‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
--
[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 08-06-2019 22:54 ]
Probeer eens je regio op Duitsland te zetten. N26 is Duits dacht ik.
[/quote]
Heb je op regio Duitsland gezet vóór het aanmelden bij N26 en bestellen van je passen? Of kan dat ook als ook achteraf nog?hoefniks schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:57:
Ik heb N26 al een paar maanden draaiende. Inderdaad even op Duitse taal gezet en de regio naar Duitsland aangepast. Werkt feilloos op zowel Mn Watch als op de iPhone.![]()
Probeer eens je regio op Duitsland te zetten. N26 is Duits dacht ik.
[/quote]
Verwijderd
Oke, even checkenWhatsappHack schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:13:
[...]
Het ging ook om 2x drukken op "de langere knop" (die heet side button/zijknop).
We hadden het niet over de Digital Crown.
Was het proberen waard.
Nss schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:34:
[...]
Heb je op regio Duitsland gezet vóór het aanmelden bij N26 en bestellen van je passen? Of kan dat ook als ook achteraf nog?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Aangezien het enige probleem lijkt dat het nog niet "officieel" in Nederland is.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de regio op Italië ingesteld inderdaad. Heb van alles geprobeerd, soft reboot, hard reboot, toevoegen van de kaart vanuit de instellingen ipv de Wallet app, telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet, uitgelogd en vervolgens weer inloggen, niets lijkt te werken. Elke keer weer dezelfde foutmelding.
Als het goed is zie je daar Apple Pay bij staan. Staat daar je kaart nog op actief?
[ Voor 33% gewijzigd door MrJvG13 op 08-06-2019 23:31 ]
Of heb je iOS 13 op je dagelijkse iPhone geïnstalleerd?
En als je via de bunq-desktopapp je adres weer op Italië instelt naast het aanpassen van de telefoon regio?Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:03:
[...]
Ik heb de regio op Italië ingesteld inderdaad. Heb van alles geprobeerd, soft reboot, hard reboot, toevoegen van de kaart vanuit de instellingen ipv de Wallet app, telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet, uitgelogd en vervolgens weer inloggen, niets lijkt te werken. Elke keer weer dezelfde foutmelding.
Bunq stappenplan inderdaad volledig volgen.
Met de betas van iOS 12 hadden ook sommigen problemen met Apple Pay. Ook na un downgrade nog... https://www.reddit.com/r/...12_beta_apple_pay_broken/
[ Voor 38% gewijzigd door MrJvG13 op 08-06-2019 23:59 ]
[/quote]
Nadat ik alles binnen had. Werkt perfect.
Verwijderd
Als ik op een andere iPhone met mijn Apple ID inlog dan krijg ik dezelfde foutmelding, heb iOS 13 op mijn dagelijkse iPhone geïnstalleerd staan.MrJvG13 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:46:
Heel vreemd en via een andere iOS apparaat?
Of heb je iOS 13 op je dagelijkse iPhone geïnstalleerd?
Ik zal morgen eens proberen om de iPhone naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan vanaf het begin meteen de regio op Italië te zetten
Toen ik met Apple hierover sprak was het voor beide adviseurs vrij duidelijk dat het echt een probleem is met mijn Apple ID, maar me verder helpen konden ze niet. Er zijn ook een aantal topics op Apple’s eigen forum waarin mensen precies hetzelfde probleem hadden waar nooit echt een duidelijke oplossing voor kwam.
Zonder bijdehand te willen doen en meer als waarschuwing naar andere; dit is nu eenmaal wel het risico van het installeren van een beta. Een beta en vooral een develepors versie bevat nu eenmaal veel bugs en kan er voor zorgen dat zowel de software als hardware niet goed functioneren. Het is niet voor niets dat de beta ook nog niet open is voor het publiek.
[ Voor 4% gewijzigd door MrJvG13 op 09-06-2019 00:32 ]
Heb je al geprobeerd om de kaart handmatig toe te voegen? Zonder dat het via iCloud komt? Dus zelf weer opnieuw kaartcode, cvc enzo invullen? Dat hielp bij mij.Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:40:
Sinds kort ervaar ik ook problemen met Apple Pay via bunq, sinds een DFU restore te hebben gedaan van iOS 13 naar iOS 12.3.1 kan ik met geen mogelijkheid nog een kaart toevoegen. Krijg altijd de foutmelding dat Apple Pay tijdelijk niet beschikbaar is. Het vreemde is, als ik met een ander Apple ID inlog werkt het toevoegen van een kaart feilloos. Zowel bunq als Apple begrijpen er niks van.
Verwijderd
Ik zou willen dat ik die stap überhaupt kon doorlopen, als ik op het plusje klik of op “voeg kaart toe” klik dan krijg ik meteen de foutmelding al.Mention schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:51:
[...]
Heb je al geprobeerd om de kaart handmatig toe te voegen? Zonder dat het via iCloud komt? Dus zelf weer opnieuw kaartcode, cvc enzo invullen? Dat hielp bij mij.
Verwijderd
Ik snap je punt. Het is wel een goede les voor de volgende keer. Als ik geen DFU restore had gedaan dan had het nog gewoon gewerkt, ook op de beta van iOS 13.MrJvG13 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:31:
Ik hoop het voor je dat het goed komt. Succes morgen.
