Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.682 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:43:
Kwam net met Bunq achter het volgende, kon niet betalen met Maestro kaart Apple Pay bij de Action.

Cassiere zag dit wel vaker, blijkbaar niet geschikt de Action voor mobiele betalingen. Jammer.
Dan staan de terminals in die winkel fout geconfigureerd denk ik? Ik kon 2 weken geleden gewoon met Apple Pay afrekenen bij de lokale action.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:10
Kwam net met Bunq achter het volgende, kon niet betalen met Maestro kaart Apple Pay bij de Action.

Cassiere zag dit wel vaker, blijkbaar niet geschikt de Action voor mobiele betalingen. Jammer.
Een week geleden nog met Bunq Apple Pay bij de action betaald, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb het alleen nog maar bij de Total en de Apple Store (!) meegemaakt dat Apple Pay niet werkte.

Kan zijn dat de Action ook met fout afgestelde terminals werken, die niets met het protocol voor devices aankunnen. Passen werken dan wel contactloos, maar alles wat geen pas is niet.

Er zit dus wel een verschil in een pas of een pas op een device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023

Werkt bij mij altijd prima bij de Action. Enige 2 keren dat het niet werkte was bij een frans restaurant (waar hij ineens om een pincode vroeg) en een bordeel. Voor de rest werkt het altijd. Denk dat ik er inmiddels iets van 200 betalingen mee gedaan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:51
De action heeft inderdaad vage pinapparaten. Dat type ben ik ook alleen daar nog maar tegengekomen.
Uit ervaring weet ik dat contactloos betalen met bankpas ook wel eens fout gaat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:20:
De action heeft inderdaad vage pinapparaten. Dat type ben ik ook alleen daar nog maar tegengekomen.
Uit ervaring weet ik dat contactloos betalen met bankpas ook wel eens fout gaat.
Dit ja, bij mij in alle 2 de vestigingen ging het vandaag fout met Apple Pay. Gelukkig kom ik er niet te vaak >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is bekend hoe laat Apple over het algemeen wijzigingen doorvoert in het .JSON bestand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:07:
Is bekend hoe laat Apple over het algemeen wijzigingen doorvoert in het .JSON bestand?
Ik zie dat regelmatig om zes uur 's morgens (Nederlandse tijd) al gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Ik zie dat regelmatig om zes uur 's morgens (Nederlandse tijd) al gebeuren.
Dus dinsdagmorgen of woensdagmorgen is het live :9~ O+ :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker vroeg. Ik leg voor de komende dagen een extra schone onderbroek klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jdevries189 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:10:
[...]
Enige 2 keren dat het niet werkte was bij [...] een bordeel.
Ja precies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Klopt niet. Ik betaal al bijna een jaar met Apple Pay en hoewel sommige terminals inderdaad vrij lastig zitten heb ik nog nóóit gehad dat ik er niet mee kon betalen. Ik heb op die 1000+ transacties die ik er nu mee gedaan heb precies 3x gehad dat een draadloze terminal hem niet accepteerde in Nederland. Dat waren steeds verouderde kastjes en is natuurlijk een ander probleem. Enige waar het structureel niet kan is de NS, want hun betaalautomaten ondersteunen (nog) geen NFC.
Jouw ervaring is niet hetzelfde als dat van een ander. Om dat van een ander dan maar als "klopt niet" te gaan bestempelen gaat wel heel ver.

Het is een feit dat betaalterminals van winkel tot winkel kunnen verschillen en iedere betaalterminal heeft weer zijn eigen kuren (zoals je nu aan de discussie hier kunt zien). Dat het jou wel lukt in de regio waar jij je ophoudt is mooi maar dat zegt echt helemaal niets over de rest van Nederland en daarbuiten. Met dat laatste zul je ook rekening moeten houden aangezien velen van ons bij de grens met België of Duitsland wonen. Daar zie je vaak dat sommige zaken net even een tikkeltje anders werken. Op sommige plekken (bijv. de markt) is de kans zelfs heel groot dat je er niet eens een betaalterminal aantreft of zo'n oud geval. De grote ketens zullen het wel op orde hebben maar de kleine is de vraag.

Je geeft het hier nota bene zelf nog aan: het werkt niet altijd omdat ze nog een andere betaalterminal gebruiken (dus om nou te zeggen dat je "nooit" hebt gehad dat je niet kon betalen is overdreven). Ook firmware updates kunnen voor problemen zorgen en je hebt daarnaast ook nog te maken met de features van EMV die geïmplementeerd zijn op zo'n terminal.
De Apple Watch is dus voor mij een topcombinatie met Apple Pay. En ik denk dus dat dit ook een geheel nieuwe doelgroep naar de Apple Watch gaat trekken. Tot nu toe was het iets voor early adapters en vooral sporters en/of hartpatienten.
Ik denk dat het voor veel mensen met een Apple Watch wel zo zal zijn. Dat ding is laagdrempeliger dan je iPhone. Maar of het echt voor velen een aanwinst zal zijn valt nog te bezien. Bij een betaling komt ook vaak een klantenkaart om de hoek kijken en dat is momenteel nog best een gedoe op zo'n smartphone of smartwatch (er zijn nog steeds scanners die moeite hebben met de displays). Bovendien is het gros van de mensen nou ook niet zo tech savvy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je doet nu net alsof mensen in andere regio’s tegen enorme problemen zouden kunnen gaan aanlopen omdat winkels daar de terminals massaal moeilijk hebben zitten plaatsen. Bovendien geven anderen hier boven ook al technische redenen waarom het gewoon prima werkt zelfs áls die terminals lastig zitten (iets dat “in mijn regio” al zelden voor komt). Die discussie ga ik dus niet verder met je voeren.

