Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Rosmalen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:17:
Vraagje, vanmorgen mijn eerste betaling gedaan. God wat ben ik een nerd, helemaal gelukkig mee :) :)

Over drie weken vertrekken we naar Amerika, nou vraag ik me af, kan ik daar dan ook gewoon met mijn Apple pay ING lopende rekening betalen (heb uiteraard m'n pasjes en CC bij me). Iemand enig idee?
ja, dat werkt gewoon in de U Naait Nog Steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2019 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Hier ook gelukt door even de regio op Duitsland te zetten. Toen kon ik in 1 keer m'n pas toevoegen op m'n iPhone 8+ op iOS13 beta 1. Ter info voor degene bij wie het niet lukt om het te activeren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:22:
Hier ook gelukt door even de regio op Duitsland te zetten. Toen kon ik in 1 keer m'n pas toevoegen op m'n iPhone 8+ op iOS13 beta 1. Ter info voor degene bij wie het niet lukt om het te activeren.
wellicht even crossposten in het iOS13 beta topic? (voor de mensen die mogelijk ook problemen ondervinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Maar waarom zou je je pasje doorknippen? 8)7
Ja dat schreef net iemand, 282471 pagina's geleden inmiddels :9 (kijk ons nerds blij en enthusiast zijn ^^)

The future is wireless nietwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deheij1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-10-2024
Maar is een creditcard hiermee niet meer nodig in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:52
Inderdaad. iOS 13 en regio Nederland gaan niet samen. Daarom heb ik ‘m op Italië gezet. Toen deed ‘ie het wel. En weer door naar Nederland. Voor wie vooruit wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Zakelijk werkt nog niet voor zover ik kan zien. Ik heb een prive betaalrekening en creditcard en een zakelijke betaalrekening en creditcard. Ik kan voor Apple Pay alleen mijn prive betaalrekening toevoegen. Ik vermoed dat zakelijk pas later komt, zoals met veel functies altijd het geval is.

Ik ben in ieder geval happy, ik kan niet wachten tot de lunch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:08
deuxani schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
Zakelijk werkt nog niet voor zover ik kan zien. Ik heb een prive betaalrekening en creditcard en een zakelijke betaalrekening en creditcard. Ik kan voor Apple Pay alleen mijn prive betaalrekening toevoegen. Ik vermoed dat zakelijk pas later komt, zoals met veel functies altijd het geval is.

Ik ben in ieder geval happy, ik kan niet wachten tot de lunch ;)
Zakelijk volgt nog, dat is ook al meerdere malen gemeld op twitter door ING :) Dus nog even geduld, komt vanzelf.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Verdikkeme.. Volg dit topic al dagen... even een dagje je niet en nu is het live en te druk... 8)7

Vanmiddag weer even proberen. Eindelijk werkt het :D

Edit: werkt! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 11-06-2019 09:32 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
deheij1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
jawel, bijvoorbeeld bij autohuur (borg) in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:18
Nu Abn nog :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Jawel, dit staat los van je creditcard. Bij ING is het nu nog enkel mogelijk je Maestro kaart te koppelen die verbonden zit aan je betaalrekening. Je creditcard kun je nog niet aan Apple Pay koppelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Zojuist bij de Jumbo geweest en betaald met de Watch.
Moet zeggen de Kick viel tegen, wel gemakkelijk....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Dennisweb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
Inderdaad. iOS 13 en regio Nederland gaan niet samen. Daarom heb ik ‘m op Italië gezet. Toen deed ‘ie het wel. En weer door naar Nederland. Voor wie vooruit wil. ;)
Volgens mij gaat het echt enkel om alleen even de regio te "refreshen".
Ik heb hem naar België gezet en direct door naar NL en toen deed die het al.

Volgens mij kan die de instelling niet pushen voor Wallet en Apple Pay.
Na het wisselen van de regio komt deze instelling er namelijk direct te staan.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48

Speedmaster

Make my day...

