit

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
zeve schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:16:
Alles zo'n beetje doorgelezen. maar toch nog een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op zie in dit forum.
Mijn vriendin heeft de touchid niet aanstaan om de dood eenvoudige reden dat het niet lekker werkt.
haar profiel op haar vingers pakt niet zo lekker. Ze gebruikt dus alleen de pincode.
kan je applepay ook gebruiken met alleen een pincode?
Dat kan zeker! Wanneer je normaal jezelf moet authenticeren met touchid kun je nu je pincode invoeren. Touchid is geen vereiste voor activatiw of gebruik van Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Heb ik het juist als een ING-rekening me 12x €1,55 (oftewel €18,60/jaar) kost?
Er zijn zover ik zie geen bijkomende kosten toch?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Mooi dat je contactloos betalen uit kan zetten op je ING-pas, want dat ding gaat nu rotten in een laatje, en als ze hem nu snaaien is er niet veel aan de hand.
Misschien is tzt de ING-pas ook helemaal op te zeggen, of kan dat nu al,(niet dat ik het gelijk ga doen, want iphone stuk, pas stuk)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Waarom wil iedereen opeens z'n ING-pas weggooien? Neemt hij teveel ruimte in beslag in je schuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:21:

[...]

In principe wel, maar check ff in ING voorwaarden of dat mag als het een apparaat van een ander is. Daarnaast krijg je het kaartnummer en de CVC niet zo te zien, dus mogelijk moet je dan eerst ff inloggen met de Bankieren app van ING. (Die je daarna er weer af kan lazeren)
Ik haal dat niet uit de voorwaarden. Toch eens contact leggen met ING, hopelijk hebben ze dat (al) scherp. Ook benieuwd als je een en/of rekening hebt met maar 1 fysieke pas.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 11-06-2019 16:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob!n
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-02-2024
Laten we dit topic levende houden over misschien de release van Apple Cash en Apple Card voor Nederland over 10 jaar. Hahah, jokes aside, laten we dit topic enigszins levend houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Ik haal dat niet uit de voorwaarden. Toch eens contact leggen met ING, hopelijk hebben ze dat (al) scherp. Ook benieuwd als je een en/of rekening hebt met maar 1 fysieke pas.
Ik hoor graag het antwoord!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, die pas is echt nog wel handig hoor.
Had ik laatst al toen ik met Android telefoon zonder portemonnee naar de super ging. Wilde daarna nog wat geld opnemen in de pinautomaat. O oeps.. Nee dat gaat toch echt niet zonder pas.. ;)
En ook lang niet overal kun je draadloos betalen, wel op steeds meer plekken, dat wel.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
zeve schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:16:
Alles zo'n beetje doorgelezen. maar toch nog een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op zie in dit forum.
Mijn vriendin heeft de touchid niet aanstaan om de dood eenvoudige reden dat het niet lekker werkt.
haar profiel op haar vingers pakt niet zo lekker. Ze gebruikt dus alleen de pincode.
kan je applepay ook gebruiken met alleen een pincode?
Zoals al gezegd kan dit wel. Ik vraag me alleen af waarom je dat zou doen.
Als ik moet kiezen tussen een code op je telefoon intikken bij elke transactie of alleen boven de 25€ op de terminal dan zou ik het wel weten ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Net betaald met Apple pay en ik moet eerlijk zijn dat het zeer soepel ging. Ging eigenlijk net zo snel als niet sneller dan het pakken van een pasje. Ik zie nu dus geen reden meer om een pas te gebruiken. Heb zelfs het idee dat het net wat vlotter verloopt met telefoon omdat deze wat verder van terminal gehouden kan worden. Bij mijn pas zat ik soms langs de terminal te wrijven.

Je kan trouwens op Apple maps het bedrijf opzoeken en vaak staat er bij of ze klaar zijn voor Apple pay. Tenminste, de jumbo waar ik betaal staat er bij maps bij, onder handig om te weten, dat ze Apple pay accepteren.

Ik kon dus even lekker stoer doen met mijn betaalmethode. Jonge dame achter de kassa deed ook even nonchalant mee en zei “owh ja, dat kan sinds gisteren hè..”

[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 11-06-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik zie best veel mensen die zeggen dan je met FaceID eerst je telefoon bij het pinapparaat moet houden, dan terug unlocken met je gezicht en dan weer terug naar het pinapparaat. Maar dat hoeft helemaal niet, gewoon twee keer op de power button drukken, unlocken met FaceID en dan pas bij het pinapparaat houden is voldoende. Alsnog net iets minder snel dan TouchID, maar snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
deuxani schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:09:
Ik zie best veel mensen die zeggen dan je met FaceID eerst je telefoon bij het pinapparaat moet houden, dan terug unlocken met je gezicht en dan weer terug naar het pinapparaat. Maar dat hoeft helemaal niet, gewoon twee keer op de power button drukken, unlocken met FaceID en dan pas bij het pinapparaat houden is voldoende. Alsnog net iets minder snel dan TouchID, maar snel genoeg.
Zo heb ik het ook gedaan. Op moment dat telefoon naar Apple pay sprong had telefoon mijn faceid ook al gevalideerd. Had ik niet in gaten dat zo snel ging. Dus stond versteld dat de betaling al geaccepteerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Je kan 't erbij doen, en als 't bevalt, langzaam aan alles overhevelen.
Ik ben student dus volgens mij is die rekening gratis.
Maar er zitten een aantal eisen aan.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Oké, net een rekening aangevraagd... moet ik wachten op m’n pas voordat ik hem aan mijn ING kan koppelen en dus ook Apple Pay }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:26:
Oké, net een rekening aangevraagd... moet ik wachten op m’n pas voordat ik hem aan mijn ING kan koppelen en dus ook Apple Pay }:|
Lijkt me niet, de pas voor Apple Pay is een virtuele Maestro en de fysieke is een VPAY. Moet je natuurlijk wel al toegang hebben tot te Bankieren app

[ Voor 8% gewijzigd door Wromsi op 11-06-2019 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:26:
Zelfde verhaal hier, Net ook naar het kantoor geweest maar moet ook wachten op de inloggegevens die ik krijg via de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:56
Smobbo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:08:
[...]

