Revolut blokkeert iedereen die Apple Pay toevoegt in landen waar het niet ondersteund is, zie deze post op Reddit: https://www.reddit.com/r/...in_unsupported_countries/kwdr schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:26:
Ter info, als je een Revolut Credit Card hebt, kan je sinds kort ook werken met Apple Pay. Even je land op Belgie zetten, dan vanuit de Revolut App je credit card toevoegen aan Apple Pay en alles werkt zoals verwacht...
Link
Voor mijn beeldvorming, vereist dit een App Store update van de ING app of komt deze functionaliteit gewoon beschikbaar in huidige app zodra ze dit aanzetten?harm12nl schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Haha heerlijk. Ik weet zeker dat heel wat mensen in dit topic razendsnel de app hebben gechecked..
ik namelijk wel![]()
Mijn boefje is liev!
Ze kunnen het gewoon op afstand inschakelen, daar is geen update meer voor nodig. De afgelopen updates van de ING-app hebben ze echter wel steeds kleine wijzigingen gedaan. Het kan dus zijn dat ze nog echt niet klaar zijn en nog een update in de planning hebben, maar in principe is het niet nodig.JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:41:
[...]
Voor mijn beeldvorming, vereist dit een App Store update van de ING app of komt deze functionaliteit gewoon beschikbaar in huidige app zodra ze dit aanzetten?
Hoeveel PM's heb je inmiddels gehad met de vraag of je het even kunt uitleggen?MelvinW schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:42:
[...]
Ze kunnen het gewoon op afstand inschakelen, daar is geen update meer voor nodig. De afgelopen updates van de ING-app hebben ze echter wel steeds kleine wijzigingen gedaan. Het kan dus zijn dat ze nog echt niet klaar zijn en nog een update in de planning hebben, maar in principe is het niet nodig.
Hoe jij het geactiveerd hebt.
Geen eigenlijkg00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:46:
[...]
Hoeveel PM's heb je inmiddels gehad met de vraag of je het even kunt uitleggen?
Hoe jij het geactiveerd hebt.
Snap even niet waarom iedereen ineens denkt dat ING vandaag of afgelopen week Apple Pay zou introduceren. ING roept namelijk al heel lang dat ze dit gaan doen.
Verder is Apple Pay oud nieuws. Als je echt een tech liefhebber bent en met je mobiel wilde betalen dan was je wel overgeschakeld naar Android. Het is toch belachelijk dat iPhones al sinds de iPhone 6 een NFC chip hebben maar dat je er vervolgens niet gebruik van kan maken.
Dan kan nog een paar maanden wachten op zo'n flut product als Apple Pay ook nog wel erbij.
Verder is Apple Pay oud nieuws. Als je echt een tech liefhebber bent en met je mobiel wilde betalen dan was je wel overgeschakeld naar Android. Het is toch belachelijk dat iPhones al sinds de iPhone 6 een NFC chip hebben maar dat je er vervolgens niet gebruik van kan maken.
Dan kan nog een paar maanden wachten op zo'n flut product als Apple Pay ook nog wel erbij.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik wist gewoon dat het fake was, maar toch even checken. Mijn tegendeel wordt graag bewezenharm12nl schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Haha heerlijk. Ik weet zeker dat heel wat mensen in dit topic razendsnel de app hebben gechecked..
ik namelijk wel![]()
Apple Pay is ook geen eerste levensbehoefte. Maar kom op, we zijn tweakers. Een beetje hypen naar een functie, die misschien al jaren op Android zit maar nog niet op de Iphone, mag toch best wel? Anders is dit topic ook zo dood en stil. Ik vind dit eigenlijk best wel leuk.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:51:
Snap even niet waarom iedereen ineens denkt dat ING vandaag of afgelopen week Apple Pay zou introduceren. ING roept namelijk al heel lang dat ze dit gaan doen.
[ Voor 56% gewijzigd door grote_oever op 04-06-2019 09:54 ]
Bedankt voor jouw toevoeging aan dit topic.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:51:
Dit gaat over Apple Pay. Waarom kom je hier enkel om te bashen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Rustaag! De een vindt Apple Pay gewoon wat minder spannend/boeiend dan de ander. Ik zelf kijk meer uit naar nieuwe diensten die Apple aankondigt (zoals Apple Pay in NL) dan nieuwe hardware. Ieder zijn ding.
Natuurlijk, maar op een gegeven moment wordt het wel kansloos. Aangezien dit al sinds 2014 speelt. Alleen omdat het Apple is praat iedereen het recht. En is het allemaal prima en fantastisch.grote_oever schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:52:
[...]
Ik wist gewoon dat het fake was, maar toch even checken. Mijn tegendeel wordt graag bewezen
[...]
Apple Pay is ook geen eerste levensbehoefte. Maar kom op, we zijn tweakers. Een beetje hypen naar een functie, die misschien al jaren op Android zit maar nog niet op de Iphone, mag toch best wel? Anders is dit topic ook zo dood en stil. Ik vind dit eigenlijk best wel leuk.
Snap verder ook wel dat als iPhone gebruiker het eindelijk fijn om met je toestel te kunnen betalen. Ik was namelijk iemand die er al sinds 2014 naar uitkeek. Maar je moet toch toegeven, 5 jaar later en nog steeds geen draadloos betaalmogelijkheid is gewoon zeer slecht van Apple. Dit omdat ze de NFC chip blokkeren.
Verwijderd
Soms duurt het even voordat anderen (de banken) zijn overtuigd van de privacy-voordelen.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Maar je moet toch toegeven, 5 jaar later en nog steeds geen draadloos betaalmogelijkheid is gewoon zeer slecht van Apple. Dit omdat ze de NFC chip blokkeren.
Volgens mij zijn het meer de kosten (transacties) die de banken weerhoudenVerwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:06:
[...]
Soms duurt het even voordat anderen (de banken) zijn overtuigd van de privacy-voordelen.
Mijn boefje is liev!