Zonder bijdehand te willen doen en meer als waarschuwing naar andere; dit is nu eenmaal wel het risico van het installeren van een beta. Een beta en vooral een develepors versie bevat nu eenmaal veel bugs en kan er voor zorgen dat zowel de software als hardware niet goed functioneren. Het is niet voor niets dat de beta ook nog niet open is voor het publiek.
Achja, mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog alle gegevens overzetten naar een ander Apple ID en daar de kaart toevoegen, daarvan weet ik tenminste dat dat nog een werkende optie is.
Edit: Zojuist even fabrieksreset gedaan waarbij de iPhone vanaf het begin ingesteld staat op de regio Italië, ook dit werkt niet. Nog steeds dezelfde foutmelding
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2019 11:20 ]
Dat weten we hier toch wel? En dan is het toch fijn om hulp te krijgen als het probleem op te lossen is?MrJvG13 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:31:
Ik hoop het voor je dat het goed komt. Succes morgen.
Soms denk je gewoon even niet aan iets.
Dat is zeker waar en ik heb ook wat tips gepost. Het is meer een waarschuwing naar andere. Er zijn genoeg mensen die aan de slag gaan met betas, zelfs de developer beta installeren zonder zich erin te verdiepen of er iets vanaf weten.iAmRenzo schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:49:
[...]
Dat weten we hier toch wel? En dan is het toch fijn om hulp te krijgen als het probleem op te lossen is?
Soms denk je gewoon even niet aan iets.
Ik kan ook niets meer bedenken wat Wesley nog kan doen om het werkend te krijgen.
Het proberen werkend te krijgen via een ander Apple ID/iCloud account is inderdaad een goeie.
Als dat niet werkt, heb je nog garantie op je iPhone? En heb je een betaald develepors account? Ik zou dan een afspraak maken bij de Apple store. Je hebt dan namelijk gewoon recht op garantie.
Verwijderd
Dus niet via de button die in de bunq app staat voeg toe aan Apple Pay / Wallet.
Verwijderd
Jazeker, ik voeg ‘m via de Wallet app toe. Ik krijg de melding in de bunq app dat ik contact op moet nemen met bunq support om mijn pas te activeren voor Apple Pay.MrJvG13 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:16:
Heb je wel Apple Pay rechtstreeks via de Wallet app toegevoegd?
Dus niet via de button die in de bunq app staat voeg toe aan Apple Pay / Wallet.
Vriend van mij had ook zo’n melding ontvangen een paar maand terug. Hij had contact opgenomen met Bunq en zij gaven gewoon volledige support en na 10 minuten was Apple Pay geactiveerd.Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:49:
[...]
Jazeker, ik voeg ‘m via de Wallet app toe. Ik krijg de melding in de bunq app dat ik contact op moet nemen met bunq support om mijn pas te activeren voor Apple Pay.
Dus handig om even Support te berichten.
Verwijderd
Het enige wat Support mij vertelde in de app was dat Apple Pay niet in Nederland beschikbaar is en dat ze me dus niet konden helpen, helaas.Mention schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:00:
[...]
Vriend van mij had ook zo’n melding ontvangen een paar maand terug. Hij had contact opgenomen met Bunq en zij gaven gewoon volledige support en na 10 minuten was Apple Pay geactiveerd.
Dus handig om even Support te berichten.
Hier kreeg ik het miet werkend op de AW, telefoon wel, en zij hadden het zo gefixt.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Extra toevoeging; op plusje drukken in Wallet app, kaartnummer vanuit de Bunq app invoeren en dan voorwaarden accepteren vervolgens verificatie via SMS.
[ Voor 37% gewijzigd door NicoF op 09-06-2019 21:45 ]
Verwijderd
Ja ik kan inderdaad de verificatiemethode kiezen, maar als ik voor verificatie via een SMS ga dan krijg ik dezelfde tekst via SMS als de tekst in de app: Contact opnemen met Support.NicoF schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:44:
Kom je wel bij menu waarbij je verificatie kunnen selecteren via app of sms? Kies voor SMS, via de app krijg je idd deze melding.
Extra toevoeging; op plusje drukken in Wallet app, kaartnummer vanuit de Bunq app invoeren en dan voorwaarden accepteren vervolgens verificatie via SMS.
Dat kan haast niet. Dan is er iets anders veranderd. Heb vanmorgen nog een iPhone en Apple Watch op die manier toegevoegd. Misschien storing bij Bunq? Je gebruikt gewoon je pas uit een van de ondersteunende landen? Of maak je gebruik van een “online pas”?Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Ja ik kan inderdaad de verificatiemethode kiezen, maar als ik voor verificatie via een SMS ga dan krijg ik dezelfde tekst via SMS als de tekst in de app: Contact opnemen met Support.

Ik zie het niet..
Verwijderd
Ik gebruik inderdaad een gewone pas, heb die voorheen altijd kunnen toevoegen en gebruiken zonder probleem. Heb zonet nogmaals geprobeerd om mijn kaart te verifiëren maar nu kan ik alleen kiezen tussen de bunq app en bellen naar bunq als verificatiemethodenNicoF schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Dat kan haast niet. Dan is er iets anders veranderd. Heb vanmorgen nog een iPhone en Apple Watch op die manier toegevoegd. Misschien storing bij Bunq? Je gebruikt gewoon je pas uit een van de ondersteunende landen? Of maak je gebruik van een “online pas”?
