Ja dat is ook zo. Maar je staat toch wel erg vreemd te kijken als je de pincode thuis gestuurd krijgt.WhatsappHack schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:48:
[...]
Op zich valt dat nog mee denk ik. Immers kan het dan x000, 0x00, 00x0 of 000x zijn, waarbij x een getal is tussen de 0-9. Dat zijn alsnog flink wat combinaties die je toevallig maar goed moet hebben; denk dat de kansen niet groter zijn dan een pincode als 1962 om echt maar even iets willekeurigs te noemen.Immers moet de dief ook maar weten dat er 3x een 0 in je code zit om het aantal pogingen te reduceren. Maar dat is niet veel anders als ze van een andere pincode 3 cijfers al weten. Het maakt het dan zeker meer kans om de juiste te raden, maar nog steeds ben je heeeeeel snel door die 3 pogingen heen.
aha... dit impliceert dat het er 11 juni nog NIET is...
Immers "Zou mooi zijn als het dan al zou kunnen...." jammer joh....
Toch spreken ze zichzelf tegen merk ik. De ene keer melden ze dat ze het oprecht niet weten
En de andere keer weten ze wel te melden dat het "morgen" (zeiden ze gisteren en eergisteren) niet gelanceerd wordt.Ik kan je helaas niet iets toevertrouwen wat ik niet weet ;-) Houd onze social media kanalen in de gaten! ^Rialda pic.twitter.com/IBL8n9FcWs
— ING Nederland (@ingnl) 5 juni 2019
Nou, zo vergezocht zou ik het niet zoeken. Dan gaan we richting WIDM-complottheorienAiR60 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:36:
[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 05-06-2019 15:47 ]
Nee dat impliceert niks, het zegt alleen maar dat ze het zelf niet weten.AiR60 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:36:
Stel dat ze het morgen zouden lanceren. Denk je dan echt dat de webcare-medewerker dat dan eerlijk zouden melden de dag ervoor? Tuurlijk niet.
Grote kans dat ze het bij de webcare ook niet weten en t pas 1-2 dagen van tevoren horen.
Grote kans dat ze het bij de webcare ook niet weten en t pas 1-2 dagen van tevoren horen.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Ik zou verwachten dat de support teams (waaronder webcare) toch wel een cursusje krijgen van te voren?
Aan de andere kant, daar hoeven ze geen datum te noemen natuurlijk...
Aan de andere kant, daar hoeven ze geen datum te noemen natuurlijk...
Ik zou me sowieso niet veel aantrekken van de webcare. Die zeiden een uur van tevoren nog dat ze 'de ontwikkelingen in de gaten' hielden, om vervolgens een uur later met een persbericht te komen...
Dit is echt het meest gehypte topic ooit🤣 Ing zegt niks en iedereen denkt de datum te weten, zegt elkaar na hahaAiR60 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:14:
Gelukkig, dan kunnen we hier weer op het forum blijven hopen
Dat is zelfs bij de klantenservice. Die weten het pas als er een bericht in de hun systeem is. Of misschien 's ochtends een briefing bij belangrijke dingen.Dennisweb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:03:
Ik zou me sowieso niet veel aantrekken van de webcare. Die zeiden een uur van tevoren nog dat ze 'de ontwikkelingen in de gaten' hielden, om vervolgens een uur later met een persbericht te komen...
Dus ik denk dat we het van hen het laatste weten.
Eerder gelezen dat het reclameblok morgen vlak voor Ned-Eng wel een mooie zou zijn.
NL 11-tal en ING is een logische combi en de wedstrijd een gegarandeerd kijjcijferkanon.
NL 11-tal en ING is een logische combi en de wedstrijd een gegarandeerd kijjcijferkanon.
Maar niemand weet dat de voorwaarden gewijzigd zijn voor Apple Pay per 1/6 behalve een zeer klein groepje mensen die het echt in de gaten houden.iAmRenzo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:29:
[...]
Wat je natuurlijk moet doen is zorgen dat het allemaal juist getimed is. Eerst coming soon. En daarna kun je steeds specifieker zijn. Ik bedoel als je voorwaarden wijzigt per 1-6, dan kun je niet nog eens 3 weken wachten zonder commentaar te krijgen.
Volg dit topic ook al even. Voor wat het waard is het volgende.
Wellicht 11 juni live gaan met Apple Pay. Waarom.
1e wk wedstrijd oranje vrouwen begint op 11 juni, waarvan ING sponsor is. Daarnaast begint deze wedstrijd om 15:00 uur. Was er niet een afbeelding van ING over Apple Pay waar een klok 3 uur aangaf?
Mocht het niet zo zijn dan weet ik ook niet meer, maar ik vond dit wel erge toevalligheden.☺️
1e wk wedstrijd oranje vrouwen begint op 11 juni, waarvan ING sponsor is. Daarnaast begint deze wedstrijd om 15:00 uur. Was er niet een afbeelding van ING over Apple Pay waar een klok 3 uur aangaf?
Mocht het niet zo zijn dan weet ik ook niet meer, maar ik vond dit wel erge toevalligheden.☺️
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Not sure if crazy or genius.rjbenning schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:51:
Volg dit topic ook al even. Voor wat het waard is het volgende.
Had iemand eigenlijk al gezegd dat het hier net Wie is de Mol is met al die theorieen?
