Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
Ooh je moet dus je regio veranderen naar een land waar het actief is en dan kan je een pas toevoegen omdat er dan een plusje verschijnt/staat.

Pfff ik las er overheen
Naja ik wacht wel op 4juni

Maar in de ING app heb ik iig nog geen Apple pay staan bij de instellingen
Of is dat ook van regio afhankelijk?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mel33 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:35:
Ooh je moet dus je regio veranderen naar een land waar het actief is en dan kan je een pas toevoegen omdat er dan een plusje verschijnt/staat.

Pfff ik las er overheen
Naja ik wacht wel op 4juni

Maar in de ING app heb ik iig nog geen Apple pay staan bij de instellingen
Of is dat ook van regio afhankelijk?
Dat komt pas zodra Apple Pay in Nederland live is.

Hoewel we ervan uit gaan dat 4 juni Apple Pay in Nederland geactiveerd wordt, is dat geen harde belofte. We staan al in de beta-lijst. Dat samen met het ingaan van de voorwaarden op 1 juni maakt dat we denken dat het 4 juni geactiveerd wordt.

Maar het kan ook maar zo (een paar weken) later zijn. Houd daar dus rekening mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Apple Pay komt al volgende week hoor bij ING _/-\o_ :9
Maar goed dat de WWDC maandag begint dan ;-)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:22
GHB363 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
Gek hoor, ik heb mijn Revolut Mastercard gescanned en krijg een Maestro in ApplePay. De regio had ik op Belgie gezet.
Straks nog even testen in een winkel, dan weet je het zeker!
Op dit moment heb je eigenlijk alleen een afbeelding van een Maestro in je ApplePay. :)
Zou een bug kunnen zijn in de Revolut App.

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 30-05-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Kan niet wachten! Gemak dient de mens!😜

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:00:
[...]
Straks nog even testen in een winkel, dan weet je het zeker!
Op dit moment heb je eigenlijk alleen een afbeelding van een Maestro in je ApplePay. :)
Zou een bug kunnen zijn in de Revolut App.
‘Alleen een afbeelding van een Maestro in je ApplePay‘ is geen ding, op het moment van toevoegen wordt de kaart ook gecontroleerd. Je mag er dus vanuit gaan dat een Maestro betaling lukt als de kaart ook daadwerkelijk in je Wallet (de app heet geen Apple Pay) zit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 5 of 6 dagen hebben we dus als het goed is allemaal Apple Pay met ING. Erg benieuwd hoe de launch zal verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:06
Ik hoop vooral dat de ING na uitrol snel Mastercard ondersteuning toevoegt.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 16:16
GHB363 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
Gek hoor, ik heb mijn Revolut Mastercard gescanned en krijg een Maestro in ApplePay. De regio had ik op Belgie gezet.
Hoe kom je eigenlijk aan een Revolut mastercard/Maestro? Ik heb namelijk zelf alleen een Visa kaart en kan alleen nieuwe/disposable Visa kaarten krijgen met mijn Free account.

VISA kaart toevoegen aan Apple Pay (met regio op UK en de meest recente update van de app) werkt helaas niet..

[ Voor 12% gewijzigd door karimmm op 30-05-2019 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46
Die MC ooit aangevraagd, aantal jaar terug al, geen idee of dat nu anders is. Gisteren ook een virtuele kaart aangemaakt, en dat is inderdaad visa.

Net even bij Gamma geweest en betaald met de Apple Pay met de Revolut Maestro.
Terminal gaf in het display Mastercard aan, en op de bon staat Eurocard/Mastercard.
In Wallet staat wel Revolut Maestro bij de transactie.

Ik weet eigenlijk niet of Gamma standaard MC accepteert, moet eigenlijk ergens testen waar ik weet dat MC niet werkt... maar waar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GHB363 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:12:
Die MC ooit aangevraagd, aantal jaar terug al, geen idee of dat nu anders is. Gisteren ook een virtuele kaart aangemaakt, en dat is inderdaad visa.

Terminal gaf in het display Mastercard aan, en op de bon staat Eurocard/Mastercard.

Ik weet eigenlijk niet of Gamma standaard MC accepteert, moet eigenlijk ergens testen waar ik weet dat MC niet werkt... maar waar...
Dus bug in software. Is dus gewoon Mastercard kaart helaas. Albert Heijn dus niet AH to go werkt niet zonder Mastercard ;) Alleen Maestro accepteren ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:22
GHB363 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:12:

Gamma accepteert Mastercard, de meeste AH winkels echt niet. Dus daar zou het niet moeten werken als het een Mastercard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:52:
Over 5 of 6 dagen hebben we dus als het goed is allemaal Apple Pay met ING. Erg benieuwd hoe de launch zal verlopen!
Ikke niet hoor. Ik heb al wel een tijdje Apple Pay met bunq :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:24:
[...]

Ikke niet hoor. Ik heb al wel een tijdje Apple Pay met bunq :+
Ik ook hoor. Weer maandje trial wat loopt :> .

Maar mensen met ING bedoelde ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:36:
[...]

Maar mensen met ING bedoelde ik :9
Ik heb bunq én ING...wat nu?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:37:
[...]

Dan heb je het leven uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen 1 juni, zou toch wat zijn. Maar hou zelf echt gewoon rekening met volgende week ING Apple Pay :9~ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel stil gebleven met nieuwe hints. Geen nieuws is goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:37
Geert1976 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:37:
[...]

gaat niet werken met je Android :P Geertjuh

Ps kom je weer vervelen as Maadag :P

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
Maandag is WWDC. Denk dat dan wel meer nieuws komt. Stilte voor de Apple Pay storm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had alleen graag een weeralarm gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nick25 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
Jawel Bunq voeg je gewoon toe aan Google Pay :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 18:46
Net berichtje van Revolut:
"Unfortunately, Apple Pay is not currently available in your country. Because of this, we've had to remove your Revolut card token from your Apple Wallet.

