Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:23
Slasher schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:49:
[...]

Met een aparte hashtag zie ik
Klopt, maar wel @ingnl. Zou moeten aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matisio
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-03-2023
Er staat wel degelijk iets aan. Zojuist IpadOS 13 op mijn iPad geïnstalleerd. Hier staat bij het instellen al meteen Apple pay beschikbaar om in te stellen zonder de regio aan te passen. Helaas heb ik geen ING dus kan geen kaart proberen te koppelen. Maar wellicht dat er wel iemand is die ios 13 erop kan/wil zetten en ING heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EppelPee
  • Laatst online: 18-09-2021
Er lijkt toch wel degelijk iets te veranderen.

https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html

De afbeelding op de website van ING is op mijn scherm een beetje van streek. Ingezoomd lijkt het wel. Gebeurt toch ook niet zomaar?

Edit: Laat maar, bleek toch aan mijn Safari te liggen. Ik begin spoken te zien van het wachten, denk ik 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door EppelPee op 04-06-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Kon gisteren al, maar hij scant de pas niet, en accepteert de handmatige invoer niet.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:20:
Misschien werkt het net zoals bij Amazon Prime. Komt ook altijd een dag later...
Hahaha dat komt omdat die werken met cupertino time ;-)

Zal hier ook wel het geval zijn. Je denkt toch niet dat ze bij Apple op 3juni s’nachts werken omdat het bij ons al 4juni is en 12:00 is :-).

Als nieuwe header een hit is en verwijst naar De 4e 12uur. Dan zal het geen 4 juli zijn dan zou het heel stom zijn om het vorrige maand al aam te kondige met het komt binnen kort.

Waarschijnlijk moeten ze wachten op cupertino die het om 12 uur live zetten.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Ooit gehoord van scripts?

Hoef je echt niet bij te zijn tegenwoordig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Laatst online: 05-01 09:57
EppelPee schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:23:
Er lijkt toch wel degelijk iets te veranderen.

https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html

De afbeelding op de website van ING is op mijn scherm een beetje van streek. Ingezoomd lijkt het wel. Gebeurt toch ook niet zomaar?

Edit: Laat maar, bleek toch aan mijn Safari te liggen. Ik begin spoken te zien van het wachten, denk ik 8)7
Hahah, ik ga stuk hier. Iedereen maakt elkaar en zichzelf gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 15:18
Vizzie33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:33:
[...]

hahah en niet zo'n beetje ook, zoals iemand eerder vandaag zei, wel knap dat ze ons zo ver krijgen om zo enthousiast te worden om geld uit te gaan geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Matisio schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:22:
Er staat wel degelijk iets aan. Zojuist IpadOS 13 op mijn iPad geïnstalleerd. Hier staat bij het instellen al meteen Apple pay beschikbaar om in te stellen zonder de regio aan te passen. Helaas heb ik geen ING dus kan geen kaart proberen te koppelen. Maar wellicht dat er wel iemand is die ios 13 erop kan/wil zetten en ING heeft.
Waar haal een officiële 13 vandaan?
Ik kan alleen 12.4 ophalen.

https://tweakers.net/ext/f/1Ac2iZRxuIVNWjkPs2qFAoTY/full.png

Heb een link van je screenshot gemaakt, want hij is wel erg groot, en voegt weinig toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 04-06-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
Forte schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:37:
[...]

hahah en niet zo'n beetje ook, zoals iemand eerder vandaag zei, wel knap dat ze ons zo ver krijgen om zo enthousiast te worden om geld uit te gaan geven 8)7
Ja, ze krijgen ons gewoon zover dat we overal maar willen betalen met alle liefde. Goede marketing.

Overigens verbaast het mij niet dat het nog niet live is, nergens wordt iets gelekt én zijn het alleen maar fans die data suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Developers beta iOS 13 is gister uitgekomen.
Public juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 18:31

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Matisio schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:22:
Klopt, staat hier op iOS 13 op mijn iPhone X ook klaar.
Kan de ING bankpas niet scannen, ben bang dat het ook niet zo gaat werken maar dat je het via de app moet doen net zoals Bunq.
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:38:
[...]

[Afbeelding]
Je moet de IPSW downloaden en deze via iTunes installeren.
Tevens heb je Xcode 11 beta nodig op macOS om dit te kunnen doen, maar er is inmiddels ook een workaround voor Windows.

Publieke beta wordt eind deze maand verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
Je hebt Xcode 11 niet nodig als je de beta van OSX heb draaien.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 18:31

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

carpebios schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:44:
Je hebt Xcode 11 niet nodig als je de beta van OSX heb draaien.
Nee was ik vergeten de melden. Met macOS Catalina werkt het ook.
Maar je kan het ook met een PKG doen, dan heb je xcode ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Het Poezenbeest schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:32:
Ooit gehoord van scripts?

Hoef je echt niet bij te zijn tegenwoordig...
Kan, maar ik denk niet dat ze dat risico nemen.
Ze doen dit ook bij Apple ook niet dagelijks en een custom Made bank koppeling met een van werelds grootse banken s’nachts met script blind live gooien zou wel een hele grote gok zijn.

