Yes! Het werkt
offtopic:
nog niet
nog niet
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als jij je telefoon uit je broek pakt en direct erop kijkt terwijl je 2x de uitknop indrukt doet die beide handelingen direct, je hoeft niet eerst Apple Pay op te starten, kijken en dan pas naar de terminal. Het werkt gewoon mega snel.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:42:
[...]
Dat is mooi, dus je moet hoe dan ook je telefoon ontgrendelen in het geval met een iPhone. Wat inhoudt, je telefoon naar je gezicht, moeilijk doen met je vinger of alsnog je pincode intikken. Dan is contactloos/mobiel betalen beter. Dan hoef je helemaal je telefoon niet te ontgrendelen tot 25 euro en erboven moet je net als met Apple Pay iets doen om de betaling te authenticeren. Waarbij banken gewoon een limiet vanaf 25 euro hanteren hier in Nederland. Dat ze dat in het buitenland anders doen veranderd niets aan de Nederlandse voorwaarden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja het mooie is dus dat ING en Apple mensen blijkbaar zeer enthousiast weten te krijgen over het uitgeven van geld
Vergeet de knipoog niet, let's keep the hype aliveFky85 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:03:
Helaas mensen. Morgen weer een dag, tot morgen!
Tenzij...
Is dat zo? volgens mij is het een handje vol mensen in dit topic die elkaar trollen met mogelijke theorieënBlubber schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:02:
[...]
Ja het mooie is dus dat ING en Apple mensen blijkbaar zeer enthousiast weten te krijgen over het uitgeven van geld. Dat heeft die bank toch weer zeer pro voor elkaar ...
< dit stukje webruimte is te huur >
Er hoeft niet betaald voor te worden, dat is al meerdere keren benoemd in dit topic. En ook bevestigd door ING. Gratis service dienstaex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:14:
[...]
Is dat zo? volgens mij is het een handje vol mensen in dit topic die elkaar trollen met mogelijke theorieën. om vervolgens erachter te komen dat zodra het beschikbaar is en er betaald voor moet worden het helemaal niet zo leuk meer is
Naja, je moet er sowieso voor betalen als je het wilt gebruiken. Of winkels gaan opeens dingen gratis weg geven, maar dan kan je Apple Pay ook weer niet gebruiken.g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:15:
[...]
Er hoeft niet betaald voor te worden, dat is al meerdere keren benoemd in dit topic. En ook bevestigd door ING. Gratis service dienst
Tuurlijk je betaald tijdens het gebruik. Maar voor het gebruik hoef je niet per transactie te betalen of soortgelijk.mithe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:23:
[...]
Naja, je moet er sowieso voor betalen als je het wilt gebruiken. Of winkels gaan opeens dingen gratis weg geven, maar dan kan je Apple Pay ook weer niet gebruiken.
Ik denk dat apple en ING voor een verassing gaan en lanceren het op zaterdag om 01;53.Mglange schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:31:
De aankondiging dat ING Apple Pay zouden introduceren was er ook opeens op een woensdag ochtend. Morgen.....?![]()
Blijven speculeren....
... na de zomer
FaceID is zo snel dat het uit je zak halen van de iPhone en naar de terminal bewegend, even kantelen naar je gezicht, ruim voldoende is om te ontgrendelen. Als je TouchID gebruikt gaat het ook in 1 beweging, zeker als je ook je duim hiervoor geauthenticeerd hebt. Helemaal niet moeilijk doen, dit is gewoon praktijk.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:42:
[...]
Dat is mooi, dus je moet hoe dan ook je telefoon ontgrendelen in het geval met een iPhone. Wat inhoudt, je telefoon naar je gezicht, moeilijk doen met je vinger of alsnog je pincode intikken. Dan is contactloos/mobiel betalen beter. Dan hoef je helemaal je telefoon niet te ontgrendelen tot 25 euro en erboven moet je net als met Apple Pay iets doen om de betaling te authenticeren. Waarbij banken gewoon een limiet vanaf 25 euro hanteren hier in Nederland. Dat ze dat in het buitenland anders doen veranderd niets aan de Nederlandse voorwaarden.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Je weet dat het contactloze betalen om contactloos betalen met de bankpas gaat he....wat er in die voorwaarden staat. Contactloos betalen met je smartgadget maakt gebruik van een heel andere techniek. Is geen 'domme chip', maar een device die zelf een extra authenticatie kan doen (FaceID, PIN, TouchID, etc).aex351 schreef op Tuesday 4 June 2019 @ 14:18:
[...]