Zoals al gezegd kan dit wel. Ik vraag me alleen af waarom je dat zou doen.
Als ik moet kiezen tussen een code op je telefoon intikken bij elke transactie of alleen boven de 25€ op de terminal dan zou ik het wel weten ;) !
Of het handiger of sneller is zal de praktijk moeten uitwijzen. Het ging mij er meer om of het mogelijk is.
Wat bijvoorbeeld een oplossing zal kunnen zijn dat je ergens naar een festival of iets dergelijks ga en je fysieke pas thuis zou kunnen laten.
Nogmaals we zullen zien of dat werkt
In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Wromsi om Apple Pay te kunnen activeren heb je de app nodig en om die te gebruiken moet je inloggen en om te kunnen inloggen heb je een Mijn ING account nog en om die te kunnen aanmaken heb je een rekening nummer nodig (check!) maar ook een pasnummer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik ben wel benieuwd hoeveel nieuwe klanten vandaag ING heeft mogen verwelkomen. Het is wel grappig om al die berichten te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 22:32
Is het mogelijk om Apple Pay alleen te activeren voor gebruik op mijn Mac maar niet voor mijn iPhone? Of is het alles of niets? Ik zie daarover niets in de Q&A op de ING website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Takezo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:59:
Is het mogelijk om Apple Pay alleen te activeren voor gebruik op mijn Mac maar niet voor mijn iPhone? Of is het alles of niets? Ik zie daarover niets in de Q&A op de ING website.
Activeer het op je iPhone, voeg 'm toe op Mac, verwijder op iPhone, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:43:
@Wromsi om Apple Pay te kunnen activeren heb je de app nodig en om die te gebruiken moet je inloggen en om te kunnen inloggen heb je een Mijn ING account nog en om die te kunnen aanmaken heb je een rekening nummer nodig (check!) maar ook een pasnummer...
Dat zou dan het pasnummer van de virtuele Maestro pas zijn. Deze wordt toch onderwater door de ING Bankieren app doorgestuurd naar de Wallet? In dat geval zou toegang tot de app voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

THE_BASE schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Ik hoor graag het antwoord!
Hmm net medewerker aan de lijn gehad en die gaf aan als je in de app maar niet dezelfde persoonsgegevens hanteert, dan gaat het goed. Alleen ik moet de app configureren op basis van de enige pinpas icm geboortedatum. Er is maar een geboortedatum gekoppeld aan die pas dus volgens mij gaat die vlieger niet op..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Miki schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:54:
Ik ben wel benieuwd hoeveel nieuwe klanten vandaag ING heeft mogen verwelkomen. Het is wel grappig om al die berichten te lezen :)
Grappig verhaal: een paar maanden geleden had ik het gevoel dat ING innovatiever was dan ABN en stapte ik over. Een maand later kondigde ING Apple Pay aan. En nu hebben we Apple Pay en maak ik er al gebruik van. :D

Iemand enig idee hoe ik Apple Pay op de MacBook Pro 2018 krijg? Ik zie helemaal geen Wallet instellingen in macOS...

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisweb op 11-06-2019 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Wat bijvoorbeeld een oplossing zal kunnen zijn dat je ergens naar een festival of iets dergelijks ga en je fysieke pas thuis zou kunnen laten.
Ik ga tegenwoordig zonder portemonnee naar festivals en alleen met m'n iPhone dus.

- munten afrekenen met mijn iPhone (afgelopen maanden met Bunq)
- eticket festival in iPhone
- line up / programma via iPhone.
- Uber app voor vervoer of met fiets ;)

Erg relaxed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wromsi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:10:
[...]

Dat zou dan het pasnummer van de virtuele Maestro pas zijn. Deze wordt toch onderwater door de ING Bankieren app doorgestuurd naar de Wallet? In dat geval zou toegang tot de app voldoende moeten zijn.
Moet je wel toegang hebben tot de mijn ING heb en daarvoor heb je een fysieke pas nodig. Anders kan je geen account aanmaken.

Wat ik een heel groot voordeel vindt van Bunq: MasterCard debit kaart. Niemand die me zoiets kan bieden. Ja, een normale creditcard met €1000 limiet, en dat wil deze jonge niet :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 11-06-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic_nl schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:40:
Heb ik het juist als een ING-rekening me 12x €1,55 (oftewel €18,60/jaar) kost?
Er zijn zover ik zie geen bijkomende kosten toch?
Klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Moet je wel toegang hebben tot de mijn ING heb en daarvoor heb je een fysieke pas nodig. Anders kan je geen account aanmaken
Ah, dat wist ik niet |:( Is voor mij alweer een aantal jaren geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Moet je wel toegang hebben tot de mijn ING heb en daarvoor heb je een fysieke pas nodig. Anders kan je geen account aanmaken.