Waar Nederland waarschijnlijk de proeftuin is voor ING zou het goed kunnen dat er afspraken op wereld niveau zij gemaakt. Dit gezien het unieke kosten model (kosteloos voor de gebruiker) en dat er geen gebruik gemaakt word van een CC koppeling maar van de Debit koppeling waardoor er ook geen extra of speciale kosten voor de winkelier zijn. Niet anders dan gewoon pin transactie.

Als ik ING was. En net zo als ING wereldwijd de grootse en koploper op digitaal en internet bankieren was. Zou ik met Apple een deal maken als voor geïnstalleerde bank op alle iPhones wereldwijd.
Dat zou voor beide partijen, Apple en ING verstandig zijn om hun markt te vergoten of in iedergeval te behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:41
Nog 4 minuten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-10 20:07
En nu nog 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Bijna 12uur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dKrkgarN4HjQa59JVOCDl5Da/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer geen Apple Pay haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
Ennnnnnnn niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:50:
[...]

Kan, maar ik denk niet dat ze dat risico nemen.
Ze doen dit ook bij Apple ook niet dagelijks en een custom Made bank koppeling met een van werelds grootse banken s’nachts met script blind live gooien zou wel een hele grote gok zijn.

Waar Nederland waarschijnlijk de proeftuin is voor ING zou het goed kunnen dat er afspraken op wereld niveau zij gemaakt. Dit gezien het unieke kosten model (kosteloos voor de gebruiker) en dat er geen gebruik gemaakt word van een CC koppeling maar van de Debit koppeling waardoor er ook geen extra of speciale kosten voor de winkelier zijn. Niet anders dan gewoon pin transactie.

Als ik ING was. En net zo als ING wereldwijd de grootse en koploper op digitaal en internet bankieren was. Zou ik met Apple een deal maken als voor geïnstalleerde bank op alle iPhones wereldwijd.
Dat zou voor beide partijen, Apple en ING verstandig zijn om hun markt te vergoten of in iedergeval te behouden.
Nou, nou. Tot 30 staan ze in, maar zeker niet in de top tien wereldwijd...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 09:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AiR60
Nou dan kunnen we nu lekker snel gaan slapen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Nee morgen niet, misschien wel! ;-)

Persoonlijk denk ik dat het nog wel even duurt, vol aan het testen nog. Anders durfde ze echt wel een datum te roepen.
Of die ligt nog zover weg (release ios13) dat ze het niet durven te melden.

Maar zonder te dollen;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mFlf1Slyy1PiBzzdmJqM8g9D/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Het offtopic gehalte is wel erg hoog hier. Ik begrijp dat iedereen staat te popelen om z'n geld via Apple Pay uit te geven, maar deze slow chat voegt niks toe en is meer iets voor HK, Discord, of IRC. Graag weer ontopic over Apple Pay, en laat alle status updates achterwege.

[ Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 04-06-2019 21:14 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Nou, nou. Tot 30 staan ze in, maar zeker niet in de top tien wereldwijd...
Je hebt gelijk ze zijn door de crises niet meer grootste.

Wikipedia: ING Groep
Voor het uitbreken van de kredietcrisis leverde ING in 2008 bank- en verzekeringsdiensten en vermogensbeheer aan ruim 85 miljoen klanten in meer dan 40 landen.[21] Met circa 125.000 medewerkers en een balanstotaal van € 1.332 miljard was het een van de grootste financiële instellingen ter wereld.[21]
Maar ze zijn nog wel de beste bank ter wereld ;-)

https://www.banken.nl/nie...oor-beste-bank-ter-wereld

[ Voor 33% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 17:27

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vizzie33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:33:
[...]

8)7 8)7

helemaal mee eens, want ondertussen geniet ik en nog een paar duizend andere bunqers met mij al ruim 1 jaar, in een oase van rust, van Apple Pay op onze Macs, iPads, iPhone's en Apple Watches.... Kom ook naar bunq zou ik zeggen. _/-\o_ :P

Ter aanvulling op speculaties dat er in iOS 13 wel Apple Pay zichtbaar is met regio op NL.
Ik gok gewoon dat Apple onder de motorkap e.e.a heeft veranderd en dat er in iOS 13 een lokale lijst van landen is toegevoegd aan Wallet die geen server-json check meer uitvoerd zoal voorheen gebruikelijk was/is. Deze ingeving heb ik mede omdat Apple vandaag ondermeer de beta.json voor smp (smart mobile pay, zoals apple het intern noemt) offline heeft gehaald.

[ Voor 41% gewijzigd door DaveFlash op 04-06-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
DaveFlash schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:
[...]