Dus je hele punt is het kunnen omzeilen van de 25 euro limit. De banken hebben dit juist expliciet opgenomen in hun voorwaarden voor het gebruik van contactloos/mobiel betalen in Nederland. Dat zal met Apple Pay niet anders zijn. Dus ik mis je hele punt. Het voorbeeld van Google Pay ontgaat mij ook, want ook dat is niet officiele in Nederland uitgerold. Dus dat kan je alleen gebruiken via een omweg.
Betalen met een Android telefoon en een specifieke bank-app werkt als volgt. Afhankelijk van je telefoon: zet je telefoon tegen de terminal aan / eventueel even scherm aan zetten - ontgrendelen hoeft niet. 1) je betaald direct 2) bij limiet de bank-app wordt geopend en je voert een pincode in 3) eindig met je telefoon tegen de terminal aan.
Kortom, wat je zegt klopt gewoon niet. Tenzij jij mij nu kan laten zien dat de banken in Nederland hun voorwaarden ten aanzien van contactloos/mobiel betalen hebben aangepast.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 04-06-2019 15:49 ]
De (technische) support staff is ze hiervoor dankbaarUffje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:35:
[...]
Ik denk dat apple en ING voor een verassing gaan en lanceren het op zaterdag om 01;53.
In sommige landen heeft Apple Pay restricties. Bijvoorbeeld; er wordt een pincode gevraagd of de transactie gaat niet door boven een bepaald bedrag. Zie deze pagina van Apple zelf: https://support.apple.com/nl-nl/HT207435Nickk93 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:05:
[...]
Wat ik bedoel is het volgende scenario. Ik sta in een winkel en wil een bedrag hoger dan 25 euro met mijn telefoon afrekenen in het geval van de app van de ING of SNS (die van de Rabo en ABN heb ik geen ervaring mee). Dan heb ik 2 opties:Met Google Pay:
- Ontgrendel je scherm, open de app, voer je pincode in, hou telefoon tegen het pinapparaat
- Zet je telefoon aan, houd je telefoon tegen het pinapparaat, wacht op de foutmelding, de app is als het goed is nu geopend op je toestel, voer pincode in, hou telefoon nogmaals tegen het pinapparaat
Ontgrendel je scherm, hou telefoon tegen het pinapparaat. Dit werkt ook voor bedragen hoger dan 25 euro. Je hoeft alleen nog iets op je scherm te selecteren als je een andere pas wil gebruiken.
Voor mij in ieder geval net het verschil om Google Pay wel te gebruiken met Bunq en de mobiel betalen apps van de banken niet.
[ Voor 4% gewijzigd door TwArbo op 04-06-2019 15:55 ]
De ING stelt het iedere keer dat iemand vraagt op twitter wanner het komt een uurtje uitRob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:52:
Ook https://smp-device-conten...tic/region/v2/config.json die altijd netjes NL liet zien staat nu niet meer in de lijst.
[ Voor 48% gewijzigd door Mar.tin op 04-06-2019 15:55 ]
NL heeft altijd in de beta versie gestaan niet in de 'productie' versie...Rob!n schreef op Tuesday 4 June 2019 @ 15:52:
Ik blijf ieder uur checken, en ik denk wel meerdere in dit topic hier. 10 min, wie weet.![]()
Wat wel opvalt is dat https://www.wolfmeister.dev/tools/apple-pay niks meer laat zien. Weet iemand wat hiermee waarschijnlijk aan de hand is? Aanpassingen vanuit Apple?
Ook https://smp-device-conten...tic/region/v2/config.json die altijd netjes NL liet zien staat nu niet meer in de lijst.
Hahah, dat zal wat zijn. Denk dat het support team er ook langzamerhand genoeg van heeft. Boycotten die handel!Mar.tin schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:52:
[...]
[...]
De ING stelt het iedere keer dat iemand vraagt op twitter wanner het komt een uurtje uit
Denk dat het support team überhaupt al genoeg heeft van elke dag te moeten zeggen dat het binnenkort komtRob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:57:
[...]
Hahah, dat zal wat zijn. Denk dat het support team er ook langzamerhand genoeg van heeft. Boycotten die handel!
Over een aantal maanden "prijzen ING pakketten gaan omhoog"g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:24:
[...]