Moest er net aan denken.
Anyway, hebben jullie eigenlijk sinds rond mei ook dat je op nog meer plekken kan betalen? Iemand had gezegd dat per 1 mei alle terminals contactloos moeten ondersteunen, nu viel ‘t me op dat op 3 plekken waar ze die nog niet hadden ze nu inderdaad ook draadloos lappen aanbieden. Dat is een fijne en positieve ontwikkeling.
Opnieuw jammer dat t niet op alles geldt (eg: tankstation automaat), maar toch.
Anyway, hebben jullie eigenlijk sinds rond mei ook dat je op nog meer plekken kan betalen? Iemand had gezegd dat per 1 mei alle terminals contactloos moeten ondersteunen, nu viel ‘t me op dat op 3 plekken waar ze die nog niet hadden ze nu inderdaad ook draadloos lappen aanbieden. Dat is een fijne en positieve ontwikkeling.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja het wordt met het EK dames ingevoerd, dan is het al actief let maar op
ING maakt zijn reclame dan ook
Slogan
Lieke get pay, zo das geregeld, nu Apple pay.... ING
ING maakt zijn reclame dan ook
Slogan
Lieke get pay, zo das geregeld, nu Apple pay.... ING
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Jaa dat heb ik al gezegd!!!WhatsappHack schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:01:
Had iemand eigenlijk al gezegd dat het hier net Wie is de Mol is met al die theorieen?Moest er net aan denken.
Anyway, hebben jullie eigenlijk sinds rond mei ook dat je op nog meer plekken kan betalen? Iemand had gezegd dat per 1 mei alle terminals contactloos moeten ondersteunen, nu viel ‘t me op dat op 3 plekken waar ze die nog niet hadden ze nu inderdaad ook draadloos lappen aanbieden. Dat is een fijne en positieve ontwikkeling.Opnieuw jammer dat t niet op alles geldt (eg: tankstation automaat), maar toch.
[ Voor 16% gewijzigd door jeffrey3322 op 05-06-2019 19:47 ]
Die relatie met een voetbalwedstrijd lijkt me wel wat vergezocht.
Pay and play
Ze kunnen er zoveel reclame mogelijkheden mee maken. Het niet doen als je als sponsor groot en veel in beeld bent.
Das pas vergezocht.
Ze kunnen er zoveel reclame mogelijkheden mee maken. Het niet doen als je als sponsor groot en veel in beeld bent.
Das pas vergezocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 05-06-2019 20:19 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De vraag is of Apple zich wil afficheren met een wereldwijd sportevenement via de derde partij ING.
Apple adverteert wel vanuit eerste hand bij bijvoorbeeld American Football. Daar hebben ze alles zelf in de hand en kiezen ze bewust geen partij.
Of Apple tijdens een WK Voetbal Vrouwen een duidelijk partijdige bank hun naam en dienst laten noemen is de vraag. De reclamespot die ING daarvoor zou moeten produceren moet een doelgroep buiten Nederland aanspreken en beslist pro-Apple zijn en niet pro-Nederland; Apple is immers onpartijdig (landen, gender etc).
Hierbij speculeer ik (weer): Apple zal vast strakke richtlijnen hebben voor ING en ze alleen in algemene (tv-)reclameblokken (dus zonder referenties naar een wereldwijd/Europees/landelijk sportevenement) laten adverteren.
Het logo van Apple en de iPhone of Apple Watch zijn namelijk veelvuldig (en ook weer volgens de strenge richtlijnen: leesbaar, helder scherm, heldere kleuren, precies het goede geluidje op het juiste moment, etc) aanwezig in het gelekte ING-reclamespotje. En dat spotje zelf is uiteindelijk zeer neutraal en nietszeggend over de mensen die er in voorkomen, maar zegt wel veel over de dienst die Apple via ING aanbiedt: gebruiksgemak, snelheid, veiligheid. En daar gaat het om: de dienst Apple Pay zo goed mogelijk naar voren brengen.
Apple adverteert wel vanuit eerste hand bij bijvoorbeeld American Football. Daar hebben ze alles zelf in de hand en kiezen ze bewust geen partij.
Of Apple tijdens een WK Voetbal Vrouwen een duidelijk partijdige bank hun naam en dienst laten noemen is de vraag. De reclamespot die ING daarvoor zou moeten produceren moet een doelgroep buiten Nederland aanspreken en beslist pro-Apple zijn en niet pro-Nederland; Apple is immers onpartijdig (landen, gender etc).
Hierbij speculeer ik (weer): Apple zal vast strakke richtlijnen hebben voor ING en ze alleen in algemene (tv-)reclameblokken (dus zonder referenties naar een wereldwijd/Europees/landelijk sportevenement) laten adverteren.
Het logo van Apple en de iPhone of Apple Watch zijn namelijk veelvuldig (en ook weer volgens de strenge richtlijnen: leesbaar, helder scherm, heldere kleuren, precies het goede geluidje op het juiste moment, etc) aanwezig in het gelekte ING-reclamespotje. En dat spotje zelf is uiteindelijk zeer neutraal en nietszeggend over de mensen die er in voorkomen, maar zegt wel veel over de dienst die Apple via ING aanbiedt: gebruiksgemak, snelheid, veiligheid. En daar gaat het om: de dienst Apple Pay zo goed mogelijk naar voren brengen.