Net even geprobeerd via de ING app, krijg ik dit...…: _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCGXtotzm6HPEvnB22dVDCeC/full.jpg

Edit:

Overigens als ik opnieuw inlog in de app staat er duidelijk onderaan het home screen dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xQXzQS2YQHHliWxshEaXhaNF/full.png

ING is duidelijk dus actief bezig om iedereen aan de Apple Pay te helpen

Edit 2: Ze hebben duidelijk nagedacht..... :o :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sXWlvS5Zx2u3LpKltnI3HImN/full.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Speedmaster op 11-06-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:12:
Wat zeggen jullie tijdens het betalen? "Pinnen graag?" Of "Apple watchen? :P"
Ik vind pinnen zo’n raar woord. Voelt als persoonlijk indentificatie nummeren... ik zeg altijd “met de kaart”....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:34:
[...]

Ik vind pinnen zo’n raar woord. Voelt als persoonlijk indentificatie nummeren... ik zeg altijd “met de kaart”....
Lekker Duits :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
tcviper schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Zakelijk volgt nog, dat is ook al meerdere malen gemeld op twitter door ING :) Dus nog even geduld, komt vanzelf.
Aah thanks, had ik gemist. Ik houd het in de gaten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:14:

Heb je al wel eerder contactloos betaald met die pas? Want voordat je met een nieuwe pas contactloos kunt betalen, moet je altijd eenmalig op de 'normale' manier pinnen. Dus via chip of magneet.
Haha dat zou voor mij interresant worden, want de pinpas is VPAY en deze virtuele kaart voor Apple Pay is een gloednieuwe Maestro die er fysiek niet is. Het zou dus onmogelijk zijn om die eerst in de terminal te stoppen. ;) Die foutmelding slaat nergens op. :P Zou eerder een slecht geconfigureerde terminal zijn lijkt me.

Anyway, net meteen de pas even toegevoegd. :)

Gefeliciteerd allen die het nog niet hadden en veel plezier ermee. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
In 't buitenland zeg ik altijd: "Maestro".
Hier binnenlands: "Pinnen".

"Met de kaart" kan ook als CreditCard worden geïnterpreteerd, wat natuurlijk helemaal scheef gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Is dit nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:00
Als jij wilt gokken dat je Maestro Apple Pay het overal doet niet...
Maar in de praktijk werkt het niet overal.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
xoniq schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Op iPhone X en hoger is het 2x stand-by knop indrukken, oudere telefoons, 2x home knop, bij de automaat houden met vinger op vingerafdrukscanner.
Ik twee keer drukken...... Moet je scherm niet ontgrendeld zijn.... Sufferd die ik ben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie AP gebruikt, je kunt je locatie uitzetten onder Privacy -> Locatievoorzieningen -> Wallet -> Nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55
In mijn ervaring duurt het altijd best lang voor nieuwe features zakelijk uitgerold worden bij ING. Maar ik zie dat anderen hier zeggen dat ING al via Twitter heeft gezegd dat het eraan komt, dus ik hoop dat ik het mis heb :P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:43:
[...]

Ik twee keer drukken...... Moet je scherm niet ontgrendeld zijn.... Sufferd die ik ben. |:(
Dat werkt ook met unlocked scherm hier op de X :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Voor wie AP gebruikt, je kunt je locatie uitzetten onder Privacy -> Locatievoorzieningen -> Wallet -> Nooit
Thanks. Maar vind het wel handig. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:46:
[...]

In mijn ervaring duurt het altijd best lang voor nieuwe features zakelijk uitgerold worden bij ING.
euhh...ING is juist vaak koploper wat betreft nieuwe features (vooral in de Bankieren app) en daarna volgen ABN AMRO, Rabo etc

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 11-06-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Thanks. Maar vind het wel handig. :)
Locatie van betaling staat ook gewoon in de afschrift van je bank app, als je het in de wallet op nooit heb staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
[...]

euhh...ING is juist vaak koploper wat betreft nieuwe features (vooral in de Bankieren app) en daarna volgen ABN AMRO, Rabo etc
Ik heb het over zakelijk he :) Nieuwe functionaliteiten komen eerst voor de ING particulieren en daarna worden ze een keer voor de zakelijke gebruiker uitgerold. Mijn ING (dus de website na inlog) ziet er, als je als zakelijke gebruiker inlogt, ook nog een heel stuk ouderwetscher uit.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Ik heb het over zakelijk he :) Nieuwe functionaliteiten komen eerst voor de ING particulieren en daarna worden ze een keer voor de zakelijke gebruiker uitgerold. Mijn ING (dus de website na inlog) ziet er, als je als zakelijke gebruiker inlogt, ook nog een heel stuk ouderwetscher uit.
ah oke...excuses, overheen gelezen (vroege dienst: 0330u opgestaan vanochtend >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:38:
[...]

