Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
Jammer dat zakelijk er voorlopig niet in lijkt te zitten.. Maar ben allang blij dat het voor de normale rekening werkt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Sluuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Alleen wanneer een kassamedewerker het bedrag nog een keer handmatig moet intypen doe ik dit. Bij de AH gebeurt het automatisch, dus kleine kans dat het bedrag ineens anders is.
Maar wat een gezeik als het wel een keer fout gaat, komma of punt verkeerd en je betaald 2500 (max wat je kan)
Nee ik kijk altijd, puur om er niet aan te wennen dat ik het zonder kijken ga doen, om een fout in de toekomst te voorkomen. (Je weet nooit)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:02:
En toch is het handiger als je wel gaat kijken haha
Ik zie echt niet in waarom. Ik kijk vaak gewoon naar het kassascherm.
Sluuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:05:
Alleen wanneer een kassamedewerker het bedrag nog een keer handmatig moet intypen doe ik dit. Bij de AH gebeurt het automatisch, dus kleine kans dat het bedrag ineens anders is.
Dus dit...
Dan vind ik het kijken naar een telefoon echt wel een onnodige extra handeling.

Doe maar gewoon touch id terug op de iphone 11. Mooi in het scherm verwerkt!
Met dit soort situaties, veel makkelijker!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 07:38
Smobbo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:03:
Haha, ik kijk ook nooit op het schermpje. Lekker goed van vertrouwen denk ik :+ .

Bij instellingen Wallet en Apple Pay is bij mij ook de optie om via het vergrendelingsscherm aan te zetten grijs. Iemand een idee?

Eigen edit:
Bij mijn vrouw werkt het wel. Ik gok dat het er aan ligt dat ik een watch gekoppeld heb en zij niet. Kan iemand dit bevestigen?
Dit leer je wel af als je biertjes gaat halen bij een bar tijdens het stappen. Zo ben ik keer op Ibiza “opgelicht” voor €20.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:04

Toppe

Oké ✅

Nu wachten tot ik een betaalverzoek kan doen en die je vervolgens direct kan voldoen via Apple Pay :)

Overigens zijn er ook een aantal winkels die Apple Pay direct ondersteunen zoals Coolblue...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 07:38
Apple kaarten geeft weer waar Apple pay actief is. Die zie je wanneer je meer info opvraagt van bijvoorbeeld een restaurant in de stad. Maar wanneer er geen Apple pay bij staat, betekent dit dan dat het niet werkt? Of is het gewoon niet bijgewerkt? (Voordat iemand zegt: probeer t eens, ga ik zeker doen!)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
Net met m'n watch getest bij de jumbo, werkte perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52
Alekz87 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:19:
Apple kaarten geeft weer waar Apple pay actief is. Die zie je wanneer je meer info opvraagt van bijvoorbeeld een restaurant in de stad. Maar wanneer er geen Apple pay bij staat, betekent dit dan dat het niet werkt? Of is het gewoon niet bijgewerkt? (Voordat iemand zegt: probeer t eens, ga ik zeker doen!)
Ga er maar vanuit dat het niet bijgewerkt is.
Apple pay werkt overal waar contactloos betalen (met je pinpas) werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:39
Smobbo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Op sommige Total's na 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Alekz87 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:19:
Overal waar je contactloos kunt betalen, werkt Apple Pay.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/stralingsleed.nl/wp-content/uploads/2018/10/contactloos-betalen-logo-0.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Smobbo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Dat lijstje is ook puur gegarandeerd. Dat de terminals hier geschikt zijn, is een leuke bijkomstigheid, maar niks gegarandeerd vanuit Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasinusta
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik vraag me af waarom ze zakelijke rekeningen buiten spel hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
yasinusta schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:23:
Ik vraag me af waarom ze zakelijke rekeningen buiten spel hebben gezet.
Is niet buiten spel gezet, die volgen later. Eerst deze lading maar, dat is al een hele massa zo te zien vandaag aan wachtrijen voor aanmelden. Laat ze zakelijk maar lekker even over een paar weken of wat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Overal waar je contactloos kunt betalen, werkt Apple Pay.