Vraag me overigens oprecht af wat op dit moment nog de blokkerende factor is voor ING om live te gaan, is dat Apple? Is dat ING zelf? Het feit dat MelvinW het al heeft kunnen gebruiken betekent dat het gewoon werkt, dus dat er nog uitgebreide testen lopen lijkt me niet waarschijnlijk, zeker omdat ING al Apple Pay actief heeft in andere landen.
De dag is nog niet om gelukkig
Verwijderd
Want het is zo'n groot succes op Android? Nadeel met het gebruiken van de NFC is dat men maar een aantal toestellen ondersteunen. Ook op Android moeten ze gewoon over naar Android Pay dan heb je dat gedoe niet meer.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Natuurlijk, maar op een gegeven moment wordt het wel kansloos. Aangezien dit al sinds 2014 speelt. Alleen omdat het Apple is praat iedereen het recht. En is het allemaal prima en fantastisch.
Snap verder ook wel dat als iPhone gebruiker het eindelijk fijn om met je toestel te kunnen betalen. Ik was namelijk iemand die er al sinds 2014 naar uitkeek. Maar je moet toch toegeven, 5 jaar later en nog steeds geen draadloos betaalmogelijkheid is gewoon zeer slecht van Apple. Dit omdat ze de NFC chip blokkeren.
Ik denk dat ze vooral bezig zijn om de uitrol zo smooth mogelijk te laten verlopen. Dat zie je ook terug in de laatste app-updates, waarbij er waarschuwingen voor drukte zijn toegevoegd.Forte schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:09:
Vraag me overigens oprecht af wat op dit moment nog de blokkerende factor is voor ING om live te gaan, is dat Apple? Is dat ING zelf? Het feit dat MelvinW het al heeft kunnen gebruiken betekent dat het gewoon werkt, dus dat er nog uitgebreide testen lopen lijkt me niet waarschijnlijk, zeker omdat ING al Apple Pay actief heeft in andere landen.
Zijn ze bang voor (hoge) belasting op systemen dan ofMelvinW schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:15:
[...]
Ik denk dat ze vooral bezig zijn om de uitrol zo smooth mogelijk te laten verlopen. Dat zie je ook terug in de laatste app-updates, waarbij er waarschuwingen voor drukte zijn toegevoegd.
Mijn boefje is liev!
Heel kort door de bocht heb je misschien gelijk, maar ik zie tegenwoordig nog weinig mensen betalen met hun smartphone. Als Apple Pay er straks is heb ik het idee dat ik niet meer anders ga betalen. Dus snap niet helemaal waarom Android dit al jaren heeft, maar ik er weinig van zie. Maar goed, je hebt gelijk. Als je zwart/wit gaat bekijken heeft Android een functie die Apple nu pas beschikbaar stelt. Desalniettemin is het voor Apple gebruikers wel volledig nieuw en werkt het met terugwerkende kracht op telefoons die we nu al hebben. Mijn Iphone X kan straks prima apple pay gebruiken en dat is weer een "Jehhh" momentje voor mij, terwijl de telefoon al 1 1/2 jaar oud is. Dat is toch leuk om over te speculeren.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Natuurlijk, maar op een gegeven moment wordt het wel kansloos. Aangezien dit al sinds 2014 speelt. Alleen omdat het Apple is praat iedereen het recht. En is het allemaal prima en fantastisch.
Persoonlijk krijg ik een beter gevoel bij privacy als het gaat om apple dan om google. De "sign me in" van Google zal ik niet gaan gebruiken, maar de "Sign me in" van Apple lijkt me een geweldige mogelijkheid.
Wat heeft "sign me in" te maken met apple pay? Misschien zien wij als consument niet helemaal in welke consequenties functies hebben. Je kan het namelijk ook omdraaien; Waarom heeft Android de NFC chip open gezet, terwijl Apple dat niet doet. Vermoedelijk gaat Apple verdienen aan Apple Pay en is dat de reden dat de NFC chip dicht zit. Google zal stom zijn om de NFC chip open te zetten en de dienst "gratis" aan te bieden.
Daarnaast is Apple Pay al een functie die paar jaar oud is en eindelijk naar Nederland komt. ING hyped lekker mee en "fokt" ons op.
Lijkt er wel op ja.. Als iedereen straks virtuele kaart voor Apple Pay gaat aanvragen bij ING op hetzelfde moment, dan kan ik me voorstellen dat dat best voor wat problemen kan gaan zorgenJB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:18:
[...]
Zijn ze bang voor (hoge) belasting op systemen dan of
Ik denk dat in Nederland de gemiddelde gebruiker vooralsnog liever zijn pinpas gebruikt. En op Android heb je helemaal geen gedoe. Gedoe die je met Apple wel hebt. Ik kan prima draadloos betalen met mijn telefoon in het buitenland hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:14:
[...]
Want het is zo'n groot succes op Android? Nadeel met het gebruiken van de NFC is dat men maar een aantal toestellen ondersteunen. Ook op Android moeten ze gewoon over naar Android Pay dan heb je dat gedoe niet meer.
Over welke privacy heb je het precies? Op Android in Nederland betaal je direct via de app van je bank. Terwijl je met Apple Pay via Apple gaat. Dan lijkt de privacy mij toch iets beter gewaarborgd met Android.grote_oever schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Heel kort door de bocht heb je misschien gelijk, maar ik zie tegenwoordig nog weinig mensen betalen met hun smartphone. Als Apple Pay er straks is heb ik het idee dat ik niet meer anders ga betalen. Dus snap niet helemaal waarom Android dit al jaren heeft, maar ik er weinig van zie. Maar goed, je hebt gelijk. Als je zwart/wit gaat bekijken heeft Android een functie die Apple nu pas beschikbaar stelt. Desalniettemin is het voor Apple gebruikers wel volledig nieuw en werkt het met terugwerkende kracht op telefoons die we nu al hebben. Mijn Iphone X kan straks prima apple pay gebruiken en dat is weer een "Jehhh" momentje voor mij, terwijl de telefoon al 1 1/2 jaar oud is. Dat is toch leuk om over te speculeren.