Wat ik een heel groot voordeel vindt van Bunq: MasterCard debit kaart. Niemand die me zoiets kan bieden. Ja, een normale creditcard met €1000 limiet, en dat wil deze jonge niet :*)
Waarvoor heb je perse Mastercard debit kaart nodig dan? Benieuwd naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21
Apple pay komt als geroepen. Ik ben mijn ING betaalpas kwijtgeraakt gisteren en kon alleen geld opnemen met legitimatie bij een ING kantoor. Vanmiddag Apple pay ingesteld en heb er al boodschappen mee gedaan en zelfs de kapper betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:22:
[...]
Iemand enig idee hoe ik Apple Pay op de MacBook Pro 2018 krijg? Ik zie helemaal geen Wallet instellingen in macOS...
Instellingen -> Wallet en Apple Pay.
Staat die er niet dan moet je eens je regio naar BE wijzigen en kijken wat ie dan doet.

Let op dat voor Apple Pay je TouchID moet hebben en ingelogd moet zijn bij iCloud.
Bobo221 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:32:
Apple pay komt als geroepen. Ik ben mijn ING betaalpas kwijtgeraakt gisteren en kon alleen geld opnemen met legitimatie bij een ING kantoor. Vanmiddag Apple pay ingesteld en heb er al boodschappen mee gedaan en zelfs de kapper betaald.
Mooie usecase, dat is precies waarom ik bij bunq zo blij was een extra virtuele kaart aan te kunnen maken. ;) Als m'n fysieke pas gejat zou worden, dan zou de Apple Pay functie ook geblokkeerd worden als ik de kaart bevries. Met een virtuele kaart is dat probleem er niet en kan je tenminste nog betalen waar je contactloos kan lappen! :)

[ Voor 43% gewijzigd door WhatsappHack op 11-06-2019 18:38 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:28:
[...]

Waarvoor heb je perse Mastercard debit kaart nodig dan? Benieuwd naar.
Bijvoorbeeld het betalen van mijn iCloud account en Apple Music. Ja, Paypal kan ook maar dat wil ik absoluut niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Weet iemand hier of je de daglimiet van de pas bij Apple Pay kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobo221 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:32:
Nou niet je telefoon kwijt raken he ;) Maar weer een praktijk voorbeeld hoe handig Apple Pay is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:37:
[...]

Bijvoorbeeld het betalen van mijn iCloud account en Apple Music. Ja, Paypal kan ook maar dat wil ik absoluut niet!
Dat kan je vanaf nu dus ook doen met je betaalpas via Apple pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:37:
Weet iemand hier of je de daglimiet van de pas bij Apple Pay kan aanpassen?
Nee, wegens veiligheid kan je dit niet aanpassen. Maar stel je doet zo een grote aankoop, dan is die ene keer pinnen natuurlijk niet zo erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:37:
[...]

Huh, iDeal kan toch ook? Tegoed op waarderen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:39:
[...]

Nee, wegens veiligheid kan je dit niet aanpassen. Maar stel je doet zo een grote aankoop, dan is die ene keer pinnen natuurlijk niet zo erg ;)
Nou het ging me daarom ook meer om het verlagen van die limiet. Eventuele risico's zoveel mogelijk afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:39:
[...]

Nou het ging me daarom ook meer om het verlagen van die limiet. Eventuele risico's zoveel mogelijk afdekken.
Apple Pay is super veilig, tenzij iemand je identieke touch id heeft ( kans 1 op miljoen) en je pascode weet van je telefoon. Super veilig man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:38:
[...]

Hoe dan? Kan bij mijn betaalmethode geen Apple Pay kiezen. Wel Visa/MasterCard/AE. Ideal, PayPal of via Vodafone. En verder heb ik geen gegevens van die pas, een CVC of wat dan ook...?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:39:
[...]

Huh, iDeal kan toch ook? Tegoed op waarderen... :*)
Ga ik liever naar de supermarkt en koop ik het daar :9 oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acst
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Apple Pay is super veilig, tenzij iemand je identieke touch id heeft ( kans 1 op miljoen) en je pascode weet van je telefoon. Super veilig man.
Oh god ik wist gewoon dat er een spuitelf zou zijn met zo'n domme opmerking...

Er zijn altijd manieren om hier misbruik van te maken, fake terminal bij de betaalautomaat (2019 manier van skimming) / afkijken van pincode die ene keer dat face ID hem niet in 1 keer pakt en je die moet invoeren. Geen enkel systeem is feilloos en doen alsof iets 100% veilig is is gewoonweg dom. Daarom ook de vraag of die limiet nog wat verlaagt kan worden.

[ Voor 33% gewijzigd door acst op 11-06-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:59

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Niet dus, althans ik krijg die betaalmethode niet te zien als ik bij mijn iCloud instellingen een betaalmethode wil toevoegen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het daglimiet van die Apple Pay kaart bij ING dan? Zie helemaal nergens iets staan over limieten voor je AP-kaart :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:44:
Wat is het daglimiet van die Apple Pay kaart bij ING dan? Zie helemaal nergens iets staan over limieten voor je AP-kaart :P
2500 euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Oh god ik wist gewoon dat er een spuitelf zou zijn met zo'n domme opmerking... Er zijn altijd manieren om hier misbruik van te maken, fake terminal bij de betaalautomaat (2019 manier van skimming) / afkijken van pincode die ene keer dat face ID hem niet in 1 keer pakt en je die moet invoeren. Geen enkel systeem is feilloos en doen alsof iets 100% veilig is is gewoonweg dom. Daarom ook de vraag of die limiet nog wat verlaagt kan worden.
Spuit elf? Apple Pay is de meest veilige manier van betalen wat er is. Je slaat de plank behoorlijk mis mijn inziens met bovenstaand comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Apple Pay is offline, maar wordt niet echt uitgedragen in de communicatie helaas, want dat is naar mijn weten wel een usp?