[Afbeelding]
Dat is niet helemaal waar.. Wij hebben op het werk een aantal snoepautomaten staan waar je contactloos kunt betalen. Maar Apple pay blijft authoriseren(en schrijft het af) maar de betaling wordt geweigerd. Na een paar dagen komt het automatisch terug.

Keer het bedrijf erop aangesproken, want er staat zelfs het apple pay logo op de automaat. Maar blijkbaar hebben ze iets niet gekoppeld. Waardoor het niet werkt, ze gingen het logo afplakken. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker20
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik ben onder de 16 dus ik kan Apple pay nog niet gebruiken, is er een manier om dat te omzeilen want ik zit er echt al heel lang op te wachten :-(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker20 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:28:
Ik ben onder de 16 dus ik kan Apple pay nog niet gebruiken, is er een manier om dat te omzeilen want ik zit er echt al heel lang op te wachten :-(
Oplossing is helaas ouder worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
:z |:(

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Tijdreizen naar 2022

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

mithe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Op sommige Total's na 8)7
Yep.. ze moeten nog steeds CDCVM aanzetten op hun terminals...

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Hmm... Volgens de Apple Watch app op de iPhone zou mijn ING pas ook in de wallet moeten staan op m'n Series 0 watch maar als ik dubbelklik op de knop geeft wallet aan 'Geen betaalkaarten, voeg apple pay betaalkaarten toe in de Apple Watch-app op je iPhone'
Zou dit kunnen komen omdat ik een Series 0 heb en dus vast zit aan WatchOS 4?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Identiteitsfraude :*) :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Laatst online: 05-01 09:57
Blij met Apple Pay maar ik zal de humor op dit forum wel missen. Wat heb ik gelachen afgelopen dagen hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
amphora schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:31:
Hmm... Volgens de Apple Watch app op de iPhone zou mijn ING pas ook in de wallet moeten staan op m'n Series 0 watch maar als ik dubbelklik op de knop geeft wallet aan 'Geen betaalkaarten, voeg apple pay betaalkaarten toe in de Apple Watch-app op je iPhone'
Ik vrees ervoor :-( voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
wanneer gaan we Abn lastig vallen hiermee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Apple pay toegevoegd, kan nu eindelijk stoppen met de boon. workaround :D. Nu nog ondersteuning voor mifare chips zodat ik op kantoor de deuren open kan maken en dan kan ik pasloos de dag door :D

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
amphora schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:31:
Nick25 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Ik vrees ervoor :-( voor je
Ik gebruikte Apple Pay met Bunq zonder problemen op mijn AW met watchOS 4. Dus zou gewoon moeten werken.

[ Voor 47% gewijzigd door xoniq op 11-06-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deheij1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-10-2024
Het werkt aardig maar eigenlijk wil je niet je telefoon pakken, een iwatch is op zich een beter idee.
Alleen eigenlijk moet je helemaal niets meer hoeven pakken maar dat ie automatisch afrekent.

Dat Horloge van Apple, moet je daar nog een knopje indrukken voordat ie de betaling doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akkoustic
  • Laatst online: 20-09 09:16
deheij1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:51:
Het werkt aardig maar eigenlijk wil je niet je telefoon pakken, een iwatch is op zich een beter idee.
Alleen eigenlijk moet je helemaal niets meer hoeven pakken maar dat ie automatisch afrekent.