8)7 8)7

helemaal mee eens, want ondertussen geniet ik en nog een paar duizend andere bunqers met mij al ruim 1 jaar, in een oase van rust, van Apple Pay op onze Macs, iPads, iPhone's en Apple Watches.... Kom ook naar bunq zou ik zeggen. _/-\o_ :P
Haha nee joh, 8 euro per maand vind ik wat duur voor een handige manier van betalen. Ik heb al zo lang gewacht, wacht nog wel even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Vizzie33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Haha nee joh, 8 euro per maand vind ik wat duur voor een handige manier van betalen. Ik heb al zo lang gewacht, wacht nog wel even.
neuh heb bunq Pack en ben dus slechts 5p/m kwijt. daarnaast zit ik niet alleen voor Apple Pay bij bunq hé. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:36:
[...]

neuh heb bunq Pack en ben dus slechts 5p/m kwijt. daarnaast zit ik niet alleen voor Apple Pay bij bunq hé. 8)7
Bunq heeft officieel geen Apple pay ondersteuning. De vraag is dus nu hoe Apple en ING hier mee omgaan. Waarschijnlijk zal ING Apple vragen te handhaven met alle gevolgen van dien voor bunq.

Zie de Apple pagina onderaan
https://www.apple.com/nl/apple-pay/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
xbeam schreef op Tuesday 4 June 2019 @ 21:46:
[...]

Bunq heeft officieel geen Apple pay ondersteuning. De vraag is dus nu hoe Apple en ING hier mee omgaan. Waarschijnlijk zal ING Apple vragen te handhaven met alle gevolgen van dien voor bunq.

bunq heeft inderdaad in Nederland geen Apple Pay, dus no issues verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:46:
[...]

nee denk het niet, want dan had bunq of apple dat allang gedaan. daarbij, onze passen zijn spaans, italiaans, duits of belgische of iers en dus gewoon elligible voor apple pay, want uit ondersteund land. als apple ze zou revoken heeft apple denk ik een groter probleem, dan die paar duizend bunq klanten het gewoon laten gebruiken, en daarbij bunq heeft al voldoende barrières ingebouwd (o.a. een gps check), zeer waarschijnlijk in opdracht van apple, dat de gemiddelde consument het /niet/ makkelijk kan gebruiken.
En daarbij, ze laten een iCulture er mee weg komen om een bunq stappen plan te publishen, en die z'n er daarna niet 1 event van apple minder om uitgenodigd, daarvan zijn deze week zelfs de belangrijkste mensen met perspas op het wwdc. dus geloof me, apple ligt echt niet wakker van die paar bunqers t.o.v. de miljoenen nederlandse ing klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:28
DaveFlash schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:51:
[...]

nee denk het niet, want dan had bunq of apple dat allang gedaan. daarbij, onze passen zijn spaans, italiaans, duits of belgische of iers en dus gewoon elligible voor apple pay, want uit ondersteund land. als apple ze zou revoken heeft apple denk ik een groter probleem, dan die paar duizend bunq klanten het gewoon laten gebruiken, en daarbij bunq heeft al voldoende barrières ingebouwd (o.a. een gps check), zeer waarschijnlijk in opdracht van apple, dat de gemiddelde consument het /niet/ makkelijk kan gebruiken.
En daarbij, ze laten een iCulture er mee weg komen om een bunq stappen plan te publishen, en die z'n er daarna niet 1 event van apple minder om uitgenodigd, daarvan zijn deze week zelfs de belangrijkste mensen met perspas op het wwdc. dus geloof me, apple ligt echt niet wakker van die paar bunqers t.o.v. de miljoenen nederlandse ing klanten.
Daarbij mag je als EU burger gewoon diensten uit andere EU landen aanschaffen/gebruiken/etc dus ik betwijfel ook of Apple dat uberhoud kan/mag weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mithe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Daarbij mag je als EU burger gewoon diensten uit andere EU landen aanschaffen/gebruiken/etc dus ik betwijfel ook of Apple dat uberhoud kan/mag weigeren.
Ja dat mogen ze, zie Revolut verhaal. Toen Apple op de hoogte was vorige week van truc Revolut was het snel over met de fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Apple niet maar ING misschien wel de betaald voor het alleen recht in NL.

iCulture vermeld er trouwens wel bij dat het illegaal is omdat je valsheid in geschrift moet plegen door tijdens het activeren je woon adres bij de bank tijdelijk te veranderen naar een vals Italiaans adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Apple niet maar ING misschien wel de betaald voor het alleen recht in NL.
Is dat zo? Bron? Of aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

Ja alleen geen bankrekening die mag je alleen hebben op adres waar je ook staat ingeschreven. Dus NL burger kan geen Italiaanse bank pas hebben als niet woonachtig is in Italië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:00:
[...]

Is dat zo? Bron? Of aanname?
Geen idee ik baseer mijn idee ook op de media berichten

Apple bevestigt dat ING de enige bank in is.
En geen andere banken komen.

https://www.iphoned.nl/nieuws/ing-apple-pay-ondersteuning/

[ Voor 32% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
Oei er staat oktober 16 hier

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:52
Wolfmeister is online weer en nl staat er niet meer tussen

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

[...]

klopt, maar financiele diensten hebben volgens mij een uitzondering in de relevante wetten. ben het wel met je eens
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:55:
[...]