Als ze dat spotje voor een wedstrijd uitzenden is het natuurlijk nog steeds centraal neutraal, maar heb je wel veel kijkers.project4x schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:45:
De vraag is of Apple zich wil afficheren met een wereldwijd sportevenement via de derde partij ING.
Ik hoopte overigens dat apple een wat meer werelds bedrijf zou worden, maar vind ze (niet gek hoor) nog erg gefixeerd op de US markt. Ik ben geen fan van facebook, maar die doen testen en dergelijken ook eens ergens anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Woopdedooo op 05-06-2019 20:56 ]
... na de zomer
Daar heb je gelijk in. Ze zijn alleen ook een van de hoofdsponsoren van het Nederlands elftal.Uffje schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:52:
[...]
Als ze dat spotje voor een wedstrijd uitzenden is het natuurlijk nog steeds centraal neutraal, maar heb je wel veel kijkers.
Ik hoopte overigens dat apple een wat meer werelds bedrijf zou worden, maar vind ze (niet gek hoor) nog erg gefixeerd op de US markt. Ik ben geen fan van facebook, maar die doen testen en dergelijken ook eens ergens anders.
Ja, maar dan zouden ze het nooit mogen uitbrengen of ze moeten stoppen met het Nederlands elftal supporterenproject4x schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:02:
[...]
Daar heb je gelijk in. Ze zijn alleen ook een van de hoofdsponsoren van het Nederlands elftal.
... na de zomer
De reclame hoeft in geen enkele manier betrokken te zijn bij ‘t voetbal. Waar het om gaat is dat ING haar Apple Pay reclame in het reclameblok voor/tijdens de wedstrijd met misschien enkele miljoenen kijkers moet laten zien. Wat resulteert in een release de komende week. Easy as that!
Hahaha dit topic begint echt bizar over de top te raken met voorspellingen en koffiedik-kijkerij.
Ik wacht op de eerste die hier een relatie legt tussen de release van Apple Pay en een invasie van de ruimtemannetjes.. dat zou er toch eigenlijk ook al 50 jaar geleden van gekomen moeten zijn (!)
Ik wacht op de eerste die hier een relatie legt tussen de release van Apple Pay en een invasie van de ruimtemannetjes.. dat zou er toch eigenlijk ook al 50 jaar geleden van gekomen moeten zijn (!)
youtube.com/@hisrep
Misschien heeft het ook wel iets met de maya kalender te maken 🤔DeNachtwacht schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:17:
Hahaha dit topic begint echt bizar over de top te raken met voorspellingen en koffiedik-kijkerij.
Invasie? Je laten zien? Nee ze doen dat op afstand en manipuleren ons, en voeden ons stap voor stap techniekDeNachtwacht schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:17:
Daarom hypen we dit ook zo, we zijn allemaal fanboy geworden hahaha
Nee maar het is toch een ideale start van ING om het dan aan te doen.
Iemand weet het, ik gok ook, ik zet er een verwachting bij. Hoop dat het iig volgende week is.
Op zich was het een slimme zet van ING geweest om Apple Pay tegelijk te lanceren met hun omstreden nieuws vandaag met wat betreft persoonlijke advertenties op basis van je geldstromen, wat enkel uitgezet kan worden middels een opt-out.
Of ze gooien eerst vandaag het kut nieuws eruit, om vervolgens over paar dagen weer positief in het nieuws te komen. Geen idee, maar lijkt me dat hun PR/Marketing hier wel over nagedacht heeft.
Of ze gooien eerst vandaag het kut nieuws eruit, om vervolgens over paar dagen weer positief in het nieuws te komen. Geen idee, maar lijkt me dat hun PR/Marketing hier wel over nagedacht heeft.
Zeker. Dit is het werk van de evil masterminds van INGForte schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:43:
Op zich was het een slimme zet van ING geweest om Apple Pay tegelijk te lanceren met hun omstreden nieuws vandaag met wat betreft persoonlijke advertenties op basis van je geldstromen, wat enkel uitgezet kan worden middels een opt-out.
Nee alle grappen aan de kant... Op de PR/marketing werken mensen die hier jaren voor gestudeerd hebben. Die hebben daar inderdaad echt wel over nagedacht. "Eerst het goede of eerst het slechte nieuws" tja, in dit geval hebben we geen keus.

Jawel je kan opt out kiezen, heb ik vanmiddag ook gedaan bij ING en ben blij dat Apple ook privé wil omgaan met mijn geldzaken.
[ Voor 65% gewijzigd door Mel33 op 05-06-2019 21:51 ]
Opvallend: De site waar je officiele Apple Pay stickers kon halen heeft de optie Nederland ook weer weggehaald. Alleen nog de optie Nederlands (BE) beschikbaar waar gister nog de optie Nederlands (NL) beschikbaar was.
Edit:
Nog wel steeds te bestellen vanuit Nederland.
Edit:
Nog wel steeds te bestellen vanuit Nederland.
[ Voor 9% gewijzigd door Rob!n op 05-06-2019 22:06 ]
Ik vermoed dat ING op Apple wacht en daarom het zelf ook niet weet.
