Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste
Acties:
  • 352.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een interessantere vraag vind ik of je bij gebruik in het openbaar vervoer (kortings)abonnementen op Apple Pay zou kunnen zetten. Vooralsnog is dat nog nergens mee mogelijk en dat is natuurlijk een flinke rem voor juist de mensen die het ‘t meest gebruiken: forenzen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-05-2019 23:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:51:
Een interessantere vraag vind ik of je bij gebruik in het openbaar vervoer (kortings)abonnementen op Apple Pay zou kunnen zetten. Vooralsnog is dat nog nergens mee mogelijk en dat is natuurlijk een flinke rem voor juist de mensen die het ‘t meest gebruiken: forenzen.
In principe moet dat aan je kaart te koppelen zijn, dus opnieuw komt dat uit bij de wil van TransLink, de NS en/of andere vervoersbedrijven. De kaart authenticeert zich gewoon als een uniek ID. Net als op een normale OV-kaart zou je daar abonnementen op moeten kunnen zetten; het achterliggende systeem blijft namelijk van TransLink. In Japen werkt het net zo, je voegt je kaart toe aan Apple Pay en je abonnement en saldo en dat soort shit wordt allemaal beheerd door het vervoersbedrijf.

Gezien TransLink en de NS sowieso al jaren achterlopen (ik bedoel, ze hebben recent een pilot afgerond met wat contactloos betalen opties met ICS MasterCard's. :X) en de schurft hebben aan alle goede ideeën die gebruiksvriendelijk zijn, zie ik het hier op korte termijn niet komen eigenlijk. Maar hee... Misschien verrassen ze ons een keer. :+ Inchecken met AP via MasterCard zou ik ook al prima vinden trouwens. Of hebben gevonden, ik reis tegenwoordig nooit meer met het OV. En ben daar heel erg blij mee. :P

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 26-05-2019 01:28 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18
Slasher schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:59:
Was van de week mijn portomonee vergeten, dacht ik shit had ik nu maar apple pay, mijn telefoon had ik natuurlijk wel mee :)
Hiermee vergeet je nooit je portemonnee als je je telefoon bij je hebt: https://www.vaultskin.com/iphone-cases.html

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zondag 26 mei 2019 @ 01:27:
[...]
In Japen werkt het net zo, je voegt je kaart toe aan Apple Pay en je abonnement en saldo en dat soort shit wordt allemaal beheerd door het vervoersbedrijf.
Deze kant wil Translink ook op. Ze willen dat jouw account, die nu op je ov-chipkaart staat, online komt te staan (stond in het jaarverslag of een verwijzing naar een werkgroep). Als je incheckt met AP (of wat dan ook) berekent het systeem o.b.v. je account (waaronder abonnementen) wat je moet betalen. Ik kan mij vaag herinneren dat ze als doel hebben dit per 2023 te introduceren, omdat de huidige infrastructuur volledig moet worden aangepast.

Edit: als je zoekt via google naar 'inchecken via bankpas', dan vind je hier wat meer info over.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2019 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Sunday 26 May 2019 @ 08:28:
[...]

Deze kant wil Translink ook op. Ze willen dat jouw account, die nu op je ov-chipkaart staat, online komt te staan (stond in het jaarverslag of een verwijzing naar een werkgroep). Als je incheckt met AP (of wat dan ook) berekent het systeem o.b.v. je account (waaronder abonnementen) wat je moet betalen. Ik kan mij vaag herinneren dat ze als doel hebben dit per 2023 te introduceren, omdat de huidige infrastructuur volledig moet worden aangepast.

Edit: als je zoekt via google naar 'inchecken via bankpas', dan vind je hier wat meer info over.
Ze willen het per 2023 willen gaan introduceren...? WTF. Dat is over 4 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar weet ik het fijne ook verder niet van. Ik vond het ook bizar. Ik reis veel met de trein en eerlijk gezegd vond ik dat reizen met de betaalpas een fijne oplossing (hoe minder passen hoe beter), maar nu Apple Pay eindelijk wordt geintroduceerd, is die oplossing ook achterhaald. Het hele systeem van Translink is gewoon ruk, en alles vervangen kost tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De vraag is in hoeverre alles vervangen moet worden. Ze hebben NFC terminals staan door heel het land, dus theoretisch werkt dat met Apple Pay gewoon, of zit ik er naast?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:11:
De vraag is in hoeverre alles vervangen moet worden. Ze hebben NFC terminals staan door heel het land, dus theoretisch werkt dat met Apple Pay gewoon, of zit ik er naast?
Dat is een beetje als zeggen dat ze in de VS ook stopcontacten hebben, en dat dus een Nederlandse koelkast daar ook gewoon zou moeten werken.