Tuurlijk je betaald tijdens het gebruik. Maar voor het gebruik hoef je niet per transactie te betalen of soortgelijk.
Prijzen voor een betaalpakket blijven gelijk. Alleen de afschrijving wordt per maand ipv per kwartaal.iRinze schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:02:
[...]
Over een aantal maanden "prijzen ING pakketten gaan omhoog"de onkosten die ze maken zullen ze linksom of rechtsom gaan compenseren.
Klopt, nog wel. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er geen prijsverhoging (buiten de inflatiecorrecties) aan zit te komen. De tijd zal het leren...MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Prijzen voor een betaalpakket blijven gelijk. Alleen de afschrijving wordt per maand ipv per kwartaal.
Dat (transactie kosten) is de grootste vertragende factor bij het hele Apple Pay beschikbaar stellen in NLaex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:13:
Mooi die stellige beweringen dat Apple Pay gratis is.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-06-2019 16:15 ]
Mijn boefje is liev!
Voor de consument is t gewoon gratis. Je betaalt niets meer dan je voorheen betaalde voor pinpas/betalingen. Ben wel benieuwd waar jij op doeltaex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:13:
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Waar wil je nou naar toe? Natuurlijk wordt alles duurder. Uiteindelijk zullen de betaalpakketten stijgen maar of dat nou direct aan Apple Pay straks ligt?aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:13:
't Is een beetje een dooddoener, maar de kosten worden in de omzetberekeningen wel degelijk verrekend in de kosten van het betaalpakket. ING blijft een commercieel bedrijf. Mocht Apple Pay erg groot worden en ze maken minder winst op de betaalrekeningen dan zullen ze echt wel de prijzen omhoog gooien. In de toekomst dus.DoD Cerberus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:25:
[...]
Voor de consument is t gewoon gratis. Je betaalt niets meer dan je voorheen betaalde voor pinpas/betalingen. Ben wel benieuwd waar jij op doelt
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Maar een idee, maar misschien hebben op dit moment alle deelnemende landen de beta afgerond en staat die json voor nu offline tot een nieuw land zich meld? Dat zal dus een snelle livegang van de live versie bevestigenazteke schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:46:
[...]
Overigens... https://smp-device-conten...egion/v2/config-beta.json doet het niet meer zoals aangegeven. Wellicht omdat er een nieuwe versie is gemaakt? Ik heb een paar usual suspects geprobeerd zonder resultaat
Gaat dit nu elk uur geroepen worden?JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:51:
Bijna 17 uur!
Nee om 18uur is het geen 17uur
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ja, welkom in dit topic. Je hoeft hier niet te wezen he? Geen verplichting. Alleen een stel Apple Pay enthousiastelingen die al véél te lang wachten op deze functie. Take it, or leave it.
Erg he! Iedereen weet toch wel dat het pas werkt vanaf woensdag 5 juni om 12:00.. zucht!
Mijn boefje is liev!
*MJ popcorn gifje*
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Wat is veranderd?Mel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:15:
Is de tekst veranderd?
https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html
Er wordt nu een andere header getoond. De telefoon toont nu een tijd van 12:00 en 4G, terwijl de vorige mock-up 9:41 en WIFI was. Dit betekend dat Apple Pay alleen op 4G gaat werken en vanaf 12:00Mel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:15:
Is de tekst veranderd?
Nee volgens mij zelfde tekst als afgelopen week.Mel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:15:
Is de tekst veranderd?
op twitter staat dat andere plaatje:aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Er wordt nu een andere header getoond. De telefoon toont nu een tijd van 12:00 en 4G, terwijl de vorige mock-up 9:41 en WIFI was. Dit betekend dat Apple Pay alleen op 4G gaat werken en vanaf 12:00![]()
.
12:00(24:00) 4G (4juni) ;-)aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Er wordt nu een andere header getoond. De telefoon toont nu een tijd van 12:00 en 4G, terwijl de vorige mock-up 9:41 en WIFI was. Dit betekend dat Apple Pay alleen op 4G gaat werken en vanaf 12:00![]()
.
[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 17:26 ]
Lesdictische is mijn hash#
G is de 7e letter van het alfabet => 4 Juli
Lijkt wel een slechte Amerikaanse detective serie zo, de spanning is in elk geval net zo hoog
SpanningFamous schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:26:
[...]
Lijkt wel een slechte Amerikaanse detective serie zo, de spanning is in elk geval net zo hoog
[ Voor 7% gewijzigd door xbeam op 04-06-2019 17:36 ]
Oud filmpje
Elect a clown, expect a circus.