Omdat ik net tweakerslid ben (mede door dit topic waar ik ook stuk om ga), mag ik geen foto’s plaatsen. Wel heb ik link naar een afbeelding van mijn Twitterconversatie met ING, waaruit mijn vermoeden voortkomt.
https://share.icloud.com/...5g#Rijswijk,_Zuid-Holland
Omdat ik net tweakerslid ben (mede door dit topic waar ik ook stuk om ga), mag ik geen foto’s plaatsen. Wel heb ik link naar een afbeelding van mijn Twitterconversatie met ING, waaruit mijn vermoeden voortkomt.
Op welke manier? Ze doen helemaal niksTHE_BASE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:37:
Mijn bestelling ook geannuleerd. Vreemde van van zaken.
Ik ga er niet meer op zitten wachten, hoor het wel. Gun ING deze hype op deze manier ook absoluut niet.

Als je de letters APPLE PAY NEDERLAND omzet naar cijfers (A=1, B=2, C=3, enzovoort), vervolgens de getallen optelt en daar dan een berekening op uitvoert, rolt daar vanzelf de datum uit waarop de dienst wordt uitgerold.
ING wacht op AppleVizzie33 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:49:
Ik vermoed dat ING op Apple wacht en daarom het zelf ook niet weet.

< dit stukje webruimte is te huur >
Dat bedacht ik gisteren ook, maar die vlieger gaat niet op. Dat 'nieuws' vernam ik al op 3 juni. Ik las ergens (volgens mi op Twitter) dat ze dat nieuws aan klanten bekendmaken tussen 3 en 7 juni (uit m'n hoofd). De media heeft het dus een paar dagen later opgepikt. Ik had bij dat nieuwsbericht van nu.nl dan ook echt zo'n idee van "huh, maar dat was toch all bekend?".Forte schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:43:
Weet niet wat jij oud vind, maar (behalve een reserve briefje van 20, wat ik al maanden in mijn telefoon heb) heb ik nooit geld bij me. Alles met een pasje en straks hopelijk met mijn watch evenals mijn vrouw.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:56:
[...]
Hoezo betrouwbaarder?? Contant geld, wat is dat???? En allemaal verschillende pasjes nemen, wie doet dat nog? Ja de oude luitjes e.d. Met de telefoon betalen is overigens veiliger. Anyways de oudere mensen zullen inderdaad bij de pasjes blijven maar de next gen en de jeugd wil zeker mobiel betalen.
En betalen met de watch makkelijker dan betalen met welke pas dan ook. Je draagt hem altijd dus altijd bij je. Ik heb mijn pas zo goed als nooit bij mij en al nooit contact geld bij mij.
(allebei 66+)
Bing
Verwijderd
Jullie wonen duidelijk niet in de grensstreekbing69 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:54:
[...]
Weet niet wat jij oud vind, maar (behalve een reserve briefje van 20, wat ik al maanden in mijn telefoon heb) heb ik nooit geld bij me. Alles met een pasje en straks hopelijk met mijn watch evenals mijn vrouw.
(allebei 66+)
Waar pinnen vaak geen mogelijkheid is, of pas vanaf 10-20 euro.
Mede doordat (Duitse) banken vaak een te hoog bedrag aan de winkelier doorrekenen.
Hopelijk kan Apple Pay iets betekenen in die regio's, zodat ik ook zonder contant geld de grens over kan.
Verwijderd
Ik ben er wel klaar mee. ING mist zijn momentum, zie je ook op social media. Ik zie het over enkele weken/maanden wel verschijnen. The fun is over
Ik snap sowieso jullie hype niet, het is gewoon een 'nieuwe' betaalmethode... Het is welgeteld 1x leuk en daarna normaal. Mobiel betalen is al zo ingeburgerd, echt niemand kijkt er nog raar van op. Ik maak al maanden gebruik van Bunq en ook daar reageert niemand op.
ING makes us happy with a dead mus.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hier toch wel.FiXeR.nl schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:11:
Ik snap sowieso jullie hype niet, het is gewoon een 'nieuwe' betaalmethode... Het is welgeteld 1x leuk en daarna normaal. Mobiel betalen is al zo ingeburgerd, echt niemand kijkt er nog raar van op. Ik maak al maanden gebruik van Bunq en ook daar reageert niemand op.
Zeker als ik met de AW betaal en vele met mij volgens dit topic
De hype vond ik zelf ook wel even leuk maar ben er nu wel klaar mee.
Ben ook van mening dat ze er nu "te laat" mee zijn. Of het nou aan Apple of ING ligt handig is het niet.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik snap de hype ook niet. ik betaal al met BUNQ met apple pay, en straks komt daar mijn ING rekening bij. Prima, maar om nu als een kind uit te kijken naar een snoepje, we zullen het maar first world problem noemen zeker?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Inderdaad, ik ben er ook wel klaar mee. Ik ga het gewoon rustig afwachten.Famous schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:18:
[...]
Hier toch wel.
Zeker als ik met de AW betaal en vele met mij volgens dit topic
De hype vond ik zelf ook wel even leuk maar ben er nu wel klaar mee.
Ben ook van mening dat ze er nu "te laat" mee zijn. Of het nou aan Apple of ING ligt handig is het niet.