De MIFARE-gebaseerde OV-kaarten die op het moment gesupport worden op Apple Pay (Myki en Hop Fastpass) zijn geen MIFARE Classic, maar MIFARE DESFire en DESFire EV1. Die lijken een beetje op het Classic wat in Nederland gebruikt wordt, maar zijn verschillend op één belangrijk punt: een Classic terminal verwacht altijd direct tegen een Classic-kaart te praten (en vice versa). DESFire-kaarten (en terminals) ondersteunen (soms, maar in dit geval waarschijnlijk wel) de zgn. ISO Select, waarmee de terminal tegen de telefoon kan zeggen 'Ik wil graag tegen de Myki-kaart praten'. Die stap mist in Nederland, waardoor een telefoon dus niet goed weet welke kaart gebruikt moet worden.

Als je met bankpassen (of AP, dat is wat betreft protocol hetzelfde) wilt gaan werken dan heb je hetzelfde probleem de andere kant op: de huidige paaltjes praten Classic, en niet het protocol wat je nodig hebt voor bankpassen. Misschien dat de antenne hergebruikt kan worden, maar de kans is vrij groot dat de hardware daarachter aangepast moet worden. En dan is het dus logischer om het supporten van bankpassen samen te laten vallen met het toch al vervangen van paaltjes.

Plus: de hele backend moet anders, omdat je overstapt van een systeem waarbij de kaart in beginsel de waarheid is (met controle achteraf) naar een systeem waar achteraf alle tarieven berekend moeten worden. Dat laatste heeft de NS natuurlijk al deels (NS Flex), maar waar dat op maandbasis gaat doet TfL dat op dagbasis. Bovendien zal TLS dat moeten gaan overnemen, dus daar is nog best een hoop werk te verzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 27-05-2019 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
JackSparrow schreef op maandag 27 mei 2019 @ 01:45:
[...]

Ze willen het per 2023 willen gaan introduceren...? WTF. Dat is over 4 jaar...
Jij vind het vreemd dat Translink iets wil uitrollen over meerdere jaren? Dat is wat ze altijd al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-05 10:12
Zojuist ING-app update gehad. Kan 1 van de slimme jongens hier checken of de voorwaarden voor Apple Pay nog steeds een ingang van 1 juni heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xoniq schreef op Monday 27 May 2019 @ 10:32:
[...]

Jij vind het vreemd dat Translink iets wil uitrollen over meerdere jaren? Dat is wat ze altijd al doen.
Sure....maar het klinkt nog zo ver weg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
MrJvG13 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:49:
Zojuist ING-app update gehad. Kan 1 van de slimme jongens hier checken of de voorwaarden voor Apple Pay nog steeds een ingang van 1 juni heeft?
De voorwaarden staan bij Apple gehost en daar staat nog steeds 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
MelvinW schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:51:
[...]

De voorwaarden staan bij Apple gehost en daar staat nog steeds 1 juni.
Ahhh oke! Niets gevraagd dan!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Dit is wat ik in de nieuwe app heb kunnen vinden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zemEtHf.jpg

Ze bereiden zich al voor op de drukte :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
@Verwijderd haha oei bijna toch vandaag
Hele meute checkt nu wss
Of maakte je je niet ongerust haha

Was het al maar zover pff

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:05:
@Verwijderd haha oei bijna toch vandaag
Hele meute checkt nu wss
Of maakte je je niet ongerust haha

Was het al maar zover pff
Nog 8 daagjes wachten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Slaan we niet een beetje door qua hype rondom de lancering van Apple Pay in Nederland (ING)? O-) O-)

Het komt eraan, of het nu volgende week is of over een paar weken. We hebben er al jaren lang op moeten wachten en nu is t bijna zover....

of zeg ik nu echt rare dingen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:22:

of zeg ik zeg nu echt rare dingen :+
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Als het je niet meer verbaast geeft dat toch wel aan dat het flink mis is bij die toko imho. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Slaan we niet een beetje door qua hype rondom de lancering van Apple Pay in Nederland (ING)? O-) O-)
Uiteraard.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt eraan, of het nu volgende week is of over een paar weken. We hebben er al jaren lang op moeten wachten en nu is t bijna zover....