Wat verder nog wél iets toevoegt aan deze discussie is dat er ook voor kleine MKB’ers de laatste jaren steeds goedkopere pinterminals op de markt komen zonder hoge transactiekosten. Ook op de markt of in winkels die geen onderdeel zijn van een keten kun je dus meer en meer pinnen.

Ik zelf heb dus als een jaar Apple Pay, maar ook al een jaar geen portemonnee meer op zak (alleen een pashouder met rijbewijs en pinpas voor nood). Ik was er eerst wat huiverig voor maar de praktijk is dat ik die portemonnee letterlijk nog nooit gemist heb.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:55
Ik kom uit zeeland en herken het niet dat terminals in rare hoekjes geplaatst zijn. Een randstad probleempje?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Klopt niet. Ik betaal al bijna een jaar met Apple Pay en hoewel sommige terminals inderdaad vrij lastig zitten heb ik nog nóóit gehad dat ik er niet mee kon betalen. Ik heb op die 1000+ transacties die ik er nu mee gedaan heb precies 3x gehad dat een draadloze terminal hem niet accepteerde in Nederland. Dat waren steeds verouderde kastjes en is natuurlijk een ander probleem. Enige waar het structureel niet kan is de NS, want hun betaalautomaten ondersteunen (nog) geen NFC.
Meer dan 1000 transacties in een krap jaar. Kolere dude dat is bijna zorgwekkend.

Ik doe Max 5 pin (of Apple Pay in dit geval) transacties per week 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Donstil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:53:
[...]

Meer dan 1000 transacties in een krap jaar. Kolere dude dat is bijna zorgwekkend.

8)

Sja zo raar is dat toch niet? Ik betaal alles met de Apple Watch, dus weekendje boodschappen doen heb je zo 20 transacties bij een paar supermarkten, op de markt en nog wat klein grut. Misschien is 1000 inderdaad wel ruime schatting (gemiddeld +/- 3 transacties per dag) maar het komt zeker in de buurt.

Vergeet niet dat je er zelf met 5 transacties per week x 52 weken ook al ruim 250 hebt 😉

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-06-2019 18:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:56:
[...]

8)

Sja zo raar is dat toch niet? Ik betaal alles met de Apple Watch, dus weekendje boodschappen doen heb je zo 20 transacties bij een paar supermarkten, op de markt en nog wat klein grut. Misschien is 1000 inderdaad wel ruime schatting (gemiddeld +/- 3 transacties per dag) maar het komt zeker in de buurt.
Nou ik vind 3 pin betalingen per dag voor een vol jaar anders best wel veel.

Maar goed maakt niet uit. Vond het alleen opvallend veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Ik heb ook wel gemiddeld 3 pin betalingen per dag. Betaal al een lange tijd met Apple Pay via bunq, alleen bij de Total Tankstation werkt het niet. Verder heeft het me nergens in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
Ik gok dat zodra er veel Apple Pay afketsen om (wat voor reden dan ook) dit vanzelf wel bij de banken terechtkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Donstil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Nou ik vind 3 pin betalingen per dag voor een vol jaar anders best wel veel.

Maar goed maakt niet uit. Vond het alleen opvallend veel.
Klopt, maar heel veel kleine transacties (koffietentje, snoepautomaat op werk met nfc, banaan bij de AH to go op het station, even langs de action of de gamma enz) maakt dat het allemaal snel op telt hoor. Zoals ik al zei betaal ik overal met Apple Pay (zonder problemen ;) ) en dan tikt het snel aan.

Maar het heeft er misschien inderdaad mee te maken dat ik bewust geen cash meer bij me heb, dan dwing je jezelf er ook meer toe.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-06-2019 20:04 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:02:
[...]

Klopt, maar heel veel kleine transacties (koffietentje, snoepautomaat op werk met nfc, banaan bij de AH to go op het station, even langs de action of de gamma enz) maakt dat het allemaal snel op telt hoor. Zoals ik al zei betaal ik overal met Apple Pay (zonder problemen ;) ) en dan tikt het snel aan.
Same. Flesje drinken in supermarkt, even die ene schroevendraaier bij de Action, nog even tanken, paar boodschappen op bevel van m'n vriendin, vervolgens is een bitje stuk, nog een paar bitjes van de Action (liever 10 van de Action stuk dan 1 van een duurder merk).

Soms heb ik wel tot 15 Apple Pay transacties op een dag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nee dat haal ik niet hoor. kom sowieso niet in de Action maar dat is een ander verhaal.