Don't worry though, your physical and virtual Revolut cards will continue to work as normal.

We hope that you'll be able to add your Revolut card to your Apple Wallet in the near future."

En ik was net van plan om zo nog even naar een Maestro winkel te gaan, de bakker op de hoek ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Oei, ook een tik op de vingers gehad van Apple..

Heb jij geluk dat je nog een 'ouderwetse' fysieke kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHB363 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
Net berichtje van Revolut:
"Unfortunately, Apple Pay is not currently available in your country. Because of this, we've had to remove your Revolut card token from your Apple Wallet.

Don't worry though, your physical and virtual Revolut cards will continue to work as normal.

We hope that you'll be able to add your Revolut card to your Apple Wallet in the near future."

En ik was net van plan om zo nog even naar een Maestro winkel te gaan, de bakker op de hoek ;-)
Zo, die hebben een tik op de vingers van Apple gehad ;)

Dus geen revolut meer mogelijk met Apple Pay ;( :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Sluuz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:14:
[...]

Let op! Hier had ik ook last mee, maar het ding is dat zodra je Apple Pay activeert op je iPhone, dat daarna ineens de CVC code van je Italiaanse kaart wijzigt en je dus een andere CVC code moet invullen als je je Watch activeert. Daarna werkt het meteen bij mij.
hoi Sluuz, zou jij nogmaals kunnen toelichten hoe jij deze workaround toepast :? telkens als ik apple pay wil toevoegen (iphone/watch) moet ik contact opnemen met de support chat, deze helpen mij meestal vaak direct maar dit moet toch makkelijker kunnen? nu wil ik Apple Pay op mijn macbook activeren en wederom moet ik weer contact zoeken met de support chat. 8)7

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nick25 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Ps kom je weer vervelen as Maadag :P
Je vlg keer beter inlezen, Nickje :w d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Zo, die hebben een tik op de vingers van Apple gehad ;)

Dus geen revolut meer mogelijk met Apple Pay ;( :X
ING moeilijk gedaan omdat ze betalen voor het alleenrecht misschien? Beetje zuur als je daarvoor betaald en met truukjes werken andere banken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterG schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:23:
[...]

ING moeilijk gedaan omdat ze betalen voor het alleenrecht misschien? Beetje zuur als je daarvoor betaald en met truukjes werken andere banken wel.
Nee, want Monese truc werkt nog steeds dan hadden ze dat ook al aangepakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruzski schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:10:
[...]

hoi Sluuz, zou jij nogmaals kunnen toelichten hoe jij deze workaround toepast :? telkens als ik apple pay wil toevoegen (iphone/watch) moet ik contact opnemen met de support chat, deze helpen mij meestal vaak direct maar dit moet toch makkelijker kunnen? nu wil ik Apple Pay op mijn macbook activeren en wederom moet ik weer contact zoeken met de support chat. 8)7
Dat is iets dat bunq doet, het is nooit helemaal helder geworden waarom dat zo is.
Vooral met de Online kaarten toevoegen aan Apple Pay kregen aardig wat mensen daar last van.
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, Sluuz lijkt te suggereren dat het wijzigen van je CVC-code vóórdat je de kaart probeert toe te voegen helpt. Dat doe je gewoon in de bunq app onder de pasdetails. Dus nieuwe CVC maken, kaart toevoegen. Of het echt verschil maakt weet ik niet, volgens mij heb ik mensen dat al eerder zien proberen - zonder succes.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:46:
[...]

Dat is iets dat bunq doet, het is nooit helemaal helder geworden waarom dat zo is.
Vooral met de Online kaarten toevoegen aan Apple Pay kregen aardig wat mensen daar last van.
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, Sluuz lijkt te suggereren dat het wijzigen van je CVC-code vóórdat je de kaart probeert toe te voegen helpt. Dat doe je gewoon in de bunq app onder de pasdetails. Dus nieuwe CVC maken, kaart toevoegen. Of het echt verschil maakt weet ik niet, volgens mij heb ik mensen dat al eerder zien proberen - zonder succes.
Ik kon hem pas toevoegen na het wijzigen van de cvc (bunq)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Ik kon hem pas toevoegen na het wijzigen van de cvc (bunq)...
Dat kan, maar het ging in dat bericht over de foutmelding dat je contact moet opnemen met support om te verifiëren in plaats van dat het via SMS of in de bunq-app mag. :) Dan heb je de kaart dus al succesvol toegevoegd aan je Wallet, alleen wordt ie niet geactiveerd totdat support hem handmatig goedkeurt voor je.
In de VS bijvoorbeeld is dat de standaard. (En strontvervelend.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinW schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:51:
De voorwaarden staan bij Apple gehost en daar staat nog steeds 1 juni.
Staat er nog steeds 1 juni? Of hoe kan ik dat zelf eventueel controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgenochtend dus live. Ow wacht....4 juni was het toch :D :9 :o

Zou niet zo slim zijn van ING dit uit te rollen in een weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Waarom zou het dom zijn. Het is maar een kwestie van een functie aanzetten. Het is niet dat er iets wereldschokkends veranderd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan de bezetting de extra drukte voor support niet aan op een zaterdag? Al zouden ze daar natuurlijk rekening mee kunnen houden.

Het is overigens nog nooit op een zaterdag gelanceerd, alleen op doordeweekse dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:07:
Misschien kan de bezetting de extra drukte voor support niet aan op een zaterdag? Al zouden ze daar natuurlijk rekening mee kunnen houden.

Het is overigens nog nooit op een zaterdag gelanceerd, alleen op doordeweekse dagen.
Daarom. Nu dinsdag of woensdag is het zo ver :9~ _/-\o_ :)F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:44:
[...]