Persoonlijk krijg ik een beter gevoel bij privacy als het gaat om apple dan om google. De "sign me in" van Google zal ik niet gaan gebruiken, maar de "Sign me in" van Apple lijkt me een geweldige mogelijkheid.
Wat heeft "sign me in" te maken met apple pay? Misschien zien wij als consument niet helemaal in welke consequenties functies hebben. Je kan het namelijk ook omdraaien; Waarom heeft Android de NFC chip open gezet, terwijl Apple dat niet doet. Vermoedelijk gaat Apple verdienen aan Apple Pay en is dat de reden dat de NFC chip dicht zit. Google zal stom zijn om de NFC chip open te zetten en de dienst "gratis" aan te bieden.
Daarnaast is Apple Pay al een functie die paar jaar oud is en eindelijk naar Nederland komt. ING hyped lekker mee en "fokt" ons op.
[ Voor 61% gewijzigd door aex351 op 04-06-2019 10:26 ]
Ik heb 'n scriptje gemaakt op de .json url van Apple. Dus ik krijg met 5 minuten een melding als NL wordt toegevoegd aan de (niet beta) regio config.
Maar wat epo schetst, herken ik wel. Laatst eigenlijk pas voor het eerst een beetje verbaasd dat iemand met zijn telefoon afrekende ipv een pasje achter het hoesje. Het wordt IMHO echt nog weinig gebruikt. Geen idee of met de komst van Apple Pay dit drastisch gaat veranderen. Wat dat betreft hoeft ING nergens bang voor te zijn mbt systemen die overbelast rakenaex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat in Nederland de gemiddelde gebruiker vooralsnog liever zijn pinpas gebruikt. En op Android heb je helemaal geen gedoe. Gedoe die je met Apple wel hebt. Ik kan prima draadloos betalen met mijn telefoon in het buitenland hoor.
Mijn boefje is liev!
Is deze te delen?g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:25:
Ik heb 'n scriptje gemaakt op de .json url van Apple. Dus ik krijg met 5 minuten een melding als NL wordt toegevoegd aan de (niet beta) regio config.
We doen hier allemaal wel alsof we met z'n allen heel technisch zijn en we als Tweakers zo ongeveer de enige zijn die Apple Pay grootschalig gaan gebruiken (oké misschien beetje overdreven
), maar het kan best dat we ons vergissen in de gemiddelde Nederlander. Zo technisch hoogstaand is dit nou ook weer niet.
Voorbeeld: m'n schoonzusje (18-) heeft pas haar eerste iPhone gekocht. Helemaal in d'r nopjes natuurlijk. Ik weet dat ze ook ING heeft, dus gezegd dat ze binnenkort ook kan betalen met de iPhone. Ze keek me een beetje vernietigend aan "dat kon ik altijd al met m'n Android-telefoon"
Voorbeeld: m'n schoonzusje (18-) heeft pas haar eerste iPhone gekocht. Helemaal in d'r nopjes natuurlijk. Ik weet dat ze ook ING heeft, dus gezegd dat ze binnenkort ook kan betalen met de iPhone. Ze keek me een beetje vernietigend aan "dat kon ik altijd al met m'n Android-telefoon"

dat probeerde ik gister ook al duidelijk te maken, maar toen werd ik hier zo wat gelynchedCheesy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:28:
We doen hier allemaal wel alsof we met z'n allen heel technisch zijn en we als Tweakers zo ongeveer de enige zijn die Apple Pay grootschalig gaan gebruiken (oké misschien beetje overdreven), maar het kan best dat we ons vergissen in de gemiddelde Nederlander. Zo technisch hoogstaand is dit nou ook weer niet.
Denk dat de userbase van het aantal ING klanten dat daadwerkelijk gebruik gaat maken van Apple Pay wel eens heel laag kan zijn.
Onder het mom van ''waarom zou ik? Pinpas werkt toch prima!?" Als ik om mij heen mensen informeer over Apple Pay en ING krijg ik steevast een reactie in de trend van ''mwa..nee, ik betaal wel gewoon met m'n pinpas''
En die 100-1000-10000 Tweakers en andere tech geeks die t graag willen gebruiken zijn pak 'm beet zo'n 0,03% van het aantal klanten/rekeninghouders van de ING.
Het wordt ook nog vrij weinig gebruikt. Het is ook niet dat iedereen verplicht met zijn telefoon moet gaan betalen. Een bankpas met contactloos heeft ook zijn voordelen. Een pasje is klein, licht gewicht en vereist geen batterijen. En is daarom dus betrouwbaar. Daarnaast als je de pinpas in het hoesje doet van je telefoon dan is je mobiel helemaal overbodig.JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:26:
[...]
Maar wat epo schetst, herken ik wel. Laatst eigenlijk pas voor het eerst een beetje verbaasd dat iemand met zijn telefoon afrekende ipv een pasje achter het hoesje. Het wordt IMHO echt nog weinig gebruikt. Geen idee of met de komst van Apple Pay dit drastisch gaat veranderen. Wat dat betreft hoeft ING nergens bang voor te zijn mbt systemen die overbelast raken
Kortom, ik snap ING ook wel dat ze op zo'n manier moeilijk aan zijn klanten Apple Pay moet gaan verkopen. A 5-10 cent per transactie. Hoeveel mensen gaan er dan nog gebruik van maken.
Sure.. Het is geen schoonheid, maar het werkt. Zal niet veel uitmaken, maar ga apple niet elke seconde hameren met requests ;-)
bash scriptje, cronjob elke 5 of 10 min laten draaien. En je krijgt via pushover een melding op je phone.