Hier is het een keer bij de AH voor de week boodschappen. In het weekend een paar keer voor “leuke” zaken en dan weer een week niets.

5 betalingen Max per week. Wel 100% Apple Pay en geen bijzonderheden daarmee. Heeft nog geen 1x geweigerd dus ben er wel blij mee.

Zoals al eerder gezegd mijn portemonnee blijft tegenwoordig lekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 19:33
Hoop dan ook in toekomst met Apple pay (NFC) te kunnen pinnen voor cash.
Kheb het nog steeds nodig igg

This bijna zover, nog paar dagen, kan ik die pas thuis laten liggen (ergens op een plek dat diefstal wel moet voorkomen, want als ie dan weg is heb je het minder snel door om te blokken. Of NFC voor de pas uit zetten zou een optie moeten zijn. Pin ligt er natuurlijk niet bij opgeborgen)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:18:

This bijna zover, nog paar dagen, kan ik die pas thuis laten liggen (ergens op een plek dat diefstal wel moet voorkomen, want als ie dan weg is heb je het minder snel door om te blokken. Of NFC voor de pas uit zetten zou een optie moeten zijn. Pin ligt er natuurlijk niet bij opgeborgen)
Wie weet heeft ING al morgenochtend een verrassing voor ons :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 21:16
Oops iets late reactie, niet helemaal naar beneden gescrold

[ Voor 83% gewijzigd door Sinus_rhythm op 02-06-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:30
MrJvG13 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:38:
Ik heb ook wel gemiddeld 3 pin betalingen per dag. Betaal al een lange tijd met Apple Pay via bunq, alleen bij de Total Tankstation werkt het niet. Verder heeft het me nergens in de steek gelaten.
De enige plekken waar het voor mij niet werkt zijn de betaalautomaten waar een aparte NFC-unit is opgeplakt die de betaalwijze 'PIN' pas activeert zodra je je pas erbij houdt. Parkeerautomaten in Amsterdam of van die WC-toegangshekjes van sanifair. Ook met je normale pas moet je daar lang wachten tot dat die 4 lampjes van de NFC-unit gaan branden. Het heeft dan niet zozeer met Apple Pay te maken, maar meer met het activeren van de NFC-unit zodat die herkent dat er met NFC betaald gaat worden. Op een of andere manier werkt dat niet soepel met de iPhone/Watch.

Overal waar de PIN-unit al een bedrag in het scherm heeft staan en NFC ondersteund wordt heb ik tot nu toe kunnen betalen met Apple Pay (het is immers ook gewoon Maestro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:25:
[...]

De enige plekken waar het voor mij niet werkt zijn de betaalautomaten waar een aparte NFC-unit is opgeplakt die de betaalwijze 'PIN' pas activeert zodra je je pas erbij houdt. Parkeerautomaten in Amsterdam of van die WC-toegangshekjes van sanifair. Ook met je normale pas moet je daar lang wachten tot dat die 4 lampjes van de NFC-unit gaan branden. Het heeft dan niet zozeer met Apple Pay te maken, maar meer met het activeren van de NFC-unit zodat die herkent dat er met NFC betaald gaat worden. Op een of andere manier werkt dat niet soepel met de iPhone/Watch.

Overal waar de PIN-unit al een bedrag in het scherm heeft staan en NFC ondersteund wordt heb ik tot nu toe kunnen betalen met Apple Pay (het is immers ook gewoon Maestro).
Tot nu toe geen probleem bij die opgeplakte NFC kastjes bij parkeerautomaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:44:
[...]

Wie weet heeft ING al morgenochtend een verrassing voor ons :9~ O+
Misschien kondigen ze morgen aan dat ‘t pas per 1 juli of augustus beschikbaar is :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
MelvinW schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:59:
Als contactloos betalen wordt aangeboden, dan kun je inderdaad Apple Pay gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat je voor veel Nederlandse winkels een Maestro-kaart in Apple Pay moet hebben. De meeste buitenlandse banken hebben alleen MasterCard/VISA-kaarten en die worden door veel Nederlandse winkels niet ondersteund.
ik gebruik het al maanden, zowel maestro als creditcard van BNP Paribas in België. Werkt binnen Europa en erbuiten. Supergemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 14:17

Bruzski

watte ??

TheKerremenke schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Ff compleet off-topic (meer voor in het Apple watch topic). Hoe heb je die watch face zo voor elkaar gekregen? Dus met wijzers i.p.v. de standaard digitale cijfers.
Offtopic, gewoon met xcode zelf je watch faces toepassen.. ☺️

https://github.com/ElChoq...ces/blob/master/README.md

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op Sunday 2 June 2019 @ 18:53:
[...]

Denk dat ik ook wel aan de 1000 kom. Doe er zeker 15-20 per week...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Kopje koffie bij de Kiosk, broodje bij de Broodzaak, lunchen in de kantine, 's middags shag halen bij de AKO, dan wat boodschappen bij de Deka en tussendoor her en der nog wat te snaaien.

Je zit zo aan een stuk of vijf transacties per dag, zelfs als je niet iedere week een nieuwe schroevendraaier nodig hebt van de Action (wat doe je daar dan mee??).