Staat er nog steeds 1 juni? Of hoe kan ik dat zelf eventueel controleren?
Zie:
MelvinW schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:49:
URL naar de voorwaarden, zodat mensen het zelf kunnen controleren: https://nc-pod1-smp-devic...8543ada0339a4dbddefd8e_v8

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
Hahaha, ondanks dat je antwoord wel weet kijk ik toch elke keer in dit topic hopende op een bericht "Ja, ING heeft Apple Pay enabled!!! Je kan alle info in de app vinden!"
Rivanov schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:00:
Waarom zou het dom zijn. Het is maar een kwestie van een functie aanzetten. Het is niet dat er iets wereldschokkends veranderd.
Functie aanzetten op zaterdag zal wel gek zijn. Functie uitbreiden op een zaterdag zou niet zo heel raar zijn. Vermoedelijk lopen er al heel wat ING klanten met apple pay rond die het systeem testen. Ik vermoed dat alles nu al werkt, maar alleen de app nog gepushed moet worden.

[ Voor 42% gewijzigd door grote_oever op 31-05-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:47:
[...]

Hahaha, ondanks dat je antwoord wel weet kijk ik toch elke keer in dit topic hopende op een bericht "Ja, ING heeft Apple Pay enabled!!! Je kan alle info in de app vinden!"

[...]

Functie aanzetten op zaterdag zal wel gek zijn. Functie uitbreiden op een zaterdag zou niet zo heel raar zijn. Vermoedelijk lopen er al heel wat ING klanten met apple pay rond die het systeem testen. Ik vermoed dat alles nu al werkt, maar alleen de app nog gepushed moet worden.
Dus jij schat release dit weekend hoog in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Dus jij schat release dit weekend hoog in?
Juist niet, hij zegt dat het aanzetten op een zaterdag gek zou zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Hahn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Juist niet, hij zegt dat het aanzetten op een zaterdag gek zou zijn.
Hoeveel helpdeskmedewerkers werken er op zaterdag/zondag en hoeveel doordeweeks? :)
Ze gaan echt een functie als dit niet aanzetten op een zaterdag. Zal eerder een "dinsdag" zijn.
Maandag doe je in het algemeen geen releases omdat het net na het weekend is. Vrijdag doe je sowieso niet omdat het weekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TerrorSource schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:39:
[...]

Hoeveel helpdeskmedewerkers werken er op zaterdag/zondag en hoeveel doordeweeks? :)
Ze gaan echt een functie als dit niet aanzetten op een zaterdag. Zal eerder een "dinsdag" zijn.
Maandag doe je in het algemeen geen releases omdat het net na het weekend is. Vrijdag doe je sowieso niet omdat het weekend wordt.
Wat maakt het uit dat maandag 'net na het weekend' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Hahn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Wat maakt het uit dat maandag 'net na het weekend' is?
Dat is al heel lang zo, dat maandag na het weekend is O-) of bedoel je dat niet?

Afgelopen jaren heb ik weinig release op maandag meegemaakt in de ICT wereld. Maandag was meestal de dag dat er toch wel "probleempjes" waren, 2 dagen weinig/geen werkzaamheden, zaken die in het weekend down zijn gegaan of heel simpel, 2 dagen dat men problemen met passwords niet kon oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
TerrorSource schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:42:
[...]

Dat is al heel lang zo, dat maandag na het weekend is O-) of bedoel je dat niet?
:? Ik vroeg waarom dat uit zou maken, je grap slaat een beetje als een tang op een varken :>
Afgelopen jaren heb ik weinig release op maandag meegemaakt in de ICT wereld. Maandag was meestal de dag dat er toch wel "probleempjes" waren, 2 dagen weinig/geen werkzaamheden, zaken die in het weekend down zijn gegaan of heel simpel, 2 dagen dat men problemen met passwords niet kon oplossen.
Ik zie niet in waarom dat een grote release als Apple Pay zou moeten uitstellen, maar goed. Apple Pay in het weekend releasen lijkt me zeer onwaarschijnlijk, een vrijdag ook, want bijna weekend. Maandag t/m donderdag is een stuk waarschijnlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Hahn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:46:
[...]
:? Ik vroeg waarom dat uit zou maken, je grap slaat een beetje als een tang op een varken :>

[...]

Ik zie niet in waarom dat een grote release als Apple Pay zou moeten uitstellen, maar goed. Apple Pay in het weekend releasen lijkt me zeer onwaarschijnlijk, een vrijdag ook, want bijna weekend. Maandag t/m donderdag is een stuk waarschijnlijker.
Ik denk persoonlijk, zeker met WWDC komende maandag dat de release of direct na WWDC zal plaatsvinden of dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorSource schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Ik denk persoonlijk, zeker met WWDC komende maandag dat de release of direct na WWDC zal plaatsvinden of dinsdag
Dinsdag op woensdag is het er denk ik ook. Nog 5 dagen uiterlijk wachten >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:44

JB

Cédric roelt!

Ik lijk inmiddels ook een klein kind mbt Apple Pay. Ik hoop dat het klopt inderdaad. Lekker met de iPhone betalen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eerlijk zeggen, hoeveel van jullie gaan het stipt 0:00 stiekem toch proberen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 31-05-2019 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Als ik nog wakker ben, zeker! De vraag is of we inderdaad "even" een berichtje krijgen in de ING app zoals de site suggereert, dat geloof ik niet. Dat moet toch met vuurwerk, bloemen, champagne, slingers etc :?