Ik wil wel iedereen bedanken voor de lol en de pret die ik de afgelopen paar dagen heb beleefd aan dit zwaar gehypte topic
Nouja, ik heb altijd een Android telefoon gehad waar mobiel betalen een optie was. Nu ik een iPhone heb, zou ik het wel handig vinden om het ook te hebben (helemaal icm een Apple Watch).carpebios schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:19:
Ik snap de hype ook niet. ik betaal al met BUNQ met apple pay, en straks komt daar mijn ING rekening bij. Prima, maar om nu als een kind uit te kijken naar een snoepje, we zullen het maar first world problem noemen zeker?
En ik zit al mijn hele leven bij ING en ga niet speciaal voor dit bij Bunq een account openen.
ING heeft volledig het moment gemist, marketing is niet best, laten we het daarop houden. Naast dat dit forum er klaar mee is, zie je op twitter dit ook gebeuren. En mensen gaan nu echt niet meer overstappen, dit zullen ze pas doen als het uitgerold is.
ik zie het al gebeuren....ING gaat hierom failliet.
check nu.nl maar over een paar dagen...
check nu.nl maar over een paar dagen...
Hoezo missen ze het moment, het staat er nog maar 1 maand, en wij zijn met 100 Tweakers de ophef aan het starten, en met omwegen het áán aan het zetten. Het moment is het EK, als ze dat passeren dan missen ze het moment in mijn ogen wel. nu nog niet hoor.
Dat start vanavond toch?Mel33 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:38:
Hoezo missen ze het moment, het staat er nog maar 1 maand, en wij zijn met 100 Tweakers de ophef aan het starten, en met omwegen het áán aan het zetten. Het moment is het EK, als ze dat passeren dan missen ze het moment in mijn ogen wel. nu nog niet hoor.
vrijdag geloof ik
Ik weet niet welke grensstreek jij dan woont, maar hier in het mooie zuiden kun je zowel in Duitsland als België gewoon overal pinnenVerwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:02:
[...]
Jullie wonen duidelijk niet in de grensstreek![]()
Mede doordat (Duitse) banken vaak een te hoog bedrag aan de winkelier doorrekenen.
Hopelijk kan Apple Pay iets betekenen in die regio's, zodat ik ook zonder contant geld de grens over kan.
Natuurlijk zijn we hier ongeduldig en natuurlijk kunnen er na al die jaren best een paar weken bij.Mel33 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:38:
Maar wat wij niet gewend zijn, is onduidelijkheid. In Nederland is een bedrijf met een beleid als Apple (geheimzinnig, onbekende uitroldata) niet doorsnee. Daarom verwachten we van ING een datum.
Dus lijkt het mij zeer logisch dat ING dat niet eens in de hand heeft en Apple uiteindelijk bepaald. Kan me zelfs nog voorstellen dat Apple heeft aangeven dat ze voor 1 juni de app en marketing klaar moesten hebben en dat Apple vanaf dat moment zélf bepaalt wanneer de launch is. Het zal me dan ook niets verbazen als ING dat nu nog niet weet en pas een dag of 2 van te voren door krijgt vanuit Cupertino.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
@THE_BASE Maar dat is ook wel echt Apple, anders doen, hadden ze niet zo'n slogan, Think Different
Als ze geen zekerheid hebben wanneer het live zou kunnen gaan omdat Apple dit in de hand heeft, waarom kondig je het dan aan? Dit kan inderdaad nog dagen/weken/maanden duren. Niet dat dat erg is, maar had in dat geval dan een plotselinge launch gedaan zoals in andere landen.... in plaats van een hypetrain creëren en dit te laten floppenTHE_BASE schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:50:
[...]
Natuurlijk zijn we hier ongeduldig en natuurlijk kunnen er na al die jaren best een paar weken bij.
Maar wat wij niet gewend zijn, is onduidelijkheid. In Nederland is een bedrijf met een beleid als Apple (geheimzinnig, onbekende uitroldata) niet doorsnee. Daarom verwachten we van ING een datum.
Dus lijkt het mij zeer logisch dat ING dat niet eens in de hand heeft en Apple uiteindelijk bepaald. Kan me zelfs nog voorstellen dat Apple heeft aangeven dat ze voor 1 juni de app en marketing klaar moesten hebben en dat Apple vanaf dat moment zélf bepaalt wanneer de launch is. Het zal me dan ook niets verbazen als ING dat nu nog niet weet en pas een dag of 2 van te voren door krijgt vanuit Cupertino.
Of was het The crazy ones haha
Ik hoop op vrijdag, en komt het dan niet dan laat ik het los, ben nie gek he, alhoewel...
edit: eind volgende week, op zijn laatst dat ik er aan denk
edit2 of houdt dit ING nog tegen, (uitstel door onderhandeling) "Apple komt in de VS met een creditcard"
Ik hoop op vrijdag, en komt het dan niet dan laat ik het los, ben nie gek he, alhoewel...
edit2 of houdt dit ING nog tegen, (uitstel door onderhandeling) "Apple komt in de VS met een creditcard"
[ Voor 56% gewijzigd door Mel33 op 06-06-2019 10:09 ]
Grens regio’s hier enige plek waar ik nog cash nodig heb is op de voetbalclub, en dat is een van de weinig waar je niet kan pinnen. Ook in DE en BE geen pin problemen.Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:02:
[...]