Ja dat mogen ze, zie Revolut verhaal. Toen Apple op de hoogte was vorige week van truc Revolut was het snel over met de fun ;)
ook dat was groter dan het leek en had ik binnen no time gefixt, mijn revolut pasje nog dezelfde dag weer actief na-dat revolut ze eerder revoked had. tot op de dag van vandaag, bijne een week later werken ze gewoon nog.

[ Voor 8% gewijzigd door DaveFlash op 04-06-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Laatst online: 29-09 07:12
Als het zo ver in de toekomst zou zijn, lijkt het mij dat ING dat wel specifiek kan vertellen ("coming this fall") in plaats van in mei "binnenkort" te zeggen.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:52
DogPatch06 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:07:
[...]

Als het zo ver in de toekomst zou zijn, lijkt het mij dat ING dat wel specifiek kan vertellen ("coming this fall") in plaats van in mei "binnenkort" te zeggen.
Waar staat het dan?

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark0172
Als we kijken bij bijvoorbeeld Tsjechie (https://www.apple.com/cz/apple-pay/) staat daar ook 16 oktober, dit terwijl het daar al live is. Hetzelfde geldt voor Denemarken (https://www.apple.com/dk/apple-pay/)

Ik neem aan dat dit gewoon een placeholder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidduh
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Captain Planet schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:06:
Wolfmeister is online weer en nl staat er niet meer tussen
Ik krijg nog steeds een 404-error als ik naar de beta config surf, dus waarschijnlijk gebruikt Wolfmeister nu de 'main' config file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

mark0172 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Als we kijken bij bijvoorbeeld Tsjechie (https://www.apple.com/cz/apple-pay/) staat daar ook 16 oktober, dit terwijl het daar al live is. Hetzelfde geldt voor Denemarken (https://www.apple.com/dk/apple-pay/)

Ik neem aan dat dit gewoon een placeholder is.
idd die screenshot zeggen niets, is gewoon apple stock placeholders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19
Waar zie jij 16 oktober staan? Ik zie enkel Binnenkort beschikbaar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
NL staat niet meer in beta maar ook niet live volgens Wolfmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidduh
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Afbeelding in het midden onder 'binnenkort beschikbaar'. Is gewoon een willekeurige datum. Placeholder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Rivanov schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Op de laatste van de 3 iPhones op de card

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19
Hidduh schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Afbeelding in het midden onder 'binnenkort beschikbaar'. Is gewoon een willekeurige datum. Placeholder.
LOL inderdaad. In de andere afbeelding staat namelijk 6 - 9 juni 2018 als datum. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hidduh
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:
[...]

LOL inderdaad. In de andere afbeelding staat namelijk 6 - 9 juni 2018 als datum. ;)
Exact. Misschien gaat ING het wel op 6 juni 2018 beschikbaar maken? Who knows. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark0172
Hidduh schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Exact. Misschien gaat ING het wel op 6 juni 2018 beschikbaar maken? Who knows. :+
Ook deze datum is hetzelfde bij zowel denemarken als tsjechie, denk dat dit gewoon een placeholder is >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:00:
[...]

Ja alleen geen bankrekening die mag je alleen hebben op adres waar je ook staat ingeschreven. Dus NL burger kan geen Italiaanse bank pas hebben als niet woonachtig is in Italië.
Wat een onzin. Ik heb al tien jaar een rekening bij DKB in Duitsland waar ik sinds het begin mijn Nederlandse adres geregistreerd heb. Zo zijn ze ook op de hoogte van mijn BSN en is elk jaar mijn aangifte inkomstenbelasting vooraf ingevuld. Nu nog Apple Pay @ DKB!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob!n
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-02-2024
MelvinW schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:45:
Het kan wel eens een lange dag met een flinke teleurstelling worden. We gaan het meemaken :p Hopelijk komt het snel beschikbaar.
Zoals meerdere al zeiden vanochtend. Helaas vandaag niks guys! Vannacht dan maar toch? Morgenochtend met je slaaphoofd bij de Appie To Go je watch tegen de terminal aanhouden voor dat bakkie pleur. O-)

[ Voor 2% gewijzigd door Rob!n op 04-06-2019 22:34 . Reden: 'Bakkie pleur' ;) ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrJvG13
Inmiddels is het mogelijk om Apple Pay stickers door winkeliers te bestellen bij Apple en af te laten leveren op een Nederlands adres.
Dat was afgelopen weekend nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:34:
Inmiddels is het mogelijk om Apple Pay stickers door winkeliers te bestellen bij Apple en af te laten leveren op een Nederlands adres.
Dat was afgelopen weekend nog niet.
Bron en waar??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist stickers besteld voor mijn winkel. Dan zit het er toch echt wel aan te komen, lijkt me!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
THE_BASE schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:40:
Zojuist stickers besteld voor mijn winkel. Dan zit het er toch echt wel aan te komen, lijkt me!
Het zit er sws aan te komen. Maar of het dagen of weken is, moet gaan blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 23:08
Wel besteld al 1-1,5 week geleden maar nog niks in huis.
Wel Belgie als land gekozen en NLxxxxAA als postcode ingevuld.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
Vizzie33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:43:
[...]