Volgens mij niet.
Want als je je telefoon bij de betaalterminal hangt met je vinger op de homeknop autoriseert hij meteen.
Dan roept hij de NFC aan om te activeren, als je dan je vinger erop hebt liggen dan autoriseer je gelijk de betaling. Maar hij staat uit totdat je hem activeer met de aan en uit knop of je houd hem tegen een lezer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Dat werkt ook met unlocked scherm hier op de X :?
Ik heb een oudje (een SE). Als ik op een ontgrendeld scherm twee keer op de Home knop druk dan kan ik wisselen tussen verschillende apps (of 'hard' sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Dan roept hij de NFC aan om te activeren, als je dan je vinger erop hebt liggen dan autoriseer je gelijk de betaling. Maar hij staat uit totdat je hem activeer met de aan en uit knop of je houd hem tegen een lezer aan.
Dat is wat anders dan wat je net zei?
De NFC staat pas aan op het moment dat je 2x op de aan/uit-knop drukt. Dan gebruikt die Face id of Touch id voor verificatie. Eerder niet

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
De Lidl is nog niet klaar voor Apple Pay, zojuist boodschappen gedaan en willen betalen met mijn iPhone 7 (waar Apple pay natuurlijk is ingesteld met ING), waarbij de hele kassa vastliep en iedereen de boodschappen van de band mocht gaan halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:43:
[...]

Bij mij op mijn XR maakt het niet uit wanneer ik 2x op power druk, of ie geunlocked is, of ie gelocked is, of zelfs wanneer ik t nieuws lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
Toch heb ik een veel professioneler gevoel bij Rabo en ABN, dan bij ING. ING is een beetje de bank voor het volk :+

Ik heb ze alle drie, dus ga het best wel even testen, maar ik blijf persoonlijk toch meer met rabo en ABN doen. Mijn vrouw is meer van ING.

Al zie ik het grote verschil niet zo tussen een pasje langs de terminal houden of mijn telefoon. Even los van het feit dat onder de €25 de pas om de zoveel tijd in de terminal gestoen moet worden echt een lompe implementatie is. Het slaat nergens op!

Bover de €25 euro hoef je de pas nooit in de houder aan te bieden, maar wel verrificatie met pincode.
Hoe moeilijk is het om onder de €25 euro in plaats van aanbieden van de pas, gewoon om een pincode te vragen wanneer het limiet weer bereikt is?

Er is gewoon slecht over die implementatie nagedacht!

[ Voor 28% gewijzigd door BlakHawk op 11-06-2019 10:07 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Ik heb een oudje (een SE). Als ik op een ontgrendeld scherm twee keer op de Home knop druk dan kan ik wisselen tussen verschillende apps (of 'hard' sluiten).
Ah dat verklaard. Wellicht een andere toetsencombinatie dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Speedmaster schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:34:
Net even geprobeerd via de ING app, krijg ik dit...…: _/-\o_

[Afbeelding]

Edit:

Overigens als ik opnieuw inlog in de app staat er duidelijk onderaan het home screen dit:

[Afbeelding]

ING is duidelijk dus actief bezig om iedereen aan de Apple Pay te helpen

Edit 2: Ze hebben duidelijk nagedacht..... :o :+

[Afbeelding]
Probeer in ING app via Instellingen > Apple Pay. Dan ‘omzeil’ je die wachtrij melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
matthijst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:
[...]

De NFC staat pas aan op het moment dat je 2x op de aan/uit-knop drukt. Dan gebruikt die Face id of Touch id voor verificatie. Eerder niet
Als je 'm tegen de lezer houdt, springt Apple Pay aan, maar moet je terug om je gezicht te scannen, en dan weer naar de lezer.

Met Touch ID kan je gewoon je vinger op touch ID houden en tegen de lezer houden zonder eerst te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Al zie ik het grote verschil niet zo tussen een pasje langs de terminal houden of mijn telefoon.
pincode overbodig met Apple Pay. Betaalpas heeft maximum bedrag per dag van €25 (contactloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:04:
[...]

pincode overbodig met Apple Pay. Betaalpas heeft maximum bedrag per dag van €25 (contactloos)
Niet kutten met je SecurID en iPhone voor je klatenkaarten etc. I love it!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakytweak
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

Tweakytweak

Alles is te maken!

meesje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:
[...]