Dat Horloge van Apple, moet je daar nog een knopje indrukken voordat ie de betaling doet?
Dubbel klikken aan het knopje aan de zijkant...net zoals bij de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Waarom zou je dat willen? In theorie kan iemand dus met een mobiel pin apparaat langs je horloge lopen en je bent arm. Nee, ik vindt 2x een knop indrukken meer dan prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deheij1
  • Laatst online: 29-10-2024
Oh, ik deed de wallet app open en dan vingerafdruk en dan ervoor houden, maar dat kan dus makkelijker...
Dubbel klikken knopje zijkant en dan geregeld. Welk knopje?
Akkoustic schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Dubbel klikken aan het knopje aan de zijkant...net zoals bij de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

Zoals @Akkoustic zegt, knopje indrukken. Moet je ook wel willen, naders wordt skimmen helemaal mooi, horloge open en bloot zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
deheij1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:54:
Oh, ik deed de wallet app open en dan vingerafdruk en dan ervoor houden, maar dat kan dus makkelijker...
Dubbel klikken knopje zijkant en dan geregeld. Welk knopje?

[...]
Jij bedoelt iPhone? Dubbeldruk op home knop terwijl toestel vergrendeld is. Dan gaat ie direct naar Apple Pay.

Nog een methode, vinger op homeknop houden en toestel bij automaat houden, dan schakelt Apple Pay automatisch in.

[ Voor 12% gewijzigd door xoniq op 11-06-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:52:
[...]

Je kan in de iphoneinstelling naar Wallet en dan kan je kiezen voor zijknop te activeren
Dat snap ik, maar het schuifje zelf voor die instelling is grijs, in de iphoneinsteelingen, onder wallet.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sluuz
Dit topic bevat inmiddels op elke pagina dezelfde lame vragen en antwoorden daarop. Waarom wordt dat hier wel getolereerd?

Hier staan alle antwoorden over hoe het werkt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201239

Er staan hele mooie filmpjes met stap voor stap uitleg.

[ Voor 39% gewijzigd door Sluuz op 11-06-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Sluuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:
Dit topic bevat inmiddels op elke pagina dezelfde lame vragen en antwoorden daarop. Waarom wordt dat hier wel getolereerd?
Dit topic gaat behoorlijk hard, dan moet je pagina's terug lezen tussen alle 'het werkt!' berichten door. Dit is een slow-chat topic inmiddels. Dit zou door een mod toegevoegd kunnen worden bij de topic warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb m'n ING pas toegevoegd aan m'n Macbook Pro. Die geeft niet expliciet aan dat ie niet geschikt is voor betalingen op het web, zo blijkt. Op Apple Pay Demo wordt hij niet geaccepteerd, maar om reden "Deze website accepteert het niet". Niet "Kaart kan niet online gebruikt worden". Ben benieuwd of dat verder uitgerold gaat worden. Zal het eens proberen bij CoolBlue binnenkort als ik wat moet hebben. :P (Al kan ik daar natuurlijk ook gewoon met m'n MasterCard in Apple Pay betalen, maar toch :P)

Zou wel fijn zijn, geen iDeal meer hoeven gebruiken zou een godsgeschenk zijn als veel webshops Apple Pay ondersteuning toevoegen.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 11-06-2019 12:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:55:
[...]

Jij bedoelt iPhone? Dubbeldruk op home knop terwijl toestel vergrendeld is. Dan gaat ie direct naar Apple Pay.

Nog een methode, vinger op homeknop houden en toestel bij automaat houden, dan schakelt Apple Pay automatisch in.
Die laatste methode beschrijft ING inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:15
YRH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:59:
[...]

Deze melding kreeg ik ook, Watch opnieuw opstarten en ff wachten en het werkte.
Werkte niet. Apple Watch gereset en is nu weer aan het instellen.