[ Voor 81% gewijzigd door JB op 31-05-2019 22:55 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:49:
Eerlijk zeggen, hoeveel van jullie gaan het stipt 0:00 stiekem toch proberen? :P
Nee, ain’t gonna happen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 21:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:42:
Ik lijk inmiddels ook een klein kind mbt Apple Pay. Ik hoop dat het klopt inderdaad. Lekker met de iPhone betalen :)
Ik als ervaringsdeskundige waarschuw alvast; betalen met je iPhone gaat vrij snel vervelen. Stop een NFC pinpas in je iPhone hoes en je hebt ‘t zelfde effect.

Ik werd pas écht blij met Apple Pay sinds mijn Apple Watch. Je hoeft hem niet uit je zak te halen en bovendien is hij al ge-unlocked om je pols dus je hoeft niet steeds te authenticeren bij elke betaling. Dat moet met een iPhone wel.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Ik als ervaringsdeskundige waarschuw alvast; betalen met je iPhone gaat vrij snel vervelen. Stop een NFC pinpas in je iPhone hoes en je hebt ‘t zelfde effect.

Ik werd pas écht blij met Apple Pay sinds mijn Apple Watch. Je hoeft hem niet uit je zak te halen en bovendien is hij al ge-unlocked om je pols dus je hoeft niet steeds te authenticeren bij elke betaling. Dat moet met een iPhone wel.
Vervelen is een groot woord. Authenticeren dmv face id is altijd nog sneller dan die stomme pin code😂. Ik heb (hoef) geen Apple watch dus kan het gemak ervan niet beamen. Betalen met Apple pay is erg handig maar binnen een week ook weer gewoon. Gewoon nieuwtje van de week. Next!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:23:
[...]

Vervelen is een groot woord. Authenticeren dmv face id is altijd nog sneller dan die stomme pin code😂. Ik heb (hoef) geen Apple watch dus kan het gemak ervan niet beamen. Betalen met Apple pay is erg handig maar binnen een week ook weer gewoon. Gewoon nieuwtje van de week. Next!
Met de watch is het enkel dubbel tap op de sluimer knop.
Nog sneller dan FaceID ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DeNachtwacht schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Ik heb mijn 1st gen watch na een half jaar de deur uit gedaan. Vond 'm lelijk en miste 'm niet na een week mijn "gewone" horloge om te hebben. Verder heb ik de iPhone altijd naked en/of icm leren pouch. Een hoes krast :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:27:
[...]

Ik heb mijn 1st gen watch na een half jaar de deur uit gedaan. Vond 'm lelijk en miste 'm niet na een week mijn "gewone" horloge om te hebben. Verder heb ik de iPhone altijd naked en/of icm leren pouch. Een hoes krast :)
Ik gok dat Apple flink wat Apple Watches verkoopt zodra Apple Pay wordt gereleased in een land... juist die combo is geniaal en zal veel mensen over de streep trekken de komende sinterklaas gok ik zo ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Nou, weinig verandering hoor. Wachten op maandag/dinsdag dan maar.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DeNachtwacht Niet mee eens, het blijft makkelijker en uitgebreider - ook met enkel de iPhone. :) Niet alleen vanwege geen pin, maar ook vanwege het direct kunnen selecteren van een andere pas (gekoppeld aan andere (gedeelde) rekening) of type pas. Je hoeft dus geen verschillende pasjes meer mee te bemen. Daarnaast heeft de wallet klantkaarten zoals de bonus kaart erin, dus die kan je bij de AH zelfscan bijvoorbeeld scannen en vervolgens direct betalen door op je betaalkaart te tikken - alles via je telefoon, geen gezeik met je portemonnee en een hele zooi plastic. :) In de AH gebruik ik de watch dan ook niet hehe, maar die is wel geniaal in parkeergarages en bijvoorbeeld de mcDrive oid.

Tenslotte gaat die fix sowieso niet op voor mij, want heb geen hoesje om de iPhone hehe :P

Apple Pay hoeft ook helemaal niet leuk en permanent spectaculair te zijn ofzo, het is een betaalmethode en uiteraard zeker in ‘t begin wel wat leuk want nieuw en gimmick. :P Maar in de basis blijft t om mee te lappen.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 01-06-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:34:
@DeNachtwachtDaarnaast heeft de wallet klantkaarten zoals de bonus kaart erin, dus die kan je bij de AH zelfscan bijvoorbeeld scannen en vervolgens direct betalen door op je betaalkaart te tikken - alles via je telefoon, geen gezeik met je portemonnee en een hele zooi plastic. :) In de AH gebruik ik de watch dan ook niet hehe, maar die is wel geniaal in parkeergarages en bijvoorbeeld de mcDrive oid.
Hoe krijg jij je bonuskaart in de Wallet? Volgens mij kan dat nog helemaal niet?
Ik heb zelf Stocard erop staan en die heeft ook een watch app. Dus daarmee heb ik bonuskaart én pinpas om de pols. Werkt prima.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:26:
[...]

Hoe krijg jij je bonuskaart in de Wallet? Volgens mij kan dat nog helemaal niet?
Ik heb zelf Stocard erop staan en die heeft ook een watch app. Dus daarmee heb ik bonuskaart én pinpas om de pols. Werkt prima.
Klinkt als meer gedoe eigenlijk, dan moet je eerst appcloud openen, Stocard starten, kaart opzoeken (en die Watch app van ze is super irritant in mijn beleving), dan scannen en dan pas kan je Apple Pay starten en afrekenen. Vanuit Wallet toont ie gewoon de bonuskaart op 't scherm en daarna tik je op je pinpas die erboven staat en hoppa, klaar. :P Alles in één app. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de workflow met wallet vind ik een stuk sneller en makkelijker voor dat soort zaken plus geen app (Stocard) meer nodig die data van me verzamelt bij elk gebruik. :)

De bonuskaart heb ik met Pass4Wallet in de Wallet gezet, samen met nog wat andere zaken (Gamma, MediaMarkt, Sligro, dat soort shit.). Ik vind 't raar dat Stocard dat niet aanbiedt bij bijvoorbeeld de Bonuskaart. Ze zeggen zelf wel Wallet ondersteuning te hebben, maar heb nog geen enkele kaart gezien die ik toe kan voegen. :+ Overigens werkt dat niet op de Apple Watch; die kan de barcode niet tonen vanuit Wallet. Daar ben ook ik veroordeeld tot Stocard als ik alles geheel via de Watch wil doen.