of zeg ik nu echt rare dingen :+
Zou wat zijn als het eind juni of juli is. Nog 2 maanden wachten, en iedereen denkt juni :'( :P :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Zou wat zijn als het eind juni of juli is. Nog 2 maanden wachten, en iedereen denkt juni :'( :P :9 :o
Zie het al voor me, direct op launchday ligt de app er sowieso uit, werkt het toevoegen van de passen niet, en sta je te kutten bij de eerste de beste Appie.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Alekz87 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Zie het al voor me, direct op launchday ligt de app er sowieso uit, werkt het toevoegen van de passen niet, en sta je te kutten bij de eerste de beste Appie.
Lekker de boodschappen bij Picnic doen dus.

offtopic:
als die naar de beurs gaan gooi ik er een zak geld 'tegenaan'

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Alekz87 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Je iPhone heeft voor het gebruik van Apple Pay geen internetverbinding nodig (als je de pas eenmaal toegevoegd hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Famous schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Lekker de boodschappen bij Picnic doen dus.

offtopic:
als die naar de beurs gaan gooi ik er een zak geld 'tegenaan'
Haha nee ik wil Apple Pay met eigen ogen testen.

offtopic:
Beter nu alvast aandelen kopen dan, want als ze t bekend gaan maken ben je al te laat ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:34:
offtopic:
Beter nu alvast aandelen kopen dan, want als ze t bekend gaan maken ben je al te laat ;).
Om aandelen te kunnen kopen moet het op de beurs zijn toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99chiel99
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 15:47
Zojuist een rekening bij ING geopend, ging verassend soepel met mijn oude s7. (als student nog gratis ook) Ik kon daarna gelijk inloggen op mijn Xs m.b.v. de s7. Indrukwekkende app, ben benieuwd! Eindelijk van die vervelende rabo scanner af.

[ Voor 6% gewijzigd door 99chiel99 op 27-05-2019 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Donstil schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Om aandelen te kunnen kopen moet het op de beurs zijn toch?
In de regel is dit niet vereist. Zo kunnen de aandelen van een BV ook worden verhandeld, terwijl een BV nooit een beursgenoteerd bedrijf kan zijn. Om aandelen te kopen van een kapitaalvennootschap die niet beursgenoteerd is, moet er wel aan een aantal vereisten worden voldaan. Maar het zal waarschijnlijk nooit in de praktijk voorkomen dat een willekeurige aan deze vereisten voldoet, ze zijn namelijk heel streng.

Je bent rechtenstudent of je bent het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
mr.JamesBond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:03:
[...]

In de regel is dit niet vereist. Zo kunnen de aandelen van een BV ook worden verhandeld, terwijl een BV nooit een beursgenoteerd bedrijf kan zijn. Om aandelen te kopen van een kapitaalvennootschap die niet beursgenoteerd is, moet er wel aan een aantal vereisten worden voldaan. Maar het zal waarschijnlijk nooit in de praktijk voorkomen dat een willekeurige aan deze vereisten voldoet, ze zijn namelijk heel streng.

Je bent rechtenstudent of je bent het niet :+
Je bedoelt een koopovereenkomst en een notaris. Zo streng is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 00:29:
[...]

Je bedoelt een koopovereenkomst en een notaris. Zo streng is dat niet ;)
In het geval van een NV valt dat wel mee inderdaad. In het geval van een BV moet de aandeelhouder die zijn aandelen wil verkopen de aandelen eerst aanbieden aan de andere aandeelhouders en als die niet op het aanbod in willen gaan, heeft de aandeelhouder de mogelijkheid om zijn aandelen vrij te verkopen binnen een periode van drie maanden.