Als je niet weet wat een cronjob is zou ik geen moeite doen verder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| #!/bin/bash #PUSOVER SETTINGS TOKEN='' USER='' URL='https://smp-device-content.apple.com/static/region/v2/config.json' COUNTER='/tmp/apay_support.counter' CRON='/etc/cron.d/apay_cronjob' TIMES=6 # Turn cronjob off after X times STOCK=`curl -s ${URL} | grep 'NL'` if [ ! -z "${STOCK}" ]; then NOTIFY=`curl -s \ -F "token=${TOKEN}" \ -F "user=${USER}" \ -F "title=ApplePay activated" \ -F "priority=1" \ -F "expire=120" \ -F "retry=60" \ -F "message=ApplePay is geactiveerd in de Apple region config." \ https://api.pushover.net/1/messages` # Counter to automaticly turn off pushover notification after a certain times (configured above) touch ${COUNTER} COUNT=`cat ${COUNTER} | wc -l` if [ "${COUNT}" -ge "${TIMES}" ]; then sed -i -e 's/^/#/' ${CRON} # Write hashtag before cronjob else # Counter not HIT write into temp file that we found a match and sended a pushover notification echo 'found' >> /tmp/apay_support.counter fi fi |
Je legt de nadruk steeds op mobiel.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Het wordt ook nog vrij weinig gebruikt. Het is ook niet dat iedereen verplicht met zijn telefoon moet gaan betalen. Een bankpas met contactloos heeft ook zijn voordelen. Een pasje is klein, licht gewicht en vereist geen batterijen. En is daarom dus betrouwbaar. Daarnaast als je de pinpas in het hoesje doet van je telefoon dan is je mobiel helemaal overbodig.
Kortom, ik snap ING ook wel dat ze op zo'n manier moeilijk aan zijn klanten Apple Pay moet gaan verkopen. A 5-10 cent per transactie. Hoeveel mensen gaan er dan nog gebruik van maken.
Met mijn Apple Watch ging het in België (omweg Bunq) perfect. Telefoon ligt in het kluisje en ik reken er zo mee af.
Apple Pay is niet enkel 'betalen' met je mobieltje.
Kijk bijvoorbeeld ook naar de intergratie online.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Bij de voorgaande live gangen kon je ook checken of de betaalpas afbeelding al voorkwam in het json url.
Maestro ING is nummer 15. Daar hangt nog steeds deze mastro afbeelding aan. Kwestie van afbeelding wijzigen, maar bij andere landen die live zijn gegaan gebeurde dat een aantal uur voor de live gang.
EDIT
Maestro ING is nummer 15. Daar hangt nog steeds deze mastro afbeelding aan. Kwestie van afbeelding wijzigen, maar bij andere landen die live zijn gegaan gebeurde dat een aantal uur voor de live gang.
EDIT
Vinnienerd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:47:
[...]
ING levert zelf een pasafbeelding vanuit de app bundle.
[ Voor 21% gewijzigd door MrJvG13 op 04-06-2019 11:02 ]
ING levert zelf een pasafbeelding vanuit de app bundle.MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:45:
Bij de voorgaande live gangen kon je ook checken of de betaalpas afbeelding al voorkwam in het json url.
[Afbeelding]
Weet je of ze de URL veranderen? Of dat de afbeelding alleen veranderd?MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:45:
[Afbeelding]
Beide situaties kan ik checken, maar handig als je weet welke van de 2 veranderd.
An kijk dat wist ik niet.Vinnienerd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:47:
[...]
ING levert zelf een pasafbeelding vanuit de app bundle.
Verwijderd
Dus in simpele mensentaal, hij kan vandaag live gaan Apple pay?MrJvG13 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:45:
[Afbeelding]
Want al die heroes zijn namelijk generieke paymentnetwork-varianten, een soort van placeholders.
Ik denk dat we zo'n beetje aan het begin staan van de 'Slope of enlightment' van de hype cycle. Zodra ING Apple pay ondersteunt zal er weer een groepje NFC gebruikers bijkomen. Deze zullen ook andere gebruikers triggeren om het eens te proberen. Het zal denk ik wel lang duren voordat de plateau of productivity bereikt wordtGeert1976 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:32:
[...]
dat probeerde ik gister ook al duidelijk te maken, maar toen werd ik hier zo wat gelynched
Denk dat de userbase van het aantal ING klanten dat daadwerkelijk gebruik gaat maken van Apple Pay wel eens heel laag kan zijn.
Onder het mom van ''waarom zou ik? Pinpas werkt toch prima!?" Als ik om mij heen mensen informeer over Apple Pay en ING krijg ik steevast een reactie in de trend van ''mwa..nee, ik betaal wel gewoon met m'n pinpas''
En die 100-1000-10000 Tweakers en andere tech geeks die t graag willen gebruiken zijn pak 'm beet zo'n 0,03% van het aantal klanten/rekeninghouders van de ING.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Exact de reactie van mijn vriendin!Geert1976 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:32:
[...]
dat probeerde ik gister ook al duidelijk te maken, maar toen werd ik hier zo wat gelynched
Wij zitten er allemaal met smart op te wachten.
Toen ik vroeg of ze het ook wilde gaan gebruiken bij de introductie. “Ja, kijk wel even, heb het niet echt nodig toch.”
Als ik er niet was zat mijn vriendin nog op iOS 5 te werken! Die update ook nooit haar apps. Meestal als ze doucht ben ik stiekem alles aan t updaten😈Novarion schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Exact de reactie van mijn vriendin!
Wij zitten er allemaal met smart op te wachten.
Toen ik vroeg of ze het ook wilde gaan gebruiken bij de introductie. “Ja, kijk wel even, heb het niet echt nodig toch.”
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
#metooAlekz87 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Als ik er niet was zat mijn vriendin nog op iOS 5 te werken! Die update ook nooit haar apps. Meestal als ze doucht ben ik stiekem alles aan t updaten😈
Die van mij heeft het wel geleerd na een paar zweepslagenAlekz87 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Als ik er niet was zat mijn vriendin nog op iOS 5 te werken! Die update ook nooit haar apps. Meestal als ze doucht ben ik stiekem alles aan t updaten😈
Nee hoor, netjes opgevoed. Over laten stappen naar een iPhone en netjes geleerd alles te updaten, af en toe controleer ik dat en ze doet het nog ook! Haha
OT: Verder denk ik dat ze Apple Pay wel gaat gebruiken, vooral als ze ziet dat ik super fancy mijn betalingen ga doen.
[ Voor 10% gewijzigd door kevintjuh93 op 04-06-2019 11:21 ]
Of morgen, overmorgen, volgende maand ......Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Dus in simpele mensentaal, hij kan vandaag live gaan Apple pay?