Ik heb een script draaien op de pagina van ING. Die geeft een push notification als ze iets aanpassen. Maar die zou ik een half uur lang elke 5 minuten moeten krijgen. Heb hem maar 1x gehad. Dus ik denk dat de web server van ING even offline was.
Vals alarm 😉
Verwijderd
Aah shoet! Wel interessant om die script te horen! Hou ons up to date als er wel wat gebeurd!g00gle schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:08:
[...]
Ik heb een script draaien op de pagina van ING. Die geeft een push notification als ze iets aanpassen. Maar die zou ik een half uur lang elke 5 minuten moeten krijgen. Heb hem maar 1x gehad. Dus ik denk dat de web server van ING even offline was.
Vals alarm 😉
P.s. Kan het misschien in de developer code liggen van de site? Links toegevoegd of zo in de codering?
Welke script gebruik jij om de webpagina te monitoren op je iPhone?g00gle schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:48:
Ze hebben iets aangepast..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie het niet..
Zijn cronjob.Mention schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:32:
[...]
Welke script gebruik jij om de webpagina te monitoren op je iPhone?
Is hier eerder over gesproken.
Geen idee wat ing aan 't doen is... 😐
Maar succes met weer terug overstappen
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-06-2019 11:03 ]
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Text verwijderd!DeNachtwacht schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:02:
Ik vind al die reacties om nog een maandje bij bunq te blijven en daarna direct over te stappen wel mooi. Voor iedereen die die richting op denkt; zie je niet dat die bureaucratie rondom de Apple Pay launch precies is waarom ING juist een bank is waar je weg moet? Alle grote banken hebben daar last van dus dat gaat je in de toekomst nog een hoop kleine frustraties opleveren. Ja bunq is wat duurder maar in een pack van €5 valt die prijs erg mee aangezien je er nu ook een creditcard bij hebt voor die prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2019 11:31 ]
Waar heb je het over? Hoe heb ik last van bureaucratie? Ik heb niets andere dan lof voor ING, hoe ze mij hebben geholpen toen in geskimmed was en hoe goed de app werkt. Prima bank, prima service. Als straks tzt Apple pay komt nog meer tevreden. Geduld is een schone zaak.DeNachtwacht schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:02:
Ik vind al die reacties om nog een maandje bij bunq te blijven en daarna direct over te stappen wel mooi. Voor iedereen die die richting op denkt; zie je niet dat die bureaucratie rondom de Apple Pay launch precies is waarom ING juist een bank is waar je weg moet? Alle grote banken hebben daar last van dus dat gaat je in de toekomst nog een hoop kleine frustraties opleveren. Ja bunq is wat duurder maar in een pack van €5 valt die prijs erg mee aangezien je er nu ook een creditcard bij hebt voor die prijs.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Wacht gewoon rustig af, het komt vanzelf wel. Sowieso is het vandaag een zondag dus er gebeurt niets. Morgen weer nieuwe kansen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ja, want Bunq heeft een enorme goede support (telefonisch iemand spreken bij Bunq? natuurlijk niet!) wanneer mijn Bunq rekening evt zonder reden van opgave, wordt bevroren.DeNachtwacht schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:02:
Alle grote banken hebben daar last van dus dat gaat je in de toekomst nog een hoop kleine frustraties opleveren.
En dan ben je wel ff zoet om je rekening weer te deactiveren.
Dit is, wat alom bekend is, bij meerdere Bunq rekeninghouders gebeurd afgelopen maanden.
Nee, bij Bunq zit je frustratieloos!

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 10-06-2019 12:05 ]
Nouja ondanks ik je geen ongelijk geef moet ik wel zeggen dat ze niet met 'binnenkort' moeten gaan roepen als het niet eens binnenkort is.Rivanov schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:52:
Wat kunnen sommige mensen toch overdreven reageren op ING. Heb gewoon geduld. Ze hebben toch nooit een concrete datum genoemd? Ze hebben enkel gezegd dat ze binnenkort met Apple Pay komen. Iedereen ging er toen zomaar even vanuit dat het 4 juni zou gebeuren en toen dat niet gebeurde was iedereen in rep en roer. Waarom?! ING heeft nóóit deze datum genoemd en iedereen zat elkaar maar gek te maken.
Wacht gewoon rustig af, het komt vanzelf wel. Sowieso is het vandaag een zondag dus er gebeurt niets. Morgen weer nieuwe kansen.
Je bent snel een paar maanden verder...
Daarnaast heeft het ook al lang genoeg geduurd voordat Apple Pay überhaupt in Nederland komt.
'Binnenkort' is een heel erg vage term. Wat jij binnenkort vindt, vind ik ver in de toekomst of vice versa. Dus dat kan je ze niet per se kwalijk nemen.Joshoon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:15:
[...]
Nouja ondanks ik je geen ongelijk geef moet ik wel zeggen dat ze niet met 'binnenkort' moeten gaan roepen als het niet eens binnenkort is.