Het gaat erg snel als je eenmaal gewend bent om zonder cash te leven. Niet dat is principieel tegenstander van cash ben omdat het slecht is voor God mag weten wat, maar het is nou eenmaal zo gegroeid en Apple Pay heeft dat bij mij alleen maar versterkt.

En iedereen die met Apple Pay heeft betaald zal je vertellen dat het makkelijker is. Degenen met een Watch nog meer dan degenen met alleen een iPhone. Daar kan je lang en breed over gaan liggen soebatten, maar dat is nou eenmaal de ervaring en de voorkeur van mensen. De mijne ligt om mijn pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

(Ga live, ga live, ga live, please!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 06:50:
(Ga live, ga live, ga live, please!)
Morgen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pak mij dat laatste beetje hoop nou niet af. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WWDC start om 20:00u Nederlandse tijd, de Keynote duurt tot pakweg half 10 dus eerder zou ik sowieso niets verwachten. Als het een Keynote release is zou morgenochtend live gaan dus logisch zijn (omdat ING natuurlijk support wil leveren).

Maar eerlijk gezegd zou ik ook daar niet te veel op rekenen; Apple heeft nogal een wisselende manier van aankondigen. Soms tijdens de Keynote in september, soms de WWDC, soms tijdens financiële kwartaalrapportages. En dan is het ook vaak nog niet direct daarna gereleased, daar gaat dan weer tijd over heen.

Kortom; niet te veel hopen dan valt het alleen maar mee zodra het er is 😉

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:59
Mel33 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:18:

Contactloos betalen kan je, in iedergeval bij de Rabobank, via de app aan- of uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJvG13
DeNachtwacht schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:21:
WWDC start om 20:00u Nederlandse tijd
19 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik vraag me altijd af bij degenen die zeggen dat ze hun portemonnee niet meer meenemen, waar zij bijvoorbeeld hun ID, rijbewijs, OV-kaart, etc laten. Gewoon los in je zak? Of hebben jullie zo'n case waar je je pas in doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben benieuwd of morgen de grote dag is waar veel op zitten te wachten.

Eigenlijk is dat nog altijd gissen en niet veel wijst er op dat het morgen ook echt gaat gebeuren, behalve de conclusie dat het na een WWDC kán zijn en ING vanaf 1 juni nieuwe voorwaarden heeft?

Wil de pret niet bederven, wil gewoon een harde datum gelekt zien. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14

TheVMaster

Moderator WOS
deuxani schreef op Monday 3 June 2019 @ 07:55:
Ik vraag me altijd af bij degenen die zeggen dat ze hun portemonnee niet meer meenemen, waar zij bijvoorbeeld hun ID, rijbewijs, OV-kaart, etc laten. Gewoon los in je zak? Of hebben jullie zo'n case waar je je pas in doet?
Ik heb een case waar ik mijn rijbewijs in heb. Moet zeggen dat ik daar ook gewoon bankpassen in heb zitten (en m'n credit cards), maar gebruik de passen in minder dan 1% van de keren.

HardwareInfo presenteert het al als feit...dat iTunes wordt opgedoekt vanavond : https://nl.hardware.info/...ond-na-18-jaar-met-itunes

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2019 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:56:
Ben benieuwd of morgen de grote dag is waar veel op zitten te wachten.

Eigenlijk is dat nog altijd gissen en niet veel wijst er op dat het morgen ook echt gaat gebeuren, behalve de conclusie dat het na een WWDC kán zijn en ING vanaf 1 juni nieuwe voorwaarden heeft?

Wil de pret niet bederven, wil gewoon een harde datum gelekt zien. :)
Denk echt wel dat uit een hoge hoed vanavond Nederland bij Apple Pay landen gevoegd gaat worden door Apple bij keynote.

Nederland is een belangrijk land voor Apple, anders zou je er niet 3 Stores hebben als Apple zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Denk echt wel dat uit een hoge hoed vanavond Nederland bij Apple Pay landen gevoegd gaat worden door Apple bij keynote.

Nederland is een belangrijk land voor Apple, anders zou je er niet 3 Stores hebben als Apple zijnde ;)
Als dat laatste zo waar zou zijn was Apple Pay er natuurlijk al veel eerder. ;)

Vraag me af hoe belangrijk Nederland is voor Apple. Hoe belangrijk überhaupt alles buiten VS is voor Apple, gezien alle diensten die vaak niet buiten VS werken, maar dat is een ander verhaal.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
La1974 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:27:
[...]

Contactloos betalen kan je, in iedergeval bij de Rabobank, via de app aan- of uitzetten.
Ja dat weet ik, ik vroeg mij af of je het dan ook voor Apple pay uitzet.
Wat ik bedoel is, dat NFC voor Apple pay dan nog wel kan als je die optie uitzet voor je pas.
Maar dat zullen we wel zien straks.