Zo, dat klinkt erg bekend hierAlekz87 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:14:
[...]

Ik voel me soms schuldig erover, maar ik ben haar bewust aan het maken dat veel dingen haar privacy vernielen. Ze heeft geen fb meer, gebruikt duckduckgo, gaat langzaam van gmail naar icloud (of dat echt veel beter is weet ik niet, maar alles om weg te blijven bij google). Instagram is het volgende slachtofferkevintjuh93 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:20:
[...]
Die van mij heeft het wel geleerd na een paar zweepslagen![]()
![]()
![]()
Nee hoor, netjes opgevoed. Over laten stappen naar een iPhone en netjes geleerd alles te updaten, af en toe controleer ik dat en ze doet het nog ook! Haha
OT: Verder denk ik dat ze Apple Pay wel gaat gebruiken, vooral als ze ziet dat ik super fancy mijn betalingen ga doen.
... na de zomer
Waarom duurt het allemaal zolang en waarom is ING zo traag, breed communiceren en dan iedereen laten wachten.
Valt toch allemaal wel mee. Het is op 1 mei aangekondigd dat het binnenkort komt.deheij1 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:40:
Waarom duurt het allemaal zolang en waarom is ING zo traag, breed communiceren en dan iedereen laten wachten.
Maand verder nu, gewoon geduldig afwachten. De webcare meld dat snel meer details komen. Dus het zal echt geen maanden meer duren.
Het zou heel mooi zijn als Apple gewoon met een eigen betaaldienst komt deze onafhankelijk is van een andere bank.
Thanks!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:36:
[...]
Sure.. Het is geen schoonheid, maar het werkt. Zal niet veel uitmaken, maar ga apple niet elke seconde hameren met requests ;-)
bash scriptje, cronjob elke 5 of 10 min laten draaien. En je krijgt via pushover een melding op je phone.
Als je niet weet wat een cronjob is zou ik geen moeite doen verder.![]()
code:
1
Gaat mij wel een beetje de pet te boven, maar alles valt uit te zoeken
ja en zo blijft ze denken dat het vanzelf gaat, en als het je ex is ligt alles op straat op een gegeven moment hahaAlekz87 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Tja jammer, kheb het idee dat er in sept en okt meer gaat gebeuren, en ze het dan doen, lekker in de winter meer klanten die reclame zien, enz enz> de voorwaarden blijken ook meer voor het zakelijke te zijn, en de updates ook, of zit ik mis.
Maar tja ik laat het een beetje gaan, zal me niets verbazen dat ze het dan pas doen iig.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
kanloos daar bij ING. Gewoon even zeggen wanneer of schatting geven, dat weten ze heus wel.
g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]
Hype the Hype.. Zien jullie die klokdie staat op 15:00uur.. Zou het dan toch
![]()
Hoe kom je daar nou bij? Dan had men wel bekend gemaakt dat het komende herfst komt.Mel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:49:
[...]Tja jammer, kheb het idee dat er in sept en okt meer gaat gebeuren, en ze het dan doen, lekker in de winter meer klanten die reclame zien, enz enz> de voorwaarden blijken ook meer voor het zakelijke te zijn, en de updates ook, of zit ik mis.
Maar tja ik laat het een beetje gaan, zal me niets verbazen dat ze het dan pas doen iig.
Apple spreekt ook van binnenkort beschikbaar dus dan is het echt geen maanden. Bovendien is de ING-app er meer dan klaar voor.
Maar dan zou er weinig reden zijn om het zo groots aan te kondigen in Mei, gemiddelde consument is dat in september al lang weer vergeten en als je ziet dat de andere banken in Nederland nog minder haast hebben was er ook geen sprake van 'snel de eerste zijn'.Mel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:49:
[...]
ja en zo blijft ze denken dat het vanzelf gaat, en als het je ex is ligt alles op straat op een gegeven moment haha
Tja jammer, kheb het idee dat er in sept en okt meer gaat gebeuren, en ze het dan doen, lekker in de winter meer klanten die reclame zien, enz enz> de voorwaarden blijken ook meer voor het zakelijke te zijn, en de updates ook, of zit ik mis.
het
Het is net Wie Is De Mol?!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]
![]()
Ik denk dat een gemiddeld consumenten het nu al weer is vergetenAfroAbel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:53:
[...]
gemiddelde consument is dat in september al lang weer vergeten .
Maar op de site staat in het screenshot 12.00 uur. Nog 5 minuten!!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]
![]()
https://www.ing.nl/partic...doen/apple-pay/index.html
Zijn er voor jullie naast de voordelen die contactloos betalen biedt, ook nadelen in de zin van privacy bezwaren? Op mijn zakelijke toestel kan ik contactloos betalen via de ING app, waarom zou ik mijn betalingsverkeer via Apple willen laten lopen? Oprecht benieuwd naar jullie meningen :-)
Er loopt niets via Apple.iRinze schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:58:
Zijn er voor jullie naast de voordelen die contactloos betalen biedt, ook nadelen in de zin van privacy bezwaren? Op mijn zakelijke toestel kan ik contactloos betalen via de ING app, waarom zou ik mijn betalingsverkeer via Apple willen laten lopen? Oprecht benieuwd naar jullie meningen :-)
Check dit eens.
Verwijderd
Over wat voor gedoe heb je het? Nu is het zo bij de Rabo en ING dat ze betalen via NFC alleen bepaalde toestellen certificeren op Android. Wanneer ze Android Pay zouden gebruiken heb je dat gedoe niet (voor de banken) en kan in principe elk toestel gebruikt worden wanneer ze aan de voorwaarden van Android Pay voldoen.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat in Nederland de gemiddelde gebruiker vooralsnog liever zijn pinpas gebruikt. En op Android heb je helemaal geen gedoe. Gedoe die je met Apple wel hebt. Ik kan prima draadloos betalen met mijn telefoon in het buitenland hoor.