De bedoeling is dat je 2x op de homeknop drukt wanneer de iPhone nog op het beginscherm staat, wanneer je dus niet op het homescherm bent. het werkt top op mijn 6s Plus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Heb hier een iPhone 8 plus & XS, maar als je op de 8 plus "raise to wake" activeert dan hoef je alleen maar je vinger/duim op de home knop te houden om een AP betaling te doen.
Bij de XS moet je twee keer power knop indrukken.
Dus in dit geval is de 8 plus makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:04:
Ik kan nu wel een ING pasje opzeggen :+
Gebruik gewoon mijn vrouw haar pasje in Apple pay >:)

Maar goed, laat ABN en Rabo maar komen, dan ga ik het wel écht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:01:
De Lidl is nog niet klaar voor Apple Pay, zojuist boodschappen gedaan en willen betalen met mijn iPhone 7 (waar Apple pay natuurlijk is ingesteld met ING), waarbij de hele kassa vastliep en iedereen de boodschappen van de band mocht gaan halen. :+
Vreemd, ik was vorige week bij de Lidl (voor ‘t eerst in de jaren dat ik hier woon oO) en kon probleemloos afrekenen met Apple Pay. Het schijnt dat ze zelfs MasterCard via AP accepteren daar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:09:
[...]

ja, dat is inderdaad wel bizar; dat je met een ouder model iPhone veel eenvoudiger/prettiger gebruiken van Apple Pay kan maken dan bijv met de nieuwe Xs serie.

*gooit z'n Xs in de Kliko en gaat iPhone 8 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Heb hier een iPhone 8 plus & XS, maar als je op de 8 plus "raise to wake" activeert dan hoef je alleen maar je vinger/duim op de home knop te houden om een AP betaling te doen.
Bij de XS moet je twee keer power knop indrukken.
De X(S) kan je ook gewoon boven de terminal houden. :) Dan springt AP aan en als je hem aankijkt betaalt ie meteen met je default kaart na je gezicht gescand te hebben. Tip: bij de meeste terminals met de scanner links kan je alsnog je telefoon gewoon in het midden van de terminal houden. :)

Althans, hier werkt dat gewoon.

-edit- Oh bedoel je dat je, als Wallet tevoorschijn popt door hem naast de terminal te houden, dat je dan nog 2x moet drukken op de knop om het werkelijk te starten?

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 11-06-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, laat maar, tegen mijn verwachtingen is het idd vandaag zo ver!
https://imgur.com/gallery/cl0nYBI

Mannen en vrouwen, als u mij wilt excuseren

YEAAAAAH! WOOOOHOOOOOW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:10:
[...]

ja, dat is inderdaad wel bizar; dat je met een ouder model iPhone veel eenvoudiger/prettiger gebruiken van Apple Pay kan maken dan bijv met de nieuwe Xs serie.

*gooit z'n Xs in de Kliko en gaat iPhone 8 bestellen
Ja, hier gaat de 8 plus ook zeker niet weg :)
In sept/okt vervang ik wel de XS maar niet de 8 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:13:

YEAAAAAH! WOOOOHOOOOOW!
hoe heb jij (Apple) Pay Cash in je Wallet gekregen?

je woont in de U Naait Nog Steeds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:12:
[...]

De X(S) kan je ook gewoon boven de terminal houden. :) Dan springt AP aan en als je hem aankijkt betaalt ie meteen met je default kaart na je gezicht gescand te hebben. Tip: bij de meeste terminals met de scanner links kan je alsnog je telefoon gewoon in het midden van de terminal houden. :)

-edit- Oh bedoel je dat je, als Wallet tevoorschijn popt door hem naast de terminal te houden, dat je dan nog 2x moet drukken op de knop om het werkelijk te starten?
Ja klopt, maar je moet wel naar je scherm kijken, de 8 plus kan gelijk vanuit de kontzak naar de terminal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:13:

YEAAAAAH! WOOOOHOOOOOW!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqP3zze.png

Nu nog de kleur per pasje kunnen aanpassen en dan ben ik helemaal blij :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Toch mooi dat ik gelijk had dat het de 11de is geworden, heerlijk goed te gokken
Hup dames vanavond
Bravo ING en Apple