Nu ik dit heb opgeschreven besef ik me nu dat het waarschijnlijk om een NV gaat, dus valt het allemaal wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Straks komt Apple Pay helemaal niet, maar heeft de ING mooi een paar nieuwe klanten erbij door de hype. :D >:)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Zijn er daadwerkelijk mensen die van bank wisselen voor Apple Pay? Ik zit zelf bij de ABN AMRO maar ik ga niet van bank wisselen voor Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Maart1992 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:55:
Zijn er daadwerkelijk mensen die van bank wisselen voor Apple Pay? Ik zit zelf bij de ABN AMRO maar ik ga niet van bank wisselen voor Apple Pay.
Redelijk wat als je de comments op diverse sites wilt geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit er al sinds m’n geboorte en blij toe. Ik vind ING erg innovatief, geen gedoe met die kastjes als je wilt betalen, duidelijke website en applicatie, straks Apple Pay en geen overdreven hoge kosten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een rekening geopend bij ING. Kost 1,55 per maand. En ik vind het wel een prettig idee dat ik dan toegang tot 2 banken heb. ABN + ING dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

g00gle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:04:
Ik heb een rekening geopend bij ING. Kost 1,55 per maand. En ik vind het wel een prettig idee dat ik dan toegang tot 2 banken heb. ABN + ING dan.
Dit is mijn combi al voor zeker de afgelopen 15 jaar. Fijn om een bank als backup te hebben (voor wanneer er een van de twee online uit ligt oid). Sowieso zitten de apps van beide banken goed in elkaar, niks over te klagen.

Daarnaast ben ik in het verleden eens geskimmed (ING pas), ING had toen meteen de pas geblokkeerd... maar niet medegedeeld: ik kon gelukkig de boodschappen terplekke afrekenen met de ABN pas (je zou idd ook een tweede rekening bij dezelfde bank kunnen hebben dat terzijde).

Ik hoop dan ook dat ABN na de introductie termijn van ING snel zal volgen met Apple Pay.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
BaT schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:12:
[...]

Dit is mijn combi al voor zeker de afgelopen 15 jaar. Fijn om een bank als backup te hebben (voor wanneer er een van de twee online uit ligt oid). Sowieso zitten de appa van beide banken goed in elkaar, niks over te klagen.

Daarnaast ben ik in het verleden eens geskimmed (ING pas), ING had toen meteen de pas geblokkeerd... maar niet medegedeeld: ik kon gelukkig de boodschappen terplekke afrekenen met de ABN pas (je zou idd ook een tweede rekening bij dezelfde bank kunnen hebben dat terzijde).

Ik hoop dan ook dat ABN na de introductie termijn van ING snel zal volgen met Apple Pay.
Dat is precies de reden voor mij dat ik een ING rekening geopend heb. Mijn ouders zijn 2 weken geleden geskimmed en toen was hun ABN pas geblokkeerd. Sta je dan met je volle boodschappen kar in de Digros.
M'n pa heeft toen een ING rekening geopend en ik heb eigenlijk zijn voorbeeld gevolgd. Ik denk zelf ook dat ABN wel snel met apple pay zal komen. Zij lopen vaak samen met ING vooraan in de ontwikkelingen. We gaan het meemaken. Het is een leuke gimmik, maar niet van levensbelang :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik! :) Eerst voor erbij (even kijken wat Rabobank doet) en wellicht ga ik met de tijd wel helemaal over.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Jup. Ik ben geswitched. Rekening is actief, overstapservice is aangevraagd dus laat Apple Pay maar komen! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-09 17:43
Jep ik, ING rekening is actief maar ga helemaal overstappen van de Rabobank. Anders kan ik tot ergens 2025 wachten op Apple Pay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
[...]

Daarnaast ben ik in het verleden eens geskimmed (ING pas), ING had toen meteen de pas geblokkeerd... maar niet medegedeeld:
Dat doet de ING bewust! Er wordt een bericht in de berichtenbox geplaatst, mijn ING of de app, dat je las geblokkeerd is en contact met de ING op dient te nemen.
Klanten zelf laten bellen is veel veiliger dan dat de ING jou belt en gegevens aan je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Blijkbaar had ik dit verkeerd ingeschat en zijn er daadwerkelijk mensen die overstappen. Ik hoop dat de ABN snel volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maart1992 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Blijkbaar had ik dit verkeerd ingeschat en zijn er daadwerkelijk mensen die overstappen. Ik hoop dat de ABN snel volgt :)
Ik stap dus over van ABN AMRO (enkel met mijn eigen betaal- en spaarrekening & creditcard, gezamenlijke rekening blijft gewoon bij Rabobank). Zij zijn namelijk in het verleden nooit echt snel geweest met nieuwe technieken, dit in tegenstelling tot ING die altijd voorop loopt hiermee.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2019 08:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Nou bij Coolblue zijn ze er (in België) alvast klaar voor!
https://twitter.com/piete.../1133256200001347584?s=21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Ja ik ga zelf ook overstappen van ABN naar ING. Vind ING een veel fijnere bank en geen gezeur met kastjes.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