Daarnaast hoef je bij Google Pay voor bedragen boven de 25 euro alleen je scherm te ontgrendelen, terwijl je bij de apps van de banken de app moet openen/je telefoon tegen het pinapparaat moet houden en vervolgens een pincode moet invullenVerwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:09:
[...]
Over wat voor gedoe heb je het? Nu is het zo bij de Rabo en ING dat ze betalen via NFC alleen bepaalde toestellen certificeren op Android. Wanneer ze Android Pay zouden gebruiken heb je dat gedoe niet (voor de banken) en kan in principe elk toestel gebruikt worden wanneer ze aan de voorwaarden van Android Pay voldoen.
Vandaag viel mij op dat ik in mijn instellingen het kopje Wallet & Apple Pay had. Een paar uur later was deze weer verdwenen, is dit iemand anders ook opgevallen?
Zet je regio eens op Italie, staat die er weerst_naram schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:15:
Vandaag viel mij op dat ik in mijn instellingen het kopje Wallet & Apple Pay had. Een paar uur later was deze weer verdwenen, is dit iemand anders ook opgevallen?
Haha jaa dat weet ik maar hij stond op NL
"Er is een suggestie of een probleem gevonden? Schrijf naar me."
"Sorry. Apple Pay wordt niet ingezet in Wit-Rusland 🇧🇾"
staat er.
[ Voor 10% gewijzigd door thaMini op 04-06-2019 12:25 ]
Be small, act BIG.
Hier doet die het: https://smp-device-conten...tic/region/v2/config.json
Had net wel een paar timeouts. Maar dat kan van alles zijn
Normaal list deze pagina de beta/live status van Apple Pay in alle landen. De JSON waar hij op terugvalt lijkt momenteel onbereikbaar.thaMini schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:24:
[...]
"Sorry. Apple Pay wordt niet ingezet in Wit-Rusland 🇧🇾" staat er.
De beta-config.json doet het bij mij niet meer, of is die alweer oud?
https://smp-device-conten...egion/v2/config-beta.json
g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:25:
[...]
Hier doet die het: https://smp-device-conten...tic/region/v2/config.json
Had net wel een paar timeouts. Maar dat kan van alles zijn
leuk script haha, teveel requests?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik krijg nu idd ook een 404.mark0172 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:26:
De beta-config.json doet het bij mij niet meer, of is die alweer oud?
[...]
Nehh, niet door mij. Draai hem 1x per 5 minuten. Dus dat is 12x per uur. Maar wat de rest doetMel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:27:
leuk script haha, teveel requests?
Laat ik ook eens een theorie erin gooien.
Donderdag speelt oranje en wie is de hoofdsponsor... juist ING. Misschien gelijk een mooi momentje voor marketing.
Donderdag speelt oranje en wie is de hoofdsponsor... juist ING. Misschien gelijk een mooi momentje voor marketing.
Maar die beta config lijkt echt weg te zijn. Krijg daar een 404.. Misschien zijn ze dan toch ergens mee bezig.
Wanneer spreekt iOS eigenlijk die beta config aan? Als je een beta versie van iOS draait?
Wanneer spreekt iOS eigenlijk die beta config aan? Als je een beta versie van iOS draait?
àha ja het ek vrouwen, mooi promotie straks, dat kan ook nog idd
@g00gle
Ze lezen hier mee, en zien het script, denk ik wel
@g00gle
[ Voor 33% gewijzigd door Mel33 op 04-06-2019 12:35 ]
Hij doet het
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De status website zekerwinwiz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:39:
Hij doet het
Verwijderd
Ja, zou slimme zet zijn van ING. En dan volop marketing er inMel33 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:34:
àha ja het ek vrouwen, mooi promotie straks, dat kan ook nog idd
@g00gle
Hnnnn. Zou @MelvinW nu ING nog kunnen gebruiken, nu de config-beta volledig weg is?
De beta config heeft niks met het gebruik van Apple Pay te maken.. Die beta config wordt alleen gebruikt zodat ze intern de regio van hun toestellen niet aan hoeven te passen. Het maakt alleen het plusje in Wallet actief.Dennisweb schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:47:
Hnnnn. Zou @MelvinW nu ING nog kunnen gebruiken, nu de config-beta volledig weg is?
Marketing hoeven ze niet te maken met de mensen hier op Tweakers en TwitterVerwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:45:
[...]
Ja, zou slimme zet zijn van ING. En dan volop marketing er in
Wat je zegt klopt niet. Ten eerste moet je sowieso je telefoon tegen de terminal aan houden. Hoe verwacht je anders dat beide apparaten met elkaar verbinden? En ten tweede hoef je helemaal geen apps te openen. En pincode boven een bepaald bedrag is bank specifiek.Nickk93 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:13:
[...]
Daarnaast hoef je bij Google Pay voor bedragen boven de 25 euro alleen je scherm te ontgrendelen, terwijl je bij de apps van de banken de app moet openen/je telefoon tegen het pinapparaat moet houden en vervolgens een pincode moet invullen
ING mobiel betalen is de reden dat ik in 2015 ben overgestapt naar Android. Deze introductie kan er zeker voor zorgen dat ik weer over ga naar een Iphone. Kom maar op
Wat ik bedoel is het volgende scenario. Ik sta in een winkel en wil een bedrag hoger dan 25 euro met mijn telefoon afrekenen in het geval van de app van de ING of SNS (die van de Rabo en ABN heb ik geen ervaring mee). Dan heb ik 2 opties:aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:54:
[...]
Wat je zegt klopt niet. Ten eerste moet je sowieso je telefoon tegen de terminal aan houden. Hoe verwacht je anders dat beide apparaten met elkaar verbinden? En ten tweede hoef je helemaal geen apps te openen. En pincode boven een bepaald bedrag is bank specifiek.
- Ontgrendel je scherm, open de app, voer je pincode in, hou telefoon tegen het pinapparaat
- Zet je telefoon aan, houd je telefoon tegen het pinapparaat, wacht op de foutmelding, de app is als het goed is nu geopend op je toestel, voer pincode in, hou telefoon nogmaals tegen het pinapparaat
Ontgrendel je scherm, hou telefoon tegen het pinapparaat. Dit werkt ook voor bedragen hoger dan 25 euro. Je hoeft alleen nog iets op je scherm te selecteren als je een andere pas wil gebruiken.