Je bent snel een paar maanden verder...
Daarnaast heeft het ook al lang genoeg geduurd voordat Apple Pay überhaupt in Nederland komt.
En verder bepaalt Apple alles. Als zij zeggen dat de datum (nog) niet gecommuniceerd mag worden, dan heeft ING zich daar aan te houden, anders kost het ze kapitalen. Dus sowieso is ING hier niet de boeman wat betreft (gebrek aan) communicatie.
The devil is in the details.
Tsja, misschien moeten we dan nog wel 4 jaar wachtenHahn schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:26:
[...]
'Binnenkort' is een heel erg vage term. Wat jij binnenkort vindt, vind ik ver in de toekomst of vice versa. Dus dat kan je ze niet per se kwalijk nemen.
En verder bepaalt Apple alles. Als zij zeggen dat de datum (nog) niet gecommuniceerd mag worden, dan heeft ING zich daar aan te houden, anders kost het ze kapitalen. Dus sowieso is ING hier niet de boeman wat betreft (gebrek aan) communicatie.

Draadloos betalen kan je ook met je bankpas, en gaat ook nog eens veel sneller/betrouwbaarder. En als je per se dat met je telefoon wil doen kan je ook gewoon je bankpas op je telefoon plakken of in de telefooncase stoppen. Heb je hetzelfde effect....
Daarnaast zal je nog steeds niet overal met Apple Pay kunnen betalen, dus je bankpas heb je nog steeds nodig.
Uhm, met Apple Pay heb je geen pincode nodig (=sneller) en werkt overal waar je contactloos kunt betalen.Bpow schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:32:
Vanwaar die hype en ongeduldigheid om Apple Pay? Het is een maar een betaalsysteem.![]()
Draadloos betalen kan je ook met je bankpas, en gaat ook nog eens veel sneller/betrouwbaarder. En als je per se dat met je telefoon wil doen kan je ook gewoon je bankpas op je telefoon plakken of in de telefooncase stoppen. Heb je hetzelfde effect....
Daarnaast zal je nog steeds niet overal met Apple Pay kunnen betalen, dus je bankpas heb je nog steeds nodig.
FTFY (gebaseerd op ervaring met Bunq)Bpow schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:32:
Vanwaar die hype en ongeduldigheid om Apple Pay? Het is een maar een betaalsysteem.![]()
Maar inderdaad, het is maar een betaalsysteem.
Be small, act BIG.
Heb je wel is zelf met Apple Pay betaald? Of waar haal je precies deze wijsheden vandaan want er klopt helemaal niets van:Bpow schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:32:
- Apple Pay regelt authenticatie via FaceID/touchID hierdoor zit er geen 25,- limiet op.
- Apple Pay werkt op exact dezelfde plekken in NL als draadloos betalen met je pinpas
- Omdat Apple Pay elke transactie via een verificatie regelt is het juist veiliger (en ook sneller, je hebt nooit het effect van: draadloos proberen, oh shit me bank wil een verificatie, pin transactie opnieuw starten, pasje er in, code intikken etc).
- Daarnaast: In het geval van een Apple Watch is het nog sneller: Dubbel tap op de knop, er naast houden en betaald.
Dit is Tweakers, volgens mij heerst hier een algemene verwachting dat je onderbouwt wat je zomaar post. Dus ik ben graag benieuwd naar je persoonlijke ervaringen met Apple Pay waar je, je mening op baseert.
Het enige stukje wat ik met je eens bent is de hype. Als je het echt wilt heb je vanmiddag Apple Pay via Bunq (wat ik dus 4 maanden geleden ook zo heb opgelost) en kan je rustig afwachten tot het werkt via de ING.
[ Voor 6% gewijzigd door ex87 op 10-06-2019 13:02 ]
Volgens mij heb ik het al een paar keer aangegeven. In Nederland is de afspraak dat bij contactloos betalen er een limiet geldt van 25 euro. Dit geldt dus ook voor Apple Pay.ex87 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:01:
[...]
Heb je wel is zelf met Apple Pay betaald? Of waar haal je precies deze wijsheden vandaan want er klopt helemaal niets van:
- Apple Pay regelt authenticatie via FaceID/touchID hierdoor zit er geen 25,- limiet op.
- Apple Pay werkt op exact dezelfde plekken in NL als draadloos betalen met je pinpas
- Omdat Apple Pay elke transactie via een verificatie regelt is het juist veiliger (en ook sneller, je hebt nooit het effect van: draadloos proberen, oh shit me bank wil een verificatie, pin transactie opnieuw starten, pasje er in, code intikken etc).
- Daarnaast: In het geval van een Apple Watch is het nog sneller: Dubbel tap op de knop, er naast houden en betaald.
Dit is Tweakers, volgens mij heerst hier een algemene verwachting dat je onderbouwt wat je zomaar post. Dus ik ben graag benieuwd naar je persoonlijke ervaringen met Apple Pay waar je, je mening op baseert.
Het enige stukje wat ik met je eens bent is de hype. Als je het echt wilt heb je vanmiddag Apple Pay via Bunq (wat ik dus 4 maanden geleden ook zo heb opgelost) en kan je rustig afwachten tot het werkt via de ING.