Maarja, zo heeft iedereen z'n voorkeuren en workflow natuurlijk. :P Ik vind met de watch afrekenen wel prettig bij veel zaken (zoals gezegd: parkeergarages, normale pintransacties (dus niet eerst andere kaarten hoeven scannen), carwash, you name it); maar voor andere zaken is de iPhone duidelijk superieur naar mijn smaak. Ze vullen elkaar perfect aan, maar zijn op zichzelf niet perfect. (En eigenlijk is dat ook enkel omdat je de iPhone uit je broekzak moet toveren, de Watch niet. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:47
Stocard heeft pas ondersteuning voor de Wallet app, als er een QR code is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55

trithemis

Dragonfly

DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:26:
[...]

Als je bij AH zelfscan gebruik op je telefoon (met Appie app) zit daar ook de bonuskaart in. Die hoef je dan niet te laten zien. Heel makkelijk, zo doe ik het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:50:
[...]

De bonuskaart heb ik met Pass4Wallet in de Wallet gezet, samen met nog wat andere zaken (Gamma, MediaMarkt, Sligro, dat soort shit.). Ik vind 't raar dat Stocard dat niet aanbiedt bij bijvoorbeeld de Bonuskaart. Ze zeggen zelf wel Wallet ondersteuning te hebben, maar heb nog geen enkele kaart gezien die ik toe kan voegen. :+ Overigens werkt dat niet op de Apple Watch; die kan de barcode niet tonen vanuit Wallet. Daar ben ook ik veroordeeld tot Stocard als ik alles geheel via de Watch wil doen.
)
Dat klinkt interessant! Kun je met die Pass4Wallet "alles" in je Wallet knallen? Ik wil af van Stocard als dat kan, maar wel alles op 1 plek hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:50:
[...]

Klinkt als meer gedoe eigenlijk, dan moet je eerst appcloud openen, Stocard starten, kaart opzoeken (en die Watch app van ze is super irritant in mijn beleving), dan scannen en dan pas kan je Apple Pay starten en afrekenen. Vanuit Wallet toont ie gewoon de bonuskaart op 't scherm en daarna tik je op je pinpas die erboven staat en hoppa, klaar. :P Alles in één app. Ieder z'n ding natuurlijk, maar de workflow met wallet vind ik een stuk sneller en makkelijker voor dat soort zaken plus geen app (Stocard) meer nodig die data van me verzamelt bij elk gebruik. :)

Maarja, zo heeft iedereen z'n voorkeuren en workflow natuurlijk. :P Ik vind met de watch afrekenen wel prettig bij veel zaken (zoals gezegd: parkeergarages, normale pintransacties (dus niet eerst andere kaarten hoeven scannen), carwash, you name it); maar voor andere zaken is de iPhone duidelijk superieur naar mijn smaak. Ze vullen elkaar perfect aan, maar zijn op zichzelf niet perfect. (En eigenlijk is dat ook enkel omdat je de iPhone uit je broekzak moet toveren, de Watch niet. :P)
Als je de Stocard complication op je watchface zet kan je heel eenvoudig de pas kiezen en de barcode op je watch scherm zetten. Het scannen daarvan werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:48:
[...]

Als je de Stocard complication op je watchface zet kan je heel eenvoudig de pas kiezen en de barcode op je watch scherm zetten. Het scannen daarvan werkt ook prima.
De widget werkt ook prettig en redelijk snel. Ik wil graag de kaarten herkenbaar hebben en met de Wallet lijkt dat niet mogelijk icm Pass4Wallet behalve een kleurtje kiezen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de widget van de Bonus kaart bij AH, werkt prima.
Waar ik eerst altijd mijn telefoon gebruikte om te betalen gebruik ik nu ook alleen de watch, net wat sneller.

Voordeel t.o.v. contactloos betalen (als je je pas achterop de iPhone hebt) is dat je nooit een pin code hoeft te gebruiken en je limiet is het bedrag wat je zelf instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JB Nee enkel pasjes met QR of barcode kunnen naar Wallet.
Je kan de kaart gewoon een naam geven overigens om ze uit elkaar te houden, zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://metaljesus.nl/WalletCards_thumb.jpg

@breaq Ja dat gaat hem niet worden haha. :) Alles op m'n Watchface is functioneel, een Stocard logo zou dat ontsieren. ;) Als widget in het Dock zou wel kunnen I guess. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
En dit heeft allemaal met Apple Pay te maken omdat...?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ dat :) Kan het weer ontopic gaan over Apple Pay? Discussie over Stocard e.a. past beter in een eigen topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het gaat toch om het gebruik van Apple Pay en hoe je op verschillende manieren de gebruikservaring nog verder kan verbeteren om snel te betalen vanaf zowel iPhone als Watch? oO Volgens mij geheel ontopic, maar goed - dat kan aan mij liggen. :) Prima, hebben we ‘t verder niet meer over enhancements. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 01-06-2019 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WhatsappHack schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:54:
Het gaat toch om het gebruik van Apple Pay en hoe je op verschillende manieren de gebruikservaring nog verder kan verbeteren om snel te betalen vanaf zowel iPhone als Watch? oO Volgens mij geheel ontopic, maar goed - dat kan aan mij liggen. :) Prima, hebben we ‘t verder niet meer over enhancements. :P
Je mag er best over praten :) Het is een interessante discussie, die beter past in een apart topic. Het heeft niet direct met Apple Pay te maken (je hebt er niet voor nodig), en mensen die hier komen voor enkel Apple Pay zitten niet op die discussie te wachten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Poezenbeest
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-09-2024
Betalen met een iPhone is voor amateurs, echte pro's betalen natuurlijk met de Watch... Dubbelklik op de zijknop en hoppa...