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dat moet dan een toevallig probleem zijn geweest bij de betaalprovider. Het is niet zo dat Lidl of welk bedrijf dan ook het eerst moet activeren o.i.d. Dat activeren hebben de betaalproviders achter de schermen gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 11-06-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:17:
Toch mooi dat ik gelijk had dat het de 11de is geworden, heerlijk goed te gokken
Hup dames vanavond Vanmddag
Bravo ING en Apple
:)

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 11-06-2019 10:21 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@harm12nl klopt idd 15:00 beginnen ze

Hup hup

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hoelang zal het duren voor de andere banken (Rabo etc.) het gaan aanbieden?
Oftewel hoelang is het exclusief voor ING?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackBol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Nu nog de kleur per pasje kunnen aanpassen en dan ben ik helemaal blij :)
Vergeet het maar. ;( Ook een naam toevoegen kan niet eens. Ik heb 6 functionele passen (2x bunq maestro en 2x mastercard, 1x ING maestro, 1x VISA) in Wallet - de enige manier om die bunq kaarten uit elkaar te houden is de volgorde logisch maken en onthouden. :P Gelukkig zit er we verschil tussen Maestro en MasterCard in de zin van het logo, maar daar houdt ‘t op.

https://apple.com/feedback/
Ff feedback indienen voor iOS (niet Apple Pay) dat je kaarten een naam of kleur wilt kunnen geven :D Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kans dat ze er iets mee gaan doen. :)

Credit Card support komt naar verwachting in Juli trouwens bij ING. Geen wilde gok, maar ik mag ook m’n bron niet noemen - dus doe ermee wat je wilt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 11-06-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 19:08
Apple Pay

:/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Sinds kort heb ik een V PAY pinpas van de ING i.p.v. Maestro, maakt dit iets uit? Toevoegen aan de wallet is gewoon gelukt, al geeft de wallet wel Maestro weer wat dus incorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon sluiten en meteen weer proberen, ik was er met 10 seconden en 3 foutmeldingen gewoon door. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietBeau
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 15:45
Bij het configureren op Mac geeft hij aan dat het een Mastercard is.. 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DVGv1Nn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met bunq geen problemen gehad tot nu toe. Vanmiddag dan ook eens polen pesten met de ING kaart😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Hier alles klaar en gereed!
Kreeg een app notificatie, direct de promo in beeld in de ING app.
Allereerst Watch toegevoegd en daarna iPhone X op iOS 13, vlekkeloos geen wachtrij niets.
Op beide kan ik nu de pas toonbaar maken.

Eindelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd hoor Nederland. Welkom in de 21st century. ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:38:
Gefeliciteerd hoor Nederland. Welkom in de 21st century. ;)
Thanks! :)

Hoe gaat 't daar met de Brexit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazinho
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-06 19:24
Heb je al wel eerder contactloos betaald met die pas? Want voordat je met een nieuwe pas contactloos kunt betalen, moet je altijd eenmalig op de 'normale' manier pinnen. Dus via chip of magneet.
Lulkoek, bij mij deed hij het via de watch gewoon direct... Overigens wel lachen de reactie van de kassamevrouw toen ik mijn watch tegen de terminal hield: "Owja" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Thanks! :)

Hoe gaat 't daar met de Brexit?
Eigenlijk wel goed. Ik verwacht dat we zo dadelijk gewoon weer met de oude muntjes kunnen betalen na 31/10. Want als BoJo de rekening niet gaat betalen, dan zal de AMS-IX toch de betalingen stil zetten? ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
afca020 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:29:
Sinds kort heb ik een V PAY pinpas van de ING i.p.v. Maestro, maakt dit iets uit? Toevoegen aan de wallet is gewoon gelukt, al geeft de wallet wel Maestro weer wat dus incorrect is.
De kaart voor Apple Pay is een virtuele Maestro. Je fysieke pas doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

Toppe

Oké ✅

Zo, hier ook geactiveerd met iOS13 en watchOS6, werkt prima.

Zit er over te denken om onze gezamelijke rekening te verhuizen van Rabo naar ING specifiek voor Apple Pay maar aangezien ik geen rekening bij ING heb moet je een afspraak maken bij het kantoor...