Kon tijdens de configuratie wel meteen Apple Pay toevoegen van ING en dat werkte met een sms verificatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ukPtxwPUwDBJVoQkrOxgcWPM/thumb.jpg

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zo, alles ingesteld.
Enige nadeel: elke pas ziet er hetzelfde uit. En toont pas het rekeningnummer als je er op klikt. Ik heb ING al een bericht gestuurd maar ben abng dat het Apple is. Ik kreeg de tip van @MikeL om het feedback form even in te vullen. Doen jullie dat ook?https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:58:
Heb m'n ING pas toegevoegd aan m'n Macbook Pro. Die geeft niet expliciet aan dat ie niet geschikt is voor betalingen op het web, zo blijkt. Op Apple Pay Demo wordt hij niet geaccepteerd, maar om reden "Deze website accepteert het niet". Niet "Kaart kan niet online gebruikt worden". Ben benieuwd of dat verder uitgerold gaat worden. Zal het eens proberen bij CoolBlue binnenkort als ik wat moet hebben. :P
Klopt, die functionaliteit werkt enkel met MasterCard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:58:
Heb m'n ING pas toegevoegd aan m'n Macbook Pro. Die geeft niet expliciet aan dat ie niet geschikt is voor betalingen op het web, zo blijkt. Op Apple Pay Demo wordt hij niet geaccepteerd, maar om reden "Deze website accepteert het niet". Niet "Kaart kan niet online gebruikt worden". Ben benieuwd of dat verder uitgerold gaat worden. Zal het eens proberen bij CoolBlue binnenkort als ik wat moet hebben. :P
Het lijkt erop dat die demo nog geen rekening houdt met Maestro. Als je op https://applepaydemo.apple.com door scrollt naar 'Create a Payment Request', daar bij 'supportedNetworks' de entry "maestro" er even tussen zet en dan daar onder op de Pay knop klikt, krijg je wel het Apple Pay schermpje in safari te zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:58:
[...]

Die laatste methode beschrijft ING inderdaad.
Gaat echter niet op voor nieuwere (faceID) toestellen. Dan moet je 'm bij de automaat houden, weer terug halen voor faceID, en weer terug. Dan gewoon 2x power knop drukken, gezicht scannen, en zodra je kan, bij de automaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gVQ8dF4/F26981-DD-3-CD1-4-AB5-BD90-B94-CB08-E86-A0.jpg

Tanken lukte me niet, maar ook contactdoos betalen met pas gaf dezelfde melding. Ik denk dus niet Apple Pay gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:56:

Hier staan alle antwoorden over hoe het werkt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201239

Er staan hele mooie filmpjes met stap voor stap uitleg.
Ik zie anders niemand waarbij hij ook een grijze schuiver heeft en dus alleen dubbeltap niet in kan stellen. Dit staat ook niet in de filmpjes of in het gelinkte artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Cheesy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:01:
[Afbeelding]

Tanken lukte me niet, maar ook contactdoos betalen met pas gaf dezelfde melding. Ik denk dus niet Apple Pay gerelateerd.
maar ook contactdoos betalen met pas gaf dezelfde melding
Is volgens mij enkel voor tankpassen die het ondersteunen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de Action nog steeds geen Apple Pay betalingsmogelijkheid. Ga eens klacht indienen, want terminals zijn wel contactloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Gaat echter niet op voor nieuwere (faceID) toestellen. Dan moet je 'm bij de automaat houden, weer terug halen voor faceID, en weer terug. Dan gewoon 2x power knop drukken, gezicht scannen, en zodra je kan, bij de automaat houden.
In dit geval lijkt me dan wel handiger om een toestel te hebben met touchID (ipv face ID).

Klopt het dat je bij een iPhoneSE onder Instellingen je niks kunt vinden mbt de Wallet? Welke instellingen kunnen daar aangepast worden? Alleen de zijknop? Dan logisch dat Wallet niet onder Instellingen aanwezig is op een SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:02:
Hier de Action nog steeds geen Apple Pay betalingsmogelijkheid. Ga eens klacht indienen, want terminals zijn wel contactloos.
Vreemd, ik betaal altijd met Apple Pay in de action... Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:03:
[...]

In dit geval lijkt me dan wel handiger om een toestel te hebben met touchID (ipv face ID).