Moet zeggen dat met een half jaartje nu betalen vanaf mijn pols de verbaasde blikken wel wat gaan vervelen, maar dat wil niet zeggen dat het gemak verdwijnt.

Ik vind het nog altijd prettiger dan met een pas betalen, al was het maar omdat dit veiliger is qua skimmen, afkijken of wat voor een methodes ze dan ook hebben in Boevenland.

Voor mij is het het gemak dat telt, drie passen om je pols, dus ook meteen een keuze waar ik vanaf betaal.

Ik kan niet wachten tot het hier ook in Nederland gemeengoed wordt en de deuren dus open gaan voor online betalen met de Watch, het toevoegen van passen zonder Italiaanse toestanden en dat de winkeliers ook verder gaan met Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik draag na 4 jaar geen Apple watch meer maar als ik vrienden dat zie doen lijkt mij dat mega onhandig. Watch zit vaak links en NFC pad op terminal ook (voor mijn gevoel). Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:51:
Ik draag na 4 jaar geen Apple watch meer maar als ik vrienden dat zie doen lijkt mij dat mega onhandig. Watch zit vaak links en NFC pad op terminal ook (voor mijn gevoel). Erg onhandig.
Ja? Dan hou je hem aan de binnenkant ipv de buitenkant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:51:
Het is al vaker aan bod gekomen dat de plek waar je je watch houdt heel flexibel is. Ik heb zelf geen watch maar op die terminals waar het NFC contactveld links zit houd ik m’n iPhone altijd gewoon er loodrecht boven op, dus niet links noch rechts, dat werkt ook perfect.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:55:
[...]

Ja? Dan hou je hem aan de binnenkant ipv de buitenkant :)
Nou ik heb er dus geen :)
Maar als dat werkt zou dat een oplossing kunnen zijn, mits je de terminal kent. Anders moet je steeds het wiel opnieuw uitvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Nou ik heb er dus geen :)
Maar als dat werkt zou dat een oplossing kunnen zijn, mits je de terminal kent. Anders moet je steeds het wiel opnieuw uitvinden.
Ja hoor, werkt best goed :)

maar ik begrijp je gedachte, aangezien ik hem ook links hebt zat ik met dezelfde vraag, dus ben met pasjes al gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:08:
Ik gok dat Apple flink wat Apple Watches verkoopt zodra Apple Pay wordt gereleased in een land... juist die combo is geniaal en zal veel mensen over de streep trekken de komende sinterklaas gok ik zo ;)
Dat weet ik wel zeker van niet. Er zijn namelijk heel veel meer factoren die een rol spelen. Wat ik tot dusver in de winkels heb gezien stemt niet erg positief. Vrijwel overal worden de betaalterminals in een of ander hoekje gedrukt. Veel van die dingen hebben NFC op 1 zijkant zitten. Vaak zit nou juist die zijkant aan de verkeerde kant van het hoekje met als gevolg dat je daar erg weinig ruimte hebt. Voor een pinpas en misschien een smartphone nog voldoende maar een pols met watch kun je echt vergeten.
En dan hebben we inderdaad ook nog het feit dat je pols naar buiten draaien prettiger is dan naar binnen. Zit de NFC zijde aan de kant waardoor je naar binnen moet draaien dan is het nog maar de vraag of mensen dan nog zo graag met de watch willen betalen. Dat geldt dus ook als je je watch helemaal op z'n kop moet draaien omdat de betaalterminal de NFC op de bovenzijde heeft zitten.

Bovendien zijn er nog steeds veel mensen die een smartwatch te duur vinden, gewoon geen horloge willen dragen en/of voor Apple Pay echt niet van bank gaan wisselen. Dat laatste laat goed zien dat we het in Nederland al heel goed hebben geregeld wat contactloos betalen betreft en Apple Pay niet zo'n grote meerwaarde heeft als in sommige andere landen. Ik denk dat met name dit laatste de reden zal zijn waarom er echt niet meer watches gaan worden verkocht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:46:
[...]
Veel van die dingen hebben NFC op 1 zijkant zitten. Vaak zit nou juist die zijkant aan de verkeerde kant van het hoekje met als gevolg dat je daar erg weinig ruimte hebt. Voor een pinpas en misschien een smartphone nog voldoende maar een pols met watch kun je echt vergeten.
dit is nu al zo vaak in het Apple Watch topic als ook in dit topic besproken;

het is totaal NIET nodig je Apple Watch helemaal links vd betaal terminal te houden. Er boven op of schuin bovenop is meer dan prima.
Met mijn iPhone idem, die gaat vaak genoeg pal boven de betaal terminaal; betalingen slagen voor 98% gelijk de 1ste keer.

Hier ben ik ''spelenderwijs'' achtergekomen.

Veel linksdragende Watch eigenaren in het Apple Watch topic die Apple Pay hebben geinstalleerd op hun Watch kunnen bovenstaande beamen; zie de topics dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 01-06-2019 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

[...]

Bovendien zijn er nog steeds veel mensen die een smartwatch te duur vinden, gewoon geen horloge willen dragen en/of voor Apple Pay echt niet van bank gaan wisselen.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die het prima kunnen betalen maar de Apple watch gewoon super lelijk vinden. Als er nou een Seiko / Citizen achtige Apple watch zou komen zou ik het zeker overwegen, maar nu ben ik best benieuwd naar Apple pay en doe ik dat gewoon op mijn telefoon.