Toen ING begon met betalen via NFC op Android was internet noodzakelijk, is dit nog steeds? Anders geldt bovenstaande natuurlijk weer niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 11-06-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Leg is uit?

Zover ik kan zien zijn er maar een paar landen waar je met Apple pay kan betalen in de iTunes/iCloud store.

https://support.apple.com/en-us/HT202631#uscanada

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 19:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grote_oever
Pathé app is ook aangepast om te betalen mer Apple pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Update regiobank app *O*
Geen Apple pay -O-
Maar ik wacht wel i.p.v. overstappen...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Er zijn altijd manieren om hier misbruik van te maken, fake terminal bij de betaalautomaat (2019 manier van skimming) / afkijken van pincode die ene keer dat face ID hem niet in 1 keer pakt en je die moet invoeren. Geen enkel systeem is feilloos en doen alsof iets 100% veilig is is gewoonweg dom. Daarom ook de vraag of die limiet nog wat verlaagt kan worden.
Ik zou een aluminium hoedje opzetten en binnen blijven.

Sorry hoor maar Apple Pay is toch echt DE veiligste methode om te betalen!

En ik moet het eerste verhaal nog horen of ergens lezen wat jij als voorbeelden geeft waardoor iemand jou Apple Pay zou kunnen misbruiken?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Zo. Afspraak bij ING gemaakt. Vaarwel Rabobank!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Tinusvolkel schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:03:
Update regiobank app *O*
Geen Apple pay -O-
Maar ik wacht wel i.p.v. overstappen...
Ga er maar niet vanuit dat andere Nederlandse banken Apple Pay op korte termijn gaan ondersteunen. Bij releases in andere landen was de launch partner exclusief voor een bepaalde periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Niet online
Eiríkr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:04:
Afspraak is niet eens nodig, ik ben toen straks ook direct naar binnen gelopen en binnen 10 minuutjes was het geregeld en was ik klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Eiríkr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:04:
Gewoon binnen lopen, scheelt je weer een week.

Overigens wel mooi dat mensen nu overstelpen ‘omdat hun eigen bank ook niet alles is’ maar mensen: het gras is niet groener bij de buren hoor :+
DangerousMagic schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:06:
[...]

Afspraak is niet eens nodig, ik ben toen straks ook direct naar binnen gelopen en binnen 10 minuutjes was het geregeld en was ik klant.
10 minuten? Ik heb een uur gezeten, dat mens vond ons blijkbaar erg gezellig en vroeg zich toch wel af wat ik met 10 bank rekeningen moest 7(8)7 _O-

[ Voor 37% gewijzigd door Toppe op 11-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:06:
10 minuten? Ik heb een uur gezeten, dat mens vond ons blijkbaar erg gezellig en vroeg zich toch wel af wat ik met 10 bank rekeningen moest 7(8)7 _O-
De beste man achter het bureau vroeg waar ik nog meer bankierde, en vond mijn verklaring ook wel interessant dat ik bij 4 (nu 5) banken zit. Maar ik was na een kwartiertje wachten niet langer dan 10 minuten bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Wromsi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:06:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat andere Nederlandse banken Apple Pay op korte termijn gaan ondersteunen. Bij releases in andere landen was de launch partner exclusief voor een bepaalde periode.
Gaat idd denk ik sowieso dit jaar niet meer gebeuren, maar ik betaal nog wel contactloos met m’n pasje, dat overleef ik nog wel :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De Apple Pay integratie in Safari op de Mac werkt wel echt heel nice. Net even 'getest' bij Coolblue en zodra je wilt betalen en kiest voor Apple Pay krijg je een "Double Click to Pay" melding op de Apple Watch. Sweet. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:13:
De Apple Pay integratie in Safari op de Mac werkt wel echt heel nice. Net even 'getest' bij Coolblue en zodra je wilt betalen en kiest voor Apple Pay krijg je een "Double Click to Pay" melding op de Apple Watch. Sweet. :)
Ik had het gisteren even geprobeerd bij de Belgische coolblue. Duurde even voordat ik de melding op m’n telefoon kreeg maar daarna werkte het perfect en had ik bijna verongelijk een MacBook air besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:13:
Hoe krijg je dat op de Mac werkend? Ik kan nergens mijn Wallet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Zo ver ik weet is daar niet echt een menu voor op de mac. Zodra je op de apple pay button drukt krijg je een confirmation scherm op je iPhone/Apple Watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Je hebt ook geen Wallet op Mac.
Dit moet in ieder geval aanstaan in de Safari settings:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/d229b6658f69/Screenshot%202019-06-11%20at%2019.17.34.png
En dan herkent hij de rest via iCloud.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ah, oké. Ik heb weldegelijk een Wallet op Mac gevonden. Heb macOS Catalina op regio Italië gezet en een reboot gedaan. Toen kon ik de kaarten wel zelfstandig toevoegen. Zowel ING als bunq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:21:
Ah, oké. Ik heb weldegelijk een Wallet op Mac gevonden. Heb macOS Catalina op regio Italië gezet en een reboot gedaan. Toen kon ik de kaarten wel zelfstandig toevoegen. Zowel ING als bunq ;)
Dan heb je waarschijnlijk een Mac met Touch ID :) Bij oudere Macs wordt het doorgestuurd naar je iPhone/Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik krijg Apple Pay niet ingesteld op mijn macbook. Ik moet mijn betaalpas scannen met de ingebouwde webcam. Nu is het alleen zo dat dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, macbook modellen met een TouchID hebben "Wallet & Apple Pay" onder systeem eigenschappen/instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
MrJvG13 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Ik zou een aluminium hoedje opzetten en binnen blijven.