KW25 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:30:
Ja ik ga zelf ook overstappen van ABN naar ING. Vind ING een veel fijnere bank en geen gezeur met kastjes.
Dat gezeur met kastjes snap ik niet als je van ABN komt. Ik heb die random reader al meer dan een jaar niet meer aangeraakt. Alles gaat via FaceId in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de ING vond ik het voorheen altijd wel vervelend dat als ik op het werk een privébestelling deed bij - bv. bij de MediaMarkt - dan moest ik op de computer van de zaak inloggen met mijn privegegevens. In dat soort situaties vond ik de toevoeging van het kastje van de ABN (Rabobank idem) wel een prettig gevoel geven. Later is dat probleem - voor mij - opgelost doordat ik de betaling makkelijk kon overnemen middels een QR-code.

Ik las vanochtend dat de ING ook een extra verficatiestap toevoegt bij het inloggen: https://www.ing.nl/de-ing...-ing-verandert/index.html. Dus dat is toch wel een prettige verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
SandaX schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Dat gezeur met kastjes snap ik niet als je van ABN komt. Ik heb die random reader al meer dan een jaar niet meer aangeraakt. Alles gaat via FaceId in de app.
Je hebt hem inderdaad een stuk minder nodig dan voorheen, maar zat hiervoor bij ING en daar nooit nodig gehad, dus elke keer voelt als veel.

Daarnaast bij onbekende rekeningnummers of bij bepaalde bedragen heb je hem dan toch wel weer nodig en blijf het gewoon irritant vinden, ook omdat ik het vaak heb wanneer ik dat kastje niet bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
harm12nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:22:
[...]

Ik! :) Eerst voor erbij (even kijken wat Rabobank doet) en wellicht ga ik met de tijd wel helemaal over.
Gelukkig zat ik al bij de ING, maar het overstappen lijkt me z'n gedoe. Al die automatische incasso's die ik dan moet omzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 23:54

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

grote_oever schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Gelukkig zat ik al bij de ING, maar het overstappen lijkt me z'n gedoe. Al die automatische incasso's die ik dan moet omzetten.
Ik heb het jaren geleden ook gedaan (van SNS naar ING).
Viel mij reuze mee. Je hebt tegenwoordig van die verhuisdiensten (ING dus ook) die de bedrijven die een incasso doen een bericht sturen.
Mijn advies is om eens langs een ING kantoor te gaan, kunnen ze je er alles over vertellen. Valt reuze mee namelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

[...]

Automatische incasso's gaan vanzelf over, automatisch.
Je hebt een verhuisservice welke je een jaar lang kan aanlaten staan.

Enige wat je zelf moet om is mensen die jou betalen (werkgever, toeslagen, of weet ik het).
Wat jij zelf handmatig moet betalen doe je dan toch al van je nieuwe rekening.

Maar dat is al eerder besproken hier :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

ING Overstapservice

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2019 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
[...]

Ik stap nog niet helemaal over maar er is mij wel verteld dat dat best mee valt. Alle automatische incasso's worden geregeld. Grofweg moet je alleen de belastingdienst en je werkgever informeren.. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
harm12nl schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 13:07:
[...]

Ik stap nog niet helemaal over maar er is mij wel verteld dat dat best mee valt. Alle automatische incasso's worden geregeld. Grofweg moet je alleen de belastingdienst en je werkgever informeren.. :)
Ik heb het handmatig gedaan, maar het stelt echt niets voor. Bij de meeste instantie (meer dan 90%) kon ik het online regelen....alleen de belastingdienst (ivm motorrijtuigenbelasting) moest nog met een formuliertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Ik heb het handmatig gedaan, maar het stelt echt niets voor. Bij de meeste instantie (meer dan 90%) kon ik het online regelen....alleen de belastingdienst (ivm motorrijtuigenbelasting) moest nog met een formuliertje.
offtopic:
Maar die betaal je toch handmatig om de betaling/acceptgiro zo lang mogelijk uit te stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

[...]