Op een iPad kan het ook, dat lijkt me pas onhandig..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Draag m'n AW ook links en kan prima betalen bij NFC terminals in supermarkten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:21:
dit is nu al zo vaak in het Apple Watch topic als ook in dit topic besproken;

het is totaal NIET nodig je Apple Watch helemaal links vd betaal terminal te houden. Er boven op of schuin bovenop is meer dan prima.
Dit is in de praktijk nu al zo vaak ontkracht: dit is afhankelijk van de gebruikte betaalterminal. Niet iedere terminal is zo gevoelig dat dit lukt, sommigen vereisen echt dat je de kaart/smartphone/watch een paar millimeter van de sensor houdt waarbij de sensor dan ergens in het midden van een vlak (linker/rechter zijkant/bovenkant) zit.

Wat je hier noemt geldt dus NIET voor alle terminals!
Hier ben ik ''spelenderwijs'' achtergekomen.
Same here. Het is maar net welke betaalterminal je tegenkomt. Zo werd ik laatst verrast bij de AH: de betaalterminal had er kennelijk erg veel zin in want in tegenstelling tot de voorgaande keren pakte hij nu wel de kaart toen ik hem in de buurt (ipv er tegenaan) hield. Ik hoop vurig dat ie dat voortaan zo blijft doen.

Zoals ik al zei: er zijn echt heel wat meer redenen of dat betalen met je smartphone/smartwatch een succes of niet zal maken. Die persoonlijke ervaring zal bepalen of iemand zo'n Apple Watch aanschaft of niet.

De hint is echter nog niet geheel doorgedrongen bij een aantal mensen hier zie ik: leuk dat het voor jou werkt maar dat betekent niet dat het voor een ander ook zo zal gelden. Het is niet realistisch dat het overal even goed werkt, daar mag men hier wel meer rekening mee houden. Geeft ook een veel eerlijker beeld.
trithemis schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:32:
Als er nou een Seiko / Citizen achtige Apple watch zou komen zou ik het zeker overwegen, maar nu ben ik best benieuwd naar Apple pay en doe ik dat gewoon op mijn telefoon.
Dat is een wel heel erg vage omschrijving gezien het feit dat die 2 merken een heel schala aan horlogemodellen hebben die behoorlijk uiteenlopen. Het gaat van dress watch naar duikershorloge naar iets wat lijkt op een kermishorloge.

Ik ben sowieso benieuwd naar dit soort technologie, als ik de kans krijg dan wordt dat zeker gebruikt (zowel met de watch als de iphone). Ik weet alleen echter nu al dat dit bij sommige winkels hier een kleine uitdaging gaat worden vanwege hun betaalterminals (niet iedere terminal laat zich verschuiven heb ik al gemerkt).

[ Voor 30% gewijzigd door ppl op 01-06-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:14:
@JB Nee enkel pasjes met QR of barcode kunnen naar Wallet.
Je kan de kaart gewoon een naam geven overigens om ze uit elkaar te houden, zoiets als dit:
[Afbeelding]

@breaq Ja dat gaat hem niet worden haha. :) Alles op m'n Watchface is functioneel, een Stocard logo zou dat ontsieren. ;) Als widget in het Dock zou wel kunnen I guess. :)
Hoe sorteer je die kaarten zo? Dan krijg ik er wel zin in. Nu staan ze allemaal langs elkaar 1tje per keer scherm vullend.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daedalus schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:13:
[...]
Je mag er best over praten :) Het is een interessante discussie, die beter past in een apart topic. Het heeft niet direct met Apple Pay te maken (je hebt er niet voor nodig), en mensen die hier komen voor enkel Apple Pay zitten niet op die discussie te wachten :)
D'accord, misschien kunnen we een keer een Apple Pay tips & tricks topic openen ofzo als de ING over de brug komt. :P
fsfikke schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:55:
[...]

Het is al vaker aan bod gekomen dat de plek waar je je watch houdt heel flexibel is. Ik heb zelf geen watch maar op die terminals waar het NFC contactveld links zit houd ik m’n iPhone altijd gewoon er loodrecht boven op, dus niet links noch rechts, dat werkt ook perfect.
Toch snap ik @Donstil wel. De Watch heeft een iets lager bereik, maar bij die terminals met links zo'n zwart NFC-vlak doet ie het opzich meestal wel in het midden inderdaad. Maar het wordt pas écht onhandig als je zo'n terminal hebt waar je de watch op het scherm moet houden... Daar vind ik 't ook driewerf ruk om met de Watch te betalen. 't werkt wel, maar ehh... Erg handig is het niet en je moet je pols ook raar twisten om hem pal boven het scherm te houden. (En ondersteboven dragen is geen porem natuurlijk. :P)
JB schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:19:
[...]

Hoe sorteer je die kaarten zo? Dan krijg ik er wel zin in. Nu staan ze allemaal langs elkaar 1tje per keer scherm vullend.
-edit- Ik DM je ff. :)

[ Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 01-06-2019 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Veel van die dingen hebben NFC op 1 zijkant zitten. Vaak zit nou juist die zijkant aan de verkeerde kant van het hoekje met als gevolg dat je daar erg weinig ruimte hebt. Voor een pinpas en misschien een smartphone nog voldoende maar een pols met watch kun je echt vergeten.
Klopt niet. Ik betaal al bijna een jaar met Apple Pay en hoewel sommige terminals inderdaad vrij lastig zitten heb ik nog nóóit gehad dat ik er niet mee kon betalen. Ik heb op die 1000+ transacties die ik er nu mee gedaan heb precies 3x gehad dat een draadloze terminal hem niet accepteerde in Nederland. Dat waren steeds verouderde kastjes en is natuurlijk een ander probleem. Enige waar het structureel niet kan is de NS, want hun betaalautomaten ondersteunen (nog) geen NFC.