Sorry hoor maar Apple Pay is toch echt DE veiligste methode om te betalen!

En ik moet het eerste verhaal nog horen of ergens lezen wat jij als voorbeelden geeft waardoor iemand jou Apple Pay zou kunnen misbruiken?!
Ik zal het aan de feiten doorgeven dat de feiten hun aluhoedjes moeten afzetten. Ja, Apple Pay is veilig. Nee bij gebrek aan verzekeringen zoals bij Credit Cards of Paypal zijn die nog steeds vele malen veiliger. Daarom zou ik ook die limietverlaging willen hebben, omdat ik naar dat geld kan fluiten als het gejat wordt om wat voor reden dan ook (en nogmaals ik gaf al 2 voorbeelden op welke makkelijke manieren dat gebeurt).

https://www.forbes.com/si...-the-rescue/#52c78a64622f
https://www.nrc.nl/nieuws...ude-dan-verwacht-a1497467
https://www.theguardian.c...e-payment-system-scammers

[ Voor 36% gewijzigd door acst op 11-06-2019 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Dat zijn of gestolen kaarten OF exploits in de provisioning aan de bank kant. Niet iets wat in NL zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Dat zijn of gestolen kaarten OF exploits in de provisioning aan de bank kant. Niet iets wat in NL zou spelen.
Want? ING is ook 100% veilig volgens jou? Er is wel heel veel 100% veilig volgens jou, moet een lekkere wereld zijn waarin je leeft waarin alles maar 100% veilig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Want? ING is ook 100% veilig volgens jou? Er is wel heel veel 100% veilig volgens jou, moet een lekkere wereld zijn waarin je leeft waarin alles maar 100% veilig is.
Al die artikelen gaan over criminelen die (gestolen) credit cards “witwassen” (het geld uitgeven) via Apple Pay. Of over banken die met te weinig sterke verificatie kaarten op een iPhone zetten.

Dit gaat niet over lekken, onveilige configuraties, of anderszins fraude die particuliere gebruikers treft op manieren die zonder Apple Pay niet mogelijk zouden zijn. Ook dán zou je creditcards (opnieuw) kunnen laten verstrekken (fysiek) op basis van valse/gestolen gegevens als de verificatie bij de bank niet sterk genoeg is.

Niks is 100% veilig maar dit is een ongefundeerde schreeuwpost.

[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 11-06-2019 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Wromsi schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:22:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een Mac met Touch ID :) Bij oudere Macs wordt het doorgestuurd naar je iPhone/Watch.
En dat is correct! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Je hebt ook geen Wallet op Mac.
Dit moet in ieder geval aanstaan in de Safari settings:

[Afbeelding]
En dan herkent hij de rest via iCloud.
Die integratie is alleen mogelijk met Safari? Gebruik FireFox op onze Macs

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Dat is struisvogelgedrag, al helemaal gezien de storing van gisteren die pas vanochtend is opgelost. Betalingssystemen zijn complex. In dit geval gaat niet alles via de systemen van Apple maar ook die van de bank. Deze systemen moeten voldoen aan zeer hoge veiligheidseisen (en terecht!) en doen dat ook. Echter, les nummer 1 in de ICT security is dat niets 100% veilig is, ook niet wanneer je zeer hoge veiligheidseisen hanteert. Er zijn dan ook voorbeelden te over van systemen met hele hoge veiligheidseisen waar het alsnog mis is gegaan. Hier houdt men in de ICT security dan ook rekening mee, het staat in je risicoanalyse.

Een ander zwakke schakel is de mens zelf. Veelal de gebruiker die erin geluisd wordt. Betalingssystemen zijn complex had ik al eerder gezegd. Vaak te complex voor de gewone gebruiker dus wordt er een interface bedacht die dit allemaal heel laagdrempelig maakt. Daarin worden bijv. niet van ieder wissewasje een boodschap richting gebruiker gedaan, soms zelfs helemaal niet. Dat soort systemen maakt het makkelijker om gebruikers erin te luizen.

Wat je in de aangegeven artikelen ziet is dat men op zoek is gegaan naar de zwakste schakel en dit kennelijk bij de bank lag. Daarbij moeten we wel de boel in de juiste context zetten: dit gebeurde in de USA en daar is contactloos betalen nog heel erg nieuw en weinig geaccepteerd. Apple Pay moest daarin verandering brengen en heeft dat ook wel gedaan maar lang niet zoveel als hier in Nederland. Toen we hier in Nederland met dat contactloos betalen e.d. begonnen liepen we ook tegen dit soort issues aan. Vandaar dat we limieten hebben op wat je per dag mag pinnen, uit de geld automaat mag trekken, via de app mag betalen, etc.

Kortom, laten we hier nou niet overdrijven en gaan claimen dat dingen ofwel heel onveilig ofwel hier nooit zullen voorkomen. Beiden getuigen nou niet bepaald van enig inzicht in security.