Jullie wonen duidelijk niet in de grensstreek![]()
... na de zomer
Met de Apple Card heb je op termijn dus geen ING meer nodig. Reuze handig natuurlijk wanneer ING alvast iedereen aan Apple Pay helpt en daar ook nog eens reclame voor maakt.Mel33 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:04:
Of was het The crazy ones haha
https://www.apple.com/apple-card/
"A new kind of credit card.Created by Apple, not a bank.".
Het begin van het einde voor ING. Al was dat al begonnen toen Mobiel Betalen mogelijk werd.
[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 06-06-2019 10:57 ]
Ik denk dat ‘t voor ING ook een kwestie is van hoeveel nieuwe klanten ze dankzij het hypen erbij kunnen krijgen voor dat het live gaat en men beseft dat het ‘gewoon’ contactloos betalen op je mobiel is.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan ook niet wachten als geek. Maar los van >25€ zonder pincode blijft het een veredelde manier van contactloos betalen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan ook niet wachten als geek. Maar los van >25€ zonder pincode blijft het een veredelde manier van contactloos betalen.
[ Voor 0% gewijzigd door One_one_12 op 06-06-2019 10:57 . Reden: > ipv < ]
Ik vermoed dat we elkaar wel flink aan het opfokken waren in dit topic. We hebben zelf verwachtingen gecreeert die er nooit waren.Vizzie33 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:33:
ING heeft volledig het moment gemist, marketing is niet best, laten we het daarop houden. Naast dat dit forum er klaar mee is, zie je op twitter dit ook gebeuren. En mensen gaan nu echt niet meer overstappen, dit zullen ze pas doen als het uitgerold is.
Amen!grote_oever schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Ik vermoed dat we elkaar wel flink aan het opfokken waren in dit topic. We hebben zelf verwachtingen gecreeert die er nooit waren.
Apple Card is een creditcard via Mastercard, totaal anders dan een bank.aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Met de Apple Card heb je op termijn dus geen ING meer nodig. Reuze handig natuurlijk wanneer ING alvast iedereen aan Apple Pay helpt en daar ook nog eens reclame voor maakt.
Het begin van het einde voor ING. Al was dat al begonnen toen Mobiel Betalen mogelijk werd.
Nee de Apple Card is een samenwerking tussen Apple en Goldman Sachs (een bank).Queenfanmichel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Apple Card is een creditcard via Mastercard, totaal anders dan een bank.
Totaal geen ING ten iedere geval. Op de informatie pagina staat dat het via Green dot bank gaat. Een tech bank waar Apple Pay en Uber enz al op zitten.Queenfanmichel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:00:
[...]
Apple Card is een creditcard via Mastercard, totaal anders dan een bank.
Goldman Sachs, waar lees je datMrJvG13 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Nee de Apple Card is een samenwerking tussen Apple en Goldman Sachs (een bank).
[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 06-06-2019 11:08 ]
Dat is Apple Pay Cash. Dat gaat via Green dot.aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:07:
[...]
Totaal geen ING ten iedere geval. Op de informatie pagina staat dat het via Green dot bank gaat. Een tech bank waar Apple Pay en Uber enz al op zitten.
De Apple Card is een samenwerking tussen Apple en Goldman Sachs met als betaalnetwerk Mastercard.aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:07:
[...]
Goldman Sachs, waar lees je dat. Zie mijn eerdere reactie.
Zie hier het persbericht van Apple.
[ Voor 32% gewijzigd door MrJvG13 op 06-06-2019 11:18 ]
Ah! Inderdaad. Beetje verwarrend. Zo'n Apple Card klinkt overigens best goed. Handige inzicht in je uitgaven patroon. Iets dat ING ook wilde en nog steeds probeerd te doen. In elk geval vermoed ik dat ING de bui al ziet hangen. Met Apple Card en Apple Pay bestaat er niet echt een reden om nog bij ING te blijven. Terwijl ze nu doodleuk Apple Pay hier gaan uitrollen.MrJvG13 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:11:
[...]
Dat is Apple Pay Cash. Dat gaat via Green dot.
De Apple Card is een samenwerking tussen Apple en Goldman Sachs.
ING moet eerst de negativiteit rondom hun privacy wijziging voorbij zijn. Social media gaat los. Zodra we weer flauwe gifjes zien, is wellicht een release aanstaande
Mijn boefje is liev!
Klopt en Mastercard zoals ik hieronder lees.MrJvG13 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Nee de Apple Card is een samenwerking tussen Apple en Goldman Sachs (een bank).
https://www.macrumors.com/guide/apple-card/In addition to Goldman Sachs, Apple is partnering with Mastercard, so the physical Apple Card can be used wherever Mastercard is accepted. Mastercard is fairly ubiquitous around the world, so the Apple Card should be accepted wherever Mastercard is available.
En laat dat nou super simpel op te lossen zijn.JB schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:21:
ING moet eerst de negativiteit rondom hun privacy wijziging voorbij zijn. Social media gaat los. Zodra we weer flauwe gifjes zien, is wellicht een release aanstaande
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat zal denk ik ook wel de discussie zijn, wie had ooit gedacht dat een tech gigant banken buitenspel gaat zetten.
En dan ook nog alle meta data, in beheer hebben, zal voorkennis wel een heel ander verhaal worden.