Ik vind het wel handig dat ik bij het rijden apart om mijn rijbewijs moet denken die mee te nemen. Sleutels id en rijbewijs, geld, check en gaan. Soort ritueel

Ik hoop dat ze ooit toestaan al je id en rijbewijzen in een tel te bewaren als geldig bewijs.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
deuxani schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:55:
VaultSkin, na een tip van iemand hier!

https://www.vaultskin.com/iphone-cases.html

@bing69 gelijk aangeschaft toen je de link stuurde, ik heb voor mijn appartementencomplex een pasje nodig om 3 (!) deuren te openen voordat ik überhaupt bij mijn voordeur ben en moet hiervoor steeds mijn Secrid portemonnee pakken. Dat is dus niet meer nodig door de VaultSkin :). Enige pasjes die ik mee heb:
  • Rijbewijs (ID)
  • NS kaart (Business Card doordeweeks, privé kaart in het weekend / 's avonds)
  • bunq pas
  • Studentenkaart (voor de keren dat ik korting wil (Pathé), maar volgens mij kan die ook voor alleen 't weekend bewaard worden)
  • Toegangspas appartement

[ Voor 43% gewijzigd door JDFS op 03-06-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 14:29
OV kaart gebruik ik niet. ID/Rijbewijs heb ik ook niet altijd bij mij. Als ik even naar de gym ga bijvoorbeeld, laat ik zo veel mogelijk thuis. Ik heb m’n ID kaart nagenoeg nooit nodig. Ik weet dat het verplicht is er 1 bij je te hebben, maar in de praktijk is dit vrij nutteloos.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJvG13
Denken jullie dat de uitrol van Apple Pay in Nederland echt zo belangrijk is dat het aanbod komt tijdens de Keynote vanavond?!
De aanwezige developers hebben aan die boodschap weinig.

We wachten al zo lang, de voorwaarden van Apple Pay/ING zijn per 1-6 dus ingegaan. Het zal echt geen weken meer duren.

[ Voor 3% gewijzigd door MrJvG13 op 03-06-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

THE_BASE schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:28:
[...]

Als dat laatste zo waar zou zijn was Apple Pay er natuurlijk al veel eerder. ;)

Vraag me af hoe belangrijk Nederland is voor Apple. Hoe belangrijk überhaupt alles buiten VS is voor Apple, gezien alle diensten die vaak niet buiten VS werken, maar dat is een ander verhaal.
Apple Pay in Nederland is toch wel belangrijk voor Apple hoor. Er is vrijwel geen land ter wereld waar de infrastructuur er zo goed klaar voor is. Betalingen kun je (vrijwel) overal doen en zelfs openbaar vervoer heeft alle benodigde terminals al (hoewel daar nog wel wat aanpassingen nodig zijn).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41
Ik gebruik een case, die heb ik altijd in de auto liggen voor nood. Daarin zitten o.a. rijbewijs, pinpassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:45
Kijk eens naar vaultskin, al mijn (belangrijke 10) pasjes zitten er in plus altijd een reserve 20euro briefje.
Verder niets nodig!!

Bing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

Waar zijn die insiders van ING :? Niemand die een teaser kan spoilen!? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

bing69 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Kijk eens naar vaultskin, al mijn (belangrijke 10) pasjes zitten er in plus altijd een reserve 20euro briefje.
Verder niets nodig!!
Ik vind dat echt helemaal niets.
Echt een schijt hekel aan een hoesje om mijn telefoon.

Heb gewoon een Secrid bij me, en ja ook mijn bankpasje, maar het gemak met de watch/telefoon is gewoon lekker. Zeker als je geen pincode hebt en bijv. de bonuskaart op de telefoon :)
Altijd leuk dat je zo snel klaar bent bij de zelfscankassa :*)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb die vaak in mijn tas. Een greep in je broekzak is dan praktischer.
Een digitaal rijbewijs/paspoort en express transit van Apple Pay zouden de dingen hier nog makkelijker maken.

Zou het morgen zover zijn? Apple knoopt de aankondiging meestal nergens meer aan vast, heb ik het idee. M'n Bunq premium is beëindigd dus ja, ik wacht met smart. Ik mis het gewoon 8)
@MrJvG13 ze zullen het vast noemen, maar als resume welke landen er toegevoegd zijn. Al dan niet met "morgen Nederland".

Wat ik nog wel vaag vind is hoe het werkt met Apple Watch. Is dat nu wel of niet zelf activeren.

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 03-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

iAmRenzo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Wat ik nog wel vaag vind is hoe het werkt met Apple Watch. Is dat nu wel of niet zelf activeren.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Moet je nu 2x op de knop klikken om Apple Pay te activeren en te betalen of kun je je Watch direct naast de scanner houden (zodat de Watch zelf een betaalverzoek oppikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-10 22:41
iAmRenzo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Moet je nu 2x op de knop klikken om Apple Pay te activeren en te betalen of kun je je Watch direct naast de scanner houden (zodat de Watch zelf een betaalverzoek oppikt).
Zover ik weet moet je 2x op de knop klikken. Is ook wel veiliger, anders kan iedereen met zo’n kastje langs je AW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

iAmRenzo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:20:
[...]

2x op de knop onder de kroon klikken inderdaad.
Dan open je Apple Pay en kan je hem naast de terminal houden.