Klopt het dat je bij een iPhoneSE onder Instellingen je niks kunt vinden mbt de Wallet? Welke instellingen kunnen daar aangepast worden? Alleen de zijknop? Dan logisch dat Wallet niet onder Instellingen aanwezig is op een SE.
Qua SE geen idee, nooit gebruikt. Wat betreft het TouchID vs. FaceID, terwijl de cassiere bezig is PIN aan te zetten, heb ik m'n gezicht al gescanned, dus het valt wel mee. Daarnaast betaal ik meestal met m'n AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Vreemd, ik betaal altijd met Apple Pay in de action... Geen enkel probleem.
Ik ook. Maar is nieuwe winkel. Misschien dat dat iets uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Klopt, die functionaliteit werkt enkel met MasterCard.
Nee er zijn Maestro kaarten die je online kan gebruiken, dat is voornamelijk populair in het buitenland.
Of beter gezegd: in Nederland staat het uit. In Italië ook. Bijvoorbeeld m'n bunq Maestro met regio IT zegt direct dat er geen ondersteuning at all is. Die met regio BE wil wél online betalen. :P
bjonnie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Het lijkt erop dat die demo nog geen rekening houdt met Maestro. Als je op https://applepaydemo.apple.com door scrollt naar 'Create a Payment Request', daar bij 'supportedNetworks' de entry "maestro" er even tussen zet en dan daar onder op de Pay knop klikt, krijg je wel het Apple Pay schermpje in safari te zien 8)
Grappig! Dan werkt hij wel inderdaad, keurt zelfs de betaling goed.
Zie alleen geen enkele activiteit in de ING app. Logisch gezien er geen werkelijk betaling wordt gedaan, maar bij de bunq pas zie ik de autorisatie poging wel. :P

Interessant, dan zijn de kaarten blijkbaar (binnenkort) online te gebruiken. :)
Cheesy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:01:

Sommige tankstations blokkeren helaas inderdaad contactloze betalingen en daarmee ook Apple Pay.
Geen enkele onbemande pomp lijkt uberhaupt draadloos betalen te ondersteunen. ;( Hopelijk gaat dat veranderen. Ik snap het nu ergens wel omdat je vaak toch meer tankt dan €25.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Ik ook. Maar is nieuwe winkel. Misschien dat dat iets uitmaakt?
Lijkt me stug. Bij ons heeft een tankstation net een nieuwe terminal, ook geen enkel probleem. Nieuwe drogist? Ook geen probleem. Apple Pay is bij ons in de stad nog nergens geweigerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Sommige tankstations blokkeren helaas inderdaad contactloze betalingen en daarmee ook Apple Pay.
Geen enkele onbemande pomp lijkt uberhaupt draadloos betalen te ondersteunen. ;( Hopelijk gaat dat veranderen. Ik snap het nu ergens wel omdat je vaak toch meer tankt dan €25.
Wel irritant dat die displays een contactloos betalen icoon tonen, en de bekende 4 ledjes. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar bij ons negeert ie de pas volkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:02:
Ik gebruik geen Apple Pay maar bunq Tap&Pay, en inderdaad bij de Action waar ze van die 'goedkope' terminals hebben, werkt Tap&Pay ook niet, maar wel contactloos via de pas.

Ook zie ik dit type automaat alleen bij de Action, denk dus dat die automaten niet volledig zijn ingesteld op de Nederlandse kaarten ofzo.