Het zit er sws aan te komen. Maar of het dagen of weken is, moet gaan blijken.
Ala de stickers te bestellen zijn is het echt geen weken meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:45:
[...]

Ala de stickers te bestellen zijn is het echt geen weken meer!
Ik ben gewoon wat voorzichtig.
Want 4 juni zou echt de dag van apple pay zijn (ik geloofde het al niet zo, omdat er helemaal niets gelekt wordt) en werd het dus ook niet. Heel simpel gezegd, niemand hier weet het. Alles is suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob!n
Inmiddels is https://www.wolfmeister.dev/tools/apple-pay ook weer online met werkende elementen. Nederland mist alleen uit de lijst. Dit betekent dat Nederland uit de beta is (of is verplaats in een ander json bestandje waar WolfMeister niks van af weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:47:
Inmiddels is https://www.wolfmeister.dev/tools/apple-pay ook weer online met werkende elementen. Nederland mist alleen uit de lijst. Dit betekent dat Nederland uit de beta is (of is verplaats in een ander json bestandje waar WolfMeister niks van af weet).
de beta config is kapot, als je in de chrome console > network kijkt, dan zie je dat deze site de beta config ook niet laad.

edit:
probeer hem maar eens te laden zonder cache:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
curl -H 'Cache-Control: no-cache' https://smp-device-content.apple.com/static/region/v2/config-beta.json
<html>
<head><title>404 Not Found</title></head>
<body bgcolor="white">
<center><h1>404 Not Found</h1></center>
<hr><center>nginx/1.12.2</center>
</body>
</html>

[ Voor 26% gewijzigd door nitro op 04-06-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob!n
nitro schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:48:
[...]

de beta config is kapot, als je in de chrome console > network kijkt, dan zie je dat deze site de beta config ook niet laad.
Vanmiddag inderdaad. Nu niet meer. Waarschijnlijk zorgde de 404 ervoor dat het hele element eruit lag. Dus geen idee waar ze mee bezig zijn. Ook geen idee hoe we achter het (misschien wel niet bestaande) nieuwe json bestandje komen van Apple. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Vanmiddag inderdaad. Nu niet meer. Waarschijnlijk zorgde de 404 ervoor dat het hele element eruit lag. Dus geen idee waar ze mee bezig zijn. Ook geen idee hoe we achter het (misschien wel niet bestaande) nieuwe json bestandje komen van Apple. :O
probeer het eens (zonder cache)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Wat een onzin. Ik heb al tien jaar een rekening bij DKB in Duitsland waar ik sinds het begin mijn Nederlandse adres geregistreerd heb. Zo zijn ze ook op de hoogte van mijn BSN en is elk jaar mijn aangifte inkomstenbelasting vooraf ingevuld. Nu nog Apple Pay @ DKB!
Dit komt van de EU site met bank regels
https://europa.eu/youreur...-accounts-eu/index_nl.htm
Als u een basisbetaalrekening wilt openen in een ander EU-land dan waar u woont, moet u in sommige gevallen ook een gedegen motivering daarvoor geven, bijv. dat u in het ene land woont, maar in het andere land werkt.
En de locale nl regels.
https://www.geld.nl/spare...g-openen-als-buitenlander
Alle Nederlandse banken stellen als voorwaarde dat je in Nederland woont en staat ingeschreven bij de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Ook moet je een Nederlands identiteitsbewijs of een verblijfsvergunning hebben. Heb je geen verblijfadres in Nederland of sta je niet ingeschreven bij de gemeente? Dan kun je dus geen Nederlandse bankrekening openen
Hier in Nederland is het dus niet toegestaan om zonder inschrijving op geldig Nederlands woonadres een rekening te open.

Hoe precies in Duitsland of Italië zit weet ik niet.
En bunq is veelste vaag over Apple pay.

https://www.rtlnieuws.nl/...eur-van-bunq-alweer-dicht

[ Voor 37% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal offtopic reacties zijn verplaatst naar TC. Dat je ook stickers hebt besteld, aan het aftellen bent, of gaat slapen is niet echt ontopic.

[ Voor 43% gewijzigd door Daedalus op 05-06-2019 00:46 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:15:
[...]
Hoe precies in Duitsland of Italië zit weet ik niet.
En bunq is veelste vaag over Apple pay.

https://www.rtlnieuws.nl/...eur-van-bunq-alweer-dicht
Dat artikel is al meer dan een jaar oud he, de achterdeur staat nogsteeds wagenwijd open alleen is er een extra stapje vereist. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat is TC?
@Daedalus

Waren de updates van de ING app nu voor die privacy aanpassing?

[ Voor 58% gewijzigd door Mel33 op 05-06-2019 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:12
Mel33 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:51:
Wat is TC?
@Daedalus

Waren de updates van de ING app nu voor die privacy aanpassing?
TC = Trashcan. Omdat het geen waarde toevoegt. Ik bedoelde ‘slaap lekker’ sarcastisch, gezien het tijdstip maar de irritatie dat Apple Pay er nog niet is neemt toe en dus gaan mensen slowchatten.