Daarnaast ben ik in het verleden eens geskimmed (ING pas), ING had toen meteen de pas geblokkeerd... maar niet medegedeeld: ik kon gelukkig de boodschappen terplekke afrekenen met de ABN pas (je zou idd ook een tweede rekening bij dezelfde bank kunnen hebben dat terzijde)
Of een creditcard ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Famous schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 14:04:
[...]

offtopic:
Maar die betaal je toch handmatig om de betaling/acceptgiro zo lang mogelijk uit te stellen :+
Ik betaal niets handmatig, het liefst betaalde ik het met Apple Pay :*) maar dat ondersteund de belastingdienst nog niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Famous schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:04:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ik betaal helemaal geen wegenbelasting :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
Mar.tin schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:37:
[...]

offtopic:
Ik betaal helemaal geen wegenbelasting :9
offtopic:
<sarcasm>Je rijdt ook geen auto :9 >:)</sarcasm>

Ik kan echt niet wachten om gemakkelijker bestellingen te doen. Kijk bijvoorbeeld naar secrid.com:
1: Stop product in mandje (bijvoorbeeld: hoesje)
2: Klik op checkout
3: AP betalen en klaar... _/-\o_
4: Profit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik hoop alleen maar dat andere banken snel volgen. Ik ben klant bij Rabobank en Bunq. Met name die laatste verwacht ik toch dat het nu dan een keer officieel ook in NL geïntroduceerd wordt.

@Ocirina Lichtelijke ironisch dat je dan als voorbeeld een bedrijf neemt dat zich zorgen maakt over ongewenste betalingen. Al zijn het fijne portemonneetjes

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Ik betaal niets handmatig, het liefst betaalde ik het met Apple Pay :*) maar dat ondersteund de belastingdienst nog niet. O-)
Die ondersteunen geeneens iDeal. ;( Alles nog met den acceptgiro, volgens betaalmethoden uit den ouden doosch. Na een keer per ongeluk de betaling vergeten te hebben (na tig jaar nooit een termijn gemist te hebben) en meteen zo'n mild amusante dreigbrief te hebben ontvangen "in naam der koningin! Dit keer geen 10 jaar dwangarbeid, maar de volgende keer op tijd betalen, of anders!!1!" ben ik toch maar overgestapt op automagisch incasso. :P Bespaart tijd (vanwege dat acceptgiro gezeik) en je vergeet het niet meer. ;)

Apple Pay ondersteuning komt er vast wel. :) Over een jaar of 20, als het eigenlijk al niet meer gebruikt wordt. Maar dat is dan handig voor de oude generatie Tweakers die vast blijft houden aan wat ze kennen. :+
Ocirina schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:57:
[...]
Ik kan echt niet wachten om gemakkelijker bestellingen te doen. Kijk bijvoorbeeld naar secrid.com:
Ja ik hoop ook dat veel shops snel overgaan. Geen iDeal meer maar gewoon met Apple Pay lappen in alle webshops kijk ik echt naar uit. Zal nog wel ff duren voordat echt iedereen het implementeert (zullen vast ook wat anti-Apple systeembeheerders zijn die het gewoon weigeren te implementeren :P), maar fijn dat CoolBlue in België alvast het goede voorbeeld geeft. Als ze dat in NL ook doen dan gaan andere toko's hopelijk ook snel over. En dan hoop ik niet alleen webwinkels als CB en Bol.com, maar ook andere zaken; zoals bijvoorbeeld ISP's (hosting/servers, domeinregistratie, etc.) of zaken als een Staatsloterij. Gewoon lekker breed accepteren en dikke vinger naar Betaalvereniging Nederland die maar blijft mekkeren dat het helemaal niets toevoegt. :P
SirLenncelot schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:26:
@Ocirina Lichtelijke ironisch dat je dan als voorbeeld een bedrijf neemt dat zich zorgen maakt over ongewenste betalingen. Al zijn het fijne portemonneetjes
Hoezo dat dan? :) Apple Pay is wat dat betreft veiliger dan een pas met NFC. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 04:23
Revolut heeft sinds vanochtend ook ondersteuning voor Apple Pay. Bij mij werken de Mastercard en Visa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

WhatsappHack schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 04:22:
[...]

Ja ik hoop ook dat veel shops snel overgaan. Geen iDeal meer maar gewoon met Apple Pay lappen in alle webshops kijk ik echt naar uit. Zal nog wel ff duren voordat echt iedereen het implementeert (zullen vast ook wat anti-Apple systeembeheerders zijn die het gewoon weigeren te implementeren :P),
Bij Mollie stelt het echt niets voor.
Schuif op aanzetten en klaar (nog niet geprobeerd).