Hier een bron:Zodra Apple Pay in Nederland beschikbaar is zal Nederland ook vermeldt worden op die pagina.
De reden dat de huidige Apple gebruikers in Nederland dit niet hebben is omdat ze dus gebruik maken van een buitenlandse kaart.
< dit stukje webruimte is te huur >
Aannames. Aannames en nog meer aannames. De limiet en regels voor contactloos betalen zonder authenticatie gelden niet voor Apple Pay in andere landen, want er zit authenticatie op. Dat zal hoogstwaarschijnlijk - maar dat is net zo zeker als jouw aanname - niet anders zijn in Nederland.aex351 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Volgens mij heb ik het al een paar keer aangegeven. In Nederland is de afspraak dat bij contactloos betalen er een limiet geldt van 25 euro. Dit geldt dus ook voor Apple Pay.
Hier een bron:Zodra Apple Pay in Nederland beschikbaar is zal Nederland ook vermeldt worden op die pagina.
De reden dat de huidige Apple gebruikers in Nederland dit niet hebben is omdat ze dus gebruik maken van een buitenlandse kaart.
Hier in het VK is de limiet £30 voor bankpas - zonder PIN. En - afhankelijk van de (r)etailer - zit er geen of een hogere limiet op Apple Pay.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Daar staat nog niks tussen over Nederland, dus zullen we straks in de praktijk wel werken hoe het werkt met een ING pas. Vooralsnog is er volgens mij nog steeds niemand die met Apple Pay een pincode is tegen gekomen.aex351 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Volgens mij heb ik het al een paar keer aangegeven. In Nederland is de afspraak dat bij contactloos betalen er een limiet geldt van 25 euro. Dit geldt dus ook voor Apple Pay.
Daar staat trouwens ook dat er in Ierland een mogelijk limiet is: Een hoop van mijn Ierse collega's gebruiken al bijna 2 jaar Apple Pay en ik heb nog nooit een pincode bij ze gezien.
Nogmaals: Wel graag onderbouwen met praktijk voorbeelden en eigen ervaringen.
Daarnaast heb ik jou al meerdere keren Apple Pay zien bashen in dit topic. Een hele simpele vraag: Waarom? Als mensen bij/enthousiast over iets worden waarom heb jij er iets aan om dit af te kragen voor andere? Wat voegt dit toe aan dit topic en wat voor positieve bijdrage denk je precies te leveren aan dit forum?
[ Voor 12% gewijzigd door ex87 op 10-06-2019 13:15 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dat is er niet. Als een terminal CDCVM ondersteunt, dan geldt er GEEN limiet voor Apple Pay. In Nederland is dit vrijwel elke terminal. Apple legt dat zelf ook uit: https://support.apple.com/nl-nl/HT202527aex351 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Ik heb met mijn ING Apple Pay pas ook al een €500+ aankoop kunnen doen zonder pincode in te hoeven voeren
Verwijderd
Hier Apple Pay via bunq met een Nederlandse kaart, en ook nog geen pincode vraag tegen gekomen tijdens aankopen.MelvinW schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:24:
[...]
Dat is er niet. Als een terminal CDCVM ondersteunt, dan geldt er GEEN limiet voor Apple Pay. In Nederland is dit vrijwel elke terminal. Apple legt dat zelf ook uit: https://support.apple.com/nl-nl/HT202527
Ik heb met mijn ING Apple Pay pas ook al een €500+ aankoop kunnen doen zonder pincode in te hoeven voeren
[ Voor 6% gewijzigd door Vizzie33 op 10-06-2019 15:39 ]
Dat ligt eraan wat je als betaalmiddel in Apple Pay gebruikt. Als jij je creditcard binnen Apple Pay gebruikt, dan blijft dat als een creditcard werken.henkna schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:46:
Worden de transacties met Apple pay meteen afgeschreven. Of gaat dit net als een creditcard eens per maand?
The devil is in the details.
Ergens deze week!Vizzie33 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:38:
Nu zo ongeveer alle verwachte data niet zijn uitgekomen, welke datum verwachten jullie nu waarop / wanneer ing live gaat met apple pay?
Verwijderd
Week voor Kerst 2019.Vizzie33 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:38:
Nu zo ongeveer alle verwachte data niet zijn uitgekomen, welke datum verwachten jullie nu waarop / wanneer ing live gaat met apple pay?
Als je je normale Maestro kaart er aan koppelt (wat standaard is straks bij ING) dan wordt het direct van je rekening geschreven. Het is een 'normale' contactloze pinbetaling.henkna schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:46:
Worden de transacties met Apple pay meteen afgeschreven. Of gaat dit net als een creditcard eens per maand?
En baseer je dat op gevoel of bronnen en welke?
Nee, wishfull thinking. Ga einde van de week op vakantie. Lijkt me wel handig dan!Vizzie33 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:57:
[...]
En baseer je dat op gevoel of bronnen en welke?
Waar is jouw onderbouwing dan? Ik zie een post met vrijwel alleen maar aannames zonder ook maar enige onderbouwing. Het enige wat er nu bekend is, is dat ING Apple Pay gaat ondersteunen. Hoe ze dat vorm gaan geven (bijv. wel of geen limiet) en wanneer dit beschikbaar komt weet alleen ING. Iets waar het webcare team dankbaar gebruik van maakt, die zijn namelijk de boel lekker aan het hypen.ex87 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:01:
[...]