Maar ach, alles bij de Action is goedkoop en werkt maar half, dus de betaalautomaat ook :9

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speck
  • Laatst online: 30-12-2023
Paragon93 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Ik zie anders niemand waarbij hij ook een grijze schuiver heeft en dus alleen dubbeltap niet in kan stellen. Dit staat ook niet in de filmpjes of in het gelinkte artikel.
Wilde gok, heb je toevallig een enterpise certificaat op je iPhone geïnstalleerd? Een profiel dat bepaalde rechten heeft? Mijn werkgever heeft een vrij limiterend profiel als je deze wilt installeren op je privé toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Kan ik ook een ING creditcard toevoegen aan mijn Wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akkoustic
  • Laatst online: 20-09 09:16
Is het al mogelijk om een creditcard van ING te koppelen? Zo nee, iemand een idee wanneer dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Speck schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Wilde gok, heb je toevallig een enterpise certificaat op je iPhone geïnstalleerd? Een profiel dat bepaalde rechten heeft? Mijn werkgever heeft een vrij limiterend profiel als je deze wilt installeren op je privé toestel.
Helaas, heb gewoon een privé telefoon zonder certificaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Akkoustic schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:
Is het al mogelijk om een creditcard van ING te koppelen? Zo nee, iemand een idee wanneer dat mogelijk is?
iDonkey schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:
ING heeft niet voor niets een speciale pagina met een Q&A: https://www.ing.nl/partic...eren/apple-pay/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
iDonkey schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:
Akkoustic schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:
8)7
Nee dat kan niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Polderdijk schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik geen Apple Pay maar bunq Tap&Pay, en inderdaad bij de Action waar ze van die 'goedkope' terminals hebben, werkt Tap&Pay ook niet, maar wel contactloos via de pas.

Ook zie ik dit type automaat alleen bij de Action, denk dus dat die automaten niet volledig zijn ingesteld op de Nederlandse kaarten ofzo.

Maar ach, alles bij de Action is goedkoop en werkt maar half, dus de betaalautomaat ook :9
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn pinpas daar niet werkte.
Sowieso duurt het langer dan normaal als je de pas op de automaat legt en hij akkoord geeft.
En de pas moet er precies goed opliggen anders pakt ie hem ook niet, is mijn ervaring.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speck
  • Laatst online: 30-12-2023
Paragon93 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Helaas, heb gewoon een privé telefoon zonder certificaat.
https://discussions.apple.com/thread/7597107
Deze geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zojuist mijn lunch via Apple Pay betaald :). Werkte prima. Home knop ingedrukt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
Zekers, die ook al tegen gekomen, geen resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Nee er zijn Maestro kaarten die je online kan gebruiken, dat is voornamelijk populair in het buitenland.
Of beter gezegd: in Nederland staat het uit. In Italië ook. Bijvoorbeeld m'n bunq Maestro met regio IT zegt direct dat er geen ondersteuning at all is. Die met regio BE wil wél online betalen. :P

[...]

Grappig! Dan werkt hij wel inderdaad, keurt zelfs de betaling goed.
Zie alleen geen enkele activiteit in de ING app. Logisch gezien er geen werkelijk betaling wordt gedaan, maar bij de bunq pas zie ik de autorisatie poging wel. :P

Interessant, dan zijn de kaarten blijkbaar (binnenkort) online te gebruiken. :)

[...]

Apple Pay op web met je ING kaart werkt gewoon hoor:

https://i.imgur.com/3fUHwc3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Toppe schreef op Tuesday 11 June 2019 @ 10:42:
Zo, hier ook geactiveerd met iOS13 en watchOS6, werkt prima.

Zit er over te denken om onze gezamelijke rekening te verhuizen van Rabo naar ING specifiek voor Apple Pay maar aangezien ik geen rekening bij ING heb moet je een afspraak maken bij het kantoor...

Dat is toch wel een beetje 2017, waarom niet gewoon online klant kunnen worden?
Tja....dat kan gerust, maar niet bij ING blijkbaar O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:15:
[...]

jup, net ook mijn allereerste bestelling bij Cooblue afgerekend met Apple Pay via mijn Mac.