Rede is dat wij dan CC moeten aanzetten voor betalingen en om kosten te rekenen voor een gekozen betalingsmethode moet er een module/plugin aangeschaft worden, aldus collega 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:19:
Revolut heeft sinds vanochtend ook ondersteuning voor Apple Pay. Bij mij werken de Mastercard en Visa.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb de app geüpdatet, maar kan nergens iets toevoegen aan de wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Bij Revolut heb je zeker ook minimaal Premium nodig om gebruik te maken van Apple Pay?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
KW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb de app geüpdatet, maar kan nergens iets toevoegen aan de wallet.
Gewoon in de Wallet app een van je kaarten handmatig toevoegen.

Rivanov schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:55:

Bij Revolut heb je zeker ook minimaal Premium nodig om gebruik te maken van Apple Pay?
Nee, werkt gewoon met de normale kaarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Gewoon in de Wallet app een van je kaarten handmatig toevoegen.
[...]

Nee, werkt gewoon met de normale kaarten :)
Ah zie het idd, moest de regio wel op UK zetten. Helaas heb ik alleen maar de Maestro van Revolut en die werkt nog niet. N26 ook geprobeerd en die werkt ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog, heb je Mastercard toch alleen bij Revolut? Zoveel gelegenheden accepteren alleen Maestro..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
KW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Ah zie het idd, moest de regio wel op UK zetten. Helaas heb ik alleen maar de Maestro van Revolut en die werkt nog niet. N26 ook geprobeerd en die werkt ook nog niet.
Probeer anders een virtuele kaart toe te voegen. Zou moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
In NL? Inmiddels kan je op alle plekken waar toeristen komen stations, supermarkten, hippe koffietentjes) wel met MC/Visa betalen. Met als grote uitzondering AH natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
SandaX schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Toch zijn er best wel wat acties waarbij je die reader nog nodig hebt, bijvoorbeeld het aanpassen van je gegevens, extra rekening opening, vervangende pas aanvragen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Probeer anders een virtuele kaart toe te voegen. Zou moeten lukken :)
De Maestro? Die lukt volgens mij sowieso niet?

Kan wel virtuele Mastercard aanvragen idd en die toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
KW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:21:
[...]

De Maestro? Die lukt volgens mij sowieso niet?

Kan wel virtuele Mastercard aanvragen idd en die toevoegen.
Ja, ik doelde inderdaad op de virtuele MasterCard of Visa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Vinnienerd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:12:
In NL? Inmiddels kan je op alle plekken waar toeristen komen stations, supermarkten, hippe koffietentjes) wel met MC/Visa betalen. Met als grote uitzondering AH natuurlijk.
Wacht, je kan niet betalen met Mastercard in de AH? :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Joshoon schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Dat je dit niet weet laat zien hoe erg het voor jou is dat je bij de AH inderdaad niet met creditcards kunt betalen :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Vinnienerd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:12:
Ja, omdat die hippe toeristen afzet tenten het niet erg vinden om 1,8% of 2,8% commissie te betalen aangezien ze 400% marge hebben op hun producten. Dat is bij supermarkten wel anders.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Joshoon schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:01:
[...]

De meeste AH's niet, maar sommige wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Hahn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Dat je dit niet weet laat zien hoe erg het voor jou is dat je bij de AH inderdaad niet met creditcards kunt betalen :+
Nouja je weet maar nooit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:19:
Ah thanks voor het melden!
Mijn Revolut MasterCard is nu ook toegevoegd aan mijn Wallet.
Ik ben wel benieuwd hoe deze kaart met niet-euro betalingen omgaat gezien Revolut meerdere valuata ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik krijg een push dat ik nu een Bunq travel card kan bestellen. en dan lees ik daar het volgende:
De bunq Travel Card biedt ondersteuning voor zowel Apple Pay als Google Pay in landen waar de diensten officieel zijn gelanceerd.
Telt NL nu als een land waar Apple Pay officieel is gelanceerd door de ING of bedoelen ze een lang waar Bunq het officieel gelanceerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Die bunq travel card is toch niets anders dan de debit martercard die ze al hadden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:40:
Die bunq travel card is toch niets anders dan de debit martercard die ze al hadden?
Volgens mij is dat een MasterCard credit card...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
SirLenncelot schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:36:
Ik krijg een push dat ik nu een Bunq travel card kan bestellen. en dan lees ik daar het volgende:

[...]