Om even terug te komen op de limieten, ook Apple Pay heeft er eentje vergelijkbaar met je fysieke betaalpas. Enig verschil daarmee is dat die van Apple Pay niet te wijzigen is en die van je fysieke betaalpas wel. M.a.w. moet je op een dag meer dan 2500 euro besteden dan moet je daarvoor je fysieke betaalpas gebruiken. Zoveel vertrouwen heeft ING dus kennelijk (nog) niet in Apple Pay ;)

Dit is het exacte antwoord van ING erover:
Per dag kun je maximaal € 2.500,- betalen met Mobiel Betalen of Apple Pay, in binnen- en buitenland. Voor 16- en 17 jarigen is het maximum € 250,- euro per dag. Ook als je meerdere mobiele passen hebt aangemaakt, kun je niet meer dan dit bedrag per dag per rekening uitgeven. Deze limiet staat los van je plastic betaalpas en kun je niet wijzigen.
@JB, het gaat om detectie van Apple Pay mogelijkheid aan jouw kant. Het is niet zo dat je dat aan moet hebben staan om Apple Pay te kunnen gebruiken. Dit is er alleen voor om het zo laagdrempelig mogelijk te maken voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:59:
[...]

Die integratie is alleen mogelijk met Safari? Gebruik FireFox op onze Macs
Ja, werkt enkel via Safari.
With macOS, you can use Apple Pay from the Safari web browser (sorry, Chrome and Firefox users) to buy from online vendors with a quick tap, as long as you have an iPhone or iPad with Touch ID or Face ID handy.

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ppl schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:02:
[...]

@JB, het gaat om detectie van Apple Pay mogelijkheid aan jouw kant. Het is niet zo dat je dat aan moet hebben staan om Apple Pay te kunnen gebruiken. Dit is er alleen voor om het zo laagdrempelig mogelijk te maken voor jou.
:? Limiet maakt me niet uit? Het is meer of je binnen de lijntjes kleurt mbt en/of rekening. Nu gewoon een 2e virtuele pas aangemaakt op toestel van de vrouw. Was ook letterlijk het antwoord na 2e keer bellen; “probeer maar of het zo lukt, indien niet, dan bel maar even terug”. Je ziet ook dat die pas een ander nummer heeft dan degene op mijn toestel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een telefoonkabel bij de Gamma gekocht en geprobeerd met Apple Pay. Ik ben verbaast hoe feilloos het werkt! Met Face ID werkt het ook goed hij scant meteen je gezicht en gewoon tegen de betaalterminal houden en klaar. En het werkt vanuit elke app. Een paar jaar geleden liet een vriend van mij zien op een Samsung Galaxy S6 met de mobiele betaalfunctie van ING in de begindagen en dat was een drama. Telefoon pakken, unlocken, app opzoeken, app unlocken en dan pas betalen. Toen was ik niet overtuigd. Zal nu wel anders zijn maar mijn eerste betaling was leuk! En het werkt feilloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik bedacht me vandaag wel een kleine loophole in de beveiliging van Apple Pay. Stel je ligt te slapen en je Apple Watch wordt gejat. Denk hotelkamers, campings etc. De dief maakt zich echter niet uit de voeten, maar doet je horloge om en blijft in de buurt (buiten je tent/caravan, op de volgende hotelkamer). Op het moment dat jij wakker wordt en je telefoon ontgrendelt wordt ook je Apple watch ontgrendeld (aangenomen dat je nog niet hebt gezien dat je watch weg is). De dief kan nu weglopen en zolang hij het horloge niet af doet, betalen met jouw Apple Pay.

Ik vraag me af of je dit nog makkelijk kunt blokkeren. Als je de watch in lost mode zet, worden dan de passen die daarop staan via de bank geblokkeerd? De watch heeft immers geen internetverbinding zonder iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:17:
Ik had een telefoonkabel bij de Gamma gekocht en geprobeerd met Apple Pay. Ik ben verbaast hoe feilloos het werkt! Met Face ID werkt het ook goed hij scant meteen je gezicht en gewoon tegen de betaalterminal houden en klaar. En het werkt vanuit elke app. Een paar jaar geleden liet een vriend van mij zien op een Samsung Galaxy S6 met de mobiele betaalfunctie van ING in de begindagen en dat was een drama. Telefoon pakken, unlocken, app opzoeken, app unlocken en dan pas betalen. Toen was ik niet overtuigd. Zal nu wel anders zijn maar mijn eerste betaling was leuk! En het werkt feilloos
daar zeg je het al.. inde begindagen.. enkele jaren geleden :*) . Ik gebruik het al zeker een jaar en weigert eigenlijk nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
acst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Ik zal het aan de feiten doorgeven dat de feiten hun aluhoedjes moeten afzetten. Ja, Apple Pay is veilig. Nee bij gebrek aan verzekeringen zoals bij Credit Cards of Paypal zijn die nog steeds vele malen veiliger. Daarom zou ik ook die limietverlaging willen hebben, omdat ik naar dat geld kan fluiten als het gejat wordt om wat voor reden dan ook (en nogmaals ik gaf al 2 voorbeelden op welke makkelijke manieren dat gebeurt).

https://www.forbes.com/si...-the-rescue/#52c78a64622f
https://www.nrc.nl/nieuws...ude-dan-verwacht-a1497467
https://www.theguardian.c...e-payment-system-scammers
Wat een hoop onzin verkondig jij zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
PhilipsFan schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:18:
Ik bedacht me vandaag wel een kleine loophole in de beveiliging van Apple Pay. Stel je ligt te slapen en je Apple Watch wordt gejat. Denk hotelkamers, campings etc. De dief maakt zich echter niet uit de voeten, maar doet je horloge om en blijft in de buurt (buiten je tent/caravan, op de volgende hotelkamer). Op het moment dat jij wakker wordt en je telefoon ontgrendelt wordt ook je Apple watch ontgrendeld (aangenomen dat je nog niet hebt gezien dat je watch weg is). De dief kan nu weglopen en zolang hij het horloge niet af doet, betalen met jouw Apple Pay.