Het betaalproces vind ik zeer strak en mooie UI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij werkt het dus totaal niet... Ben al sinds 8 uur vanmorgen bezig om mn kaart toe te voegen. Krijg steeds de melding dat 'kaart toevoegen niet gelukt is'
HeLp

edit voor wat meer info:
heb iPhone 6S met touchID
alles is al up to date; zowel de app als mn telefoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-07 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:19:
Voor mij werkt het dus totaal niet... Ben al sinds 8 uur vanmorgen bezig om mn kaart toe te voegen. Krijg steeds de melding dat 'kaart toevoegen niet gelukt is'
HeLp
Even de regio van je iPhone bij instellingen op Duitsland of Belgë zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HeLp
Force reset? Ff knopjes indrukken tot hij reboot? Wilt in de meeste gevallen wel helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
HeLp
Probeer je het enkel via de Wallet app? Probeer het anders ook eens via de ING Bankieren app. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om de pas toe te voegen aan je Wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:15:
[...]

Ah fijn om te zien dat dat nu dus al werkt, dank voor het testen en fijn dat @Geert1976 even bevestigd dat het ook vanaf de Macbook werkt. :P

Dat is goed nieuws. Ik heb echt de schurft aan iDeal voor webshop aankopen, hoop dat er nog veel webshops snel gaan volgen. Ik was er zelf ook al mee bezig en best ver gevorderd, maar vanwege een brakke module van Stripe die in eerste instantie de klant naar een creditcard betaling probeert te pushen en Apple Pay optie niet direct toont moest ik toch weer op zoek naar een andere vendor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:20:
[...]
Probeer je het enkel via de Wallet app? Probeer het anders ook eens via de ING Bankieren app. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om de pas toe te voegen aan je Wallet.
Dit had ik al geprobeerd.. Beide manieren werken niet..
Snorlexxx schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Even de regio van je iPhone bij instellingen op Duitsland of Belgë zetten!
Werkt ook niet |:(
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Force reset? Ff knopjes indrukken tot hij reboot? Wilt in de meeste gevallen wel helpen
Dit kan ik nog wel even proberen, uit en aanzetten had geen zin maar forceren nog niet gedaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Ah fijn om te zien dat dat nu dus al werkt, dank voor het testen en fijn dat @Geert1976 even bevestigd dat het ook vanaf de Macbook werkt. :P

Dat is goed nieuws. Ik heb echt de schurft aan iDeal voor webshop aankopen, hoop dat er nog veel webshops snel gaan volgen. Ik was er zelf ook al mee bezig en best ver gevorderd, maar vanwege een brakke module van Stripe die in eerste instantie de klant naar een creditcard betaling probeert te pushen en Apple Pay optie niet direct toont moest ik toch weer op zoek naar een andere vendor.
Bij Mollie hebben ze het beschikbaar gesteld maar je moet zelf de Api schrijven om het werkbaar te maken in diverse webshop.

Dat zal wat mensen afhouden denk ik.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Helaas... Geen resultaat..
Het is wel een VPay pas maar dat moet niet uitmaken volgens de website.
Zal straks wel effe bellen, even gezellig met de klantenservice babbelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeLp

edit voor wat meer info:
heb iPhone 6S met touchID
alles is al up to date; zowel de app als mn telefoon.
Je kunt nog proberen om je iPhone op regio DE (Duitsland) te zetten en dan via je ING app de Apple pay installatie te starten. Als dit is gelukt dan kun je je regio weer terug zetten naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Weet iemand hoe dat met loyalty cards werkt in Apple Pay?
Of werkt dat niet omdat je Bonus kaart bijvoorbeeld voor betaling moet scannen. Hoewel Airmiles en een Kruitvat kaart wél weer zou kunnen...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nog een tip: Herstart je iPhone als je onder Instelling niet de optie Wallet en Apple Pay ziet.