Telt NL nu als een land waar Apple Pay officieel is gelanceerd door de ING of bedoelen ze een lang waar Bunq het officieel gelanceerd heeft?
Creditcards worden altijd in een land uitgegeven. Daarom kan je dus bijvoorbeeld geen Nederlandse N26 kaart toevoegen op een iPhone die op Duitse regio ingesteld staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:05
Gek hoor, ik heb mijn Revolut Mastercard gescanned en krijg een Maestro in ApplePay. De regio had ik op Belgie gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHB363 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
Gek hoor, ik heb mijn Revolut Mastercard gescanned en krijg een Maestro in ApplePay. De regio had ik op Belgie gezet.
Nee echt, screenshot? Dan heb je DE truc ontdekt als dit zou kloppen, dan hoef je niet te wachten op ING _/-\o_ :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SirLenncelot Waar bunq het ondersteunt. ;) Apple Pay is hier sowieso nogsteeds niet gelanceerd trouwens :P
carpebios schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:40:
In principe wel ja, alleen laten ze deze net doen alsof het een creditcard is. Een fake creditcard. Zie het bunq topic in persoonlijke financien board gezien daar al veel discussie over is geweest. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
GHB363 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:51:
Met Standard membership of Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 20-09 17:32
Hoe zit dat nou, hoe voeg ik een pas toe?
Ik zie totaal geen plusje in de wallet
Alles is up to date

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 29-05-2019 21:47 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:39:
[...]

Met Standard membership of Premium?
Ook benieuwd naar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:09:
@SirLenncelot Waar bunq het ondersteunt. ;) Apple Pay is hier sowieso nogsteeds niet gelanceerd
WWDC maar afwachten, zal wel in de announcement van iOS 13 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Met een standaard account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:28:
[...]

WWDC maar afwachten, zal wel in de announcement van iOS 13 zitten
Apple Pay komt al volgende week hoor bij ING _/-\o_ :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHB363
En het screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5diifBHrubKqQeceW0JqrYvb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw :P :9 :o
En je hebt fysieke Mastercard dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
ja, en toegevoegd door vanuit Wallet met de camera te scannen.
Eerst zonder de regio aan te passen, dat gaf een foutmelding, en daarna regio op Belgie gezet.
Ik heb al wel eerder eens US credit cards toegevoegd, en zodoende al wel het 'plusje' in de Wallet. Maar die US kaarten gebruik ik niet vanwege de wisselkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GHB363 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:23:
ja, en toegevoegd door vanuit Wallet met de camera te scannen.
Eerst zonder de regio aan te passen, dat gaf een foutmelding, en daarna regio op Belgie gezet.
Ik heb al wel eerder eens US credit cards toegevoegd, en zodoende al wel het 'plusje' in de Wallet. Maar die US kaarten gebruik ik niet vanwege de wisselkosten.
Die zijn wel weer relaxt bij betalingen bij amerikaanse webshops in USD. Gebruik m’n visa uit de VS best vaak. Wat wel irritant was was dat ik voor elk apparaat de klantenservice telefonisch toestemming moest geven om Apple Pay te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
Ja, dat telefonisch activeren was bij mij ook, irritant, hoop dat we dat in NL niet te veel gaan krijgen. Bij Revolut in ieder geval niet, gewoon een code via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 04:22:
[...]

Die ondersteunen geeneens iDeal. ;( Alles nog met den acceptgiro, volgens betaalmethoden uit den ouden doosch.
Niet helemaal. Ze zijn iig al met een pilot bezig in samenwerking met een aantal leveranciers van administratieve software waarbij de BTW-aangifte via IDeal betaald kan worden. Een goeie vriend van mij, waar ik de boekhouding voor doe, doet dat nu al een paar maanden zo via informer. Ideaal 😉. Dus ze zijn er al een beetje mee bezig, hopen dat het snel naar de particulieren kant komt.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-07-2023
Backpacker schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:37:
[...]

Niet helemaal. Ze zijn iig al met een pilot bezig in samenwerking met een aantal leveranciers van administratieve software waarbij de BTW-aangifte via IDeal betaald kan worden. Een goeie vriend van mij, waar ik de boekhouding voor doe, doet dat nu al een paar maanden zo via informer. Ideaal 😉. Dus ze zijn er al een beetje mee bezig, hopen dat het snel naar de particulieren kant komt.
klinkt nice voor op het laaste moment betalen 8)7
Pagina: 1 ... 16 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.