Ik vraag me af of je dit nog makkelijk kunt blokkeren. Als je de watch in lost mode zet, worden dan de passen die daarop staan via de bank geblokkeerd? De watch heeft immers geen internetverbinding zonder iPhone.
Als ik mijn telefoon ontgrendel, ontgrendelt mijn Apple watch niet. Bij het afdoen moet ik altijd opnieuw mijn watch’s pin invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Je moet toch altijd je Apple Watch ontgrendelen met een passcode als hij van je pols is geweest? Zo niet, is dit alsnog een behoorlijke edge case. Een beetje dief gaat niet een paar uur op 10m van je zitten wachten tot jij je iPhone unlocked. In die tijd had hij ‘m 10x kunnen verkopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan de watch ook ontgrendelen met de iphone. Doe ik ook. Is een instelling.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een window of opportunity ja. Heb je wel een erg geduldige dief voor nodig die ook maar toevallig moet weten dat jij de iPhone hebt unlockt en je Watch nog niet mist. :P (Plus lekker lang op de camera.) De dief moet ook maar weten dat je überhaupt Apple Pay hebt en of de kaart die erin staat boeiend is of dat er maar een saldo van €50 op staat.
Maar: ja, het kan theoretisch. Waarschijnlijk is ie echter slimmer als ie gewoon je Watch en je iPhone jat en die (in onderdelen) doorverkoopt: veeeeeel minder risico, veel minder opvallend en mogelijk levert het nog meer op ook dan Apple Pay abusen. :P

En ja, dit kan je makkelijk blokkeren. Dat kan zelfs via iCloud.
Als je op iCloud (ook via browser te benaderen) aangeeft dat je Apple Pay wilt uitschakelen (kan per device apart), dan gebeurt dat ook. iCloud heeft wat tokens aan boord en verklaart die ongeldig, de bank probeert met Apple Pay te verifiëren of de token wel geldig is. Zo niet (want ingetrokken): dan gaat de betaling niet door. :)
Dus zelfs als de Watch/iPhone geen internet heeft, kun je Apple Pay uitschakelen en dan werkt het ook direct niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
MrAcid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:25:
[...]

Je moet toch altijd je Apple Watch ontgrendelen met een passcode als hij van je pols is geweest? Zo niet, is dit alsnog een behoorlijke edge case. Een beetje dief gaat niet een paar uur op 10m van je zitten wachten tot jij je iPhone unlocked. In die tijd had hij ‘m 10x kunnen verkopen. ;)
Het is een edge case inderdaad, maar als het lukt kan de dief tot 2500 euro uitgeven, tot je erachter komt dat je watch weg is. Hij zou bijvoorbeeld de watch kunnen verwisselen met een waarvan de batterij leeg is. Daar kom je waarschijnlijk pas achter als je thuis bent en 'm probeert op te laden. Ik zie mogelijkheden bij sauna's, wellnesscenters, zwembaden etc, plekken waar mensen hun horloge afdoen.

Overigens verkoopt een Apple Watch niet zo best lijkt me, vanwege activation lock?
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Dat is een window of opportunity ja. Heb je wel een erg geduldige dief voor nodig die ook maar toevallig moet weten dat jij de iPhone hebt unlockt en je Watch nog niet mist. :P (Plus lekker lang op de camera.) De dief moet ook maar weten dat je überhaupt Apple Pay hebt en of de kaart die erin staat boeiend is of dat er maar een saldo van €50 op staat.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat iedereen het gebruikt, maar tot die tijd is het een risico voor de dief idd.
En ja, dit kan je makkelijk blokkeren. Dat kan zelfs via iCloud.
Als je op iCloud (ook via browser te benaderen) aangeeft dat je Apple Pay wilt uitschakelen (kan per device apart), dan gebeurt dat ook. iCloud heeft wat tokens aan boord en verklaart die ongeldig, de bank probeert met Apple Pay te verifiëren of de token wel geldig is. Zo niet (want ingetrokken): dan gaat de betaling niet door. :)
Dus zelfs als de Watch/iPhone geen internet heeft, kun je Apple Pay uitschakelen en dan werkt het ook direct niet meer.
Fijn om te weten.

[ Voor 39% gewijzigd door PhilipsFan op 11-06-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Hoe kan ik de transacties zien in mijn Apple watch? Ik zie mijn 2 ING passen die ik heb toegevoegd maar kan geen transacties zien die ik gedaan heb. Op een pas drukken geeft alleen de vraag of ik ermee wil betalen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
krizzziz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:43:
Hoe kan ik de transacties zien in mijn Apple watch? Ik zie mijn 2 ING passen die ik heb toegevoegd maar kan geen transacties zien die ik gedaan heb. Op een pas drukken geeft alleen de vraag of ik ermee wil betalen.
Dit kan via de Watch app op je iPhone:

Mijn Watch > Wallet en Apple Pay > tap op je kaart > Transacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 22:38
Zojuist even een oud Android toestel uit mijn lade opgezocht. En binnen 10 minuten een rekening aangevraagd bij ING.

Ik heb ook direct Apple Pay kunnen instellen op mijn iPhone 8. Nu even mijn saldo ophogen en morgen de 1e betalingen doen via mijn Apple Watch :))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyFool schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:50:
Zojuist even een oud Android toestel uit mijn lade opgezocht. En binnen 10 minuten een rekening aangevraagd bij ING.