In ieder geval zal het nog wel even duren met Apple Pay. Een lancering als in IJsland die uit de lucht komt vallen zal niet snel gebeuren. Als ING eerst nog een datum wil aankondigen, dan wachten we toch nog even?

We hebben vijf jaar zonder gedaan. Dan kunnen die paar weken er ook wel bij.

[ Voor 0% gewijzigd door Dennisweb op 05-06-2019 00:56 . Reden: Niet de UBB code die ik wilde. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vizzie33
Dennisweb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:55:
[...]

TC = Trashcan. Omdat het geen waarde toevoegt. Ik bedoelde ‘slaap lekker’ sarcastisch, gezien het tijdstip maar de irritatie dat Apple Pay er nog niet is neemt toe en dus gaan mensen slowchatten.

In ieder geval zal het nog wel even duren met Apple Pay. Een lancering als in IJsland die uit de lucht komt vallen zal niet snel gebeuren. Als ING eerst nog een datum wil aankondigen, dan wachten we toch nog even?

We hebben vijf jaar zonder gedaan. Dan kunnen die paar weken er ook wel bij.
Eens, het is alleen een aparte manier van communiceren. Waar mensen eerst enthousiast waren omdat Apple Pay eindelijk kwam, wordt men nu geïrriteerd bij gebrek aan enige informatie. Waar in het begin mensen zijn overgestapt naar INg, verwacht ik dat mensen die nu pas willen afstappen wachten tot het live gaat en dit niet nu al gaan doen bij gebrek aan info.
Wellicht wil ING een hype creëren, maar dan moet je wel goed communiceren en dat is er nu totaal niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vizzie33 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 06:59:
[...]

Eens, het is alleen een aparte manier van communiceren. Waar mensen eerst enthousiast waren omdat Apple Pay eindelijk kwam, wordt men nu geïrriteerd bij gebrek aan enige informatie. Waar in het begin mensen zijn overgestapt naar INg, verwacht ik dat mensen die nu pas willen afstappen wachten tot het live gaat en dit niet nu al gaan doen bij gebrek aan info.
Wellicht wil ING een hype creëren, maar dan moet je wel goed communiceren en dat is er nu totaal niet 8)7
Klopt helemaal, in mijn optiek. Ze gaan nu wel de plank mis slaan. Ik kan mij voorstellen dat Webcare geen harde datum weet. Maar het zou ING sieren als ze zeggen ‘zomer 2019’. Dan weet iedereen waar ‘ie aan toe is.

Je gaat mij niet vertellen dat alles klaar is voor lancering en ze nog geen harde datum weten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:38
THE_BASE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:24:
[...]

Klopt helemaal, in mijn optiek. Ze gaan nu wel de plank mis slaan. Ik kan mij voorstellen dat Webcare geen harde datum weet. Maar het zou ING sieren als ze zeggen ‘zomer 2019’. Dan weet iedereen waar ‘ie aan toe is.

Je gaat mij niet vertellen dat alles klaar is voor lancering en ze nog geen harde datum weten.
Of ze doen dit gewoon met opzet, hiermee creëren de mensen die het graag willen een hype op twitter en hier op Tweakers en elders? Wat ook kan, is dat Apple nog steeds onduidelijk is over wanneer zij het willen inschakelen voor Nederland. Misschien wil ING wel, maar is apple nog steeds onduidelijk.

Ik verwacht het eigenlijk niet meer deze maand. Maar zoals het in andere landen is gegaan kan het er ook "ineens" zijn. We zullen wel zien. Het is gewoon afwachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:23
g00gle schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:38:
Ik verwacht het eigenlijk niet meer deze maand. Maar zoals het in andere landen is gegaan kan het er ook "ineens" zijn. We zullen wel zien. Het is gewoon afwachten :*)
Ik verwacht het zeker wel deze maand. Allerlei kleine hints zorgen daarvoor. Als ze het deze maand niet gaan releasen, dan had het ook nog niet in de app bundles gezeten. Dan was dat wel middels een non-public release uitgerold. Wat mijn gevoel bevestigd, is dat de stickers ook ineens zijn te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zomer 2019 is nog steeds te vaag. Juni is al wat beter. Je wilt met dit soort dingen wel momentum creëren.
Ik bedoel, ik mag hopen dat er needs zijn die alles uitkleden. 1 juni de voorwaarden. App updates met Apple pay elementen. Als ing nu nog een maand wacht is iedereen toch een beetje teleurgesteld blij. Doe je het vandaag dan heeft volgens mij iedereen nog een aansteken de werking voor de mensen die niet als need zitten wachten.
Nieuwe klanten binnen harken doen ze natuurlijk ook graag. Zal ze vast een duit gekost hebben om de enige launchpartner te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• project4x
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 23:17
Als je de verschillende aankondigingsberichten (even googlen per bank naar hun pers-/nieuwsbericht over hun aankondiging van Apple Pay) naast de startdata (Wikipedia: Apple Pay onder Availability) legt, zit daartussen ongeveer 4–5 weken. Dat is vrij consistent.

Ook is de tekst ‘Coming soon’, zoals bij ING, vrijwel in elk aankondigingsbericht en het beeld met het pasje van de bank op een iPhone hetzelfde, ongeacht het land (en taal). Dat is ook consequent.