Je hoeft geen FaceID of pincode in te voeren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

rajeckm schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Zover ik weet moet je 2x op de knop klikken. Is ook wel veiliger, anders kan iedereen met zo’n kastje langs je AW gaan.
True. Meende alleen wel eens gehoord te hebben dat sommige terminals dat zelf invoken. Lijkt me ook tricky.
Ben bang dat mijn Apple Watch dan aan m'n rechterhand moet :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@deuxani Ik stop gewoon wat pasjes (rijbewijs en een pinpas) in de leren sleuteletui. Die moet toch altijd mee als ik wegga. :)

@Alekz87 In Nederland is er geen draagplicht maar een toonplicht. Als jij naar de fitness gaat, x minuten van huis en je wordt onderweg terug aangehouden: dan kan je de agenten verzoeken mee te gaan naar huis alwaar ze je ID zien. (Woon je een uur verderop dan kan je wel gezeik krijgen en mogen ze je evt ook gewoon meenemen naar bureau.) Ben je met de auto? Er is wel een draagplicht voor het rijbewijs als je een voertuig bestuurd! Maar die kan je dan evt in de auto laten liggen.

Als Apple Pay aan bod komt vandaag dan zal Nederland vast wel genoemd worden/getoond op het scherm. :) Tenzij ze meteen 50 landen toevoegen ofzo, maar dan nog kan het zijn dat we bij de prominente landen staan. Meer dan dat Apple Pay er officieel komt (ik bedoel, onofficieel werkt t ook prima :+), hoop ik eigenlijk dat ze het gaan hebben over verbeteringen in iOS 13. :) Bijvoorbeeld verschillende pasjes van dezelfde bank een naam geven zou al een zeer welkome toevoeging zijn. En ondersteuning voor betalen op website zónder dat je verplicht Safari moet gebruiken. (Safari staat hier volledig uitgeschakeld...)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 03-06-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:23
JB schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:26:
Waar zijn die insiders van ING :? Niemand die een teaser kan spoilen!? :+
Er was een heel aantal pagina's terug iemand die beweerde wat inside informatie te hebben, maar dat was niet heel erg concreet. Ik vind inderdaad wel dat ze vrij weinig los laten.

Ik ben er steeds minder zeker van dat ING aankondigt dat het "opeens aan staat". Vaak zie je dat wel bij de WWDC. Als ze daar wat aankondigen zeggen ze vaak "vanaf morgen is het beschikbaar" of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
grote_oever schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Er was een heel aantal pagina's terug iemand die beweerde wat inside informatie te hebben, maar dat was niet heel erg concreet. Ik vind inderdaad wel dat ze vrij weinig los laten.

Ik ben er steeds minder zeker van dat ING aankondigt dat het "opeens aan staat". Vaak zie je dat wel bij de WWDC. Als ze daar wat aankondigen zeggen ze vaak "vanaf morgen is het beschikbaar" of iets dergelijks.
Ik ben het met je eens. Ik heb er inmiddels een beetje een hard hoofd in dat morgen Apple Pay in Nederland is. Al vind ik het raar dat NL dan nu al in beta staat. Maar goed, het kan ook gewoon lang duren en nog een paar weken/maanden wachten zijn. Dat is dan goeie business voor bunq. Al heb ik mijn hoop op morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Daarbij ook vreemd dat de voorwaarden aangepast zijn per 1 juni. Communiceer dan eens concreter wanneer het komt. Dit wordt anders een beetje een anticlimax.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Nou nog Apple laten ontdekken dat NL groter is dan Haarlem - Den Haag - Amsterdam.

Moet ik nog hopen dat twee konijntjes geheten Rabobank en ABN uit Tim's hoge hoed te voorschijn springen vanavond ?

[ Voor 12% gewijzigd door loekf2 op 03-06-2019 12:57 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

grote_oever schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Een select aantal mensen weten het, de rest wordt niet verder op de hoogte gebracht dan "het komt".
Misschien wel een harde aanpak voorgelegd gekregen toen ze geïnformeerd werden, als je lekt dan..

Misschien mag het van Apple nog niet omdat ze er eerst zelf mee willen poggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Weet niet of ie al gepost was, promo v ING voor Apple Pay:
https://s3.eu-central-1.a...EPAY_IC_VOICEOVERtest.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
Hahaha, vooral dat stuk met die toeter... lachen! :)
En godverse... dat ze eens opschieten! :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
ING schrijft op de webcare niet veel leuks. Komen niet verder dan: "we willen het aankondigen met een big bang." "We houden het graag spannend :P" en "Het is nog even afwachten!"

Het zou wel heel raar zijn als morgen Apple Pay wordt geactiveerd, zonder dat ING er iets voor heeft aangekondigd verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ze kunnen morgen toch alsnog met een big bang komen. Ze hebben immers al aangekondigd dat ze met Apple Pay ondersteuning gaan komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 03-06-2019 13:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las het op twitter ja. Ze kunnen natuurlijk ook aan het trollen zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
Dennisweb schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:23:
Het zou wel heel raar zijn als morgen Apple Pay wordt geactiveerd, zonder dat ING er iets voor heeft aangekondigd verder.
Waarom niet? Dat past toch de manier waarop het in vorige landen live is gegaan.
Aantal weken vooraf de aankondiging door de bank. En van de een op het andere moment is het live gegaan. Sommige landen is er zelfs geen vooraankondiging van een bank geweest.