Updates en features roll je meestal juist s'nachts uit. Dan hebben ze de minste klant impact vaak moeten onderdelen van je serverpark worden herstart.g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:31:
Ze rollen het echt niet vanavond uit. Kan me haast niet voorstellen. Maar wie weet. Het komt vanzelf ergens deze maand. Of niet 😂
Nog even en niemand gelooft het als iemand het meld wanneer het daadwerkelijk live isxbeam schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:35:
[...]
I know ;-) maar de boel beetje op jutten is altijd leuk
Hahahah! +1AiR60 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:40:
Nog even en zelfs ING gelooft het niet meer als het echt live gaat
Verwijderd
Die lachen zich doodAiR60 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:40:
Nog even en zelfs ING gelooft het niet meer als het echt live gaat
[ Voor 8% gewijzigd door klerk559 op 04-06-2019 18:03 ]
WWDC 2020 waarschijnlijkklerk559 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:00:
hallo. ik ben nieuw hier. weet iemand toevallig wanneer apple pay live gaat? ik ben erg nieuwsgierig. wie helpt mij?
Dat zal me niets verbazen..
PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070
Bing
Oeh! Echt?! 2 minuten?bing69 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:49:
Toch gebeurd er iets op de achtergrond, start Wallet net op en hij vraagt spontaan of ik een betaalkaart wil toevoegen. Gaat goed tot het einde.....
Maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
Goh, dat zou toch een stunt wezen. Ik verlies met het uur hoop. Vanaf vanochtend al trouwens...WouterG schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:01:
Zou grappiger zijn als de Rabobank vanavond live ging.
Ja, ik geloof niet dat ING weet wat momentum is.deheij1 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:40:
Waarom duurt het allemaal zolang en waarom is ING zo traag, breed communiceren en dan iedereen laten wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door iAR op 04-06-2019 19:11 ]
Is gister live gegaanklerk559 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:00:
hallo. ik ben nieuw hier. weet iemand toevallig wanneer apple pay live gaat bij ING in Nederland? ik ben erg nieuwsgierig. wie helpt mij?
Heb je 't nog niet ingesteld??klerk559 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:00:
hallo. ik ben nieuw hier. weet iemand toevallig wanneer apple pay live gaat bij ING in Nederland? ik ben erg nieuwsgierig. wie helpt mij?
Mijn boefje is liev!
In restaurant van hoofdkantoor ING that isAiR60 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:18:
Ik ga morgen naar mn werk en laat mn portemonnee thuis, als ik bij de lunch moet afrekenen en het werkt niet zeg ik dat het aan hun apparatuur ligt 😂
Mijn boefje is liev!
Waren er wel vragen?Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:21:
Wat wel opvalt is dat ING al een goede 4 uren niet meer over Apple Pay via Twitter heeft gecommuniceerd. Waar ze dat afgelopen dagen bijna elk uur deden. Of ze zijn er écht klaar mee of de term binnenkort is niet meer van toepassing.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2019 19:26 ]
Pas weggaan als hij het doetVerwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:26:
Sta je dan in de Jumbo...
Portemonnee vergeten op het werk... iPhone wel bij me...
Wat een timing haha
Geen probleem eten en drinken genoeg daar
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Weinig vragen van klanten of klaar er mee.Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:21:
Wat wel opvalt is dat ING al een goede 4 uren niet meer over Apple Pay via Twitter heeft gecommuniceerd. Waar ze dat afgelopen dagen bijna elk uur deden. Of ze zijn er écht klaar mee of de term binnenkort is niet meer van toepassing.
Wat een geweldig leven hebben we hè! We hebben gewoon elk uur iets om naar uit te kijken.AiR60 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:06:
Naja we kunnen nu weer 55 minuten gaan hopen
Zoals ing zegt: ennnn door....
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:38:
[...]
Weinig vragen van klanten of klaar er mee.
Heb inmiddels Bunq trial maar weer omgezet in PremiumAangezien ING nog wel even duurt
Inmiddels een vraag. Niemand reageert (nog)?
Mwah. Deze zeg ik niet op. Ben erg tevreden met bunq. En middels bunq pack is het relatief goed te betalen. :-)Heb inmiddels Bunq trial maar weer omgezet in PremiumAangezien ING nog wel even duurt
Met een aparte hashtag zie ik
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq