“Kennis van me werkt bij de ING. Hebben gisteren training gehad voor de launch op 4 juni van Apple Pay.” staat op iCulture, lijkt toch echt 4 juni te worden.
Zit op 4 juni voor het werk in Lyon. Neem aan dat het gewoon direct werkt als ING het live zet, ook al zit ik op dat moment in het buitenland?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja, moet gewoon werkenRivanov schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 05:47:
Zit op 4 juni voor het werk in Lyon. Neem aan dat het gewoon direct werkt als ING het live zet, ook al zit ik op dat moment in het buitenland?
Verwijderd
Zoals ik al dachtiHiddeCollee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:48:
“Kennis van me werkt bij de ING. Hebben gisteren training gehad voor de launch op 4 juni van Apple Pay.” staat op iCulture, lijkt toch echt 4 juni te worden.
Verwijderd
Een manier om daar achter te komen.Rivanov schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 05:47:
Werkt gewoon als jij je toestel regio op Nederland hebt staan. Net zoals wij destijds de regio op Italië moesten zetten om Apple Pay te activeren met Bunq.
Wellicht retorische vraag, maar de ING slingert inmiddels ook met VPAY pasjes. Gaan die net als Maestro gewoon werken?
Mijn boefje is liev!
Het maakt niet uit welke pas je nu hebt, aangezien je voor Apple Pay een nieuwe, virtuele Maestro-pas krijgt.JB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:50:
Wellicht retorische vraag, maar de ING slingert inmiddels ook met VPAY pasjes. Gaan die net als Maestro gewoon werken?
Ah op die fiets, dank!MelvinW schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Het maakt niet uit welke pas je nu hebt, aangezien je voor Apple Pay een nieuwe, virtuele Maestro-pas krijgt.
Mijn boefje is liev!
Kan niet wachten tot ze de ING MasterCard gaan ondersteunen.
Verwijderd
Hoe zit dat in het buitenland met Apple Pay? Nog steeds exclusief voor een bepaald aantal banken of ondersteunen meer banken het dan in het begin?
Wat bedoel je precies?Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:33:
Hoe zit dat in het buitenland met Apple Pay? Nog steeds exclusief voor een bepaald aantal banken of ondersteunen meer banken het dan in het begin?
Je kan met Apple Pay OVERAL betalen waar je contactloos met Maestro kan betalen.
Heb je een Mastercard in Apple Pay zitten dan kan je overal betalen waar je Contactloos met Mastercard kan betalen.
Verwijderd
Nou ja hier in Nederland kunnen voorlopig alleen ING klanten gebruik van maken. Is Apple Pay in het buitenland al uitgebreid naar meerdere banken zover jullie weten?mithe schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:43:
[...]
Wat bedoel je precies?
Je kan met Apple Pay OVERAL betalen waar je contactloos met Maestro kan betalen.
Heb je een Mastercard in Apple Pay zitten dan kan je overal betalen waar je Contactloos met Mastercard kan betalen.
https://www.apple.com/ios/feature-availability/#apple-payVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:44:
[...]
Nou ja hier in Nederland kunnen voorlopig alleen ING klanten gebruik van maken. Is Apple Pay in het buitenland al uitgebreid naar meerdere banken zover jullie weten?
4 juni zou een mooie datum zijn voor de launch bij ING. Ben benieuwd of het dan 's ochtends komt of in de avond (na 18u (openingstijd Apple Cali, meestal komen updates rond 19u)) Kijk er naar uit.
Hier blijven mensen ook nog verbaasd dat je met je iPhone betaald en inderdaad al helemaal wanneer je het met je Watch doet. Laatst ook muntjes kopen voor de autowasstraat, horloge bij die automaat houden: ping. Vent die achter me stond werd gek van enthousiasme dat het kon.
En veel van de jongere kassadames die het zien reageren vaak ook met grote ogen "wauw, vet! Dat is handig! Hoe krijg ik dat!?". De oudere garde kan het hier vaak wat minder boeien, met een uitzondering her en der die 't ook heel handig lijkt, zolang je maar betaald.
Soms ook mindere reacties, dat ze gaan controleren of het wel echt betaald is.
Maarja, dat hoort er ook bij I guess.
Dat wordt vanzelf wel minder wanneer 't gemeengoed geworden is.
Hier blijven mensen ook nog verbaasd dat je met je iPhone betaald en inderdaad al helemaal wanneer je het met je Watch doet. Laatst ook muntjes kopen voor de autowasstraat, horloge bij die automaat houden: ping. Vent die achter me stond werd gek van enthousiasme dat het kon.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kom maar eens even mee, zal papa het even laten zienWhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:57:
4 juni zou een mooie datum zijn voor de launch bij ING. Ben benieuwd of het dan 's ochtends komt of in de avond (na 18u (openingstijd Apple Cali, meestal komen updates rond 19u)) Kijk er naar uit.![]()
En veel van de jongere kassadames die het zien reageren vaak ook met grote ogen "wauw, vet! Dat is handig! Hoe krijg ik dat!?".
uiteraard 18+
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De exacte historische tijdlijn krijg je daar natuurlijk niet, waarom zou Apple die communiceren.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:02:
[...]
Hier zie ik niet welke banken erbij zijn gekomen?
Dus als je dat wilt weten zal je zelf op onderzoek uit moeten gaan, of specifieke vragen moeten stellen.
Maar ja, er komen langzaam aan nieuwe banken bij, in Duitsland is het wachten totdat DKB er binnenkort bij komt.
Edit:
Je kan natuurlijk ook eens op de websites van Apple kijken, dan zie je bijv. dit:
[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2019 13:31 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
@fsfikke De slogan onder het logo van de Duitse ING is echt zwaar irritant uitgelijnd. Moest ik ff kwijt.
(Weet dat t een screenshot van de Apple site is trouwens, niet dat jij dat logo gemaakt hebt
)
[ Voor 30% gewijzigd door WhatsappHack op 22-05-2019 16:10 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Gekke vraag, ik heb nu een stuk of 4/5 rekeningen lopen bij ING. Hoe weet mijn iPhone straks welke rekening ik moet gebruiken voor de betaling? (rekening privé of rekening zakelijk of boodschappenrekening)
Net als nu, met pasjes, maar dan digitaalThijs2012 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
Gekke vraag, ik heb nu een stuk of 4/5 rekeningen lopen bij ING. Hoe weet mijn iPhone straks welke rekening ik moet gebruiken voor de betaling? (rekening privé of rekening zakelijk of boodschappenrekening)
Je kunt per IBAN een virtuele betaalpas maken in je wallet. Die hoort dan dus bij die rekening.Thijs2012 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
Ter aanvulling: Als je je wallet activeert voor een betaling en je hebt meerdere passen, wordt de pas die je als standaard hebt ingesteld gelijk actief. Dan kun je direct betalen. Je kunt op dat moment ook een andere pas selecteren die actief moet worden. Op een iPhone kan dat door een tap op de andere passen, waarna je de juiste kiest. Op een Apple Watch kan dat door simpelweg te swipen naar de juiste pas.
Kun je die passen ook op een of andere manier markeren, met een kleur of afbeelding? Of ben je afhankelijk van wat de bank daar voor plaatje gebruikt. Ik heb 3 bankrekeningen en moet altijd opletten of ik de juiste pas gebruik.kaneter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:30:
Ter aanvulling: Als je je wallet activeert voor een betaling en je hebt meerdere passen, wordt de pas die je als standaard hebt ingesteld gelijk actief. Dan kun je direct betalen. Je kunt op dat moment ook een andere pas selecteren die actief moet worden. Op een iPhone kan dat door een tap op de andere passen, waarna je de juiste kiest. Op een Apple Watch kan dat door simpelweg te swipen naar de juiste pas.
Nee, je ziet alleen de laatste 4 cijfers van je IBAN.PhilipsFan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Kun je die passen ook op een of andere manier markeren, met een kleur of afbeelding? Of ben je afhankelijk van wat de bank daar voor plaatje gebruikt. Ik heb 3 bankrekeningen en moet altijd opletten of ik de juiste pas gebruik.
Wat @MelvinW zegt klopt. Het zou fijn zijn als meer mensen daar feedback over indienen - dat we bijvoorbeeld tenminste een notitie kunnen plaatsen op een kaart... Al is het maar 10 karakters maximaal of wat dan ook: alles beter dan niets.
Ik heb nu zelf met m'n bunq passen bijvoorbeeld het maar op volgorde gedaan:
- Prive MA
- Shared MA
- Prive MC
- Shared MC
Makkelijk te onthouden, maar ook niet erg handig. Een notitie is dan simpeler. Zeker als je per ongeluk de kaarten een keer door elkaar husselt moet je eerst gaan uitvogelen welke ook alweer welke was.
Feedback indienen kan op https://www.apple.com/feedback/
Ik denk overigens, gezien de opties wat vaag zijn, dat dit het beste kan worden doorgevoerd als feedback op de iPhone. Feedback op Apple Pay lijkt zich echt te focussen op AP-zaken; terwijl dit in principe om je wallet gaat die mede door Apple Pay wordt gebruikt.
- Prive MA
- Shared MA
- Prive MC
- Shared MC
Makkelijk te onthouden, maar ook niet erg handig. Een notitie is dan simpeler. Zeker als je per ongeluk de kaarten een keer door elkaar husselt moet je eerst gaan uitvogelen welke ook alweer welke was.
Ik denk overigens, gezien de opties wat vaag zijn, dat dit het beste kan worden doorgevoerd als feedback op de iPhone. Feedback op Apple Pay lijkt zich echt te focussen op AP-zaken; terwijl dit in principe om je wallet gaat die mede door Apple Pay wordt gebruikt.
Ik heb feedback ingediend. Uitgelegd dat ik meerdere accounts bij dezelfde bank heb en dat de passen precies op elkaar lijken en dat het moeilijk is om te zien met welke je betaalt.WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:01:
Wat @MelvinW zegt klopt. Het zou fijn zijn als meer mensen daar feedback over indienen - dat we bijvoorbeeld tenminste een notitie kunnen plaatsen op een kaart... Al is het maar 10 karakters maximaal of wat dan ook: alles beter dan niets.
- Prive MA
- Shared MA
- Prive MC
- Shared MC
Ander vraagje, hoe activeer je je Watch en/of Iphone om te betalen?
Ik bedoel moet je helemaal naar je app of is er een sneltoets voor of gaat het automagisch?
Ik bedoel moet je helemaal naar je app of is er een sneltoets voor of gaat het automagisch?
Bing
Kom op...een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad.bing69 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:49:
Je antwoord had je al gevonden in de zelfde tijd dat je deze reactie schreef
2x klikken op de knopbing69 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:49:
Hoe zit het eigenlijk met Bunq. Hebben die na het ING “nieuws” al aangekondigd ook mee te gaan?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Misschien zoiets als "officieel na x maanden & onofficieel zoals het nu ook gaat"Donstil schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:41:
Hoe zit het eigenlijk met Bunq. Hebben die na het ING “nieuws” al aangekondigd ook mee te gaan?
Na de aankondiging zeiden ze dat ze er nog niets over konden vertellen.Donstil schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:41:
Verder niets meer erover gelezen.
Denk dat ING een tijdje alleen "recht" heeft.
Mby omdat ze de kosten voor lief namen en de rest van de banken er tegenin ging. Die moeten nog de app klaar maken, testen, toestemming vragen wellicht?
Heb mijn Bunq account gisteren omzet naar Free en miste het vandaag al

Opschieten ING
Verwijderd
Mijn ING rekening blijft zonder Apple Pay, dat laat ik via bunq.Famous schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:09:
[...]
Na de aankondiging zeiden ze dat ze er nog niets over konden vertellen.
Verder niets meer erover gelezen.
Denk dat ING een tijdje alleen "recht" heeft.
Mby omdat ze de kosten voor lief namen en de rest van de banken er tegenin ging. Die moeten nog de app klaar maken, testen, toestemming vragen wellicht?
Heb mijn Bunq account gisteren omzet naar Free en miste het vandaag al![]()
Opschieten ING
Je blijft dus € 7,99 p/m betalen aan Bunq enkel voor Apple Pay? Of zijn er andere redenen dat je bij Bunq blijft?Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:14:
[...]
Mijn ING rekening blijft zonder Apple Pay, dat laat ik via bunq.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Indien je een iPhone hebt zonder faceid kun je ook je vinger op de homeknop leggen en het toestel bij de betaalterminal houden (zonder te drukken). Zie: https://support.apple.com/en-us/HT201239#stores
en jij het goede antwoord geven in de tijd dat je deze reactie gafGeert1976 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:53:
[...]
Kom op...een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad.
Je antwoord had je al gevonden in de zelfde tijd dat je deze reactie schreef
Bing
Ben ik ook wel benieuw naar.Rivanov schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 04:53:
[...]
Je blijft dus € 7,99 p/m betalen aan Bunq enkel voor Apple Pay? Of zijn er andere redenen dat je bij Bunq blijft?
Ik betaal nu €3,- in de maand voor Oranje pakket + credit card, meer heb ik niet nodig en de app van ING is prima.
Wellicht veel IBANs nodig?
Ik twijfel er ook om om bunq Pack op te zeggen, omdat ING voor mij gratis is via een studentenrekening. Ik betaal alleen 12,50 ongeveer jaarlijks voor de creditcard.
Wat ik fijn vind aan bunq is de gescheiden rekeningen (algemeen, boodschappen, vaste lasten, salaris en diverse spaardoelen) en de virtuele cards. Dat laatste is echt heel handig voor online betalingen. Bij mijn ING heb ik maar 1 rekening waarop alles zou binnenkomen en uitgaan. Weet niet of ik daar terug naar kan gaan... maar goed, het scheelt me wel 48 euro op jaarbasis! Hoewel dat per maand gezien 1 koffie en broodje minder betekent, dus zo’n ramp is het ook niet.
Wat ik fijn vind aan bunq is de gescheiden rekeningen (algemeen, boodschappen, vaste lasten, salaris en diverse spaardoelen) en de virtuele cards. Dat laatste is echt heel handig voor online betalingen. Bij mijn ING heb ik maar 1 rekening waarop alles zou binnenkomen en uitgaan. Weet niet of ik daar terug naar kan gaan... maar goed, het scheelt me wel 48 euro op jaarbasis! Hoewel dat per maand gezien 1 koffie en broodje minder betekent, dus zo’n ramp is het ook niet.
Je moet ook geen 7,99 betalen bij bunq, toch? Als je het al alleen voor Apple Pay gebruikt, ga dan lekker in een pack.Rivanov schreef op Thursday 23 May 2019 @ 04:53:
[...]
Je blijft dus € 7,99 p/m betalen aan Bunq enkel voor Apple Pay? Of zijn er andere redenen dat je bij Bunq blijft?
Ben je nog student dan...? Ik heb betaal liever een paar euro en heb dan een goed financieel overzicht, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang zit en toch een wat minder overzicht over mijn financien heb....maar goed, dat is natuurlijk persoonlijjk.JDFS schreef op Thursday 23 May 2019 @ 08:10:
Ik twijfel er ook om om bunq Pack op te zeggen, omdat ING voor mij gratis is via een studentenrekening. Ik betaal alleen 12,50 ongeveer jaarlijks voor de creditcard.
[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 23-05-2019 10:42 ]
Bij ING kun je nog wel losse spaardoelen instellen die in de app/website weergegeven worden als losse rekeningen.JDFS schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:10:
De lopende rekening is overigens wel 1 hoop
Ik studeer in deeltijd en ben onder de 30, dus volgens ING welJackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:41:
[...]
Ben je nog student dan...? Ik heb betaal liever een paar euro en heb dan een goed financieel overzicht, dan dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang zit en toch een wat minder overzicht over mijn financien heb....maar goed, dat is natuurlijk persoonlijjk.

Ik heb nu wel heel veel inzicht in mijn financiën door bunq, daar heb je gelijk in. Zeker voor 3 passen ben je met bunq voor EUR 5 per maand al spekkoper. Tel daar nu de nieuwe Travel Card bij op en het gemak van bunq.
Ik denk inderdaad dat ik gewoon lekker blijf en ING er naast aan houd, ook voor mijn Rentepunten!
Eens, alleen het voordeel van bunq's spaardoelen is dat het 'gewoon' IBANS zijn waarmee je direct kunt betalen. Bij ING zijn daar weer handelingen voor nodig (eerst geld weer overmaken naar lopende rekening).Smobbo schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:42:
[...]
Bij ING kun je nog wel losse spaardoelen instellen die in de app/website weergegeven worden als losse rekeningen.
De lopende rekening is overigens wel 1 hoop.
[ Voor 24% gewijzigd door JDFS op 23-05-2019 11:03 ]
Je kunt bij ING toch meerdere spaarrekeningen openen en daarmee 'potjes' maken. Wil je iets kunnen betalen dan moet je het geld wel eerst weer overhevelen naar je betaalrekening, maar dat moet bij Bunq volgens mij ook?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Alleen is het bij de ING technisch gezien geen rekening. Bij Bunq kan je dat zelf bepalen door middels van wel of geen kaarten toe te voegen (hoe dit met online betalen zit weet ik niet).rimave schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:07:
Je kunt bij ING toch meerdere spaarrekeningen openen en daarmee 'potjes' maken. Wil je iets kunnen betalen dan moet je het geld wel eerst weer overhevelen naar je betaalrekening, maar dat moet bij Bunq volgens mij ook?
Bij Bunq heb je dus ook niet echt spaarrekeningen, maar gewoon rekeningen.
Nee, bij bunq heeft zoals gezegd elke rekening een eigen IBAN, maar je kunt ook elke pas die je hebt, on-the-fly aan elke rekening koppelen.rimave schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:07:
Zo kun je dus direct pinnen vanaf je spaarrekening bijvoorbeeld, en 2 minuten later met exact dezelfde pas weer pinnen vanaf je boodschappen rekening, door in de app de rekening waar de pas aan hangt te veranderen.
Overigens kun je bij bunq sowieso 2 rekeningen per pas gebruiken, aangezien je 2 PIN's aan een pas kunt hangen.
Apple heeft zojuist bekend gemaakt dat WWDC 3 Juni is. Vermoedelijk gaat ING Apple Pay dus de dag na de keynote live (4 Juni)
[ Voor 20% gewijzigd door RVE_NL op 23-05-2019 12:27 ]
En het kan niet zo zijn dat ze tijdens de presentatie zeggenRVE_NL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:27:
Apple heeft zojuist bekend gemaakt dat WWDC 3 Juni is. Vermoedelijk gaat ING Apple Pay dus de dag na de keynote live (4 Juni)
"And now! Available in the following country's! **AMAZING** CLAPCLAP**
en tadaa ING activeert de boel
Nope...bij bunq zijn het gewoon betaalrekeningen. Zo gaan abonnementen bij ons gewoon van het 'Subscriptions' potje af...en vaste lasten van het 'Vaste lasten' potje, spullen voor onze huisdieren van de 'huisdieren' pot..dus nooit meer geld overhevelen...rimave schreef op Thursday 23 May 2019 @ 11:07:
Correct. En om ook even on-topic te gaan (dit blijft het Apple Pay topicmithe schreef op Thursday 23 May 2019 @ 11:11:
[...]
Alleen is het bij de ING technisch gezien geen rekening. Bij Bunq kan je dat zelf bepalen door middels van wel of geen kaarten toe te voegen (hoe dit met online betalen zit weet ik niet).
Bij Bunq heb je dus ook niet echt spaarrekeningen, maar gewoon rekeningen.
Dat zou zomaar kunnen.....en dan gooien ING, ABN en bunq de knop om..en werkt het.Vorkie schreef op Thursday 23 May 2019 @ 12:29:
[...]
En het kan niet zo zijn dat ze tijdens de presentatie zeggen
"And now! Available in the following country's! **AMAZING** CLAPCLAP**
en tadaa ING activeert de boel
[ Voor 52% gewijzigd door TheVMaster op 23-05-2019 12:44 ]
Ik merk nu wel dat de transacties van de Watch en de iPhone niet in hetzelfde overzicht komen te staan. Voor de transacties die ik met de Watch heb gedaan moet ik in de watch app kijken.
Ik miste namelijk transacties die ik gisteren heb gedaan met mijn Watch in het overzicht in de Wallet op de iPhone.
Is wel jammer...
Ik miste namelijk transacties die ik gisteren heb gedaan met mijn Watch in het overzicht in de Wallet op de iPhone.
Is wel jammer...
Dat is wel slecht eigenlijk ...Mglange schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:00:
Ik merk nu wel dat de transacties van de Watch en de iPhone niet in hetzelfde overzicht komen te staan. Voor de transacties die ik met de Watch heb gedaan moet ik in de watch app kijken.
Is wel jammer...
Nee, dat is by design. De transactie wordt in de Wallet opgeslagen, en niet online of offline gesynced. De Watch heeft een aparte Wallet waardoor je ook met deze Wallet zonder iPhone in de buurt kunt betalen. Tuurlijk zouden ze dat kunnen samenvoegen op beide devices, maar nu is het helemaal niet 'slecht', het is by design en gescheiden.
Alsnog vindt ik het slecht, ze kunnen namelijk prima de transacties via bluetooth in sync brengen op beide devices. Zodat het makkelijker terug zoeken is.xoniq schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:11:
[...]
Nee, dat is by design. De transactie wordt in de Wallet opgeslagen, en niet online of offline gesynced. De Watch heeft een aparte Wallet waardoor je ook met deze Wallet zonder iPhone in de buurt kunt betalen. Tuurlijk zouden ze dat kunnen samenvoegen op beide devices, maar nu is het helemaal niet 'slecht', het is by design en gescheiden.
Je vind het slecht. Ja dat kan. Ik vind t verder prima, ik kijk voor de transactie altijd bij de bank app, ik heb verder niet zoveel in de Apple Pay transacties te zoeken, behalve dat ik nu apart kan zien wat met de iPhone en wat met de AW is gedaan.g00gle schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Alsnog vindt ik het slecht, ze kunnen namelijk prima de transacties via bluetooth in sync brengen op beide devices. Zodat het makkelijker terug zoeken is.
Ook klinkt het ook veiliger dan dat alles maar naar één of andere online sync zou gaan.xoniq schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:11:
[...]
Ik wist het niet en het viel me op. Maar by design klinkt goed
Beide kaarten hebben ook een ander 'Device Account number'...dus voor Apple zijn het dan ook 'andere kaarten'....ook al gaat het fysiek (of virtueel) om dezelfde maestro/master card.Mglange schreef op Thursday 23 May 2019 @ 13:31:
[...]
Ook klinkt het ook veiliger dan dat alles maar naar één of andere online sync zou gaan.
Ik wist het niet en het viel me op. Maar by design klinkt goed![]()
offtopic: Je vindt het slecht. Maar ik ga er vanuit dat je bedoelt dat het 'ik vind' moet zijn

... na de zomer
Verwijderd
Het zou eigenlijk toch niet zo lastig moeten zijn om in de instellingen aan te geven dat je de transacties gecombineerd wil zien? Voor de mensen die het wel willen kunnen de transacties gesynchroniseerd worden via iCloud. Dan maak je er een opt-in van: standaard wordt er niets gesynchroniseerd, tenzij.
Ik persoonlijk zou het wel prettig vinden als alle AP transacties van alle i-apparaten in één wallet getoond kunnen worden. Dat ieder apparaat een ander device number heeft, lijkt mij geen probleem.
Ik persoonlijk zou het wel prettig vinden als alle AP transacties van alle i-apparaten in één wallet getoond kunnen worden. Dat ieder apparaat een ander device number heeft, lijkt mij geen probleem.
Je citeert me verkeerd. Hij zei eerst: "Dat is wel slecht eigenlijk" daar reageerde ik, en daarna reageerde hij met: "Alsnog vindt ik het slecht". Daar reageerde ik op. Wat jij citeert is niet mijn mening.Uffje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:45:
[...]
offtopic: Je vindt het slecht. Maar ik ga er vanuit dat je bedoelt dat het 'ik vind' moet zijn
1 van de key-features is privacy bij Apple Pay. Als Apple je transacties via iCloud of via wat voor manier dan ook deze transacties synchroniseert dan kan dit een veiligheidsrisico worden.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:53:
Het zou eigenlijk toch niet zo lastig moeten zijn om in de instellingen aan te geven dat je de transacties gecombineerd wil zien? Voor de mensen die het wel willen kunnen de transacties gesynchroniseerd worden via iCloud. Dan maak je er een opt-in van: standaard wordt er niets gesynchroniseerd, tenzij.
Ik vind het wel prima zo. Je kunt altijd nog in de bankieren app kijken wat voor transacties je hebt gemaakt.
Verwijderd
Dat snap ik, en ik snap je opmerking ook wel. Ik denk echter dat het synchroniseren van je transacties ook kan met privacy in het achterhoofd. De bank kan toch ook één overzicht laten zien?MrJvG13 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:15:
[...]
1 van de key-features is privacy bij Apple Pay.
Misschien dat Apple dit doet om PCI compliant te zijn? Dan zou het misschien niet eens mógen.
Kleine kans dat de ABN direct aan boord is. Hun app ondersteunt nog geen Wallet. Of ze moeten een nieuwe versie klaar hebben staan in de coulisse[b]JackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:42:
[...]
Dat zou zomaar kunnen.....en dan gooien ING, ABN en bunq de knop om..en werkt het.
Zoals wel vaker met ABN zijn ze zo traag als .…een schildpad . De voorbereidingen zijn al gedaan denk ik omdat ABN wel Garmin Pay en FitBit Pay ondersteund. Deze Pay varianten leunen op het zelfde principe als Apple Pay
[ Voor 60% gewijzigd door eelkoh op 23-05-2019 18:56 ]
Verwijderd
Nee ING deal is exclusief tot een bepaalde periode.awenger schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:57:
[...]
Kleine kans dat de ABN direct aan boord is. Hun app ondersteunt nog geen Wallet. Of ze moeten een nieuwe versie klaar hebben staan in de coulisse
Je plaatst het als een feit, heb je een bron? Ik geloof het best, maar ik ben nog nergens tegen gekomen dat Apple of ING dit bevestigd.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:43:
[...]
Nee ING deal is exclusief tot een bepaalde periode.
... na de zomer
Nm
[ Voor 99% gewijzigd door Zonnetje83 op 23-05-2019 21:17 ]
Verwijderd
Klopt, las in comments op iCulture paar weken terug voor ongeveer eerste 3 maanden tot half jaar.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:43:
[...]
Ze zijn niet voor niks exclusieve partner met de launch, ze willen dat klanten gaan overstappen. Slim van ING
Heeft iemand Apple Pay al werkend met N26?
Volgens: https://n26.com/en-eu/apple-pay is Apple Pay nu ook beschikbaar in Nederland.