Dat is toch wel een beetje 2017, waarom niet gewoon online klant kunnen worden?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij mij is druk tweemaal op zijknop optie in instellingen grijs en kan ik hem niet aanzetten op mijn iphone x, hij werkt dus ook niet vanuit lockscreen... op apple watch wel middels dubbelklik. Iemand die weet waar dit aan ligt? Heb al opnieuw opgestart etc.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:42:

Zit er over te denken om onze gezamelijke rekening te verhuizen van Rabo naar ING specifiek voor Apple Pay maar aangezien ik geen rekening bij ING heb moet je een afspraak maken bij het kantoor...

Binnenkort kan je met de iPhone paspoort scannen. Dan dus wel. Nu nog even niet... (geen idee of ING het dan ook gaat implementeren maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Kan wel met Android geloof ik maar idd niet met iOS. Ik ben ook naar het kantoor geweest, was zo voor elkaar!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion

Wellicht minder fraudegevoelig, ter identificatie en omdat die mooie blonde dame wanneer nodig ook de rest van je vermogen wilt onderbrengen bij ING. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar kan je ook zonder de ING-app een pas toevoegen aan je wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:50:
Misschien een domme vraag, maar kan je ook zonder de ING-app een pas toevoegen aan je wallet?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Verwijderd @harm12nl @Novarion Toen ik klant werd bij Bunq kón ik niet eens naar een kantoor, je moet je aanmelden via de app en klaar.

ING is een bank die redelijk vooruitstrevend is en mee wilt gaan met de digitale wereld en veel zaken als een van de eerste geïmplementeerd heeft maar wel mensen verplichten naar een kantoor te gaan. Vindt dat gewoon vreemd.

Eerdaags maar eens een afspraak maken

En die blonde dame? Als ik eens wat anders wilt zien dan bestaat PH ook nog he :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 11-06-2019 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
Odeklontje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:50:
Probeer het!
Ga naar Wallet druk het '+'-icoontje, voeg een kaart toe door middel van scannen. Scan de gewenste pas.
Wie weet werkt het. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Paragon93 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:45:
Bij mij is druk tweemaal op zijknop optie in instellingen grijs en kan ik hem niet aanzetten op mijn iphone x, hij werkt dus ook niet vanuit lockscreen... op apple watch wel middels dubbelklik. Iemand die weet waar dit aan ligt? Heb al opnieuw opgestart etc.
Je kan in de iphoneinstelling naar Wallet en dan kan je kiezen voor zijknop te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:50:
@Verwijderd @harm12nl @Novarion Toen ik klant werd bij Bunq kón ik niet eens naar een kantoor, je moet je aanmelden via de app en klaar.

ING is een bank die redelijk vooruitstrevend is en mee wilt gaan met de digitale wereld en veel zaken als een van de eerste geïmplementeerd heeft maar wel mensen verplichten naar een kantoor te gaan. Vindt dat gewoon vreemd.

En die blonde dame? Als ik eens wat anders wilt zien dan bestaat PH ook nog he :9~
Heb net vorige week een rekening geopend, speciaal voor Apple Pay. Bunq vandaag opgezegd.

Ik zei dat ik het raar vond dat ik zelf naar het kantoor moest komen. Zij gaf aan dat het ook online zou moeten kunnen, ik heb het zelf niet terug kunnen vinden (iets met een foto van je hoofd + legitimatie, bleek niet helemaal vlekkeloos te werken volgens haar)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Maar vooral met betalen lijkt mij de touch id toch veel makkelijker dan het moeten kijken naar naar je toestel...
In dat opzicht snap ik zijn opmerking wel.

Normaliter als je je telefoon gaat gebruiken, kijk je er al naar en is face id veel makkelijker. Bij betalen kijk je niet standaard naar je telefoon, ik niet, dan lijkt mij touch id in het voordeel.

Laat de nieuwe iphone 11 maar uitgerust worden met beide!

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 11-06-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:41
Voor de jailbreakers onder ons: hier een mooie workaround voor het instellen van Apple Pay: https://www.reddit.com/r/...=share&utm_medium=ios_app

IT Guru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jss179
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-02-2024
Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:50:

Via een Android device kun je online klant worden bij ING. Voor IOS is dit niet momenteel nog niet mogelijk. Mocht er een ING servicepunt (is wat anders dan een ING kantoor) bij je in de buurt zijn, daar kun je zonder afspraak naar binnen lopen en een rekening openen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
BJD1997 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:56:
Voor de jailbreakers onder ons: hier een mooie workaround voor het instellen van Apple Pay: https://www.reddit.com/r/...=share&utm_medium=ios_app
Ook dit niet vergeten:
This method is incredible risky and can result in a bootlooped device if not reverted before you turn off the device.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
dfrenner schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Maar vooral met betalen lijkt mij de touch id toch veel makkelijker dan het moeten kijken naar naar je toestel...
In dat opzicht snap ik zijn opmerking wel.
Hoezo? Je kijkt er toch al naar als je de handeling doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
funk-e schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Heb net vorige week een rekening geopend, speciaal voor Apple Pay. Bunq vandaag opgezegd.