Omdat elke launch altijd op een dinsdag of woensdag is (check de lanceerdata) zouden gisteren en vandaag goede kanshebbers zijn, net als volgende week dinsdag en woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 10:09
Vanaf welke datum staat er coming soon bij ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Thijs2012 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:02:
Vanaf welke datum staat er coming soon bij ING?
sinds 1 mei. dus al ruim een maand. vind ik niet echt 'soon' meer, maar dat kan aan mij liggen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
Ach stapje voor stapje komt het dichterbij.
Dat de stickers te bestellen zijn is wel een indicatie dat het geen weken meer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MrJvG13 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:05:
Ach stapje voor stapje komt het dichterbij.
Dat de stickers te bestellen zijn is wel een indicatie dat het geen weken meer gaat duren.
idd, alleen is te hopen dat die stickers ook komen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

project4x schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
Als je de verschillende aankondigingsberichten (even googlen per bank naar hun pers-/nieuwsbericht over hun aankondiging van Apple Pay) naast de startdata (Wikipedia: Apple Pay onder Availability) legt, zit daartussen ongeveer 4–5 weken. Dat is vrij consistent.

Ook is de tekst ‘Coming soon’, zoals bij ING, vrijwel in elk aankondigingsbericht en het beeld met het pasje van de bank op een iPhone hetzelfde, ongeacht het land (en taal). Dat is ook consequent.

Omdat elke launch altijd op een dinsdag of woensdag is (check de lanceerdata) zouden gisteren en vandaag goede kanshebbers zijn, net als volgende week dinsdag en woensdag.
Dan dus de laatste woensdag van de maand over 3 weken :) ING houd van teasen, dit doen ze dus nog 3 weken lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
''In België heeft slechts 37 procent van de bevolking vertrouwen in contactloze betalingen zonder pincode voor bedragen tot 25 euro. Ook transacties via de smartphone zorgen bij veel Belgen nog voor een onveiligheidsgevoel. Dit blijkt uit een onderzoek van Bancontact Payconiq Company.''

bron: Tweakers nieuwsfeed

voila, wat ik en ander al eerder in dit topic hebben aangehaald; dat wat ze in Belgie hebben onderzocht zal ook hier NL gelden, gros van de mensen vindt dat hele Apple Pay, Google Pay of Samsung Pay helemaal niks en zijn meer dan tevreden met het huidige pin/betaal systeem.

Het zijn vooral die paar honderd Tweakers en wellicht paar duizend andere tech geeks die Apple Pay interessant vinden, ik schat dat die userbase hooguit zo'n 5-10% is op t totaal aantal rekeninghouders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10 21:11
Noorwegen, Polen en Oekraïne zijn allemaal op 1 mei 2018 aangekondigd, enkel Oekraïne is binnen 3 weken geactiveerd. Die termijn is al voorbij. Polen en Noorwegen op dinsdag 19 en woensdag 20 juni. Dit jaar is het maar één land oftewel:

Apple Pay: dinsdag 18 juni! :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Aksnes op 05-06-2019 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 20:54
Geert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:15:
''In België heeft slechts 37 procent van de bevolking vertrouwen in contactloze betalingen zonder pincode voor bedragen tot 25 euro.
Alleen al dit is in Nederland wel een ander verhaal, echter. Bijna iedereen werkt contactloos met bankpasjes alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik ben het ermee eens dat juist daarom misschien Apple Pay als onnodig gezien wordt door velen, maar als het een bepaalde kritieke massa bereikt, kan het ook zomaar aanslaan op een iedereen-doet-het manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 08:51
''In België heeft slechts 37 procent van de bevolking vertrouwen in contactloze betalingen zonder pincode voor bedragen tot 25 euro. Ook transacties via de smartphone zorgen bij veel Belgen nog voor een onveiligheidsgevoel. Dit blijkt uit een onderzoek van Bancontact Payconiq Company.''

voila, wat ik en ander al eerder in dit topic hebben aangehaald; dat wat ze in Belgie hebben onderzocht zal ook hier NL gelden, gros van de mensen vindt dat hele Apple Pay, Google Pay of Samsung Pay helemaal niks en zijn meer dan tevreden met het huidige pin/betaal systeem.

Het zijn vooral die paar honderd Tweakers en wellicht paar duizend andere tech geeks die Apple Pay interessant vinden, ik schat dat die userbase hooguit zo'n 5-10% is op t totaal aantal rekeninghouders
Maar ook:
In anderhalf jaar tijd is het aantal Belgen met een bank-of betaalapp op hun smartphone met 24 procent gestegen. We vinden die apps snel, handig en een prima alternatief voor cash. Dat blijkt uit het Grote Bancontact Payconiq Company Betaalonderzoek 2019.

Bron: https://www.tijd.be/publi...opulariteit/10133519.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:28
Maar Nederland loopt jaren op België voor als het gaat om alles wat met tech omdat -zeker Franstalige belgen- alles liever bij het oude vertrouwde houden. Zie pulsvisserij. Wat dat betreft een Appels en Peren verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ja, dus langzaam aan gaat t steeds meer leven onder de mensen. Jouw lappie tekst uit t artikel had ik nog niet gelezen :+

thanks!

