aex351 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:48:
Betalen met je betaalpas is nou eenmaal vooralnog makkelijker en betrouwbaarder dan met je telefoon. En aangezien mensen voor gemak kiezen en veiligheid, zullen ze niet snel denken. Oh laat ik eens moeilijk doen en betalen met mijn telefoon. En waarom zouden ze? Mensen die naar de winkels gaan nemen toch hun portemonnee mee. Daar zitten vaak ook andere pasjes bij en contant.
Betalen per pas makkelijker? Nee, maar dat zal een stukje smaak zijn.
Betrouwbaarder? Nee, dat ook niet.
Veiliger? Nee.
Inderdaad bijna niemand die zal denken laat ik eens moeilijk doen en betalen met mijn telefoon, het is immers een stuk sneller en makkelijker om op die manier te betalen.

Ik neem zo min mogelijk pasjes mee. Ik heb m'n rijbewijs mee en een pinpas, maar dat laatste is ook enkel omdat echt geen enkel tankstation NFC ondersteunt. Kan niet wachten tot die ook overgaan.

En rijbewijs digitaal op m'n telefoon zou tof zijn, hoef ik die ook niet meer mee te nemen binnen Nederland.

Heerlijk.
Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom betalen met een pinpas makkelijker en veiliger zou zijn dan via Apple Pay. Sowieso niet makkelijker. Dat geklooi met pasjes, blegh.
aex351 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:55:
[...]
Dus bij het tankstation geef jij even je iPhone aan de kassière achter het glas, zodat ze je airmiles pas kan scannen. Goed idee. Of anders doe je even je horloges af en geef je het door.
Kortom, een fysiek pasje blijft momenteel in veel situaties gewoon praktisch.
Zijn er nog tankstations die dat niet door het raam heen scannen dan? o0
Ik kan m'n klantenkaart gewoon laten scannen door het raam heen, ja ook op m'n iPhone.
En al zou ik hem moeten geven, als er ergens tienduizend camera's hangen dan is het wel in het tankstation. What's she gonna do? Hem jatten?

Wegrennen en de pomp verder onbeheerd achterlaten?
Helaas ben je bij de meeste tankstations wel verplicht om daarna alsnog je portemonnee te pakken ipv lekker af te rekenen vanaf die zelfde iPhone, omdat die een aversie hebben tegen draadloos betalen (ook met je pinpas, dus je moet dat kreng verplicht in de terminal steken); maar dat wordt hopelijk nog eens een keer verplicht gesteld. Dan is dat probleem ook weer de wereld uit.
Dat is m'n laatste wens voor Apple Pay en contactloos betalen in het algemeen: tankstations die het ondersteunen.

(En als ik er gebruik van zou maken, dan zou het vast ook erg fijn zijn als OV-vervoersbedrijven het gaan ondersteunen.

)
[
Voor 3% gewijzigd door
WhatsappHack op 05-06-2019 13:08
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)