Ik heb ook direct Apple Pay kunnen instellen op mijn iPhone 8. Nu even mijn saldo ophogen en morgen de 1e betalingen doen via mijn Apple Watch :))
Goede tip voor de mensen die snel Apple Pay willen gebruiken :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blijven de betalingen ook een status onbeslist houden bij jullie? Zowel die van de apple watch als die van de iPhone.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Tylen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:57:
Blijven de betalingen ook een status: onbeslist houden bij jullie? Zowel die van de apple watch als die van de iPhone.
Yep. Hier ook. Zowel bij de Coop als de apotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Lees je ook de tekst die erbij staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
ppl schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:59:
Lees je ook de tekst die erbij staat? ;)
Ben benieuwd wie vandaag überhaupt de voorwaarden heeft gelezen voor het in gebruik nemen van Apple Pay!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Tylen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:57:
Blijven de betalingen ook een status onbeslist houden bij jullie? Zowel die van de apple watch als die van de iPhone.
Dit heb ik bij bunq ook altijd. Na maximaal 5 dagen zou de status moeten veranderen naar “Goedgekeurd”. Zal wel te maken hebben met processing op de achtergrond.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Werkt hier ook prima.

Nog een tip (om dit meer dan alleen een 'bij mij doet ie het ook' bericht te laten zijn):
Als je de thuisbezorgd app gebruikt om wat te bestellen en kiest voor check out met ApplePay dan laat ie initieel het extra bedrag zien (standaard € 0,25 extra) wat je normaliter bijbetaalt om met iDeal te betalen. Maar blijkbaar is dit niet toegestaan met ApplePay. Dus zodra je wil afrekenen wordt die (€ 0,25) weer van het bedrag afgehaald.

Scheelt niet veel, maar als je vaker bestelt scheelt dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 16:05
Na een aantal dagen veranderd de status "onbeslist" inderdaad. Nooit echt over nagedacht, maar ik denk dat dat hetzelfde is als de status "gereserveerd" bij de transactie in de ING app. Een pinbetaling duurt achter de schermen altijd een aantal dagen om te verwerken. Ongeacht of je met een pinpas hebt betaald of met Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 22:38
dangerpaki schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:02:
Werkt hier ook prima.

Nog een tip (om dit meer dan alleen een 'bij mij doet ie het ook' bericht te laten zijn):
Als je de thuisbezorgd app gebruikt om wat te bestellen en kiest voor check out met ApplePay dan laat ie initieel het extra bedrag zien (standaard € 0,25 extra) wat je normaliter bijbetaalt met met iDeal te betalen. Maar blijkbaar is dit niet toegestaan met ApplePay. Dus zodra je wil afrekenen wordt die (€ 0,25) weer van het bedrag afgehaald.

Scheelt niet veel, maar als je vaker bestelt scheelt dat zeker.
Zeker een goeie tip, maar het is sowieso belachelijk dat Thuisbezorgd nog steeds de transactiekosten doorbelast aan de gebruiker... ze verdienen al genoeg volgens mij.
Maar dat is voer voor een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnenkort mogen ze dat niet meer volgens mij. :P Ik weet niet of dat helemaal niet meer mag of enkel niet meer selectief (eg: discriminatie van betaalmethode).

Die status onbeslist verandert hier met bunq trouwens bijna nooit op de iPhone.
De meesten blijven permanent onbeslist. In de huidige historie zie ik maar één transactie die goedgekeurd is. Toevallig is dat bij een andere Albert Heijn dan waar ik normaal heenga... De transactie 3 dagen later bij een andere appie is wel onbeslist. (Beide transacties waar ik het nu over heb zijn trouwens van eind April, dus wat langer dan 5 dagen. :P)

... Het gekke is dat die via de Apple Watch wél naar Goedgekeurd springen na een paar dagen.
Geen idee waarom dat zo verschillend is. Maar het boeit verder ook niet echt natuurlijk, tot dusver geen klachten gehad en het saldo is altijd afgeschreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Googolplex1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:08:
Na een aantal dagen veranderd de status "onbeslist" inderdaad. Nooit echt over nagedacht, maar ik denk dat dat hetzelfde is als de status "gereserveerd" bij de transactie in de ING app. Een pinbetaling duurt achter de schermen altijd een aantal dagen om te verwerken. Ongeacht of je met een pinpas hebt betaald of met Apple Pay.
ING heeft instant payments tegenwoordig en dat zie ik ook terug op mijn afschrift (lees: de ING app). Als ik een paar minuten na de betaling in de ING app kijk dan staat daar mijn pin/contactloos betalen transactie en zie ik daar niet de opmerking "reservering" bij staan. Bij buitenlandse transacties (dus als je betaald in bijv. Duitsland of België) dan schijnt er wel "reservering" bij komen te staan. Waarschijnlijk omdat het dan door allerlei Europese systemen moet voordat het bij de ING terecht komt.

Aan de andere kant moeten we hier ook niet vergeten dat Apple een Amerikaans bedrijf is en ze daar amper debit gebruiken. Vrijwel alles is op credit. Het hele Apple Pay systeem is dan ook voornamelijk rond het credit systeem opgetrokken (met al die punten, kortingen, etc. die wij hier totaal niet kennen en een aparte klantenkaart voor gebruiken). Ook dat kan in deze meespelen want bij het credit systeem heb je het ook over reserveringen.

De tekst in zowel Wallet als de Watch app is in ieder geval glashelder en vertelt waar je moet kijken voor het definitieve bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:24
Kan je met een gezamenlijke rekening ook beide Apple pay gebruiken ? Dus ik op mijn device en mijn partner ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foelie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
deurklinkje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:23:
Kan je met een gezamenlijke rekening ook beide Apple pay gebruiken ? Dus ik op mijn device en mijn partner ?
Ja hoor geen probleem.
Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.