En dan ook nog alle meta data, in beheer hebben, zal voorkennis wel een heel ander verhaal worden.
Het is een creditcard. Geen betaalrekening. Geen bedreiging voor ING.aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:16:
[...]
Ah! Inderdaad. Beetje verwarrend. Zo'n Apple Card klinkt overigens best goed. Handige inzicht in je uitgaven patroon. Iets dat ING ook wilde en nog steeds probeerd te doen. In elk geval vermoed ik dat ING de bui al ziet hangen. Met Apple Card en Apple Pay bestaat er niet echt een reden om nog bij ING te blijven. Terwijl ze nu doodleuk Apple Pay hier gaan uitrollen.
Hoe wil je je salaris laten storten op een creditcardnummer? Of je vaste lasten laten afschrijven?
aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:07:
[...]
Totaal geen ING ten iedere geval. Op de informatie pagina staat dat het via Green dot bank gaat. Een tech bank waar Apple Pay en Uber enz al op zitten.
[...]
Goldman Sachs, waar lees je dat. Zie mijn eerdere reactie.
https://www.apple.com/apple-card/Every credit card needs an issuing bank. To create Apple Card, we needed a partner that was up for the challenge of doing something bold and innovative. Enter Goldman Sachs. This is the first consumer credit card they’ve issued, so they were open to doing things in a whole new way.
Dit topic is aardig doorweekt van aannames .. Banken worden helemaal niet buitenspel gezet. Het is juist in samenwerking met.Mel33 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:23:
Dat zal denk ik ook wel de discussie zijn, wie had ooit gedacht dat een tech gigant banken buitenspel gaat zetten.
??aex351 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:47:
[...]
Met de Apple Card heb je op termijn dus geen ING meer nodig. Reuze handig natuurlijk wanneer ING alvast iedereen aan Apple Pay helpt en daar ook nog eens reclame voor maakt.
De Apple Card is alleen in de VS beschikbaar. Het is sowieso geen vervanging voor een bankrekening.
Maar waarom zou juist nú het momentum zijn? Toch niet specifiek vanwege het EK?
Ja ideaal toch, kan iedereen zich ergeren bij de pinautomaat voor een drankje/eten omdat 4G niet werkt ivm mierenhoopKrulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:50:
Mijn boefje is liev!
Je hebt geen 4G of wat voor vorm van internet dan ook nodig voor een betaling wanneer je pas al is toegevoegd aan je walletJB schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:51:
[...]
Ja ideaal toch, kan iedereen zich ergeren bij de pinautomaat voor een drankje/eten omdat 4G niet werkt ivm mierenhoop

Haha dat zou de buzz inderdaad wel groter maken. Maar of dat het soort aandacht is waar ze op zitten te wachten?
Waar wachten ze dan op!g00gle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Je hebt geen 4G of wat voor vorm van internet dan ook nodig voor een betaling wanneer je pas al is toegevoegd aan je wallet
Mijn boefje is liev!
Welk EK in hemelsnaam??? Er is een WK, maar geen EK...Krulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:50:
De pinautomaat zelf heeft wel internet nodig, anders werkt het alsnog nietg00gle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Je hebt geen 4G of wat voor vorm van internet dan ook nodig voor een betaling wanneer je pas al is toegevoegd aan je wallet
trithemis schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:16:
[...]
De pinautomaat zelf heeft wel internet nodig, anders werkt het alsnog niet
Zo, maar even weer een Bunq accountje aangemaakt.
ING wordt hem voorlopig toch niet. #jammer
ING wordt hem voorlopig toch niet. #jammer
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
vanwege iets met voetbal*Mazinho schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Welk EK in hemelsnaam??? Er is een WK, maar geen EK...
Iemand die ouder wil spelen? Wil graag bunq proberen maar ben helaas nog 17 en ouders zijn niet van plan Bunq te nemen.
[ Voor 22% gewijzigd door Rob!n op 06-06-2019 12:42 ]
Hmm...Famous schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:54:
[...]
offtopic:
Mag ik dan wel het jaartje nog kinderbijslag opeisen?
Als het simpel QR code scannen is, en er verder niets aan verbonden is dan wil ik het wel voor je doen hoorRob!n schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:24:
[...]
Hmm...Nee ‘t gaat allen om toestemming geven via een qr. Accounts worden niet gekoppeld. Net even nagevraagd.
Ah heel fijn. Stuur je ff een berichtje. Thanks!Joshoon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:25:
[...]
Als het simpel QR code scannen is, en er verder niets aan verbonden is dan wil ik het wel voor je doen hoor
Is goed, zoon.Rob!n schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Ah heel fijn. Stuur je ff een berichtje. Thanks!
@Joshoon @Rob!n Lezen jullie ff goed de voorwaarden door voor daarmee te gaan klooien?
Voor je 't weet krijg je blokkades en blablabla gezeur of wordt je opeens verantwoordelijk voor de ander terwijl je eigenlijk niets met elkaar te maken hebt als er iets instaat dat dit niet mag.
Kan enkel voor MasterCard gelden hoor, dat weet ik niet meer zeker. (Maar die worden bij voetbalevenementen eigenlijk altijd wel geaccepteerd
)
Tot €250 totaal mag een terminal naar mijn weten offline zijn? (Dat wordt bijgehouden op de kaart)trithemis schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:16:
[...]