Voor mij in ieder geval net het verschil om Google Pay wel te gebruiken met Bunq en de mobiel betalen apps van de banken niet.
Dus je hele punt is het kunnen omzeilen van de 25 euro limit. De banken hebben dit juist expliciet opgenomen in hun voorwaarden voor het gebruik van contactloos/mobiel betalen in Nederland. Dat zal met Apple Pay niet anders zijn. Dus ik mis je hele punt. Het voorbeeld van Google Pay ontgaat mij ook, want ook dat is niet officiele in Nederland uitgerold. Dus dat kan je alleen gebruiken via een omweg.Nickk93 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:05:
[...]
Wat ik bedoel is het volgende scenario. Ik sta in een winkel en wil een bedrag hoger dan 25 euro met mijn telefoon afrekenen in het geval van de app van de ING of SNS (die van de Rabo en ABN heb ik geen ervaring mee). Dan heb ik 2 opties:Met Google Pay:
- Ontgrendel je scherm, open de app, voer je pincode in, hou telefoon tegen het pinapparaat
- Zet je telefoon aan, houd je telefoon tegen het pinapparaat, wacht op de foutmelding, de app is als het goed is nu geopend op je toestel, voer pincode in, hou telefoon nogmaals tegen het pinapparaat
Ontgrendel je scherm, hou telefoon tegen het pinapparaat. Dit werkt ook voor bedragen hoger dan 25 euro. Je hoeft alleen nog iets op je scherm te selecteren als je een andere pas wil gebruiken.
Voor mij in ieder geval net het verschil om Google Pay wel te gebruiken met Bunq en de mobiel betalen apps van de banken niet.
Betalen met een Android telefoon en een specifieke bank-app werkt als volgt. Afhankelijk van je telefoon: zet je telefoon tegen de terminal aan / eventueel even scherm aan zetten - ontgrendelen hoeft niet. 1) je betaald direct 2) bij limiet de bank-app wordt geopend en je voert een pincode in 3) eindig met je telefoon tegen de terminal aan.
Kortom, wat je zegt klopt gewoon niet. Tenzij jij mij nu kan laten zien dat de banken in Nederland hun voorwaarden ten aanzien van contactloos/mobiel betalen hebben aangepast.
Ik durf 100 te wedden op dat die limiet niet geldt voor Apple Pay.
Ik snap niet waarom het steeds over Android moet gaan terwijl dit duidelijk een Apple topic is.aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:18:
[...]
Dus je hele punt is het kunnen omzeilen van de 25 euro limit. De banken hebben dit juist expliciet opgenomen in hun voorwaarden voor het gebruik van contactloos/mobiel betalen in Nederland. Dat zal met Apple Pay niet anders zijn. Dus ik mis je hele punt. Het voorbeeld van Google Pay ontgaat mij ook, want ook dat is niet officiele in Nederland uitgerold. Dus dat kan je alleen gebruiken via een omweg.
Betalen met een Android telefoon en een specifieke bank-app werkt als volgt. Afhankelijk van je telefoon: zet je telefoon tegen de terminal aan / eventueel even scherm aan zetten - ontgrendelen hoeft niet. 1) je betaald direct 2) bij limiet de bank-app wordt geopend en je voert een pincode in 3) eindig met je telefoon tegen de terminal aan.
Kortom, wat je zegt klopt gewoon niet. Tenzij jij mij nu kan laten zien dat de banken in Nederland hun voorwaarden ten aanzien van contactloos/mobiel betalen hebben aangepast.
Beetje jammer..
Maar je hebt met Apple Pay inderdaad GEEN limiet.
Of je nou voor 43 euro betaald of voor 120 euro, hij vraagt geen pincode.
Je hebt immers al bevestigd met je FaceID of als je met de Watch betaald is die reeds ontgrendelt via pin (of telefoon).
Dus wat jij zegt klopt niet

We zullen het meemaken, de vraag is en blijft natuurlijk : wanneerFamous schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:23:
[...]
Ik snap niet waarom het steeds over Android moet gaan terwijl dit duidelijk een Apple topic is.
Beetje jammer..
Maar je hebt met Apple Pay inderdaad GEEN limiet.
Of je nou voor 43 euro betaald of voor 120 euro, hij vraagt geen pincode.
Je hebt immers al bevestigd met je FaceID of als je met de Watch betaald is die reeds ontgrendelt via pin (of telefoon).
Dus wat jij zegt klopt niet
Google Pay, Apple Pay en ook de HCE betalingen via de apps van de Nederlandse banken maken gebruik van CDCVM (Custumer Device Cardholder Verification Method).aex351 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:18:
[...]
Dus je hele punt is het kunnen omzeilen van de 25 euro limit. De banken hebben dit juist expliciet opgenomen in hun voorwaarden voor het gebruik van contactloos/mobiel betalen in Nederland. Dat zal met Apple Pay niet anders zijn. Dus ik mis je hele punt. Het voorbeeld van Google Pay ontgaat mij ook, want ook dat is niet officiele in Nederland uitgerold. Dus dat kan je alleen gebruiken via een omweg.
Er zijn meerdere soorten van CVM: offline pincode (de chip bevat data om de pincode te checken), online pincode (de pincode wordt bij de bank gecheckt), handtekening en CDCVM. In een aantal situaties is zelfs betaling zonder CVM mogelijk: parkeerautomaten, tolpoortjes, etc.
Dat er gebruik wordt gemaakt van CDCVM is wel duidelijk, anders zou je namelijk je pincode moeten invoeren op het pinapparaat in plaats van op je telefoon. Met Apple Pay zal hoogstwaarschijnlijk geen pincode nodig zijn. De verificatie wordt door je toestel verstuurd, omdat je geauthenticeerd hebt met FaceID of TouchID.