De Apple Watch is dus voor mij een topcombinatie met Apple Pay. En ik denk dus dat dit ook een geheel nieuwe doelgroep naar de Apple Watch gaat trekken. Tot nu toe was het iets voor early adapters en vooral sporters en/of hartpatienten. Nu Apple Pay wordt gesupport wordt het steeds interessanter voor de mainstream markt (maar ik ben natuurlijk met je eens dat lang niet iedereen het geld ervoor wil uitgeven natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-06-2019 00:06 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Klopt niet. Ik betaal al bijna een jaar met Apple Pay en hoewel sommige terminals inderdaad vrij lastig zitten heb ik nog nooit gehad dat ik er niet mee kon betalen. Ik heb op die 1000+ transacties die ik er nu mee gedaan heb precies 3x gehad dat een draadloze terminal hem niet accepteerde in Nederland. Dat waren steeds verouderde kastjes. En daarnaast kan je bij NS je OV-chipkaart niet opladen omdat vrijwel geen enkele terminal NFC accepteert.

De Apple Watch is dus voor mij een topcombinatie met Apple Pay. En ik denk dus dat dit ook een geheel nieuwe doelgroep naar de Apple Watch gaat trekken. Tot nu toe was het iets voor early adapters en vooral sporters en/of hartpatienten. Nu Apple Pay wordt gesupport wordt het steeds interessanter voor de mainstream markt (maar ik ben natuurlijk met je eens dat lang niet iedereen het geld ervoor wil uitgeven natuurlijk).
Dan ben je vast niet vaak bij de AH geweest >:)
Er zijn volgens AH op Twitter maar enkele vestigingen die CC accepteren...Kansloos in 2019...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TerrorSource schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:05:
[...]

Dan ben je vast niet vaak bij de AH geweest >:)
Er zijn volgens AH op Twitter maar enkele vestigingen die CC accepteren...Kansloos in 2019...
Lol. Ik zou je even inlezen. Apple Pay werkt gewoon met Maestro en die doen het prima ;). Nog nooit een AH tegen gekomen waar het níet werkte.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-06-2019 00:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:06:
[...]

Lol. Apple Pay werkt met Maestro en die doen het prima ;). Nog nooit een AH tegen gekomen waar het níet werkte.
Je was me net voor, was mijn bericht al aan het editen.. tenzij je inderdaad Maestro hebt.

Ik heb Apple Pay via Monese (Mastercard) en wordt bij elke AH geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

TheVMaster

Moderator WOS
TerrorSource schreef op Sunday 2 June 2019 @ 00:08:
[...]

Je was me net voor, was mijn bericht al aan het editen.. tenzij je inderdaad Maestro hebt.

Ik heb Apple Pay via Monese (Mastercard) en wordt bij elke AH geweigerd.
Dat is correct. Als je natuurlijk al een jaar Apple Pay hebt, dan is de kans ook redelijk groot dat je het via bunq gebruikt. Daar heb je natuurlijk 'gewoon' een maestro pas (naast de mastercard debit card). De enige AH's waar je wel met een mastercard debit (van bv. Monese, N26, etc) kunt betalen zijn de AH ToGo's (op de NS stations en op Schiphol.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 02-06-2019 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 08:29
trithemis schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:32:
[...]

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die het prima kunnen betalen maar de Apple watch gewoon super lelijk vinden. Als er nou een Seiko / Citizen achtige Apple watch zou komen zou ik het zeker overwegen, maar nu ben ik best benieuwd naar Apple pay en doe ik dat gewoon op mijn telefoon.

Op een iPad kan het ook, dat lijkt me pas onhandig..... 8)7
Je bedoelt zoiets als ik heb??
Overigens het is dat ik MOET betalen anders deed ik het liever niet ;-)
Breitling

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

bing69 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding: Breitling]
Haha, nee ik bedoel meer zoiets;
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/583562

En dat Seiko / Citizen een vage omschrijving is geeft maar aan hoeveel smaken er zijn en hoeveel mensen er dus geen Apple watch overwegen vanwege de looks. Maar goed we dwalen af. Ik zou een Apple watch overwegen vanwege de sportfuncties maar zou hem dan niet dagelijks dragen zodat Apple pay geen meerwaarde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
bing69 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding: Breitling]
Ff compleet off-topic (meer voor in het Apple watch topic). Hoe heb je die watch face zo voor elkaar gekregen? Dus met wijzers i.p.v. de standaard digitale cijfers.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00
TheKerremenke schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Ff compleet off-topic (meer voor in het Apple watch topic). Hoe heb je die watch face zo voor elkaar gekregen? Dus met wijzers i.p.v. de standaard digitale cijfers.
Ik ben ook heel erg benieuwd, ziet er heel gaaf uit.

Give 2 Get

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
Alle reacties zijn voor mijn nu off-topic.. tenzij iemand post "Het staat nu aan!!" of "Morgen zie je apple pay in de app staan" :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 08:29
TheKerremenke schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Geheel off-topic antwoord ik dat dit gaat via watch.bbqe.com, je installeert oa een profiel waarmee je de app kunt installeren. Het is een app die op de voorgrond draait en de tijd van de watch overneemt.
Kijk maar eens werkt uit de kunst!

Bing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En dit heeft allemaal met Apple Pay te maken omdat...?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nog 1,5 dag en Apple gaat bekend maken dat Apple Pay direct wordt uitgerold in Nederland met ING O+ :9~ :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Of morgen al @Verwijderd

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam net met Bunq achter het volgende, kon niet betalen met Maestro kaart Apple Pay bij de Action.

Cassiere zag dit wel vaker, blijkbaar niet geschikt de Action voor mobiele betalingen. Jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45
Straks als Apple Pay komt dan krijgen ze veel boze klanten die niet kunnen betalen, dan moeten ze wel in Action komen :)
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.