De pinautomaat zelf heeft wel internet nodig, anders werkt het alsnog niet
Kan enkel voor MasterCard gelden hoor, dat weet ik niet meer zeker. (Maar die worden bij voetbalevenementen eigenlijk altijd wel geaccepteerd
[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 06-06-2019 13:42 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hebben deze al gezien?
YouTube: Introducing Apple Card — Coming Summer 2019
Ik hoop dat ING deze functie ook activeerde in Apple pay. Ik ben dan de eerste die deze CC aanschaft.
Edit: sorry ik ben aan het terug lezen
Ja deze hebben jullie al voorbij zien komen
YouTube: Introducing Apple Card — Coming Summer 2019
Ik hoop dat ING deze functie ook activeerde in Apple pay. Ik ben dan de eerste die deze CC aanschaft.
Edit: sorry ik ben aan het terug lezen
Ja deze hebben jullie al voorbij zien komen
[ Voor 16% gewijzigd door xbeam op 06-06-2019 13:48 ]
Lesdictische is mijn hash#
Zat ik net al de toen inderdaad.WhatsappHack schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:41:
@Joshoon @Rob!n Lezen jullie ff goed de voorwaarden door voor daarmee te gaan klooien?Voor je 't weet krijg je blokkades en blablabla gezeur of wordt je opeens verantwoordelijk voor de ander terwijl je eigenlijk niets met elkaar te maken hebt als er iets instaat dat dit niet mag.
De eerste regel staat mij al niet echt aan. Ik mis echter wel wat details.
Zolang je minderjarig bent is je wettelijke vertegenwoordiger verantwoordelijk voor je acties. Dat is de
reden dat wij hem/haar vragen om je registratie goed te keuren.
Ja dat lijkt mij ook, je wordt dan gezien als voogd ofzo? Het zou een beetje raar zijn als enkel iemand van 18+ toestemming hoeft te geven voor een minderjarige en het dan opeens koek en ei is.Joshoon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:46:
[...]
Zat ik net al de toen inderdaad.
De eerste regel staat mij al niet echt aan. Ik mis echter wel wat details.
Zolang je minderjarig bent is je wettelijke vertegenwoordiger verantwoordelijk voor je acties. Dat is de
reden dat wij hem/haar vragen om je registratie goed te keuren.
Iemand aan Apple Pay helpen kan ik enkel toejuichen, maar ik denk dat het in dit geval geen goed plan voor jou is om hiervoor te gaan tekenen met je bunq account.
@Rob!n waarom zouden je ouders het niet voor je willen accepteren.. Ik bedoel je bent 17 jaar. Niet compleet achterlijk (lijkt mij) en bijna "volwassen" dus als zij vertrouwen in je hebben en je betaald het zelf waarom zouden ze dat niet willen?
Ik zie net een reactie ^ hierboven, je moet daar dus een Bunq account voor hebben..? Dat maakt het idd wel wat lastiger
Ik zie net een reactie ^ hierboven, je moet daar dus een Bunq account voor hebben..? Dat maakt het idd wel wat lastiger

[ Voor 20% gewijzigd door g00gle op 06-06-2019 13:50 ]
Tsja, ik heb ook nog niet in detail uitgelegd wat ‘t is. Maar mijn ouders zijn erg gehecht aan hun ING dat een 2e bank in hun ogen echt niet nodig is. Maar zal nog ff zeuren.g00gle schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:49:
@Rob!n waarom zouden je ouders het niet voor je willen accepteren.. Ik bedoel je bent 17 jaar. Niet compleet achterlijk (lijkt mij) en bijna "volwassen" dus als zij vertrouwen in je hebben en je betaald het zelf waarom zouden ze dat niet willen?

Tsja, misschien kan je ze over de streep trekken door even te wijzen op de persberichten dat ING je gaat spammen op basis van analyses van je betalingsverkeer.Rob!n schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:50:
[...]
Tsja, ik heb ook nog niet in detail uitgelegd wat ‘t is. Maar mijn ouders zijn erg gehecht aan hun ING dat een 2e bank in hun ogen echt niet nodig is. Maar zal nog ff zeuren.
Maar ik heb misschien een work-around voor je. Geen idee of het gaat werken, dat zal bunq support misschien weten - daar kan je het eventueel aan vragen of dit zou moeten werken. Je kan sinds vandaag een membership aanvragen voor de Travel Card. En enkel de Travel Card (dus geen IBAN, geen iDeal, geen Apple Pay, noppes). Dan betaal je €9,99 en daarna €0,00 per maand, dus gratis voor je ouders. (Al zal jij dat tientje misschien moeten vergoeden als ze het nut van die MasterCard niet inzien.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 06-06-2019 13:56 ]
Dat zit er dus wel.Joshoon schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:25:
[...]
Als het simpel QR code scannen is, en er verder niets aan verbonden is dan wil ik het wel voor je doen hoor
De rekening word bij de DNB aan jouw persoon gekoppeld.
Lesdictische is mijn hash#
Klopt idd. Ik ga gewoon lekker afwachten wat ING de komende weken doet.xbeam schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:18:
[...]
Dat is het dus wel.
De rekening word bij de DNB aan jouw persoon gekoppeld.

Dit topic is gesloten.