"Notice
Apple Pay is only available in Austria, Belgium, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, and United Kingdom."
Volgens: https://n26.com/en-eu/apple-pay is Apple Pay nu ook beschikbaar in Nederland.
"Notice
Apple Pay is only available in Austria, Belgium, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, and United Kingdom."
NL staat nog niet live.Johan de Jong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
Heeft iemand Apple Pay al werkend met N26
Check deze site.
...Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:43:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door DaSaN op 23-05-2019 22:07 ]
Bron?DaSaN schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:04:
[...]
ING heeft een exclusiviteit periode van 3 maanden. Echt waar.
Misschien gaat ING dat nog aankondigen
[ Voor 22% gewijzigd door DaSaN op 23-05-2019 22:09 ]
Verwijderd
Wel opvallend dat zo een grote fout op de website staat van N26Johan de Jong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
"Notice
Misschien zal het wel niet al te lang meer duren :-)
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Verwijderd
Ja die heb ik, maar kan hem helaas niet geven.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 00:27 ]
Verwijderd
Weet jouw bron toevallig ook meer over de lancering?Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Ja die heb ik, maar kan hem helaas niet geven.
4 juni lijkt waarschijnlijk.
Al suggereert N26 op haar website een lancering die aanstaande is.
Kan zomaar zijn dat ING inderdaad exclusiviteit heeft bedongen voor de launch, en dan met name op het gebied van promotie en van de bergen roepen dat zij het wel hebben. In België had BNP/Fortis volgens mij ook de eerste zes maanden exclusiviteit, maar daar staan nu ook al meer banken dan alleen BNP (waaronder bunq).
Het zou zomaar kunnen zijn dat ING dus alle credits krijgt en alle media-aandacht en dat een paar dagen later bunq en N26 het stilletjes gewoon aanzetten voor hun klanten. Denk niet dat Apple daar veel tegen kan doen, juist omdat ze snel breed geaccepteerd willen zijn in nieuwe landen.
Sowieso wordt het spannend wanneer Apple het ook aanzet voor devices die op Nederland staan ingesteld. Vanaf dat moment kan er namelijk meer dan nu.
Het zou zomaar kunnen zijn dat ING dus alle credits krijgt en alle media-aandacht en dat een paar dagen later bunq en N26 het stilletjes gewoon aanzetten voor hun klanten. Denk niet dat Apple daar veel tegen kan doen, juist omdat ze snel breed geaccepteerd willen zijn in nieuwe landen.
Sowieso wordt het spannend wanneer Apple het ook aanzet voor devices die op Nederland staan ingesteld. Vanaf dat moment kan er namelijk meer dan nu.
Inmiddels is het stilletjes verwijderd:Johan de Jong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
"Notice
"Notice
Apple Pay is only available in Austria, Germany, Finland, France, Ireland, Italy, and Spain, and United Kingdom."
Och... voorlopig krijg ik niet eens de activeringsmail van N26
Als ik die nú nog moet krijgen... bedank ik er voor...dan heeft N26 ook geen voordeel meer boven ING wat Applepay betreft
Als ik die nú nog moet krijgen... bedank ik er voor...dan heeft N26 ook geen voordeel meer boven ING wat Applepay betreft
Grappig dat het gisteren in de gemailde nieuwsbrief van ING helemaal niet genoemd werd. Zou verwachten dat ze het toch op alle mogelijke momenten/manieren nu van de daken schreeuwen maar helemaal niks...Het Poezenbeest schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:32:
Kan zomaar zijn dat ING inderdaad exclusiviteit heeft bedongen voor de launch, en dan met name op het gebied van promotie en van de bergen roepen dat zij het wel hebben. In België had BNP/Fortis volgens mij ook de eerste zes maanden exclusiviteit, maar daar staan nu ook al meer banken dan alleen BNP (waaronder bunq).
Mijn boefje is liev!
Wij lopen graag voor, maar ik vermoed dat ING pas “los” gaat met de communicatie als je het echt kunt instellen.JB schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:30:
[...]
Grappig dat het gisteren in de gemailde nieuwsbrief van ING helemaal niet genoemd werd. Zou verwachten dat ze het toch op alle mogelijke momenten/manieren nu van de daken schreeuwen maar helemaal niks...
Als ING het nu in de nieuwsbrief plaatst dan krijgt ING geheid vragen en klachten van mensen die het direct willen instellen. Wat nu dus nog niet lukt.
Nee, Apple wil zoveel mogelijk geld verdienenHet Poezenbeest schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:32:
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 24-05-2019 22:01 ]
Ik weet niet of ING moet betalen of juist korting krijgt om toch overstag te gaan met exclusiviteit.