De ervaring die ik met Google Pay heb (bij bunq en KBC Ireland) is dat deze verificatie wordt meegestuurd op het moment dat je scherm is ontgrendeld in plaats van dat je specifiek voor de transactie nog een keer moet authenticeren.
Dit heeft dus niets te maken met het omzeilen van de 25 euro limiet, maar gebruik maken van een handigere verificatiemethode dan het invoeren van je pincode op je device. Dit ligt keurig binnen de EMV specificaties voor contactloos betalen. In feite is elke vorm van betalen met je telefoon niet echt anders dan een transactie met een betaalpas/creditcard. Op het moment dat het pinapparaat geen CDCVM ondersteunt zul je ook alsnog je pincode hierop moeten invullen. Dit heb ik in Nederland overigens nog niet meegemaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Nickk93 op 04-06-2019 14:39 ]
Dat is mooi, dus je moet hoe dan ook je telefoon ontgrendelen in het geval met een iPhone. Wat inhoudt, je telefoon naar je gezicht, moeilijk doen met je vinger of alsnog je pincode intikken. Dan is contactloos/mobiel betalen beter. Dan hoef je helemaal je telefoon niet te ontgrendelen tot 25 euro en erboven moet je net als met Apple Pay iets doen om de betaling te authenticeren. Waarbij banken gewoon een limiet vanaf 25 euro hanteren hier in Nederland. Dat ze dat in het buitenland anders doen veranderd niets aan de Nederlandse voorwaarden.Nickk93 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Google Pay, Apple Pay en ook de HCE betalingen via de apps van de Nederlandse banken maken gebruik van CDCVM (Custumer Device Cardholder Verification Method).
Er zijn meerdere soorten van CVM: offline pincode (de chip bevat data om de pincode te checken), online pincode (de pincode wordt bij de bank gecheckt), handtekening en CDCVM. In een aantal situaties is zelfs betaling zonder CVM mogelijk: parkeerautomaten, tolpoortjes, etc.
Dat er gebruik wordt gemaakt van CDCVM is wel duidelijk, anders zou je namelijk je pincode moeten invoeren op het pinapparaat in plaats van op je telefoon. Met Apple Pay zal hoogstwaarschijnlijk geen pincode nodig zijn. De verificatie wordt door je toestel verstuurd, omdat je geauthenticeerd hebt met FaceID of TouchID.
De ervaring die ik met Google Pay heb (bij bunq en KBC Ireland) is dat deze verificatie wordt meegestuurd op het moment dat je scherm is ontgrendeld in plaats van dat je specifiek voor de transactie nog een keer moet authenticeren.
Voorlopig is er een storing in de appstore vanaf 14.20. Zou het dan!!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[Afbeelding]
![]()
Wat ik afvraag is of de ING klantenservice aka “meme’rs” echt niet weten wanneer de release is.
[ Voor 10% gewijzigd door Rob!n op 04-06-2019 14:46 ]
Bij mij werk de appstore wel gewoon! Hij is alleen erg traag. Denk ook niet gerelateerd aan, maar wie weet.. 9 minutes to go .....Fky85 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:43:
[...]
Voorlopig is er een storing in de appstore vanaf 14.20. Zou het dan!!
Vol verwachting klopt ons hart
[ Voor 5% gewijzigd door g00gle op 04-06-2019 14:52 ]
Waarom zou de app-store traag zijn als de App al klaar is?
Als alles al in place is, en enkel knopje om moet, is er geen reden te verzinnen waarom de app-store traag moet zijn
Als alles al in place is, en enkel knopje om moet, is er geen reden te verzinnen waarom de app-store traag moet zijn
Hahah, wat een spanning! Als we om 15:00 nog niks hebben ben ik bang dat we nog een (klein) poosje moeten wachten.g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:51:
[...]
Bij mij werk de appstore wel gewoon! Hij is alleen erg traag. Denk ook niet gerelateerd aan, maar wie weet.. 9 minutes to go .....![]()
Vol verwachting klopt ons hart
Haha ik vind het zo grappig om hier een beetje te trollen en te speculeren.Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:53:
[...]
Hahah, wat een spanning! Als we om 15:00 nog niks hebben ben ik bang dat we nog een (klein) poosje moeten wachten.
Zodra het live is, is het in dit topic in 1x stil

Helaas wel. De sfeer was soms om te smullen!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:55:
[...]
Haha ik vind het zo grappig om hier een beetje te trollen en te speculeren.![]()
Zodra het live is, is het in dit topic in 1x stil
Ja dat is waar inderdaad! Ik kan wel genieten van dit topic haha. Helemaal nu het steeds dicherbij komt. En al helemaal alle theorieën die mensen dan bedenken! Prachtig.Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]
Helaas wel. De sfeer was soms om te smullen!Na de release valt er inderdaad niet veel meer te bespreken en zal het gewoon een vorm van betalen zijn. Naast het feit dat aanstaande releases bij andere banken dit topic weer een beetje in leven zal brengen.
Misschien kunnen we via dit topic middels apple pay betalingen naar elkaar doen, dan blijft het topic wel levend, tot die tijd blijven we lekker gissen wanneer het beschikbaar wordt. Dan blijft dan nog de vraag over, stel dat het nog een half jaar duurt, komen we dan aan de 168 pagina's?
En dan is ING de eerste;Rob!n schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]
Helaas wel. De sfeer was soms om te smullen!Na de release valt er inderdaad niet veel meer te bespreken en zal het gewoon een vorm van betalen zijn. Naast het feit dat aanstaande releases bij andere banken dit topic weer een beetje in leven zal brengen.
Vervolgens kunnen we speculeren wanneer de CC-maatschappijen en andere banken gaan volgen. Genoeg ruimte om te speculeren denk ik zo.
BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL
Inderdaad genieten!g00gle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:58:
[...]
Ja dat is waar inderdaad! Ik kan wel genieten van dit topic haha. Helemaal nu het steeds dicherbij komt. En al helemaal alle theorieën die mensen dan bedenken! Prachtig.

[ Voor 86% gewijzigd door Rob!n op 04-06-2019 15:01 ]
Nou niks vandaaag
Dit topic is gesloten.