Ik zei dat ik het raar vond dat ik zelf naar het kantoor moest komen. Zij gaf aan dat het ook online zou moeten kunnen, ik heb het zelf niet terug kunnen vinden (iets met een foto van je hoofd + legitimatie, bleek niet helemaal vlekkeloos te werken volgens haar)
Volgens mij kan je enkel online een ING rekening openen als je de beschikking hebt over een Android toestel. Deze kan namelijk de chip in je paspoort/id scannen en dus verifiëren dat jij het bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:06
Ik krijg het wel werkend op iOS 13beta maar niet in combinatie met mijn Apple Watch4 (WatchOS5). Watch settings en ING app zegt dat er geen verbinding met mijn Apple Watch kan worden gemaakt

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Hoezo? Je kijkt er toch al naar als je de handeling doet
Nee niet echt nee...
Nu pak ik ook mijn pasje en gaat direct tegen de zijkant aan... Kijk er echt nooit naar.

Daarom zie ik ook veel toegevoegde waarde in een watch in dit scenario, vooral met een iphone X(S)

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 11-06-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Forte schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Volgens mij kan je enkel online een ING rekening openen als je de beschikking hebt over een Android toestel. Deze kan namelijk de chip in je paspoort/id scannen en dus verifiëren dat jij het bent :)
Klopt. Op dit moment kan dat enkel via Android. Naar het schijnt komt deze functionaliteit ook naar de iPhone vanaf iOS 13 aangezien de NFC chip dan meer opengezet wordt.

https://www.iculture.nl/n...spoorten-uitlezen-iphone/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BJD1997 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:56:
wil je dit niet hier neerzetten alsjeblieft, lopen pielen met /System/Library/CoreServices/ en SystemVersion.plist is uiterst riskant

doe maar lekker je post verwijderen ;)

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

TerrorSource schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:57:
[...]

Ik krijg het wel werkend op iOS 13beta maar niet in combinatie met mijn Apple Watch4 (WatchOS5). Watch settings en ING app zegt dat er geen verbinding met mijn Apple Watch kan worden gemaakt
Deze melding kreeg ik ook, Watch opnieuw opstarten en ff wachten en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
dfrenner schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Nee niet echt nee...
Nu pak ik ook mijn pasje en gaat direct tegen de zijkant aan... Kijk er echt nooit naar.
Dus je kijkt niet of het bedrag klopt wat op de automaat staat, kzou toch je handeling aanpassen en niet alleen op de piepjes afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Dus je kijkt niet of het bedrag klopt wat op de automaat staat, kzou toch je handeling aanpassen en niet alleen op de piepjes afgaan.
Nope, doe ik echt nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
En toch is het handiger als je wel gaat kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Haha, ik kijk ook nooit op het schermpje. Lekker goed van vertrouwen denk ik :+ .

Bij instellingen Wallet en Apple Pay is bij mij ook de optie om via het vergrendelingsscherm aan te zetten grijs. Iemand een idee?

Eigen edit:
Bij mijn vrouw werkt het wel. Ik gok dat het er aan ligt dat ik een watch gekoppeld heb en zij niet. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 25% gewijzigd door Smobbo op 11-06-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Maar waarom zou ING het niet veilig kunnen krijgen om online een rekening te openen en Bunq wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Mel33 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:02:
En toch is het handiger als je wel gaat kijken haha
Alleen wanneer een kassamedewerker het bedrag nog een keer handmatig moet intypen doe ik dit. Bij de AH gebeurt het automatisch, dus kleine kans dat het bedrag ineens anders is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Met betrekking tot zakelijke ondersteuning, het lijkt erop dat dit er voorlopig niet in zit :( Zie https://www.iculture.nl/n...schikbaar/#comment-832534.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.