Zodat de andere grote banken wel moeten volgen, gezien bijv Rabobank er duidelijk geen zin in had. Kan best zijn dat ING zoiets had van “Nou Apple, wij willen wel, maarrrr...”.
En zo komt het er toch en hebben de andere banken een slechtere onderhandelingspositie. Is gewoon politiek, ‘t zou me niet verbazen.
[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2019 01:13 ]
Spannend... nog paar dagen. Ik hoop nog steeds maandag, tegen alle verwachting in.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Hoeveel hints wil je hebben dat het maandag niet komt?Mel33 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:49:
Spannend... nog paar dagen. Ik hoop nog steeds maandag, tegen alle verwachting in.
Je bedoelt anderhalf weekMel33 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:49:
Inderdaad. Maar geduld is nooit ons sterkste kant op Tweakers.
Achja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.Dennisweb schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:42:
[...]
Die anderhalf week kan er ook nog wel bij
Was van de week mijn portomonee vergeten, dacht ik shit had ik nu maar apple pay, mijn telefoon had ik natuurlijk wel mee
Elect a clown, expect a circus.
Het is bijna september 2019Dennisweb schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:42:
[...]
Wat voor mogelijkheden missen we nu dan nog via bunq? Zaken als Apple Pay Cash gaan nog niet werken hoor....Het Poezenbeest schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:32:
Wel heb ik grote hoop dat NS ook snel overstag gaat en de OV abonnementen op Apple Pay ondersteunen. Qua infrastructuur is Nederland er namelijk helemaal klaar voor in zowel trein, tram, bus en metro.
youtube.com/@hisrep
Afgelopen week een meeting gehad met Apple op werk, daar gaf een Engineer aan dat op er "bepaalde NFC zaken nu nog niet kunnen maar dat het na WWDC gaat veranderen". Dat op WWDC aangekondigd gaat worden dat NFC meer "open" gezet gaat worden.DeNachtwacht schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:16:
[...]
Wat voor mogelijkheden missen we nu dan nog via bunq? Zaken als Apple Pay Cash gaan nog niet werken hoor....
Wel heb ik grote hoop dat NS ook snel overstag gaat en de OV abonnementen op Apple Pay ondersteunen. Qua infrastructuur is Nederland er namelijk helemaal klaar voor in zowel trein, tram, bus en metro.
@TerrorSource Dat zal dan weinig te maken hebben met Pay of OV-support, want dat zit er beiden al in. 
Heb 't voorgevoel dat Apple iig niet bepaald van plan is om betaalsystemen via NFC te ondersteunen buiten Apple Pay om. Maar iets meer send mogelijkheden zou al erg fijn zijn!
Heb 't voorgevoel dat Apple iig niet bepaald van plan is om betaalsystemen via NFC te ondersteunen buiten Apple Pay om. Maar iets meer send mogelijkheden zou al erg fijn zijn!
[ Voor 45% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2019 22:31 ]
Beide niet direct voor NL toch? Apple Pay voor ING is *nog* niet geactiveerd en Translink(OV-chipkaart) kan de NFC reader ook niet gebruiken in NL toch?WhatsappHack schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:30:
@TerrorSource Dat zal dan weinig te maken hebben met Pay of OV-support, want dat zit er beiden al in.
ja dat klopt maar dat staat los van Apple Pay. Wereldwijd gaat Apple met iOS 13 een aantal zaken van de NFC chip vrij geven: https://9to5mac.com/2019/...developers-siri-marzipan/TerrorSource schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]
Afgelopen week een meeting gehad met Apple op werk, daar gaf een Engineer aan dat op er "bepaalde NFC zaken nu nog niet kunnen maar dat het na WWDC gaat veranderen". Dat op WWDC aangekondigd gaat worden dat NFC meer "open" gezet gaat worden.
Kortom dat is gewoon een iOS update.
youtube.com/@hisrep
De optie voor OV-kaarten is in Nederland al ingevoerd op iOS, doch nog niet te gebruiken.TerrorSource schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:41:
[...]
Beide niet direct voor NL toch? Apple Pay voor ING is *nog* niet geactiveerd en Translink(OV-chipkaart) kan de NFC reader ook niet gebruiken in NL toch?
In dit geval is het probleem eerder dat Translink het niet ondersteunt dan andersom.
Maarja, ben sowieso ook wel benieuwd of je dan nog wel een anonieme OV-chipkaart kan hebben. Zal wel weer niet./
Dit topic is gesloten.