Dit is Tweakers, volgens mij heerst hier een algemene verwachting dat je onderbouwt wat je zomaar post.
Ook statements dat het overal zou werken helpen niet. Dat vereist dat je op z'n minst iedere betaalterminal hier in Nederland meerdere malen hebt gebruikt. Lijkt me nogal sterk. Bovendien zijn er zat YouTube filmpjes waarop te zien is dat lang niet overal waar je contactloos kunt betalen je dat ook met Apple Pay kunt doen. Datzelfde geldt ook voor iets als Bunq en zelfs voor ING (ik had er vorige week eentje te pakken, normaliter reageert dat ding op mijn pas, nu 0,0 dus uiteindelijk maar met pin moeten betalen). Een n = 1 vergelijking is dus ook volledig kansloos, meer dan een momentopname is het niet.
Zoals je zegt is dit Tweakers en hier op Tweakers wordt ook verwacht dat men weet dat techniek faalt en niet foutloos is. Soms om duidelijke redenen, soms gewoon compleet uit het niets terwijl het voorheen wel werkte en er geen enkele wijziging heeft plaatsgevonden. Techniek is niet feilloos, Apple Pay dus ook niet. Bovendien is Apple Pay afhankelijk van de systemen van ING. Dat Apple Pay niet werkt hoeft niet aan Apple Pay te liggen, dat kan ook de koppeling met ING zijn. Ik mis dit soort technische overview in dit draadje.
Voor de rest lijkt het me duidelijk dat men er hier momenteel op los speculeert. Er valt niks te onderbouwen, het is puur onderbuikgevoelens door het ontbreken van specifieke informatie.
Je vult weliswaar geen 4-cijferige code in (aka de PIN) maar er is nog steeds authenticatie en autorisatie nodig. Dat laatste gebeurd met zaken als Touch ID/Face ID of een geunlockte Watch (lees: het dragen van je Watch). Je bent dus nog steeds overgeleverd aan een autorisatiesysteem en die werken in de praktijk niet altijd even snel. Met warm weer hebben mensen vochtigere vingers en juist vochtige vingers kunnen problemen geven met Touch ID (ze worden niet herkend of het duurt eventjes).Rub147 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:34:
[...]
Uhm, met Apple Pay heb je geen pincode nodig (=sneller) en werkt overal waar je contactloos kunt betalen.
Het grote voordeel zal dan ook meer liggen in het feit dat je geen code meer hoeft te onthouden. Je vinger ergens op leggen of je gezicht scannen is veel eenvoudiger. Dat kan het voor sommige mensen inderdaad sneller maken.
Waar ik in de praktijk vooral tegen aanloop is de verwerkingssnelheid van de betaalterminals zelf. Die zijn meestal aan de trage kant; die met 3g spannen daar de kroon (paar minuten wachten is dan niet ongewoon).
Wow, ik heb denk ik nog nooit ‘een paar minuten’ moeten wachten op een pin transactie en bij jou is dit niet ongewoon? Bizar!ppl schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:53:
[...]
Waar is jouw onderbouwing dan? Ik zie een post met vrijwel alleen maar aannames zonder ook maar enige onderbouwing. Het enige wat er nu bekend is, is dat ING Apple Pay gaat ondersteunen. Hoe ze dat vorm gaan geven (bijv. wel of geen limiet) en wanneer dit beschikbaar komt weet alleen ING. Iets waar het webcare team dankbaar gebruik van maakt, die zijn namelijk de boel lekker aan het hypen.
Ook statements dat het overal zou werken helpen niet. Dat vereist dat je op z'n minst iedere betaalterminal hier in Nederland meerdere malen hebt gebruikt. Lijkt me nogal sterk. Bovendien zijn er zat YouTube filmpjes waarop te zien is dat lang niet overal waar je contactloos kunt betalen je dat ook met Apple Pay kunt doen. Datzelfde geldt ook voor iets als Bunq en zelfs voor ING (ik had er vorige week eentje te pakken, normaliter reageert dat ding op mijn pas, nu 0,0 dus uiteindelijk maar met pin moeten betalen). Een n = 1 vergelijking is dus ook volledig kansloos, meer dan een momentopname is het niet.
Zoals je zegt is dit Tweakers en hier op Tweakers wordt ook verwacht dat men weet dat techniek faalt en niet foutloos is. Soms om duidelijke redenen, soms gewoon compleet uit het niets terwijl het voorheen wel werkte en er geen enkele wijziging heeft plaatsgevonden. Techniek is niet feilloos, Apple Pay dus ook niet. Bovendien is Apple Pay afhankelijk van de systemen van ING. Dat Apple Pay niet werkt hoeft niet aan Apple Pay te liggen, dat kan ook de koppeling met ING zijn. Ik mis dit soort technische overview in dit draadje.
Voor de rest lijkt het me duidelijk dat men er hier momenteel op los speculeert. Er valt niks te onderbouwen, het is puur onderbuikgevoelens door het ontbreken van specifieke informatie.