Ik zal echt geen hoop zetten op WWDC. De Keynote die Apple daar geeft is echt compleet gericht op ontwikkelaars. Vooral iOS13en macOS 10.15. In het verleden zijn er ook wat hardware aankondigingen gedaan. Maar dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisweb schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:23:
ING schrijft op de webcare niet veel leuks. Komen niet verder dan: "we willen het aankondigen met een big bang." "We houden het graag spannend :P" en "Het is nog even afwachten!"

Huh mis ik iets? Ze hebben allang aangekondigd dat het komt, alleen nog niet wanneer. Zie https://www.emerce.nl/nie...ceert-apple-pay-nederland

Ze hoeven alleen nog maar de knop om te zetten. En ja, dat kan morgenochtend of de hele maand nog duren. Maar ik neem nog steeds aan dat er vanavond meer nieuws naar buiten komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Huh mis ik iets? Ze hebben allang aangekondigd dat het komt, alleen nog niet wanneer. Zie https://www.emerce.nl/nie...ceert-apple-pay-nederland

Ze hoeven alleen nog maar de knop om te zetten. En ja, dat kan morgenochtend of de hele maand nog duren. Maar ik neem nog steeds aan dat er vanavond meer nieuws naar buiten komt ;)
Wat is voor ING dan de link met WWDC :? Er word hier met name aangegeven dat het eigenlijk weinig/niets met elkaar te maken heeft. Dan voelt het zelfs dat ING beter een ander moment kan kiezen in kader van "stealing your thunder" :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Ach, we kunnen ons in ieder geval nog troosten met het feit dat we al een heel goed betaalsysteem hebben en dat Apple écht niet de gouden innovatiekaart in handen heeft. Bladieblabla. :+ Dus dat even wachten overleven we ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING is aan het trollen lijkt het zie https://twitter.com/ingnl/status/1135499055902183424?s=21

Ik zeg nog altijd deze week live!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:45:
ING is aan het trollen lijkt het zie https://twitter.com/ingnl/status/1135499055902183424?s=21

Ik zeg nog altijd deze week live!
Als je de reacties ziet, dan geloof ik er ook wel in dat het zsm live gaat. Dit is wel erg flauw haha!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:46:
[...]

Als je de reacties ziet, dan geloof ik er ook wel in dat het zsm live gaat. Dit is wel erg flauw haha!
Daarom. Deze week gaat het gebeuren _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zouden ze niet iets meer toegeven?
Als je kijk naar een Tweet van paar minuten geleden;

Dan zouden ze ook meer kunnen 'teasen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Famous schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Ik vind dat echt helemaal niets.
Echt een schijt hekel aan een hoesje om mijn telefoon.

Heb gewoon een Secrid bij me, en ja ook mijn bankpasje, maar het gemak met de watch/telefoon is gewoon lekker. Zeker als je geen pincode hebt en bijv. de bonuskaart op de telefoon :)
Altijd leuk dat je zo snel klaar bent bij de zelfscankassa :*)
Ik heb ook geen case om mijn iPhone, vandaar dat ik benieuwd was naar hoe iedereen omging met het "geen portemonnee" principe, misschien dat ik iets over het hoofd zag. Ik heb mijn AH Bonuskaart (mijn een-na-meest gebruikte pas naast de ING passen) nu als widget op m'n iPhone en straks Apple Pay, dus des te minder fysieke spullen mee, des te beter.
Maar voor nu denk ik dat ik dus alsnog mijn Secrid mee zal blijven nemen. Volgende stap is ID/Rijbewijs in de Apple Wallet, GVB/NS kaart, Kentekenbewijs, etc.

Overigens over het gemak van de Apple Watch. Ik heb best wel vaak dat ik op pad ben met mijn laptoptas en/of trolley voor op reis of misschien een tas met boodschappen. Ik gebruik mijn Apple Watch daarom ook meer om snel info te bekijken zonder interactie, aangezien interactie twee handen vereist (links waar de Watch zit en rechts om te scrollen / tappen / klikken). Ik denk dat Apple Pay voor mij in veel situaties makkelijker zou zijn om het eenhandig te doen met mijn iPhone dan met de Apple Watch, maar we gaan het (hopelijk) morgen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick24999
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Alles in mij zegt dat ze of vanavond of morgenvroeg met de lancering komen.
Maar goed, het kan natuurlijk ook dat ze dit pas volgende week doen. Echte harde lekken/bewijzen zijn er voor 4 juni als launchdatum helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
rick24999 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:31:
Alles in mij zegt dat ze of vanavond of morgenvroeg met de lancering komen.
Maar goed, het kan natuurlijk ook dat ze dit pas volgende week doen. Echte harde lekken/bewijzen zijn er voor 4 juni als launchdatum helaas niet.
Volgens mij zijn er ook nooit echt ergens harde leken geweest omtrent een lancering van Apple Pay. IJsland kwam bijvoorbeeld laatst ook uit de lucht vallen.
Alleen in België is een interne memo van de Aldi gelekt bij mijn weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als deze commercial vanavond vlak voor het NOS journaal zit weten we genoeg... ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Als deze commercial vanavond vlak voor het NOS journaal zit weten we genoeg... ;)
aan het niveau van de commercial te zien, vind ik het meer bij het NOS Jeugdjournaal passen :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Dat gevoel had ik ook toen ik de foutmeldingen las die ING wil gaan tonen als ze de load niet aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Of het is allemaal een grote reclame stunt om meer klanten te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:09
DeNachtwacht schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Die commercial was toen nog niet af en zou opnieuw gedraaid moeten worden las ik ergens ooit :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Het is dus ook mogelijk om twee protocollen op een apple pay kaart te hebben. Suncorp in Australië heeft dat schijnbaar. Gevonden in het volgende topic op macrumors:

https://forums.macrumors....ia.2165640/#post-27347146

Zo zou (in mijn geval) N26 mastercard en maestro ondersteuning kunnen bieden zonder twee keer nagenoeg dezelfde kaart te hebben.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:59

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@Uffje Da's niet heel verwonderlijk, aangezien de NFC chip gewoon een EMV kaart simuleert. Er kunnen meerdere applicaties op zo'n kaart geïnstalleerd staan. In zo'n geval kan/zal de terminal een schermpje tonen waarmee de gebruiker een applicatie kan kiezen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Dricus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:33:
@Uffje Da's niet heel verwonderlijk, aangezien de NFC chip gewoon een EMV kaart simuleert. Er kunnen meerdere applicaties op zo'n kaart geïnstalleerd staan. In zo'n geval kan/zal de terminal een schermpje tonen waarmee de gebruiker een applicatie kan kiezen.
Is het ook niet, maar wist niet dat het ook al verwerkt was in apple pay. Overigens kies je niet op de terminal maar op je iPhone. Ik weet niet precies hoe ik een foto kan posten, maar als je de link volgt zie je het.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
Ik wil alleen maar dat ING na Maestro ook de MasterCard cc gaat ondersteunen, dan hoef ik alleen nog maar m'n OV-chipkaart en ID kaart in m'n portemonnee te hebben. Briefjes pinnen doe ik dan wel bij de Dirk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vinnienerd Why stop there? Translink ook aan boord halen zodat de OV-functie van Apple Pay ook gebruikt wordt. En dan nog de overheid zo ver krijgen om kaarten erin te krijgen zoals je Rijbewijs; daar doen ze in het VK al proven mee. Je portemonnee wordt steeds lichter. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
ING komt met een big bang (leesbaar via twitter)

Hm op 19:00uur een melding in de app misschien met een leuke reclame

NOS zal toch wel geen WWDC aankondiging doen.

Maar idd missc wel rond 19:00 dan iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 15:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Er staat 'maybe' en 'misschien' mag na #MeToo nooit meer als een 'ja' gezien worden. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond of morgenvroeg is het er! Yeaaaaaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
WhatsappHack schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:45:
@Vinnienerd Why stop there? Translink ook aan boord halen zodat de OV-functie van Apple Pay ook gebruikt wordt. En dan nog de overheid zo ver krijgen om kaarten erin te krijgen zoals je Rijbewijs; daar doen ze in het VK al proven mee. Je portemonnee wordt steeds lichter. :P
OV-chipkaart in Transit Express mode zou mooi zijn, dan hoef je de telefoon niet eens meer uit standby te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:47:
ING komt met een big bang (leesbaar via twitter)

Hm op 19:00uur een melding in de app misschien met een leuke reclame

NOS zal toch wel geen WWDC aankondiging doen.

Maar idd missc wel rond 19:00 dan iets
Ja denk ook vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Dennisweb schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:51:
[...]

Er staat 'maybe' en 'misschien' mag na #MeToo nooit meer als een 'ja' gezien worden. ;w
Lekker de hype aanwakkeren zo voor het Apple event. Krijgen ze weer lekker aandacht zonder iets te doen.

Beter kan bijna niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vinnienerd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:54:
[...]

OV-chipkaart in Transit Express mode zou mooi zijn, dan hoef je de telefoon niet eens meer uit standby te halen.
Ik ben bang dat NS een eigen app in elkaar gaat bouwen, aangezien ze daar nu al min of meer mee aan het experimenteren zijn (invisible cards ofzo). Met iOS 13 wordt ook de mogelijkheid ingebouwd apple pay tijdelijk uit te zetten in een app, zodat 'eigen' apps van vervoerders via barcodes kunnen worden gebruikt. In Frankrijk werkt het bijvoorbeeld zo, en laat NS nu net overal met die barcode poortjes op grote stations werken.

Kortom ik vrees met grote vrezen dat ze weer zelf een eigen app in elkaar gaan fröbelen in plaats van in 1x met een goede standaard (Apple Pay) aan de slag te gaan. Maar wie weet...

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.