Dat was namelijk bij mij het geval. Na een herstart is deze optie wel aanwezig. Daar kan ik o.a. op mijn iPhone SE de optie Druk tweemaal op thuisknop aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:32:
Helaas... Geen resultaat..
Het is wel een VPay pas maar dat moet niet uitmaken volgens de website.
Zal straks wel effe bellen, even gezellig met de klantenservice babbelen :P
Je fysieke kaart is een vPay. Maar Apple Pay maakt een virtuele (Maestro) pas aan voor Apple Pay.

Je opent de wallet, drukt op + je krijgt het ING scherm zodat je de app kunt openen? Om vervolgens kaarten toe te voegen en daar gaat het mis?
Geen gekke (bedrijfs)profielen, jailbreaks of andere developerachtige zaken?

[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 11-06-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Net in Duitsland getankt en betaald met Apple Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:19:
HeLp
[/

Staat de ING app ook op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Overigens wel vreemd dat Nederland's grootste webwinkel, bol.com niet meteen meegaat in Apple Pay zoals CoolBlue dat al dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Lunch betaald met Apple Watch, perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:44:
Overigens wel vreemd dat Nederland's grootste webwinkel, bol.com niet meteen meegaat in Apple Pay zoals CoolBlue dat al dat.
Dat komt vanzelf, waar Coolblue en ING een beetje op elkaar lijken (qua het implementeren van nieuwe tech) maakt het Bol weinig uit en willen die vooral iedereen bedienen, ook oma die niet snapt wat Apple Pay is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Gaat iederen hier nu posten dat ie z'n lunch betaald heeft met Apple Pay? :+

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Paragon93 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Dan moet je wat meer info geven dan alleen "werkt niet". Blijkbaar heb je al wat dingen geprobeerd, als je die er even bijzet, kunnen we je beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Je fysieke kaart is een vPay. Maar Apple Pay maakt een virtuele (Maestro) pas aan voor Apple Pay.

Je opent de wallet, drukt op + je krijgt het ING scherm zodat je de app kunt openen? Om vervolgens kaarten toe te voegen en daar gaat het mis?
Geen gekke (bedrijfs)profielen, jailbreaks of andere developerachtige zaken?
Ja, volg het normale proces, maar hij blijft maar die foutmelding geven. Via de app geprobeerd en ook via het +-je van wallet zelf.
Geen jailbraiks, geen bedrijfstelefoons en geen andere rare dingen..
Heb inmiddels ook de app van ING verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook geen resultaat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
rimave schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:50:
Gaat iederen hier nu posten dat ie z'n lunch betaald heeft met Apple Pay? :+
Nee, met Apple Watch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is ook Apple Pay. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist update gekregen van de KLM app, waarin staat dat je vanaf nu ook met Apple Pay bij hen kan betalen. Kan iemand even voor mij checken of het werkt door een reisje naar New York voor mij te boeken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
Overigens, vind het wel een risico met de Watch. Als die gejat word kan je er dus zo mee betalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inunekko schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:54:
Overigens, vind het wel een risico met de Watch. Als die gejat word kan je er dus zo mee betalen....
Nee. Je moet hem unlocken met een passcode nadat hij van je pols is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Niet als je een pincode op je watch hebt staan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Tuurlijk niet...
Staat toch een code op.

Net zo secure als je pinpas dus, waarschijnlijk nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als ze ook je pincode hebben gejat, dan kun ook nog de pinpas verwijderen van je Apple Watch via icloud.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
Heb je dat probleem niet met je pinpas? Portemonnee? Cash geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Log even uit bij iCloud en log dan weer terug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Je bankpas en Apple Watch hebben beiden een viercijferige code, dus je zou kunnen stellen dat ze even (on?)veilig zijn. Maar een groot verschil is dat je geen bankpas hebt in de zoek mijn iPhone-app, maar wel je Apple Watch.

Conclusie: Apple Watch > bankpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
MrAcid schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Nee. Je moet hem unlocken met een passcode nadat hij van je pols is geweest.
Ahhhh, ok, dat wist ik niet. Vandaar de pincode 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick25
8)7 man man wat een topic

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.