[...]
Je vult weliswaar geen 4-cijferige code in (aka de PIN) maar er is nog steeds authenticatie en autorisatie nodig. Dat laatste gebeurd met zaken als Touch ID/Face ID of een geunlockte Watch (lees: het dragen van je Watch). Je bent dus nog steeds overgeleverd aan een autorisatiesysteem en die werken in de praktijk niet altijd even snel. Met warm weer hebben mensen vochtigere vingers en juist vochtige vingers kunnen problemen geven met Touch ID (ze worden niet herkend of het duurt eventjes).
Het grote voordeel zal dan ook meer liggen in het feit dat je geen code meer hoeft te onthouden. Je vinger ergens op leggen of je gezicht scannen is veel eenvoudiger. Dat kan het voor sommige mensen inderdaad sneller maken.
Waar ik in de praktijk vooral tegen aanloop is de verwerkingssnelheid van de betaalterminals zelf. Die zijn meestal aan de trage kant; die met 3g spannen daar de kroon (paar minuten wachten is dan niet ongewoon).
Voor de rest is juist het idee van touchID, FaceID of Apple Watch (voor mij eigenlijk vooral Apple watch) dat het sneller/makkelijker is dan een pincode en tegelijkertijd veiliger.
Bij mijn weten werkt alle authentificatie overigens op je telefoon zelf, dus geen data verbinding nodig.
Er is geen data nodig voor de authentificatie Inderdaad. Als je toestel offline is werkt Apple Pay nog steeds.Smobbo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:16:
[...]
Wow, ik heb denk ik nog nooit ‘een paar minuten’ moeten wachten op een pin transactie en bij jou is dit niet ongewoon? Bizar!
Voor de rest is juist het idee van touchID, FaceID of Apple Watch (voor mij eigenlijk vooral Apple watch) dat het sneller/makkelijker is dan een pincode en tegelijkertijd veiliger.
Bij mijn weten werkt alle authentificatie overigens op je telefoon zelf, dus geen data verbinding nodig.
Verder lijkt mij Enkele minuten ook wat overdreven. Zo nu en dan zie ik wel eens mobiele terminals (Thuisbezorgen van de appie ofz) maar zelfs met heel slecht bereik duurt dat nooit langer dan 30 seconden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Waarschijnlijk vanwege de mobiele betaalterminals in een grensregio. Je hebt hier niet overal gebieden met goed ontvangst (het heeft al tot Kamervragen geleid) en die mobiele dingen zijn sowieso al traag. Ik weet dat de koffieautomaten bij de plaatselijke universiteit daar ook problemen mee heeft. Het signaal in de gebouwen is kennelijk niet zo goed en de leverancier weigert om gebruik te maken van het lokale netwerk. Normaliter is het gewoon een storing die gaande is waardoor alles supertraag werkt. En soms is het kennelijk nogal exemplarisch gezien het commentaar van de kassiere. Overigens bedoel ik met "paar minuten" ook de letterlijke betekenis daarvan: 2 minuten.Wow, ik heb denk ik nog nooit ‘een paar minuten’ moeten wachten op een pin transactie en bij jou is dit niet ongewoon? Bizar!
Of het veiliger is ligt eraan hoe je dat bekijkt maar ik denk dat dit voor het gros van de mensen wel zal kloppen. Bij een pincode kun je onder dwang nog een verkeerd nummer opgeven, dat gaat je met Touch ID/Face ID niet lukken. Het voorkomt in ieder geval het afkijken van de pincode.Voor de rest is juist het idee van touchID, FaceID of Apple Watch (voor mij eigenlijk vooral Apple watch) dat het sneller/makkelijker is dan een pincode en tegelijkertijd veiliger.
Niet helemaal. De betaalterminal moet nog het e.e.a. verifiëren bij de bank. Dat is wat vaak het langst duurt. Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat dit voor contactloos betalen dan weer niet het geval is, dat is iets wat lokaal werkt op de chip van je betaalpas.Bij mijn weten werkt alle authentificatie overigens op je telefoon zelf, dus geen data verbinding nodig.
Ik heb hier sterk het idee dat mensen massaal vergeten dat er nog een heel systeem achter zo'n betaalterminal en dat Apple Pay zit. Daar wordt vrijwel geen rekening mee gehouden. Om terug te komen op eerder genoemde limieten: de ING heeft op heel veel zaken limieten gezet: mijning.nl, de app, de creditcard, de betaalpas en contactloos betalen. Sommige zijn niet aanpasbaar, sommige wel. Apple Pay haakt in op die systemen en kan dus ook onderhevig zijn aan dat soort zaken. Vooral als je de uitleg van Apple hanteert dat Apple Pay niet meer is dan de token versie van je betaalpas.
Edit: en ik zie al dat ik op mijn wenken bediend wordt. De link in de post onder mij demonstreert dat er echt wel een dataverbinding nodig is. Niet aan de kant van je smartphone maar aan de kant van de betaalterminal (dat dienen zelfs gecertificeerde internetverbindingen te zijn). Dit is overigens niet de eerste keer dat er zo'n grote storing is geweest. Afgelopen donderdag hadden we er ook eentje als gevolg van dat bgp verkeer wat via China liep.