@Choasmarkk ow jee, we gaan toch geen Nederlanders--Belgen discussie starten he!? >:) >:)

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:28
@Geert1976 Nee daar ga ik mij niet aan wagen :)

Verder wel benieuwd naar Apple Pay hoor! In de VS de afgelopen jaren toch zeer regelmatig met hun Watch- en iPhone zien betalen dus het lijkt daar toch redelijk van de grond gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• project4x
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Dan dus de laatste woensdag van de maand over 3 weken :) ING houd van teasen, dit doen ze dus nog 3 weken lang.
Nu speculeer ik: hoe ik Apple als consument ken zie ik dat ze veel in hun greep hebben, zo ook wanneer banken hun ‘Coming soon’-bericht de wereld in mogen sturen.

Omdat Apple zelf de knop om moet zetten om Apple Pay per land te activeren (iets met dat JSON-file) hebben ze de marketing (lengte, aantal berichten, wat banken los mogen laten etc) geheel zelf in handen.

Apple heeft bepaald dat ‘Coming soon’ een ‘ruime maand’ betekent. Waarom? Omdat Apple de baas is en wij consumenten gretig volgen en dit de spanning hoog genoeg houdt zonder dat we weglopen (zie het aantal reacties hier alleen al). Alles hieraan is volledig ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
project4x schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Nu speculeer ik: hoe ik Apple als consument ken zie ik dat ze veel in hun greep hebben, zo ook wanneer banken hun ‘Coming soon’-bericht de wereld in mogen sturen.

Omdat Apple zelf de knop om moet zetten om Apple Pay per land te activeren (iets met dat JSON-file) hebben ze de marketing (lengte, aantal berichten, wat banken los mogen laten etc) geheel zelf in handen.

Apple heeft bepaald dat ‘Coming soon’ een ‘ruime maand’ betekent. Waarom? Omdat Apple de baas is en wij consumenten gretig volgen en dit de spanning hoog genoeg houdt zonder dat we weglopen (zie het aantal reacties hier alleen al). Alles hieraan is volledig ontworpen.
Spijker.Kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online

Wat echt complete onzin is. Als je hier in het VK kijkt, is een heel groot deel van de betalingen via de telefoon. Of via Apple pay of Android pay. En Nederland is vele malen meer gelijk aan het VK dan aan België.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zwerver schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:36:
[...]

Als je hier in het VK kijkt, is een heel groot deel van de betalingen via de telefoon.
heb je hier cijfers van? hoeveel % van de jaarlijkse betaling is bij jullie in 't VK via de telefoon?
En enigzins ook logisch, het VK is ''ietsjes'' groter dan een NL of Belgie plus het feit dat Apple Pay al enige tijd actief is bij jullie in 't VK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:39:
[...]

heb je hier cijfers van? hoeveel % van de jaarlijkse betaling is bij jullie in 't VK via de telefoon?
En enigzins ook logisch, het VK is ''ietsjes'' groter dan een NL of Belgie plus het feit dat Apple Pay al enige tijd actief is bij jullie in 't VK.
Zo te zien 27%

https://www.statista.com/...-kingdom-payment-methods/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nu was het antwoord op twitter "nog héél even".

Ik houd er rekening mee dat ik vanaf morgen, weekendje weg naar Frankrijk, niet met Apple Pay kan betalen via ING. Jammerrrr :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 13:51
iAmRenzo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:59:
Nu was het antwoord op twitter "nog héél even".

Ik houd er rekening mee dat ik vanaf morgen, weekendje weg naar Frankrijk, niet met Apple Pay kan betalen via ING. Jammerrrr :'(
Vorige week was ik in Frankrijk, daar kan je bij veel plekken niet eens via NFC betalen. Heel irritant uiteindelijk, keken verbaasd op toen ik mijn pasje aan de bovenkant wilde houden. Het apparaat liet het wel toe, maar het werkte niet. Ze waren verbaasd dat het in Nederland wél (bijna) overal kon. Het lijkt me érg sterk als je overal met apple pay kan betalen daar.

PS: En dit was dan ook nog eens in Parijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Prophasis op 05-06-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand of deze truc op gaat:

Ik heb een gezamenlijke en/of-rekening bij ING. Ik heb een pasje en mijn partner heeft een pasje. Hij gebruikt deze zelden, dus opzeggen is een optie, scheelt toch kosten in de maand.

Maar is het mogelijk om de ING-app op zijn en mijn telefoon te hebben en dan 'mijn' pas in zijn Wallet te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
THE_BASE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:40:

Maar is het mogelijk om de ING-app op zijn en mijn telefoon te hebben en dan 'mijn' pas in zijn Wallet te zetten?
Alleen als je ook met dezelfde iCloud account op beide apparaten bent ingelogd.

Een extra betaalpas voor een en/of rekening kost €1 per maand. Maar volgens mij kan je de extra pas niet opzeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrJvG13 op 05-06-2019 11:47 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.