[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 10-06-2019 19:45 ]
https://nos.nl/l/2288454
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 10-06-2019 19:24 ]
Trap er niet in, de illuminatie proberen ons zo naar contant geld te pushenGeert1976 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:24:
Volgens mij is 't bijna écht zover...
https://nos.nl/l/2288454
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mijn gehele post is gebaseerd op mijn eigen ervaring met Apple Pay en het gebruik daarvan in NL de afgelopen maanden. Mijn onderbouwing is dus mijn eigen gebruikers ervaring.ppl schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:53:
[...]
Waar is jouw onderbouwing dan? Ik zie een post met vrijwel alleen maar aannames zonder ook maar enige onderbouwing.
Niet perse over hoe Apple Pay straks via de ING werkt, dat (zoals ik al eerder schreef) zien we wel als het gelanceerd is.
(Geen troll, heb de foto iets aangepast om de gezichten te bedekken)

Stickers kunnen al een hele tijd besteld worden. Eerst via BE en nu ook via NL.Held348 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:01:
Ik heb eergisteren een slipcurses gevolgd en ik zag dit op een van hun nieuwe koffie automaten ( volgens hun zeer recentelijk gekocht). Apple Pay en Google Pay :0
[Afbeelding]
Bij de Dirk vd Broek hebben ze de Apple Pay stickers ook al een tijd.
Ik weet dat je al een tijd normale stickers kon bestellen maar dit is de eerste keer dat ik dit op een betaalterminal van een koffieautomaat heb gezien.TerrorSource schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:05:
[...]
Stickers kunnen al een hele tijd besteld worden. Eerst via BE en nu ook via NL.
Bij de Dirk vd Broek hebben ze de Apple Pay stickers ook al een tijd.
Helaas. Zo’n Apple Pay sticker zit op mijn werk al zo’n 2 jaar op een vending machine. Zegt dus niets.Held348 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:01:
Ik heb eergisteren een slipcurses gevolgd en ik zag dit op een van hun nieuwe koffie automaten ( volgens hun zeer recentelijk gekocht). Apple Pay en Google Pay :0
[Afbeelding]
Maar goed Apple Pay komt er binnenkort aan
Verwijderd
A man can dreamDaSaN schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:12:
Morgen is 't weer dinsdag, zal het dan eindelijk? Ik denk van wel!
Klopt. Maar bij de aankondiging werd er volgens mij ook erbij vermeld dat het einde jaar zou komen voor Duitsland.yasinusta schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:27:
Duitsland kreeg in Augustus 2018 te horen dat ze Apple Pay zouden krijgen en kregen het pas op 11 december 2018. Wij hebben het begin Mei gehoord ongeveer, dus we moeten zeker nog lang wachten. Ik hoop dat mijn voorspelling niet klopt en dat we morgen al Apple Pay hebben.
ING en Apple zeggen beide binnenkort.
Aan de hand van de overige tweets van dat account, schat ik de kans dat dit waarheid is vrij klein in.Kater1 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:01:
Hee, kijk deze tweet. Ik gok morgen!
https://twitter.com/Crouht/status/1138104605089456128
per aspera ad astra
Tja... Misschien heb je wel een punt.LAD93 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:13:
[...]
Aan de hand van de overige tweets van dat account, schat ik de kans dat dit waarheid is vrij klein in.
Nou...eh... inderdaad. Hij komt niet over als een snuggere Henkie.LAD93 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:13:
[...]
Aan de hand van de overige tweets van dat account, schat ik de kans dat dit waarheid is vrij klein in.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dit lijkt coolblue.nl? Ik zie het niet thoVerwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:31:
[...]
Omdat coolblue belgie dit al ondersteund....
En ja, bedoel in Nederland.
Zon anderhalve week geleden werden wij per mail op de hoogte gesteld van Apple Pay via Mollie.
Niets bijzonders in mijn ogen die "printscreen".
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Just saying
Verwijderd
Waarom zou ING dat willen?Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:54:
Ze gaan het niet van de een op andere dag Apple pay introduceren. Ze willen dat mensen uit kijken naar de dag, wakker worden en aan ING en Apple pay dromen. Dus dat word (mijn inschatting) een week van te voren aangekondigd
< dit stukje webruimte is te huur >
Heb je dit topic wel gevolgd? Men gedraagt zich hier al weken als geile pubers...Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:54:
Ze gaan het niet van de een op andere dag Apple pay introduceren. Ze willen dat mensen uit kijken naar de dag, wakker worden en aan ING en Apple pay dromen. Dus dat word (mijn inschatting) een week van te voren aangekondigd
... sprak de man die zo ongeduldig was, dat hij een jailbreak gebruikte om zijn ING-app aan te passen, zodat hij alvast Apple Pay kon gebruiken.MelvinW schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:58:
[...]
Heb je dit topic wel gevolgd? Men gedraagt zich hier al weken als geile pubers...
Even heel eerlijk: je hebt zelf meegedaan met de hype.
Apple Pay is coming soon. Niet morgen. ING zal eerst nog wel een vooraankondiging doen. Als het net so snel gaat als bij de collega’s in Roemenië, kun je tot de tweede helft van het jaar wachten.
Dit topic is gesloten.